Zo, ook weer terug van vakantie, 5 weken weggeweest met twee huisgenoten (zij op een XT600E en een Cagiva Elefant 750, ik op een Super Tenere 750), in totaal ongeveer 8.000km gereden. Motor heeft zich briljant gehouden, verbruikt olie en benzine (1/15) maar dat wist ik van te voren. Enige probleempje: bij regen draait het handvat van de gashandle vrij rond, iets harder knijpen dus....
Hieronder even een kleine selectie foto's:
Allereerst, de route, paar leuke passen gedaan (Stelvio, Fluela, Transfagarasan in Roemenië):
En dat is leuk buitenspelen:
Een Brit met een Guzzi blok in z'n driewieler op de Fluela-pas:
Stukje onverhard in Duitsland, een verborgen sloot in een weide, hij (ik) stond er bij en keek er naar...
Bulgarije; ongelofelijk mooie natuurparken met keienpaden (allemaal open voor motoren!):
Helaas ging mijn TKC80 achterband maar 5.000km mee, dus in Skopje een nieuwe achterband gekocht en aan een idyllisch meertje in Roemenië er om gelegd:
In (volgens mij) Roemenië, verdwalen in een open-pit mijn (en bijna overreden worden door een dumptruck van een meter of vijf hoog, helaas geen fotos van...):
De Transfagarasan, aangelegd ten tijde van de dictator Ceausescu, ten koste van duizenden doden. Helaas wel met regen...
In Budapest zijn we naar het Sziget festival geweest, een week lang bier drinken en onzettend veel muziek. Via het Engelse Super Tenere forum kende ik iemand in Budapest waar we onze motoren konden stallen, ideaal. De beste man geloofde echter niet dat je zonder middenbok, in je eentje je ketting kunt smeren door de motor over de jiffy te trekken en op je schouder te zetten... Dat kan dus wel:
Wildkamperen bij een (zomers uiteraard verlaten) skipiste in Roemenië en 's ochtends gewekt worden door een kudde schapen:
[
Voor 3% gewijzigd door
DRAFTER86 op 28-08-2010 10:10
]