Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.091 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
het trekt vocht aan en door het water in de vloeistof word het samendrukbaar waardoor je remmen sponsig worden.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:44

steveman

Comfortabel ten onder

En het raakt dan sneller aan de kook waardoor je er helemaal niets meer aan hebt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:07:
het trekt vocht aan en door het water in de vloeistof word het samendrukbaar waardoor je remmen sponsig worden.
Nee.

Makerij Hofman

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Nee? Dat dacht ik ook, en je krijgt er dan vaak last van als je veel gaat remmen (in de bergen bijvoorbeeld) omdat het water heet wordt ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 27-12-2010 21:16 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19

JdM

Humbled

Juist, water is niet samendrukbaar in de zin dat dat een probleem op kan leveren bij het remmen. Het kookpunt van de remvloeistof gaat echter door toevoeging van het water omlaag waardoor de vloeistof kan gaan koken. De gasbellen die dan ontstaan zijn WEL samendrukbaar en da ga nie goe nie ;)
Je merkt ook bij oude remvloeistof in het systeem dat je remmen in het begin van de rit, bij temperaturen onder 0, hard worden en je er minder gevoel in het remmen mee krijgt, omdat het water in de vloeistof er onder 0 voor zorgt dat de viscositeit anders wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door JdM op 27-12-2010 22:51 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DECOY88 schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:07:
Want... je kan water wel samendrukken? ;)

Zoals hierboven staat: je vloeistof verouderd/vervuild, het water zakt naar onderen, tast daar je remzuiger/remtang aan en als je je remmen een keer echt hard en lang aanspreekt kookt het water en valt je remdruk ineens weg....

Wise enough to play the fool

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07

Exigence

dnkroz

DECOY88 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:48:
bij me gs500 zat een rubberdekseltje ertussen. oftewel het trok niet vacuüm maar dat zwarte rubbere dekseltje word wat uitgetrokken.

[afbeelding]
Inderdaad, dus is de remvloeistof afgesloten van de (vochtige) lucht en zal het zo goed als geen vocht aantrekken. Je merkt vanzelf wanneer je het moet verversen, maar dat hoeft echt niet per sé na een jaar. Zelfs koffiebruine remvloeistof wil nog behoorlijk remmen hoor ;)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

charrel

Cortisol4life..

Maar je voelt er dus niks van tot het te laat is, het verouderd langzaam dus wen je er zelf aan. Gewoon om de zoveel tijd verversen, het trekt altijd vocht aan.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Idd elke jaar gewoon remvloeistof verversen. Leuk klusje (mits het juiste gereedschap) en remvloeistof kost ook niet zo heel veel. Plus dat je rempotje er weer mooi schoon uitziet ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dion_b
  • Laatst online: 19:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iedere dag leer je als betrekkelijk nieuwe motorrijder weer iets bij :)

Constatering vandaag: als de niet meer zo nieuwe accu van je vierwieler op sterven na dood is na een week stilgestaan te hebben in de vrieskou, kun je dat ding prima gestart krijgen vanaf je motor :P

Niet dat het zonder slag of stoot gaat, na wat halfbakken pogingen werd duidelijk dat ik eerst een paar minuten op hoge toeren (+-4500) de zieke accu bij moest laden en dan pas op nog hogere toeren (>6000) een poging laten doen in de auto. Tegen de tijd dat dat lukte stond de halve buurt al aan het raam te kijken waar die gruwelijke herrie vandaan kwam :X :+

Noobvraag trouwens:
Heeft iemand wel eens z'n motorjas meegenomen bij het vliegen? Lijkt me dat er geen raar metaal in zit (ik heb een vrij gewoon textiel geval), dus het zou muv een paar gefronste wenkbrouwen IMHO moeten lukken...

* dion_b moet volgende week voordat de eerste trein rijdt op vliegveld Weeze zijn, en de auto is de hele week weg voor herstelwerkzaamheden, dus...

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 29-12-2010 18:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
In de meeste motorjassen zit geen metaal, op een rits na misschien. Dat komt doordat het beschermende materiaal niet harder mag zijn dan het gene dat je wilt beschermen, dus daarom zit er kunstof spul in dat zachter is dan je botten. Als er stukken staan in zouden zitten zou je elleboog er nog mooi uitzien van buiten na een val, maar zou ie van binnen verbrijzeld zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
dion_b schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:11:
Noobvraag trouwens:
Heeft iemand wel eens z'n motorjas meegenomen bij het vliegen? Lijkt me dat er geen raar metaal in zit (ik heb een vrij gewoon textiel geval), dus het zou muv een paar gefronste wenkbrouwen IMHO moeten lukken...
Ja hoor, geen probleem. Wel in checked luggage, dus sowieso geen probleem eigenlijk.
(In checked luggage kan je ook messen en dergelijke gewoon inchecken hoor :-) ).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Absoluut, maar ik heb geen checked luggage - budgetvlucht geboekt op moment dat ik er gewoon vanuit ging met de auto naar het vliegveld te kunnen gaan :o
EUR 30 naar Budapest is geen geld en wordt gelijk 25% duurder als er een koffer mee moet :P

Oslik blyat! Oslik!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
dion_b schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:45:
Absoluut, maar ik heb geen checked luggage - budgetvlucht geboekt op moment dat ik er gewoon vanuit ging met de auto naar het vliegveld te kunnen gaan :o
EUR 30 naar Budapest is geen geld en wordt gelijk 25% duurder als er een koffer mee moet :P
Meh, dan nog, mag geen probleem zijn. Zie niet in waarom ze een jas zouden weigeren, ook al zit er wat versteviging in.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
dion_b schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:11:
Noobvraag trouwens:
Ja, vorige maand 2 vluchten binnen Duitsland. Uiteraard is een motorjas geen probleem.

Wellicht dat ze bij een zelfgemaakt elektrisch vest (lees: 27 meter draad in je kleding verwerkt!) wel zenuwachtig worden :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We zullen zien...

Overigens heb ik misschien een alternatief, een vriend van me die in de buurt woont kan me brengen, dan kan ik m'n motorspullen ook bij hem achterlaten, of gewoon het helemaal met OV doen (terugreis id sowieso met de trein)

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
Vandaag weer eens lekker motoren gekeken :Y) ik was even naar motoport rotterdam gegaan om te proefzitten op drie motoren waar ik nog niet op heb gezeten: cbr1000, r1 en een zx-10r. Ik zit te kijken naar wat anders dan mn VFR, die toch best zwaar is.

Afbeeldingslocatie: http://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/4C56/90EF/1639/788D/EE0B/3E94/ABDA/F291/00030741414141419E7AB.jpg
Dus vandaag ben ik even gaan proefzitten op bovenstaande motor, een cbr1000. Voor mn gevoel groter dan de gsx-r 1000 van laatst, en met een uitlaat onder het kontje vond ik het nog best een mooie motor ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/4C56/9200/4AF5/C3A5/537D/3E94/ABDA/F382/0003074141414142495AB.jpg
Ook op deze motor gezeten, een zx10r. Zat wat lager voor mn idee, maar ongeveer net zo groot als de cbr.

Afbeeldingslocatie: http://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/4C56/922E/AB0C/16F6/BFB5/3E94/ABDA/F361/00030741414141424769B.jpg
En als laatste op deze r1. Helaas, te klein, zat met mn benen tegen het kuipwerk aan :(

Als het weer wat beter is ga ik rijden met de CBR1000, ik ben benieuwd hoe dat rijd. Wat ik er van begrijp volgens diverse reviews is dat die in het middengebied soms een aan-uit gashendel heeft, en een beetje snelheidsbeleving mist. Ik ga het meemaken iig :Y)

• DECOY88
(overleden)
vandaag mijn scottoiler erop gezet. en vandaag kwam me nieuwe schermpje ook binnen. mijn motor is alvast klaar voor 2011. gelukkig geen gezeik van de buren aangezien het hier toch al een slagveld is. even stationair laten lopen om de scottoiler door te laten stromen.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16-01 14:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Widow schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:50:

Als het weer wat beter is ga ik rijden met de CBR1000, ik ben benieuwd hoe dat rijd. Wat ik er van begrijp volgens diverse reviews is dat die in het middengebied soms een aan-uit gashendel heeft, en een beetje snelheidsbeleving mist. Ik ga het meemaken iig :Y)
Kijk dan was jij dus toch aan het kijken in het MF topic ;). Enne de CBR 1000rr is zeker geen miskoop! Ben er nog steeds verliefd op en hij rijd zo fijn he.

• DECOY88
(overleden)
de eerste kilometer van het jaar gegleden en de eerste kilometers gereden. was weer een leuk ritje.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Vandaag mooi even in de kuil gespeeld, wel dikke highsider gemaakt na een kombochtje dus zal wel lekker voelen morgenochtend. Gelukkig was het maar zand ;)
Misschien toch maar is een stuurdemper opsnorren voor het drz-tje

http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded

[ Voor 83% gewijzigd door charrel op 02-01-2011 19:54 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:08
Voor de derde opeenvolgende dag gedroomd over motorrijden :P :'(

Als troost had m'n vriendin een fotoboek met 1001 motor foto's gekocht, maar of dat nou helpt...

Met het weer van vandaag krijg ik dan toch ook wel de neiging om op de motor te springen, alleen ben ik bang dat er nog steeds pekel op de weg ligt dat eerst goed moet wegspoelen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er ligt absoluut nog pekel aangezien het nog steeds gestrooid wordt, 's nachts vriest het zelfs in A'dam nog steeds. Vanochtend nog een ijslaag op m'n zadel geconstateerd.

Morgen ga ik iig voor het eerst dit jaar op pad, via Nijmegen naar een gehucht in de buurt van Duisburg, dan overmorgenochtend naar Airport Weeze en zaterdag weer terug naar huis. Ben benieuwd hoe het wegdek is - iig ga ik in de buurt van Deil flink oppassen :P

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De wegen zijn absoluut nog niet gegarandeerd ijsvrij. Specifiek probleem waar ik mee zit is dat ik nog niet op de openbare weg kan komen zonder over enkele tientallen meters ijs/sneeuw te moeten :P

Wat ook niet helpt is dat ik er bij het winterklaar maken van de motor er achter kwam dat er helemaal geen olie meer inzat. Kijk daar dus nooit naar :X Aangezien dat ding eind oktober met voldoende olie is afgeleverd moet er ergens een probleem zitten :/

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Rukapul schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:34:
Wat ook niet helpt is dat ik er bij het winterklaar maken van de motor er achter kwam dat er helemaal geen olie meer inzat. Kijk daar dus nooit naar :X Aangezien dat ding eind oktober met voldoende olie is afgeleverd moet er ergens een probleem zitten :/
Donkere plasjes onder de motor zijn meestal een weggevertje... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
Of een gapend gat op de plek waar de carterplug zat :P Eigenlijk helemaal niet grappig...

Vandaag dus toch maar niet op de motor gestapt, hoewel het er vanochtend erg lekker uitzag.
Ook iets om op te letten mocht je toch de weg opgaan: door de vrieskou zijn op vele plekken flinke gaten ontstaan in het asfalt, dat viel me net op de fiets ook al op. Wil je liever niet doorheen stuiteren.

Net wel even naar de Aldi gefietst om te kijken naar nieuwe aanbiedingen: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/index52.shtml

Uiteindelijk de schuifmaat, een LED-werklamp en twee boorsetjes gehaald. Schuifmaat voelt goedkoop (en is het ook), maar doet z'n werk. LED-lamp hangt aan de lader maar lijkt het ook prima te doen :)
Nog getwijfeld over het gassoldeersetje, maar toch liever een op stroom. Zul je net zien dat je wil solderen en je gas op is, erg irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 03-01-2011 13:18 ]

• Steffie
  • Laatst online: 16-01 20:54

Steffie

Opaque

MailMan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:17:
Of een gapend gat op de plek waar de carterplug zat :P Eigenlijk helemaal niet grappig...
Versleten zuigerveren zou ook goed kunnen als er nergens een plas olie ligt. Dat is opzich wel grappig, want dan rookt je 4-takt motor alsof het een 2-takt is. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Steffie op 03-01-2011 13:42 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Rukapul
  • Nu online
mphilipp schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:55:
[...]

Donkere plasjes onder de motor zijn meestal een weggevertje... :+
Nope
Steffie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:41:
[...]

Versleten zuigerveren zou ook goed kunnen als er nergens een plas olie ligt. Dat is opzich wel grappig, want dan rookt je 4-takt motor alsof het een 2-takt is. :P
Nooit opgevallen

Heb al een fles olie gehaald bij de motorboer om de hoek (dure meuk btw) wat ik er binnenkort in zal gooien en dan in de gaten houden of het peil weer snel daalt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Weet je zeker dat er olie inzat bij aflevering?

Misschien is het verstandig om nu bij de verkoper te melden dat er nu geen olie meer in zit. (foto's?) Geef daarbij aan dat je er nu zelf olie in mikt, en het olieverbruik in de gaten houdt.
Als je motor de soep in draait (laten we hopen van niet) zou je zo'n bewijsvoering wel eens nodig kunnen hebben...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:44:
Weet je zeker dat er olie inzat bij aflevering?
Vrijwel zeker. Volgens mij was me nog opgevallen dat de olie namelijk niet halverwege het kijkglaasje zat, maar helemaal vol.
Misschien is het verstandig om nu bij de verkoper te melden dat er nu geen olie meer in zit. (foto's?) Geef daarbij aan dat je er nu zelf olie in mikt, en het olieverbruik in de gaten houdt.
Als je motor de soep in draait (laten we hopen van niet) zou je zo'n bewijsvoering wel eens nodig kunnen hebben...
Goede suggestie. Zou goed kunnen dat hij nog (net) binnen de garantieperiode zit zelfs.

• MailMan
Klinkt een beetje lullig dit, maar heb je het beide keren gechecked op een vlakke ondergrond en op de bok (of in ieder geval zo als in de handleiding staat beschreven)? Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit of je net hebt gereden of dat hij een tijd stilstaat.

Zijn open deuren dit, maar ik vraag het voor de zekerheid, aangezien een beetje schuin staan soms al veel uitmaakt op het glas.

• Rukapul
  • Nu online
Tuurlijk op de bok en toen dat niets liet zien de machine naar beide zijden schuin gehouden :) Ook even de dop van het bijvulgat afgehaald en gekoekeloerd, maar ook daar keek ik in een oneindige leegte :+ Dat hij daarvoor al ruim een week of twee had stilgestaan mag toch niet uitmaken lijkt me.

't Is in elk geval een goede aanleiding om eens wat meer in de techniek van zo'n voertuig te verdiepen. Ik heb het al eens eerder gezegd hier maar voor bijvoorbeeld de auto is het een kwestie van 1x per jaar afleveren bij m'n mannetje die dan olie, bandenspanning, etc. doet ;) De motor krijgt al een voorkeursbehandeling door af en toe kettingspray toegediend te krijgen - zelfs spray tegen de pekel! - en dan flikt dat ondankbare apparaat me dit :+

[ Voor 43% gewijzigd door Rukapul op 03-01-2011 16:31 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Rukapul schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:25:
Tuurlijk op de bok en toen dat niets liet zien de machine naar beide zijden schuin gehouden :) Ook even de dop van het bijvulgat afgehaald en gekoekeloerd, maar ook daar keek ik in een oneindige leegte :+ Dat hij daarvoor al ruim een week of twee had stilgestaan mag toch niet uitmaken lijkt me.

't Is in elk geval een goede aanleiding om eens wat meer in de techniek van zo'n voertuig te verdiepen. Ik heb het al eens eerder gezegd hier maar voor bijvoorbeeld de auto is het een kwestie van 1x per jaar afleveren bij m'n mannetje die dan olie, bandenspanning, etc. doet ;) De motor krijgt al een voorkeursbehandeling door af en toe kettingspray toegediend te krijgen - zelfs spray tegen de pekel! - en dan flikt dat ondankbare apparaat me dit :+
't beste is om het na een ritje te testen, nadat ze wat is afgekoeld. dan ga je op de motor zitten (beide wielen op de grond) en laatje iemand anders checken. dat is de meest nauwkeurige manier.

• 4x2
  • Laatst online: 14:56

4x2

lộn xộn quá

Zoek een instructieboekje (en als je het dr al bij hebt gekregen, lees het dan ook door), daar staat wanneer je wat moet controleren.
Olie moet je waarschijnlijk iedere 1000km controleren.

Olie kan trouwens prima in je eentje, gewoon met het balanceren voelen wanneer ie in het midden staat, met 1 hand kun je een motor die rechtop staat makkelijk overeind houden.

[ Voor 32% gewijzigd door 4x2 op 03-01-2011 16:50 ]

leeg

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30

M14

Wellicht ook een open deur, maar misschien is de olie + filter vervangen en alleen de hoeveelheid olie er in gegooit die bij het vervangen zonder filter er maximaal in mag / gaat.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• MailMan
M14 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:25:
Wellicht ook een open deur, maar misschien is de olie + filter vervangen en alleen de hoeveelheid olie er in gegooit die bij het vervangen zonder filter er maximaal in mag / gaat.
Zijn wel een stelletje piemels die hem dan hebben afgeleverd :P

Op de een of andere manier is het verdwenen, en dan heb je volgens mij de optie (correct me if I'm wrong): verbrandt of eruit gelekt. In het eerste geval zul je dus met een blauwe pluim hebben gereden en in het laatste geval zou je eens moeten kijken of je ergens lekgaten hebt waar overtollige olie uit lekt. Dat kan het geval zijn wanneer een pakking lek is en de olie op plekken is gekomen waar het niet hoort. Om te voorkomen dat het zich daar ophoopt heb je soms lekgaten. Controleer dus even of je daar een spoortje olie ziet.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MailMan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:38:
[...]

Zijn wel een stelletje piemels die hem dan hebben afgeleverd :P

Op de een of andere manier is het verdwenen, en dan heb je volgens mij de optie (correct me if I'm wrong): verbrandt of eruit gelekt. In het eerste geval zul je dus met een blauwe pluim hebben gereden en in het laatste geval zou je eens moeten kijken of je ergens lekgaten hebt waar overtollige olie uit lekt. Dat kan het geval zijn wanneer een pakking lek is en de olie op plekken is gekomen waar het niet hoort. Om te voorkomen dat het zich daar ophoopt heb je soms lekgaten. Controleer dus even of je daar een spoortje olie ziet.
Idd , na het wassen ergens nog een bruine plaklaag gevonden? Aftap plug open gedraait om te zien of er echt niks meer uit komt? Soms ziet de mijne er ook leeg uit maar ff schudden en de luchtbel gaat weer weg.

And it goes BRAAAAAPP!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Rukapul schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:12:
[...]

Nope

[...]

Nooit opgevallen

Heb al een fles olie gehaald bij de motorboer om de hoek (dure meuk btw) wat ik er binnenkort in zal gooien en dan in de gaten houden of het peil weer snel daalt.
kijk dan even hoeveel je er bij kan gooien, lijkt me echt heel erg bijzonder als er bijna niets meer in zat :P

• Widow
Rukapul schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Vrijwel zeker. Volgens mij was me nog opgevallen dat de olie namelijk niet halverwege het kijkglaasje zat, maar helemaal vol.
Heb je een olie druk sensor op je motor? Ik heb op mn motor een rood lampje dat aangaat als de oliedruk te laag is, die zie je altijd branden als je de ontsteking aanzet maar de motor nog niet start. Ooit opgevallen dat dat lampje aanging?

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Rukapul schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:34:
Ik lees dit vaker... BRAVOK zit niet voor niets in je examen, als je olie al op is, kunnen je remmen ook best op zijn! Of je ketting moet wellicht gespannen worden. Of je banden zijn te zacht (note to self: daar moet ik ook nodig even voor langs de pomp). Allemaal best belangrijk en weinig werk om af en toe even tijd aan te besteden.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

ik mis het motorrijden wel O+
Sinds mijn ongeluk (niet ernstig voor mij, wel voor mijn motor) nu al weer 3 jaar geleden heb ik geen motor meer gereden. Gewoon omdat ik geen geld met heb kunnen op zij zetten voor een nieuwe motor.
Maar mijn volgend vervoers middel word toch echt een auto.
Al die problemen die ik met die oude motors van mij heb gehad.
(vooral in de winter)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• DECOY88
(overleden)
motor nog steeds alleen met de bandjes op de grond laten glijden. moest ik net nog omkeren en 30 meter terug rijden omdat ik de straat voorbij schoof :9~

• Rukapul
  • Nu online
Widow schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:09:
[...]

Heb je een olie druk sensor op je motor? Ik heb op mn motor een rood lampje dat aangaat als de oliedruk te laag is, die zie je altijd branden als je de ontsteking aanzet maar de motor nog niet start. Ooit opgevallen dat dat lampje aanging?
Ja, ik heb zo'n sensor en nee het oliekansymbool brandde niet bij het rijden.
RemcoDelft schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:52:
[...]

Ik lees dit vaker... BRAVOK zit niet voor niets in je examen, als je olie al op is, kunnen je remmen ook best op zijn! Of je ketting moet wellicht gespannen worden. Of je banden zijn te zacht (note to self: daar moet ik ook nodig even voor langs de pomp). Allemaal best belangrijk en weinig werk om af en toe even tijd aan te besteden.
Zo erg is het niet hoor. "nooit" is relatief. Had de motor iets meer dan 2.5 maand (=laatste beurt) voor hij echt even geinspecteerd werd ;). In zo'n periode verwacht ik geen kritische ontwikkelingen. Achterband is me opgevallen (kan nog wel), ketting lijkt iets meer speling te hebben dan me geleerd is (vraag ik bij de voorjaarsbeurt wel na) en de olie was dus schijnbaar verdwenen (=urgent).

Wanneer ik een keer met wat daglicht erbij kan dan probeer ik de tips hierboven uit door te kijken of schudden helpt, of er nog uit kan lopen, en bijvullen.

• MailMan
Rukapul schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:53:
[...]

Wanneer ik een keer met wat daglicht erbij kan dan probeer ik de tips hierboven uit door te kijken of schudden helpt, of er nog uit kan lopen, en bijvullen.
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_52/BILD05.JPG

11.99 bij de Aldi, vandaag op de kop getikt :+

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Olie nakijken is iets wat ik iedere maand doe (Rij dan ook zeer veel).

Ik ben blij dat ik weer met het hok naar mijn werk kan want het openbaar vervoer is alles behalve gunstig omdat ik eerst een half uur mag lopen voordat ik bij de trein ben.

Vorige week ben ik nog op de motor naar mijn werk gegaan (De staat thuis lag nog vol met sneeuw / ijs) en het was goed te doen. Wel besloten om die week niet meer de motor te pakken. Sinds gister stap ik er weer op omdat het weer kan. Deze winter brengt mij wel een nieuw fenomeen waarvan ik niet wist dat het mogelijk was, mijn knipperlichtrelais bevriest waardoor hij de eerste tijd niet knippert. Wanneer ik hem wat vaker heb gebruikt knippert het ding wel. Vervangen dus.

Er licht nog wel veel zout op de weg (Je proeft het :P ), zelfs mijn pak en helm zitten er vol mee, na de winter gaat het pak naar de stomerij en behandel ik hem ten gunste van de waterdichtheid. Als je geen pekelfiets hebt dan kun je in deze periode maar beter niet rijden. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 21:25

JaltaH

meh

Hmm.. bij mij ook olieproblemen, maar dan bij een van de veerpoten. Als ik de voorkant induw komt er olie langs de kering naar boven...
Er was niets aan de hand toen ik de motor wegzette voor de winter, zou dit met de vorst te maken kunnen hebben? Hij stond gewoon buiten, helaas mag ik 'm niet in de woonkamer parkeren tijdens de wintermaanden. :)

Careful. We don't want to learn from this.

• bazs2000

bazs2000

Kan, één beetje water er tussen is genoeg om het kapot te laten vriezen. Dan was er trouwens al wel sprake van een flinke slijtage als dit het geval is. :)

Kun je vrouwlief er niet van overtuigen dat een motor een onmisbaar object is in een woonkamer? Het geeft licht wanneer je het nodig hebt, je kunt erop zitten alswaar het een bank betreft en ook tijdens feesten en verjaardagen heb je er zowaar iets aan, er zit namelijk discoverlichting op. :P

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 21:25

JaltaH

meh

En als de verwarming uitvalt, kunnen we er naast gaan zitten terwijl hij stationair loopt. Lekker warm. :P

Ik zal eens op zoek gaan naar nieuwe keringen, de poten zagen er iig verder goed uit toen ik ze vorig jaar er onder zette. Veel beter dan de oude, na 24 jaar arbeid was het tijd om die in te laten slapen.

Careful. We don't want to learn from this.

• Tylen

Tylen

(jarig!)
bazs2000 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 07:14:
Kan, één beetje water er tussen is genoeg om het kapot te laten vriezen. Dan was er trouwens al wel sprake van een flinke slijtage als dit het geval is. :)

Kun je vrouwlief er niet van overtuigen dat een motor een onmisbaar object is in een woonkamer? Het geeft licht wanneer je het nodig hebt, je kunt erop zitten alswaar het een bank betreft en ook tijdens feesten en verjaardagen heb je er zowaar iets aan, er zit namelijk discoverlichting op. :P
En zet hem voor de tv, ga erop zitten, en ga motogp/sbk ofzo spelen :P

• bazs2000

bazs2000

Zo zie je maar weer, er kan geen goede reden worden bedacht om een motor niet in de woonkamer te zetten. Wanneer je de tankdop opent dan heb je nog een mooie boeketvaas ook dus als je moeders de vrouw daar niet mee kunt plezieren. :+

• MailMan
Vanochtend de accu eruit gehaald en aan de druppellader gelegd na hem te hebben bijgevuld. Was nog wel even wat werk om hem uit de K100 te halen moet ik zeggen.

Helaas viel me op dat de net nieuwe voorband voor een groot deel was leeggelopen. De vorige band had dat ook, dus ik ben bang dat hij lekt bij het ventiel of ergens aan de rand van de velg. Iemand nog tips om dit te verhelpen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is er bij het vervangen van de band een nieuw ventiel op gekomen? Zo nee, dan zou ik die als eerste vervangen.

Verder de velg gewoon nakijken op onregelmatigheden, en die proberen op te vullen met vloeibaar rubber ofzo (of wat ze er ook opsmeren als de band er omgelegd wordt). Als je aluminium velgen hebt is het zo goed als onmogelijk om een eventuele buiging weer netjes terug te buigen.

• DECOY88
(overleden)
@bazs2000 maak je schakellaartje van je knipperlicht op je stuur eens open en maak hem schoon. ik had het ook. eerst duurde het 2-3 sec beetje anticiperen geen probleem. op een gegeven moment werd het 10+ sec. dus even nagevraagd op mf in het africa twin topic en daar kwamen ze met deze oorzaak aan. spulletje daarna schoongemaakt en hij doet het alweer 3 maanden goed.

• MailMan
gwystyl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:25:
Is er bij het vervangen van de band een nieuw ventiel op gekomen? Zo nee, dan zou ik die als eerste vervangen.

Verder de velg gewoon nakijken op onregelmatigheden, en die proberen op te vullen met vloeibaar rubber ofzo (of wat ze er ook opsmeren als de band er omgelegd wordt). Als je aluminium velgen hebt is het zo goed als onmogelijk om een eventuele buiging weer netjes terug te buigen.
Denk niet dat het ventiel vervangen is. Kan je zo'n ventiel zelf vervangen of moet je met een apparaat die band er echt helemaal afhalen?

Trouwens, bij het bijvullen van de accu las ik pas later dat je eigenlijk eerst helemaal moet opladen en dan moet bijvullen. Het niveau lijkt nu ook iets boven de max te zitten, kan dat problemen veroorzaken wanneer het een millimeter of 2-3 is?

[ Voor 16% gewijzigd door MailMan op 04-01-2011 17:39 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ventiel moet van binnenuit > moet de band er dus af.

• MailMan
Hmm ok, dan gooi ik er eerst eens een sopje over om te kijken of het wel echt uit het ventiel komt. Gelukkig heb ik een 12V bandenpomp die ik op de motor aan kan sluiten, scheelt weer een aanhanger regelen...

Trouwens, kan je met een bandenlichter van een paar euries zoiets zelf doen, of moet je het dan ook opnieuw laten uitbalanceren?

[ Voor 24% gewijzigd door MailMan op 04-01-2011 18:03 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MailMan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:58:
Hmm ok, dan gooi ik er eerst eens een sopje over om te kijken of het wel echt uit het ventiel komt. Gelukkig heb ik een 12V bandenpomp die ik op de motor aan kan sluiten, scheelt weer een aanhanger regelen...

Trouwens, kan je met een bandenlichter van een paar euries zoiets zelf doen, of moet je het dan ook opnieuw laten uitbalanceren?
Uitbalanceren is wel handig lijkt me, maar als je een streep op je band en velg zet waar de band zat moet je aardig in de buurt moeten kunnen komen...
Maar band verwisselen is best een lastig klusje, maar op youtube staan er wel filmpjes van hoe je het op de redneck methode kan doen...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DECOY88
(overleden)
heb het met me gs 500 wel eens voor de grap gedaan. met bridgestone bt 45's. niet met het gele rondje bij het ventiel. dus flink lood moest erop volgens het apparaat.55gram ofzo maar. 2e set een week later(voor als ik eens een keertje thuis achter zou komen dat ik lek gereden had ofzo.) wel met het gele rondje bij het ventiel.
voor het oude lood eraf en goed. en achter met oud lood goed. even de lokale zelfstandige aardig aangekeken.
maar de eerste keer ben je wel een tijdje zoet. 2ex trap je hem er in 5 min op. in je uppie.

op deze manier heb ik het toen gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 04-01-2011 20:29 ]

• MailMan
DECOY88 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:27:
heb het met me gs 500 wel eens voor de grap gedaan. met bridgestone bt 45's. niet met het gele rondje bij het ventiel. dus flink lood moest erop volgens het apparaat.55gram ofzo maar. 2e set een week later(voor als ik eens een keertje thuis achter zou komen dat ik lek gereden had ofzo.) wel met het gele rondje bij het ventiel.
voor het oude lood eraf en goed. en achter met oud lood goed. even de lokale zelfstandige aardig aangekeken.
maar de eerste keer ben je wel een tijdje zoet. 2ex trap je hem er in 5 min op. in je uppie.

op deze manier heb ik het toen gedaan.
Wel leuk die uitleg, maar ik wil m'n nieuwe voorband liever niet halveren :+

• charrel

charrel

Cortisol4life..

En van je velg blijft ook weinig over, bandenlichters werkt goed met crossbanden, met ene tubeless band zou ik er toch echt nog even over nadenken. Beter voor 10 euro even erop en eraf laten halen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:57:
En van je velg blijft ook weinig over, bandenlichters werkt goed met crossbanden, met ene tubeless band zou ik er toch echt nog even over nadenken. Beter voor 10 euro even erop en eraf laten halen.
Maar dan moet je wel een tent vinden die het voor een tientje doet. Bij mij zit er echt niets in de buurt. Ik had banden voor mijn XT gehaald bij zo'n Duitse webtoko en kon naar Breda of Houten waar ze voor €15 op de velg wilden monteren. Je moet maar net boffen dat er iets in de buurt is.
De meesten kennen de grap met de webshops wel, dus zijn de prijzen voor het monteren van banden gewoon omhoog gegaan. Bij die XT ging het nog wel, ik heb 'm toen bij mijn broer gestald en op een blok gezet. Maar ik ga het bij die BMW echt niet zelf doen. Ik ga er toch maar mee naar de bandenboer. Een hoop gedoe voor die paar tientjes.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• bazs2000

bazs2000

DECOY88 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:24:
@bazs2000 maak je schakellaartje van je knipperlicht op je stuur eens open en maak hem schoon. ik had het ook. eerst duurde het 2-3 sec beetje anticiperen geen probleem. op een gegeven moment werd het 10+ sec. dus even nagevraagd op mf in het africa twin topic en daar kwamen ze met deze oorzaak aan. spulletje daarna schoongemaakt en hij doet het alweer 3 maanden goed.
Dat kan ik ook nog doen, kleine moeite om de schakelaar van binnen eens onder handen te nemen. Kan goed dat daar veel bende in zit aangezien er vaak mee in de regen wordt gereden, ook staat de motor vaak in de tuin zonder dekzeil. :)

Bedankt voor de tip!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zo for the hell of it:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9K0wfgGElo0]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fVsIjJ5GrHc]

Alvast drukdoende een playlist te verzinnen voor de komende tijd. Ideetjes?

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
  • Nu online
ROFLASTC schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:
zo for the hell of it:

[video]

[video]

De laatste keer dat ik lang op de motor zat had ik Devo - Mongoloid in mijn hoofd...
En als je Beastie Boys fan bent (of Beatles liefhebber), tip: The Beastles. Beatles en Beastie Boys gemixt :)

[ Voor 11% gewijzigd door DRAFTER86 op 05-01-2011 13:40 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand trouwens enig idee waar je van die kleine landenstickertjes kan kopen? Ik zoek me een ongeluk, maar ik vind alleen een toko in de USA die ook nog eens erg duâh is. Ik zoek stickertjes van 5-8cm, niet al te groot, anders kun je er niet zoveel van kwijt.

• Tylen

Tylen

(jarig!)
http://www.motosticker.nl/ Even mailen wat je wilt en hij maakt het.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:39:
tip: The Beastles. Beatles en Beastie Boys gemixt :)
haha nais thnx

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, maar dat wordt te duâh. Als het alleen om een stickertje NL ging, had ik er al een. Je kunt ze vaak bij de grens kopen, maar om nu weer overal heen te gaan waar ik ooit met de brommer ben geweest...

barst! Nog één keertje zoeken dan en nu vindt (wel iets verder graven in de zoekresulaten) een tent die dergelijke stickers voor niet al te veel geld levert. En ook op fatsoenlijk formaat. Meestal zie je van die enorme stickers voor op de auto. Ik wil graag van die kleine stickertjes hebben. Gevonden dus bij deze!

[ Voor 29% gewijzigd door mphilipp op 05-01-2011 16:00 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:26:
[...]

Ja, maar dat wordt te duâh. Als het alleen om een stickertje NL ging, had ik er al een. Je kunt ze vaak bij de grens kopen, maar om nu weer overal heen te gaan waar ik ooit met de brommer ben geweest...

barst! Nog één keertje zoeken dan en nu vindt (wel iets verder graven in de zoekresulaten) een tent die dergelijke stickers voor niet al te veel geld levert. En ook op fatsoenlijk formaat. Meestal zie je van die enorme stickers voor op de auto. Ik wil graag van die kleine stickertjes hebben. Gevonden dus bij deze!
Deze bedoel je, óf anders deze... ?

Dammn.... je had ze al gevonden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-01-2011 16:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen

Tylen

(jarig!)
wimmel_1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Slakkie, als altijd ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Ik had natuurlijk zo vriendelijk kunnen zijn om te melden wáár ik ze dan vandaan heb... ;)
De firma Worldflagstickers heeft ze. Helemaal uit de US&A. Het probleem is dat je wel hier en daar een vlagstickertje kunt kopen, maar dan hebben ze ófwel alleen de grote (15 cm) óf ze hebben niet alle landen. Deze heeft voor zover ik kan zien alles, en precies in het formaat dat ik wil (+/- 9x6cm). En hier kosten ze $1,50/stuk en vragen ze maar lieft $2,95 voor de verzending. Kost me bij elkaar net geen €13 voor 9 stickertjes...niet voor tobben dus.

• DRAFTER86
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:57:
[...]

Ik had natuurlijk zo vriendelijk kunnen zijn om te melden wáár ik ze dan vandaan heb... ;)
De firma Worldflagstickers heeft ze. Helemaal uit de US&A. Het probleem is dat je wel hier en daar een vlagstickertje kunt kopen, maar dan hebben ze ófwel alleen de grote (15 cm) óf ze hebben niet alle landen. Deze heeft voor zover ik kan zien alles, en precies in het formaat dat ik wil (+/- 9x6cm). En hier kosten ze $1,50/stuk en vragen ze maar lieft $2,95 voor de verzending. Kost me bij elkaar net geen €13 voor 9 stickertjes...niet voor tobben dus.
Is het idee van dat soort stickers niet dat je ze op je koffer plakt op het moment dat je door het land in in kwestie heen tourt? ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsjah .... Ik mag/moet 't de komende 5 jaar rustig aandoen, hè 8)

@ mphilipp: Da's inderdaad geen geld, kun je niet voor gaan lopen tobben.

• M14

M14

ROFLASTC schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:
zo for the hell of it:

[video]

[video]

Heerlijke muziek (alhoewel ik geen flauw idee heb welke band het is :+), en heerlijke beelden 8)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Het inschrijven voor de MF Kika sponsorrit is nu trouwens ook mogelijk: http://www.kikasponsorrit.nl/

/spam :+

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bergie schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:53:
Het inschrijven voor de MF Kika sponsorrit is nu trouwens ook mogelijk: http://www.kikasponsorrit.nl/

/spam :+
Als de organisator ervan (te vinden op MF, Peerke2) een beetje gekeken had óf er vanuit MF topics andere zaken geörganiseerd werden had 'ie wss meer deelnemers gevonden :+

Er zitten tegen die tijd +/- 50 man in zwarte woud .... + er zijn nog wat andere zaken lopende (Hemelvaart weekend :P ).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:32:
[...]
Is het idee van dat soort stickers niet dat je ze op je koffer plakt op het moment dat je door het land in in kwestie heen tourt? ;)
En als je dat hebt gedaan, moeten ze eraf? Suffice to say dat ik het me steeds voorneem om zo'n stickertje te kopen maar het steeds weer vergeet. Net als het bekende edelweis stickertje. Dus nu koop ik er een stel met twk en probeer het een keer te onthouden (dementia is echt heel erg...). ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet gewoon de betekenis van het woord "dementie" vergeten.... probleem opgelost :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:38:
Je moet gewoon de betekenis van het woord "dementie" vergeten.... probleem opgelost :)
:Z huh? Waar hadden we het over? :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom komt dit topic iedere keer terug in m'n AT list? :)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:18

Mud

wimmel_1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:04:
[...]

Als de organisator ervan (te vinden op MF, Peerke2) een beetje gekeken had óf er vanuit MF topics andere zaken geörganiseerd werden had 'ie wss meer deelnemers gevonden :+

Er zitten tegen die tijd +/- 50 man in zwarte woud .... + er zijn nog wat andere zaken lopende (Hemelvaart weekend :P ).
*met hierboven*

Nog 3 maandjes wachten en dan de hornet ophalen :9 Tijd vliegt wel voorbij moet ik zeggen, ga sinds november met het ov(traject tilburg -> eindhoven).

Kwa drukte en vertraging heb ik pas 3x vertraging gehad (waarvan 1 grote), ik snap dat gehaast allemaal niet hoor van die mensen :X Als de bus vol zit, pak je toch de volgende :?

Ik heb het alleen een beetje gehad met de reistijd, waar ik met de motor een half uur over deed, ben ik nu een uur en kwartier onderweg :Z vroeg weg..laat thuis...

[ Voor 9% gewijzigd door Mud op 06-01-2011 08:14 ]

• MailMan
* MailMan slaat zichzelf voor het hoofd

Afgelopen week de accu uit de motor gehaald om hem thuis aan de druppellader te leggen, viel me meteen op dat de voorband dus erg zacht was. Wil ik vandaag weer naar de motor toe om die band hard te krijgen aangezien het niet echt goed schijnt te zijn om hem langere tijd op een slappe band te laten staan, bedenk ik me dat ik dan de accu weer terug moet plaatsen om die elektrische pomp te laten werken...
Lekker door de stad met een accu van 10kg op en neer om hem in te bouwen, 5 minuutjes te pompen en dan weer eruit te halen... Of ik moet zo'n voetpompje gaan kopen.

• M14

M14

Geen ruimte voor een compressor?

• MailMan
M14 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:00:
Geen ruimte voor een compressor?
Motor staat in garage van de universiteit, geen idee of ik daar makkelijk aan stroom kan komen. Vond het al beetje aso dat ik daar loop te klooien met de accu, kom ik ook nog met een compressor aanzetten :P
Uiteindelijk toch maar de accu er weer in gedaan en de voorband opgepompt. Beetje speeksel om het ventiel liet al snel zien dat er bubbeltje ontstonden. Aankomende week maar even langs de fietsboer om er een nieuw ventiel in te laten zetten.

Hehe, wel grappig trouwens. De garage is vrij groot en er loopt af en toe nog wel iemand voorbij. Ik werk dan stoïcijns door alsof ik het niet doorheb, maar het moet er toch wel maf uitzien wanneer ik in m'n nette kleding, schoudertas en lampje in de mond een oud bakbeest aan losschroeven ben.
Zadel omhoog, kappen eraf, draden los en accu ernaast; komt er ineens iemand aanlopen die naar z'n scootertje wil op 3 meter afstand. Keek vanuit z'n ooghoeken toch nog wel even naar wat ik aan het uitspoken was. Je voelt je meteen een halve crimineel :P

[ Voor 31% gewijzigd door MailMan op 06-01-2011 15:07 ]

• M14

M14

Duidelijk :).

• MailMan
Iets heel anders. Een tijdje geleden zag ik ook al een foto van mphilipp van een dikke (all-road?) achterband waarbij hij de indruk had dat er flink wat rubber op die band zat. Ook ik vroeg me af wat bandenproducenten tegenhoudt om er niet 5-10mm meer rubber op te laten? Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment teveel beweging in de band krijgt, maar bij de aanschaf van een band heb ik soms het idee dat je maar de helft van het profiel gebruikt omdat je dan al tegen de 2,0mm grens aanzit. Natuurlijk speelt financiën een rol, maar zijn er ook andere argumenten?

Het regent hier trouwens weer lekker. Als het zo doorgaat zijn de wegen zondag mooi schoon en wordt het nog lekker tourweer ook.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:48:
Iets heel anders. Een tijdje geleden zag ik ook al een foto van mphillip van een dikke (all-road?) achterband waarbij hij de indruk had dat er flink wat rubber op die band zat. Ook ik vroeg me af wat bandenproducenten tegenhoudt om er niet 5-10mm meer rubber op te laten?
Je bedoelt die Trail Attack die ik achterop mijn BMW heb zitten?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2591/3925902575_4079f33b46.jpg
ContiTrail Attack on BMW RT by PressPix Photography, on Flickr
Die heeft idd 9mm profiel op de achterband. Hij zit er nu nog steeds op, en ik denk dat ik er makkelijk 20k mee kan doen. Het is een allroad, wat betekent dat het een asfaltband is, die het (zeggen ze) op (zand)paadjes ook nog goed doet. Diep of los zand weer niet, maar dat zou ook niet meevallen met een kamerolifant van 280kg rijklaar. Ik heb toen gekozen voor die band vanwege het (vermeende) sterkere karkas van allroad banden waardoor je ze minder makkelijk lek rijdt op gravel en wegen met steentjes.

Ik heb zelf het idee dan het vette profiel beter zou zijn om het regenwater af te voeren. Ik heb er in ieder geval een paar dagen mee in de moesson gereden en dat ging prima. Ook op het droge doet ie het goed. Ik heb er een VRO op gedaan en kon makkelijk met de pedalen aan de grond. De volgende keer gaat deze er weer op.

• MailMan
Yep die bedoelde ik. De afvoerkanalen zijn wel groot, maar de vlakken ertussen ook. Ik weet te weinig over de afvoer van regenwater om snelheid, maar je geeft zelf al aan dat het prima lijkt te werken. Ondanks dat ik zou denken dat zo'n groot vlak met een relatief klein stukje contact op de weg dan wel wat extra kanaaltjes zou kunnen gebruiken.

Slaat nergens op wat ik zeg. De kanalen lopen grotendeels diagonaal en zullen zo altijd wel ergens water kunnen afvoeren. Daarnaast ook nog eens een stoere band op een BMW K/R/S, zeker met spaakvelgen.

[ Voor 52% gewijzigd door MailMan op 07-01-2011 11:09 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:13:
Slaat nergens op wat ik zeg. De kanalen lopen grotendeels diagonaal en zullen zo altijd wel ergens water kunnen afvoeren. Daarnaast ook nog eens een stoere band op een BMW K/R/S, zeker met spaakvelgen.
Ik heb ooit ergens een Duitse test online zien staan waarin ze verschillende banden hadden getest voor allroads en daarbij stond het waterafvoerende vermogen vermeld. Ik kan alleen dat stuk nergens meer vinden. Jammer dat dat soort data in tests nooit vermeld wordt. Volgens mij is dat een standaard test die aangeeft hoeveel liter/min hij kan afvoeren bij een bepaalde snelheid. Ik denk dat de fabrikanten die cijfers niet graag geven en zich liever beperken tot een vaag diagram met een eigen schaalverdeling die aangeeft hoe ie het doet onder bepaalde omstandigheden. Dan krijg je bv dat deze band '5' scoort op regen-performance en een andere 4...daar hebben we wat aan...

[edit]
Wat ik wel kan vinden is deze test uit de Motorrad:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/11_08_Blickpunkt_Test%20Endu-5.jpg
Daar zie je dat de Trail Attack (in dit vergelijk) het best scoort op het droge, een derde plaats heeft op een natte baan, maar met slijtage én remvertraging (ook op het natte gek genoeg) het best uit de bus komt. Nou heb ik weinig idee van remvertraging met 'gewone' banden en helaas hebben ze bij Motorrad geen cijfers online van een vergelijkbare test met bv Michelin Pilot Road. Wel vind ik een test van de ProMotor waarbij een BMW GS HP2 met supersportbanden en supersportremmen 9,9m/s remvertraging scoort op een droge baan bij 100kmh, waar de Trail Attack 9,4m/s scoort (1200GS, ook 100kmh). Natte cijfers van de HP2 heb ik dan weer niet (TA op de GS doet 7,8m/s). Volgens mij is dat niet heel erg slecht.

Gek genoeg scoort die Trail Attack weer net iets minder in handling. Aan de ene kant is dat relatief en verschilt dat weer per motor. De test is op een 1200GS gedaan en dat komt wel qua gewicht in de buurt van mijn bankstel. De test is evenwel op een circuit gedaan door iemand die er echt voor gaat. Ik denk dat de gemiddelde rijder niet eens in de buurt komt van de grens van een band.

btw: ik heb alleen een TA achter. Voorbanden hebben ze niet in mijn maat, alleen de allroad maten 19" en 21". Dus voor zit er bij mij gewoon een Michelin Pilot Road op. Zelf heb ik het idee dat handling voor een groot deel in de voorband zit en grip bij hoge snelheidsbochten weer wat meer in het achterwiel. Ik kan het mis hebben, maar ik heb het gevoel dat het zo werkt. Voor mij is denk ik die TA de beste keus als achterband. De Tourance is iets beter in het nat, maar hij verslijt weer meer en op het droge is de TA weer beter. En ik ben toch meer droogweerrijder... ;)

[ Voor 49% gewijzigd door mphilipp op 07-01-2011 12:54 ]

• MailMan
Net de motor even opgehaald om morgen ventiel te laten vervangen. Nog even rondje gereden om te kijken of alles het nog netjes deed. Alleen de KM-teller vloog even naar 0, maar dat heb ik wel eens vaker gehad en is makkelijk te verhelpen.

Zul je trouwens net weer zien. Tijdens het ritje richting huis even een tunnel door met flink wat gas, kom je net weer een motoragent tegemoet :P Kreeg een handje van hem, was me alleen niet duidelijk of het een groet was of een gebaar rustiger te doen. Dat laatst in ieder geval wel gedaan de laatste meters naar huis :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voordat je je ventiel als geheel als oorzaak aanwijst: Spuit je hele band/velg + ventiel eens in met een zeepsop mengsel en kijk eens waar 'ie dan lekt/bellen blaast. Velgranden willen ook wel eens de oorzaak zijn van zoiets en dan is er maar één goede oplossing: Vervangen van de velg!!

Je band loopt schijnbaar ook leeg als je fiets stilstaat dus een ventiel wat lekt onder snelheidskrachten is het niet... misschien een simpel binnen-ventiel wat niet goed (meer) afsluit doordat er stof tussen het rubber en het omhulsel zit? Zo'n ding kost misschien een halve cent en is te vervangen in een minuut zónder de band te demonteren.

• MailMan
wimmel_1 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:16:
Voordat je je ventiel als geheel als oorzaak aanwijst: Spuit je hele band/velg + ventiel eens in met een zeepsop mengsel en kijk eens waar 'ie dan lekt/bellen blaast. Velgranden willen ook wel eens de oorzaak zijn van zoiets en dan is er maar één goede oplossing: Vervangen van de velg!!

Je band loopt schijnbaar ook leeg als je fiets stilstaat dus een ventiel wat lekt onder snelheidskrachten is het niet... misschien een simpel binnen-ventiel wat niet goed (meer) afsluit doordat er stof tussen het rubber en het omhulsel zit? Zo'n ding kost misschien een halve cent en is te vervangen in een minuut zónder de band te demonteren.
Na wat spuug op het ventiel te hebben gedaan zag ik dat de bubbels tussen de velg en de ventiel omhoog kwamen dus ik vermoed dat het in ieder geval een geoxideerde rand is. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de velgrand zelf ook niet helemaal lekker meer is.

• 4x2
  • Laatst online: 14:56

4x2

lộn xộn quá

Ga maar uit van een rand vol met zooi, dat komt geregeld voor.
Velg hoort eigenlijk ook ff schoongekrabt te worden met een staalborstel als je een band gaat verwisselen.

leeg

• MailMan
4x2 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:54:
Ga maar uit van een rand vol met zooi, dat komt geregeld voor.
Velg hoort eigenlijk ook ff schoongekrabt te worden met een staalborstel als je een band gaat verwisselen.
Band zit er nog geen 50km op denk ik. Misschien hadden ze de vorige keer wat beter moeten schoonmaken bij het verwisselen. Viel trouwens wel een lading zwarte rubberen knikkertjes uit dat zich had verzameld aan de binnenkant van de band.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's "Talk" poeder wat zich vermengt heeft met water en rubber(resten) ... geen probleem :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.minhamoto.info/wp-content/uploads/2010/11/ktm-450-rally.jpg

ff kansloos spammen. De nieuwe rally 450. 32000,- zo uit een krat. 48000,- en je hebt het hele rally pakket incl 2 extra blokken.

De Adventure is er tijdelijk in een blauwe Dakar versie wegens 30 jaar Dakar. Het enige verschil is de kleur.

Afbeeldingslocatie: http://www.ktm.com/uploads/pics/990_adventure_dakar_02.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
En de valbeugels? :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sja wat dat betreft hadden ze beter excel velgen (en vooraan een andere velgmaat) en een Alu engine guard kunnen leveren. Adventure stelt teleur deze keer maar de 690 Adv. komt er wel van.

And it goes BRAAAAAPP!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
de tyfus 32 pietermannen. Kan je daar niet zelf 2 nieuwe 450's voor kopen en ombouwen :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazyanz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:17:
de tyfus 32 pietermannen. Kan je daar niet zelf 2 nieuwe 450's voor kopen en ombouwen :P
Alles kan. Je kunt er ook 2 kruiwagens van maken, maar ik kan de kans dat je de finish haalt is dan wel klein.

@Roflastic: het is natuurlijk net als bij de GSA's: de meesten zullen nooit meer dan een zandpaadje zien, dus echt rallywaardig hoeven ze niet te zijn natuurlijk. De Dakar versie (en dan die ene waarmee ze écht Dakar rijden) zal ook wel een beetje anders zijn dan de straatversie.
En voor iemand die echt rally's rijdt is het toch nooit goed. Die passen 'm liever zelf aan.

[ Voor 37% gewijzigd door mphilipp op 08-01-2011 00:37 ]

Pagina: 1 ... 233 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.