Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.190 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Wat kost een adventur in NL?

dit is ook wel een interesante, maar wel 150 mijl uit de buurt :/
Is er niet een spreekwoord over de kwaliteit van dingen die van ver komen? 16K sinds 2003 is z.g.a.n joh

een Adv in NL met een dergelijke KM stand gaat voor 8 a 8,5K

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 29-07-2010 22:05 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:55

Ethirty

Who...me?

Whohoe! Eindelijk mijn theorie op zak. AVD komt nu eindelijk in zicht 8)

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
MailMan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:02:
[...]
Maar even over Motozoom zelf heh.
Ik ben er 2 keer geweest, en denk niet dat ik er terugkom.
De eerste keer kocht ik een jas, om er in de bus achter te komen dat er nog een kleurklem aan zat... Dan had ik nog geluk dat ik niet al thuis was en onderweg even keek of-ie dat wel verwijderd had, nu kostte het me maar een uur extra. Het kwam zacht gezegd knullig over.
De tweede keer hadden ze motorolie voor 17,95 (Louis.de-prijs), dus alleen daar een vaatje van gekocht. Sindsdien bestel ik alles gewoon direct bij Louis, zelfs op 1 ding is het prijsverschil de verzendkosten al waard.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:05:
[...]

Is er niet een spreekwoord over de kwaliteit van dingen die van ver komen? 16K sinds 2003 is z.g.a.n joh

een Adv in NL met een dergelijke KM stand gaat voor 8 a 8,5K
mmm 3K verschil.. dat word bijna de moeite waard om een handeltje op te zetten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:36:
[...]

mmm 3K verschil.. dat word bijna de moeite waard om een handeltje op te zetten..
Ik had voor de mijne slechts 9,5 betaalt en die had een lagere stand.

And it goes BRAAAAAPP!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Sloop, of dezelfde motor kopen van MP als reserve bak? :P
Dan is dat onderdeel ook evengoed 18 jaar... dus hoelang blijft hij dan nog leven hé?

Die krengen worden echt verdomd warm, kan je je vingers werkelijk aan verbranden.
Mijn originele had een vlakke bovenkant, terwijl op de nieuwe koelvinnen zitten...

De Nederbelg !

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Ben weer bezig geweest met de routes voor de vakantie! :)

[Google documents - spreadsheet]
https://spreadsheets.goog...3c&hl=en&authkey=CO6L46EF

Het 'rondje Oostenrijk' is van deels iemand van een MF'er, hij is nogal ingekort. Mede omdat 250km+ behoorlijk wat is als je aan het sight-seeing bent op de binnenwegen.

Zitten best wat pareltjes tussen, Stelvio, Dolomieten, Mosel, Kaunertal.. :9~

[ Voor 44% gewijzigd door _Apache_ op 30-07-2010 08:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Jellabie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:16:
[...]

Dan is dat onderdeel ook evengoed 18 jaar... dus hoelang blijft hij dan nog leven hé?

Die krengen worden echt verdomd warm, kan je je vingers werkelijk aan verbranden.
Mijn originele had een vlakke bovenkant, terwijl op de nieuwe koelvinnen zitten...
Als ik jou was zou ik bij de volgende reparatie écht eens gaan rondshoppen. Spanningsregelaars zijn een bekend probleem bij alle Honda's, en een fatsoenlijke imitatie (met koelvinnen dus, die zijn beter dan de originele) kost rond de 120-130 euro.
Net zoals bij je dynamo betaal je nu ook weer een hoop geld, terwijl dat niet nodig is.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Widow schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:33:
Vandaag even langs Hyperpro geweest, fiets rijd weer heerlijk :) hier een paar plaatjes. In het kort is mn balhoofdlager vervangen, is de voorvering voorzien van andere olie, is de shimstack anders afgesteld, zijn er progressieve veren in gegaan. Aan de achterkant zit er nu alleen een paarse progressieve veer in.

[afbeelding]Vanochtend 10u. De oude toeter werd vervangen voor een toeter met progressief membraam.

[afbeelding]Oud balhoofd lager. Was nog niet heel erg kapot, maar hij had wel een voorkeurs standje.

[afbeelding]En de nieuwe lagertjes :)

[afbeelding]Voorpoten eruit.

[afbeelding]Binnekant van de vering, die ringetjes links zijn de shims. Daar zitten nu andere shims voor in de plaats, waardoor de vorkolie flow word beperkt en de vering dus minder snel inzakt.

[afbeelding]
Achterkant was ook aan de beurt. Daar zit een paarse progressieve veer in nu.
Wat was je eigenlijk kwijt? aangezien ik mijn blade zelfde behandeling wil geven.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Wormaap schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:39:
[...]

Als ik jou was zou ik bij de volgende reparatie écht eens gaan rondshoppen. Spanningsregelaars zijn een bekend probleem bij alle Honda's, en een fatsoenlijke imitatie (met koelvinnen dus, die zijn beter dan de originele) kost rond de 120-130 euro.
Net zoals bij je dynamo betaal je nu ook weer een hoop geld, terwijl dat niet nodig is.
Heb het ook al meegemaakt met mijn VFR, heb toen ook de originele Honda gekocht omdat ik hem snel nodig had. Ben toen zelf naar de Belgische importeur gereden om het ding af te halen. Maar in vergelijking met immitatie betaal je inderdaad de hoofdprijs. De originele had reeds koelvinnen, de nieuwe had grotere koelvinnen + een extra plaatje aluminium om te monteren tussen de SR en het subframe voor een betere warmtegeleiding. Dus ze hadden ondertussen toch zelf door dat er iets niet goed was bij hun ontwerp.

Volvo Classic Club Belgium

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Francis schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:56:
[...]

Wat was je eigenlijk kwijt? aangezien ik mijn blade zelfde behandeling wil geven.
Als je voor en achter progressieve veren laat monteren ben je rond de 385 eu kwijt. Op mijn vering is de ingaande en uitgaande demping niet regelbaar, dus de shimstacks zijn ook aangepast en dat was ongeveer 85 euro extra. Een nieuw balhoofdlager was vervolgens iets van 80 euro, maar dat was makkelijk omdat alles toch al uit elkaar was gehaald. Totaal met arbeidsuren erbij zit je net boven de 600eu.

Ik weet trouwens niet of het zo slim is om dit te doen. De motor geeft nu zoveel vertrouwen dat ik overal veel harder rij dan dat ik voorheen deed O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Widow op 30-07-2010 10:07 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

Widow schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:06:
[...]
Ik weet trouwens niet of het zo slim is om dit te doen. De motor geeft nu zoveel vertrouwen dat ik overal veel harder rij dan dat ik voorheen deed O-)
Ziet er goed uit man! Je word daar altijd super goed geholpen en van advies voorzien. Hij zal je altijd eerlijk advies geven en vertellen wat hij doet. En je tips geven om het zelf te verbeteren.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:55:
[...]

Ik had voor de mijne slechts 9,5 betaalt en die had een lagere stand.
mmm zin om een import/export bedrijfje op te zetten? ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:33:
[...]

mmm zin om een import/export bedrijfje op te zetten? ;)
lol, ik ben je man maar dan moet de BV het wel in gelderland/randje duitsland gaan zoeken want daar zijn ze het goedkoopst.

And it goes BRAAAAAPP!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
wat een gekut zeg. Motor stond wat arm afgesteld. Dus ik dacht eens de carburateur van binnen bekijken. Eerst hele motor uit elkaar om bij de carburateur te komen en ondertussen natuurlijk elke bout en moer kapot draaien die je tegenkomt. Heb in 3 bouten een sleuf moeten dremelen om ze eruit te krijgen (krijg je met zoon oude motor). Nu weet ik welke sproeir ik moet hebben moet ik wachten tot dinsdag want die moet eerst besteld worden -O-

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:15:
[...]

lol, ik ben je man maar dan moet de BV het wel in gelderland/randje duitsland gaan zoeken want daar zijn ze het goedkoopst.
ik zat meer te denken aan exporteren uit UK en importeren in NL

trouwens, teaser voor de triumph adventure:
YouTube: The 2011 Triumph Adventure preview teaser
YouTube: Moto.it: Nuova Triumph Adventure 2011&

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09

talin

ES-MA

ToolkiT schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:30:
[...]

ik zat meer te denken aan exporteren uit UK en importeren in NL

trouwens, teaser voor de triumph adventure:
YouTube: The 2011 Triumph Adventure preview teaser
YouTube: Moto.it: Nuova Triumph Adventure 2011&
offtopic, je weet dat er over enkele maanden een container richting Nederland gaat, daar kan nog wel wat bij in ;)

dr staat leuk spul te koop in de UK waar ik ook nog wel oren naar heb:

http://www.two-strokes.co...st_post__topicfilter__all

laat de Engelsen eerst onze VW busjes eens terug doen!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Wormaap schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:39:
[...]

Deze is OEM Honda, en ook met koelvinnen. 196€. Maarja... had hem asap nodig :)

En van die dynamo... was dus niets aan. Ik dat kreng eruit halen, ding draait mee in de olie... valt dat tandwieltje dat tussen je vliegwiel en je starter zit er tussen uit :/ ben langer bezig geweest met die starter los te halen en vast te zetten dan met de dynamo :/

Dus dat kreng eruit, ik kabel volgen, blijkt dat enkel de stekker doorgefikt is :/ Nieuwe stekker erop en het was inorde.

De Nederbelg !

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dus je hebt nu een reserve spanningsregelaar?

Bij mij is die op vakantie doorgefikt. Motor af laten slepen, via david silver spares voor 90 euro een imitatie gehaalt, aangesloten en klaar. Ik heb verder niks nagekeken, nagemeten of wat dan ook. :X
Doet het al 4k km goed :Y)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zoo, nieuwe foto's besteld van mijn circuitdag van afgelopen dinsdag :9

Helaas wel mijn supercorsa's helemaal aan gort gereden. van de winter dus maar even kijken naar een andere achterschokbreker :)

[ Voor 47% gewijzigd door M3rcury op 30-07-2010 17:08 ]

No signature required.

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Gisae schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:05:
Dus je hebt nu een reserve spanningsregelaar?

Bij mij is die op vakantie doorgefikt. Motor af laten slepen, via david silver spares voor 90 euro een imitatie gehaalt, aangesloten en klaar. Ik heb verder niks nagekeken, nagemeten of wat dan ook. :X
Doet het al 4k km goed :Y)
Nee... dat was de dynamo... waarvan de stekker doorgefikt was.

Stroomregelaarding was ook dood, daar heb ik een nieuwe voor.

De Nederbelg !

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Iemand nog geen plannen voor volgend weekend?

ToolkiT in "MOTOR: GoT voorjaar UK toertocht."

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:59

Mud

Dan zit ik ergens in duitsland of frankrijk ofzow :+

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Damn, ik geraak daar niet dat weekend. Laatste week van augustus en eerste 2 van september heb ik nog wat verlof dat ik opneem, moest het in die periode zijn dan kom ik af.

Volvo Classic Club Belgium

• Widow
Ghehe ik zit dan ergens in Oostenrijk of Italie :P schiet niet op.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Die vrijdag kan ik écht geen vrij krijgen, anders had ik interesse gehad :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Requiem19
  • Nu online
Gisteren op een 848 kunnen rijden... wow!!

Voor het eerst dat ik een motorfiets echt mis ofzo... heb heel sterk de neiging om haar weer een dagje te huren, maar dat is wel beetje overdreven. Behoorlijk hard geveerd, wat minder 'nimble' dan de Monster die ik laatst gehuurd had, maar je merkt echt heel goed dat als de bochtensnelheden omhoog gaan, hij zich steeds meer thuis voelt. Daarnaast is dat motorkarakter van zo'n twin ook gewoon super. Instant 100 nm bij elke versnelling, heerlijk. Extra hypotheek afsluiten maar?

Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg41/Requiem84/38339_136313813074607_100000879680282_167701_4288554_n.jpg

XMCS Netherlands

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-01 11:57

martjah

Appel

extra hypotheek voor de motor en 1tje voor alle boetes ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Even verslagje van Zandvoort (27e)

Samen met mijn broertje een dagje geboekt met de zomeraanbiedingen van MSL, lekker goedkoop, dus dat kon er wel af. We hebben samen een Opel Vivaro gehuurd, zodat we lekker in de auto richting Zandvoort konden, en eindelijk een keer stoelen mee konden nemen!

Op CPZ aangekomen, snel de motoren uit de bus halen, en door naar de keuring. Want daarna kon ik lekker nog een uurtje van de zon genieten!

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img832/2958/dsc00728b.jpg

Toen maar opstellen voor de eerste sessie, in mijn hoofd de gedachte, rijd gewoon lekker je eigen rondjes en zie maar wat er gebeurt. Zo gezegd zo gedaan. Lekker mijn rondjes gereden, en tot een nette 2.19 gekomen. Wat ik ook in de 2e sessie met dezelfde gedachte haalde.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img405/9763/6594710880leukopdefoto.jpg
Hugenholz uit
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img291/2928/6594710902leukopdefoto.jpg
Even naar de cameraman kijken. Gewoon omdat het kan :+

Voor de 3e sessie even mijn ingaande demping aan laten passen, want ik had een abnormale slijtage op mijn band. Opstellen, en mooi als eerste de baan op om een keer zonder verkeer rondjes te rijden. Na het eerste rondje had ik blijkbaar een man of 6 achter me aanrijden, dus heb ik het gas er maar op gegooid. 1.5 rondje later zaten ze nog steeds achter me, maar kwamen we wat verkeer tegen, die ik eigenlijk vrijwel meteen voorbij kon, samen met een andere rijder van de de groep, die me 2 bochten later ook nog eens voorbij kwam. De rest van de groep heb ik niet meer gezien, dus blijkbaar waren ze mij aan het volgen *D Sessie afgerond met een hele nette 2.14.

Bandenslijtage was wel minder, maar nog steeds kut. Ik kreeg van een groep 4 poppetje naast me het advies op de druk nog iets lager te gooien, dus ik heb 0.2 bar uit de band laten lopen.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img291/7792/6594710819leukopdefoto.jpg
Weer hugenholz
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img832/8061/dsc00174k.jpg
Gelach

4e sessie weer opgesteld, en met de gedachte van de slijtage van mijn achterband toch een stuk rustiger aan gedaan. Weer lekker (en vooral met zelfvertrouwen) mijn rondjes gemaakt, wat alsnog een leuke tijd was, een 2.16.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img832/6241/6594711321leukopdefoto.jpg

5e sessie maar geskipped, voelde me moe, en vertrouwde mijn achterband niet echt meer, want die heb ik nu wel aan gort gereden ;(

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img440/6427/dsc00570p.jpg

No signature required.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ziet er gaaf uit! d:)b Volgende keer de lucht die je er voor uit hebt gehaald er achter maar bij stoppen voor wat minder slijtage? :+

Enneh. Geductapede kentekenplaten in je bus? O-)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheZeroorez schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:40:
Ziet er gaaf uit! d:)b Volgende keer de lucht die je er voor uit hebt gehaald er achter maar bij stoppen voor wat minder slijtage? :+

Enneh. Geductapede kentekenplaten in je bus? O-)
Slijtage komt door de achterschokbreker die het niet meer trekt, het minder lucht maakte het namelijk net een slagje minder erg ;) dit is dus na de 4e sessie, en daar was hij het minst extreem :X

No signature required.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
nieuwe binnenpootjes opgehaald hiero :)

morgen maar eens monteren

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Slijtage komt door de achterschokbreker die het niet meer trekt, het minder lucht maakte het namelijk net een slagje minder erg ;) dit is dus na de 4e sessie, en daar was hij het minst extreem :X
Is niet je achtershock hoor. Je rijd op dragons, dus gewoon 1.9 achter en 2.1 voor. (koud gemeten). Met tijden van 2:16 moet hij dat makkelijk aan kunnen. Zoals je zelf al zegt werd het minder met minder lucht ;) Dus de volgende keer gelijk al de juiste spanning.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:02:
[...]

Is niet je achtershock hoor. Je rijd op dragons, dus gewoon 1.9 achter en 2.1 voor. (koud gemeten). Met tijden van 2:16 moet hij dat makkelijk aan kunnen. Zoals je zelf al zegt werd het minder met minder lucht ;) Dus de volgende keer gelijk al de juiste spanning.
Ik reed in de 4e sessie dus 1.9 achter en 2.1 voor ;)

Maar ik ga maandag ff naar hk. kijken wat die kunnen doen :Y

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 31-07-2010 20:07 ]

No signature required.

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:05:
[...]

Ik reed in de 4e sessie dus 1.9 achter en 2.1 voor ;)

Maar ik ga maandag ff naar hk. kijken wat die kunnen doen :Y
En de 4de sessie werd het minder ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:25:
[...]

En de 4de sessie werd het minder ;)
Ja, blijft lastig al die spanningen en veerinstellingen :P

No signature required.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
M3rcury schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:30:
Erg leuk verslagje M3rcury!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Mercury: Die laatse foto .. méér uitgaande demping voorkomt dat :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Mooie foto's ook!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Oja, x-posten mag best toch O-)

Heb sinds vandaag ook een stukje leer ipv textiel.

Afbeeldingslocatie: http://www.bergie.nl/Pics/P1000019_tn.jpg

Yamaha MT-09

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:21:
@ Mercury: Die laatse foto .. méér uitgaande demping voorkomt dat :Y
Ik hoor nu van alle kanten weer andere verhalen. Ik ga maandag ff met HK bellen of ze tijd hebben, rijd ik daar lekker langs :)

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmmm vandaag een proefrit gemaakt op de KTM adventure 990 en ik begin nu een beetje te twijvelen.. toen ik een proefrit gemaakt had op de SMT had ik zoiets van WOW, en de Versys leek traag op te trekken en te remmen in vergelijking. Bij de adventure had ik dat helemaal niet :/
Hij reed wel lekker, maar veel trillingen in de motor wat ik niet geweldig vind en remmen doet ie wat vaag...

mmmm voorlopig toch maar even de Versys houden denk ik... tenzij er weer ergens een goedkope staat, dan maak ik nog wel een proefritje.. want deze was net nieuw en dus nog niet helemaal ingereden...

• Widow
edit: nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Widow op 01-08-2010 09:00 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 01:19:
mmmm vandaag een proefrit gemaakt op de KTM adventure 990 en ik begin nu een beetje te twijvelen.. toen ik een proefrit gemaakt had op de SMT had ik zoiets van WOW, en de Versys leek traag op te trekken en te remmen in vergelijking. Bij de adventure had ik dat helemaal niet :/
Hij reed wel lekker, maar veel trillingen in de motor wat ik niet geweldig vind en remmen doet ie wat vaag...

mmmm voorlopig toch maar even de Versys houden denk ik... tenzij er weer ergens een goedkope staat, dan maak ik nog wel een proefritje.. want deze was net nieuw en dus nog niet helemaal ingereden...
Ik weet niet welk jaar het ding van is maar de EFI maakt dat ze rukkerig rijden. Probeer eens een 950 met carbs als je dat tegenkomt ;)

edit: als het gaat om KTM vs. BMW is er niet iets doorslaggevends anders dan de onderstaande quote ;)
It's also about the riders, I mean would you rather spend time with a BMW group ride, spreading pate on crackers, sipping chardonnay talking about trust funds or with a KTM crew, scratching your itchy nut sack while eating beans out of a can, drinking beer and taking about....
Afbeeldingslocatie: http://i88.photobucket.com/albums/k182/IlapU2/IMG_3461.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 01-08-2010 11:12 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm misschien moet ik dan toch maar voor een BMW gaan op mijn leeftijd ;) :p
hoewel trustfunds me weinig intereseren, maar goed eten en drinken daarintegen :9~

• TiMMieJ
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

M3rcury schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:30:
Gaaf om te lezen man! En wat betreft die spanning kreeg ik dat ook geadviseerd op de CBR met de corsa's. Dus dat zal dan iig al een stuk beter gaan. En laten kijken naar je vering is nooit verkeerd 8)

Je hebt iig veel fun gehad en daar gaat het om :d

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:38:
[...]
edit: als het gaat om KTM vs. BMW is er niet iets doorslaggevends anders dan de onderstaande quote ;)
Ik vraag me altijd af hoe men aan dat soort dingen komt, en belangrijker nog: waarom? Is het de holemens in ons die heel graag de boel onderverdeelt in stammen? Ik denk dat ik een gen mis, want ik heb die behoefte nooit gevoeld. Ik snap wel dat het een geintje is, en ik maak me er ook niet druk om, maar ik probeer het steeds maar te begrijpen en dat lukt me niet. :?
En voor veel mensen is het geen geintje. Om in de sfeer te blijven: iemand van de 'race stam' (dus jong, snel en hip) haalt zijn neus op als ie een 'bmw stamlid' ziet (want tour, dus saai en ouwelul). Maar als ze elkaars motor niet zien en samen aan de bbq zitten, is er niets aan de hand. Dikste vrienden. Weird human behaviour patterns 8)7

Leuker nog: als je zegt dat je een BMW hebt, wordt je bij voorbaat afgeschreven, totdat ze zien dat je een S1000RR rijdt...dán ben je ineens weer hip. Eigenlijk een bewijs dat het allemaal nergens om gaat... Leuke dingen om te observeren.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 01-08-2010 12:15 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

Ik vraag me altijd af hoe men aan dat soort dingen komt, en belangrijker nog: waarom? Is het de holemens in ons die heel graag de boel onderverdeelt in stammen? Ik denk dat ik een gen mis, want ik heb die behoefte nooit gevoeld. Ik snap wel dat het een geintje is, en ik maak me er ook niet druk om, maar ik probeer het steeds maar te begrijpen en dat lukt me niet. :?
En voor veel mensen is het geen geintje. Om in de sfeer te blijven: iemand van de 'race stam' (dus jong, snel en hip) haalt zijn neus op als ie een 'bmw stamlid' ziet (want tour, dus saai en ouwelul). Maar als ze elkaars motor niet zien en samen aan de bbq zitten, is er niets aan de hand. Dikste vrienden. Weird human behaviour patterns 8)7

Leuker nog: als je zegt dat je een BMW hebt, wordt je bij voorbaat afgeschreven, totdat ze zien dat je een S1000RR rijdt...dán ben je ineens weer hip. Eigenlijk een bewijs dat het allemaal nergens om gaat... Leuke dingen om te observeren.
^^

Ik heb lange tijd zitten twijfelen of ik misschien wel een r1200gs wilde. En ik denk dat ik mij in de "race stam" mag zetten :P

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:17:
[...]
Ik heb lange tijd zitten twijfelen of ik misschien wel een r1200gs wilde. En ik denk dat ik mij in de "race stam" mag zetten :P
Daarom! Het gaat toch om de lol van het motorrijden? Als ik de loterij win, komt er vast wel iets als een Duc op mijn landgoed... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:17:
[...]

^^

r1200gs raced prima ;)

Verwijderd

Wat betreft Adventure versus Adventure, is de KTM meer offroad gericht, en de BMW meer asfalt gericht.
Dan heeft KTM nog de SM, SMR en SMT die bij BMW niet direct een concurent hebben.
De SE en de HP2 zijn bij beide merken al uitgefaseerd, echter daar was het ook dat de KTM weer iets meer hardcore op het offroad gebeuren gericht was en de BMW meer onroad.

De 990 KTM's staan inderdaad bekend omwille van het aan-uit effect wat doorgaans als onaangenaam ervaren wordt ten aanzien van de 950's.

Verder is qua zicht een BMW iets meer bulky dan een equivalente KTM (veelal door de cilinders van de boxer die uitsteken).

Overigens bij elke KTM versus BMW discussie rakel ik dit filmpje weer op.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar KTM, maar gewoon omdat het iets meer offroad gerichte concept mij aanspreekt. M'n droommotor is al sinds jaren de SE. Maar alle respect en begrip natuurlijk voor BMW rijders (als ze terug groeten tenmiste :P )

Verwijderd

Eens kijken of ik misschien hier een dagje een 125cc-er kan huren om mee rond te touren en de omgeving verkennen. Met de auto is het toch een flink ander gevoel, plus dat die lompe Outlander flink zuipt vergeleken met zoiets.

Jammer dat ze hier wel wat tweewielers betreft wel redelijk als gekken rondrijden, maar met goed anticiperen en defensief rijden moet het toch wel lukken. Hoop ik.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

Ik vraag me altijd af hoe men aan dat soort dingen komt, en belangrijker nog: waarom? Is het de holemens in ons die heel graag de boel onderverdeelt in stammen?
Niet alleen de holemens hoor ook de moderne mens wil zich nog in groepjes delen want dat verschaft structuur,duidelijkheid,identiteit en richting. We hebben immers mensen die zich niet kunnen voorstellen buiten Amsterdam te wonen, mensen stemmen op verschillende partijen en de rest zijn van die: (vul neerbuigende omschrijving van andere partijen in)

Mensen delen zich altijd in groepjes
want ik heb die behoefte nooit gevoeld.
gut , jij individu jij. Jij zal ook wel nooit naar speciale verzameldagen van jouw motormerk gaan.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:47:
[...]
Niet alleen de holemens hoor ook de moderne mens wil zich nog in groepjes delen want dat verschaft structuur,duidelijkheid,identiteit en richting.
Ik zei de holemens in ons.
gut , jij individu jij. Jij zal ook wel nooit naar speciale verzameldagen van jouw motormerk gaan.
Je doelt natuurlijk op de Motorrad Days in Garmisch. Dat klopt, maar dat heeft niets met BMW freaktoestandclubzoekende mentaliteit te maken. Het is meer een excuus om lekker een dag of wat met de brommerd op pad te gaan. Ik heb niet iets bijzonders met BMW, behalve dat ik de motor die ik nu heb van dat merk is, en dat ik daar erg tevreden over ben. Die Motorrad days is gewoon een leuk event.
May I remind you dan ik aanvankelijk een TDM850 wilde kopen en toevallig op deze stuitte...

Verder heb ik een aversie tegen clubjes enzo. Ik ben nergens lid van en zoek het ook niet op. Ik doe niet aan meuterijden. Even terug heb ik al een keer gezegd dat ik motorrij om het motorrijden, niet om de motorrijders. Zeker niet om mensen te ontmoeten; ik ben niet eenzaam ofzo. Ik vind het gewoon leuk om op de motor rond te rijden.

Daarbij oordeel ik niet over mensen die wel graag in clubverband dingen doen of wat dan ook. Vandaar ook dat ik zeg dat ik die groepstoestand nooit echt goed kan begrijpen. En dat meen ik. Ik zeg dat niet als een verkapte kat ofzo. Daar doe ik niet aan. Wat ik zeg is wat ik bedoel.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:55:
[...]

Daarom! Het gaat toch om de lol van het motorrijden? Als ik de loterij win, komt er vast wel iets als een Duc op mijn landgoed... ;)
maar wel de multistrada? dat moet wel want je zit in de tour/ouwelullen stam ;) :p

Ik snap het ook niet zo goed, ieder zijn eigen ding. Ik vind elk type motor wel wat hebben als ik het geld en een garage had, had ik van verschillende types een motor staan..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:28:
[...]
Ik snap het ook niet zo goed, ieder zijn eigen ding. Ik vind elk type motor wel wat hebben als ik het geld en een garage had, had ik van verschillende types een motor staan..
Misschien hebben sommigen een gebrek aan persoonlijkheid en/of zelfvertrouwen en moet de motor/auto/trophywive dat compenseren.

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:48:
[...]

Ik hoor nu van alle kanten weer andere verhalen. Ik ga maandag ff met HK bellen of ze tijd hebben, rijd ik daar lekker langs :)
Kijk, als je geld genoeg hebt, is een andere achtershock + veren voor natuurlijk altijd lekker. Maar eerlijk is eerlijk met die 2:19/2:16 op CPZ zitten je veren uit hun neus te eten. Het is echt een verkeerde bandenspanning.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:06

steveman

Comfortabel ten onder

"A friend of mine has a trophy wife, but apparently it wasn't first place."

-Steven Wright :+

Maar alle compensatiemiddelen op een stokje (zal me een bont stokje zijn ook) de overgrote meerderheid zal toch gewoon een bepaalde auto/brommer/.../zeppelin hebben omdat diegene dat gaaf vind?

Ik kijk soms echt met plezier naar zulke voertuigen :9 (En dan hoef ik 't ook niet eens te poetsen!)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:22:

Ach dat soort filmpjes heb je ook van de BMW GS:
YouTube: BMW GS at Buttonwillow

en zelfs van de Versys:
YouTube: Versys 650 inc ER6 Vs @ Cadwell Park trackday onboard (Part A)

• Unipuma
  • Laatst online: 06-04-2021
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:22:

Bij een discussie over BMW of KTM moet ik altijd weer denken aan Charley Boorman:
YouTube: Charley's rant about KTM- Long Way Round

En inderdaad, het belangrijkste is om een hoop lol te hebben op de motor. Ik weet dat een rit goed is geweest als ik weer met een grijns van oor tot oor afstap.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
* SH4D3H is zojuist eens bij de Lidl gaan kijken. Inmiddels had ik zelf al eea aan kleding, maar als back-up of voor een bijrijder is het natuurlijk te mooi om te laten liggen. Het enige minpunt dat direct opvalt is de rits waarmee je delen aaneen kunt ritsen: die zit verkeerd om. Ja, op alle broeken. Dat of mijn Evolution-spul doet het zelf verkeerd :+

Verder ziet het er stevig en vrij netjes uit. Bij de volgende les eens testen :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:38:
[...]

Kijk, als je geld genoeg hebt, is een andere achtershock + veren voor natuurlijk altijd lekker. Maar eerlijk is eerlijk met die 2:19/2:16 op CPZ zitten je veren uit hun neus te eten. Het is echt een verkeerde bandenspanning.
Maar in de laatste sessie stond de bandenspanning dus goed, en krijg ik het nog steeds ;) PR staat trouwens op een 2.07 ;)

Ik heb HK vanochtend gebeld en ik moest even die foto sturen. Die zeiden dat ik meer uitgaande demping (wat wimmel dus zei) moest instellen :)

[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 02-08-2010 12:15 ]

No signature required.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Unipuma schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

Bij een discussie over BMW of KTM moet ik altijd weer denken aan Charley Boorman:

En inderdaad, het belangrijkste is om een hoop lol te hebben op de motor. Ik weet dat een rit goed is geweest als ik weer met een grijns van oor tot oor afstap.
Die had ik nog niet eerder gezien :)
KTM zou flink balen na 2 geslaagde ritten van beide heren, de BMW is populairder dan ooit geworden na beide ritten :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:12:
[...]

Maar in de laatste sessie stond de bandenspanning dus goed, en krijg ik het nog steeds ;) PR staat trouwens op een 2.07 ;)

Ik heb HK vanochtend gebeld en ik moest even die foto sturen. Die zeiden dat ik meer uitgaande demping (wat wimmel dus zei) moest instellen :)
Nee. Het was de vierde sessie minder. Verwacht niet dat je in 1 sessie je hele beschadiging weg rijd. Deze banden zijn al verrot. De nieuwe set op de juiste spanning en het is voorbij. 2:07 is een betere tijd ja ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:21:
[...]

Nee. Het was de vierde sessie minder. Verwacht niet dat je in 1 sessie je hele beschadiging weg rijd. Deze banden zijn al verrot. De nieuwe set op de juiste spanning en het is voorbij. 2:07 is een betere tijd ja ;)
Tis nog steeds geen wereld tijd, maar hard genoeg voor een straatfiets. Nieuwe bandjes liggen al klaar :Y

En dat ze verrot zijn klopt wel. Op dat stuk zit een soort hap in de band (over de gehele lengte)

[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 02-08-2010 12:25 ]

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Francis schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:16:
[...]

Die had ik nog niet eerder gezien :)
KTM zou flink balen na 2 geslaagde ritten van beide heren, de BMW is populairder dan ooit geworden na beide ritten :)
Yup dat was best een flinke misser van het KTM marketing team...
Maar aan de andere kant hadden ze wel een beetje gelijk.. de GSen konden het ook niet aan (cracked frame) maar met een beetje improviseren kwamen die er wel door..

Als het mislukt was hadden ze het altijd nog op de rijders kunnen gooien.. gemiste kans voor ze..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:43:
Maar alle compensatiemiddelen op een stokje (zal me een bont stokje zijn ook) de overgrote meerderheid zal toch gewoon een bepaalde auto/brommer/.../zeppelin hebben omdat diegene dat gaaf vind?
Tuurlijk. Er zijn zat brommers die ik heel erg mooi/cool/gaaf vind. De TDM was er zo een. Alleen kijk ik dan ook even wat verder naar de praktische zaken. Toen ik tegen die BMW aan liep, was ik verkocht. Ik had aanvankelijk niet eens naar BMW RT's gekeken omdat ze 2de hand nogal aan de prijs zijn en ik een bepaald bedrag in mijn hoofd had. Die RT viel daar precies binnen en bleek zijn geld dubbel en dwars waard.
Nou is die RT natuurlijk een bankstel, maar daar heb ik dan maling aan. In de praktijk is het (voor mij) een superding. De motoren die er cool uitzien zijn (voor mij) vaak onpraktisch: je zit in de wind, geen of weinig bagagemogelijkheden, geen kardan e.d. Maar dat geldt dus voor mij. Zo vind ik de Yamaha XJR in de Roberts uitvoering een gruwelijk mooi ding. Maar ja...geen koffers, geen fatsoenlijk scherm...geen pakezel en/of lange afstandsmachien. Dus toch maar de loterij winnen... ;)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ToolkiT schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:31:
[...]

Yup dat was best een flinke misser van het KTM marketing team...
Maar aan de andere kant hadden ze wel een beetje gelijk.. de GSen konden het ook niet aan (cracked frame) maar met een beetje improviseren kwamen die er wel door..

Als het mislukt was hadden ze het altijd nog op de rijders kunnen gooien.. gemiste kans voor ze..
Frame komt alleen maar omdat de steppies van de duo eraan zitten, na een aantal keer vallen met koffers deukt de ronde buis in. Dan vervolgens breekt ie ergens, gebeurt bij de meeste "normale" crashes ook. Zal bij KTM niet veel beter zijn, op een gegeven moment als de buis knikt breekt ie ook ergens uiteindelijk.

Verwijderd

charrel schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:49:
[...]

Frame komt alleen maar omdat de steppies van de duo eraan zitten, na een aantal keer vallen met koffers deukt de ronde buis in. Dan vervolgens breekt ie ergens, gebeurt bij de meeste "normale" crashes ook. Zal bij KTM niet veel beter zijn, op een gegeven moment als de buis knikt breekt ie ook ergens uiteindelijk.
Plus dat ze flink overbeladen waren :>

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat valt dan wel weer mee, er mag dacht ik meer dan 200kilo extra op een GS. Zoveel hadden ze ook weer niet meer ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:40:
Dat valt dan wel weer mee, er mag dacht ik meer dan 200kilo extra op een GS. Zoveel hadden ze ook weer niet meer ;)
Alleen koffers hebben vaak een belachelijk limiet van 10 of 15kg. (weet niet of dat bij bwm/ stalen adventure koffers ook het geval is)

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

is dat inclusief berijder (en passagier)? dan zit je er al snel aan natuurlijk..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het zit 'm inderdaad in de koffers. Je mag in geen enkele (standaard) koffer zoveel troep stoppen. Er zijn voor serieuze reizigers speciale frames te koop die wat meer kunnen, maar er klopt natuurlijk iets niet met je gear als je 200kg bagage op een motor gaat meenemen. Dan gebruik je spullen die voor autovakanties bestemd zijn.

Ik vond die belading een hele domme misser van ze. Het ziet er allemaal zo goed voorbereid uit, en dan slaan ze de plank volledig mis door gewoon 60kg te veel in die koffers te proppen. Dat is zo'n beetje het maximale dat je in 3 koffers mee kunt nemen...
Dát en dat de enige offroad ervaring voor Ewan een cursusje vlak voor vertrek was. Heel vreemd dat ie dan doodsbang is offroad en daardoor steeds op zijn muil gaat. Dat had men iets beter kunnen doen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:26:
[...]

Het zit 'm inderdaad in de koffers. Je mag in geen enkele (standaard) koffer zoveel troep stoppen. Er zijn voor serieuze reizigers speciale frames te koop die wat meer kunnen, maar er klopt natuurlijk iets niet met je gear als je 200kg bagage op een motor gaat meenemen. Dan gebruik je spullen die voor autovakanties bestemd zijn.

Ik vond die belading een hele domme misser van ze. Het ziet er allemaal zo goed voorbereid uit, en dan slaan ze de plank volledig mis door gewoon 60kg te veel in die koffers te proppen. Dat is zo'n beetje het maximale dat je in 3 koffers mee kunt nemen...
Dát en dat de enige offroad ervaring voor Ewan een cursusje vlak voor vertrek was. Heel vreemd dat ie dan doodsbang is offroad en daardoor steeds op zijn muil gaat. Dat had men iets beter kunnen doen.
klopt maar ze hebben het wel gehaald... dus het talent zat er wel in.. Al vrij snel gooien ze ook de helft van hun shit weg omdat ze door hebben dat ze het niet nodig hebben..
In Long way down gaan ze neem ik aan lichter op pad.. ff kijken of ik daar het boek ook van heb in LWR staat ook een paklijst met al hun zooi, als dat in LWD ook staat kan ik het wel ff vergelijken..

Verwijderd

:O Inderdaad!

Rijklaargewicht 1) 256 kg
Drooggewicht 2) 223 kg
Max. toelaatbaar totaalgewicht 475 kg
Max. belading (bij standaarduitrusting) 219 kg

Als je zelf dan 80 kilo weegt, kun je 139kilo aan zut meenemen! :D _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 20:12 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Een normale gs is volgens mij rond de 242kilo ofzo, mag je nog 10 kilo meer mee >:)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:11:
[...]
:O Inderdaad!

Rijklaargewicht 1) 256 kg
Drooggewicht 2) 223 kg
Max. toelaatbaar totaalgewicht 475 kg
Max. belading (bij standaarduitrusting) 219 kg

Als je zelf dan 80 kilo weegt, kun je 139kilo aan zut meenemen! :D _/-\o_
Hint: er kan ook nog iemand achterop... Het is dus écht niet de bedoeling dat je 130kg in die koffers gaat proppen. Zelfs voor een wereldreis heb je niet zoveel nodig. En als je met z'n 2en reist, verdeel je de boel. Je zult moeten pakken alsof je met een rugzak op vakantie gaat, formaat Bergen (commandowerk) met 50kg erin. Lijkt me meer dan voldoende op je motor. Op je duo kun je nog wat groot spul kwijt zoals tent, slaapzak e.d.

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:13:
[...]

Hint: er kan ook nog iemand achterop... Het is dus écht niet de bedoeling dat je 130kg in die koffers gaat proppen. Zelfs voor een wereldreis heb je niet zoveel nodig. En als je met z'n 2en reist, verdeel je de boel. Je zult moeten pakken alsof je met een rugzak op vakantie gaat, formaat Bergen (commandowerk) met 50kg erin. Lijkt me meer dan voldoende op je motor. Op je duo kun je nog wat groot spul kwijt zoals tent, slaapzak e.d.
Wilde ook niet de suggestie wekken dat je dat in de koffers kon stoppen :P
Maar je zou inderdaad uit moeten kunnen met 50kg, want bij een wereldreis neem je ook nog dingen zoals olie, reserve banden en andersoortige meuk mee.

Verwijderd

Unipuma schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:07:
Hehe die is idd bekend. Zegt natuurlijk niets over onroad capaciteiten van een offroad/adventure, maar wel een grappig stukje. Charlie zijn eerste keuze was KTM en hij heeft dan ook alleen maar voor BMW gekozen omdat KTM niet wou. Gezien het offroad gehalte van de reis zou mijn eerste keuze ook KTM geweest zijn.

Ergens begrijp ik ook wel de keuze van KTM om er niet in mee te gaan. Het kan serieus slecht uitpakken en dat levert heel wat slechte reclame op.

Uiteindelijk is die hele reis met wat ze allemaal uitgespookt hebben voor elke merk een zeer potentiele notenkraker. Hoe veel vertrouwen je ook in je eigen product hebt, de kans dat er iets kapot gaat bij zo'n onderneming is gewoonweg heel groot.
ToolkiT schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:46:
klopt maar ze hebben het wel gehaald... dus het talent zat er wel in..
Ik denk niet dat het perse in het talent zat, maar eerder in de hele support caravaan die ze meehadden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 22:13 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:11:
[...]
Ik denk niet dat het perse in het talent zat, maar eerder in de hele support caravaan die ze meehadden.
Met name in LWR hebben ze hele stukken zonder support crew gereden, in LWD veel minder..
En ook met support crew heb je wel talent nodig om sommige stukken door te komen..

Ja ze hadden goede backup, maar het blijft een knappe prestatie die menig niet na zou doen..

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:05:
[...]

Ik zei de holemens in ons.
O dat las ik ook hoor , het is nooit weggeweest. Het is niet is van vroeger wat wij achter ons aanzeulen of iets wat dan een simpel deel zou zijn. De mens is altijd zo geweest ,niet veranderd en nog steeds zo
Daarbij oordeel ik niet over mensen die wel graag in clubverband dingen doen of wat dan ook. Vandaar ook dat ik zeg dat ik die groepstoestand nooit echt goed kan begrijpen. En dat meen ik. Ik zeg dat niet als een verkapte kat ofzo. Daar doe ik niet aan. Wat ik zeg is wat ik bedoel.
nou jij en nog wat mensen die er zo over denken, schrijven we gewoon weg onder S5; klaar
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:11:

Dat had KTM zich moeten bedenken. BMW heeft er ook voor gekozen om die motor hoe dan ook rijdend te houden en hun merk over de finish te krijgen. KTM heeft genoeg ervaring met supporten van dergelijke ondernemingen.

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 02-08-2010 22:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
het is gewoon dom geweest. Er komt een GIGANTISCHE marketing kans voorbij waarbij een bekende hollywood ster aanbied 100 dagen op jouw motor rond te rijden en dit nog te filmen en distribueren ook. Helemaal met zoon support crew komt het dan wel goed. Natuurlijk gaan er dingen stuk die bmw's hebben ook van alles kapot gehad maar de verkopen van die GS'en zijn er alleen maar op voorruit gegaan ;) Het is niet alsof henkie beunhaas uit rotjeknor om een gratis motor vroeg er lag een serieus plan met goede onderbouwing en het is gewoon gigantisch dom geweest en reken maar dat flink gescholden is op het hoofdkantoor van KTM!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik denk dat het groepsgebeuren bij motorrijders veel meer gebaseerd is op de ervaringen en interesses die je met elkaar deelt. Voor sommige mensen is dat het motorrijden zelf, maar voor sommige is dat niet genoeg.

Ik vind het zelf erg prettig om mijn ervaringen te delen met mensen die het zelfde te hebben meegemaakt. Dat als ik zeg dat ik net niet een top van een duin haalde, dat die mensen ook echt weten hoe verschrikkelijk klote dat is. Of dat ik in mijn eentje midden in de woestijn uren moest wachten op de bezemwagens, dat diegene ook enig idee hebben van de eenzaamheid die je dan voelt.

Dit betekent niet dat ik niet om wil gaan met mensen die anders over motorrijden denken, maar ik voel gewoon meer verbondenheid met die mensen omdat ik mijn gevoelens beter kan overbrengen.

Toevallig rijden die mensen nagenoeg op een zelfde soort motor.

Makerij Hofman

• snars
  • Niet online
^^^ wat Crayanz zegt. Het is hoe dan ook een zes uur durende reclamespot geweest van waar ze op dat moment op reden. Ik kan me niet voorstellen dat KTM niet in staat was geweest om een stel geschikte fietsen te leveren. Het lijkt erop dat ze na een enthousiast begin (demodag enzo) vooral zijn afgegaan op het advies van die Duitse (?) zeikneus die langs kwam op LWR headquarters.

Duidelijk, er moet gewoon een LWR: KTM-remake komen. Oranje monsters die met 160 over de steppe knallen, dikke powerslides, jumps, naakte wijfe, bier. Niks volgepakte Touratech-koffers, gewoon een tailpack voor de peuken en een volghelicopter. 8)7

I reject your reality, and substitute my own.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

[b][message=34455343,noline]
Duidelijk, er moet gewoon een LWR: KTM-remake komen. Oranje monsters die met 160 over de steppe knallen, dikke powerslides, jumps, naakte wijfe, bier. Niks volgepakte Touratech-koffers, gewoon een tailpack voor de peuken en een volghelicopter. 8)7
:D Ik zie het al helemaal voor me O-)

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:32:
Ik denk dat het groepsgebeuren bij motorrijders veel meer gebaseerd is op de ervaringen en interesses die je met elkaar deelt. Voor sommige mensen is dat het motorrijden zelf, maar voor sommige is dat niet genoeg.
Het is nou ook weer niet zo dat ik nooit met andere motorrijders omga, maar het is niet mijn doel bij het motorrijden. Het is best leuk om met een (klein) groepje gelijkgestemden te rijden. Mij maakt het niet uit of ze een BMW of een BSA hebben. En ik maak ook net zo lief een tocht in mijn uppie.
Het gaat mij mee om de vooroordelen en vooringenomenheid tegenover mensen die op andere soorten of merken motoren rijden. En soms gaat het verder als een geintje. Ik plaag een collega van me met een Ducati ook altijd met Stukgaatie (en toevallig is het ook een pechwonder), maar ik vind het een hele mooie bike. Maar er zijn gasten die gewoon bij voorbaat al geen woord zeggen tegen mensen op andere fietsen. Dat vind ik een beetje zielig worden dan.

Ik heb niets tegen mensen op andere merken of soorten motoren. Er zijn motoren waar ik niets mee heb (streetfighters bv) maar vaker zijn het gewoon bepaalde mensen waar ik minder mee heb, maar die komen niet van een bepaald merk ofzo. Het zijn gewoon bepaalde types, en die kunnen net zo goed uit een auto of vrachtwagen komen. Dat heeft niets met motoren te maken. Ik beoordeel niemand op de motor waar ie op rijdt, laat ik het zo zeggen (behalve streetfighters dan :+ )

@Snars: bel KTM! ;)
BTW: een tailpack doe je achter, een fannypack doe je voor... :+
Het was idd een massive inschattingsfout van KTM, hoewel die man best wel gelijk had. Ze kwamen ook niet door dat gebied. De rivieren konden ze niet over en ze hebben een stuk overgeslagen.
En er is niet veel uit zichzelf stuk gegaan aan die motoren. Ik heb die DVD's pas nog gekeken en het frame is stuk gegaan door overbelading en valpartijen (Claudio). Door een reparatie is zijn remsysteem kapot gegaan, maar dat was zo'n beetje alles. De motoren zijn ook door het water gegaan, waarna ze ook weer starten (water eruit natuurlijk).
Met LWD zijn ze geloof ik beiden door de achterbrug gezakt of de achterveer ging stuk. Dat vond ik vrij ernstig. Verder hebben die motoren geen krimp gegeven.

Wat ze met LWD en LWR lieten zien is dat het gewoon goed te doen is, zo'n tocht. Zelfs met het kleine beetje offroad ervaring van Ewan ging het. Af en toe erg moeilijk, maar het ging. En niet dankzij de volgwagen. Hoewel het wel een veiliger gevoel is als je een vangnet hebt natuurlijk. Maar toch...ze hebben zelf gereden. BMW heeft in ieder geval voor een prikkie heel veel goede reklame gehad. Onbetaalbaar haast. Eigenlijk had ik min of meer verwacht dat er iets van te zien zou zijn bij de Motorrrad Days, maar niets. Wel een tent met 30 jaar GS en een aantal rtw motoren, maar geen LWD/R...

[ Voor 30% gewijzigd door mphilipp op 03-08-2010 07:52 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Bij de LWD brak inderdaad de achtershock af ..... van öhlins .... :X

• Unipuma
  • Laatst online: 06-04-2021
Stukje geript van een interview met hem op de site: http://jamesdunn.livejournal.com/6268.html
On the early set back of getting rejected by KTM (major bike manufacturer) for the three bikes they needed for their trip Charley says “At the time it was a massive disappointment but looking back now I really don’t think it was. Ewan was always keen on the BMW bikes and the KTM’s had major flaws for a trip like ours, BMW did well out of us too with a 53% increase in the sales of the bikes we used (BMW R1150GS Adventure) after it went on air”. I asked him if there had been any bitterness between the team and KTM and unsurprisingly he sent them an email from Magadan after completing the hardest part of the journey that KTM pulled out of saying, “Ewan and I are having a great time and loving the BMW bikes” surprisingly KTM didn’t reply.
Dus inderdaad, het heeft BMW geen windeieren gelegd in de verkoop van hun machines.

Staat tegenover dat ik denk dat KTM ook goede zaken doet begin van het jaar als de Dakar weer geweest is. :)

Wat ook grappig is om te zien is hoe Ewan, ondanks dat hij misschien geen uitgebreide offroad ervaring vooraf had, wel ongelofelijk van geleerd heeft tegen het einde.
Leuk stukje als ze in Canada aankomen en gewaarschuwd worden voor een gravel weg. Vergeleken met wat ze daarvoor hadden gedaan reden ze daar over heen alsof het strak asfalt was.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

snars schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:58:

Held :+

Edit: godverde wat trilt dat ding toch , stuurt kut, vering raar , tehfuk kan het zijn. *Draait vork ontluchting open om vering opnieuw in te stellen. PSSSSST -*plop*. oooohh ,Note to self: Ontlucht je vering, fool.

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 03-08-2010 10:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Ik denk ook dat KTM misschien enigzins niet zo popie-jopie als BMW wilt worden. KTM is in zekere zin (on-road) toch wel wat exclusiever dan BMW.. Iedereen rijd al een BMW :>

Desalniettemin wil ik nogsteeds een GS (800 of 1200, beide leuk).

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/x43eoy.jpg

But you'd still do it :9
Mijn tweede keus is overigens een SMT met fatsoenlijke koffers

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 10:37 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:28:
Mijn tweede keus is overigens een SMT met fatsoenlijke koffers
SMT vond ik op de weg een stuk beter rijden dan de adventure.. maar ja dan geef je weer de off road capaciteiten op...
Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik een betaalbare beier kan vinden en daar eens een proefrit op maken..

1150GS, 1200GS, 800GS zoiets..

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 22:31

M14

Tijdens mn vakantie in Barcelona heb ik alsnog 2 dagen een R1200GS kunnen huren. Heb daar een paar leuke routes gereden, oa richting Andorra. Ik vind zo'n R1200GS een leuke stuurfiets, maar zo'n boxer, da's echt niks voor mij. Daarbij bokte het ding behoorlijk onder de 3k toeren, dat is waarschijnlijk verbeterd bij de latere modellen door een 2'e bougie per cilinderkop toe te voegen.

Het vermogen en koppel van het ding vind ik wel meevallen, mn eigen SV1000 lijkt veel meer koppel te hebben. Daarnaast vind ik em ook wat te zwaar en hoog :P. Heb em 1x moeten neerleggen omdat ik met mn voet net in een kuiltje stapte en het ding niet meer kon houden.

Conclusie: Het is absoluut een leuke motor om wat bergpassen over te rijden, maar het is niks voor mij :+.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M14 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:40:
Tijdens mn vakantie in Barcelona heb ik alsnog 2 dagen een R1200GS kunnen huren. Heb daar een paar leuke routes gereden, oa richting Andorra. Ik vind zo'n R1200GS een leuke stuurfiets, maar zo'n boxer, da's echt niks voor mij. Daarbij bokte het ding behoorlijk onder de 3k toeren, dat is waarschijnlijk verbeterd bij de latere modellen door een 2'e bougie per cilinderkop toe te voegen.

Het vermogen van het ding vind ik wel meevallen, mn eigen SV1000 lijkt veel meer koppel te hebben. Daarnaast vind ik em ook wat te zwaar en hoog :P. Heb em 1x moeten neerleggen omdat ik met mn voet net in een kuiltje stapte en het ding niet meer kon houden.

Conclusie: Het is absoluut een leuke motor om wat bergpassen over te rijden, maar het is niks voor mij :+.
Hoog ben ik al gewend dus dat is geen probleem..
In een kuiltje stappen en dan 'beyond the point of no return' gaan is me helaas ook al een keer overkomen :/

• snars
  • Niet online
Die SMT.....eerst denk je "OK, supermoto en koffers op één pagina, Mattighofen is nu echt aan de crack", maar eigenlijk is het een heel logisch concept. Een reismotor waar je ook hard mee kan hoeken, of eerder een hoekmotor waar je ook hard mee kan reizen. Ik kan me voorstellen dat mensen de eigenschappen van een Adventure willen zonder de (in verhouding) zompige vering.

Aan de andere kant...vering is te tweaken en met een 21" voorwiel is best te leven. Op lage snelheid zijn dat soort fietsen zowiezo wendbaar, en op hoge snelheid moet je gewoon wat eerder aan het roer gaan hangen om de boel om te krijgen. Er is tegenwoordig ook prima rubber te krijgen in die maten. Waar je dan weer voor geen meter mee kunt offroaden.

Keuzes, keuzes...

I reject your reality, and substitute my own.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M14 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:40:
Vanaf de 1150 hebben ze al 2 bougie's ...... weet niet wat voor fiets je gewend bent maar de mijne bokt niet onder de 3k toeren, er zit natuurlijk wel meer speling in de aandrijflijn met die cardan.
Hoop mensen moeten daar aan wennen, ff achterremmetje erbij pakken in korte bochtjes strijkt dat ook glad.

Vriend van me wilde ook een GS, laatst gereden op een SMT en nu wil ie die eigenlijk wel hebben.
Rijdt wat sportiever door het blok, alleen die koffertjes zijn echt dramatisch klein vergeleken met een GS koffer.

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 03-08-2010 12:12 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:47:
Die SMT.....eerst denk je "OK, supermoto en koffers op één pagina, Mattighofen is nu echt aan de crack", maar eigenlijk is het een heel logisch concept. Een reismotor waar je ook hard mee kan hoeken, of eerder een hoekmotor waar je ook hard mee kan reizen. Ik kan me voorstellen dat mensen de eigenschappen van een Adventure willen zonder de (in verhouding) zompige vering.

Aan de andere kant...vering is te tweaken en met een 21" voorwiel is best te leven. Op lage snelheid zijn dat soort fietsen zowiezo wendbaar, en op hoge snelheid moet je gewoon wat eerder aan het roer gaan hangen om de boel om te krijgen. Er is tegenwoordig ook prima rubber te krijgen in die maten. Waar je dan weer voor geen meter mee kunt offroaden.

Keuzes, keuzes...
De SMT reed echt fun, de adventure voelde wat saai aan in vergelijking.. trok langzamer op leek het, remde vager (bij hard knijpen remde hij wel ok, maar gaf je geen gevoel van vertrouwen om meer de grens op te gaan zoeken, terwijl dat bij de SMT dat wel was...

Keuzes, keuzes... idd..

• M14

M14

charrel schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:11:
[...]

Vanaf de 1150 hebben ze al 2 bougie's ...... weet niet wat voor fiets je gewend bent maar de mijne bokt niet onder de 3k toeren, er zit natuurlijk wel meer speling in de aandrijflijn met die cardan.
Hoop mensen moeten daar aan wennen, ff achterremmetje erbij pakken in korte bochtjes strijkt dat ook glad.

Vriend van me wilde ook een GS, laatst gereden op een SMT en nu wil ie die eigenlijk wel hebben.
Rijdt wat sportiever door het blok, alleen die koffertjes zijn echt dramatisch klein vergeleken met een GS koffer.
Ik rij zelf een SV1000, die bokt ook wel bij een laag toerental, maar daar kun je zonder problemen 20 rijden in de eerste versnelling. Met de GS die ik had gehuurd was dat gewoon geen doen.

• Yamy_Daffy
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

De SMT reed echt fun, de adventure voelde wat saai aan in vergelijking.. trok langzamer op leek het, remde vager (bij hard knijpen remde hij wel ok, maar gaf je geen gevoel van vertrouwen om meer de grens op te gaan zoeken, terwijl dat bij de SMT dat wel was...

Keuzes, keuzes... idd..
Komt meer door het telelever systeem wat BMW heeft.
Daardoor duikt die BMW niet aan de voorkant met remmen, daardoor remt ie "vaag" als je het niet gewend bent.
BMW komt altijd zeer goed door de testen heen met de remproef.
M14 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:11:
[...]

Ik rij zelf een SV1000, die bokt ook wel bij een laag toerental, maar daar kun je zonder problemen 20 rijden in de eerste versnelling. Met de GS die ik had gehuurd was dat gewoon geen doen.
Sorry hoor maar dan moet je hem laten afstellen.
GS kan makkelijk stapvoets en tegen stationair aan tokkelen zonder te bokken.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yamy_Daffy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:53:
[...]

Komt meer door het telelever systeem wat BMW heeft.
Daardoor duikt die BMW niet aan de voorkant met remmen, daardoor remt ie "vaag" als je het niet gewend bent.
BMW komt altijd zeer goed door de testen heen met de remproef.
Ik had het over de KTM adventure, niet over de GS :)
Nog niet op de GS gereden..

btw mijn voorlopige plan voor tripje Wales:
http://maps.google.co.uk/...&spn=2.329192,7.13562&z=8

met deze highlights:
http://www.bestbikingroads.com/motorcyclegps.php?code=11aa9
http://www.bestbikingroad...evils-Bridge-&code=170290
http://www.bestbikingroads.com/motorcyclegps.php?code=12990
http://www.bestbikingroads.com/motorcyclegps.php?code=13011

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 03-08-2010 14:00 ]

• M14

M14

Yamy_Daffy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:53:

Sorry hoor maar dan moet je hem laten afstellen.
GS kan makkelijk stapvoets en tegen stationair aan tokkelen zonder te bokken.
Ik ga niks afstellen, het was een huurfiets ;). Maar ik heb wel gelezen / gehoord dat dit een probleem was van de eerdere serie. Later (model 2007 ofzo?) is er per cilinder een 2'e bougie toegevoegd wat het schijnbaar heeft opgelost. En wat ik op eigen foto's heb gezien was het een eerder model met maar 1 bougie per cilinder.

Pagina: 1 ... 210 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.