Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 204 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.155 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:46

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Nope :( Volgede week de hele week gewoon werken. Maar volgende week zaterdag vertrek ik met Hugo naar Alés *O*

Edit: Hij zat trouwens weer lekker te posen op de beamer ;)

[afbeelding]
Ik verslikte me bijna toen ik dat kaartje achterop zag zitten :o

Wel erg gave pic zeg!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wil jeje hoofd echt leeg hebben kan je even de 8 pakken in kroatie. 80 weg met veel bochten waar je een kleine 16 uur mee bezig bent. zonder dat je moet stilstaan door anderen. een lange voorrangsweg.
reisverslag van vorig jaar.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:48:
[...]

Was niet bepaald de netste rit die ik ooit gereden had, maar omdat ik nergens een ander in de problemen bracht kreeg ik voordeel van de twijfel, dus geslaagd :D
Klinkt bekend :+

Gefeliciteerd! Motor-meet op de MoaM doen? :P
DECOY88 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:28:
wil jeje hoofd echt leeg hebben kan je even de 8 pakken in kroatie. 80 weg met veel bochten waar je een kleine 16 uur mee bezig bent. zonder dat je moet stilstaan door anderen. een lange voorrangsweg.
Nou ziet er leuk uit die 8, ik houd m'n motor liever heel :P

Maar wel een vette reis :)

[ Voor 42% gewijzigd door TheZeroorez op 08-07-2010 19:47 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:46

mphilipp

Romanes eunt domus

_Erikje_ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:42:
[...]
Wat ben jij ongelovelijk burgelijk. een Seat Cordoba Vario en een BMW motor...
8)
Een BMW is te duur om burgerlijk te zijn. BMW's zijn ouwelullenbakken. Ik kan het weten... ;) (en ik heb er nog een Volvo bij ook)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:20:
[...]
Knap uitzien boeit me geen ene steek. Ik behoor tot de categorie motorrijders die nog niet onderuit gegaan is. Daar komt geheid gedurende m'n eerste eigen motor verandering in, dus gare tupperware/koffers interesseert me uiterst weinig.
Vallen is voor klojo's (en Rossi). Ga er vooral niet vanuit dat je een keer op je muil gaat, dat doe ik al ruim 15 jaar. Als je gaat, dan ga je, maar ga niet op dat ding zitten met het uitgangspunt dat je de Asfalboedah gaat aanbidden... ;)

Ik vind die BMW best duâh voor zijn leeftijd en toestand. Kijk goed naar hou ie rijdt, klinkt en aanvoelt. Dat is het belangrijkste. Mijn RT zag er ook niet spic 'n span uit toen ik 'm kocht, maar wat TLC en hij is weer netjes. De staat zegt op zich ook wel wat over hoe ermee omgegaan is. Dus zeg niet te snel dat het uiterlijk niet belangrijk is. Als het onderhoud verwaarloosd is, kan dat vervelende gevolgen voor de motor hebben.
Toen die van mij een grote beurt kreeg, waren de kleppen behoorlijk los (je hoorde ze tikken) en het brandstoffilter behoorlijk vervuild. Da's niet fijn voor de motor als je daar lang mee doorrijdt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Was niet bepaald de netste rit die ik ooit gereden had, maar omdat ik nergens een ander in de problemen bracht kreeg ik voordeel van de twijfel, dus geslaagd :D
Achja......wie wordt er ook examinator bij het CBR. Raar volk.
Geslaagd = geslaagd. Over een tijdje rij je toch veel lomper anders :+
Gek genoeg schijnt het ook een uiterst praktisch vervoersmiddel te zijn om van A naar B te rijden, ook als de weg druk is en parkeren van een auto lastig. Soms krijg ik het idee dat veel mensen hier dat ook niet inzien :P
Haha, nou....ik rij dagelijks, maar zo "praktisch" als jij het motorrijden benaderde zie je ze niet vaak!
Gefeliciteerd :)

Over het kopen van een motor: schakel iemand in die er verstand van heeft. Er is veel rommel te koop in die prijsklasse. Een motor is geen superingewikkeld apparaat, maar als beginner zie je van alles over het hoofd.
En neem iig een lange testrit.

I reject your reality, and substitute my own.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 19:04
DECOY88 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:28:
Ik heb in 2008 een reis begeleid in dat gebied rond villach ik heb zelfs op die camping gestaan in Oostenrijk waar je stond :+ idd mooi gebied voor met de motor die zag je ook onwijs veel rond scheuren daar. Maar ik heb nog geen idee waar de reis heen gaat eerst nog een motor aanschaffen is ook wel handig 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door haakjesluiten op 09-07-2010 01:12 ]

• teacher
  • Laatst online: 08:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dion_b schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:49:
[...]

Edit:
Gelijk vraagje - ik zie hier een goedkope K100LT (zowat om de hoek hier, en ruim binnen budget), ding zou goed lopen maar niet meer de mooiste zijn. Wat zeggen jullie als je dit ziet?
http://link.marktplaats.nl/360155582
Laten staan. Voor dat geld, of een paar honderd euro meer heb je een veel nettere.

Wise enough to play the fool

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd dion. :)

Ik zie de motor zelf ook net hard als praktisch vervoersmiddel als vermaak, zeker als je nog wat koffers erop kwijt kan, kan je er best boodschappen mee doen.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 15:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gisteravond weer de CBR uitgelaten. Maar damn wat gaat dat ding hard zeg. En wat zit er een licht voorwiel in dat ding. Verder rijd zo'n nieuwe sportfiets enorm soepel ivm mijn oude twin. Sta daar nog steeds van te kijken.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Aikon schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:50:
[...]

Nee, helemaal niet? Wat krijg je dan, een beker en handje?

[...]

Maar dat is dan enkel omdat je simpelweg nog een (extra?) baan erbij hebt. :)
Beker/medaillle en 3 kussen van de kissmiss. (als je de juiste hebt is ze nog lekker ook :P)

Heb mijn gewone baan als it'r. En daarnaast doe ik instructeur schap bij trac en racecracks.
Mijn sponsor vergoed het hele supercup gebeuren. En boor het voorrijden krijg ik betaald.

Heb gewoon mazzel en dat realiseer ik mij ook wel ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TiMMieJ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:45:
Gisteravond weer de CBR uitgelaten. Maar damn wat gaat dat ding hard zeg. En wat zit er een licht voorwiel in dat ding. Verder rijd zo'n nieuwe sportfiets enorm soepel ivm mijn oude twin. Sta daar nog steeds van te kijken.
Voorwiel heb je niet nodig he met dat ding ;) Goed om te lezen dat je plezier erop hebt. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 10:45

M14

@ Tylen & talin,

Thanks voor het inzicht. Lijkt me heel leuk om ooit eens aan mee te doen. Nu is het nog niet haalbaar (financieel en rij-technisch :P), maar misschien over een paar jaartjes :). Ik zal eerst maar eens beginnen met VRO-1 en daarna een circuitdag :P

@ Dion, proficiat *O*
Oh, ik ben het met mphilipp eens, niet op dat ding gaan zitten met het idee dat je gaat vallen ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Ik ben nu ook verzeild geraakt in een nieuw moeras van informatie winning op het gebied van communicatie setjes voor mij en m'n vriendin (bijrijdster). Eigenlijk wil ik het niet te prijzig maken, maar de setjes die bij de Lidl te koop staan werken voor geen meter boven de 80km/h. We willen juist veel gaan rijden deze zomer en daarbij is comfort en duidelijk communicatie dus een pre.

Nou viel mijn oog al op de IMC MIT- series. Eigenlijk heb ik daar aan de simpelste al genoeg (http://www.gps.nl/mit-10.html) maar die is niet meer leverbaar. Het begint pas bij de MIT-30 of MIT-100 (http://www.gps.nl/mit-30.html & http://www.gps.nl/mit-100.html) voor resp. 100 en 150 euro, maar hier zit eigenlijk al teveel functionaliteit op. Daarom vroeg ik mij af of het voor dat geld niet net zo verstandig is om een portofoon setje te kopen zoals b.v. de Cobra 800c (http://www.elsware.nl/contents/nl/d4.html#p231)zodat je ook met andere motorrijders kan communiceren.

Wat raden jullie aan voor een budget van max 150e? Daarbij is het dus eigenlijk alleen noodzakelijk dat we kunnen praten en dit hoeft echt niet draadloos te zijn. Verder is het wel belangrijk dat we elkaar kunnen verstaan op de snelweg en dat de oortjes niet na 20min beginnen te knellen. Het zou ook wel prettig zijn als ik er geen nieuwe helm voor hoef te kopen of moet laten ombouwen :P
Trouwens, ik draag normaal oordoppen op de snelweg maar ik vraag me af of je dan de communicatie nog hoort? Heb je dan weer niet het probleem dat je zonder oordoppen doof wordt van het wind geruis?

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 09-07-2010 11:00 ]

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 17:08
MailMan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:47:
Nou viel mijn oog al op de IMC MIT- series. Eigenlijk heb ik daar aan de simpelste al genoeg (http://www.gps.nl/mit-10.html) maar die is niet meer leverbaar. Het begint pas bij de MIT-30 of MIT-100 (http://www.gps.nl/mit-30.html & http://www.gps.nl/mit-100.html) voor resp. 100 en 150 euro, maar hier zit eigenlijk al teveel functionaliteit op. Daarom vroeg ik mij af of het voor dat geld niet net zo verstandig is om een portofoon setje te kopen zoals b.v. de Cobra 800c (http://www.elsware.nl/contents/nl/d4.html#p231)zodat je ook met andere motorrijders kan communiceren.

Wat raden jullie aan voor een budget van max 150e? Daarbij is het dus eigenlijk alleen noodzakelijk dat we kunnen praten en dit hoeft echt niet draadloos te zijn. Verder is het wel belangrijk dat we elkaar kunnen verstaan op de snelweg en dat de oortjes niet na 20min beginnen te knellen. Het zou ook wel prettig zijn als ik er geen nieuwe helm voor hoef te kopen of moet laten ombouwen :P
Trouwens, ik draag normaal oordoppen op de snelweg maar ik vraag me af of je dan de communicatie nog hoort? Heb je dan weer niet het probleem dat je zonder oordoppen doof wordt van het wind geruis?
Ik heb zelf zo'n Mit-100 gehad... en dat was een drama. Wij waren toen in Noorwegen voor 3 weken en ik heb het setje met tussenpozen in totaal slechts 5 dagen kunnen gebruiken. Ik denk dat het de luchtvochtigheid was (niet eens regen btw!!) die het setje telkens onbruikbaar maakte. Maar goed, zelfs als het werkte, dan was de verstaanbaarheid slecht. Want de windruis wordt net zo hard doorgegeven als je stem. Leuk voor in de stad, maar 80 km/h was eigenlijk al niet prettig meer. En boven de 100 gewoon onverstaanbaar. Ik rij ook met oordoppen, dus dat dempt het natuurlijk, maar zonder oordoppen harden dan 80km/h rijden voor een tijd ga ik mijn oren niet aandoen.
Ik denk dat je dus niet goedkoop ermee weg komt. Zelf heb ik besloten voor een Autocom systeem te gaan. Dit werkt perfect; persoonlijk getest tot 180km/h, en dan goed verstaanbaar (met oordoppen). Dat komt omdat het volume mee omhoog gaat als het omgevingslawaai toeneemt. Helaas kost het wel een stuk meer, maar ik ben erg blij met de werking. Nu geen gekloot meer met een slecht functionerende set, en verstaanbaarheid is top.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 16:49
komkommer schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:31:
[...]

Zit er een kabel aan je koppeling?
Een wat latere reactie. Ben heel de week niet op tweakers geweest ( :$ ).

vorige week vrijdag langs de dealer geweest. De monteur dacht in eerste instantie aan een te slap staande kabel, of oude vieze olie op de kopplingsplaten (dit hadden ze naar mijn mening al bij de afleverbeurt/grote beurt gezien moeten hebben).

Nadat de kabel was gecontroleerd (deze stond "perfect"), is er een klein rondje gereden. De monteur wist gelijk zo goed als zeker dat de koppelingsplaten volledig op zijn.

De cat mag volgende week ter reparatie naar de dealer, waar het probleem binnen de garantie zal worden opgelost.

(ook zal er worden gekeken naar m'n voorrem, welke nogal begint te trillen bij het hardere remwerk, en het feit dat de motor naar links trekt als je het stuur loslaat)

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Zeezicht schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Ik heb zelf zo'n Mit-100 gehad... en dat was een drama. Wij waren toen in Noorwegen voor 3 weken en ik heb het setje met tussenpozen in totaal slechts 5 dagen kunnen gebruiken. Ik denk dat het de luchtvochtigheid was (niet eens regen btw!!) die het setje telkens onbruikbaar maakte. Maar goed, zelfs als het werkte, dan was de verstaanbaarheid slecht. Want de windruis wordt net zo hard doorgegeven als je stem. Leuk voor in de stad, maar 80 km/h was eigenlijk al niet prettig meer. En boven de 100 gewoon onverstaanbaar. Ik rij ook met oordoppen, dus dat dempt het natuurlijk, maar zonder oordoppen harden dan 80km/h rijden voor een tijd ga ik mijn oren niet aandoen.
Ik denk dat je dus niet goedkoop ermee weg komt. Zelf heb ik besloten voor een Autocom systeem te gaan. Dit werkt perfect; persoonlijk getest tot 180km/h, en dan goed verstaanbaar (met oordoppen). Dat komt omdat het volume mee omhoog gaat als het omgevingslawaai toeneemt. Helaas kost het wel een stuk meer, maar ik ben erg blij met de werking. Nu geen gekloot meer met een slecht functionerende set, en verstaanbaarheid is top.
Welke versie van Autocom heb je dan? (En prijs indicatie + verdere benodigdheden (2e setje etc..))?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• M14

M14

Zijn er eigelijk communicatiesets die een 'basisstation' hebben waar je meuk als portofoon, mp3 speler enz. op kunt aansluiten en draadloos (bluetooth?) naar de helm gaat ipv een kabel?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nog even over de kosten van ZAC rijden. Als ik even snel tel kom ik op:

Startgeld heel seizoen (8 races): 1330 euro
2 sets banden: 500 euro
Benzine, 21*8*1.50: 252 euro
Onderhoud, onvoorziene kosten: 500 euro
KNMV-lidmaadschap + licentie: 200 euro
Totaal: 2782 euro

Dat is dus exclusief de motor, maar met een stuk onderhoud (gebaseerd op de 50 euro per dag die Tylen noemde, plus een stukje onvoorzien). Ook vervoer van en naar de race is niet meegerekend, aangezien dat nogal verschilt met waar je vandaan komt.
Die licentie zul je uiteraard ook moeten halen, maar dat zijn éénmalige kosten. Vandaar dat ik dat niet heb meegenomen.
Dan is er nog de afschrijving op je motor, maar dat hangt er nogal vanaf wat je rijdt. Als je op een CBR600F2 gaat racen zal dat niet veel zijn :P

2 sets banden lijkt me voor de lagere regionen van de ZAC vrij reëel? Wie harder wil rijden moet maar investeren :+

Al met al lijkt het mij op amateurniveau nog enigszins te betalen. Als je harder wil gaan rijden gaat't bedrag snel de hoogte in :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

• MailMan
Zeezicht schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Thanks voor het advies. Ik vind 300,- alleen echt belachelijk veel geld voor twee microfoontjes en 4 speakers. Zal wel weer aan mij liggen :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maikel64 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:55:
[...]

Een wat latere reactie. Ben heel de week niet op tweakers geweest ( :$ ).

vorige week vrijdag langs de dealer geweest. De monteur dacht in eerste instantie aan een te slap staande kabel, of oude vieze olie op de kopplingsplaten (dit hadden ze naar mijn mening al bij de afleverbeurt/grote beurt gezien moeten hebben).

Nadat de kabel was gecontroleerd (deze stond "perfect"), is er een klein rondje gereden. De monteur wist gelijk zo goed als zeker dat de koppelingsplaten volledig op zijn.

De cat mag volgende week ter reparatie naar de dealer, waar het probleem binnen de garantie zal worden opgelost.

(ook zal er worden gekeken naar m'n voorrem, welke nogal begint te trillen bij het hardere remwerk, en het feit dat de motor naar links trekt als je het stuur loslaat)
Told U so.... :P

Maar netjes dat ze het voor je op gaan lossen zonder daar moeilijk over te gaan doen. Een beetje zichzelf respecterend bedrijf lost dit uiteraard gewoon netjes zonder commentaar op maar 't wil ook wel eens voorkomen dat ze "draaiende delen" uitsluiten van garantie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb indertijd bij Chainspeed.co.uk heel voordelig een Autocom setje (ook accesoires) gekocht. Misschien de moeite waard, mij scheelde het een behoorlijk bedrag met Nederland.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

zo, net in de brandende zon mijn achterrem gangbaar gemaakt (nieuwe blokjes) en nieuwe olie in 't blok

't is veeeeeeel te warm

• dion_b
  • Laatst online: 01:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pfff, zit ondertussen uur in stadsdeelkantoor... ondertussen zijn we voor rijbewijzen van B141 naar B145 gegaan. Ik heb B148. Met beetje geluk ben ik voor sluitingstijd aan de beurt... :/

Gelukkig wel airco en PCs met vrij internettoegang :)

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou sterkte dan nog haha, dat gaat nog ff duren dan. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:30
dion_b schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:51:
Pfff, zit ondertussen uur in stadsdeelkantoor... ondertussen zijn we voor rijbewijzen van B141 naar B145 gegaan. Ik heb B148. Met beetje geluk ben ik voor sluitingstijd aan de beurt... :/

Gelukkig wel airco en PCs met vrij internettoegang :)
Ze gaan vaak om 15:00 uur dicht op vrijdag en tropische temperaturen :o

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De koppeling en remhendels zitten er op.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/33ah15f.jpg

Er zit wel ietstjes speling op. Beide hendels kan ik iets omhoog of omlaag bewegen. Dit is echter niet zo heel veel en dus ook geen probleem. Ik ga nog wel even kijken of het beter kan maar opzich is het goed zo.

Voor het geld dat ik er voor betaald heb is het prima spul.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:14

_Apache_

For life.

Wat is dat - het rode palletje wat tegen het draaipunt aanzit?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 16:49
wimmel_1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:42:
[...]

Told U so.... :P

Maar netjes dat ze het voor je op gaan lossen zonder daar moeilijk over te gaan doen. Een beetje zichzelf respecterend bedrijf lost dit uiteraard gewoon netjes zonder commentaar op maar 't wil ook wel eens voorkomen dat ze "draaiende delen" uitsluiten van garantie.
Gelukkig is het Bovag garantie, dus gezeur zal het niet zo snel worden.

Wel heb ik m'n ongenoegen ge-uit over het feit dat een aantal zaken niet (juist) waren afgesteld bij aflevering, of zoals de koppeling gewoon niet zijn nagekeken.

Verder ben ik tot nu zeer tevreden over de service gelukkig.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Wormaap
  • Nu online
_Apache_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:49:
Wat is dat - het rode palletje wat tegen het draaipunt aanzit?
Daarmee kun je de hendel verstellen :)

• snars
  • Niet online
MailMan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:47:
Ik ben nu ook verzeild geraakt in een nieuw moeras van informatie winning op het gebied van communicatie setjes voor mij en m'n vriendin (bijrijdster). Eigenlijk wil ik het niet te prijzig maken, maar de setjes die bij de Lidl te koop staan werken voor geen meter boven de 80km/h. We willen juist veel gaan rijden deze zomer en daarbij is comfort en duidelijk communicatie dus een pre.
Ik heb sinds drie weken een Sena SMH10 bluetooth headset aan m'n helm(en). Bereik tot 900 meter.
Het werkt met een open verbinding: je drukt op de grote knop en dan maakt ie in 1-2 sec verbinding met de andere headset. Dan kun je net zo lang lullen (full-duplex) tot je de verbinding afbreekt, of als je een bepaalde tijd niks zegt (instelbaar). Er zit ruisonderdrukking op, maar als je partner bijvoorbeeld met vizier open rijdt, wordt een deel van de ruis wel doorgegeven. Volume wordt niet automagisch ingesteld, maar is gewoon een kwestie van draaien aan de grote knop.
In de praktijk werkt het gewoon erg goed. Ik gebruik em voor muziek en bellen (iphone), voor de tomtom en om te lullen met m'n vriendin. Je kan er alle bluetooth apparaten aan hangen en er zit een extra jackplug-aansluiting op voor bijv. je mp3-speler. Het is simpel in het gebruik, geen kabels en verloopstukjes, gaat lang mee op de accu en je kan em onderweg opladen.

Nadeel: voor 150 euro heb je geen twee headsets....maar voor dat geld heb je gewoon geen goeie intercom, tenzij je een tweedehands autocom oid weet te regelen. Je kan ook maar met 1 apparaat tegelijk communiceren, al is het wel zo dat muziek bijv wordt onderbroken door een inkomend telefoon- of intercomgesprek.

Inbouwen moet je met ieder fatsoenlijk intercomsysteem trouwens....maar dat is makkelijker dan je denkt. En eigenlijk de enige optie als je met oordoppen rijdt.

Full disclosure: ik vind dit ding zo goed dat ik bezig ben om zelf een lading te importeren.

• M14

M14

Is het wel mogelijk om met meerdere mensen tegelijk te praten? Zelf zou ik dan toch eerder voor een (kenwood) porto kiezen. Beter bereik en iedereen op die freq. kan meeluisteren. Daarnaast is een extra portofoon (bijv. bij iemand in de auto) makkelijker te regelen dan zo'n apparaat.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Teun heb je zin om zondag mee naar de ardennen/eiffel te gaan/
Op M-F staat een topicje in reizen en toeren van badeend die wil gaan. Gezien jij ook uit de buurt komt is het misschien wel leuk mee te gaan. Badeend is toch ook van hier of niet/

BTW is dan wel voetbal maar mij boeit dat niet zo...

[ Voor 10% gewijzigd door Hayfork op 09-07-2010 17:13 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• M14

M14

Ehm, is een optie, moet ik ff kijken. Hoelaat wilde je gaan? Was van plan om 's ochtens met een andere GoTter een rondje te gaan maken (wimo.). Misschien krijg ik em wel zover dat ie mee gaat :P

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:17

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wormaap schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:50:
Daarmee kun je de hendel verstellen :)
Hoe veilig is dit? Het lijkt mij knap lullig dat je door deze vergrendeling heen drukt bij een plotselinge remactie? Of moet je het echt stevig vastschroeven?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• PilatuS
  • Niet online
LauPro schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:37:
[...]
Hoe veilig is dit? Het lijkt mij knap lullig dat je door deze vergrendeling heen drukt bij een plotselinge remactie? Of moet je het echt stevig vastschroeven?
Dat blijft wel zitten hoor. Zelfs met volle kracht op de hendel uitoefenen gebeurt er niets mee. Door tegen het hendeltje aan de drukken is ie makkelijk verstelbaar, maar met remmen zal er nooit iets mee gebeuren.

Verwijderd

Vandaag een rondje gereden op de Nightster, dat word m niet. Naar mijn idee te veel aan gesleuteld en het stuur zint me niet, voor minder geld een andere met minder kilometers hoop ik.

De verkoper daar had ook nog een shadow uit 2009 staan, maar dat was niet echt wat. Morgen naar Vroomshoop, Overijssel even de sportster 883 bekijken - kijken hoe dat eruit ziet van dichtbij.

• snars
  • Niet online
M14 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:20:
Is het wel mogelijk om met meerdere mensen tegelijk te praten? Zelf zou ik dan toch eerder voor een (kenwood) porto kiezen. Beter bereik en iedereen op die freq. kan meeluisteren. Daarnaast is een extra portofoon (bijv. bij iemand in de auto) makkelijker te regelen dan zo'n apparaat.
Niet tegelijk. Je kan em pairen met vier headsets. Door 1 keer te drukken op de knop krijg je headset 1, 2x headset 2 etc. Ik ga wel testen of ie werkt met die Midland BT porto. De Scala Rider G4 kan wel met 4 BT headsets tegelijk praten, "conference call" zegmaar. Maar die is wat duurder en minder handig in het gebruik, aldus de review van Webbikeworld.

Maare....rijden er auto's mee als jij gaat motorrijden? :P

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

als ie harley rijdt, zal er wel standaard een bezemwagen achteraan rijden :+

(ook al rijdt ie geen harley, die mensen zouden als enige 1tje nodig hebben voor inne auto ;))

[ Voor 39% gewijzigd door martjah op 09-07-2010 18:30 ]

• MailMan
Wel leuk enzo die bluetooth apparatuur, maar niet zo grappig als de helft van je vakantiegeld daarin gaat zitten. Het moet toch wel mogelijk zijn om voor minder te communiceren met je duo op een verstaanbare manier? :?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LauPro schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:37:
[...]
Je verstelt met die rode dingen alleen de afstand van de hendel tot het handvat binnen de zelfde marges als de oorspronkelijke (OEM) hendels hebben :+

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/xm0ied.jpg

Dat zijn dan wel orginele (korte) TiTax hendels die je ook regelmatig op de circuits tegenkomt (zélfs in de MotoGP) maar die imitatiehendels werken eigenlijk exact 't zelfde.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• M14

M14

snars schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:07:
[...]

Niet tegelijk. Je kan em pairen met vier headsets. Door 1 keer te drukken op de knop krijg je headset 1, 2x headset 2 etc. Ik ga wel testen of ie werkt met die Midland BT porto. De Scala Rider G4 kan wel met 4 BT headsets tegelijk praten, "conference call" zegmaar. Maar die is wat duurder en minder handig in het gebruik, aldus de review van Webbikeworld.

Maare....rijden er auto's mee als jij gaat motorrijden? :P
Hmz, da's nie zo prakitsch als je wat met elkaar wilt overleggen enzo :). Porto ftw :P

Ooit met werk komt het wel voor dat ik achter een bus aanrij. Beetje buurten is dan niet verkeerd. En met vakantie ed ;). En nee mart, rij geen harley ..... wil ik d00d nog niet op gevonden worden :+.

Btw Frank, ik ga zondag richting ravenstein. Dus geen ardennen / eifel voor mij :P

• haakjesluiten
Zo ik ga morgen eens kijken bij een honda dominator. Eens kijken hoe dat rijd

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Crazyanz schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:22:
Zo ik ga morgen eens kijken bij een honda dominator. Eens kijken hoe dat rijd
Lekker spelen met zo'n ding!

Gister met de tegenhanger van yamaha (xtz 660) een stukje gereden:
YouTube: RondWbD.avi

Makerij Hofman

• 4x2
  • Laatst online: 20-01 20:17

4x2

lộn xộn quá

Leuke motoren om mee te rijden, maar goed opletten voor allerlei geluidjes uit het blok.
Koppen liggen geregeld aan puin (net zoals bij een XR) door slecht onderhoud.

Een transalp is in dat opzicht een veiligere keus, maar die is natuurlijk een stuk zwaarder en groter.

leeg

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
en de cdi's zijn weer zwak/duur

• Exigence
  • Laatst online: 09:06

Exigence

dnkroz

komkommer schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:07:
[...]

Lekker spelen met zo'n ding!

Gister met de tegenhanger van yamaha (xtz 660) een stukje gereden:
YouTube: RondWbD.avi
Erg vet hoe je die trekker inhaalt _/-\o_

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Exigence schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:39:
[...]

Erg vet hoe je die trekker inhaalt _/-\o_
Bochten zijn voor mietjes.

Van de dijk af rijden is niet zo moeilijk, ik ben zelf erg te spreken over de trap @ 2:30. Die kwam ik gister voor het eerst tegen, hij is best lang en stijl, met een plateutje in het midden, direct langs het water. Daar moest ik even slikken toen ik omhoog reed :)

[ Voor 41% gewijzigd door komkommer op 10-07-2010 10:52 ]

Makerij Hofman

Verwijderd

Ik heb vandaag een motor gekocht :) woensdag klaar. En nu zijn we weer door het spaargeld heen :D

HD sportster 1200c xl low uit 2006
Ik kan hem niet meer vinden op de site, dus pics moeten maar even wachten.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:59:
Ik heb vandaag een motor gekocht :) woensdag klaar. En nu zijn we weer door het spaargeld heen :D

HD sportster 1200c xl low uit 2006
Ik kan hem niet meer vinden op de site, dus pics moeten maar even wachten.
Feli! :)

Bij Oude Monnink gekocht?

Yamaha MT-09

Verwijderd

Dank u
Nee ik ben bij de dealer in Veghel geslaagd, proefritje gemaakt en die reed toch wel erg lekker, laag en 1200cc net 12000 kilometers gereden dus dat is wel erg netjes allemaal. Denk wel dat ik er van ga genieten :)

• MailMan
@ EnzoMatrix vele fijne kilometers!

Nog even iets over die intercom inbouwsetjes. Ik lees dingen over klittenband om de microfoon en speakers in te bouwen, maar hoe moet ik me dat precies voorstellen? In mijn helm zit toevallig al een klittenband strookje bij de mond dus daar zet je die microfoon zo op. Maar bij de oren zit stof, moet je het dan daar aan vastmaken? En bij m'n vriendin zit bij de oren juist helemaal geen stof, duidelijk om plaats te maken voor een speaker lijkt mij. Is het dan gewoon een kwestie van zelf ergens kilttenband kopen en vastplakken?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb trouwens vandaag op de sloop even een 'nieuw' subframe gehaald. Nieuwprijs 500+ euro; op de sloop voor 150,- Snel verdient dus :P

Yamaha MT-09

• DECOY88
(overleden)
@mailman voor mijn zumo een bedraad headset. een kant met klittenband en achterop plakband. maar niet geweldig dus even me moeder met naald en draad aan het werk gelaten.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zo, hehe, 815 pagina's zitten lezen... De vorige delen begin ik maar niet meer aan.

Mijn vrouw en ik zijn sinds 21 juni begonnen met lessen, samen hebben we al (tegelijkertijd) theorie gehaald! *O*

Viel knap tegen, ik heb eh... bijna 30 jaar mijn (GROOT >:) ) rijbewijs, dus theorie was een beetje weggezakt. (mphillip, je bent niet meer de oudste in dit topic, vrees ik) :+

Momenteel zijn we samen bezig met AVB, lekker warm de laatste tijd! Erg leuk om dan de langzame oefeningen te doen, overigens.. -O- We lessen bij Metro (Den Haag), iemand anders ervaring met deze rijschool?

Gisteren is het AVB-examen alvast ingeplanned, 12 augustus gaat het gebeuren. Nog een les of 6-7 te gaan, dat moet wel lukken. Ik kan niet wachten totdat we AVD-lessen gaan rijden!!

We hebben de mazzel dat we eerst een stuk door Den Haag en Rijswijk moeten rijden, dan een klein stukje snelweg en dan zijn we pas bij de parkeerplaats voor de bijzondere verrichtingen.

HEERLIJK dat ernaartoe rijden!!! :9

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
Leuk hè, spelen op Peulwijk :). Zelf heb ik bij Jansen in Delft gelest. Het is prettig, vooral voor de AVD dat je in de buurt van het CBR telkens rijdt. Raak je al bekend met de omgeving van het examen. Have fun!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:53
Gefeliciteerd. ;)

• snars
  • Niet online
MailMan schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:57:
Nog even iets over die intercom inbouwsetjes. Ik lees dingen over klittenband om de microfoon en speakers in te bouwen, maar hoe moet ik me dat precies voorstellen? In mijn helm zit toevallig al een klittenband strookje bij de mond dus daar zet je die microfoon zo op. Maar bij de oren zit stof, moet je het dan daar aan vastmaken? En bij m'n vriendin zit bij de oren juist helemaal geen stof, duidelijk om plaats te maken voor een speaker lijkt mij. Is het dan gewoon een kwestie van zelf ergens kilttenband kopen en vastplakken?
De meeste helmen hebben een uitsparing bij de oren voor speakertjes. Daar plak je het zelfklevende deel van de klittenband in vast (bij de meeste headsets meegeleverd, neem ik aan) en daar kan het speakertje weer op.

Ik ben zelf wat grondiger te werk gegaan en heb de uitsparing voor de speakers in het binnenwerk van de helm op maat gemaakt, zodat ze op precies de juiste plek zitten en ik er geen last van heb met oordoppen in. Ook zoiets: als de speakers teveel uitsteken vouwen je oren iedere keer dubbel bij het opdoen van de helm. Heel irritant. Dus neem ff de moeite om het goed in te bouwen.

Ik heb even wat crappy pics geschoten van de installatie op m'n HJC IS-16.
Hier zie je de ingebouwde rechter speaker. De wangkussens van een IS-16 zijn er zo uit te klikken. Dan is het een kwestie van heel goed uitmeten waar de speakers moeten komen (maakt veel uit!), aftekenen en met een (jawel) theelepeltje het piepschuim indrukken. Vergeet niet om de draden ook mooi weg te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/07/photo-2-e1278849917642.jpg

Hier zie je het speakertje los van het klittenband.

Afbeeldingslocatie: http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/07/photo-3-e1278849897348.jpg

Hier de Bluetooth-puist aan de buitenkant van de helm. De microfoon-boom zit met klittenband extra vast in het kindstuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/07/photo-e1278849934143.jpg

Bij m'n Schubert helm is de installatie grotendeels hetzelfde, maar daar zitten de speakers in de uitneembare wangstukken (zitten vastgeschroefd met Torx-boutjes) en heb ik lijmspray gebruikt om de voering weer strak tegen het binnenwerk te plakken.

• haakjesluiten
Ik heb de dominator maar gelijk mee naar huis genomen is leuk rijden zoon 1 cilinder :) Vorige eigenaar heeft er alleen een paar keer mee naar zijn werk gereden en is ook pas 4 maanden eigenaar. Maar de eigenaar daarvoor heeft duidelijk het één ander gedaan om Dominator offroad waardig te maken.

Binnenkort maares een flinke beurt geven en alles nalopen zodat ik zeker weet dat het motortje er goed aan toe is.

• DECOY88
(overleden)
@ snars hoor je wel wat door die speakers nu? had ze ook eerst achter de voering getest maar dat was al tot bijna onhoorbaar gedempt.

• snars
  • Niet online
Yep, prima geluid. Het beste resultaat heb ik met op maat gemaakte oordoppen (Comfoor met groen Filter van Beter Horen) omdat die het windgeruis wegfilteren. Met gewone schuimoordoppen werkt het ook.
Je kunt het geluid dan niet zo hard krijgen als met een gewone koptelefoon of in de auto....maar de vraag is of je dat ook wil.

Dit is dan een set met ingebouwde versterker....maar met deze simpele dingen --> Helmet speakers @ ebay kon ik muziek van de iPhone of geluid van de tomtom (gewoon direct op de line-out) goed verstaan.

Het is wel belangrijk dat ze goed recht voor je oor zitten.

• MailMan
Dubbelpost....

[ Voor 98% gewijzigd door MailMan op 12-07-2010 09:56 ]

• MailMan
snars schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:18:
[...]

De meeste helmen hebben een uitsparing bij de oren voor speakertjes. Daar plak je het zelfklevende deel van de klittenband in vast (bij de meeste headsets meegeleverd, neem ik aan) en daar kan het speakertje weer op.

Ik ben zelf wat grondiger te werk gegaan en heb de uitsparing voor de speakers in het binnenwerk van de helm op maat gemaakt, zodat ze op precies de juiste plek zitten en ik er geen last van heb met oordoppen in. Ook zoiets: als de speakers teveel uitsteken vouwen je oren iedere keer dubbel bij het opdoen van de helm. Heel irritant. Dus neem ff de moeite om het goed in te bouwen.

Ik heb even wat crappy pics geschoten van de installatie op m'n HJC IS-16.
Hier zie je de ingebouwde rechter speaker. De wangkussens van een IS-16 zijn er zo uit te klikken. Dan is het een kwestie van heel goed uitmeten waar de speakers moeten komen (maakt veel uit!), aftekenen en met een (jawel) theelepeltje het piepschuim indrukken. Vergeet niet om de draden ook mooi weg te werken.

[afbeelding]

Hier zie je het speakertje los van het klittenband.

[afbeelding]

Hier de Bluetooth-puist aan de buitenkant van de helm. De microfoon-boom zit met klittenband extra vast in het kindstuk.

[afbeelding]

Bij m'n Schubert helm is de installatie grotendeels hetzelfde, maar daar zitten de speakers in de uitneembare wangstukken (zitten vastgeschroefd met Torx-boutjes) en heb ik lijmspray gebruikt om de voering weer strak tegen het binnenwerk te plakken.
Heb toevallig dezelfde helm, maar dat is dus gewoon piepschuim en niet essentieel materiaal ter bescherming? :P Ik had eigenlijk het idee dat die ruimtes bij de oren juist bedoeld waren om een speaker achter te stoppen, maar dat dempt dus blijkbaar teveel. En had ook het gevoel dat ze iets te hoog zaten ten opzichte van m'n oren. Maar goed, thanks voor de uitleg in ieder geval!

• DECOY88
(overleden)
ik heb de bedraade speakers van mij garmin 660 op de voering geplakt anders kwam er tekort door om wat te kunnen horen.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

vandaag met wimo en m14 gaan rijden in o.a de posbank. Eerste bocht was meteen verraderlijk en nog eens 50 meter verder stond een harley langs de kant en een wielrenfiets met kapotte voorvork. Die waren dus tegen elkaar gereden.
Toen nog even naar het straten'circuit' in Oss alwaar M14 zijn kneedown kunstjes liet zien.

Over de hele route zag wimo nog regelmatig zijn achterband voorbij komen met remmen. Heeft het dus rustigaan gedaan verder.

Bij terugkomst hoorden we een hoge pieptoon. Kwam van wimo's R1 af. Bleek z'n accu te zijn maar dat vertelt ie wss zelf nog wel.

Zit nu op het vierde terras sinds 16.30. Tijd doden tot de finale begint en dan nog een stukje rijden op de mooie verlaten wegen van noord-limburg.
HEERLIJK!!!

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• PilatuS
  • Niet online
Over de posbank rij ik iedere week wel, is toch bij mij om de hoek. Als je het hele stuk goed in je hoofd hebt zitten kan je daar heerlijk rijden. Er zitten een aantal scherpe bochten bij waar je goed kan zien of er tegenliggers aankomen, zo niet, kan je die bochten lekker plat nemen.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
Vanmiddag even een tochtje boven Amsterdam gedaan, dus omgeving Marken enzo. Best lekker ritje, op een bruggetje na :X ben voor het eerst losgekomen van de grond met mn VFR. Ik reed als 2e in een groepje van 3. Tot we bij deze brug kwamen:

http://maps.google.nl/map...KUww&cbp=12,73.31,,0,18.3

Ik zag mn voorligger opeens idioot omhoog schieten, en die kwam met beide wielen los van de grond. Ik zat er te dicht op om te kunnen remmen, dus ik ging op mn stepjes staan en kreeg vervolgens mn zitje tegen mn kont, werd zowat over de motor heen gelanceerd :X kreeg ook nog eens mn tank in mn ballen, dus heb even een paar minuten langs de kant van de weg gezeten. Wat een idiote brug.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dat is wel goed te zien ja :+ , als je kijkt naar de laatste meter asfalt voor het bruggetje. Hoop niet dat je kinderwens geplet is.

• M14

M14

Keedown viel wel mee :+, het begint er een beetje op te lijken O-), zal nog wel een tijdje duren voordat dat het echt ergens op lijkt :P.

Tank in je ballen :/ .... :p. Hoever ging je door de lucht? :+

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hehe, in Son heb je ook een leuk bruggetje binnen het dorp, daar kom je met 40-50 al los zo ongeveer :+
Altijd een leuk ding.

Met die VF een tijdje terug nog lekker door de lucht gevlogen, dr lag een leuke bult bij de oprit vd snelweg (ei van ommel, oprit A67 ri eindhoven) en daar reed ik met 90 overheen (donker enzo), hij vloog best een stukje :+

En morgen een nieuwe aanwinst ophalen.

leeg

• KaWaReZ
weer een bimmer?

Met of zonder lantaarnpaal-afdruk? :+

• DECOY88
(overleden)
@widow dat ding staat niet voor niets bekend als de klote brug _/-\o_ ben er ook al eens met vaart overheen gegaan staand. en dan terug landen met je voet op je achterrem. stond daarna een flinke streep op de weg.

en jaaaaren daarvoor bij me neef achterop zijn yamaha 535 virago toen kreeg ik de bovenkant van zijn sissybar in me reet. dus ik vloog een kleine 30-40 cm de lucht in.

en geen last gehad bij de drempels als je edam uitrij richting volendam? daar ben ik een paar keer door de voorkant geklapt met me gs.

[ Voor 43% gewijzigd door DECOY88 op 11-07-2010 21:30 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

KaWaReZ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:04:
weer een bimmer?

Met of zonder lantaarnpaal-afdruk? :+
Ik heb de huidige bimmer al ruim 3 jaar, tot nu toe zonder afdrukken :P

Nee, motoren hoef ik niet zonodig een bmw, pak wel een honda.

leeg

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

http://maps.google.nl/map...mLg&cbp=12,282.33,,0,7.38

dit is pas een bad ass brug. als je deze ook maar met even te snel neem ga je door je vering heen en val je achterover de brug af 8)7

• DECOY88
(overleden)
@erikje die zie je even wat beter aankomen. terwijl bij durgerdam is het de laatste meter die stijgt daarna meteen vlak en weer een meter omlaag.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ja maar hetgeen wat er achter zit niet. er ligt altijd een bende grind en er zit meteen een scherpe bocht naar links achter.

• DECOY88
(overleden)
nooit problemen met dat bruggetje gehad. rij daar niet harder dan 10. lekker krap dat stukje

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

mss moet ik mijn voorvork weer opnieuw vullen. Rijd er ook nooit hard, maar heb er altijd het gevoel dat ik weinig vering overhoud op de voorvork.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
Gisteravond nog een poging gedaan tijdens de wedstrijd om te KDen. Het was echt idioot rustig op de weg, je kon kilometers ver kijken zonder dat je een auto zag :D hier en daar wel een enkele auto natuurlijk, maar het was bijna rustgevend, zo weinig auto's op zulke brede wegen. Ik ben wel lekker schuin gegaan, en volgens mn vriend die achter me reed kwam ik met mn knie niet dichter dan 15cm van de grond :) later bij het tankstation even gekeken, en ik zit nog 2cm van de zijkant van mn band af. Band is er wel lekker warm van geworden, en je zag hier en daar ook dat de band begon te rullen zoals je altijd op die circuit banden ziet na een dag racen. Je kan iig lekker schuin door de bocht, en dan te bedenken dat je nog platter kan dan ik gisteren ging :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Wormaap
  • Nu online
MailMan schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:50:
[...]

Heb toevallig dezelfde helm, maar dat is dus gewoon piepschuim en niet essentieel materiaal ter bescherming? :P Ik had eigenlijk het idee dat die ruimtes bij de oren juist bedoeld waren om een speaker achter te stoppen, maar dat dempt dus blijkbaar teveel. En had ook het gevoel dat ze iets te hoog zaten ten opzichte van m'n oren. Maar goed, thanks voor de uitleg in ieder geval!
Dat piepschuim ís het materiaal dat je hoofd beschermt bij een klap. Het uiteenvallen van dat piepschuim is het gene dat je hoofd afremt bij'n knal.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Beetje late reactie, maar welkom Sangroid. Al zicht op een leuke tweewieler?

__

Het vakantieplannen is nu begonnen! Veel leuke passen op een rij aan het zetten, en dan even zien welke we aan aandoen.

- Pfälzer Wald, Mosel, Stelvio, Gotthard, San Bernardino, GrossGlockner.. Word een prachtvakantie! _/-\o_

• TiMMieJ

TiMMieJ

Wat een verhalen weer ;). Enzo gratz met je bike man!

Afgelopen zondag ook nog even weg geweest met de blade en wat maten. Was weer heerlijk sturen zeg. Je gaat zo hard door de bocht achter de anderen aan dat je niet eens in de gaten hebt hoe hard je rijd. Waar het eerst eng was om hard te gaan moet je nu uit kijken dat je niet te hard gaat.

Verder even nieuwe olie en filter gehaald om van de week alles even te vervangen op de blade. Just to be sure zeg maar. En een nieuwe NAKS voor de circuitfiets aangezien die overleden is. Hopelijk is dat geregeld voor de 22e.

• KaWaReZ
bijna elke willekeurige 1000 rijdt harder dan je in de gaten hebt ;)

ze beginnen pas vloeiend te rijden boven de 3k rpm ... dus minimaal 80 (binnen bebouwde kom :P )

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01 19:35

talin

ES-MA

Widow schreef op maandag 12 juli 2010 @ 07:15:
Gisteravond nog een poging gedaan tijdens de wedstrijd om te KDen. Het was echt idioot rustig op de weg, je kon kilometers ver kijken zonder dat je een auto zag :D hier en daar wel een enkele auto natuurlijk, maar het was bijna rustgevend, zo weinig auto's op zulke brede wegen. Ik ben wel lekker schuin gegaan, en volgens mn vriend die achter me reed kwam ik met mn knie niet dichter dan 15cm van de grond :) later bij het tankstation even gekeken, en ik zit nog 2cm van de zijkant van mn band af. Band is er wel lekker warm van geworden, en je zag hier en daar ook dat de band begon te rullen zoals je altijd op die circuit banden ziet na een dag racen. Je kan iig lekker schuin door de bocht, en dan te bedenken dat je nog platter kan dan ik gisteren ging :X
wat is de bedoeling?
je wilt een kneedown doen? dat wil zelfs met de scooter van m'n buurmeid, het gaat om de positie van jezelf op de motor.

dit is in een opwarmronde op Assen, snelheid ligt absoluut niet hoog:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/5p380l.jpg

dan in de wedstrijd, iemand binnendoorsteken, je ziet dat diegene ( nr5 ) teveel naar buiten stuurt end aarom zijn lichaam/gewicht naar middelpunt van de bocht moet leggen om niet verder naar buiten te waaieren.
ik ( nr 39 ) kan daardoor binnendoor, doordat er meer ruimte aan de binnenkant is.
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/vevq6v.jpg

de posities zijn anders maar je ziet dat de motoren dezelfde hellingshoek hebben.

dus hangen!
als je eenmaal door hebt hoe het gevoel is kan je het altijd en overal.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• B-Bandit
  • Laatst online: 22:14
Lekker bezig daar hoor. Ik raak bij mijn pogingen van het laag nemen van een bocht altijd met mn laars de grond aan, en zet het dan de eerstkomende dagen weer uit mn hoofd dat nog een keer te doen :+

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Wormaap
  • Nu online
Shailesh schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:01:
Lekker bezig daar hoor. Ik raak bij mijn pogingen van het laag nemen van een bocht altijd met mn laars de grond aan, en zet het dan de eerstkomende dagen weer uit mn hoofd dat nog een keer te doen :+
Dan staat je voet waarschijnlijk te ver naar voren op het stepje. Als je op zo'n manier de bocht induikt kun je het beste de bal van je voet op het stepje zetten.

Verwijderd

TiMMieJ schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:29:
Wat een verhalen weer ;). Enzo gratz met je bike man!
Geweldige proefrit, volgens mij was de dealer vrij verbaasd dat ik zo zaken deed, waarschijnlijk had hij het moeilijker verwacht ofzo... Maar goed, ik kom ook niet dagelijks bij een dealer dus ik heb er totaal geen verstand van hoe je dat moet doen enzo. De motor was mooi, en hij haalde zelf al wat van de prijs af, dan ga ik niet lopen zeiken over eigenlijk nog 200 minder te willen betalen (als dat er al in had gezeten).
Mooie verf zat er ook op, en nog een 'oud' logo niet de stickers die ze nu hebben maar gewoon (wat is het?) metaal?. Ik kreeg bij de proefrit wel de meest rare leenjas :) maargoed, dan moet ik ook maar zelf een jas kopen.

Ik heb eigenlijk niet de drang om speciaal een Harley jas te kopen omdat ik dat eigenlijk over the top vind en het zal met een HD logootje erop vast plotseling 300 euro meer kosten. Ik zat ook te kijken bij de Sidi Toer laarsen maar ik weet niet of dat echt wat hoogte toevoegt, meer dan mijn bergschoenen nu al doen.

Ik ga woensdag ochtend wel ff shoppen voor een leuke jas, dan kan ik in de middag de motor ophalen :D een vrije dag dus ik denk dat ik puur voor de leuk een ritje naar groningen plan :D

• KaWaReZ
Zo...

nog even wat dingetjes in de tanktas en ik ga zo even een slordige 200km rijden :+

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Vergeet je regenpak niet. Geen idee hoe het bij jullie zit, maar hier (Antwerpen) valt het met bakken uit de lucht. Ben al blij dat ik deze ochtend droog ben aangekomen op mijn werk.

Volvo Classic Club Belgium

• MailMan
Regenpak? Je kan beter een duikbril meenemen.

Was eerst van plan om vandaag een intercomsetje op te gaan halen, maar dat stel ik liever uit naar morgen. Spekglad die wegmarkeringen...

• TiMMieJ

TiMMieJ

MailMan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:52:
Regenpak? Je kan beter een duikbril meenemen.

Was eerst van plan om vandaag een intercomsetje op te gaan halen, maar dat stel ik liever uit naar morgen. Spekglad die wegmarkeringen...
Je hebt toch een stuur op je motorfiets :+

Die is bedoeld om er om heen te kunnen sturen ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:32:
http://maps.google.nl/map...mLg&cbp=12,282.33,,0,7.38

dit is pas een bad ass brug. als je deze ook maar met even te snel neem ga je door je vering heen en val je achterover de brug af 8)7
Deze kom ik op mijn woon-werk verkeer tegen:
http://maps.google.co.uk/...cbHmNQ&cbp=12,295.74,,0,5

Het is dat er een stoplicht staat anders kom je ook makkelijk los (als ik vooraan sta en een beetje gas geeft lukt me dat ook).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MailMan
TiMMieJ schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:59:
[...]

Je hebt toch een stuur op je motorfiets :+

Die is bedoeld om er om heen te kunnen sturen ;)
Continu slalommen is ook zo'n gedoe :P

Maar even serieus. Eigenlijk rijd ik met al het weer, ook het noodweer van een paar weken geleden. Normaal probeer ik niet over wegmarkering te rijden, maar het is ook weer niet zo dat ik alles probeer te ontwijken. Het zijn met name putdeksels en trambanen waarover ik in het bochtje het voorwiel wel eens hebben voelen glijden. Toch wel billen-tegen-elkaar momentjes.

• KaWaReZ
En weer thuis

viel hardstikke mee.... gok dat t in t oosten van t land een weeralarm op zn plek zou zijn

Behalve regen kreeg ik ook bijna een kentekenplaat op mn kop :+
Bestuurder even aan de kant gezet en m verteld waar zn kentekenplaat ligt

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

_Apache_ schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:36:
Beetje late reactie, maar welkom Sangroid. Al zicht op een leuke tweewieler?

__
Eh ja, eigenlijk wel. En nog wel nieuw ook... :P

Een Honda CBF600SA... De naked versie ervan vind ik ook erg mooi om te zien, maar ja, tis wel waaierig op een naked...
Het vakantieplannen is nu begonnen! Veel leuke passen op een rij aan het zetten, en dan even zien welke we aan aandoen.

- Pfälzer Wald, Mosel, Stelvio, Gotthard, San Bernardino, GrossGlockner.. Word een prachtvakantie! _/-\o_
Kijk, dat lijkt mij ook geweldig om te doen, maar is voorlopig nog ver weg. Natuurlijk moet ik eerst dat pasje halen!

Verwijderd

Sangroid schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:19:
[...]

Eh ja, eigenlijk wel. En nog wel nieuw ook... :P

Een Honda CBF600SA... De naked versie ervan vind ik ook erg mooi om te zien, maar ja, tis wel waaierig op een naked...
Het is inderdaad ook veel beter als er een ruitje voor zou zitten, en voor stabiliteit links danwel rechts nog een extra setje wielen. En voor dagen als vandaag een soort van overkapping.

:+

• KaWaReZ
even naar de schuur om iets te pakken... 5 meter... helemaal zeik en zeiknat :+

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

(stiekem blij dat ik met de auto was en niet op de scoot-brommert...) ;)

@enzomatrix Eerst even proefrijden, misschien mis ik dat ruitje niet eens, wordt ie toch nakend... ;)

[ Voor 42% gewijzigd door NaN op 12-07-2010 18:14 ]

• PilatuS
  • Niet online
Sangroid schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:13:
(stiekem blij dat ik met de auto was en niet op de scoot-brommert...) ;)

@enzomatrix Eerst even proefrijden, misschien mis ik dat ruitje niet eens, wordt ie toch nakend... ;)
Hangt denk ik het meeste af van wat je met de motor gaat doen. Een naked is prima als je niet vaak op de snelweg rijd. Moet je iedere dag 2 uur snelweg pakken omdat je de motor voor woon/werk gebruikt, dan zou ik niet voor een naked gaan.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik wil touren (doe ik nu ook regelmatig op de scoot), maar om ergens te komen zal je toch wel eens stukken snelweg moeten pakken. 8)7 Ik heb het hier in het westen nu wel "allemaal" gezien...
Pagina: 1 ... 204 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.