Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 206 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.169 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
ROFLASTC schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:13:
[...]

Dat ziet er lekker uit. Ga je dat alleen rijden?
Nee met 2 vrienden, lekker 3 weken niets anders dan motorrijden :) Geen werkmobiel, geen internet, echt heerlijk. Ik weet idd dat er niet zoveel op zon rekje mag, deze mag maximaal 5 kilo op. De oprolzak (ik noem ze eigenlijk een berenlul, term uit het leger) doe ik gewoon waar normaal een passagier kan. Stel nu dat 1 van mijn maten crasht, kan ik die rol achterop het rek doen en kan er iemand achterop zitten nog. Dan kan je iig nog een kant op, hoewel het niet van harte zal gaan.
HammerT schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:51:
[...]

Ik zie dat je er vlak langs komt, dit is ook een mooi stukje: maps, timmelsjoch
Dat ziet er leuk uit ja :) de route die ik met google maps liet zien is waar we ongeveer naartoe willen, we gaan uiteraard zo min mogelijk snelweg rijden.

[ Voor 30% gewijzigd door Widow op 14-07-2010 20:22 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je maar niet teveel op het rekje legt. Dat ding werkt als een hefboom en maakt je stuur licht.
Dit zal vast en zeker zo zijn hoor. Ik vraag me alleen af of dit ook weer niet wat te compenseren is door iets dichter tegen de tank aan te zitten. Bij normaal rijden en tegen de tank aanzitten heb je een slechtere gewichtsverdeling omdat je achter minder druk hebt.

Als je nou achter wat meer gewicht hebt lijkt het mij logisch dat door tegen de tank aan te gaan zitten je de gewichtsverdeling beter maakt. Dus als je toch gaat rijden met wat extra gewicht achterop, helpt het juist door iets verder tegen de tank te gaan zitten.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

overigens...

Een goede MP3 playlist voor tijdens het rijden? Ik ben wel opzoek naar wat nieuwe nummers.

Noem er tien.

Aftrap:

1, Johnny Cash: God's gonna cut you down.
2, Metallica: Where ever I may roam.
3, Silmarils: On n'est pas comme Ça.
4, Saliva: Survival of the sickest.
5, Rob Zombie: The great American nightmare
6, Paradise Lost: The Enemy
7, Soundgarden: Superunknown
8, Faith no more: Evidence
9, 3 Doors Down: Kryptonite
10, Ten Years After: I'm going home.

And it goes BRAAAAAPP!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ROFLASTC schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:21:
overigens...

Een goede MP3 playlist voor tijdens het rijden? Ik ben wel opzoek naar wat nieuwe nummers.

Noem er tien.

Aftrap:

1, Johnny Cash: God's gonna cut you down.
2, Metallica: Where ever I may roam.
3, Silmarils: On n'est pas comme Ça.
4, Saliva: Survival of the sickest.
5, Rob Zombie: The great American nightmare
6, Paradise Lost: The Enemy
7, Soundgarden: Superunknown
8, Faith no more: Evidence
9, 3 Doors Down: Kryptonite
10, Ten Years After: I'm going home.
Als je maar geen Steppen Wolf met Born to be Wild gaat draaien :X

Tipjes (in willekeurige volgorde)
1. Live - If heaven wore a shirt (moeilijk te vinden, maar erg energiek :))
2. Chumbawamba - thubthumping
3. Guano Apes - Lords of the boards
4. Kings of Leon - Closer
5. Bush - Glycerine
6. Nirvana - Lake of fire
7. Alice in Chains - Would
8. Mumford and sons - Little Lion Man
9. Mad Season - River of Deceit
10. Pink Floyd - I heard it through the grapevine

Ik krijg er meestal wel de neiging tot doorrijden van, maar dat zal niet zo'n probleem zijn neem ik aan :D

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

gwystyl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:29:
[...]

Als je maar geen Steppen Wolf met Born to be Wild gaat draaien :X
Heet ik John Travolta en heb ik een Harley? :P

Guano apes , Alice in Chains , jeuj :)

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 14-07-2010 21:38 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zow, dat was leuk bijzondere verrichtingen doen in een stortbui vandaag! :(

Halve draai en achtje, het werd aangekondigd als iets heeeel moeilijks, maarre, ik vond het echt een eitje. Mijn vrouwtje niet, ze durft nog niet goed af te schuinen, mwah, komt wel goed.

Ook weer langzame slalom, grrr... blijft rot, maar deze instructeur liet mij het licht zien (gaf mondeling de cadance aan), enne het voelde nu beter!

Motorpak is niet zo waterdicht als ik hoopte, maar het was dan ook wel een berg water, hoor...

Vrijdag weer!!! *O*

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sangroid schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:40:
Zow, dat was leuk bijzondere verrichtingen doen in een stortbui vandaag! :(
Hard training / Easy war.

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Hard training / Afbeeldingslocatie: http://www.drugs-plaza.com/movies/pictures/Easy_Rider.jpg

;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

boete tracks:

- rage against the machine: killing in the name of
- prodigy - voodoo people
- Queen - we will rock you

• PilatuS
  • Niet online
Ik rij nooit met muziek op. Is misschien maar goed ook. Net van de week weer een leuke binnen gekregen. 132km/u op een 80 weg. Na correctie 47km/u te hard. Kosten: 420 euro :|

Gelukkig dat die correctie er is, anders had ik geen rijbewijs meer, aangezien ik aangehouden werd.

Ik hou er van om af en toe eens een beetje gas te geven. Deze keer deed ik dat alleen op een plek waar ze met een lasergun stonden. Jammer genoeg ook precies de topsnelheid gemeten. 300 meter verderop reed ik alweer 90km/u. Zo'n 2km verderop stond een poltieagent met de motor die mij aan de kant wou hebben. Toen wist ik gelijk hoe laat het was. Was verder wel een aardige kerel, ik denk dat ie in het weekend precies hetzelfde doet :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_/-\o_ :D
Hoe ging dat ook alweer? "stop, in the naaaaaame of love"

[ Voor 30% gewijzigd door ROFLASTC op 14-07-2010 22:48 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:13:
[...]
Dit zal vast en zeker zo zijn hoor. Ik vraag me alleen af of dit ook weer niet wat te compenseren is door iets dichter tegen de tank aan te zitten. Bij normaal rijden en tegen de tank aanzitten heb je een slechtere gewichtsverdeling omdat je achter minder druk hebt.
Hangt er helemaal vanaf wat voor motor (hoe zwaar en de gewichtsverdeling), hoe zwaar jij bent en hoeveel je in die topkoffer kiept. Een van mijn reisgenoten naar Marokko had écht veel te veel op zijn Versys gepakt. Iemand zei dat in de manual staat dat je óf zijkoffers óf een topkoffer mag monteren...hij had beiden. De machine ging heel makkelijk met het wiel de lucht in en reed als een dweil. Niet echt fijn als je op slechte wegen rijdt en/of leuke bergpassen wilt nemen.
Bovendien is ernstige overbelading niet goed voor je frame. Je zag in Long Way Round dat het frame van de GS eraan ging (60kg overbelading!). En dat is dan een GS, waarvan ik zonder fanboyism durf te stellen dat het frame van een behoorlijke kwaliteit is en beslist steviger dan van een 600je...

Beladen moet je dus wel met verstand doen. Mijn Diversion reed ook niet lekker meer met zij- en topkoffer. En ik had écht goed verdeeld en afgewogen. Maar ik moest niet harder dan 120-130 want dan was het alsof je door de knikkers reed. De RT die ik nu heb is uiteraard van een andere categorie, en dat merk je ook. Ik reed in Marokko met volle bepakking net zo makkelijk de bergpassen als zonder:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2631/3955297099_5d7aaae43f.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mphilipp schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:58:
[...]

Hangt er helemaal vanaf wat voor motor (hoe zwaar en de gewichtsverdeling), hoe zwaar jij bent en hoeveel je in die topkoffer kiept. Een van mijn reisgenoten naar Marokko had écht veel te veel op zijn Versys gepakt. Iemand zei dat in de manual staat dat je óf zijkoffers óf een topkoffer mag monteren...hij had beiden. De machine ging heel makkelijk met het wiel de lucht in en reed als een dweil. Niet echt fijn als je op slechte wegen rijdt en/of leuke bergpassen wilt nemen.
Bovendien is ernstige overbelading niet goed voor je frame. Je zag in Long Way Round dat het frame van de GS eraan ging (60kg overbelading!). En dat is dan een GS, waarvan ik zonder fanboyism durf te stellen dat het frame van een behoorlijke kwaliteit is en beslist steviger dan van een 600je...

Beladen moet je dus wel met verstand doen. Mijn Diversion reed ook niet lekker meer met zij- en topkoffer. En ik had écht goed verdeeld en afgewogen. Maar ik moest niet harder dan 120-130 want dan was het alsof je door de knikkers reed. De RT die ik nu heb is uiteraard van een andere categorie, en dat merk je ook. Ik reed in Marokko met volle bepakking net zo makkelijk de bergpassen als zonder:

[afbeelding]
Maar goed dat ik dan vandaag niet heb geprobeerd om een volle 20L jerrycan waterige meuk in de topkoffer te vervoeren. Dat was waarschijnlijk ook iets teveel van het goede O-). Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel mijn rek/koffers mogen hebben. Ik heb een Givi wingrack met 3x40L koffers erbij.
* gwystyl slingert google aan.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hmmmmm motorvakantie...
na het rijden potje koken en potje bier :)Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GF6TPYyYcbVKWtOJvuICMLGM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CkWIVboCjT5M1394wAlWDgCe/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CXFWPfoPqAO5CD7TCInOsmE2/thumb.jpg

Wise enough to play the fool

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

gwystyl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:03:
[...]

Maar goed dat ik dan vandaag niet heb geprobeerd om een volle 20L jerrycan waterige meuk in de topkoffer te vervoeren. Dat was waarschijnlijk ook iets teveel van het goede O-). Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel mijn rek/koffers mogen hebben. Ik heb een Givi wingrack met 3x40L koffers erbij.
* gwystyl slingert google aan.
Maximale gewichten van die rekjes zijn echt te triest voor woorden. Meeste mag maar 15kg om. Zo is het lekker makkelijk risico's indekken ;)
PilatuS schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:34:
Ik rij nooit met muziek op. Is misschien maar goed ook. Net van de week weer een leuke binnen gekregen. 132km/u op een 80 weg. Na correctie 47km/u te hard. Kosten: 420 euro :|

Gelukkig dat die correctie er is, anders had ik geen rijbewijs meer, aangezien ik aangehouden werd.

Ik hou er van om af en toe eens een beetje gas te geven. Deze keer deed ik dat alleen op een plek waar ze met een lasergun stonden. Jammer genoeg ook precies de topsnelheid gemeten. 300 meter verderop reed ik alweer 90km/u. Zo'n 2km verderop stond een poltieagent met de motor die mij aan de kant wou hebben. Toen wist ik gelijk hoe laat het was. Was verder wel een aardige kerel, ik denk dat ie in het weekend precies hetzelfde doet :P
Pffff, er zou maar een kind oversteken!

:')

Motoragenten zijn meestal de minste niet, maar helaas moeten ze ook hun werk doen. :'(

[ Voor 44% gewijzigd door M3rcury op 14-07-2010 23:37 ]

No signature required.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13

4x2

lộn xộn quá

Probleem met beladen is dat het gewicht meestal voorbij de achteras uitkomt.
En dan begint het opeens 3x zo hard mee te werken, heel irritant is dat.
Mn VF500 reed ook helemaal niet meer met een tentje, wat slaapmeuk en nog wat spul achterop.
En dan zat de tanktas echt wel vol en ik ver naar voren, maar boven de 120 was dr niet meer mee te rijden.

Met een topkoffer is dat ook altijd leuk, gaan mensen fiepen dat ie met het stuur begint te slaan als je dat los laat....
Gooi dan gvd niet je halve huisraad dr in.

[ Voor 19% gewijzigd door 4x2 op 15-07-2010 00:50 ]

leeg

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

PilatuS schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:34:

Hmz, da's een dure :X. Zou het zinvol zijn om een ijkingsrapport van die lasergun op te vragen in de hoop om er onderuit te komen?
mphilipp schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:58:
[...]

[afbeelding]
Zou het ook niet schelen als je de veer-voorspanning anders instelt, zodat de achterkant iets omhoog komt?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

M14 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:24:
[...]
Hmz, da's een dure :X. Zou het zinvol zijn om een ijkingsrapport van die lasergun op te vragen in de hoop om er onderuit te komen?
Waarom? Je hebt gewoon te hard gereden dus dan heb je de boete ook maar te accepteren imho.

Yamaha MT-09

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zooo nieuwe ketting + tandwielen voor de monster komen als het goed is vandaag binnen. Afgelopen weekend de verlichting nagelopen. (remlicht bleef af en toe branden en knipperlicht achter was stuk) En dan doe ik voolopig er niks meer aan :P Pas in de winter weer ;) Eerst lekker rijden. (nouja misschien de riemen nog even.)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Denko schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:59:
[...]

Ah, das minder man, ik heb maandag me AVD gehaald. Nooit verwacht, heb echt een heel stuk 150 gereden op de snelweg om de situatie te vermijden die jij net omschrijft.
Voeg net in op de snelweg nadat ik op de oprit een stuk achter een bus had gezeten, haal ik net de bus in "ja, ga de volgende afslag maar eraf" ik kijk op de rechterbaan; bus, vrachtwagen x4. Dan maar knallen. (had een lesmotor met 100pk) en haal de afslag. Hoor ik door me oortje; ja, zoek maar even een stopplek zien we je zo. (zij hadden het dus niet meer gehaald voor de voorste vrachtwagen of achter de achterste bus en moesten omrijden)
Mjah, dat willen ze zien he, lekker knallen waar het kan. Ze zullen niet gezien hebben dat je zó hard ging, maar denk niet dat ze dat erg vonden. Ik vergiste me in het type bord, ipv 'hier begint de afslag' was het 'nog 600 meter'. Ach. binnenkort weer :) Congrats iig!

One's never alone with a rubber duck.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bergie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:39:
[...]

Waarom? Je hebt gewoon te hard gereden dus dan heb je de boete ook maar te accepteren imho.
Waarom? Omdat het kan, moet je dan maar alles accepteren wat de politie je oplegt?

Gewoon wobben dus.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisae schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:55:
[...]

Waarom? Omdat het kan, moet je dan maar alles accepteren wat de politie je oplegt?
Alles waarvan je weet dat het terecht is wel ja, je bent toch geen puber meer?

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Gisae schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:55:
[...]

Gewoon wobben dus.
Ja, laten we dus vooral overal weer bezwaar tegen gaan aantekenen gewoon omdat het kan of omdat het zo leuk is om die foto van die flitspaal in huis te hebben. Door die ongein hebben we nu die administratiekosten bij het CJIB.

Als je bewust te hard rijdt (wat ik zelf ook doe hoor) moet je niet gaan miepen als je daarvoor bekeurt wordt. Dat is een risico wat je zelf neemt.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Aikon schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:57:
[...]

Alles waarvan je weet dat het terecht is wel ja, je bent toch geen puber meer?
Ik weet het niet, maar zelfs vage kennissen die bij de politie werken vertellen me dat bezwaar aantekenen gewoon slim is, omdat ze vaak de tijd niet hebben alle bezwaren na te gaan, en er een groot deel door dat bezwaar gewoon ontsnapt aan een boete. Puberaal gedrag vind ik dat niet. Ik vind het eerder mierenneuken als ze je pakken met een laser meeting, Trajectcontrole geeft veel beter aan of het een terugkerend probleem is en of er constant hard word gereden.

Overigens kwam ik woensdagavond deze tegen op weg naar huis:
http://www.alarmeringen.n...ort-voertuig--motor-.html

Ik weet er verder niks vanaf, want er stond al genoeg volk stil en ramptoeristje spelen, wilde niet mee doen. Leek me hard te zijn gegaan in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 11:13 ]

• M14

M14

Bergie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Ja, laten we dus vooral overal weer bezwaar tegen gaan aantekenen gewoon omdat het kan of omdat het zo leuk is om die foto van die flitspaal in huis te hebben. Door die ongein hebben we nu die administratiekosten bij het CJIB.

Als je bewust te hard rijdt (wat ik zelf ook doe hoor) moet je niet gaan miepen als je daarvoor bekeurt wordt. Dat is een risico wat je zelf neemt.
Je hebt gelijk wat betreft het te hard rijden. Maar aan de andere kant zijn er regeltjes opgesteld hoe controles uitgevoerd moeten worden. Die regels heb ik niet verzonnen, daar heeft vast en zeker een slimme ambtenaar over nagedacht :). Er is niks mis mee om te controleren of men aan deze regels heeft gehouden. Als er ergens een fout is gemaakt met als gevolg dat je boete word geschrapt, waarom niet? :)

Schijnbaar, ik weet niet of het klopt, worden niet alle auto's van de politie om het jaar geijkt vanwege de kosten. Daarom zou het zinvol kunnen zijn om zo'n rapport op te vragen. Bij staandehouding dus kenteken noteren en navragen :+.

Btw, 25 juni was ik de klos, maar heel veel geluk gehad (210 gemeten, 135 na correctie op de bon). Die bekeuring heb ik nog niet binnen heb gekregen O-). Moet er bij zeggen dat ik deze bekeuring, als ie binnen komt, gewoon netjes ga betalen en geen bezwaar ga aantekenen ofzo :P.

[ Voor 5% gewijzigd door M14 op 15-07-2010 11:18 ]

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:11:
[...]

Ik weet het niet, maar zelfs vage kennissen die bij de politie werken vertellen me dat bezwaar aantekenen gewoon slim is, omdat ze vaak de tijd niet hebben alle bezwaren na te gaan, en er een groot deel door dat bezwaar gewoon ontsnapt aan een boete. Puberaal gedrag vind ik dat niet.
En dat geeft maar weer aan hoeveel geld er wordt verkwist aan bezwaarschriften, dubbel zelfs, want terechte boetes worden ook nog eens niet betaald. Alleen maar omdat mensen willens en wetens iets wat terecht is gaan aanvechten. Ja, wel puberaal gedrag. En vervolgens zeurt men weer over te weinig politie, bezuinigingen bij de politie en te hoge belastingen.
Ik vind het eerder mierenneuken als ze je pakken met een laser meeting, Trajectcontrole geeft veel beter aan of het een terugkerend probleem is en of er constant hard word gereden.
Mja, is wel een beetje waar, maar in dit geval gaat het om 50 te hard he, dat geeft al goed genoeg aan dat het belachelijk veel te snel is.

En ja, ik rijd ook regelmatig 50 of meer te hard.
M14
Er is niks mis mee om te controleren of men aan deze regels heeft gehouden. Als er ergens een fout is gemaakt met als gevolg dat je boete word geschrapt, waarom niet?
Waarom wel? Hij weet dat hij zo hard heeft gereden, dus er is geen reden om aan de apparatuur te twijfelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 15-07-2010 11:33 ]

Verwijderd

Aikon schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:21:
[...]

En dat geeft maar weer aan hoeveel geld er wordt verkwist aan bezwaarschriften, dubbel zelfs, want terechte boetes worden ook nog eens niet betaald. Alleen maar omdat mensen willens en wetens iets wat terecht is gaan aanvechten. Ja, wel puberaal gedrag. En vervolgens zeurt men weer over te weinig politie, bezuinigingen bij de politie en te hoge belastingen.
Mja goed, is dat dan puberaal gedrag van ons, of is dat regels en uitzonderingen opstellen die elkaar compleet uitsluiten? Als er getwijfeld mag worden aan de uitspraak, hoe dan niet in staat zijn om die twijfels weg te nemen?
[...]

Mja, is wel een beetje waar, maar in dit geval gaat het om 50 te hard he, dat geeft al goed genoeg aan dat het belachelijk veel te snel is.

En ja, ik rijd ook regelmatig 50 of meer te hard.
Dat is waar.
[...]

Waarom wel? Hij weet dat hij zo hard heeft gereden, dus er is geen reden om aan de apparatuur te twijfelen.
[/quote]
Disclaimer :P dit zei ik niet.
[quote]

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:30:
[...]

Mja goed, is dat dan puberaal gedrag van ons, of is dat regels en uitzonderingen opstellen die elkaar compleet uitsluiten? Als er getwijfeld mag worden aan de uitspraak, hoe dan niet in staat zijn om die twijfels weg te nemen?
Áls er getwijfeld wordt ja, prima... en dan dus niet twijfelen of je het wel wil betalen.

• snars
  • Niet online
M14 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:05:
Op wat voor motor maken jullie dit soort ritjes? Lijkt me leuk om een keer zoiets te doen, maar volgens mij word dat niks op mn SV :P
Deze zomer...een week kamperen in Slovenie met duo op m'n Suzuki DR800s. Ik moet nog even kijken hoe het spul allemaal mee komt, waarschijnlijk twee 36 liter Givi koffers en een bagagerol.

Daarna een lange week rijden rijden rijden met twee vrienden, eentje op een Suzuki DR750 BIG en de ander op een Kawa ZX-9R. Het plan is grofweg de Eiffel, Schwarzwald, Vogezen, Route Des Grandes Alpes, Verdons in een nog nader te bepalen volgorde en zo min mogelijk snelweg.
Kijken wie het eerste/hardste gaat klagen >:)

I reject your reality, and substitute my own.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:30:
[...]

Bij twijfel is het een ander verhaal natuurlijk. Als ik bijvoorbeeld een bekeuring krijg voor 200kmh en ik weet dat ik niet harder dan 150kmh heb gereden ga ik natuurlijk ook bezwaar aantekenen. Daarvoor bestaat die mogelijkheid ook.

Yamaha MT-09

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 19:04
Motor kleding vraagje

Iemand ervaring met Revit SAND kleding? Wil een Jas en broek ervan aanschaffen. En dan ben ik vooral benieuwd of het een beetje uit te houden is als je de lagen eruit haalt.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb zelf een textiel pak van rev'it!, en het is opzicht goed uit te houden zonder de voering erin. Aan de andere kant zijn alle pakken gewoon warm als je richting de 30C gaat.
Ik ben iig zeer tevreden met het textiel en ook het leren pak van rev'it! die ik heb.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• M14

M14

Aikon schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:21:

[...]

Heel simpel, er zijn regels gemaakt waarin de eisen van de apparatuur word beschreven. Als daarin is bepaald dat, bijvoorbeeld, een ijkinsrapport 1 jaar geld en met een ongeldig / verlopen rapport een boete niet mag worden uitgeschreven, dan is dat een goede reden om dat te gebruiken om onder een boete uit te komen. Iedereen mag het noemen zoals ie wil, ik zie het als gebruik maken van de mogelijkheden binnen de gestelde regels :).
snars schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Deze zomer...een week kamperen in Slovenie met duo op m'n Suzuki DR800s. Ik moet nog even kijken hoe het spul allemaal mee komt, waarschijnlijk twee 36 liter Givi koffers en een bagagerol.

Daarna een lange week rijden rijden rijden met twee vrienden, eentje op een Suzuki DR750 BIG en de ander op een Kawa ZX-9R. Het plan is grofweg de Eiffel, Schwarzwald, Vogezen, Route Des Grandes Alpes, Verdons in een nog nader te bepalen volgorde en zo min mogelijk snelweg.
Kijken wie het eerste/hardste gaat klagen >:)
Ik denk dat de ZX-9R-rijder het eerste gaat klagen :P

• Aikon
  • Niet online
M14 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:03:
[...]

Heel simpel, er zijn regels gemaakt waarin de eisen van de apparatuur word beschreven. Als daarin is bepaald dat, bijvoorbeeld, een ijkinsrapport 1 jaar geld en met een ongeldig / verlopen rapport een boete niet mag worden uitgeschreven, dan is dat een goede reden om dat te gebruiken om onder een boete uit te komen. Iedereen mag het noemen zoals ie wil, ik zie het als gebruik maken van de mogelijkheden binnen de gestelde regels :).
De mogelijkheden tot bezwaar maken gebruiken enkel omdat je deze mogelijkheid hebt is niet bepaald een goede reden. Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt.

Als iedereen onnodig bezwaar gaat indienen zal je zien dat deze mogelijkheid enkel wordt beperkt of dat je extra kosten krijgt indien onnodig bezwaar, of dat je op elke boete ook gelijk alle gegevens kan vinden zoals ijkingsdatum. Maar ook dat kost weer enkel geld en mankracht, en heb je feitelijk niet zoveel aan.

Als je (men eigenlijk) nou eens niet naar de persoonlijke gevolgen zou kijken, maar gewoon naar het geheel zie je dat het enkel nadelig is. Maar dat geldt voor een hoop zaken en op alle niveaus, niet dat ik nooit egoïstisch denk.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Precies. Be a man about it. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

If you can't stand the heat, don't play with fire.

Te hard rijden doe je bewust (anders moet je je rijbewijs inleveren) dus weet je dat er consequenties aan zitten. Je moet dan vooral niet gaan lopen janken en proberen eronder uit te komen. Als de bon dubieus is, of onterecht (te hoge snelheid oid) dan mag je wat mij betreft bezwaar aantekenen, maar standaard bij elke bon gaan klagen vind ik zielig. We zijn toch geen kinderen meer?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• snars
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:40:
If you can't stand the heat, don't play with fire stay away from the kitchen.
;)
M14 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:03:
Ik denk dat de ZX-9R-rijder het eerste gaat klagen :P
Hij zal in ieder geval niet hoeven stoppen voor random lostrillende bouten.

* snars heeft in 4 weken DR800 rijden al 3 bouten verloren, en 2 op tijd vast kunnen draaien. :+

Blauwe loctite is my friend.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

snars schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:29:

* snars heeft in 4 weken DR800 rijden al 3 bouten verloren, en 2 op tijd vast kunnen draaien. :+

Blauwe loctite is my friend.
En jij zat mijn Buell te bespotten ;) Ik ben nog nooit een bout verloren onderweg (17000km).

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

[...]

Maar het is wel een dure... ;)

• Gisae
  • Niet online
Bergie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:01:
Ik teken bezwaar aan omdat ik het niet eens ben met de manier waarop bekeuringen gebruikt worden. Ze dienen absoluut niet voor de verkeersveiligheid, maar puur om de staatskas te spekken. Als ze flitsen doen ze dat op wegen waar je makkelijk (bewust of onbewust) te hard rijdt.

Maar goed, dit is een gebed zonder einde. Ik heb mijn mening, jij de jouwe. Ik zeg gevaarzetting = 0, dan wobben.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

TiMMieJ schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:42:
[...]

En jij zat mijn Buell te bespotten ;) Ik ben nog nooit een bout verloren onderweg (17000km).
Maargoed dat is Amerikaanse degelijkheid.

Haters gonna hate :P

• Tylen

Tylen

[...]

Daarom nu een honda.... Hoef je nooooit meer iets te doen ;)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:46:
[...]
Daarom nu een honda.... Hoef je nooooit meer iets te doen ;)
Dat zeker en omdat het een geile machine is ;)
Alhoewel je nu niet meer de belangstelling hebt zoals ik met de Buell had hoor/

Verwijderd

Belading achterop?
Op mijn 650 GS had ik achterop:

2 volle zijkoffers
4 persoons tent
matje
slaapzak
aluminium tafeltje (inklapbaar)
stoel (inklapbaar)

En dat gaat prima, ook met vol gas in de 2 en ook met 140 over de snelweg.
Zowel naar Oostenrijk, Noorwegen als Frankrijk :Y)
Je zit alleen wat eerder met de steppen aan de grond.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2zsyakg.jpg

Naar frankrijk zelfs met 2 personen + zooi achterop

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2wnzdy9.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 15:02 ]

• M14

M14

Gisae schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Ik teken bezwaar aan omdat ik het niet eens ben met de manier waarop bekeuringen gebruikt worden. Ze dienen absoluut niet voor de verkeersveiligheid, maar puur om de staatskas te spekken. Als ze flitsen doen ze dat op wegen waar je makkelijk (bewust of onbewust) te hard rijdt.

Maar goed, dit is een gebed zonder einde. Ik heb mijn mening, jij de jouwe. Ik zeg gevaarzetting = 0, dan wobben.
Hier ben ik het 100% mee eens :). Daarnaast, als je de mogelijkheid hebt om onder een boete van enkele honderden euro's uit te komen, waarom niet? Als die mogelijkheid bestaat en je maakt er geen gebruik van, dan ben je, ongeacht of de bekeuring terecht was of niet, toch dief van je eigen portemonnee?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Waarom probeert de WOB-brigade toch altijd uit alle macht morele grond te vinden om bezwaar in te blijven dienen? Geef gewoon toe dat je hoopt onder de boete uit te komen, in plaats van je in allerlei bochten te gaan wringen om je 'recht' te halen. Ik vind je daar écht geen slechter mens om :)

En iedereen die te hard rijdt denkt dat er geen gevaar is, anders zou'ie niet te hard rijden.
En dat ik ervoor ben om bv. een rekening te sturen bij onterecht bezwaar, betekent niet dat ik het bij een hoge boete niet zou proberen. Financiëel gewin van een paar honderd euro gaat in dat geval voor principes. Hypocriet of realistisch, wie gaat het zeggen? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Wormaap schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:06:
En dat ik ervoor ben om bv. een rekening te sturen bij onterecht bezwaar, betekent niet dat ik het bij een hoge boete niet zou proberen. Financiëel gewin van een paar honderd euro gaat in dat geval voor principes. Hypocriet of realistisch, wie gaat het zeggen? :P
Dat werkt een beetje tegen het hele idee van de WOB in ;) Mensen durven er dan geen aanspraak meer op te doen, ook niet in correcte gevallen.

• Wormaap
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:12:
[...]

Dat werkt een beetje tegen het hele idee van de WOB in ;) Mensen durven er dan geen aanspraak meer op te doen, ook niet in correcte gevallen.
Als het bedrag laag genoeg is, dan houdt het de volslagen kansloze gevallen tegen, maar blijft het het waard om te doen als je denkt in je recht te staan. 10-20 euro is waarschijnlijk genoeg om de kansloze gevallen te voorkomen.

• Aikon
  • Niet online
M14 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:04:
[...]

Hier ben ik het 100% mee eens :). Daarnaast, als je de mogelijkheid hebt om onder een boete van enkele honderden euro's uit te komen, waarom niet? Als die mogelijkheid bestaat en je maakt er geen gebruik van, dan ben je, ongeacht of de bekeuring terecht was of niet, toch dief van je eigen portemonnee?
Als je dingen omdraait heb je al snel gelijk. De mogelijkheid om scheermesjes in je zak te steken bij de Albert Heijn bestaat ook, ongeacht of dat verboden is of niet, dus als je die koopt ben je ook een dief van je eigen portemonnee?

Net als de reden van Gisea, dat is gewoon puur om het voor jezelf goed te praten. Als je daadwerkelijk er iets aan onnodig flitsen wilt doen zal je andere acties moeten ondernemen, dat weet iedereen. Zeg dan idd dat je gewoon niet wilt betalen, ipv jezelf en ons voor de gek te houden.
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:12:
[...]

Dat werkt een beetje tegen het hele idee van de WOB bestuur in ;) Mensen durven er dan geen aanspraak meer op te doen, ook niet in correcte gevallen.
Juist, justitie zal dan echt moeten bewijzen dat diegene bewust onterecht bezwaar heeft aangetekend. En dat kost wederom een hoop geld en is vaak niet te doen.

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Aikon schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:14:
[...]

Als je dingen omdraait heb je al snel gelijk. De mogelijkheid om scheermesjes in je zak te steken bij de Albert Heijn bestaat ook, ongeacht of dat verboden is of niet, dus als je die koopt ben je ook een dief van je eigen portemonnee?
Helaas gaat je vergelijking hier niet op, want bezwaar aantekenen is niet verboden.

• M14

M14

Aikon schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:14:
[...]

Net als de reden van Gisea, dat is gewoon puur om het voor jezelf goed te praten. Als je daadwerkelijk er iets aan onnodig flitsen wilt doen zal je andere acties moeten ondernemen, dat weet iedereen. Zeg dan idd dat je gewoon niet wilt betalen, ipv jezelf en ons voor de gek te houden.
Ik vind je vergelijking met de scheermesjes dan niet echt relevant ;).

Anyway, het zou mij dan ook puur gaan om onder de boete uit te komen, daar hoeven we niet over te discussieren :+. Mn opmerking over dief van eigen portemonnee slaat daar ook op ;). Overigens ben ik niet zo dat wanneer ik al erg ben gematst, ik alsnog ga proberen om uberhaubt onder de boete uit te komen.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 19:04
Bah ik ben net even naar hans van wijk geweest (motor zaak in zoetermeer) en die hebben de revit sand dus niet meer op voorraad. Niet helemaal voor niets geweest want nog wel olie filter en olie gekocht. Maar ik heb dus nog steeds geen motor pak. Iemand nog ideeën voor vergelijkbare motorpakken in zelfde prijs klasse (300 jas 220 broek)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisae schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:43:
[...]
Dat is een gevoel. Je kunt dit nooit 'wettig en overtuigend' bewijzen.

Onbewust te hard rijden is natuurlijk kolder. Je kunt toch klokkie kijken? Ik snap wat je probeert te zeggen, maar je hoort daar gewoon op te letten. 'Ik had niet in de gaten dat ik te hard reed' is een excuus, maar nooit een reden om te hard te rijden. Op sommige wegen is het moeilijk om 50 te rijden. Door Gorinchem loopt ook zo'n mooi asfaltlint waar je maar 50 mag. Fietspaden zijn gescheiden, dus er is geen gevaar. Maar ja...het mag nu eenmaal niet, dus als ze me knippen met 70, ben ik gewoon de lul en moet ik niet janken. Ik zou niet weten welk verweer daartegen zou helpen.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

mphilipp schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:09:
[...]

Onbewust te hard rijden is natuurlijk kolder. Je kunt toch klokkie kijken? Ik snap wat je probeert te zeggen, maar je hoort daar gewoon op te letten. 'Ik had niet in de gaten dat ik te hard reed' is een excuus, maar nooit een reden om te hard te rijden. Op sommige wegen is het moeilijk om 50 te rijden. Door Gorinchem loopt ook zo'n mooi asfaltlint waar je maar 50 mag. Fietspaden zijn gescheiden, dus er is geen gevaar. Maar ja...het mag nu eenmaal niet, dus als ze me knippen met 70, ben ik gewoon de lul en moet ik niet janken. Ik zou niet weten welk verweer daartegen zou helpen.
en wat als je een oude motor hebt die een onverlicht instrumentenpaneel heeft. Dan kan je in het donker niet zien hoe hard je rijdt...

ben het volledig met je eens hoor: wie met vuur speelt, moet op de blaren zitten!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:09:
[...]

Ik zou niet weten welk verweer daartegen zou helpen.
Bij ons op de N338 flitsen ze toch echt wel 'heuvel af' en dan rijd je soms 90-95 op de teller wat je toch een boete oplevert, het is niet veel, maar als ik gecorrigeerd 2-5km te hard rijd dan mag ik overtuigend stellen dat ik niet van plan was hard te rijden. En aan de andere kant (heuvel op) ben je gewoon aan het acceleren, en ik stop nooit precies met gas geven op 80 per uur precies. De hele familie heeft al een aantal boetes zo gekregen. en het zijn er nooit tientallen km's te veel.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

_Erikje_ schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:24:
[...]

en wat als je een oude motor hebt die een onverlicht instrumentenpaneel heeft. Dan kan je in het donker niet zien hoe hard je rijdt...
Heb je het nu over mijn brik ;)

Daar zit inderdaad geen licht in, hier kwam ik van de week achter tijdens het rijden in het donker (eerste keer en had er eerder nog niet op gelet :P)
Weer een puntje op de to do list.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

EDIT: Ah crap, er was opeens nog een pagina :P
M14 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:40:
[...]

Ik vind je vergelijking met de scheermesjes dan niet echt relevant ;).

Anyway, het zou mij dan ook puur gaan om onder de boete uit te komen, daar hoeven we niet over te discussieren :+. Mn opmerking over dief van eigen portemonnee slaat daar ook op ;). Overigens ben ik niet zo dat wanneer ik al erg ben gematst, ik alsnog ga proberen om uberhaubt onder de boete uit te komen.
Die vergelijking slaat niet op het aantekenen van bezwaar, maar op het te hard rijden puur omdat het je te makkelijk wordt gemaakt. Hoeveel ongelukken gebeuren er niet omdat mensen dachten dat ze wel even lekker konden knallen omdat de weg toch leeg was en er stiekem toch iets of iemand over het hoofd werd gezien.

I'm with Aikon on this one. Het komt uiteindelijk toch neer op het goed praten van je eigen gedrag. Niemand dwingt je om de snelheidslimiet te overschrijden.

[ Voor 36% gewijzigd door Ken. op 15-07-2010 16:50 ]

• M14

M14

Jawel, mn rechter hand doet dat :'(, ik kan er echt niks aan doen :'(

:+

Je hebt ongetwijfeld gelijk dat te hard rijden eigen schuld is, maar als het ff kan probeer ik onder de boete uit te komen, omdat het kan.... en beter voor mn bankrekening is :).

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

_Erikje_ schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:24:
[...]

en wat als je een oude motor hebt die een onverlicht instrumentenpaneel heeft. Dan kan je in het donker niet zien hoe hard je rijdt
Goed, ga jij alle uitzonderingen opsommen en contact opnemen met de minister. Ik wacht af...met een bak popcorn. Ik hoop dat je snapt dat dit natuurlijk onzin is. Het gaat helemaal niet om die gevallen. En die hebben wat mij betreft gewoon pech. Moeten ze maar niet in het donker rijden. Klaar.

Zondag nog zo'n malloot gezien met een oldtimer (auto) in het donker. Ding was vrijwel onzichtbaar tot je er een meter of 15 vanaf was. Een gevaar op de weg...

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Als je dit ziet, wat denk je dan O-)

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2a4nzuo.jpg

hopelijk niet dit :(
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/3142v89.jpg

- Deuk en lakschade aan tank
- Gescheurde voorkap op 2 plaatsen
- Lamp naar achteren geduwd, wellicht iets geknakt
- 'iets' met de velg. Motor rijdt alsof er een deuk in de velg zit en je daar overeen hobbelt.
- 'iets' met het balhoofd. Stuur kan zijdelings bewegen.

Fijn zo'n zuchtje wind door de tuin van de buurman. Hopelijk is hij goed verzekerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Hayfork op 15-07-2010 20:37 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

mphilipp schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:41:
[...]

Goed, ga jij alle uitzonderingen opsommen en contact opnemen met de minister. Ik wacht af...met een bak popcorn. Ik hoop dat je snapt dat dit natuurlijk onzin is. Het gaat helemaal niet om die gevallen. En die hebben wat mij betreft gewoon pech. Moeten ze maar niet in het donker rijden. Klaar.

Zondag nog zo'n malloot gezien met een oldtimer (auto) in het donker. Ding was vrijwel onzichtbaar tot je er een meter of 15 vanaf was. Een gevaar op de weg...
ik ben denk ik de :+ vergeten.

je hebt helemaal gelijk, heer Philippens.

@hayfork....WTF dude, balen :X

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Iemand hier ervaring met Motorkledingoutlet.nl? Zit er aan te denken om daar wat kleding te bestellen, maar aangezien het al snel om enkele honderden euro's gaat ben ik wel benieuwd naar de ervaring van anderen. Iemand?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Hayfork schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:29:
Damn, dat is zonde :/ succes met de reparaties iig

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M14

M14

[afbeelding]

hopelijk niet dit :(
[afbeelding]

- Deuk en lakschade aan tank
- Gescheurde voorkap op 2 plaatsen
- Lamp naar achteren geduwd, wellicht iets geknakt
- 'iets' met de velg. Motor rijdt alsof er een deuk in de velg zit en je daar overeen hobbelt.

Fijn zo'n zuchtje wind door de tuin van de buurman. Hopelijk is hij goed verzekerd.
Hmz, is mooi ruk. Andere fiets wel inorde?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Victor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:02:
Iemand hier ervaring met Motorkledingoutlet.nl? Zit er aan te denken om daar wat kleding te bestellen, maar aangezien het al snel om enkele honderden euro's gaat ben ik wel benieuwd naar de ervaring van anderen. Iemand?
Blijkt een site van Motodrome te zijn. Daar al wat wel positieve ervaringen over gevonden. Om te beginnen maar eens een helm besteld, kijken hoe dat verloopt:

AGV Stealth SV

Een AGV Stealth SV in het matzwart, met donker vizier.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

M14 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:30:
[...]

Hmz, is mooi ruk. Andere fiets wel inorde?
Ja, de diversion stond nog bij de overbuurman in de schuur. Deze week is ook nog eens de stalling in orde, maarja; eigenlijk net te laat.

Zoals de vooruitzichten nu zijn is het economisch total-loss.
Denken erover hem toch te fixen. Ding ging als een speer en reed heerlijke bochtjes. Lekker hard werken met een comfortabele positie.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Als je er nog een leuke dagwaarde voor terug kan krijgen zou ik hem idd ook gewoon zelf weer fixen. Met een beetje mazzel hou je er zelfs nog wat geld aan over.

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb de boete al betaald. Ik kan inderdaad wel bezwaar gaan maken, maar het is toch mijn eigen schuld. Ik heb te hard gereden en ben er mee gepakt, dus gewoon pech hebben.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

erm dat klinkt heel slecht..
PilatuS schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:25:
Ik heb de boete al betaald. Ik kan inderdaad wel bezwaar gaan maken, maar het is toch mijn eigen schuld. Ik heb te hard gereden en ben er mee gepakt, dus gewoon pech hebben.
Ey , je bent niet verplicht geld te laten wegvliegen als dat in principe niet perse hoeft. Het is pas pech hebben als je er geen bezewaar op kan maken. Overigens is het "hardrij vergunning" boete klinkt zo negatief.

[ Voor 55% gewijzigd door ROFLASTC op 15-07-2010 22:47 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:39:
[...]

erm dat klinkt heel slecht..

[...]

Ey , je bent niet verplicht geld te laten wegvliegen als dat in principe niet perse hoeft. Het is pas pech hebben als je er geen bezewaar op kan maken. Overigens is het "hardrij vergunning" boete klinkt zo negatief.
Bezwaar maken had ik opzich wel kunnen doen ja. Aan de ene kant vind ik het gewoon mijn eigen schuld, aan de andere kant is 420 euro erg veel en is het het proberen waard om er onderuit te komen. Maar goed, te laat, volgende keer misschien.

Waar ik wel van baal is de regel van 3x 30+ te hard binnen 1 jaar. Een tijdje terug had ik een boete van 31 te hard en nu dus deze van 47 te hard. Als je binnen 1 jaar tijd 3x 30 km/u of meer te hard rijd raak je het rijbewijs kwijt. Helaas zit ik door deze boete nu op 2x.

Wat dat betreft was bezwaar maken nog wat belangrijker geweest.

• Wormaap
Victor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:33:
[...]

Blijkt een site van Motodrome te zijn. Daar al wat wel positieve ervaringen over gevonden. Om te beginnen maar eens een helm besteld, kijken hoe dat verloopt:

[afbeelding]

Een AGV Stealth SV in het matzwart, met donker vizier.
Heb je nou zonder te passen online'n helm besteld, of heb je die eerder ergens gepast?
Het eerste zou ik nooit doen, vooral als je nog niet de ervaring hebt om zelf te beoordelen of'ie écht goed zit. Als je'm hebt gepast, iemand kent die dat kan beoordelen of het zelf kan heb ik natuurlijk niets gezegd :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:50:
[...]

Wat dat betreft was bezwaar maken nog wat belangrijker geweest.
Dus ga je dat toch doen? Waarom jezelf straffen?

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:01:
[...]

Dus ga je dat toch doen? Waarom jezelf straffen?
Betalen is toch schuld bekennen ? Volgens mij is bezwaar maken dan niet meer mogelijk.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo ziet de staat 't omdat je door betalen verdere vervolging van die kant voorkomt ... maar je kunt zélf natuurlijk óók een zaak opstarten ;)

Houd er wél rekening mee dat dat tijd én geld kan gaat/gaan kosten, overigens.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:57

martjah

Appel

1e keer bezwaar aantekenen is niet betalen en wel bezwaar maken.
als je eerst betaald, kan je niet meer in beroep gaan meen ik.
1e keer wordt standaard afgewezen (zit zo'n stagiaire gewoon standaard afgewezen brieven te maken)

2e keer is betalen + bezwaar maken
dan wordt er serieus naar gekeken.

kost 2x een postzegel :)

[ Voor 10% gewijzigd door martjah op 16-07-2010 01:07 ]

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
PilatuS schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:09:
[...]

Betalen is toch schuld bekennen ? Volgens mij is bezwaar maken dan niet meer mogelijk.
Je moet betalen en kunt pas daarna bezwaar maken. Volgens mij doen ze dat vooral omdat anders niemand betaald en wel bezwaar maakt. Dat kost dan veel geld en is vaak onterecht. Vervolgens moeten ze dan maar wachten of ze ooit geld gaan zien. Door eerst te laten betalen hebben ze in ieder geval administratieve kosten van de eerste paar standaard retour brieven gedekt (waarin ze zeggen dat je bezwaar ongegrond is ;)).

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Loona35 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:47:
[...]
Je moet betalen en kunt pas daarna bezwaar maken. Volgens mij doen ze dat vooral omdat anders niemand betaald en wel bezwaar maakt.
Dat klopt. Ik heb het alleen nooit gedaan. Die keren dat ik (terecht) bezwaar maakte tegen een bekeuring en (uiteraard) in het gelijk werd gesteld, heb ik nooit betaald. Maar het moet wel. Ik hield wel een beetje de termijn in de gaten, want je bent anders gewoon het bokje.

• Paul
Of je al dan niet moet betalen voordat je bezwaar kunt maken hangt van de overtreding af, beste lees je gewoon de brief / achterkant hoe je het precies aan moet pakken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
martjah schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:03:
1e keer bezwaar aantekenen is niet betalen en wel bezwaar maken.
als je eerst betaald, kan je niet meer in beroep gaan meen ik.
1e keer wordt standaard afgewezen (zit zo'n stagiaire gewoon standaard afgewezen brieven te maken)

2e keer is betalen + bezwaar maken
dan wordt er serieus naar gekeken.

kost 2x een postzegel :)
Ligt er aan of er een T of een B bovenaan je brief staat, en volgens mij staat het ook allemaal op de brief zelf (achterop) uitgelegd. Bij deze overtreding zal het wel zo zijn dat dokken = bekennen. Beetje jammer systeem voor de vlugge betaler inderdaad. Flitsservice en motor-forum staan vol met topics hier over btw.

• Tylen

Tylen

Laatste loodjes... Vandaag nog eventjes werken. Vanavond bbq'n en morgen de auto inpakken om vervolgens naar Zuid Frankrijk te rijden. Naar Circuit Pôle-Mécanique in Alés. 3 Dagen les geven op de BMW. Daarna 3 dagen vrij (maar mogelijkheid om zelf vrij te rijden op de BMW) en daarna weer 3 dagen les geven. 's Avond heerlijk in het zwembadje dobberen op het paddock onder het genot van een potje bier en een bbq.

Heb ik er zin in??? JAAAAAAAAA... Misschien is dit nog wel leuker dan de SuperCup ;)

• Wormaap
Jij hebt't toch maar zwaar, Tylen :P

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:16:
Laatste loodjes... Vandaag nog eventjes werken. Vanavond bbq'n en morgen de auto inpakken om vervolgens naar Zuid Frankrijk te rijden. Naar Circuit Pôle-Mécanique in Alés. 3 Dagen les geven op de BMW. Daarna 3 dagen vrij (maar mogelijkheid om zelf vrij te rijden op de BMW) en daarna weer 3 dagen les geven. 's Avond heerlijk in het zwembadje dobberen op het paddock onder het genot van een potje bier en een bbq.

Heb ik er zin in??? JAAAAAAAAA... Misschien is dit nog wel leuker dan de SuperCup ;)
* TiMMieJ is jaloers!!!!!!!

Klinkt erg goed man geniet er van. Wij zijn nu aan het kijken om de 9e naar mettet te gaan! Misschien dat ik je daar even kom stalken nog dus ;).

De CBR600 is de NAK of de NAKS stuk/los. Nu maakt hij dus een erg tikkend geluid. Hopelijk van de week alles weer opgelost om donderdag het circuit op te gaan (CPZ). Heb er erg veel zin in. En wie weet volgend jaar naar Ales >:) .

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:9~ wat een kutleven heb jij zeg ;)
Bergie schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:35:
Mooi, de verzekering van de tegenpartij heeft betaald :) Binnenkort maar zo'n Superpole demper bestellen dus :P
Mooi zo! dat scheelt weer in de stress bij het zoeken naar onderdelen. d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 16-07-2010 10:37 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Mooi, de verzekering van de tegenpartij heeft betaald :) Binnenkort maar zo'n Superpole demper bestellen dus :P

Yamaha MT-09

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:21:
[...]

* TiMMieJ is jaloers!!!!!!!

Klinkt erg goed man geniet er van. Wij zijn nu aan het kijken om de 9e naar mettet te gaan! Misschien dat ik je daar even kom stalken nog dus ;).

De CBR600 is de NAK of de NAKS stuk/los. Nu maakt hij dus een erg tikkend geluid. Hopelijk van de week alles weer opgelost om donderdag het circuit op te gaan (CPZ). Heb er erg veel zin in. En wie weet volgend jaar naar Ales >:) .
Dat zou wel gezellig zijn de 9de. Dan zijn wij er ook met een grote groep. Toevallig gisteren de nieuwe NAKS voor de R6 opgehaald. Kost gewoon 118 euro. (inclusief pakking) :( Zonde geld eigenlijk :(
Veel plezier donderdag op CPZ, maar dat gaat wel lukken denk ik zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 16-07-2010 10:42 ]

• Tylen

Tylen

Wormaap schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:20:
Jij hebt't toch maar zwaar, Tylen :P
+
ROFLASTC schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:23:
[...]
:9~ wat een kutleven heb jij zeg ;)
It's a hard job.... But... nouja jullie kennen hem wel ;)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:42:
[...]

Dat zou wel gezellig zijn de 9de. Dan zijn wij er ook met een grote groep. Toevallig gisteren de nieuwe NAKS voor de R6 opgehaald. Kost gewoon 118 euro. (inclusief pakking) :( Zonde geld eigenlijk :(
Veel plezier donderdag op CPZ, maar dat gaat wel lukken denk ik zo ;)
Ik laat het nog wel even weten of mettet doorgaat. Donderdag gaat zeker wel lukken ;).

En damn ik ben blij met mijn oude cbr de NAKS kost mij maar iets van € 50 ,-. Is toch wel beter te betalen.

• snars
  • Niet online
Eh? -O- Ik zei alleen dat ie zo enthousiast met z'n oren flapperde bij het stoplicht. :P

Trouwens....als je ff niks te doen hebt.....check es hoe deze gasten op de motor door de frigging jungle van Borneo rijden ---> http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=585918

Afbeeldingslocatie: http://ktminduro.smugmug.com/Motorcycles/Adventures/Borneo-Equator-Expedition-2009/BEE-09-393-1024x768/888172173_6cjww-X2.jpg

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

snars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:53:
[...]

Eh? -O- Ik zei alleen dat ie zo enthousiast met z'n oren flapperde bij het stoplicht. :P

Trouwens....als je ff niks te doen hebt.....check es hoe deze gasten op de motor door de frigging jungle van Borneo rijden ---> http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=585918

[afbeelding]
Ga je hier nog naar toe?
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8576.0

Makerij Hofman

• M14

M14

Damn, dat wil ik ook :P :9~

• snars
  • Niet online
Ja, ik zit er wel over te denken om zaterdag langs te komen. Ik weet alleen niet of ik wil meedoen aan die rit.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:53:
[...]

[afbeelding]
Wow, ff heel snel gekeken maar eerste indruk _/-\o_
Ik moet maar eens een cursus off road gaan nemen, dit lijkt me wel heel erg gaaf!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• snars
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:45:
Wow, ff heel snel gekeken maar eerste indruk _/-\o_
Ik moet maar eens een cursus off road gaan nemen, dit lijkt me wel heel erg gaaf!
Die jungle-expeditie is eigenlijk gestoord - wtf moet je daar met een motor? :') Deze is ook mooi, grappig commentaar ook --> http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=584006

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:57:
[...]

Die jungle-expeditie is eigenlijk gestoord - wtf moet je daar met een motor? :') Deze is ook mooi, grappig commentaar ook --> http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=584006
Juist in de Jungle is een motor praktisher dan een 4xe lijkt me.. veel smaller dus kan veel kleinere (voet?) paden over..
In By any means gingen ze ook door Borneo met de motor meen ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
OMG, net in ruk heel dat topic op ADVrider doorgelezen, wat een prachtige, ziekelijke tocht! En dan maar denken dat ik het zwaar had ik de Ardennen off road vorige week.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

snars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Ja, ik zit er wel over te denken om zaterdag langs te komen. Ik weet alleen niet of ik wil meedoen aan die rit.
Nou, daar ga je :)

Makerij Hofman

• snars
  • Niet online
Hehe, tnx man :) Dat wordt een spoedcursus offroaden tijdens het banden omleggen :+
Vanavond even werk maken van m'n ricky cross valbeugels en chang-cheng (ja zo heten ze echt) handkappen.

• Gisae
  • Niet online
[/never ending discussion]

[ Voor 126% gewijzigd door Gisae op 17-07-2010 02:32 ]

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Gisae schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:17:
[...]

Let nou maar gewoon op de weg.

\[/never ending discussion]
Ja, daaag, dan hoef je dus ook nooit in je spiegels te kijken...

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisae schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:17:
[...]
Je vraagt me nu mijn 'gevoel' 'wettig en overtuigend' te bewijzen.
nee, je kunt niet lezen.

• Gisae
  • Niet online
Let op de aanhalingstekens...

In de wet mulder gedachte; bewijs maar eens dat het niet zo is.

[ Voor 16% gewijzigd door Gisae op 17-07-2010 02:36 ]

Pagina: 1 ... 206 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.