Ticking away, the moments that make up a dull day
Niet altijd natuurlijk. Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Ik probeerde duidelijk te maken dat het nogal zinloos is om te protesteren tegen een snelheidscontrole alleen maar omdat jij denkt dat ie op die plek staat om te cashen. Er geldt nu eenmaal een snelheidslimiet en daar moet je je aan houden. Dat zegt de wet. Ik luister er ook niet altijd naar, maar ik kan de plaats of tijd van een snelheidscontrole nooit aanvoeren als een reden om de snelheidslimiet te negeren. Dat is toch duidelijk? Dat daar überhaubt over gediscussiëerd moet worden is eigenlijk vreemd.Wormaap schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:29:
[...]
Word je niet altíjd op een 'onterechte' plaats geflitst of gelaserd? Het lijkt me toch dat je op een plek waarvan je denkt dat't onverantwoord is het gas niet zal opentrekken?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ben ik helemaal met je eens. Ik wilde alleen aangeven dat de onderliggende gedachte naar mijn idee ook wat rammeltmphilipp schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:15:
[...]
Niet altijd natuurlijk. Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Ik probeerde duidelijk te maken dat het nogal zinloos is om te protesteren tegen een snelheidscontrole alleen maar omdat jij denkt dat ie op die plek staat om te cashen. Er geldt nu eenmaal een snelheidslimiet en daar moet je je aan houden. Dat zegt de wet. Ik luister er ook niet altijd naar, maar ik kan de plaats of tijd van een snelheidscontrole nooit aanvoeren als een reden om de snelheidslimiet te negeren. Dat is toch duidelijk? Dat daar überhaubt over gediscussiëerd moet worden is eigenlijk vreemd.
Ticking away, the moments that make up a dull day

Het wordt ooit wel weer een mooie fiets
Wat een rotwerk om die uitlaat eraf te halen zeg. Dan moet de radiator eraf; en om daar fatsoenlijk bij te kunnen moet de topkuip er ook af. En dan ben je eindelijk zover om een andere uitlaat erop te schroeven en kom je erachter dat je geen nieuwe pakkingen hebt. En ik wilde de gok liever niet nemen om de oude pakkingen te laten zitten; straks is het toch lek en kan je weer alles eraf schroeven
Daarna nog maar even het gebroken subframe vervangen; dat ging gelukkig wel makkelijk. Nu nog even wachten tot de rechterzijkuip terug is van de spuiter en ik moet nog een 2e hands kuipdeel voor op de kont zien te vinden en hij is weer zo goed als klaar
Yamaha MT-09
Ik mocht willen dat ik zelf zo'n ruimte en zo'n berg gereedschap had...
[ Voor 8% gewijzigd door Bergie op 17-07-2010 21:52 ]
Yamaha MT-09
't is toch wel leuk, dat sleutelen...
Dus toch maar eens bij Silverline wezen kijken en daar wil ik best een motor huren. Die vrije kilometers worden toch wel overschreden, dus dan zijn het er maar een paar meer die ik moet betalen. Alleen de vraag is nu welke motor ik wil gaan huren. Keuze is niet makkelijk met motoren als een Yamaha R1, BWM 1000 RR, Ducati 848 en een MV Agusta F4
Nadeel is wel de overstap van relatief "zwakke" motoren als een Z750 en een S 650 S naar bovenstaande motoren met heel wat meer PK's en andere klassen. Maar goed, daar zit ik niet het meeste mee. Zit er vooral mee dat we dus vooral bergwegen gaan rijden en vraag me af of het dan überhaupt handig is dergelijke motoren te rijden, of dat ik beter voor een Ducati Monster 1100, Triumph Speed Triple of een andere naked moet gaan.
De twijfel...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Mjah ..... Sleutelen is inderdaad op z'n tijd wel een keer leuk maar niet als je een electronische storing in je fiets hebt waarvoor je dus écht je hele fiets uit elkaar moet schroeven omdat de sensor die de FI code op je display veroorzaakt boven op je blok zit_Erikje_ schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:45:
tja, kawasaki staat er om bekend dat er erg weinig ruimte is tijdens het sleutelen... volgende keer een yamaha kopen. ik heb zeeën ruimte tussen mijn rad en me bochten![]()
't is toch wel leuk, dat sleutelen...
En dat had ik afgelopen donderdag dus op een '08 Yamaha YZF R6 ....
Zometeen maar weer eens een stukje rijden, maar ik blijf maar een beetje in de buurt voor het geval dat ik dadelijk wéér stil kom te staan en m'n fiets weer op een aanhanger mag afvoeren óf een eind moet duwen/lopen
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 18-07-2010 13:35 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Monster 1100 of speed/street triple geven je echt veel meer plezier in real-world condities. Net zoals een Multistrada 1200 sneller is op een hobbelig bergweggetje dan een 1198.FeaR1986 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:27:
Wil deze zomer toch wel weer eens een motor huren en dan een weekendje gaan touren door Frankrijk of Duitsland. Weet alleen niet wat te huren... Vorige keren heb ik een Kawasaki Z750 en een Suzuki SV650 S bij MG Parts te Berlicum gehuurd. Voordeel is dat die zaak relatief goedkoop is en hier maar een paar kilometer vandaan ligt. Dus ik ben niet alle vrije kilometers al kwijt door alleen de motor al op te halen. Nadeel is dat de bovenstaande motoren de beste zijn die ze hebben. Rest zijn van die vage chopper-modellen waar ik niets mee heb.
Dus toch maar eens bij Silverline wezen kijken en daar wil ik best een motor huren. Die vrije kilometers worden toch wel overschreden, dus dan zijn het er maar een paar meer die ik moet betalen. Alleen de vraag is nu welke motor ik wil gaan huren. Keuze is niet makkelijk met motoren als een Yamaha R1, BWM 1000 RR, Ducati 848 en een MV Agusta F4![]()
Nadeel is wel de overstap van relatief "zwakke" motoren als een Z750 en een S 650 S naar bovenstaande motoren met heel wat meer PK's en andere klassen. Maar goed, daar zit ik niet het meeste mee. Zit er vooral mee dat we dus vooral bergwegen gaan rijden en vraag me af of het dan überhaupt handig is dergelijke motoren te rijden, of dat ik beter voor een Ducati Monster 1100, Triumph Speed Triple of een andere naked moet gaan.
De twijfel...
2 maandjes geleden zelf een Monster 1100 gehuurd bij Silverline. Was allemaal prima geregeld en ik was verbaasd over hoe lekker het stuurde, stuk meer gevoel & vertrouwen dan mn vorige R6 uit 2005. Motor viel me misschien ietwat tegen, hoewel je verraderlijk snel gaat zonder het te beseffen met zo'n 2 cilinder.
Binnenkort ga ik met een vriendin een Hypermotard en/of 848 huren bij Zaltbommel om daar een dagje de dijkjes onveilig te maken
Ik heb de vorige keren op de SV 650 S het meeste plezier gehad: zo'n twin rijdt gewoon relaxter dan een vier in lijn. Al is een Z750 met een vier in lijn natuurlijk wel anders dan een MV Agusta F4 of een Yamaha R1. Als ik test zo lees in diverse motorbladen dan schijnt de BWM S 1000RR toch zeer goed te rijden en goed te sturen, zelfs voor bergweggetjes. Maar heb het idee dat ik me nu best blind aan het staren ben op de BWM en de MV Agusta. Al twijfel ik zeer of die laatste wel kan, want een Kawasaki ZX-10R is al te klein voor me. Als in dat mijn benen boven de tank uitsteken, Yamaha YZF R1 ging wel goed qua zitpositie.Requiem19 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:43:
[...]Monster 1100 of speed/street triple geven je echt veel meer plezier in real-world condities. Net zoals een Multistrada 1200 sneller is op een hobbelig bergweggetje dan een 1198.
2 maandjes geleden zelf een Monster 1100 gehuurd bij Silverline. Was allemaal prima geregeld en ik was verbaasd over hoe lekker het stuurde, stuk meer gevoel & vertrouwen dan mn vorige R6 uit 2005. Motor viel me misschien ietwat tegen, hoewel je verraderlijk snel gaat zonder het te beseffen met zo'n 2 cilinder.
Binnenkort ga ik met een vriendin een Hypermotard en/of 848 huren bij Zaltbommel om daar een dagje de dijkjes onveilig te maken.
Al zie ik nu dat de R1 en BMW een zithoogte hebben van 820mm en de MV van 860mm. Maar een hogere zithoogte wil natuurlijk niets zeggen, aangezien je dan met je knieën nog erger tegen je lichaam aan zit.
Wist trouwens niet dat Ducati Zaltbommel ook aan verhuur deed. Als ik dan toch voor een Ducati ga dan huur ik die daar wel. Hemelsbreed is dat denk ik drie kilometer vandaan. Heb alleen niets met Ducati, vandaar dat ik liever voor een ander merk ga. Dus de kans dat het een Ducati wordt ik klein.
Overigens is een dag meer dan genoeg om hier in de buurt rond te crossen: ik ga niet voor niets zelf naar Duitsland of Frankrijk
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 18-07-2010 14:00 ]
Wat ik eigenlijk wilde testen was de inbouw van een Baehr Basic intercom van een jaar of 10-15 oud, die ik afgelopen week voor 60euri op marktplaats heb gevonden. Moest nog wel behoorlijk wat aan gesoldeerd worden om helemaal werkend te krijgen zonder kraken. Bij m'n vriendin zit het nu wel goed ingebouwd, alleen ik krijg kramp in m'n gezicht omdat ik de microfoon continue tegen m'n lippen heb. Kwestie van gaatje maken. Maar wat communiceert dat makkelijk zeg!
Echt een dikke aanrader voor mensen die weleens met een vaste persoon achterop rijden
Vergeet niet dat zo'n BMW S1000RR pas écht leuk wordt boven de 10.000 toeren. Dan ervaar je pas wat het blok echt kan. Boven de 10.000 toeren zit je in z'n 1 (!!) al makkelijk ronde 110. Laat staan z'n 2 of 3... angstig gruwelijke blokken zijn die 1000's. Persoonlijk ben ik dan ook totaal niet geïnteresseerd in een 1000cc voor de obw, maar ik goed, als het om bragging rights of lui rijden met veel koppel gaat snap ik. Daarnaast zijn het ook erg mooie machines, dat speelt ook mee met je keuzeFeaR1986 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:53:
[...]
Ik heb de vorige keren op de SV 650 S het meeste plezier gehad: zo'n twin rijdt gewoon relaxter dan een vier in lijn. Al is een Z750 met een vier in lijn natuurlijk wel anders dan een MV Agusta F4 of een Yamaha R1. Als ik test zo lees in diverse motorbladen dan schijnt de BWM S 1000RR toch zeer goed te rijden en goed te sturen, zelfs voor bergweggetjes. Maar heb het idee dat ik me nu best blind aan het staren ben op de BWM en de MV Agusta. Al twijfel ik zeer of die laatste wel kan, want een Kawasaki ZX-10R is al te klein voor me. Als in dat mijn benen boven de tank uitsteken, Yamaha YZF R1 ging wel goed qua zitpositie.
Al zie ik nu dat de R1 en BMW een zithoogte hebben van 820mm en de MV van 860mm. Maar een hogere zithoogte wil natuurlijk niets zeggen, aangezien je dan met je knieën nog erger tegen je lichaam aan zit.
Wist trouwens niet dat Ducati Zaltbommel ook aan verhuur deed. Als ik dan toch voor een Ducati ga dan huur ik die daar wel. Hemelsbreed is dat denk ik drie kilometer vandaan. Heb alleen niets met Ducati, vandaar dat ik liever voor een ander merk ga. Dus de kans dat het een Ducati wordt ik klein.
Overigens is een dag meer dan genoeg om hier in de buurt rond te crossen: ik ga niet voor niets zelf naar Duitsland of Frankrijk
Zithoogte zegt zeker niet veel. Plaatsing van de voetsteunen en clip ons speelt daar ook weer in de geometrie in mee.
Overigens zal een S1000RR nog steeds wat lastiger rijden zijn op hobbelige weggetjes in de ardennen of eiffel. Die dingen zijn relatief hard geveerd, precies wat je nodig hebt op het circuit of als je echt doorrijdt. Ik haalde die grens in ieder geval nooit op mn R6 op de obw. Op 't circuit dan weer wel.
We plannen de route die we gaan rijden nooit van te voren, dus we zien altijd wel waar we uitkomen. Maar als we dat wel een keer (globaal) doen dan kunnen we op zich wat wegen nemen die net te kronkelig zijn door de bergen. Dus wel lekker sturen, maar niet extreem. Dus zeg maar het soort dijkweggetjes wat we hier hebben: gangetje van 80-100 km/u en redelijke bochten.Requiem19 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:26:
[...]Vergeet niet dat zo'n BMW S1000RR pas écht leuk wordt boven de 10.000 toeren. Dan ervaar je pas wat het blok echt kan. Boven de 10.000 toeren zit je in z'n 1 (!!) al makkelijk ronde 110. Laat staan z'n 2 of 3... angstig gruwelijke blokken zijn die 1000's. Persoonlijk ben ik dan ook totaal niet geïnteresseerd in een 1000cc voor de obw, maar ik goed, als het om bragging rights of lui rijden met veel koppel gaat snap ik. Daarnaast zijn het ook erg mooie machines, dat speelt ook mee met je keuze.
Zithoogte zegt zeker niet veel. Plaatsing van de voetsteunen en clip ons speelt daar ook weer in de geometrie in mee.
Overigens zal een S1000RR nog steeds wat lastiger rijden zijn op hobbelige weggetjes in de ardennen of eiffel. Die dingen zijn relatief hard geveerd, precies wat je nodig hebt op het circuit of als je echt doorrijdt. Ik haalde die grens in ieder geval nooit op mn R6 op de obw. Op 't circuit dan weer wel.
Ik ga aankomende week na werktijd wel een keer langs Ducati Zaltbommel. Gewoon even het bovenstaande uitleggen en vragen of ik proef mag zitten op een paar motoren. Ducati 1098 en 848 als eerste en dan kunnen we altijd nog naar een Hypermotard of een Monster. Ik ben gewoon te bang dat ik bij Silverline aan kom dat het dan niet past. En net niet lekker in de motor vallen is op een naked toch net wat minder irritant/vervelend dan op een supersport.
Ik heb op zich niets met Ducati en zou het merk zelf nooit kopen (had me voorgenomen een Aprilia RSV 1000R te kopen, maar daar val ik ook niet lekker in). Maar voor een weekendje touren zie ik het wel zitten.

Al die zwarte smurrie er vanaf
Trouwens, vraagje over remblokjes. Ik heb mn voorste remblokjes er eens uit gehaald en gekeken hoe het zat met slijtage. Er zitten 3 groefjes in, en die zijn nog ongeveer 1mm diep. Hoelang gaat dat nog mee? Ik ga op vakantie met de motor, ongeveer 4500km. Ik heb geen idee hoelang remblokjes meegaan eigenlijk, zal ik er nieuwe inzetten? Of gewoon op vakantie de remblokjes ergens vervangen?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Je moet ook even kijken hoeveel er nog zit tot dat je op metaal gaat remmen. Als je totaal nog niets van 2 tot 3mm hebt moet die 4500km prima te doen zijn. Heb je totaal nog 1mm zou ik het risico niet willen lopen en zou ik ze vervangen.Widow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:38:
Over die knutselruimtes, ik heb gelukkig de sleutel van mn het pand waar ik werk en kan in het weekend gewoon lekker knutselen aan auto's of motoren. We hebben stapels gereedschap dus ik kom niets tekort. Ik ben vandaag weer even bezig geweest om mn ketting eens goed schoon te maken, en tevens een reserve uitlaat steuntje te maken voor op vakantie.
[afbeelding]
Al die zwarte smurrie er vanafweer mooi schoon. Dat witte is ketting olie btw.
Trouwens, vraagje over remblokjes. Ik heb mn voorste remblokjes er eens uit gehaald en gekeken hoe het zat met slijtage. Er zitten 3 groefjes in, en die zijn nog ongeveer 1mm diep. Hoelang gaat dat nog mee? Ik ga op vakantie met de motor, ongeveer 4500km. Ik heb geen idee hoelang remblokjes meegaan eigenlijk, zal ik er nieuwe inzetten? Of gewoon op vakantie de remblokjes ergens vervangen?
3mm moet nog goed zijn voor iets van 10.000km bij redelijk normaal rijden.
bergen rijden kost meestal wel meer remblokjes. gewoon vervangen als je het niet vertrouwd. Zoveel kost het nou ook weer niet...PilatuS schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:43:
[...]
Je moet ook even kijken hoeveel er nog zit tot dat je op metaal gaat remmen. Als je totaal nog niets van 2 tot 3mm hebt moet die 4500km prima te doen zijn. Heb je totaal nog 1mm zou ik het risico niet willen lopen en zou ik ze vervangen.
3mm moet nog goed zijn voor iets van 10.000km bij redelijk normaal rijden.
ook beter voor de gemoedsrust
Dat moet meer dan voldoende zijn voor 4500km. Ook met wat extra remmen door wegen met haarspeld bochten en dergelijke. Volgens mij is de dikte van nieuwe blokjes maar iets van 5 of 6mm.Widow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:58:
Ik denk dat de totale dikte van het remmateriaal nog ongeveer 2,5 mm is. Ik koop ze gewoon, en neem ze mee op vakantieals ze dan toch opeens hard gaan slijten zet ik er gewoon nieuwe in.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2010 20:13 ]
Vergeet de remschijven niet te bekijken. Als die ook aardig ingesleten zijn dan schrapen die de nieuwe remblokken in een middag tot de helft.Widow schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:58:
Ik denk dat de totale dikte van het remmateriaal nog ongeveer 2,5 mm is. Ik koop ze gewoon, en neem ze mee op vakantieals ze dan toch opeens hard gaan slijten zet ik er gewoon nieuwe in.
And it goes BRAAAAAPP!
It's all in the hips. Let erop dat je niet op jouw stuitje leunt en draai je heup meer naar voren toe. Scheelt enorm in de rubberkont.DECOY88 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:08:
en bijna geen last van me reet.
And it goes BRAAAAAPP!

* Will_M is z'n zondag ook weer nuttig doorgekomen ... maar om dat hele verhaal hier nou te copy/pasten is óók weer zoïets ... dus: Klikje voor het vervolg van het verhaal aangaande sleutelen aan een Yammie .... da's sneller
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 18-07-2010 21:05 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn gsx-r staat er ook opwimmel_1 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:04:
@ ROFLASTC: Gespot
[afbeelding]
* M3rcury is z'n zondag ook weer nuttig doorgekomen ... maar om dat hele verhaal hier nou te copy/pasten is óók weer zoïets ... dus: Klikje voor het vervolg van het verhaal aangaande sleutelen aan een Yammie .... da's sneller
No signature required.
Die heb ik ff opgemeten, ze zijn nog 4,1mmROFLASTC schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:14:
[...]
Vergeet de remschijven niet te bekijken. Als die ook aardig ingesleten zijn dan schrapen die de nieuwe remblokken in een middag tot de helft.
sterker nog , in dat topic sta je er in persoon op... Als ik het goed zie althans
And it goes BRAAAAAPP!
Jup, met een roze shirtje aanROFLASTC schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:52:
[...]
sterker nog , in dat topic sta je er in persoon op... Als ik het goed zie althans
No signature required.
Zolang je maar niet op de rem naar beneden gaat..._Erikje_ schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:02:
[...]
bergen rijden kost meestal wel meer remblokjes
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
newbie :p
Husqvarna claimt erg onderhoudsvriendelijk te zijn. Geen ervaring ermee echter.centenbakkie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 01:06:
iemand nog een advies voor een goede woon/werk sm? husaberg werd helaas afgeraden ( god, wat is die fs650e toch vet!)
xt660x is natuurlijk erg betrouwbaar en goed voor woon/werk, maar om het nou echt een SM te noemen...
[ Voor 18% gewijzigd door komkommer op 19-07-2010 01:07 ]
Een echte SM is natuurlijk niet aan te raden voor woon-werk, die dingen zijn veel te onderhoud gevoelig..komkommer schreef op maandag 19 juli 2010 @ 01:07:
[...]
Husqvarna claimt erg onderhoudsvriendelijk te zijn. Geen ervaring ermee echter.
xt660x is natuurlijk erg betrouwbaar en goed voor woon/werk, maar om het nou echt een SM te noemen...
De KTM SMT is een goede optie. De Versys, hoewel natuurlijk geen SM, maar wel een beetje SM gevoel, is ook het overwegen waard, ik doe mijn woon-werk daarop en dat bevalt goed
BTW zijn er nog mensen naar de zwarte cross geweest? kleine cross post:
ToolkiT in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF si..."
Nog een WTF:
De dag na deze conversatie:
Lees ik op Facebook dat een oud collega van me uit Sydney is overleden aan.. ja je raad het al.. een hersentumor...mphilipp schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:39:
[...]
Geweldig!
Ze zijn inderdaad stapelgek, maar ik vind het wel stoer en draag graag mijn kleine steentje bij
[ Voor 32% gewijzigd door ToolkiT op 19-07-2010 11:34 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
dat is een veringgoeroe
Geen idee wat ik heb opgepikt onderweg maar ik snap nu wel waarom het ding leek uit te breken in de bochten, niet driften maar echt schokkerig achterstevoren te willen.
Vandaag gaat daar een sopje overheen....
[ Voor 40% gewijzigd door ROFLASTC op 20-07-2010 08:05 ]
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 13% gewijzigd door Hayfork op 20-07-2010 09:12 ]
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Wanneer ga je daarheen? Dat is namelijk in mijn achtertuinWidow schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:12:
Leuk om daar achter te komen 2 weken voor je op motorvakantie gaatmaar nu kan ik nog net een paar dagen voor mn vakantie er terecht, gelukkig mag ik meekijken met hoe ze alles gaan doen. Ben benieuwd, ik heb van een hoop motordingen wel verstand maar vering zegt me echt totaal niets eigenlijk. Niet van de werking, de afstelling of wat dan ook.
lees dit eens: http://www.motorrijdersac...x.php?page=vering-dempingWidow schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:12:
Ben benieuwd, ik heb van een hoop motordingen wel verstand maar vering zegt me echt totaal niets eigenlijk. Niet van de werking, de afstelling of wat dan ook.
en http://www.motor-forum.nl...-Demping-instellen-1.html
kan je daar mooi meepraten en vragen stellen.
[ Voor 11% gewijzigd door talin op 20-07-2010 10:45 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Yamaha MT-09
Verwijderd
Wat was nou het probleem. Ik heb zaterdag dus een Harley opgehaald, voorlopige verzekering. Dat polisje werd vrij automatisch ingevuld natuurlijk. 'Neem het mee naar huis en onderteken het' kreeg ik mee. Dus dat doe ik.
Vrij automatisch onderteken ik dat ding, zondag avond voordat ik naar mijn hotel rijd met de auto (bagageruimte tekort op de motor). Mijn vader zou even een kopietje maken en hem op de post doen.
Ik wilde eigenlijk de bagage dan in het hotel laten, terug rijden en dan de motor ophalen. Om hem even te laten zien aan de collega's.
Nu word ik gister gebeld door vaders dat er een foutje in stond. Aangevinkt stond dat ik geen rijvaardigheidscertificaat had.
Mijn vader zegt 'dat is toch je rijbewijs, dat heb je toch?'
Ik vind het dan weer vrij vreemd om een motor te verzekeren als je geen rijbewijs hebt - dus volgens mij bedoelen ze wat anders.
maar op google kom ik toch steeds weer bij een rijbewijs uit als ik dat intyp. Helemaal snappen doe ik het niet. Staat er nu een fout in de polis of snappen wij het verkeerd? Iemand die dat weet?
Volgens mij maakt het voor je verzekering niet uit of jij je rijbewijs hebt of niet. Zolang degene die rijdt maar zijn rbw heeft.
Je woont in de gevangenis?TiMMieJ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:31:
[...]
Wanneer ga je daarheen? Dat is namelijk in mijn achtertuinrij ik misschien wel even langs. Bas is echt een hele goede vent en geeft altijd goed en eerlijk advies. Hij maakt ook tijd voor iedereen vrij en werkt keihard.
* teacher komt ook uit alphen
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Ik vind het nogal wat om te rijden met iets waar al mijn spaarcenten inzitten en achteraf zou blijken dat ik onverzekerd was
Of ik die specifieke motor ga nemen moet ik nog over nadenken (al neig ik wel sterk die kant op), maar ik heb geen enkele twijfels over het type - dat wordt het helemaal
Het is natuurlijk niet eerlijk om een toermotor (al is hij 20 jaar oud) te vergelijken met lesbakjes, maar wat me nog het meeste opviel was dat hij ondanks leeftijd en formaat toch zowel scherper in de bochten reed als makkelijker schakelde dan alles waar ik tot nu toe op gezeten had. En slootladingen koppel had op iedere toerental die ik er tegenaan smeet. En het feit dat ik er gewoon goed op paste met m'n 1m86 en relatief lange benen.
Oslik blyat! Oslik!
Ik ga er de 29e naartoe, in de ochtend. Het is trouwens in Alpen a/d Rijn, ik dacht dat er nog een 2e HP in Werkendam zit. Ik kom met een gele VFR, dus dat is makkelijk te herkennenTiMMieJ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:31:
[...]
Wanneer ga je daarheen? Dat is namelijk in mijn achtertuinrij ik misschien wel even langs. Bas is echt een hele goede vent en geeft altijd goed en eerlijk advies. Hij maakt ook tijd voor iedereen vrij en werkt keihard.
En ik moet me voor die tijd maar eens inlezen in vering en dergelijke.
Ze is 22, dus mag zwaar rijden. Zijn er goede rijscholen in Den Haag (Mariahoeve)? Vind er namelijk veel, maar weinig die me echt aanspreken.
Heb zelf gelest bij Verhoeven in Voorschoten, de beste man verstond zijn vak, maar kon zo slecht met hem omgaan. Nu we verhuist zijn ligt deze wat ver weg.
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 20-07-2010 12:13 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Een rijvaardigheidscertificaat is imho net als hierboven wordt gezegd bewijs van een afgelegde VRO. Daarmee krijg je doorgaans korting op je premie. Dus als dat nu is ingevuld is dat juist een onwaarheid...waarom kan er niet gewoon naar de verzekering gebeld worden bij twijfel? Meestal zijn ze ook niet zo moeilijk met voorlopige dekking....Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:24:
Voorlopige polis was ook nog drie dagen geldig, vanochtend gebeld door de ouders. Ze hadden 'een oplossing' ze schjinen het nu gepost te hebben met de melding dat ik wel een rijvaardigheidscertificaat heb. Als dat dus wat anders betekend als dat wij denken is die voorlopige polis dus verlopen, want morgen is het dag 4 + dat we nu dan echt onwaarheden erin hebben gestopt.
Ik vind het nogal wat om te rijden met iets waar al mijn spaarcenten inzitten en achteraf zou blijken dat ik onverzekerd was
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Inmiddels gebeld en opgelost, weer met allerlei haken en ogen, maar hij is nu gewoon verzekerd, ding is vandaag gepost (wat ik van vaders weet) terwijl ze daar al de polis al in de maak hadden zei ze dus daar wachten ze niet eens op onze bevestiging, schijnt dan
1 Probleem weg. Nu is het enige probleem nog dat ik 240 kilometers van mijn motor ben verwijderd.
edit:
en inderdaad, een rijvaardigheidscertificaat is wat anders als een rijbewijs. Overbezorgde ouders denk ik dan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 14:13 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
En wat word het? Al iets in gedachte?scorpie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:39:
Zo, en toen slaagde ik vanmorgen wel voor m'n rijbewijs A
Kleine sweerimpressie;

[ Voor 5% gewijzigd door dj_dysaster op 20-07-2010 17:24 ]
Hehe nee, denk dat ik eerst even ga sparen voor wat moois
Of een supersport, of een naked, denk dat naked wel wat praktischer is, maar ja, een supersport is ook weer zo aanlokkelijk he
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Kom ik daar aan en bleek die Dainese shop onverwachts gesloten te zijn vandaag en morgen. Mag ik vanaf overmorgen nog eens terug gaan.
Als bescherming denk ik aan:
- Alpinestars Track Vest (199 euro bij de lokale Hein-Gericke)

of
- Dainese Gilet Wave 2 (230 euro adviesprijs)

of
- Dainese Gilet Wave 2 Neck (250 euro adviesprijs)

En dan voor onder de Kevlar broek:
- Dainese Knee V (51 euro adviesprijs)

Eigenlijk was m'n keuze eerder de Icon Field Armor Knee maar die vind ik nergens en moet je dus direct op goed geluk online bestellen zonder te passen of uit te proberen.
- Dainese Pro Shorts

Zijn ook alternatieven voor te vinden maar deze lijkt me een goed compromis tussen comfort en goede impactbescherming.
Iemand nog toevoegingen/alternatieven/commentaren?
En qua comfort... Strakke synthetische protectors zijn vaak niet echt koel kan ik je vertellen met wat ijshockey-ervaring
Ik kan prima rondstappen met mijn armor. Ik heb nml dezelfde oplossing, al moet ik nog een goede jas en buiten broek erbij vinden. Wat ik nu heb is veel te groot eigenlijk.TheZeroorez schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:35:
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor jas je draagt, maar ik weet het zo net nog niet wbt dat 'compromis tussen comfort en bescherming'. Zonder fatsoenlijke jas, handschoenen en laarzen ben je qua bescherming nog niet echt ver.
En qua comfort... Strakke synthetische protectors zijn vaak niet echt koel kan ik je vertellen met wat ijshockey-ervaringBovendien: Wanneer het om meenemen gaat schiet je er ook niet veel mee op. In je verstevigde spijkerbroek kun je prima rond lopen, maar waar laat je al die berschermingsmeuk dan?
Het is wel warm though. afgelopen week heb ik rondgereden met alleen het armor boven mijn gewone broek en dat scheelde wel in temperatuur.
De warmte tolereren is eigenlijk ook een kwestie van Zen

Overigens heb ik een kompleet setje van Alpinestars: Kniebeschermers, broek, niergordel, rugbeschermer , vestje met schouderbescherming en borstplaten en elleboog beschermers.
Let erop dat je niet dingen koopt die dezelfde delen beschermen zodat je met dubbele bescherming zit. Dat jack met die grote backprotector lijkt me niet te passen met de shorts. De Icon knie beschermers lijken mij pracktisch. Ik heb nu kniebeschermers waarbij je het achterom moet vastklikken maar dat zit niet heel lekker.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:25:
[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 20-07-2010 19:19 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Sja, mijn rijschool zal wel te ver weg zijn, kijk anders eens op deze pagina:_Apache_ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:00:
Vriendin wil een proefles nemen!![]()
![]()
Heeft net het roze pasje van haar autorijbewijs net een week in bezit, wil direct door om het A-rijbewijs et proberen.
Ze is 22, dus mag zwaar rijden. Zijn er goede rijscholen in Den Haag (Mariahoeve)? Vind er namelijk veel, maar weinig die me echt aanspreken.
Heb zelf gelest bij Verhoeven in Voorschoten, de beste man verstond zijn vak, maar kon zo slecht met hem omgaan. Nu we verhuist zijn ligt deze wat ver weg.
http://www.rijschoolgegev...examenplaats=40&x=10&y=13
En let op het slagingspercentage _en_ de opkomst. Laat je niet verleiden door het percentage van De Kleijnen, die zijn verder gegaan als ANWB-rijschool met een heeel wat minder hoog slagingspercentage.
(en zo kwam ik uit bij rijschool Metro...
Verwijderd
Momenteel heb ik een textiel Richa vest, korte versie. Ongeveer zo'n model. Heeft ingebouwde rugprotector (echter niet te vergelijken met een losse protector), schouderprotector en elleboogprotector.TheZeroorez schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:35:
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor jas je draagt, maar ik weet het zo net nog niet wbt dat 'compromis tussen comfort en bescherming'. Zonder fatsoenlijke jas, handschoenen en laarzen ben je qua bescherming nog niet echt ver.
Ik heb het vest al eens getest in combinatie met een Dainese wintersport-rugprotector-vest en dat ging goed, zelfs zonder de protectie van het Richa eruit te halen. Als dat toch niet ideaal blijkt te zijn kan die protector er nog uit.
Voor de rest heb ik:
handschoenen
schoenen
kevlar jeans
Dit is de huidige situatie die ik dus wat wil verbeteren op gebied van veiligheid. Zijnde met knie-, heup- en rugbescherming. De rugbescherming is veruit de duurste, maar in principe ook bruikbaar onder andere pakken (volgend zomerseizoen komt er waarschijnlijk wel een lederen pak).
Jep dat is inderdaad een van de kwesties waar ik voor moet uitkijken. Daarom ook dat ik -hopelijk- alles tegelijk aan kan doen in die Dainese shop en passen hoe alles zit op m'n lichaam en ten opzichte van elkaar.ROFLASTC schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:00:
Let erop dat je niet dingen koopt die dezelfde delen beschermen zodat je met dubbele bescherming zit. Dat jack met die grote backprotector lijkt me niet te passen met de shorts.
uitwijkoefening (na 2x onvoldoende)
precisiestop (2e x voldoende)
noodstop (2e x voldoende)
vertragingsoefening (2e x voldoende)
denkbeeldige acht (na 2x onvoldoende)
lopend achteruit parkeren (1e x voldoende)
langzame slalom (2e x net voldoende)
maar goed, hij is binnen dus. Nu door de vakanties en dergelijke een paar weken wachten tot ik weer verder kan helaas, pas eind augustus weer verder. Al met al nog maar 6 lesuurtjes te gaan in week 35 en dan moet het AVD diezelfde week nog binnen kunnen zijn. Van mij mag het zover zijn in ieder geval!
Ik moet zelf in week 32 mijn AVD doen. Wie moet er nog meer afrijden binnen dit topic eigenlijk?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Is dat nou een vrouw als model, of hebben ze echt een man met trampstamp genomenVerwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:25:
[afbeelding]
Zijn ook alternatieven voor te vinden maar deze lijkt me een goed compromis tussen comfort en goede impactbescherming.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Wij willen dan uiteraard poser foto's zien or it didn't happenTylen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:58:
Morning... Damn wat genieten. Heb een demo moeten geven op de beamer voor de cursistenEn mocht dus 7 rondjes lekker knallen
![]()
Kreeg reacties dat ik zo'n 3 a 4 cm verwijderd ben van de elbow down
Heb nog 7 dagen te goed.. Dus gaat me zeker lukken
Ga ik morgen oefenen op de KD pics
@ Disco Stu voor backprotectors kijk anders eens deze test:
http://www.motorcyclenews...ck%20protector%20test.pdf
Ik vond de resultaten zeer uiteenlopend. En had deze uitslag niet verwacht. Maar een zachte backprotector komt veel beter uit de tests als de harde.
Ik vrees het laatste, was me nog niet eens opgevallen.Gisae schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:07:
[...]
Is dat nou een vrouw als model, of hebben ze echt een man met trampstamp genomen
Maar die spieren lijken me vrij mannelijk..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Feli!Rupie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:28:
Zo, gister met de hakjes over de sloot het AVB gehaald. Toch wel fijn om weer net ff een slechte dag te hebben op het moment dat het er om gaatmaar goed, tot mijn eigen verbazing was het net genoeg. De enige oefening die in 1x goed ging was het lopen achteruit inparkeren, zegt wel genoeg over hoe goed het ging.
[...]
Overigens verbaast het me met het weer van gisteren niets dat je niet optimaal functioneerde. Ik sprak laatst een van de instructeurs van mijn rijschool en hij gaf aan dat ze AVB lessen in de middag aan het schrappen zijn ivm risico op flauwvallen door hitte en vochttekort (is bij zeker één leerling al gebeurd
6 uur op de weg en dan AVD? Klinkt ambitieus. Zeker al auto- en brommerervaring?maar goed, hij is binnen dus. Nu door de vakanties en dergelijke een paar weken wachten tot ik weer verder kan helaas, pas eind augustus weer verder. Al met al nog maar 6 lesuurtjes te gaan in week 35 en dan moet het AVD diezelfde week nog binnen kunnen zijn. Van mij mag het zover zijn in ieder geval!
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Sparen is goedscorpie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:33:
[...]
Hehe nee, denk dat ik eerst even ga sparen voor wat moois
Of een supersport, of een naked, denk dat naked wel wat praktischer is, maar ja, een supersport is ook weer zo aanlokkelijk he
Heeft unive trouwens een soort 6 wielen plan?
PSN & XBL: Denkoyugo
Dat vond ik ook, in combinatie met een uurtje van gister kom ik dan op 7 uur uit voor AVD. In Apeldoorn kun je geen AVB examen doen, moet je voor naar Arnhem. De rit daar naar toe heeft hij voor het gemak maar gebruikt als lesje voor het AVD.dion_b schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:37:
[...]
6 uur op de weg en dan AVD? Klinkt ambitieus. Zeker al auto- en brommerervaring?
Ze hadden na de intest aangegeven dat ik in totaal 16 uur nodig zou hebben voor AVB en AVD samen. Heb er 8 gehad voor de AVB, nu dus 1 voor AVD. Als ik die 6 lessen heb gehad voor AVD kom ik op 15 uur uit. Ik heb nooit van mijn leven op een brommer of iets vergelijkbaars gezeten, alleen 6 jaar ervaring met de auto. Ik moet zeggen dat het mij ook hard meevalt dat het allemaal zo vlot gaat, ik had zelf gerekend op een les of 20 in totaal. Ik ga er maar gewoon vanuit dat de instructeur er verstand van heeft, als hij zegt dat het AVD in 6 lessen moet kunnen dan geloof ik hem
@CE!dj_dysaster schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:16:
Gisteravond tijdens het mooie avondweer met een maatje is even lopen spelen op een afgesloten industrie terrein. Leuke toevoeging was de aanwezige fotograaf (gert de weerd)
Kleine sweerimpressie;
[afbeelding]
[afbeelding]
En doe Kevin de groeten
Dat is toch gewoon een stommiteit van die leerling? Voldoende drinken en je hebt geen vochttekort.dion_b schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:37:
[...]
Overigens verbaast het me met het weer van gisteren niets dat je niet optimaal functioneerde. Ik sprak laatst een van de instructeurs van mijn rijschool en hij gaf aan dat ze AVB lessen in de middag aan het schrappen zijn ivm risico op flauwvallen door hitte en vochttekort (is bij zeker één leerling al gebeurd)
Ik heb ook gelest vorig jaar juli in de enorme hitte, geen pretje met AVB maar o zo lekker met AVD
Verwijderd
Ja goed, een mens moet soms aangespoort worden, je weet toch ook bijvoorbeeld dat je water moet drinken als je 200 kilometer in 4 dagen loopt - en er word bijna water tegen je aan gegooid. Toch zijn er hordes mensen die het niet snappen. Dan ben je niet dom, dan ben je normaalRemcoDelft schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:38:
[...]
Dat is toch gewoon een stommiteit van die leerling? Voldoende drinken en je hebt geen vochttekort.
Ik heb ook gelest vorig jaar juli in de enorme hitte, geen pretje met AVB maar o zo lekker met AVD
Ik had ook AVD met 30 grade. Voor ik op de motor ging een liter water naar binnen gegooid omdat ik het uur ervoor al compleet gaar gezweet was. Had er trouwens ook nog voordeel van, me examinator liet me een makkelijke route met weinig verkeer rijden zodat ik in beweging kon blijven
Verwijderd
Welkom in de CBR600F-clubDenko schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:10:
Ik ondertussen ook geslaagd en een CBR600F gekocht, vanmiddag even alles overschrijven en dan ophalen
Heeft unive trouwens een soort 6 wielen plan?
1999, een F4 is dat? Ja, ik kan wel iets mooiers gaan halen maar het staat bij mij voor de deur in Den Haag.... Maar toch een gaaf ding om op te beginnen.
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
Goede keuze, ik ben ook de eigenaar van een '99 F4Denko schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:26:
[...]
1999, een F4 is dat? Ja, ik kan wel iets mooiers gaan halen maar het staat bij mij voor de deur in Den Haag.... Maar toch een gaaf ding om op te beginnen.
In Drenthe (Bij de woonplaats van een collega was onlangs een erg vreemd ongeluk gebeurd)

Klik voor meer Foto's:Een woning aan de kruising van de Europaweg met het Oostersebos in Schoonebeek was maandagavond het toneel van een bizar ongeval, waarbij één dode te betreuren was.
Een 52-jarige motorrijder uit Lingen (D), die van Nieuw Schoonebeek naar Schoonebeek reed, vloog op ongeveer 250 meter voor de kruising in een flauwe bocht van de Europaweg, rakelings langs enkele bomen. De motor schoot schuin het fietspad over, vervolgens dwars door een bijna 200 meter lang stuk grasland, kruiste de zijweg Oostersebos en reed de zijtuin van een vrijstaande woning op de kruising in.
De zware Honda tweewieler boorde zich ter hoogte van een raam in de zijgevel en kwam daar volledig vernield tot stilstand.
Door de rest-energie vloog de bestuurder dwars door het raam de woonkamer in, tegen de muur aan de overzijde van de kamer, hetgeen het slachtoffer het leven kostte.
Ik vraag me nog steeds af hoe je in godsnaam daar tegen een huis aan kunt vliegen (Na honderden meters fietspad, 200 meter grasland...)
Edit: Dit huis dus:
[ Voor 10% gewijzigd door soepah op 21-07-2010 13:25 . Reden: huis gevonden in google ]
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Ik, vorige week gezakt. Kan pas na 2 weken opnieuw aanvragen.Beerkeeper schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:48:
Kijk eens aangefeliciteerd!
Ik moet zelf in week 32 mijn AVD doen. Wie moet er nog meer afrijden binnen dit topic eigenlijk?
One's never alone with a rubber duck.
Die reed vast geen 80...soepah schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:22:
Hmm
In Drenthe (Bij de woonplaats van een collega was onlangs een erg vreemd ongeluk gebeurd)
soepah schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:22:
Ik vraag me nog steeds af hoe je in godsnaam daar tegen een huis aan kunt vliegen (Na honderden meters fietspad, 200 meter grasland...)
rip voor meneer
Volgens een bevriende Schoonebeeker is hij minstens 200 meter van te voren al van de week geraakt, door flink wat gras, een afrastering en ook nog een sloot gekomen. Ik ga er van uit dat de man op de motor al onwel is geraakt (of buiten bewustzijn). of het was een bewuste actie..soepah schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:22:
Hmm
[afbeelding]
[...]
Klik voor meer Foto's:
Edit: Dit huis dus:
Verwijderd
En nooit komt er eens een motorrijder in het nieuws die 's ochtends met de motor vertrekt en 's avonds lekker thuis komt, de motor in de garage zet en lekker een kopje koffie doet met moeder/de vrouwPatrickH schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:09:
[...]
Volgens een bevriende Schoonebeeker is hij minstens 200 meter van te voren al van de week geraakt, door flink wat gras, een afrastering en ook nog een sloot gekomen. Ik ga er van uit dat de man op de motor al onwel is geraakt (of buiten bewustzijn). of het was een bewuste actie..
dat is ook geen nieuwsVerwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:13:
[...]
En nooit komt er eens een motorrijder in het nieuws die 's ochtends met de motor vertrekt en 's avonds lekker thuis komt, de motor in de garage zet en lekker een kopje koffie doet met moeder/de vrouw
ANP publiceerd toch ook niet bij elk geland vliegtuig een persbericht
Al snap ik wel wat EnzoMatrix probeert te zeggen (denk ik
Viel mij ook op toen mensen er achter begonnen te komen dat ik rijlessen ging nemen. Iedereen die je het verteld lijkt wel iemand te kennen die zwaargewond is geraakt of zichzelf kapot heeft gereden. maar niemand die het heeft over de mensen die hun hele leven motorrijden en door meer natuurlijke oorzaken stoppen met ademhalenPatrickH schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:18:
Of alle auto's die zich keurig aan de regels hebben gehouden bij een verkeerscontrole.
Al snap ik wel wat EnzoMatrix probeert te zeggen (denk ik), alleen negatiev nieuws komt in het nieuws en dat is wel eens jammer.
Verwijderd
En ik moet hem nu wel gelijk geven. Ik heb net de motor een week en ik krijg nu al reacties van 'dat hadden we nooit achter je gezocht' ik bedoel wth!
Of dat ik net 1 dag mijn rbw heb en dat dan net mijn moeder een nieuwsbericht moet lezen over een verongelukte motorrijder op de N weg bij ons dorp.
Mensen doen net alsof een motorrijder die elke dag heel thuis komt een uitzondering is. En dat vind ik zonde.
Ik heb dan nu een Harley en ik moet nog steeds vertellen 'hoe hard ie kan' Als ik dan zeg 'zal krap 160 zijn?' (ja met vraagteken) dan krijg ik een 'nietwaar?!' terug.
hetzelfde voor die tienduizenden andere rijders die de desbetreffende dag wel thuis zijn gekomen...Rupie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:25:
[...]
Viel mij ook op toen mensen er achter begonnen te komen dat ik rijlessen ging nemen. Iedereen die je het verteld lijkt wel iemand te kennen die zwaargewond is geraakt of zichzelf kapot heeft gereden. maar niemand die het heeft over de mensen die hun hele leven motorrijden en door meer natuurlijke oorzaken stoppen met ademhalen
Ook zoiets. Ik woon vlak aan de duitse grens en dan ook vlakbij de limietloze autobahn. Hoevaak ik wel niet moet uitleggen dat ik echt niet elke rit die ik maak fullspeed op die autobahn zit..Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:27:
maar hij moest vertellen hoe hard ie kon
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Verwijderd
Mensen vragen aan mij wat voor model ik rij en hoe hard hij kan. Als ik zeg welk model (een supersport) zeggen ze gelijk dat hun zich erop zouden dood rijden. Ik maak me de bedenking: als ze zich op een ss zouden dood rijden, rijden ze zich ook op een chopper dood. Als je de commentaren hoort, lijkt het wel alsof -indien je een ss rijdt- je continu volgas rijdt en de motor niet eens technisch 50km/u kan rijden in BBK maar enkel en alleen maar topsnelheid. Het is toch niet omdat je een ss rijdt, dat je altijd supersnel moet rijden?
Volgende week maak ik een toerrit, men vraagt dan waar het naartoe gaat. Ik antwoord "grootste stuk Duitsland". Reactie: "jaja goed op de Duitse autobahn gaan vlammen zeker??!!" Jep, alsof dat ik mij daar dagen aan een stuk mee kan amuseren...
Als ik dan uitleg dat de bedoeling is van de toerrit om geen enkele autosnelweg te nemen (*), gewoonweg omdat dat geen fun is, niet comfortabel is, veel rijwind en windgeluid, vermoeiend, kortom niet het idee van een ontspannende vakantie; dan kijken ze je aan alsof je de grootste onzin uitkraamt.
(*) Ok toegegeven: een heel kort stukje autobahn staat op de planning om eens de topsnelheid uit te testen wanneer het heel rustig is op de weg, maar dat is het dan ook. Ik denk dat iedereen met een ss dat vroeg of laat wel eens wil proberen, en verstandiger omdat op een legale manier te doen als de gelegenheid zich voordoet, ipv in de BBK bij wijze van spreke.
Ik ga serieus na zo'n opmerking nog een keer vragen hoe ze verzekerd zijn en dan, als ze goed verzekerd zeggen te zijn, net doen alsof ik ze de sleutels wil geven. Kijken hoe ze dan reageren.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:53:
Hehe bekend gevoel wat jullie hier omschrijven.
Mensen vragen aan mij wat voor model ik rij en hoe hard hij kan. Als ik zeg welk model (een supersport) zeggen ze gelijk dat hun zich erop zouden dood rijden. Ik maak me de bedenking: als ze zich op een ss zouden dood rijden, rijden ze zich ook op een chopper dood.
Ook weer zoiets inderdaad. En nog mooier, als je inderdaad zegt dat je ff gaat vlammen op de autobahn, vinden ze dat allemaal leuk en cool en prachtig. Maar als je zegt dat je eens ff op de A28 gaat vlammen om de topsnelheid te testen ben je opeens de grootste aso die er maar rondrijdt.Reactie: "jaja goed op de Duitse autobahn gaan vlammen zeker??!!" Jep, alsof dat ik mij daar dagen aan een stuk mee kan amuseren...
Hard rechtuit is wel het saaiste dat er is, dan zit ik nog liever in een file, dan kan je nog mensjes kijken ;')soepah schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:40:
Mensen die zelf geen motor rijden denken volgens mij dat alleen Hard rechtuit leuk is, terwijl ik er zelf (persoonlijk natuurlijk) geen ****** aan vind, ik vind bochtjes draaien juist het leuke ervan (En natuurlijk het optrekken, snel weg zijn en het gevoel (Wat bijna niet uit te leggen is) samen
Doe mij maar een hele bende bochten, heuvels, slingers en weet ik veel wat. Ik rij toch niet om ergens op tijd te komen, daar heb ik een auto voor.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Me overbuurman was de enige die gelijk zei gefeliciteerd (ook motorrijder).
En vragen wat voor'n auto ze rijden en als dan de PK/KG verhouding bij de auto hoger is dan bij de motor, vragen waarom ze zich nog niet met de auto hebben doodgereden...
Kunnen ze helemaal niets mee.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Hm, ik ken persoonlijk toch niemand met zo'n auto hoor...ROFLASTC schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:22:
En vragen wat voor'n auto ze rijden en als dan de PK/KG verhouding bij de auto hoger is dan bij de motor,
Dit topic is gesloten.
![]()