Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 201 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.141 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:15

steveman

Comfortabel ten onder

Fantastisch van die discussies soms...

Hoe denk jij dan dat je een motor stuurt? -Door je gewicht te verplaatsen natuurlijk!

Ook in een lange bocht kun je beter geleidelijk meer gas geven, zo heb je ook nog eens meer snelheid aan het eind. -Nee man, dat kan alleen bij een korte knik.

Als je gas geeft, komt de achterkant om hoog! -Nee man 8)7

...dat sommige mensen niet vaker crashen... ;)

20000ste reactie in dit topic *O*

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 01-07-2010 19:14 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:00:
@rolflastc met hoeveel km op de klok heb je hem verkocht? km of 73 000?
als ik het goed heb onthouden rond 80K

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zou dit hem kunnen zijn?

marktplaats

zelfde stuur, handkappen en voor remschijven.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:21:
zou dit hem kunnen zijn?

marktplaats

zelfde stuur, handkappen en voor remschijven.
Omfg dat is 'm.!!! zelfde barstje in de tripmeter

eidt: met dezelfde banden en remmen als toen ik 'm verkocht... en een orginele demper en grote knippers er weer op... naja zeg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3519/3279061618_bba63fe071_z.jpg

Toen'ie van mij was wassie veel mooier :Y

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 01-07-2010 19:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Het is dus niet de accu.. :| Geeft netjes 12V aan en de Optimate gaf ook na de test aan dat accu in orde was.
Ook het startrelais kortsluiten door middel van een schroevendraaier heeft geen nut gehad.
Het relais tikt nog wel bij het 'starten' maar thats it.

Ik ben bang dat ik eens mijn startmotor uit elkaar kom aan het halen en daar maar eens naar moet gaan kijken.
Sleutelen is heel leuk als je weet waar je zoeken moet :P

@rofltastic nu vast in een nog nostalgischere bui ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DECOY88
(overleden)
toevallig nog wat verborgen gebreken ofzo of is hij bij jou altijd perfect behandeld en onderhouden?

en met hoeveel km heb je hem gekocht en verkocht?

[ Voor 20% gewijzigd door DECOY88 op 01-07-2010 19:35 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Saffie_time schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:25:
Het is dus niet de accu.. :| Geeft netjes 12V aan en de Optimate gaf ook na de test aan dat accu in orde was.
Ook het startrelais kortsluiten door middel van een schroevendraaier heeft geen nut gehad.

Ik ben bang dat ik eens mijn startmotor uit elkaar kom aan het halen en daar maar eens naar moet gaan kijken.

Hij hoort 12.5~12.7 aan te geven. En ook de optimate heeft het niet altijd goed ;)

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:34:
toevallig nog wat verborgen gebreken ofzo of is hij bij jou altijd perfect behandeld en onderhouden?

en met hoeveel km heb je hem gekocht en verkocht?
Heeft van mij alle liefde gekregen maar geen verborgen gebreken. Hij staat nu te koop met een hoop onderdelen die ik heb gekocht en de banden waren toen al halverwege. Zo aan de foto te zien heeft ze lang stilgestaan met die platte bandjes.

km stand @ koop 15K en @ verkoop 83K

edit: dat ik er zoveel op heb gereden in 5 jaar :P

nog vreemder: ik heb 'm omgeruild in Harderwijk tegen de Adventure. Ik heb de KTM in Krommenie in onderhoud bij Verpalen en mijn oude AT staat ineens in Zaandam te koop...

[ Voor 16% gewijzigd door ROFLASTC op 01-07-2010 19:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

charrel schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:40:
een f2 is al wat ouder, toen hadden ze nog geen eco-dip ;) . Hij zal wel wat te rijk staan bovenin, zet hem anders is ergens op de testbank om dat te laten meten. Zit het uiteinde van je uitlaat vol met roet of valt dat mee?
Als je hem van 13.000 naar 7000 laat terug vallen komt er altijd onverbrande benzine in je uitlaat, dat zal op een gegeven moment ontbranden wat de steekvlam veroorzaakt. Op zich niets raars aan, alleen een hoop motoren hebben een schottendemper een absorptiedemper (open) laat de steekvlam gewoon naar buiten schieten.
Roet valt [volgens mij?] best mee...

Maar dat die te rijk loopt, kan dat ook verklaren waarom hij niet naar zijn top klimt? Soms is 200 al lastig om te halen.

Ook, vooral in 5de en 6de, als ik gas geef.. valt hij eerst precies dood zeg maar, voor een halve seconde en dan herpakt hij, mss dus omdat hij te rijk staat en even "verzuipt" ?

De Nederbelg !

• DECOY88
(overleden)
en die heeft hem vorige zomer bij arjan brouwer vandaan gehaald.
Heb hem vorig jaar juni gekocht bij Arjan Brouwer Putten, inclusief afleverbeurt. sindsdien 5000 km gereden alleen bij mooi weer wat toertjes en vakantie naar schotland afgelopen mei

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:03:
en die heeft hem vorige zomer bij arjan brouwer vandaan gehaald.

[...]
Weinig mee gereden iig.maar ik denk dat het weer een knutselklus zou zijn om 'm weer top fit te krijgen.

And it goes BRAAAAAPP!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01

weet je zeker dat het je startmotor is?
auto-accu al geprobeerd?

eventuele junctionbox/startrelais kan niet aangezien je al met de schroevedraaier bezig bent geweest...
maar heb t eerste verhaal niet meegekregen

• Saffie_time
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik ben er wel redelijk zeker van ondertussen ja.
Net van de + pool van accu (die ook naar startrelais loopt) een kabel naar de aansluiting op de startmotor gezet met 0 resultaat.
Normaal gesproken zou hij (ook al krijgt de startmotor te weinig sap) iets moeten doen. Aangezien hij helemaal niets doet ben ik nu wel redelijk zeker.
Afgelopen zomer een gereviseerd model ingekomen :(.
Aantal volts en amperes zijn volgens werkplaatshandboek binnen alle grenzen dus voor zo ver mijn simpele brein het kan bedenken moet het dan ook nog werken.
Ach ja morgen weer een dag om te knutselen :)

Edit:
@zwaardere accu --> ga ik morgen proberen 'just to be safe'.
Thnx voor de tip.

[ Voor 7% gewijzigd door Saffie_time op 01-07-2010 21:56 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• KaWaReZ
probeer een zwaardere accu, autoaccu eraanhangen of een booster... even 100% uitsluiten

[ Voor 54% gewijzigd door KaWaReZ op 01-07-2010 21:48 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Kijktipje, Fifth gear heeft Charley Borman op bezoek, op z'n GS :) Offrrroaden!

Nu ik 't gezien heb... don't bother...

[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 01-07-2010 22:55 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:01

4x2

lộn xộn quá

Kunt m even met startkabels aan een auto hangen en kijken wat ie dan doet (zowel op de knop als doorverbinden)
Kans zit dr wel in dat je startmotor aan puin is, als je geluk hebt is het alleen het koolborstelsetje (wat gemiddeld genomen een 30-40 euro kost, inclusief het grondplaatje)

Meet wel meteen je dynamo/laadspanning, goldwings hebben dr een handje van om de dynamo te slopen en dan kan je blok dr uit.

leeg

Verwijderd

Wormaap schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:24:
Gefeliciteerd Enzo *O* Je kon je lesmotor toch gunstig overnemen?
Nee dat was meer voor de grap, ja hij moest er wel vanaf, maar goed, die dingen hebben gewoon wat schade en ik heb zelf ook zat mis geschakeld, dus zit er vast meer onderhoud in straks (zeker als 10-15 andere leerlingen hetzelfde doen met dat ding). Er stond er nog wel een in de garage zei de man, maar die heb ik niet gezien, moet nog eens terug op de koffie nu ik mijn rijbewijs heb en eens zien hoe serieus het allemaal was.

• Exigence
  • Laatst online: 16:59

Exigence

dnkroz

DRAFTER86 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:26:
[...]

Mooi ding!
Ik heb het Yamaha broertje:
[afbeelding]

Afgelopen weekend even groot onderhoud gedaan:

[afbeelding]

- Kettingset + kettingwielen vervangen
- Nokkenasketting vervangen
- Nieuwe Iridium bougies (gaat hij loeihard van, woohoo!)
- Nieuwe dogbones waardoor de achterkant +- 25mm omhoog komt
- Nieuwe GPS-houder gebeund
- Nieuwe olie+koelvloeistof
- Klepspeling gecheckt
- Nieuwe voorband+crossbinnenband (heerlijk die tubetype bandjes, prima zelf te doen)

Vooral met de GPS-houder ben ik wel content:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mezelf weer even een pak geld bij Touratech en Ram-mount bespaard...
Is dat zo'n Ebay GPS ding met Windows CE 5.0 er op? Welk type is dat, want zo te zien zit er een jackplug aansluiting op. Wat zijn jouw ervaringen er mee?

Ik zoek nog zo iets voor op de motor, een goedkoop GPS ding met Windows CE zodat ik daar TomTom of iets dergelijks zelf op kan zetten met een jackplug voor helmspeakers :)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
Exigence schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:21:
[...]

Is dat zo'n Ebay GPS ding met Windows CE 5.0 er op? Welk type is dat, want zo te zien zit er een jackplug aansluiting op. Wat zijn jouw ervaringen er mee?

Ik zoek nog zo iets voor op de motor, een goedkoop GPS ding met Windows CE zodat ik daar TomTom of iets dergelijks zelf op kan zetten met een jackplug voor helmspeakers :)
Het is de Mando 4301, was laatst in de aanbieding bij iBood voor 70,-. Inderdaad gewoon CE 5.0.
Ik ben zelf nogal fan van iGo, echt ideaal. Gisteren nog een stuk met de nieuwe iGo Primo gereden (gewoon een ander SD kaartje gemaakt met dezelfde map en programma namen maar dan met een nieuwe iGo, werkt prima). Voordeel is dat die nieuwe iGo een MP3 speler heeft _/-\o_
Beviel prima! Verder voelt het apparaat wel degelijk aan, en klikt de USB-voeding met een mooi klikje er in, dus die zal er niet zo snel uit rammelen zoals bij een maat van mij.
En tsjah, voor 70,-.... ook al rammelt hij in 5 jaar 5x kapot, dan nog is het goedkoper gewoon steeds zo'n ding te kopen dan een Zumo. (en ik vind iGo véél functionelen dan een Zumo)

Ik durf wel te stellen dat hij voor op de weg écht ideaal is, makkelijk routes laden, zelfs makkelijk routes maken op dat ding, heldere interface etc.
Mocht je het toch kut vinden dan kun je er altijd nog TomTom opzetten :)

Edit:
Gisteravond bij Kalsbeek in Zwolle nog even een zomerjasje + regenjack gescoord, een Rev'It Air voor 100,- leek mij geen geld...

[ Voor 4% gewijzigd door DRAFTER86 op 02-07-2010 09:14 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
DRAFTER86 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:13:
[...]

Edit:
Gisteravond bij Kalsbeek in Zwolle nog even een zomerjasje + regenjack gescoord, een Rev'It Air voor 100,- leek mij geen geld...
Een beetje regen op de motor zou met dit weer anders helemaal niet misstaan :+ Morgen in de file 1.5 uur richting mijn oudjes in het oosten tuffen. Dat wordt peentjes zweten!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag lekker met de motor naar het werk. Ik verwacht veel file vanmiddag ;)

Toen ik de monster uit de garage wilde halen wilde hij natuurlijk niet starten :P (Jaja het is en blijft een ducati).
Accu was leeg. Nouja dan maar aanduwen. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TiMMieJ
  • Laatst online: 15:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

De Buell is verkocht hier. Word als alles goed gaat van het weekend opgehaald.
Ga hem missen!

Volgende week gaat de zoektocht naar een CBR1000rr (2006+) starten. En morgen kijken bij een circuitfiets een CBR600f2 uit 1994. Heb er zin in!

• André
  • Laatst online: 10:44

André

Analytics dude

Tylen schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:18:
Vandaag lekker met de motor naar het werk. Ik verwacht veel file vanmiddag ;)
Dat was exact de reden waarom ik hem ook gepakt heb. Mooi om half 4 van kantoor weg zodat ik om 4 uur thuis ben.

Verwijderd

TiMMieJ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:48:
Ga hem missen!

Volgende week gaat de zoektocht naar een CBR1000rr (2006+) starten. En morgen kijken bij een circuitfiets een CBR600f2 uit 1994. Heb er zin in!
Verstandige keuze! (veel lawaai, weinig snelheid, en de dealers zijn weg, dus onderhoud gaat steeds moeilijker worden) :P

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ga hem missen!

dat is toch vrij vlot gegaan, uiteindelijk het bedrag gekregen wat je er voor wilde hebben of is de koper eronder gedoken?

succes met je zoektocht naar een echte motor ;-)

• TiMMieJ

TiMMieJ

De aandacht die je krijgt met een Buell is enorm en de sound en het vermogen is heerlijk. Een ervaring op zicht die niet snel geëvenaard word ben ik bang. Want 109nm @ 3200rpm is toch wel zalig in bijvoorbeeld de eifel. Onderhoud werd altijd netjes gedaan door de mannen van Twin in Ijsselstein welke echte kenners zijn op het gebied van Buell. En is alles behalve moeilijk want het blijft een sportster blok dus onderdelen zat.

Verder wat toe moeten geven maar een nette prijs afgesproken al zeg ik het zelf. Hij blij en ik blij.

Maar ja dat is history nu gaan we op zoek naar een japanse waterkoker.

[ Voor 9% gewijzigd door TiMMieJ op 02-07-2010 10:07 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

TiMMieJ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:06:

Maar ja dat is history nu gaan we op zoek naar een japanse waterkoker.
ROFL

zolang het maar geen Japanse spanningsregelaar koker is zoals de mijne. ik heb vorige week weer 100 eurootjes mogen afdokken voor een nieuwe SR. 't is ondertussen niet meer grappig, die rotte eierengeur is niet nice....

• TiMMieJ

TiMMieJ

_Erikje_ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:10:
[...]

ROFL

zolang het maar geen Japanse spanningsregelaar koker is zoals de mijne. ik heb vorige week weer 100 eurootjes mogen afdokken voor een nieuwe SR. 't is ondertussen niet meer grappig, die rotte eierengeur is niet nice....
Dat is een algemene kwaal he! Mijn broertje heeft het ook gehad met zijn CBR900 en die heeft ook de accu nog flink laten koken... Dus nu een imitatie gehaald met dikke koelvinnen er op en koelpasta ertussen. Dat blijft iig nu al een heel stuk koeler. En volgens mij was het nog een stuk goedkoper ook. Maar het blijft klote inderdaad.

@ Tylen

Heb je met het aanrennen iig weer je beweging voor vandaag gehad ;)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

TiMMieJ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:22:
[...]

Dat is een algemene kwaal he! Mijn broertje heeft het ook gehad met zijn CBR900 en die heeft ook de accu nog flink laten koken... Dus nu een imitatie gehaald met dikke koelvinnen er op en koelpasta ertussen. Dat blijft iig nu al een heel stuk koeler. En volgens mij was het nog een stuk goedkoper ook. Maar het blijft klote inderdaad.
heb nu ook een huge-ass SR met koelribben. Goede tip van het koelpasta! Ik heb net even gekeken of er nog een fan bijpast, en er past net mijn dunste zalman fan tussen...

ik snap die ontwerpers echt niet hoor. Ze plaatsen in een bijna luchtdichte ruimte een ongekoelde SR :X ?!? Pruts Japannertjes...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zoooo lekker warm vandaag. Het rubber van mijn laarsjesplakt aan de grond en er sputtert radiator water overheen uit de overloop...

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen

Tylen

Ga hem missen!

Gefeliciteerd. En die RR van MF is een goed ding hoor. ;)

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:49
Even een vraag:

Wanneer ik 's ochtends de motor start (Thundercat uit 2001), duurt het even voordat ik deze fatsoenlijk in de eerste versnelling krijg.

Ik dien eerst een minuut of 2 het toerental rond de 2,500 toeren te laten lopen voordat de motor in z'n 1 gaat, anders valt ie direct uit. Het lijkt net alsof de motor niet goed ontkoppelt. (dus hij "schiet" naar voor zodra ik de versnelling vanuit vrij in de 1e zet.)

Uiteraard is de jiffy ingeklapt op het moment dat ik wil wegrijden.

Naar mijn idee is dit niet echt normaal.

Wat kan dit zijn, en hoe is dit op te lossen?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:22:
[...]

@ Tylen

Heb je met het aanrennen iig weer je beweging voor vandaag gehad ;)
Ik hoop wel dat hij het vanmiddag wel gewoon doet ;) En het aanrennen valt mee hoor. Slaat erg snel aan ;) Net zoals die RR's :P

• Tylen

Tylen

Maikel64 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:55:
Even een vraag:

Wanneer ik 's ochtends de motor start (Thundercat uit 2001), duurt het even voordat ik deze fatsoenlijk in de eerste versnelling krijg.

Ik dien eerst een minuut of 2 het toerental rond de 2,500 toeren te laten lopen voordat de motor in z'n 1 gaat, anders valt ie direct uit. Het lijkt net alsof de motor niet goed ontkoppelt. (dus hij "schiet" naar voor zodra ik de versnelling vanuit vrij in de 1e zet.)

Koop een r6 :P

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:55:
[...]

Ik hoop wel dat hij het vanmiddag wel gewoon doet ;) En het aanrennen valt mee hoor. Slaat erg snel aan ;) Net zoals die RR's :P
Mmm jij leest ook alles he ;) Stalker!

Hij zag er erg netjes uit inderdaad maar dan zo'n spook verhaal eronder. Ik ga wel even langs als het in de buurt is. Neem wel ffs mijn broertje mee die technisch is. Enkel nog wat aan de prijs doen dan is het een goede kanshebber.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
Even een vraag:

Hm kan het niet zijn dat je jiffy-sensor een beetje rammelt? Als die het niet doet valt hij ook uit als je hem in de versnelling zet. Overigens doet mijn Super Tenere dit ook een beetje als ik hem koud start, direct de koppeling in trek en hem snel in de versnelling zet, dan kleven de koppelingsplaten gewoon nog een beetje. Even een seconde of wat de koppeling in houden en dan pas in de versnelling en je hebt dat niet...

• Tylen

Tylen

Ach beetje schuifschade moet kunnen. Als het allemaal goed gerepareerd is en je er niets meer van ziet zou het mij echt niet tegenhouden. Mijn R6 heeft alle grindbakken gezien van Assen ;) De vorige eigenaar viel namelijk nogal vaak :P Maar alles werd altijd netjes vervangen dus ik vond het niet zo erg. Tot een nieuwe achterbrug aan toe.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een vraag:

Klinkt als een setje koppelingsplaten/veren die behoorlijk ver op zijn óf een verkeerrd afgestelde koppelingskabel in combinatie met te dikke olie.

Ik zou als ik jou was eerst eens even gaan kijken naar de vrije slag van je koppeling, dus. Als je onlangs nog motorolie gewisseld hebt dan ga ik er vanuit dat je de juiste olie gebruikt hebt (je koppeling draait óók in die olie en is er van afhankelijk voor een goede werking), en als je dat niet gedaan hebt dan kan het wel eens uitmaken als je dat wél een keer doet (of laat doen).

En als 't daar allemaal niet beter mee wordt dan wordt het gewoon eens tijd voor nieuwe koppelingset (platen + veren) ....

Voor het afstellen van de vrije slag van je koppeling: Yamaha Gebruikers Handleiding(en) downloaden

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-07-2010 11:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

Even een vraag:

geen idee of dat een kwaaltje is van jou motor. Maar ik vind het klinken als een plakkende koppeling.
Ik heb een Derby Senda gehad (opgevoerd brommertje ;)) en die had dat ook altijd bij de eerste keer starten, op dat moment had ik 3 opties.
1. wachten tot ie een beetje warm is.
2. gewoon wat meer gas geven + rem erop en in zijn 1 kletsen
3. klein zetje geven en vervolgens gewoon aanrijden in zijn 1.

Voor optie 1 had ik nooit tijd omdat ik dan te laat kwam (ik reken alles tot op de minuut uit want slaap is heilig). Optie 2 was de optie die ik het meeste gebruikte omdat ik te lui was om aan te duwen en het was maar een brommert en optie 3 deed ik af en toe als ik energie teveel had (dus bijna nooit)

mjah optie 3 is best te doen, duw hem aan tot een paar km/u en dan gewoon in zijn 1 duwen met stationair toerental.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:05:
Ach beetje schuifschade moet kunnen. Als het allemaal goed gerepareerd is en je er niets meer van ziet zou het mij echt niet tegenhouden. Mijn R6 heeft alle grindbakken gezien van Assen ;) De vorige eigenaar viel namelijk nogal vaak :P Maar alles werd altijd netjes vervangen dus ik vond het niet zo erg. Tot een nieuwe achterbrug aan toe.
Schuifschade is inderdaad niet erg als het frame en de voorvork maar goed zijn. Verder ziet hij er goed uit en het arrow uitlaatsysteem is wel :9~ Daarom wil ik ook even gaan kijken hoe en of wat. Dan kan ik altijd een bod doen en dan zien we het wel weer. Heb er ook een in eindhoven gezien voor 7499. Dat is ook geen geld natuurlijk maar die is standaard.

Maar ja eerst maar eens zien dat van het weekend alles goed gaat en daarna gaan we shoppen. Iets met een beer en een huid. Maar ik deel je mening wel in deze.

En ja "vorige" eigenaar is wel makkelijk gezegd he ;).

[ Voor 4% gewijzigd door TiMMieJ op 02-07-2010 11:14 ]

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:13:
[...]

Schuifschade is inderdaad niet erg als het frame en de voorvork maar goed zijn. Verder ziet hij er goed uit en het arrow uitlaatsysteem is wel :9~ Daarom wil ik ook even gaan kijken hoe en of wat. Dan kan ik altijd een bod doen en dan zien we het wel weer. Heb er ook een in eindhoven gezien voor 7499. Dat is ook geen geld natuurlijk maar die is standaard.

Maar ja eerst maar eens zien dat van het weekend alles goed gaat en daarna gaan we shoppen. Iets met een beer en een huid. Maar ik deel je mening wel in deze.

En ja "vorige" eigenaar is wel makkelijk gezegd he ;).
'Sssst ;) Succes met shoppen en vooral met de proefritjes. Maar eerst maar eens de Buell echt verkopen ;)

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:49
Zo, dat waren nog eens snelle reacties. Iedereen bedankt.

@Tylen: Ik heb enorm zitten twijfelen tussen een R6 en de Thundercat. Vond een aantal maanden terug de minder sportieve zit van de cat iets beter.
Dank je dat je de twijfel weer even heb aangestoken bij me :P .

@de rest:

De jiffy sensor zat ik ook al aan te denken. Echter wanneer ik de jiffy vergeet (kan gebeuren :+ ) valt de motor gewoon uit, zonder van z'n plaats te komen.

Helaas ben ik zelf niet echt handig met sleutelen (al weet ik wel zeker dat de motor het probleem niet meer heeft als ik er zelf mee aan de slag ga, hij doet dan helemaal niets meer waarschijnlijk.)

Ik heb al wel eens na een enkele dynojet run gehoord dat m'n koppeling lijkt te slippen. Ook een vriend van me met iets meer kijk erop kwam hiermee aan.
Volgens de dealer is er echter niets aan de hand, maar aangezien de reacties met koppelingsplaten hier ook voorbij komen, mogen ze denk ik toch iets verder gaan kijken.

Een geluk, ik heb nog tot september bovag garantie. Vanmiddag eens even een afspraak gaan maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Maikel64 op 02-07-2010 11:21 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Tylen: Je vraagje aangaande die afdekdoppen voor je spiegelbevestigingsgaten; Meubeldoppen ;)

Gamma/Karwei/Praxis/Hornbach willen ooit wel eens van dat spul hebben liggen, maar bij een meubelmaker hebben ze ze zeker.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

Even een vraag:

Dit had ik gistermiddag ook (voor het eerst)...
Echter stond mijn motor in de zon, en toen ik het contactslot omdraaide, gaf mijn motor de temperatuur aan van 31 graden, dus temperatuur mag het niet zijn (aangezien in de winter hier null-komma-null problemen mee had).

Koppeling versleten? Dan zou je er vaker, regelmatig of zelfs continu last van moeten hebben. Dat het ik ook niet, vanmorgen starte ze gelijk. (heb er nu pas 15000km op zitten).

Mja, binnenkort gaat ze toch voor een onderhoudsbeurt naar de dealer ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
kwilookeenerzes :-(

Binnekort als het wat koeler is maar eens een afspraak maken bij de dealer waar ik hem zag staan. Een rood/witte R6 uit 2006. Zat opzich wel lekker, maar hopelijk krijg ik geen kramp ofzo op zon motor als ik er een uur mee rij. Toch even wat sportiever dan de VFR..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Maikel64 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:19:
Zo, dat waren nog eens snelle reacties. Iedereen bedankt.

@Tylen: Ik heb enorm zitten twijfelen tussen een R6 en de Thundercat. Vond een aantal maanden terug de minder sportieve zit van de cat iets beter.
Dank je dat je de twijfel weer even heb aangestoken bij me :P .

@de rest:

De jiffy sensor zat ik ook al aan te denken. Echter wanneer ik de jiffy vergeet (kan gebeuren :+ ) valt de motor gewoon uit, zonder van z'n plaats te komen.

Helaas ben ik zelf niet echt handig met sleutelen (al weet ik wel zeker dat de motor het probleem niet meer heeft als ik er zelf mee aan de slag ga, hij doet dan helemaal niets meer waarschijnlijk.)

Ik heb al wel eens na een enkele dynojet run gehoord dat m'n koppeling lijkt te slippen. Ook een vriend van me met iets meer kijk erop kwam hiermee aan.
Volgens de dealer is er echter niets aan de hand, maar aangezien de reacties met koppelingsplaten hier ook voorbij komen, mogen ze denk ik toch iets verder gaan kijken.

Een geluk, ik heb nog tot september bovag garantie. Vanmiddag eens even een afspraak gaan maken.
Zit er een kabel aan je koppeling?

Makerij Hofman

• KaWaReZ
Widow schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:54:
[...]

kwilookeenerzes :-(

Binnekort als het wat koeler is maar eens een afspraak maken bij de dealer waar ik hem zag staan. Een rood/witte R6 uit 2006. Zat opzich wel lekker, maar hopelijk krijg ik geen kramp ofzo op zon motor als ik er een uur mee rij. Toch even wat sportiever dan de VFR..
die van een paar jaar ouder (als ik me niet vergis) zijn iets minder extreem..

@koppeling: ingeslagen korf, plakkende platen.. of jiffysensor goor

Verwijderd

_Erikje_ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:38:
[...]

heb nu ook een huge-ass SR met koelribben. Goede tip van het koelpasta! Ik heb net even gekeken of er nog een fan bijpast, en er past net mijn dunste zalman fan tussen...

ik snap die ontwerpers echt niet hoor. Ze plaatsen in een bijna luchtdichte ruimte een ongekoelde SR :X ?!? Pruts Japannertjes...
Dat baart mij dezer dagen met het warme weer ook zorgen. Net nu moet ik redelijk wat verplaatsingen doen en het ding wordt zacht gezegd "heet". Het is nog een originele zonder koelribben,
Binnenkort toch eens wat extra koeling aanbrengen (wordt weer een leuk knutselprojectje). Momenteel staat de SR gewoon op het subframe waat het zijn warmte aan afgeeft, maar echt goed koelen doet dat niet, want het subframe wordt zelf ook al redelijk warm van de hitte van het blok.

• KaWaReZ
ouwe slot 1 processor slopen :+

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

die heeft toch niemand meer....

o, we zitten op tweakers 8)7 :9

Verwijderd

Opties zijn:

1) actief koelen met een ventilator + koelblok
+ Gaat zeker een grote verbetering zijn omdat de SR inderdaad nogal ingekapseld zit op een plek waar vrijwel geen luchtverplaatsing is.
+ koeloptie met redelijk beperkt volume
- 12V moet voorzien worden, alsook een schakeling dat de fan begint te draaien als de motor draait (of alternatief: temperatuursgestuurd)
- ik vind het niet echt een duurzame optie, fan slijt en gaat kapot (fan moet werken in best wel warme omgeving)

2) passief koelen: koeloppervlak aanzienlijk vergroten en warmteoverdracht verbeteren
- de zaak moet goed bestudeerd worden want het probleem dat de ruimte van de SR geen luchtverplaatsing heeft blijft aanwezig
- koeloptie die redelijk wat volume gaat innemen om enige verbetering te bekomen
+ er moet geen 12V voorzien worden, er moet geen aan/uit schakeling (simultaan met draaien motor) voorzien worden
+ duurzame optie: geen bewegende / slijtonderdelen
0 misschien iets uit te denken icm heatpipes

Ik wil dus iets passief gekoeld voorzien, maar wel op zo'n manier dat er makkelijk een fan gewoon aan toegevoegd kan worden als op extreme momenten de passieve koeling toch niet heel erg goed werkt. Anderzijds: als de fan het begeeft, werkt de passieve koeling (met groot oppervlak) alsnog redelijk goed en kan je een tijdje door zonder fan en zonder hiermee in de problemen te komen.

Tot zover mijn pre-conceptueel vooronderzoek :P
Sommigen verklaren mij gek, maar als ik iets doe, dan wil ik het ineens goed en doordacht doen.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Ik heb mijn SR voorzien van wat extra passieve koeling:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/gp_pro_sr_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/gp_pro_sr_2.JPG

Gleufje geslepen in het voorste koelblok voor een inkeping die in mn achterkuip zit, dit werkt best aardig. Word nog wel warm, maar niet zo heet als de SR standaard word.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

is het geen optie om de hele unit te verplaatsen naar een andere plek waar wel lucht bij komt ?

• KaWaReZ
martjah schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:49:
is het geen optie om de hele unit te verplaatsen naar een andere plek waar wel lucht bij komt ?
volgens mij is dat de meest simpele...

ALS je kabels lang genoeg zijn

LET WEL: kreng mag niet nat worden (mag wel, maar ivm temperatuurschommelingen en evt niet-waterdichtheid)

• DECOY88
(overleden)
metalen huls met rubberen invoer? dar is toch zo goed als waterdicht? wie is er trouwens de eerste die er een wc blok op monteert?

Verwijderd

Widow schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:44:
Ik heb mijn SR voorzien van wat extra passieve koeling:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gleufje geslepen in het voorste koelblok voor een inkeping die in mn achterkuip zit, dit werkt best aardig. Word nog wel warm, maar niet zo heet als de SR standaard word.
Hm zoveel plek heb ik niet eens vrees ik.
martjah schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:49:
Is ook een moeilijke. Sowieso kom ik dan in de problemen met de bekabeling. Dan nog een plekje vinden waar die wel degelijk goed staat (voldoende koeling, beschermd tegen regen en spatwater van de wielen, niet te ver van de originele plek).
Waterdichtheid zou geen probleem mogen zijn: de componenten zijn mooi ingekapseld, daar komt geen water aan. De stekker is darentegen weer niet waterdicht.
DECOY88 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:54:
wie is er trouwens de eerste die er een wc blok op monteert?
Is allesbehalve een aantrekkelijke optie, dat combineert zowat de nadelen van alle andere opties: redelijk duur, neemt redelijk wat volume in, je hebt een goede plek nodig voor de radiator, is alles behalve duurzaam (pomp kan kapot gaan, lekkende verbindingen door trillingen van de motor), heeft een spanningsbron + aansturing nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 01:21 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ehm, waterkoeling zit standaard al op je motor. Even slangetje aftappen, koelblokje monteren en klaar is kees (vul je naam maar in).

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, dan stook je m naar 80-90 graden (en meer), dat schiet op....

leeg

Verwijderd

4x2 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:18:
Jep.

En de SR mag maximaal iets van een 70 graden worden. Koelwater van het motorblok gaat dan niet als koeling werken, maar als verwarming. En direct een heel pak warmer als de SR mag worden.

Dat is nu ook het probleem met de huidige koeling van de SR: de SR zit op het aluminium subframe gemonteerd wat de warmte van de SR moet opnemen. Op zich lijkt me dat voldoende (mits eventueel opnieuw erop vastzetten maar dan met koelpasta) ware het niet dat het aluminium frame ook al van de warmte van het blok opwarmt. Omdat het frame uit zichzelf al redelijk warm is, gaat het temperatuursverschil tussen frame en SR al lager zijn, dus lagere temperatuursgradient, dus minder goede koeling.

Qua ontwerp en positionering zijn er een aantal fundamentele problemen die gecumuleerd het moeilijk maken om een goed werkende en duurzame oplossing te maken: Te weinig koelopp, in een ruimte waar geen luchtverplaatsing, en het frame dat de warmte van de SR moet wegleiden wordt onafhankelijk van de SR al redelijk warm.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
Andere optie is een 80mm computer fan erop zetten, dat wil ik nog eens gaan proberen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Yonni schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:17:
Andere optie is een 80mm computer fan erop zetten, dat wil ik nog eens gaan proberen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/26/1251314902-480.jpg
:Y)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Only on Tweakers.net :P

Prima mod verder hoor :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

:o Da's best mooi opgelost!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Yonni schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:17:
Gewoon een andere motor kopen :+

No signature required.

• KaWaReZ
Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/1485/img4796i.jpg

Hijs niet de enige die PC-spul op zn motor heeft zitten :+

[ Voor 5% gewijzigd door KaWaReZ op 03-07-2010 20:22 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04

charrel

Cortisol4life..

Een hark? ;)

Verwijderd

Koelvin van uit een voeding zou ik zeggen.

Van het VFROC forum:

Afbeeldingslocatie: http://www.vfroc.nl/forumVFR/uploads/post-1168-1162563963.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vfroc.nl/forumVFR/uploads/post-1168-1162563946.jpg

Dat begint er al op te lijken. Echter heb ik niet zo belachelijk veel ruimte tussen subrame en kap. Zelfs een 80mm fan is al een probleem denk ik.

Ook wel mooie oplossing:
SR onder zadel, in het achterspatbord ingewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/5135/ruimtevoorpassagiergreepvs7.jpg

en aan de andere kant van het spatbord komt dan het koelblok kijken:
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/953/onderaanzichttc5.jpg

Daarnet voor de eerste maal de achterkap etc eraf gehaald en alles eens goed bekeken (blijkbaar zit er ook een alarmsysteem op mijn motor :? ), ik heb echt bar weinig ruimte. Nog volop aan het brainstormen hoe ik het ga oplossen.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
De sr van mijn NTV zit echt onmogelijk weggebouwd tussen mijn kappen en frame. Een gedoe om er bij te komen, maar gaat zo'n ding stuk dan ben je wel meteen goed zuur.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• KaWaReZ
Slot1 celeron 366 gesloopt, moest een plaatje hebben om de twee helften van mn onderkuip weer bij elkaar te krijgen... Dat was t enige wat enigszins recht was (op de halve vierkante meter 4mm dik traanplaat wat hier ergens rondslingert) :+

en het hark effect is wel leuk met stoepjes of slingeren/bochten :+

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-01 17:50
Ik heb een helm gekocht! \o/

Het is deze geworden:
Afbeeldingslocatie: http://cart.forestcityhonda.ca/images/HJC_IS-16_Solid.jpg
HJC IS-16

Matzwart, inclusief ingebouwd zonnevizier :) . Zit erg goed, beetje strak nog bij m'n wangen, maar dat hoort :) .

Eigenlijk wil ik er ook nog een aantal reflecterende stickers op plakken voor de zichtbaarheid, iemand hier ervaringen mee?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:25
Woei :Y)
Vandaag heb ik m'n stalen remleidingen gemonteerd, en dat scheelt even 'n hóóp zeg!
Nu zaten er sowieso oude leidingen op, en de remvloeistof was ook de jongste niet meer. Het simpelweg vervangen daarvan zou dus waarschijnlijk al 'n groot verschil hebben gemaakt, maar ik vind staal leuker :+
Het ontluchten van de voorrem was nog een ontzettend geklooi. Ik heb'n half uur staan pompen zonder druk te krijgen. Toen heb ik uit pure wanhoop Noud's Motorbazaar gebeld (de webshop waar ik't hele zwikkie heb gekocht) en Noud wist me te melden dat er waarschijnlijk nog een flinke luchtbel in de banjobout bij het vloeistofpotje zat. De oplossing: Even druk opbouwen en dan die bout héél even lossen.
2 minuten later had ik druk, en 10 minuten later was m'n voorrem beter dan ooit :)
Nu moet ik gaan wennen aan de verhoogde remkracht, en het vroegere en hardere bijten van de rem. Da's precies wat ik wilde, maar dat neemt niet weg dat ik er even aan moet wennen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• DECOY88
(overleden)
@killzone ik heb ook een is-16 (en nog een) mat zwart met een patroontje erop in het donker grijs. en daarbij zijn de zijdopjes waar is 16 opstaat zilver.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-01 17:50
Daar zag ik inderdaad ook plaatjes van op internet, maar deze is echt compleet mat zwart, zoals op de foto. Dus misschien een reflecterende strip aan de achterkant van de helm is wel handig :) .

• Wormaap
Zijn stepjes trouwens eigenlijk uitwisselbaar? Één van de ringen waarmee mijn rechterstepje vastzit is afgebroken :X Maar ik weet nu dus niet of ik specifiek op zoek moet naar CBR600F1-stepjes, of dat een willekeurig setje goed is :P

• PilatuS
  • Niet online
Wormaap schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:56:
Zijn stepjes trouwens eigenlijk uitwisselbaar? Één van de ringen waarmee mijn rechterstepje vastzit is afgebroken :X Maar ik weet nu dus niet of ik specifiek op zoek moet naar CBR600F1-stepjes, of dat een willekeurig setje goed is :P
Vaak gebruiken merken dezelfde onderdelen op een hoop fietsen die ze op dat moment maken. Mijn koppeling en remhendels bijvoorbeeld zitten ook op de Hayabusa en TL1000R.

Ik zou dus eens kijken naar onderdelen van Honda motoren die op hetzelfde moment gebouwd zijn. Grote kans dat ze voor 4 motoren die ze op hetzelfde moment maakte dezelfde stepjes hebben gebruikt.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat kan nog wel is gaan tegenvallen, vriend van me moest laatst een stepje hebben en alle modellen hebben net een iets ander stepje. Goed zoeken dus....
Uiteindelijk heeft hij een aftermarket stepje genomen, 2 van die waren goedkoper dan 1 honda stepje.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Zo best weekend zover.

Buell is nu echt opgehaald en ik heb afgelopen zaterdag een circuit fiets gekocht.
De circuitfiets is een CBR600F2 uit '94 uit de ZAC. Hij is volledig WP afgeveerd en heeft andere vertanding en snelgas. Zal even flink wennen zijn maar heb er veel zin in. De 22e ga ik waarschijnlijk grp1 doen op zandvoort.

Vanavond ook al kijken naar een CBR1000rr uit '06. Daar later meer over ;).

Zal van de week even foto's maken van de circuitracer.

Verwijderd

Hehe en direct profielfoto veranderd. Welkom in het juiste kamp ;)

CBR1000RR -> de blauw-gele is :9~

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 16:17 ]

• PilatuS
  • Niet online
charrel schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:17:
Dat kan nog wel is gaan tegenvallen, vriend van me moest laatst een stepje hebben en alle modellen hebben net een iets ander stepje. Goed zoeken dus....
Uiteindelijk heeft hij een aftermarket stepje genomen, 2 van die waren goedkoper dan 1 honda stepje.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Toch lijkt het mij logisch dat fabrikanten het wel zoveel mogelijk proberen. Het scheelt vast een hoop geld om op een aantal motoren dezelfde onderdelen te doen. Die rem en koppelingshendel van mij zit op iets van 6 andere Suzuki motoren.

Maar misschien is het met stepjes wel een ander verhaal.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mischien ligt het gewoon aan honda, xr600 is in al die jaren qua uiterlijk niet veranderd. Maar elk jaar heeft toch net weer andere stepjes, een fractie dikker carter, tandje meer in de bak of wat dan ook.
Niet uit te wisselen.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:13:
Hehe en direct profielfoto veranderd. Welkom in het juiste kamp ;)

CBR1000RR -> de blauw-gele is :9~
Uhh,

Iew??
Die is best lelijk qua kleurstelling tbh.... :X :N

TiMMieJ, goede merk keus :Y

* Francis ook fireblade rijdt. _/-\o_ *O* d:)b

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wormaap schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:56:
Klikje .... hebben ze wel wat liggen, óók voor een F1 ('87-'90) en anders even bellen met boonstra in Ureterp, die heeft vaak óók genoeg liggen :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 04-07-2010 17:29 ]

• Wormaap
wimmel_1 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:24:
[...]

Klikje .... hebben ze wel wat liggen, óók voor een F1 ('87-'90) en anders even bellen met boonstra in Ureterp, die heeft vaak óók genoeg liggen :Y
Pfff, da's best duur :X Zo worden aftermarket stepjes wel érg aantrekkelijk...

Rijdt dat nou'n beetje met dit soort stepjes? Is het vervelend dat ze rond zijn, of juist fijn? Of merk je er niks van? :P
Ze zijn naar mijn mening best mooi, maar als het het rijgevoel negatief beïnvloedt moet ik't niet hebben natuurlijk :+

Na mijn eerste fatsoenlijke bochtjesrit met mijn nieuwe remleidingen ben ik er helemaal blij mee trouwens :) Véél meer vertrouwen, dus ik durf harder aan te remmen voor de bochten. Ook eventueel de bocht inremmen of in de bocht bijremmen (niet de bedoeling natuurlijk, maar op de openbare weg kom je af en toe onverwachte zaken tegen :+) gaat'n stuk gecontroleerder :)

En mijn hele achterband heeft nu het asfalt geraakt *O*

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Originele rijden doorgaans prettiger, dat rubber helpt aardig en dr is nagedacht over de positie.
Ik ben iig geen fan van die ronde ribbeldingen.

http://www.otterparts.nl/
Onder onderdelen > cbr 600 > PC19 > framedelen

leeg

• Exigence

Exigence

dnkroz

4x2 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:18:
Daar heb je helemaal gelijk in. Even niet goed nagedacht :P (het was al laat).

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Exigence schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:32:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Even niet goed nagedacht :P (het was al laat).
Echte tweakers koelen zo'n ding met stikstof...

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
en echte alroaders die koelen hem met vers water uit een kruisend beekje. zoals ik van de zomer met me gs deed. even door 30-40 cm water rossen om af te koelen.

Verwijderd

Vandaag kwam me in de auto een Zündapp tegemoet van een model dat erg in de buurt van de mijne ligt en je niet vaak ziet. Ik ben omgedraaid en er een stuk achteraan gereden tot ik die man aan kon spreken. Even leuk staan kletsen, het gaat dan wel weer verdomd hard kriebelen om zelf een tweewieler in orde te maken voor een ritje. Jammer dat ik nu echt de ruimte niet heb om te sleutelen :/

/me droomt van een garage/werkplaats om wat leuk gereedschap kwijt te kunnen en wat gemotoriseerd spul op te bouwen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 22:55 ]

• DECOY88
(overleden)
kwam vandaag een stuk of 30 zundapp/kreidlers tegen. hoop oude brommertjes bij elkaar. kon niet precies zien wel merk. waren in iedergeval verschillende types. maar de solex club kan niks overtreffen. met 50 man op de solex met lange leren jassen en van die leren piloten helmpjes. en sommige nog een piloten bril erbij tegen de vliegen.

Verwijderd

DECOY88 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:09:
kwam vandaag een stuk of 30 zundapp/kreidlers tegen. hoop oude brommertjes bij elkaar. kon niet precies zien wel merk. waren in iedergeval verschillende types. maar de solex club kan niks overtreffen. met 50 man op de solex met lange leren jassen en van die leren piloten helmpjes. en sommige nog een piloten bril erbij tegen de vliegen.
Misschien zag je wel de rit waar die kerel ook heen was :) Dat was in ieder geval een club voor van alles en nog wat, geen merkspecifiek gebeuren.

• Wormaap
4x2 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:24:
Originele rijden doorgaans prettiger, dat rubber helpt aardig en dr is nagedacht over de positie.
Ik ben iig geen fan van die ronde ribbeldingen.

http://www.otterparts.nl/
Onder onderdelen > cbr 600 > PC19 > framedelen
Hey, da's een stuk goedkoper dan die andere site :P 12.50 is goed te doen :)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Zo nou zo verkoop je 1 fiets in het weekend en koop je er 2 in hetzelfde weekend terug:

Zelf heb ik voor op de straat een CBR 1000rr uit 2006 gekocht welke origineel is. Hier zit nog wel wat leuk pimp werk aan ;).

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs095.snc4/36118_1519435110156_1362873714_31406201_4292412_n.jpg

En als 2e heb ik met mijn broertje een circuitfiets gekocht namelijk een CBR600f2 uit 94. Deze is helemaal aangepast met zaken als wp vering voor en achter, snelgas en andere vertanding. Voor weinig dus heel leuk om de eerste stapjes op het circuit mee te gaan doen. En dit dan zonder je wegfiets in gevaar te brengen.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs095.snc4/36118_1519435150157_1362873714_31406202_1929365_n.jpg

Bovenstaande foto's zijn beiden van de verkopers. Dus ik zal snel eens nieuwe maken. Heb vooral de circuitfiets al voorzien van wat andere stickers. Een maatje zit in de helmen business en we plakken dus overal zijn helmen merk stickers op ;).

* TiMMieJ is blij

• Tylen

Tylen

Coowl, Gefeliciteerd _/-\o_

• Wormaap
Gaaf! :D

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

M14

Ziet er goed uit :). Wil je met die fiets ook echt races gaan rijden, of puur voor de lol op het circuit rijden?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• TiMMieJ

TiMMieJ

M14 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:19:
Ziet er goed uit :). Wil je met die fiets ook echt races gaan rijden, of puur voor de lol op het circuit rijden?
Dit is puur voor de lol en af en toe een circuit dag. Gewoon goed leren rijden en weten wat een fiets kan.

Ga waarschijnlijk de 22e naar Zandvoort voor een circuitdag. Niveau 1 dan doen om te beginnen met lijnen leren rijden en rem/bochttechniek. Even wachten op de vrij aanvraag en dan gaan we knallen zeg maar!

Voor de rest tnx all!

Verwijderd

Ik ben dus nieuw in het motorwereldje :) als ik woensdag of vrijdag mijn rijbewijs heb, wil ik eens gaan proefrijden.

Ik ben sowieso geen techneut waar het auto's betreft (en nu dus ook motoren). En nu heb ik in mijn leven 3 tweede hands auto's gekocht. En dat ging altijd redelijk goed, maar ik ga er van uit dat de dingen waarop je moet letten voor een tweede hands motor anders zijn als voor een auto.
Iemand nog handige tips? Ik weet nog dat je bij de auto moest letten op een droge motor etc, maar ik weet absoluut niet of alle tips 1op1 over gaan naar het motor shoppen.

• dion_b
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies waarop te letten verschilt per type fiets. Ik heb al aardig wat guides weten te vinden voor de BMWs waar ik hopelijk over een paar dagen naar ga kijken. Jij wilde een HD? Geheid dat daar ook volledige checklists voor te vinden zijn.

Algemeen advies dat je overal hoort is om iemand mee te nemen die het hoofd koel kan houden, liefst iemand met technische kennis van het type motor in kwestie.

Oslik blyat! Oslik!

• Twhomp
  • Laatst online: 18-01 19:56

Twhomp

Stayin' Alive

Heb je al een voorkeur voor een motor?

Zo nee: denk daar eens even over na, wil je een 1, 2, 3 of 4 cilinders? Hoeveel CC / PK? En wat voor type? Sport, Toer, Chopper? Een HD dus, vet d:)b

Een tijd geleden ben ik met een vriend naar Engeland gegaan om daar een fiets te kopen. Voor HD's is dat zeker een tip: je bespaart dan zo ontzettend veel geld. Zou ik echt naar kijken!

En als je dan een paar motoren hebt die je leuk vindt: ga de specifieke fora af. Een beetje type-liefhebbersforum heeft wel een tips&trucs-topic bij aankopen van dat specifieke type. En lees een beetje rond, al snel heb je een beeld van de motor.

Ben je ingelezen: ga naar een dealer en ga even proefzitten. Misschien zelfs een proefrit als ze je ideale fiets hebben staan. Weet je in ieder geval of de fiets past en hoeveel ie kost.

En dan rondsnuffelen. Kijk bijvoorbeeld op het motor-forum bij het te-koopgedeelte. Kan je aan de reacties vaak ook zien of het te duur is of er iets mis mee is. Check de user dan ook: is het een liefhebber?

Laat de looks je niet decieven trouwens: ik heb een Alfa Romeo en een Yamaha motor: beide zien er misschien niet uit, ik zorg er wel voor dat ze technisch 100% zijn. En een poetser doet dat misschien niet.

En dan loop je vanzelf tegen een koopje aan.

Heb dus vooral geduld. Nu is het zomer en erg verleidelijk om snel iets te kopen.
Heb je eventueel geld voor 2 motoren? Een barreltje voor nu die je doorverkoopt en dan (in de winter) de koop van je leven.

Laat sowieso hier even zien welke advertenties je aanspreken, komt er ongetwijfeld nuttige feedback.

[ Voor 7% gewijzigd door Twhomp op 05-07-2010 11:40 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

je moet even mf en het google gebruiken, er zijn heel veel guides die je goede richting insturen bij het kopen van een tweedehands motor.

belangrijkste waar je op moet letten:
- vloeistoffen onder de motor
- geluiden uit het blok/andere draaiende delen
- banden
- ketting
- remschijven/blokjes
Pagina: 1 ... 201 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.