Tnx. Het probleem is dat ik vrij lange vorken moet hebben (925mm) met een korte veerweg (240mm standaard, veel meer moet het niet worden). Een LC4-voorkant knutsel je d'r zo op (originele stuurpen omzetten) en dan klopt het qua geometrie ook.....maar kan het wiel dus te ver inveren.ROFLASTC schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:02:
Het ding kan 300mm op en neer deinen en de totale lengte weet ik niet maar dat is ook niet relevant voor jouw motor. Te lange poten en het ding helt alleen maar achterover.
50" of 48"is prima maar neem vering waar bij de veerweg past bij jouw motor qua geometrie. De vering van een 2005 adventure of een 2002 rallye replica (LC4) zal daar wel goed mee gaan. De totale lengte maakt minder uit dan de veerweg bydeway. De grootte van het voorwiel maakt ook uit of de motor lang genoeg of te kort is vooraan bij een bepaalde veerweg en ik zou al helemaal niet kunstmatig iets bedenken door spacers erin te zetten wat te hard of te korte veerweg is ook niet goed. regel ergens LC4 poten en zoek dan veren en cartridges die ervoor zorgen dat de veer weg niet te lang is want anders gaattie deinen of veel te laat in de aanslag.
De poten van mijn LC8 zijn het zelfde als de 2005 versie maar het binnenwerk is anders en daar zit de kneep. Verder zijn ze denk ik te groot voor een DR800
Nadeel van USD-vorken is ook weer dat de stuuruitslag misschien beperkt wordt. M'n huidige vork heeft 43mm binnenpoten. Een 48mm USD-vork is zo een centimeter dikker aan de bovenkant. Al zijn er wel van die supergelikte dunne kroonplaten (SXS enzo) te krijgen voor die vorken.
De latere modellen Adventure hebben 210mm of 265mm veerweg....dat klinkt ook wel goed. Enig idee hoe lang die zijn?
* snars zoekt verder....
I reject your reality, and substitute my own.