Ticking away, the moments that make up a dull day
Alle 1200's hebben 2 bougie's, alleen de hp2 sport niet. Sinds de 1150GS zijn 2 bougie's standaard.M14 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:05:
[...]
Ik ga niks afstellen, het was een huurfiets. Maar ik heb wel gelezen / gehoord dat dit een probleem was van de eerdere serie. Later (model 2007 ofzo?) is er per cilinder een 2'e bougie toegevoegd wat het schijnbaar heeft opgelost. En wat ik op eigen foto's heb gezien was het een eerder model met maar 1 bougie per cilinder.
Dus de huur motor had er ook gewoon 2, zoals ik al zei. Maar hij zal wel lekker mishandeld zijn.
Sorry!ToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:59:
[...]
Ik had het over de KTM adventure, niet over de GS
Nog niet op de GS gereden..
btw mijn voorlopige plan voor tripje Wales:
http://maps.google.co.uk/...&spn=2.329192,7.13562&z=8
met deze highlights:
http://www.bestbikingroads.com/motorcyclegps.php?code=11aa9
http://www.bestbikingroad...evils-Bridge-&code=170290
http://www.bestbikingroads.com/motorcyclegps.php?code=12990
http://www.bestbikingroads.com/motorcyclegps.php?code=13011
Dacht inderdaad aan de BMW GS
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Ik vertrek vrijdag avond uit Reading.. dus als je vrijdag vrij neemt kan je nog mee
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
De 990 Adventure viel bij mij gelijk af, te zompig, en teveel plastic ook kwa uiterlijk, gewoon te off-roaderig voor mij. Hij was ook te makkelijk, ik stapte op, en 4 bochten later reed ik met de steppen aan de grond: bekend probleem bij mijn 650GS, die zakte ook nogal in de vering.
De 1200GS is zwaar. Je kunt zeggen wat je wilt, hij rijd inderdaad heerlijk, maar het blijft een zware fiets.
De 800GS is lichter, maar ook minder vermogen. In de praktijk is hij echter even snel (even samen/tegen iemand gereden met een 1200GS van iemand bij ons op de club), alleen is hij een stuk nerveuzer op het gas.
Als ex-650GS rijder (ja, de 1cilinder), weet ik dat je plezier hebt aan sturen. In de bergen knal je met zo'n 650GS een 1000cc'er er ook gewoon uit op stuurkunst, dus dat moet het niet zijn.
Dus ja: ik vind de 1200GS een hele fijne motor, maar de 800 kost een bak minder, en doet hetzelfde! Hij heeft alleen niet die lekkere roffel onder je knor. Ik zou dus voor de 800GS kiezen. Ho wacht, zij het niet dat de 1200GS 2e hands heel aantrekkelijk is, omdat de 800GS nog niet 2e hands te krijgen is.
De SMT reed ook SUBLIEM, beter dan de GS'en. Ook niet wonderbaarlijk voor een on-road fiets. Twee problemen voor mij waardoor hij -KEI- hard afvalt.
- Geen ABS (leven we in de middeleeuwen, dit is een TOUR fiets hoor).
- Niet mogelijk om een keer offroad de berg op te knallen
En in mindere mate de bagage mogelijkheden.
Voor mij dus: 800GS, of een leuke tweedehandse 1200.
Een ander punt is dat de onderhouds intervallen van de KTM korter zijn, en dat is bij mijn gebruik niet aantrekkelijk (>20.000km / jaar).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 16:35 ]
Hmm... heb nog steeds geen tijd, maar alles is finaal mis aan het gaan met visumaanvraag voor m'n dochter voor Zuidafrika. Kan zijn dat ik toch al verplicht m'n plannen aan gort moet scheuren en vrijdagochtend in South Africa House (Whitehall, London) moet zijn, dan zou ik alsnog in de gelegenheid zijn mee te rijden. Of ik er zin in heb en in staat toe ben op dat moment is een tweede, goede kans dat ik tussen 2u en 10u 's ochtends zeker 6 uur op de weg zit die vrijdag...ToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:37:
[...]
Iedereen is welkom om mee te rijden
Ik vertrek vrijdag avond uit Reading.. dus als je vrijdag vrij neemt kan je nog mee
Kan alle kanten op gaan dus, maar als het a) tegenvalt met visum (dus London) en b) meevalt met mijn toestand kan het zijn dat ik in Reading opduik
Oslik blyat! Oslik!
Verblijfs visum? of werk visum? Is ze brits of NL?dion_b schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:34:
[...]
Hmm... heb nog steeds geen tijd, maar alles is finaal mis aan het gaan met visumaanvraag voor m'n dochter voor Zuidafrika. Kan zijn dat ik toch al verplicht m'n plannen aan gort moet scheuren en vrijdagochtend in South Africa House (Whitehall, London) moet zijn, dan zou ik alsnog in de gelegenheid zijn mee te rijden. Of ik er zin in heb en in staat toe ben op dat moment is een tweede, goede kans dat ik tussen 2u en 10u 's ochtends zeker 6 uur op de weg zit die vrijdag...
Kan alle kanten op gaan dus, maar als het a) tegenvalt met visum (dus London) en b) meevalt met mijn toestand kan het zijn dat ik in Reading opduik
Voor vakantie was visum bij ons geen probleem.
Vrienden van ons wonen er en verblijfs visum was simpel voor ze (haar moeder woont er ook) maar werk visum wat lastiger..
Anyway dat is wat off topic..
DM me je mobiele nummer maar, dan weet ik of ik op je moet wachten vrijdagmiddag
Ga je op de motor naar london dan?
Het gaat maar om een bezoekersvisum voor 3 weken
Als ik naar London ga is dat op de motor - puur practisch bekeken:
1) geen congestion charge
2) geen gezeik met parkeren
3) tussen files door
Maar goed, ik DM nummer iig. Ondertusen neig ik ernaar (aangezien het bij de rest van de gemaakte kosten in het niet valt) om in Duinkerken een hotel te pakken. Dat verhoogt kans op zin hebben in motorrit
Maar dan moet ik wel HK-meet in Leiden afblazen...
Oslik blyat! Oslik!
In Centrum London moet je tegenwoordig ook betalen voor parkerendion_b schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:25:
Ze is RO burger, dat is het hele probleem (UK of NL geen visum nodig)...
Het gaat maar om een bezoekersvisum voor 3 weken
Als ik naar London ga is dat op de motor - puur practisch bekeken:
1) geen congestion charge
2) geen gezeik met parkeren
3) tussen files door
Maar goed, ik DM nummer iig. Ondertusen neig ik ernaar (aangezien het bij de rest van de gemaakte kosten in het niet valt) om in Duinkerken een hotel te pakken. Dat verhoogt kans op zin hebben in motorrit
Maar dan moet ik wel HK-meet in Leiden afblazen...
zie http://www.notobikeparkingtax.com/ voor protest actie hiertegen..
Als je van abergavenny eerst naar llanfihangel crucorney rijdt en vanaf daar langs llanthony priory kom je uit in hay on wye. Erg leuk rijden daar, of je moet achter een camper of (erger) nederlanders met caravan rijden.ToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:59:
[...]
Ik had het over de KTM adventure, niet over de GS
Nog niet op de GS gereden..
btw mijn voorlopige plan voor tripje Wales:
http://maps.google.co.uk/...&spn=2.329192,7.13562&z=8
Wise enough to play the fool
Hoe gaat zoiets in z'n werk dan? Kenteken sms'en naar een telefoonnummer en dan wordt het afgeschreven van je beltegoed/abonnement? Bonnetje op dashboard zal wel lastig werken.ToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:29:
[...]
In Centrum London moet je tegenwoordig ook betalen voor parkeren
Ik weet niet hoeveel overlast het parkeren van motoren in London veroorzaakt, maar hier in Nederland zou zo'n maatregel eigenlijk alleen een economisch motief kennen.
[ Voor 16% gewijzigd door Steffie op 03-08-2010 21:47 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Alleen jammer dat mijn koplamp het onderweg begaf
Maar wel fijn om weer op de motor te zitten na een dikke maand niet gereden te hebben
Yamaha MT-09
Als je een h4 lamp hebt, is het waarschijnlijk gewoon het lampje zelfBergie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:43:
Zo; ik heb mijn motor weer thuis staan![]()
Alleen jammer dat mijn koplamp het onderweg begafLamp stuk, kabelbreukje of stekker niet helemaal lekker vast gezet...Naja, groot licht deed het nog wel gelukkig. Morgen maar eens kijken waar het probleem zit.
Maar wel fijn om weer op de motor te zitten na een dikke maand niet gereden te hebben
No signature required.
Maar aangezien we de topkuip eraf hebben gehad en dus ook alle stekkers los hebben gehad en de vorige eigenaar nou niet bepaald een goede elektricien was maar toch met de verlichting heeft lopen klooien (led knipperlichten + weerstandjes etc) zou er nu ook wel een kabelbreukje of los stekkertje kunnen zitten.
Yamaha MT-09
Zal waarschijnlijk H7 zijn dan. Of h11, dat zijn de meest voorkomende typesBergie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:03:
Nee, ik heb een gescheiden dimlicht en grootlicht; dus H1 ofzo? Daarom denkt iedereen normaal gesproken al dat er een lamp stuk is![]()
Maar aangezien we de topkuip eraf hebben gehad en dus ook alle stekkers los hebben gehad en de vorige eigenaar nou niet bepaald een goede elektricien was maar toch met de verlichting heeft lopen klooien (led knipperlichten + weerstandjes etc) zou er nu ook wel een kabelbreukje of los stekkertje kunnen zitten.
No signature required.
OMFG Westminster City nazi's slaan weer toeToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:29:
[...]
In Centrum London moet je tegenwoordig ook betalen voor parkeren
Paar jaar terug is hele gemeenteraad daar wegens fraude veroordeeld krijg je nu dit
edit:
Gokje: ik ga niet betalenValid reasons for appeals and getting your PCN cancelled in Westminster:
» YOU WERE NOT AWARE OF THE MOTORCYCLE PARKING CHARGE DUE TO LACK OF PUBLICITY.
» THIS IS YOUR FIRST PCN FOR A CODE 11. (Westminster Council have a policy of cancelling the first PCN issued if it is a code 11 “Non payment of the parking tax”)
» NO INFORMATION SIGN AT THE MOTORCYCLE BAY, IF THERE IS NO SIGN INDICATING YOU MUST PAY THEN THE BAY IS UNENFORCEABLE THUS A PCN ISSUED IS INVALID. READ THIS TOPIC ON YOUR FORUM FOR FULL INFORMATION
» UNREADABLE OR VANDALISED SIGNS. READ THIS TOPIC FOR FULL DETAILS AND ADVICE.
» NO PAINTED LINES/BAY MARKINGS.
REMEMBER ALWAYS TO TAKE PHOTOS… DON’T LET WESTMINSTER STEAL YOUR MONEY, APPEAL, APPEAL, APPEAL ALWAYS!
edit2:
Protest lijkt redelijk succesvol te zijn geweest, dit is een redelijker bedrag:
http://www.westminster.go...hicletype/motorcycle/foi/How much does it cost to park?
On-street
The daily charge is £1 and this allows you to park in any on-street motorcycle bay in Westminster. Once you have paid the charge you can move freely from one motorcycle bay to another without having to pay the charge again.
Edit3:
Ik *kan* niet betalen
Betaling kan op verschillende manieren, maar uiteindelijk komt het neer op Credit Card of UK debit card. Heb webformulier ingevuld met de vraag hoe buitenlanders met geen van beide dan exact dienen te betalen
Edit4:
WTF, nu al (6u35 UK time) reactie
Komt erop neer dat er geen manier is om te betalen zonder cc of dc, maar dat er zat gratis plekken in parkeergarages aanwezig zouden zijn. Die link gevolgd, lees ik dit:
Ligt het aan mij of zitten ze hier gewoon een voldongen zaak te legaliseren?Because parking for motorcycles is free, just drive around the barrier at the entrance of the car park to enter. Car park attendants will be able to advise on the location of motorcycle parking spaces.
Iig blijkt voor mij zowaar een garage handiger (ik moet op kruispunt Whitehall/Trafalgar Square zijn, daar exact onder zit een parkeergarage, dichtstbijzijndste straatplek is op Northumberland Avenue)
[ Voor 87% gewijzigd door dion_b op 04-08-2010 07:42 ]
Oslik blyat! Oslik!
Als ik deze week een dag vrij kón krijgen van werk, zag je me vrijdagToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:37:
[...]
Iedereen is welkom om mee te rijden
Maar aangezien we deze week met'n onderbezetting van 2/3e zitten gaat'm dat niet worden
Naja, de 16e vertrek ik met de motor naar Noorwegen, dus ik denk dat ik niet mag klagen
Je moet bellen en een CC nummer door geven...Steffie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:45:
[...]
Hoe gaat zoiets in z'n werk dan? Kenteken sms'en naar een telefoonnummer en dan wordt het afgeschreven van je beltegoed/abonnement? Bonnetje op dashboard zal wel lastig werken.
Ik weet niet hoeveel overlast het parkeren van motoren in London veroorzaakt, maar hier in Nederland zou zo'n maatregel eigenlijk alleen een economisch motief kennen.
Maar met een NL nummerbord zou ik het er gewoon op wagen... ze kunnen je toch niet tracen.. dus tenzij ze je een wielklem geven hebben ze pech..
Heb inderdaad een parkeerboete met de auto in Cambridge van vorig jaar nog niet zien verschijnen...ToolkiT schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:11:
[...]
Je moet bellen en een CC nummer door geven...
Maar met een NL nummerbord zou ik het er gewoon op wagen... ze kunnen je toch niet tracen.. dus tenzij ze je een wielklem geven hebben ze pech..
Schijnt sowieso dat de borden op die motorplekken structureel gevandaliseerd worden, met gevolg dat je dat nummer om door te geven niet hebt. Het niet leesbaar zijn van de nummer is een geldige reden om evt boete aan te vechten. Bewijs in vorm van foto van onleesbaar bord is daarbij een pre, advies is om altijd bord+motor te fotograferen voor beroep achteraf.
Overigens gaat dit hele verhaal vooralsnog alleen op voor Westminster (dus de West End), in de overige London boroughs is het niet (nog niet wat Ken&Chelsea & Camden betreft) aan de orde. Je kunt dus nog prima vrij parkeren bij dingen als British Museum, Tate & Tate Modern, en in de gehele City.
Oslik blyat! Oslik!
http://www.motorcycleparking.com/parking_london.shtmldion_b schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:46:
[...]
Heb inderdaad een parkeerboete met de auto in Cambridge van vorig jaar nog niet zien verschijnen...
Schijnt sowieso dat de borden op die motorplekken structureel gevandaliseerd worden, met gevolg dat je dat nummer om door te geven niet hebt. Het niet leesbaar zijn van de nummer is een geldige reden om evt boete aan te vechten. Bewijs in vorm van foto van onleesbaar bord is daarbij een pre, advies is om altijd bord+motor te fotograferen voor beroep achteraf.
Overigens gaat dit hele verhaal vooralsnog alleen op voor Westminster (dus de West End), in de overige London boroughs is het niet (nog niet wat Ken&Chelsea & Camden betreft) aan de orde. Je kunt dus nog prima vrij parkeren bij dingen als British Museum, Tate & Tate Modern, en in de gehele City.
Die data zijn van 2008, en kloppen iig voor Westminster niet...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik had op internet eindelijk een betaalbare toko in Denia gevonden, maar daar bleek bij bezoek weliswaar een huurbedrijf te zitten, maar dat had nog nooit van die website gehoord. Vage bende, dat was dus een doodlopende straat. Als ik ze al zou vinden vertrouw ik het niet echt meer. Daarna naar een bedrijfje verderop, maar dat had alleen 50cc scooters. Dat gaat me nou ook weer wat te ver.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:31:
Eens kijken of ik misschien hier een dagje een 125cc-er kan huren om mee rond te touren en de omgeving verkennen. Met de auto is het toch een flink ander gevoel, plus dat die lompe Outlander flink zuipt vergeleken met zoiets.
Toen naar Xabia gereden, waar er eerst een Engelsman met alleen scooters was. Hoewel 125cc, zoek ik toch echt wat met versnellingen. Gelukkig zat er 200 meter verderop een andere tent waar ze een soort enduro's (Honda RX Trail 125 geloof ik) en choppers hebben. Helaas waren die allebei voor morgen al gereserveerd en ik vlieg vrijdag weer naar huis, maar ik weet nu eindelijk waar ik volgend jaar moet zoeken om een dagje of wat leuk rond te kunnen rijden. Kan ik gelijk mijn eigen helm meenemen, dat is ook veel prettiger.
Toch jammer dat Nederland één van de weinige landen is waar je geen krachtiger fiets dan 50cc mag rijden zonder A.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 19:44 ]
En het was een H3M3rcury schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:10:
[...]
Zal waarschijnlijk H7 zijn dan. Of h11, dat zijn de meest voorkomende types
Vage lampjes trouwens; 55W terwijl normale lampjes van dat formaat maar 5W oid zijn.
Oja, mijn nieuwe demper is ook bezorgt
Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid herrie; zelfs met de db killer erin kijk je er nog gewoon doorheen
[ Voor 31% gewijzigd door Bergie op 04-08-2010 21:47 ]
Yamaha MT-09
Verwijderd
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
En een aantekening, heb je daar teveel van en je kan voorkomen en met wat pech alsnog je rbw inleveren....M14 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:40:
Fuck, de dag begint weer goed .... Van die helden die met een lasergun staan te meten op een weg met een middenberm van 2 meter, een gescheiden fietspad en geen zijwegen ..... 50 is toegestaan, 101 gemeten, 97 gecorrigeerd ... word weer een dikke rekening
* Francis is gelukkig nog boetevrij op de motor sinds 27 maart dit jaar
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dat is ook wel echt heel veel te hard. In alle eerlijkheid vind ik dat ook niet zo heel slim, enige wat je rest is boos zijn op jezelf. Te hard rijden kan best, maar 2x zo hard als de toegestane snelheid is een risico nemen.M14 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:40:
Fuck, de dag begint weer goed .... Van die helden die met een lasergun staan te meten op een weg met een middenberm van 2 meter, een gescheiden fietspad en geen zijwegen ..... 50 is toegestaan, 101 gemeten, 97 gecorrigeerd ... word weer een dikke rekening
In het blaadje van de Motorrijders Actiegroep stond een artikel over het bepakken van je motor voor vakantie. Daarin werd gesproken over een metalen net dat je om je zadeltassen kan doen om ze tegen gelegenheidsdieven te beschermen.
Iemand enig idee of zoiets specifiek voor de motor gemaakt wordt?
Er zal maar een kind oversteken....M14 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:17:
Tja, de discussie is waarschijnlijk al eens gevoerd, maar er zijn genoeg wegen waar je makkelijk harder kunt rijden. Dit stuk is er 1 van. Het gaat eerst wat omhoog (over een spoorlijn heen) en als je boven het spoor zit kun je echt ver vooruit kijken. Ze laseren je als je over het hoogste punt heen gaat, dat je de weg naar beneden het gas los laat en rustiger rijd word nergens meegenomen. Het is gewoon een melkkoe en ik ben zojuist gemolken ....
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb dat wel eens gezien. Als het populair wordt, hebben de mensen van het gilde op een gegeven moment de zijkniptang ook standaard in de toolbox zitten. Het zijn geen hele dikke draden zo te zien; waarschijnlijk nét te stevig voor een stanleymes, maar een goeie tang knipt er volgens mij dwars doorheen.Wormaap schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:52:
Daarin werd gesproken over een metalen net dat je om je zadeltassen kan doen om ze tegen gelegenheidsdieven te beschermen.
Iemand enig idee of zoiets specifiek voor de motor gemaakt wordt?
Het houdt wel weer even tegen, maar die lui zijn zo gehaaid... Je moet gewoon je motor met je spullen nooit uit het zicht neerzetten. Ik heb dan wel harde koffers, maar spullen van waarde gaan op de man of in de tanktas, en die tanktas gaat mee naar het schijthuis...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Da's natuurlijk waar, maar ik ga in een paar gebieden een paar uur hiken, en zou dan m'n pak en laarzen toch wel graag bij de motor achter willen latenmphilipp schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:38:
[...]
Ik heb dat wel eens gezien. Als het populair wordt, hebben de mensen van het gilde op een gegeven moment de zijkniptang ook standaard in de toolbox zitten. Het zijn geen hele dikke draden zo te zien; waarschijnlijk nét te stevig voor een stanleymes, maar een goeie tang knipt er volgens mij dwars doorheen.
Het houdt wel weer even tegen, maar die lui zijn zo gehaaid... Je moet gewoon je motor met je spullen nooit uit het zicht neerzetten. Ik heb dan wel harde koffers, maar spullen van waarde gaan op de man of in de tanktas, en die tanktas gaat mee naar het schijthuis...Of ik moet met meer zijn zodat er een bij de brommers kan blijven. Dat is uiteindelijk de beste preventie.
Het is sowieso meer bedoeld tegen gelegenheidsdieven dan tegen de 'echte'.
* Wormaap heeft 0 motorvakantieervaring en gaat 2 weken alleen met de motor naar Noorwegen, want dat is'n goed idee
Bekijk het zo.. als je die laseraars niet hebt gezien en je reed 100, zou je een kind wel gezien hebben en op tijd kunnen remmen?
Ik hou van flink doorrijden, maar binnen de bebouwde kom houd ik me toch behoorlijk in, tenzij ik goed zicht heb (en dus laseraars ook kan zien) en de weg het toeliet....
Bij jou was maar 1 van deze 2 voorwaarden van toepassing.. had je 80 gereden dan was ik het wel met je eens geweest, maar 100 is wel een beetje OTT
[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 05-08-2010 11:52 ]
Ik kan mezelf dan ook wel voor m'n kop slaan. Er zou maar net een kind hebben gelopen.
De €30 euro zal ik dan ook zonder gezeur overmaken. Wie zo achterlijk hard wilt scheuren als ik, verdient het.
k hoop dat ze er bij het CJIB een lekkere taart o.i.d. van gaan kopen.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Het is alsof op elk willekeurig stukje weg in nederland overal een kind achter een al dan niet aanwezige boom of auto weg kan komen rennen. En wat als het iemand van 30+ is, is die minder waard? Kan die niet ineens de weg op rennen?ToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:51:
[...]
Bekijk het zo.. als je die laseraars niet hebt gezien en je reed 100, zou je een kind wel gezien hebben en op tijd kunnen remmen?
Ik hou van flink doorrijden, maar binnen de bebouwde kom houd ik me toch behoorlijk in, tenzij ik goed zicht heb (en dus laseraars ook kan zien) en de weg het toeliet....
Bij jou was maar 1 van deze 2 voorwaarden van toepassing.. had je 80 gereden dan was ik het wel met je eens geweest, maar 100 is wel een beetje OTT
Bebouwde kom is in nederland een rekbaar begrip. Er zijn zat stukken die al buiten de bebouwde kom liggen en qua opzet bijna snelweg zijn, maar omdat het bordje er nog niet heeft gestaan is het nog binnen de bebouwde kom.
De politie weet dat natuurlijk donders goed, maar onder het mom verkeersveiligheid zijn dat juist de stukken die extra gecontroleerd worden. Het lijkt mij eerlijker als de boete ook naar gevaarzetting oploopt in prijs.
[ Voor 47% gewijzigd door Gisae op 05-08-2010 12:04 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
tuurlijk is elk stuk weg uniek en ik ken de situatie in deze natuurlijk niet maar, je kan wel in zijn algemeen stellen dat in de bebouwde kom de kans dat er spelende kinderen niet opletten en onverwachts oversteken aanwezig is. Ook op dubbelbaans gescheiden ringwegen... juist als er een geluidswal oid is, is dat natuurlijk erg aantrekkelijk voor kids..Gisae schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:01:
[...]
Het is alsof op elk willekeurig stukje weg in nederland overal een kind achter een al dan niet aanwezige boom of auto weg kan komen rennen. En wat als het iemand van 30+ is, is die minder waard? Kan die niet ineens de weg op rennen?
Bebouwde kom is in nederland een rekbaar begrip. Er zijn zat stukken die al buiten de bebouwde kom liggen en qua opzet bijna snelweg zijn, maar omdat het bordje er nog niet heeft gestaan is het nog binnen de bebouwde kom.
De politie weet dat natuurlijk donders goed, maar onder het mom verkeersveiligheid zijn dat juist de stukken die extra gecontroleerd worden. Het lijkt mij eerlijker als de boete ook naar gevaarzetting oploopt in prijs.
Zelf heb ik vroeger een keer een boete gekregen voor lopen in strijd met bord x(verboden voor voetgangers) toen ik op de middelbare school langs zo'n soort weg een shortcut naar het station nam... dus ik spreek uit ervaring
Maar als je een agent niet ziet en je rijd 50Km te hard dan heb je geen kans om op tijd te stoppen voor onverwachte objecten (zoals laserguns).. zo simpel is het...
Hard rijden prima, maar hou je wel in binnen bebouwde kom, hoe lastig dat soms ook is... scheelt een hoop gezeur en is ook beter voor het toch al fragiele imago van de motorrijder..
btw laser guns zijn trouwens erg onbetrouwbaar... in de UK hebben al heel veel motoren boetes succesvol aangevochten omdat die dingen heel makkelijk een foute waarde aangeven.. je kan zelfs een stilstaande auto klokken met 50km/u
Een heel aantal politie corpsen hier heeft daarom die dingen de deur uit gedaan..
Ik maakte ook maar een geintje
PreciesMaikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:00:
Hier nog zo'n wegpiraat! Gisteren weer eens post gehad van het CJIB: na correctie 3(!!!) hele kilometers te hard gereden. 53km/u waar 50 is toegestaan.
Ik kan mezelf dan ook wel voor m'n kop slaan. Er zou maar net een kind hebben gelopen.
De €30 euro zal ik dan ook zonder gezeur overmaken. Wie zo achterlijk hard wilt scheuren als ik, verdient het.
De grap is dat je in werkelijkheid wel iets harder hebt gereden. Ze corrigeren voor allerlei factoren, dus misschien reed je maar liefst 55!!!!!Maikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:00:
Hier nog zo'n wegpiraat! Gisteren weer eens post gehad van het CJIB: na correctie 3(!!!) hele kilometers te hard gereden. 53km/u waar 50 is toegestaan.
Evengoed...ze moeten ergens een streep trekken. Als ze zouden zeggen dat je 55 'mag' als er 50 staat, ga je net zo hard piepen als je met 56 wordt gelaserd...je reed immers maar 1 km harder dan wat getolereerd wordt. Het is nooit goed.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat bedoel ik inderdaad
Oh, is dat de grap?mphilipp schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:49:
[...]
De grap is dat je in werkelijkheid wel iets harder hebt gereden. Ze corrigeren voor allerlei factoren, dus misschien reed je maar liefst 55!!!!!
Evengoed...ze moeten ergens een streep trekken. Als ze zouden zeggen dat je 55 'mag' als er 50 staat, ga je net zo hard piepen als je met 56 wordt gelaserd...je reed immers maar 1 km harder dan wat getolereerd wordt. Het is nooit goed.
Daarom
Mwa, dat stuk weg is een brug over het spoor. 2 dubbele, van elkaar gescheiden, rijbanen met daarbuiten 2 gescheiden fietspaden. Op het moment dat je naar beneden rijd is er 300m verderop een kruispunt wat je goed kunt overzien. De held op sokken heeft gewoon precies op het juiste moment gemeten, het was gewoon een piek. Ik hoop dat ze trots zijn op hun werk ......ToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:51:
[...]
Zat ook een beetje rond te neuzen op die site, misschien is dit wat je zoekt?Wormaap schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:01:
Dat bedoel ik inderdaadNu nog ergens vinden waar ze de bag protectors los verkopen, want tassen heb ik al
De Wrapsafe ziet er een beetje klein uit. Daarmee blijft m'n tas wel aan de motor zitten, maar ben ik er nog niet zeker van dat de inhoud niet gejat wordt.
http://www.pacsafe.com/ww...om=3&_action=detail&id=11
Zou op rugzakken en zo moeten passen, dus mogelijk ook over koffers en zo.
En misschien werkt dit ook wel als beveiliging, gewoon op je bagage plakken, en dan durft niemand er meer aan te komen.
So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle
Sorry hoor, maar ze zouden gewoon je rijbewijs moeten afpakken. Dit zijn snelheden die zo bizar ver boven het maximum liggenMaikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:00:
No signature required.
Oh, hee, wacht... Ik dacht dat dat een rugzak én een protector was, dus "backpack, and bag protector", maar het is een "backpack-and-bag protector"Unipuma schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:13:
[...]
Zat ook een beetje rond te neuzen op die site, misschien is dit wat je zoekt?
http://www.pacsafe.com/ww...om=3&_action=detail&id=11
Zou op rugzakken en zo moeten passen, dus mogelijk ook over koffers en zo.
En misschien werkt dit ook wel als beveiliging, gewoon op je bagage plakken, en dan durft niemand er meer aan te komen.
D'oh
Dat bedoel ik.M3rcury schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Sorry hoor, maar ze zouden gewoon je rijbewijs moeten afpakken. Dit zijn snelheden die zo bizar ver boven het maximum liggen
Ik zit me ook al heel de dag af te vragen of ik mezelf niet vrijwillig moet gaan melden op het politiebureau.
Je moet ergens een grens trekken, maar dit soort dingen zijn idd wel gewoon koemelken natuurlijk...mphilipp schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:49:
[...]
De grap is dat je in werkelijkheid wel iets harder hebt gereden. Ze corrigeren voor allerlei factoren, dus misschien reed je maar liefst 55!!!!!
Buiten dat is controleren op snelheid alleen vrij zinloos IMHO...
Zeker gezien de nogal betuttelende snelheids limieten in NL...
Video auto's zijn veel beter, die kunnen ook controleren op gevaarlijk rijgedrag..
Volgens mij had je gewoon gezopen, anders zou je nooit dat soort snelheiden rijdenMaikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:30:
[...]
Dat bedoel ik.
Ik zit me ook al heel de dag af te vragen of ik mezelf niet vrijwillig moet gaan melden op het politiebureau.
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 05-08-2010 13:39 ]
Er zou maar een kind vrachtwagen overstekenM3rcury schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Sorry hoor, maar ze zouden gewoon je rijbewijs moeten afpakken. Dit zijn snelheden die zo bizar ver boven het maximum liggen
Euh niet klikken als je zwakke maag hebt
http://www.motormeuk.nl/r...view%3Fi%3Df07_1280612716
Ze kunnen je vanaf 900 meter al (be)laseren. Ook al let ik er heel goed op en weet ik dat ze er staan, dan nog spot ik een lasergun niet zo snel, zeker niet als de agent ook nog in de bosjes staat, of in de sloot ligt (heb ik ze ook al zien doen).ToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:13:
Maar als je een agent niet ziet en je rijd 50Km te hard dan heb je geen kans om op tijd te stoppen voor onverwachte objecten (zoals laserguns).. zo simpel is het...
Bewegende objecten spotten is een heel stuk makkelijker dan iets (semi) stationairs als een agent+gun.
Ik heb dan nog liever een flitspaal of een mobiele flitser, die vallen meer op en werken pas als je dichterbij bent.
De nieuwe busjes van vht twente zijn zelfs nog vrij makkelijk te spotten. Ze controleren regelmatig op een stukje industrieterrein. Je zou zeggen dat een bestelbus daar niet opvalt, echter hebben ze een veltilatieluikje op hun dak wat ze verraad. Ik zwaai dan ook altijd even als ik er weer langs kom
Maar goed dat het zo slechte kwaliteit is. Afgerukte ledematen die onder de truck door zijn gevlogen, brrr.Tylen schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:05:
[...]
Er zou maar een kind vrachtwagen oversteken
Euh niet klikken als je zwakke maag hebt
[ Voor 29% gewijzigd door Gisae op 05-08-2010 14:20 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dat vind jij...ToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:38:
[...]
Je moet ergens een grens trekken, maar dit soort dingen zijn idd wel gewoon koemelken natuurlijk...
Buiten dat is controleren op snelheid alleen vrij zinloos IMHO...
Zeker gezien de nogal betuttelende snelheids limieten in NL...
Er moet nu eenmaal een limiet zijn. Zelfs mét limiet zijn er lieden die niet snappen dat 80 door het centrum van een stad niet handig is. Met een limiet heb je tenminste een stok om mee te slaan.
Ik ben het met je eens dat ze vaak op dubieuze punten staan te controleren, maar inmiddels wéét je dat er zelfs bij enkele km's overschrijding wordt bekeurd. Je weet ook dat er een limiet is, dus je kunt je blijven verzetten, maar het heeft vrij weinig nut.
Al met al is het dus gewoon kansloos om te klagen over flitsers/lasers/bekeuringen e.d. Ze zijn er, en ze gaan voorlopig niet weg. Dus als je gepakt wordt, is dat jammer.
Leuke situatie daar ook: Je mag de gehele weg 80/70, alleen gedurende 300m mag je slechts 50 omdat er 3 huizen 4 meter van de weg afstaan. Een kind kan natuurlijk keihard over het fietspad en de berm de weg op komen rennen.
Of doen ze dit niet voor auto's?
voortaan toch maar keihard op de rem, en maar hopen dat er niemand achterop klapt.
Tuurlijk moet er een grens worden gesteld, maar op deze manier wordt er wel voor gezorgd dat de burgers steeds minder vertrouwen in het rechtsysteem krijgt.
Alles onder het mom van veiligheid plaatsen, terwijl iedereen beter weet gaat gewoon nergens over.
één keer is pech, twee keer is gewoon domMaikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:53:
Zojuist belt m'n vriendin op. Ik heb er weer een binnen. Deze keer met de auto, alleen wel hetzelfde punt. Nu zelf 2(!!!!) km/u te hard. (dus na correctie 52 waar je 50 mag).![]()
Leuke situatie daar ook: Je mag de gehele weg 80/70, alleen gedurende 300m mag je slechts 50 omdat er 3 huizen 4 meter van de weg afstaan. Een kind kan natuurlijk keihard over het fietspad en de berm de weg op komen rennen.
voortaan toch maar keihard op de rem, en maar hopen dat er niemand achterop klapt.
Tuurlijk moet er een grens worden gesteld, maar op deze manier wordt er wel voor gezorgd dat de burgers steeds minder vertrouwen in het rechtsysteem krijgt.
Alles onder het mom van veiligheid plaatsen, terwijl iedereen beter weet gaat gewoon nergens over.
ik heb een keer 3 boetes gehad op dezelfde plek toen ik een week lang met de auto langs een trajectmeting ging... en inderdaad, levensgevaarlijke snelheidsoverschrijdingen van 3 tot 7 km/u... gecorrigeerd, dat wel...
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Zorg voor een goede all-risk verzekering op de ring, je weet maar nooit.TiMMieJ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:33:
Zo afgelopen week een huisje geboekt in de Eifel voor een midweek. Word lekker rijden dus door de Eifel en wat rondjes op de Ring waarschijnlijk. Heb er zin in om eens echt te gaan rijden met de blade. Zometeen eerst even bij Goedhart mijn Double Bubble ruitje ophalen want dat is wel lekker als je een eind snelweg moet rijden.
Een midweek is ook wel handiger, dan is het er een stuk rustiger.
Ik ben verwent hier vrees ik.. hier moe(s)ten ze een waarschuwings bordje zetten voor dat ze mochten laseren... wel met het gevolg dat die bordjes nu overal staan maar toch...Gisae schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:15:
[...]
Ze kunnen je vanaf 900 meter al (be)laseren. Ook al let ik er heel goed op en weet ik dat ze er staan, dan nog spot ik een lasergun niet zo snel, zeker niet als de agent ook nog in de bosjes staat, of in de sloot ligt (heb ik ze ook al zien doen).
Bewegende objecten spotten is een heel stuk makkelijker dan iets (semi) stationairs als een agent+gun.
Ik heb dan nog liever een flitspaal of een mobiele flitser, die vallen meer op en werken pas als je dichterbij bent.
De nieuwe busjes van vht twente zijn zelfs nog vrij makkelijk te spotten. Ze controleren regelmatig op een stukje industrieterrein. Je zou zeggen dat een bestelbus daar niet opvalt, echter hebben ze een veltilatieluikje op hun dak wat ze verraad. Ik zwaai dan ook altijd even als ik er weer langs kom
Maar ik wist niet dat die dingen zo ver kwamen...
Ik moet geloof ik mijn woorden terug nemen.. ik reed net op een stuk vergelijkbare weg waar het vroeger 40MPH was en tegenwoordig 30MPH toen ik op mijn (ietswat optimische snelheidmeter keek stond er 56MPH...dus waarschijnlijk 50 echte mijlen... onbewust ging ik toch een stuk harder dan ik dacht..
gelukkig geen laseraar
Ja dat vind ik, en wel omdat op plekken waar je vroeger 80 mocht, mag je steeds vaker maar 60.
3/4 baans snelwegen waar je maar 80 mag.. 5 baans waar je vroeger 120 mocht, nu nog maar 100 etc etc..
Hier in de UK is de snelheids limiet op 2baans weg 60MPH en op dubbelbaans 70MPH (op motorway rijd iedereen inc politie zonder problemen 80 op de klok)
Dus waar je in NL 60Km/h mag, mag je in de UK vaak 1.6 keer zo hard... en komen daar veel meer ongelukken van? Ik dacht het niet..
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 05-08-2010 16:23 ]
Maikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:53:
Zojuist belt m'n vriendin op. Ik heb er weer een binnen. Deze keer met de auto, alleen wel hetzelfde punt. Nu zelf 2(!!!!) km/u te hard. (dus na correctie 52 waar je 50 mag).![]()
Misschien verhuis ik wel naar Isle of Man. Buiten bebouwde kom geen snelheidslimiet
[ Voor 58% gewijzigd door M14 op 05-08-2010 16:37 ]
Ja hoor, prima wonen hier. De mensen zijn wat raar maar dat went welM14 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:37:
Is het mooi wonen in de UK?
Misschien verhuis ik wel naar Isle of Man. Buiten bebouwde kom geen snelheidslimiet.
Isle of Man moet ik ook een keer langs.. TT parcours is openbare weg de rest van het jaar met idd geen snelheids limiet
Zal wel een flinke boete worden. Ik had laatst 47 te hard na correctie buiten de bebouwde kom. Dat grapje heeft mij 420 euro gekost. Ik denk dat binnen de bebouwde kom nog wel duurder zal zijn.
Dat vind ik ook zo vreselijk. Bij ons in de omgeving heb je dat om de haverklap op de provinciale wegen. Steeds bij een kruising (geen huizen te zien) mag je maar 50, tot je de kruising over bent. En raad eens waar de kastjes staan?Maikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:53:
Leuke situatie daar ook: Je mag de gehele weg 80/70, alleen gedurende 300m mag je slechts 50 omdat er 3 huizen 4 meter van de weg afstaan.
Ik wordt sowieso niet goed van al die verschillende snelheden overal. Niet dat ik moeite heb met opletten, maar door de overvloed aan verkeersborden mis je gewoon makkelijk een bord dat je weer 120 mag ipv 100. Ik zou het prima vinden als ze desnoods overal in Nederland op de snelweg 110 de max.snelheid maken. Als het maar overal hetzelfde is, en niet 80-90-100-120. Belachelijk. Bij wegwerkzaamheden prima, maar laat de mensen er gewoon vanuit kunnen gaan dat je op de snelweg één snelheid kan rijden. Door die steeds maar wisselende snelheden kan ik me goed voorstellen dat je 'per ongeluk' te hard rijdt ergens. Normaal heb ik daar weinig begrip voor, als je eenmaal weet welke snelheid je ergens mag rijden. Maar op de snelwegen en provinciale wegen is er veel te veel verschil. Provinciaal zie je dus 50-60-80. Maak dat desnoods 70, als er maar één snelheid is.
Geldt dat gebrek aan snelheidslimiet niet alleen op 'Mad Sunday'? Of is het enige verschil dat het TT-parcours dan ook éénrichtingsweg is?ToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:04:
[...]
Ja hoor, prima wonen hier. De mensen zijn wat raar maar dat went wel
Isle of Man moet ik ook een keer langs.. TT parcours is openbare weg de rest van het jaar met idd geen snelheids limiet
Helemaal mee eens!
[ Voor 75% gewijzigd door Gisae op 05-08-2010 17:19 ]
buiten de bebouwde kom schijnt er op Man geen limiet te zijn.Wormaap schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:18:
[...]
Geldt dat gebrek aan snelheidslimiet niet alleen op 'Mad Sunday'? Of is het enige verschil dat het TT-parcours dan ook éénrichtingsweg is?
Maar er wonen dan ook geen kinderent_captain schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:29:
[...]
buiten de bebouwde kom schijnt er op Man geen limiet te zijn.
idd is nog milieu bewuster ook.. optrekken/afremmen hele tijd kost veel meer brandstof dan zelfde snelheid blijven rijden...mphilipp schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:11:
[...]
Dat vind ik ook zo vreselijk. Bij ons in de omgeving heb je dat om de haverklap op de provinciale wegen. Steeds bij een kruising (geen huizen te zien) mag je maar 50, tot je de kruising over bent. En raad eens waar de kastjes staan?
Ik wordt sowieso niet goed van al die verschillende snelheden overal. Niet dat ik moeite heb met opletten, maar door de overvloed aan verkeersborden mis je gewoon makkelijk een bord dat je weer 120 mag ipv 100. Ik zou het prima vinden als ze desnoods overal in Nederland op de snelweg 110 de max.snelheid maken. Als het maar overal hetzelfde is, en niet 80-90-100-120. Belachelijk. Bij wegwerkzaamheden prima, maar laat de mensen er gewoon vanuit kunnen gaan dat je op de snelweg één snelheid kan rijden. Door die steeds maar wisselende snelheden kan ik me goed voorstellen dat je 'per ongeluk' te hard rijdt ergens. Normaal heb ik daar weinig begrip voor, als je eenmaal weet welke snelheid je ergens mag rijden. Maar op de snelwegen en provinciale wegen is er veel te veel verschil. Provinciaal zie je dus 50-60-80. Maak dat desnoods 70, als er maar één snelheid is.
buiten BBK niet, alleen trollen
klopt:t_captain schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:29:
[...]
buiten de bebouwde kom schijnt er op Man geen limiet te zijn.
'The island has a total of 688 miles (1,107 km) of public roads, all of which are paved. In areas denoted by derestricted signs in the Isle of Man, there is no overriding national speed restriction; only local speed limits are set. Rules for reckless driving and most other driving regulations are enforced in a manner similar to the UK.'
Wikipedia: Isle of Man
Laatst gingen ze bij 5th Gear er een Merc testen... ze hadden toen alleen wel de weg afgesloten, maar ze gingen dan ook wel erg hard..
[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 05-08-2010 18:19 ]
Doe dat nou niet zeggen, heb al zo'n geweldige dag vandaag waarbij alles faaltPilatuS schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:10:
@M14.
Zal wel een flinke boete worden. Ik had laatst 47 te hard na correctie buiten de bebouwde kom. Dat grapje heeft mij 420 euro gekost. Ik denk dat binnen de bebouwde kom nog wel duurder zal zijn.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
is meer dan +50 niet een rijontzegging?wimmel_1 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:31:
Agh, troost je .... ik wacht al weken op post van een +70 (ruim) buiten bebouwde kom en hoelanger dat 't duurt hoe ongunstiger het meestal wordt.
Als je aangehouden word iig wel, of is dat alleen totdat de rechtzaak is geweest?
SorryM14 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:54:
[...]
Doe dat nou niet zeggen, heb al zo'n geweldige dag vandaag waarbij alles faalt
Normaal gezien mag je het rijbewijs direct afgeven bij de agent die je aanhoud bij 50+. Ik was daarom ook wel erg blij met 47 te hard na correctie. Zonder correctie had ik nu geen rijbewijs meer.ToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:36:
[...]
is meer dan +50 niet een rijontzegging?
Als je aangehouden word iig wel, of is dat alleen totdat de rechtzaak is geweest?
Bij een staandehouding is +50 inderdaad meteen een garantie voor een NS abo .... alleen hebben ze mij niet staande gehouden, snap er niks vanToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:36:
[...]
is meer dan +50 niet een rijontzegging?
Zónder staandehouding ligt 't op +70 ... als aantoonbaar gemaakt kan worden wie de bestuurder was.
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 05-08-2010 20:12 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Zo, heb de nieuwe demper ook even gemonteerd. Morgenavond misschien maar even een stukje rijden als het weer nog een beetje goed is.
Yamaha MT-09
Maikel64 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:00:
Held!
Piek of geen piek, je reed op dat moment gewoon veel te hard. Als jij op je piek plotseling moet remmen,... nja laten we zeggen dat je dan net zo goed kan doorrijden, want op je piek een noodstop maken gaat je echt niet lukken...M14 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:08:
[...]
Mwa, dat stuk weg is een brug over het spoor. 2 dubbele, van elkaar gescheiden, rijbanen met daarbuiten 2 gescheiden fietspaden. Op het moment dat je naar beneden rijd is er 300m verderop een kruispunt wat je goed kunt overzien. De held op sokken heeft gewoon precies op het juiste moment gemeten, het was gewoon een piek. Ik hoop dat ze trots zijn op hun werk ......
Precies...Rupie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:14:
@M14
en dan nog heb je zelf het gas zo ver open getrokken om die top te bereiken op een punt waar het niet mag
Ik rijd ook wel eens te hard, binnen- en buiten de bebouwde komt... Maar binnen de bebouwde kom zelden... je weet gewoon dat er dan meer risico's zijn... zowel qua veiligheid, als voor bekeuringen.
Buiten de bebouwde kom zijn ze over het algemeen soepeler als binnen de bebouwde kom. Tenzij je het te bond maakt, of als er een flitser staat. Die flitst wanneer je over de grens heen gaat, ongeacht of het 1km/u is of 100+ km/u.
Specs:
Honda VFR 800 zilvergrijs
Bouwjaar 2001
Eerste inschrijving 2002
69k km (grote boosdoener)
Hyperpro voorvorkveren
K&N luchtfilter
Groot onderhoud (normaal op 72k km) heb ik reeds op 66k km laten uitvoeren (kleppen stellen en zo), dus de volgende eigenaar kan zonder grote kosten de volgende 24k km op de teller zetten
Paar lichte schuifplekjes die ik zelf wat heb bijgewerkt, vanop 4m afstand niet meer te zien, je kan toch niet verwachten dat een motor met deze leeftijd en kilometerstand er als nieuw uitziet.
Ik wil zeker de hoofdprijs er niet voor hebben, maar gratis weggeven is ook weer zoiets. Let wel even op dat ik Belg ben en er dus een (klein) prijsverschil is tussen BE en NL.
Deze staat ondertussen al een tijdje in een winkel aangeboden, dus de prijs dat er daar gevraagd wordt is meer dan wat ik er voor zou willen hebben. Maar ben toch benieuwd of ik zelf nog moet bijstellen van prijs.
Dus aan wat moet ik realistisch denken?
Over waardes weet ik neits.. Bij is het het altijd te duur
Iemand die hier mee over weet kan ik bv ook naar een anwb vestiging gaan en daar iets afsluiten?
http://www.autotrader.co....size-bikes/785cc_to_975ccYouk schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:21:
Argh, mijn vorige VFR geraakt maar niet verkocht, nog even en het seizoen is weer gedaan. Even een vraagje aan jullie, wat is een normale prijs voor zo'n motor?
Specs:
Honda VFR 800 zilvergrijs
Bouwjaar 2001
Eerste inschrijving 2002
69k km (grote boosdoener)
Hyperpro voorvorkveren
K&N luchtfilter
Groot onderhoud (normaal op 72k km) heb ik reeds op 66k km laten uitvoeren (kleppen stellen en zo), dus de volgende eigenaar kan zonder grote kosten de volgende 24k km op de teller zetten
Paar lichte schuifplekjes die ik zelf wat heb bijgewerkt, vanop 4m afstand niet meer te zien, je kan toch niet verwachten dat een motor met deze leeftijd en kilometerstand er als nieuw uitziet.
Ik wil zeker de hoofdprijs er niet voor hebben, maar gratis weggeven is ook weer zoiets. Let wel even op dat ik Belg ben en er dus een (klein) prijsverschil is tussen BE en NL.
Deze staat ondertussen al een tijdje in een winkel aangeboden, dus de prijs dat er daar gevraagd wordt is meer dan wat ik er voor zou willen hebben. Maar ben toch benieuwd of ik zelf nog moet bijstellen van prijs.
Dus aan wat moet ik realistisch denken?Ik wil van deze kopzorgen vanaf.
ze kosten hier ongeveer tussen de £2000 en £2500 hopelijk geeft dat wat indicatie..
Let wel dat motoren hier in het algemeen goedkoper zijn dan in NL..
<edit>
Ik heb meteen ff gekenen naar KTM 950 adventures:
http://www.autotrader.co....01/keywords/950?logcode=p
en BMW 800GS:
http://www.autotrader.co....%20gs/radius/60?logcode=p
en toen ik keek naar de 1150 GS (1200 is nog erg duur vind ik) kwam ik dit tegen:
http://www.autotrader.co....e-id/1376949220?logcode=p
Ben ik nou gek of is dat een ex-politie motor?
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 06-08-2010 12:03 ]
Heb net zelf even gekeken op mobile.de en daar staat een 2000 met 72k km voor 2900 €. Ik zal al blij zijn als ik er zelf 2500 € aan kan overhouden, voor 3000 € is ie bij mij (dus niet via winkel) direct weg. Nadeel aan de winkel is dus dat deze nog zijn commissie wil, dus de prijs nog hoger gaat zetten.
Deze winkel handel veel in ongeval motoren zowel kleine als grote schades. Dus dat weten zijn klanten ook, en voor zover ik weet is hij daar altijd heel eerlijk in dus de klant weet wat hij koopt. Vandaar dat ik het daar wou proberen gezien de lichte schuifschade die de motor heeft.
[ Voor 36% gewijzigd door Youk op 06-08-2010 11:48 ]
Als ze jou bij die ANWB vestiging kunnen verzekeren dat je er meteen gebruik van kunt maken heb je alleen maar je lidmaatschapsnummer nodig (dat is ook z'n beetje het enige wat op zo'n kaart staat). Hou dat lidmaatschapsnummer dan gewoon bij je, die heb je nodig als je de ANWB wilt bellen.
[ Voor 25% gewijzigd door haakjesluiten op 06-08-2010 11:49 ]
Crazyanz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:35:
Ik bedacht me net dat ANWB service wel handig is als je met een honda dominator uit 1988 naar zuid Frankrijk gaat tuffen maar ik zie op hun website dat je dan 8 dagen moet wachten tot je er gebruik van mag maken!?
Iemand die hier mee over weet kan ik bv ook naar een anwb vestiging gaan en daar iets afsluiten?
Ik ben vorig jaar langs een winkel gegaan en heb daar per direct alles in orde gemaakt. Je krijgt dan een tijdelijke ledenpas mee. En bent dan per direct klant en kan dus direct gebruik maken van de afgenomen diensten.Crazyanz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:48:
ik ben al tot vorig jaar 2 jaar lid geweest voor me koekblik dus wellicht dat dat het één en ander versnelt? Maar ik ga zo maar eens langs er zit een vestiging op 5 min oid van hier.
[edit]
En ja Tyl ik weet dit doordat ik ook altijd alles op tijd regel
[ Voor 7% gewijzigd door TiMMieJ op 06-08-2010 11:54 ]
Bij zowel mijn motor als bij mijn auto kwam ik er 2 weken nadat mijn APK verlopen was pas achter dat dat eigelijk ook gebeurt moet wordenTylen schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:51:
[...]
Altijd alles op het laatste moment he
Je lijkt mij wel
Bij wegenbelasting krijg je teminste nog een handige reminder brief
het japanse efficientie systeem van JIT (Just In Time) dusTiMMieJ schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:53:
[...]
En ja Tyl ik weet dit doordat ik ook altijd alles op tijd regel
[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 06-08-2010 12:06 ]
Plaatje:ToolkiT schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:18:
[...]
Dus waar je in NL 60Km/h mag, mag je in de UK vaak 1.6 keer zo hard... en komen daar veel meer ongelukken van? Ik dacht het niet..

Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners, gemiddeld van 2002-2004. Nauwelijks verschil tussen NL en UK dus.
Helaas zegt dit niets over het aantal doden per passagierskilometer, of het aantal doden per vorm van vervoer, etc.
Als je een snelheidsbord al mist, kan je een voorrangsbord ook missen... Wat dat betreft hoeft het van mij niet te worden aangepast.mphilipp schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:11:
[...]
Ik wordt sowieso niet goed van al die verschillende snelheden overal. Niet dat ik moeite heb met opletten, maar door de overvloed aan verkeersborden mis je gewoon makkelijk een bord dat je weer 120 mag ipv 100.
Wat ik wel graag zou zien is dat alle verkeersborden eens worden nagelopen op correctheid, ik verwacht dat honderdduizenden borden zo kunnen worden verwijderd omdat ze fout staan of geen nut hebben. Incl. onzinnige onderborden: deze zijn bedoeld voor mensen die de regels niet kennen (Fietspad: dus niet brommen; Parkeerverbod: m.u.v. de vakken, etc.), maar het leidt er wel toe dat iedereen meer borden te bekijken heeft.
Wel eens opgevallen dat bij de hectometer paaltjes op een snelweg ook altijd de max snelheid staatmphilipp schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:11:
[...]
Dat vind ik ook zo vreselijk. Bij ons in de omgeving heb je dat om de haverklap op de provinciale wegen. Steeds bij een kruising (geen huizen te zien) mag je maar 50, tot je de kruising over bent. En raad eens waar de kastjes staan?
'Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners' dus geen rekening houdend met de hoeveelheid KM vervoer lijkt me..RemcoDelft schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:10:
[...]
Plaatje:
[afbeelding]
Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners, gemiddeld van 2002-2004. Nauwelijks verschil tussen NL en UK dus.
Helaas zegt dit niets over het aantal doden per passagierskilometer, of het aantal doden per vorm van vervoer, etc.
zijn dat franse bordjes met een stille H?Tylen schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:16:
[...]
Wel eens opgevallen dat bij de ectometer paaltjes op een snelweg ook altijd de max snelheid staatDus je kan het nooooit missen
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 06-08-2010 12:31 ]
??? Er staat echt wel hectometerToolkiT schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:30:
[...]
'Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners' dus geen rekening houdend met de hoeveelheid KM vervoer lijkt me..
[...]
zijn dat franse bordjes met een stille H?
dat heeft hij dan heel snel gedaan want er staat geen wijzigings watermark onder...
Of was het een bug?
http://www.leisuretrail.co.uk/orange%2009.htm
coole laarzen:

[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 06-08-2010 13:31 ]
Die staat er alleen maar als je meer dan zoveel procent edit. Een paar letters komt geen melding van. Kijk maar, zodadelijk zet ik hieronder het woordje edit, zonder dat er staat dat het geedit is: hoop ik danToolkiT schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:20:
[...]
dat heeft hij dan heel snel gedaan want er staat geen wijzigings watermark onder...![]()
Of was het een bug?
edit
Ah ok, weer wat geleerd vandaag-DG- schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:30:
[...]
Die staat er alleen maar als je meer dan zoveel procent edit. Een paar letters komt geen melding van. Kijk maar, zodadelijk zet ik hieronder het woordje edit, zonder dat er staat dat het geedit is: hoop ik dan..
edit
damn
http://www.leisuretrail.co.uk/Home.htm
Waarom is dat nou 2,5 uur bij mij vandaan? die 950 adventure ziet er wel
[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 06-08-2010 13:35 ]
[edit 3]
Hmz, een complete lap code binnen een minuut toevoegen resulteerd toch wel in een 'edit'-melding. Alles weer terug editten resulteerd in meer dan 200% edit
[ Voor 232% gewijzigd door M14 op 06-08-2010 13:39 ]
De rechtdoorgaande weg splitst zich in 3-en. Linksaf, rechtdoor, rechtsaf. Iedereen wil kennelijk rechtdoor en er staat een aardig rijtje voor rechtdoor. Omdat ik precies op het punt sta waar de weg zich splitst piep ik linksom naar voren. Er staat een HTM bus bij het licht. Op het moment dat ik vooraan kom is het groen er spurt de bus weg die bovenop z'n remmen gaat omdat hij mij dan pas ziet. "klootzak, enz" viel mij ten deel terwijl ik mijn lichten aan had, Blerpijpen aan en echt wel in z'n spiegel zat want ik moest een beetje wijken voor de spiegel.
maar dan ben ik de klootzak omdat hij alleen naar de lamp kijkt en pas spiegelt/kijkt na het optrekken.
2 uur later hetzelfde kruispunt zelfde wegsituatie maar rechtdoor heeft al groen als ik aankom. zie ik terwijl rechtdoor gaat rijden ineens een connexion bus het kruispunt over jumpen....
egt hea...
And it goes BRAAAAAPP!
Dan nog, het zegt al veel. Meest frappant is hoe er nauwelijks een link lijkt te zijn tussen landschapstype en doden. NL is plat en overzichtelijk, maar gelijkscorende SE en UK zijn aanzienlijk heuvelachtiger met relatief meer secundaire wegen.RemcoDelft schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:10:
[...]
Plaatje:
[afbeelding]
Vergelijk ook maar eens Zwitserland en Oostenrijk. Vergelijkbare topo (Zwitserland zo mogelijk nog bergachtiger), vergelijkbare welvaart en niet eens zo dramatisch afwijkende cultuur. De een is ver onder het EU gemiddelde, de andere ruim erboven.
Tenslotte kun je zien dat ondanks studies die uitwijzen dat VMax instellen in DE het verkeer veiliger maakt, DE zelfs met de onbegrensde stukken (en trouwens relatief hoge 100km/u buiten bebouwde kom) ruim onder EU gemiddelde ligt. Er zijn dus aanzienlijk belangrijkere dingen dan snelheid als het op verkeersveiligheid komt (duh...)
Op de snelweg? Zeker bij druk verkeer (veel vrachtwagens rechts) kun je makkelijk een enkele bord missen, zonder dat je in een foute voorrangssituatie komt.[...]
Als je een snelheidsbord al mist, kan je een voorrangsbord ook missen... Wat dat betreft hoeft het van mij niet te worden aangepast.
Idd.Wat ik wel graag zou zien is dat alle verkeersborden eens worden nagelopen op correctheid, ik verwacht dat honderdduizenden borden zo kunnen worden verwijderd omdat ze fout staan of geen nut hebben. Incl. onzinnige onderborden: deze zijn bedoeld voor mensen die de regels niet kennen (Fietspad: dus niet brommen; Parkeerverbod: m.u.v. de vakken, etc.), maar het leidt er wel toe dat iedereen meer borden te bekijken heeft.
Twee andere dingen:
1) bij spitsstroken geen doorgetrokken witte streep meer maar iets anders. Maakt eigenlijk geen bal uit wat, gewoon iets waar mensen die de sterk afwijkende NL-regels niet kennen wel overheen durven te rijden.
2) na werkzaamheden met bepaalde beperking (70, 90 etc) ipv een einde alle verbodenbord een bord dat specifiek die snelheidsbeperking eindigt. Nu krijg je gekke situaties, bijvoorbeeld waar werkzaamheden zijn op snelwegen met regulier 80/100km/u beperking en inhaalverbod voor vrachtwagens. Door zo'n einde alle beperkingen bord gaan vrachtwagens opeens inhalen en er zijn altijd een paar mensen die ook ineens naar 120+ km/u versnellen. Vooral de combo daarvan is link. En toch kun je ze met het nu gebruikte bord geen ongelijk geven. Vandaar ander bord nodig.
Oslik blyat! Oslik!
Mja, eigen schuld, moet je maar niet voorkruipenROFLASTC schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:43:
Op het moment dat ik vooraan kom is het groen er spurt de bus weg die bovenop z'n remmen gaat omdat hij mij dan pas ziet. "klootzak, enz" viel mij ten deel terwijl ik mijn lichten aan had, Blerpijpen aan en echt wel in z'n spiegel zat want ik moest een beetje wijken voor de spiegel.
maar dan ben ik de klootzak omdat hij alleen naar de lamp kijkt en pas spiegelt/kijkt na het optrekken.
Als er eenmaal mensen achter me staan (en met een grote bus eerder ook al niet, ik zie toch niks achter me en als ze achterop komen merk je dat met zo'n ding amper
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dit topic is gesloten.
![]()