Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 216 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.143 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:10:
Ik vind die BT045 zelf ook een baggerband. Had hem zelf een keer op een huurfiets en ben toen met vrij stevig remmen op een klinkerweg onderuit geschoven. Voorband verloor grip (was wel warm), remmen gelost, motor kwam weer overeind maar ja, ik moest toch remmen want er stonden wel anderen voor mij, dus maar doorgeremd en langs mijn voorganger gestuurd en daar de grond gekust.

Met even hard remmen onder dezelfde omstandigheden hebben mijn BT016's nog nooit grip verloren. Tot zover mijn rant op de BT045.
Heb je de bandenspanning van te voren gecontroleerd. Er zijn namelijk dealers die gewoon standaard in elke band 2.5 voor en 2.9 achter doen, wat bij een bt-45 volgens mij niet voorkomt en eerder op 2.2v en 2.5a hoort te staan (als ik het zo even uit mijn hoofd zeg)

No signature required.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59

Exigence

dnkroz

Hm, was misschien wel handig geweest :+ Nouja, kan het nu niet meer checken in ieder geval :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mensen, die BT45 die hier door het slijk wordt gehaald, is dat de BT45 van Bridgestone?

Afbeeldingslocatie: http://www.cycletreads.co.nz/images/products/21.516.jpg

Ik heb een paar maanden terug deze banden onder mijn Yamaha XJ650 Maxim (bj:1981) gezet en ik ben nog nooit zo blij met banden geweest. Ik wil nog eens een bocht nemen waarbij mijn stepjes bijna de grond raken en ik heb nog geen moment gehad dat ik weggleed of anderzijds het idee kreeg dat de grip wegviel. Ook heb ik al de nodige noodstoppen moeten maken (ook bij zeer nat weer) en ook hier geen centje pijn.

Ik weet niet of ik met deze banden de winter in ga maar de herfst zie ik met vertrouwen tegemoet. In de winter kies ik wel voor vol winterbanden (ik rij ook bij vorst) want dat is net wat veiliger (al is veilig op de motor een relatief begrip). :)

Ik rij honderden kilometers per week en ook qua slijtage valt het mee met de banden (heb er toch alweer een dikke 5000KM mee gereden en ze zijn nog lang niet aan vervanging toe.

Waarom zijn de banden bij jullie niet goed dan vraag ik mij af?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

_Apache_ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:39:
[...]

Het voelt voor mij zelfs niet eens als een beginnersfiets, omdat ik deze toch niet snel vergroei imho. Ga er dit weekend voor de 2e keer mee de Alpen in, heb absoluut niet de indruk dat hij vermogen of koppel te kort komt. De een vergroeid een motor sneller dan de ander.. :) Hier kan ik op blijven genieten.
600cc maar een lekkere stuurfiets met rustig karakter in de lage toeren en redelijk wild boven de 8000. Ik stop niet om de motor, fijne herinnering aan tocht door Frankrijk. Een tochtje op een veel zwaardere varadero gaf niet het gevoel op een veel zwardere motor te rijden, en dan besef je pas hoe licht de Fazer stuurt. Geniet er van.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41

Steffie

Opaque

bazs2000 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:55:
Yamaha XJ650 Maxim (bj:1981)

[...]

Waarom zijn de banden bij jullie niet goed dan vraag ik mij af?
Ik denk dat daar een groot deel van het antwoord in opgesloten ligt. De geometrie van een XJ650 (of andere tourfiets) is nogal anders dan de geometrie van een sportfiets. Zo is bijvoorbeeld de balhoofdhoek van een tourfiets een stukje groter dan die van een sportfiets, terwijl de lengte van de voorvork vaak ook nog groter is bij een tourfiets. Dit is van grote invloed op de gewichtsverdeling van de motor. Ik denk dat in het algemeen bij een sportfiets relatief meer gewicht op de voorkant is afgeveerd, dus dat levert ook veel meer druk op het voorwiel dan bij een tourfiets. Daarnaast heb je nog factoren als de naloop van het wiel die tussen beide typen zullen verschillen. Een sportfiets heeft over het algemeen een kleine naloop ten opzichte van een tourfiets. Een kleine naloop maakt het mogelijk om het wiel makkelijk van de ene kant op de andere kant te hoeken, echter een kleine naloop gaat ten koste van de rechte lijn stabiliteit, want het contactoppervlakte van de band met de weg is minder groot en wordt nog kleiner naarmate de hellingshoek toeneemt. Ik vermoed dat het onderstuur karakter van de BT45 dat een aantal rijders op sportfietsen ervaart vooral uit dit principe voortkomt. Een zachtere samenstelling van het rubber en/of een meer flexibele wang van de band bieden in zo'n situatie meer grip dan de wat hardere en stijvere BT45.

Kortom, of de band wel of niet als prettig wordt ervaren zal voor een groot deel wel te maken hebben met de geometrie van je motor. De band zelf zal ook vast prima eigenschappen hebben, anders was die na al die jaren al lang niet meer zo prominent aanwezig in het assortiment van Bridgestone. Alleen ben ik wel de mening toegedaan dat die band heel erg veel meer gericht is op tourfietsen dan op sportfietsen, eigenlijk uitsluitend op tourfietsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Steffie op 28-08-2010 01:49 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
Zo, ook weer terug van vakantie, 5 weken weggeweest met twee huisgenoten (zij op een XT600E en een Cagiva Elefant 750, ik op een Super Tenere 750), in totaal ongeveer 8.000km gereden. Motor heeft zich briljant gehouden, verbruikt olie en benzine (1/15) maar dat wist ik van te voren. Enige probleempje: bij regen draait het handvat van de gashandle vrij rond, iets harder knijpen dus....
Hieronder even een kleine selectie foto's:

Allereerst, de route, paar leuke passen gedaan (Stelvio, Fluela, Transfagarasan in Roemenië):
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi-eFl8TMI/AAAAAAAAAMw/6D5jjij6cPE/s800/route.jpg

En dat is leuk buitenspelen:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi3LhswGUI/AAAAAAAAAKg/4E5LRqCVLho/s800/IMG_0329.JPG

Een Brit met een Guzzi blok in z'n driewieler op de Fluela-pas:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi6pEHAYqI/AAAAAAAAAMQ/n9yvQSyi3RQ/s800/IMG_0342.JPG

Stukje onverhard in Duitsland, een verborgen sloot in een weide, hij (ik) stond er bij en keek er naar...
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi6gHFB5jI/AAAAAAAAAL8/t3TuZ1cJdaA/s800/IMG_0262.JPG

Bulgarije; ongelofelijk mooie natuurparken met keienpaden (allemaal open voor motoren!):
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi6IfPU38I/AAAAAAAAALk/qwcPJE8XpqA/s800/IMG_0943.JPG

Helaas ging mijn TKC80 achterband maar 5.000km mee, dus in Skopje een nieuwe achterband gekocht en aan een idyllisch meertje in Roemenië er om gelegd:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi38TjPmkI/AAAAAAAAAKw/5uuOnTK72D8/s800/IMG_1020.JPG

In (volgens mij) Roemenië, verdwalen in een open-pit mijn (en bijna overreden worden door een dumptruck van een meter of vijf hoog, helaas geen fotos van...):
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi4f00K7LI/AAAAAAAAALI/KY13TAyg3bI/s800/DSC_1959.JPG

De Transfagarasan, aangelegd ten tijde van de dictator Ceausescu, ten koste van duizenden doden. Helaas wel met regen...
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi5x9ukVGI/AAAAAAAAALg/ys0sdB47ykg/s800/DSC_1955.JPG

In Budapest zijn we naar het Sziget festival geweest, een week lang bier drinken en onzettend veel muziek. Via het Engelse Super Tenere forum kende ik iemand in Budapest waar we onze motoren konden stallen, ideaal. De beste man geloofde echter niet dat je zonder middenbok, in je eentje je ketting kunt smeren door de motor over de jiffy te trekken en op je schouder te zetten... Dat kan dus wel:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi781eoH0I/AAAAAAAAAMU/JyXtLSdOv1w/s800/IMG_1079.JPG

Wildkamperen bij een (zomers uiteraard verlaten) skipiste in Roemenië en 's ochtends gewekt worden door een kudde schapen:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THi6QiQubgI/AAAAAAAAAL4/qV_cPlrkabc/s800/IMG_0903.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door DRAFTER86 op 28-08-2010 10:10 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel stoer, dat zijn de echte vakanties! :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@drafter86 hoe is je Albanië bevallen met het gebrek aan enige vorm van verkeersregels? :X
nog bij zonsopgang in het zuidoosten van montenegro geweest? het moeras gebied dat even uitvliegt zogouw de zon opkomt. _/-\o_
en de rest van de wegen als je Podgorica voorbij bent richting het noorden ken geen andere plekken waar de wegen beter zijn. kon er rustig op de reflectie bordjes rijden met 100+ . _/-\o_

Macedonië is ook rijk aan mooie slingerwegen. ook gebruik van gemaakt zeker? O+

• DRAFTER86
DECOY88 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:52:
@drafter86 hoe is je Albanië bevallen met het gebrek aan enige vorm van verkeersregels? :X
nog bij zonsopgang in het zuidoosten van montenegro geweest? het moeras gebied dat even uitvliegt zogouw de zon opkomt. _/-\o_
en de rest van de wegen als je Podgorica voorbij bent richting het noorden ken geen andere plekken waar de wegen beter zijn. kon er rustig op de reflectie bordjes rijden met 100+ . _/-\o_

Macedonië is ook rijk aan mooie slingerwegen. ook gebruik van gemaakt zeker? O+
Albanië was dikke pret, stoplichten worden gezien als een 'suggestie', sta je vooraan in de rij bij het stoplicht te wachten voor rood, begint opeens iedereen te toeteren dat je moet gaan rijden, uiteraard terwijl het nog rood is. De auto naast je begint daadwerkelijk te rijden en het kruisende verkeer (dat dus groen heeft) stopt keurig _/-\o_
Nog zoiets, op de snelweg (gewoon een lap asfalt en totale anarchie, vrachtwagens die opeens beginnen te keren etc), kwam er op een gegeven moment een politie konvooi met zwaailicht door de drukte gescheurd, de bijrijder in de voorste auto hing uit het raam, schreeuwde iets als "Nice bikes! You can follow us, come on it's fun!", ehm ja dankjewel, maar nee, liever niet...
Montenegro vond ik een van de mooiste landen, echt prachtig. Macedonië vond ik wat tegenvallen, maar goed het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre je een land kunt beoordelen als je er 2/3 dagen bent.

• DECOY88
(overleden)
ik ben van stukje onder Dubrovnic in 1 dag door Montenegro Albanië Macedonië naar Griekenland gereden.

in de tijd dat ik er was waren er nog geen stoplichten maar wel een 2x3 baans weg dat een t splitsing vormt op een 2x2baans weg. geen regels alleen de sterkste heeft als eerste voorrang. van Sköder naar Tirane 120 over het brakke 2 baans weggetje. en als er iemand een zandpad insloeg ging die vol in de ankers om met 3 km/u het zandpad op te rijden.
mijn rondje vorig jaar

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
DRAFTER86 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Albanië was dikke pret, stoplichten worden gezien als een 'suggestie', sta je vooraan in de rij bij het stoplicht te wachten voor rood, begint opeens iedereen te toeteren dat je moet gaan rijden, uiteraard terwijl het nog rood is. De auto naast je begint daadwerkelijk te rijden en het kruisende verkeer (dat dus groen heeft) stopt keurig _/-\o_
Nog zoiets, op de snelweg (gewoon een lap asfalt en totale anarchie, vrachtwagens die opeens beginnen te keren etc), kwam er op een gegeven moment een politie konvooi met zwaailicht door de drukte gescheurd, de bijrijder in de voorste auto hing uit het raam, schreeuwde iets als "Nice bikes! You can follow us, come on it's fun!", ehm ja dankjewel, maar nee, liever niet...
Montenegro vond ik een van de mooiste landen, echt prachtig. Macedonië vond ik wat tegenvallen, maar goed het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre je een land kunt beoordelen als je er 2/3 dagen bent.
Zo dat is een mooie reis geweest _/-\o_

• DECOY88
(overleden)
in Montenegro trouwens nog een ezel met wagen gespot op de 100km/u weg? ik bijna telaat zit geeneens verlichting op dat je om 3 uur wel nodig heb.

• DRAFTER86
DECOY88 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:35:
in Montenegro trouwens nog een ezel met wagen gespot op de 100km/u weg? ik bijna telaat zit geeneens verlichting op dat je om 3 uur wel nodig heb.
Hehe ja dat soort dingen zie je in heel de balkan wel veel, vaak ook met een baal hooi van een meter of vier hoog er bovenop geknoopt :)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Mooie landen om doorheen te rijden ja, ben deze zomer naar Griekenland gereden en vooral Bosnië, Montenegro en Albanië zijn erg mooi. Helaas was ik niet op de motor. Ezels, koeien en schapen op de weg moet je niet van op kijken inderdaad. :P
Leuk ritje Ate. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 28-08-2010 13:26 ]

• DECOY88
(overleden)
zijn betere landen dan België. 3 mooie brieven met een blauw logo

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Valt me mee dat ik nog niets van snelheidsboetes binnen heb gekregen, na mijn motorrit in Italie. Dat ging er ook niet bepaald zachtzinnig aan toe. Dat zal nog wel een paar weken duren waarschijnlijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 28-08-2010 14:25 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
deze waren van 1 en 2 mei.dus er gaat even overheen. en ik mag een maand wachten of om bezwaar te maken en daarna gaan ze bedenken wat ik moet betalen :X die gs afgeven had minder gekost :X

[ Voor 57% gewijzigd door DECOY88 op 28-08-2010 14:37 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DECOY88 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:34:
deze waren van 1 en 2 mei.dus er gaat even overheen. en ik mag een maand wachten of om bezwaar te maken en daarna gaan ze bedenken wat ik moet betalen :X die gs afgeven had minder gekost :X
hoe hard heb je gereden dan? Zo'n gs gaat toch niet zo snel :+

• DECOY88
(overleden)
12 22 en 33 km te snel gecorrigeerd. alles in een 50 zone 8)7 waarvan 12 en 22 bij dezelfde paal met een dag verschil was |:(

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Bergie

Lekker belangrijk...

Rottige LED knipperlicht constructies :(

Omdat het indicatorlichtje op mijn dashboard op een of andere ingenieuze manier aansloten is ben ik nog steeds genoodzaakt die weerstanden parallel over de knipperlichten te zetten. Anders knipperen alle knipperlichten tegelijkertijd; haal je het indicatorlampje los werkt het prima. Bekend probleem. Andere optie is 2 diodes maar ik heb geen idee waar die moeten komen dan :P

Die weerstanden had ik nog wel liggen van de vorige led knipperlichtjes maar natuurlijk breekt me daar ineens een pootje van af :( Dus kan ik nog niet verder.

Yamaha MT-09

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

bazs2000 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:55:
Mensen, die BT45 die hier door het slijk wordt gehaald, is dat de BT45 van Bridgestone?

[afbeelding]

Ik heb een paar maanden terug deze banden onder mijn Yamaha XJ650 Maxim (bj:1981) gezet en ik ben nog nooit zo blij met banden geweest.
Ik ben ook meer dan tevree met de BT45. Voor de K75 heb je niet veel keuze qua banden, maar de bt45 is een van de beste, zeker als je hem vergelijkt met de metzeler die er "fabriekswege" onderzit. Wel pomp ik ze veel harder op dan wat m3rcury aanraadt: 2.6v 2.9a

Wise enough to play the fool

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bergie schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:45:
Rottige LED knipperlicht constructies :(

Omdat het indicatorlichtje op mijn dashboard op een of andere ingenieuze manier aansloten is ben ik nog steeds genoodzaakt die weerstanden parallel over de knipperlichten te zetten. Anders knipperen alle knipperlichten tegelijkertijd; haal je het indicatorlampje los werkt het prima. Bekend probleem. Andere optie is 2 diodes maar ik heb geen idee waar die moeten komen dan :P

Die weerstanden had ik nog wel liggen van de vorige led knipperlichtjes maar natuurlijk breekt me daar ineens een pootje van af :( Dus kan ik nog niet verder.
Last onafhankelijk relais :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Die heb er ook tussen gezet; maar die helpt eigenlijk alleen maar de frequentie constant te houden onafhankelijk van de belasting.

Dit probleem is dat het indicatielampje op het dashboard een beetje raar geschakeld is. Snap het ook niet echt precies hoe het werkt; Lessen electronica zijn lang geleden :P
Hier staat hetzelfde probleem beschreven.

Yamaha MT-09

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Net tussen de buien door toch nog zo'n 300 km getourd met Zwerver. Die heeft zich hier nog niet gemeld maar ook net zijn rijbewijs :). Beetje dijkjes gepakt in de betuwe, en terug toch maar wat snelweg. Nu weer warm worden en eten .....

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

:w Nog wat gemist? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Ah...from there...ik heb een Garmin, dus ik ben onbekend met dat fenomeen (en probleem dat het op moet lossen). Ik kan evt.ook een GPX bestandje aanleveren, maar er zijn volgens mij zat converters voor allerlei formaten.

Ik heb 'm dus gereden (ben gisteravond teruggekomen) en het is een schitterende route. Alleen het laatste stuk heb ik niet gedaan, want toen regende het vreselijk en ik ga niet voor mijn lol passen rijden in de stromende regen. Ik zou er dan nog veel langer over doen, dus ik heb de Garmin de kortste route laten pakken, en 3 uur later zat ik aan de voet van de Alp.
Maar het stuk dat ik gedaan heb was prachtig. Er zitten 2 korte (20-30km) stukjes snelweg bij en een kort stuk 'saaie' landelijke wegen in Duitsland (veel rechtuit, nauwelijks glooiend), maar de rest was één en al bocht. Heerlijk! Gebruik ik ook eens de zijkanten van mijn banden. Aanrader!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

M14

Eh, lees anders ff terug :+.

Op vakantie geweest ofzo?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

mphilipp schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:44:
[...]

Ah...from there...ik heb een Garmin, dus ik ben onbekend met dat fenomeen (en probleem dat het op moet lossen). Ik kan evt.ook een GPX bestandje aanleveren, maar er zijn volgens mij zat converters voor allerlei formaten.
GPSbabel, van veel naar veel formaten (en terug! :P )

• Tylen

Tylen

M14 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:29:
[...]

Eh, lees anders ff terug :+.

Op vakantie geweest ofzo?
Nee niet vakantie. Beetje druk :P

Niks spannends dus.. oke hahaha...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zeau. Vanmiddag in Leiden (ter hoogte van Lammenschans) zag ik veel politie en wat leek op een controle maar toen ik dichtbij was zag ik een wit busje waarbij de achterkant bestudeerd werd en er vlakvoor stonden 2 les motoren met 1 persoon leunend tegen een boom en een persoon er naast die bemoedigende woorden toesprak. Mooie boel deuken tijdens je les :(

And it goes BRAAAAAPP!

• M14

M14

Alsin: Lesser dacht de bus in te rijden maar vergat de deur open te doen? :?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M14 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:09:
Alsin: Lesser dacht de bus in te rijden maar vergat de deur open te doen? :?
er was daar wel een soort weefvak geloof ik. Achja.Geen bloedvlekken dus niks aan de hand

And it goes BRAAAAAPP!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
DRAFTER86 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:08:
Zo, ook weer terug van vakantie...
Gaaf! Heb je nog meer pics van die rit?

• DRAFTER86
Stealth2000 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Gaaf! Heb je nog meer pics van die rit?
Jazeker, 2300 om precies te zijn...
U vraagt wij draaien:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvMFHSSF6I/AAAAAAAAAOE/mISN1Af59SY/s800/DSC_1951.JPG
Even uitrusten in de berm onder een boom

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvMc05U9II/AAAAAAAAAOY/IyoVnmX0wV0/s800/DSC_1832.JPG
De plek waar de jetset van Montenegro (en de rest van Europa) zich vermaakt

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvMmctDM_I/AAAAAAAAAOo/L9riAfWh4mo/s800/DSC_1859.JPG
Ja, in Albanië kun je je prima vermaken met een Allroad...

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvM8E5t3nI/AAAAAAAAAOw/Lp1j9DlcS9M/s800/DSC_1585.JPG
Reisgenootje had wat minder geluk, op de Fluela pas brak zijn ketting, gelukkig kon hij hem netjes in de berm laten uitrollen... Wel een beetje jammer dat hij z'n jiffy niet kon uit doen omdat hij op een helling stond en hij bij het steken z'n ketting vastdraaide waardoor hij dus geen kant meer op kon en niet van zijn brommer af kon... Arme jongen heeft minstens een half uur zitten wachten tot we er achter kwamen dat hij kwijt was. Nog een geluk bij een ongeluk dat hij met een beetje gefriemel z'n boek uit zijn tas kon pakken...

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvNBmCbbII/AAAAAAAAAPA/aF6XwnlsmQ8/s800/DSC_1623.JPG
Mijn huidige bureaublad achtergrond...

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/118023877221356713520/DropBox?authkey=Gv1sRgCJ3ykaj_xazLgwE#5511224113463022514
Tsjah, wie heeft hem niet.... (voor de onwetenden, de Stelvio pas...)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvNasTr2cI/AAAAAAAAAPM/eC8aekbU-vk/s800/DSC_1731.JPG
Dolomieten, briljant....

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvOOSWK0CI/AAAAAAAAAP0/-XGCLiBLBRU/s800/IMG_1054.JPG
Ook wel eens wat minder weer...

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvOaWJIZuI/AAAAAAAAAQI/w_lzCpeb6mU/s800/IMG_1040.JPG
Idyllischer dan een meertje in Roemenië word het niet snel

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvOaq-45uI/AAAAAAAAAQM/Vs7N5FOQH7w/s800/IMG_1024.JPG
Bandenlichters? Gewoon met de slippers jonguh!

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvOqRKZa8I/AAAAAAAAAQk/oQtMqKTLLUk/s800/IMG_0915.JPG
Zo te zien heb ik het wel naar m'n zin...

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvO1Tu895I/AAAAAAAAAQo/Y5076VEsReA/s800/IMG_0940.JPG
Niet alleen voor kinderen, lekker door de plassen knallen!

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvPq9b-6pI/AAAAAAAAARQ/ZeTv580a12k/s800/IMG_0384.JPG
Even de opvolger van de Super Tenere bepotelen

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_660TTZpH5jY/THvRTJvDT2I/AAAAAAAAASA/bSFvaSz1GTs/s800/IMG_0750.JPG
Het behoeft natuurlijk geen nadere toelichting dat je je op dit soort paden behoorlijk goed kunt vermaken...

Boel plaatjes weer, als iemand het teveel vind/zich er aan stoort dan hoor ik het wel!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
DRAFTER86 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22:
[...]
Boel plaatjes weer, als iemand het teveel vind/zich er aan stoort dan hoor ik het wel!
Neehoor, als je een linkje hebt naar een foto album, graag :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat voor een slippers heb jij, dat je er een band mee kunt lichten? :o

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
[...]
In Budapest zijn we naar het Sziget festival geweest, een week lang bier drinken en onzettend veel muziek. Via het Engelse Super Tenere forum kende ik iemand in Budapest waar we onze motoren konden stallen, ideaal. De beste man geloofde echter niet dat je zonder middenbok, in je eentje je ketting kunt smeren door de motor over de jiffy te trekken en op je schouder te zetten... Dat kan dus wel:
[afbeelding]

[...]
zijn jullie ook met de motor op het Sziget terrein geweest?
nog heel kort ff met wat NL-ers op de motor gepraat daar.

waren er zelfs een aantal die de motor gewoon op de camping hadden geparkeerd :o
geen idee of dat ook Nederlanders waren trouwens

wat een enorm gave rit + foto's man! nice :9~

iRacing Profiel

• DRAFTER86
Widow schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:31:
[...]
Neehoor, als je een linkje hebt naar een foto album, graag :)
Nou, het zijn nogal veel foto's, en ik heb eigenlijk voorlopig nog niet zoveel zin om ze uit te zoeken...
Als ik ooit eens een verslag/album achtig iets maak laat ik het hier wel weten :)
TheZeroorez schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:41:
Wat voor een slippers heb jij, dat je er een band mee kunt lichten? :o
Ach, het is even oefenen, maar dan heb je ook wat....
Of misschien zitten ze ook wel gewoon tussen de bandenlichter en de velg om de velg niet te beschadigen...
frankivo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:55:
[...]
zijn jullie ook met de motor op het Sziget terrein geweest?
nog heel kort ff met wat NL-ers op de motor gepraat daar.

waren er zelfs een aantal die de motor gewoon op de camping hadden geparkeerd :o
geen idee of dat ook Nederlanders waren trouwens

wat een enorm gave rit + foto's man! nice :9~
Nee hebben we niet gedaan, we konden de motoren stallen bij iemand van het Super Tenere forum in Budapest, eerlijk gezegd zou ik mijn motor ook niet op het terrein willen hebben... Allereerst omdat ik met m'n zatte harsens wel eens het idee zou kunnen krijgen om een stukje te rijden, punt twee omdat anderen dat ook wel eens zouden kunnen proberen ;)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Mooi man!

Kom je hier ook? http://allroadmaniacs.nl/...=9625.msg133481#msg133481

Kan je mooi een paar foto's laten zien en de mooie verhalen te vertellen en dan zaterdag kan je de super uit laten :)

Makerij Hofman

• frankivo
DRAFTER86 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:14:
[...]
Nee hebben we niet gedaan, we konden de motoren stallen bij iemand van het Super Tenere forum in Budapest, eerlijk gezegd zou ik mijn motor ook niet op het terrein willen hebben... Allereerst omdat ik met m'n zatte harsens wel eens het idee zou kunnen krijgen om een stukje te rijden, punt twee omdat anderen dat ook wel eens zouden kunnen proberen ;)
ik vond het ook al opmerkelijk dat mensen hun motor daar neerzetten
nou ja.. ze leken aardig goed op slot te staan, maar toch :P

iRacing Profiel

• Stealth2000
DRAFTER86 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22:
Thanks! Mooie plaatjes :) Inspireert om zelf ook te doen ware het niet dat ik een ss rij... Volgend jaar eerst maar eens 'gewoon' op de motor op vakantie.

Op dit moment liggen mijn kuipen bij de spuiter. Had eindelijk een goedkoper adresje gevonden. Mijn yzf 750 wordt R1 blauw met witte velgen. Kan echt niet wachten tot ik die kuipen op de motor kan zetten.

• snars
  • Niet online
Helaas ging mijn TKC80 achterband maar 5.000km mee, dus in Skopje een nieuwe achterband gekocht en aan een idyllisch meertje in Roemenië er om gelegd:
[afbeelding]
Vette pics, wat een reis! :) Vraagje: m'n DR BIG is toe aan nieuw rubber. Kan je met die TKC80's nog een beetje vlammen op de verharde weg? Dat is toch wel hoe ik m'n meeste kilometers maak. Ik zit te twijfelen tussen Conti Trail Attack (wegband, vette grip, duurzaam) of TKC80's (toch de optie om een beetje offroad te gaan, maar wel veel eerder versleten).

I reject your reality, and substitute my own.

• DRAFTER86
snars schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:45:
[...]

Vette pics, wat een reis! :) Vraagje: m'n DR BIG is toe aan nieuw rubber. Kan je met die TKC80's nog een beetje vlammen op de verharde weg? Dat is toch wel hoe ik m'n meeste kilometers maak. Ik zit te twijfelen tussen Conti Trail Attack (wegband, vette grip, duurzaam) of TKC80's (toch de optie om een beetje offroad te gaan, maar wel veel eerder versleten).
Tsjah, zie de 2e foto die ik postte, daar rijd ik alles aan de grond. Ik neem aan dat als je rustig aan doet dat ze wel wat langer mee gaan. (maar wie doet dat nou)
Alleen in de regen is een TKC80 denk ik minder dan een meer weggerichtte band. Ik merkte wel dat als je (zoals op die foto) volledig plat ligt in een haarspeld en je gaat dan in de eerste versnelling vol op het gas dat de band nog wel eens een stapje opzij doet, maar dat is eigenlijk best gaaf _/-\o_
Ik neem aan dat mijn Super Tenere weer net iets meer vermogen heeft als een Dr Big dus zal je er dan wat minder last van hebben. Ik denk trouwens wel dat ik bij de volgende bandenwissel een iets meer asfaltgerichtte band ga kopen, puur vanwege de slijtage. Die TKC ging dus 5000km mee, en heb er in Skopje 200,- voor betaald (200,- ja), dat is niet leuk meer :)

• snars
  • Niet online
Ik weet niet....de éénpitter is niet zuinig op z'n banden. De achterste Michelin Anakee heb ik er in iets meer dan 5000km doorheen gejaagd, en dat is voornamelijk vlot over de dijk kachelen (veel bochten, maar ook hard optrekken en remmen) en hier en daar een zandpaadje. Prima banden overigens, je moet het wel heel bont maken om ze aan het glijden te krijgen. Alleen remmen met nat wegdek is matig. Remmen is zowiezo matig op een DR800.....gewoon vermijden :P

Conti Trail Attacks zijn schijnbaar nog betere wegbanden (veel slijtvaster en beter op grote hellingshoeken) maar het is nou juist zo leuk om even een zandweggetje te pakken of een eenzaam veldje om te ploegen met een allroad....en dat zie ik al helemaal niet gebeuren met die dingen.

I reject your reality, and substitute my own.

• DRAFTER86
snars schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:29:
Ik weet niet....de éénpitter is niet zuinig op z'n banden. De achterste Michelin Anakee heb ik er in iets meer dan 5000km doorheen gejaagd, en dat is voornamelijk vlot over de dijk kachelen (veel bochten, maar ook hard optrekken en remmen) en hier en daar een zandpaadje. Prima banden overigens, je moet het wel heel bont maken om ze aan het glijden te krijgen. Alleen remmen met nat wegdek is matig. Remmen is zowiezo matig op een DR800.....gewoon vermijden :P

Conti Trail Attacks zijn schijnbaar nog betere wegbanden (veel slijtvaster en beter op grote hellingshoeken) maar het is nou juist zo leuk om even een zandweggetje te pakken of een eenzaam veldje om te ploegen met een allroad....en dat zie ik al helemaal niet gebeuren met die dingen.
Tsjah een zandpad heb je geen noppen voor nodig. Modder wel, maar al die allroad bandjes zitten binnen de kortste keren vol... Het blijft een compromis natuurlijk. Maar zoals gezegd, ik ben vol lof voor de TKC's op de weg!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:29:
TA's zijn idd perfecte wegbanden. Ik heb er nog een achterop het bankstel zitten. Werkt wel weer erg goed in de regen met dat giga profiel. Ik denk dat ie in de regen beter werkt (op mijn RT) dan een Michelin PR. Al een paar keer enkele uren mee door een moesson gereden en geen centje pijn. Maar ik heb mijn twijfels over die band in de drek. Een halfzacht zandpad/gravelweggetje ging ook op de RT nog wel, maar als ik zo naar het profiel kijk, zal het niet gekker moeten worden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:25
En ook ik ben terug van een supertoffe motorvakantie :)
Met een k*teinde :(

Allereerst: Noorwegen is geweldig! Waanzinnige wegen, prachtige vergezichten, omgevingen die van een andere planeet lijken te komen. Foto's en een uitgebreider verslag volgen nog wel :P

Maar ook ik heb een gebroken ketting gehad. Op weg naar huis, in Denemarken. Alleen heeft'ie bij mij mijn versnellingsbak verwoest, waardoor ik in DK heb moeten overnachten, om de dag erna te horen te krijgen dat de ANWB mijn motor de reparatie niet meer waard vindt en ik met een huurauto naar huis mag :|
Het transport naar huis is'ie ook niet meer waard, dus hij wordt als sloopmotor geïmporteerd in Denemarken en ik begin bij dezen aan mijn winterstop -O-

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Stealth2000
Wormaap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:18:

Allereerst: Noorwegen is geweldig! Waanzinnige wegen, prachtige vergezichten, omgevingen die van een andere planeet lijken te komen. Foto's en een uitgebreider verslag volgen nog wel :P

Maar ook ik heb een gebroken ketting gehad. Op weg naar huis, in Denemarken. Alleen heeft'ie bij mij mijn versnellingsbak verwoest, waardoor ik in DK heb moeten overnachten, om de dag erna te horen te krijgen dat de ANWB mijn motor de reparatie niet meer waard vindt en ik met een huurauto naar huis mag :|
Het transport naar huis is'ie ook niet meer waard, dus hij wordt als sloopmotor geïmporteerd in Denemarken en ik begin bij dezen aan mijn winterstop -O-
Vroege winterstop :( Maar nog wel even de foto's laten zien he! Was die gebroken ketting door het off/allroaden en al het vuil wat daarbij komt kijken?

• DRAFTER86
Wormaap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:18:

Aiaiai dat is pech, heb je nog wel een beetje stennis geschopt bij de ANWB? Ik heb nu al wel een keer of 5 een verhaal gehoord waarbij ze er eerst onderuit proberen te komen om je op te halen. Bij mijn reisgenoot ook:
ANWB: "Ja het is zondag meneer, dan is het onmogelijk om een sleepdienst te regelen"
Reisgenoot: "Ehm maar waarvoor heb ik die verzekering dan? En ik sta bovenaan een alpenpas, willen jullie me hier laten overnachten?"

Uiteindelijk na veel gemekker hebben ze toch iets geregeld. Overigens heb ik ook al een keer of drie gehoord dat de sleepdienst in kwestie vervolgens de motor om laat donderen/niet goed op de wagen knoopt etc. Kom je dus met meer schade thuis dan je al had.
Het lijkt me ook niet aan de ANWB om te bepalen of de motor het nog waard is om weggesleept te worden?

• Wormaap
DRAFTER86 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:45:
[...]

Aiaiai dat is pech, heb je nog wel een beetje stennis geschopt bij de ANWB? Ik heb nu al wel een keer of 5 een verhaal gehoord waarbij ze er eerst onderuit proberen te komen om je op te halen. Bij mijn reisgenoot ook:
ANWB: "Ja het is zondag meneer, dan is het onmogelijk om een sleepdienst te regelen"
Reisgenoot: "Ehm maar waarvoor heb ik die verzekering dan? En ik sta bovenaan een alpenpas, willen jullie me hier laten overnachten?"

Uiteindelijk na veel gemekker hebben ze toch iets geregeld. Overigens heb ik ook al een keer of drie gehoord dat de sleepdienst in kwestie vervolgens de motor om laat donderen/niet goed op de wagen knoopt etc. Kom je dus met meer schade thuis dan je al had.
Het lijkt me ook niet aan de ANWB om te bepalen of de motor het nog waard is om weggesleept te worden?
Als ik wil, kan ik nog bezwaar maken tegen dat besluit. Maar als ik er neutraal tegenaan kijk, het is een motor van 23 jaar oud, waar ik 625 euro voor heb betaald, waar sowieso een nieuwe kettingset en versnellingsbak op moeten. En de kabel van de snelheidsmeter was op de heenweg in Denemarken stukgegaan (GPS als snelheidsmeter gebruikt), en een knipperlicht is stukgeslagen door de ketting, en de kentekenplaat is losgeslagen en heb ik niet teruggevonden. Ook als ik'm naar NL zou laten halen zou ik'm daar waarschijnlijk laten slopen.

Hoe de ketting kapot is gegaan weet ik niet zeker. Het raggen in NO zal er zeker mee te maken gehad hebben, maar op de heenweg deed de ketting ook al raar en heb ik'm in Denemarken laten stellen. Een paar dagen voordat ik terug naar huis zou gaan had ik ineens vanuit het niets 10-15cm speling en heb ik'm zelf gesteld onder het motto van 'thuis laat ik er wel weer naar kijken'. Zover ben ik dus niet gekomen :X
Normaal gesproken zou ik er wel mee kunnen lachen, want uiteindelijk is het maar materiaal (stel je voor dat mijn achterwiel geblokkeerd was met 160 op de linkerbaan), maar nadat ik 2mnd geleden mijn auto TL heb gereden en heb moeten vervangen (dat was eigen lompheid) komt dit echt even héél slecht uit :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dat soort zaken komt altijd slecht uit ;)
Balen zeg...

Was het geen lager bij je voor tandwiel dat kapot was ofzo? of dat je achteras niet goed vast zat..
10-15cm ineens is wel heel erg veel..
Hoeveel Km had je met die ketting gereden?

Voor de rest wel een leuke vakantie gehad?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• frankivo
DRAFTER86 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:45:
[...]

dat staat in de voorwaarden voor zover ik weet
dus tja :p

iRacing Profiel

• Wormaap
ToolkiT schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:36:
Dat soort zaken komt altijd slecht uit ;)
Balen zeg...

Was het geen lager bij je voor tandwiel dat kapot was ofzo? of dat je achteras niet goed vast zat..
10-15cm ineens is wel heel erg veel..
Hoeveel Km had je met die ketting gereden?

Voor de rest wel een leuke vakantie gehad?
Het idee dat ik erbij kreeg was dat de stelmoer aan de linkerkant los was geraakt, die draaide namelijk wel héél soepeltjes bij het spannen. Voor de rest, geen idee.

De rest van de vakantie was super, en ik ga zeker nog'n keer terug naar Noorwegen _o_

• DRAFTER86
Wormaap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:47:
[...]

Het idee dat ik erbij kreeg was dat de stelmoer aan de linkerkant los was geraakt, die draaide namelijk wel héél soepeltjes bij het spannen. Voor de rest, geen idee.

De rest van de vakantie was super, en ik ga zeker nog'n keer terug naar Noorwegen _o_
Ehm stel je je ketting ook gewoon door je achter as naar voor af achter te verplaatsen? Als je dan opeens 15cm speling hebt staat je achteras wel heel scheef in de brug ;)

Overigens was ons eerste plan om een rondje Noorwegen->Noordkaap->Rusland->Baltische staten te doen, uiteindelijk toch naar de Balkan gegaan. Noorwegen staat nu wel weer bovenaan de lijst though :)
Heb je foto's?

• Wormaap
DRAFTER86 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:05:
[...]

Ehm stel je je ketting ook gewoon door je achter as naar voor af achter te verplaatsen? Als je dan opeens 15cm speling hebt staat je achteras wel heel scheef in de brug ;)

Overigens was ons eerste plan om een rondje Noorwegen->Noordkaap->Rusland->Baltische staten te doen, uiteindelijk toch naar de Balkan gegaan. Noorwegen staat nu wel weer bovenaan de lijst though :)
Heb je foto's?
Op het oog stond het wiel recht, maar de markeringen op de achterbrug die dat aangeven zijn weg op mijn motor, dus meer zekerheid dan 'op het oog' krijg je niet, tenzij je een schuifmaat bij je hebt :P

Foto's heb ik, en veel ook. Maar die staan nog op de camera, dus die moet ik nog uitzoeken als ik thuis ben (vandaag weer gewoon aan't werk :P)

• M14

M14

Ik zit even met verbazing het stukje over de ANWB te lezen. Ze worden toch betaald om hulp te verlenen bij pech? Ze hoeven voor jou toch niet te kiezen of jij je motor daar moet trashen, ondanks dat de waarde van de reparatie duurder is dan de motor zelf.

• Wormaap
De ANWB verleent noodhulp. Dat betekent een snelle reparatie langs de weg, of afslepen. Ook bij een reparatie langs de weg betaal je de onderdelen gewoon. In dit geval is'ie afgesleept.
Vervolgens betaalt de ANWB vervoer naar huis als het voertuig niet binnen 48 uur ter plekke gerepareerd kan worden, tenzij de transportkosten de dagwaarde overstijgen.
Het is dus helemaal niet gezegd dat ik mijn motor daar móet laten slopen. Ik mag hem ook zelf gaan ophalen, zelf betalen voor transport naar huis enz.
Aangezien al die opties de moeite ook nauwelijks waard zijn komt het erop neer dat hem in DK verkopen aan een sloper de beste optie is.

Edit: De huurauto, mijn hotelovernachting en (een deel van) de taxikosten om de huurauto op te gaan halen betaalt de ANWB trouwens wel. Als ze me de 1400(!) euro die die huurauto heeft gekost hadden gegeven, had ik daar ter plekke wel'n andere motor voor gekocht 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 01-09-2010 12:54 ]

• M14

M14

Ah, oke. Die voorwaarde gooit dus wat roet in je motor het eten. Btw, had je niet zelf er een aanhanger bij kunnen huren? :P

• Wormaap
M14 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:13:
Ah, oke. Die voorwaarde gooit dus wat roet in je motor het eten. Btw, had je niet zelf er een aanhanger bij kunnen huren? :P
Daar dacht ik thuis pas aan :P
Maar dan nog was deze motor de reparatie niet meer waard geweest. Het enige voordeel dat ik dan zou hebben is dat het wat makkelijker is een sloopmotor te verkopen als ik'm hier heb, dan per telefoon in Denemarken :P

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ach, een motor van 625 euro, voor sommige vakanties is het ticket al duurder... ;) Gaat erom dat het een gave vakantie was :)

• DECOY88
(overleden)
geen verzekering van unive toevallig? die hebben me gs ook 2x afgesleept. waarvan 1x onkunde van de anwb die niks meehadden om me koppelingshendel enigszins te herstellen (houder gebroken)

en de andere keer uit bulgarije omdat ik hem in de greppel gezet had. en was de volgende ochtent met het vliegtuig weer thuis.

en weer voor een 500 euro onderdelen erop geklust en daarna nog 12 500 km gereden

• Wormaap
DECOY88 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:07:
geen verzekering van unive toevallig? die hebben me gs ook 2x afgesleept. waarvan 1x onkunde van de anwb die niks meehadden om me koppelingshendel enigszins te herstellen (houder gebroken)

en de andere keer uit bulgarije omdat ik hem in de greppel gezet had. en was de volgende ochtent met het vliegtuig weer thuis.

en weer voor een 500 euro onderdelen erop geklust en daarna nog 12 500 km gereden
Nein.
Als de motor zo'n reparatie waard is, dan is dat wel mooi, maar 500 euro aan onderdelen is/was die van mij al niet meer waard.
En inderdaad, heel die vakantie heeft een stuk meer gekost dan de 625 van die motor, dus wat dat betreft valt het wel mee, maar het komt gewoon nét ff niet uit :P
En het is nogal zonde van het set nieuwe banden, beurt, voorvorkkeerringen laten vervangen, nieuwe remschijven en -blokken enz.
De stalen remleidingen heb ik ervanafgehaald, je bent Nederlander of je bent't niet hè :')

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vraag me ook wel eens af of ze me nog wel uit het puntje van Europa willen komen ophalen als de Beemer het begeeft. Qua kosten is het bv redelijk duur om uit Turkije of Griekenland naar Nederland te repatriëren. En qua dagwaarde doet een 12 jaar oude RT ook niet veel meer. Ik heb trouwens Europahulp via de KNMV, maar die zullen dezelfde voorwaarde hebben, want zij brengen het ook onder bij een of andere verzekeraar.
De ANWB geeft je ook geen vervangend vervoer meer als je auto meer dat 10 jaar oud is en hij onderweg naar je vakantiebestemming in elkaar zakt.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
Grrr... * Thedr moet nog even wachten voor ik op m'n eigen motor kan stappen. AVB is eindelijk aangevraagd, maar pas 28 september :'(
Iemand ervaring met 'medisch bekend' staan bij het CBR? Ik heb een aantekening (01.06, bril of contactlenzen) op m'n B rijbewijs dat ik dus alleen met bril of lenzen mag rijden. Moet nu een eigen verklaring halen bij het gemeentehuis. Daar kan ik volgens mij toch gewoon invullen nee invullen op de vraag of ik visuele beperkingen heb, ook met bril/lenzen? Want met lenzen zie ik gewoon prima B) Hoop iig niet dat ik nog ff naar de huisarts mag voor een medische keuring ofzo... gedoe :|

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Thedr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:07:
Grrr... * Thedr moet nog even wachten voor ik op m'n eigen motor kan stappen. AVB is eindelijk aangevraagd, maar pas 28 september :'(
Iemand ervaring met 'medisch bekend' staan bij het CBR? Ik heb een aantekening (01.06, bril of contactlenzen) op m'n B rijbewijs dat ik dus alleen met bril of lenzen mag rijden. Moet nu een eigen verklaring halen bij het gemeentehuis. Daar kan ik volgens mij toch gewoon invullen nee invullen op de vraag of ik visuele beperkingen heb, ook met bril/lenzen? Want met lenzen zie ik gewoon prima B) Hoop iig niet dat ik nog ff naar de huisarts mag voor een medische keuring ofzo... gedoe :|
Je kan inderdaad nee invullen, alleen is dat niet verstandig. Sowieso weten ze al bij het CBR dat je zoiets hebt en zou het vreemd zijn als je het nu niet meer hebt. Of ze er achter komen en wat mee doen is natuurlijk weer iets anders.

Ik zou over zulk soort dingen gewoon eerlijk zijn, zelfs als je dan naar een arts zou moeten. Liever dat dan misschien in de toekomst grote problemen hebben met de verzekering bij een ongeluk.

Ik heb door wat dingen in het verleden ook al meerdere malen een medischekeuring moeten ondergaan. Ook bij het verlengen van het rijbewijs moest dat voor een 2e keer. Het is niet leuk en het kost je geld, maar persoonlijk liever dat dan in de toekomst veel problemen met de verzekering of wat dan ook.

• Wormaap
mphilipp schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:29:
Ik vraag me ook wel eens af of ze me nog wel uit het puntje van Europa willen komen ophalen als de Beemer het begeeft. Qua kosten is het bv redelijk duur om uit Turkije of Griekenland naar Nederland te repatriëren. En qua dagwaarde doet een 12 jaar oude RT ook niet veel meer. Ik heb trouwens Europahulp via de KNMV, maar die zullen dezelfde voorwaarde hebben, want zij brengen het ook onder bij een of andere verzekeraar.
De ANWB geeft je ook geen vervangend vervoer meer als je auto meer dat 10 jaar oud is en hij onderweg naar je vakantiebestemming in elkaar zakt.
Repatriëren is 1.20 per km is mij door de ANWB verteld. Als dat de dagwaarde (en da's dagwaarde min schade) overstijgt beginnen ze er niet meer aan.
De ANWB heeft geen leeftijdslimiet voor watvoor hulp dan ook. Ik heb de voorwaarden volledig doorgelezen toen ik ze binnenkreeg, en daar wordt niets over gezegd. Daarnaast heb ik gewoon'n huurauto gekregen, ondanks dat mijn motor 23 jaar oud is, dus mijn daadwerkelijke ervaring is ook anders :P

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

charrel

Cortisol4life..

Volgende keer een huurauto met trekhaak dus :P

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Je kan gewoon nee invullen. De vraag is namelijk niet of je brillen/lenzen draagt, maar of je zelfs mét brillen/lenzen niet goed kunt zien. Wellicht zouden ze je op een keuring willen hebben, lijkt mij iig van niet.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 22:13

JdM

Humbled

Grrr... * Thedr [...] Want met lenzen zie ik gewoon prima B) Hoop iig niet dat ik nog ff naar de huisarts mag voor een medische keuring ofzo... gedoe :|
De vraag op de eigen verklaring is:

Hebt u een verminderd gezichtsvermogen van één of beide ogen, zelfs als u gebruikt maakt van een bril of contactlenzen?

Dat betekent dus dat je inderdaad NEE in kunt vullen, omdat je dus met lenzen/bril gewoon goed ziet.
Is helemaal geen verkeerde info geven, of risico lopen. Je geeft gewoon juist antwoord op de vraag en een medische keuring is niet nodig.
Je hebt wel kans dat de examinator je vraagt of je lenzen draagt op het moment van examen, tenzij je een bril op hebt neem ik aan :P

Ik heb deze examens als ex-rijinstructeur meerdere malen meegemaakt, ook meerdere malen de ev mee ingevuld en bekeken of het rechtsgeldig is: dat is het ;)

Succes met je AVB later

edit:
spuit 11

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Aargh, heb ik eindelijk die verlichting gefixed. Wil mijn motor niet meer starten :(

Nu heb ik per ongeluk zondagnacht+maandag de motor op het contact laten staan dus de accu was hartstikke leeg. Dus die heb ik maandagavond aan de lader gehad en nu ik zojuist alles weer aangesloten had en de verlichting had getest deed hij het niet meer :(

Accu geeft ook maar 9 a 10V op dit moment dus die kon wel eens een beetje overleden zijn. Heb hem nu maar weer aan de lader gedaan. Morgen maar eens kijken wat hij doet en of ik niet per ongeluk iets anders heb gesloopt.

Yamaha MT-09

• Gisae
  • Niet online
Mijn VFR heeft mij in karlsruhe in de steek gelaten met een verfikte spanningsregelaar. Deze was niet binnen 2 dagen te krijgen dus voor afslepen + huurauto (helaas geen motor) gekozen. Ik denk dat je voor die kosten ook ongeveer een VFR zou hebben kunnen halen. Het was voor mij alleen een stuk goedkoper. Aan het eind van dag 3 zou ik mijn motor weer op kunnen halen en rechtstreeks naar huis kunnen rijden gezien de vakantie zo goed als voorbij was. Kosten ~€400, nu voor €90 gefixed en nog 2 dagen kunnen vermaken in de buurt, wel met auto, maar goed.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Ligt het aan je medische verklaring dat het AVB zolang duurt? Ik had afgelopen zaterdag les, daarna AVB aangevraagd, had vandaag al gekunt... Het wordt voor mij nu volgende week woensdagochtend (Amsterdam)

• frankivo
[...]
De ANWB geeft je ook geen vervangend vervoer meer als je auto meer dan 10 jaar oud is en hij onderweg naar je vakantiebestemming in elkaar zakt.
hmm.. dat stukje heb ik gemist
dan hebben we voor niks Europa Service + vervangend vervoer genomen afgelopen vakantie denk ik :X

iRacing Profiel

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
DPC-Postman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:00:
[...]

Ligt het aan je medische verklaring dat het AVB zolang duurt? Ik had afgelopen zaterdag les, daarna AVB aangevraagd, had vandaag al gekunt... Het wordt voor mij nu volgende week woensdagochtend (Amsterdam)
Nee dat ligt aan de rijschool, nogal een organisatorisch zootje geweest daar tijdens de vakantie... krijg nu wel een rijles cadeau als compensatie. Wel netjes iig. Duurt zolang omdat het schijnbaar druk is bij het cbr in Eindhoven.
Ok ga dus gewoon 10x nee invullen en dan maar verder zien :) De vraag is inderdaad ook erg simpel, maar vind het vreemd dat ik het alsnog zelf in moet vullen ipv via mijn rijschool. Misschien een juridisch iets ofzo :S Bovendien suggereerde iemand bij het CBR (heb ff gebeld) dat ik een verklaring moest hebben van een (huis)arts.
Ga er gewoon voor via de standaardroute :)

• Wormaap
frankivo schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:23:
[...]

hmm.. dat stukje heb ik gemist
dan hebben we voor niks Europa Service + vervangend vervoer genomen afgelopen vakantie denk ik :X
Dat stuk heb je gemist omdat het niet zo is, zie mijn reactie daarna. Nergens in de voorwaarden van de ANWB wordt gerept over een maximumleeftijd. Wel wordt er gesproken over op vakantie gaan met 'een voertuig waarvan redelijkerwijs niet kan worden verwacht dat het de eindbestemming haalt', dus je kan nog steeds niet straffeloos met een barrel op stap.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 15:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik vraag me ook wel eens af of ze me nog wel uit het puntje van Europa willen komen ophalen als de Beemer het begeeft.
Gaat zo'n ding ooit stuk dan? :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:12:
[...]

Dat stuk heb je gemist omdat het niet zo is, zie mijn reactie daarna. Nergens in de voorwaarden van de ANWB wordt gerept over een maximumleeftijd. Wel wordt er gesproken over op vakantie gaan met 'een voertuig waarvan redelijkerwijs niet kan worden verwacht dat het de eindbestemming haalt', dus je kan nog steeds niet straffeloos met een barrel op stap.
Zoiets dus. Ik heb die voorwaarden ook nooit zelf gelezen, maar er was een paar jaar geleden ooit wat over te doen omdat onze Turkse en Marokkaanse medemens massaal naar het thuisland op vakantie ging in een auto van €25. En dan kon de ANWB een vervangende auto naar Zuid Frankrijk brengen... Maar er zullen ook genoeg Nederlandse mensen misbruik van hebben gemaakt, maar dit waren destijds de krantenkoppen.

Op zich niet meer dan logisch. Maar eigenlijk moeten ze vooraf vragen om welk voertuig het gaat een aangeven dat ze bepaalde dingen niet (meer) doen voor zo'n oud voertuig. Maar ja, dan gaan ze omzet missen natuurlijk en dat doen ze niet. Net zoals ze bewust dubbele verzekeringen verkopen en de klant vooral niets vertellen. Nee, dat zou klantvriendelijk zijn...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TiMMieJ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:39:
[...]
Gaat zo'n ding ooit stuk dan? :+
Nooit, ik heb het puur voor de show... ;) en de gemoedsrust van anderen.

• Wormaap
mphilipp schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:22:
[...]

Zoiets dus. Ik heb die voorwaarden ook nooit zelf gelezen, maar er was een paar jaar geleden ooit wat over te doen omdat onze Turkse en Marokkaanse medemens massaal naar het thuisland op vakantie ging in een auto van €25. En dan kon de ANWB een vervangende auto naar Zuid Frankrijk brengen... Maar er zullen ook genoeg Nederlandse mensen misbruik van hebben gemaakt, maar dit waren destijds de krantenkoppen.

Op zich niet meer dan logisch. Maar eigenlijk moeten ze vooraf vragen om welk voertuig het gaat een aangeven dat ze bepaalde dingen niet (meer) doen voor zo'n oud voertuig. Maar ja, dan gaan ze omzet missen natuurlijk en dat doen ze niet. Net zoals ze bewust dubbele verzekeringen verkopen en de klant vooral niets vertellen. Nee, dat zou klantvriendelijk zijn...
Op zich lijkt het systeem dat ze nu aanhouden me beter dan op leeftijd filteren. Om mijn eigen motor even als voorbeeld te nemen: Die had vlak voor de vakantie een beurt, nieuwe voorvorkkeerringen, nieuwe banden, remschijven, remblokken, remleidingen en remvloeistof gehad. Daarnaast ook nog een volledige checkup om zeker te zijn dat ik niet voor verrassingen zou komen te staan. De ketting die erop zat was ~17k km oud, en had er dus nog zeker 10k mee moeten kunnen. Ondanks dat mijn motor 23 jaar oud is/was, was het ding technisch prima in orde, en dat zou ik ook aan de ANWB kunnen aantonen als ze erom zouden vragen.

Overigens dacht ik van tevoren ook dat ze een auto/motor zouden komen brengen, maar ze bellen gewoon met de dichtstbijzijnde Hertz en reserveren en betalen daar een auto.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.ibood.com/uk/en/
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/4769_Ea_hi_1283351545.jpg

£ 45,95 toch maar eens kijken of zo'n ding wat is.. had in Wales nog leuke beelden kunnen opleveren :)

• DRAFTER86
ToolkiT schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:01:
[afbeelding]

£ 45,95 toch maar eens kijken of zo'n ding wat is.. had in Wales nog leuke beelden kunnen opleveren :)
Staan er geen demo filmpjes op Youtube ofzo? Ik heb een tijd terug via iBood een Oregon actiecameraatje gekocht en dat is echt prut. De meeste camera's kunnen gewoon niet tegen het getril op een motor. Als ik echter soms beelden zie van die GoPro cam's... wauw, FullHD, Fisheye, haarscherp beeld... Kost wat, heb je ook wat...

• frankivo
Wormaap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:12:
[...]

we hebben toch APK om te voorkomen dat we met barrels rijden überhaupt?
op auto's althans 8)

iRacing Profiel

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ToolkiT schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:01:
[afbeelding]

is dat niet dezelfde als
http://cgi.ebay.co.uk/Min...rders&hash=item5adb0625f9

alleen zit daar geen waterdicht behuizing bij. maar voor 50 pond kan je er 10 van kopen O-)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:13:
[...]

is dat niet dezelfde als
http://cgi.ebay.co.uk/Min...rders&hash=item5adb0625f9

alleen zit daar geen waterdicht behuizing bij. maar voor 50 pond kan je er 10 van kopen O-)
Ja, zelfde camera, maar dan met assecoires. Die link is trouwens wel heel goedkoop, voor zo weinig heb ik ze nog niet gezien.

Ik hed die dingen al een poos in het vizier, maar vond ze (met accesoires) nog altijd te duur, maar voor dit bedrag wil ik het wel wagen.
Beelden zijn natuurlijk geen HD, maar ook niet superslecht van wat ik er gezien van heb...

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

beelden zijn heel prima voor dat geld.

zelf vindt ik het niet zo nodig om mijn motorritjes op video te vereeuwigen, maar je hebt posers die dat wel willen })

• 4x2
  • Laatst online: 14:01

4x2

lộn xộn quá

Wormaap schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:58:
De ketting die erop zat was ~17k km oud, en had er dus nog zeker 10k mee moeten kunnen.
Een kettingset kan na 5000km al compleet versleten zijn en gemiddeld zijn ze met 15-20K een aardig eind weg.
En ik weet eigenlijk vrij zeker dat die set voordat je vertrok ook al gaar was (een ketting breekt echt niet zomaar), maar dat is achteraf praten.

leeg

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:27:
beelden zijn heel prima voor dat geld.

zelf vindt ik het niet zo nodig om mijn motorritjes op video te vereeuwigen, maar je hebt posers die dat wel willen })
poser meld zich dan maar ;)

Nee tijdens mijn rit in Wales had ik op sommige stukken iets van: 'dit is mooi hier' maar kon niet stoppen om foto te maken, zo'n camera is dan een leuk alternatief voor momento's ...

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Vorig jaar had ik een toertocht in de Eifel en in ons B&B zat nog een groepje motorrijders. Type: BMW RT zegmaar, gemiddelde leeftijd was 55 denk ik...

die namen ook alles op, hadden een eigen volgwagen, je snapt het wel. Die gingen in de avond de hele rit nakijken. En dat ging traaggggggg..... Die mensen reden kilometers achter auto's aan en bleven ver onder de snelheidslimiet.

Sindsdien heb ik een negatieve associatie met video+motorrijden...

• Tylen

Tylen

_Erikje_ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:09:
Vorig jaar had ik een toertocht in de Eifel en in ons B&B zat nog een groepje motorrijders. Type: BMW RT zegmaar, gemiddelde leeftijd was 55 denk ik...

die namen ook alles op, hadden een eigen volgwagen, je snapt het wel. Die gingen in de avond de hele rit nakijken. En dat ging traaggggggg..... Die mensen reden kilometers achter auto's aan en bleven ver onder de snelheidslimiet.

Vanaf 4 minuten ;)
YouTube: KNMV Supercup 600, kwalificatie 2, 14-8-2010, Assen

:9 :9

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dat is geen bmw rt, dat gaat iets harder....

mis alleen het mooie uitzicht O-)

• M14

M14

Waarom lijkt het zo simpel om een knie aan de grond te krijgen en lukt het mij niet? :P

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

je gaat niet hard genoeg...

mooooooore powaaaaaaaah!!!! 8)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat gebeurt daar rond 5:30? dat mag toch niet ;)
_Erikje_ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:09:

In Wales ben ik sommige stukken ook Kms achter autos gebleven, ten eerste omdat de weg mega bochtig en amper 3 meter breed was... en ten tweede dat een local die de weg kent en in een opgefokte Golf GTi rijd toch sneller was dan ik dacht :$

[ Voor 53% gewijzigd door ToolkiT op 02-09-2010 13:12 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

:F

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Ay, 125 eurie's neer mogen leggen voor het dichten van 2 gaten in m'n uitlaat (nu zit er nog maar 1 in :+) Naja, voelt wel goed dat de beschermplaat van de uitlaat nu goed bevestigt is er niet ineens in een bocht vanaf dondert maar had het wat goedkoper verwacht.

Misschien maar zelf leren RVS lassen :P

• Tylen

Tylen

ToolkiT schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:10:
[...]

Wat gebeurt daar rond 5:30? dat mag toch niet ;)
Lol, ja dat zeg ik hem ook altijd. Daniel, rechts inhalen dat mag niet... Maarja hij doet het toch altijd weer ;) Die jongen rijd 3 seconden per rondje sneller dan mij. En toch ziet het er zo simpel uit bij hem... Nouja, aankomende zaterdag mogen we weer,.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

ik was even naar die cameratjes aan het kijken.
Die link naar ebay, is de MD80 (25fps)
Diezelfde verkoper heeft nog een camera in de aanbieding (geen typevermelding erbij), maar als ik op de website van AEE kijke, zou dat de MD88 moeten zijn. Voor een paar euro meer heb je dan 30fps, wat meer opnametijd en minder slecht geluid.

Ik denk dat ik me die 1tje ga bestellen. omgerekend incl. verzenden kost het €15,05

**edit: besteld :), als ie te slecht is wordt ie weer verkocht :P

[ Voor 7% gewijzigd door martjah op 02-09-2010 16:22 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:04
*O* Rupie heeft vanmiddag zijn AVD gehaald! Al met al slechts 14 lesjes gehad, 8 voor AVB en 6 voor AVD. Nu dus druk op zoek naar een leuke brommer!

Desktop | Server | Laptop

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

Als je kortere beentjes hebt dan heb ik nog een mooie gele Yamaha Fazer 600 uit 2002 te koop staan. Nieuw model, dus niet die van 1998 - 2002 maar de 2002 - 2004.
Deze is namelijk van moeders geweest en is dus verlaagd.

linkje: http://link.marktplaats.nl/370771542
Pagina: 1 ... 216 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.