Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 229 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.065 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
Even iets heel anders heh. Uit nieuwsgierigheid: Wat voor gevoel hebben jullie wanneer je je in je harnas hijst en alle handeling weer uitvoert om met de motor te vertrekken?

Ik merk dat ik zelf altijd een klein beetje gespannen word en een klein jochie gevoel krijg wanneer ik me voorbereid. Alles netjes aandoen volgens een bepaalde volgorde, zorgen dat alles goed aansluit (met name met dit weer). Voelen of alles wel prettig zit en vervolgens ook het idee hebben dat ik er nú klaar voor ben om te gaan rijden :)
Net ook weer met mezelf uit het pak hijsen. Alles moet dan weer netjes op z'n plek terug en terwijl ik het doe voelt het ook alsof ik het motorrijden aan het afronden ben.

Beetje zweverig, maar eindconclusie is gewoon dat rijden fijn is en ik even het gevoel heb alles achter me te kunnen laten.

Vroeg me af of dat enigszins normaal is :P

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik kan me wel in je verhaal herkennen, en voor je het dorp uitrij eerst nog 3x voelen of je ritsen echt dicht zijn.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
ik vraag mijn moeder altijd om een laatste keer te controleren voordat ik vetrek... dus erg herkenbaar!

... ;)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vanavond ook nog geluk gehad, ik was ffe bij een meeting geweest voor oldschool gsxr's. Op de terugweg met een maat terug gereden. was hem 50km voor thuiskomst ineens kwijt..ik denk die moest zeker toch tanken.... Ik denk ik stop verderop ffe en ga gelijk ffe pisse...

Toen weer de weg op gereden, en ik zie in de verte een collega motorrijder. Ik denk naja het is toch koud en donker kan wel ffe met hem oprijden. Ik reed 140-150kmh maar hij leek niet dichterbij te komen. Toen maar ffe gaskraan open en met 190 leek hij iets dichterbij tekomen. Toen ik zon 100meter was genaderd zag ik ineens dat het een politie motor was...gas weer wat dicht. Hij bleef maar voor me hangen... Toen ineens ging het van 140 naar 130...toen 100 en toen 80kmh.... Toen er maar rustig voorbij en ffe zwaaien.

Hij draait het gas weer open en gaat er fors vandoor :? ik heb daarna nog hele stukken 150 gereden maar hij bleef maar uitlopen :?

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar ik wel last van heb is te vaak controleren of de ritsen waar mijn telefoon en portemonnee zitten wel dicht zijn. Dan weet ik eigenlijk wel zeker dat ze dicht zitten en dan nog controleer ik het soms nog 2 keer.

Vandaag de motor maar klaar gemaakt voor de winterstalling. Heb eerst de ketting helemaal goed schoon gemaakt, heerlijk klusje is dat :P Toen merkte ik dat het eigenlijk best lekker weer was. Het was wel fris alleen wel helemaal droog en met een beetje zon. Na het schoonmaken van de ketting nog maar een rondje gereden voordat ik de rest ging doen.

Ergens volgende week de motor maar naar de stalling brengen. Lekker weer om te rijden zal er toch wel niet meer inzitten. Vanmiddag was opzich prima te doen alleen deden mijn vingers vrij snel pijn van de kou.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:00:
Even iets heel anders heh. Uit nieuwsgierigheid: Wat voor gevoel hebben jullie wanneer je je in je harnas hijst en alle handeling weer uitvoert om met de motor te vertrekken?

Ik merk dat ik zelf altijd een klein beetje gespannen word en een klein jochie gevoel krijg wanneer ik me voorbereid. Alles netjes aandoen volgens een bepaalde volgorde, zorgen dat alles goed aansluit (met name met dit weer). Voelen of alles wel prettig zit en vervolgens ook het idee hebben dat ik er nú klaar voor ben om te gaan rijden :)
Net ook weer met mezelf uit het pak hijsen. Alles moet dan weer netjes op z'n plek terug en terwijl ik het doe voelt het ook alsof ik het motorrijden aan het afronden ben.

Beetje zweverig, maar eindconclusie is gewoon dat rijden fijn is en ik even het gevoel heb alles achter me te kunnen laten.

Vroeg me af of dat enigszins normaal is :P
Zelf erger ik me vooral aan hoe lang het allemaal duurt om het op orde te krijgen - broek aan, laarzen aan, jas aan, jas aan broek ritsen, helm & handschoenen pakken, naar buiten gaan, dashboardkastje open, slot van de voorwiel halen en in dashboardkastje stouwen, evt baggage (laptoptas) in een koffer proppen, oordopjes in, handschoenen aan, mouwen over handschoenen bij slecht weer, helm aan, erop zitten, van middenbok af, starten, remmen testen en dan pas in versnelling en wegrijden.

Voornaamste gevoel op dat moment is "eindelijk..."

Oslik blyat! Oslik!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Voor woonwerk vind ik het vooral heel veel werk, kost me gewoon 10 minuten om me fatsoenlijk kierdicht aan te kleden...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

dion_b schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:01:
[...]

Zelf erger ik me vooral aan hoe lang het allemaal duurt om het op orde te krijgen - broek aan, laarzen aan, jas aan, jas aan broek ritsen, helm & handschoenen pakken, naar buiten gaan, dashboardkastje open, slot van de voorwiel halen en in dashboardkastje stouwen, evt baggage (laptoptas) in een koffer proppen, oordopjes in, handschoenen aan, mouwen over handschoenen bij slecht weer, helm aan, erop zitten, van middenbok af, starten, remmen testen en dan pas in versnelling en wegrijden.

Voornaamste gevoel op dat moment is "eindelijk..."
Herkenbaar :)
Het hele voorbereiden weerhoud mij om door de weeks na het werk een stukje te gaan cruisen, ben toch ff poosje verder voordat ik helemaal gekleed en wel op de motor zit...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Heb hier totaal niet het gevoel dat ik veel tijd kwijt ben aan inpakken. Komt waarschijnlijk ook door het feit dat ik men broek en pak eigenlijk een maatje te groot heb gekocht en er daardoor heel makkelijk 'inspring'.. Wat naar mij gevoel nu lang duurt, is de hoes van de motor afhalen en hem achteruit wegrijden onder het balkon vandaan..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

charrel

Cortisol4life..

RemcoDelft schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:08:
[...]

Voor woonwerk vind ik het vooral heel veel werk, kost me gewoon 10 minuten om me fatsoenlijk kierdicht aan te kleden...
Wordt het niet is tijd voor een betere jas dan? Heb toch echt maar 1 tot max. 2 minuten nodig om alles over mijn kleren heen aan te doen. Dan zit het nog tocht dicht ook.

• Unipuma
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik herken het gevoel wel, maar datzelfde gevoel heb ik ook bij dingen als bergklimmen of paragliden. Je loopt gewoon in een vast ritme door bepaalde zaken heen, soort van ritueeltje.
Het wordt wel ietsje sneller na verloop van tijd, maar ik doe het toch nooit gehaast.
En dan na afloop even een mentale controle, controleren of je alles goed hebt zitten, voordat je uiteindelijk opstapt.

Gelukkig kun je die 10 minuten compenseren door gewoon lekker een uurtje of vier te gaan rijden. Was gisteren weer heerlijk weer. (Lang leve de handvat verwarming ;) )

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik rij bijna altijd in leer, dus ritueel is coolmax broek en shirt aan, even naar de plee (last van paniek stoornis die zich openbaart in mijn stoelgang, dus altijd eerst even naar de plee want in je lerencombi zit dat ruk), pak aan, laarzen, boel aan mekaar ritsen, 2 sloten van motor halen, oordoppen in, helm op, handschoenen en wegrijden.
En regelmatig hoes eraf halen eerst... Dus ja, al met al ben ik toch wel 15 min bezig

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Daarom vond ik het zo leuk om dichtbij mijn werk te wonen. Gewoon motorvest aan en gáán! (Vooral stadsverkeer).

Nu werk ik een stuk verder, dus voel ik mij verplicht om motorbroek + schoenen aan te doen, waar ik flink tegenop zie. Dan kom je op je werk en moet je je aan je bureau nog uit die broek beginnen wurmen. Vind het allemaal nogal omslachtig.
Bovendien heb ik maar 2 opties om naar mijn werk te rijden: autostrade of secundaire weg met veel verkeerlichten, beiden gewoon halfuur rechtdoor...

Netto gevolgd: ik ga niet meer met de motor gaan werken en mijn motor komt bijna niet meer buiten :'( .
Is nog de grootste motivatie om ander werk te zoeken... Jammer dat het hier zo'n goeie job is grr...

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 18:05
Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat er veel tijdwinst zit in het soort schoenen/laarzen wat je hebt op de motor. Als je schoenen/laarzen hebt die niet staan onder normale kleding en niet onder je broek door passen wordt het allemaal een stuk vervelender volgens mij.

Ik denk dat het voor iedereen zo bekend is omdat 1) Je moet het doen 2) Het is een goed moment om je lichaam en geest aan te geven dat er motor gereden gaat worden 3) Je in de 'zone' kan komen en 4) Het een soort ritueel is wat je toch zelf kan indelen.

Zelf vind ik het ook altijd heerlijk om even die 10 minuten te pakken om te kijken dat alles goed zit en dan lekker te gaan rijden 8-)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25
Kaaswagen schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:54:
Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat er veel tijdwinst zit in het soort schoenen/laarzen wat je hebt op de motor. Als je schoenen/laarzen hebt die niet staan onder normale kleding en niet onder je broek door passen wordt het allemaal een stuk vervelender volgens mij.
Laarzen aan/uit (rits+klittenband) en schoenen aan/uit (veters) is toch een kwestie van seconden?

Idem broek die je zo over je normale broek aanschiet. Jas is nauwelijks anders dan normale behalve een dubbele rits en de ritsjes bij de mauwen die je onder het lopen even dichtritst.

Etc.

Al met al ben je wel een paar minuten bezig, maar dat zit meer in het pakken van de hele handel dan het daadwerkelijk aantrekken. Daar komt voor mij dan nog een minuutje ofzo bij om de poort open/dicht te doen, slot eraf/erop en bagage in de topkoffer te mikken.

Al met al niet bar veel meer dan wat ik met de fiets zou moeten doen en zoveel langer duurt het ook niet. Zou dat wel zo zijn dan zou ik de motor niet voor woon-werkverkeer gebruiken.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Op gegeven moment heb je een routine en doe je alles veelstevlot :+

ik sta binnen 5 min buiten compleet ingepakt (en dan heb ik van die sidi's met tachtig klik en draai systeempjes :P )

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 18:05
Rukapul schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:01:
[...]

Laarzen aan/uit (rits+klittenband) en schoenen aan/uit (veters) is toch een kwestie van seconden?

Idem broek die je zo over je normale broek aanschiet. Jas is nauwelijks anders dan normale behalve een dubbele rits en de ritsjes bij de mauwen die je onder het lopen even dichtritst.
Mauwen? :P

Serieus: Als je je laarzen uit moet doen voordat je je broek aan/uit kan doen is dat volgens mij best wat tijd die je kwijt bent op plaats van bestemming, dat bedoelde ik.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Gisae
  • Niet online
Even ter vermaak. Wel luisteren met geluid, dat commentaar is geniaal.

"And he's up, and ok. Better than down and out in Austria"
"ooh look, dancing"
"This is a tight left-hander, turn in, power out..., and sit down"
"If they were, they were up, over the top of the barrier. Well, give then time, it's only the first lap"
"brands-hatch in the wet.... Brands-hatch in the bank"
"There's nothing like having an accident with a friend"
"philips mcallen again, on number 9, sorry, philips mcallen off number 9"

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XnYFu1EjRZQ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Tfyea8t7Z8s]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Objectief gezien klopt die 5 min ws bij mij ook, maar zo voelt het niet als je er net aan begint. Vooral het gepruts als ik jas over tweede handschoen moet krijgen als eerste handschoen al aan is, vind ik ellendig.

Geluk is dan weer dat hij bij mij gewoon op de stoep staat, dus geen gedoe met achteruitrijden of poorten openmaken, als ik er eenmaal op zit is het gewoon kijken en gaan :)

Oslik blyat! Oslik!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Geniaal commentaar :P en mooie beelden
"Man and machine .... in perfect ... disorder"

Anyway, als je dat zo ziet vraag je je serieus af waarom er niet veel meer doden zijn gevallen tijdens die races.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• MailMan
dion_b schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:01:
[...]

....dashboardkastje open, slot van de voorwiel halen en in dashboardkastje stouwen...
Wel opletten met dat! Ik heb mijn toch vrij zwaar hangslot regelmatig vervoerd in dat dashboardkastje met als gevolg dat er nu een paar barsten zitten op een punt waar het kastje zit vastgeschroefd aan de rest van de kuip. Iemand anders had me daar ook al voor gewaarschuwd.

Ook irritant. Ben je helemaal klaar en warm om in deze koude dagen 1.5 uur snelweg te weerstaan. Ontdek je buiten dat je je oordoppen vergeten bent in te doen en je helm + handschoenen weer uit mogen met als gevolg dat alle warmte daar ook meteen uit is :'(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:48:
[...]

Wel opletten met dat! Ik heb mijn toch vrij zwaar hangslot regelmatig vervoerd in dat dashboardkastje met als gevolg dat er nu een paar barsten zitten op een punt waar het kastje zit vastgeschroefd aan de rest van de kuip. Iemand anders had me daar ook al voor gewaarschuwd.
:X

Tnx voor de tip. De mijne is ook niet de lichtste zeg maar, dus allicht ook zaak om hem ergens anders te dumpen. Wordt ws linkerkoffer, daar zit doorgaans ook alleen olie (nog nooit nodig gehad, ding is echt geen mm gedaald sinds juli) en om een of andere reden een reserveremhendel in :z
Ook irritant. Ben je helemaal klaar en warm om in deze koude dagen 1.5 uur snelweg te weerstaan. Ontdek je buiten dat je je oordoppen vergeten bent in te doen en je helm + handschoenen weer uit mogen met als gevolg dat alle warmte daar ook meteen uit is :'(
Ritueel heeft z'n voordelen. Afgelopen donderdag met al die wind tegen de wind in rijdend erg blij met oordoppen. Zelfs met die dingen in was het een takkenherrie, zonder doppen kon ik ws voor hoorapparaat gaan. Conclusie is ook dat m'n helm (Nitro Uno) echt teveel lawaai maakt. Was sowieso van plan om tegen het voorjaar voor een systeemhelm te gaan (hooikoortsseizoen eist makkelijk neus te kunnen snuiten), dit maakt me daar nog zekerder van.

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
Afspraak gemaakt om deze week een afdruk van het oor te laten maken voor oordoppen :)
Kaaswagen schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:06:
[...]

Mauwen? :P

Serieus: Als je je laarzen uit moet doen voordat je je broek aan/uit kan doen is dat volgens mij best wat tijd die je kwijt bent op plaats van bestemming, dat bedoelde ik.
Zal aan de laarzen liggen, maar ik heb die dus echt binnen 15 seconden uit. Sowieso ga ik op m'n werk niet op motorlaarzen lopen en heb dus gewoon een set schoenen mee (behalve net die ene keer dat ik het vergat natuurlijk :+)

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 08-11-2010 17:24 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Gisae schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:06:
Even ter vermaak. Wel luisteren met geluid, dat commentaar is geniaal.

"And he's up, and ok. Better than down and out in Austria"
"ooh look, dancing"
"This is a tight left-hander, turn in, power out..., and sit down"
"If they were, they were up, over the top of the barrier. Well, give then time, it's only the first lap"
"brands-hatch in the wet.... Brands-hatch in the bank"
"There's nothing like having an accident with a friend"
"philips mcallen again, on number 9, sorry, philips mcallen off number 9"

[video]
[video]
Engelse commentaar is idd geniaal, geweldige filmpjes :D

• DECOY88
(overleden)
mooiste heb ik met me collega's. ik leg in het dagelijks leven gebouw bekabelings systemen aan wat voor de meeste het herkenbaars is aan het rj45 outlet op je werkplek. of de patchkast in de mer. maar dat word er af en toe al ingetrokken in de ruwbouw. oftewel dan loopt er eentje in zijn bouwkleding op de bouw. maar tegen de tijd dat mijn collega's op de snelweg zitten kom ik ze al in motorkleding op de motor voorbij. inderdaad omkleden kost 10-15min maar daarna met even vooraanstaan bij de stoplichten loop je zo hard weer in dat tegen de tijd dat je bij de snelweg bent je alweer even ver bent. en daarna komt de echte inhaalslag als de hele a10 weer vaststaat.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:00:
en daarna komt de echte inhaalslag als de hele a10 weer vaststaat.
Maar ja...straks in de winter zit ik toch liever achterover in mijn leren stoelen met verwarming en een lekker muziekje aan uit de iPod...laat die file nog maar even duren... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
vanochtend weer een half uurtje kunnen koffiedrinken omdat de rest nog in de file stond. en vanmiddag weer in een knappe tijd van Amsterdam naar Beverwijk kunnen rijden. a-10 zuid-as a4 en daarna de ellende van de a9.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Gisterenavond toen ik naar huis reed was het aardig aan het regenen. Kom ik thuis en doe mijn jas uit, zie ik dat mijn trui voor een groot deel nat is. :? Hoe kan dat nou? Dan maar even de regenvoering uit de jas halen voor een inspectie. Blijkt dat ding compleet op te zijn. Tja, na 5 jaar intensief gebruik kan je moeilijk anders verwachten.

Deze ochtend was het weer aan het regenen dus maar een extra regenvestje overaan getrokken. Toch droog aangekomen. 8)

Volvo Classic Club Belgium

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

DECOY88 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:41:
vanochtend weer een half uurtje kunnen koffiedrinken omdat de rest nog in de file stond. en vanmiddag weer in een knappe tijd van Amsterdam naar Beverwijk kunnen rijden. a-10 zuid-as a4 en daarna de ellende van de a9.
Waarom ga je niet langs Spaarnwoude (Amsterdamseweg) om dan vanuit Sloterdijk de A10 op te duiken? Dat bespaart vaak tijd wanneer je door de spits moet. Dat is altijd wel een rustige weg, de A9 laat ik altijd links liggen tenzij het een vakantieperiode is omdat je dan iets sneller bent (Als in, je kan doorkachelen). :)

Zelfs als ik naar Amersfoort moet (Vanaf Velsen) dan ga ik nog langs Sloterdijk. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 15:05
Ik hang mijn motorhelm aan de wilgen. Na bijna 100 000km op 2.5 jaar ben ik net aan iets vervelend ontsnapt.
Relaas:
In mijn middagpauze besloot ik even op en af te rijden naar ons huis. Net van de autostrade kom ik op de weg naar huis. Voor me rijdt een witte Renault, snelheid ongeveer 50km/h. De bestuurder doet zijn pinker naar links aan om het restaurant aan de overkant te bereiken en wijkt uit (heeft hij ook zo in zijn verklaring tegen de politie gezegd). Er is plaats genoeg om een auto door te laten. In dat geval is het volgens de wet toegelaten om rechts voorbij te steken. Toen ik ter hoogte van de motorkap kwam, besloot hij plots om rechtsaf te slaan en daar te parkeren. Hij schept me met de voorkant van zijn wagen. Ik kets af, richting paal. Een klein houten paaltje voor de verkeerspaal dwingt de motor omhoog en ik vlieg eraf. Ik vlieg over de motorkap en kom onzacht neer op het wegdek. Tot op dit moment voel ik niets van lichamelijke kwetsuren, maar ga wel snel naar de dokter.
3 weken geleden ben ik ook al tegen de vlakte gegaan door een oliespoor op een rotonde tijdens een dienstopdracht. 2300€ schade en de motor was vandaag net 5 dagen terug...

Je mag nog zo correct rijden als je kan, er zijn altijd mensen die rare toeren uithalen :'( Ik heb een vriendin, ik zit met een grote verbouwing, het is genoeg geweest.

Weer een zeldzame GTS1000 van de baan

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0304.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0306.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0307.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0308.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0309.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0310.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0312.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0313.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0314.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0315.jpg

Vaarwel favoriete motor
Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0317.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/Huis/Foto0315.jpg

• _Erikje_
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dude!!!! goed dat je alles hebt overleefd.

morgen heb je zeker en vast spierpijn

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Spierpijn is fijn... De rest niet :X

Succes!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:15
Zo dat had minder af kunnen lopen. Veel succes en hoop dat je niet alsnog veel last ergens van krijgt!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:35

steveman

Comfortabel ten onder

Damn :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MMach
Op een vreemd gebied ben ik nu wel opgelucht. Ik was de afgelopen week (weken) me aan het afvragen of het allemaal de moeite waard was. Begrijp me niet verkeerd, een motor is en blijft een van de fantastischte voertuigen die er zijn. In landen waar ze goed rekening houden met motards is het veiliger om te rijden (denk maar aan Frankrijk). Maar hier zitten we daar nog lang niet. Voor die paar uren intens genot loop je enorm veel risico. Ik heb nu ongeveer 2 jaar 1000km per week gedaan voor m'n werk, de motor was een verlengstuk van mezelf geworden, maar door nu op zo korte tijd 2 voorvallen te hebben gehad waar ik zelf geen oorzaak in had begint het me te dagen dat een motor misschien wel te gevaarlijk is om zoveel en zolang op te rijden. Ik heb nu genoeg momenten gehad die het in perspectief plaatsen. Een motor is een ding, een leven niet. Ik kan het mijn vriendin niet aandoen om -voor mijn eigen genot-het risico te lopen om te zitten met een huis zonder dak, met niemand die er aan zal voortdoen als ik er niet meer ben. Ook al zal het knagen, ook al ben ik zo verliefd op het motogebeuren, voor mij stopt het hier (wat mijn werkgever graag hoort :) ). Het zal tot de midlifecrisis duren eer het verlangen overwint (ben nu 25).

Aan alle motards: a safe journey, en let in godsnaam op de rare streken van de koekblikkers.

En edit: als je ooit de kans hebt om op een Yamaha GTS 1000 te rijden: doe het! Dat is ongetwijfeld een van de beste motoren out there.

[ Voor 4% gewijzigd door MMach op 10-11-2010 17:21 ]

• Exigence
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

Da's een beste klap MMach! Had heel anders kunnen aflopen.

Heb je die Kawasaki niet meer trouwens?

• DECOY88
(overleden)
ik wacht wel even 2 weken. ken ook nog van die uitspraken van mezelf totdat me motortje weer op de stoep stond na 2 weken en ik hem of de verkoop in moest gooien of naar de stort brengen. nog geen dag later was hij alweer rijdbaar als de voorrem niet krom was.

het blijft opletten met die figuren. eerst de auto de andere kant opgooien en daarna nog even knipperen. dus vaak als ik zie dat ze eerst rustig hun knipper aanzetten ze ook echt kijken en me niet doodrijden krijgen ze vaak een duimpje in de file. en bij die smijtfiguren van een knipper gebaartje tot spiegels en voorschermen die ze aan de andere kant de vangrail induwen. voor deze week staat de teller op 7x dat ze eerst smijten met mij bijna ertussen. 1sec afstand. dus me schijven zijn weer roestvrij.

• MMach
Exigence schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:22:
Da's een beste klap MMach! Had heel anders kunnen aflopen.

Heb je die Kawasaki niet meer trouwens?
De kawa heb ik nog, maar daar heb ik geen tijd meer voor. Die staat nu al maanden stil in m'n garage.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MMach schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:01:
Ik hang mijn motorhelm aan de wilgen. Na bijna 100 000km op 2.5 jaar ben ik net aan iets vervelend ontsnapt.
Heel erg dat je bijna door iemand die niet uit zijn doppen kijkt dood wordt gereden. Je ziet wel dat het dus in dit soort situaties niet uitmaakt of je nu zo'n geel hesje aan hebt. Die eikel kijkt niet, dus ziet ook geen geel hesje.

Erg zonde van die GTS;echt unieke motoren!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Loona35
  • Laatst online: 30-12-2025
Klote man! Nu maar cabrio kopen dan? Ook soort van vrijheidsgevoel.

PS: dat type bestelbusje is ook het type dat ik nooit vertrouw. Ik krijg altijd het idee dat daar van die lui inzitten die niets om hun auto geven en dus ook niet opletten.

• MailMan
Super kl*te MMach! Maar goed om te horen dat het erop lijkt dat je het er goed vanaf hebt gebracht. Ook al zou ik (wat je zelf ook al aangeeft) toch echt wel even naar de dokter gaan. Zelfs als je pas na 3 weken ergens last van krijgt is dat verstandig.
Vind het ook goed dat je aan je vriendin denkt, en ach, een dagje touren met een huurmotor in wat rustigere omgeving kan altijd nog.

Wilde trouwens net met een reeks aan smileys duidelijk maken hoe blij ik ben met m'n nieuwe voorband (BT-45), maar dat temper ik nu maar even. Wel ongelooflijk wat een nieuwe voorband voor invloed heeft op je zelfvertrouwen. De motor voelt veel stabieler, rechter en directer :)

[ Voor 19% gewijzigd door MailMan op 10-11-2010 19:50 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ZONDE!!!!!!
Gelukkig heb je niks, en doodzonde van de GTS, die staat toch nog steeds hoog op mijn "want" lijst.

• teacher
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zo MMach, daar ben je heel genadig vanaf gekomen. Elke klapper waar je van weg loopt is er een met een goede afloop.

Wel wil ik je aanraden naar de dokter te gaan, en elk pijntje of duizeltje op te laten tekenen. Mocht je over een half jaar last hebben/krijgen/houden dan heb je een goed verhaal naar de verzekering toe.

Ik moet zeggen, het lijkt me geen makkelijke beslissing. Maar iets wat je voor de lol doet, moet wel lol blijven. Ik heb in de jaren dat ik motor rij 2 keer een bijna dood ervaring gehad, en die waren beide in belgie. Ik snap je dus heel goed.

Wise enough to play the fool

• DECOY88
(overleden)
een voordeel ik heb nu weer een knipperlicht en ik weet ook weer hoe hard ik ga. leuk al die bagger O-)

• Exigence
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

MMach schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:09:
[...]

De kawa heb ik nog, maar daar heb ik geen tijd meer voor. Die staat nu al maanden stil in m'n garage.
Hou je die toch mooi? Voor een mooie zomerdag, even lekker toeren in Noord-Frankrijk :)

Succes met het papierwerk en hopen dat de pijntjes uitblijven!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zonder MMach iets aan te willen praten is dit ongeval exact de reden waarom ik altijd achter een auto blijf. Zoals hij zelf aan aangeeft, letten ze in Frankrijk meer op motorrijders. Ik heb daar vaak genoeg meegemaakt dat ze op een weg als de foto's laten zien helemaal opzij gaan, zodat ik er voorbij kan (vrachtwagens doen dat wel eens). Ik doe dat vrijwel nooit, hooguit als er geen tegenliggers zijn en dan ga ik er ruim voorbij. Waarom? In de eerste plaats om minkukels al die in dat busje, maar ook zit een trucker wel eens een shaggie te draaien achter het stuur en gaat ie helemaal niet voor mij opzij, maar is gewoon uit koers geraakt.

Zolang ik niet 100% zeker weet dat ie me gezien heeft (misschien met een handgebaar kenbaar maakt dat ik er voorbij kan) blijf ik er lekker achter hangen. De man had duidelijk geen oog voor het verkeer achter hem, en zocht alleen een parkeerplaats. Niet slim misschien, maar in zijn wereld verwachtte hij geen motor naast 'm.
Erg slordig om niet in je spiegels te kijken, maar daar ben jij nu niet mee geholpen. Nog een geluk dat je er niets aan over hebt gehouden. We kennen volgens mij allemaal wel het verhaal van Sylvia Stuurman die door een tegenligger die niet uit zijn doppen keek is geschept. Gelukkig rijdt ze nu weer motor, maar ze was wel ernstig gewond.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'Dammn' MMach... verhaaltje is voor jou gelukkig goed afgelopen maar je beslissing qua motorrijden houd naar alle waarschijnlijkheid niet voor altijd stand ;)

Sterkte met je spierpijn .... en tot over een aantal jaar op de motor ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sterk balen MMach... maar geluk bij een ongeluk dat je er goed vanaf kwam :)

Die busjes pas ik ook altijd goed mee op, altijd vinger aan de toeter om ff een waarschuwing te geven, en goed kijken wat zij zien/naar kijken...

BTW gisteravond toen ik naar huis reed was het serieus koud... 2.7 graden... en er stond ijs/rijp op mijn zadel... brr...

ps het is vast iets met die belgische renault busjes, deze crasche voor mijn neus op de autostrada 5 banen over na midden betonblok geraakt te hebben (ging van baan veranderen zonder goed te kijken.. ik zie een patroon ;) )
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs230.snc1/7733_264677495087_594485087_9043238_7489529_n.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 11-11-2010 11:26 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MailMan
Busjes (en hun bestuurders) staan bij mij op plek 1 qua aso rijgedrag (bumperkleven, geen richting aangeven, te hard rijden, slingeren) en onoplettendheid. Waarschijnlijk rijden ze zo omdat het de auto van de baas is en ze vaak iets hoger zitten en veel meer overzicht denken te hebben.
Ik ben in ieder geval altijd extra op m'n hoede als ik in de buurt van die dingen rijd.

[ Voor 24% gewijzigd door MailMan op 11-11-2010 16:35 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Enig idee wat voor epische dode hoek je hebt in een busje? De enige manier om te weten of er echt niets rechts naast je zit, is een auto inhalen dus daarom rijd het makkelijker als je gewoon constant auto's inhaalt. Ik heb een paar jaar in Combo's en Vivaro's gereden, tactiek bij wisselen van rijstrook was meestal ook "eerst paar keer richting aangeven, dan langzaam sturen, en als je getoeter hoor moet je terug". In al die tijd is er 1x getoerd, want je ziet gewoon geen fuck in zon bestelbusje. Ga er voor de lol een keer inzitten, dan weet je wat de bestuurder van zo'n busje kan zien.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• snars
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k12/MAX762/2f68a696.jpg

Well there's your problem.... :o

I reject your reality, and substitute my own.

• DECOY88
(overleden)
en zoals die rooie heb een tijdje een citroën berlingo gereden. 0-80 was 30 seconden. en nee het duurde geen 5 seconden om een versnelling te zoeken. even koppeling intrappen en als hij de bodem raakt weer loslaten en daarbinnen moest de pook alvast in de volgende versnelling gevouwen staan. dus ja wat wil je met zon sloom hok. je bepaald vrij vroeg of je links of rechts gaat rijden. en zo gauw je ruimte denkt te zien ga je alvast op het gas in de hoop dat er niet alvast 5 andere tussen zitten. met 60 over zon u bocht oprit. om met 90 aan het eind van de invoegstrook te kunnen halen. en het enigste wat je heb is 2 buitenspiegels. die ook regelmatig net goed staan omdat je de auto toch maar een dagje te leen heb en daarom niet alles gaat lopen aanpassen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het spijt me, maar dat laatste is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Vooral van een motorrijder verwacht ik juist dat je het belang inziet van het minimaliseren van je dode hoek.

Dat neemt niet weg dat je bijvoorbeeld in de dode hoek van een Caddy makkelijk een vrachtwagen kwijt kan, terwijl de spiegels goed staan. (been there, done that) Die auto's probeer ik dan ook te mijden als de pest, maar ja. Helaas kom je ze nog steeds tegen op de weg.

Over mijn eigen motorervaringen: ik ben voorlopig gestopt met de motorrijlessen, al een tijdje trouwens. Net op het moment dat het lekker ging kon ik de lessen niet meer combineren met mijn werk. Ik red het nu sowieso niet meer om mijn rijbewijs te halen voordat de motor de winterstalling in gaat. In ieder geval heeft het virus me te pakken en kunnen bovenstaande foto's me nog niet genoeg afschrikken. Zodra de winter voorbij is ga ik weer aan de slag!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
met de motor bij dat soort gasten staat me versnelling altijd 1 of 2 te laag. waardoor het snelheidsverschil lekker vergroot. waardoor je er zo snel mogelijk langs kan voordat ze wat flikken. dan zit je er niet naast maar er voor.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

WTF??? Heb je er ook een sappig verhaal bij of is het alleen een leuk plaatje?

Het is trouwens lekker weer. Ik ga even kijken of mijn regenkleding écht waterdicht is en of die 1,5mm profiel in mijn voorband problemen geeft in diepe plassen... :X

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:34:
Enig idee wat voor epische dode hoek je hebt in een busje? De enige manier om te weten of er echt niets rechts naast je zit, is een auto inhalen dus daarom rijd het makkelijker als je gewoon constant auto's inhaalt. Ik heb een paar jaar in Combo's en Vivaro's gereden, tactiek bij wisselen van rijstrook was meestal ook "eerst paar keer richting aangeven, dan langzaam sturen, en als je getoeter hoor moet je terug". In al die tijd is er 1x getoerd, want je ziet gewoon geen fuck in zon bestelbusje. Ga er voor de lol een keer inzitten, dan weet je wat de bestuurder van zo'n busje kan zien.
Yup weet ik goed, mijn eerste auto was een Astra op grijs kenteken... 1.7 diesel (softturbo, dus geen enkele acceleratie ;) )
Je ziet idd erg weinig. dat was ook de reden waarom dat rode busje dat ik plaatste crashde... de auto naast hem tuterde niet en hij zag het op laatste moment en over corrigeerde.. gevolg: tegen de middenberm, toen X keer in de rondte over 5! banen en toen tegen de buiten vangrail tot stilstand komen.. wonder boven wonder raakte hij niemand en kwam hij er vanaf met slechts een tand door de lip (door airbag denk ik) en een lijkbleek vriendinnetje (van de schrik)... Ik zag het voor me gebeuren en dacht nog: hij gaat toch niet... en jawel...
In zo'n busje moet je je rijstijl gewoon aanpassen en extra goed opletten (dus bewust opletten welke auto je inhaald en wanneer je terug kan. Als je van richting veranderd extra goed kijken etc...

• MailMan
Widow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:34:
Beetje omgekeerde wereld, minder zicht maar harder rijden. Als je echt zeker wil weten dat er niets rechts naast je zit moet je op de rechter rijstrook gaan rijden. Terwijl continu inhalen er alleen maar makkelijker voor zorgt dat er iemand in je dode hoek zit.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het kan trouwens wel, goede spiegels op dat soort dingen. Wij rijden elk jaar naar Oostenrijk in een Mercedes Sprinter. Ding is net zo lomp als een Vivaro, maar je dode hoek is niet groter dan in een auto, en nooit last gehad van dingen die spontaan verschenen bij inhaalacties.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is idd een beetje een lam excuus om die dode hoek aan te voeren. Vooral als je weet dat ie er is. Doe er dan wat aan (extra spiegels) of kijk extra. Whatever, doe iets, en rij niet rond als een zombie met een levensgevaarlijk voertuig.

Net zo dom als mensen die, verblind door de laaghangende zon, een kruipunt over rijden. Op goed geluk, want ze zien geen flikker... Dan ga je toch even stilstaan en zorg dat je het wél goed kunt zien? Ik snap die mentaliteit niet. Wat als er nou een grote dolk op het stuur gemonteerd zat, zouden die mensen dan ineens wél voorzichtig gaan rijden?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Hebben jullie ervaring met een noodstop op de snelweg (of van 120km/h tot 0). Ik had namelijk vandaag met een collega een discussie over de stopafstand. Hij zei dat het minstens 50 meter kostte om tot stilstand te komen.
Mijn gevoel zegt dat het in minder afstand moet lukken, maar zoals ik al zei, ik heb er geen ervaring mee.
Daarom mijn vraag :P
Reactietijd hoeft er niet bij in te zitten. Gewoon vanaf het moment dat je voor de eerste keer je remhendel aanraakt tot het moment van stoppen.

Ik zeg minder dan 50 meter.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Rukapul
Het internet is het marginaal met je eens: http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.html
En nee, gelukkig geen ervaring mee.

edit:
De test op asfalt was blijkbaar onder natte omstandigheden. Op droog asfalt zal het dus wel wat korter zijn.

* Rukapul vond het vandaag wel weer spannend :P De rukwinden maakten het een waar avontuur op de autoweg met als toppunt de fly-over bij de Hogt waar de wind vrij spel heeft. Ander spannend momentje was een wegglijdend achterwiel op wat bladeren. Alles went :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 11-11-2010 23:15 ]

• M14

M14

Probleem van die busjes is ook het rijgedrag. Leeg rijden ze heel anders vergeleken met wat lading er in. Bij de meeste nieuwe busjes zit ook een goede onderspiegel bij, wat heel veel scheelt.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Rukapul schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:14:
Het internet is het marginaal met je eens: http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.html
Woot, en ik maar denken dat een motor veel harder/sneller kan remmen dan een auto :F

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• M14

M14

Ik denk zelfs dat een vrachtwagen het wint met remmen. Heeft meer gewicht, maar het oppervlak wat de weg raakt is ook veel groter.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Rukapul schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:14:

edit:
De test op asfalt was blijkbaar onder natte omstandigheden. Op droog asfalt zal het dus wel wat korter zijn.

* Rukapul vond het vandaag wel weer spannend :P De rukwinden maakten het een waar avontuur op de autoweg met als toppunt de fly-over bij de Hogt waar de wind vrij spel heeft. Ander spannend momentje was een wegglijdend achterwiel op wat bladeren. Alles went :)
Het was inderdaad vandaag wat te gek met die storm. Ik ben halverwege de snelweg afgegaan en binnendoor verder gereden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vond eerlijk gezegd het weer niet zo erg als de medeweggebruikers. Op de A15 reed ik soms schuin ivm harde wind uit het zuiden, en bij A'dam begon het te regenen als een gek, maar verder prima te doen. Maar de file bij Utrecht was echt brak, o.a. een C5 die mij actief zat te hinderen, ieder gaatje bewust opvullen al moest hij naar de rijstrook ernaast :X

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 02:21:
Vond eerlijk gezegd het weer niet zo erg als de medeweggebruikers. Op de A15 reed ik soms schuin ivm harde wind uit het zuiden, en bij A'dam begon het te regenen als een gek, maar verder prima te doen. Maar de file bij Utrecht was echt brak, o.a. een C5 die mij actief zat te hinderen, ieder gaatje bewust opvullen al moest hij naar de rijstrook ernaast :X
Dat soort mafketels zijn er meer. Heel erg irritant.
Wind is idd niet zo heel erg, als het maar constant is. Een poos terug had ik rukwinden van (zag ik op knmi) 80-90kmh en dat was niet zo fijn. Ik was aan het overwegen om af te stappen, maar ja...dan sta je daar langs de snelweg. Ook niet ideaal. Maar de windvlagen waren zó hevig dat ik 'm maar met moeite tussen de lijntjes kon houden. Op zo'n moment helpt een RT ook niet echt natuurlijk met een volledig dichte kuip. Een naked is dan weer handiger denk ik; daar kan de wind goeddeels doorheen. Ik ben wat dat betreft net een vrachtwagen.

• MailMan
Alleen dien je op een naked dan zelf als zeil. Ik denk dat je dan van vermoeidheid ook maar aan de kant van de weg gaat staan.
Maar ik herken me wel in je verhaal. De kuip van een K100 vangt behoorlijk wat wind en een plotseling rukwind duwde me een meter opzij een paar weken geleden. Schrok er echt wel even van.

Vraag me trouwens af of harder rijden dan juist helpt om stabieler rechtdoor te rijden omdat je de wind dan meer van voren krijgt. Net als met een regenbui die van de zijkant komt, super irritant als je dan met 30 door een file moet terwijl je van de zijkant een halve sloot aan regenwater over je heenkrijgt.

Wederom iets heel anders: Ik zat te klagen over de sterkte van m'n nieuwe lamp (Philips H4 XP Moto) bij een garage hier in de buurt en het kwam er op neer dat eigenlijk de enige andere optie een xenon setje zou zijn. Maar hij wist me te vertellen dat het eigenlijk illegaal is om xenon in te bouwen wanneer je niet een setje hebt dat zich automatisch aanpast aan de rijhoogte. Dat was volgens hem ook de reden waarom xenon als extra optie bij een nieuwe auto veel duurder is dan het zelf los kopen. Nieuw verhaal voor mij.

Owja, en vannacht is het zeil over m'n motor kapot gewaaid bij de sluiting :( Misschien maar opnieuw laten naaien, als het materiaal er zich voor leent.

[ Voor 34% gewijzigd door MailMan op 12-11-2010 10:42 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:53
Matis schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:05:
Hebben jullie ervaring met een noodstop op de snelweg (of van 120km/h tot 0). Ik had namelijk vandaag met een collega een discussie over de stopafstand. Hij zei dat het minstens 50 meter kostte om tot stilstand te komen.
Mijn gevoel zegt dat het in minder afstand moet lukken, maar zoals ik al zei, ik heb er geen ervaring mee.
Daarom mijn vraag :P
Reactietijd hoeft er niet bij in te zitten. Gewoon vanaf het moment dat je voor de eerste keer je remhendel aanraakt tot het moment van stoppen.

Ik zeg minder dan 50 meter.
Volgens mij is de algemeen aangenomen max remvertraging voor een motorfiets ongeveer 8m/s^2 (ongeveer gelijk aan die van een auto). Stopafstand = snelheid (in m/s) in het kwadraat delen door twee maal de max remvertraging:
(120/3.6)^2 / (2*8) = 69 meter.
Nu is die maximale remvertraging nogal afhankelijk van wegdek en soort banden, ik gok dat Rossi wel iets eerder stilstaat. Maar verkijk je niet op auto's die in de ABS gaan, die staan over het algemeen eerder stil...

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
MailMan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:37:
Vraag me trouwens af of harder rijden dan juist helpt om stabieler rechtdoor te rijden omdat je de wind dan meer van voren krijgt. Net als met een regenbui die van de zijkant komt, super irritant als je dan met 30 door een file moet terwijl je van de zijkant een halve sloot aan regenwater over je heenkrijgt.
Dat werkt wel zeker. Blijf eens stilstaan en laat je duwen of rij erlangs en laat je duwen, als je rijdt ben je sowieso stabieler en als je harder rijdt, nog meer stabieler :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:37:
Volgens de wetten van de mechanica zou harder rijden moeten helpen. Ik doe het iig altijd als ik zijwind heb. Als de voorwaartse kracht groter is dan de kracht die op de zijkant wordt uitgeoefend, zou je dus stabieler zijn. Punt met rukwinden is dat ze plotseling opkomen, dus dan raak je toch weer uit balans. Rukwinden zijn gewoon zwaar klote op de motor, vooral zo'n groot ding als wij hebben.
Wederom iets heel anders: Ik zat te klagen over de sterkte van m'n nieuwe lamp (Philips H4 XP Moto) bij een garage hier in de buurt en het kwam er op neer dat eigenlijk de enige andere optie een xenon setje zou zijn. Maar hij wist me te vertellen dat het eigenlijk illegaal is om xenon in te bouwen wanneer je niet een setje hebt dat zich automatisch aanpast aan de rijhoogte. Dat was volgens hem ook de reden waarom xenon als extra optie bij een nieuwe auto veel duurder is dan het zelf los kopen. Nieuw verhaal voor mij.
Ik weet niet of dat voor de motor ook geldt. Maar buiten dat ben ik niet zo enthousiast over after market Xenon op (oudere) motoren of auto's. Het glas van je koplamp is niet geschikt voor Xenon en verspreid het licht alle kanten op, wat gruwelijk irritant is voor je tegenliggers en mensen die voor je rijden. Maar ik begrijp niet dat die XP Moto niet voldoende licht geeft bij jou. Is je glas niet slecht ofzo? Ik zie prima met die XP Motor moet ik zeggen. Heb je ook wel eens gemeten of ie nog wel voldoende spanning krijgt? Ik heb daar niet zoveel verstand van, maar als er iets (stroomregelaar?) niet helemaal lekker meer werkt, kan ik me voorstellen dat een lamp minder licht produceert als ie zou moeten. Of praat ik nou poep? ;)

• 4x2
  • Laatst online: 13:50

4x2

lộn xộn quá

Xenon op een motor mag in principe gewoon zonder extra eisen (net zoals een auto <2006 oid), het mag alleen niet verblinden (tussen de file doorrijden mag, maar als je het als een idioot doet krijg je een art 5)

Hoe erg het verblind verschilt trouwens heel erg per lamp, sommige halogeenlampen hebben dr nauwelijks last van, andere word je gestoord van en schijnt het alles behalve de goede kant op.
Het voornaamste nadeel aan een motor tov een auto is dat een motor veel meer op lastwisselingen reageert (oftewel: lamp omhoog, lamp omlaag)

Maar goed, als je een H4 bi-xenon lamp pakt met verschuivende lamp (waardoor je dus gewoon kunt seinen enzo) met een kleurtemperatuur van 3000K of 4300K (meer dan dat geeft steeds minder licht) en die een beetje lager zet dan valt het ws wel mee.

Evengoed is het dan nog wel handig als de reflector en je lampglas goed zijn.

leeg

• MailMan
Op het oog zien het glas en de reflector er nog prima uit. Ook heb ik de lamp iets lager afgesteld (eigenlijk lager dan aanbevolen) maar ik heb nog steeds het idee dat het lichtschijnsel op de weg minder is dan b.v. bij een autolamp. Het zou ook kunnen komen doordat de lamp een stuk hoger van de weg zit dan bij een auto, of dat het een illusie is dat het licht van andere auto's feller is omdat ik zelf nog naar een verlichte cockpit kijk wanneer ik op de weg let en je ogen zich daar op aanpassen.

De Philips XP Moto is trouwens echt wel een goede lamp (beter dan de Osram Bilux die ik had), maar ik had er meer van verwacht. Ik moet het gewoon eens real-life vergelijken met een andere K75/K100 of überhaupt met een andere motor.
De knipperlichten zijn trouwens wel echt super fel. Daar verlicht ik de verkeersborden op de snelweg al vanaf 50+ meter mee :P

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Heh, ik ga ook altijd harder rijden. Motor wordt inderdaad stabieler. En dan zit ik ook nog eens losjes op de motor zodat ik zelf niet rukjes aan het stuur geef. Tijd geleden reed mijn motor lekker stabiel (je loopt alsnog wel heen en weer te wiegen, maar niet extreem), maar door een rukwind werd ik zelf bijna van de motor geblazen.

Makerij Hofman

• MailMan
komkommer schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:32:
Heh, ik ga ook altijd harder rijden. Motor wordt inderdaad stabieler. En dan zit ik ook nog eens losjes op de motor zodat ik zelf niet rukjes aan het stuur geef. Tijd geleden reed mijn motor lekker stabiel (je loopt alsnog wel heen en weer te wiegen, maar niet extreem), maar door een rukwind werd ik zelf bijna van de motor geblazen.
Krijg je een beetje dit effect

Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/750/k33i9g.gif

:+

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Met harde wind zit ik altijd stevig op de motor met dat ding stijf tussen mijn benen geklemd. Het enige wat ik doe is het stuur niet zo strak vasthouden waardoor ik de motor de kans geef wat naar links of rechts te bewegen. Die beweging heb je met een rukwind sneller onder controle dan wanneer je uit balans wordt getrokken. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

MailMan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:42:
[...]

Krijg je een beetje dit effect

[afbeelding]

Precies ^_^

Makerij Hofman

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
komkommer schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:32:
De motor wordt inderdaad stabieler als je harder rijdt. Komt vooral door sneller draaiende massa van je wielen, die hierdoor een groter gyroscopisch effect opwekken. Een gelijkblijvende verstoring (rukwind) heeft dan een kleinere uitwijking tot gevolg.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Over harde wind gesproken, gister is mijn geparkeerde motor (met dekje) omgeblazen :(
2e keer al dat dat gebeurt is, misschien toch parkeerplek eens gaan aanpassen...

• Rukapul
Misschien een idee om bij dit soort wind het zeil gewoon weg te laten?

M'n dure zeil heb ik er tot op heden welgeteld eenmaal omheen gedaan. De verkoper had er zo'n verhaal bij van niet doen als de motor warm is en niet als hij te vies is (krasjes) en ... dat ik er geen zin meer in had :+

Gelukkig kwam er al vrij snel een nieuw inzicht bovendrijven: ik bok 'm op onder een balkon waarbij hij precies droog staat (uitgezonderd harde zijwaardse regen). 's Ochtends wel regelmatig wat dauw, maar that's it.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rukapul schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:11:
Misschien een idee om bij dit soort wind het zeil gewoon weg te laten?

M'n dure zeil heb ik er tot op heden welgeteld eenmaal omheen gedaan. De verkoper had er zo'n verhaal bij van niet doen als de motor warm is en niet als hij te vies is (krasjes) en ... dat ik er geen zin meer in had :+

Gelukkig kwam er al vrij snel een nieuw inzicht bovendrijven: ik bok 'm op onder een balkon waarbij hij precies droog staat (uitgezonderd harde zijwaardse regen). 's Ochtends wel regelmatig wat dauw, maar that's it.
Ja volgende keer bij storm hoes eraf halen is wel een goed plan ja...

Ik heb een deluxe hoes van HG met een soort binnenvoering, waardoor je veel minder kans op krassen hebt en het isoleert ook. Een aanrader, behalve in de storm ;)
http://www.hein-gericke.c...th/23_41/products_id/6855
Ironisch gezien heet het model 'tornado' :/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die van mij staat gelukkig onder een balkon en tegen een muurtje. Hij zou hooguit tegen het muurtje geduwd kunnen worden, ware het niet dat het een steegje is en er een groot pand aan de andere kant staat. En tegen de tijd dat ie achterover wordt weggeblazen heb ik denk ik wel andere dingen aan mijn hoofd dan een omgevallen motor... ;)

Mijn hoes heeft, naast een elastiek met haak aan de onderkant om 'm vast te zetten zodat ie niet weg kan waaien, ook een soort 'uitlaatje' bovenop voor als ie warm is. Een een soort vilt waar de kuipruit zit. Prima ding. Koste wel iets van €65, maar het is een goed ding.

• MailMan
ToolkiT schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:23:
[...]

Ja volgende keer bij storm hoes eraf halen is wel een goed plan ja...

Ik heb een deluxe hoes van HG met een soort binnenvoering, waardoor je veel minder kans op krassen hebt en het isoleert ook. Een aanrader, behalve in de storm ;)
http://www.hein-gericke.c...th/23_41/products_id/6855
Ironisch gezien heet het model 'tornado' :/
Zoals ik al aangaf is die van mij gescheurd bij het bandje met klikmechanisme :(

Was er een van Motozoom dacht ik, maar bij het openen scheurde er ook al een handvat van het zakje, dus zegt wel iets over de kwaliteit ;)
Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met een hete motor/uitlaat en brandgaten. Zou kunnen komen door de koffer + hitteschild om de uitlaat die direct contact voorkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 12-11-2010 16:49 ]

• teacher
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:56:
Op het oog zien het glas en de reflector er nog prima uit. Ook heb ik de lamp iets lager afgesteld (eigenlijk lager dan aanbevolen) maar ik heb nog steeds het idee dat het lichtschijnsel op de weg minder is dan b.v. bij een autolamp. Het zou ook kunnen komen doordat de lamp een stuk hoger van de weg zit dan bij een auto, of dat het een illusie is dat het licht van andere auto's feller is omdat ik zelf nog naar een verlichte cockpit kijk wanneer ik op de weg let en je ogen zich daar op aanpassen.
Ik heb dan een ronde koplamp, maar het inbouwen is een klein uurtje werk. Daarna heb ik nog een uurtje de lamp verder afgesteld zodat het lichtbeeld overeen kwam met de halogeen (ik had de lijnen afgetapet op de garagedeur).

Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img413/2750/goedid4.jpg
imageshack, sorry !

Wise enough to play the fool

• Gisae
  • Niet online

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• MailMan
De kleur van dat licht past wel goed bij de motor zo, ziet er netjes uit.

Gisterenavond gereden op onverlichte weg en het was wel goed te doen. Viel me op dat er ook erg veel van de zijkant van de weg zichtbaar was.

Het is trouwens best lekker weer om te rijden als het droog is. 10 Graden 's nachts is heerlijk verfrissend. Motorrijden is gewoon nog steeds 8) :D

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Weet iemand toevallig nog een goedkoop adresje in omgeving Enschede waar ik een kuipdeel kan laten spuiten?
Wil de de komende maanden de schade van mijn schuivertje afgelopen zomer maar even herstellen :P

Yamaha MT-09

• Tylen
  • Laatst online: 12:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ook een nieuw motortje :P

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/3342/16803811.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
holy crap, op het achterwiel? erg nice!

en welk omhulsel zit daarbij? :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Tylen
  • Laatst online: 12:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een R1 uit 2008 ;)

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/7287/tnr120082.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cool! Effe die 1 eraf gummen en je hebt een winner!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:24:
[...]

Cool! Effe die 1 eraf gummen en je hebt een winner!
Nah Tylen is 100x beter dan rossi dus dat klopt wel :) :+

BTW verhaal van omgevallen motor ivm wind krijgt een staartje.. ik haal vandaag hele dek eraf en zie dat stuur een beetje raar staat.. bij 2e blik blijkt stuur krom te zijn :(
Dus maar ff een nieuw stuur bestellen :/

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:18:
[...]

Nah Tylen is 100x beter dan rossi dus dat klopt wel :) :+

BTW verhaal van omgevallen motor ivm wind krijgt een staartje.. ik haal vandaag hele dek eraf en zie dat stuur een beetje raar staat.. bij 2e blik blijkt stuur krom te zijn :(
Dus maar ff een nieuw stuur bestellen :/
Euh, of recht buigen? Na mijn -kuch- schuivertje deze zomer heeft de lokale motorboer ook mijn stuur weer zo goed als recht gebogen. Als je het weet zie je wel dat het niet helemaal gelijk is, maar last heb ik er totaal niet van..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JanPedaal schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:46:
[...]

Euh, of recht buigen? Na mijn -kuch- schuivertje deze zomer heeft de lokale motorboer ook mijn stuur weer zo goed als recht gebogen. Als je het weet zie je wel dat het niet helemaal gelijk is, maar last heb ik er totaal niet van..
nope, buitenste laag is gebarsten op het knikpunt dus als ik hem recht ga buigen dan gaat het snel roesten vrees ik.. :(

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik was ook bang dat m'n brommer om zou waaien met die wind de afgelopen dagen, maar eigenlijk staat hij tussen drie flatgebouwen aardig in de luwte. Toch laat ik het zeil er altijd maar af als ik wind verwacht, want dan heeft hij wel een heel groot oppervlakte, zeker met de topkoffer erop :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eamelink schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:56:
Ik was ook bang dat m'n brommer om zou waaien met die wind de afgelopen dagen, maar eigenlijk staat hij tussen drie flatgebouwen aardig in de luwte. Toch laat ik het zeil er altijd maar af als ik wind verwacht, want dan heeft hij wel een heel groot oppervlakte, zeker met de topkoffer erop :)
:Y
En bij mij was het al een keer gebeurt maar dat was voordat de schutting gerepareerd was.. ik hoopte dat de nieuwe schutting het wel tegen zou houden/verminderen... maar helaas :(

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

verrek, Triumph komt met een 800cc Tiger :)
http://www.triumphmotorcy...ture/tiger/2011/tiger-800
en een meer off road versie 8)
http://www.triumphmotorcy...re/tiger/2011/tiger-800xc

Nieuws had ik helemaal gemist.. binnenkort maar eens bij de dealer gaan kijken.. is namelijk wel wat een beetje mijn wensen zijn...

• _Erikje_
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

gave motor, vooral de off road versie :9~

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:31:
gave motor, vooral de off road versie :9~
:Y
Alleen als ik hem aankleed is hij wel bijna £10.000 :/

BREAKDOWN OF COSTS
Part Description Price
Cost of bike/colour £7749
Cost of accessories £1584.91
- 2 BOX ADVENTURE PANNIER KIT £499.99
- ALARM KIT (THATCHAM) £269.99
- ADVENTURE FOG LIGHT KIT £229.99
- ENGINE PROTECTION BARS £169.99
- HEATED GRIP KIT £149.99
- SUMP GUARD £129.99
- ALUMINIUM RADIATOR GUARD KIT £59.99
- GPS MOUNTING KIT £49.99
- FRONT MUDGUARD EXTENSION KIT £24.99
Total cost £9333.91

Afbeeldingslocatie: http://www.triumph.co.uk/sharedContent/configurator/createImage.aspx?accessories=/sharedContent/configurator/img/bikeLeft_16042_103.jpg,/sharedContent/configurator/img/ACCbikeLeft_67522_103_0.png,/sharedContent/configurator/img/,/sharedContent/configurator/img/ACCbikeLeft_67797_0_0.png,/sharedContent/configurator/img/ACCbikeLeft_68022_103_0.png,/sharedContent/configurator/img/ACCbikeLeft_67422_103_0.png,undefined,/sharedContent/configurator/img/ACCbikeLeft_67972_103_0.png,undefined,/sharedContent/configurator/img/ACCbikeLeft_66822_103_0.png

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 17-11-2010 16:48 ]

Pagina: 1 ... 229 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.