Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.168 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Crazyanz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:02:
Ik merk trouwens wel dat al die mensen met "snelle" motoren soms bochten nogal vreemd nemen gaan vaag verzitten om maar die knee down te krijgen. En daar rij ik dan met een paar weken rijervaring op een oude honda dominator achter op me gemak me nog in te houden ook :+
idd erg plat gaan is vaak meer show dan noodzaak/nut...
Op mijn versys op hoge poten ga ik redelijk rechtop de bochten door en dat gaat prima, hou de sport jongens bij als het moet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 19:04
Het heet wel nut maar pas bij zeer hoge snelheden ala motogp en als het goed is haal je die niet op de openbare weg :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:02:
Ik merk trouwens wel dat al die mensen met "snelle" motoren soms bochten nogal vreemd nemen gaan vaag verzitten om maar die knee down te krijgen. En daar rij ik dan met een paar weken rijervaring op een oude honda dominator achter op me gemak me nog in te houden ook :+
Als de mensen die voor je rijden de knie ook aan de grond krijgen en jij pakt die bocht met dezelfde snelheid zonder te gaan verzitten, ga jij die bocht niet halen.

Nou is gaan verzitten inderdaad vrijwel nooit echt nodig. Persoonlijk vind ik een bocht wel een stuk fijner gaan als ik wel ga verzitten.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verzitten is meer om het zwaartepunt naar beneden te brengen, en dus de motor rechterop te kunnen houden. En dat resulteerd in minder crashgevaar ;) En het ziet er ook nog eens stoerder uit :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:33
Waar kan je nou het beste eigenlijk rustig een knee-down oefenen. Is dat nu door een circuitdag te doen, vro cursus, lege rotonde, grote parkeerplaats of klaverblad? Begrijp me niet verkeerd dat mijn ultime doel is voor het motorrijden maar het lijkt mij ook wel gewoon leuk te kunnen 8)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

TheJason schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:07:
Waar kan je nou het beste eigenlijk rustig een knee-down oefenen. Is dat nu door een circuitdag te doen, vro cursus, lege rotonde, grote parkeerplaats of klaverblad? Begrijp me niet verkeerd dat mijn ultime doel is voor het motorrijden maar het lijkt mij ook wel gewoon leuk te kunnen 8)
Lege rotonde is het makkelijkste vond ik ;) Ken je eindeloos rondjes rijden.

VRO: Is niet echt geschikt daarvoor.
Circuitdag: Hier krijg je (mits bij de juiste organisatie) de juiste tips voor een goede zithouding, waardoor uiteindelijk een kd vanzelf gaat.
Grote Parkeerplaats: Is leuk, maar dan moet je voorjezel wel even lijntjes trekken. Anders ga je (denk ik) te scherpe bochten maken.
Klaverblad: Kan ook, is ook rechtsom. Daar waar een rotonde (meestal) linksom is ;)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

ik zou het op een klaverblad niet proberen, daar is de snelheid toch hoger. Als het dan mis gaat heb je meer kans op letsel dan een rotonde/parkeerplaats.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

Ga naar dat industieterrein van Oss toe waar ze met pinksteren die wegrace houden. Is een leuk rondje met genoeg bochten ;). Ik weet alleen niet of, en hoevaak, er politie staat, aangezien er volgens mij regelmatig door motorrijders wordt gereden.

Dit rondje dus:
http://maps.google.nl/map...0.038581&ie=UTF8&t=h&z=15

[ Voor 67% gewijzigd door M14 op 12-08-2010 16:31 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• haakjesluiten
PilatuS schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:52:
[...]

Als de mensen die voor je rijden de knie ook aan de grond krijgen en jij pakt die bocht met dezelfde snelheid zonder te gaan verzitten, ga jij die bocht niet halen.

Nou is gaan verzitten inderdaad vrijwel nooit echt nodig. Persoonlijk vind ik een bocht wel een stuk fijner gaan als ik wel ga verzitten.
zal best maar heb toch al 2x achter een rijder gezeten die zijn knie aan de grond probeerde te krijgen of kreeg terwijl ik er met 70 achter reed en me afvroeg waneer die nou eens gas ging geven 8)7

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24

talin

ES-MA

M14 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:25:
Ga naar dat industieterrein van Oss toe waar ze met pinksteren die wegrace houden. Is een leuk rondje met genoeg bochten ;). Ik weet alleen niet of, en hoevaak, er politie staat, aangezien er volgens mij regelmatig door motorrijders wordt gereden.

Dit rondje dus:
http://maps.google.nl/map...0.038581&ie=UTF8&t=h&z=15
denk dat er daarom ook iets meer gecontroleerd word omdat het een "circuit" is, zo staat er bij de oude Luttenbergring ook een bordje verboden voor motorrijders volgens mij, zonde.

dan zou je net zo goed de andere stratenbanen kunnen gana op zoeken: Hengelo GLD, Tolbert, het oude Oss circuit, Heeswijk Dinter, Twello of Eemshaven ( ben ik er nog wat vergeten? )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13

4x2

lộn xộn quá

M14 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:25:
Ik weet alleen niet of, en hoevaak, er politie staat, aangezien er volgens mij regelmatig door motorrijders wordt gereden.
Vaak en je mag dr maar 50, dus echt ideaal is het niet :+

leeg

• M14

M14

talin schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:53:
[...]

denk dat er daarom ook iets meer gecontroleerd word omdat het een "circuit" is, zo staat er bij de oude Luttenbergring ook een bordje verboden voor motorrijders volgens mij, zonde.

dan zou je net zo goed de andere stratenbanen kunnen gana op zoeken: Hengelo GLD, Tolbert, het oude Oss circuit, Heeswijk Dinter, Twello of Eemshaven ( ben ik er nog wat vergeten? )
Die stratencircuits ken ik dus niet :). Ik ben zelf 1x in Oss geweest om te rijden, was toen, op 2 Ducati-rijders en wat wandelaars, verder niemand te bekennen. Politie is iets om heel goed rekening mee te houden, maar heb nog nergens gelezen of gehoord dat er veel word gecontroleerd.
4x2 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

Vaak en je mag dr maar 50, dus echt ideaal is het niet :+
Tja, als je een knee-down wil doen dan rij je per definitie harder dan wat is toegestaan. De snelheidslimiet van een bepaalde weg is nou eenmaal zo gekozen dat iemand met een reactievermogen van 5sec. en verkeersinzicht van '0' 'veilig' kan rijden.

• PilatuS
  • Niet online
Tja, als je een knee-down wil doen dan rij je per definitie harder dan wat is toegestaan
Behalve op een rotonde :P

Je kan op een rotonde best een knee-down maken en onder de 50km/u blijven.

• M14

M14

Da's dan de uitzondering die de regel bevestigd :+.

• Exigence
  • Laatst online: 15:46

Exigence

dnkroz

En op een klaverblad kun je ook rustig gewoon 120 rijden met je knie aan de grond :+

• TheJason
Bedankt voor de reacties. Ga inderdaad maar eens een rustige rotonde opzoeken en dan rondjes rijden :+ Oss is iets te ver uit de buurt om alleen maar een klein rondje te oefenen vind ik O-) Maar misschien nog suggesties voor omgeving Groningen.. ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zo ongeveer ieder industrie terrein is wel een rondje te vinden. busstation op zondag ook weleens gedaan. bochten combi met rotondes op de uiteindes.

• PilatuS
  • Niet online
TheJason schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:14:
Bedankt voor de reacties. Ga inderdaad maar eens een rustige rotonde opzoeken en dan rondjes rijden :+ Oss is iets te ver uit de buurt om alleen maar een klein rondje te oefenen vind ik O-) Maar misschien nog suggesties voor omgeving Groningen.. ;)
Je hoeft niet perse ver te gaan rijden om een leuke rotonde tegen te komen. Als ik een rondje hier in de buurt rij kom ik er al een aantal tegen. Afhankelijk van het verkeer voor en achter mij pak ik dan 2 of 3 rondjes extra. 10 rondjes achter elkaar op een kleine rotonde wil je denk ik ook niet doen.

Als je wat rondjes gaat pakken natuurlijk wel eerst even een verkenningsrondje maken om te zien of er geen zooi ligt. Op een hoop rotondes ligt nog wel eens wat zand of andere meuk.

• DECOY88
(overleden)
hier in de buurt ligt een mooie straat met 4 rotondes en een chicane ertussenin. rotondes zijn ook nog van verschillende maten. alleen over het algemeen druk. en het politie bureau ligt langs die weg. maar dat maakt het alleen maar leuker.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

TheJason schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:14:
http://maps.google.nl/map....005219,0.013937&t=h&z=17

of

http://maps.google.nl/map....005223,0.013937&t=h&z=17

Zier er wel goed uit, ben er niet bekend :)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Industrieterrein Driebond ben ik ook wel eens geweest met de brommert :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
Vandaag viel mij iets op dat ik eigenlijk wel vreemd vond.

Ik reed met de auto op een 80-weg rond de 100km/u en vond dat best wel hard gaan. Als ik op dezelfde weg 100 rij met de motor vind ik dat totaal niet hard gaan. Je zou toch zeggen dat je met de motor eerder het gevoel zou hebben dat je hard rijd dan met de auto ?

Misschien komt het wel doordat ik niet echt vaak meer auto rij en best wel aardig wat op de motor rij. Of misschien heeft het te maken met oordoppen die ik op de motor altijd wel in heb. De auto waarin ik rij is een Volvo V40 dus niet bepaald een oude rammelbak waarbij je eerder het gevoel hebt dat iets hard gaat.

Iemand anders die dit ook heeft ?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:03
Ik heb vandaag al mijn rijbewijs kunnen ophalen zonder spoedaanvraag (2 dagen! zwaar relaxed), dus direct naar het gemeentehuis gegaan om van rijbewijs te wisselen.

Kom ik thuis, direct alles aan de kant gedonderd en naar de motor toe, wil hem starten... doet hij niks :X

.
.
.
.
.

Oh ja, accu hangt aan de druppellader :+
Aangesloten en wel, weer starten, motor slingert rond naast dat hij een flink aantal keer mist (probleem met de startmotorvertanding ofzo, schijnt bekend te zijn rondom de XV750), maar geen krimp... Hij wilt niet starten :(

Van het weekend maar weer sleutelen, denk dat ik maar eens begin met versche benzine en de carburateur(s?) schoon te maken.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• TheJason
dat zijn idd leuke bochten, alleen je mag er bij de eerste 70 en de 2de 50 en je moet weer zo een stuk rijden als je em nog een keer wil nemen :+ Ook heb ik ze wel eens zien lazeren daar dus mocht je daar toevallig een keer rijden denk kijk wel even uit O-)

Was vandaag even naar winschoten gereden. Mijn moeder gaat ook voor haar motor rijbewijs en even gekeken hoe dat ging en foto's gemaakt. Ze had een proefles daar want ze leste eerst in Groningen alleen dat beviel niet zo goed. AVB lessen met 4-6 mensen en 1 instructeur is niet echt een succes.Ik moest haar na 15 uur les nog vertellen wat afschuinen is en dat je moet kijken voorbij de laatste pion met de langzame slalom. Nu bij een wat kleiner zaakje geweest en dat gaf wel een goede indruk.

Tegelijkertijd kwam ik erachter dat ze bij winschoten een heel bochtencircuit met rotondes hebben neergelegd bij de afslag :*)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beerkeeper schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:59:
Ik heb vandaag al mijn rijbewijs kunnen ophalen zonder spoedaanvraag (2 dagen! zwaar relaxed), dus direct naar het gemeentehuis gegaan om van rijbewijs te wisselen.

Kom ik thuis, direct alles aan de kant gedonderd en naar de motor toe, wil hem starten... doet hij niks :X

.
.
.
.
.

Aangesloten en wel, weer starten, motor slingert rond naast dat hij een flink aantal keer mist (probleem met de startmotorvertanding ofzo, schijnt bekend te zijn rondom de XV750), maar geen krimp... Hij wilt niet starten :(

Van het weekend maar weer sleutelen, denk dat ik maar eens begin met versche benzine en de carburateur(s?) schoon te maken.
Je hebt niks met je motor gedaan toen je aan het lessen was? Ik heb hem toch echt af en toe laten draaien, even bij m'n vader achterop, een keer op een terreintje wat AVB oefeningen doen. En natuurlijk op de motor m'n rijbewijs ophalen :+ Vrouw achter de balie keek wel een beetje vreemd.

Gefeliciteerd en succes iig!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46
TheJason schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:45:
[...]

dat zijn idd leuke bochten, alleen je mag er bij de eerste 70 en de 2de 50 en je moet weer zo een stuk rijden als je em nog een keer wil nemen :+ Ook heb ik ze wel eens zien lazeren daar dus mocht je daar toevallig een keer rijden denk kijk wel even uit O-)

Was vandaag even naar winschoten gereden. Mijn moeder gaat ook voor haar motor rijbewijs en even gekeken hoe dat ging en foto's gemaakt. Ze had een proefles daar want ze leste eerst in Groningen alleen dat beviel niet zo goed. AVB lessen met 4-6 mensen en 1 instructeur is niet echt een succes.Ik moest haar na 15 uur les nog vertellen wat afschuinen is en dat je moet kijken voorbij de laatste pion met de langzame slalom. Nu bij een wat kleiner zaakje geweest en dat gaf wel een goede indruk.

Tegelijkertijd kwam ik erachter dat ze bij winschoten een heel bochtencircuit met rotondes hebben neergelegd bij de afslag :*)
Je hebt in Groningen toch wel meer motorrijscholen? Ik heb bij Oosterveld gereden; nooit met meer dan 2 mensen tegelijk les. Alles ook in 1x gehaald trouwens, aanrader :)

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

Dat zuigt man,

hopelijk heb je m snel aan de praat.

Maar goed om te horen van die 2 dagen!
Ik heb de mijne woensdag aangevraagd, dus als ze me nu even sms-e dan ga ik net iets vrolijker het weekend in!!
(was overigens een pipo bij het gemeentehuis die zelf met de vraag kwam of hij met spoed zijn rijbewijs kon krijgen. Toen hem netjes verteld werd dat hij moest bij betalen werd hij aardig boos!! Hij vond het normaal dat iedereen zo snel mogelijk zijn rijbewijs wilde hebben en vond dat wij daar niet extra voor hoefde te betalen. Ik ben uiteraard lachend weggegaan terwijl mijn medewerker heel zachtjes tegen me zei, "in deze tijd duurt het ongeveer maar 2 werkdagen ipv 5, dan weet je dat! ;) )

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:19:
Vandaag viel mij iets op dat ik eigenlijk wel vreemd vond.

Ik reed met de auto op een 80-weg rond de 100km/u en vond dat best wel hard gaan. Als ik op dezelfde weg 100 rij met de motor vind ik dat totaal niet hard gaan. Je zou toch zeggen dat je met de motor eerder het gevoel zou hebben dat je hard rijd dan met de auto ?

Misschien komt het wel doordat ik niet echt vaak meer auto rij en best wel aardig wat op de motor rij. Of misschien heeft het te maken met oordoppen die ik op de motor altijd wel in heb. De auto waarin ik rij is een Volvo V40 dus niet bepaald een oude rammelbak waarbij je eerder het gevoel hebt dat iets hard gaat.

Iemand anders die dit ook heeft ?
Hier een S40 rijder. :w Vergeet niet dat Volvo's best comfortabel op de weg liggen, daarnaast zijn ze vaak niet erg licht, dus het deint best wel over en je motor ook nog een stuk dunner is, dus je kunt veel meer oppervlak gebruiken voor uitloop. Genoeg redenen waarom een motor lichter cq 'langzamer' voelt, tot je even vlot optrekt. 8)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Randeazy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:36:
[...]

Dat zuigt man,

hopelijk heb je m snel aan de praat.

Maar goed om te horen van die 2 dagen!
Ik heb de mijne woensdag aangevraagd, dus als ze me nu even sms-e dan ga ik net iets vrolijker het weekend in!!
Damn, krijg ik net mn smsje, zie ik dat het gemeentehuis om 12.30u dicht is en ik nog tot zeker 13u bij een klant zit :(

I guess thats why its friday the 13th

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

.
.
.
.
.

killswitch al gecheckt?
Staat hij in zijn neutraal met standaard ingeklapt?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:51:
[...]
killswitch al gecheckt?
Of koppeling inknijpen tijdens starten (bij mijn Triumph in ieder geval nodig..)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Randeazy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:05:
[...]

Damn, krijg ik net mn smsje, zie ik dat het gemeentehuis om 12.30u dicht is en ik nog tot zeker 13u bij een klant zit :(

I guess thats why its friday the 13th
Bij de meeste gemeentehuizen kun je een afspraak maken om een RBW op te halen. Gewoon even bellen en zeggen dat je er om 2 uur bent.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
JanPedaal schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Of koppeling inknijpen tijdens starten (bij mijn Triumph in ieder geval nodig..)
En dan ook meteen je standaard inklappen. :) Daar zit ook een schakelaar in.

• Beerkeeper
ToolkiT schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:51:
[...]

killswitch al gecheckt?
De killswitch staat gewoon op run en of hij op de middenbok staat maakt niet uit (heeft 3 weken geleden zo wel gelopen namelijk).
JanPedaal schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Bij mij dus precies andersom, koppeling in is startmotor dood :P
-DG- schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:48:
[...]

En dan ook meteen je standaard inklappen. :) Daar zit ook een schakelaar in.
Maakt bij mijn motor niet uit :)

Maar ik zal van het weekend eens op mijn gemakje neuzen. Mocht het echt niet lukken huur ik voor een dagje een motor wel als dat gaat lukken :P

[ Voor 52% gewijzigd door Beerkeeper op 13-08-2010 12:51 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

kan je hem niet aanrennen? als het aan je startmotor ligt moet hij het doen?

check anders je benzine en je bougies. misschien zijn ze viezig door de stilstand....

Verwijderd

Waarom zit het weer zo tegen dan. Ik neem eens de motor mee naar het werk en zo te zien aan buienrader.nl rijd ik straks naar huis achtervolgt door de regen. En volgende week is ook alleen maar regen en nog meer regen zo schijnt. Meh.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Ik heb op m'n K100 ook het gevoel dat ik langzamer rijd. Dat lijkt mij vooral te komen omdat je daar hoger zit en dus verder van het asfalt. Misschien dat je zelfs bij sportmotoren sneller hogerop zit in vergelijking met een auto?

• haakjesluiten
Komt gewoon door het snelle optrekken hoe vaak ik wel niet vlot optrek in de stad en er dan achter kom dat ik 80 rij :+ terwijl ik voor me gevoel 50 oid ga.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zo, gisteren mijn AVB gehaald *O* Alles ging in 1x goed. Helaas ging het met mijn vrouwtje minder goed, ze verprutste (door de zenuwen denk ik) 2 snelle oefeningen (slalom en uitwijk).

Gelijk op de rijschool weer een nieuw examen ingepland, gelukkig al over 3 weken. Dan kunnen we weer samen verder met AVD.

Ik kan even "rusten".... :P

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:48:
Waarom zit het weer zo tegen dan. Ik neem eens de motor mee naar het werk en zo te zien aan buienrader.nl rijd ik straks naar huis achtervolgt door de regen. En volgende week is ook alleen maar regen en nog meer regen zo schijnt. Meh.
:+ Mietje!

Harleys kunnen ook varen hoor: YouTube: Motorcycle vs. Flood

hier nog zo'n motor-boot: YouTube: Motorcycle throgh flood

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 13-08-2010 16:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• TheJason
Gefeliciteerd! Jammer voor je vriendin natuurlijk, hoort geloof ik niet vaak dat mensen zakken op de snelle oefeningen maar vaker op de langzame. Kon ze de bochten niet maken ofzo?

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
@beerkeeper: verhaal niet meegekregen, slechts de laatste reply : contactje wat gecorrodeerd is zal het waarschijnlijk wel zijn :)

• DECOY88
(overleden)
@ROFLASTC met een gs 500 lukte het ook. wel natte sokken. aangezien die door het water sleepte.

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1000879Small.jpg rivier overbruggen volgens de grieken heb er een stuk of 5 gehad.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:13:
@ROFLASTC met een gs 500 lukte het ook. wel natte sokken. aangezien die door het water sleepte.

[afbeelding] rivier overbruggen volgens de grieken heb er een stuk of 5 gehad.
vet, Hoe diep was dat?

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
cm of 40 ofzo. is gewoon geasfalteerd. en gelukkig geen kuilen onder water. maar wel alles zijknat omdat er iemand een frisse duik wou nemen bij de 5e.

• Beerkeeper
_Erikje_ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:13:
kan je hem niet aanrennen? als het aan je startmotor ligt moet hij het doen?

check anders je benzine en je bougies. misschien zijn ze viezig door de stilstand....
Nja, aanrennen met 220 kg... Ik heb niet zo'n goede conditie :P Maar ik vraag me wel af. Als mijn oliepeil wat laag is (laag genoeg om het lampje te laten branden), zou dat dan ook een reden kunnen zijn? Hij brandt nu net namelijk (gisteravond niet) dus morgen gaat er sowieso een dot olie in.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:35:
cm of 40 ofzo. is gewoon geasfalteerd. en gelukkig geen kuilen onder water. maar wel alles zijknat omdat er iemand een frisse duik wou nemen bij de 5e.
Water droogt weer op :+

And it goes BRAAAAAPP!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 10:37
Zo, even van me afschrijven hoor, ik heb zojuist mijn eerste "nu ben ik zwaar de lul" momentje gehad :/

Ik reed op de snelweg met een gangetje van ongeveer 135-140 en rij over een hobbeltje heen. Een hobbeltje dat blijkbaar stevig genoeg was om ervoor te zorgen dat de bevestigingen van mijn voorkuip afbraken waardoor deze in zijn geheel naar voren schoot en naar beneden boog, om vervolgens op mijn voorspatbord te komen rusten...
Gelukkig reed ik net 600m voor een P afslag waarvan ik de afrit met nóg meer geluk amper kon nemen, sturen was namelijk opeens nogal lastig geworden.

Op die parkeerplaats stond gelukkig een aardige Duitser die mij een stuk touw heeft gegeven, waarmee ik de kuip in ieder geval weer redelijk fatsoenlijk vast heb kunnen maken, om vervolgens mijn weg naar huis op een absurd rustig tempo te vervolgen.

Plaatje motor:

Afbeeldingslocatie: http://www.enix.nl/temp/kawa_thumb.jpg

Het hele voorste zwarte gedeelde is dus naar beneden komen zetten. :|

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Beerkeeper schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:40:
[...]
Nja, aanrennen met 220 kg... Ik heb niet zo'n goede conditie :P Maar ik vraag me wel af. Als mijn oliepeil wat laag is (laag genoeg om het lampje te laten branden), zou dat dan ook een reden kunnen zijn? Hij brandt nu net namelijk (gisteravond niet) dus morgen gaat er sowieso een dot olie in.
Dat ding loopt nog wel al zit dr geen drup olie meer in.
Niet zo lang, maar dat is een detail :P

Ding heeft ongetwijfeld een tijdje stilgestaan in de tijd dat je je rijbewijs aan het halen was ?

Dan zou ik het eerst proberen door de vlotterbakken van de carburateurs even af te tappen en beide bougies te vervangen (geloof BP7ES)
Dikke kans dat ie het dan weer gewoon doet.
Niet moeilijk doen met bougies schoonkrabben ofzo, die dingen kosten 3 euro per stuk ofzo :P

leeg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

internetinfo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:05:

Plaatje motor:

[afbeelding]

Het hele voorste zwarte gedeelde is dus naar beneden komen zetten. :|
nog een nette eigenlijk. Rickman?

And it goes BRAAAAAPP!

• Beerkeeper
4x2 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:15:
[...]

Dat ding loopt nog wel al zit dr geen drup olie meer in.
Niet zo lang, maar dat is een detail :P

Ding heeft ongetwijfeld een tijdje stilgestaan in de tijd dat je je rijbewijs aan het halen was ?

Dan zou ik het eerst proberen door de vlotterbakken van de carburateurs even af te tappen en beide bougies te vervangen (geloof BP7ES)
Dikke kans dat ie het dan weer gewoon doet.
Niet moeilijk doen met bougies schoonkrabben ofzo, die dingen kosten 3 euro per stuk ofzo :P
Hij heeft het 2 weken terug nog wel gedaan namelijk met wat moeite. Ik zal morgen de lokale zaak eens lastigvallen voor een aantal bougies en hiermee aan de slag gaan. Vlotterbakken zitten waarschijnlijk vast met kruiskopschroeven dus dat moet wel makkelijk zijn.

Even voor de duidelijkheid naar iedereen. De startmotor doet zijn werk, de motor krijgt een aanloopje maar daar blijft het bij :P

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 10:37
ROFLASTC schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:48:
[...]

nog een nette eigenlijk. Rickman?
Kawasaki Z650 '79.

Zojuist de beugels vervangen en hij zit weer prima vast. :Y

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

internetinfo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:10:
[...]

Kawasaki Z650 '79.

Zojuist de beugels vervangen en hij zit weer prima vast. :Y
heh, ik had meteen op de foto moeten klikken. Ik dacht dat het een CB750 4k was.

Rickman variant; Afbeeldingslocatie: http://www.caferacermag.com/images/277_Rickman_Honda.JPG

And it goes BRAAAAAPP!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Beerkeeper schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:57:
[...]
Vlotterbakken zitten waarschijnlijk vast met kruiskopschroeven dus dat moet wel makkelijk zijn.
Er zit aan de onderkant van iedere vlotterbak een klein schroefje (meen kruiskop) met een tuutje dr onder, als je die een stukje losdraait loopt de vlotterbak leeg.
Scheelt weer het loshalen van de vlotterbakken :P

Hier is ie goed te zien

[ Voor 12% gewijzigd door 4x2 op 14-08-2010 09:24 ]

leeg

• Exigence
  • Laatst online: 15:46

Exigence

dnkroz

Mijn "leegloopschroefjes" zijn imbusboutjes, dus het kan van alles zijn :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb besloten dat ik ook maar eens mijn A rijbewijs ga halen, ik ben nu 29 en heb gewacht totdat ik mezelf slim genoeg vind en niet tegen de eerste de beste boom dood zal rijden :P
Als ik hem heb ga ik waarschijnlijk voor een oldtimer of een leger motor als deze te vinden is.

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/zwartboeklegermotor.jpg
Zoiets zou wel erg cool zijn, het is puur voor de fun, ik ga er niet dagelijks op rijden.

Alle proemn in n drek

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

internetinfo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:05:
Zo, even van me afschrijven hoor, ik heb zojuist mijn eerste "nu ben ik zwaar de lul" momentje gehad :/
Wow, heftig man :X

Gelukkig dat het goed is afgelopen :)

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TheJason schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:25:
Gefeliciteerd! Jammer voor je vriendin natuurlijk, hoort geloof ik niet vaak dat mensen zakken op de snelle oefeningen maar vaker op de langzame. Kon ze de bochten niet maken ofzo?
Uitwijk, ze liet het gas te vroeg los, snelle slalom ging ze ook weer van het gas. Zenuwen...

• Beerkeeper
4x2 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:22:
[...]

Er zit aan de onderkant van iedere vlotterbak een klein schroefje (meen kruiskop) met een tuutje dr onder, als je die een stukje losdraait loopt de vlotterbak leeg.
Scheelt weer het loshalen van de vlotterbakken :P

Hier is ie goed te zien
Ik heb even nieuwe bougies gehaald en wat olie. Nu rijdt hij weer perfect :D eerst wel op 1 cylinder, nu op 2 dus bakken vermogen uit zo'n 750cc (55 pk weliswaar :+ ) maar het wil best van zijn plek komen :D

Nu alleen wachten tot maandag... Ik vergat even dat de verzekering vroeg om een belletje als ik mijn rijbewijs binnenheb. Nu is hij wel verzekerd maar niet voor mij als ik een ongeluk maak :X

Edit: Ik kreeg toch mijn verzekering te pakken
dus ik ben rijden! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Beerkeeper op 14-08-2010 12:28 ]

• haakjesluiten
Ik ga zo ook maar eens op me dominator zitten heerlijk weer :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bierkameel schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:13:
Ik heb besloten dat ik ook maar eens mijn A rijbewijs ga halen, ik ben nu 29 en heb gewacht totdat ik mezelf slim genoeg vind en niet tegen de eerste de beste boom dood zal rijden :P
Als ik hem heb ga ik waarschijnlijk voor een oldtimer of een leger motor als deze te vinden is.

[afbeelding]
Zoiets zou wel erg cool zijn, het is puur voor de fun, ik ga er niet dagelijks op rijden.
Moto Guzzi V50's staan er (volgens mij) nog voldoende van te koop bij de domeinen.... Zijn redelijk betrouwbare fietsen (voor Italiaanse begrippen) en zijn met vrij simpel gereedschap heel goed zélf te onderhouden tegen lage prijzen.

* Will_M heeft op zo'n ding z'n rijbewijs ooit nog eens gehaald ... en zélfs over de tankbanen was er goed mee te rijden _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bierkameel schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:13:
ik ben nu 29 en heb gewacht totdat ik mezelf slim genoeg vind en niet tegen de eerste de beste boom dood zal rijden :P
oooo.. Les 1: Ik zal zoiets nooooiiit meer zeggen!

And it goes BRAAAAAPP!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:57

martjah

Appel

die motoren komen idd vaker voorbij bij domeinen, maar zijn volgens mij wel redelijk gewild.

ik heb net de achterkant van mijn motor mooi ingetaperdtt met doorzichtige tape (ivm beschadeging van bagage).
morgen lekker een paar dagen naar Duitsland toe :D

Verwijderd

martjah schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:27:
die motoren komen idd vaker voorbij bij domeinen, maar zijn volgens mij wel redelijk gewild.

ik heb net de achterkant van mijn motor mooi ingetaperdtt met doorzichtige tape (ivm beschadeging van bagage).
morgen lekker een paar dagen naar Duitsland toe :D
Heb je daarvoor een speciaal product zoals bv "ventureshield" gebruikt, of gewone alledaagse tape?

Inderdaad zeker goed oppassen met bagage (of de plastieken zal waar je de begage insteekt als bescherming tegen de regen).

Ik recentelijk ook naar Duitsland en hier wat de wrijving tussen plastieken zak en achterkap tot schadegevolg had. Ik denk gewoon door vuil/stof/zand tussen de zak en de kap. Gelukkig nog wel het meeste van de schade kunnen weg simoniseren.

Achterkant, onder passagiershandvat:

Voor
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/5858/img4576b.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/10/img4591b.jpg

Linkerzijde:

Voor
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/3466/img4580b.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/1048/img4594ba.jpg

Rechterzijde:

Voor
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/2164/img4579b.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/8848/img4596b.jpg

• Beerkeeper
Nice resultaat @ hierboven. Hoeveel tijd was je eraan kwijt?

Heb vandaag mijn eerste 100 km erop zitten. Behalve dat het veel zwaarder rijdt dan een Diversion600, ging het rijden wel lekker. Ook een keer stepje aan de grond :P maar dat de topsnelheid op 160 ligt is wel duidelijk, vanaf 130 wordt het een lange zit naar hogere snelheden toe.

* Beerkeeper gaat volgend jaar kijken voor een andere motor.

• dion_b
  • Laatst online: 18:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rrg, BMW richtingaanwijzers....

Eerste keer dat ik na 2 weken en paar k km in de auto stap bij de eerste de beste rechtsafslag: ruitenwissers aan :X

Oslik blyat! Oslik!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Beerkeeper schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:49:

* Beerkeeper gaat volgend jaar kijken voor een andere motor.
Mijn V4 chopper met 80pk staat nogsteeds te koop, trekt fors door tot 200 op de teller :>

Asus Zenbook i7 256gb

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:57

martjah

Appel

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:39:
[...]

Heb je daarvoor een speciaal product zoals bv "ventureshield" gebruikt, of gewone alledaagse tape?

Inderdaad zeker goed oppassen met bagage (of de plastieken zal waar je de begage insteekt als bescherming tegen de regen).

Ik recentelijk ook naar Duitsland en hier wat de wrijving tussen plastieken zak en achterkap tot schadegevolg had. Ik denk gewoon door vuil/stof/zand tussen de zak en de kap. Gelukkig nog wel het meeste van de schade kunnen weg simoniseren.

Achterkant, onder passagiershandvat:

[pica's]
Gewoon van die cheap ass doorzichtige tape. Te slap om de verf ermee af te trekken en plakt goed genoeg voor hoge snelheden.
Ik heb achterop een plastic zak met daarin een dekbed + kussen. Die frot ik helemaal in elkaar en dan nog tape om de zak heen. 2 goede spinnen eroverheen en klaar. Klein rugzakje erbij met wat spulletjes en klaar.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M plakt gewoon goedkoop "boeklon" op z'n kont van de fiets.... tas er op .... en géén probleem :+

Verwijderd

Zonet een ritje gemaakt en weeral een mogelijk probleem. :( Dit keer geen subjectief gevoel over een geluidje van het blok maar exacte wetenschap, dit zijn de symptonen:

Met warmgedraaide motor, als ik goed doortrek dan houdt hij een halve seconde ofzo in ergens rond 12k rpm en gaat direct weer door richting 13k waarna ik doorschakel. Nadat ik het probleem heb gemerkt, heb ik het nog een paar keer herhaald om te testen.

Hierbij doortrekken tot 13k rpm (met de halve seconde inhouden), met gas toe weer laten afzakken tot 9k - 10k rpm. In deze cyclus houdt hij 1 of meerdere keren in en begint de toerenteller ook te flippen (verspringt over en weer van het ene willekeurige punt naar het andere, wel min of meer ook in die toerenrange dat ik rijd).

Iemand enig idee?

Onlangs aan gebeurd: NAKS laten vervangen en dB-killer geinstalleerd. Daarna is de rit naar Duitsland/Frankrijk geweest en heb ik niets van het probleem gemerkt, maar ben ik ook niet vaak boven de 10k rpm geweest.

Ik had al eerder gelezen dat een verspringende/uitvallende toerenteller (en eventueel andere zaken) het symptoon kan zijn van een spanningsregelaar die in het beginstadium van het defect-gaan is. Maar kan het dat dat ook de oorzaak van het inhouden en hikken van de motor is bij >10k rpm? Spanning nagemeten en die ging van ~12.5V~13V bij stationair toerental naar ~14.5V bij hogere toerentallen. Bij echt hoger dan 10k rpm spanning meten wordt niet echt gewaardeerd door de buren (ook was de ventilator aan het draaien en wil ik dan niet te veel stilstaand aan het gas jengelen). Ik zou eens een voltmeter met behoud van maximale waarde willen aansluiten en willen laten loggen terwijl ik een ritje ga maken. De voltmeter kan dan max en min spanning tijdens gebruik van de ganse toerenrange opmeten.
Het flippen van de toerenteller en het inhouden/hikken van de motor lijkt zich toch allebei rond hetzelfde moment voor te doen (en beiden ook alleen boven 10k rpm) dus lijken me gerelateerd.

• PilatuS
  • Niet online
@disco stu.

Niet gewoon een simpel iets als de koppelingsplaten ?

Ik heb zelf met mijn motor een aardig lange tijd gehad dat ie bij volgas bij de 7k toeren even een halve sec niets deed totdat het vermogen goed los kwam. Vreemd genoeg is dat vanzelf weggegaan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Olie :+

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13
HHhmz, vandaag is de (natte) koppeling stuk gegaan van mijn 5 maanden oude duc 848 (5300 km).
Als ik de koppeling inknijp dan loopt de machine helemaal aan met een zeer ongezond geluid. Bij volledig inknijpen loopt de machine in versnelling ook nog steeds een beetje door en schakelen gaat behoorlijk stroef. Het inknijpen van de hendel gaat ook een stuk te makkelijk, er is een stuk weerstand weg.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Als het aan slijtagegevoelig bewegende onderdelen ligt, dan kunnen ze namelijk garantietechnisch moeilijk gaan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 14-08-2010 22:47 ]

• PilatuS
  • Niet online
sewer schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:39:
HHhmz, vandaag is de (natte) koppeling stuk gegaan van mijn 5 maanden oude duc 848 (5300 km).
Als ik de koppeling inknijp dan loopt de machine helemaal aan met een zeer ongezond geluid. Bij volledig inknijpen loopt de machine in versnelling ook nog steeds een beetje door en schakelen gaat behoorlijk stroef. Het inknijpen van de hendel gaat ook een stuk te makkelijk, er is een stuk weerstand weg.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Als het aan slijtagegevoelig bewegende onderdelen ligt, dan kunnen ze namelijk garantietechnisch moeilijk gaan doen.
5 maanden oud en nog geen 5500km, dat moet toch gewoon garantie zijn. Verder natuurlijk wel een Ducati, ze maken prachtig spul maar qua onderhoud en betrouwbaarheid is het geen geweldig merk helaas.

Maar goed, zoals ik zei, hoe kan dit nou geen garantie zijn ?

Edit: Het zijn dan inderdaad wel slijtagegevoelige onderdelen, maar kom, nog niet eens 5500km. Een nieuwe motor mag binnen zo enorm weinig kilometers toch nooit problemen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2010 22:53 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13
Nou ja, volgens het garantieboekje vallen de bewegende onderdelen van de rem en koppeling erbuiten. Maar ik heb nog geen contact gehad met mijn dealer, dus ik hoop dat hij het ermee eens is dat dit niet de bedoeling kan zijn :P

Grappig genoeg heb ik op mijn andere motor (15 jaar oude duc 900 sl) in de 25000 km die ik erop gereden heb nog geen problemen gehad met de droge koppeling. En ducati heeft juist voor de 848 weer voor een natte koppeling gekozen vanwege de 'lower maintenance' ervan. Maar laten we maar hopen dat dit een incidentje is, en niet een voorbode is voor wat er gaat komen :+

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:42:
@disco stu.

Ik heb zelf met mijn motor een aardig lange tijd gehad dat ie bij volgas bij de 7k toeren even een halve sec niets deed totdat het vermogen goed los kwam. Vreemd genoeg is dat vanzelf weggegaan.
Ik denk het niet (slippende koppeling althans niet). Toerental en en motorfiets lijken me hetzelfde te doen. Als ik hem "voel" inhouden zie ik de teller bij 12k rpm ook een fractie blijven hangen. Op andere momenten dat de toerenteller even flipt, lijkt me dit ook onafhankelijk van het toerental te zijn, ik heb niet het idee dat het toerental zelf van de motor dan ook flipt.

Nu dat is allemaal maar subjectieve impressie gebaseerd op korte test. Testen bij die toerentallen/vermogen en onverwacht hikkende motor, is niet iets wat ik graag doe. Dus zo beperkt mogelijk. Motorfiets heeft 15.3xx km.Koppeling sluit ik niet uit, maar is niet mijn eerste gedacht. Ik hou het allensinds in m'n achterhoofd, bedankt voor de tip.
Wat bedoel je dan concreet?
Olieniveau net nog nagekeken, is ok. Olie is een 2000 tal km oud (enkele maanden). Was standaard Agip 10W40 als ik me niet vergis.

Ik hoop (vooral door de flippende toerenteller) dat het "maar" de spanningsregelaar is: makkelijk zelf te vervangen, niet heel duur en het is toch een onderdeel dat ik ooit al eens zou gaan vervangen (preventief), het is namelijk nog een van de oude modellen zonder koelribben die ervoor bekend staan defect te gaan. Mijn kennis/ervaring van elektronica/elektriciteit gaat ook iets verder dan bij de mechanische motorproblemen. De vraag is of een defecteuze spanningsregelaar er ook voor kan zorgen dat de motor inhoudt/hikt? (naast het feit dat de toerenteller flipt) Misschien door de ontsteking die op dat ogenblik in de war is door een slechte voedingsspanning op de CDI?

• haakjesluiten
Ik ben aan het zoeken geweest naar een gps voor op de motor. Het begon bij als het maar werkt en nu ben ik als een echte gadget freek geïnfecteerd en zit ik naar gpsen van 4-500 euro te loeren :P

Om de portemonnee toch enigszins te sparen heb ik het beperkt tot 4 apparaten:

Garmin:
60CSX (nal 4 jaar oud! maar schijnt zijn werk nog meer dan prima te doen)
Dakota 20
Oregon 450
62S

Er zit nogal een groot prijsverschil tussen de apparaten de dakota is 231 en de 62s 365 dus ik vroeg me af of iemand hier toevallig ervaring heeft me één van de apparaten.

Wat ik nodig heb turn by turn navigatie (garmin city navigator). En het kunnen rijden van tracks van andere en gebruiken van costume maps.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

He? Kostuumkaarten? :P

Als je zo van gadgets houdt heb je vast al een smartphone met GPS? Tom Tom erop en gáán! (50 routepunten oid)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• haakjesluiten
jaja maar die ga ik niet aan me stuur knopen. Heb ik over nagedacht maar dat is um gewoon niet. Daarnaast kan ik geen android app vinden waarmee je GPX routes kan rijden

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh dat was jij ook die er een tijdje terug over begon :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:56:

>>KNIP<<

Wat bedoel je dan concreet?
Olieniveau net nog nagekeken, is ok. Olie is een 2000 tal km oud (enkele maanden). Was standaard Agip 10W40 als ik me niet vergis.

>>KNIP<<
Ik bedoelde er concreet mee te zeggen dat niet iedere olie geschikt is voor in een motorfiets omdat de koppelingsplaten óók in die olie draaien. Die "standaard" AGIP 10W40 is waarschijnlijk dus niet geschikt voor een motorfiets met als gevolg dat je nu bij sommige toerentallen met een slippende koppeling komt te zitten.

Het maakt per motorfiets vaak ook nog uit of je er een vol syntheet, half syntheet óf minerale olie in gooit, dus voordat je olie vervangt altijd éérst even kijken wát er voor een olie in je fiets moet volgens de fabrikant.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 15-08-2010 19:13 ]

• haakjesluiten
Kan wel ik ben er al tijdje naar opzoek. Telefoon navigatie is prima in de auto gebruik het al jaren. Maar op de motor moet er ineens een bescherm doos/hoes voor kopen + bevestiging en dan kan je vaak ook niet meer bij je scherm. Kortom allemaal niet ideaal.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:12:
Ik bedoelde er concreet mee te zeggen dat niet iedere olie geschikt is voor in een motorfiets omdat de koppelingsplaten óók in die olie draaien. Die "standaard" AGIP 10W40 is waarschijnlijk dus niet geschikt voor een motorfiets met als gevolg dat je nu bij sommige toerentallen met een slippende koppeling komt te zitten.

Het maakt per motorfiets vaak ook nog uit of je er een vol syntheet, half syntheet óf minerale olie in gooit, dus voordat je olie vervangt altijd éérst even kijken wát er voor een olie in je fiets moet volgens de fabrikant.
Olieverversing is gebeurd bij het onderhoud door de motorzaak (erkende dealer). Ik denk dus dat ik mag aannemen dat het wel degelijk olie is die geschikt is voor natte koppeling. Toch bedankt voor de tip. Koppeling in het algemeen hou ik in m'n achterhoofd.

Vandaag nog eens kort getest. Mulitmeter aangesloten op de accu en vastgetaped op de tank zodat ik al rijdend de spanning kon uitlezen. Vochtig wegdek en redelijk koud weer. Gekoppeld testen boven de 10k rpm leek me iets te gevaarlijk. Met koppeling in een paar keer gegast tot 13k rpm maar het probleem niet kunnen reproduceren. Het verschil is dat ik ditmaal
- motor onbelast 13k heb laten draaien
- koppeling en alles wat erna komt niet belast heb (dus ik kan dat gedeelte niet als oorzaak uitsluiten)
- spanningsregelaar koeler was dan gisteren (ook dus niet als oorzaak uit te sluiten)
Oorzaak lijkt me toch al nergens in het gedeelte voor de koppeling te zitten.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24

Steffie

Opaque

De vraag is of een defecteuze spanningsregelaar er ook voor kan zorgen dat de motor inhoudt/hikt? (naast het feit dat de toerenteller flipt) Misschien door de ontsteking die op dat ogenblik in de war is door een slechte voedingsspanning op de CDI?
Dat kan zeker een oorzaak zijn.

Al kan het ook best zijn dat een ander elektrisch component stuk is, bijvoorbeeld een bobine. Dit heb ik zelf gehad met mijn RS250. Een bobine begon stuk te gaan, waardoor een bougie begon te haperen bij >8000 rpm; eigenlijk exact dezelfde symptomen als jij beschrijft. Op een gegeven moment verzoop de motor dan en viel uit, dit omdat er teveel onverbrande benzine (en olie, want 2-takt) in de cilinder achterbleef. De problemen werden sterker wanneer ik met licht aan reed, omdat de bobine dan nog minder spanning genereerde. De andere cilinder draaide nog wel als een zonnetje tot aan de redline. Het vervangen van de bobine verhielp dit probleem.

Kortom, gezien de symptomen zou ik ook eerst een elektrisch probleem uitsluiten. De spanningsregelaar ligt dan voor de hand, ook gezien de problemen met de toerenteller, maar het hoeft dus niet perse de spanningsregelaar te zijn (al zou ik die ook nog even testen wanneer die op de normale bedrijfstemperatuur is). Heb je eigenlijk al uitgesloten dat het niet iets simpels als een verkoolde bougie of oxiderende bougiekabel is?

[ Voor 10% gewijzigd door Steffie op 15-08-2010 22:49 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• DECOY88
(overleden)
@ _Erikje_ hoe ben jij heel daar beland :? en heb je het gehaald?

ik lees het morgen wel ik ben nu.
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020212Small.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door DECOY88 op 15-08-2010 22:38 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

sewer schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:00:
Nou ja, volgens het garantieboekje vallen de bewegende onderdelen van de rem en koppeling erbuiten. Maar ik heb nog geen contact gehad met mijn dealer, dus ik hoop dat hij het ermee eens is dat dit niet de bedoeling kan zijn :P

Grappig genoeg heb ik op mijn andere motor (15 jaar oude duc 900 sl) in de 25000 km die ik erop gereden heb nog geen problemen gehad met de droge koppeling. En ducati heeft juist voor de 848 weer voor een natte koppeling gekozen vanwege de 'lower maintenance' ervan. Maar laten we maar hopen dat dit een incidentje is, en niet een voorbode is voor wat er gaat komen :+
De monster 600 heeft ook een natte koppeling. Zelfs de mijne uit het jaar ugh (1996) heeft dat.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

[...]

Ik hoop (vooral door de flippende toerenteller) dat het "maar" de spanningsregelaar is: makkelijk zelf te vervangen, niet heel duur en het is toch een onderdeel dat ik ooit al eens zou gaan vervangen (preventief), het is namelijk nog een van de oude modellen zonder koelribben die ervoor bekend staan defect te gaan. Mijn kennis/ervaring van elektronica/elektriciteit gaat ook iets verder dan bij de mechanische motorproblemen. De vraag is of een defecteuze spanningsregelaar er ook voor kan zorgen dat de motor inhoudt/hikt? (naast het feit dat de toerenteller flipt) Misschien door de ontsteking die op dat ogenblik in de war is door een slechte voedingsspanning op de CDI?
Misschien een beetje flauwe vraag, maar gaat de naald van de toerenteller ook onnodig omhoog? Bij mij FZS600 wil hij nog wel eens slecht contact maken, waardoor hij tussen het werkelijke toerental en 0 toeren staat te jojoën. Kwaal is hier vanzelf weer weggetrokken, zolang de speedo het maar goed doet kan ik er niet om wakker liggen, wanneer ik eens een zaterdagmiddag tijd heb zal ik eens kijken naar de toerenteller.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Hehe :) nou daar zeg je wat, maar ik rijd dus afgelopen vrijdag terug naar huis....Zon!
Ik draai de A50 af richting Arnhem na 240 kilometer snelweg....Regen! en hoe. Dat was echt varen :) Bij het eerste tankstation mijn jas uitgetrokken en mijn kleren uitgewrongen. Kopje koffie en een half uur pauze. Nog wat BMW rijders vriendelijk aangekeken. Waren snorremensen dus die gaan niet actief kletsen met een Harley boef :) Man man. En deze zondag ook flink regen, en gezien wat ik in de auto tegen kwam ben ik erg blij dat ik de auto gepakt had. Ik ben inderdaad een mietje, ik zal het wel niet gewend zijn (of ik geef zo graag gas, zou ook kunnen) maar iedere rotonde in de regen is lastig. Dat achterwiel wil altijd opzij in plaats van vooruit.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

sewer schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:39:

Druklager? veertjes?

Overigens, een duc met een natte platenkoppeling?
Das net zoiets als deze honda met open droge (ducati) koppeling:

offtopic:
ik moest trouwens echt lachen om deze video!

Wise enough to play the fool

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:42:
@disco stu.

Bij mij was het de koppelings kabel die stroef was en daardoor niet geheel terug ging en soms dus met iets slippende koppeling reed... Nieuwe kabel erop en geen probleem meer..

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DECOY88 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:15:
@ _Erikje_ hoe ben jij heel daar beland :? en heb je het gehaald?

ik lees het morgen wel ik ben nu.
[afbeelding]
5 landenrit van mc mascotte natuurlich....

Ik was met de FZR club mee, en natuurlijk heb ik het uitgereden. Niet officieel, we hadden geen zin meer om de laatste stempelpunt binnen te lopen maar we hebben wel de hele 555 km rit uitgereden...

Holy crap, wat een regen. niet normaal.....

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Zaterdag een motorjas en broek gekocht!

Mn outfit tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorservicetwente.nl/images/Splash%20Design/helm_hjc_fs11.jpg
HJC FS-11 helm, matzwart

Afbeeldingslocatie: http://www.bering.fr/produit-photo/Photo%20BeringPE10/prv678F1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bering.fr/produit-photo/Photo%20BeringPE10/prp330ARF1.jpg
Bering Expedition jas+broek

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/EZfotoMiddel/701309_330_FR_GEL_LI_09.jpg
Probiker Touring laarzen

Nu nog een rijbewijs (woensdag lesje 7) en een mooie brommer (wordt waarschijnlijk een Transalp XL650V om te beginnen) en ik kan gaan!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DPC-Postman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:15:
je valt iig op met die outfit :Y)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DPC-Postman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:15:

Mn outfit tot nu toe:
[afbeelding]
HJC FS-11 helm, matzwart

[afbeelding]
[afbeelding]
Bering Expedition jas+broek

[afbeelding]
Probiker Touring laarzen

Nu nog een rijbewijs (woensdag lesje 7) en een mooie brommer (wordt waarschijnlijk een Transalp XL650V om te beginnen) en ik kan gaan!
Mr Stealth ;)

• talin
  • Laatst online: 18:24

talin

ES-MA

teacher schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

Druklager? veertjes?

Overigens, een duc met een natte platenkoppeling?
Das net zoiets als deze honda met open droge (ducati) koppeling:
offtopic:
ik moest trouwens echt lachen om deze video!
die rare japanezen doen wel meer met buitenlands spul.

japans race project met harley's
Afbeeldingslocatie: http://www.theriderfiles.com/wp-content/uploads/2009/08/Sundance-1994-a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theriderfiles.com/wp-content/uploads/2009/08/Sundance-1994-b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xlforum.net/photopost/data/500/medium/Sundance-Harley.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.d5.dion.ne.jp/~tomio/DAYTONA_WEAPON2.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

_Erikje_ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:18:
[...]

Ze moeten gewoon goed opletten :P

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo ik ben ook weer terug van een weekje Duitsland (Eifel). Paar keer flink geschrokken van een rotte/versleten voorband zeg. De 2 compound band die wat ouder is is erg hard in het midden waardoor je een soort eivorm krijgt. Deze glijd dan weg op het asfalt voordat je bij de rand komt en weer grip krijgt. Na 1 rondje terroristenfahrten op de Nordschleife hield ik het dus voor gezien. Nu even wat andere bandjes besteld (dunlop d209) oud circuitbanden welke 1 dag gebruikt zijn. Ook meteen een nieuw balhooflager gehaald en nieuwe K&N luchtfilters. Eind van de week is de Honda van zijn kamikaze stuurgedrag af en kan ik weer veilig en met een goed gevoel op weg.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:18:
[...]

ja juh hij heeft iig nog reflectie strepen op z'n polsen en elders. Ik heb dat niet eens.

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

talin schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:31:
[...]

die rare japanezen doen wel meer met buitenlands spul.

japans race project met harley's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is die water gekoeld gemaak ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n volle kuip genoeg wind koeling hebt..

• DECOY88
(overleden)
@_erikje_ had je het ook in 1 dag gereden of ben je ergens blijven slapen?
Pagina: 1 ... 213 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.