Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.076 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
talin schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:16:
[...]

dat is een normale prijs voor zo'n fiets.

als je een Honda wil gaan rijden en nieuw op wil bouwen ben je 3x zoveel kwijt.
ooit 1 x gedaan.

nieuw besteld bij Honda een RS125R krijg je em in Januari binnen, kan je de voorvork er uit halen en in de hoek zetten, de achterveer kan direct de bak in.
versnellingsbak eruit, veel te lang voor de korte Nederlandse dan wel Europese circuits.
cilinder kan mooi als paper presse gebruikt worden, ontsteking kan je bij carbid schieten nog wel gebruiken, kuipwerk is veel te zwaar, wielen zijn te zwaar ( leuk voor reserve reserve regenband set ) clip ons zijn voor mini Jappannertjes, tank is van alu er zijn ook carbon exemplaren, carburatie komt weer niet goed met je nieuwe ontsteking.

dan zit er nog de verkeerde remmerij op en zit er geen quickshifter, fuel mapping, detonatie teller, shift light, gear positioning sensor en verkeerde krukas en cilinderkop op.

dit is een leuk pakket, ik ken et ding en als ze niet al de gameboy afstelcomputerspul en de goede ontsteking en het juiste frame nummer er af hebben gehaald dan ga ik er toch zeker ff goed over nadenken en in de groep gooien.

mail is al de deur uit voor meer fotos en een afspraak om even te bellen.
Ik ben benieuwd _/-\o_ Kom ik je misschien nog eens tegen _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Goed, rotgeintjes op de werkvloer part MCMXXVI. Een collega van me wacht al een paar weken op zn uitlaat voor zijn motor. Elke dag vraag ik of ie em al heeft, maar elke dag is het antwoord "nee, komt over een paar dagen". Dus net in de pauze een stuk steigerpijp afgezaagd, ff snel langs een staalborstel gehaald zodat ie glom en met een grote dikke stift een Yoshimura logo erop gezet, en GP pro eronder gezet. Snel in een doosje gedaan en een adres sticker erop alsof het uit Japan kwam. Dus ik geef dat doosje aan die collega...

Collega: :? wat is dat?
Ik: Voor jou, kwam net binnen bij de expeditie..
C: Oh wat dan... *pakt doosje aan*
Ik: Ja of ik het aan jou wou geven...
C: *ziet Yoshimura logo op de doos* Heuh :? euh...
ik: ...
C: *trekt doos open en ziet steigerpijp met Yoshi logo erop* Oh vuile kuthond :D :*)
Ik: Hey, don't shoot the messenger!
C: Jaja, nou, deze komt in mijn trofeeënkast! hehe hoe kom je erop..
Ik: Ja, als de hint nog niet duidelijk was, DUURT LANG!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:58:
Goed, rotgeintjes op de werkvloer part MCMXXVI. Een collega van me wacht al een paar weken op zn uitlaat voor zijn motor. Elke dag vraag ik of ie em al heeft, maar elke dag is het antwoord "nee, komt over een paar dagen". Dus net in de pauze een stuk steigerpijp afgezaagd, ff snel langs een staalborstel gehaald zodat ie glom en met een grote dikke stift een Yoshimura logo erop gezet, en GP pro eronder gezet. Snel in een doosje gedaan en een adres sticker erop alsof het uit Japan kwam. Dus ik geef dat doosje aan die collega...

C: *trekt doos open en ziet steigerpijp met Yoshi logo erop* Oh vuile kuthond :D :*)
LOL :)

btw omdat stuur vervangen moet worden, zit ik te twijvelen tussen opnieuw handvatverwarming of verwarmde handschoenen... wat zijn jullie meningen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
handschoenen bevallen me stukke beter. aangezien die de buitenkant verwarmd tot in de vingertoppen.
met handvat verwarming kreeg ik hete handvatten en ijskoude handen doordat ze van buiten flink afkoelde.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dion_b schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:44:
[...]

Ben zojuist bij de Brezan geweest, wat doorgaat voor een beter geoutilleerde zaak. Zij hadden het ook niet, en na flink wat gespeur in hun databases bleek het ook niet meer te bestellen :o

Qua Tectyl hou je dan zwart (=nono als ik het zo lees), amber (niet veel over gelezen) en glashelder (=meningen verdeeld, lees eea dat het te hard wordt en zo scheurt door trillingen en alsnog pekel doorlaat). Zouden jullie eerder gaan voor amber of glashelder dan?
online bestellen:
http://www.werkenmetmerken.nl/tectyl-superwax-p-3267.html

Wise enough to play the fool

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:28
Widow schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:58:

pics! *O*

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het wordt de aankomende dagen weer afzien. Qua kleding zit het allemaal wel snor maar mijn handen moeten het weer ontgelden. Gelukkig is het nog geen -3 en dus doen de handjes onderweg geen zeer maar volgende week gaan de handjes ouderwetsch weer tegen het motorblok wanneer het te koud wordt. :+

Ben wel blij dat alles in orde is, remmen goed, olie goed, accu goed en ga zo maar door.
Sterkte aan iedereen die ook in de koude rijdt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25

JaltaH

meh

Van de kou heb ik nog niet zoveel last, maar meer aan het gebrek aan licht 's ochtends vroeg/'s avonds. Omdat ik vaak erg vroeg op de weg ben, vind ik het eigenlijk niet prettig meer rijden met die automobilisten met winterdepressies, smerige wagens (slechte verlichting) en beslagen/half schoongekrabte voorruiten.

Nemen jullie in de wintermaanden extra maatregelen voor je eigen zichtbaarheid? Ik dacht er zelf aan om ook maar eens te kijken naar led-verlichting, op m'n 24 jaar oude motor geeft m'n achterlicht ook niet echt geweldig veel licht... Een beetje opkrikken met felle leds naar net-niet-verblindend helpt misschien. :)

Careful. We don't want to learn from this.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb een knalgeel pak (fluoricerend) met veel reflectoren.
Wie mij niet ziet zou niet op de weg mogen rijden. :P

Ik zou wel even naar het achterlicht kijken als ik jou was, iemand die achter jou rijdt hoeft geen sterretjes te zien maar goed zichtbaar is een must. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
M'n motor is felgeel, groot, geeft veel licht en ik zelf draag ook nog een pak met fluorescerende gele en grijze plekken, maar toch word je soms gewoon over het hoofd gezien. Wat natuurlijk niet inhoudt dat extra licht kwaad kan, mits je even checked wat legaal is en wat niet.

• DECOY88
(overleden)
zorgen dat je sneller weg bent dan dat ze je kunnen klemrijden. vanuit gaan dat ze je nooit kunnen zien. en altijd een vluchtroute bijhouden ( bereikbaarheid van vlucht/redresseer strook.) en zorgen dat je handen niet te koud worden. dan kan je in geval van nood je rem niet meer knap doseren.

vanochtend met de fiets al knap moeite om bij een rotonde weg te komen. na 5x proberen weg te trappen had me achterband eindelijk weer genoeg grip om weg te komen. en aan de overkant ging ik eerst een stukje rechtuit voordat ik de bocht kon beginnen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:54:
M'n motor is felgeel, groot, geeft veel licht en ik zelf draag ook nog een pak met fluorescerende gele en grijze plekken, maar toch word je soms gewoon over het hoofd gezien.
Eigenlijk zien ze je niet over het hoofd; ze kijken gewoon niet. Dan houdt alles op. Er zijn zat weggebruikers (motoren/fietsers/automobilisten) die gewoon niet goed/voldoende/vaak genoeg kijken naar wat er gebeurt en wat er allemaal aan komt. In de file kun je dit de automobilist niet altijd kwalijkt nemen. Als je al een half uur aan het schuivelen bent, ga je gewoon niet elk moment om je heen kijken. Je rijdt dan immers 20-30kmh en sommige motoren karren daar met 60-70 tussendoor (sommigen nóg harder). Dan is het helemaal niet gek dat je iemand mist die brandend op zijn motor zit, ook al keek je maar 5 seconden naar dat lekkere wijf op de invoegstrook... ;)

Als motorrijder moet je je dat ook realiseren. Meer kun je niet doen als zo zichtbaar mogelijk proberen te zijn. Ik heb dan geen fluorspul, maar wel voldoende reflectiedingetjes op de witte motor, en running lights. Volgens mij ben ik zo dan wel weer goed zichtbaar.

Misschien is het helemaal niet zo gek om voor in het donker een soort reflecterende sjerp te kopen. Volgens mij zijn die in de UK verplicht. In ieder geval zie je ze daar veel. Het valt nl heel erg op, dus dat is denk ik altijd goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:24:
[...]

Misschien is het helemaal niet zo gek om voor in het donker een soort reflecterende sjerp te kopen. Volgens mij zijn die in de UK verplicht. In ieder geval zie je ze daar veel. Het valt nl heel erg op, dus dat is denk ik altijd goed.
Niet verplicht, wel verstandig :)

Laatst reed ik achter een motor zonder zo'n ding en die viel duidelijk minder op...

• MailMan
Reflecterende sjerp, zoiets? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.dantasimport.nl/images/oplichtende.bride.to.be.sjerp.gif

Op een serieuzere noot, er zijn inderdaad altijd bestuurders die gewoon niet goed genoeg kijken. Dan kan je nog zoveel disco verlichting meeslepen, het anticiperen op niet gezien worden is dan het beste wat je kan doen.

Maar goed, elke motor bestuurder weet het, maar vaak moet je het weer even meemaken om het echt te realiseren.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:31:
[...]
Niet verplicht, wel verstandig :)

Laatst reed ik achter een motor zonder zo'n ding en die viel duidelijk minder op...
Ik zag idd laatst een andere RT rijden, donkere kleur, berijder ook donker gekleed en toen viel me pas op dat die grote RT in het donker vreselijk slecht te zien is. Je ziet alleen een klein rood pitje en that's it. Waar ie overdag opvalt door zijn formaat, is ie na zonsondergang nauwelijks te zien. Die grote zwarte kofferset maakt de motor van achteren een soort zwart gat.
Ik ben blij dat ik er van die Black Scotchlite stickers op het geplakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrabmwonline.com/images/RK-1_lit.jpg
Maar dan niet op de deksels, dus de beide buitenste reflectiedingen heb ik niet)
En op de topkoffer heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.black-scotchlite.com/data/articles/images/b_113.jpg
Waarbij ook hier weer op de deksel niets zit; de sticker die aan de zijkant van het deksel moet, heb ik eronder geplakt.

Mijn deksels heb ik wit gemaakt, in case you're wondering...dus vandaar dat er geen black scotchlite op de deksels zit. En op de kuip zitten nog de ronde contourstippen van de pliesie en heb ik zelf nog wat stukjes scotchlite op het voorspatbord geplakt en net onder de koplamp. Volgens mij ben ik nu in het donker wel een redelijk vuurvliegje... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
En mits je nummerplaat een beetje schoon is hoort deze ook nog een beetje te reflecteren, hoewel je er dan nog mee zit dat die zwarte koffers slecht zichtbaar zijn.

Waar heb je dat spul gekocht? Zit er aan te denken om er ook een paar op de koffers te plakken.

[ Voor 16% gewijzigd door MailMan op 26-11-2010 11:11 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:10:
En mits je nummerplaat een beetje schoon is hoort deze ook nog een beetje te reflecteren, hoewel je er dan nog mee zit dat die zwarte koffers slecht zichtbaar zijn.

Waar heb je dat spul gekocht? Zit er aan te denken om er ook een paar op de koffers te plakken.
De nummerplaat valt niet echt op. Een heel stuk minder als die scotchlite stickers.
Probeer Black Scotchlite eens.

Tip voor het aanbrengen van deze en andere stickers:
pak een plantenspuit en doe er water in met een paar drupjes afwasmiddel erin. Als extra gereedschap heb je dan ook nog een droge doek en een raamwisser/trekker nodig.
Maak je koffer lekker nat met de plantenspuit. Leg de sticker er overheen (je mag de sticker ook inspuiten,maar dat hoeft niet echt) en positioneer 'm. Dat kan dankzij het water/zeep. Eventueel kan de sticker er nog af (extra bijspuiten kan dan ook nog). Als je tevreden bent over de plaatsing, kun je voorzichtig beginnen om met de trekker (je kunt ook eerst met de doek voorzichtig te wrijven) het water onder de sticker vandaan te krijgen door (begin eerst aan een kant, zodat je de sticker vast kunt houden). De scotchlite stickers zijn best stevig, dus het kan nodig zijn om een aantal keer over gedeeltes die niet helemaal plat zijn te gaan. Uiteindelijk gaat de sticker mee.
Met de doek werk ik altijd de zaak nog even af. Soms moet je hardhandig een oneffenheidje wegwerken met de vinger (evt. met de doek ertussen), maar uiteindelijk gaan stickers in de gekste vormen toch goed zitten.

Ik heb zo die gekke zebra strepen gedaan over de alles behalve rechte kuip van die RT en dat ging prima. Door het water kun je niets verprutsen.

De zaak even een uurtje of wat laten staan voordat je gaat rijden. Beter om 'm echt even een dagje te laten staan. Het water moet er echt onderuit. Zet 'm niet recht in de zon en bij lage temperaturen lijkt het me ook niet echt handig. Kamertemperatuur lijkt me het beste.

• Saffie_time
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb vandaag voor het eerst toch mijn motor laten staan en ben maar met de auto naar het werk gegaan.

Na deze week al een aantal keer mijn b*llen vastgevroren te hebben gezeten aan de tank ( :+ ) is er gisteravond voor het eerst gestrooid hier in de regio.
Van de week al een aantal keren toch stiekem wel koude handen gekregen ookal hoef ik maar 20-25 minuten in de stad te rijden naar mijn werk. (Nee ik heb nog steeds geen verwarming in handvat of handschoen aangeschaft/gemaakt)
Gisteren maar het zeiltje over mijn motor gemikt en van het weekend de accu eruit en aan de optimate en dan zien we wel weer hoe hij in maart eronderuit komt. :P

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• dion_b
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goede voor volgend jaar ;)

Nu te laat. Gezien ik echt moest rijden en er de laatste dagen zeker pekel gestrooid ging worden heb ik toch maar Glashelder genomen en een bus daarvan leeggespoten op m'n motor. We zien in het voorjaar wel hoe het werkt...

Gisteravond trouwens m'n handvatverwarming half gerepareerd. Rechterkant doet het nu wel, linkerhand nog niet. Gelukkig is rechts veel belangrijker, ben vanochtend met een hand aan het stuur door de sneeuw van Marum naar Leeuwarden gereden :P

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
Linkerhand gewoon onder je tank proppen, lekker warm daar :)

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 26-11-2010 14:16 ]

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
MailMan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:16:
Linkerhand gewoon onder je tank proppen, lekker warm daar :)
cruise control inbouwen á 70 EUR en rechterhand er lekker bij doen ;)

• teacher

teacher

Dysgaf!

70 euro?

In het geval van mailman en dion_b is het een schroefje van een paar euro :D

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

4x2

lộn xộn quá

Dat is geen cruisecontrol, dat is 'gashendelvastzetcontrol'
Net zoals al die andere stomme klemsystemen trouwens.

leeg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even 2 vraagjes.

Mijn motor staat nu netjes in een garage de winter door te brengen. Nou vraag ik mij alleen af of het nodig is om het voorwiel een stukje te draaien. En zo ja, hoe vaak moet je dat dan doen ? Het achterwiel staat netjes van de grond door een paddockstand maar die heb ik niet voor het voorwiel. Dat draaien is dan natuurlijk zodat de band niet vervormt door constant op hetzelfde punt te staan. Moet je dit iedere maand doen, of kan ie prima de hele winter zo blijven staan zonder te vervormen ?

Andere vraag heb ik over een pak. Ik rij nu met textiel maar wil toch graag een pak van leer hebben. Nou ben ik 1.98m waardoor het vinden van een pak in mijn maat bijna niet te doen is. Bij een motorzaak vertelde ze mij dat zo'n beetje de enige optie een pak laten maken is. Nou kost een pak laten maken makkelijk 1000 euro wat ik toch wel heel erg veel geld vind. Iemand enig idee waar ik voor mij lengte een pak kan vinden ? Misschien dat iemand weet of er op de motorbeurs iets te vinden zal zijn, of anders een winkel die iets heeft voor mij lengte ?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
PilatuS schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:22:
Andere vraag heb ik over een pak. Ik rij nu met textiel maar wil toch graag een pak van leer hebben. Nou ben ik 1.98m waardoor het vinden van een pak in mijn maat bijna niet te doen is. Bij een motorzaak vertelde ze mij dat zo'n beetje de enige optie een pak laten maken is. Nou kost een pak laten maken makkelijk 1000 euro wat ik toch wel heel erg veel geld vind. Iemand enig idee waar ik voor mij lengte een pak kan vinden ? Misschien dat iemand weet of er op de motorbeurs iets te vinden zal zijn, of anders een winkel die iets heeft voor mij lengte ?
Protip van iemand die nog langer is: koop een leren pak waar de romp goed van zit. Ga vervolgens naar http://www.dezilverennaald.nl en laat daar de armen en mouwen verlengen. Heb ik ook gedaan, kostte 200eu. Maar ik heb nu wel een fijne leren overall :) alsnog wil ik graag een keer een maatpakje laten maken, uiteindelijk zit dat toch het lekkerste.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 10:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@PilatuS

Je kan ook kijken naar een 2delig pak, Heb ik ook gehaald en zit prima. Aan elkaar ritsen en done. grote voordeel is dat je een andere maat broek dan jas kan nemen :)

Ben zelf 195 ongeveer, hij zit alleen bij mijn schouders wat los. Maar het flabbert niet zoals bij textiel. Heb het getest tot ~270 op de teller en ging prima. Textiel is veel irritanter... flabbert rond 140-150 al tenzij ik alle wintervoering + trui eronderdoe.

Mijn motor staat mooi binnen, geen zout erop. Vorige week nog gereden maar met zoveel vermogen glijdt het achterwiela lle kanten op inde regen...

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 27-11-2010 20:09 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
2 delig is ook eigenlijk waar ik naar opzoek ben, ik zei het dus verkeerd. Maar een 2 delig pak moet dus met mijn lengte niet zo'n probleem zijn ?

Iemand ervaring met een pak kopen op de motorbeurs ? Gaat dat nou echt veel schelen of is het sowieso af te raden ?

• DECOY88
(overleden)
veel keuze bij elkaar. het is zo goedkoop omdat ze van hun overjarige modellen afwillen. maar in de winkel betaal je hetzelfde voor dat soort pakken. maarja een maat uitverkocht en bij de volgende stand hebben ze hem nog. in plaats van 10 winkels af te rijden. en een combi is makkelijker bij elkaar te vinden dan een eendelig pak. broek maatje yxl en jasje l en dat soort combi's kan je maken. en net zolang blijven passen tot het goed zit.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:40:
Iemand ervaring met een pak kopen op de motorbeurs ? Gaat dat nou echt veel schelen of is het sowieso af te raden ?
Het hangt er vanaf. Je kunt er leuke deals oppikken, maar je moet je bedenken dat ze alleen verkopen waar ze graag vanaf willen. Niet dat er iets mis mee is, maar het is oude voorraad of wat dan ook. Punt is dat je je heel moeilijk kunt voorbereiden zoals ik zelf graag doe. Als ik iets uit een aanbieding koop, wil ik wel graag weten of het wel een échte aanbieding is. En meestal doe ik grondig onderzoek naar grote (dure) aankopen. Dat is een beetje lastig als je geen idee hebt wat ze allemaal aanbieden op de beurs. En als je er eenmaal staat, kun je niet ff checken op internet wat de ervaringen ermee zijn en (belangrijk!) wat de courante prijzen zijn.

Maakt het je allemaal niet uit wat je koopt, zolang het maar goedkoop is, moet je op de beurs wezen ;) Als je echt iets speficieks zoekt valt het vaak niet mee om het te vinden. Ik zocht een Schuberth S1Pro en geen hond die 'm had natuurlijk... Alleen de 'oude' S1 en andere modellen die je overal ziet.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Ga eens bij Termaat kijken in Nijmegen. Daar hebben ze veel liggen en geven goed advies. Ik heb een stuk of 6 verschillende pakken geprobeerd en dan kom je er vanzelf achter wat goed zit en wat zeker niet past (zowel te groot als te klein).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

zo, vanochtend mijn laatste recreatieve ritje gedaan op de motor... tering wat was het koud.

even mijn motor gepoetst en in de tectyl superwax gezet. Wat is dat en smerige geel goedje btw :F

* _Erikje_ vraagt verwarmde handschoenen aan de man met de mijter

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hrrmph... blijkt dat in DE nu ook voor motoren winterbanden verplicht zijn in winterse omstandigheden (bron)

Valt iets voor te zeggen - maar puur practisch: hoe vind je die meuk?

Volgens dit artikel van de ADAC zou enkel Reifenwerk Heidenau enige volgende DE-normen geschikte winterbanden leveren voor motorfietsen, te weten deze.

Nog even los van de vraag of ze een beetje rijden en/of betaalbaar zijn is het aantal beschikbare maten beperkt en is er niets wat op mijn motor zou passen (130/90 achter). Betekent dit dat DE no-go area is zodra het weer minder wordt, of zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie?

Oslik blyat! Oslik!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

PilatuS schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:40:
2 delig is ook eigenlijk waar ik naar opzoek ben, ik zei het dus verkeerd. Maar een 2 delig pak moet dus met mijn lengte niet zo'n probleem zijn ?

Geen idee waar je woont maar Ten Kate (vlakbij Zwolle) heeft ook aardig wat leer te koop. Ik heb mijn leren pak daar ook gekocht.

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:48:
Nog even los van de vraag of ze een beetje rijden en/of betaalbaar zijn is het aantal beschikbare maten beperkt en is er niets wat op mijn motor zou passen (130/90 achter). Betekent dit dat DE no-go area is zodra het weer minder wordt, of zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie?
Ik denk dat je een hele grote categorie motoren uit kunt schakelen die er met sneeuw op uit gaan. En een band hoeft niet persé exact dezelfde breedtemaat te hebben. Hij moet natuurlijk wel op de velg passen, maar een beetje smaller mag best volgens mij (ik niet zoveel verstand van banden, dus dit is boerenverstand aan het woord ;) ).
Ik weet niet of dit zo'n groot probleem is eigenlijk. Rij jij in de sneeuw? Vorig jaar is iemand bij me langs geweest op de motor toen het behoorlijk begon te sneeuwen. Maar ja...hij was met een zijspan (op basis van een BMW GS). Dus dan kan je wat hebben. Ik denk wel dat ik een keer een ritje ga maken op de XT als het sneeuwt. Kijken hoe noppenbanden het dan doen... (nee, ik laat niemand filmen) ;)

• teacher

teacher

Dysgaf!

mphilipp schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:24:
[...]

sam browne belts (eigenlijk een wapenriem, maar in hi-vi een prima zichtbaar ding:
Afbeeldingslocatie: http://s2.static.mymemory.co.uk/images/product_shots/29541_1285860936.jpg

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:26:
Ik denk wel dat ik een keer een ritje ga maken op de XT als het sneeuwt. Kijken hoe noppenbanden het dan doen... (nee, ik laat niemand filmen) ;)
Net ook weer terug via de berm. In het midden van Nederland sneeuwt 't eindelijk ook. Gelukkig gister niet gesneeuwd, nu konden we de stijf bevroren sporen nog zien:
Afbeeldingslocatie: http://img574.imageshack.us/img574/8228/28112010859.jpg

Makerij Hofman

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat je een hele grote categorie motoren uit kunt schakelen die er met sneeuw op uit gaan. En een band hoeft niet persé exact dezelfde breedtemaat te hebben. Hij moet natuurlijk wel op de velg passen, maar een beetje smaller mag best volgens mij (ik niet zoveel verstand van banden, dus dit is boerenverstand aan het woord ;) ).
Ik weet niet of dit zo'n groot probleem is eigenlijk. Rij jij in de sneeuw?
Afgelopen vrijdag nog gedaan in Leeuwarden. Geen zware sneeuw, maar wel hier en daar wat ophopingen, extra smeuig gemaakt door pekel. Bij een bocht op de ring Leeuwarden ook exact ervaren hoe veel (weinig...) grip je nog hebt, m'n achterwiel begon uit te breken. Gelukkig was ik nog prima in staat te herstellen - en dan geeft zoiets juist vertrouwen: grenzen weten betekent weten waar je aan toe bent :)

Overigens vond ik rijden door aanvriezende mist die avond een stuk lastiger, niet qua grip (al ben ik dan minstens even voorzichtig geweest), maar doordat spiegels en vizier gewoon al rijdende berijpt werden.
Vorig jaar is iemand bij me langs geweest op de motor toen het behoorlijk begon te sneeuwen. Maar ja...hij was met een zijspan (op basis van een BMW GS). Dus dan kan je wat hebben. Ik denk wel dat ik een keer een ritje ga maken op de XT als het sneeuwt. Kijken hoe noppenbanden het dan doen... (nee, ik laat niemand filmen) ;)
Om een of andere reden dacht ik toen ook aan iets in die categorie ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dapper dion. Ik had rond nu eigenlijk ergens moeten zijn, maar aangezien de boel hier nu net van een nieuw laagje sneeuw is voorzien en het nog steeds sneeuwt laat ik het lekker zitten.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:27:
[...]
Afgelopen vrijdag nog gedaan in Leeuwarden.
Ik denk dat je een uitzondering bent ;)

Die sneeuwbanden van Heidenau gaan 'm trouwens niet worden zie ik. De achterbanden zullen nog wel op een aantal brommers passen (17" en 18"), maar voorbanden zijn er alleen in 19" en 21". Ze zijn eigenlijk alleen maar voor offroad/allroad motoren gemaakt. Dat klopt ook wel, want de K60 is zo'n band en dit is alleen maar het winterbroertje daarvan (meer silica aan toegevoegd volgens mij).

In de sneeuw rijden op een motor is ook een beetje een hachelijke onderneming imho. Uiteraard ga je dan wat langzamer en heb je zo wel wat mogelijkheden om te corrigeren, maar ik zie je nog niet zo snel op de snelweg karren. Leuk als de boel geveegd is, maar als er sneeuw ligt en je rijdt per ongeluk over een aangestampt hoopje sneeuw met 70kmh ga je denk ik wel plat...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er mensen met ervaring met AFAM sturen?
Of Keis electrische binnenhandschoenen?

Zit aan die combi te denken als vervanger van mijn kromme stuur en oxford heated grips..

• 4x2
  • Laatst online: 22:09

4x2

lộn xộn quá

mphilipp schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:50:
In de sneeuw rijden op een motor is ook een beetje een hachelijke onderneming imho. Uiteraard ga je dan wat langzamer en heb je zo wel wat mogelijkheden om te corrigeren, maar ik zie je nog niet zo snel op de snelweg karren. Leuk als de boel geveegd is, maar als er sneeuw ligt en je rijdt per ongeluk over een aangestampt hoopje sneeuw met 70kmh ga je denk ik wel plat...
Yep, paar jaar terug heb ik in de winter behoorlijk doorgereden op mn NX250, dat was vrij spannend om het voorzichtig te zeggen :+

leeg

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Nou, had vandaag mn laatste les voor mn AVB examen a.s. dinsdag 7 december. Was zeker geen pretje, ik word 100% alleen een mooi weer rijder i.t.t. andere diehards hier :P.
Had een T-shirt met daarover een blouse, daarover een dikke trui, sjaal, motorjas, spijkerbroek en motorbroek aan. Was helaas niet genoeg. Zeker op de snelweg was het nog maar nét uit houden en was blij dat we al bijna bij ons oefenterrein waren aangekomen.

Aangezien ik hierna nog AVD lessen moet nemen misschien toch maar eens wat speciale kleding halen bij Motozoom ofzo, thermokleding tot zover dat helpt.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:50:
Leuk als de boel geveegd is, maar als er sneeuw ligt en je rijdt per ongeluk over een aangestampt hoopje sneeuw met 70kmh ga je denk ik wel plat...
Neh. En dan nog. Lekker glijden.

Makerij Hofman

• PilatuS
  • Niet online
Was zeker geen pretje, ik word 100% alleen een mooi weer rijder i.t.t. andere diehards hier :P.
Ik ben waarschijnlijk nog de zeikerigste mooi weer rijder. Onder de 10 graden rij ik niet. Als het ook maar iets regent rij ik niet. Is het wegdek nog nat ? , ook dan rij ik niet :P

Ik heb de motor ook dan ook zowat alleen om even lekker van een drukke dag bij te komen en even heerlijk rond de rijden/scheuren.

Vandaag op de brommer was wel weer een uitdaging om heel thuis te komen :P Zelfs met een halve pk, of wat dat ding dan ook heeft was het bijna niet mogelijk om zonder wheelspin te rijden. Morgen vroeg zal vast net zo leuk worden.

Mensen hierboven nog bedankt voor de tips over een pak van leer. Ik heb de winkels opgeschreven en ga er wat mee doen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:37:
[...]
Neh. En dan nog. Lekker glijden.
Idd...lekker op zo'n Tenere...maar ik zie het me niet zo snel op dat bankstel doen ;) Ligt natuurlijk aan mij, maar goed... Als er het weekend nog sneeuw ligt, zal ik mijn moeder eens lekker bang gaan maken en op die XT de sneeuw in gaan. Geloof het of niet, maar ze is zelfs op mijn leeftijd nog bang dat me iets overkomt O-)

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:13:
[...]

Idd...lekker op zo'n Tenere...maar ik zie het me niet zo snel op dat bankstel doen ;) Ligt natuurlijk aan mij, maar goed... Als er het weekend nog sneeuw ligt, zal ik mijn moeder eens lekker bang gaan maken en op die XT de sneeuw in gaan. Geloof het of niet, maar ze is zelfs op mijn leeftijd nog bang dat me iets overkomt O-)
Mja, en mijn motor ziet er toch niet meer uit. Ik heb recentelijk ook een 34L in de garage staan. Moet wel van top tot teen uit elkaar om 'm te reviseren.

Makerij Hofman

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yellowneck schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:27:
Nou, had vandaag mn laatste les voor mn AVB examen a.s. dinsdag 7 december. Was zeker geen pretje, ik word 100% alleen een mooi weer rijder i.t.t. andere diehards hier :P.
Had een T-shirt met daarover een blouse, daarover een dikke trui, sjaal, motorjas, spijkerbroek en motorbroek aan. Was helaas niet genoeg. Zeker op de snelweg was het nog maar nét uit houden en was blij dat we al bijna bij ons oefenterrein waren aangekomen.

Aangezien ik hierna nog AVD lessen moet nemen misschien toch maar eens wat speciale kleding halen bij Motozoom ofzo, thermokleding tot zover dat helpt.
Lagen, lagen en nog eens lagen, en dan nog is het (zelfs op mijn 'bank' van een K75RT met alle plastic kuipwerk) - zacht uitgedrukt - niet warm.

Toen ik vrijdagavond met -5 reed over de A7 had ik aan-

Voeten: dunne thermische sokken, dikke wintersokken en laarzen
Benen: Onderbroek, thermische lange onderbroek en motorbroek incl goretex-membraan.
Handen: dunne thermische onderhandschoenen, reguliere handschoenen.
Romp: thermisch shirt, dunne wollen trui, skishirt, dikke synthetische trui, dunne winddichte overtrui, motorjas incl goretex-membraan.

Zelfs met die 6 lagen had ik het nog stevig koud de laatste tien minuten en een paar uren na aankomst :o

Morgen moet ik naar Schiphol-Rijk en ga ik als het enigszins kan op de motor, dan ga ik het anders aanpakken met wat fleecedingen over elkaar. Maar goed, het is maar een ruim kwartiertje rijden, dus zoveel maakt het ook niet uit ;)

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hela , ff een motor verhaaltje uit wat warmere streken..

Ik ben nu in Rio de Janeiro en hier hebben ze zo hun eigen versies van motorfietsen. Ik zag iets wat leek op een supersport maar toen ik er naast stond zat er een 250cc Hyosung blok in. Kawasaki is een Kasiki en verreweg de meeste brommers zitten in de buurt van 300cc waar Honda dan weer een gaaf modelltje van heeft.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4087/5219427954_6958e49bd0.jpg
honda-xre300-499x375-430x323 by rofl_astc, on Flickr

[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 30-11-2010 00:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Poe, gister door de sneeuw gereden, wat op zich wel prima ging tot m'n voorwiel blokkeerde. Blijkbaar was de hoofdweg wel gestrooid, maar de afrit niet, want ik remde maar heel licht. Gelukkig heb ik hem recht weten te houden én kon ik nog stoppen voor de auto voor me, maar de komende dagen blijft de motor thuis tot de sneeuw weer een keer gesmolten is. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:18:
[...]
Mja, en mijn motor ziet er toch niet meer uit. Ik heb recentelijk ook een 34L in de garage staan. Moet wel van top tot teen uit elkaar om 'm te reviseren.
Dat scheelt ook natuurlijk... ;)
Het scheelt ook dat jij behoorlijk wat offroad ervaring hebt. Ik merk bij mezelf dat ik na mijn lichte offroad achtige escapades met die RT niet zo snel bang ben voor een slechte weg of een zandpaadje. Ook toen ik een poosje terug bijna onderuit ging in een bocht waar ineens een hele hap troep lag en mijn voorwiel ergens anders heen wilde, ik gewoon corrigeerde en zonder bibbers of hartverzakking door reed. Ik schrok natuurlijk wel, maar het was meer van 'ooops' en niet 'aaaarghhh!'. Ik denk dat zels al een dagje crossen voor veel mensen een hele goede oefening is in betere motorbeheersing. Je zit dan ook veel zekerder op dat ding.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt goed, eentje voor de todo-lijst als het weer wat warmer is (en dus waarbij modderhappen ongemak betekent, niet doodvriezen :P )

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:15:
Klinkt goed, eentje voor de todo-lijst als het weer wat warmer is (en dus waarbij modderhappen ongemak betekent, niet doodvriezen :P )
Het is nu geen modderhappen, maar je nek breken op een keiharde ondergrond... ;)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
ROFLASTC schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:11:
hela , ff een motor verhaaltje uit wat warmere streken..

Ik ben nu in Rio de Janeiro en hier hebben ze zo hun eigen versies van motorfietsen. Ik zag iets wat leek op een supersport maar toen ik er naast stond zat er een 250cc Hyosung blok in. Kawasaki is een Kasiki en verreweg de meeste brommers zitten in de buurt van 300cc waar Honda dan weer een gaaf modelltje van heeft.

[afbeelding]
honda-xre300-499x375-430x323 by rofl_astc, on Flickr
Gaaf! Twee jaar geleden zelf in Brasil geweest, ook vrij veel in Rio. Rijden inderdaad vrij veel 200/300cc machientjes rond, waar ze dan wel weer als gekken mee door het verkeer gaan :)
Ik heb het destijds nog even nagevraagd op de NL ambassade waar we een borrel hadden, volgens hun mag je er alleen rijden met een Brazilliaans rijbewijs... ook nergens een motor-verhuurzaak gevonden...

• MailMan
Vannacht gedroomd over m'n motor :'( Moet nog maar zien hoe ik de winter doorkom. Om me toch bezig te houden, en gezien de feestdagen, zat ik er aan te denken om een boek te kopen die ingaat op de techniek van een motor (het blok, maar het geheel kan ook).
Iemand tips?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

haynes werkplaatshandboek kopen.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Aikon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:59:
Poe, gister door de sneeuw gereden, wat op zich wel prima ging tot m'n voorwiel blokkeerde. Blijkbaar was de hoofdweg wel gestrooid, maar de afrit niet, want ik remde maar heel licht. Gelukkig heb ik hem recht weten te houden én kon ik nog stoppen voor de auto voor me, maar de komende dagen blijft de motor thuis tot de sneeuw weer een keer gesmolten is. :)
Gelukkig is 't goed gegaan! Wel ff goed de pekel van je motor afspoelen met koud water he? Anders is 't zo een roestbak.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Aikon
  • Niet online
Mja, ik heb hem ingespoten met ACF-50 (ofzo?) en dat heeft vorig jaar ook prima gewerkt. Afspuiten is geen optie, woon in een flat. Nog los van het feit dat je dan een gigantische plak ijs voor de deur hebt. :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:40:
[...]

Gaaf! Twee jaar geleden zelf in Brasil geweest, ook vrij veel in Rio. Rijden inderdaad vrij veel 200/300cc machientjes rond, waar ze dan wel weer als gekken mee door het verkeer gaan :)
Ik heb het destijds nog even nagevraagd op de NL ambassade waar we een borrel hadden, volgens hun mag je er alleen rijden met een Brazilliaans rijbewijs... ook nergens een motor-verhuurzaak gevonden...
In India hebben ze ook allemaal 150-250 cc motoren... zal wel iets tropisch zijn.. maar is wel logisch, in heet weer wil je niet ATGATT dus als vorm van zelfbescherming maar een lichte motor :)

BTW rofl, hebben ze daar tegenwoordig geen kogelvrije Kevlar motor pakken nodig? ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:13:
Zijn er mensen met ervaring met AFAM sturen?
Of Keis electrische binnenhandschoenen?

Zit aan die combi te denken als vervanger van mijn kromme stuur en oxford heated grips..
klein kickje.. iemand feedback hierover?

• Aikon
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:41:
[...]

In India hebben ze ook allemaal 150-250 cc motoren... zal wel iets tropisch zijn.. maar is wel logisch, in heet weer wil je niet ATGATT dus als vorm van zelfbescherming maar een lichte motor :)
Iets tropisch? Ik denk gewoon praktisch; minder cc betekend lagere aanschafkosten, onderhoud, verbruik, lager gewicht, minder herrie en lagere snelheid maar goede wegen heb je toch 'niet' daar. Dat we in NL nou zo verwend zijn met onze 600/1200cc's en deze vaak meer recreatief dan praktisch gebruiken... ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:40:
[...]

tijdelijke omzetting van mijn Papeis gemaakt en ik ga vandaag met een 300cc langs de hele kust :P
ToolkiT schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:41:
[...]

BTW rofl, hebben ze daar tegenwoordig geen kogelvrije Kevlar motor pakken nodig? ;)
euh nou, ik hoorde vandaag dat de boeven zich naar Rocinha hebben verplaatst en dat is weer stukken dichterbij mijn werkplek voor dit jaar. Rio is echter best safe als je het gevaar niet opzoekt hoor :P

[ Voor 33% gewijzigd door ROFLASTC op 30-11-2010 14:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
Die zijn toch voor specifieke modellen? Voor de BMW K100 heb ik er namelijk wel een, maar ik zoek iets in meer algemene zin en wellicht wat verhalender.

• Exigence
  • Laatst online: 23:21

Exigence

dnkroz

MailMan schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:20:
[...]

Die zijn toch voor specifieke modellen? Voor de BMW K100 heb ik er namelijk wel een, maar ik zoek iets in meer algemene zin en wellicht wat verhalender.
Kijk hier eens, er worden wat suggesties gedaan: http://www.motor-forum.nl...rkt-een-motorfiets-1.html

Misschien dat er wat tussen zit?

• MailMan
Exigence schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:29:
[...]

Kijk hier eens, er worden wat suggesties gedaan: http://www.motor-forum.nl...rkt-een-motorfiets-1.html

Misschien dat er wat tussen zit?
Nice thanks!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:45:
[...]

Het is nu geen modderhappen, maar je nek breken op een keiharde ondergrond... ;)
Ook een goede reden om het even uit te stellen ;)

Vandaag weer gereden trouwens, zodra ik de eerste twee bochten van puur ijs in de buurt voorbij was naar gepekelde wegen geen enkel probleem.
Aikon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:50:
[...]

Iets tropisch? Ik denk gewoon praktisch; minder cc betekend lagere aanschafkosten, onderhoud, verbruik, lager gewicht, minder herrie en lagere snelheid maar goede wegen heb je toch 'niet' daar. Dat we in NL nou zo verwend zijn met onze 600/1200cc's en deze vaak meer recreatief dan praktisch gebruiken... ;)
Idd. Dat zag je in Zuidafrika erg goed: degenen die het konden betalen (>95% blanken met levensstandaard dat minimaal met de onze vergelijkbaar is) reden rond in dikke 1200cc allroad bakken, degenen die dat niet konden (>75% zwarten met levensstandaard dat niet hoger ligt dan in India) reden op 125-250cc gevallen.

Oslik blyat! Oslik!

• Loona35
jup, goed boek. Hebben ook basis techbook en specifieke boeken per model...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moet zeggen dat de Haynes voor de K75RT mij tegenvalt. Het is mooi en lijkt uitgebreid, maar tot nu toe heb ik er weinig aan gehad - over handvatverwarming en hoe de bedrading loopt staat in het schema maar een blokje "optional" en verder niets. Ik mag dus zelf uitzoeken hoe de draden lopen naar m'n niet functionerende linkerhandvat. Ook voor de voetsteunen heb ik zelf mogen ontdekken dat het verwijderen van de hele assembly bij montage essentieel is, aangezien je niet met een sleutel (want verzonken) of dop (want te weinig ruimte tussen moer en versnellingsbak) erbij kunt als de hele plaat erop zit...

Maar goed, voor de traditionele zaken van routinematig onderhoud en deconstructie van motorblok ziet het er wel prima uit :)

Ben ik trouwens de enige GoTter op de weg deze dagen? Bij ons op het werk staat normaal een hele rij tweewielers, momenteel alleen de mijne. Wel hier en daar andere rijders tegengekomen, nog vrolijk bij een afrit naast een FJR1300 gestaan bij de verkeerslichten - het is leuk om de solidariteit te zien tussen de doorrijders :)

Oslik blyat! Oslik!

• Exigence
  • Laatst online: 23:21

Exigence

dnkroz

Ik heb de motor totaal niet nodig, en heb hem dus alleen voor het plezier. En met kou is mijn plezier weg. Bovendien heb ik alleen een leren zomeroverall en dus geen geschikte kleding tegen de kou.

Nee, ik zou mijzelf onnodig kwellen door nu met de motor te gaan :P

• komkommer

komkommer

Koffie

dion_b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:20:
Ben ik trouwens de enige GoTter op de weg deze dagen? Bij ons op het werk staat normaal een hele rij tweewielers, momenteel alleen de mijne. Wel hier en daar andere rijders tegengekomen, nog vrolijk bij een afrit naast een FJR1300 gestaan bij de verkeerslichten - het is leuk om de solidariteit te zien tussen de doorrijders :)
raar he. Men loopt altijd te klagen daar doorrijders nooit groeten? Ik rij ook nog regelmatig (niet elke dag, wel paar keer per week).

Makerij Hofman

• Loona35
Moet zeggen dat de Haynes voor de K75RT mij tegenvalt. Het is mooi en lijkt uitgebreid, maar tot nu toe heb ik er weinig aan gehad - over handvatverwarming en hoe de bedrading loopt staat in het schema maar een blokje "optional" en verder niets. Ik mag dus zelf uitzoeken hoe de draden lopen naar m'n niet functionerende linkerhandvat. Ook voor de voetsteunen heb ik zelf mogen ontdekken dat het verwijderen van de hele assembly bij montage essentieel is, aangezien je niet met een sleutel (want verzonken) of dop (want te weinig ruimte tussen moer en versnellingsbak) erbij kunt als de hele plaat erop zit...

Maar goed, voor de traditionele zaken van routinematig onderhoud en deconstructie van motorblok ziet het er wel prima uit :)

Vind je het gek als het om een BMW gaat? :+

• DECOY88
(overleden)
vanochtend niet de straat over kunnen komen met de trapfiets.dus vanavond maar het filevrije stukje naar school met de auto gedaan net zo als gister.

me motor is me nog te knap om hem met ijzel of sneeuw te crashen.

• MailMan
Geen noodzaak om te rijden de laatste tijd. Hoewel afgelopen zaterdag 5 uur reizen met de NS van Amsterdam naar Zwolle nou ook niet echt ideaal was.
Laat hem lekker in een verwarmde garage staan tot het pekel van de weg is, zonde om hem weg te laten roesten ondanks dat het ding 23 jaar is.

Mis het rijden wel :'(

• DECOY88
(overleden)
mis het ook maar kan alvast vaag beginnen te plannen hoe ik het ga inhalen :9~ eind januari examenweek en daarna een week vakantie. even een ruim weekje overwinteren ergens waar het warm is :z

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:45:
vanochtend niet de straat over kunnen komen met de trapfiets.dus vanavond maar het filevrije stukje naar school met de auto gedaan net zo als gister.

me motor is me nog te knap om hem met ijzel of sneeuw te crashen.
Eerlijk gezegd vind ik het op de motor een stuk veiliger dan op de trapfiets deze dagen. Een deel zal schijnveiligheid zijn ivm pak die ik op de motor draag, maar wat absoluut echt is, is dat de wegen bijna allemaal bestrooid zijn, waardoor grip niet al teveel slechter is dan onder andere brakke natte omstandigheden, terwijl fietspaden een mix zijn van smeltend sneeuwijs, verse ijzel en andere assorti prut.

En tja, als ik gemotoriseerd naar werk ga is dat voor 80% over de A10, dat kan helaas niet echt door voor "filevrij" in de spits, dus auto is geen alternatief :z

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dion_b schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:10:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het op de motor een stuk veiliger dan op de trapfiets deze dagen. Een deel zal schijnveiligheid zijn ivm pak die ik op de motor draag, maar wat absoluut echt is, is dat de wegen bijna allemaal bestrooid zijn, waardoor grip niet al teveel slechter is dan onder andere brakke natte omstandigheden, terwijl fietspaden een mix zijn van smeltend sneeuwijs, verse ijzel en andere assorti prut.

En tja, als ik gemotoriseerd naar werk ga is dat voor 80% over de A10, dat kan helaas niet echt door voor "filevrij" in de spits, dus auto is geen alternatief :z
desnoods koop je sneeuwkettingen voor de motor :P

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ROFLASTC schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:16:
[...]

desnoods koop je sneeuwkettingen voor de motor :P
Waarom moet ik nu denken aan die scene in For Your Eyes Only? :P
XT500 iirc

Toegegeven, daar zijn het spikes, geen kettingen, maar het idee blijft hetzelfde ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 08-12-2010 00:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 18:05
Ik laat em nu zeker ook binnen staan, geen zin om ergens een stuk ijs tegen te komen en dan mn mototje en/of mezelf vroegtijdig met pensioen te moeten sturen..

For now is het weer normale student zijn, fiets en ov :(

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Is het eigenlijk nodig om oordoppen in te hebben als je achter een windscherm zit?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Spruit 11 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:23:
Is het eigenlijk nodig om oordoppen in te hebben als je achter een windscherm zit?
Strikt genomen ligt dat aan de turbulentie, helm, etc., maar ik kan me niet voorstellen dat bij snelheden van >80km/u je zonder oordoppen wil/kan. Er zijn mooie tabellen van wanneer de geluidsbelasting te hoog is en tot blijvende schade leidt.

• PilatuS
  • Niet online
Zelfs met mijn Shoei XR-1100, die erg stil is draag ik altijd oordoppen. Ik zou echt niet zonder willen rijden.

• DECOY88
(overleden)
met me gs 500 e naked fietsje. aan te raden voor lange afstanden.

africa twin allroad met windschermpje. noodzakelijk. een van de eerste keren een nachtje door kunnen halen doordat me oren zo piepte. eerst volgende zaterdag meteen opmaat gemaakte doppen laten aanmeten. heerlijk. korte stukjes <10km wil ik nog weleens zonder doen maar daarbuiten gaan ze in.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

same here, en ga niet met die gele schuimpjes rijden. die sucken namelijk :*)

ga bij de hoorspecialist langs, laat ze op maat maken of koop generieke motoroordoppen.

• snars
  • Niet online
_Erikje_ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:22:
same here, en ga niet met die gele schuimpjes rijden. die sucken namelijk :*)

ga bij de hoorspecialist langs, laat ze op maat maken of koop generieke motoroordoppen.
Ben ik niet met je eens. Fatsoenlijke schuimpjes (bijv Howard Leight Bilsom 303L van de lokale bouwmarkt) werken prima op de motor. Ik vind het fijn dat ze meer dempen dan m'n op maat gemaakte oordoppen (Beter horen met groen filter). Intercom en muziek goed verstaanbaar tot 120km/h...en harder rij ik nooit O-)

I reject your reality, and substitute my own.

• MailMan
Oranje schuipmjes ftw :) Zijn wat harder en gaan langer mee dan die gele bij mij.

Maar ik denk dat het nog steeds niet goed is voor je gehoor om lange tijd die windherrie te moeten weerstaan. Het is toch elke keer ongeveer hetzelfde frequentiegebied dat bereikt wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door MailMan op 09-12-2010 09:29 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:04:
[...]
Ben ik niet met je eens. Fatsoenlijke schuimpjes (bijv Howard Leight Bilsom 303L van de lokale bouwmarkt) werken prima op de motor.
Lèg ook een beetje aan je oor. Ik heb kleine oortjes en die schuimpjes zijn voor mij niet fijn. Zeker niet onder mijn helm. De maatdoppen vind ik uiteindelijk veel prettiger. Maar goed, welke dop dan ook: het is zeker aan te raden. Ik heb (op mijn Diversion, het turbulentiewonder) ooit wel eens lange stukken gereden waarbij ik zowat tollend op mijn benen afstapte. Vooral op lange stukken merk je gewoon dat die herrie aan je oor vermoeiend werkt. Het is ook niet voor niets dat de pliesie ze ook heeft. Die zitten gewoon een uur of 6 op de motor elke dag...

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 21:52

Mud

Rukapul schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:28:
[...]

Strikt genomen ligt dat aan de turbulentie, helm, etc., maar ik kan me niet voorstellen dat bij snelheden van >80km/u je zonder oordoppen wil/kan. Er zijn mooie tabellen van wanneer de geluidsbelasting te hoog is en tot blijvende schade leidt.
Indeed

Ik heb sinds de zomer een nieuwe helm (Scorpion X900 uit mijn hoofd, systeemhelm iig) en die maakt een stuk meer lawaai. Tot de 50 KM/H gaat het nog wel maar daarboven is het echt niet te doen. In Duitsland heb ik 5 KM gereden op 80 weg zonder oordoppen maar ik werd gelijk al gek :') Was btw wel op een naked motor :)

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 08:02
snars schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:04:
[...]

Ben ik niet met je eens. Fatsoenlijke schuimpjes (bijv Howard Leight Bilsom 303L van de lokale bouwmarkt) werken prima op de motor. Ik vind het fijn dat ze meer dempen dan m'n op maat gemaakte oordoppen
En dit ben ik dan weer niet met jou eens :)
Ik heb zelf ook een hele poos met die gele doppies in gereden en later ben ik overgegaan op op maat gemaakte. Het nadeel aan die schuimpjes is dat ze alles evenveel dempen, de op maat gemaakte dempen het meest in het schadelijke gedeelte en minder in het minder schadelijke gedeelte. Het eerste jaar dat ik met op maat gemaakte rondreed had ik steeds het gevoel dat ik nog een keer moest schakelen, terwijl ik al in top gear zat. Puur omdat ik de motor beter hoor met die op maat gemaakte doppen in.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ben ik trouwens de enige GoTter op de weg deze dagen? Bij ons op het werk staat normaal een hele rij tweewielers, momenteel alleen de mijne.
Ik was gisteren ook op de weg te vinden! Vandaag zou ik namelijk VBA examen hebben maar dat ging niet door :(

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Ik heb gisteren een stukje weg gereden met de auto, maar dat wil ik heel graag nog een keer met de motor doen.

Dan wel in daglicht, 25 graden en geen wegwerkzaamheden, want gisteren was ik blij dat ik met de auto was. Het was 6,5 kilometer lang billenknijpen.

Het gaat in ieder geval over het volgende stukje Nederland.
In dit stukje weg zit eigenlijk alles wat motorrijden leuk maakt. Flauwe bochten, scherpe bochten, behoorlijke hoogteverschillen (mede door het inpolderen van gedeeltes van de weg).
Daarnaast zijn veel zijwegen overzichtelijk en kun je ook lekker doortrekken :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:39

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

PilatuS schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:33:
Zelfs met mijn Shoei XR-1100, die erg stil is draag ik altijd oordoppen. Ik zou echt niet zonder willen rijden.
Ik draag echt nooit oordoppen, er is niets beter dan een vrij open uitlaat en dan tegen 14.000RPM blazen :9

De Nederbelg !

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jellabie schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:49:
[...]
Ik draag echt nooit oordoppen, er is niets beter dan een vrij open uitlaat en dan tegen 14.000RPM blazen :9
Ach...de firma Schoonenberg moet ook leven, niet?

• DECOY88
(overleden)
het is inderdaad heerlijk. maar ja als ik dan s'nachts tot 3 uur wakker lig van die suis in me oren dan kan je snel beslissen vooral al ben je niet vies van buiten je eigen straat komen bent, (dagje België nachtje Parijs en daarna weer richting thuis enz.)

ik ben er in ieder geval blij mee nu het echt nodig is. misschien dat een ander ruitje nog helpt maar ja even op een dagje er 5 proberen gaat niet lukken en ga er niet meerdere kopen als het resultaat onbekend is.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Jellabie schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:49:
[...]

Er is inderdaad niets beters om je oren mee te slopen :). En geloof me, dat geluid hoor je echt nog wel met oordoppen in.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
gister mn leenmotor terug moeten geven.. staat nu niks voor de deur (op een paar wrakken in de tuin na die gefixed moeten worden).

met kerst waarchijnlijk een dominator 650 voor de deur :+

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

KaWaReZ schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:25:
gister mn leenmotor terug moeten geven.. staat nu niks voor de deur (op een paar wrakken in de tuin na die gefixed moeten worden).

met kerst waarchijnlijk een dominator 650 voor de deuronder de boom :+
There, it's fixed.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 08:02
-DG- schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:20:
[...]
En geloof me, dat geluid hoor je echt nog wel met oordoppen in.
Dat mag ik ook elke keer uitleggen als ik iemand vraag waarom hij niet met doppen rijdt.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Matis schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:20:
Het gaat in ieder geval over het volgende stukje Nederland.
In dit stukje weg zit eigenlijk alles wat motorrijden leuk maakt. Flauwe bochten, scherpe bochten, behoorlijke hoogteverschillen (mede door het inpolderen van gedeeltes van de weg).
Daarnaast zijn veel zijwegen overzichtelijk en kun je ook lekker doortrekken :)
Ik woon hier bijkans om de hoek en dit is mijn "afreageerstukje" en ik kan niets anders dan dit beamen...
Door het bos, over dijkjes en door de polder.
Onwijs leuk stukje om te blazen rijden en dan zeker in de avond...
;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• DECOY88
(overleden)
lekker dat winterweer moest vanavond helemaal me spiegels krabben. :w

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Vorige week ging mijn AVB niet door vanwege de sneeuw, vandaag nieuwe poging.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Baldertt schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:02:
Vorige week ging mijn AVB niet door vanwege de sneeuw, vandaag nieuwe poging.
Succes, en wees voorzichtig; het schijnt op verschillende plekken nog heel glad te zijn
Pagina: 1 ... 231 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.