Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 208 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.183 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:28:
[...]

Hm, ik ken persoonlijk toch niemand met zo'n auto hoor... :*)
Naja mijn familie rijdt allemaal Lexus/Maibach pantserwagens

Lexus: 218pnd/ft

KTM adventure: 74 pnd/ft

edit:
Dat had dus ook NM/KG moeten zijn. PK/KG wint de motor weer met 0.5pk kg voor een adventure en 0.06 voor een lexus.

edit2: Klassiek was gaan staan op de voetsteunen en de motor sturen met de knieen. Schoonmoeder in de auto erachter raakt in paniek want motorrijden is o- zo gevaarlijk

[ Voor 33% gewijzigd door ROFLASTC op 21-07-2010 16:48 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crazyanz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:56:
Er merk sowieso dat mensen beetje apart naar motoren kijken. Mensen die horen dat ik me motorrijbewijs heb gehaald komen altijd gelijk met opmerkingen als kijk je wel uit en ja je hoort altijd van die verhalen he. Oh je hebt ook gelijk een motor gekocht? dat is wel eng zeker he :O
Komt me bekend voor. Heb vandaag zojuist m'n eerste motor gekocht ( :D - maar nog niet opgehaald, dat gebeurt zaterdag. BMW K75RT uit 1990 trouwens), kreeg ik deze reacties van m'n directe collega en van m'n manager:
Als je maar niets breekt.
Veel plezier met de motor. Als je jezelf heel houdt zouden wij dat wel prettig vinden inderdaad.
:(
Me overbuurman was de enige die gelijk zei gefeliciteerd (ook motorrijder).
Gelukkig vindt m'n vriendin het geweldig, dat maakt veel goed ;)

Oslik blyat! Oslik!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
Zo eens richting Amsterdam om uur of 6 zal wel file rijden worden. Iemand nog tips of gewoon kwestie van doen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon doen :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Crazyanz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:21:
Zo eens richting Amsterdam om uur of 6 zal wel file rijden worden. Iemand nog tips of gewoon kwestie van doen?
gewoon rustig rijden. Op de meest linkerbaan tussen de file rijden met maximaal 20km/u verschil. rij in de 1e versnelling zodat ze je horen >:)

als mensen niet opzij gaan, even de toerenbegrenzer opzoeken en zwaaien als je er voorbij mag

automobilisten worden meestal nijdig als je de spiegels eraf rijdt, houdt daar dus rekening mee...

houdt minimaal 1 auto afstand op andere motorrijders die voor je rijden...
:+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met m'n rijles vaak zat op de A10 in de file gereden. Tegen 18u is het ergste voorbij (dat is doorgaans 16u-18u).

Belangrijkste tip is om ring West & Zuid te vermijden als je kunt -Oost en vooral Noord zijn doorgaans prima te doen rond deze tijd.

Oslik blyat! Oslik!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 10:41

FeaR

In GoT we trust

Toch maar niet langs de Ducati-dealer geweest om proef te gaan zitten voor de te huren motor. Hoor net dat mijn pa aanstaande maandag al onder het mes kan in plaats van over een week of drie. Dus met revalideren er bij wordt het zeker pas medio september voordat we weer motor gaan rijden :-(

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

* Oxi heeft zaterdag zijn eerste motor gekocht. :Y (woensdag AVD gehaald, vrijdag rijbewijs opgehaald).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2075509/GGA-Yamaha-XJ600S-Diversion.jpg

Mijn filebuster. :P In 5 dagen al 1000km gereden, want ik werk op 115km van me huis en doe alles op de motor nu. :+ MF-sticker komt er nog op, want die is al besteld. :P
dion_b schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:46:
[...]

Komt me bekend voor. Heb vandaag zojuist m'n eerste motor gekocht ( :D - maar nog niet opgehaald, dat gebeurt zaterdag. BMW K75RT uit 1990 trouwens), kreeg ik deze reacties van m'n directe collega en van m'n manager:

[...]

[...]

[...]

Dat is ook niet leuk nee. :N Bij mij op mijn werk vonden ze het juist helemaal geweldig. Misschien omdat ze nog gekker op motorrijden zijn dan ik. :P Sterker nog... op de heenweg kwam ik mijn ene baas tegen op de motor en de tweede dag ben ik (als tegenligger op de A15) gespot door de andere baas. _O- Zij vonden het positief dat ik wilde leren motorrijden, want dat betekent voor hen ook reisbetrouwbaarheid. Dat is toch wel iets wat een baas/manager zou moeten kunnen waarderen. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oxi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:20:
* Oxi heeft zaterdag zijn eerste motor gekocht. :Y (woensdag AVD gehaald, vrijdag rijbewijs opgehaald).

[afbeelding]

Mijn filebuster. :P In 5 dagen al 1000km gereden, want ik werk op 115km van me huis en doe alles op de motor nu. :+ MF-sticker komt er nog op, want die is al besteld. :P
Mooi ding :)
Een Diversion was ook mijn tweede keus geweest na de K75
[...]

Dat is ook niet leuk nee. :N Bij mij op mijn werk vonden ze het juist helemaal geweldig. Misschien omdat ze nog gekker op motorrijden zijn dan ik. :P Sterker nog... op de heenweg kwam ik mijn ene baas tegen op de motor en de tweede dag ben ik (als tegenligger op de A15) gespot door de andere baas. _O- Zij vonden het positief dat ik wilde leren motorrijden, want dat betekent voor hen ook reisbetrouwbaarheid. Dat is toch wel iets wat een baas/manager zou moeten kunnen waarderen. ;)
Tja, typisch geval vooroordeel + slechte logica:

Er zijn mensen die motorrijden die vrijwel continu een gevaar voor zichzelf en anderen vormen -> iedereen die motor rijdt is zo gevaarlijk.

Nee, ik heb geen illusies dat het veiliger zou zijn dan auto rijden, maar wel dat ik zelf erg veel in de hand heb. En ik zou eens statistieken willen zien van motorrijden vs met zatte kop wintersport beoefenen. Denk dat daarmee vergeleken het op twee wielen flink meevalt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat jullie dat allemaal zomaar durven ,,, Ik zou mezelf hardstikke te pl*tt*r rijden :o

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

dion_b schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Mooi ding :)
Een Diversion was ook mijn tweede keus geweest na de K75
Mijn tweede keus was een K100RS. ;)
[...]

Tja, typisch geval vooroordeel + slechte logica:

Er zijn mensen die motorrijden die vrijwel continu een gevaar voor zichzelf en anderen vormen -> iedereen die motor rijdt is zo gevaarlijk.

Nee, ik heb geen illusies dat het veiliger zou zijn dan auto rijden, maar wel dat ik zelf erg veel in de hand heb. En ik zou eens statistieken willen zien van motorrijden vs met zatte kop wintersport beoefenen. Denk dat daarmee vergeleken het op twee wielen flink meevalt ;)
Sterker nog.. De motorrijders die het meest bij ongelukken betrokken raken zijn niet de dagelijks bestuurders, maar degenen die maar weinig rijden en dan overmoedig kunnen worden. :P Ik weet niet wat jij gaat doen... ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1-2x/week 200-300km rijden :z
- ook bij minder weer, ook 's winters (mits niet spiegelglad)

[ Voor 52% gewijzigd door dion_b op 21-07-2010 20:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

• snars
  • Niet online
Oxi schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:20:

[afbeelding]

Mijn filebuster. :P In 5 dagen al 1000km gereden,
Met zo'n Yamaha Omleiding kom je wel aan je kilometers! 8)7 Nee, goeie fiets Oxi. Relaxte zithouding en onverwoestbaar blok.

Welkom bij the few, the proud, the motorrijders 8)

I reject your reality, and substitute my own.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Foto's van 12 juli zijn binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/8461/6368700269leukopdefoto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/8834/6368700307leukopdefoto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/6273/6368701096leukopdefoto.jpg

No signature required.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 22:31

M14

Ben op het moment in Barcelona, had het idee om ergens een BMW R1200GS ofzo te huren. Dingen zijn praktisch nergens te vinden ... Enige wat ik tot nu toe heb gevonden heeft als nadeel dat het gelijk 2000 euro borg kost ... Enige wat hier massaal word verhuurt zijn van die scooters. Maargoed, dan maar 10 dagen zonder fiets :p.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erg mooie foto's !

Is dat zo'n Akrapovic Shorty Slip-on uitlaat die je hebt ? Iemand op de MFMM had ook zo'n ding onder zijn GSX-R hangen. Ik vind het zo'n beetje het mooiste motor geluid maken dat er is.

Gast in het volgende fimpje heeft er ook zo'n ding opzitten.
YouTube: Suzuki GSX R 600 K6 Akrapovic Shorty Slip-on sound driveby accelerati

Heerlijk geluid zodra je een beetje hoog in de toeren komt. Het is ook wel een geluid dat ik mis nu ik een V-twin heb. Niet dat die geen mooi geluid maakt, maar dat hoogtoerige formule 1 achtige geluid vind ik echt het mooiste.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:33:
[...]

Erg mooie foto's !

Is dat zo'n Akrapovic Shorty Slip-on uitlaat die je hebt ? Iemand op de MFMM had ook zo'n ding onder zijn GSX-R hangen. Ik vind het zo'n beetje het mooiste motor geluid maken dat er is.

Gast in het volgende fimpje heeft er ook zo'n ding opzitten.
YouTube: Suzuki GSX R 600 K6 Akrapovic Shorty Slip-on sound driveby accelerati

Heerlijk geluid zodra je een beetje hoog in de toeren komt. Het is ook wel een geluid dat ik mis nu ik een V-twin heb. Niet dat die geen mooi geluid maakt, maar dat hoogtoerige formule 1 achtige geluid vind ik echt het mooiste.
Ja die heb ik er inderdaad onder. Alleen vond Motorsportlifestyle dat in de 2e sessie geen goed idee meer :+

No signature required.

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
M3rcury schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:35:
[...]

Ja die heb ik er inderdaad onder. Alleen vond Motorsportlifestyle dat in de 2e sessie geen goed idee meer :+
_O-
13 augustus mag ik weer los op Assen. Van te voren de Yoshi's er maar ff afhalen :)

• haakjesluiten
_Erikje_ schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:33:
[...]

gewoon rustig rijden. Op de meest linkerbaan tussen de file rijden met maximaal 20km/u verschil. rij in de 1e versnelling zodat ze je horen >:)

als mensen niet opzij gaan, even de toerenbegrenzer opzoeken en zwaaien als je er voorbij mag

automobilisten worden meestal nijdig als je de spiegels eraf rijdt, houdt daar dus rekening mee...

houdt minimaal 1 auto afstand op andere motorrijders die voor je rijden...
Het viel mee maar klein stukje file gehad en ree er zo tussendoor het is iig makkelijker dan voor piepen bij een stoplicht. Ik heb een honda dominator die is lekker hoog en licht dus dat is makkelijk sturen en in zijn 1 boven de 4K toeren hoor je me echt wel aankomen :+

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:52:
Dat jullie dat allemaal zomaar durven ,,, Ik zou mezelf hardstikke te pl*tt*r rijden :o
Ik ken mezelf...... O-) :+

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gave foto's! _O_

Je btw een stuk van je onderkuip, of lijkt dat maar zo? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:35:
[...]
Het was dus voor op het circuit teveel herrie, en daar rij je mee op de openbare weg? Begrijp ik dat goed?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53

_Apache_

For life.

@Francis en gekke opmerkingen discussie
En als je dan reageert 'ik had jou ook doodgereden..'. Kans is natuurlijk dat dat de sfeer in de discussie omdraait. :+

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 22-07-2010 08:47 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:39:
[...]

Het was dus voor op het circuit teveel herrie, en daar rij je mee op de openbare weg? Begrijp ik dat goed?
FYI op het circuit mag je max 95 terwijl de mijne opstraat 105 mag doen. En als je me niet gelooft komen we het wel voor je deur demonstreren >:)

And it goes BRAAAAAPP!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

[...]

Volgens mij heb je op het circuit over het algemeen strengere eisen wat lawaaiproductie betreft :P Is op zich ook wel logisch; anders krijg je straks 30 van die Rossi-wannabee's met een motoGP 'demper' op hun fiets die een middag over het circuit knallen.
Dan geef je de mensen die in de buurt van het circuit wonen ook wel een reden om te klagen lijkt me :P

Yamaha MT-09

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 20:04
Bergie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:00:
[...]

Volgens mij heb je op het circuit over het algemeen strengere eisen wat lawaaiproductie betreft :P Is op zich ook wel logisch; anders krijg je straks 30 van die Rossi-wannabee's met een motoGP 'demper' op hun fiets die een middag over het circuit knallen.
Dan geef je de mensen die in de buurt van het circuit wonen ook wel een reden om te klagen lijkt me :P
Dat dus inderdaad. I.v.m. klachten over geluid zijn de lawaainormen op het circuit strenger dan op de openbare weg.
Afgezien van bij wedstrijden op hoger niveau. De meeste amateurklasses hebben ook strenge geluidsnormen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Heb afgelopen weekend een stukje gereden.

http://www.vimeo.com/13530884

Makerij Hofman

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Leuke spielerei Komkommer..
"Laat even zien hoe steil dat is" .. :)
Lijkt me super om een keer / of paar keer te doen.>
maar vind op de weg rijden (denk ik) toch leuker dan op zoiets altijd..
Zijn er combinaties die super op de weg rijden (als een Tour motor) maar waarmee je ook prima zulke toertjes mee kunt maken??

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ah, ik mag 23 aug voor de tweede keer voor mijn AVD. Hopen dat ik het dan wél haal.

(ffs dat er 41 dagen tussen moet zitten)

One's never alone with a rubber duck.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

die commentator is goud :9 die moet er zijn werk van maken

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:52:
[...]
FYI op het circuit mag je max 95 terwijl de mijne opstraat 105 mag doen. En als je me niet gelooft komen we het wel voor je deur demonstreren >:)
Ik vroeg alleen maar wat. Niet meteen zo verdedigend...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Wormaap
mphilipp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:25:
[...]

Ik vroeg alleen maar wat. Niet meteen zo verdedigend...
Volgens mij heb je wel antwoord genoeg gekregen :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Ik kom met een standaard demper al niet eens door de keuring heen officieel, maar ik ga verder niet in discussie over het wel of niet te hard geluid.
Joopieboy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:39:
[...]

Gave foto's! _O_

Je btw een stuk van je onderkuip, of lijkt dat maar zo? :+
Nee hoor, dat hoort zo :)

[ Voor 23% gewijzigd door M3rcury op 22-07-2010 13:12 ]

No signature required.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:41
dion_b schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:46:
[...]

[...]

[...]

[...]

Misschien is het wel een stukje jaloezie. Wellicht wil diegene ook motorrijden, maar heeft ie nog geen motor(rijbewijs)? O-) Zomaar een gokje hoor. :P

Toch nog gefeliciteerd met de aankoop van je motor! Uiteraard vindt je vriendin het geweldig, ze hoeft de auto niet meer met je te delen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 22-07-2010 13:24 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:38:
[...]
Volgens mij heb je wel antwoord genoeg gekregen :+
Helaas bevestigen die (onbedoeld) mijn vermoeden wel... :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sylvesterrr schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:21:
[...]

Misschien is het wel een stukje jaloezie. Wellicht wil diegene ook motorrijden, maar heeft ie nog geen motor(rijbewijs)? O-) Zomaar een gokje hoor. :P
Zou je dat wel doen? Je zou jezelf zomaar eens dood kunnen rijden :o :+
Toch nog gefeliciteerd met de aankoop van je motor! Uiteraard vindt je vriendin het geweldig, ze hoeft de auto niet meer met je te delen. ;)
Hehe, dat en die strakke (leren) broeken >:)

Oslik blyat! Oslik!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

zo, motor vanavond wegbrengen en met meer poen teruglopen, na 50.000 kilometer, en geen woon-werk verkeer wat ik op een motor wens te doen, wordt het tijd om voorlopig me maar op een auto te richten, hoe jammer ik het ook vind.
Ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om hem buiten te laten verroesten of een mooiweerrijder te worden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
moto-moi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:05:
zo, motor vanavond wegbrengen en met meer poen teruglopen, na 50.000 kilometer, en geen woon-werk verkeer wat ik op een motor wens te doen, wordt het tijd om voorlopig me maar op een auto te richten, hoe jammer ik het ook vind.
Ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om hem buiten te laten verroesten of een mooiweerrijder te worden.
Koop je toch een goedkopie om alsnog te kunnen blijven motorrijden?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:41
dion_b schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:39:
[...]

Zou je dat wel doen? Je zou jezelf zomaar eens door kunnen rijden :o :+
Ik wil in de auto ook wel eens het gaspedaal intrappen, wellicht dat de mensen in mijn omgeving mij daarom afraden mijn motorrijbewijs te halen. ;) Je weet net zo goed als ik dat ik eigenwijs ben, dus dat motorrijbewijs komt er ooit aan. :)

• Wormaap
mphilipp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:40:
[...]

Helaas bevestigen die (onbedoeld) mijn vermoeden wel... :+
Toch vraag ik me af wat je antwoord geweest zou zijn als de geluidslimiet op het circuit (beduidend) hoger was geweest dan die op straat. Want het eerste dat ik dacht toen ik je post las was 'Die is het moraalkanon alweer aan het laden' :P

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

moto-moi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:05:
NOES!!!
*schrapt moto-moi van coole mensen lijst* :w :N

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 22:29
:) maandag proefles gedaan.
ik ben verkocht! :>

newbie :p

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

RemcoDelft schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:12:
[...]

Koop je toch een goedkopie om alsnog te kunnen blijven motorrijden?
Ik kan hem alleen op straat stallen, en dat vind ik zonde, verroestende motoren genoeg in nederland, daar hoef ik er niet nog eentje van te betalen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:50:
[...]
Toch vraag ik me af wat je antwoord geweest zou zijn als de geluidslimiet op het circuit (beduidend) hoger was geweest dan die op straat. Want het eerste dat ik dacht toen ik je post las was 'Die is het moraalkanon alweer aan het laden' :P
Ik wil er niet over discussiëren omdat ik weet welke kant het op gaat. Niemand kan hier objectief over praten, dus doe ik het niet. Ik stelde alleen een open vraag, en meteen schiet iedereen in de verdediging. Dat zegt mij genoeg. En daar wilde ik het eigenlijk bij laten.

Ik vind bovendien de moraalkanon/ridder opmerkingen hoogst infantiel en ongepast. Doe dat pas als je mijn eventuele argumenten/bezwaren/oordelen hebt gehoord. Het is juist een dergelijke reactie die een open discussie onmogelijk maakt. Ik rij zelf motor, dus heb zelf ook te maken met de vooroordelen over geluidsoverlast, de (dreigende) afsluitingen van wegen e.d. Enige zelfkritiek van de mensen met brommers die wat meer geluid maken is wel op zijn plaats, maar dat lijkt helaas vaak teveel gevraagd. Vandaar dat ik geen zin heb in een discussie.

Verwijderd

Ziezo, wat armor-aankopen gedaan vandaag bij HG en Dainese-shop. Even wat info voor de geinteresseerden (wederom met wat foto's)

De Dainese Knee V aan 59 euro gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.roadracingmotos.com/imagenes/PROTECCION-DAINESE-KNEE-V.gif

Bevindingen;
- Ze zijn groter als ik had gedacht a.d.h. van de foto's (grootste lengte = 47 cm). Bij korte laarzen of kartschoenen die net de enkels bedekken maakt het niet uit, maar bij hogere laarzen zal de onderkant van de protector toch wel in de laars komen (wat waarscchijnlijk de protector weer ondersteund).
- Impactbescherming oogt goed.
- Straps rekken iets te fel uit, hadden wat stijver mogen zijn zodat je ze goed kan aantrekken zonder dat ze helemaal uitlijpen.
- Beide stukken klittenband zitten aan dezelfde zijde van de strap, wat best dom ontworpen is. Zo moet je de strap een halve slag draaien zodat de beide stukken klittenband face-to-face tegen elkaar komen om hem vast te kunnen maken (beetje dom maar niet echt een probleem).
- Bij het passen leek hij beter te blijven zitten als je hem bovenop de broek draagt ipv eronder (ik had het tegengestelde verwacht).

De Dainese Pro-Short was er helaas niet. Is einde reeks en gaat opgevolgd worden door de "Hard Short" die er overigens hetzelfde uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.extremesports-safetycenter.nl/Dainese/pro%20short%20%282%29.gif

Wel was er een variant maar met lange broekspijpen. Had ook ingebouwde heupprotectoren en een Knee V zonder straps ingebouwd. Oogde heel solide en goed beschermend maar leek me wel een beetje warm/dik voor onder een Kevlar Jeans. Eigenlijk kan je er best een gewone jeans over aandoen en ben je nog goed beschermd. Zag er een beetje uit als de Body Pants Summer, maar dan wel wat steviger en afstelmogelijkheden.

Ook de A* Track Vest gekocht aan 199.95 euro (hogere prijs als catalogus prijs van A*). Bij een aankoop van 200 euro kwam er 20% korting dus nog een vizierpoetsdoekje van S100 aan 99 cent erbij gedaan. Zo kwam ik aan 200.94 euro en ging er dus 20% vanaf wat resulteert in een dikke 160 euro :P
Ik heb de medium genomen (in heel het land was nog maar 1 medium en 1 large in voorraad) terwijl volgens mij de small wel iets strakker om m'n lichaam zit. Echter de medium blijft ook goed zitten en is zo wel comfortabel (nergens spanning of drukpunten op m'n lichaam. Het is gewoon dichtritsen en klaar. Men Richa vest (incl Richa-vest-protector) past er ook nog gewoon zonder problemen over (dus eigenlijk 2 protectoren over elkaar).
Afbeeldingslocatie: http://motoboutiqueextremadura.com/images/Alpinestars-Track-Vest.jpg

Vervolgens bij Dainese de Gilet Wave 2 en de Gilet Wave 2 Neck gepast.

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/6388/chranicgiletwave2neck.jpg

Ik heb uitgebreid de A* en de 2 Daineses met elkaar vergeleken. De Neck-versie vond ik eigenlijk minder dan de gewone versie, Het nekstuk zat gewoon irritant en leek me niet echt de veiligheid te verbeteren. De harde schouderstukken van de Neck-versie waren ook redelijk onaangenaam. De gewone versie was beter; geen lastige harde schouderstukken en geen irritant nek-ding.
Vergelijk tussen de A* en de Dainese;
- De A* is makkelijker aan te doen: dichtritsen en klaar. De Dainese is dichtritsen, protector vastzetten met klittenband strap en dan klaar. De Dainese zit omwille van de dezelfde reden wel iets strakker om je lichaam.
- De A* heeft afneembaar rugprotector stuk (makkelijk om vest te wassen), de Dainese niet
- Rugprotector Dainese komt lager dan A*. A* dus beter geschikt in combinatie met een protector short dat het staartbeen al bedekt (wat ik binnenkort wil aanschaffen). Dainese beter geschikt zonder zo'n short.
- De Dainese heeft vooraan gewoon 2 symmetrsiche protectorstukken, de A* heeft vooraan meerdere kleine (2 verschillende diktes worden gebruikt) stukken die in totaal meer lichaamsoppervlak beschermen.
- De Dainese: het veststuk bedekt alleen maar bovenkant van je bovenlichaam, je buik is bloot. Dit vond ik iets minder fijn zitten dan bij de A*.
- Draagcomfort onder het Richa-vest was bij de Dainese een ietsjes minder (nog altijd redelijk goed): iets strakker op het lichaam en iets meer drukpunten.
- De rugprotector zelf: de horizontale lijnen in de harde schaal van de Dainese voegen extra dikte toe, terwijl ze niet aan repetitieve demping meedoen, daarnaast is er minder dempingsmateriaal. De A* heeft een dunnere harde schaal, en iets dikkere laag dempingsmateriaal (wat mij voorkeur heeft). Bij de A* schuiven de segmenten mooi in/uit elkaar bij buiging van de rug, bij Dainese niet. De rugprotector zelf vind ik bij A* iets meer geraffineerd, bij Dainese iets meer oppervlakte beschermend.

Met het oog op een protector-short die het staartbeen beschermd, koos ik voor de ietwat minder laag komende A*. Indien je niet zo'n short gebruikt is de lager komende Dainese veiliger denk ik. De Daineses zijn wel iets duurder ook. De A* zijn iets comfortabeler en gebruiksmakkelijker.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Top film! Leuk om naar te kijken. (en ik maar denken dat AVB niet meevalt...)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

heb je een baantje als crash-test dummy gescored ofzo? of ga je crossen?

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Leuk filmpje komkommer :) Lijkt me ook wel leuk om eens te doen.

Heb net een Superpole demper besteld voor de ZX-7R. Ben het zoeken naar een leuke 2e hands zat :P Dan maar zo. Kost wat meer maar dan heb ik zeker weten eentje met E-keur en dB killer zodat ik in Duitsland ook veilig de weg op kan.

Yamaha MT-09

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sangroid schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:57:
[...]

Top film! Leuk om naar te kijken. (en ik maar denken dat AVB niet meevalt...)
Idd leuk filmpje :)

Hier in de UK heb je ook voor motoren APK(MOT) en aangezien de Versys al weer 3 jaar is, moest hij voor de keuring.
Uiteraard met vlag en wimpel geslaagd (wiel had ik al vervangen) :)
Wel grappig de rem test werd gedaan door eerst voor wiel op de weegschaal (gewone weegschaal zoals je thuis ook hebt) te zetten, daarna achterwiel, daarna ik.
Toen met een soort spanband om mijn voorvork heen en daaraan een kabel die naar een Newtonmeter die aan de muur zat.. aanspannen die boel en kijken bij hoeveel N de boel gaat glijden of door de remmen heen gaat.
Ik dacht dat ze een soort rollerbank zouden gebruiken net als bij de auto, maar nee, dit ging old-school

MOT garage was zowieso typisch, in een gewone britse rijtjeshuis straat ineens een gat waar dit oude garagetje staat:

http://maps.google.co.uk/...awSWvNA&cbp=12,21.45,,0,5

Bijkomend voordeel is dat mijn 0% lening nu ook afgelopen is, en ik dus nu minder maandelijkse kosten heb :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• komkommer

komkommer

Koffie

soepah schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:46:
Leuke spielerei Komkommer..
"Laat even zien hoe steil dat is" .. :)
Lijkt me super om een keer / of paar keer te doen.>
maar vind op de weg rijden (denk ik) toch leuker dan op zoiets altijd..
Zijn er combinaties die super op de weg rijden (als een Tour motor) maar waarmee je ook prima zulke toertjes mee kunt maken??
Mja, wat is toeren? Ik kan lekker meekomen op de weg, maar op de snelweg laat ik het gas hangen bij zo'n 120 km/h, harder wil ik niet echt met zo'n motor.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

ToolkiT schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:55:
[...]

MOT garage was zowieso typisch, in een gewone britse rijtjeshuis straat ineens een gat waar dit oude garagetje staat:
:D Ik zou ook willen dat ik naar zo'n garage kon :)

Makerij Hofman

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:23:
[...]

Ik wil er niet over discussiëren omdat ik weet welke kant het op gaat. Niemand kan hier objectief over praten, dus doe ik het niet. Ik stelde alleen een open vraag, en meteen schiet iedereen in de verdediging. Dat zegt mij genoeg. En daar wilde ik het eigenlijk bij laten.

Ik vind bovendien de moraalkanon/ridder opmerkingen hoogst infantiel en ongepast. Doe dat pas als je mijn eventuele argumenten/bezwaren/oordelen hebt gehoord. Het is juist een dergelijke reactie die een open discussie onmogelijk maakt. Ik rij zelf motor, dus heb zelf ook te maken met de vooroordelen over geluidsoverlast, de (dreigende) afsluitingen van wegen e.d. Enige zelfkritiek van de mensen met brommers die wat meer geluid maken is wel op zijn plaats, maar dat lijkt helaas vaak teveel gevraagd. Vandaar dat ik geen zin heb in een discussie.
Toch knap, dat je dan toch probeert om die discussie op gang te brengen.

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:23:
[...]

Best, maar vergallopeer je dan niet. Het circuit is geen openbare weg je mag er minder herrie maken dan op de N44. Gek genoeg zijn er mensen die vaker en harder klagen over het ciruit dan elders. Doet mij denken aan enge ziektes die men kreeg van zendmasten die uitstonden.
het is ook goed voor non-cross activiteiten. Mits je een handig jasje er over heen draagt.

De EVO jas en broek die ik had hadden beschermstukken die van hun plaats gleden tijdens het rijden en minder opppervlak besloegen dan de armor dingen die ik nu heb.

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 22-07-2010 22:32 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:29:
[...]
Best, maar vergallopeer je dan niet. Het circuit is geen openbare weg je mag er minder herrie maken dan op de N44. Gek genoeg zijn er mensen die vaker en harder klagen over het ciruit dan elders. Doet mij denken aan enge ziektes die men kreeg van zendmasten die uitstonden.
Ik klaag nergens over. En zeker niet over ingebeelde dingen. Wel over imbecielen.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Yamaha MT-09

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

net of jij nog nooit heb gekeken hoe hard je motor kan. Je kent de situatie niet, misschien was de weg helemaal leeg (geen spelende kinderen...)
Hij is best een aardig en weet goed dat hij moet boeten voor zijn actie. Die 204 km/u kost hem nu zijn motor.

• Paul
  • Laatst online: 14:36
Mijn motor was stuk aan het gaan, ik kon nog een 30 kilometer rijden voordat het helemaal over zou zijn...

Dus gisteren maar wat tijd besteed om mijn tankdop weer open te krijgen, want dat wilde niet :P Inbusboutje gepakt, de ring er omheen losgemaakt, moet een schroevendraaier in het 'sleutelgat' (sleutel gaat er no way ver genoeg in om echt een slot te zijn [ook niet toen het nog wel werkte :+ ], moet zo te zien gewoon een metalen plaatje opzij duwen) zitten prutsen, en opeens *klik*, los _O_

Maar goed, nu zit ik dus met een tankdop die ik niet meer dicht wil doen :P Als dat al lukt... De twee klauwtjes die naar binnen en naar buiten kunnen om de dop dicht te houden willen niet naar binnen. Ik heb geprobeerd het ding open te maken om te kijken wat ik kan doen, maar zolang ze niet dicht willen kan ook de ring die er omheen zit niet er niet af :/

Dan maar vervangen :) Ik heb op motorsloop.com al gekeken (en ze gemailt), maar heeft iemand anders hier nog ideeën hoe ik aan een Honda tankdop (FUEL10001 blijkbaar?) kan komen? :) Bij voorkeur 2e hands :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Randeazy
  • Laatst online: 30-09-2024
Zo, gister op de valreep mn theorie gehaald na 3x :F
Ik had vorig jaar mn AVB gehaald en die verloopt 17-8-2010, en 11-8-2010 heb ik dus mijn AVD!

Allemaal duimen voor me dan maar ! >:)

Het viel me wel op dat er om me heen toch een aantal mannen zaten die al voor de 6e of 7e keer op gingen voor hun theorie en wederom met 11 fouten de deur uit gingen.
Ik ben dan wel 2x gezakt (2x 7fout) maar zo pittig had ik hem niet verwacht!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

_Erikje_ schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:46:
[...]

net of jij nog nooit heb gekeken hoe hard je motor kan. Je kent de situatie niet, misschien was de weg helemaal leeg (geen spelende kinderen...)
Hij is best een aardig en weet goed dat hij moet boeten voor zijn actie. Die 204 km/u kost hem nu zijn motor.
Nee, ik heb nog nooit de top van mijn motor opgezocht; bij +/- 210kmh (op de autobahn) vond ik het zelf wel mooi geweest :P

Maar >200kmh op een 80km weg is gewoon onverantwoord imho. Ik wil echt niet de moraalridder uithangen maar op zo'n weg heb je tegenliggers (die misschien ook eens iemand in willen halen en daarbij op jouw weghelft komen), zijstraatjes waarvan mensen die de weg op willen draaien nooit goed de snelheid van zo'n motor in kunnen schatten.

Ik heb echt geen problemen met wat te hard rijden maar dit is gewoon onverantwoord veel te hard.

Yamaha MT-09

• Wormaap
Bergie schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:30:
[...]

Nee, ik heb nog nooit de top van mijn motor opgezocht; bij +/- 210kmh (op de autobahn) vond ik het zelf wel mooi geweest :P

Maar >200kmh op een 80km weg is gewoon onverantwoord imho. Ik wil echt niet de moraalridder uithangen maar op zo'n weg heb je tegenliggers (die misschien ook eens iemand in willen halen en daarbij op jouw weghelft komen), zijstraatjes waarvan mensen die de weg op willen draaien nooit goed de snelheid van zo'n motor in kunnen schatten.

Ik heb echt geen problemen met wat te hard rijden maar dit is gewoon onverantwoord veel te hard.
Nu ken ik de genoemde situatie ook niet, maar er zijn hier genoeg wegen zonder zijstraten waar het mogelijk zou zijn om 124km/h te hard te rijden en nog steeds het overzicht te houden.
Als je met 204km/h langs tegenliggers knalt ben je inderdaad gewoon achterlijk :X

[ Voor 70% gewijzigd door Wormaap op 23-07-2010 10:48 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:17

iMars

Full time prutser

Wormaap schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:14:

[...]

Nu ken ik de genoemde situatie ook niet, maar er zijn hier genoeg wegen zonder zijstraten waar het mogelijk zou zijn om 124km/h te hard te rijden en nog steeds het overzicht te houden.
Als je met 204km/h langs tegenliggers knalt ben je inderdaad gewoon achterlijk :X
Ik ken ook wel een paar 80km/u wegen zonder zijstraten, zonder fiets- & voetpaden parallel, waar het makkelijk 'kan'. Op zulke wegen wil ik ook wel eens ff lekker het gas open gooien. Maar 204 vind ik toch wel te hard. Maar goed, ik ken verder de situatie niet.

Was het een piek, trok ie alleen de motor even flink door en zakte hij daarna weer terug? Of reed ie continu op hoge snelheid. Vooral dat laatste vind ik onverantwoord. (ook al leent de weg zich er voor...). Even een (te) sportieve sprint om vervolgens weer terug te zakken vind ik weer wat anders.

Maar je zit op de openbare weg, en je moet niet gaan piepen als je de regels overtreed, dat je daarvoor moet boeten als je gesnapt wordt. ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• TiMMieJ
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gisteren mijn eerste circuitdag gehad!

Veel geleerd en lekker gereden. Heb 5 sessies van 20 minuten gedaan op zandvoort in groep 1. Dit is de beginners groep. Lekker door gereden en goed op mijn houding geoefend (kan het iedereen aanraden die van doorrijden houd). Heb in 1 sessie geprobeerd de knie aan de grond te krijgen wat gelukt is linksom. Echter reed ik juist slechter/langzamer omdat ik daar te veel mee bezig was. Snel weer mee gestopt en me bezig gehouden met houding en lijnen. Dit reed veel beter en vertrouwder.

Nu zweef ik nog ruim 15 cm boven de grond met de knie maar zit dit vooral in de bochten snelheid/hellingshoek van de fiets.

Hier een paar poser pics welke ik wel gaaf vind ;)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs196.snc4/38157_1543072941087_1362873714_31465461_4137928_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs202.snc4/38434_1543073141092_1362873714_31465465_4044645_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs202.snc4/38434_1543073261095_1362873714_31465468_6446145_n.jpg

Volgende circuitdag nog een keertje lekker in groep 1 instappen en dan op naar groep 2. Dan gaan we focussen op snelheid en remmen. In groep 1 gebruik je namelijk bijna nergens je rem enkel in de tarzan, audi-s en de gp chicane rem je.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:17

iMars

Full time prutser

TiMMieJ schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:30:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[...]
Lijkt me ook erg gaaf om eens een keer te doen, echter kan mijn motor het circuit niet op... ik heb geen plek om op de voorkant een sticker te plakken... heb een naked bike...

edit:
Ik vind het knietje niet belangrijk. Het gaat om je rij ervaring, als jij je alleen maar bezig houdt met het knietje, en daardoor minder lekker rijdt, is (voor mij) de keuze gauw gemaakt: dan maar wat minder laag de bocht door ;)

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 23-07-2010 10:37 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Wormaap schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:14:
[...]
wat ik hoorde (iemand die daar elke dag langs komt voor woon-werk verkeer) is dat ze onder (en op) een viaduct stonden.
bij dat viaduct zijn ook op- en afritten, dus 204 km/u is idd wat aan de forse kant :p

iRacing Profiel

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:56:
Mijn motor was stuk aan het gaan, ik kon nog een 30 kilometer rijden voordat het helemaal over zou zijn...

Dus gisteren maar wat tijd besteed om mijn tankdop weer open te krijgen, want dat wilde niet :P Inbusboutje gepakt, de ring er omheen losgemaakt, moet een schroevendraaier in het 'sleutelgat' (sleutel gaat er no way ver genoeg in om echt een slot te zijn [ook niet toen het nog wel werkte :+ ], moet zo te zien gewoon een metalen plaatje opzij duwen) zitten prutsen, en opeens *klik*, los _O_

Maar goed, nu zit ik dus met een tankdop die ik niet meer dicht wil doen :P Als dat al lukt... De twee klauwtjes die naar binnen en naar buiten kunnen om de dop dicht te houden willen niet naar binnen. Ik heb geprobeerd het ding open te maken om te kijken wat ik kan doen, maar zolang ze niet dicht willen kan ook de ring die er omheen zit niet er niet af :/

Dan maar vervangen :) Ik heb op motorsloop.com al gekeken (en ze gemailt), maar heeft iemand anders hier nog ideeën hoe ik aan een Honda tankdop (FUEL10001 blijkbaar?) kan komen? :) Bij voorkeur 2e hands :P
om welk model motor gaat het?
Ik heb op ebay gekeken, maar kon niks vinden http://shop.ebay.co.uk/?_..._sacat=See-All-Categories
iMars schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:36:
[...]

Lijkt me ook erg gaaf om eens een keer te doen, echter kan mijn motor het circuit niet op... ik heb geen plek om op de voorkant een sticker te plakken... heb een naked bike...
op de koplamp?

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 23-07-2010 10:47 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
Ziet er erg leuk uit om een keer te doen. Ik heb 5 september VRO1 en wil daarna VRO2 en 3 doen in de loop van de jaren. Een keertje zo een circuit dag doen lijkt mij ook erg gaaf, weet alleen niet of het verstandig is met mijn motor...... Suzuki GSX-600f ....uit 1990 :+ Hij doet het nog steeds prima trouwens en lekt niets maar is wel natuurlijk wat ouder. 8)

• TiMMieJ
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ iMars

Daarom heb ik dat in 1 sessie geprobeerd echter snel daarna weer uit mijn kop gezet en lekker gaan rijden. De foto's hierboven zijn van daarna. En je ziet dat het al minder word maar ik kan pas lager als ik snelheid op ga bouwen. Dit komt dus vanzelf. Het is geen doel maar een gevolg/middel van hoge bochtensnelheid. Dit is nu iets waar ik tijd mee kan gaan winnen en waar ik volgende keer toch zeker wel aan wil werken :)

@ TheJason

De fiets die je hier ziet is een Honda CBR 600f2 uit 1994 dus met jouw fiets kan het ook prima mits hij niet teveel herrie maakt. Zou wel alles van tevoren goed controleren. Je gaat wel veel vragen van een motor.

• Paul
Honda Deauville (NT650V) uit '99, maar blijkbaar zijn die doppen uitwisselbaar tussen redelijk wat modellen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:56:

Type motor erbij had wel handig geweest :)

Maar: Klikkerdeklik Even Honda als merk selecteren en dan boven in het plaatje de tank aanklikken ... krijg je iets van 51 pagina's met onderdelen aangaande de tank + aanverwanten voor allerlei type Honda's.
Vanaf pagina 28 heb je slotensets (waar de tankdop dus bij hoort).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:53:
[...]
Honda Deauville (NT650V) uit '99, maar blijkbaar zijn die doppen uitwisselbaar tussen redelijk wat modellen :)
veel plezier:
http://motors-parts.shop....252F%2520Series=Deauville

bezine dop £29:
http://cgi.ebay.co.uk/Pet...Parts&hash=item3f00e22de4
£19
http://cgi.ebay.co.uk/PET...Parts&hash=item2eaab22c75

£36
http://cgi.ebay.co.uk/HON...Parts&hash=item5ace8c92b9

[ Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 23-07-2010 11:05 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Mag je met nop-achtige banden het circuit op?

Makerij Hofman

• TheJason
TiMMieJ schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:50:

@ TheJason

De fiets die je hier ziet is een Honda CBR 600f2 uit 1994 dus met jouw fiets kan het ook prima mits hij niet teveel herrie maakt. Zou wel alles van tevoren goed controleren. Je gaat wel veel vragen van een motor.
Qua herrie moet het wel goed komen dan, originele uitlaten zitten er nog op 8) Alles goed controleren is idd wel belangrijk en wat ik zeker zal gaan doen als ik op het circuit ga rijden. Maar nu eerst nog een maandje wachten op de vro1 curcus :*)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

TheJason schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:42:
[...]

Ziet er erg leuk uit om een keer te doen. Ik heb 5 september VRO1 en wil daarna VRO2 en 3 doen in de loop van de jaren.
het lijkt me erg leerzaam om VRO te doen maar vindt het gigantisch duur. Een vergelijkbare cursus met de auto (hun auto zelfs!!) is de helft van de prijs.

de overheid mag wel wat meer sponsoring geven om meer motorrijders deze cursus te laten doen...

Verwijderd

Op probleem gestoten. Ook al op MF gepost, maar toch ook hier nog eens vragen.

Binnen paar dagen vertrek ik naar Duitsland. Ik wil de bijbestelde dB-killer van Bos installeren in de uitlaat. De dB-killer zit al in de uitlaat maar bij het vastzetten doet het probleem zich voor.

Onderaan is de ruimte tussen de beugel van de dB-killer (waar het schroefgat in zit) en de uitlaatmond (waar ook een gat in zit voor de schroef) te groot. De bout pakt dus niet in de schroefdraad van de dB-killer-beugel. De dB-killer moet dus lager komen maar dat gaat niet door de 2 geleidingen (op de foto in rood omcirkeld).

Nu lijkt het mij dat de beugel van de dB-killer veel smaller moet zijn, namelijk dat die mooi tussen de 2 geleidingen van de uitlaatmond past (zoals in schets). De beugel komt dan ook veel lager, en het boutje kan dan voldoende vastgezet worden. Hebben ze mij nu een verkeerde dB-killer geleverd met een te brede beugel, of zit het probleem ergens anders?

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/2928/img4543bz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/2296/73101162.png

• TheJason
Bij sommige verzekeringsmaatschappijen krijg je ook koring als je VRO hebt gedaan. Verder vind ik het inderdaad niet goedkoop. Heb van de week de bevestigingsbrief gekregen en het duurt ook echt wel de hele dag. aankomst vanaf 08.15, start 08.45 en dan einde om 16.45. Kosten van 200 euro gedeeld door 8 uur hopelijk leerzame en hele leuke cursus is 25 euro per uur. Goedkoop is anders maar heel erg duur ook wel niet vind ik.

• Exigence
  • Laatst online: 10:10

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:16:
Op probleem gestoten. Ook al op MF gepost, maar toch ook hier nog eens vragen.

Binnen paar dagen vertrek ik naar Duitsland. Ik wil de bijbestelde dB-killer van Bos installeren in de uitlaat. De dB-killer zit al in de uitlaat maar bij het vastzetten doet het probleem zich voor.

Onderaan is de ruimte tussen de beugel van de dB-killer (waar het schroefgat in zit) en de uitlaatmond (waar ook een gat in zit voor de schroef) te groot. De bout pakt dus niet in de schroefdraad van de dB-killer-beugel. De dB-killer moet dus lager komen maar dat gaat niet door de 2 geleidingen (op de foto in rood omcirkeld).

Nu lijkt het mij dat de beugel van de dB-killer veel smaller moet zijn, namelijk dat die mooi tussen de 2 geleidingen van de uitlaatmond past (zoals in schets). De beugel komt dan ook veel lager, en het boutje kan dan voldoende vastgezet worden. Hebben ze mij nu een verkeerde dB-killer geleverd met een te brede beugel, of zit het probleem ergens anders?

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat je inderdaad de verkeerde DB killer hebt, want hij zit nu ook niet in het hart van de uitlaatpijp, hij zou inderdaad strak tegen de rand aan moeten zitten. Je kunt natuurlijk wel de geleidingen wegslijpen en hem gewoon monteren, dan zit hij wel in het hart en tegen de rand. Of het beugeltje van de DB killer aanpassen zodat hij wel past :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Veel geleerd en lekker gereden. Heb 5 sessies van 20 minuten gedaan op zandvoort in groep 1. Dit is de beginners groep. Lekker door gereden en goed op mijn houding geoefend (kan het iedereen aanraden die van doorrijden houd). Heb in 1 sessie geprobeerd de knie aan de grond te krijgen wat gelukt is linksom. Echter reed ik juist slechter/langzamer omdat ik daar te veel mee bezig was. Snel weer mee gestopt en me bezig gehouden met houding en lijnen. Dit reed veel beter en vertrouwder.

Nu zweef ik nog ruim 15 cm boven de grond met de knie maar zit dit vooral in de bochten snelheid/hellingshoek van de fiets.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgende circuitdag nog een keertje lekker in groep 1 instappen en dan op naar groep 2. Dan gaan we focussen op snelheid en remmen. In groep 1 gebruik je namelijk bijna nergens je rem enkel in de tarzan, audi-s en de gp chicane rem je.
Zo te lezen heb je het erg leuk gehad! Straks ga je automatisch goede lijnen rijden, en dan kan je lekker je houding aanpassen. Dat is nu nog niet zo belangrijk :)

Ik ga de 27e weer rondjes rijden op Zandvoort :)

No signature required.

• Paul
Hmm, buitenlandse Ebay had ik nog niet geprobeerd, tnx :) Die van 19 GBP is het geworden :)

Wel vaag: Ships to: Worldwide*

En dan in het klein en lichtgrijs: * == behalve Noord Amerika, Zuid Amerika, Afrika, Azië, Oceanië en zo'n 20 Europese landen... 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:41:
[...]
Hmm, buitenlandse Ebay had ik nog niet geprobeerd, tnx :) Die van 19 GBP is het geworden :)

Wel vaag: Ships to: Worldwide*

En dan in het klein en lichtgrijs: * == behalve Noord Amerika, Zuid Amerika, Afrika, Azië, Oceanië en zo'n 20 Europese landen... 8)7
Als je op eBay.nl in "uitgebreid zoeken" kies voor "beschikbaar voor Nederland" krijg je alleen advertenties die je daadwerkelijk kan kopen.
Als je op eBay.com zoekt krijg je voornamelijk mensen die alleen naar de VS versturen, maar heb je een veel groter aanbod. Als je het lief vraagt willen sommige verkopers nog wel naar Nederland sturen, anderen niet.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RemcoDelft schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:59:
[...]

Als je op eBay.nl in "uitgebreid zoeken" kies voor "beschikbaar voor Nederland" krijg je alleen advertenties die je daadwerkelijk kan kopen.
Als je op eBay.com zoekt krijg je voornamelijk mensen die alleen naar de VS versturen, maar heb je een veel groter aanbod. Als je het lief vraagt willen sommige verkopers nog wel naar Nederland sturen, anderen niet.
vergeet ebay.co.uk niet, wat dichterbij en met heel veel keuze :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 16:02
Lekker hoor 8) hoe heb je dat nu geregelt, waar moet je je inschrijven voor zoiets?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Widow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:05:
[...]

Lekker hoor 8) hoe heb je dat nu geregelt, waar moet je je inschrijven voor zoiets?
www.motorsportlifestyle.nl

:)

No signature required.

• Tylen
  • Laatst online: 14:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Widow schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:05:
[...]

www.race-academy.nl
www.racecracks.nl

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Laatst online: 14:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TimmieJ: Lekker gereden dus?? Heel goed man. Eerst de juiste houding aanleren. En aangezien je helemaal vanaf 0 begint is het verstandig het gelijk goed aan te leren. Daar heb je later alleen maar profijt van. Die lijnen kijk je af van de Marshall dus daat nog niet zo op focussen.

Gisteren moest ik op mijn vrije dag eventjes invallen. 8 sessies in de middag gereden :+ Dat was wel even lekker ;) Laatste 3 heb ik de BMW HP2 gepakt. BEst grappig apparaat, moet ik wat meer op werken dan op de S1000RR. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• The Druid
  • Laatst online: 18-01 14:23
Heel erg stoer Komkommer, vooral laatste stukje door het bos zag er heftig uit.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• komkommer

komkommer

Koffie

The Druid schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:48:
[...]

Heel erg stoer Komkommer, vooral laatste stukje door het bos zag er heftig uit.
Het is jammer dat de helmcamera (niet van mij) te laag stond afgesteld. We hebben hele mooie paadjes gehad.

Makerij Hofman

• Wormaap
En dan weet je ineens weer wat schrikken is...
Blinde bocht naar links, redelijk ruim dus lekker sportief te nemen. Ik ga met een redelijk tempo erin.
En dan zie je ineens een motor recht voor je, op jouw weghelft, op jouw lijn, met nog veel meer snelheid. Zo te zien ging'ie de bocht te hard in en ging'ie wijd.
Geen flauw idee wat ik heb gedaan, maar ik heb'm ontweken en voelde'm langs mijn schouder schieten. Close call :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wormaap schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:18:
En dan weet je ineens weer wat schrikken is...
Blinde bocht naar links, redelijk ruim dus lekker sportief te nemen. Ik ga met een redelijk tempo erin.
En dan zie je ineens een motor recht voor je, op jouw weghelft, op jouw lijn, met nog veel meer snelheid. Zo te zien ging'ie de bocht te hard in en ging'ie wijd.
Geen flauw idee wat ik heb gedaan, maar ik heb'm ontweken en voelde'm langs mijn schouder schieten. Close call :X
Zó kan het dan dus óók aflopen ... :X En let niet op de naam van die site ... die's érg ongepast IMHO. De veroorzaker (waar dit filmpje dus vandaan komt) leeft schijnbaar nog wél .... die andere niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 24-07-2010 17:24 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:52

steveman

Comfortabel ten onder

Die tegemoet komt heeft toch ook nog een passagier? Zo herinner ik het me ...

Gelukkig nog nooit zo een andere motor tegengekomen, zul je ook nog zien dat ze dan in paniek bewust gaan sturen, en al countersteerend je precies raken :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• haakjesluiten
pff het zal je maar gebeuren rij je netjes op je eigen weg helft komt er zoon dwaas door de bocht. Al zou ik nog op me benen kunnen staan had ik persoonlijk zijn nek in 2e gebroken als daar nog wat van over was in zoon situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 24-07-2010 17:45 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:18:
[...]
Zó kan het dan dus óók aflopen ... :X De veroorzaker (waar dit filmpje dus vandaan komt) leeft schijnbaar nog wél .... die andere niet.
Zo is er nog een filmpje als deze, alleen zijn dan beide op slag dood. Je ziet trouwens in dit filmpje dat ie boven zijn/haar macht gaat rijden als die andere 'm inhaalt. Die rijdt een stuk harder en hij wil natuurlijk niet onderdoen en gaat dus harder rijden dan waar ie comfortabel mee is. Met het bekende gevolg.

Daarom heb ik zo'n pleurishekel aan mensen die een motor kopen om op de openbare weg te scheuren alsof ze op het circuit zitten. Het zijn echt enorme knuckleheads die maar niet begrijpen dat dat gewoon niet kán op de openbare weg. Zelfs Rossi zou zich te pletter rijden. Hell, ze doen het op het circuit al bijna... Erg jammer dat ook mensen die hun testosteron wél onder controle hebben hier (op meerdere manieren) de dupe van worden.

Gelukkig vind ik motorrijden leuk om het rijden en boeit snelheid en tyfusherrie me niet zoveel. Alleen jammer dat de lui die dat wél belangrijk vinden zo'n stempel erop drukken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:15:
[...]

Zo is er nog een filmpje als deze, alleen zijn dan beide op slag dood. Je ziet trouwens in dit filmpje dat ie boven zijn/haar macht gaat rijden als die andere 'm inhaalt. Die rijdt een stuk harder en hij wil natuurlijk niet onderdoen en gaat dus harder rijden dan waar ie comfortabel mee is. Met het bekende gevolg.

Daarom heb ik zo'n pleurishekel aan mensen die een motor kopen om op de openbare weg te scheuren alsof ze op het circuit zitten. Het zijn echt enorme knuckleheads die maar niet begrijpen dat dat gewoon niet kán op de openbare weg. Zelfs Rossi zou zich te pletter rijden. Hell, ze doen het op het circuit al bijna... Erg jammer dat ook mensen die hun testosteron wél onder controle hebben hier (op meerdere manieren) de dupe van worden.

Gelukkig vind ik motorrijden leuk om het rijden en boeit snelheid en tyfusherrie me niet zoveel. Alleen jammer dat de lui die dat wél belangrijk vinden zo'n stempel erop drukken.
Als je het filmpje (goed) bekeken hebt dan zie je hopenlijk óók dat die "pipo" óók voordat 'ie ingehaald wordt al lijnen aan het rijden is die je niet wil zien op een openbare weg met tegenliggers én eigenlijk óók niet op een circuit. Op een circuit kún je dat soort lijnen rijden omdat je er géén tegenliggers hebt, maar .... De snelste bocht is met een willekeurige motor niet altijd de kortste lijn.

Camera zit praktisch gezien boven het balhoofd .... dus midden van de weg = midden van de weg.

Als ik Wormaap was .... ik zou balen dat er géén trekking is van de staatsloterij, vandaag.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:26:
[...]
Als je het filmpje (goed) bekeken hebt dan zie je hopenlijk óók dat die "pipo" óók voordat 'ie ingehaald wordt al lijnen aan het rijden is die je niet wil zien op een openbare weg met tegenliggers én eigenlijk óók niet op een circuit.
Klopt, maar toen had ie het nog redelijk onder controle. Nadat ie ingehaald werd, ging ie ineens een stuk harder rijden en het leek er minder soepeltjes aan toe te gaan.

• haakjesluiten
wat ik me dan afvraag he. Die gasten zijn dood of invalide, motoren aan kreukels en hoe komt dat filmpje dan online. Kan ook gewoon een viral zijn van een of ander verkeers bureau.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crazyanz schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:31:
wat ik me dan afvraag he. Die gasten zijn dood of invalide, motoren aan kreukels en hoe komt dat filmpje dan online. Kan ook gewoon een viral zijn van een of ander verkeers bureau.
Ik hoop voor jou dat je 't nóóit mee gaat maken ..... maar zo'n zelfde iets klikje ......

Die jongen hebben we laatst nog herdacht op die locatie..... en daar waren er meerdere van "hier" bij...

Hoe "Viral" wil je 't hebben ?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-07-2010 22:02 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, het is zover:

Afbeeldingslocatie: http://dionb.eu/John_on_k75rt.jpg

Sinds vanmiddag op mijn naam: een BMW K75RT uit 1990.
Met dank aan teacher _/-\o_

Vandaag van Warnsveld via de rand van de Veluwe (Hoenderloo, Otterlo etc.) naar A'dam terug gereden. Moet nog beetje wennen hier en daar - richtingaanwijzers... - maar verder na de eerste 150km nog zeer tevreden.

Pic is van voor de deur hier in A'dam, en ja, hij staat op slot met een gare slot die zsm door een veel zwaardere vervangen gaat worden.

Oslik blyat! Oslik!

• teacher
  • Laatst online: 10:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

RETECOOL :Y

ff vertroetelen en dan lekker rijden.

Wise enough to play the fool

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, sowieso rijden. Maar ik ben idd al aan het kijken naar een nieuwe achterband en ditto voorrem.

Ding ernaast op de foto is trouwens een geniale Honda GL1000 naked Goldwing ratbike. De buurman keek al raar op vanavond dat hij niet meer de enige was die z'n motor daar parkeerde ;)

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Donker ruitje uit Hong Kong deze week binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/208wjcw.jpg

Het is alleen wel een hoger model dan standaard, stond er op Ebay niet bij. Gelukkig vind ik dat niet erg. Dingen zijn hier in NL te koop voor rond de 75 euro. Nu voor 20 euro inclusief verzendkosten van de andere kant van de planeet :)

Nu is er alleen weinig meer aan de motor te veranderen. Ik heb zo'n beetje alles wat er extra op kan er nu wel opzitten. Ben wel erg tevreden met hoe ie er nu uitziet. Ik vind em nu toch een stuk mooier dan toen ik em kocht.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
Heb je het in een webshop gekocht? Zo ja, linkje?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1 ... 208 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.