Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.253 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:46:
die foto die ik had gevonden was dan denk een shopje met een nog wat mooiere voorkant, de achterkant was al wel verrot :D
die achterkant is denk ik zo, zodat je de nummerplaat/richting aanwijzers houder er in zijn geheel makkelijk kan afschroeven voor trackday only use... teminste dat is bij die nieuwe kawa SS wel zo.. zou me niet verbazen als honda dat truukje ook doet..

die dingen worden steeds meer voor circuits gemaakt en telkens minder voor openbare weg...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik vind 'm toch echt niet verkeerd hoor.. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.cbrextreme.com/userpix/2_2008_1000RR_2_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Die motor heb ik zien staan in de werkplaats bij motoport. Mooi ding en aardig gepimpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas is dat dus blijkbaar niet de uitvoering die het geworden is Ken.
zie site

de 600rr van 2008 is gelukkig nog wel best netjes!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ongeveer zoals .KeN. 'm poste heb ik 'm afgelopen zaterdag nog zien staan bij een dealer hier in de buurt, alleen dan in het zwart maar incl. dat "Hornet" uitlaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.huybersmotoren.nl/uploads/big/8899ecf0b8e14911c5775cadb79e34c0.jpg

Linkje naar de betreffende add.

Zoiets moois zien staan..... en dan nog met een YZF-R6 naar huis gaan is eigenlijk... :+

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 28-01-2008 19:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

't is misschien een beetje vloeken voor een open deur... maar zo lelijk vind ik die 2k8 fireblade eigelijk niet :X

Niet dat ik die uitvouwposter van M-Magazine nou boven m'n bed ga hangen ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't lijkt erop dat ze bij Suzuki gedacht hebben: Een naked met zo'n blok kan nooit zuinig zijn dus om een beetje acciradius te hebben monteren we maar een "huge" tank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen een gewone CBR en een fireblade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:51:
't lijkt erop dat ze bij Suzuki gedacht hebben: Een naked met zo'n blok kan nooit zuinig zijn dus om een beetje acciradius te hebben monteren we maar een "huge" tank ;)
Maar het is een honda :+

Edit: ow wacht het ging over de b-king.. Ik pas niet eens op dat ding, kom met mijn knieen in de knoop met die ramair sleuven :X

[ Voor 17% gewijzigd door M3rcury op 28-01-2008 20:00 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CBR is er in verschillende typen

• 600 F (redelijk standaard SS model).
• 600 RR (Instap "Racer").
• 1000 RR (Top "Racer" , oftwel de Fireblade).

+/- 400cc is het verschil ;) én uiteraard de nodige PK's

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 28-01-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:01:
CBR is er in verschillende typen

• 600 F (redelijk standaard SS model).
• 600 RR (Instap "Racer").
• 1000 RR (Top "Racer" , oftwel de Fireblade).

+/- 400cc is het verschil ;) én uiteraard de nodige PK's
aha oke, ik zat hier even te kijken: http://www.huybersmotoren.nl/index2.html

en dacht dus dat er 2 versies waren van de 1000cc :+ maar zie net dat de eerste uit 2007 komt ( en tevens veel mooier is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:19:
[...]

aha oke, ik zat hier even te kijken: http://www.huybersmotoren.nl/index2.html

en dacht dus dat er 2 versies waren van de 1000cc :+ maar zie net dat de eerste uit 2007 komt ( en tevens veel mooier is )
Ik neem aan dat je die "Repsol" bedoeld ? (site is .asp dus doorlinken werkt niet vanuit het url). Op de site van honda.nl staat dat model ook onder de 2008 type's .... terwijl de pic zelf dan weer een naam heeft met 2007 in de naam :+
Het lijkt wel of ze niet echt weten wat ze willen, daar.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 28-01-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 15:21
Ik heb net even de vering van de R1 afgesteld. Ik vond hem (vooral voor) veel te strak staan. Ik heb even de standaard instellingen uit het instructieboekje opgedoken en dat even gecontroleerd. En wat blijkt..... Hij stond niet strakker dan standaard, maar gewoon volgens de standaard instellingen. Ik heb hem dus zowel voor ingaande als voor uitgaande demping iets zachter gezet. Even kijken hoe dat bevalt. Wil eerst de voorkant 'goed' krijgen, voor ik aan de achterkant ga lopen prutsen.

Aan de achterkant is het ook wat lastiger, want daar zit een peperdure Ohlins schokbreker op en daar heb ik geen documentatie met standaard-afstelling van.
Capo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:24:
lelijk hok die 2008 blade

De 1000 suzuki is in 2007 al lelijk geworden , 2008 is zelfde.

De zx10 is nog maar de vraag.. kan nog niet oordelen wat 2008 doet.

Mooiste motor , meen de R6 2008 ?
Je hebt gelijk. De gixxer K7 is veel minder extreem om te zien dan de K5-K6. Jammer.

[ Voor 45% gewijzigd door FragDaddy op 28-01-2008 21:01 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:35:
[...]

Ik neem aan dat je die "Repsol" bedoeld ? (site is .asp dus doorlinken werkt niet vanuit het url). Op de site van honda.nl staat dat model ook onder de 2008 type's .... terwijl de pic zelf dan weer een naam heeft met 2007 in de naam :+
Het lijkt wel of ze niet echt weten wat ze willen, daar.... ;)
Repsol ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:00:

Edit: ow wacht het ging over de b-king.. Ik pas niet eens op dat ding, kom met mijn knieen in de knoop met die ramair sleuven :X
Wat dat betreft zou ik 'm eens moeten proberen met me 205cm en 98kilo wie weet kan ik het doen zonder kramp in elk scharnier

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:57:
Ik heb net even de vering van de R1 afgesteld. Ik vond hem (vooral voor) veel te strak staan. Ik heb even de standaard instellingen uit het instructieboekje opgedoken en dat even gecontroleerd. En wat blijkt..... Hij stond niet strakker dan standaard, maar gewoon volgens de standaard instellingen. Ik heb hem dus zowel voor ingaande als voor uitgaande demping iets zachter gezet. Even kijken hoe dat bevalt. Wil eerst de voorkant 'goed' krijgen, voor ik aan de achterkant ga lopen prutsen.

Aan de achterkant is het ook wat lastiger, want daar zit een peperdure Ohlins schokbreker op en daar heb ik geen documentatie met standaard-afstelling van.
Zou het aan het weer liggen? mijn vering voelt de laatste tijd ook erg strak, maar staat net als bij jou op standaard instellingen..
Vanavond viel het me op hoe goed ik elk ribbeltje op de weg voel...
Miscchien zijn we gewoon wat meer aan de motor gewend en vallen dat soort dingen nu pas op ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yonni schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:53:

2. Ketting smeer systeem is erg handig, duur? Dacht dat je voor zoiets al snel 200 euro af kon tikken..

* Yonni werpt een blik naar zijn oude CB400T en voelt zich op en top motorrijder 8)
Deze snelheidsafhankelijke uitvoering is normaal gesproken e250,-, maar kwam hem op ebay.de tegen voor de iets meer dan helft daarvan :) Geen idee of ik het eruit ga halen aan kettingsmeer en kettingsets, maar het is wel verdomd makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tele schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:39:
[...]

Deze snelheidsafhankelijke uitvoering is normaal gesproken e250,-, maar kwam hem op ebay.de tegen voor de iets meer dan helft daarvan :) Geen idee of ik het eruit ga halen aan kettingsmeer en kettingsets, maar het is wel verdomd makkelijk.
ik heb een scott oiler en daarvoor had ik een looboiler.. en zulke systemen zijn zeker het gemak waard...
Je schijnt er ook kettingen mee te besparen, maar dat is voor mij bijzaak.. geen geklooi met paddock stands en spuitbussen meer, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, automatische smeersystemen... Zou ik ook eens naar moeten kijken, ik ben eigenlijk veel te laks voor regelmatig ketting smeren. Met 120km per dag incl veel regenkilometers moet het toch wel een paar keer per week gebeuren :)

Schelen die dingen eigenlijk ook in "ranzigheid?" Mijn voortandwielkast, kettingbeschermer, middenbok en eigenlijk alles in de buurt van de ketting zitten nogal onder de prut namelijk, en regelmatig schoonmaken ben ik ook te laks voor :+ (is naar mijn mening ook totaal niet nuttig met een woonwerkfiets in deze tijd van het jaar, maar dat is een andere discussie)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

Ohlins even mailen of ze instellingen hebben speciaal voor jouw gewicht? Dat moeten ze toch zo kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een nadeel van dat de meeste motoren geen middenbok meer hebben tegenwoordig. ketting spuiten is bij mij minder dan 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:26:

Schelen die dingen eigenlijk ook in "ranzigheid?"
hmm. Als ik de blauwe winter olie erin laat loopt 'ie in de zomer met 1 rit leeg. Als ik de rode zomer olie te rijk laat vloeien dan loopt 'ie ook leeg en is het idd een janboel. Maar de ketting mag best nat zijn. Vloeistoffen geef ik relatief veel centen aan uit.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

charrel schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:45:
[...]

Ohlins even mailen of ze instellingen hebben speciaal voor jouw gewicht? Dat moeten ze toch zo kunnen geven.
Nee denk ik eigenlijk niet. Is altijd anders. Wat voor olie zit erin, hoeveel olie, hoeveel kg veer, lineair, of niet lineait, wat voor motor, bande spanning, het weer etc etc. Gewoon eerst de basis instellingen goed zetten en dan daarvanuit een lekkere setup vinden. En die basis instelling heeft FD al een howto over ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tylen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:33:
[...]

Nee denk ik eigenlijk niet. Is altijd anders. Wat voor olie zit erin, hoeveel olie, hoeveel kg veer, lineair, of niet lineait, wat voor motor, bande spanning, het weer etc etc. Gewoon eerst de basis instellingen goed zetten en dan daarvanuit een lekkere setup vinden. En die basis instelling heeft FD al een howto over ;)
Bij wilbers kunnen ze wel de settings opgeven, waarom bij ohlins niet dan? Als je daar je gewicht en bv. bijrijder gewicht en evt. bagage opgeeft dan geven ze een aantal waardes op om het af te stellen op de situatie.
Dan is het verder aan jou natuurlijk om te kijken of je het anders wilt, voor de leek is het natuurlijk onbegonnen werk. Dan is een soort an basis setup toch wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ToolkiT schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Zou het aan het weer liggen? mijn vering voelt de laatste tijd ook erg strak, maar staat net als bij jou op standaard instellingen..
Miscchien zijn we gewoon wat meer aan de motor gewend en vallen dat soort dingen nu pas op ofzo :?
Nou, ik heb die fiets van mij nog maar net, dus voor mij is het niet 'wennen' of een verandering, maar gewoon het afstellen van een nieuwe fiets. Kost me een paar maanden (als het goed weer is teminste) om hem helemaal naar mijn zin te krijgen meestal. Jah ik ben een zeikerd wat dat betreft.
Natuurlijk kan ik dat doen, en dat ga ik ook wel doen. Maar ik denk dat Ohlins alleen een afstelling heeft voor op het circuit. En die afstelling is veel te stug voor mij. Ik vind wat 'zachtere' vering zoieso prettiger aanvoelen (ondanks dat je wat feedback mist) en ik rij niet op een circuit, maar op de openbare weg. En daar heb je toch vaak ook een wat zachtere afstelling ivm eventuele hobbeltjes in de bochten enzo.

Er zijn maar weinig idioten die een achterveer van 1500 terreuro op hun motor monteren voor straatgebruik. Dan voldoet de standaard veer ook. Als je teminste niet road-racing doet (isle of man TT). En de mensen die dat wel doen zijn veelal toch posers waarbij het geen drol uitmaakt hoe de afstelling is. Ze rijden toch niet serieus door met hun fiets.

Ik denk dus niet dat Ohlins een goede basis afstelling heeft voor straatgebruik. Alhoewel misschien voor endurance racing. Ik meen me te herinneren dat die jongens soms ook een wat zachtere instelling gebruiken omdat ze er wat langer op zitten dan normaal en dus wat extra comfort willen hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door FragDaddy op 29-01-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

Veel problemen voor kwa sturen komen van achteren, dat weet je he ? ;)

En zie hieronder waarom hij nu maybe te stug is. Zeker als ze er dikkere olie in hebben gegooid.
ToolkiT schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Bij deze temperaturen moet je hem ook gewoon zachter zetten. De olie die erin zit blijft kouder en dus is de vork stugger.

En de K5 roeleert de pan uit , schopt diep kont, etc etc :+ .. tov de nieuwe modellen al helemaal.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:48:
[...]

Veel problemen voor kwa sturen komen van achteren, dat weet je he ? ;)

En zie hieronder waarom hij nu maybe te stug is. Zeker als ze er dikkere olie in hebben gegooid.

[...]

Bij deze temperaturen moet je hem ook gewoon zachter zetten. De olie die erin zit blijft kouder en dus is de vork stugger.

En de K5 roeleert de pan uit , schopt diep kont, etc etc :+ .. tov de nieuwe modellen al helemaal.
Ja ik weet dat een raar gevoel in de voorkant vaak ook met de achterkant te maken heeft.

Maar hij komt aan de voorkant praktisch los over hobbeltjes. Dat komt niet van de achterkant want het kost even tijd voordat de achterkant dat hobbeltje heeft bereikt. Of je moet heel erg haaks de bocht door driften... :+

Ik denk toch niet dat iemand die de moeite neemt om de voorvork open te trekken en er dikkere olie of zwaardere veren in te stoppen, dan EXACT de standaard afstelling gebruikt (voor zowel in- als uitgaande demping en veervoorspanning). Teminste. Dan moet je wel heel maf zijn..

Hoe dan ook. Hij staat nu voor iets zachter, nu eerst rijden om te kijken wat ie doet voordat ik andere dingen gaan veranderen. Ik ben geen Rossi en ik heb de ervaring niet om 10 dingen aan te passen en er dan 2 dingen uit te halen die nog niet goed zijn. Gewoon 1 voor 1 afwerken totdat het goed is.

Oeh .. had ik al gezegd dat ik een paar Pazzo hendels besteld had? Niet erg origineel, want iedereen heeft ze, maargoed. Ze zijn nog niet binnen, maar hier vast een paar voorbeeld foto's..

Afbeeldingslocatie: http://www.pazzoracing.com/spgm/gal/Levers_on_Bikes/n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pazzoracing.com/spgm/gal/Levers_on_Bikes/o.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 29-01-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

ik zal ook eens gaan kijken naar wat dingetjes voor mijn motor, beginnend met nieuwe sloffen, olie + filter, remblokjes en dan stalen remleidingen... daar gaat weer 500 euro aan de hobby :X

dan op de planning voor over een tijdje: db killer en e-keur ( O-) ) voor de (l)uitlaat en iets van bagageruimte zodat ik in de zomer er mee weg kan *O*

[ Voor 35% gewijzigd door rimpeldinky op 29-01-2008 10:13 . Reden: sloffen, olie en remblokjes zijn geen customisables :p ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Frag : nooit niks uitsluiten :P Mooi dat pazzo :) Die pazzo fabriek draait een goed jaar :P

Ben nog steeds blij met mijn matzwarte flipups :)

Rimpeldinky..goed dat ik je zie typen over dbkiller.. ik moet nog een db maker bestellen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Capo op 29-01-2008 10:16 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:16:
Frag : nooit niks uitsluiten :P Mooi dat pazzo :) Die pazzo fabriek draait een goed jaar :P

Ben nog steeds blij met mijn matzwarte flipups :)

Rimpeldinky..goed dat ik je zie typen over dbkiller.. ik moet nog een db maker bestellen :P
ruilen? mijne gaat iets te hard :+ bij 180KM/U hoor ik hem nog over het windruis heen... :X

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

rimpeldinky schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:08:
ik zal ook eens gaan kijken naar wat dingetjes voor mijn motor, beginnend met nieuwe sloffen, olie + filter, remblokjes en dan stalen remleidingen... daar gaat weer 500 euro aan de hobby :X
och, 500 euro is niks de laatste weken 8)7

topkoffer 175 euro
Garmin zumo 599 euro
Intercomsetje 170 euro
Xenon 99 euro
Exo2 vest 150 euro ( niet voor mij, voor m'n duo :+ )
En zit dan nog te denken aan hyperpro veertjes voor en achter (300 euro) :X

Oh, nog een 50.000km beurt voor het GS-je ............

Hobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kosten... O-)

Afijn, m'n hobby kost wel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Rimpel : Mijn uitlaat gaat ook te hard, echter die vanmijn vriendin is zonder db killer nogal stil. Standaard BOS uitlaat en dan een V4.. een V4 moet je horen :P

Charrel : Volgens mij was het "Hobby mag geld kosten" :P

Maar toch voor de zumo gegaan ?

Je bent overigens verstandig bezig met je veren aanpassen. Beste aankoop voor een motor kwa "tuning"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

charrel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:18:
[...]

och, 500 euro is niks de laatste weken 8)7

topkoffer 175 euro
Garmin zumo 599 euro
Intercomsetje 170 euro
Xenon 99 euro
Exo2 vest 150 euro ( niet voor mij, voor m'n duo :+ )
En zit dan nog te denken aan hyperpro veertjes voor en achter (300 euro) :X

Oh, nog een 50.000km beurt voor het GS-je ............

Hobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kosten... O-)

Afijn, m'n hobby kost wel geld!
nog op het lijstje:
otterbox voor mijn tytn (geen idee waar ik die ga vinden)
rammount
eigen GPS muis (gebruik nu die van mijn vader, zijn pda is nog niet binnen :p)
bleutooth headset (of een helm waar dit in zit.. ik twijfel nog)
mwah ik denk dat we gelijk gaan uitkomen uiteindelijk :'(

offtopic:
Hobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kostenHobby moet geld kosten... O-) <= sooo true

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Capo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:08:
Rimpel : Mijn uitlaat gaat ook te hard, echter die vanmijn vriendin is zonder db killer nogal stil. Standaard BOS uitlaat en dan een V4.. een V4 moet je horen :P

Charrel : Volgens mij was het "Hobby mag geld kosten" :P

Maar toch voor de zumo gegaan ?

Je bent overigens verstandig bezig met je veren aanpassen. Beste aankoop voor een motor kwa "tuning"
Zumo kwam toch overal wat beter eruit, en zijn meer routes zo over te nemen. verder heb ik een autocom gekocht waar die zumo op past en is dan goedkoper dan bluetooth setje voor in je helm.
Van de zomer gaan we 3 weken op de motor door noorwegen heen, dan is een intercom setje wel lekker. Tevens zou het fijn zijn als de veren dan even anders zijn.
Gewicht van 2 personen + bagage licht toch wel wat hoger dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

rimpeldinky schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:09:
[...]
[...]
bleutooth headset (of een helm waar dit in zit.. ik twijfel nog)

[...]
Past dat nog wel onder je helm dan? Ik heb twee keer m'n eigen helm opgehad (laatste les en examen) en zo'n oortje (klein dingetje) was echt gruwelijk pijnlijk/irritant met opzetten/dragen.3

(Ik heb hier zo'n headsetje van logitech liggen, never nooit niet dat die gaat passen (niet dat m'n telefoon bluetooth kan))

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 29-01-2008 11:14 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

steveman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:13:
[...]
Past dat nog wel onder je helm dan? Ik heb twee keer m'n eigen helm opgehad (laatste les en examen) en zo'n oortje (klein dingetje) was echt gruwelijk pijnlijk/irritant met opzetten/dragen.3
Een headset voor integratie in de helm past altijd. Dat zijn echt heel dunne schijfjes, die je met klittenband aan de helm vastmaakt. Die losse dingen die rijscholen hebben (op/om je oor) doen inderdaad pijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.trendex.hu/images/200409061248_n_mhs300_640x480.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pooh op 29-01-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

steveman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:13:
[...]

(Ik heb hier zo'n headsetje van logitech liggen, never nooit niet dat die gaat passen (niet dat m'n telefoon bluetooth kan))
Werkt even anders dan bluetooth voor je telefoon, zit gewoon platte luidspreker die in inbouwt en dan komt het bluetooth kastje aan de buitenkant van de helmAfbeeldingslocatie: http://www.gps.nl/au_interphone.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Pooh schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Een headset voor integratie in de helm past altijd bijna altijd . Dat zijn echt heel dunne schijfjes, die je met klittenband aan de helm vastmaakt. Die losse dingen die rijscholen hebben (op/om je oor) doen inderdaad pijn.

[afbeelding]
Past niet altijd.

In een XR1000 past het wel maar lekker zitten doet het absoluut niet :)

Charrel : die vering ga je ook zonder dou merken als een hele grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Pooh schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Een headset voor integratie in de helm past altijd. Dat zijn echt heel dunne schijfjes, die je met klittenband aan de helm vastmaakt. Die losse dingen die rijscholen hebben (op/om je oor) doen inderdaad pijn.

[afbeelding]
charrel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Werkt even anders dan bluetooth voor je telefoon, zit gewoon platte luidspreker die in inbouwt en dan komt het bluetooth kastje aan de buitenkant van de helm[afbeelding]
Ah kijk, dat lijkt me al een stuk comfortabeler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ik heb een motor gekocht. :D :*)

Een Kawasaki ZXR400 25kw.
15 jaar oud, 45dkm.

Fototje voor de startpost. ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/ZXR%20400_S.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

leuke motor indd! ik heb de ninja 250 gehad als eerste motor, heerlijke stuurfiets :P alleen vermogen hebben ze niet :+ zeker niet op 25kw :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
-DG- schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:49:

15 jaar oud, 45dkm.

[afbeelding]
klikbaar
geile fiets man! Daar kun je ECHT op leren sturen..

Mooie foto ook :9~

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 29-01-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik vind die "stofzuigerslangen" best wel stoer! Hup, geen gezeur, lucht verplaatsen. Dat mag ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:51:
Ik vind die "stofzuigerslangen" best wel stoer! Hup, geen gezeur, lucht verplaatsen. Dat mag ik wel :)
ditto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Stofzuiger slangen zijn cool! Heb de 750cc versie hiervan gehad. Dat waren de ECHTE superbikes, ZXR, YZF, etc. etc.

Goede koeling voor bovenkant van het blok , want ram air was er toen nog niet zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Capo op 29-01-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een hele mooie motor _O_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

15 jaar oud, 45dkm.

[afbeelding]
klikbaar
*O* Gefeliciteerd! *O*
Erg coole motor! Ik zit er zelf ook aan te denken een ZXR aan te schaffen... maar dan wel een 750. Desalniettemin vind ik je motor super!! _/-\o_

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Men lijkt behoorlijk enthousiast over die motor, ik zou maar goede sloten kopen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:18:
Frag, wat zijn die gele schuifjes die op die pazzo hendels zitten? kan je daarmee de kabel stellen ofzo?
Daar kun je toch de positie mee instellen van de hendels? Kleine handen, dichter bij het handvat :?

[ Voor 66% gewijzigd door steveman op 29-01-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag, wat zijn die gele schuifjes die op die pazzo hendels zitten? kan je daarmee de kabel stellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017

15 jaar oud, 45dkm.

[afbeelding]
klikbaar
Zalige foto, mooie fotoshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:18:
nee, de kabel stellen doe je gewoon met de originele kabelsteller die op de koppelingskabel zit. Goed dat je het zegt, die moet ik ook nog even in goud geanodiseerd kopen op de motorbeurs.

Met de schuifjes (je ziet hem ook op de remhendel) kun je de positie van de hendel ten opzicht van het stuur (verder weg of dichter bij) afstellen. Dat kun je op bijna elke motor met de remhendel wel doen, maar op de meeste motoren met kabelbediende koppeling kan dat niet. En dat mis ik wel, want ik had op vorige motoren (met hydraulische koppeling) de koppelingshendel vaak iets dichterbij staan dan standaard. Op de R6 kreeg ik aan het begin van het seizoen altijd pijn aan mijn hand van te ver reiken naar de koppeling. Gelukkig was dat na een week of 2 rijden wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb afgelopen weekend een nieuwe koe uitgezocht in Duitsland. Zeker een aanrader voor iedereen die nog een pak zoekt: ga een dagje naar Dusseldorf (Hein Gericke 2x, Polo Motorrad 2x, Louis, Dainese).

Heb de volgende combi gekocht bij Polo:
Afbeeldingslocatie: http://www.polo-motorrad.de/mb3_media/1/554/1/b/7/10016207_02.jpg

Was eerst nooit zo kapot van die goedkope Duitse combi's, maar deze is echt van goede kwaliteit. Moet er alleen nog ff een CE rugprotector in doen (zit nu zo'n schuimpje in). Omdat het een oud model is (nieuwe heeft iets andere letters en kleuren) heb ik het totaal voor 270 meegenomen (ipv 280+180) :P

Past perfect, ofjah het zit verrekte strak, maar dat hoort bij een nieuw leren pak (dacht ik :P )

Heb expres gekozen voor een vrij algemene kleurstelling aangezien ik misschien in het voorjaar van motor ga switchen. Ik zit te denken aan een 1998 GSX-R 750 of een RSV Mille :9~

Nog ff een plaatje van mn Fizzer:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/fzrsept1.jpg

Heb nu alweer zin om een rondje te gaan rijden :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dank u allen! :*) :*)
Ben er ook zeker blij mee.
steveman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
Men lijkt behoorlijk enthousiast over die motor, ik zou maar goede sloten kopen ;)
Heb ik gister al gedaan, wat zijn die Abus-krengen vreselijk duur.
Binnenkort nog een grondanker in elkaar lassen en vast zetten met cement en dan moet het hopenlijk genoeg zijn.

Die stofzuiger slangen vind ik zelf ook echt super. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n grondanker, die mag je natuurlijk alleen op eigen terrein in de grond storten :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:04:
Zo'n grondanker, die mag je natuurlijk alleen op eigen terrein in de grond storten :)?
Tja, in overleg is een hoop mogelijk, al vraag ik me af of er überhaupt een haan naar zal kraaien...

Ik zeg: plens water over een stoeptegel heen, zuignap erop, gat in tegel, ankerding erdoor en doen alsof je neus bloedt :+

Hmm, bij ons in de flat liggen er ook stoeptegels bij de fietsenstalling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ZiegoM schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:42:
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe koe uitgezocht in Duitsland. Zeker een aanrader voor iedereen die nog een pak zoekt: ga een dagje naar Dusseldorf (Hein Gericke 2x, Polo Motorrad 2x, Louis, Dainese).

Heb de volgende combi gekocht bij Polo:
[afbeelding]

Was eerst nooit zo kapot van die goedkope Duitse combi's, maar deze is echt van goede kwaliteit. Moet er alleen nog ff een CE rugprotector in doen (zit nu zo'n schuimpje in). Omdat het een oud model is (nieuwe heeft iets andere letters en kleuren) heb ik het totaal voor 270 meegenomen (ipv 280+180) :P

Past perfect, ofjah het zit verrekte strak, maar dat hoort bij een nieuw leren pak (dacht ik :P )
_/-\o_

Duitsers worden stuk strenger gecontroleerd met wat ze op de markt brengen :)

maar strak ? koop wat ledervet (bijenwax bijv) en smeer hem daar mee in. Leer word er stuk soepeler van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

als je het netjes doet op straat ook wel, loop je alleen het risico dat je hem opeens kwijt bent bij werkzaamheden >:)
Capo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:10:
[...]

_/-\o_

maar strak ? koop wat ledervet (bijenwax bijv) en smeer hem daar mee in. Leer word er stuk soepeler van :)
:^ met slim, anders een keer door de regen rijden (wel in de juiste houding) anders ff met pak onder de douche en dan droogrijden ofof gehurkt in de bank gan zitten (ook in de houding dus :)) dan rekt het op in de juiste plaatsen

[ Voor 46% gewijzigd door rimpeldinky op 29-01-2008 15:16 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

offtopic:
diii daa dubbel

[ Voor 126% gewijzigd door rimpeldinky op 29-01-2008 15:17 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Gaat ook over eigen terein. Nja van m'n huurbaas dan, maar dat wordt natuurlijk even overlegd ;) . Het gaat dan namelijk over een grondanker in een schuurtje.(die niet op slot kan |:( ; vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

unclero

MB EQA ftw \o/

rimpeldinky schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:11:
[...]

als je het netjes doet op straat ook wel, loop je alleen het risico dat je hem opeens kwijt bent bij werkzaamheden >:)
Of je moet onder dat tegeltje een paar zakjes instant-beton hebben gestort... dan staan ze eerst nog even te bikken ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

unclero schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:07:
[...]

Of je moet onder dat tegeltje een paar zakjes instant-beton hebben gestort... dan staan ze eerst nog even te bikken ;).
"oh ik vond het al gek dat er zo veel onder ging! :o "

>:)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22

Exigence

dnkroz

15 jaar oud, 45dkm.

[afbeelding]
klikbaar
Mooi ding d:)b Zit zelf ook aan een ZXR400 te denken als ik m'n rijbewijs heb, ik ben nu nog bezig. Een van de weinige betaalbare 25kw sport/supersport motoren die ik mooi vind. Echt een superdik ding 8) Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Vandaag ook mijn eerste motor gekocht :)
Kawasaki ZX6R uit 1998 op 25kW, met net 24000km op de teller. Inclusief sportdemper, spyball alarm en 12 maanden garantie. Nog even een weekje wachten, en dan wordt 'ie geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr, het is niet eerlijk, iedereen koopt hier maar motoren en ik moet nog minimaal 2~3 maanden lessen :( (1x per week schiet ook niet op).

Maar gefeliciteerd met je aankoop Wekko, klinkt als een mooie motor ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Wekko306 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:19:
Vandaag ook mijn eerste motor gekocht :)
Kawasaki ZX6R uit 1998 op 25kW, met net 24000km op de teller. Inclusief sportdemper, spyball alarm en 12 maanden garantie. Nog even een weekje wachten, en dan wordt 'ie geleverd...
Dan verwachten we wel foto's!

@Slindenau... Hier hetzelfde.. valt niet mee he, wachten :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:30:
Grrr, het is niet eerlijk, iedereen koopt hier maar motoren en ik moet nog minimaal 2~3 maanden lessen :( (1x per week schiet ook niet op).

Maar gefeliciteerd met je aankoop Wekko, klinkt als een mooie motor ;).
Ik ga morgen ook op wereldreis om er een te bekijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Right, ik ga morgen tekenen voor een nieuwe baan dus hopelijk kan ik snel weer wat spulletjes kopen voor de brommert :P Ik houd de WW iig buiten de deur. HeinGericke sale haal ik niet meer maar dat geeft niet natuurlijk. 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Capo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:10:
[...]

_/-\o_

Ik ga er van het weekend voor het eerst mee rijden en waarschijnlijk ook nog een dagje mee rondlopen op de beurs dus dan zal het wel wat gerekt zijn.
Wilde wel een strak pak zodat het na een jaar niet meteen een zak aardappels is geworden :)

Ben ook maar 1.74 en 66 kg dus maat 48 past goed (en is het kleinste dat ze hadden).

Op de beurs nog een paar sliders zoeken :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zo, otterbox armor 1900 en rammount besteld *O*

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Is iemand toevallig bekend met de bocht van de A10 (vanuit de Zeeburgertunnel) naar de A1? (deze) Daar ligt sinds een paar weken mooi nieuw asfalt, waardoor he best een leuke doordraaier is geworden. Halverwege zit echter een soort rare hobbel, waar de weg overgaat van vaste op de grond liggend naar zwevend.

Hoe gevaarlijk is zoiets? Het is een leuk bochtje om te nemen, maar ik hou nu de snelheid altijd een beetje beperkt omdat ik geen zin heb om over dat ding de vangrail in te stuiteren... Is dat terecht, of doet zo'n hobbeltje niet zo heel veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:10:
Is iemand toevallig bekend met de bocht van de A10 (vanuit de Zeeburgertunnel) naar de A1? (deze) Daar ligt sinds een paar weken mooi nieuw asfalt, waardoor he best een leuke doordraaier is geworden. Halverwege zit echter een soort rare hobbel, waar de weg overgaat van vaste op de grond liggend naar zwevend.

Hoe gevaarlijk is zoiets? Het is een leuk bochtje om te nemen, maar ik hou nu de snelheid altijd een beetje beperkt omdat ik geen zin heb om over dat ding de vangrail in te stuiteren... Is dat terecht, of doet zo'n hobbeltje niet zo heel veel?
Hobbeltje valt meestal wel mee maar dat is wel een punt waar je niet op je bek wil gaan ( wil je sowieso niet natuurlijk maar ok )

Ontspannen op je motor zitten is de key :) Laat je stuur en vering het werk doen, ga niet zitten knijpen in het stuur.

ow iemand 2 kaartjes motor beurs nodig voor vrijdag avond ? 18u tot 22u .

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/192045

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 29-01-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Capo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:42:
[...]

Hobbeltje valt meestal wel mee maar dat is wel een punt waar je niet op je bek wil gaan ( wil je sowieso niet natuurlijk maar ok )

Ontspannen op je motor zitten is de key :) Laat je stuur en vering het werk doen, ga niet zitten knijpen in het stuur.

ow iemand 2 kaartjes motor beurs nodig voor vrijdag avond ? 18u tot 22u .

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/192045
Krampachtig het stuur vasthouden heb ik gelukkig al een tijdje terug afgeleerd, ik vroeg me af hoeveel effect zo'n relatief grote oneffenheid kan hebben op je stabiliteit.

Die kaartjes wil ik wel overnemen btw, wat wil je ervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zieke ninja bied de aankoop prijs net na jou op MF, dus als je dat vanavond of morgen ochtend kan over maken ben je het "heertje" :) Mailen we de e-tickets naar je toe. afdrukken en voila. Zijn wel enkel voor vrijdag avond he ;)
capoeirist apenstaartje hetemail.com ;) msn/mail

Zo'n hobbel doet niet zoveel, het is meer schrik als wat anders. Gezien het relatief groot is blijft het rubber op de weg, enkel je vering en band dempen en je overleving reflexen zullen je onderuit rijden omdat er eigenlijk niet veel aan de hand is maar je waarschijnlijk gas dicht gooit of remt.

Soepel blijven rijden als zoiets je gebeurd, GEEN schrik reactie's laten overheersen.

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 29-01-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
* phYzar had wat schakelprobleempjes met z'n zx6r

Schakelpedaal bleef hangen en schoot niet terug na schakelen. Steeds moest ik hem weer naar het midden terugtikken voor ik weer kon schakelen. Ff zoeken in het werkplaatshandboek:
Doesn't go into gear or lever doesn't turn:
- Selector fork bent or seized, overhaul the transmission
- Gears stuck on shaft, overhaul...
- centralising spring weak or broken...
slik!

als ze nou erbij hadden gezet: maak de boel eens schoon, je pedaal zit vast in de troep had ik niet 2 dagen zitten balen en hannessen tijdens het rijden...rijdt weer als een zonnetje na kennismaking met poetslap en teflonspray... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
phYzar schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:20:
* phYzar had wat schakelprobleempjes met z'n zx6r

Schakelpedaal bleef hangen en schoot niet terug na schakelen. Steeds moest ik hem weer naar het midden terugtikken voor ik weer kon schakelen. Ff zoeken in het werkplaatshandboek:

[...]

slik!

als ze nou erbij hadden gezet: maak de boel eens schoon, je pedaal zit vast in de troep had ik niet 2 dagen zitten balen en hannessen tijdens het rijden...rijdt weer als een zonnetje na kennismaking met poetslap en teflonspray... :P
Nou dat veertje gaat er ook nog wel eens uit en is ook eenvoudig te fixxen zonder dat je hele versnellingsbak uit elkaar hoeft. Maar mooi dat het weer werkt met alleen een beetje poetsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
FragDaddy schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:09:
...en is ook eenvoudig te fixxen zonder dat je hele versnellingsbak uit elkaar hoeft....
Gearchange mechanism (external parts) - removal, inspection and installation
Removal:
1. Unscrew the linkage arm pinch bolt...
2. remove the clutch
3....
4...
5...remove the spring
;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Koppeling is niet de versnellingsbak ;)
Koppelingshuis loshalen is een stuk minder ingrijpend dan een schakelvork vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 30-01-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Voor mij is poetsen al ingrijpend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

phYzar schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:02:
Voor mij is poetsen al ingrijpend :P
Als je wat zoekt om op te oefenen ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dus... zojuist m'n eerst 50 meter(ish) op een monster 600 afgelegd :)

Helaas had de vorige eigenaar de tank als muilezel gebruikt... En ik voelde iets van speling in het balhoofd ofzo. Al met al was ik er niet meteen kapot van. Een testrit zat er ook niet in omdat ie nog niet op kenteken stond, dus op en neer de soort van oprit was alles. Van 1 naar 2 op en neer schakelde ie wel goed btw!

Ohja de stuuruitslag is wel wat beperkt trouwens, maar wel voelt ie lekker licht aan.

* Steve zoekt verder

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 30-01-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuuruitslag heb je alleen nodig tijdens het lopen met de motor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:26:
Ik moest echt 3x steken om dat ding weer te parkeren 8)7

Ohja de automatisch inklappende standaard vereist ook wat oplettendheid!

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 30-01-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de eerste foto mág ze binnen komen ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2383/2230734345_a78173ecc1.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of als je fan bent van de langzame slalom, en je deze in je vrije tijd eindeloos wilt herhalen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

getraumatiseerd slindenau? :D

leuke fiets wimmel, congrats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ben blij dat ik daar van af ben zeg :P. Al was het wel een van de weinige oefeningen die tijdens het AVB wel in 1x goed gingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:35:
[...]

Of als je fan bent van de langzame slalom, en je deze in je vrije tijd eindeloos wilt herhalen :').
Die kan ook uitstekend met een kleine stuuruitslag hoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ziegom : op de beurs is bijenwax te krijgen bij sander verburen ofzo. Erg goed spul, kost 5 euro voor eenblik waar je lang lang mee doet :) (als in jaren)

2008. Het jaar van de lelijke motoren

heb de 2008 modellen nu allemaal kunnen bekijken... de Supersports zijn lelijk..

1000RR valt nog reuze mee, op foto's is het verschrikkelijk maar in het echt. Enkel totaal uit verhouding door kontje. :?
RC8 : Lego bouwdoos
ZX10 : Lelijke koplamp (zit ondersteboven lijkt wel), uit verhouding getrokken vormen
ZX6R : Mooi
RSV Mille : Frame kleur klopt totaal nie tmet de rest.
1098 : Strak
Desmo : Strak maar vooral gericht op rijden, looks zijn niet nodig
MV F4 312: Prachtig ding
R1 : niet slecht eigenlijk
R6 : Mooi op de topkuip na , de lamp met luchtinlaten luchtinlaten.. |:(
GSXR1000 : Lelijk hok geworden
Akra uitvoering hiervan : Nog lelijker hok met al dat nep carbon overal
GSXR600/750 : Valt allemaal nog reuze mee. Niet slecht. Vooral in grijs/wit is de 600 goed te pruimen.
Hayabusa : Gruwelijk lelijk. Oude model was stukken mooier.

Hypermotard : Apart maar mooi.
Transalp : Mooi !
Pegaso : Mooi !
MT05 : Mooi !
MT03 aangepaste speelfiets : Tof!

[ Voor 77% gewijzigd door Capo op 31-01-2008 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

je vergeet de GSXF-650 die is erg mooi imo (bandit met een gsx-f kuip :p)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
wimmel_1 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:35:
Voor de eerste foto mág ze binnen komen ;)

[afbeelding]
Daar ga je veel plezier aan beleven. Ik heb net mijn R6 verkocht, maar het rijdt als een dolle en stuurt als een scheermes. Ik hoop dat je een pak met kneesliders hebt, want die ga je nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Je wordt oud :o :+

[ Voor 33% gewijzigd door ROFLASTC op 31-01-2008 10:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
:+

nee begin bredere smaak te krijgen :P

Zijn al genoeg mensen die zweren bij hun geweldige merk ( ducatisten bijv. )

Ik zweer bij alles wat op wielen staat en een stuur heeft ( bijna dan :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 600cc supersports zijn idd niet zo lelijk maar om een of andere rede de meeste 1000cc's wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

als je tussen het stillstaand verkeer door wil frutten is het ook wel handig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Tsja Capo, dan val je toch een beetje door de mand hè :+. Zit je allerleid fietsen af te schrijven op rare looks en vormen van koplampen, vind je de nieuwe Transalp opeens wel mooi! Ik kan je geen ongelijk geven trouwens, kvind 'm zelf ook erg mooi :> .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

Blijft de KTM Adventure DE motor vinden hoor ;) veranderd een goed gevormde transalp of pegaso niks aan :)

Transalp is mooier geworden maar stuk minder allroad geworden :) Leuke woon-werk motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Capo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:55:

Blijft de KTM Adventure DE motor vinden hoor ;) veranderd een goed gevormde transalp of pegaso niks aan :)

Transalp is mooier geworden maar stuk minder allroad geworden :) Leuke woon-werk motor.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorxperience.tv/filecontent/images/26140.jpg

Ik dacht, ik google even naar hoe zo'n ding eruit ziet 8)7 Heeftie zijwieltjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

unclero

MB EQA ftw \o/

Yonni schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:46:
Tsja Capo, dan val je toch een beetje door de mand hè :+. Zit je allerleid fietsen af te schrijven op rare looks en vormen van koplampen, vind je de nieuwe Transalp opeens wel mooi! Ik kan je geen ongelijk geven trouwens, kvind 'm zelf ook erg mooi :> .
Ik ook, hij doet me namelijk ergens denken aan (en nu ga ik doodgeschopt worden :P) de CF Moto V3 :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Pagina: 1 ... 24 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.