And it goes BRAAAAAPP!
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Op naar de volgende les!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit weekend kleppen gemeten van mij Fazer, geen één had aandacht nodig, alles binnen de marges. Was de eerste meeting na 34k km. Carburateurs weer uitgelijnd en hij trekt nu zonder stotteren of vermogenshobbels.
10:00hrs begonnen, 11u klaar
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Yamaha MT-09
Op de website van Trailtech staat dat er motorspecifieke kits geleverd worden. Daarbij worden dan "Speed Sensor, Magnet Kit, and Temperature Sensor" meegeleverd.Bergie schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:55:
niceMaar hoe werkt dat eigenlijk? Hoe krijgt dat ding zijn input?
Ding heeft een gear indicator met 2 lampjes geel en rood. En nog tal van andere opties dus volgens mij is het wel een vooruitgang.
[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 23-08-2010 12:10 ]

Gisteren de wielen weer onder de blade gezet. Kan ik tenminste weer met vertrouwen sturen!
Wel maf dat de achterband 200/55/17 is ipv 190. Maar hierdoor word de band wel weer wat puntiger waardoor je meer grip zou moeten hebben met een extremere hellingshoek. Hopelijk snel weer een beetje weer om wat te kunnen testen.
Die heb ik ook in de schuur liggenTiMMieJ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:43:
Van het weekend nieuwe Bandjes gehaald namelijk de Dunlop GP Racer D211:
[afbeelding]
Gisteren de wielen weer onder de blade gezet. Kan ik tenminste weer met vertrouwen sturen!
Wel maf dat de achterband 200/55/17 is ipv 190. Maar hierdoor word de band wel weer wat puntiger waardoor je meer grip zou moeten hebben met een extremere hellingshoek. Hopelijk snel weer een beetje weer om wat te kunnen testen.
No signature required.
Btw, ik neem aan dat deze banden alleen voor op het circuit bedoelt zijn, in combinatie met droog weer? Of zijn deze ook geschikt voor normaal straat-gebruik? Dit vraag ik omdat een vriend van me 'versleten' circuit-banden op zn fietst heeft liggen. Die moet ie echt heel goed warm rijden anders is enige grip ver te zoeken.
[ Voor 58% gewijzigd door M14 op 23-08-2010 16:05 ]
och al zou er een stoerdere bril bij zitten. Ik vind het al bizar dat een bedrijf op de 3d hype wil meespringen door zoiets uit te brengen.M14 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:22:
Dat systeem is redelijk ruk, word met zo'n kleurfilter-bril gedaan.
And it goes BRAAAAAPP!

zat net highlights TT man 2010 te kijken.
zat ook stukje over de elecktro bikes in, dat ding van de Amerikaan Mark Miller ziet er toch best leuk uit.
http://www.wired.com/auto...zysz-isle-of-man-tt-zero/

http://wheels.blogs.nytim...e-most-dangerous-setting/
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Het gaat er niet om dat het een stoerdere bril is, maar om het feit dat deze '3d' techniek uit de middeleeuwen komt en gruwelijk achterhaalt is. Huidige 3d-films werken met een bril die synchroniseerd met het beeld en je ogen om-en-om het juiste beeldje laten zien door de andere kant donker te maken. Dan kloppen alle kleuren enz nog.ROFLASTC schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:19:
[...]
och al zou er een stoerdere bril bij zitten. Ik vind het al bizar dat een bedrijf op de 3d hype wil meespringen door zoiets uit te brengen.
Verwijderd
- Geen ideeM14 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:57:
- Is dat een goed merk?
- Zwevende schijven, musthave of valt het wel mee?
- Prijstechnisch ok of veel te duur?
- Is er een standaard voor remblokken, of moet ik dan ook de zuiger (of hoe heet dat ding) van dat merk hebben?
- Indien nee op de vorige vraag, die schijven in combinatie met rempads van een ander merk -> ok of nogo?
- Nee, je hebt zwevende schijven nodig als je klauwen vast zijn, en vaste als je klauwen al zweven. Zwevende schijven samen met een zwevende klauw kan geen kwaad, maar zwevende schijven zijn eerder krom door krachten van buitenaf. Een vaste schijf + vaste klauw is verkeerd, omdat je remblokjes altijd anders slijten aan beide kanten van de schijf, en de schijf dan niet netjes in je klauw zit, en er zijdelingse krachten op komen te staan.
- Nee, als de remblokken op je motor pakken, dan past hij in je remklauw. Als je een verkeerd blok hebt komt dat omdat hij niet bij de klauw past (vorm, aantal zuigers, grootte zuigers etc).
- Prima, ik had altijd lucas op mijn Brembo klauwen liggen.
Die 3D camera is eigenlijk gewoon een frame met daarin 2 'normale' 2D camera's.M14 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:14:
Het gaat er niet om dat het een stoerdere bril is, maar om het feit dat deze '3d' techniek uit de middeleeuwen komt en gruwelijk achterhaalt is. Huidige 3d-films werken met een bril die synchroniseerd met het beeld en je ogen om-en-om het juiste beeldje laten zien door de andere kant donker te maken. Dan kloppen alle kleuren enz nog.
Je krijgt dus 2 feeds vanuit een ander standpunt, waarmee je in theorie 3D beelden kunt genereren in gelijk welk formaat. Anaglyph 3D beeld is maar 1 van de mogelijke opties. Niet beste kwaliteit maar welk makkelijkst en meest toegankelijk.
Wat niet betekent dat die 3D camera geen crap is. Het zijn dus effectief gewoon 2 camera's met een plastiekje aan elkaar gebonden, en geen enkele vorm van synchronisatie. Dus 2x op record duwen en achteraf de 2 feeds proberen gesynchroniseerd te krijgen. Schijnt nogal een gerommel te zijn.
One's never alone with a rubber duck.
Daar komt ook nog een documentaire over "Charge" (Zelfde dudes als van "Faster") ergens dit jaar was het plan geloof ik.talin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:04:
[...]
zat ook stukje over de elecktro bikes in, dat ding van de Amerikaan Mark Miller ziet er toch best leuk uit.
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waarom zou de schijf niet netjes in je klauw zitten en zouden dr zijdelingse krachten op komen te staan?Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:30:
Een vaste schijf + vaste klauw is verkeerd, omdat je remblokjes altijd anders slijten aan beide kanten van de schijf, en de schijf dan niet netjes in je klauw zit, en er zijdelingse krachten op komen te staan.
leeg
Verwijderd
4x2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:17:
[...]
Waarom zou de schijf niet netjes in je klauw zitten en zouden dr zijdelingse krachten op komen te staan?
Gedetailleerd: als je linker blokje meer slijt als de rechter, en je knijpt je remhendel in, dan wil de schijf dus naar links.. maar dat kan hij niet, omdat de schijf niet zwevend is opgehangen. Tevens kan de klauw niet naar rechts om te compenseren, en dus gaat de schijf buigen ("buigen" is een groot woord, daarom dat ik zijdelinge krachten gebruikte).omdat je remblokjes altijd meestal anders slijten aan beide kanten van de schijf
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 19:31 ]
Ook die 'nieuwe' techniek blijft oud. Ik ben dik 15 jaar geleden naar de Futuroscope geweest en daar hadden ze alle varianten van 3D 'technologie'. Uiteindelijk blijft het allemaal hetzelfde: 2 beeldjes die je moet zien te isoleren. Zolang je er nog zo'n kötbril voor op moet, blijf ik er vanaf. Vijftiger jaren techniek is het...M14 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:14:
Het gaat er niet om dat het een stoerdere bril is, maar om het feit dat deze '3d' techniek uit de middeleeuwen komt en gruwelijk achterhaalt is. Huidige 3d-films werken met een bril die synchroniseerd met het beeld en je ogen om-en-om het juiste beeldje laten zien door de andere kant donker te maken. Dan kloppen alle kleuren enz nog.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
he, die gast heeft toch ook een docu gehad op Discovery waar hij probeerde een motor voor de motogp te bouwen. Die gast heeft echt centen over (en tijd zat).talin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
gaaf functioneel design trouwens!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
heeft waarschijnlijk met de financiën te maken. Het kost bakken met geld om een team mee te laten doen aan motogp races.steveman schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:39:
Vraag me toch af of ie met z'n MotoCyzcvzxcvxcvzcxxx C1 niet alsnog mee kan doen in 2012 wanneer ze weer 990/1000cc gaan gebruiken in de MotoGP...
Ik weet niet of je reactie op mijn fazertje was maar het zou een ideaal ding zijn voor een beginner. Hij is niet de mooiste meer maar daar is de prijs naar en omdat er hier en daar een krasje zit maakt het ook niet meer uit als je hem als beginneling laat donderen. In de eerste twee weken van mijn bezit heb ik hem 2 keer neer moeten leggen (geen schade maar hield hem niet meer). De motor is van 'een oud vrouwtje' geweest, het is een relatief kleine compacte motor, uitstekend voor dames of heren die niet te groot zijn, zelf ben ik er wat te groot voor._Apache_ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:31:
Oooh.. Mooi Fazertje, jammer dat men din nog niet aan het lessen is, anders had het wel iets voor haar geweest. Wat voor onderhoud heeft het nog nodig?
Dit weekend kleppen gemeten van mij Fazer, geen één had aandacht nodig, alles binnen de marges. Was de eerste meeting na 34k km. Carburateurs weer uitgelijnd en hij trekt nu zonder stotteren of vermogenshobbels.
10:00hrs begonnen, 11u klaar
Ik heb weinig ervaring met andere motoren, hooguit kort, maar deze oude fazer rijdt erg fijn. Nu ik er zo over praat krijg ik bijna spijt van het idee dat ik 'm weg doe, maar het is mooi geweest. Ik heb 5 jaar en 50000 km gereden, maar heb financieel nu andere prioriteiten.
Ik mis nu vooral de grote doppen, en heb (voor deze klus) 22 en 30 mm nodig. Verder zal ik het niet veel gebruiken, dus verwacht ik ook met een goedkoop setje wel de rest van m'n leven te kunnen doen.
Tot nog toe heb ik alleen deze voordelige gevonden: 32,50 euro voor 19 doppen van 8 t/m 32 mm.
Heeft iemand toevallig een tip voor een betere aanbieding?
Voor de volledigheid: Ik heb ook nog een kleinere momentsleutel op mijn verlanglijstje staan, en een hierop passend imbussetje.
Zal ik dan maar de eerste zijn die je feliciteerddaaan schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:42:
Zojuist mijn AVD gehaaldNu sparen voor een mooie motor
Ah, duidelijkVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:30:
[...]
- Geen idee
- Nee, je hebt zwevende schijven nodig als je klauwen vast zijn, en vaste als je klauwen al zweven. Zwevende schijven samen met een zwevende klauw kan geen kwaad, maar zwevende schijven zijn eerder krom door krachten van buitenaf. Een vaste schijf + vaste klauw is verkeerd, omdat je remblokjes altijd anders slijten aan beide kanten van de schijf, en de schijf dan niet netjes in je klauw zit, en er zijdelingse krachten op komen te staan.
- Nee, als de remblokken op je motor pakken, dan past hij in je remklauw. Als je een verkeerd blok hebt komt dat omdat hij niet bij de klauw past (vorm, aantal zuigers, grootte zuigers etc).
- Prima, ik had altijd lucas op mijn Brembo klauwen liggen.
Ook heb ik gemerkt dat de schijf zijdelings wel wat op en neer kan bewegen vanwege soort van bussen die tussen de schijf en het binnenste zitten. Het is niet zo dat ie makkelijk op en neer rammelt, maar er zit wel een aantal mm speling op. Een zwevende schijf moet je wel makkelijk op en neer kunnen rammelen, niet?
Ik snap hoe het 3d-gebeuren werktDieterVDW schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:39:
[...]
Die 3D camera is eigenlijk gewoon een frame met daarin 2 'normale' 2D camera's.
Je krijgt dus 2 feeds vanuit een ander standpunt, waarmee je in theorie 3D beelden kunt genereren in gelijk welk formaat. Anaglyph 3D beeld is maar 1 van de mogelijke opties. Niet beste kwaliteit maar welk makkelijkst en meest toegankelijk.
Wat niet betekent dat die 3D camera geen crap is. Het zijn dus effectief gewoon 2 camera's met een plastiekje aan elkaar gebonden, en geen enkele vorm van synchronisatie. Dus 2x op record duwen en achteraf de 2 feeds proberen gesynchroniseerd te krijgen. Schijnt nogal een gerommel te zijn.
Mwa, je hebt gelijk dat de techniek van 3d al lang bestaat. Echter bestaan de brillen, die automagisch synchroniseren met het beeldmateriaal zonder dat er een snoer aan zit, nog niet. Maar als je als bedrijf dan met de techniek van voor WOII komt ... tja, da's dan een beetje jammermphilipp schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:25:
[...]
Ook die 'nieuwe' techniek blijft oud. Ik ben dik 15 jaar geleden naar de Futuroscope geweest en daar hadden ze alle varianten van 3D 'technologie'. Uiteindelijk blijft het allemaal hetzelfde: 2 beeldjes die je moet zien te isoleren. Zolang je er nog zo'n kötbril voor op moet, blijf ik er vanaf. Vijftiger jaren techniek is het...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hoe lang kan dat apparaat rondrijden?talin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus buiten dat het een overdreven marketing stunt is, is het ook nog een oud ding. Een betere 3d oplossing zou het alleen maar nog duurder maken?M14 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:14:
Ik denk dat ik dit voorbij laat gaan deze kerst.
[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 24-08-2010 00:36 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Zou dat niet automatisch opgelost worden door het feit dat het hydraulische systeem daar automatisch voor compenseert en die ene zuiger gewoon wat verder uit de klauw staat ?Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:30:
[...]
Gedetailleerd: als je linker blokje meer slijt als de rechter, en je knijpt je remhendel in, dan wil de schijf dus naar links.. maar dat kan hij niet, omdat de schijf niet zwevend is opgehangen. Tevens kan de klauw niet naar rechts om te compenseren, en dus gaat de schijf buigen ("buigen" is een groot woord, daarom dat ik zijdelinge krachten gebruikte).
Het is een retorische vraag trouwens.
Kijk voor de grap eens of er motoren of auto's bestaan met vaste schijven en vaste klauwen en bedenk dan of grote fabrikanten een systeem wat volgens jou niet kan werken massaal zouden gebruiken.
leeg
1 Lap, als in: geen 2. Maar een lap daar is 60km, dus echt een duidelijk antwoord is het niet helaas.
De reactie was inderdaad op jouw bericht. De prijs is er heel scherp, zelfs nog wat aan de lage kant, maar dat kan ik niet goed beoordelen, omdat ik niet ver kan inzoomen op de foto's. Aan de andere kant is er ook wat minder vraag naar het <'02 model met vierkant lampen in het neusje.Q schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:00:
[...]
Ik weet niet of je reactie op mijn fazertje was maar het zou een ideaal ding zijn voor een beginner. Hij is niet de mooiste meer maar daar is de prijs naar en omdat er hier en daar een krasje zit maakt het ook niet meer uit als je hem als beginneling laat donderen. In de eerste twee weken van mijn bezit heb ik hem 2 keer neer moeten leggen (geen schade maar hield hem niet meer). De motor is van 'een oud vrouwtje' geweest, het is een relatief kleine compacte motor, uitstekend voor dames of heren die niet te groot zijn, zelf ben ik er wat te groot voor.
Ik heb weinig ervaring met andere motoren, hooguit kort, maar deze oude fazer rijdt erg fijn. Nu ik er zo over praat krijg ik bijna spijt van het idee dat ik 'm weg doe, maar het is mooi geweest. Ik heb 5 jaar en 50000 km gereden, maar heb financieel nu andere prioriteiten.
Deze fazer is ook de enigste motor waar ik veel meters mee gereden hebt. Heb op de 25kW versie gereden (huur), en mijn eigen fazer (koop), 70kW. Daarnaast nog ook op een Honda 900F Hornet (vader), maar toch verlang ik naar de fazer, veel luxer uitgevoerd. (middenbok, brandstofmeter, (top-)kofferrails, verstelbare spiegels)
Het voelt voor mij zelfs niet eens als een beginnersfiets, omdat ik deze toch niet snel vergroei imho. Ga er dit weekend voor de 2e keer mee de Alpen in, heb absoluut niet de indruk dat hij vermogen of koppel te kort komt. De een vergroeid een motor sneller dan de ander..
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Idd eind jaren 90 heb ik al een demo gezien op CEBIT.. maar toch is het leuk dat het nu eindelijk mainstream geworden is, het kan een mooie toevoeging geven aan de film beleving.Crazyanz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:25:
3d is overrated markting rommel. die onzin bestond echt al tig jaar geleden maar omdat avatar zoon hit was moet alles ineens 3d want dat is hip. Als 6 jarig ventje ala 17 jaar geleden zat ik al bij het dolfinarium of al places naar 3d films te kijken incl water spetter effecten XD

Mooi zithouding, rijdt super
Asus Zenbook i7 256gb
Wat bedoel je juist met 'dat systeem'? Ik dacht dat je daarmee de Tachyon XC 3D bedoelde.M14 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:04:
[...]
[...]
Ik snap hoe het 3d-gebeuren werkt. Het punt is dat bij dat systeem gebruik wordt gemaakt van kleurfilters. Gevolg daarvan is dat je kleuren fucked-up raken. Wat nu in de bios enzo wordt gebruikt is een bril die, gesynchroniseerd met het filmmateriaal, om en om het juiste oog het juiste beeldje laat zien.
En die maakt net geen gebruik van kleur, dat is slechts 1 van de opties. In theorie kun je de videobeelden die je met die Tachyon XC 3D maakt ook perfect exporten naar het formaat van in de bioscoop.
Thnx, kreeg al het gevoel dat ik felicitaties moest gaan eisenM14 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:04:
[...]
Zal ik dan maar de eerste zijn die je feliciteerd![]()
Proficiat
![]()
One's never alone with a rubber duck.
Verwijderd
Dit topic gaat ook zo snel!daaan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Thnx, kreeg al het gevoel dat ik felicitaties moest gaan eisen
Gefeliciteerd! Welke Harley word het?
Zie het net pas (en dat de rest er overheenleest:P), maar gefeliciteerd!daaan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Ben zelf (nog steeds) aan het wachten tot ze m'n examen AVB aanvragen. Wacht nu alles bij elkaar al ruim een maand. Zaten wel 2 weken vakantie tussen, maar zou toch zeggen dat ze het ook wel kunnen regelen als ik in het buitenland ben
Anyway, ben vrijdag maar eens binnengestapt bij Motomoda in Eindhoven waar ik vrij snel (ruim uurtje) weer naar buiten stapte met een fijn motorpak (jas, broek, helm, handschoenen, laarzen had ik al). Prima geholpen daar, hadden gelukkig snel genoeg door dat het mij om een niet te duur, functioneel en praktisch pak ging en niet perse om Rossi achtige looks. Als ik over een paar jaar student-af ben en wat meer te besteden heb komt er nog wel een fijne
Op weg daarheen ook gemerkt dat dat 25KW dingetje echt niet harder dan 130 gaat, moest op de snelweg het gas vol opentrekken om het bij te houden.
Besparen op (goed) gereedschap kan je wel eens duur komen te staan als je wat stuk draait (en dan bedoel ik niet dat je je gereedschap naar de kl*te helpt maar dat je het object waar je aan "schroeft/sleutelt" vernachelt door slecht passend/uitgelopen spul), dus ik zou als ik jou was toch eerste eens een beetje rond gaan horen/kijken wát er allemaal te krijgen is tegen acceptabele prijzen áls je er meer mee wil gaan doen dan af en toe een fietswiel mee vervangen.RemcoDelft schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:01:
Nu ik mijn achterwiel, achterbrug en kettingset verspreid door de schuur heb liggen (kettingset was versleten), is het hoog tijd om een fatsoenlijke doppenset te gaan kopen (zodat ik mijn gloednieuwe momentsleutel ook daadwerkelijk kan gebruiken).
Ik mis nu vooral de grote doppen, en heb (voor deze klus) 22 en 30 mm nodig. Verder zal ik het niet veel gebruiken, dus verwacht ik ook met een goedkoop setje wel de rest van m'n leven te kunnen doen.
Tot nog toe heb ik alleen deze voordelige gevonden: 32,50 euro voor 19 doppen van 8 t/m 32 mm.
Heeft iemand toevallig een tip voor een betere aanbieding?
Voor de volledigheid: Ik heb ook nog een kleinere momentsleutel op mijn verlanglijstje staan, en een hierop passend imbussetje.
Mannesmann Greenline spul is zéér goed betaalbaar én semi-professioneel (spul kun je je voor thuisgebruik eigenlijk geen bult aan vallen, alleen let wel op de diverse lijnen die ze voeren. Greenline is écht beter dan de rest maar ook wat duurder). Sonic is óók goed betaalbaar én wordt professioneel bij de VAG groep gebruikt, en vaak zijn er ook wel aanbiedingen te vinden van Hazet/Gedore/Rahsol//Stahlwille/Beta/PB/Facom...... en als je even zoekt ook nog wel van Snap-On maar dat spul vind ik persoonlijk zwaar overrated.
Merken als Stanley / B&D / Teng .... zijn leuk om een paar honderd Ikea kasten mee in elkaar te zetten ... maar niet voor automotive gebruik (IMHO).
Online bestellen bij een willekeurige webshop/handelaar is overigens bijna altijd goedkoper dan via een Brezan winkel o.i.d. .... totdat je bij zo'n winkel gewoon om korting vraagt
En uiteraard alle geslaagden gefeliciteerd én diegene die een andere/nieuwe motor gekocht hebben óók
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 25-08-2010 12:44 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
loldaaan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Gefeliciteerd aan alle geslaagden natuurlijk
And it goes BRAAAAAPP!
Ze hebben vanaf 6:30 een live timing via GPS op de site. Ik sta daar niet tussen natuurlijk, maar wie het leuk vindt om poppetjes heen en weer te zien gaan (sommigen gaan een keer of 6).
Mocht er interesse zijn in de route (die er leuk uitziet moet ik zeggen), hier links naar mijn dropbox:
Garmin GDB formaat
KLM formaat
De route is trouwens voor het grootste gedeelte gestolen. Ik heb er een stuk aangeplakt (naar Luik) en een lus eruit geknipt. Het was een rondrit door Frankrijk in een aantal etappes. Die heb ik dus aan elkaar geplakt.
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 24-08-2010 19:56 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ah, weet nu ook meteen waar je huis woont?

Hmm... tyre doet 't toch niet helemaal goed lijkt 't?
[ Voor 68% gewijzigd door steveman op 24-08-2010 20:22 ]
Vaste schijven en vaste remklauwen kunnen ook wel, maar dan moet je aan beide kanten van de remklauw zuigers hebben die kunnen bewegen. Als dat niet kan (zoals bij mijn motor, ik heb maar aan 1 kant van de remklauw zuigers) moet de remklauw of de remschijf kunnen bewegen. Anders duw je de remschijf krom.4x2 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:06:
[...]
Kijk voor de grap eens of er motoren of auto's bestaan met vaste schijven en vaste klauwen en bedenk dan of grote fabrikanten een systeem wat volgens jou niet kan werken massaal zouden gebruiken.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
@ Widow: Explain
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 24-08-2010 20:40 ]
Wat is Tyre en waarom laat ie een rare route zien? Probeer de KML file eens in Koekel Earth, dan zie je hoe ie loopt.steveman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:18:
Zo, daar staat Tyre best wel even op te pruttelen
Mijn motor staat zelfs op Streetview!Ah, weet nu ook meteen waar je huis woont?
[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 24-08-2010 20:54 ]
ik moet een nieuwe achterband. kennelijk is burnouts maken niet zo best voor je band. Nu zit ik voor het volgende cosmetische dilemma
of pilot activ

of weer bt45

zelf vindt ik de activ mooier. maar heb nu 12k prettig gereden op de bt's. volgens de tests doen ze allebei prima in regen en droog.
iemand een idee? Ja Michelin power corsa dragons 2ct zijn veel koeler. maar die zijn er niet in 130/70 18. klote maat op die fzr. volgend jaar maar een andere achtervelg+brug...
[ Voor 11% gewijzigd door _Erikje_ op 24-08-2010 23:49 ]
Neem een goede. Is een Pilot Road niet iets? Goede band, gaat lang mee. Of doet dat het niet lekker op een Fazer? Die PR heeft meer dan genoeg grip voor normaal straatgebruik en slijt veel minder snel dan een sportband._Erikje_ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:46:
zelf vindt ik de activ mooier.
Nee, dan moet de klauw kunnen bewegen, een zwevende schijf duw je ook gewoon krom, die vangen dat echt niet op, zoveel kunnen ze niet bewegen (en als ze dat wel kunnen zijn ze verrot, een paar uitzonderingen daar gelaten)Widow schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:30:
[...]
Vaste schijven en vaste remklauwen kunnen ook wel, maar dan moet je aan beide kanten van de remklauw zuigers hebben die kunnen bewegen. Als dat niet kan (zoals bij mijn motor, ik heb maar aan 1 kant van de remklauw zuigers) moet de remklauw of de remschijf kunnen bewegen. Anders duw je de remschijf krom.
Het ging om het feit dat je volgens chucky nooit een vaste klauw en vaste schijf kon combineren en dat is gewoon onzin.
leeg
Ik heb zelf een setje BT-090 sloffen onder mijn FZR 600. Ondanks dat ik er best veel snelwegkilometers mee rijd, behouden de banden best goed hun vorm. Dit zal ook wel komen doordat ik voor die snelwegkilometers er altijd 2.5-2.7 bar in stop. Maar als ik ze dan aflaat tot ~2.0-2.2 bar dan kan ik er heerlijk mee rijden op de bochtige weggetjes. Ook in de regen heb ik niets te klagen over de grip van deze banden. Zit nu al dik over de 10k km, maar moet er dan wel bijzeggen dat ik met deze motor niet als een idioot sprintjes trek en ook niet veel op de zijkant van de banden rijd._Erikje_ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:46:
alle geslaagden stikken er maar in, ik ben belangrijker![]()
iemand een idee? Ja Michelin power corsa dragons 2ct zijn veel koeler. maar die zijn er niet in 130/70 18. klote maat op die fzr. volgend jaar maar een andere achtervelg+brug...

[ Voor 6% gewijzigd door Steffie op 25-08-2010 02:51 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
hoor veel goede verhalen over de band, maar hij is niet in mijn maat te krijgen.mphilipp schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:51:
[...]
Neem een goede. Is een Pilot Road niet iets? Goede band, gaat lang mee. Of doet dat het niet lekker op een Fazer? Die PR heeft meer dan genoeg grip voor normaal straatgebruik en slijt veel minder snel dan een sportband.
veel te veel werk om elke keer de spanning te veranderen... maar gaat dat goed met 150/60 ipv 130/70?Steffie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:47:
[...]
Ik heb zelf een setje BT-090 sloffen onder mijn FZR 600. Ondanks dat ik er best veel snelwegkilometers mee rijd, behouden de banden best goed hun vorm. Dit zal ook wel komen doordat ik voor die snelwegkilometers er altijd 2.5-2.7 bar in stop.
Nu ik er langer over nadenk weet ik eigenlijk niet of mijn FZR wel standaardvelgen heeft. Die motor heb ik ooit tweedehands gekocht en nog nooit iets aan veranderd, behalve nieuwe banden en ketting+tandwielen. In ieder geval past dit formaat achterband wel goed tussen de achterbrug. 150/60R18 is de typeaanduiding van de achterband._Erikje_ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:08:
veel te veel werk om elke keer de spanning te veranderen... maar gaat dat goed met 150/60 ipv 130/70?
-edit
Volgens deze link is het geen probleem: http://www.fzrarchives.co...t=0&p=416320&#entry416320
Overigens heb ik een FZR 600 uit 1989. Ik heb net mijn velg even bekeken en die is dus 3.50" breed. Dus als jij een nieuwere FZR met een 4" brede velg hebt dan zal het al helemaal geen probleem zijn om zo'n formaat band te monteren. In al die kilometers heb ik in ieder geval nog nooit problemen gehad met deze combinatie velg en band.
[ Voor 52% gewijzigd door Steffie op 25-08-2010 15:02 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dit spul zou dus allemaal nog verkrijgbaar moeten zijn voor jouw FZR600 uit '89.
[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 25-08-2010 18:14 ]
Ik rij nu met BT-023. Sport/tour band die momenteel overal als beste uit de test komt. Bevalt me prima! Hij moet vooral goed op slijtage scoren, maar dat moet zich dan nog maar bewijzen. Hiervoor reed ik met Pilot Road's... daarmee heb ik 20.000 KM kunnen rijden ongeveer. Best aardig gezien ik sportieve rijstijl heb._Erikje_ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:46:
ik moet een nieuwe achterband. kennelijk is burnouts maken niet zo best voor je band. Nu zit ik voor het volgende cosmetische dilemma
of pilot activ
[afbeelding]
of weer bt45
[afbeelding]
zelf vindt ik de activ mooier. maar heb nu 12k prettig gereden op de bt's. volgens de tests doen ze allebei prima in regen en droog.
Vergeet trouwens niet dat je vaak verschillende banden op 1 velg kunt plaatsen. Bijvoorbeeld waar normaal 19 waar normaal 18 op zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Loona35 op 25-08-2010 18:26 ]
Maareh ... op een 18" wiel ga je géén 19" band passend krijgen en andersom al helemaal niet. Wel kun je vaak iets spelen met de breedte en hoogte van de band. Een en ander is vooral afhankelijk van de breedte van de velg én de afstand tussen de brugpoten áchter of het voorspatbord
Op een R6 uit 2003/4/5 bijvoorbeeld past een 120/70/17 vóór terwijl er eigenlijk een 120/60/17 op hoort te liggen. Enige probleem is ooit dat er een steentje in je band kan blijven hangen en je daarmee een kras in spatbord zet aan de binnenzijde, maar écht kwaad kan het niet.
Fiets rijdt met die 120/70/17 (IMHO) wél een heel stuk prettiger doordat 'ie veel gemakkelijker de bochten in "valt"
[ Voor 65% gewijzigd door Will_M op 25-08-2010 18:58 ]
BT-45 doen het imo een stuk beter dan de active. De active is imo de slechtste band uit dat segment (Dunlop Arrowmax, bt-45 en de active) De dunlop doet het ook wel aardig, maar is volgens mij net een slagje minder sportief dan de bt-45_Erikje_ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:46:
of pilot activ
[afbeelding]
of weer bt45
[afbeelding]
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar een 19 inch band op een 18 inch velg gaat niet passen, dan loopt die gewoon leeg.Loona35 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:25:
[...]
Ik rij nu met BT-023. Sport/tour band die momenteel overal als beste uit de test komt. Bevalt me prima! Hij moet vooral goed op slijtage scoren, maar dat moet zich dan nog maar bewijzen. Hiervoor reed ik met Pilot Road's... daarmee heb ik 20.000 KM kunnen rijden ongeveer. Best aardig gezien ik sportieve rijstijl heb.
Vergeet trouwens niet dat je vaak verschillende banden op 1 velg kunt plaatsen. Bijvoorbeeld waar normaal 19 waar normaal 18 op zit.
Zoveel werk is het toch niet om de bandenspanning aan te passen? Als ik naar mijn ouders over de snelweg rijd, rijd ik voor op 2.4 en achter op 3.0 of 3.3 (met vriendin achterop), waar ik normaal met 2.2v en 2.3a rijdt. Met vriendin achterop wordt dat 2.5 of 2.6 achter._Erikje_ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:08:
[...]
hoor veel goede verhalen over de band, maar hij is niet in mijn maat te krijgen.
[...]
veel te veel werk om elke keer de spanning te veranderen... maar gaat dat goed met 150/60 ipv 130/70?
[ Voor 36% gewijzigd door M3rcury op 25-08-2010 18:54 ]
No signature required.
Klopt! Ik vergis me met de breedte en hoogte van de band. Ik bedoelde dat je die kunt aanpassen zodat als je maatje groter neemt de band wat boller komt te staan. Waardoor ie misschien toch net wat meer keuze in banden heeft.
Tyre: http://www.janboersma.nl/gett/mphilipp schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:53:
[...]
Wat is Tyre en waarom laat ie een rare route zien? Probeer de KML file eens in Koekel Earth, dan zie je hoe ie loopt.
[...]
Mijn motor staat zelfs op Streetview!
Lol, even kijken naar je brommert
[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 25-08-2010 19:39 ]
ik had een vergelijking gelezen van een motormagazine en die waren over beide banden erg te spreken, iets meer over de bt45 maar niet doorslaand beter ofzo...M3rcury schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:51:
[...]
BT-45 doen het imo een stuk beter dan de active. De active is imo de slechtste band uit dat segment (Dunlop Arrowmax, bt-45 en de active) De dunlop doet het ook wel aardig, maar is volgens mij net een slagje minder sportief dan de bt-45
jaIk weet niet waar je dat vandaan hebt, maar een 19 inch band op een 18 inch velg gaat niet passen, dan loopt die gewoon leeg.
heb geen haakse ventielen en vooral voor is het een enorm gehannes (als in, bij de meeste tankstations past de luchtslang niet op mijn ventiel).Zoveel werk is het toch niet om de bandenspanning aan te passen? ...
M'n voorbandje is nog prima, die is namelijk gelijk met mijn voorband achterband vernieuwd (12k geleden ofzo). en dat is ook een bt45.DECOY88 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:12:
@_erikje_ is je voorband ook op? aangezien je bridgestone en mischellin het beste niet moet combineren wegens verschillende type karkassen.
Denk dat ik toch voor de minder exotische keuze ga: de bt45.
nu eerst mijn oude band op-burnen
[ Voor 0% gewijzigd door _Erikje_ op 26-08-2010 10:50 . Reden: *hik* ]
Koop een haaks verloopstukje bij een motorzaak_Erikje_ schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:35:
[...]
heb geen haakse ventielen en vooral voor is het een enorm gehannes (als in, bij de meeste tankstations past de luchtslang niet op mijn ventiel).
[...]
* _Erikje_ is a lazy bastardJelte schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 07:37:
[...]
Koop een haaks verloopstukje bij een motorzaak
Wat klopt er niet?_Erikje_ schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:35:
M'n voorbandje is nog prima, die is namelijk gelijk met mijn voorband vernieuwd (12k geleden ofzo). en dat is ook een bt45.
ik moet niet meer met bier op, op forums zitten....
Maar iedere keer als ik dat zeg verslijten mensen me voor gek.
leeg
Wilde gisteren even nieuwe knippers aan de voorkant monteren maar na een kwartier schelden over het gebruik aan ruimte heb ik maar de hele topkuip er afgeschroefd. En toen begon het te regenen dus kon ik nog niet verder.
Het knipperrelais moet ook vervangen worden maar dit wordt ook nog een leuke klus. Dan moet ik de kuip op de kont eraf hebben. En het bestaande relais is 2 polig en mijn nieuwe relais is 3 polig. Dus dat wordt ook nog ff puzzelen
Yamaha MT-09
Nu ben ik op zoek naar een mooie All-road, ook omdat ik volgend jaar wat meer avontuurlijke reizen op de motor wil gaan maken. Nu zag ik gister in een motorzaak een Honda Dominator staan uit 1995, met ongeveer 20.000 op de teller voor een schappelijke prijs. De eigenaar vertelde mij dat ik dat ding maar een middag mee moest nemen, en als het mij beviel kon er zelfs over de prijs nog wat onderhandeld worden.
Is zo'n dominator wat om ook een beetje mee te touren? En zitten er nog nadelen aan dat model? Ik was van plan daar een hoge kuipruit en twee kunststof koffers op te plakken, en in het voorjaar een ritje Zweden te gaan maken. Ik ga in ieders geval maandag even een middagje rondtuffen op dat ding.
Pic van het apparaat:
[ Voor 7% gewijzigd door sjukke op 26-08-2010 11:35 ]
Verwijderd
Ik had natuurlijk compleet over het hoofd gezien dat er ook klauwen met zuigers aan beide kanten zijn, bedankt voor de verbetering4x2 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:20:
[...]
Nee, dan moet de klauw kunnen bewegen, een zwevende schijf duw je ook gewoon krom, die vangen dat echt niet op, zoveel kunnen ze niet bewegen (en als ze dat wel kunnen zijn ze verrot, een paar uitzonderingen daar gelaten)
Het ging om het feit dat je volgens chucky nooit een vaste klauw en vaste schijf kon combineren en dat is gewoon onzin.
Als je gaat kijken, kijk dan ook even naar een transalp (en evt een africa twin), die zijn wel wat minder geschikt voor het zandwerk omdat ze een stuk zwaarder zijn, maar een 2 cilinder zal op langere stukken wat prettiger rijden.sjukke schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:15:
Is zo'n dominator wat om ook een beetje mee te touren? En zitten er nog nadelen aan dat model? Ik was van plan daar een hoge kuipruit en twee kunststof koffers op te plakken, en in het voorjaar een ritje Zweden te gaan maken. Ik ga in ieders geval maandag even een middagje rondtuffen op dat ding.
Pic van het apparaat:
[afbeelding]
leeg
Dominator blok is bijna hetzelfde blok als de xr600 serie, zitten een paar zwakke punten op dat blok zoals de oliepomp. xtz660 is dan volgens mij makkelijker qua onderhoud.
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9665.0
Bv. zoiets, vriend van me heeft laatst een rood/witte op de kop getikt voor 1000euro. Met net zoveel km's als deze advertentie.
Africa twin reist natuurlijk weer ff comfortabeler maar zijn dan ook weer stukje duurder en zwaarder.
kosten ook even meer.:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9678.0
Ik ben zoiezo geen fan van bridgestone! Gebaseerd op het feit dat ik gewoon te goede ervaringen heb met Michelin voor straat en Pirelli voor het circuit. Heb er nu alleen Dunlops onder zitten maar nog niet kunnen testen (GP Racer D211 zoals eerder vermeld). Het is wel slecht weer de laatste tijd. Hopelijk is het zondag wat beter weer voor de MFMM4x2 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:51:
Brrr, BT45, die ellendige dingen zitten op iedere motor die ik koop en ik gooi ze dr altijd binnen 50km vanaf na minstens zoveel bijna crashes

Heb er nu iets van 1000km mee gereden en ze bevallen mij erg goed. Er zat eerst een Pilot Power achter en een Pilot Road voor, was helaas al zo bij de aanschaf van de motor. Die Road voorband heb ik meerdere malen iets voelen wegglijden.
Ik heb zijn grotere Circuitbroertje er nu onder liggen:PilatuS schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:04:
Een tijdje terug ben ik eens goed rond gaan zoeken naar een set nieuwe banden. Aangezien ik bezig ben steeds wat platter te gaan was ik opzoek naar goede sportbanden. Eerst dacht ik maar voor de Pilot Powers te gaan. Na aardig wat onderzoek is het een setje Dunlop Sportmax Sportsmarts geworden
Sportmax GP D211
Ik heb zo'n R6 gehad en ben ook snel afgestapt van die 60 voorband. MAAR! LET OP! Als je naar een 70 voorband gaat, wordt de voorkant van de motor hoger. Daardoor gaat je motor ondersturen als een dolle. Hij wil dus in lange doordraaiers naar de buitenkant van de bocht lopen! Niet wat je gewend bent want een R6 van 2003 of nieuwer blijft normaal in een bocht liggen alsof ie op rails loopt.Op een R6 uit 2003/4/5 bijvoorbeeld past een 120/70/17 vóór terwijl er eigenlijk een 120/60/17 op hoort te liggen. Enige probleem is ooit dat er een steentje in je band kan blijven hangen en je daarmee een kras in spatbord zet aan de binnenzijde, maar écht kwaad kan het niet.
Fiets rijdt met die 120/70/17 (IMHO) wél een heel stuk prettiger doordat 'ie veel gemakkelijker de bochten in "valt"
DUS, als je een hogere voorband monteert moet je dat op de een of andere manier compenseren. De meest logische manier is om de voorvork een paar millimeter door de kroonplaat te laten zakken. Maar, dan mis je wat grondspeling. Er is een mooiere manier. De achterschokbreker heeft helaas geen rijhoogte-verstelling, maar de schokbreker zit bovenaan met 1 bout aan het frame vast. Als je die bout losmaakt en je zet daar een ring op van een mm of 2 a 3, dan komt de achterkant van de motor verder omhoog en compenseer je dus ook de omhoog gekomen voorkant. Het mooie is dat je in totaal ook iets meer grondspeling hebt. Wat wel prettig is op een R6 met standaard voetsteppies
Wat versta je onder 'steeds wat platter'?PilatuS schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:04:
Een tijdje terug ben ik eens goed rond gaan zoeken naar een set nieuwe banden. Aangezien ik bezig ben steeds wat platter te gaan was ik opzoek naar goede sportbanden. Eerst dacht ik maar voor de Pilot Powers te gaan. Na aardig wat onderzoek is het een setje Dunlop Sportmax Sportsmarts geworden. In een aantal tests kwam deze er erg goed uit. Beter dan de Pilot Powers en zelfs beter dan de Pilot Pure's, de opvolger van de Powers.
[afbeelding]
Heb er nu iets van 1000km mee gereden en ze bevallen mij erg goed. Er zat eerst een Pilot Power achter en een Pilot Road voor, was helaas al zo bij de aanschaf van de motor. Die Road voorband heb ik meerdere malen iets voelen wegglijden.
Een pilot road is ook geen sportband. Ik heb nu Pilot Power 2CT's op mijn R1 liggen (omdat ik volgende week 2 weken naar italie ga om in de dolomieten te spelen en ik dus een achterband nodig heb die minstens 4000km mee gaat) en die gaan bij 'normaal' gebruik op straat echt niet glijden. Dan moet je wel ontzettend lomp gaan doen, zelfs met een R1. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zo gek doen op straat.
Over hellingshoeken zou ik me al helemaal geen zorgen maken. Met een pilot power 2ct kun je gerust je elleboog tegen het asfalt leggen als je dat leuk vindt. Je knie zelfs met koude bandjes na letterlijk 100mtr rijden. Geen probleem hoor. Als je dan maar niet vol het gas erop gooit als je de bocht uitkomt.. Maar dat kan met geen enkele band.
P.S. Met een pilot road band kun je ook prima je knie aan de grond rijden en flinke hellingshoeken maken... Remmend de bocht insturen en hard uit accelereren moet je alleen iets rustiger doen. Middenin de bocht je knie aan de grond leggen heb je niet zoveel grip voor nodig hoor.
Die dunlops heb ik ook ervaring mee. Zijn prima banden met droog weer, maar je moet bij nat wegdek wel echt rustig aan doen.
[ Voor 26% gewijzigd door FragDaddy op 26-08-2010 14:40 ]
Have a wheelie good weekend!
De achterband was bijna op en de voorband had nog wel een milimeter of 3 profiel. Door het gebrek aan vertrouwen in die voorband heb ik toen besloten om maar gelijk beide banden te vervangen. Toen heb ik ook wel gevonden dat de Pilot Power 2CT's prima banden zijn, alleen zouden de Dunlops nog net wat beter moeten zijn. Niet dat ik tegen de max van zowel de Michelin of de Dunlops aanloop, maar waarom dan niet gelijk 1 van de beste banden nemen ?
Dat de Dunlops bij nat weer wat minder zijn maakt mij niet uit. Ik rij vrijwel alleen voor de lol en dus ook vrijwel nooit met nat weer. Als ik dan toch regen tegenkom doe ik het wel rustig aan.

Ik wil dit bord
And it goes BRAAAAAPP!
Ik had dat met die FZR ook. Daar zat een BT45 voorband op toen ik die kocht. Iedere keer bij het oprijden van de snelweg met een redelijk scherpe knik die omhoog loopt verloor die band grip en schoof regelmatig zelfs een stukje naar buiten. Die oprit is toch zo'n 10km van mijn huis af met in de aanloop daarheen de nodige bochtjes. Dan mag zo'n band toch wel een keer op temperatuur zijn en voldoende grip bieden, maar niet dus. Met die BT-090 (en de BT-96 op mijn RS250) gaat die bocht wel lekker.4x2 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:51:
Brrr, BT45, die ellendige dingen zitten op iedere motor die ik koop en ik gooi ze dr altijd binnen 50km vanaf na minstens zoveel bijna crashes
Die 2004 heb ik allang niet meer. Heb in 2009 een overjarige blauw/wit/goude 2008 gekocht (en die 2004 daar op ingerolen) en die staat standaard al op 120/70/17 ...FragDaddy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:26:
[...]
Ik heb zo'n R6 gehad en ben ook snel afgestapt van die 60 voorband. MAAR! LET OP! Als je naar een 70 voorband gaat, wordt de voorkant van de motor hoger. Daardoor gaat je motor ondersturen als een dolle. Hij wil dus in lange doordraaiers naar de buitenkant van de bocht lopen! Niet wat je gewend bent want een R6 van 2003 of nieuwer blijft normaal in een bocht liggen alsof ie op rails loopt.
DUS, als je een hogere voorband monteert moet je dat op de een of andere manier compenseren. De meest logische manier is om de voorvork een paar millimeter door de kroonplaat te laten zakken. Maar, dan mis je wat grondspeling. Er is een mooiere manier. De achterschokbreker heeft helaas geen rijhoogte-verstelling, maar de schokbreker zit bovenaan met 1 bout aan het frame vast. Als je die bout losmaakt en je zet daar een ring op van een mm of 2 a 3, dan komt de achterkant van de motor verder omhoog en compenseer je dus ook de omhoog gekomen voorkant. Het mooie is dat je in totaal ook iets meer grondspeling hebt. Wat wel prettig is op een R6 met standaard voetsteppies
>>knip<<
Maar de rest van je verhaaltje klopt helemaal
Die dunlops zijn NET nieuw (2e kwartaal dit jaar). Zijn in de regen 1 van de betere sportbanden die je kan kopen. Alleen de Power 2ct is nog beter in de regen.FragDaddy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:26:
Die dunlops heb ik ook ervaring mee. Zijn prima banden met droog weer, maar je moet bij nat wegdek wel echt rustig aan doen.
Ik denk dus dat je ervaring hebt met de qualifier RR, welke ongeveer hetzelfde profiel heeft als de Sportsmart.
[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 26-08-2010 16:09 ]
No signature required.
In mijn ervaring volgt de motor juist met een 60-band beter dan de 70-band. M.a.w. ik hoef alleen maar de bocht door te kijken en de R6 volgt vanzelf. Met de 70-band heb ik dit gevoel een stuk minder.
Eén van de redenen is het argument van Wimmel; de motor 'valt' inderdaad dan meer de bochten in. Dit gevoel kan mij eigenlijk niet zo bekoren.
Conclusie: het monteren van een 60 of een 70 band hangt af van de rijstijl/wensen van de berijder (subjectief). Je zou ze eigenlijk eens beiden moeten proberen.
Ik denk dat je er echt een keer mee moet gaan rijden. Eéncylinders worden al snel versleten voor bokkende trilmachines met te weinig vermogen, maar in de praktijk valt dat wel mee.sjukke schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:15:
Pic van het apparaat:
[afbeelding]
Ik ben zelf van plan om m'n kuipruit te verlagen, omdat m'n helm stiller is in een "schone" niet-turbulente luchtstroom. De luchtdruk vind ik goed te doen <120km/h. Probeer maar es om staand te rijden.
Ik ben ook een beetje afgestapt van het idee van harde koffers. Je hebt een flink rek nodig om ze aan op te hangen, de motor wordt er vrij breed van, ze zijn niet echt goedkoop en volgens mij wil je zo'n ding niet op je been hebben.
Deze zijtassen lijken me wel wat, eventueel met een licht rekje om ze van de uitlaat te houden: http://www.sportxl.nl/ind...article&aid=71215&lang=NL
I reject your reality, and substitute my own.
Dat merk ik bij mijn motor ook. Als ik maximaal rechtop ga zitten kom ik net terecht in een niet turbulente luchtstroom. Dit scheelt enorm veel lawaai met de helm die ik heb. Mijn huidige helm heb ik voornamelijk voor de stilte gekocht. Nou is deze helm ook vele malen stiller dan mijn oude, alleen jammer dat de luchtstroom wat roet in het eten gooit. Ik heb met mijn motor alleen geen optie een ruit te monteren die het zou oplossen. Ik vind het wel opvallend hoe enorm veel het scheelt bij 80+ km/u.Ik ben zelf van plan om m'n kuipruit te verlagen, omdat m'n helm stiller is in een "schone" niet-turbulente luchtstroom
Natuurlijk kun je het beste 1 van de beste banden nemen. Ik geef alleen even aan dat de 2CT's nogsteeds geen slechte banden zijn. Zeker niet voor de relatief lange levensduur die ze geven en voor het gedrag in de regen. Wat voor mij de komende weken interessant is ivm vakantie. Daarna stap ik wel weer over naar Michelin Pure's ofzo.PilatuS schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:50:
De achterband was bijna op en de voorband had nog wel een milimeter of 3 profiel. Door het gebrek aan vertrouwen in die voorband heb ik toen besloten om maar gelijk beide banden te vervangen. Toen heb ik ook wel gevonden dat de Pilot Power 2CT's prima banden zijn, alleen zouden de Dunlops nog net wat beter moeten zijn. Niet dat ik tegen de max van zowel de Michelin of de Dunlops aanloop, maar waarom dan niet gelijk 1 van de beste banden nemen ?
Dat de Dunlops bij nat weer wat minder zijn maakt mij niet uit. Ik rij vrijwel alleen voor de lol en dus ook vrijwel nooit met nat weer. Als ik dan toch regen tegenkom doe ik het wel rustig aan.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb die nieuwe dunlops nog niet gehad, maar ik heb de afgelopen jaren zo'n beetje alle dunlop sportbanden sinds de D207 gehad en ze waren allemaal prut in de regen. Ik nam dus aan dat deze ook nie tgeweldig was, maar kennelijk heb ik ongelijk en hebben ze het nu wel onder de knie. Alleen maar mooi!M3rcury schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:08:
[...]
Die dunlops zijn NET nieuw (2e kwartaal dit jaar). Zijn in de regen 1 van de betere sportbanden die je kan kopen. Alleen de Power 2ct is nog beter in de regen.
Ik denk dus dat je ervaring hebt met de qualifier RR, welke ongeveer hetzelfde profiel heeft als de Sportsmart.
Alleen een 70 band monteren ipv een 60 band geeft inderdaad problemen met sturen omdat de motor dan dus onderstuurt. Zoals ik vanmiddag ook al zei.Oemfoefoe schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:12:
Ik rijd nog steeds op de '03 R6 en het is en blijft echt een heerlijke stuurfiets. Mede door de '60'-voorband.
In mijn ervaring volgt de motor juist met een 60-band beter dan de 70-band. M.a.w. ik hoef alleen maar de bocht door te kijken en de R6 volgt vanzelf. Met de 70-band heb ik dit gevoel een stuk minder.
Eén van de redenen is het argument van Wimmel; de motor 'valt' inderdaad dan meer de bochten in. Dit gevoel kan mij eigenlijk niet zo bekoren.
Conclusie: het monteren van een 60 of een 70 band hangt af van de rijstijl/wensen van de berijder (subjectief). Je zou ze eigenlijk eens beiden moeten proberen.
Als je de motor, zoals uitgelegd, ook aanpast op die band dan zul je zien dat hij nog makkelijker stuurt. De 70 band is namelijk hoger dan de 60 en met dezelfde breedte is de band dus wat 'puntiger' om het maar zo te zeggen. De 60 is vlakker. De 60 zal dus altijd minder snel insturen dan de 70. Maar ik kan me voorstellen dat je even moet wennen omdat je het gevoel hebt dat de motor de bocht invalt. Maar als je gewend bent stuurt ie nog beter! Daarnaast heb je bij grote hellingshoeken iets meer rubber op het asfalt. Wat altijd een voordeel is.
Maargoed, iedereen moet doen wat hij prettig vindt natuurlijk. Als jij tevreden bent over de 60, moet je niets veranderen! Gewoon lekker doorscheuren! Superfiets die R6. Ik vind het af en toe nogsteeds jammer dat ik hem weggedaan heb. Op een 1000cc moet je toch harder werken. Maar een 1000cc zet wel echt hele grote stappen in vergelijking tot een 600. Zo'n 600 is wel veel verstandiger op de openbare weg trouwens
[ Voor 58% gewijzigd door FragDaddy op 26-08-2010 20:57 ]
Ik weet dat de Power 2CT's erg goede banden zijn. Was ook niet de bedoeling om te zeggen dat het niet zo is. De achterband was dus zo'n 2CT die er bij de aanschaf opzat en die heb ik ook nooit voelen uitbreken.FragDaddy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:48:
[...]
Natuurlijk kun je het beste 1 van de beste banden nemen. Ik geef alleen even aan dat de 2CT's nogsteeds geen slechte banden zijn. Zeker niet voor de relatief lange levensduur die ze geven en voor het gedrag in de regen. Wat voor mij de komende weken interessant is ivm vakantie. Daarna stap ik wel weer over naar Michelin Pure's ofzo.
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb die nieuwe dunlops nog niet gehad, maar ik heb de afgelopen jaren zo'n beetje alle dunlop sportbanden sinds de D207 gehad en ze waren allemaal prut in de regen. Ik nam dus aan dat deze ook nie tgeweldig was, maar kennelijk heb ik ongelijk en hebben ze het nu wel onder de knie. Alleen maar mooi!
Alleen door die uitgebreide test van een paar Duitsers met een S1000RR heeft mij laten besluiten voor de Sportsmarts te gaan. Ze zijn maar iets duurder dan de 2CT's maar wel weer een stukje beter. Hoewel het vast zo zal zijn dat ik met mijn beperkte skills nooit tegen de max aanloop. Ik vind het daarintegen wel gewoon fijn om te weten dat ik met banden rij die veel beter zijn dan dat ik ben
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben benieuwd hoe die Dunlops slijten. Als ze goed bevallen wil ik ook nog wel eens een setje proberen. Zoals gezegd, ik heb voorheen regelmatig op Dunlops gereden en die voldeden op droog wegdek altijd prima. Als deze met nat weer beter zijn... De 2CT's zijn ook alweer een paar jaar oud en de bandentechniek staat niet stil. Ze worden steeds beter. Als je een moderne band vergelijkt met bijvoorbeeld een Pirelli Diablo van nog geen 10 jaar geledenPilatuS schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:56:
[...]
Ik weet dat de Power 2CT's erg goede banden zijn. Was ook niet de bedoeling om te zeggen dat het niet zo is. De achterband was dus zo'n 2CT die er bij de aanschaf opzat en die heb ik ook nooit voelen uitbreken.
Alleen door die uitgebreide test van een paar Duitsers met een S1000RR heeft mij laten besluiten voor de Sportsmarts te gaan. Ze zijn maar iets duurder dan de 2CT's maar wel weer een stukje beter. Hoewel het vast zo zal zijn dat ik met mijn beperkte skills nooit tegen de max aanloop. Ik vind het daarintegen wel gewoon fijn om te weten dat ik met banden rij die veel beter zijn dan dat ik ben
[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 26-08-2010 21:03 ]
Mwa, dat valt toch wel mee? Met 80+ vind ik dat best meevallen. Bij 140+ is het wat meer en bij 180+ ga je gewoon liggen en heb je helemaal nergens last vanPilatuS schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:12:
[...]
Dat merk ik bij mijn motor ook. Als ik maximaal rechtop ga zitten kom ik net terecht in een niet turbulente luchtstroom. Dit scheelt enorm veel lawaai met de helm die ik heb. Mijn huidige helm heb ik voornamelijk voor de stilte gekocht. Nou is deze helm ook vele malen stiller dan mijn oude, alleen jammer dat de luchtstroom wat roet in het eten gooit. Ik heb met mijn motor alleen geen optie een ruit te monteren die het zou oplossen. Ik vind het wel opvallend hoe enorm veel het scheelt bij 80+ km/u.
Het geluid valt ook wel mee. Ik vind het alleen opvallend hoeveel het qua geluid scheelt of je wel of geen verstoorde luchtstroom hebt.M14 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:03:
[...]
Mwa, dat valt toch wel mee? Met 80+ vind ik dat best meevallen. Bij 140+ is het wat meer en bij 180+ ga je gewoon liggen en heb je helemaal nergens last van.
Met een Pilot Power 2CT kon je (nog) spelen... met de pure NIET,
Stukje verderop sta ik voor het stoplicht en zie een politiebusje achterop komen, die vervolgens echt vlak langs me voorsorteert als het ware en afremt en bijna tot stilstand komt naast me, dus op twee rijbanen. Dus ik voel 'em al aankomen...
Gelukkig gaven ze weer gas om door rood te rijden
Met een te lage bandenspanning rij je ze binnen no-time compleet kapot.M14 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:45:
Leg eens uit. Overigens heb ik er weer een aantal km Pilot Powers op liggen
.
Door die band goed op spanning te zetten én te houden is er overigens goed mee te rijden, hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-08-2010 11:47 ]
Met even hard remmen onder dezelfde omstandigheden hebben mijn BT016's nog nooit grip verloren. Tot zover mijn rant op de BT045.
Zo'n 20 passen gereden waaronder Stelvio en de Timmelsjoch. Verder verhaaltje met foto's komt nog wel.
Overigens is 230 op de autobahn met bagage (tent en alles mee) nog te doen
Dit topic is gesloten.
![]()