Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Heb het ruitje gekocht via Ebay. $9,99 voor het ruitje + $14,99 verzendkostenYonni schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:19:
Heb je het in een webshop gekocht? Zo ja, linkje?
Op Ebay zijn tig ruitjes te vinden voor zo'n beetje alle motoren. Kost allemaal 3x niets.
Da's nog wel een goede inderdaad.
Doe eens een linkje van deze specifieke shop?PilatuS schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:05:
Donker ruitje uit Hong Kong deze week binnen gekregen.
[afbeelding]
Het is alleen wel een hoger model dan standaard, stond er op Ebay niet bij. Gelukkig vind ik dat niet erg. Dingen zijn hier in NL te koop voor rond de 75 euro. Nu voor 20 euro inclusief verzendkosten van de andere kant van de planeet
Nu is er alleen weinig meer aan de motor te veranderen. Ik heb zo'n beetje alles wat er extra op kan er nu wel opzitten. Ben wel erg tevreden met hoe ie er nu uitziet. Ik vind em nu toch een stuk mooier dan toen ik em kocht.
Heb je Otterbox en Ram Mount al gevonden?Crazyanz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:56:
Zijn er nog mensen hier die hun telefoon gebruiken als navigatie op de motor? En zo ja hoe zit dat ding dan op je stuur. Ik ben nog niet echt fatsoenlijke stuur mounts tegen gekomen voor telefoons.
And it goes BRAAAAAPP!
USD voorvork, andere rearshok, lange achterbrug, ultralichtgewicht velgen, turbo plaatsen, ... Nog genoeg mogelijk hoor
Jazeker!Crazyanz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:56:
Zijn er nog mensen hier die hun telefoon gebruiken als navigatie op de motor? En zo ja hoe zit dat ding dan op je stuur. Ik ben nog niet echt fatsoenlijke stuur mounts tegen gekomen voor telefoons.
Plaatje alumiminiumum met velcro erop. Siliconen jasje voor telefoon, ook velcro er op maken, navigeren maar!
Plaatjes kan ik zo gauw er niet meer bij vinden.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ik heb een htc legend die wordt door iedereen genegeerd oid
Kijk daar heb ik wat aan als ik niets akn vinden ga ik ook eens me diy skills toepassen.steveman schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:31:
[...]
Jazeker!
Plaatje alumiminiumum met velcro erop. Siliconen jasje voor telefoon, ook velcro er op maken, navigeren maar!
[video]
Plaatjes kan ik zo gauw er niet meer bij vinden.
[ Voor 49% gewijzigd door haakjesluiten op 25-07-2010 12:01 ]
Gefeliciteerd! Veel rijplezier en gesleutel gewenst. Mocht je nog eens een oliefiltersleutel willen lenen dan hoor ik het wel.dion_b schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:51:
Yay, het is zover:
[afbeelding]
Sinds vanmiddag op mijn naam: een BMW K75RT uit 1990.
Met dank aan teacher![]()
Vandaag van Warnsveld via de rand van de Veluwe (Hoenderloo, Otterlo etc.) naar A'dam terug gereden. Moet nog beetje wennen hier en daar - richtingaanwijzers... - maar verder na de eerste 150km nog zeer tevreden.
Pic is van voor de deur hier in A'dam, en ja, hij staat op slot met een gare slot die zsm door een veel zwaardere vervangen gaat worden.
Nou nog een sirene en blauwe knipperlichten en iedereen gaat voor je aan de kant
Jaa.... veel getoeterd zekerdion_b schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:51:
[afbeelding]
Vandaag van Warnsveld via de rand van de Veluwe (Hoenderloo, Otterlo etc.) naar A'dam terug gereden. Moet nog beetje wennen hier en daar - richtingaanwijzers... - maar verder na de eerste 150km nog zeer tevreden.
Kostte mij met mijn K100 ook lang voordat ik daaraan gewend was.
Top motor trouwens, veel plezier ermee!
Die van mij is al blauw/wit in de lak, geen toeters en bellen nodig, een blik in de achteruitkijkspiegel en mensen schrikken en schieten naar rechts.....MailMan schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:12:
Nou nog een sirene en blauwe knipperlichten en iedereen gaat voor je aan de kant
[ Voor 24% gewijzigd door martin2005 op 25-07-2010 12:21 ]
De naam van de verkoper is: 14daysguarantee.Frank Martin schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:18:
[...]
Doe eens een linkje van deze specifieke shop?
Ja dat is waar. Ik bedoelde ook wel spullen die nog een beetje betaalbaar zijn. Een setje velgen van carbon voor 4000 euro valt daar helaas niet onder.Youk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:29:
[...]
USD voorvork, andere rearshok, lange achterbrug, ultralichtgewicht velgen, turbo plaatsen, ... Nog genoeg mogelijk hoor
Turbo lijkt mij wel lekker. Van 120pk naar iets van 200pk gaan zal vast leuk zijn, maar ook dit is weer buiten mijn budget.
Het is een zwarte uit 1999 met 18600km op de teller. Vol vermogen! Banden hebben nog maar 2000km gereden dus daar kan je nog wel even mee voorruit, ketting is ook nog in orde, eigenlijk alles.
Laatst nog de uitlaat opnieuw gespoten met hittebestendige verf (matzwart). Boekje en gereedschapssetje nog aanwezig. Ziet er verder tip top in orde uit. 1900 euro lijkt mij wel een mooie prijs.
http://www.lidl.nl/cps/rd...rdate.htm?offerdate=14932
Wise enough to play the fool
Goh, hoe raad je het zo?
Vandaag ging het al wat beter, niemand van de weg af getoeterd. Wel wijze les geleerd: als het geregend heeft, kan je standaard nat zijn. Als je standaard nat is kan je voet erover uitglijden. Als dat gebeurt kan de motor omvallen... en een K75RT is **zwaar**
[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 25-07-2010 20:37 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ai ai, ik ken het gevoel. Eerste rit met de motor richting huis en ik wil de motor op de zijstandaard zetten, maar schrik van de (voor mijn gevoel) veel te grote hoek die ik moet maken om hem neer te zetten. Trek mijn voet terug van de jiffy, deze klapt in, ik hoop de motor nog recht te kunnen houden maar het was al te laat. Resultaat, spiegel eraf, krassen op een koffer en een bevestiging van een zijpaneel afgebroken die door de adrenaline van 280kg optillen als tijdelijk handvat diendedion_b schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:37:
[...]
Goh, hoe raad je het zo?
Vandaag ging het al wat beter, niemand van de weg af getoeterd. Wel wijze les geleerd: als het geregend heeft, kan je standaard nat zijn. Als je standaard nat is kan je voet erover uitglijden. Als dat gebeurt kan de motor omvallen... en een K75RT is **zwaar**
Heeft de motor trouwens schade opgelopen?
Oslik blyat! Oslik!
ach de nieuwigheid is er nu tenminste vanafdion_b schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:16:
Nope, gelukkig niet. Ik kon het maar net niet overeind houden, dus heb ik het betrekkelijk gecontroleerd kunnen laten zakken. Valbeugel en rechterkoffer hebben alles opgevangen en muv paar krasjes extra niet noemenswaardig gehavend. Heb achteraf voor het wegrijden even alle lichten en de remmen getest, gelukkig niets aan de hand.
ik heb mijn eerste krassen op mijn motor gezet voordat ik mocht rijden
Heb je een zelfinklappende jiffy dan?MailMan schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:44:
[...]
Trek mijn voet terug van de jiffy, deze klapt in
Ik geef dat ding een zet als ik nog op de motor zit en laat 'm er dan op zakken.
Natuurlijk achteraf gezeur, maar zulke dingen moet je eigenlijk even oefenen waarbij je erg goed kijkt of alle uit- of ingeklapt is. Doe ook een paar keer bewust de jiffy niet helemaal uit, zodat je jezelf traint op het geluid dat ie moet maken als ie goed zit en je het ook kunt horen als ie weer terug klapt.
Nog even wat het optillen van een zware motor betreft: even op youtube kijken, daar zijn plenty instructiefilmpjes over hoe je je bike moet optillen. Een vrouwtje van 1.60 kan gewoon een HD overeind zetten. Het is techniek, geen spierkracht.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Even een korte intro over mij: ben 25 en aan het wachten tot het cbr tijd heeft voor me om de praktijkexamens af te nemen... eerst nog twee weken op vakantie maar kan niet wachten om op de fiets te mogen springen (die al bij m'n ouders in de schuur staat). Ik ben nu aan het rondkijken naar een fijne helm en motorkleding. Heb besloten dat ik, mede uit financieel oogpunt, wil beginnen met textiel. Ik wil ook woon-studie verkeer gaan doen en de kans is groot dat ik dus een keer een plens water op m'n dak krijg. Ook als de winter nog niet te streng is wil ik nog wat rond kunnen rijden. Ik kan dan eventueel later voor de mooi weer ritjes op zondag nog een leren broek en/of jas erbij aanschaffen.
Ik heb al een aantal mooie jassen en broeken gevonden, zoek vooral iets wat goed opvalt, oa bij Hein Gericke en MotoModa in Eindhoven die ongeveer letterlijk om de hoek zit vanuit m'n kamer.
Naast motorrijden is ook skiën een van m'n passies (ski inmiddels een jaartje of 15) en moet voor komende winter op zoek naar een nieuwe wintersportjas. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben in het gebruik van hun motorjas als ski-jas? Ik blijf wel mijn skibroek gebruiken omwille van de flexibiliteit die je in de benen wilt behouden. Een lekker warme motorjas (GoreTex) lijkt me met de protectie geen verkeerde combinatie.
Daarnaast zie ik bij Hein Gericke (waar ik veel goede dingen over hoor) dat ze ook een eigen materiaal Shelltex hebben, is schijnbaar ook wind en waterdicht en ademend. Heeft er iemand daar ervaring mee en eventueel vergelijk met Goretex (waarvan ik weet dat het goed spul is)?
Start ze nog lastig op de choke bij koude start? (als in koude buitenomgeving)DECOY88 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:42:
gister even de motor verzet. even naar België gereden om vanuit daar met een toertocht naar Frankrijk mee te doen. en na 14 uur en 1000 km was ik weer eens thuis. sprong van de motor en ging maar wat anders doen.
[afbeelding]
gedaan met Snowboarden. Motorjas is , gevuld met sneeuw, veeel zwaarder.Thedr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:57:
Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben in het gebruik van hun motorjas als ski-jas? Ik blijf wel mijn skibroek gebruiken omwille van de flexibiliteit die je in de benen wilt behouden. Een lekker warme motorjas (GoreTex) lijkt me met de protectie geen verkeerde combinatie.
[ Voor 32% gewijzigd door ROFLASTC op 25-07-2010 23:35 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Is dat nou nog een beetje de moeite qua veiligheid of kun je beter op zoek naar het goedkoopste merkspul? Anders ga ik in ieder geval even kijken. Kan geen kwaad ook een pak van textiel te hebbenteacher schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:30:
Voor de beginners, heropstappers en mensen die wat "op reserve" willen; de lidl heeft weer motormeuk:
http://www.lidl.nl/cps/rd...rdate.htm?offerdate=14932
En nu zijn we weer vriendjes. Loopt als een trein.
I reject your reality, and substitute my own.
ik denk dat je tijdens het skieen enorm gaat zweten in een motorjas. Daarnaast is een softshell skijas toch niet zo duur... in principe moet het werken, de jas is winddicht. je gaat je sneeuwvangers wel missen.Thedr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:57:
Hallo mede tweakende motorfietsliefhebbers,
Naast motorrijden is ook skiën een van m'n passies (ski inmiddels een jaartje of 15) en moet voor komende winter op zoek naar een nieuwe wintersportjas. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben in het gebruik van hun motorjas als ski-jas? Ik blijf wel mijn skibroek gebruiken omwille van de flexibiliteit die je in de benen wilt behouden. Een lekker warme motorjas (GoreTex) lijkt me met de protectie geen verkeerde combinatie.
een motorbroek is trouwens niet veel stugger dan een skibroek. als je de protectors eruit haalt kan je het prima als skibroek gebruiken. echter weet ik niet hoe het zit met waterdichtheid en warmtedoorlating. dat scheelt nogal per broek.
Ik heb het een paar keer gedaan met mijn gore-tex jas. Ik heb de rugprotector er maar in gelaten. Ik had geen last van overmatig zweten. Ik kan me niet voorstellen dat ski-kleding luchtiger is, als het tegelijkertijd warm moet zijn.Thedr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:57:
Naast motorrijden is ook skiën een van m'n passies (ski inmiddels een jaartje of 15) en moet voor komende winter op zoek naar een nieuwe wintersportjas. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben in het gebruik van hun motorjas als ski-jas?
Maar als je fanatiek skied, en misschien wel vaker als af en toe een middagje Snow World, is echte skikleding denk ik wel handiger.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zou er niet aan moeten denken om het te doen met m'n motorjas. Zelfs met relatief weinig inspanning alom zweet...
Oslik blyat! Oslik!
Yep zelfinklappende jiffy. Ik had het inderdaad even moeten oefenen, maar in het optimisme van m'n eerste rit op mijn eigen motor dacht ik "how hard can it be?". Ik zet de motor nu eigenlijk altijd op de bok. Wanneer ik kijk naar de stand van de motor op de jiffy heb ik telkens het idee dat hij omvalt en niet goed belast wordt. Natuurlijk geen nieuwe informatie, maar het voorkomt ook het verbranden van wat olie en het kost me meestal geen moeite.mphilipp schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:34:
[...]
Heb je een zelfinklappende jiffy dan?
Ik geef dat ding een zet als ik nog op de motor zit en laat 'm er dan op zakken.
Natuurlijk achteraf gezeur, maar zulke dingen moet je eigenlijk even oefenen waarbij je erg goed kijkt of alle uit- of ingeklapt is. Doe ook een paar keer bewust de jiffy niet helemaal uit, zodat je jezelf traint op het geluid dat ie moet maken als ie goed zit en je het ook kunt horen als ie weer terug klapt.
Nog even wat het optillen van een zware motor betreft: even op youtube kijken, daar zijn plenty instructiefilmpjes over hoe je je bike moet optillen. Een vrouwtje van 1.60 kan gewoon een HD overeind zetten. Het is techniek, geen spierkracht.
Wat me soms wel moeite kost is het van de bok afhalen. Ik doe dat eigenlijk altijd aan de zijkant van de motor en druk dan met m'n linker scheenbeen tegen de binnenkant van de kuip en wanneer de motor dan van de bok afrolt, houd ik hem tegen met m'n rechter scheenbeen die dan tegen de koffer komt. Daarna geef ik de jiffy een tikje zodat de bok achter de jiffy verdwijnt, want dat doet hij standaard niet.
Ik zit alleen een beetje met een issue dat mijn linkerbeen erg zwak is op sommige momenten (afhankelijk van hoe ik hem belast). Met het opstappen, afstappen en van de bok halen heb ik daar de meeste problemen mee. Aan die eerste en tweede kan ik niet zoveel doen, maar ik zie dat sommige mensen de K100 ook van de bok halen door al op de motor te gaan zitten en dan de motor vooruit over de bok te tillen. Ik moet alleen echt op m'n tenen gaan staan (Met 1.86 en vrij hoge zolen toch echt geen ukkie, maar blijkbaar staat de vering vrij hoog in combinatie met het Corbin zadel?) en kan ik vaak net niet genoeg gelijke kracht zetten om soepeltjes van de bok te gaan waardoor de motor ineens heel spastisch opzij gaat leunen en ik bijna om donder. Is hier nog een tip voor?
^^mphilipp schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:14:
[...]
Ik heb het een paar keer gedaan met mijn gore-tex jas. Ik heb de rugprotector er maar in gelaten. Ik had geen last van overmatig zweten. Ik kan me niet voorstellen dat ski-kleding luchtiger is, als het tegelijkertijd warm moet zijn.
Maar als je fanatiek skied, en misschien wel vaker als af en toe een middagje Snow World, is echte skikleding denk ik wel handiger.
En je mist stiekem toch wel de sneeuwvanger! Ik gebruik wel mijn rugprotector van de motor voor tijdens het snowboarden
No signature required.
Tyl ik heb me prima vermaakt! Was wel even wat glibberen door een nieuwe reparatie waardoor ik bijna onderuit ging. Dan ben je blij dat je leert je benen in de tank te klemmen. Ik gleed met mijn buitenste voet van het stepje door een heuveltje/hobbeltje. Maar kon me vasthouden met mijn been. Even twee tellen op adem komen en toen weer lekker de Audi-s in. Vind ik wel een van de mooiere bochten!Tylen schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:20:
TimmieJ: Lekker gereden dus?? Heel goed man. Eerst de juiste houding aanleren. En aangezien je helemaal vanaf 0 begint is het verstandig het gelijk goed aan te leren. Daar heb je later alleen maar profijt van. Die lijnen kijk je af van de Marshall dus daat nog niet zo op focussen.
Gisteren moest ik op mijn vrije dag eventjes invallen. 8 sessies in de middag geredenDat was wel even lekker
Laatste 3 heb ik de BMW HP2 gepakt. BEst grappig apparaat, moet ik wat meer op werken dan op de S1000RR.
Nu kijken voor de volgende circuit dag en voor een ander CBR600f2 blok. Deze begint toch wel kuren te vertonen heb ik gemerkt. Maar dat is vooral iets voor de winter. Verder rijd de fiets super.
@ Mercury
Hopelijk is het morgen beter weer voor je want dit is wat minder...
Morgen wordt de beste dag van de week volgens het knmi, dus dat moet goedkomen. Regen is ook wel leuk, kan je mooie foto's maken van je poetsobjectTiMMieJ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:29:
[...]
Tyl ik heb me prima vermaakt! Was wel even wat glibberen door een nieuwe reparatie waardoor ik bijna onderuit ging. Dan ben je blij dat je leert je benen in de tank te klemmen. Ik gleed met mijn buitenste voet van het stepje door een heuveltje/hobbeltje. Maar kon me vasthouden met mijn been. Even twee tellen op adem komen en toen weer lekker de Audi-s in. Vind ik wel een van de mooiere bochten!
Nu kijken voor de volgende circuit dag en voor een ander CBR600f2 blok. Deze begint toch wel kuren te vertonen heb ik gemerkt. Maar dat is vooral iets voor de winter. Verder rijd de fiets super.
@ Mercury
Hopelijk is het morgen beter weer voor je want dit is wat minder...
No signature required.

De K100 is toch niet hoger dan de K75? Ik heb daar iig (ook 1m86) weinig moeite mee, gewoon een beetje vanuit de heupen een stoot naar voren geven en hij gaat netjes vooruit over de bokMailMan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:01:
[...]
Wat me soms wel moeite kost is het van de bok afhalen. Ik doe dat eigenlijk altijd aan de zijkant van de motor en druk dan met m'n linker scheenbeen tegen de binnenkant van de kuip en wanneer de motor dan van de bok afrolt, houd ik hem tegen met m'n rechter scheenbeen die dan tegen de koffer komt. Daarna geef ik de jiffy een tikje zodat de bok achter de jiffy verdwijnt, want dat doet hij standaard niet.
Ik zit alleen een beetje met een issue dat mijn linkerbeen erg zwak is op sommige momenten (afhankelijk van hoe ik hem belast). Met het opstappen, afstappen en van de bok halen heb ik daar de meeste problemen mee. Aan die eerste en tweede kan ik niet zoveel doen, maar ik zie dat sommige mensen de K100 ook van de bok halen door al op de motor te gaan zitten en dan de motor vooruit over de bok te tillen. Ik moet alleen echt op m'n tenen gaan staan (Met 1.86 en vrij hoge zolen toch echt geen ukkie, maar blijkbaar staat de vering vrij hoog in combinatie met het Corbin zadel?) en kan ik vaak net niet genoeg gelijke kracht zetten om soepeltjes van de bok te gaan waardoor de motor ineens heel spastisch opzij gaat leunen en ik bijna om donder. Is hier nog een tip voor?
Maarja, ik weeg zelf ook 100kg, allicht dat daardoor wat meer massa in beweging te zetten is
Oslik blyat! Oslik!
je heritage zal er ook mee te maken hebben. Als (halve?) Schot gooi je toch regelmatig met boomstammendion_b schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:35:
[...]
De K100 is toch niet hoger dan de K75? Ik heb daar iig (ook 1m86) weinig moeite mee, gewoon een beetje vanuit de heupen een stoot naar voren geven en hij gaat netjes vooruit over de bok
Maarja, ik weeg zelf ook 100kg, allicht dat daardoor wat meer massa in beweging te zetten is
Ik moet echt op m'n tenen staan wil ik beide voeten op de grond hebben wanneer hij op de bok staat, heb jij dat ook? Voor m'n gevoel komt het ook een beetje door het Corbin zadel dat vrij recht doorloopt vanaf het zitvlak en niet echt afrond bij de tank, beetje lastig uit te leggendion_b schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:35:
[...]
De K100 is toch niet hoger dan de K75? Ik heb daar iig (ook 1m86) weinig moeite mee, gewoon een beetje vanuit de heupen een stoot naar voren geven en hij gaat netjes vooruit over de bok
De extra kilo's van de K100 helpen natuurlijk ook niet mee
Nah een sneeuwvanger mis ik niet, die heb ik in mijn huidige jas ook niet. Ik ski voornamelijk op de piste en heel af en toe in wat poeder daarnaast, en val vrijwel niet (1x in een week een schuivertje op een ijsplaat ofzo).M3rcury schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:16:
[...]
^^
En je mist stiekem toch wel de sneeuwvanger! Ik gebruik wel mijn rugprotector van de motor voor tijdens het snowboarden
Ik ga binnenkort gewoon eens eea passen, dat is uiteindelijk toch de beste manier om erachter te komen.
Iemand ervaring met de verschillen tussen Shelltex en Goretex? En zijn er mensen met ervaringen van Evolution jassen en broeken?
goretex is een beschermde naam, shelltex is practisch hetzelfde maar mag geen goretex heten ivm de rechten..Thedr schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:55:
[...]
Nah een sneeuwvanger mis ik niet, die heb ik in mijn huidige jas ook niet. Ik ski voornamelijk op de piste en heel af en toe in wat poeder daarnaast, en val vrijwel niet (1x in een week een schuivertje op een ijsplaat ofzo).
Ik ga binnenkort gewoon eens eea passen, dat is uiteindelijk toch de beste manier om erachter te komen.
Iemand ervaring met de verschillen tussen Shelltex en Goretex? En zijn er mensen met ervaringen van Evolution jassen en broeken?
Skieen in motor jas heb ik ook wel eens aan zitten denken.. maar ik ben al jaren niet meer wezen skien
Ik vraag me alleen af of een textiel jas veel slijt als je ene flinke glijer maakt over sneeuw/ijs.. ik denk van niet, maar zou wel zonde zijn als je je jas verslijt met skien..
Losse rugbeschermer zou ik volgende keer denk ik wel meenemen.. voel je weinig van en kan net helpen een verlamming door gebroken rug te krijgen..
[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 26-07-2010 17:02 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
/ongeduldig
Pff, zo bejaard zijn we ook weer nietDECOY88 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:19:
@dion_b en mailman toch maar een nieuwere bmw moeten kopen. zag er zaterdag eentje bij een tussenstop. gaat stilstaan drukt op een knopje motor word gelift door de bok en daarna ging hij maar even afstappen.
Zojuist trouwens Mailman+vriendin op z'n kanarie tegengekomen bij Motozoom \o/
Ook irl kleine wereld
Oslik blyat! Oslik!
hehe, wanneer moet jij dan afrijden? Ik sta gepland voor 10 augustus maar wil nu al motorrijden!Victor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:29:
Vandaag m'n theorie gehaald en een complete outfit aan motorkleding besteld bij Martijns Motorkleding in Rotterdam. Nu alleen nog AVD halen en dan kan ik eindelijk een motor uit gaan zoeken!
/ongeduldig
Helaas is de instructeur op vakantie dus het kan simpelweg niet eerder...
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
en er scheen ook ooit nog eens een scotoiler opgezet te zijn. waar en hoe zat die of zal die er ook afgeript zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 26-07-2010 21:44 ]
Weet ik nog niet, mijn instructeur is ook nog met vakantie. Wil het eigenlijk volgende week inplannen zodat ik de lessen er naar toe kan plannen.Beerkeeper schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:25:
[...]
hehe, wanneer moet jij dan afrijden? Ik sta gepland voor 10 augustus maar wil nu al motorrijden!
Helaas is de instructeur op vakantie dus het kan simpelweg niet eerder...
Gasnaald- en buis misschien versleten? Was dat niet een bekend euvel bij AT's?DECOY88 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:29:
@roflastc geen problemen met starten. had zaterdag alleen flink last van benzine de uitlaat ingooien toen ik van de snelweg afging. weer eens lekker gerommel en geklap aan de achterkant. maar verder nergens problemen mee behalve nog steeds die tripmeter maar ja zie ik nog weleens voor het tanken heb ik me zumo er altijd opzitten. ook al begon de motor al bij 215 km te stotteren omdat hij door de voorraad heen was. stukje snelweg doorrije lust hij dus aardig wat.
I reject your reality, and substitute my own.
He, maar dat is geen GS500?DECOY88 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:42:
gister even de motor verzet. even naar België gereden om vanuit daar met een toertocht naar Frankrijk mee te doen. en na 14 uur en 1000 km was ik weer eens thuis. sprong van de motor en ging maar wat anders doen.
[afbeelding]
Hehe, ik zag iemand naar buiten komen wiens gezicht ik eerder was tegenkomen (ergens een foto van je op de motor). Even omkijken, en jahoor, daar staat een K75dion_b schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:18:
[...]
Pff, zo bejaard zijn we ook weer niet
Zojuist trouwens Mailman+vriendin op z'n kanarie tegengekomen bij Motozoom \o/
Ook irl kleine wereld
Even tussendoor. Bij Motozoom lagen tassen van Louis.de, maar daar stond dus bij dat je niet harder dan 100km/h moet gaan met die dingen. Is het echt zo extreem gesteld, of dekken ze zich gewoon heel erg in? Ik wil toch wel 150 kunnen rijden zonder dat er al te gekke dingen gebeuren.
(Voor de mensen die het boeit):
Maar even over Motozoom zelf heh. Ik en mijn vriendin zijn nog nooit zo slecht geholpen in een winkel, ongelooflijk zeg! Eerste uur hebben we schoenen gepast en op een kopje koffie na zijn we niet geholpen. Meer dan 4-5 klanten liepen er ook niet door de winkel, maar wanneer ik op zoek ging naar personeel was er niemand te vinden. Vervolgens hebben we dan maar zelf besloten welke schoenen we wilden kopen en echt op dat moment komt er iemand aan om te vragen of we nog hulp nodig hebben.... Zeggen we dat we er net zelf uitgekomen zijn, maar nog wel handschoenen zoeken, loopt hij vervolgens vrolijk door. Naja, dan maar weer zelf verder heh.
Kijken we bij de handschoenen en zul je net zien dat de maat die je zoekt er niet is. In de tussentijd rondkijken naar personeel, maar ze staan met z'n 3en al 10 minuten buiten te kijken bij een auto. Vervolgens maar naar buiten gelopen met de vraag of ze pauze hadden en al schoorvoetend dan toch te horen gekregen dat de handschoenen ook niet meer in het magazijn te vinden waren. Maar wederom geen vraag of hij verder nog kon helpen.
Tenslotte wezen kijken naar een bagagerol en expliciet gevraagd of hij het even kon laten zien. Terwijl we erheen liepen zat hij samen met een college te mokken dat hij naar huis wilde en al klooiende te melden dat de bedrijfsleider niet meer aanwezig was. No shit....
Heb je vervolgens iemand bij je, weten ze niet te vertellen wat een degelijke bagagerol is, hoe hij dicht moet of wat de prijs is. Heb ik uiteindelijk een mogelijke bagagerol gevonden die ik wil kopen, blijkt het de laatste te zijn dat als showroommodel wordt gebruikt. Was er een van Louis.de. Blijkt hij bij hun 39,95 te kosten, wat ik vrij veel vond in vergelijking met de andere degelijkere uitziende bagagerollen. Maar voordat ik dat kon melden kreeg ik al te horen dat hij de bel had gehoord en dat er dus een nieuwe klant binnenkwam waar hij heen moest!
Dan maar spanbanden kopen en een net, ook al kon hij niet vertellen of het model wat ze als voorbeeld gebruikten een M of L was....
Trouwens, we waren niet de enigen die zich irriteerden aan de slechte service. Stond ook een dame aan de kassa die wilde afrekenen maar ook gewoon niet geholpen werd omdat de jongens met z'n allen buiten stonden.
Wat een irritatie gaf dit winkelen zeg. Uiteindelijk maar gemeld dat ik morgen nog wel zou bellen over die bagagerol, als ik daar uberhaubt nog zin in heb. Mocht iemand anders een specifiek model kunnen aanraden dan hoor ik dat trouwens ook graag.
Zo dat lucht wel even op en heb ik meteen het verhaal klaar om morgen aan de bedrijfsleider door te geven
Ik heb een tanktas waar opstaat tot 100 of 120km/u, weet het niet meer precies. Ik heb daarmee toch zeker 160km/u gereden op een naked bike met 0,0 windbescherming. Bij mijn tanktas zit dan ook wel een band die je vastmaakt aan de voorvork, vandaar dat ik het ook wel aandurfte er een stuk harder ermee te rijden dan de bedoeling is. Toch zijn de magneten waarmee ie vastzit nooit verschoven. De band bij de voorvork is meer om er voor te zorgen dat als de magneten los gaan de tas niet gelijk tegen je hoofd aan vliegt.Even tussendoor. Bij Motozoom lagen tassen van Louis.de, maar daar stond dus bij dat je niet harder dan 100km/h moet gaan met die dingen. Is het echt zo extreem gesteld, of dekken ze zich gewoon heel erg in? Ik wil toch wel 150 kunnen rijden zonder dat er al te gekke dingen gebeuren.
Dus ik denk dat het inderdaad een stukje indekken is. In de praktijk kan je er zonder problemen harder mee rijden. Op de motor die ik nu heb durf ik er zelfs wel 200km/u mee te rijden omdat deze motor wel goede windbescherming heeft.
Verder over het Motozoom verhaal. Denk dat je gewoon pech hebt dat de bedrijfsleider er niet was. Op een dag dat hij er niet is kunnen de werknemers lekker kloten en niets doen zonder problemen te krijgen, dat hebben ze zo te lezen dan ook prima de hele dag gedaan.
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 26-07-2010 22:14 ]
Ik ging uit van een tanktas omdat je het over een tas had, geen baggagerol. Maar goed, maakt verder niet uit.MailMan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:22:
Thanks voor de info maar je hebt het over een tanktas (waar ik trouwens ook gebruik van maak) maar ik had het nu over een bagagerol
[afbeelding]
Als je zo'n baggerol echt goed vastzet met 2 spanbanden, kan ik me niet voorstellen dat 160km/u een probleem moet zijn. Ik weet niet wat er standaard bij zit qua montage, maar je kan er zelf natuurlijk wat extra's bij doen.
Doe eens een fotootje, dan. Kunnen we mee beoordelen....MailMan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:21:
[...]
Ik moet echt op m'n tenen staan wil ik beide voeten op de grond hebben wanneer hij op de bok staat, heb jij dat ook? Voor m'n gevoel komt het ook een beetje door het Corbin zadel dat vrij recht doorloopt vanaf het zitvlak en niet echt afrond bij de tank, beetje lastig uit te leggen
De extra kilo's van de K100 helpen natuurlijk ook niet mee
Ik ben 1.85 en duw mijn K100 inderdaad zo over de bok heen en rijd ermee weg.
En ik ga even niet beginnen over de klapper opzij van mijn motor op de dag dat ik hem voor het eerst had...
[ Voor 99% gewijzigd door DECOY88 op 26-07-2010 22:36 ]
speedbag 0 problemen met de remproef 100-0 in 10 meter.
multitanktas 32 liter. balhoofdband nog vast magneten verschoven.
zijtassen. van de rechtertas de clips gebroken en de rits 15 cm losgescheurd en een brandplek in de bodem.
dus echte troep koop je niet. en de max snelheid lag ergens op 160 bergaf voor de wind door Duitsland.
En hoe hard ben je gegaan
te snel
Thanks voor de info, dat valt dus gelukkig wel mee.
Die 75L speedbag vond ik wel erg groot. Gun ik m'n vriendin wel erg weinig plek achterop en ik wilde nog proberen de slaapzakken aan de zijkant boven de koffers te bevestigen, maar dat zou dan wel erg krap worden. Aan de andere kant, misschien passen die wel in de speedbag
Nog over dat (af)bokken verhaal. Ik zal eens kijken of ik morgen tijd heb voor een foto, misschien komt het wel doordat ik dus echt minder kracht kan zetten met m'n linkerbeen (lang verhaal).
[ Voor 67% gewijzigd door MailMan op 26-07-2010 22:39 ]
Doen. Ik kan het voor een flink deel bevestigen - gelukkig niet zo lang daar geweest, maar een wereld van verschil met de laatste keer dat ik er geweest ben. Toen (een zaterdag) veel klanten maar doelmatig bezige personeel dat (te pas en onpas) tussen het helpen door iedereen koffie zat aan te bieden. Vandaag minstens evenveel personeel, maar grotendeels als kip zonder kop rond aan het dwarrelen. De helft niet herkenbaar als personeel (geen bedrijfskleding), en degenen die wel probeerden te helpen wisten van toeters noch blazen. Die arme jongen die net begonnen was achter de kassa deed z'n best, maar de rest verdient een flinke trap onder de aarschMailMan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:02:
[...]
Maar even over Motozoom zelf heh. Ik en mijn vriendin zijn nog nooit zo slecht geholpen in een winkel, ongelooflijk zeg!
[...]
*verhaal*
Zo dat lucht wel even op en heb ik meteen het verhaal klaar om morgen aan de bedrijfsleider door te geven
Oslik blyat! Oslik!
ik duw ook zo goed als altijd de motor "zittend" van de bok af. Gaat prima. Overigens is een corbin zadel ietsje hoger en breder, dus kom je idd minder goed met je voeten bij de grond.
Enneh.. motozoom.. wat een ballentent. Ik bestel liever bij de louis. Wil nog wel eens passen daar oid, maar iets kopen? I don't think so tim

Nu nog sparen voor een motor ( kleding en dergelijke heb ik al ) .
[ Voor 25% gewijzigd door r.e.s op 26-07-2010 23:42 ]
Paar afspraken op het werk herschikt, waardoor locatie ook moet veranderen. Ziet er nu naar uit dat ik woensdag naar Maastricht ga, donderdag naar Nijmegen en vrijdag naar Den Haag. Ben benieuwd of ik nog gevoel in m'n rechterhand heb na een paar van die ritten (vooral A'dam -> Maastricht).
Edit:
Feli -RoB-
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 26-07-2010 23:56 ]
Oslik blyat! Oslik!
hmm ik reed 336km op 1 tank, incl reserve. De scottoiler heb ik nu voor de KTM en ik denk dat de orginele uitlaat er door iemand gewoon weer op gepropt is om de betere demper zelf te houden. De motor zal ook wel slecht zijn afgesteld op die standaard demper want er zitten wel Dynojet gasnaalden in die meer benzine geven en op zo'n dichte uitlaat zal de boel wel flink zijn open gedraaid.DECOY88 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:29:
@roflastc geen problemen met starten. had zaterdag alleen flink last van benzine de uitlaat ingooien toen ik van de snelweg afging. weer eens lekker gerommel en geklap aan de achterkant. maar verder nergens problemen mee behalve nog steeds die tripmeter maar ja zie ik nog weleens voor het tanken heb ik me zumo er altijd opzitten. ook al begon de motor al bij 215 km te stotteren omdat hij door de voorraad heen was. stukje snelweg doorrije lust hij dus aardig wat.
en er scheen ook ooit nog eens een scotoiler opgezet te zijn. waar en hoe zat die of zal die er ook afgeript zijn?
Er zit een aansluitpunt op het blok waar de scottoiler opzat. Zoek een soort vacuumpunt waar de carb leidingen op zitten en kijk ff of er valse lucht getrokken wordt.
And it goes BRAAAAAPP!
Nu ben ik met je eens dat motorrijden nogal opwindend kan zijn... maar dit gaat te ver...dion_b schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:56:
Ben benieuwd of ik nog gevoel in m'n rechterhand heb na een paar van die ritten
Zou dat niet meer bezigheidstherapie voor de linkerhand zijn bij lange snelwegritten?teacher schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:19:
[...]
Nu ben ik met je eens dat motorrijden nogal opwindend kan zijn... maar dit gaat te ver...
Oslik blyat! Oslik!
analoge cruisecontrol gebouwd? Of ben je uberhaupt linksdion_b schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:39:
[...]
Zou dat niet meer bezigheidstherapie voor de linkerhand zijn bij lange snelwegritten?
And it goes BRAAAAAPP!
voor de mensen die het nog niet wisten:
http://www.motor-forum.nl...j-motozoom-shoppen-1.html
lekker bestellen dus...
Op het plaatje ziet'ie er zo netjes gevouwen uit, maar ik snap't echt niet
Ticking away, the moments that make up a dull day
Nee, gewoon dat rechterhand op het gas/rem zit, maar bij snelwegkm je linkerhand (koppeling) zo goed als niet nodig hebt, dus andere dingen mee kunt doen.ROFLASTC schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:52:
[...]
analoge cruisecontrol gebouwd? Of ben je uberhaupt links
Oslik blyat! Oslik!
Bij het uiteinde zit aan de ene kant een stuk plastic. De andere kant van het uiteinde moet daar tegenaan. Dan rol je die een paar keer om, waardoor het uiteinde dicht is. Daarna klik je die twee dingen in elkaar, en klaar ben je.Wormaap schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:24:
Nog even'n vraag over die Speedbag. Ik heb laatst de 50L versie gekocht, maar ik snap niet hoe'ie dicht moet
Op het plaatje ziet'ie er zo netjes gevouwen uit, maar ik snap't echt nietHet intelligentste dat ik kan verzinnen is om het uiteinde omlaag te vouwen en dan de buckle om de tas heen dicht te klikken. Iemand enig idee?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Had het gelezen ja, maar als een tas daar 10 euro goedkoper is maar er bezorgkosten van 7.50 maakt het niet zoveel uit. Bij duurdere aanschaffen kan het natuurlijk behoor wat schelen.j0rDy schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:11:
[...]
voor de mensen die het nog niet wisten:
http://www.motor-forum.nl...j-motozoom-shoppen-1.html
lekker bestellen dus...
Idd. Voor klein grut loont het niet, en je kunt natuurlijk niet kijken/passen/voelen.MailMan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:36:
[...]
Had het gelezen ja, maar als een tas daar 10 euro goedkoper is maar er bezorgkosten van 7.50 maakt het niet zoveel uit. Bij duurdere aanschaffen kan het natuurlijk behoor wat schelen.
De echte krent gaat natuurlijk eerst naar Motozoom, past en probeert alles maar koopt het niet, en gaat dan bij Louis bestellen. Maar zelfs met m'n Schotse achtergrond en NL inburgering vind ik dat een beetje ver gaat
Oslik blyat! Oslik!
De échte krent woont op'n kwartiertje van Aachen, en rijdt gewoon bij Louis langsdion_b schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:54:
[...]
Idd. Voor klein grut loont het niet, en je kunt natuurlijk niet kijken/passen/voelen.
De echte krent gaat natuurlijk eerst naar Motozoom, past en probeert alles maar koopt het niet, en gaat dan bij Louis bestellen. Maar zelfs met m'n Schotse achtergrond en NL inburgering vind ik dat een beetje ver gaat
Ahh, op die fiets. Ik ga vanavond eens kijken, thanks!Widow schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:07:
[...]
Bij het uiteinde zit aan de ene kant een stuk plastic. De andere kant van het uiteinde moet daar tegenaan. Dan rol je die een paar keer om, waardoor het uiteinde dicht is. Daarna klik je die twee dingen in elkaar, en klaar ben je.
[ Voor 28% gewijzigd door Wormaap op 27-07-2010 10:57 ]
idd, voor mij is utrecht even ver als louis in Wesel (desnoods rij ik nog ff door naar duisburg, waar ze echt alles hebben)Wormaap schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:56:
De échte krent woont op'n kwartiertje van Aachen, en rijdt gewoon bij Louis langs

Ook geprobeert en niks voor mij. Veel te druk, en veel te veel mensen die rijden alsof hun leven er vanaf hangt. Naast 4 bordjes oilspur en een bordje unfall nog 3 keer afgesneden, ookal reed ik al aan de kant. Touristenfahrten zijn er sinds mijn eerst trip 5 jaar geleden niet beter op geworden.

Ook nog even langs spa geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Gisae op 28-07-2010 14:47 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
de ring is in mijn ogen ook levensgevaarlijk. Auto's en motoren die door elkaar rijden (rara, wie wint bij een crash) en gasten die als malloten rijden.Gisae schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:52:
[afbeelding]
Ook geprobeert en niks voor mij. Veel te druk, en veel te veel mensen die rijden alsof hun leven er vanaf hangt. Naast 4 bordjes oilspur en een bordje unfall nog 3 keer afgesneden, ookal reed ik al aan de kant. Touristenfahrten zijn er sinds mijn eerst trip 5 jaar geleden niet beter op geworden.
heb ik toch liever Assen of Zandvoort waar die gereserveerd is voor motoren en waar marshalls rondrijden.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vanmiddag heeft mijn pa m'n Div' 900 om laten vallen bij het wegrijden.
De schade: linker spiegel stuk, linker knipper stuk, bevestiging van de linker onderkuip uitgescheurd (dus afgeschreven). De motor kan nu dus verder door het leven zonder onderkuip....
Ondertussen al nieuwe spiegels + knippers opgezocht @ louis.de.
Aangezien ik nog geen nieuwe voorvork-beschermkapjes heb, wil ik die ook meteen bestellen, maar hoe heten die krengen?
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Die staat dus bij mijn kawa dealer... toen ik mrsT zei dat ik die wel cool vond vroeg ze, 'wat kost dat' en toen ik de prijs noemde zei ze 'dat valt nog mee'
Ik denk dat ik zaterdag dus maar eens een proefritje ga maken
Zure sh*t zeg. Voelt zo lullig ook, hoewel je liever dat hebt dan met 80 in een bocht.
Zo... Vanavond even wezen proefpakken en rijden met vriendin en de vakantiegear achterop om te kijken of de vering lekker staat afgesteld en er nog iets beter vastgesjord moet worden.
Lekker retro uiteraard

Vlak voor de moonwalk

De tanktas zit goed vol zie ik. Kan het dashboard nog wel zien, maar misschien dat ik toch nog wat ga verschuiven aangezien er best nog wat achterop past.
Moet zeggen dat het me heel erg meeviel hoe de motor zich gedraagt onder belasting. Reed bijna fijner met dan zonder, wat ook weer niet gezond is
[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 29-07-2010 00:01 ]
Dat is het voordeel van een Bimmer, die zijn gewend als lastdier mis/gebruikt te worden. Ik vind die kleur nog steeds geweldig! En dat meen ik. Niemand kan nog zeggen dat ie je niet zag.MailMan schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:53:
De tanktas zit goed vol zie ik. Kan het dashboard nog wel zien, maar misschien dat ik toch nog wat ga verschuiven aangezien er best nog wat achterop past.
Moet zeggen dat het me heel erg meeviel hoe de motor zich gedraagt onder belasting. Reed bijna fijner met dan zonder, wat ook weer niet gezond is
Fijne vakantie! Denk je ook nog aan de bandenspanning?
Enneh,. knoop even een spanbandje om je koffers zodat ze zeker weten dichtblijven.
Hier zie je hoe ik de boel opknoop:
ToolkiT schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:51:
http://www.autotrader.co....postcode/rg45jr?logcode=p
Die staat dus bij mijn kawa dealer... toen ik mrsT zei dat ik die wel cool vond vroeg ze, 'wat kost dat' en toen ik de prijs noemde zei ze 'dat valt nog mee'
Ik denk dat ik zaterdag dus maar eens een proefritje ga maken
And it goes BRAAAAAPP!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 29-07-2010 08:56 ]
Ik ga hopelijk over 2 weken ook nog naar het circuit (CPZ). Ben bang dat de 9e (Mettet) niet meer gaat lukken. Aangezien een van onze maten vorige week vrijdag in Alkmaar op de N9 een ongeluk heeft gehad. Wel eigen schuld maar hij is nu met zijn linkerarm verlamd.
De kleur is inderdaad lekker opvallend en ik vind het zelf ook wel goed staan in combinatie met het vele zwart.mphilipp schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:33:
[...]
Dat is het voordeel van een Bimmer, die zijn gewend als lastdier mis/gebruikt te worden. Ik vind die kleur nog steeds geweldig! En dat meen ik. Niemand kan nog zeggen dat ie je niet zag.
Fijne vakantie! Denk je ook nog aan de bandenspanning?
Bandenspanning is nu 2.5 voor 2.9 achter, misschien dat ik hem nog ietsje harder doe, maar het reed goed zoals het was.
@teacher
Dat is ook wel serieus volgepakt zeg. Ik heb alleen maar 1 spanband over, maar nog wel wat touw waar ik mee aan de slag kan. Hoewel ik het idee heb dat de koffers niet snel zullen openspringen aangezien ik ze ook op slot doe.
WTFTiMMieJ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:03:
Tyl dikke foto's weer!!! Hopelijk zie ik je ooit nog eens op zon cursus als Ales of eerder op het circuit uiteraard
Ik ga hopelijk over 2 weken ook nog naar het circuit (CPZ). Ben bang dat de 9e (Mettet) niet meer gaat lukken. Aangezien een van onze maten vorige week vrijdag in Alkmaar op de N9 een ongeluk heeft gehad. Wel eigen schuld maar hij is nu met zijn linkerarm verlamd.. Ze geven wel kans op herstel in het LUMC maar blijven sceptisch. Daardoor heb je kans dat de vakantie toch met de auto word zodat hij iig mee kan en even zijn gedachten verzetten.
Kijk ziet er goed uit! Die maat van mij die onderuit ging had dat al voor elkaar de 22e. We stonden wel even raar te kijken. Echter hij reed zo op de rand dat hij een sessie later een schuiver maakte. Hij reed ook alles aan de grond uitlaat/stepjes etc.Tylen schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:13:
[...]
WTFDat is minder nieuws. Duimen maar dat het goed komt. Het was echt weer genieten daar. Tuurlijk komen wij elkaar nog wel een keer tegen. Ben met de elbow down bezig. Heb alleen nog deze foto ervan gevonden. Maar hoorde van de fotograaf dat ik er bijna was, dus snel meer foto;s zoeken
Maar ja of dat ooit nog gaat lukken is de vraag. Hij gaat naar de zelfde arts als litjens dus er is zeker hoop. En hij is zo enorm positief aangezien het heel anders had kunnen lopen. (zijn arm bleef hangen in de vangrail).
Iig keep up the good work! En ik hoop volgende keer net even schuiner te gaan en ik moet mijn binnenste voet draaien op de bal. Hield mijn voet hier in lijn met het de motor maar moet hem in lijn met het stepje zetten.

Heb hem wel geraakt de slider 1x maar was er teveel mee bezig en heb dat daarna in sessie 2 meteen uit mijn hoofd gezet. Ben ook sneller gaan rijden door enkel op houding te focussen en lijnen te rijden achter de instructeur.
@_ELMO_: Ja schijnt de nieuwe trend te worden
Auto, maar toch...
hoe heten die werpsterren die je over de pre-load van de voorvering kan schuiven zodat je de boel met de hand kan instellen? Ik moet het nu nog met een dopsleutel doen.
And it goes BRAAAAAPP!
een preload adjuster volgens goparts.ROFLASTC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:47:
http://www.nu.nl/binnenla...al-circuit-zandvoort.html
Auto, maar toch...
hoe heten die werpsterren die je over de pre-load van de voorvering kan schuiven zodat je de boel met de hand kan instellen? Ik moet het nu nog met een dopsleutel doen.
Gelijkrichter was dood.
De Nederbelg !
same here, ik heb ondertussen al 1500 versleuteld aan een motor van 1000 euro (inclusief onderhoudsbeurtjes, bandjes, paar keer accu+spanningsregelaar etc etc.)Jellabie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:08:
Altijd leuk.... een fucking klein onderdeel moeten kopen van 200€ terwijl ik heel de motor maar 900€ heb betaald
Gelijkrichter was dood.
Bah, bel ik om te checken of ze hem nog hebben zodat ik er zaterdag langs kan.. is hij al verkocht
Verwijderd
Sloop, of dezelfde motor kopen van MP als reserve bak?Jellabie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:08:
Altijd leuk.... een fucking klein onderdeel moeten kopen van 200€ terwijl ik heel de motor maar 900€ heb betaald
Gelijkrichter was dood.
Vanochtend 10u. De oude toeter werd vervangen voor een toeter met progressief membraam.
Oud balhoofd lager. Was nog niet heel erg kapot, maar hij had wel een voorkeurs standje.
En de nieuwe lagertjes
Voorpoten eruit.
Binnekant van de vering, die ringetjes links zijn de shims. Daar zitten nu andere shims voor in de plaats, waardoor de vorkolie flow word beperkt en de vering dus minder snel inzakt. 
Achterkant was ook aan de beurt. Daar zit een paarse progressieve veer in nu.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
voor die prijs niet heel gek. Al eens aan imoprteren gedacht? Ik zag laatst in Leiden een Superduke met een britse nummerplaat achterop een aanhanger.ToolkiT schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:18:
[...]
Bah, bel ik om te checken of ze hem nog hebben zodat ik er zaterdag langs kan.. is hij al verkocht
Sowieso zijn alle kaatjes de laatste tijd enorm in prijs gedaald (modellen van voor de BPM wijzigingen) een 2007 duke met 500km op de teller voor 10800,- Een Adventure uit 2004 voor 9000,- daar is dus aardig wat vanaf gegaan.
And it goes BRAAAAAPP!
Hij was idd wel aan de goedkope kant, maar er zijn er wel meer voor niet al te veel (maar wel vaak £500 meerROFLASTC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:12:
[...]
voor die prijs niet heel gek. Al eens aan imoprteren gedacht? Ik zag laatst in Leiden een Superduke met een britse nummerplaat achterop een aanhanger.
Sowieso zijn alle kaatjes de laatste tijd enorm in prijs gedaald (modellen van voor de BPM wijzigingen) een 2007 duke met 500km op de teller voor 10800,- Een Adventure uit 2004 voor 9000,- daar is dus aardig wat vanaf gegaan.
Wat kost een adventur in NL?
deze is nog goedkoper, maar ook ouder (en vorig model)
http://www.autotrader.co....uicksearch/true?logcode=p
goedkoopste 990 bij mij in de regio:
http://www.autotrader.co....uicksearch/true?logcode=p
dit is ook wel een interesante, maar wel 150 mijl uit de buurt
http://www.autotrader.co....e/rg45jr/page/1?logcode=p
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 29-07-2010 19:59 ]
Moest natuurlijk wel wat opleggen maar dat terzijde, voorlopig ben ik er content mee.
Wel mis ik de GS al een beetje want het stuurde wel lekker, deze vast ook maar moet nog wat vertrouwen in de fiets krijgen. De GS is eigenlijk wat te klein voor mij (1.87m), zit te ver voorover gebogen en gaat op den duur pijn doen in de rug.
[ Voor 13% gewijzigd door Flesdop op 29-07-2010 21:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()