Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 202 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.143 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ROFLASTC schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:02:
Het ding kan 300mm op en neer deinen en de totale lengte weet ik niet maar dat is ook niet relevant voor jouw motor. Te lange poten en het ding helt alleen maar achterover.

50" of 48"is prima maar neem vering waar bij de veerweg past bij jouw motor qua geometrie. De vering van een 2005 adventure of een 2002 rallye replica (LC4) zal daar wel goed mee gaan. De totale lengte maakt minder uit dan de veerweg bydeway. De grootte van het voorwiel maakt ook uit of de motor lang genoeg of te kort is vooraan bij een bepaalde veerweg en ik zou al helemaal niet kunstmatig iets bedenken door spacers erin te zetten wat te hard of te korte veerweg is ook niet goed. regel ergens LC4 poten en zoek dan veren en cartridges die ervoor zorgen dat de veer weg niet te lang is want anders gaattie deinen of veel te laat in de aanslag.

De poten van mijn LC8 zijn het zelfde als de 2005 versie maar het binnenwerk is anders en daar zit de kneep. Verder zijn ze denk ik te groot voor een DR800
Tnx. Het probleem is dat ik vrij lange vorken moet hebben (925mm) met een korte veerweg (240mm standaard, veel meer moet het niet worden). Een LC4-voorkant knutsel je d'r zo op (originele stuurpen omzetten) en dan klopt het qua geometrie ook.....maar kan het wiel dus te ver inveren.
Nadeel van USD-vorken is ook weer dat de stuuruitslag misschien beperkt wordt. M'n huidige vork heeft 43mm binnenpoten. Een 48mm USD-vork is zo een centimeter dikker aan de bovenkant. Al zijn er wel van die supergelikte dunne kroonplaten (SXS enzo) te krijgen voor die vorken.

De latere modellen Adventure hebben 210mm of 265mm veerweg....dat klinkt ook wel goed. Enig idee hoe lang die zijn?

* snars zoekt verder....

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik zit nu te kijken naar een Nightster
http://link.marktplaats.nl/357301281

1200cc en daardoor (bron: rijschoolhouder) lekker rustig @ 120km/u. Als ik kijk naar de 883 waarop ik gelest heb was het wel duidelijk dat het ding hard werkt als ie 120 moet rijden. Nadeel is dat deze nog niks heeft, ik moet er wel een tas bij hebben. Voordeel is dat je dan wel je eigen smaak kan doorvoeren. Nadeel is dat je na afdingen (8k misschien?) alsnog geld moet uitgeven om zaken erbij te doen. Om over het toevoegen van valbeugels nog niet te spreken - en er moet eigenlijk een buddy seat op.

Of verder gaan waarop ik gelest heb, een 883 low
http://link.marktplaats.nl/358496485

Voordeel is dat ie alles al heeft. Tassen, buddy seat en scherm dat ook eraf te halen is. En (zo zijn wij) vind ik de valbeugels heel belangrijk, ik ga even uit van 'better safe then sorry'. Nadelen heeft ie niet, of het moet zijn dat ik dus weet dat het ding niet rustig is op de snelweg.

Dat zijn een beetje de types, redelijk standaard. eigenlijk moet er wel wat bagage op kunnen, en dan is die grijze iets beter op weg. Het moet in ieder geval een type van na 2004 zijn als het een 883 word, want toen zijn ze de blokken in rubbers gaan hangen - zo heb ik gehoord.

Juist over dat zoeken in engeland heb ik veel gehoord, daar wil ik ook wel wat onderzoek naar doen.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

snars schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:06:
[...]

Tnx. Het probleem is dat ik vrij lange vorken moet hebben (925mm) met een korte veerweg (240mm standaard, veel meer moet het niet worden). Een LC4-voorkant knutsel je d'r zo op (originele stuurpen omzetten) en dan klopt het qua geometrie ook.....maar kan het wiel dus te ver inveren.
Nadeel van USD-vorken is ook weer dat de stuuruitslag misschien beperkt wordt. M'n huidige vork heeft 43mm binnenpoten. Een 48mm USD-vork is zo een centimeter dikker aan de bovenkant. Al zijn er wel van die supergelikte dunne kroonplaten (SXS enzo) te krijgen voor die vorken.

De latere modellen Adventure hebben 210mm of 265mm veerweg....dat klinkt ook wel goed. Enig idee hoe lang die zijn?

* snars zoekt verder....
een gewone heeft idd 210mm veerweg en de totale lengte heb ik nog steeds niet gemeten maar ik bedenk mij net dat de 2003-s een groundclearance heeft van 31cm en 230mm veerweg. Heb je daar wat aan?

Ik snap alleen niet zo goed hoe de voorvork zo ver zal inveren dat je met de bodemplaat op de grond terecht komt? Ga je er geen achterveer bijsteken?

And it goes BRAAAAAPP!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:53:

1200cc en daardoor (bron: rijschoolhouder) lekker rustig @ 120km/u. Als ik kijk naar de 883 waarop ik gelest heb was het wel duidelijk dat het ding hard werkt als ie 120 moet rijden. Nadeel is dat deze nog niks heeft, ik moet er wel een tas bij hebben. Voordeel is dat je dan wel je eigen smaak kan doorvoeren. Nadeel is dat je na afdingen (8k misschien?) alsnog geld moet uitgeven om zaken erbij te doen. Om over het toevoegen van valbeugels nog niet te spreken - en er moet eigenlijk een buddy seat op.
Super mooie nightster hoor! En denk dat je er eerder accesoires bij kan praten ipv de prijs naar beneden. En die tassen zou ik niet doen. Gewoon lekker bruut en kaal die fiets. Maar wel een mooie bike! Zelf had ik onder die buell ook een 1200cc en dat reed erg comfortabel!

Verwijderd

TiMMieJ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Super mooie nightster hoor! En denk dat je er eerder accesoires bij kan praten ipv de prijs naar beneden. En die tassen zou ik niet doen. Gewoon lekker bruut en kaal die fiets. Maar wel een mooie bike! Zelf had ik onder die buell ook een 1200cc en dat reed erg comfortabel!
Daarom ff een proefrit, Ik wil het geld best uitgeven maar dan moet het verschil in comfort er wel zijn :)
Ik blijf op hotel momenteel, dus er moet wel wat mee en ik weet niet of alles wel in een rugtas past. Buddyseat en valbeugels - praat ik dat erbij? wat zijn die valbeugels een euro of 6-700? Ik weet het echt niet, maar ik ga zaterdag er even langs om ook even te zien wat dan de extra's precies zijn die er op zitten.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:25
Die Nightster is wel waanzinnig veel gaver dan die Sportster, dat zou voor mij al reden genoeg zijn om de balans alvast een flinke zwiep die kant uit te geven :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TiMMieJ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:23:
[...]

Dit is puur voor de lol en af en toe een circuit dag. Gewoon goed leren rijden en weten wat een fiets kan.

Ga waarschijnlijk de 22e naar Zandvoort voor een circuitdag. Niveau 1 dan doen om te beginnen met lijnen leren rijden en rem/bochttechniek. Even wachten op de vrij aanvraag en dan gaan we knallen zeg maar!

Voor de rest tnx all!
*O* Dat word genieten. Leuke basis zo'n cbr. Erg betrouwbaar en super veel onderdelen voor te vinden. Ga je echt van genieten. Alleen wel even de versnellingsbak nakijken ;) Dingen willen nog wel eens problemen met de derde versnellin te hebben ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1200cc en daardoor (bron: rijschoolhouder) lekker rustig @ 120km/u. Als ik kijk naar de 883 waarop ik gelest heb was het wel duidelijk dat het ding hard werkt als ie 120 moet rijden.
Misschien overbodig, maar ga je veel snelweg rijden? Kan me voorstellen dat je zo'n motor enkel koopt voor zaterdagmiddag ritjes waarbij je amper boven de 80 uitkomt. Vette bak trouwens hoor :)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:35:
[...]

*O* Dat word genieten. Leuke basis zo'n cbr. Erg betrouwbaar en super veel onderdelen voor te vinden. Ga je echt van genieten. Alleen wel even de versnellingsbak nakijken ;) Dingen willen nog wel eens problemen met de derde versnellin te hebben ;)
Jij hebt het nagelezen ;). Van 4 naar 3 gaat wel eens lastig als in hij schiet er uit. Beetje rustig aan doen dus.
Verder wel al even mee gereden bij ons voor en hij gaat nog als een gek. Ik sta er echt van te kijken hoeveel vertanding en snelgas doen zeg.

Maar 22e is geboekt, dan ben ik op zandvoort te vinden met de 600 :D
Word tijd dat ik eens een keer wat rondjes achter jouw aan ga rijden ;). (moet nog wel even oefenen ;))

Verwijderd

Aikon schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:39:
[...]

Misschien overbodig, maar ga je veel snelweg rijden? Kan me voorstellen dat je zo'n motor enkel koopt voor zaterdagmiddag ritjes waarbij je amper boven de 80 uitkomt. Vette bak trouwens hoor :)
Ik wil eigenlijk best snelweg rijden, nu misschien nog niet want ik moet nog wennen (tijdens lessen doe je dat niet veel, snelweg). Ik wil eigenlijk niet dat ik van de snelweg gehouden word straks puur en alleen omdat het echt niet lekker rijd. Buiten dat, momenteel werk ik een eindje van huis, 240 km snelweg zit er tussen. Wil ik best een leuke route opzoeken als de motor er eenmaal staat, maar soms is snelweg beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 14:55 ]

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Jij hebt het nagelezen ;). Van 4 naar 3 gaat wel eens lastig als in hij schiet er uit. Beetje rustig aan doen dus.
Verder wel al even mee gereden bij ons voor en hij gaat nog als een gek. Ik sta er echt van te kijken hoeveel vertanding en snelgas doen zeg.

Maar 22e is geboekt, dan ben ik op zandvoort te vinden met de 600 :D
Word tijd dat ik eens een keer wat rondjes achter jouw aan ga rijden ;). (moet nog wel even oefenen ;))
Als je 9 Augustus mettet boekt via www.racecracks.nl dan heb je kans dat we samen gaan rijden. De 22ste zit ik in Alés met de BMW :o

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:00:
[...]

Als je 9 Augustus mettet boekt via www.racecracks.nl dan heb je kans dat we samen gaan rijden. De 22ste zit ik in Alés met de BMW :o
7 Augustus begint mijn vakantie! Misschien krijg ik dat hier nog wel in de groep ;). Zal eens kijken, altijd leuk om iemand te zien/spreken. En wat betreft de 22e das geen moeilijke keuze lijkt me zo ;). Veel plezier iig daar en geniet maar even goed van zo'n dikke duitse fiets _/-\o_

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

Of verder gaan waarop ik gelest heb, een 883 low
http://link.marktplaats.nl/358496485

Voordeel is dat ie alles al heeft. Tassen, buddy seat en scherm dat ook eraf te halen is. En (zo zijn wij) vind ik de valbeugels heel belangrijk, ik ga even uit van 'better safe then sorry'. Nadelen heeft ie niet, of het moet zijn dat ik dus weet dat het ding niet rustig is op de snelweg.

Dat zijn een beetje de types, redelijk standaard. eigenlijk moet er wel wat bagage op kunnen, en dan is die grijze iets beter op weg. Het moet in ieder geval een type van na 2004 zijn als het een 883 word, want toen zijn ze de blokken in rubbers gaan hangen - zo heb ik gehoord.

Juist over dat zoeken in engeland heb ik veel gehoord, daar wil ik ook wel wat onderzoek naar doen.
Ook ik ga voor de Nightster! Wat een mooie motor vind ik dat! _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:55:
[...]

Ik wil eigenlijk best snelweg rijden, nu misschien nog niet want ik moet nog wennen (tijdens lessen doe je dat niet veel, snelweg). Ik wil eigenlijk niet dat ik van de snelweg gehouden word straks puur en alleen omdat het echt niet lekker rijd. Buiten dat, momenteel werk ik een eindje van huis, 240 km snelweg zit er tussen. Wil ik best een leuke route opzoeken als de motor er eenmaal staat, maar soms is snelweg beter.
Dan zou ik zeker voor de geschiktere snelweg-optie gaan. Als je nu al het gevoel hebt om die mogelijkheid open te houden, dan ga je waarscchijnlijk teleurgesteld zijn als je de minder geschikte snelweg-optie neemt.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Net even een stuk gereden op de FJ1100 van mijn vader. VEEEEL POWERRRRR!!! Dat ben ik echt niet gewend en heb dus ook een paar keer zoiets gehad van 'teeeeeeeeering!'

Wat me wel stoorde was een zwabberend gevoel bij het remmen. Kan komen door de bijna kale voorband. Wordt vanavond een nieuwe opgelegd, maar ik kon het niet laten even te rijden. Zullen wel zien of dat nog steeds zo is met de nieuwe band.

En het is gewoon onmogelijk om echt rustig te rijden met dat ding. Denk je 50 te rijden, rijd je 90; denk je 120 te rijden, rijd je 160. Dat wordt wennen volgende week.

Ik hoop dat ik vandaag nog of anders morgen mijn belastingdienst acceptgiro binnenkrijg voor de BPM van de Div900. Dan kan ik die eindelijk betalen en kunnen ze een bevestiging sturen naar de RDW zodat ik mijn felbegeerde papiertjes krijg. Eer ik die heb zal het wel halverwege volgende week zijn. Toch jammer van de eerste paar dagen vakantie... (heb ik al zo weinig... :( ) Gelukkig kan ik de eerste paar dagen de FJ1100 lenen van pap.

[ Voor 3% gewijzigd door Hayfork op 05-07-2010 16:10 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• snars
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:54:
een gewone heeft idd 210mm veerweg en de totale lengte heb ik nog steeds niet gemeten maar ik bedenk mij net dat de 2003-s een groundclearance heeft van 31cm en 230mm veerweg. Heb je daar wat aan?
Het gaat me om de afstand tussen bovenkant veerpoot en asmidden, in uitgeveerde en maximaal ingeveerde toestand. Die moet +/- 925mm en 685mm zijn. Maar die S-voorvork ziet er interessant uit, volgens mij zijn die wel iets van 930mm lang. Het is volgens mij wel mogelijk de veerweg van zo'n 48mm WP-vork te veranderen door alleen de binnenkant (langere hydrostop, cartridge weet ik het..) aan te passen.
Ik snap alleen niet zo goed hoe de voorvork zo ver zal inveren dat je met de bodemplaat op de grond terecht komt? Ga je er geen achterveer bijsteken?
Nou, de grond raken is niet het probleem. Stel je voor: je rijdt vol remmend op een drempel af, en zodra je die drempel raakt met je voorwiel, veert de boel zo ver in dat het voorwiel het frame raakt...en blokkeert. Gaat niet goed aflopen nie :X

Achterveer zal er ook wel bij komen, maar dat wordt een Wilbers. Effe sparen nog :P

[ Voor 7% gewijzigd door snars op 05-07-2010 16:41 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

oo nu snap ik je zorgen. Sja het is wel handig om dat goed uit te zoeken. Al kan ik mij niet voorstellen dat er een probleem zou zijn. mijn intuitie zegt mij dat je de veerweg al op hebt gebruikt voor dat de band aan het frame komt. Maar goed een 2003 uitgave van de LC8 voorvork moet een koud kunstje zijn. Heb je WP in belgie al gemailed/gebeld? of anders shocktherapy.nl

Evt kun je echte offroad setup in zo'n 48" zetten door een 5,6Nmm veer erin te plaatsen en sterkere demping erin te krijgen zodat het ding niet gaat deinen en je stabieler rijdt.

[ Voor 18% gewijzigd door ROFLASTC op 05-07-2010 17:09 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 00:28

JaWa

zie hier een icon

even mijn nieuw fiets showen (ik heb al 1500km anderhalve maand net zoals mijn rijbewijs)

Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/9831/mg9764.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/4698/mg9761.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/2032/mg9749.jpg

extras:
abs
valbeugel
voorspatbord
handkappen
vario kofferset
hoog scherm
verlaagd zadel

nice to haves:
WPHB F650GS 2000
mat zwarte kappen
smoke of witte knipperlichten
topkoffer
voorvork beschermers
de nieuwe F650GS :)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:52

mphilipp

Romanes eunt domus

JaWa schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:09:
even mijn nieuw fiets showen (ik heb al 1500km anderhalve maand net zoals mijn rijbewijs)
Mooie bak, man! Echt een gaaf ding; kun je volgens mij lekker mee gooien en smijten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ook een leuke fiets. intussen heb ik zaterdag op een Africa Twin rond gereden en s middags toch maar mee naar huis genomen.Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020106Small.jpg

• Wormaap
Gave fiets, zowel Decoy als JaWa :)
* Wormaap heeft zojuist'n Zumo 660 gekocht. Dan vind ik Noorwegen in ieder geval als ik volgende maand op de motor hops om daarnaartoe te rijden :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi fietsje, Decoy :Y Oude fiets van ROFLASTC ??

en die van Jawa natuurlijk óók, hè

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 05-07-2010 22:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ff mijn nieuwe aankoop showen:
Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2009/06/keychain-car-remote-spy-camera_1.jpg
Nou denk je. een sleutelhanger?

Nee, het is een mini camera die ik op de motor ga knutselen :Y...
Als het geheugenkaartje binnen is zal ik ff filmpje showen!

En dan denk je "dat kan nooit veel soeps zijn"...

Nou, dat valt dus reuze mee, youtube maar eens op "key chain camera", of "808 camera"...

Wise enough to play the fool

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

charrel

Cortisol4life..

Lol, ik heb er ook 3 :P
Op je motor knutselen? ducttape, werkt prima voor die paar gram....

[ Voor 58% gewijzigd door charrel op 05-07-2010 23:52 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:46:
ook een leuke fiets. intussen heb ik zaterdag op een Africa Twin rond gereden en s middags toch maar mee naar huis genomen.[afbeelding]
Teh fuk....

Die komt mij heul bekent voor.

Edit: Ik had al zo'n gevoel dat ik naar de bank moest hollen voor een zak met geld maar jij bent mij te vlug af..doh

Waar woon je? kom ik ff kijken. De remschijven zitten er al een tijdje op hoor vergis je niet in die stalen leidingen.

[ Voor 24% gewijzigd door ROFLASTC op 05-07-2010 23:53 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

charrel

Cortisol4life..

De forum slet :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

O+ euj dat iedereen erop rijdt betekent niet dat ze een slet is hea :P

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[afbeelding]
De DSLR kreeg een nieuwe motor? :P

Mooi hoor.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Ook al in het CBR600F topic op MF gepost, maar ik wil het toch ook hier eens vragen (hier gaat het er doorgaans al wat serieuzer aan toe dan in het topic dus hopelijk een waardevolle tip :P )

Ik ben net nog een stuk gaan rijden en heb het vermoeden dat ik mogelijk ook het typische NAKS probleem begin te krijgen.

Met koude motor hoor ik een ratel. Het begint bij ongeveer 1500rpm en gaat door tot 6000rpm, daarboven wordt de rest van het motorgeluid overheersend waardoor ik niet weet of het geratel bij hogere toerentallen weggaat of niet. De toonhoogte (dus frequentie) van de ratel is in verhouding met het toerental. Bij lagere toeren is het dus een ratel, bij hogere toeren wordt het eerder een zoem (alsof er een bromvlieg onder een van de kappen zit).

Het is er al een tijdje maar eerst ging het volledig weg met warme motor. Hierdoor dacht ik dat het louter een normaal bijgeluidje van de koude motor is. Nu blijft het geluid echter aanwezig: het wordt wel minder duidelijk/luid naarmate de motor opwarmt, maar het blijft wel hoorbaar.

Nog een bevinding is dat het geluid vooral merkbaar is als de motor belast is (dus gekoppeld en rijden). Als ik gewoon ontkoppeld wat gas geef voor een rood licht of ook rijdend, dan merk ik het niet/amper.

De symptonen komen min of meer overeen met wat ik hier op het forum al heb gelezen mbt de NAKS.
Hoe kan ik nu met zekerheid weten dat het wel degelijk de NAKS is of niet? Is zoiets duur om te vervangen (door dealer waarschijnlijk, ik denk niet dat ik al in staat ben om dat zelf te doen)?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NAKS kun je zélf vrij simpel vervangen bij een Honda ... en kost je maar een paar tientjes.

Maar... als je ontkoppelt is het weg (zeg je) dus zou ik je "probleem" eerder eens gaan zoeken in de aandrijflijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 06-07-2010 02:37 ]

• Exigence
  • Laatst online: 17:59

Exigence

dnkroz

Is, mits redelijk bereikbaar, nog geen half uurtje werk :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

bij mijn fazer had ik op den duur ook een ratel (65k km).. eerst alleen toen hij koud was, daarna werd het constant.

ketting vervangen en hij liep weer als nieuw :)

• 4x2
  • Laatst online: 14:01

4x2

lộn xộn quá

Kettingspanner zou je ook in de vrij gewoon moeten horen, belast of onbelast maakt niet heel veel uit qua geluid (doorgaans word ie zelfs wat stiller als je gas geeft omdat ie de ketting strak trekt)
Meestal hoor je m stationair ook prima.

leeg

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
zo morgen kan ik me pasje ophalen met een A erbij :)

Ga van de week eens kijken bij een Honda dominator. Al hoewel me les motor een FZ6-N S2 uit 2010 was lijkt het me toch slim om (zelf kennis) om met iets te beginnen met minder vermogen.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
feli :)

de 250 of 650?

bij beiden zal de voorvering waarschijnlijk slapper zijn dan een verrotte banaan

• gwystyl
  • Laatst online: 14:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

KaWaReZ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 04:53:

de 250 of 650?

bij beiden zal de voorvering waarschijnlijk slapper zijn dan een verrotte banaan
De 250 kan ik je niet aanraden. Daar heb ik op gelest, maar zelfs toen was het een drama om harder dan 90 te rijden. Leuk als je alleen in de stad rijdt en af en toe een dijkje of wat zand, maar niet echt fijn om heel lang snelwegtempo of harder mee te rijden.
Toen ik af en toe een CB500 mee mocht pakken voor de les voelde dat al als een enorme stap voorwaarts, en die staan ook niet echt bekend als powerhouse :)

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 06-07-2010 08:37 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

M14

Gister eens naar de 'speeltuin' geweest :+. Dat is het rondje over de snelweg tussen afslag zegge en rucphen. De op- en afritten zijn een paar lang-doordraaiende bochten :D. Alleen jammer dat je aan het einde van de afrit vol op de rem moet, anders schiet je zo de weg over :P

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Lijkt er wel op. Ik heb het ook op de circuitfiets namelijk. Word binnenkort ook vervangen. Met gas geven en warm worden van de motor word het wat minder maar je hoort duidelijk een ratel.

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34
Ik stond vorige week met een kapotte NAKS langs de kant van de weg. Hiervoor kreeg ik totaal geen 'waarschuwing'. Het kan dus ook plotseling gebeuren!

Gelukkig krijg ik deze week denk ik mijn motor terug! :)

system setup

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

extras:
abs
valbeugel
voorspatbord
handkappen
vario kofferset
hoog scherm
verlaagd zadel

nice to haves:
WPHB F650GS 2000
mat zwarte kappen
smoke of witte knipperlichten
topkoffer
voorvork beschermers
de nieuwe F650GS :)
Daar heb ik ook 70k op gereden, super fietsje! :D
ABS erg prettig.. En de vario koffers, serieus, als je die ooit hebt gehad zijn alle andere koffers troep :P ZO relax, lekker klein + licht in de file, en als je op reis gaat, ff uitklappen, en je kunt bakken meenemen! Super dingen.

Topkoffer moet je niet aan beginnen bij zo'n fiets, gewoon een bagagerol achterop ;)
Voorvork beschermers VANDAAG kopen, want daar is die van mij op verkocht (2 nieuwe binnenpoten nodig :x)

• 4x2
  • Laatst online: 14:01

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:36:
[...]

De 250 kan ik je niet aanraden. Daar heb ik op gelest, maar zelfs toen was het een drama om harder dan 90 te rijden. Leuk als je alleen in de stad rijdt en af en toe een dijkje of wat zand, maar niet echt fijn om heel lang snelwegtempo of harder mee te rijden.
Toen ik af en toe een CB500 mee mocht pakken voor de les voelde dat al als een enorme stap voorwaarts, en die staan ook niet echt bekend als powerhouse :)
Als ie niet/nauwelijks harder dan 90 loopt is ie gewoon ramgaar ;)
De 250 loopt, als je geduld hebt, iets boven de 140.
Kan het weten, heb iets van 35K op zo'n ding rondgeknord (en toen stond ie net over een ton en zoop ie olie :+)

En een CB500 is vrij vlot voor een 500 2-cilinder, een GS500 en ER5 zijn duidelijk langzamer.

leeg

• martjah

martjah

Appel

Ik ben zelf begonnen met een GS500 uit 1994.

ding was officieel 25kw in het echt was ie volle powerrrrrrrr!!!! (35kw ofzo :P)
ik ben zelf een mannetje dat niks weegt en hij liep toch zo'n 180/190 als je plat ging liggen.

ding gekocht voor €1000 euro, 2 jaar op gereden en 0,0 onderhoud (keertje andere achterband en 1x nieuwe olie erop) en daarna weer doorverkocht voor €1000 aan mijn broertje. Broertje weer 2 jaar later doorverkocht voor €1100 omdat hij een nieuwe koplamp erop had gezet.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Pfff sommige mensen leren nooit denken.
Gisteren was ik op de snelweg. Er reed iemand voor me die niet harder reed dan 110 (je mag 120). Ze kon makkelijk naar rechts want daar was
geen verkeer.
Zat me een beetje te irriteren, dus ik sein netjes met me lamp.
En wat krijg ik als respons, begint die #@?% vrouw haar ruiten te sproeien.
Mijn scherm was wel dicht, maar toch is dat niet prettig.
Had de kenteken onthouden en ben naar de politie gegaan. Ik hoopte dat hun er iets mee deden. Maar dat was niet zo, want ik kan niet bewijzen dat zij dat expres had gedaan.

Meer dan ik dacht...

• M14

M14

Spiegel er af schoppen is effectiever :+ En die gebruikt ze toch niet :p

Gister kreeg ik een flesje langs me af, die mn voorganger uit zn raam gooide. Daarna ging ie, zonder reden, een paar keer kort op de rem hangen. Ik gok dat het allebij expres was, aangezien ik er redelijk kort achter reed (meter of 5?). Maargoed, was op een overzichtelijke weg waar je 80 mag en mn voorganger niet voorbij de 65 ging. Nadat er geen tegenliggers meer waren er maar even langs gaan rijden om te bedanken met de thumbs up O-)

• streamnl
  • Niet online
Ik reed er niet kort achter.
Maar ja, het ergste wat nog steeds op 1 staat.
Iemand die een peuk uit de raam gooit en dat ie via mijn borst tussen mijn kruis bleef liggen. Ik wist niet hoe vlug ik op de vluchtstrook moest komen.... Kon daarna een nieuwe zadel kopen omdat er een brandgat in zat.

Meer dan ik dacht...

• iMars

iMars

Full time prutser

streamnl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:39:
Gisteren was ik op de snelweg. Er reed iemand voor me die niet harder reed dan 110 (je mag 120). Ze kon makkelijk naar rechts want daar was
geen verkeer.
Zat me een beetje te irriteren, dus ik sein netjes met me lamp.
En wat krijg ik als respons, begint die #@?% vrouw haar ruiten te sproeien.
Mijn scherm was wel dicht, maar toch is dat niet prettig.
Had de kenteken onthouden en ben naar de politie gegaan. Ik hoopte dat hun er iets mee deden. Maar dat was niet zo, want ik kan niet bewijzen dat zij dat expres had gedaan.
Ken het gevoel, en het is dan soms best moeilijk om jezelf op dat moment te beheersen...

Ik had laatst op de A12 een soort gelijk akkefietje... Ik reed op de meest linkerbaan. Omdat ze met de weg bezig zijn, reed het verkeer daar een gangetje of 90. Het reed lekker door en er was redelijk wat afstand tussen de meeste auto's (en dus ook tussen mij en mijn voorganger). Een één of andere petje met zijn golf vond het niet opschieten en probeerde overal rechts in te halen. Nu ben ik niet zo'n agentje die hem een lesje wil leren, maar als iemand zijn auto vlak voor mijn motor wil gooien, ben ik geen voorstander van en zorg ik ervoor (op een veilige manier) dat hij mij niet rechts inhaalt.

Petje raakte een beetje geïrriteerd en begon bij mij te bumperkleven (heb geen bumper, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel :+ )

Op een gegeven moment was ik het gewoon zat, en liet ik mijn gas ff los... Ik heb toen flink wat rokende banden gezien. Een paar tellen later besef je dan dat het ook anders heeft kunnen aflopen en dat hij gewoon op mij had kunnen knallen...

• Wormaap
Pff, gisteren reed ik ook op'n leuk stuurweggetje achter één of andere Hyunday '4x4' tractor. Als je één keer naar links komt als ik erlangs wil, dan geloof ik nog dat het niet met opzet gaat, maar 10-15 keer? Uiteindelijk kon ik er pas langs toen'ie afsloeg.

En als'ie nu nog eens de maximumsnelheid reed, dan was het nog te doen geweest, maar 40 waar 60 toegestaan is, en 20 waar je 30 mag is gewoon niet meer leuk :|

• snars
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:05:
oo nu snap ik je zorgen. Sja het is wel handig om dat goed uit te zoeken. Al kan ik mij niet voorstellen dat er een probleem zou zijn. mijn intuitie zegt mij dat je de veerweg al op hebt gebruikt voor dat de band aan het frame komt.
Dat is fijn. Ik zal aan je denken als ik head-first door m'n verhoogde kuipruit ga. In ROFLASTC we trust :D
Maar goed een 2003 uitgave van de LC8 voorvork moet een koud kunstje zijn. Heb je WP in belgie al gemailed/gebeld? of anders shocktherapy.nl

Evt kun je echte offroad setup in zo'n 48" zetten door een 5,6Nmm veer erin te plaatsen en sterkere demping erin te krijgen zodat het ding niet gaat deinen en je stabieler rijdt.
Ja, ik denk dat ik er es een belletje naar een veringboer aan ga wagen. Ik zal toch de demping en vering moeten aanpassen (m'n DR heeft meer gewicht op het voorwiel dan een Adv) en dat laat ik waarschijnlijk over aan een expert.
Als ik ADVrider.com mag geloven is het gewoon mogelijk om de veerweg van zo'n 48mm WP-vork aan te passen door intern wat dingetjes om te wisselen.

Dat zullen ze bij jou ook wel hebben gedaan ROFLASTC? Standaard is het zo....aldus Het Internet:

2003 Adventure = 230mm travel
2003 Adventure 'S' = 265mm travel
2004 Adventure = 230mm travel
2004 Adventure 'S' = 265mm travel
2005 Adventure = 210mm travel
2005 Adventure 'S' = 245mm travel
2006 Adventure = 210mm travel (990)
2006 Adventure 'S' = 245mm travel (990)
2007 Adventure = 210 mm travel (990)
2007 Adventure 'S' = 265 mm travel (990)

We komen d'r wel :7

• streamnl
  • Niet online
Ik hoor het wel.
Er zijn ezels met meer verstand dan sommige wegebruikers.
Zou het jaloezie zijn ;)

Meer dan ik dacht...

• iMars

iMars

Full time prutser

M14 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:55:

Gister kreeg ik een flesje langs me af, die mn voorganger uit zn raam gooide. Daarna ging ie, zonder reden, een paar keer kort op de rem hangen. Ik gok dat het allebij expres was, aangezien ik er redelijk kort achter reed (meter of 5?). Maargoed, was op een overzichtelijke weg waar je 80 mag en mn voorganger niet voorbij de 65 ging. Nadat er geen tegenliggers meer waren er maar even langs gaan rijden om te bedanken met de thumbs up O-)
65km/u is ~ 18 m/s. 5 meter is dan 0.27 seconde afstand.
Wel erg kort hoor, ook al voelt dat niet zo.... Als je na gaat dat je gemiddels een seconde nodig hebt om te kunnen reageren...
streamnl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:03:
Ik reed er niet kort achter.
Maar ja, het ergste wat nog steeds op 1 staat.
Iemand die een peuk uit de raam gooit en dat ie via mijn borst tussen mijn kruis bleef liggen. Ik wist niet hoe vlug ik op de vluchtstrook moest komen.... Kon daarna een nieuwe zadel kopen omdat er een brandgat in zat.
Niet kenteken onthouden? De 'klopjacht' ingezet? Ik had het wel geweten als iemand schade aan mijn motor toekent.

• Tankiej
  • Laatst online: 16:29
Ik ben jaloers op jullie :'(
Ik wil ook een motorrijbewijs en een motor! Maar dat wordt hem volgend jaar pas na een half jaar buitenland..
Dan ook nog zoeken naar een rijschool hier in de buurt met motoren waar je als lang persoon een beetje normaal op kan zitten (1,96). En dan heb ik ook nog eens schoenmaat 49/50, dus goed schoeisel vinden zal ook wel een zoektocht worden :')

Maar dat duurt nog minstens een halfjaar, jammer genoeg. Zou niets liever willen dan lekker rijden met dit mooie weer!

• streamnl
  • Niet online
@ imars

Toen dat met die sigaret gebeurde, had ik net een maandje mijn rijbewijs.
Ik was flink geschrokken en al blij dat ik niet gevallen was.
En ik ben hem wezen zoeken maar zonder resultaat.

Meer dan ik dacht...

• M14

M14

iMars schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:19:
[...]

65km/u is ~ 18 m/s. 5 meter is dan 0.27 seconde afstand.
Wel erg kort hoor, ook al voelt dat niet zo.... Als je na gaat dat je gemiddels een seconde nodig hebt om te kunnen reageren...
Het is idd niet erg ruim, maar geen reden om flessen te gooien of onverwacht op de rem te gaan hangen ;).

Overigens gaat je berekening zo niet op aangezien de auto voor me ook nog snelheid heeft en niet ineens stil staat. Daarnaast denk ik dat een seconde reactietijd redelijk ruim genomen is. Neemt niet weg dat 5m te kort is, maar heb er niet zo'n moeite mee als ik de weg daarvoor goed kan overzien en de persoon in kwestie absoluut niet van plan is om door te rijden :P

• Aikon
  • Niet online
Oh vreselijk soms, alleen vanochtend al: 2 baansweg, maar persoon 2 auto's voor me blijft maar links rijden. Auto's die er rechts langs gaan etc, maakt allemaal niet uit. Uiteindelijk rechts er langsgegaan (ben daar niet moeilijk in) en getoeterd en bij het stoplicht een gebaar dat ze naar rechts moest. Volgens mij heeft ze dat toen 1 sec. gedaan zodat er 1 auto langs kon en vervolgens weer links blijven rijden |:(

En even later staat mijn stoplicht in de verte al een tijdje op groen, maar zie iemand van rechts gewoon vol erdoorheen rijden. Gas gegeven, en er vlak langs met de toeter. Mja, wat beter is weet ik niet, want er gold ook gewoon een inhaalverbod :P

@streamnl: ben je serieus naar de politie gestapt dat iemand z'n ruitenwissers aan had gezet? Kom op zeg, dat zou ik wel voor die sigaret hebben gedaan overigens...

Eigenlijk moet je iets van een ei, of afwasbare-verf-bom hebben binnen handbereik zodat je direct wraak kan nemen in dit soort situaties. Spiegel eraf trappen gaat soms wat ver, en is sowieso te straf- en kostbaar.

• streamnl
  • Niet online
Bij de sigaret wist ik alleen nog het type auto. Dus dat had geen nut.
En met die ruiten sproeiers was ik het zat. Dit was de 3de keer dat ik onder gesproeid ben. En ik wou weten of er iets aan gedaan kon worden..

Meer dan ik dacht...

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Ruitensproeigeintje heb ik een maand geleden ook voorgehad. Reed ook achter een wagen die links bleef hangen (trouwens rechts ging sneller!). Begon ook te sproeien (volgens mij niet opzettelijk). Had net een groot gaat langs rechts dus er onmiddellijk voorbij gegaan en er net voor gaan rijden. Daar heb ik dan met mijn rechter hand (dus ja, gas los en vertragen maar >:) ) met enorme bewegingen mijn vizier afgekuist. Met een duidelijk "zwis"gebaar aan het einde. :P Daarna maar gas erop gedaan. Heb dus niet lopen zwaaien met een middelvinger of andere "foute" gebaren gedaan. Het was enkel overacting van een vizier kuisen. Ik hoop dat de boodschap een klein beetje is doorgedrongen. :+

Volvo Classic Club Belgium

• gwystyl
  • Laatst online: 14:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4x2 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Als ie niet/nauwelijks harder dan 90 loopt is ie gewoon ramgaar ;)
De 250 loopt, als je geduld hebt, iets boven de 140.
Kan het weten, heb iets van 35K op zo'n ding rondgeknord (en toen stond ie net over een ton en zoop ie olie :+)

En een CB500 is vrij vlot voor een 500 2-cilinder, een GS500 en ER5 zijn duidelijk langzamer.
Hij ging wel 130 met wat moeite, maar dan hang je wel als een aap aan het stuur, en na het inhalen van een vrachtwagen krijg je een schop naar rechts (zeker als de wind daarvandaan komt). Daar had ik met de CB en later met mijn eigen motoren veel minder last van. Ik vind het wel prettig om enige windbescherming en wat power over te hebben.
In de stad en over dijkjes/buitenweggetjes was de NX wel leuk, omdat hij zo licht en wendbaar is.

• DRAFTER86
  • Laatst online: 09:34
iMars schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:14:
Nu ben ik niet zo'n agentje die hem een lesje wil leren, maar als iemand zijn auto vlak voor mijn motor wil gooien, ben ik geen voorstander van en zorg ik ervoor (op een veilige manier) dat hij mij niet rechts inhaalt.

Petje raakte een beetje geïrriteerd en begon bij mij te bumperkleven (heb geen bumper, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel :+ )

Op een gegeven moment was ik het gewoon zat, en liet ik mijn gas ff los... Ik heb toen flink wat rokende banden gezien. Een paar tellen later besef je dan dat het ook anders heeft kunnen aflopen en dat hij gewoon op mij had kunnen knallen...
Over het algemeen zal het mij worst wezen hoe anderen rijden en zal ik niet snel iemand aanspreken op z'n rijgedrag, maar je moet toch wel een behoorlijke doodswens hebben om op zo'n moment iemand te laten schrikken door hard te vertragen zonder dat je remlicht aan gaat...

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

M14 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:55:

Wat is dat toch met mensen die dingen uit hun raam gooien. Gisteren kreeg ik het doosje van een pak shag voor mijn wielen die een vrachtwagenchauffeur eruit gooide.
Belacheloos! Denk dat ik de volgende keer mijn motor fijn voor die vrachtwagen zet en die man eens even aan z'n oren door z'n raam naar buiten trek!
:+ 8)

BTW iemand in regio zuid-oost NL die zin heeft om vanavond tijdens de wedstrijd fijn te gaan touren (als het een beetje fatsoenlijk weer blijft that is). Dat voetbal kan me gestolen worden maar ik wil wel rijden!

[ Voor 10% gewijzigd door Hayfork op 06-07-2010 13:26 ]

• Aikon
  • Niet online
@drafter: Ja precies, in de auto wel regelmatig bumperklevers gepest op deze manier, op de motor blijft het bij een (in 1e instantie net) handgebaar en hoogstens rustig langzamer gaan rijden met de ogen strak in de spiegels.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

streamnl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:39:
Gisteren was ik op de snelweg. Er reed iemand voor me die niet harder reed dan 110 (je mag 120). Ze kon makkelijk naar rechts want daar was geen verkeer.
Tikkie terug in de versnellingsbak en er rechts voorbij. Ik zie het probleem niet. En naar de politie gaan omdat iemand met de ruitensproeiers sproeit...you got to be kiddin' me... 8)7

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• martjah

martjah

Appel

Bij een bumperklever kijk ik altijd eerst een keertje overdreven achterom om hem te hinten.
2e keer laat ik mijn remlicht een keertje aangaan en als ie dan nog door blijft gaat,
dan laat ik gewoon mijn gas in 1x los (wel met enig beleid zodat ik nog gas bij kan geven dat ie niet achterop klatst)

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:11:
[...]
Lijkt er wel op. Ik heb het ook op de circuitfiets namelijk. Word binnenkort ook vervangen. Met gas geven en warm worden van de motor word het wat minder maar je hoort duidelijk een ratel.
Zojuist ook een nieuwe besteld. Mijn rammelt al erg lang. En heb eindelijk tijd om aan de motor te sleutelen. Dus nieuwe spanner monteren en een quickshifter + gear indicator *O*

Verwijderd

Hayfork schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:24:
[...]

Wat is dat toch met mensen die dingen uit hun raam gooien. Gisteren kreeg ik het doosje van een pak shag voor mijn wielen die een vrachtwagenchauffeur eruit gooide.
Belacheloos! Denk dat ik de volgende keer mijn motor fijn voor die vrachtwagen zet en die man eens even aan z'n oren door z'n raam naar buiten trek!

BTW iemand in regio zuid-oost NL die zin heeft om vanavond tijdens de wedstrijd fijn te gaan touren (als het een beetje fatsoenlijk weer blijft that is). Dat voetbal kan me gestolen worden maar ik wil wel rijden!
Zuid oost? :) maar als we dat dan zondag doen tijdens de finale zelf :) dan heb je ook een grote kans dat ik tegen die tijd een motor gekocht heb, aangezien ik heel ongeduldig ben zal ik vast wel slagen dit weekend :)

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Hehe als ze zondag in de finale tegen Duitsland komen dan wil ik in Duitsland gaan rijden. Mooi met oranje vlaggetjes achterop! Lekker in de limiter trekken @ overvolle pleinen

• M14

M14

Wtf, eerst gaan rijden tijdens de wedstrijd omdat je niks met voetbal hebt. En als ze dan toch in de finale staan rijden met oranje vlaggetjes? Dat kan echt niet :+.

Vanavond heb ik geen tijd, zit in Breda en ga straks in Antwerpen voetbal kijke :P. Komende zondag ben ik overigens wel van plan te gaan rijden. Dus als je een leuke route weet houd ik me aanbevolen :).

Verwijderd

Venray is trouwens wel weer erg zuid :)

• iMars

iMars

Full time prutser

streamnl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:35:
@ imars

Toen dat met die sigaret gebeurde, had ik net een maandje mijn rijbewijs.
Ik was flink geschrokken en al blij dat ik niet gevallen was.
En ik ben hem wezen zoeken maar zonder resultaat.
Ah dat wist ik niet...
M14 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:51:
[...]

Het is idd niet erg ruim, maar geen reden om flessen te gooien of onverwacht op de rem te gaan hangen ;).

Overigens gaat je berekening zo niet op aangezien de auto voor me ook nog snelheid heeft en niet ineens stil staat. Daarnaast denk ik dat een seconde reactietijd redelijk ruim genomen is. Neemt niet weg dat 5m te kort is, maar heb er niet zo'n moeite mee als ik de weg daarvoor goed kan overzien en de persoon in kwestie absoluut niet van plan is om door te rijden :P
Ongeacht wat je voorganger doet, jij hebt maar twee wielen en een auto 4. Een auto kan zijn rem intrappen (en met ABS sta je erg snel stil). Als jij je motor niet goed beheerst, rem je of te weinig en bots je tegen de auto op, of je remt teveel, en je voorwiel blokkeert... met een beetje geluk kan je optijd remmen.

Mijn berekening klopt toch wel hoor.
65km/u = 65000m/u = 1083,33m/min = 18,06m/s
Elk seconde leg je ~ 18 meter af. Dus over 5 meter doe je 5/18 seconde over.

Dat het in de praktijk minder vaak voorkomt dat iemand heel erg hard remt, en heb je meestal wel geluk dat je dan nog optijd kan remmen. Maar wat denk je als er een kettingbotsing gebeurd. Dan wordt de auto voor je geholpen om nog sneller af te remmen dan alleen met de rem...

Ik betrap me ook af en toe dat ik te dicht op mijn voorganger zit. Tijdens spits/file rij ik sowieso meer tegen het midden van de weg, zodat ik kan uitwijken mocht het nodig zijn...
Hayfork schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:24:
[...]

Ik zou het niet opnemen tegen een vrachtwagen, dat verlies je gehaaid :+

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:13:
Venray is trouwens wel weer erg zuid :)
Dat is het meest noordwestelijke punt van limbur dus het kan nog zuidoostelijker ;)

Maar ik ben best bereid een beetje richting E'hoven of die kanten te komen

• snars
  • Niet online
martjah schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:46:
Bij een bumperklever kijk ik altijd eerst een keertje overdreven achterom om hem te hinten.
2e keer laat ik mijn remlicht een keertje aangaan en als ie dan nog door blijft gaat,
dan laat ik gewoon mijn gas in 1x los (wel met enig beleid zodat ik nog gas bij kan geven dat ie niet achterop klatst)
Ik weet niet....dit soort "interacties" aan gaan met koekblikkers is altijd een risico. Ik kan me zo twee situaties herinneren waar een gebaar of zelfs een verkeerde blik richting automobilist leidde tot een soort achtervolging of een doelbewuste poging om me van de weg te rijden. Er zitten meer overspannen mafkezen tussen dan je denkt en je geeft ze alleen maar een aanleiding om terug te klooien. Gevaarlijk spelletje als je in de auto zit - laat staan op de motor.

Een tweakert vatte het ooit treffend samen met...
ROFLASTC schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:53:
Het zijn allemaal bruinhemden, ik ben nog nooit op de weg ,bijna, het leven uitgedrukt door een motor. Blikken des te meer. :7
Je kunt volgens mij beter als een autist door het verkeer gaan, je irritaties voor je houden, "hoffelijk" zijn en zoveel mogelijk de ruimte opzoeken. Met een gebaar iemands rijgedrag veranderen lukt alleen als je zo'n geel pakje, van die strepen op je motor en een gun aan je broek hebt.

Eén keer dreigde een Zwitser me tegen een andere auto te pletten, omdat hij het blijkbaar niet goedkeurde dat we met een hele groep motoren in snikheet weer door de file reden. Mag ook niet in Duitsland, maar bemoei je met je eige. Ga zelf maar es in de brandende zon staan met een pak aan, een helm op en zo'n straalkachel tussen je benen. Normaal zou ik rustig wachten of een ander gaatje zoeken - ik kom er toch wel langs - maar ik kon opeens geen kant op......in een reflex m'n laars tegen z'n deur geramd. Bij die mogelijkheid had ie zelf blijkbaar ook niet stil gestaan en ging aan de kant....snel doorgereden, doeeei :+

Verwijderd

Hayfork schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:39:
[...]

Dat is het meest noordwestelijke punt van limbur dus het kan nog zuidoostelijker ;)

Maar ik ben best bereid een beetje richting E'hoven of die kanten te komen
Arnhem is meer richting Duitse grens. Maargoed ik kan sowieso niks beloven. Ik wil zaterdag even kijken naar de Nightster, ik zag m ook in Engeland en Duitsland staan, maar dat was allemaal vrij standaard en 1000/1500 euro goedkoper, maarja dan moet je nog invoeren en er zelf andere uitlaten op zetten + andere extra's.

• Youk

Youk

Volvo For Life

iMars schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:16:
...

Ik zou het niet opnemen tegen een vrachtwagen, dat verlies je gehaaid :+
Ja, maar is zo moeilijk spiegeltje trappen hé. :P

@snars: waar is die gezellige opmerking van je plots naartoe? Ik kreeg er al zin in! :+

[ Voor 16% gewijzigd door Youk op 06-07-2010 14:47 ]

• M14

M14

iMars schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:16:

[...]

Ongeacht wat je voorganger doet, jij hebt maar twee wielen en een auto 4. Een auto kan zijn rem intrappen (en met ABS sta je erg snel stil). Als jij je motor niet goed beheerst, rem je of te weinig en bots je tegen de auto op, of je remt teveel, en je voorwiel blokkeert... met een beetje geluk kan je optijd remmen.

Mijn berekening klopt toch wel hoor.
65km/u = 65000m/u = 1083,33m/min = 18,06m/s
Elk seconde leg je ~ 18 meter af. Dus over 5 meter doe je 5/18 seconde over.

Dat het in de praktijk minder vaak voorkomt dat iemand heel erg hard remt, en heb je meestal wel geluk dat je dan nog optijd kan remmen. Maar wat denk je als er een kettingbotsing gebeurd. Dan wordt de auto voor je geholpen om nog sneller af te remmen dan alleen met de rem...

Ik betrap me ook af en toe dat ik te dicht op mijn voorganger zit. Tijdens spits/file rij ik sowieso meer tegen het midden van de weg, zodat ik kan uitwijken mocht het nodig zijn...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat op iemand zn bumper hangen niet slim is :), alleen heb ik af en toe weinig gedult en wil dat wel eens gebeuren. In files ed hou ik sowiezo meer afstand, dan is het eerder 20 meter :P.

De berekening wat betreft de afgelegde afstand klopt wel. Maar het is niet zo dat je maar 5/18 sec. hebt om te reageren. In princiepe is die 5m langer aangezien de voorganger ook nog snelheid heeft en dus ook afstand aflegt.

Is het niet relevanter om de verschilsnelheid te pakken in deze berekening? Dan zie je hoe hard je inloopt op de voorganger.

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:45:
[...]

Arnhem is meer richting Duitse grens. Maargoed ik kan sowieso niks beloven. Ik wil zaterdag even kijken naar de Nightster, ik zag m ook in Engeland en Duitsland staan, maar dat was allemaal vrij standaard en 1000/1500 euro goedkoper, maarja dan moet je nog invoeren en er zelf andere uitlaten op zetten + andere extra's.
Vanuit Duitsland ook andere uitlaten?
Die hebben toch gewoon eenzelfde goedkeuring als heel Europa en dus vrij in te voeren zonder speciale aanpassingen?

Ik heb afgelopen vrijdag dus mijn diversion 900 geimporteerd. (Belastingdienst laat btw nog steeds op zich wachten met die BPM-acceptgiro). Keuring was niet meer dan wegen en chassisnr bekijken, dus ik kan me niet voorstellen dat ze bij zo'n nightster die een Europese goedkeuring heeft echt gaan kijken naar een uitlaat of de extra's.

Btw: Wat is jouw richtprijs voor een nightster?

Verwijderd

Nee, andere uitlaten voor de leuk :) Standaard Harley klinkt nog wat tam. Maar wat ik kan zien aan de foto zijn er meer extra's aan, en dan is de prijs nog wel ok, als je de prijzen van de standaard Nightsters ergens anders ziet.

Nieuw gaat me net wat ver, staan ze er voor 11,5K en dan is 8K voor 25.000 kilometers op de teller nog wel redelijk :) maarja, eerst maar eens zien of ie er nog staat van het weekend.

Richtprijs? ach, die heb ik niet, ik wil leuk rijden en eigenlijk (stiekem) niet rustig beginnen 'omdat je er nog in moet komen'. :) Richtprijs is beneden de 10K, aangezien ik dat niet heb, en van 9K krijg ik ook kriebels.

word nog krap of ik er op pas btw. net wat aan de hoge kant nog, maargoed dat is dan echt een kwestie van heel lichtjes de vering strakker zetten en/of iets dikkere schoenen halen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 15:09 ]

• snars
  • Niet online
Youk schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:45:
@snars: waar is die gezellige opmerking van je plots naartoe? Ik kreeg er al zin in! :+
Ik weet niet, misschien is dat een nieuw anti-aanzetten-tot-haat-filter? :P

• Youk

Youk

Volvo For Life

Kwam op mij toch eerder over als jeugdkamp met kampvuur O-)

• haakjesluiten
KaWaReZ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 04:53:

de 250 of 650?

650 uiteraard.

Maar ik zit ook nog naar wat andere motoren te loeren.

[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 06-07-2010 17:10 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

snars schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:14:
[...]

Dat is fijn. Ik zal aan je denken als ik head-first door m'n verhoogde kuipruit ga. In ROFLASTC we trust :D

Ja, ik denk dat ik er es een belletje naar een veringboer aan ga wagen. Dat zullen ze bij jou ook wel hebben gedaan ROFLASTC? Standaard is het zo....aldus Het Internet:

We komen d'r wel :7
ja heuj als je band maar niet aan je blok komt hea. :P

Ik zelf heb 'm gister eens met spanbanden helemaal aangetrokken en dan haalt de band ook de oliebak. Ikzelf heb dus iid de poten anders laten vullen maar dan door WP zelf wel. Ik ben iig neit eigenhandig aan de slag gegaan. Zo'n 48 zal toch wel passen? Ik heb een keer of wat een DR gezien met orginele WP poten uit een adventure.

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag een nieuwe set Dunlop Sportsmarts laten monteren.

Vorige keer was ik bij de dealer meer dan 500 euro kwijt voor 2 banden en montage. Deze keer was ik dat dus niet weer van plan. Ik heb online een set banden besteld en vandaag laten monteren door Jeroen Oost Banden. Die gast komt voor een nette prijs aan huis en vervangt de banden voor je. Als je in omgeving Arnhem woont is dit zeker een aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/10rib10.jpg

Ik ben nu zo'n beetje 150 tot 200 euro goedkoper uit dan bij de dealer. Ik vind helemaal niet erg om 50 euro meer te betalen, maar ik vind dit verschil gewoon te groot.

Over de banden kan ik nog niet echt wat zeggen omdat ik de siliconenlaag die er op zit nog eraf moet rijden.

Gisteren ook maar een paar burnouts gemaakt om de oude band op te maken.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KPx--omamlk&feature=channel]

Niets bijzonder natuurlijk maar ik vond het wel even leuk om te doen.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Volgende week mijn eerste rijles!
Een voertuig dat meebeweegt met mij vind ik tot nu toe veel leuker en fijner rijden dan een statische auto (hoewel dat alleen scooter/fiets ervaringen zijn :+)

De instructeur zei dat ik een stevige jas aan moet. Hoewel ik op dat moment er niet aan dacht verder te vragen, heb ik er eigenlijk niet zoveel zin in om een dikke winterjas te gaan dragen. Of is dat echt wel 'nodig'? :)

• KaWaReZ
Ben je wel eens met je fiets op je plaat gegaan?

nu je fiets volhangen met 150kg lood (minimaal) en daaronder vallen met een snelheid van minimaal 30..

Als je geen motorkleding hebt : dikke stevige (liefst leren) jas, spijkerbroek (evt nog wat eronder), en kisten (met "enkelbescherming" )

Weet niet waar je woont, maar je zou wellicht van iemand eea kunnen lenen.

Let wel, eenmaal ingepakt zweet je je de ****** , maar je kunt op een mooie zomerdag een keertje langs de EH gaan of je even mag kijken naar de gevallen motorrijders zonder beschermende kleding...
kan je vertellen dat het geen pretje is :+

Maar hier spreekt ook weer iemand die ten allen tijde compleet in leer (ongeacht temperatuur) op de motor stapt en ook aardig wat km's doet.

[ Voor 10% gewijzigd door KaWaReZ op 06-07-2010 18:06 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met een stevige jas bedoelt 'ie een jas waar wat beschermstukken inzitten op de "glijd-plekken". Als je onverhoopt een schuivertje maakt dan wil je dat écht niet doen met een jasje waar niet van die dingen inzitten.

Zelfde geldt óók voor je broek, laarzen én handschoenen overigens.

Maar met een eerste les kom je vaak niet aan schuiven toe als het goed is _O-

edit:
En hier óók altijd in full-leather ... óók toen het vorige week 36 graden was en die fiets van me daar nog eens een schepje extra bovenop deed door de warme lucht in m'n kruis te blazen als ik weer eens niet door kón rijden... Reden daarvoor: Zie verhaaltje van Kawarez.

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 06-07-2010 18:11 ]

• SH4D3H
KaWaReZ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:05:
Ben je wel eens met je fiets op je plaat gegaan?
Mja, fiets, scooter, skates achter scooter, you name it :+
Let wel, eenmaal ingepakt zweet je je de ****** , maar je kunt op een mooie zomerdag een keertje langs de EH gaan of je even mag kijken naar de gevallen motorrijders zonder beschermende kleding...
kan je vertellen dat het geen pretje is :+
Ik snap dat beschermende kleding belangrijk is, maar je gaat in je eerste les toch niet direct over N-wegen scheuren? Ik weet niet precies hoe het gaat verlopen, maar ik dacht niet direct aan hoge snelheden en gevaarlijke valpartijen, maar ik heb echt geen idee.

Verder was ik sowieso van plan om, als het bevalt, snel kleding aan te schaffen.
Tips voor een goede (en redelijk geprijsde ;)) winkel in de buurt van Rotterdam? (naast martijnsmotorkleding die ik al eerder in de topic vond)

[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 06-07-2010 18:14 ]

• PilatuS
  • Niet online
SH4D3H schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:12:
[...]

Mja, fiets, scooter, skates achter scooter, you name it :+

[...]

Ik snap dat beschermende kleding belangrijk is, maar je gaat in je eerste les toch niet direct over N-wegen scheuren? Ik weet niet precies hoe het gaat verlopen, maar ik dacht niet direct aan hoge snelheden en gevaarlijke valpartijen, maar ik heb echt geen idee.

Verder was ik sowieso van plan om, als het bevalt, snel kleding aan te schaffen.
Tips voor een goede (en redelijk geprijsde ;)) winkel in de buurt van Rotterdam? (naast martijnsmotorkleding die ik al eerder in de topic vond)
Met je eerste les kan je best op een 80 weg komen. Met die snelheid vallen zonder voldoende bescherming is zeker wat van je vel missen.

Heeft de rijschool geen kleding voor je ? Voor zover ik weet heeft zo'n beetje iedere rijschool wel een paar jassen hangen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zelfs toen ik nog brommer reed had ik altijd een lange (spijker)broek aan,minstens een spijkerjack en handschoenen (helm ook uiteraard). Ik ben gelukkig maar één keer op mijn plaat gegaan met ongeveer 30 (in een lange bocht langs een drukke weg) en ik gleed op mijn achterwerk over de straat. Slijtplekken op de bips (broek wat door op die plekken) en ellebogen van mijn jack waren weg. Ik had een beetje 'gestuurd' met ellebogen en voeten want ik ging recht op een hele dikke boom af. Op zich zegt dat allemaal genoeg. Met de motor gaat het allemaal wat harder, en hoewel het niet mijn doel is om te vallen (ik ga er ook vanuit dat ik nooit ten val kom) vind ik beschermende kleding noodzakelijk. Liever een beetje zweet dan de vellen eraf.

En bergschoenen of kistjes zijn niet voldoende.

Spijkerbroeken met Kevlar enzo zijn leuk als je alleen maar af en toe een dijkje pakt en dus nooit boven de 80-100 komt, maar je kiest niet uit op welke manier je het asfalt kust. Als je alleen maar uit de bocht schuift is het al gauw goed, maar écht motorkleding met goede protectoren hebben ook nog een schokabsorberende functie. Ze zijn bovendien ook geschikt om over langere stukken te schuiven. Na mijn glijpartij met 30kmh was de bips bést warm moet ik zeggen...
Mijn eerste motorpak was absoluut een goedkoop prul van plastic. Lekker warm in de zomer, maar ik begon met lessen in de herfst. In de zomer lessen lijkt leuk, maar dat is het niet ivm je kleding en het feit dat je vaak stilstaat en/of bij lage snelheden je dingen doet.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Bergie

Lekker belangrijk...

Hehe, ik heb ook eindelijk duidelijkheid over de motor.
Ik krijg al met al nog zo'n 3300 euro terug incl het 'wrak'. Dus daar kan ik hem wel weer voor opknappen en een nieuwe helm kopen :) De broek laat ik door mijn moeder met naald en draad wel weer even fixen en ik wilde toch nog een leren pak kopen dus dat kan nu ook mooi :P

Yamaha MT-09

• KaWaReZ
Martijns Motorkleding

2e hands is ook veel te vinden (motor-forum). Veel mensen die nauwelijks rijden ;)

Lengte en gewicht. 1 of 2 delig leren pak voor 100 euro, laarzen zou ik wel nieuw/bijna nieuw aanschaffen en natuurlijk je helm.

Snelheid is het probleem niet.. als je valt... het is wat je tegenkomt ;)
Er zijn zat mensen die bij de eerste de beste bocht (straat uit, afslaan), zich verremmen of iets anders "stoms" doen, waardoor ze neergaan. Meestal loopt het af met een schrammetje en een krasje, soms ook met botbreuken (ongelukkig neerkomen).
Veel kleding beschermt je daartegen.

Martijns motorkleding is een goeie, werken 2 martijnen met beide verstand van zaken en voor nieuw spul is die zaak één van de goedkopere. (Als ik wat nieuws wil kijk ik daar altijd eerst even).

Mocht je in de buurt van Den Haag zijn/komen om kleding te gaan uitzoeken, DM me.. als het meezit heb ik even tijd en wil je graag wel even een uurtje helpen met passen en (bekritiseren) advies geven :+ .

Tip van flip : als je leven je lief is en je van plan bent veel te gaan rijden, koop dan geen kleding van de Lidl...
Hou er rekening mee dat na aanschaf van je eerste kledij, je over een half jaar oid "beter weet" wat lekkerder zit en "veiliger" is. (Je komt als het goed is in aanraking met andere motorrijders enzo, je leert weer meer bij). Waardoor je vervolgens toch "betere" kleding gaat aanschaffen. Meestal is dat dan best prijzig.

Eerste kledij zou ik (2ehands 100-200) max 350 voor reserveren, over een half jaar weet je beter en kun je doen wat je wilt :+
Meeste mensen hebben 2 type kledij : leer voor in de zomer en textiel voor in de winter.
Met de huidige hitte wil je niet met textiel (tenzij het doorwaai is) op de fiets zitten.. zweet je je echt helemaal tepletter.

Op motor-forum.nl is er ook een Rotterdam topic, waar je in ieder geval al vriendjes kunt maken :+ (en even zoeken naar "Da Liks" van RWP ... gewoon als je veel vrije tijd hebt :+ )

• KaWaReZ
@Bergie: weet niet welke fiets met wat voor schade, maar is een andere niet "verstandiger" ? en deze in delen verkopen? (of evt blok houden).

tijdje niet meegelezen :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Heeft die rijschool behalve de kledingdeficiëntie nog andere gebreken? Vind 't maar raar dat ie geen kleding voor leerlingen heeft, ik zie eigenlijk alleen maar lessers in rijschooloutfit!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Bergie

Lekker belangrijk...

KaWaReZ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:33:
@Bergie: weet niet welke fiets met wat voor schade, maar is een andere niet "verstandiger" ? en deze in delen verkopen? (of evt blok houden).

tijdje niet meegelezen :+
Mwah, misschien wel :P Maar ik vind deze (zx-7r) nog veel te leuk om al weer wat anders te gaan rijden. Ik heb er nog geen 3k mee gereden volgens mij. En zo heel veel mankeert er eigenlijk niet aan. Andere demper (uitlaat heb ik al 2e hands gehaald), nieuw subframe + achterste kuipdeel. en hij rijdt in principe weer (muv wat krassen)

Yamaha MT-09

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vandaag AVB gehaald! Op naar de theorie en AVD!

• DECOY88
(overleden)
vanmiddag me gs verkocht samen met de halve inhoud van de garage. ;w Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020114Small.jpg

• SH4D3H
steveman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:42:
Heeft die rijschool behalve de kledingdeficiëntie nog andere gebreken?
Wellicht ben ik degene met de deficiëntie :+
Ik zal deze week nog even extra informeren als ik in de buurt ben. Ik hoefde zelf iig geen handschoenen of helm mee te nemen :+ Het zou ook gewoon kunnen dat over mijn jas gewoon nog een van hun jassen komt, maar daar heb ik niet naar gevraagd. Wellicht is het gewoon om te zorgen dat ik sowieso niet in m'n korte broek met hawaiishirt aan kom zetten :P

• haakjesluiten
vreemd meestal heeft een rijschool zelf kleding....

Vind beetje apart iig. Ik ging dus wel in shirt en korte broek naar me motor rijles want dat motor pak is al warm genoeg van zijn eigen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:38:

Ik ben nu zo'n beetje 150 tot 200 euro goedkoper uit dan bij de dealer. Ik vind helemaal niet erg om 50 euro meer te betalen, maar ik vind dit verschil gewoon te groot.
Dus wij komen bij jou op de koffie als we voor weinig nieuwe bandjes laten omleggen 8) _/-\o_

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:53:
[...]

Dus wij komen bij jou op de koffie als we voor weinig nieuwe bandjes laten omleggen 8) _/-\o_
Ik vind het prima :P

Je kan ook gewoon naar die gast toe en het daar laten doen. Scheelt je nog eens 13 euro. De vraag is alleen hoe je 2 banden mee gaat nemen op de motor.

Volgens mij kon je de banden ook van de site waar ik ze besteld direct bij hem laten bezorgen, dan is het banden meenemen opgelost.

Ik was vandaag 63 euro kwijt voor het geheel. Daar zit dus echt alles bij wat er gedaan moest worden en ook voorrijkosten. Als je naar hem toe gaat kost het je maar 50 euro voor 2 banden inclusief alles qua (de)montage.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 06-07-2010 20:09 ]

• KaWaReZ
Bergie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:54:
[...]

Mwah, misschien wel :P Maar ik vind deze (zx-7r) nog veel te leuk om al weer wat anders te gaan rijden. Ik heb er nog geen 3k mee gereden volgens mij. En zo heel veel mankeert er eigenlijk niet aan. Andere demper (uitlaat heb ik al 2e hands gehaald), nieuw subframe + achterste kuipdeel. en hij rijdt in principe weer (muv wat krassen)
ooooo

dacht aan een voorwiel dat naast je achterwiel stond

• DECOY88
(overleden)
gratis gewoon zelf doen. eerste set moest gebalanceerd worden omdat ik het gele rondje niet bij het ventiel gedaan had. bij de 2e set wel en die waren meteen goed.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:09
PilatuS schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:17:
[...]

Met je eerste les kan je best op een 80 weg komen. Met die snelheid vallen zonder voldoende bescherming is zeker wat van je vel missen.

Heeft de rijschool geen kleding voor je ? Voor zover ik weet heeft zo'n beetje iedere rijschool wel een paar jassen hangen.
Inderdaad. Mijn rijschool doet de voertuigbeheersing in een plaats verderop en de eerste les dus zelfstandig daar naartoe gereden over de 80km/u weg. Kwam nog goed uit dat ik de avond ervoor op internet even had gekeken wat waar zit mbt schakelen en koppelen :P Verder doe je natuurlijk niets geks op zo'n eerste rit.

Trickier is dat de instructeur een beetje een opportunist is en het aantrekken van kleding ed. tijdverspilling vindt ondanks dat het beschikbaar is. Eerste les ging dus wel in motorjas maar zonder motorbroek (spijkerbroek). De les erop heb ik m'n eigen verantwoordelijkheid alsnog genomen en een pak geleend :) Handschoenen had ik al en schoenen voorlopig de bergwandelschoenen. Binnenkort een keer laarzen en helm aanschaffen.
Victor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:54:
Vandaag AVB gehaald! Op naar de theorie en AVD!
Dan zijn we even ver :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 06-07-2010 20:21 ]

Pagina: 1 ... 202 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.