Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 230 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.070 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en wat kost een beetje aangeklede Yamaha tennere of ktm model? en geen honda.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:04:
en wat kost een beetje aangeklede Yamaha tennere of ktm model? en geen honda.
BMW800GS:
Basic VAT OTR Charges inc. VAT Total On Road
£6,382.98 £1,117.02 £280.00 £7,780.00
Colour Options:

* BMW F 800 GS: Alpine WhiteAlpine White
* BMW F 800 GS: Lava Orange Metallic/black silk shiningLava Orange Metallic/black silk shining

Factory Fit Options:
Description Price inc. VAT
Heated Grips £225.00
ABS £645.00
On-board Computer £145.00
LED Indicators £95.00
Anti-Theft Alarm System £190.00
Main Centre Stand £115.00
Riders Low Seat (850 mm) £0.00
Description Price inc. VAT
Comfort Package (Heated Grips, ABS and Main Centre Stand) £885.00
KTM 990 adventure is nieuw kaal ook bijna £10.000 maar gelukkig wel goed 2e hand voor veel minder te krijgen..

Super Tenere:
£13500 :X

Tenere
kaal £5,699

ducati multistrada
kaal £10,995

overzicht: http://www.adventurebiker...cycles/adventure_c42_m93/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, de R100 voetsteuntjes die ik voor bijna niets in op ebay.de besteld heb, blijken (net) te passen op m'n K75RT. Nu nog de motorpak voor m'n vriendin halen en we kunnen met z'n 2en op pad. Op naar de schoonouders - die nog steeds niet doorhebben dat ik motor rij, laat staan dat zij achterop zou zitten - volgende week :P

Oslik blyat! Oslik!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
vergeet niet dat deze fiets uniek is in zijn segment. Enige wat in de buurt komt is de bmw F800 en die nou ook niet bepaald goedkoop ;) ik vind trouwens over grote deel van de accesoires onzin. Verwarmde handvaten en een alarm horen er imo niet op thuis. Maar dat is persoonlijk.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Vrijdag ga ik met os pap kijken voor een K75S :). Het is zonde om met mn SV door de regen / pekel te rijden en die BMW is er ideaal voor :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
M14 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 01:00:
Vrijdag ga ik met os pap kijken voor een K75S :). Het is zonde om met mn SV door de regen / pekel te rijden en die BMW is er ideaal voor :P.
Ik weet niet hoe ver je moet maar als je door weer en wind wil waarom zou je dan een S kiezen boven een RT? (Behalve dat de S er wat sportiever uitziet).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik lees anders erg positieve dingen over die laminar lip op de K75S, dat dat een stuk effectiever is dan onze schermen om hoofd uit de wind te houden. Persoonlijk zou ik minder blij worden van de zithouding van de K75S, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en gewenning ;)

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
dion_b schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:44:
Ik lees anders erg positieve dingen over die laminar lip op de K75S, dat dat een stuk effectiever is dan onze schermen om hoofd uit de wind te houden. Persoonlijk zou ik minder blij worden van de zithouding van de K75S, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en gewenning ;)
Hmm dat moet ik maar eens vergelijken dan. Merk wel dat 2-3cm extra verhoging op mijn gigantisch Speed-7 scherm m'n hoofd volledig uit de wind zou houden. Nu voel ik een flinke bries, wat op zich ook wel lekker is in de zomer, maar op lange ritten toch wel irriteert (o.a. geluid).

De rest van de kuip zorgt er echter wel voor dat ik in een regen bui nauwelijks een regenpak nodig heb als ik eenmaal rijd. Zelfs schoenen worden nauwelijks nat :)

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 18-11-2010 12:03 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:44:
Ik lees anders erg positieve dingen over die laminar lip op de K75S, dat dat een stuk effectiever is dan onze schermen om hoofd uit de wind te houden.
Het gaat in dat geval om turbulentie. Een klein kuipje kan erg effectief zijn, maar dan moet ie een verstelbaar spoilertje hebben om 'm op jouw lengte af te stemmen. Een scherm dat je echt uit de wind houdt moet nl erg groot zijn, vandaar dat een spoiler/lip vaak effectiever is dan zo'n vensterbank. RT rijders klagen soms ook nog, ook al hebben ze al grotere schermen gemonteerd dan standaard.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Gaan er nog mensen naar de uitverkoop van Ten Kate vanavond?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:21

Exigence

dnkroz

mphilipp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:11:
[...]

Het gaat in dat geval om turbulentie. Een klein kuipje kan erg effectief zijn, maar dan moet ie een verstelbaar spoilertje hebben om 'm op jouw lengte af te stemmen. Een scherm dat je echt uit de wind houdt moet nl erg groot zijn, vandaar dat een spoiler/lip vaak effectiever is dan zo'n vensterbank. RT rijders klagen soms ook nog, ook al hebben ze al grotere schermen gemonteerd dan standaard.
Soms kun je beter met je hoofd vol in de wind zitten dan dat de turbulentie je om je nek slaat. Da's pas irritant.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Mijn nieuwe speeltje :)

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/98/tt350.jpg

• M14

M14

MailMan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:17:
[...]

Ik weet niet hoe ver je moet maar als je door weer en wind wil waarom zou je dan een S kiezen boven een RT? (Behalve dat de S er wat sportiever uitziet).
S ziet er idd iets beter uit :), verder zal het niet veel verschil maken :P. Ik heb geen flauw idee wat het verschil in zithouding is, maar het zal waarschijnlijk een stuk comfortabeler zijn vergeleken met mn SV1000. Overigens vind ik dat ook niet verkeerd zitten, maar het is nou eenmaal geen tourfiets.

De SV zit sinds vandaag weer helemaal in elkaar. Na de schuifpartij heb ik het eea vervangen of hersteld. Er zit oa een nieuwe topkuip en nieuwe uitlaten (gekozen voor G&G) op. Van het schakelpedaal was de 'pin' afgebroken, daar hebben we zelf iets voor gefixed op de draaibank.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Capabele machientjes :). Let wel goed op olieniveau. Zijn beresterke motortjes, maar het olieniveau is wel kritiek.

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Crazyanz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:10:
vergeet niet dat deze fiets uniek is in zijn segment. Enige wat in de buurt komt is de bmw F800 en die nou ook niet bepaald goedkoop ;) ik vind trouwens over grote deel van de accesoires onzin. Verwarmde handvaten en een alarm horen er imo niet op thuis. Maar dat is persoonlijk.
BMW 800GS is ongeveer even duur ja... maar de Triumph heeft een 3 cilinder en dat is wel zo prettig.
Die accesoires zijn zoals ik hem zou hebben om er een ideaale adventure/tourbike van te maken. Alarm is ivm verzekerings korting :)
Verwarmde handvaten zijn ideaal als je geen mooi weer rijder bent..

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:12
Wegens beëindiging motorrijden zet ik mijn motor te koop. Het waren 3 fantastische maanden maar nu zet ik er een punt achter :)

Motor te koop!

.

.

.

.

.

.

.

Geintje! :P Ik wil wat sportievers gaan rijden (GSX600F op het oog :) ) dus vandaar. De motor rijdt wel leuk maar het is niet iets voor mij.

Ik vind het wel een lachertje met verzekeringsbedragen. Ik betaal voor deze motor 9 euro per maand verzekering :D Echt absurd goedkoop. En hij is MRB vrij dus dat is het :D

[ Voor 17% gewijzigd door Beerkeeper op 19-11-2010 11:33 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Hey Beerkeeper, soms geen interesse in een perfect onderhouden, maar optisch net iets mindere Belgische VFR 800? Is volgens mij nog een stuk leuker dan zo'n GSX600F.

Volvo Classic Club Belgium

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beerkeeper schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:33:
Ik vind het wel een lachertje met verzekeringsbedragen. Ik betaal voor deze motor 9 euro per maand verzekering :D Echt absurd goedkoop.
€9 per maand...is dat all-risks ofzo? ;) Ik betaal nog geen €40 per jaar voor mijn wrakken... (per stuk dan).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Beerkeeper
mphilipp schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:14:
[...]

€9 per maand...is dat all-risks ofzo? ;) Ik betaal nog geen €40 per jaar voor mijn wrakken... (per stuk dan).
Ik heb mijn rijbewijs sinds augustus en ik ben 21. De motor is WA verzekerd. Ik vind het alsnog weinig (ik zit bij unive).
Youk schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:12:
Hey Beerkeeper, soms geen interesse in een perfect onderhouden, maar optisch net iets mindere Belgische VFR 800? Is volgens mij nog een stuk leuker dan zo'n GSX600F.
Mja dan zit ik met import (geen idee hoe dat in zijn werk gaat) en zo'n GSX*F spreekt mij meer aan dan een VFR :)

[ Voor 35% gewijzigd door Beerkeeper op 19-11-2010 12:32 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik vond gistermorgen dat mijn motor wel een heel erg sportief geluid maakte, dus verwachtte ik dat er een gat in mijn uitlaat zou zitten. Die zaten er al in, en die had ik redelijk kunnen dichtkleien met kneedbaar staal.
Mijn verwachting kwam niet uit. De demper is gewoon helemaal losgeroest van de collector :X

Nu moet ik op zoek naar een 2e hands uitlaatdemper (of flink geld neertellen voor een nieuwe set dempers) :( en het liefste voor maandag, want zo kan ik niet meer rijden..

Iemand toevallig nog een rechteruitlaatdemper liggen voor een Yamaha XJ 900 S Diversion O-)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Equator schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:36:
Iemand toevallig nog een rechteruitlaatdemper liggen voor een Yamaha XJ 900 S Diversion O-)
Die discussie is al eens eerder langskomen, is het wel zo verstandig om maar 1 demper te vervangen? Door roetopbouw, corrosie en roest kan de doorstroomsnelheid veranderd worden waardoor je links en rechts drukverschil krijgt. Dat kan nooit goed zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, als ik maandag maar kan rijden..

En een volledig nieuwe set moet er toch komen :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beerkeeper schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:26:
[...]
Ik heb mijn rijbewijs sinds augustus en ik ben 21. De motor is WA verzekerd. Ik vind het alsnog weinig (ik zit bij unive).
Ah! Het was eigenlijk ook meer een geintje. Ik ben ietsje ouder en heb 450 schadevrije jaren, dan kom je in de bijzondere tarieven terecht. ;)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

mphilipp schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:06:
[...]

Ah! Het was eigenlijk ook meer een geintje. Ik ben ietsje ouder en heb 450 schadevrije jaren, dan kom je in de bijzondere tarieven terecht. ;)
Weet je heel zeker dat je maar ietsje ouder bent :P

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Beerkeeper schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:26:
[...]

Mja dan zit ik met import (geen idee hoe dat in zijn werk gaat) en zo'n GSX*F spreekt mij meer aan dan een VFR :)
Je zou er voor de lol eens één moeten proberen. Bij de GSX600F zit je meer bovenop de motor, bij de VFR vallen je knieen makkelijker in de tank. Verder vind ik persoonlijk de V4 van de VFR veel fijner dan de 4-in lijn van de GSX, omdat die veel meer koppel onderin heeft en dus een stuk minder zenuwachtig/hoogtoerig te berijden is. Vergeleken met je huidige motor zijn het beide grote sprongen vooruit :D

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Equator schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:36:
Ik vond gistermorgen dat mijn motor wel een heel erg sportief geluid maakte, dus verwachtte ik dat er een gat in mijn uitlaat zou zitten. Die zaten er al in, en die had ik redelijk kunnen dichtkleien met kneedbaar staal.
Mijn verwachting kwam niet uit. De demper is gewoon helemaal losgeroest van de collector :X

Nu moet ik op zoek naar een 2e hands uitlaatdemper (of flink geld neertellen voor een nieuwe set dempers) :( en het liefste voor maandag, want zo kan ik niet meer rijden..

2ehandsonderdelen.nl :+

Hebben ze in iedergeval wat aan uitlaten/downpipes liggen voor een XJ900

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Equator schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:11:
[...]

Weet je heel zeker dat je maar ietsje ouder bent :P
De eerste 350 van die jaren zijn met paard en wagen of trekschuit :+

Trouwens nog een nOObvraag van mijn kant: waar vind je Tectyl?

Heb van de week in Gamma, Halfords en Motozoom gekeken, maar in geen van de drie gevonden :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Beerkeeper
Willekeurige autozaak :) bij ons Van Mill Techniek, die heeft allerlei shit.

• MailMan
dion_b schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:25:
[...]

Heb van de week in Gamma, Halfords en Motozoom gekeken, maar in geen van de drie gevonden :'(
Je gaat de hele winter doormarcheren? Misschien wijsheid om dan ook even te kijken naar het soort band/profiel dat je nu hebt en of dat een beetje herfst/winter compatibel is. Maar respect :)
Daarnaast stond ergens (dit topic of op MF) een pagina met een test van verschillende middelen om roest tegen te gaan. Hij smeerde het op een metalen gereedschap en hing het in de tuin terwijl het nat werd. Kan me niet herinneren of er ook pekel/zout op werd gedaan. Wel weet ik dat hij o.a. WD40, boter en wellicht ook Tectyl heeft getest. Kan linkje zo gauw niet vinden.

Bingooooo http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

Tectyl dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 19-11-2010 15:26 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:23:
[...]

Je gaat de hele winter doormarcheren? Misschien wijsheid om dan ook even te kijken naar het soort band/profiel dat je nu hebt en of dat een beetje herfst/winter compatibel is. Maar respect :)
BT45jes voor en achter, achter heb ik twee maanden terug vervangen, voor is naar zeggen vorige eigenaar in het voorjaar vervangen, wat gezien goed profiel en 2009 productiedatum geloofwaardig is.

Verder rij ik idd door tenzij er daadwerkelijk ijs op de weg ligt. Kou is overheen te komen note to self: soldeer nou eens een keer die losgeschoten handvatverwarmingsschakelaar, water word je niet vrolijk van, maar is ook te doen.
Daarnaast stond ergens (dit topic of op MF) een pagina met een test van verschillende middelen om roest tegen te gaan. Hij smeerde het op een metalen gereedschap en hing het in de tuin terwijl het nat werd. Kan me niet herinneren of er ook pekel/zout op werd gedaan. Wel weet ik dat hij o.a. WD40, boter en wellicht ook Tectyl heeft getest. Kan linkje zo gauw niet vinden.

Bingooooo http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

Tectyl dus :P
Juist, die had ik ook gezien. Was erg duidelijk, ook dat de S100 meuk dat ze me bij Motozoom aan probeerden te smeren geen alternatief was :)

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dion_b schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:38:
[...]

BT45jes voor en achter, achter heb ik twee maanden terug vervangen, voor is naar zeggen vorige eigenaar in het voorjaar vervangen, wat gezien goed profiel en 2009 productiedatum geloofwaardig is.

Verder rij ik idd door tenzij er daadwerkelijk ijs op de weg ligt. Kou is overheen te komen note to self: soldeer nou eens een keer die losgeschoten handvatverwarmingsschakelaar, water word je niet vrolijk van, maar is ook te doen.

[...]

Juist, die had ik ook gezien. Was erg duidelijk, ook dat de S100 meuk dat ze me bij Motozoom aan probeerden te smeren geen alternatief was :)
motortje gaat er alleen wel uitzien als een trekschuit en de zooi gaat er moeilijk af... Ik doe S100 kettingspray en silliconespray op het plastic. dan maar vakaer spuiten en wassen maar het komt er tenminste af :+

And it goes BRAAAAAPP!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mphilipp schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:14:
[...]

88 euro per jaar, 4 motorfietsen, 2 bestuurders (mijn vrouw en ik).

klassiekerpolis ftw *O*
[...]

Je zoekt een iets beter geoutilleerde automaterialenzaak. Het liefst koop je tectyl superwax.

Wise enough to play the fool

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Onder de 'T'

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
[...]

Nog een keer bij de Halfords kijken. Die hebben het wel. Als je het dan nog niets gezien heb... even aan iemand vragen :+

Of anders hier op tectyl zoeken ;)

• 4x2
  • Laatst online: 22:09

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:19:
[...]
Je zou er voor de lol eens één moeten proberen. Bij de GSX600F zit je meer bovenop de motor, bij de VFR vallen je knieen makkelijker in de tank. Verder vind ik persoonlijk de V4 van de VFR veel fijner dan de 4-in lijn van de GSX, omdat die veel meer koppel onderin heeft en dus een stuk minder zenuwachtig/hoogtoerig te berijden is. Vergeleken met je huidige motor zijn het beide grote sprongen vooruit :D
^with stupid enzo :P

Geregeld op beiden gereden en ik zou, zonder ook maar een miliseconde te twijfelen, de vfr pakken.

leeg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat 'ie beter even kan gaan bedenken wat 'ie écht wil .... :+

SuperSport - Sport/Tour - Tour - Naked ...... er zijn zovéél mogelijkheden en blokvarianten. Misschien is een Triumph Sprint wel wat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 19-11-2010 19:08 ]

• M14

M14

Vandaag de K75S opgehaald. Heb er ff kort op gereden en moet zeggen dat het niet tegen valt :). Zithouding is wel ff wennen vergeleken met mn SV, maar het rijd zeker niet verkeerd. Moet alleen nog een manier te vinden om em omgekeerd te laten schakelen, aangezien ik dat al een tijdje op mn SV doe :P.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom zou je een K75 reverse willen hebben?? Geloof nooit dat je dat ding 't circuit op gaat zetten zodat je er een voordeeltje uit zou kunnen halen bij het opschakelen in linker bochten :+

• 4x2
  • Laatst online: 22:09

4x2

lộn xộn quá

M14 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:07:
aangezien ik dat al een tijdje op mn SV doe :P.
;)

leeg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ieder z'n ding natuurlijk ... maar imho beetje onnodig omdat het normale schakelpatroon nét zo snel went als reverse,

Ik heb op m'n R6 een P&P set zitten welke normaliter reverse schakelt maar op de openbare weg staat die set écht gewoon op regular. 't Wil wel eens zo zijn dat er een ander op m'n fiets rijd en dan wil ik 'r niet aandoen dat ze als een "nitwit" op m'n fiets stapt ;)

Op 't circuit staat die set op "reverse" ..... daarbuiten NIET ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 19-11-2010 19:17 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:14:
[...]

Ieder z'n ding natuurlijk ... maar imho beetje onnodig omdat het normale schakelpatroon nét zo snel went als reverse,

Ik heb op m'n R6 een P&P set zitten welke normaliter reverse schakelt maar op de openbare weg staat die set écht gewoon op regular. 't Wil wel eens zo zijn dat er een ander op m'n fiets rijd en dan wil ik 'r niet aandoen dat ze als een "nitwit" op m'n fiets stapt ;)

Ik wil een quickshifter op mijn RT. Lijkt me wel stoer... :X Uiteraard reverse! :Y)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's dan weer de meest onlogische combi die er bestaat imho. Je schakelt reverse óf monteerd een quickshifter... beide is overkill omdat je er met terugschakelen geen meerwaarde aan hebt (opschakelen gaat ook prima zónder QS/koppeling als je 't gas er op houd).

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 19-11-2010 19:46 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TheJason schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:59:
[...]

Nog een keer bij de Halfords kijken. Die hebben het wel. Als je het dan nog niets gezien heb... even aan iemand vragen :+

Of anders hier op tectyl zoeken ;)
Um, daar hebben ze geen superwax, alleen glashard en nog een paar...

Ik lees dat glashard geen goed idee zou zijn ivm trillingen die scheuren opleveren, is dat echt een issue of kan ik zonder idiote risico een lui aarsch zijn en deze glashard bij de Halfords kopen?

Oslik blyat! Oslik!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Nee. 2 verschillende produkten, en bruine of zwarte tectyl is bijzonder lastig te verwijderen.
M14 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:07:
Vandaag de K75S opgehaald. Heb er ff kort op gereden en moet zeggen dat het niet tegen valt :). Zithouding is wel ff wennen vergeleken met mn SV, maar het rijd zeker niet verkeerd. Moet alleen nog een manier te vinden om em omgekeerd te laten schakelen, aangezien ik dat al een tijdje op mn SV doe :P.
pics!!

En: www.bmwk.nl en http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
dion_b schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:44:
[...]

Um, daar hebben ze geen superwax, alleen glashard en nog een paar...

Ik lees dat glashard geen goed idee zou zijn ivm trillingen die scheuren opleveren, is dat echt een issue of kan ik zonder idiote risico een lui aarsch zijn en deze glashard bij de Halfords kopen?
Sorry Dion maar dat weet ik niet. Wist alleen dat halfords iets van tectyl had.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:43:
Da's dan weer de meest onlogische combi die er bestaat imho. Je schakelt reverse óf monteerd een quickshifter... beide is overkill omdat je er met terugschakelen geen meerwaarde aan hebt (opschakelen gaat ook prima zónder QS/koppeling als je 't gas er op houd).
Oh...

• M14

M14

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:14:
[...]

Als je gewoon schakelen bent gewend en je rijd ineens op een motor die omgekeerd schakelt, dan gaat het niet dramatisch fout met terug schakelen. Je duwt het pedaal dan omlaag, wat nu opschakelen is. Met opschakelen zal het niet snel fout gaan, omdat je dan je voet toch op het pedaal zet en alleen maar naar beneden doortikt. Althans, zo heb ik het ervaren nadat ik dit had veranderd :).

Andersom, als je omgekeerd schakelen bent gewend en je rijd ineens normaal, dan is een dramatische fout veel sneller gemaakt. Met opschakelen ben je immers gewend om snel naar beneden door te tikken. Echter gaat het dan fout omdat je terug schakelt met alle gevolgen van dien.

Die K75 omgekeerd laten schakelen heeft als enig doel dat alles het zelfde schakelt en ik niet moeilijk moet gaan doen met steeds omwisselen. Dat moet een gewoonte zijn, waar je niet bij hoeft na te denken. En wat betreft die 'nitwit' die er misschien ooit op rijd:
- Daar ga ik geen rekening mee houden. Het is mijn fiets, ik moet er naar mijn idee comfortabel op kunnen rijden, iedereen die er van mij een rondje mee mag maken moet niet zeiken of niet opstappen.
- Behalve os pap rijd niemand anders op dat ding, tenzij ik het heel goed vertrouw en het maximaal een rondje van 200 meter is.
wimmel_1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:43:
Waarom zou je geen combinatie QS en omgekeerd schakelen hebben? Zie het als 2 aparte dingen. Voordeel van QS is schakelen zonder naar je gas om te kijken. Zonder QS zul je op het juiste moment toch kort het gas dicht moeten draaien ... of je vernaait je versnellingsbak op korte termijn :P. Lijkt me trouwens ook totaal niet praktisch, zonder QS met vol gas doorschakelen, aangezien er dan een behoorlijke belasting op de versnellingsbak staat.

Omgekeerd schakelen is praktisch omdat je met opschakelen waarschijnlijk al plat en opgevouwen op die fiets ligt. Dan is naar beneden tikken veel praktischer en sneller dan je voet onder het pedaal frotten, omhoog schakelen en weer terug op de voetsteun.

Met terug schakelen zit je al wat meer rechtop, heb je wat meer tijd ivm remmen en vaak schakel je dan 2 of 3x terug, waardoor je maar 1x je voet onder dat pedaal moet duwen.

Misschien dat mensen dit anders ervaren of een betere kijk op hebben, bovenstaande heb ik uit eigen ervaring ondervonden. En ik snap dat omgekeerd schakelen (of een QS :+) op een K75 weinig nut hebben, omgekeerd schakelen is puur voor alles het zelfde te houden :).

Oh ja, foto's komen nog een keer :).

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

M14 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 02:47:
[...]

Als je gewoon schakelen bent gewend en je rijd ineens op een motor die omgekeerd schakelt, dan gaat het niet dramatisch fout met terug schakelen.
Dat niet, maar ik moet er niet aan denken dat ik per ongeluk vol gas van zijn 3 naar zijn 2 trap oid en koppeling laat schieten @ 11500rpm.... :N :X
Ik denk dat op een brommert met 125pk het dan toch einde bak is....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik rij veel op "moderne" motoren (schakelpook links, 1 naar beneden, rest omhoog) en ook op oude engelse fietsen (schakelpook rechts, 1 omhoog, rest naar beneden).

De allereerste keer dat ik op die engelse fiets reed heb ik mij een paar keer vergist (remmen is opschakelen :P) Maar als je eenmaal gewend bent, geen centje pijn.

Oftewel, je weet/voelt heus wel het verschil tussen motor 1 en 2 met schakelen. Het is nu eenmaal een andere machine. Of wil je ook de RAWschakelaars ombouwen? :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 02:47:
[...]
Waarom zou je geen combinatie QS en omgekeerd schakelen hebben? Zie het als 2 aparte dingen.
Voordat er een brede maatschappelijke discussie door ontstaat: ik wil natuurlijk niet echt een QS op mijn bankstel hebben. Zoveel haast heb ik niet op mijn RT... ;)

@Teacher: ach...bij een test van BMW motoren lopen ze ook altijd te miepen over de RAW schakelaars. Bij de nieuwe hoeft dat geloof ik niet meer, omdat ze nu toch maar naar 1 kiepschakelaar zijn gegaan, maar iedereen had er zogenaamd moeite mee, terwijl je binnen een paar bochten al niet meer beter weet.

[ Voor 29% gewijzigd door mphilipp op 20-11-2010 10:47 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Eens, ik heb 1x 45min op een bmw gereden met het "oude" systeem, het went echt binnen 5 min....

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb die kritiek nooit begrepen; als je in verschillende auto's rijdt zitten sommige knopjes toch ook op een andere plaats? En daar hoor je niemand over.

Heb er ook nooit enige issues mee gehad, terwijl ik op meer fietsen rij dan alleen de BMWs.
(En op de Ariels is het een kwestie van je hand uitsteken; wat nou knopjes :+ )

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

teacher schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:31:
Ik heb die kritiek nooit begrepen; als je in verschillende auto's rijdt zitten sommige knopjes toch ook op een andere plaats? En daar hoor je niemand over.
Nou, enige wat serieus irritant is wanneer je in een andere auto rijdt is de ruitenwisser bediening die op een stengel zit die precies andersom is dan wat je gewend bent. dat duurt dus wel behoorlijk lang voordat je daar aan went :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:31:
Ach...ze moeten wát te zeiken hebben. En iedereen doet graag aan hokjes stoppen, dus de BMW's moeten altijd in het hokje 'raar', 'ouwelullen', en gek genoeg gaat het motorvolk er nog mee akkoord ook. Negen van de tien keer hoor je allerlei vooroordelen over bepaalde merken.

Ik heb dat zelf in heel beperkte mate. Het beperkt zich tot streetfighters. Daar heb ik echt een bepaald vooroordeel bij, net als met oude golfjes met veel teveel tupperware en Sebring Sportauspuff... :P

• MailMan
Ik kon hier wel om lachen trouwens: http://www.motormeuk.nl/b...kels-van-motor-forum.html

Ookal lijkt het me dat wat die chopper bestuurder doet niet helemaal volgens de regeltjes is.

• M14

M14

M14 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:40:
Fuck, de dag begint weer goed .... Van die helden die met een lasergun staan te meten op een weg met een middenberm van 2 meter, een gescheiden fietspad en geen zijwegen ..... 50 is toegestaan, 101 gemeten, 97 gecorrigeerd ... word weer een dikke rekening :(
440 euro .... tjakka :/

• Tylen
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Ik rijd op straat normaal en reverse op het circuit reverse. En op het circuit ook met QS.
Met de BMW rijd ik normaal en met QS.

Dus eigenlijk alle smaken :P

Het omschakelen gaat automatisch. Dacht ook altijd dat het fout zou gaan. Maar uiteindelijk gaat het gewoon vanzelf allemaal.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Francis schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:37:
[...]

Nou, enige wat serieus irritant is wanneer je in een andere auto rijdt is de ruitenwisser bediening die op een stengel zit die precies andersom is dan wat je gewend bent. dat duurt dus wel behoorlijk lang voordat je daar aan went :P
Oneens. Was van de zomer in Zuidafrika waar ze links rijden, maar waar de helft van de auto's de bediening gespiegeld heeft tov hier en de andere helft juist hetzelfde als hier heeft. Heb er in drie verschillende gereden (een Hyundai i10, een Renault (Dacia) Logan en een Toyota minibusje) en alledrie andere bediening. Binnen een halfuur merkte ik het niet eens meer. Of nauwkeuriger: nadat je voor de derde keer de ruitenwisser aanzet om rechtsaf te slaan heb je het door :+
mphilipp schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:58:
[...]

Ach...ze moeten wát te zeiken hebben. En iedereen doet graag aan hokjes stoppen, dus de BMW's moeten altijd in het hokje 'raar', 'ouwelullen', en gek genoeg gaat het motorvolk er nog mee akkoord ook. Negen van de tien keer hoor je allerlei vooroordelen over bepaalde merken.
Heeft ook z'n voordelen: op een BMW voel ik me heerlijk jong ;)

Trouwens, nu ik voetsteuntjes achter gemonteerd heb en m'n vriendin helm & kleding heeft vandaag eindelijk voor het eerst met haar achterop gaan rijden, even ritje van A'dam naar bazaar in Beverwijk, heen over A10-A4-A9, terug binnendoor naar Zaandam en dan over A8-A10 naar huis.

Enerzijds snap ik nu opeens waarom mensen klagen dat de K75 te weinig vermogen heeft tov een K100, anderzijds schiet hij nog altijd als een speer vooruit als je >7k rpm zit. Grootste minpunt is echter de achtervering. Bij een paar drempels in de 30km zone waar ik woon helemaal door de veer heengegaan, zelfs op lage snelheid (<20km/u) *klonk* :o

Is dat met 100kg voor en 75kg achter normaal en moet ik m'n rijgedrag vooral aanpassen, of is m'n veer versleten danwel is er iets anders technisch dat ik moet doen?

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
veer is gaar. dezelfde drempels deed ik altijd met stukken meer gang. jij moet moeite doen om niet gelanceerd te worden. en ergens daar ver na mag je motor door zijn vering klappen.

• MailMan
Volgens mij worden de veren van de K's redelijk vaak vervangen en mag je na 70k-100k km er helaas wel vanuit gaan dat de schokdemper gaar is. Bij mij zitten er voor en achter ook andere op (WP), waarbij achter de ingaande en uitgaande schokdemping is in te stellen en voor ook ingaand. Handig als je de rijeigenschappen wil aanpassen bij zware lading (nofi :+).
Je zou hem misschien nog wat kunnen spannen maar dat zal het uiteindelijk niet oplossen. Een nieuw setje goeie schokdemper is alleen niet goedkoop...

Of inderdaad reviseren, maar dan moet je je even afvragen of dat de moeite waard is als je ziet hoeveel mensen er een andere onder laten zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door MailMan op 21-11-2010 10:50 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Lekker laten reviseren, koste mij, voor mijn monoshock iets van 120 euro bij Jan Droog te pijnacker.

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:36:
[...]

Oneens. Was van de zomer in Zuidafrika waar ze links rijden, maar waar de helft van de auto's de bediening gespiegeld heeft tov hier en de andere helft juist hetzelfde als hier heeft. Heb er in drie verschillende gereden (een Hyundai i10, een Renault (Dacia) Logan en een Toyota minibusje) en alledrie andere bediening. Binnen een halfuur merkte ik het niet eens meer. Of nauwkeuriger: nadat je voor de derde keer de ruitenwisser aanzet om rechtsaf te slaan heb je het door :+
Klopt, in Australia ditto. Went heel snel vind ik...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MailMan schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:24:
Ik kon hier wel om lachen trouwens: http://www.motormeuk.nl/b...kels-van-motor-forum.html

Ookal lijkt het me dat wat die chopper bestuurder doet niet helemaal volgens de regeltjes is.
Is die motoragent niet stiekum baksteen een van de mods op MF?

• MailMan
Geen idee, hoezo denk je dat? Die Leo schijnt zelf ook MF accountje te hebben gehad. Komt altijd op mij over als een sympathieke vent, die zelf ook motor/harley rijdt.

• teacher

teacher

Dysgaf!

dion_b schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:36:
[...]
Grootste minpunt is echter de achtervering. Bij een paar drempels in de 30km zone waar ik woon helemaal door de veer heengegaan, zelfs op lage snelheid (<20km/u) *klonk* :o

Is dat met 100kg voor en 75kg achter normaal en moet ik m'n rijgedrag vooral aanpassen, of is m'n veer versleten danwel is er iets anders technisch dat ik moet doen?
Je kan je veervoorspanning nog verstellen, heb je dat al gedaan?
Anderzijds mag je er idd van uit gaan dat je toe bent aan een nieuwe achterveer/demper (die bmw dingen zijn nauwelijks te reviseren). Kijk anders even of Ries Groenewoud nog iets voor je heeft.
MailMan schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:34:
Geen idee, hoezo denk je dat? Die Leo schijnt zelf ook MF accountje te hebben gehad. Komt altijd op mij over als een sympathieke vent, die zelf ook motor/harley rijdt.
Stimmt, hij heeft nog steeds een account en reageert heel soms in het blik op de weg topic.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:34:
Die kerel makeert niets aan (behalve het belerende toontje af en toe dan), net als aan het gros van de agenten. Het probleem is gewoon dat 99% van de mensen maar niet lijken te begrijpen dat ze zelf de overtreding begaan, en in 99,99% van de gevallen nog bewust ook. Alleen proberen ze er door leugens en smoesjes onderuit te komen. Dat doen ze blijkbaar volgens de Costanza Methode: 'It ain't a lie if you believe it yourself'. Voor voor het gros van het motor-forum volk is het makkelijker om dan over de agent heen te vallen, dan tegen de overtreder te zeggen 'sukkel, je deed zelf iets fout'. Een beetje zoals bij de huil topics van iemand die zichzelf onderuit geremd heeft en dan maar alles en iedereen de schuld geeft, behalve zichzelf.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:29:
[...]
Je kan je veervoorspanning nog verstellen, heb je dat al gedaan?
Anderzijds mag je er idd van uit gaan dat je toe bent aan een nieuwe achterveer/demper (die bmw dingen zijn nauwelijks te reviseren). Kijk anders even of Ries Groenewoud nog iets voor je heeft.
Ik heb de veren van mijn RT (mono voor en achter) laten reviseren bij HyperPro. Nou ja, reviseren, hij heeft er een nieuwe veer op gezet en olie bijgevuld in het veerelement achter (dat loopt er heeeeeel langzaam uit, dus na 10 jaar is ie half leeg). Er zit nu ook wat dikkere olie in. Mijn RT had toen iets van 130K erop staan. Ze waren behoorlijk op.
Hij zegt zelf dat je met een nieuwe veer alleen al 80% verbetering te pakken hebt. En dat klopt ook. Ik had meteen een hele nieuwe motor, die ineens de feedback gaf die ik miste. De overige 20% zal 'm zitten in de demper en wellicht de instelmogelijkheden van een dure veer. Voor zo'n oude bak als de mijne zou dat een behoorlijke desinvestering zijn. De veren zouden bijna duurder worden als de motor zelf. Nu was ik €280 kwijt (ex-montage) dus dat was money well spent.

Ergo: je kunt er dus best wat aan laten doen zonder een vermogen uit te geven, en het heeft nog zin ook.

• MailMan
Ik zit in dubio over wat ik deze winter met de motor ga doen. Hij staat nu aan de weg met een standaard hoes erover. Alleen ben ik bang dat met natte sneeuw en pekel de voorbij rijdende auto's er voor zorgen dat er pekel op de remschijven e.d. gaat komen.

Als optie zie ik (1) een speciale hoes kopen die de hele motor afdekt, (2) een plaats zoeken waar de motor niet naast de weg staat en wellicht zelfs nog onder een afdak, (3) de motor ergens binnen stallen. Dat laatste is natuurlijk ideaal, helemaal als het er ook nog een beetje op temperatuur blijft, maar dat is voor mij in Amsterdam vrij lastig aangezien ik geen plek weet.
Wat zijn jullie ervaringen met de motor gewoon buiten laten staan in weer en wind, maar wel onder een zijl/hoes?

• DECOY88
(overleden)
@mailman niet toevallig familie buiten amsterdam met een grote schuur? op je werk achterin het magazijn?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55
Wat familie van me stalt (voor een paar tientjes) de motor bij een motorzaak in respectievelijk Apeldoorn en Zwolle. Er moet in het westen van het land toch ook wel wat te vinden zijn? 't Is voor die zaken ook deels een lokkertje om end-of-season / begin-of-season onderhoud te mogen uitvoeren.

* Rukapul gaat 'm achter het huis beschut en semi-overdekt in hoes stallen. Misschien dat ik 'm in de schuur wurm voor de periode dat ik er echt niet meer mee naar het werk kan rijden.

Vanaf wanneer brengt men hier de winterbescherming aan op de motor? Wat gebruikt men? Tectyl is hierboven al genoemd, maar dat schijnt wel een crime te zijn om eraf te halen.

Ik heb hier een busje Prisma Silicon Spray (van Yamalube) in huis aangezien dat werd aangeraden (naast tectyl) bij de koop van de fiets. Ik zat er over te denken om bij de eerste echte vorst de motor af te spoelen met koud water en alle metalen onderdelen (ex remschijven ;)) ermee in te spuiten. Pekel wat zich eventueel toch hecht zou ik er om de paar weken er makkelijk af kunnen spuiten indien dat zinvol blijkt. Is dit een handige strategie of zijn er betere suggesties?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:13:
Dat laatste is natuurlijk ideaal, helemaal als het er ook nog een beetje op temperatuur blijft, maar dat is voor mij in Amsterdam vrij lastig aangezien ik geen plek weet.
Er zijn in A'dam verschillende stallingen waar je ook je motor binnen kunt zetten. Een collega van me doet dat ook. Het blijft wel A'dam, dus het zal wel duâh zijn...maar het kán.

• DECOY88
(overleden)
ik heb er al 3 maanden een laag bagger op laten groeien. die spuit ik er in maart af.

• MailMan
mphilipp schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:58:
[...]

Er zijn in A'dam verschillende stallingen waar je ook je motor binnen kunt zetten. Een collega van me doet dat ook. Het blijft wel A'dam, dus het zal wel duâh zijn...maar het kán.
Iets van 40e per maand, maar volgens mij waren ze vol waar ik woon.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb ik weer mooi mazzel met een oma die een grote garage heeft waar vrijwel niets in staat. Ben deze week nog met de motor naar het werk geweest maar als ik naar het weer voor volgende week kijk was dat wel de laatste keer.

Vandaag de motor maar goed schoon gemaakt en naar de garage gebracht. De achterkant mooi op een paddockstand gezet. Het voorwiel staat dan wel op de grond maar die verplaats ik over 2 maanden wel. Ik was nog even naar het kijken naar een paddockstand voor het voorwiel maar die waren wel erg duur.

Wel prettig dat de motor nu droog binnen staat met een paar dekens er over.

• MailMan
Er schijnt sneeuw verwacht te worden voor aanstaande vrijdag :( Ziet er nu toch echt naar uit dat het motor seizoen voor mij is afgelopen. Ga proberen hem dit weekend ergens bij m'n oudjes in het oosten des lands te stallen.

In ieder geval oppassen met de nachtvorst mensen!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik vertrek zo op de motor en moet donderdagavond terug. Ik hoop dat ik dan met de motor terug kan :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, was van plan woensdag naar R'dam te rijden, donderdag van R'dam naar Marum en dan zaterdag terug van Marum naar A'dam over de Afsluitdijk. Ondertussen vraag ik me af of dat zo'n strak plan is...

Oslik blyat! Oslik!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

dion_b schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:37:
Hmm, was van plan woensdag naar R'dam te rijden, donderdag van R'dam naar Marum en dan zaterdag terug van Marum naar A'dam over de Afsluitdijk. Ondertussen vraag ik me af of dat zo'n strak plan is...
Gewoon sneeuwkettingen meenemen.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik heb zaterdag mijn (hopelijk) laatste les en volgende week woensdag examen, lekker vooruitzicht zo :|

Last.fm
Films!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar omdat het hier over het algemeen wat actiever is dan in het quad topic... ;)

Ik wil binnenkort de quad voor de winter klaarmaken. Ik heb geen mogelijkheid om de quad ergens binnen te plaatsen dus dit moet buiten onder een zeil. Wat ik van plan was:
- Ritje maken van ongeveer een half uur / uur om de accu goed bij te laden. Hierna de accu afkoppelen en meenemen naar huis en met goed weer weer inbouwen.
- Bandenspanning controleren en desnoods iets bijpompen.
- Ketting schoonmaken met een handstoffer en doek. Daarna inspuiten met Castrol kettingolie: http://static.mijnwebwink...xparts/article9839370.jpg
- Remschijven schoonmaken met wasbenzine.
- Velgen schoonmaken met een borstel.
- Motorblok schoonmaken met een borstel / doek.

Vergeet ik iets? Dit wordt mijn eerste winter met een niet-auto dus ik ben een beetje panisch dat mijn kindje na de winter niet meer start :X

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Als het is om tijdens de winter te stallen, en de wielen staan niet van de grond, dan kan je best de bandenspanning hoger zetten dan normaal voorgeschreven. Dit is om vervorming tegen te gaan. Ook is het niet slecht om dan af en toe de wielen eens te draaien zodat niet steeds dezelfde kant op de grond staat.

Volvo Classic Club Belgium

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je kan ook zo af en toe een keer een rondje rijden. Ik heb dat afgelopen winter ook gedaan. Motor onder zeil hier buiten (onder een afdakje) en als het een keer een beetje redelijk is, een uurtje rijden. Geen centje pijn. Wat misschien een aardige tip is: gooi wat injector cleaner in je tank (aftanken en dan het spul erbij). Rij daar dan eerst een stuk mee (dan zit het goed in het systeem). Hij start dan sowieso beter als je een keer gaat rijden in de kou.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
UTwizard schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:59:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar omdat het hier over het algemeen wat actiever is dan in het quad topic... ;)

Ik wil binnenkort de quad voor de winter klaarmaken. Ik heb geen mogelijkheid om de quad ergens binnen te plaatsen dus dit moet buiten onder een zeil. Wat ik van plan was:
- Ritje maken van ongeveer een half uur / uur om de accu goed bij te laden. Hierna de accu afkoppelen en meenemen naar huis en met goed weer weer inbouwen.
- Ketting schoonmaken met een handstoffer en doek. Daarna inspuiten met Castrol kettingolie: http://static.mijnwebwink...xparts/article9839370.jpg

Vergeet ik iets? Dit wordt mijn eerste winter met een niet-auto dus ik ben een beetje panisch dat mijn kindje na de winter niet meer start :X
-Wasbenzine bevat een beetje olie. Olie op je remschijven is leuk als je wilt dat ze niet roesten, maar die olie trekt ook in je remblokken waardoor ze minder remmen. Als je je remmen schoon wilt maken, kan je beter remmen reiniger gebruiken. Is een ranzig chemisch middeltje dat vet heel goed oplost. Ik vraag me alleen af of dat echt nodig is als je je quad in de stalling zet.
-Ketting schoonmaken kan je beter met diesel doen, en dan in het kettingvet zetten. Diesel tast je kettingrubbers niet aan (er vanuit gaande dat je een moderne ketting heb met X of O ringen). Ik denk dat je met een handstoffer veel vuil op je ketting krijgt.
-Velgen schoonmaken, ik gebruik er zelf Dasty voor. Daarmee zijn je velgen in no-time netjes. Te koop bij o.a. de wibra.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Om de ketting en de velgen schoon te maken kan je ook lampenolie gebruiken. Maakt erg goed schoon en is ook niet slecht voor je ketting. Het werkt ook nog eens heel erg goed op velgen en andere plekken met vet.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 22-11-2010 18:55 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
UTwizard schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:59:

- Tank volgooien, iig niet een klein restje in laten staan.
- Accu in de winter af en toe weer even bijladen (hij ontlaad zichzelf heel langzaam)

• teacher

teacher

Dysgaf!

HammerT schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:31:
[...]

- Accu in de winter af en toe weer even bijladen (hij ontlaad zichzelf heel langzaam)
Kijk of je iets als "wynn's dry fuel" erbij kan gooien. Dan start ie van het voorjaar waarschijnlijk wel :P

• MailMan
Is er eigenlijk ergens te achterhalen site/nummer of er gestrooid wordt in een bepaalde regio of niet?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
Bedankt voor de tips mensen :) Lijkt me toch dat het zo wel moet lukken dan.

• _Apache_

_Apache_

For life.

HammerT schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:31:
[...]

Waarom volgooien? Bij mij staat ie nu tussen de 4-6 van de 22L. Na de winter kan ik de tank deels loshalen en opschudden, zodat het weer goed gemengd word, is een stuk lastiger bij een volle tank.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

_Apache_ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:39:
[...]
Waarom volgooien? Bij mij staat ie nu tussen de 4-6 van de 22L. Na de winter kan ik de tank deels loshalen en opschudden, zodat het weer goed gemengd word, is een stuk lastiger bij een volle tank.
Om roest tegen te gaan :) Een volle tank heeft geen ruimte voor vochtige lucht waardoor de binnenkant van je tank kan gaan roesten.

Yamaha MT-09

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bergie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:47:
[...]

Om roest tegen te gaan :) Een volle tank heeft geen ruimte voor vochtige lucht waardoor de binnenkant van je tank kan gaan roesten.
Ah, zo. Hij staat binnen, dus heb daar niet zo last van me dunkt. Mijn gedachte was brandstof die ging vlokken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:47:
[...]
Mijn tank is van plèstik. Volgens mij is dat bij veel motoren zo tegenwoordig. De tank die tussen je benen zit is vaak niet de benzinetank;die zit dan ergens lager in een plastick reservoir.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

talin

ES-MA

hmm nu begint er toch duidelijk wat te kriebelen.

afgelopen weekend mijn oude racebus ( iveco met 6 meter tent ernaast ) in top conditie weer aangeboden gekregen en nu zie ik dit:

http://www.sp125racing.com/Used%20Bikes.htm

Neil Durham 2004 Aprilia RSW 125

Afbeeldingslocatie: http://www.sp125racing.com/Neil%20Durham%201.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sp125racing.com/Neil%20Durham%202.jpg

2004 Aprilia RSW 125 with Frame number TBD418

2006 WP Cartridge suspension RCMA 3500 with spare springs, seals and bushes

2006 rear shock WP 4014 with spare springs

DAS 2 ignition with 2008 ignition maps

42mm carb with Powerjet

Brembo 4 pad front brake & Brembo rear brake

Exhaust 56 Titanium

Marchesini wheels

1002 cylinder & AC 37 head

Spares included :

Swingarm pivots +/-1,5 & Steering bushes -1,5/ -3

Exhaust 35 Titanium

Various gearbox ratios

Jet kit, Front & Rear Sprockets, Fairing, Gaskets, seals, o rings, cables

Spare wheels and discs

Full set up and data available

Will deliver in Europe at cost

£16,000.00

moeilijk moeilijk...

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

teacher schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:23:
[...]

88 euro per jaar, 4 motorfietsen, 2 bestuurders (mijn vrouw en ik).

klassiekerpolis ftw *O*
[...]

Je zoekt een iets beter geoutilleerde automaterialenzaak. Het liefst koop je tectyl superwax.
Ben zojuist bij de Brezan geweest, wat doorgaat voor een beter geoutilleerde zaak. Zij hadden het ook niet, en na flink wat gespeur in hun databases bleek het ook niet meer te bestellen :o

Qua Tectyl hou je dan zwart (=nono als ik het zo lees), amber (niet veel over gelezen) en glashelder (=meningen verdeeld, lees eea dat het te hard wordt en zo scheurt door trillingen en alsnog pekel doorlaat). Zouden jullie eerder gaan voor amber of glashelder dan?

Oslik blyat! Oslik!

• komkommer

komkommer

Koffie

talin schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:42:
hmm nu begint er toch duidelijk wat te kriebelen.

afgelopen weekend mijn oude racebus ( iveco met 6 meter tent ernaast ) in top conditie weer aangeboden gekregen en nu zie ik dit:

http://www.sp125racing.com/Used%20Bikes.htm

Neil Durham 2004 Aprilia RSW 125

[afbeelding][afbeelding]

2004 Aprilia RSW 125 with Frame number TBD418

2006 WP Cartridge suspension RCMA 3500 with spare springs, seals and bushes

2006 rear shock WP 4014 with spare springs

DAS 2 ignition with 2008 ignition maps

42mm carb with Powerjet

Brembo 4 pad front brake & Brembo rear brake

Exhaust 56 Titanium

Marchesini wheels

1002 cylinder & AC 37 head

Spares included :

Swingarm pivots +/-1,5 & Steering bushes -1,5/ -3

Exhaust 35 Titanium

Various gearbox ratios

Jet kit, Front & Rear Sprockets, Fairing, Gaskets, seals, o rings, cables

Spare wheels and discs

Full set up and data available

Will deliver in Europe at cost

£16,000.00

moeilijk moeilijk...
Zo, dat zijn nog behoorlijke prijzen :o.

Makerij Hofman

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

talin

ES-MA

komkommer schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:49:
[...]

dat is een normale prijs voor zo'n fiets.

als je een Honda wil gaan rijden en nieuw op wil bouwen ben je 3x zoveel kwijt.
ooit 1 x gedaan.

nieuw besteld bij Honda een RS125R krijg je em in Januari binnen, kan je de voorvork er uit halen en in de hoek zetten, de achterveer kan direct de bak in.
versnellingsbak eruit, veel te lang voor de korte Nederlandse dan wel Europese circuits.
cilinder kan mooi als paper presse gebruikt worden, ontsteking kan je bij carbid schieten nog wel gebruiken, kuipwerk is veel te zwaar, wielen zijn te zwaar ( leuk voor reserve reserve regenband set ) clip ons zijn voor mini Jappannertjes, tank is van alu er zijn ook carbon exemplaren, carburatie komt weer niet goed met je nieuwe ontsteking.

dan zit er nog de verkeerde remmerij op en zit er geen quickshifter, fuel mapping, detonatie teller, shift light, gear positioning sensor en verkeerde krukas en cilinderkop op.

dit is een leuk pakket, ik ken et ding en als ze niet al de gameboy afstelcomputerspul en de goede ontsteking en het juiste frame nummer er af hebben gehaald dan ga ik er toch zeker ff goed over nadenken en in de groep gooien.

mail is al de deur uit voor meer fotos en een afspraak om even te bellen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• komkommer

komkommer

Koffie

talin schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:16:
[...]

dat is een normale prijs voor zo'n fiets.

als je een Honda wil gaan rijden en nieuw op wil bouwen ben je 3x zoveel kwijt.
ooit 1 x gedaan.

nieuw besteld bij Honda een RS125R krijg je em in Januari binnen, kan je de voorvork er uit halen en in de hoek zetten, de achterveer kan direct de bak in.
versnellingsbak eruit, veel te lang voor de korte Nederlandse dan wel Europese circuits.
cilinder kan mooi als paper presse gebruikt worden, ontsteking kan je bij carbid schieten nog wel gebruiken, kuipwerk is veel te zwaar, wielen zijn te zwaar ( leuk voor reserve reserve regenband set ) clip ons zijn voor mini Jappannertjes, tank is van alu er zijn ook carbon exemplaren, carburatie komt weer niet goed met je nieuwe ontsteking.

dan zit er nog de verkeerde remmerij op en zit er geen quickshifter, fuel mapping, detonatie teller, shift light, gear positioning sensor en verkeerde krukas en cilinderkop op.

dit is een leuk pakket, ik ken et ding en als ze niet al de gameboy afstelcomputerspul en de goede ontsteking en het juiste frame nummer er af hebben gehaald dan ga ik er toch zeker ff goed over nadenken en in de groep gooien.

mail is al de deur uit voor meer fotos en een afspraak om even te bellen.
Hmm, als je dat allemaal gaat vervangen dan valt het inderdaad wel mee :).

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:49:
[...]

zeker voor zo'n opgevoerde brommer :+

Wel grappig trouwens, in de UK heb je geen brommers dus mijn dochter kent ze niet. waren we bij mijn ouders rijd er een brommer vol gas door de straat, mijn dochter (van 4) hoort dat: hey een grasmaaier!
Ik lag dubbel :)

• MailMan
Vandaag de motor geparkeerd in de garage van de universiteit :'( Hopelijk kan hij daar ongestoord staan deze winter en slepen ze hem niet weg. Hij staat er in ieder geval droog, beschut en warm O+

Dit is m'n eerste winter met A rijbewijs waarin ik niet rijd, hoe kom je zoiets door? :P

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

MailMan schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:48:
Vandaag de motor geparkeerd in de garage van de universiteit :'( Hopelijk kan hij daar ongestoord staan deze winter en slepen ze hem niet weg. Hij staat er in ieder geval droog, beschut en warm O+

Dit is m'n eerste winter met A rijbewijs waarin ik niet rijd, hoe kom je zoiets door? :P
Dat ding bij je ouders in de garage\schuur parkeren en na de winter weer ophalen :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Pagina: 1 ... 230 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.