Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 226 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.533.176 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 10:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Morgen mijn 1e rijles!

Heb wel alvast wat eigen spullen gekocht. Niet beste van de best, maar gewoon degelijk.
Is gewoon lekkerder als je wat eigen spullen hebt. Jas en helm ga ik lenen.
Broek, schoenen en handschoenen heb ik nu zelf. Vind het nasty als je die leent :p

Sidi Dry Road Rain
Afbeeldingslocatie: http://www.motorgoedkoop.nl/data/beeld/f877fb6b2a7a4d1612c4bf335af201e5.jpg

Sidi Jopa hipora
Afbeeldingslocatie: http://www.aagesen.dk/gfx/clothing/461_1.jpg

En nog een Jopa Reissa broek, waarvan ik geen plaatje kan vinden.
Is met binnenbroek.

Heb er zeer veel zin in! Had al een keer een proefles voor mijn verjaardag gehad. Nu voor het echiee!!!

========
ff snelle vraag.
Ik leen een motorjack. Wat is het slimst om morgen aan te doen?
Trui met thermo? Of trui met shirtje eronder?

[ Voor 9% gewijzigd door DNA_Saint op 20-10-2010 23:17 ]

Huub Huub Barbatruc!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:21

mphilipp

Romanes eunt domus

DNA_Saint schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:16:
ff snelle vraag.
Hangt er een beetje af wat voor jack het is. En of je meteen de weg op gaat. Je hebt al een proefles gehad, maar als ie alleen maar rondjes op een parkeerplaats gaat doen, ben je ook gauw klaar.
Ik weet niet wat die thermo is, maar ik heb zelf altijd als eerste laag een Coolmax shirt. Daar overheen kun je een gewoon shirt of een dun truitje met lange mouwen doen (lijkt me het fijnste). Het is nog geen hartje winter, dus een dikke trui lijkt me niet nodig. Bovendien heb je kans dat je sowieso warm aanloopt op je eerste les van de opwinding, concentratie en moeite die je in het begin moet doen (is voor iedereen weer anders natuurlijk).

Niet te warm dus. Neem desnoods een extra shirt mee zodat je die nog aan kunt trekken als je het een beetje koud krijgt.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Gewoon een thermo + trui want dan heb je het wel goed afgedekt. Vandaag wordt een baggerdag en dan kun je jezelf maar goed kleden. :)

Succes. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-04 22:59
DNA_Saint schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:16:

Is gewoon lekkerder als je wat eigen spullen hebt. Jas en helm ga ik lenen.

ff snelle vraag.
Ik snap niet dat je uitgerekend de helm gaat lenen. Het ding dat meestal nog viezer is dan de handschoenen enzo :P

Ik denk dat je nog geen speciale kleding aan hoeft onder je jas. Gewoon een shirt en een trui zoals je die normaal draagt. Imo helpt een "kraag" wel enorm, zodat je nek niet koud wordt van de rijwind.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Eerste wat ik kocht was juist helm en handschoenen, al snel opgevolgd door jas en broek, kleding van de rijschool kan vreselijk meuren imo.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Elektrische brommer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cpoxgUfyK1KyNqF3Bk2OkqRQ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UacYnYB6jjr1SWg3gGpEWCe0/full.jpg

Wel geinig dingetje naar mijn mening, echter topsnelheid en actieradius zijn nog niet echt optimaal :p
Maar voor in een stad is dit al best bruikbaar zo te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door frankivo op 21-10-2010 10:05 . Reden: t.net photo host :) ]

iRacing Profiel

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

frankivo schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:03:
Elektrische brommer:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wel geinig dingetje naar mijn mening, echter topsnelheid en actieradius zijn nog niet echt optimaal :p
Maar voor in een stad is dit al best bruikbaar zo te zien.

[video]
126 kilometer! Dat is wel even wat meer dan alleen voor in de stad. Daarmee kan ik met gemak heen en weer naar werk/studie.

Makerij Hofman

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

En iedereen schrikt zich dood in de stad... kom jij er aan sluipen :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:23:
En iedereen schrikt zich dood in de stad... kom jij er aan sluipen :o
Ja, heerlijk!

Makerij Hofman

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 12:35

_Erikje_

Tweaker in Spanje

die zwarte is nog niet eens zo lelijk ook. alleen is het voor ww-verkeer voor mij niet zo handig. 64km bereik (op z'n gunstigst) is toch wel weinig.

de lineaire versnelling lijkt me wel kicken! }) als dat ding leuk stuurt lijkt me het een geweldige hooligan-bike....

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

puh,Ik zie wel voor mij dat het dan wordt: Sorry mate I didnt hear you :F

edit: die 126KM is dat in het geheel op full power of gaat het ding ergens halverwege nog maar de helft van het vermogen geven omdat de accu instort?

[ Voor 26% gewijzigd door ROFLASTC op 21-10-2010 10:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het bereik is wel redelijk afhankelijk van je rijstijl & wegen, maar dat is natuurlijk logisch :)

Afbeeldingslocatie: http://brammo.com/images/know_your_range_eplus.jpg

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:10:
[...]

126 kilometer! Dat is wel even wat meer dan alleen voor in de stad. Daarmee kan ik met gemak heen en weer naar werk/studie.
Ja voor woon werk waar je niet op de snelweg hoeft is het wel wat.

Wel typisch design met achterlicht zo ver naar voren (waarschijnljik omdat zadel kort iks omdat je geen passagier mee kan nemen.)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-04 06:54
wat een spuuglelijk ding zeg.

Volgens mij is er bij motoren nog een wereld te winnen kwa efficiëntie. Het is dat motoren van nature al redelijk zuinig zijn waardoor er zuinigheid niet echt een prioriteit heeft bij de klant en dus bij de fabrikant.

maarja ongetwijfeld dat we ooit gaan overstappen op een andere vorm van energie maar ik hoop dat ze tegen die tijd iets leukers hebben ontworpen dan dit gedrocht op wielen :+

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Crazyanz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:40:
wat een spuuglelijk ding zeg.

Volgens mij is er bij motoren nog een wereld te winnen kwa efficiëntie. Het is dat motoren van nature al redelijk zuinig zijn waardoor er zuinigheid niet echt een prioriteit heeft bij de klant en dus bij de fabrikant.

maarja ongetwijfeld dat we ooit gaan overstappen op een andere vorm van energie maar ik hoop dat ze tegen die tijd iets leukers hebben ontworpen dan dit gedrocht op wielen :+
Het is maar wat je zuinig noemt. Ik vind het nog steeds vreemd dat het voor auto's die globaal 4-6x zo zwaar zijn als de meeste motoren mogelijk is om net zo zuinig tot zuiniger te zijn als motoren (vooral de nieuwste benzine turbomotoren of ecodiesels). Dat verschil ligt echt niet alleen aan de rijstijl.....

• komkommer

komkommer

Koffie

gwystyl schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:45:
[...]

Het is maar wat je zuinig noemt. Ik vind het nog steeds vreemd dat het voor auto's die globaal 4-6x zo zwaar zijn als de meeste motoren mogelijk is om net zo zuinig tot zuiniger te zijn als motoren (vooral de nieuwste benzine turbomotoren of ecodiesels). Dat verschil ligt echt niet alleen aan de rijstijl.....
Helemaal mee eens. Tijd geleden kon ik nog pochen met een verbruik van 1 op 25, maar dat is tegenwoordig echt niet zo speciaal meer. Dat kan een auto waar 4 personen in kunnen ook.

Makerij Hofman

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 12:35

_Erikje_

Tweaker in Spanje

komkommer schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:50:
[...]

Helemaal mee eens. Tijd geleden kon ik nog pochen met een verbruik van 1 op 25, maar dat is tegenwoordig echt niet zo speciaal meer. Dat kan een auto waar 4 personen in kunnen ook.
er is een verschil tussen wat ze kunnen maken en wat ze nu maken. Tuurlijk is het mogelijk om een motor 1:40 te laten rijden, maar of mensen er dan nog mee willen rijden is een ander ding.

er is nu in de automarkt vraag naar zuinige motoren terwijl er in de motormarkt eigenlijk nog steeds meer vraag is naar meer power.

't is altijd een beetje appels met peren vergelijken.

• haakjesluiten
[...]

Dat is toch precies wat ik zeg. Ik zeg dat er nog een wereld te winnen is op gebied van efficiëntie van motoren.

Begin is er al met die Turbo diesel motor fiets (Track T800) met een verbruik van 1 op 40 oid _/-\o_

Maar ook bij benzine is er nog veel te winnen lijkt me.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
[...]

Helemaal mee eens.

Op zich ook wel jammer, want een zuinige motor zou de totale gebruikskosten nog een flinke klap naar beneden kunnen brengen en het nog goedkoper maken.

• haakjesluiten
Mwoah ik denk dat het over grote deel van de motoren wordt gebruikt voor plezier en recreatie. En dan spelen kosten een stuk minder grote rol. Daarnaast eisen consumenten altijd een zekere prestatie van motoren. (snelle acceleratie etc) Een zuinige motorfiets die 1 op 80 rijd maar 0-100 in 18 seconden doet raak je imo aan de straatstenen nog niet kwijt.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Crazyanz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:06:
Mwoah ik denk dat het over grote deel van de motoren wordt gebruikt voor plezier en recreatie. En dan spelen kosten een stuk minder grote rol. Daarnaast eisen consumenten altijd een zekere prestatie van motoren. (snelle acceleratie etc) Een zuinige motorfiets die 1 op 80 rijd maar 0-100 in 18 seconden doet raak je imo aan de straatstenen nog niet kwijt.
een motor-motorblok is door ontwerp veel toeriger , vziw, waardoor het , by design meer zuipt.
geen idee wat het bereik van een honda of bmw 6cillinder is though.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

_Erikje_ schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:59:
[...]

er is een verschil tussen wat ze kunnen maken en wat ze nu maken. Tuurlijk is het mogelijk om een motor 1:40 te laten rijden, maar of mensen er dan nog mee willen rijden is een ander ding.

er is nu in de automarkt vraag naar zuinige motoren terwijl er in de motormarkt eigenlijk nog steeds meer vraag is naar meer power.

Dat is absoluut waar. Maar er is wel een duidelijke markt voor zuinige motorfietsen. Dat zie je aan de sterke opkomst van de elektrische motorfietsen. De huidige motormarkt lijkt een beetje op de Amerikaanse automarkt. Ze laten een ontzettend belangrijk deel liggen en als ze niet oppassen gaan ze net zo hard over de kop.

Makerij Hofman

• haakjesluiten
komkommer schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:11:
[...]

Dat is absoluut waar. Maar er is wel een duidelijke markt voor zuinige motorfietsen. Dat zie je aan de sterke opkomst van de elektrische motorfietsen. De huidige motormarkt lijkt een beetje op de Amerikaanse automarkt. Ze laten een ontzettend belangrijk deel liggen en als ze niet oppassen gaan ze net zo hard over de kop.
Niet van het een of ander maar bij mijn weten zijn er geen tot weinig elektrische motorfietsen (geen scooters) te koop. Je hebt een paar startups en initiatieven die steeds uitgebreid in het nieuws komen. En over de vraag naar elektrische motorfietsen kan je alleen maar gissen tenzij je uiteraard een uitgebreid marktonderzoek heb uitgevoerd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Crazyanz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:01:
[...]

Dat is toch precies wat ik zeg. Ik zeg dat er nog een wereld te winnen is op gebied van efficiëntie van motoren.

Begin is er al met die Turbo diesel motor fiets (Track T800) met een verbruik van 1 op 40 oid _/-\o_
Moet dat ding alleen wel een stuk goedkoper worden want hij is nu net zo duur (of duurder) dan een GS adventure... :X

Zuinige motor markt is er denk ik wel, met name voor mensen die woon-werk verkeer op de motor doen.
Maar de meeste motoren zijn idd speledingen en is verbruik minder belangrijk dan prestatie..

• haakjesluiten
ROFLASTC schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:11:
[...]

een motor-motorblok is door ontwerp veel toeriger , vziw, waardoor het , by design meer zuipt.
geen idee wat het bereik van een honda of bmw 6cillinder is though.
klopt ik was dan ook verbaasd toen ik hoorde dat die lompe goldwings gewoon prima 1 op 18 rijden met 6 cilinder 1500CC blokken :9

dat is even veel als ik met een 1 cilinder 650cc

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04 23:31
[...]

Ik zou met mijn fiets best de helft van het vermogen in willen leveren voor een halvering van het verbruik! Snap alleen ook wel dat dat niet gaat werken haha... Misschien toch maar eens de slijptol pakken en er 2 cilinders afhalen :Y)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Thedr schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:30:
[...]

Ik zou met mijn fiets best de helft van het vermogen in willen leveren voor een halvering van het verbruik! Snap alleen ook wel dat dat niet gaat werken haha... Misschien toch maar eens de slijptol pakken en er 2 cilinders afhalen :Y)
Het kan wel, maar dan moet je het hele design van blok aanpassen.. dus meer op laagtoerig koppel richten ipv hoogtoerig vermogen..

• komkommer

komkommer

Koffie

Crazyanz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:25:
[...]

Niet van het een of ander maar bij mijn weten zijn er geen tot weinig elektrische motorfietsen (geen scooters) te koop. Je hebt een paar startups en initiatieven die steeds uitgebreid in het nieuws komen. En over de vraag naar elektrische motorfietsen kan je alleen maar gissen tenzij je uiteraard een uitgebreid marktonderzoek heb uitgevoerd.
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Het was geen feit, het is een mening van mij. Ik had moeten zetten: "Ik denk dat ze een enorm grote markt laten liggen".

Makerij Hofman

• bazs2000

bazs2000

Binnenkort heb ik een nieuw pak. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jossmit.nl/contents/media/macna%20geo%20fluor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bernardmotoren.nl/shop/images/nomade%20fluo.jpg

Mijn vrouw ging steeds vaker klagen dat ik niet goed opviel.
Kan ook wel hoor want alles is zwart, motor, pak, helm, rugzak. En dus had ze een verjaardagscadeau in gedachte die mij goed beschermd en haar een goed gevoel geeft. :P

Ik ben er blij mee. :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bazs2000 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:47:

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan ook wel hoor want alles is zwart, motor, pak, helm, rugzak. En dus had ze een verjaardagscadeau in gedachte die mij goed beschermd en haar een goed gevoel geeft. :P

Hoe zien die mouwen er aan de achterkant uit?
Ik heb net zo'n soort jas, maar als ik rugzak op heb dan bedekt hij een groot gedeelte van fluo deel op rug.. :/
Afbeeldingslocatie: http://blogs.mirror.co.uk/cars-motorbikes/css/Hein%20Gericke%20GTX%20Daylite%20Jacket.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blogs.mirror.co.uk/cars-motorbikes/css/Hein%20Gericke%20Daylight%20rear%20view.jpg
(niet mijn foto's)

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5029.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5027.jpg
Eigen foto's van toen ik hem net nieuw had naast mijn oude jas..

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Ik heb net zo'n soort jas, maar als ik rugzak op heb dan bedekt hij een groot gedeelte van fluo deel op rug.. :/
Aangezien iets van 90% van de gevaren voor motorrijders van de voorkant naderen, nog geen muis overboord ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rukapul
  • Nu online
Mooi pak. Je brengt me op ideeen :)
Op zich valide punten, maar dan nog mag het wel iets zuiniger. Afaik hebben we nu ca 1500km gereden in 19 dagen sinds aankoop waarvan vrijwel alles functioneel. Dan tikt het potentieel dus wel aan.

Onze slome oude dieselauto is qua brandstofkosten per km waarschijnlijk goedkoper :X

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:05:
[...]

Aangezien iets van 90% van de gevaren voor motorrijders van de voorkant naderen, nog geen muis overboord ;)
mmm ik denk aan als achterste bij een stoplicht staan (wat ik probeer te vermijden als het kan)

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, dan helpt zo'n stuk fluor ook niet meer ben ik bang.

Als je een meter of 1,5 achter je voorganger staat en je wordt aangeraden van achteren, dan is of die bestuurder stekeblind, of hij had zo'n megavaart dat de auto voor je ook wel geraakt zou worden...

Stilstaan om af te slaan, dat lijkt me een situatie waar het wel erg veel uit kan maken. Helemaal als koplampen van het verkeer waar je op wacht de bestuurder achter je verblindt.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 21:32

Saffie_time

Why use this? 42!

Crazyanz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

klopt ik was dan ook verbaasd toen ik hoorde dat die lompe goldwings gewoon prima 1 op 18 rijden met 6 cilinder 1500CC blokken :9

dat is even veel als ik met een 1 cilinder 650cc
Geen idee wie je dat heeft verteld maar mijn 1100 (die dan wel een oldtimer uit 82 is) loopt 1 op 10 en als ik heel zuinig aan doe met mijn rechterhand 1 op 12.
Om de 200km aan de pomp staan en weer vol gooien, erg handig als je aan het toeren bent ;)
Ik denk dat ik van de winter maar het hele blok eens uit elkaar moet halen en schoonmaken en dan kijken of ik alle schroefjes weer gebruikt kan krijgen bij het in elkaar zetten of dat ik onderdelen over ga houden. :+
Wellicht dat dat helpt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31
Omfg stel rijdende zuurstokken, koop gewoon een gele motor :+ heb tot nu toe nog maar 1x gehad dat iemand mij niet zag en daardoor lichtjes afsneed.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/DSC00932.JPG

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Er is een verschil tussen wat ze kunnen maken en wat ze nu maken. Tuurlijk is het mogelijk om een motor 1:40 te laten rijden, maar of mensen er dan nog mee willen rijden is een ander ding.

Kweenie, maar je hebt waarschijnlijk de ontwikkeling van iets als de FSI motor van Audi gemist? De motoren in auto's worden steeds kleiner (cilinderinhoud) en het vermogen groeit alleen maar. Misschien is het een probleem om dit op motorfietsen te implementeren vanwege afmetingen of de afhankelijkheid van allerlei electronica. Dat laatste is lastiger op een motor omdat het meer aan de elementen blootgesteld wordt.

Maar een zuinige motor is niet per definitie een trage motor. Tegenwoordig heb je auto's met een 1.4 motor die makkelijk een wedstrijdje kunnen doen met een (oude) 1.8.

En wat electrische brommers betreft: als men in het kader van de millieuhysterie écht iets had willen doen dat zoden aan de dijk zet, hadden ze wat mij betreft de 2takt mogen verbieden (voor brommers/snorfietsen e.d.) Electromotoren zijn perfect geschikt voor het gebruik van een brommer. Er worden vrijwel nooit grote afstanden mee gereden en 2takt motoren zijn smerige dingen. Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om schonere 2takts te maken, maar voorlopig zitten die nog lang niet op die brommers. Dus afschaffen die hap en pleur er lekker een electromotor in. Dat helpt ook nog eens bij de acceptatie van die dingen.

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 21-10-2010 16:53 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 17:29
Widow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:41:
Omfg stel rijdende zuurstokken, koop gewoon een gele motor :+ heb tot nu toe nog maar 1x gehad dat iemand mij niet zag en daardoor lichtjes afsneed.

[afbeelding]
Geel d:)b

Hoewel ik zelfs met een gele motor en fluorescerende jas (pak hierboven ziet er ook goed uit trouwens) nog wel eens over het hoofd ben gezien. Maar goed, dat zul je altijd houden.

Over die fluorescerende jassen: Zelf heb ik de Rev'it Dragon, alleen merk ik naar een jaar echt wel dat het fluorescerende gedeelte wat vaal begint te worden. Toch wel jammer. Afbeeldingslocatie: http://www.beachmoto.com/image/revit/jackets/dragon/dragon-hv-fs.jpg

Vanmiddag nog even wezen rijden. Kon het niet laten met het zonnetje. En aangezien ik eerder bij stage weg kon heb ik de motor lekker warm gereden. Viel me trouwens op dat de bandenspanning van m'n voorwiel van 2.5 naar 1.1 was gegaan! Nou is de band toch al bijna aan vervanging toe, maar ik had niet verwacht dat het in 3 maand zo snel zou gaan. Gelukkig heb ik een electrische pomp die ik aan kan sluiten op de BMW stekker van m'n motor en zo zelf niet hoef te blazen.

Vervolgens even langs een BMW garage gereden omdat ik soms een raar kletterend geluid uit het motorblok hoor komen. Twee monteurs hebben staan luisteren maar het enige wat ze konden ontdekken was dat de uitgaande as een klein beetje speling had. Maar verder waren ze nogal verbaasd over het feit dat de motor nog zo goed liep. Ik zal wel een mierenneuker zijn :P

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

[afbeelding]
Ik heb juist vaak (zeker op de dijk) dat mensen op afstand mijn motor voor een politiemotor aanzien, zie je ze in de verte afremmen en als ze mij goed kunnen zien toch weer gas geven :P
Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-1.jpg

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Francis schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:17:
[...]

Ik heb juist vaak (zeker op de dijk) dat mensen op afstand mijn motor voor een politiemotor aanzien, zie je ze in de verte afremmen en als ze mij goed kunnen zien toch weer gas geven :P
[afbeelding]
Als je daar ook zo'n gele jas en helm bij hebt snap ik dat wel ja!
Dan zou ik denk ik ook op een afstand denken dat je van de pliesie bent en het gas iets minder ver open draaien. :)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Saffie_time schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:23:
[...]

Als je daar ook zo'n gele jas en helm bij hebt snap ik dat wel ja!
Dan zou ik denk ik ook op een afstand denken dat je van de pliesie bent en het gas iets minder ver open draaien. :)
Nope, gewoon zwart-wit Rev'it leren combi, witte helm en wit-zwarte laarzen. Staat best hip al dat wit, maar het is een crime om schoon te houden :X

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
mphilipp schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:49:
[...]
En wat electrische brommers betreft: als men in het kader van de millieuhysterie écht iets had willen doen dat zoden aan de dijk zet, hadden ze wat mij betreft de 2takt mogen verbieden (voor brommers/snorfietsen e.d.) Electromotoren zijn perfect geschikt voor het gebruik van een brommer. Er worden vrijwel nooit grote afstanden mee gereden en 2takt motoren zijn smerige dingen. Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om schonere 2takts te maken, maar voorlopig zitten die nog lang niet op die brommers. Dus afschaffen die hap en pleur er lekker een electromotor in. Dat helpt ook nog eens bij de acceptatie van die dingen.
QFT

die brommers/scooters stoten echt veel roet uit
meer dan auto's nog afaik

iRacing Profiel

• bazs2000

bazs2000

ToolkiT schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:53:
Mouwen zijn redelijk zwart van achter. :)
Ik ga trouwens op zoek naar een fluoricerende rugzak. Mijn huidige rugzak (standaard Laptoptas) is zwart en niet helemaal waterdicht. Ik wil een felle tas die waterdicht is en moet nog even zoeken. Ik heb al wel goede tassen gezien alleen waren die dan weer niet geschikt voor een grote laptop+randapparatuur. :)

• Rukapul
  • Nu online
Vanochtend handvatverwarming niet uitgezet en blijkbaar is die niet via het contact aangesloten :(

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

MailMan schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:07:
Vervolgens even langs een BMW garage gereden omdat ik soms een raar kletterend geluid uit het motorblok hoor komen. Twee monteurs hebben staan luisteren maar het enige wat ze konden ontdekken was dat de uitgaande as een klein beetje speling had.
Bij het starten ?
Goede kans dat dat de nokkenaskettingspanner is, die kan wel eens wat herrie maken als ie nog geen oliedruk heeft.
Zolang het binnen 5sec weg is, boeiend ;)

leeg

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:09

The Executer

Lekker belangrijk!

Rukapul schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:44:
Vanochtend handvatverwarming niet uitgezet en blijkbaar is die niet via het contact aangesloten :(
Accu leeg en gesmolten handvaten, of liep het zo'n vaart nog niet? :P

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Rukapul schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:44:
Dat is balen.. Ik ben ook bang dat me dat een keer gebeurt als ik die dingen zou hebben.

Mar zo koud is het toch nog niet? Ik heb de wintervacht nog niet in mijn pak zitten :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:20
frankivo schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:30:
[...]

QFT

die brommers/scooters stoten echt veel roet uit
meer dan auto's nog afaik
Roet weet ik niet, maar fijnstof absoluut, een brommer stoot meer fijnstof uit dan een vrachtwagen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Francis schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:17:
[...]
[afbeelding]
Hmmm...wat grappig. Dat dachten ze bij mij ook altijd:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3163/2628803687_1c699c5a2c_o.jpg
Ex Cop by PressPix Photography, on Flickr
Ik weet ook niet hoe ze daar nou bij kwamen...ik had niet eens een zwaailicht :+
de pliesiestrepen zijn er al een jaartje af, onder druk van BiZa

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:02:

Aw, dat is wel jammer. Ik zit wel eens te denken om twee extra oranje plakkertjes ergens op mijn kuip te plakken. Wat zijn de regels hiervoor?

Makerij Hofman

• Rukapul
  • Nu online
The Executer schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:35:
[...]

Accu leeg en gesmolten handvaten, of liep het zo'n vaart nog niet? :P
:P accu leeg en dat is niet leuk als je om 19.00 een vrijwel lege stalling instapt om naar huis te gaan
Equator schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:07:
[...]

Dat is balen.. Ik ben ook bang dat me dat een keer gebeurt als ik die dingen zou hebben.

Mar zo koud is het toch nog niet? Ik heb de wintervacht nog niet in mijn pak zitten :)
klopt, ik rij ook nog gewoon zonder de wintervoering, maar dacht die ochtend het eens te proberen :P

Hulde aan de ANWB die binnen redelijk korte tijd de boel weer up & running had :)

• MailMan
4x2 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:22:
[...]

Bij het starten ?
Goede kans dat dat de nokkenaskettingspanner is, die kan wel eens wat herrie maken als ie nog geen oliedruk heeft.
Zolang het binnen 5sec weg is, boeiend ;)
Nee het gekke is juist dat het vaker voorkomt wanneer de motor al warm is. Soms hoor je stationair ook een hikje en dan loopt het weer normaal. Wat ik zeg, het kan best zijn dat ik aan het mierenneuken ben aangezien het een 22 jaar oude motor is en die nou eenmaal geluidjes maken. Het lastige is gewoon dat ik niet weet hoe ik het moet reproduceren en dat het soms wel en soms niet gebeurd. Als het tijdens een rit gebeurd dan ongeveer 3-5% van de keren dat ik stilsta en wegrijd.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:14:
[...]
Aw, dat is wel jammer. Ik zit wel eens te denken om twee extra oranje plakkertjes ergens op mijn kuip te plakken. Wat zijn de regels hiervoor?
Daar zijn geen specifieke regels voor. Bij mij was het probleem dat BiZa het copyright heeft op de politie of overheidsstriping. De strepen zijn onder een bepaalde hoek en van bepaalde afmetingen en kleuren die als geheel zijn vastgelegd. De copyrighthouder mag bepalen hoe (en vooral wie) dergelijke striping gebruikt. Dus hoewel de politiekorpsen zelf die dingen (vaak) mét striping verkopen, mag je er niet mee rondrijden. Ik werd staande gehouden door de KLPD en kreeg later een brief van BiZa met bedreigingen van de landsadvocaat. Ik ging daar uiteraard niet zonder meer in mee, en heb gesprekken gehad met een of andere pief daar die alles heeft uitgelegd. Hun communicatie was niet echt burgervriendelijk, maar de wet is duidelijk en als je het laat aankomen op een rechtszaak, ga je die verliezen.

Maar dat geldt dus alleen als je de politiestriping na gaat doen. Gewoon van die fluoriserende strepen is geen enkel probleem.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Rukapul schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:37:
[...]
:P accu leeg en dat is niet leuk als je om 19.00 een vrijwel lege stalling instapt om naar huis te gaan
[...]
Hulde aan de ANWB die binnen redelijk korte tijd de boel weer up & running had :)
Kon je hem niet aanrennen dan?
Ik denk dat dat sneller is (in de meeste gevallen) dan wachten op de ANWB man die met zijn starter eraan komt. :+

Aan de andere kant, lekker binnen met een koffie wachten is ook zo erg niet, je betaald toch voor je lidmaatschap laat ze dan ook maar eens iets doen >:)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

mphilipp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:02:
[...]

Hmmm...wat grappig. Dat dachten ze bij mij ook altijd:
[afbeelding]
Ex Cop by PressPix Photography, on Flickr
Ik weet ook niet hoe ze daar nou bij kwamen...ik had niet eens een zwaailicht :+
Hehe, dat is bij jou idd enorm twijfelen, zou ik naast je staan bij een stoplicht dan zou ik ook twijfelen :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:58:
[...]

Daar zijn geen specifieke regels voor. Bij mij was het probleem dat BiZa het copyright heeft op de politie of overheidsstriping. De strepen zijn onder een bepaalde hoek en van bepaalde afmetingen en kleuren die als geheel zijn vastgelegd. De copyrighthouder mag bepalen hoe (en vooral wie) dergelijke striping gebruikt. Dus hoewel de politiekorpsen zelf die dingen (vaak) mét striping verkopen, mag je er niet mee rondrijden. Ik werd staande gehouden door de KLPD en kreeg later een brief van BiZa met bedreigingen van de landsadvocaat. Ik ging daar uiteraard niet zonder meer in mee, en heb gesprekken gehad met een of andere pief daar die alles heeft uitgelegd. Hun communicatie was niet echt burgervriendelijk, maar de wet is duidelijk en als je het laat aankomen op een rechtszaak, ga je die verliezen.

Maar dat geldt dus alleen als je de politiestriping na gaat doen. Gewoon van die fluoriserende strepen is geen enkel probleem.
Is er geen kapstok regel dat je niet te veel op een politie agent mag lijken. Dat heb je hier geloof ik wel.. kan je worden aangeklaagd worden voor 'impersonating a police officer' in het ergste geval..

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 12:55
Wie weet aan welke eisen de motorkleding op een examen precies aan moet voldoen?
De CBR site heeft het bijvoorbeeld over:

"U bent natuurlijk verplicht om een goedgekeurde helm te dragen. Het beste is een helm te dragen die licht is van kleur of die is voorzien van (retro-reflecterende ) kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer."

Betekend dit dat een zwarte helm ook mag? Of is die lichte kleur echt een verplichting?

"U draagt kleding waarvan de broek de benen bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen helemaal bedekken. Broek en jas mogen één geheel vormen.

Voor alle kleding geldt dat u bij voorkeur kleding draagt die speciaal bedoeld is voor motorrijders. De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u onverhoopt valt (of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt). Ook heeft uw kleding bij voorkeur retroreflecterende eigenschappen, of andere kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer. Tot slot moet de kleding u voldoende beschermen tegen de weersomstandigheden tijdens het examen."

Ik lees veel het woord 'bij voorkeur', kan ik dat dan meteen vergeten of kun je erg gedoe mee krijgen op het examen?

Ik wil graag m'n motorrijbewijs, maar wil (nog) helemaal motor kopen of dure accessoires aanschaffen. Dat een spijkerbroek niet mag begrijp ik, maar een 'gewone' leren broek en jas, mag dat wel? Of moeten er perse van die valbeschermingsplakkaten inzitten?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ebia schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:20:
Wie weet aan welke eisen de motorkleding op een examen precies aan moet voldoen?
De CBR site heeft het bijvoorbeeld over:

"U bent natuurlijk verplicht om een goedgekeurde helm te dragen. Het beste is een helm te dragen die licht is van kleur of die is voorzien van (retro-reflecterende ) kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer."

Betekend dit dat een zwarte helm ook mag? Of is die lichte kleur echt een verplichting?

"U draagt kleding waarvan de broek de benen bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen helemaal bedekken. Broek en jas mogen één geheel vormen.

Voor alle kleding geldt dat u bij voorkeur kleding draagt die speciaal bedoeld is voor motorrijders. De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u onverhoopt valt (of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt). Ook heeft uw kleding bij voorkeur retroreflecterende eigenschappen, of andere kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer. Tot slot moet de kleding u voldoende beschermen tegen de weersomstandigheden tijdens het examen."

Ik lees veel het woord 'bij voorkeur', kan ik dat dan meteen vergeten of kun je erg gedoe mee krijgen op het examen?

Ik wil graag m'n motorrijbewijs, maar wil (nog) helemaal motor kopen of dure accessoires aanschaffen. Dat een spijkerbroek niet mag begrijp ik, maar een 'gewone' leren broek en jas, mag dat wel? Of moeten er perse van die valbeschermingsplakkaten inzitten?
Elke kleur goedgekeurde helm mag.. lichte kleur is advies ivm zichtbaarheid.

En gezien beschermende kleding niet verplicht is op de motor is het ook niet verplicht te stellen tijdens examen.
Dat gezegd hebbende, mijn instructeur zei tegen mij dat als een examinator ziet dat je goede motor kleding hebt het voor hem/haar wel een signaal is dat je serieus bent met over motorrijden en veiligheid en dat dat (bewust of onbewust) kan helpen in je beoordeling.

Is motorkleding lenen geen optie?
Of een goedkoop pak kopen via marktplaats/ebay? dat heb ik gedaan..
En een gewone leren broek geeft maar beperkte bescherming, ik vrees niet veel meer dan een goede spijkerbroek... het leer is vaak te dun (om soepel te zijn) en de naden zijn niet dubbel gestikt...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) zelfs met een 800cc diesel die 1:28.6 doet haal je nog altijd 1-100km/u in 4.25 sec. Zolang je nog altijd met twee vingers in je neus een gemiddelde auto eruit kunt trekken is er *zat* ruimte voor verbetering van verbruik.
2) twee maanden geleden had ik je gelijk gegeven over waar het grootste deel van de motoren op de weg voor gebruikt wordt. Maar surprise, surprise, ook als het koud en nat is rijden er nog motoren rond. En het grootste deel daarvan rijdt veel km's, en is wel te porren voor minder kosten/km. Zolang ze minimaal op alle snelheden goed mee kunnen komen met het verkeer en ze nog tussen de files door kunnen hoeft het allemaal niet zo spectaculair...
Rukapul schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:15:
Mooi pak. Je brengt me op ideeen :)

[...]

Op zich valide punten, maar dan nog mag het wel iets zuiniger. Afaik hebben we nu ca 1500km gereden in 19 dagen sinds aankoop waarvan vrijwel alles functioneel. Dan tikt het potentieel dus wel aan.

Onze slome oude dieselauto is qua brandstofkosten per km waarschijnlijk goedkoper :X
Met gemak :X

M'n motor:
BMW K75RT. Doet 1:21 als ik erg rustig rij, maar 1:19 is normaal (grotendeel snelwegen, Vmax+10 op teller). Benzine. Brandstofkosten per km: 1.5/19=7.89c/km

Onze auto:
Seat Cordoba Vario SDI. Doet 1:23 bij rustig rijden, bij flink doorrijden zoals op motor doet het 1:20.5. Diesel. Brandstofkosten per km: 1.15/20.5=5.61c/km

Het scheelt niet een klein beetje, de motor is 40% duurder, terwijl we het hier over een auto hebben waar vijf man plus baggage in passen, en desnoods ook de motor op een trailer erachteraan kan :o

Ik rij ongeveer 1200km/maand. Dat kostte me dus met de Seat EUR 67.32, met de BMW kost het me EUR 94.68, het scheelt dus EUR 27.36/maand, per jaar EUR 328. Geen bedrag waar ik failliet van ga, maar uitermate frappant dat een vierwiel station het zoveel goedkoper kan dan een tweewieler die behoort tot de zuinigere mogelijkheden...

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 22-10-2010 12:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:33:
[...]

Elke kleur goedgekeurde helm mag.. lichte kleur is advies ivm zichtbaarheid.

En gezien beschermende kleding niet verplicht is op de motor is het ook niet verplicht te stellen tijdens examen.
Dat gezegd hebbende, mijn instructeur zei tegen mij dat als een examinator ziet dat je goede motor kleding hebt het voor hem/haar wel een signaal is dat je serieus bent met over motorrijden en veiligheid en dat dat (bewust of onbewust) kan helpen in je beoordeling.

Is motorkleding lenen geen optie?
Of een goedkoop pak kopen via marktplaats/ebay? dat heb ik gedaan..
En een gewone leren broek geeft maar beperkte bescherming, ik vrees niet veel meer dan een goede spijkerbroek... het leer is vaak te dun (om soepel te zijn) en de naden zijn niet dubbel gestikt...
Waar ik heb afgereden was het wel verplicht om een goede motorjas aan te hebben, handschoenen en enkelbeschermende schoenen.

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Waar ik heb afgereden was het wel verplicht om een goede motorjas aan te hebben, handschoenen en enkelbeschermende schoenen.
Is natuurlijk altijd aan te raden (ATGATT, All the gear, all the time).
Was dat de regel van rijschool of CBR?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:33
dion_b schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:49:
[...]

Met gemak :X

M'n motor:
BMW K75RT. Doet 1:21 als ik erg rustig rij, maar 1:19 is normaal (grotendeel snelwegen, Vmax+10 op teller). Benzine. Brandstofkosten per km: 1.5/19=7.89c/km

Onze auto:
Seat Cordoba Vario SDI. Doet 1:23 bij rustig rijden, bij flink doorrijden zoals op motor doet het 1:20.5. Diesel. Brandstofkosten per km: 1.15/20.5=5.61c/km

Het scheelt niet een klein beetje, de motor is 40% duurder, terwijl we het hier over een auto hebben waar vijf man plus baggage in passen, en desnoods ook de motor op een trailer erachteraan kan :o

Ik rij ongeveer 1200km/maand. Dat kostte me dus met de Seat EUR 67.32, met de BMW kost het me EUR 94.68, het scheelt dus EUR 27.36/maand, per jaar EUR 328. Geen bedrag waar ik failliet van ga, maar uitermate frappant dat een vierwiel station het zoveel goedkoper kan dan een tweewieler die behoort tot de zuinigere mogelijkheden...
Nou ook even de verzekering en wegenbelasting erbij tellen en een motor is weer veel goedkoper. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door -DG- op 22-10-2010 13:03 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:02:
[...]

Is natuurlijk altijd aan te raden (ATGATT, All the gear, all the time).
Was dat de regel van rijschool of CBR?
Rijschool, maar die zeiden dat het een verplichting van het cbr was.

No signature required.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Omfg stel rijdende zuurstokken, koop gewoon een gele motor :+
d:)b

Gele zijn het mooist, gaan het hardst, én zijn het zuinigst! :Y *O*

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:41:
[...]
Is er geen kapstok regel dat je niet te veel op een politie agent mag lijken. Dat heb je hier geloof ik wel.. kan je worden aangeklaagd worden voor 'impersonating a police officer' in het ergste geval..
De copyright regel is denk ik wel voldoende. Zo zijn er zelfs dierenambulances aangepakt die een ander kleurschema hadden, maar wél die schuine strepen. Als het teveel lijkt is het ook al niet toegestaan. Dat heeft niet zozeer met op een agent lijkt te maken, want de brandweer heeft het ook, maar dan in een andere kleurstelling. De copyright wet vangt het wel afdoende af.

Bij mij was het feitelijk niet het politie-kleurschema; de oranje strepen waren zwart gemaakt. Ik heb nog even met het idee rondgelopen om zwarte strepen (niet reflecterend) aan te brengen, maar uiteindelijk heb ik daarvan afgezien. Niet omdat ik bang voor last met de staasie ben, maar ik wil ook helemaal niet op de pliesie lijken. Je trekt alleen maar (negatieve) aandacht. En met mijn zebra striping ben ik ook wel redelijk uniek volgens mij.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

-DG- schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Nou ook even de verzekering en wegenbelasting erbij tellen en een motor is weer veel goedkoper. ;)
En dan weer het onderhoud erbij, wordt'ie weer een stuk duurder :P

• gwystyl
  • Laatst online: 12:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

En als je dan onderhoud mee gaat rekenen, gaat het weer heel snel de andere kant op. Onderhoudsinterval van mijn VFR is 6000 km, die van mijn auto 15000 (en dat is al kort). Vooral banden zijn een flinke aanslag op de portemonnee: Mijn motorbanden kosten ong 180 euro per stuk, terwijl ik daar bijna 4 autobanden voor heb die ook nog eens 4-5 keer zo lang meegaan. Bij een totaalberekening (55k km per jaar) kwam ik voor de motor veel duurder uit dan voor de auto.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:09:
[...]
En met mijn zebra striping ben ik ook wel redelijk uniek volgens mij.
Ik denk dat lijken op politie ook niet mag maar dat ze copyright gebruiken als middel om dat aan te pakken omdat het anders te subjectief word en lastiger te vervolgen...

Maar die zebra strepen staan veel cooler ja :)

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

De copyright regel is denk ik wel voldoende. Zo zijn er zelfs dierenambulances aangepakt die een ander kleurschema hadden, maar wél die schuine strepen. Als het teveel lijkt is het ook al niet toegestaan. Dat heeft niet zozeer met op een agent lijkt te maken, want de brandweer heeft het ook, maar dan in een andere kleurstelling. De copyright wet vangt het wel afdoende af.

Bij mij was het feitelijk niet het politie-kleurschema; de oranje strepen waren zwart gemaakt. Ik heb nog even met het idee rondgelopen om zwarte strepen (niet reflecterend) aan te brengen, maar uiteindelijk heb ik daarvan afgezien. Niet omdat ik bang voor last met de staasie ben, maar ik wil ook helemaal niet op de pliesie lijken. Je trekt alleen maar (negatieve) aandacht. En met mijn zebra striping ben ik ook wel redelijk uniek volgens mij.
Lijkt me alleen maar mooi :P Laatst zag op weg naar huis, twee ventjes op crossmotoren een onverhard pad induiken (crossmotoren, dus zonder kenteken). Ze schrokken zich helemaal dood toen ik ineens achter ze zat.

Makerij Hofman

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RUKAPUL!

JE HEBT EEN V-STROM GEKOCHT!

Ben ik eventjes op vakantie, koop je gewoon een vette V-Strom! Goed bezig :Y

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:17:
[...]
Lijkt me alleen maar mooi :P Laatst zag op weg naar huis, twee ventjes op crossmotoren een onverhard pad induiken (crossmotoren, dus zonder kenteken). Ze schrokken zich helemaal dood toen ik ineens achter ze zat.
Ik vond het stiekem ook wel leuk dat iedereen remde als ik eraan kwam. En je bent super-zichtbaar met al dat reflecterende spul. Ik heb alleen nog de contourstippen erop zitten. Dat zijn rondjes van witte/transparante Scotchlite die de contouren van de motor aangeven. Ik heb verder nog wat Black Scotchlite op de koffers geplakt (achterkant) en 2 stripjes op mijn spatbord. Ik ga er voor de gein een keer wat flitsfoto's van maken in het donker. Volgens mij ben ik erg zichtbaar, zowel overdag als in het donker. Dat wit en vooral het formaat van de RT vallen volgens mij erg op.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Dat wel, als je tenminste uitgaat van de 1200km/maand die ik rij. M'n vriendin rijdt daarentegen 1800km/maand, dus zo'n 21k per jaar, en daar kun je ivm vakanties enzo rustig 4k bij optellen. Kom je uit op 25k km/jaar. En dan vraag ik me af of het nog steeds goedkoper is...

Sowieso niet echt zinnige vergelijking, het is juist dankzij het feit dat m'n vriendin de practische 'grote' auto heeft dat ik me een motor kan permitteren, en bij beide is er binnen de functionele categorie (resp station en touringmotor) en binnen budget gekozen voor de meest zuinige optie. Het is niet 'of', het is 'en' :z
gwystyl schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

En als je dan onderhoud mee gaat rekenen, gaat het weer heel snel de andere kant op. Onderhoudsinterval van mijn VFR is 6000 km, die van mijn auto 15000 (en dat is al kort). Vooral banden zijn een flinke aanslag op de portemonnee: Mijn motorbanden kosten ong 180 euro per stuk, terwijl ik daar bijna 4 autobanden voor heb die ook nog eens 4-5 keer zo lang meegaan. Bij een totaalberekening (55k km per jaar) kwam ik voor de motor veel duurder uit dan voor de auto.
Dat is dan weer een vrij extreem geval. Ik heb een 'oude' K75 met 7.5k km onderhoudsinterval, de nieuwere hebben een 10k interval, wat voorzover ik kan zien vrij standaard is voor motoren die voor de weg gemaakt zijn. Idem mbt banden - EUR 140 incl montage was ik laatst kwijt voor achterband, dat zou goedkoper gekund hebben als ik online gekocht had en dan ergens gezocht had om te monteren.

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:20
dion_b schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:55:
[...]
Dat is dan weer een vrij extreem geval. Ik heb een 'oude' K75 met 7.5k km onderhoudsinterval, de nieuwere hebben een 10k interval, wat voorzover ik kan zien vrij standaard is voor motoren die voor de weg gemaakt zijn. Idem mbt banden - EUR 140 incl montage was ik laatst kwijt voor achterband, dat zou goedkoper gekund hebben als ik online gekocht had en dan ergens gezocht had om te monteren.
Houdt ook rekening met het 'onderhoudsgemak' van een oude en nieuwe motorfiets. Een oude motorfiets kan gemakkelijker in onderhoud zijn, door oude technieken, betere bereikbaarheid van de onderdelen etc. DIt kan aanzienlijk op de kosten drukken.

Laats was op tv hoe moeilijk het was om een lampje te vervangen bij een nieuwe auto, tov een oude. Bij mij 11 jaar oude Volvo is het bijvoorbeeld binnen een halve minuut gepiept. Motorkap open, beschermkapje ervan en met de hand de lamp eruit trekken. Bij een nieuwe Golf 4 van men ouders word het al een stuk lastiger (via de wielkast wiel met het wiel naar binnen gedraait, deel van de lampenhouder losmaken, enfin je begrijpt het wel. :) .)

Conclusie, het vergelijk van onderhoud van motor vs motor of motor vs auto is een hele preciece aangelegenheid om het goed te doen. En daarnaast ook nog eens een persoonlijke, want de een kan meer onderhoud doen dan de ander (al is het al wie welk gereedschap heeft of niet).

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 22-10-2010 16:19 ]

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:35
Het meeste onderhoud is prima zelf te doen en is stukken makkelijker dan bij een auto. Ook bij moderne fietsen :Y .

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sow, motorseizoen zit er weer op dus de fiets kan voorlopig weer binnen blijven _O- .....volgende week dit speeltje maar eens op gaan halen :9~

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/311uakx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2v3ihc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/scrmo9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5nm6uf.jpg

Speeltje is vandaag geärriveerd bij de dealer dus komen volgende week nog de platen op en ze mogen 'm nog even goed poetsen enzo })

[ Voor 55% gewijzigd door Will_M op 22-10-2010 18:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Nice Wimmel_1 :)

• winkelwagen
  • Laatst online: 01-04 22:59
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:53:
Sow, motorseizoen zit er weer op dus de fiets kan voorlopig weer binnen blijven _O- .....volgende week dit speeltje maar eens op gaan halen :9~

Speeltje is vandaag geärriveerd bij de dealer dus komen volgende week nog de platen op en ze mogen 'm nog even goed poetsen enzo })
Niet de mooiste kleur, maar zeker wel de mooiste volkswagen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vind 't persoonlijk dan weer wél de mooiste kleur voor zo'n ding gezien al de zwarte accenten (dak/ramen/gril + interieur), maar smaken verschelen gelukkig ;)

Dôh ... anders had ik wel een andere kleur besteld, hè :P

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 22-10-2010 19:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rukapul
  • Nu online
Saffie_time schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Kon je hem niet aanrennen dan?
Nope.
je betaald toch voor je lidmaatschap laat ze dan ook maar eens iets doen >:)
Nou, strikt genomen was er nog niet voor betaald aangezien de online aanvraag van het partnerlidmaatschap fout blijft gaan O-)
eamelink schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:18:
RUKAPUL!

JE HEBT EEN V-STROM GEKOCHT!

Ben ik eventjes op vakantie, koop je gewoon een vette V-Strom! Goed bezig :Y
Natuurlijk! Vroeg me al af of je nog eens met een reactie zou komen :P

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:35
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:53:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo, dat doet 'ie goed :o !

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nieuwe rijbewijs vandaag opgehaald, morgen een fiets uitzoeken. Besloten eerst even iets goedkopers te nemen om de winter mee door te rijden, volgend voorjaar maar echt iets moois uitzoeken (2011 GSX-R 750 :9). Wat Thundercats en CBR600 F's gezien voor nette prijzen, lijken me goede motoren om mee te beginnen.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Sinds de les van vanmiddag heb ik alle AVB-oefeningen gehad. Ik schat dat ik 40% onder de knie heb :)
De langzame slalom vind ik op dit moment wel 't lastigst eigenlijk :+

Iig even m'n theorie leren zodat ik straks kan afrijden.

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je kan ook voor het 6je gaan. worden ze alleen niet blij van. dat je na het 2e pionnetje de 3e tot de rest laat zitten. 2x toe kon ik gelukkig snel naar binnen om uit dat pak te drijven. je mag er namelijk een aantal fout hebben.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:59
Victor schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:16:
Nieuwe rijbewijs vandaag opgehaald, morgen een fiets uitzoeken. Besloten eerst even iets goedkopers te nemen om de winter mee door te rijden, volgend voorjaar maar echt iets moois uitzoeken (2011 GSX-R 750 :9). Wat Thundercats en CBR600 F's gezien voor nette prijzen, lijken me goede motoren om mee te beginnen.
Als je dan toch een GSXR wil, ik heb nog een GSX600R uit 2001 te koop staan op MF.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
The Druid schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

Als je dan toch een GSXR wil, ik heb nog een GSX600R uit 2001 te koop staan op MF.
Mooie fiets, maar je bent helaas net iets te laat... Daarstraks een nette Thundercat voor een mooie prijs gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a10Tcl0lxGZi1jRVYp4RWvze/full.jpg

• bazs2000

bazs2000

bazs2000 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:47:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb hem vandaag opgehaald. :P
Het hele setje ook al aangehad en het is echt fantastisch. Deze zuurstok zal in het vervolg goed opvallen.
Bovendien, als mijn helm ooit verrot gaat dan koop ik een systeemhelm in dezelfde kleur.

Het enige wat er dan ontbreekt is zo'n oranje vlaggetje op mijn motor en dan kan ik ook in de woonwijken spelen. :+

• SlinkingAnt
  • Niet online
Morgen VRO-1 cursus en hopelijk gedraagt het weer zich dan een beetje. Om vanaf 07:00 op de motor in de regen te zitten klinkt niet als aantrekkelijk.

Alvast wintervoering in m'n broek/jas geritst, en een setje droge motorkleding van m'n pa mee als reserve. Moet voldoende zijn om de dag mee door te komen :).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blaaaggh! Rotweer vandaag en rotdrukte :/

Ben naar Swifterbant gereden om een buddyseat en bijpassend kontje te halen voor m'n K75.

Heenweg zou 50 min moeten duren, duurde 1u20 min ivm files op de A1 tussen A'dam en Muiderberg. Erg blij dat ik er tussendoor kon, maar dan nog shit. Gezien het de andere kant op vast zat van voorbij Almere tot A'dam en ik hoorde dat anderen 2.5u met de auto over Almere - A'dam gedaan hadden ben ik maar via de Houtribdijk en West-Friesland teruggereden naar A'dam. En uiteraard kwam ik op de N302 (waar tussen Enkhuizen en Hoorn simpelweg nergens ingehaald mag worden) terecht achter een lange rij auto's die vastzaten achter een vrachtwagen met combine op de oplegger :X

Maar goed, dat was het probleem niet zo. Windkracht 6 met stoten tot 9 waren het probleem, vooral in de polder en op sommige stukken brug. Oh, en continu dermate zware regen dat het op een of andere manier via de onderkant van m'n mouw in m'n handschoenen droop. Gelijk ook geconstateerd dat de handvatverwarming het niet doet. Ook weer een knutselklus voor als het weer eens beetje droog is...

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
@dion_b aan de n302 tussen hoorn en het wfo terrein(in de bocht. bij het industrieterrein) loopt een 60 km weg parallel. vanaf hoorn aan je linker hand. en gelukkig zijn er stoplichten en F.T.R.. dus meestal als het druk is pak ik de 60 weg die heeft namelijk ook geen stoplichten waar je tijden voor stilstaat.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:59
Victor schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Mooie fiets, maar je bent helaas net iets te laat... Daarstraks een nette Thundercat voor een mooie prijs gekocht:

[afbeelding]
Een Donderpoes is een heerlijke fiets om op te rijden, goeie keuze. Fiets vergeeft ook een hoop.

[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 24-10-2010 07:46 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

dion_b schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 02:38:

Ben naar Swifterbant gereden om een buddyseat en bijpassend kontje te halen voor m'n K75.

Heenweg zou 50 min moeten duren, duurde 1u20 min ivm files op de A1 tussen A'dam en Muiderberg. Erg blij dat ik er tussendoor kon, maar dan nog shit. Gezien het de andere kant op vast zat van voorbij Almere tot A'dam en ik hoorde dat anderen 2.5u met de auto over Almere - A'dam gedaan hadden ben ik maar via de Houtribdijk en West-Friesland teruggereden naar A'dam. En uiteraard kwam ik op de N302 (waar tussen Enkhuizen en Hoorn simpelweg nergens ingehaald mag worden) terecht achter een lange rij auto's die vastzaten achter een vrachtwagen met combine op de oplegger :X

Maar goed, dat was het probleem niet zo. Windkracht 6 met stoten tot 9 waren het probleem, vooral in de polder en op sommige stukken brug. Oh, en continu dermate zware regen dat het op een of andere manier via de onderkant van m'n mouw in m'n handschoenen droop. Gelijk ook geconstateerd dat de handvatverwarming het niet doet. Ook weer een knutselklus voor als het weer eens beetje droog is...
Toch wel mouw OVER je handschoen hoop ik? Voordat daar water doorheen komt dan heeft het heel flink geregend.

• bazs2000

bazs2000

Wat jij beschrijft heb ik onlangs nog gehad. Op een weg met inhaalverbod en een trekker die vooraan de file reed. Op sommige stukken ging het niet harder dan 10~20Km/u en met een harde wind wordt dat een hele opgave om lange stukken rechtuit te rijden op deze snelheid. Op zich kan het wel maar die wind, voor het het weet ga je alweer een meter naar links of naar rechts. :)

Met 80Km/u met windkracht 7 vind ik niet erg, daar kun je jezelf op instellen (vaak is dat een harde wind die continu aanwezig is en de vlagen kun je opvangen) maar op lage snelheid valt er niets op te vangen.

--------------

Tijdens het surfen stuitte ik op dit document:
http://www.swov.nl/rappor...s/nl/factsheet_helmen.pdf

Een -op het eerste gezicht- zinvol onderzoek totdat ik in enkele passages vergelijkingen tussen dodelijke slachtoffers van brom, snor en motorfietsen zonder dat hier echt rekening is gehouden met de volgende feiten:

- Leeftijdscategorie slachtoffers
- Te hard gereden?
- Drank in het spel?
- Helm niet op / niet goed vastgemaakt

Nee, her en daar staat er gewoon dat de helm wellicht niet goed is vastgezet / bevestigd en dat was het.
Ineens denk ik toch anders over het SWOV want als je een onderzoek doet dan zorg je voor meer vraagstukken om mogelijke oorzaken te achterhalen. Nu zijn er een aantal conclusies benoemd terwijl de groepen (brom, snor en motorrijders) totaal verschillend zijn waardoor een onderzoek als deze veel sneller verkeerde conclusies trekt.

Grootste verschillen:
Snorfietsen: geen helm, vaak bestuurder (bromfietscertificaat) op middelbare leeftijd, rijdt op fietspad.
Bromfietsen: Help, vaak bestuurder (bromfietscertificaat) van jonge tot middelbare leeftijd, rijdt alleen op het fietspad daar waar dit is toegelaten.
Motorfietsen: Helm, bestuurder (Rijbewijs A) >18, rijdt niet op fietspad, wel op snelwegen.

Daar zitten onverenigbare zaken tussen. Neem alleen al de leeftijden, daar zitten gigantische verschillen tussen. De jonkies rijden vaak te hard / onvoorzichtig. De oudjes nemen veel minder risico's dan de jonkies. Motorrijders komen vaak niet in dezelfde situaties terecht als de brom en snorfietsers en alleen al omdat de laatsgenoemden wel op fietspaden komen.

Ik kan er een zeer lang verhaal over schrijven maar mijn strekking is duidelijk, dit is een kortzichtig onderzoek en ik vraag mij af wat de reden is geweest om het onderzoek te verrichten. Het lijkt erop dat er heel makkelijk gemeenschapsgeld is binnengeharkt.

• MailMan

Gisteren ook gereden met vriendin achterop. 's Middags vanuit Amsterdam naar Zwolle. Wel regenpak aan, maar op een lange file bij/voor Amersfoort en een flinke windvlaag na ging het prima. Had me er ook op ingesteld want een paar dagen daarvoor reed ik over een brug en kreeg ik totaal onverwachts een harde windvlaag waardoor ik letterlijk een meter opzij vloog op de rijstrook. Reed gelukkig redelijk in het midden.

Op de terugweg gisterenavond was het echter wel echt billenknijpen. De A28 vanuit Zwolle is in het begin en in de Veluwe echt pikkedonker. Samen met slechte belijning en reflecterende lichten in het spiegelende wegdek zorgde dat ervoor dat ik maar 100 ipv 120-130 ben gaan rijden. Het voelt gewoon helemaal fout wanneer je het wegdek niet goed kan zien en meer op de gok rijdt. Daarnaast moet ik zeggen dat het licht van mijn K100 niet echt sterk is. Misschien dat het licht wat zwak lijkt omdat de lamp vrij hoog zit, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om er zomaar een lamp in te zetten met een hoger wattage? Of kan ik beter overgaan naar halogeen en wat kost dat ongeveer?

Trouwens, ook veel mensen met pech langs de weg gezien. Was na 11en 's nachts en verre van druk, maar toch 6 auto's langs de kant gezien op een rit van 100km.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
DECOY88 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:39:
je kan ook voor het 6je gaan. worden ze alleen niet blij van. dat je na het 2e pionnetje de 3e tot de rest laat zitten. 2x toe kon ik gelukkig snel naar binnen om uit dat pak te drijven. je mag er namelijk een aantal fout hebben.
Dat is ook waar, maar het blijft fijn dat je het iig 50% van de tijd kunt zodat je wellicht een fout in een andere oefening op kunt vangen. Ik zou het jammer vinden als m'n AVB over zou moeten.

• bazs2000

bazs2000

Ik heb ontzettend veel geluk gehad met mijn oefeningenexamen. Door omstandigheden bij de rijschool waar ik toen aan het lessen was heb ik bijna 1,5 maand niet gereden. Op de dag van mijn examen heb ik precies één les gehad waarin ik ook nog eens naar Alkmaar moest rijden waardoor er maar 30 minuten overbleven voor de oefeningen. :(

Desondanks heb ik op één oefening na alles gehaald, de oefening die over moest was bij de tweede poging wel goed. Tot op de dag van vandaag snap ik niet waarom het zo lekker ging want de langzame slalom is tijdens het lessen nooit goed gegaan en op het examen in één keer.

Bovendien zag ik bij aankomst in Alkmaar iemand tijdens de langzame slalom onderuit gaan (ging te langzaam) en dat is niet goed voor je gemoedsrust dus ik was ontzettend zenuwachtig.

SH4D3H, je moet goed jouw best doen wil je het niet halen. :P

• haakjesluiten
Bij mij precies het zelfde de 8, halve draai, uitwijk, snelle slaslom en rem proefen waren een makkie. Langzame slalom wou alleen nooit lukken. op me examen ging die in één keer goed en verkloot ik ineens een rem proef tot 2x toe omdat ik niet genoeg gas gaf :+ Maarja dat was gelukkig het enige

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Crazyanz schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:11:
Bij mij precies het zelfde de 8, halve draai, uitwijk, snelle slaslom en rem proefen waren een makkie. Langzame slalom wou alleen nooit lukken. op me examen ging die in één keer goed en verkloot ik ineens een rem proef tot 2x toe omdat ik niet genoeg gas gaf :+ Maarja dat was gelukkig het enige
Bij mij ook exact hetzelfde! Alles perfect, alleen de noodstop was 2x onvoldoende, was veel te ruw en abrupt... |:(

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31
Benzinetank helemaal afgevuld, dikke laag kettingspray over mn ketting gedaan, motorhoes vastgemaakt aan de motor, motorkleding op de zolder opgeborgen, ik vind het mooi geweest voor dit jaar :Y van de winter waarschijnlijk even het onderhoud doen aan de motor, nieuwe remvloeistof/olie etc, kan ik er komend jaar weer tegenaan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• haakjesluiten
Mijn motor staat sinds vrijdag ook droog gestald ja :) Van de winter maar eens bedenken of ik hem nog een seizoen houd of mijn dominator inruil voor een ducati monster

• DECOY88
(overleden)
binnenkort opzoek naar verwarmde handschoenen en dan lekker de hele winter doorkachelen terwijl iedereen vast staat.
Pagina: 1 ... 226 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.