Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.123 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:47:
[...]

"Getuigen van het ongeval wordt verzocht te bellen met 0900 – 8844." heeft hij al gedaan neem ik aan?
Ja, hij was erbij toen politie & ambulance aankwamen en heeft uiteraard z'n gegevens doorgegeven.
PilatuS schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Hij zal al wel met de politie gepraat hebben, aangezien ie er sowieso bij was tot de ambulance er was. Dan mag je er wel vanuit gaan dat ie nog wat langer is gebleven en dus ook met de politie gepraat heeft.
Idd.
ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:12:
[...]

Ga ik ook van uit.. maar double check het voor de zekerheid.. je weet nooit. Als je artikel leest lijkt het alsof ze nog niet met deze man gesproken hebben..
In het artikel gaat het ook over "ernstig beenletsel" en niet dat dat ding er gewoon af lag... Kwestie van standaardformulering waarbij voorzichtigheid in acht genomen wordt.
PilatuS schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:43:
[...]

Wat in het artikel staat is omdat er nog niets officieel is. Op zich is het door zijn verklaring en die van de automobilist wel duidelijk wat er gebeurt is, alleen zal dat nog niet officieel zijn, vandaar dat in het bericht er niets over staat.

Soms kom je op TV ook van die nieuwsberichten tegen waar het voor 99% zeker is wat er precies gebeurt is. Alleen zeggen ze er dan ook vaak bij dat er nog onderzoek gedaan moet worden.
Idd.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:53:
Hij miste alleen een been... Aangezien de vrouw in de auto zelf in shock was en niets kon doen heeft m'n collega de stomp van de motorrijder waar het bloed uit kwam afgebonden. Vlak voor de ambulance kwam begon hij te klagen dat z'n voet zo pijn deed... :o
Moet je dus koelbloedig zijn en 'm zijn voet laten zien en vragen of ie die bedoeld... :+
(een beetje macabere humor moet kunnen vind ik)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou ja, op zich weet hij dan wel zeker dat z'n voet geen pijn kan doen. Ook een geruststelling.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:46:
Nou ja, op zich weet hij dan wel zeker dat z'n voet geen pijn kan doen. Ook een geruststelling.
Precies! Kan ie zich op belangrijker zaken concentreren... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt er sterk op ja... zelfde bericht iig.
Was dat maar zo... Wikipedia: Phantom pain

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De motorrijder naderde uit tegenovergestelde richting en was net een bocht in de weg gepasseerd.
Te hard door de bocht? , Remmen in de bocht en uitbreken?

Imo heeft de man z'n linkerbeen eraf gereden door de motor te schampen aan de auto?

And it goes BRAAAAAPP!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:57

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb echt geen respect voor mensen die te hard rijden binnen de bebouwde kom en/of B-wegen en zeker op motoren. Hardrijden doe je maar lekker op snelwegen of circuit, die zijn veel overzichtelijker en hebben een middenscheiding zodat frontale botsingen praktisch niet mogelijk zijn.

Is het een keer en lege 2-baans N-weg met middenscheiding, dan zou je het kunnen overwegen, maar zonder scheiding echt no way voor mij.

Maar natuurlijk zou ook zijn gas kunnen blijven steken en was zijn dodemansknop stuk.

Of de oude knar in kwestie had een blackout.

Ben op dit moment ook zelf bezig met mijn motorrijbewijs maar als ik dit soort verhalen weer lees vraag ik mij af waar ik mee bezig ben :/ .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
ten eerste: als je hard wilt rijden ga je juist niet het circuit op... daar kun je niet hard rijden ;) (hard rechtuit)
Maar dat begrijp je pas als je je rijbewijs en kilometers hebt (en een paar keer circuit op bent gegaan).

enige voordeel van circuit is (ALS HET GOED IS) dat er geen tegenliggers zijn en obstakels op de baan.

Hard rijden (2+) op snelwegen.... hier in NL? :') ze zien je met 10kmu snelheidsverschil niet eens aankomen... laat staan met 80+ verschil. kijken nooit in spiegels als ze inhalen...
Daarvoor moet je echt naar Dld gaan... Niet alleen omdat er bepaalde wegen zijn waar dat "mag", maar PUUR omdat Duitsers WEL kunnen autofahren.

Als je enige "angst" frontale botsingen zijn.... moet je echt even je ogen open doen jongen... het grootste gevaar zit m van achteren, als je stilstaat bij verkeerslichten, of van de zijkant/schuinvoor.. invoegend/overstekend verkeer (ongeacht voorrangsregels).

Nu ben je nog een moraalriddertje.... Volgend jaar (als je je rijbewijs hebt en ook daadwerkelijk aan het rijden bent) spreken we elkaar wel weer.... dan druk ik je eigen reply onder je neus en vraag je om je mening }:)

zo.... dat is er uit.

(Artikel ga ik niet eens lezen/speculeren... Shit happens, mag blij zijn dattie t na kan vertellen.... .. en nu hou ik mn klep voordat ik ga veronderstellen dat die motorrijder een "zomerrijder" is die de kolder in zn kop had... dan krijgt die groep er ook nog van langs :P )

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:20:
[...]

Moet je dus koelbloedig zijn en 'm zijn voet laten zien en vragen of ie die bedoeld... :+
(een beetje macabere humor moet kunnen vind ik)
:D
Ja want je afgekapte zenuwen geven dan geen gek pijnsignaal meer door, en fantoompijn is in één keer over ;)

M3rc: Mooie fiets, maar ducs waren toch een bodemloze put voor je geld enzo? :+
Mocht ik er ooit een kopen zal het een 748 of 998 oid zijn. :9~

Verwijderd

Pff je moet de configurator van ducati eens uitproberen, zit heel wat lekkers is die zak van Sinterklaas :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:50:
Pff je moet de configurator van ducati eens uitproberen, zit heel wat lekkers is die zak van Sinterklaas :P
leuke speeltjes idd, Triumph heeft ook zoiets op zijn site..

even lopen spelen met die ducati site:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/multistrada.jpg
wat zwaailichten erop en je hebt de ideale politie motor ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 29-06-2010 21:05 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:50:
O god, ik heb wat losgemaakt hoor :X :+

No signature required.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

KaWaReZ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:06:
ten eerste: als je hard wilt rijden ga je juist niet het circuit op... daar kun je niet hard rijden ;) (hard rechtuit)
Maar dat begrijp je pas als je je rijbewijs en kilometers hebt (en een paar keer circuit op bent gegaan).

enige voordeel van circuit is (ALS HET GOED IS) dat er geen tegenliggers zijn en obstakels op de baan.
Er zijn wel circuits (grote) waar je wel degelijk hard kan rijden. En het ligt ook aan de definitie van hard. Is 160 rechtuit hard of met 90 door een bocht hard?
Hard rijden (2+) op snelwegen.... hier in NL? :') ze zien je met 10kmu snelheidsverschil niet eens aankomen... laat staan met 80+ verschil. kijken nooit in spiegels als ze inhalen...
Daarvoor moet je echt naar Dld gaan... Niet alleen omdat er bepaalde wegen zijn waar dat "mag", maar PUUR omdat Duitsers WEL kunnen autofahren.
Kijk mijn post er even op na, het is zeker wel mogelijk om in Nederland door te rijden, gevaarlijk is het wel maar dat blijft.
Als je enige "angst" frontale botsingen zijn.... moet je echt even je ogen open doen jongen... het grootste gevaar zit m van achteren, als je stilstaat bij verkeerslichten, of van de zijkant/schuinvoor.. invoegend/overstekend verkeer (ongeacht voorrangsregels).
Deze situaties gaan allemaal met relatief lage snelheid en kan je overzien. Als je stil staat bij een stoplicht en je ziet/voelt iemand achterop komen... dat gevoel heb ik met de auto/fiets nu ook regelmatig.
Nu ben je nog een moraalriddertje.... Volgend jaar (als je je rijbewijs hebt en ook daadwerkelijk aan het rijden bent) spreken we elkaar wel weer.... dan druk ik je eigen reply onder je neus en vraag je om je mening }:)
Ik zou niet weten waarom ik op dit punt zou afwijken, B-wegen en bebouwde kom zijn gewoon niet de plekken om hard te rijden, met de auto niet, met de motor niet. Je brengt andere mensen enorm in gevaar ermee. Snelwegen zijn ingericht om hard te rijden, dus dat zal ik zeker voor de snelweg voorbehouden.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-01 18:07
grrr...waar is de bike configurator voor de hypermotard??? :( :( :(

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Zozo... vorige week geen... nu al 2 motors 'in de schuur'.
Zoals eerder al gemeld een Diversion 900 gekocht. In eerste instantie om samen met m'n vader te delen.
Vandaag kregen we de kans om een in zeer goede staat verkerende FJ1100 uit '85 over te nemen voor weinig. Net even goed proef gereden en de keus was dan ook snel gemaakt.
De FJ1100 wordt vooral voor m'n vader en de Div voor mij maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal er regelmatig geruild worden.

Nu nog een schuur bijbouwen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/296n8g9.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Hayfork op 29-06-2010 21:44 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nu ben je nog een moraalriddertje...
Mag ik met klem protesteren tegen deze onzinnige typering? Ik zie dat ook steeds op MF als er weer iemand terecht wordt gewezen die loopt te janken als ie met 180+ is gesnapt. Of een artikel 5 oid. De waarheid is hard, niet? Ik hou ook van lekker doorrijden, auto- en motorsport. Snelheid is dus niet iets waar ik een hekel aan heb. Ik heb wel een enorme hekel aan mensen die denken dat ze heel erg goed zijn en dus maar als een mongool over de openbare weg moeten gaan. En dan iemand die daar wat van zegt een moraalridder noemen? Where's the logic in that?

Inderdaad: als je hard wilt rijden, moet je het circuit op. Op de openbare weg moet je je in kunnen houden. Ik hou me ook niet altijd aan de max.snelheid, maar binnen grenzen. Op een circuit kun je juist hard gaan omdat je geen rekenening hoeft te houden met anderssoortige weggebruikers, voetgangers, kuilen, drempels e.d. En er staat een ambulance klaar, iedereen gaat (hopelijk) dezelfde kant op en heeft net zoveel haast als jij. Een heel stuk veiliger dus.

Kap aub met het roepen van moraalridder naar mensen die gewoon de waarheid spreken. Het staat ook nog eens erg dom moet ik zeggen. Er is niets stoers aan mensen die regelmatig de 180 overschreiden op de openbare weg, ook al is dat in Duitsland. Daar 'mag' het wel, maar bedenk dat je daar dan niet verzekerd bent als je met die snelheid uit jezelf crasht. Je kunt je nl niet beroepen op overmacht, want je rijdt vele malen harder dan 'Otto'. Dat was de uitspraak van een rechter in een zaak van iemand die met dik 200 was gecrasht.

• Aikon
  • Niet online
LauPro heeft het over te hard rijden in z'n algemeen. Imo zijn er zat plekken waar je veilig harder kan rijden dan de max.snelheid. Ook in de bebouwde kom. Maar er zijn ook zat plekken waar dat niet kan natuurlijk. Om elke vorm van te hard rijden over 1 kam te scheren gaat gewoon te ver.

Kijk nou bijv. naar deze weg, max. is gewoon 50. Je kan daar makkelijk 80, of zelfs 100 als 'ie leeg is.
http://maps.google.nl/?ie...ig&cbp=12,134.34,,0,18.16

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:47:
[...]

Mag ik met klem protesteren tegen deze onzinnige typering? Ik zie dat ook steeds op MF als er weer iemand terecht wordt gewezen die loopt te janken als ie met 180+ is gesnapt. Of een artikel 5 oid. De waarheid is hard, niet? Ik hou ook van lekker doorrijden, auto- en motorsport. Snelheid is dus niet iets waar ik een hekel aan heb. Ik heb wel een enorme hekel aan mensen die denken dat ze heel erg goed zijn en dus maar als een mongool over de openbare weg moeten gaan. En dan iemand die daar wat van zegt een moraalridder noemen? Where's the logic in that?

Inderdaad: als je hard wilt rijden, moet je het circuit op. Op de openbare weg moet je je in kunnen houden. Ik hou me ook niet altijd aan de max.snelheid, maar binnen grenzen. Op een circuit kun je juist hard gaan omdat je geen rekenening hoeft te houden met anderssoortige weggebruikers, voetgangers, kuilen, drempels e.d. En er staat een ambulance klaar, iedereen gaat (hopelijk) dezelfde kant op en heeft net zoveel haast als jij. Een heel stuk veiliger dus.

Kap aub met het roepen van moraalridder naar mensen die gewoon de waarheid spreken. Het staat ook nog eens erg dom moet ik zeggen. Er is niets stoers aan mensen die regelmatig de 180 overschreiden op de openbare weg, ook al is dat in Duitsland. Daar 'mag' het wel, maar bedenk dat je daar dan niet verzekerd bent als je met die snelheid uit jezelf crasht. Je kunt je nl niet beroepen op overmacht, want je rijdt vele malen harder dan 'Otto'. Dat was de uitspraak van een rechter in een zaak van iemand die met dik 200 was gecrasht.
Even over het dikgedrukte.
Dat geldt dus niet voor ons nederlanders. Wij zijn gewoon verzekerd, tenzij je gewoon roekeloos bezig was waarschijnlijk (mogelijk het geval in jouw voorbeeld).

De duitsers hebben zelf blijkbaar wel een regel dat als ze harder dan een bepaalde snelheid rijden op de autobahn dat ze inderdaad niet meer verzekerd zijn, hoewel ik dat nooit heb nagezocht.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind dat je in 30 zone's en 50 zone's echt niet te hard moet rijden. Of het moet een 50 zone zijn waar geen woningen en mensen zijn. Op de meeste 80 wegen is harder rijden echt totaal niet gevaarlijk. Er zijn ook genoeg 60 zone's waar harder rijden echt geen probleem is.

Neem nou de weg op de volgende link. Dat is officieel een 60 zone. Als daar geen fietsers en ander verkeer is kan je daar makkelijk harder rijden zonder enig gevaar. Je hebt daar geen zijwegen en volledig overzicht.

http://maps.google.nl/?ie...98682&spn=0,0.002403&z=19

Op deze plek 120 rijden vind ik veiliger dan 40 rijden in een woonwijk waar je 50 mag.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2010 22:47 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Pff toch ook nog even geschrokken, maar vooral verontwaardigd, vanavond op de terugweg van m'n werk bij het AMC.

Ik wil de A9 oprijden en maak snelheid om op de invoegstrook uit te komen, zie ik ineens allemaal pionnen op de rijstrook staan, inclusief de invoegstrook! Er stond een rits van die grote werkwerkzaamheden pionnen die vanuit de meest rechtse rijbaan overgingen naar de invoeg/uitvoegstrook. Gelukkig reed ik niet echt hard, in tegenstelling tot de bestuurder achter mij die al slingerend moest corrigeren, maar het is toch niet normaal om zonder waarschuwing ineens rijstroken af te sluiten met obstakels? Iedereen moest dus op de vluchtstrook verder rijden en of uitvoegen, of via de verdrijvingsvlakken bij de volgende uitrit weer op de snelweg invoegen (wat ik dus deed). Daar zag ik ook bij de volgende invoegstrook wegwerkers staan met twee kleine vrachtwagentjes.
Als autorijder schep je dan zo'n plastic ding, maar als motorrijder zou je er best door onderuit kunnen schuiven.

Ging om dit stukje: http://maps.google.com/ma...055900000001,,0,-1.606285

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 29-06-2010 22:37 ]

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Even tussendoor; is dat maïs daar nou weggeblurd ivm een eventuele wietplantage ofzo of staat er ergens een JSF tussen de planten?

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hayfork schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:34:
Even tussendoor; is dat maïs daar nou weggeblurd ivm een eventuele wietplantage ofzo of staat er ergens een JSF tussen de planten?
Daar is een militaire basis.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

[...]
Dat is niet helemaal waar, echt in de overgrote meerderheid van de ongevallen zat het gevaar vóór de motorrijder. Met stip op plaats 1 t/m 3 de linksafslaande tegenligger dacht ik.
Veel motorrijders zijn bang van achteren aangereden te worden. Uit het MAIDS-rapport kun je echter concluderen dat in 90 procent van alle bedreigingen, zowel van ander verkeer als van de omgeving, deze zich voor de motorrijder bevonden.
http://www.running-lights.com/bestand-sl/maids.htm
Geeft als bron: www.febiac.be en verwijst naar: "De volledige studie: maids.acembike.org Na de gratis registratie heb je toegang tot het volledige rapport."

Vóór je kijken geniet dus nog steeds de voorkeur ;) Maar als je je remoefeningen (zoals je die nog regelmatig herhaalt op allerlei soorten wegdek niet waar? (op klinkers heb je best snel een piepende voorband trouwens :o )) in de praktijk brengt, kan toch een blik achterom geen kwaad. Maar goed, motorrijden betekent toch al ogen voor en achter hebben.
Hayfork schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:34:
Dat hekwerk staat er ook niet voor de lokale kanoclub he ;)

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 29-06-2010 22:48 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:56:
[...]

O god, ik heb wat losgemaakt hoor :X :+
Nou ik hem hem ook geconfigureerd ;) Doet u mij deze maar. Full options :):)

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/8796/schermafbeelding2010062s.png
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/9215/schermafbeelding2010062b.png

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:41:
[...]

leuke speeltjes idd, Triumph heeft ook zoiets op zijn site..

even lopen spelen met die ducati site:
[afbeelding]
wat zwaailichten erop en je hebt de ideale politie motor ;)
Ziet er wel grappig uit, maar waarom staat er Ducati op die Cagiva/Aprilia oid? Dit is bijna net zo vaag als Ferrari die ineens SUV's gaat maken. Owh wacht ff, dat heeft Porsche natuurlijk ook al gedaan :X :X

* gwystyl vindt de ST2/4 al teveel tour voor Ducati; blijf lekker bij de 848/1098 (evt monster) en consorten. Dan is het tenminste duidelijk waar het merk voor staat.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 29-06-2010 23:21 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PilatuS schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:29:
Ik vind dat je in 30 zone's en 50 zone's echt niet te hard moet rijden. Of het moet een 50 zone zijn waar geen woningen en mensen zijn.
Hangt er maar vanaf. Daar waar je door een woonwijk rijdt met verschillend verkeer door elkaar en evt spelende kinderen achter auto's vind ik dat zelfs de Vmax te snel kan zijn. Maar het is de laatste paar jaar in de mode om in veel steden grote doorgaande wegen waar ooit 80 of 70 gereden mocht worden te degraderen naar 50km wegen.

"Beste" voorbeeld IMHO:
http://maps.google.nl/?ie...pn=0.003137,0.003138&z=18
N325 in Nijmegen-Lent. Volledig gescheiden rijstroken, vangrails en ongelijkvloerse kruisingen. Enige reden om daar niet >55km/u te rijden is de rij flitspalen erlangs :X
Op de meeste 80 wegen is harder rijden echt totaal niet gevaarlijk. Er zijn ook genoeg 60 zone's waar harder rijden echt geen probleem is.
Toch zijn dat de wegen waar de meeste ongelukken gebeuren, waarbij in de meeste gevallen minstens een van de partijen te hard reed.
Neem nou de weg op de volgende link. Dat is officieel een 60 zone. Als daar geen fietsers en ander verkeer is kan je daar makkelijk harder rijden zonder enig gevaar. Je hebt daar geen zijwegen en volledig overzicht.

http://maps.google.nl/?ie...98682&spn=0,0.002403&z=19

Op deze plek 120 rijden vind ik veiliger dan 40 rijden in een woonwijk waar je 50 mag.
Eens. Helaas is het CJIB een andere mening toegedaan :X
M'n enige snelheidsboete was voor gecorrigeerd 19km/u te hard te rijden in een 50km zone, deze om precies te zijn: http://maps.google.nl/?ie...pn=0.003043,0.003138&z=18

Oslik blyat! Oslik!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Vandaag voor het eerst op een zx9r gereden. (Model uit 1997)
Ding reed echt heel aangenaam, voelde mij best licht aan nog (kwa gewicht, niet vermogen...).

Heb het idee dat ik daar ook wel een hele dag op kan zitten zonder last van rug, schouders of polsen te krijgen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:00:
LauPro heeft het over te hard rijden in z'n algemeen.
En ik over het 'moraalridder' gelul. Ook al kun je 350 over de afsluitdijk zonder anderen in gevaar te brengen, iemand die zegt dat je je een beetje in zou moeten houden moet je niet zo neerbuigend behandelen en moraalridder noemen. Situaties laten me koud en zijn in dezen irrelevant.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
mphilipp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:00:
[...]

En ik over het 'moraalridder' gelul. Ook al kun je 350 over de afsluitdijk zonder anderen in gevaar te brengen, iemand die zegt dat je je een beetje in zou moeten houden moet je niet zo neerbuigend behandelen en moraalridder noemen. Situaties laten me koud en zijn in dezen irrelevant.
Mijn ervaring is dat mensen het woord "moraalridder" vooral gebruiken als ze zelf weten dat ze fout zitten, maar hun geweten willen sussen door af te geven op anderen... Jammer dus dat dat zo moet.

Verwijderd

j0rDy schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:37:
grrr...waar is de bike configurator voor de hypermotard??? :( :( :(
Dit zijn voor zover ik weet alle configurators die er zijn. De hypermotard 796 staat er tussen, de 1100 niet.

2 weken terug ook al gezien dat Honda het heeft bij de CBF600 (was er toen ook al mee aan het spelen), maar daar was het beperkt tot middenbok, kuip en ABS. Met een paar jaar vertraging op de websites zoals bij autofabrikanten.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

LauPro schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:34:
[...]
Er zijn wel circuits (grote) waar je wel degelijk hard kan rijden. En het ligt ook aan de definitie van hard. Is 160 rechtuit hard of met 90 door een bocht hard?
Geen van beiden eigenlijk.
En je top haal je niet op een circuit (heel misschien de nordschleife, maar op het stuk waar het, misschien, kan moeten je ballen groter zijn dan je wielen)
mphilipp schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:47:
[...]
Mag ik met klem protesteren tegen deze onzinnige typering?
Hij doelt op het feit dat Laupro nog geen rijbewijs heeft en dus niet kan zeggen of ie op de motor ook braaf en netjes gaat rijden.
Wat, hoogstwaarschijnlijk, niet zo is (ff een keer vlotjes optrekken en je doet 100 waar je 50 mag, maar volgens eoa vage gedachtenkronkel is dat 'anders' )

leeg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M'n enige snelheidsboete was voor gecorrigeerd 19km/u te hard te rijden in een 50km zone, deze om precies te zijn: http://maps.google.nl/?ie...pn=0.003043,0.003138&z=18
SchorrieMorrie! Er had wel een kind kunnen overzwemmen!

Edit: what wut? @ Hoornsediep Maaslaan

"We Hack 4 you why4" ?

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 30-06-2010 00:38 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

MailMan schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:33:
Pff toch ook nog even geschrokken, maar vooral verontwaardigd, vanavond op de terugweg van m'n werk bij het AMC.
Juist in de avond kunnen er wegwerkzaamheden zijn! Hier moet je op bedacht zijn, dus echt ver vooruit kijken. Met het oefenen van de bijzondere verrichtingen ben ik ook een keer over een pion heen gereden :P , het ziet er erger uit dan het is ;) .
4x2 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:13:Geen van beiden eigenlijk.
En je top haal je niet op een circuit (heel misschien de nordschleife, maar op het stuk waar het, misschien, kan moeten je ballen groter zijn dan je wielen)
Wat is dan je doel, alleen maar hard optrekken? Eerlijk gezegd ben ik meer van een stabiele kruissnelheid aanhouden dan steeds te moeten optrekken.
Hij doelt op het feit dat Laupro nog geen rijbewijs heeft en dus niet kan zeggen of ie op de motor ook braaf en netjes gaat rijden.
Wat, hoogstwaarschijnlijk, niet zo is (ff een keer vlotjes optrekken en je doet 100 waar je 50 mag, maar volgens eoa vage gedachtenkronkel is dat 'anders' )
Ik heb wel degelijk een rijbewijs, alleen nog geen motorrijbewijs. En met auto rij ik echt niet overal strak de maximumsnelheid, alleen als er controles zijn.

Maar ook met de auto doe ik in woonwijken en op B-wegen erg rustig aan. Scheuren over de S-wegen in Amsterdam is best leuk, maar ook erg oppassen voor voetgangers en flitsers. En natuurlijk zijn er altijd wel uitzonderingen te vinden, maar dan nog zou ik geen 140 binnen de bebouwde kom doen, dat doe ik ook met de auto niet terwijl het soms makkelijk kan (4 uur 's nachts, lege tweebaans weg met bermscheiding).

Overigens rij ik zo hard als dat ik ver kan kijken, en in de bebouwde kom/B-wegen kan je veelal gewoon niet ver vooruit kijken of is de kans op verrassingen te groot.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

..
...
Heb toch echt gelezen dat 90% van de ongevallen het gevaar van voor komt :x

http://www.varadero.nl/in...d=28:veiligheid&Itemid=30

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik geloof niet dat ik me hier in die "hardrijders" discussie moet gaan mengen dus ik lach maar even (vriendelijk) en houd m'n mond .... en lach vervolgens nog maar eens een keer ;)

Voor diegene die zich verbazen over dat "ge-blurr" in Google Maps: Bekijk dezelfde locatie maar zonder blurring in Bing maps (ik kan die zoekmachine van MS nog steeds niet écht waarderen, maar de maps variant is óóit handig) :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

LauPro schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:48:
[...]
Wat is dan je doel, alleen maar hard optrekken? Eerlijk gezegd ben ik meer van een stabiele kruissnelheid aanhouden dan steeds te moeten optrekken.
[...]
Ik heb wel degelijk een rijbewijs, alleen nog geen motorrijbewijs. En met auto rij ik echt niet overal strak de maximumsnelheid, alleen als er controles zijn.
Mijn doel als ik op een circuit zit is bij alles kijken hoe hard het kan, ongeacht slijtage of kosten (al is het wel zo handig om zoveel mogelijk heel te houden, maar al jaag ik mn motorblok aan puin, jammer dan, heb dr zat lol mee gehad)

En ik had gezien dat je een autorbw had, maar de gemiddelde motor werkt, tenzij je een bezopen snelle auto hebt, net ff wat anders qua vlotjes optrekken en 'per ongeluk' veel te hard rijden.

leeg

• Aikon
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:00:
[...]

En ik over het 'moraalridder' gelul. Ook al kun je 350 over de afsluitdijk zonder anderen in gevaar te brengen, iemand die zegt dat je je een beetje in zou moeten houden moet je niet zo neerbuigend behandelen en moraalridder noemen.
Doe ik ook niet schat. Bedaar.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:00:
Voor diegene die zich verbazen over dat "ge-blurr" in Google Maps: Bekijk dezelfde locatie maar zonder blurring in Bing maps (ik kan die zoekmachine van MS nog steeds niet écht waarderen, maar de maps variant is óóit handig) :+
Dat blurren is echt heel kansloos. Iedereen kan stafkaarten kopen en daar staan die landingsbanen heel duidelijk op aangegeven. Bovendien: als een landingsbaan wilt verhullen op een luchtfoto, dan is blurren in exact de vorm van een landingsbaan (terwijl je weet dat er daar een is) niet erg slim. Wat ze ermee willen bereiken is mij onduidelijk. Het is een beetje dezelfde categorie als op een militair object een bord hangen "Dit is geen supergeheim Militair Object (en er liggen ook geen kernwapens)".

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit soort borden bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://russelldavies.typepad.com/planning/images/secret_nuclear_bunker-thumb.jpg

Volgens mij is dat exact wat Google wil bereiken: degenen die klagen over de beelden paaien, maar tegelijkertijd volstrekt belachelijk maken. Het is daarbij opvallend dat je gewoon US, RU, CN, FR en UK ballistische kernonderzeeers wel kunt zien, incl alle havenfaciliteiten eromheen, maar niet dat ene kansloze stukje kaart in NL. Nouja, als MinDef daar blij van wordt... 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MailMan schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:33:

Ik wil de A9 oprijden en maak snelheid om op de invoegstrook uit te komen, zie ik ineens allemaal pionnen op de rijstrook staan, inclusief de invoegstrook! Er stond een rits van die grote werkwerkzaamheden pionnen die vanuit de meest rechtse rijbaan overgingen naar de invoeg/uitvoegstrook. Gelukkig reed ik niet echt hard, in tegenstelling tot de bestuurder achter mij die al slingerend moest corrigeren, maar het is toch niet normaal om zonder waarschuwing ineens rijstroken af te sluiten met obstakels? Iedereen moest dus op de vluchtstrook verder rijden en of uitvoegen, of via de verdrijvingsvlakken bij de volgende uitrit weer op de snelweg invoegen (wat ik dus deed). Daar zag ik ook bij de volgende invoegstrook wegwerkers staan met twee kleine vrachtwagentjes.
Als autorijder schep je dan zo'n plastic ding, maar als motorrijder zou je er best door onderuit kunnen schuiven.

Ging om dit stukje: http://maps.google.com/ma...055900000001,,0,-1.606285
Niet echt handig nee, je hebt daar niet veel overzicht... een poos in Hoofdorp gewerkt en in Weesp gewoont dus ik ken die bocht goed ;)

En end verderop is ook de enige flitspaal die me ooit te pakken gehad heeft (knock wood), gebeurde toen afslag weesp afgesloten was en ik dus via A1 moest rijden... ik balen, op het gas en flits.. terwijl ik wist dat dat ding er stond... |:( gelukkig in mijn Astra grijs kenteken 1.7tdi dus ook al gaf ik vol gas, reed ik nog amper te hard ;)

Toen ik die paal ging zoeken kwam ik wel dit tegen..
http://maps.google.com/ma...97063&spn=0,0.027874&z=16
automatisch nummerborden blurren werkt dus niet altijd goed..
gwystyl schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:20:
[...]

Ziet er wel grappig uit, maar waarom staat er Ducati op die Cagiva/Aprilia oid? Dit is bijna net zo vaag als Ferrari die ineens SUV's gaat maken. Owh wacht ff, dat heeft Porsche natuurlijk ook al gedaan :X :X

* gwystyl vindt de ST2/4 al teveel tour voor Ducati; blijf lekker bij de 848/1098 (evt monster) en consorten. Dan is het tenminste duidelijk waar het merk voor staat.
ducati heeft al jaren de multipla;) multistrada hoor.
Mooi zijn ze niet, maar schijnen wel geweldig te rijden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ROFLASTC.....niet dat je meteen met een rolmaat de garage in hoeft te spurten ofzo...maar weet je toevallig hoe lang jouw voorvorken zijn, van asmidden tot bovenkant en wat de veerwegen zijn?

* snars googled zich helemaal scheel op zoek naar de ideale voorvork voor de DR800s 8)7

WP Extreme 50mm conventionele vork uit jaren 90 Husaberg lijkt vooralsnog de beste optie. Maar je kan ook voor een habbekrats de voorkant van een recente KTM met 48mm USD krijgen. Handig: meteen de mogelijkheid voor supermoto wielen en dikke remmen. Nadeel is alleen dat die vorken bovenaan te dik zijn en belangrijker: een te grote veerweg voor mijn fiets hebben....zodat met een beetje enthousiast inveren het voorwiel tegen het frame aan beukt. Dat verpest je hele dag.

Weet iemand heeel toevallig hoe je de veerweg van een moderne USD cartridge vork begrenst? Iets met hydrostops...is dat zo eenvoudig als een extra spacertje erin en gaan met die banaan?

I reject your reality, and substitute my own.

• iMars
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:42:
[...]

Dat blurren is echt heel kansloos. Iedereen kan stafkaarten kopen en daar staan die landingsbanen heel duidelijk op aangegeven. Bovendien: als een landingsbaan wilt verhullen op een luchtfoto, dan is blurren in exact de vorm van een landingsbaan (terwijl je weet dat er daar een is) niet erg slim. Wat ze ermee willen bereiken is mij onduidelijk. Het is een beetje dezelfde categorie als op een militair object een bord hangen "Dit is geen supergeheim Militair Object (en er liggen ook geen kernwapens)".
Hier nog een leuke: klik
Edit: hier nog een betere: klik

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 30-06-2010 10:32 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

iMars schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:28:
[...]

Hier nog een leuke: klik
Edit: hier nog een betere: klik
Sowieso, Valkenburg is toch al lang niet meer van Defensie? Ik heb daar een paar weken terug nota bene bedrijfsfeest in een hangar gehad :z

Oslik blyat! Oslik!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

snars schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:22:
ROFLASTC.....niet dat je meteen met een rolmaat de garage in hoeft te spurten ofzo...maar weet je toevallig hoe lang jouw voorvorken zijn, van asmidden tot bovenkant en wat de veerwegen zijn?

* snars googled zich helemaal scheel op zoek naar de ideale voorvork voor de DR800s 8)7

WP Extreme 50mm conventionele vork uit jaren 90 Husaberg lijkt vooralsnog de beste optie. Maar je kan ook voor een habbekrats de voorkant van een recente KTM met 48mm USD krijgen. Handig: meteen de mogelijkheid voor supermoto wielen en dikke remmen. Nadeel is alleen dat die vorken bovenaan te dik zijn en belangrijker: een te grote veerweg voor mijn fiets hebben....zodat met een beetje enthousiast inveren het voorwiel tegen het frame aan beukt. Dat verpest je hele dag.

Weet iemand heeel toevallig hoe je de veerweg van een moderne USD cartridge vork begrenst? Iets met hydrostops...is dat zo eenvoudig als een extra spacertje erin en gaan met die banaan?
Aw. Ik had een hele mooie WP USD voorvork voor je liggen die uit een DR800 kwam.

Makerij Hofman

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

M14

LauPro schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:48:

[...]
Dat is leuk, net zoals op de grens van je kunnen door een bocht gaan. Stabiele kruissnelheid aanhouden is geen ruk aan, netzoals hard rijden op de snelweg .... tenzij je ruim boven de 200 rijd, dan begint het leuk te worden :+.

Maargoed, daar kom je nog wel achter, zodra je een toer / sportmotor of naked gaat rijden ;).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En ... Is ROFLASTC al klaar met meten?

Schiet eens beetje op, jôh >:)

• iMars

iMars

Full time prutser

M14 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Dat is leuk, net zoals op de grens van je kunnen door een bocht gaan. Stabiele kruissnelheid aanhouden is geen ruk aan, netzoals hard rijden op de snelweg .... tenzij je ruim boven de 200 rijd, dan begint het leuk te worden :+.

Maargoed, daar kom je nog wel achter, zodra je een toer / sportmotor of naked gaat rijden ;).
Tja, dat is voor ieder natuurlijk verschillend ;)
Ik heb dezelfde motor als jij, alleen naked, en merk dat ik het accelereren en het bochtenwerk erg fijn vind. Vooral bochten als deze, deze en deze.

Maar met mooi weer lekker touren (dus niet te hard optrekken, geen rare stunts, niet te plat door de bocht etc) is ook weer erg leuk :)
dion_b schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:48:

[...]

Hmmm de link laat Grongingen zien, maar in de URL staat strevelsweg in Rotterdam (ken ik maar al te goed). Welke bedoel je precies?

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 30-06-2010 11:17 ]

• iMars

iMars

Full time prutser

dubbele post, mag weg...

[ Voor 91% gewijzigd door iMars op 30-06-2010 11:17 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 19:52
[...]

Op de één of andere manier voelen alle regels als optioneel zodra ik die helm opzet :+
Dat betekent overigens uitdrukkelijk NIET dat gezond verstand dat ook is. Als ik soms malloten in blinde bochten zie inhalen, tussen rijbanen door auto's zie inhalen (en dan bedoel ik niet in de file...) en meer van dat soort acties, dan ben ik maar niet zo 'stoer'...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

M14

Wormaap schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:30:
[...]

Op de één of andere manier voelen alle regels als optioneel zodra ik die helm opzet :+
Dit vind ik nu echt een geweldige uitspraak :+
Dat betekent overigens uitdrukkelijk NIET dat gezond verstand dat ook is. Als ik soms malloten in blinde bochten zie inhalen, tussen rijbanen door auto's zie inhalen (en dan bedoel ik niet in de file...) en meer van dat soort acties, dan ben ik maar niet zo 'stoer'...
Hier kan ik me overigens goed in vinden. Af en toe betrap ik me op lompe acties als inhalen op punten waar het eigelijk niet kan, maar meestal gebruik ik toch mn verstand. In blinde bochten inhalen, met 60 of harder tussen de auto's door enz enz, dan vraag je er gewoon om om een keer geraakt te worden. En ten eerste wil ik niet dat mezelf of omstanders iets overkomt en ten tweede zou ik er gruwelijk van balen als mn motor plat gaat ofzo.

Maar uiteindelijk rij je motor om motor te rijden. Niet te bang zijn om een keer goed door te rijden of wat platter door de bocht te gaan hoort daar bij :). Als je heel extreem naar de andere kant kijkt kun je net zogoed de rest van je leven op een bank gaan zitten, dan gebeurd er zeker niks .... Of dat ook leuk is is een tweede ....

[ Voor 14% gewijzigd door M14 op 30-06-2010 12:15 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hard rijden is geen ruk aan. Boven de 200 ook niet. De bomen langs de weg worden dan planken (voor de doodskist bv). Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar zo hard gaan levert je niets op. Misschien een andrenaline rush ofzo, maar bij mij niet zo. Komt misschien omdat ik alweer 27 was toen ik mijn motorrijbewijs heb gehaald. Dan heb je de testosteronperiode achter je en boeit dat stoere gedoe niet meer zo.
Op de grens van je kunnen rijden is misschien leuk voor een keer, ik ben zelf ook meer dan eens op het randje door een heerlijke bochtenreeks in de Alpen gereden. Heel fijn. Totdat je een keer (zoals ik dus meemaakte) een paard aan de andere kant van de haarspeld ziet staan. Midden op de weg, je glazig aankijkend. Zoals Olav Mol dan zegt: dan lul je niet meer... :+ Als je daar met rokende achterband met je R1 aan komt rijden, ga je dus gewoon de ravijn in (2km naar beneden op dat punt).
Wat dat betreft kun je maar beter met wat verstand rijden en er van uit gaan dat er in elke bocht een handje grind, asfaltreparaties,gaten,kuilen en tegenliggers die de bocht niet goed hebben ingeschat zijn...en de grens van je kunnen op een circuitdag opzoeken.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Voor het eerst in mijn motorleven echt nieuwe banden gekocht voor mijn motor (voor wie het weten wil, BT-45 100/80 18 voor en 120/80 18 achter), ik had altijd afdankertjes voor extreem weinig maar dit is echt heel wat anders...
De afdankertjes waren eigenlijk bijna altijd "wat vierkant", je voelde eigenlijk altijd wel een beetje de overgang van plat naar rond, maar nu heb ik echte ronde banden, als ik mijn linkerbil alleen al een beetje optil ga ik al de bocht om ;) .

De eerste kilometers waren wat onwennig en eng (al die verhalen over de coating die erg glad zou zijn) maar dat valt bij nader inzien geweldig mee.
Ik moest wel even wennen aan het veel directere sturen maar nu ik gewend ben gaat het steeds makkelijker.
Ik heb nu nog een goede 5 mm over aan de randen en die gaan voor zeker ook nog gebruikt worden.

Erg lekker rijden maar wel een stuk duurder, per set 200 euro tegen een tientje of 30 a 40 die ik normaal betaalde voor een setje vervangende banden.

Maar ik koop nooit meer afdankertjes...

Me extremely very happy met de hernieuwde stuureigenschappen van mijn dikke brommer, rotondes zijn weer grappig bijvoorbeeld... _/-\o_

Trouwens ook de ketting en tandwielen vervangen, 15 voor en 37 achter terwijl er eerst 15 voor en 39 achter op zat. Tot mijn grote verbazing maakt twee tandjes een wereld van verschil, hij trekt wat minder snel op (beetje jammer) en de topsnelheid licht weer wat hoger (ach hoger, ik ben van 160 km/u naar 175 km/u gegaan) maar het echte verschil zit 'm in het rijgedrag.
Net even een lager toerental 50, 80 en 120 km/u (wel lastig voor de vijfde versnelling, een notoir probleem bij een SRX) wat het rijgenot ten goede komt.

Nu alleen nog een nieuwe voorvork en we zijn weer helemaal klaar...

Wat mij trouwens op de volgende vraag brengt, heeft een van de medemotorrijders nog een stel yamaha SRX of FZ 600 voorvork(poten) liggen die in de verkoop gaan?
Ik had een RD voorvork gevonden welke zou moeten passen maar helaas zijn de RD poten 35 mm en ik heb een 36 mm poot nodig...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

iMars schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:09:
[...]

Hmmm de link laat Grongingen zien, maar in de URL staat strevelsweg in Rotterdam (ken ik maar al te goed). Welke bedoel je precies?
Groningen, op het Emmaviaduct, dus 2x3 baans, met betonnen muurtjes als vangrail, en een brede berm voor er ergens een keer een parallelweg is. Echter binnen bebouwde kom en dus forse boete voor zoveel harder rijden dan toegestaan.

Geen idee precies waarom ik vanaf de Strevelsweg was gaan navigeren, dat is iig een weg waar 50km/u wel duidelijk terecht is.

Oslik blyat! Oslik!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 16:51

talin

ES-MA

4x2 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:13:
[...]

Geen van beiden eigenlijk.
dan heb je em gewoon verkeerd op de vertanding staan!
echte circuit fietsen stel je per circuit af en behoor je de topsnelheid te halen +- 3 seconden volgas!
wat heb je er anders aan om op een circuit te rijden :?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Straatmotoren enzo, die zijn niet zo kort vertand ;)
Mn VF liep iets van 170 op het rechte stuk van zandvoort, top van het ding is (na lang wachten) 200.

[ Voor 76% gewijzigd door 4x2 op 30-06-2010 13:46 ]

leeg

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 16:51

talin

ES-MA

4x2 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:45:
Straatmotoren enzo, die zijn niet zo kort vertand ;)
Mn VF liep iets van 170 op het rechte stuk van zandvoort, top van het ding is (na lang wachten) 200.
je gaf aan dat je de top niet zou halen op een circuit, dan vertand je hem toch anders?
je gaat toch circuit rijden om er "iets meer" uit te halen dan anders?
en als je dan "iets meer" wil zal je je straat fiets anders moeten vertanden ( dan wel versnellingsbak aanpassen )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
dion_b schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Groningen, op het Emmaviaduct, dus 2x3 baans, met betonnen muurtjes als vangrail, en een brede berm voor er ergens een keer een parallelweg is. Echter binnen bebouwde kom en dus forse boete voor zoveel harder rijden dan toegestaan.

Geen idee precies waarom ik vanaf de Strevelsweg was gaan navigeren, dat is iig een weg waar 50km/u wel duidelijk terecht is.
Dat is inderdaad een erg gemeen stuk, omdat het overkomt als een stukje 'ring'.
Ben ik ook 2x geflitst in één maand (eerste had ik niet gemerkt..) omdat ik dacht dat het er 70 was..

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

talin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:26:
[...]
je gaf aan dat je de top niet zou halen op een circuit, dan vertand je hem toch anders?
je gaat toch circuit rijden om er "iets meer" uit te halen dan anders?
en als je dan "iets meer" wil zal je je straat fiets anders moeten vertanden ( dan wel versnellingsbak aanpassen )
Nee, dan heb je iets verkeerd begrepen denk ik.
Straatmotor, dus geen circuitmotor.
Oftewel, zoals ik dr (dagelijks) mee rijd gaat ie het circuit op en met die 'afstelling' gaat ie dr volgas overheen.

leeg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

AKA_ACE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:31:
De eerste kilometers waren wat onwennig en eng (al die verhalen over de coating die erg glad zou zijn) maar dat valt bij nader inzien geweldig mee.
Dat valt idd ook reuze mee. Sommigen doen net alsof je niets kunt, maar als je je maar ervan bewust bent dat het eerste laagje niet de volle grip heeft, is er niets aan de hand. De eerste paar dagen (100km) een beetje kalm aan, da's alles.
Ik moest wel even wennen aan het veel directere sturen maar nu ik gewend ben gaat het steeds makkelijker.
Nieuwe banden rijden altijd veel fijner. Ook de juiste bandenspanning doet wonderen, zo merkte ik gisteren. Ik had een paar weken niet op de Beemer gereden en de voorband was blijkbaar een klein beetje lucht verloren. Of ik was inmiddels gewend aan de XT (weegt bijna de helft) en kreeg de RT niet meer de bocht om. Maar ik hou het op lucht, want na de boel weer op spanning gebracht te hebben, reed ie weer als tevoren: een vlotte kamerolifant.

En morgen op naar de BMW Motorrad Days in Garmisch-Partenkirchen!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2484/3699524132_d17bcf3c7f.jpg
Nog BMW hooligans hier die er heen gaan?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
de gs is nu helaas toch echt aan zijn eind gekomen. blok zo goed als volledig in de prak gereden. bak werd al tijden minder. voetpakking is zo lek als een vergiet.(was toch niet me startmotor(die haalt het niet tot me duo voetsteunen)) cilinders behoorlijk aan poeier. oftewel opgereden. dus als iemand nog wat van de gs nodig heeft? roept u maar.

en zaterdag kijken voor een honda african twin uit "98 als vervanger.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Volgens mij zat de voorkant van mn motor onder de oliespetters van jouw GS tijdens die tourrit laatst, dus dat was al niet echt een goed voorteken. Jammer dat ie nu dood is, hopelijk is de AT wat. Kan je iig ook een keer de dijk afrijden als je wilt ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
en vroeger waren me bougies altijd zwart van het iets te rijk staan. maar nu waren ze wit van de verbrande olie. even met een zaklampje door het gaatje schijnen en kijken. en daar werd ik niet echt vrolijk van. de een rijd de rullen op ze banden en ik op me cilinderkoppen om het zo maar te zeggen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:31:
. Kan je iig ook een keer de dijk afrijden als je wilt ;)
Nouuuu Niet met de fabrieksvering van de latere jaargangen. Dat zou wel eens pijnlijk kunnen worden onderaan de dijk. De orginele veren zitten nogal snel tegen het ind van de veerweg aan.
snars schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:22:
Het ding kan 300mm op en neer deinen en de totale lengte weet ik niet maar dat is ook niet relevant voor jouw motor. Te lange poten en het ding helt alleen maar achterover.

50" of 48"is prima maar neem vering waar bij de veerweg past bij jouw motor qua geometrie. De vering van een 2005 adventure of een 2002 rallye replica (LC4) zal daar wel goed mee gaan. De totale lengte maakt minder uit dan de veerweg bydeway. De grootte van het voorwiel maakt ook uit of de motor lang genoeg of te kort is vooraan bij een bepaalde veerweg en ik zou al helemaal niet kunstmatig iets bedenken door spacers erin te zetten wat te hard of te korte veerweg is ook niet goed. regel ergens LC4 poten en zoek dan veren en cartridges die ervoor zorgen dat de veer weg niet te lang is want anders gaattie deinen of veel te laat in de aanslag.

De poten van mijn LC8 zijn het zelfde als de 2005 versie maar het binnenwerk is anders en daar zit de kneep. Verder zijn ze denk ik te groot voor een DR800

[ Voor 66% gewijzigd door ROFLASTC op 30-06-2010 22:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:31

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Even een vraag voor de kenners hier..

Ik rij met een Honda CBR-600 F2, als ik lekker aan het doorrijden ben, en hij staat echt goed warm, als ik hem dan doortrek naar de 13k rpm, en laat hem daarna terug zakken... hoor ik bij +-7k rpm een "ontploffing" in mijn uitlaat.

Heb vandaag even een maat achter mij laten rijden, en jawel hoor... een kleine steekvlam uit de uitlaat.

Te rijk? Iemand een idee?

De Nederbelg !

• KaWaReZ
de meeste mensen doen daar een moord voor... maargoed.. meneer wil er vanaf :+

Zal wel wat met de eco-dip te maken hebben, maar we weten natuurlijk niet in hoeverre jouw l/b traject is aangepast (van inlaat tot uitlaat)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:40

charrel

Cortisol4life..

een f2 is al wat ouder, toen hadden ze nog geen eco-dip ;) . Hij zal wel wat te rijk staan bovenin, zet hem anders is ergens op de testbank om dat te laten meten. Zit het uiteinde van je uitlaat vol met roet of valt dat mee?
Als je hem van 13.000 naar 7000 laat terug vallen komt er altijd onverbrande benzine in je uitlaat, dat zal op een gegeven moment ontbranden wat de steekvlam veroorzaakt. Op zich niets raars aan, alleen een hoop motoren hebben een schottendemper een absorptiedemper (open) laat de steekvlam gewoon naar buiten schieten.

[ Voor 41% gewijzigd door charrel op 30-06-2010 22:42 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

mphilipp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:27:
[...]

Dat valt idd ook reuze mee. Sommigen doen net alsof je niets kunt, maar als je je maar ervan bewust bent dat het eerste laagje niet de volle grip heeft, is er niets aan de hand. De eerste paar dagen (100km) een beetje kalm aan, da's alles.

[...]

Nieuwe banden rijden altijd veel fijner. Ook de juiste bandenspanning doet wonderen, zo merkte ik gisteren. Ik had een paar weken niet op de Beemer gereden en de voorband was blijkbaar een klein beetje lucht verloren. Of ik was inmiddels gewend aan de XT (weegt bijna de helft) en kreeg de RT niet meer de bocht om. Maar ik hou het op lucht, want na de boel weer op spanning gebracht te hebben, reed ie weer als tevoren: een vlotte kamerolifant.

En morgen op naar de BMW Motorrad Days in Garmisch-Partenkirchen!
[afbeelding]
Nog BMW hooligans hier die er heen gaan?
Veel plezier daar. Ik had ook een uitnodiging maar helaas geen tijd. Mijn collega's zijn er wel. (BMW SuperBike School/Race Academy).

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

o en snars. Niet blind staren op de poten. Kroonplaat clamps enz i net zo belangrijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3427/3278243537_73b07ee6c5_z.jpg

O+

[ Voor 55% gewijzigd door ROFLASTC op 30-06-2010 23:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Nice, daar kan ik jaloers op zijn :9~

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay. Vanavond bij de les gehoord dat ze mij in eerste beschikbare AVD examen gaan proppen. Heb nu twee lessen achter elkaar de hele tijd goed genoeg gereden om geslaagd te zijn. Ergste fout vandaag was om al aan de linkerkant van een invoegstrook te rijden voor ik knipperlichten aanzette om in te voegen. Niet netjes, maar als dat het ergste is (en blijft)... ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:31:
Volgens mij zat de voorkant van mn motor onder de oliespetters van jouw GS tijdens die tourrit laatst, dus dat was al niet echt een goed voorteken. Jammer dat ie nu dood is, hopelijk is de AT wat. Kan je iig ook een keer de dijk afrijden als je wilt ;)
Niet zeuren .... Ik had m'n vizier vorig jaar vol zitten vanwegen..... ;)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Nu ik de andere spiegels op de monster heb zitten. Zitten er gaatjes van de oude. Ik weet dat hier dopjes voor zijn. Weet iemand waar ik die kan kopen?? :P

• j0rDy
  • Laatst online: 19-01 18:07
ik denk dat ze die (buiten bij de dealer) ook wel bij bromfiets/scooterzaken hebben?

• DRAFTER86
  • Laatst online: 07:39
ROFLASTC schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:25:
o en snars. Niet blind staren op de poten. Kroonplaat clamps enz i net zo belangrijk.

[afbeelding]

O+
Mooi ding!
Ik heb het Yamaha broertje:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/S_OFhB9cI8I/AAAAAAAAAEY/oM0YOrXHKsw/s800/DSC_0342.JPG

Afgelopen weekend even groot onderhoud gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/TCnV5_b8jVI/AAAAAAAAAHA/VArowYBMKU0/s800/DSC_1399.JPG

- Kettingset + kettingwielen vervangen
- Nokkenasketting vervangen
- Nieuwe Iridium bougies (gaat hij loeihard van, woohoo!)
- Nieuwe dogbones waardoor de achterkant +- 25mm omhoog komt
- Nieuwe GPS-houder gebeund
- Nieuwe olie+koelvloeistof
- Klepspeling gecheckt
- Nieuwe voorband+crossbinnenband (heerlijk die tubetype bandjes, prima zelf te doen)

Vooral met de GPS-houder ben ik wel content:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/TCnWNXidRkI/AAAAAAAAAHQ/Vn-A8-U1Aqw/s800/DSC_1408.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/TCnWlmXkDwI/AAAAAAAAAHo/-PCxNlNW3dQ/s800/DSC_1413.JPG

Mezelf weer even een pak geld bij Touratech en Ram-mount bespaard...

[ Voor 3% gewijzigd door DRAFTER86 op 01-07-2010 11:26 ]

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:26:
- Nieuwe Iridium bougies (gaat hij loeihard van, woohoo!)
Is dit nu ironisch of niet?
Merk je het verschil fel?

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:46:
[...]

Is dit nu ironisch of niet?
Merk je het verschil fel?
Nee, merk er helemaal niks van :)

• KaWaReZ
een ST NOG hoger maken?

hoe lang ben jij? :+

• DRAFTER86
KaWaReZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:09:
een ST NOG hoger maken?

hoe lang ben jij? :+
1.86, ik kan nu nét niet meer plat met beide benen op de grond :)
Ik vind het wel fijn rijden, lekker scherp.

• KaWaReZ
heb meerdere malen de grond geknuffeld met mn ST .... 1.76 en dan NET in een kuiltje stappen :')

toen wel geleerd om 0,000001km/u te rijden, om maar niet mn poot op de grond te hoeven krijgen :+

[ Voor 34% gewijzigd door KaWaReZ op 01-07-2010 13:00 ]

• DRAFTER86
KaWaReZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:59:
heb meerdere malen de grond geknuffeld met mn ST .... 1.76 en dan NET in een kuiltje stappen :')

toen wel geleerd om 0,000001km/u te rijden, om maar niet mn poot op de grond te hoeven krijgen :+
Hehe ja je moet een beetje opletten waar je afstapt :)
Volgens mij is een KTM Adventure trouwens nog een pak hoger...

• Tylen
  • Nu online

Tylen

KaWaReZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:59:

Oke dat wil ik zien :P

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

2 halfslappe banden, dan kan je gewoon 0,0000000km/u rijden en je voeten niet op de grond hoeven te zetten!

• Aikon
  • Niet online
Stilstaand rijden, dát wil ik dan wel weer zien :P

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij langzaam rijden pak ik direct de achterrem erbij en rij ik met slippende koppeling. Met de motor rollend heb je op gegeven moment geen controle meer, maar met slippende koppeling kan je echt heel langzaam rijden.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Deze jongen is vandaag ook geslaagd voor het motorrijbewijs. Nu komt het leukste, zelf eentje uitzoeken :) Slechte nieuws is dat ik net te laat bij het gemeentehuis was (waarom zijn die dingen alleen halve dagen open?) dus ik moet m morgen aanvragen.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 16:22
Feli EnzoMatrix,
Wat voor iets zoek je?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:32:
Deze jongen is vandaag ook geslaagd voor het motorrijbewijs. Nu komt het leukste, zelf eentje uitzoeken :)
Eindelijk!!! gefeliciteerd kerel
Slechte nieuws is dat ik net te laat bij het gemeentehuis was (waarom zijn die dingen alleen halve dagen open?) dus ik moet m morgen aanvragen.
Het zijn ambtenaren, had je iets anders verwacht }) ?

nu snel een harley kopen en toeren als een malle (8>

Verwijderd

:) iets Amerikaans, iets laags, iets dat veel lawaai maakt

Ik heb al wel wat Harleys gezien, maar het is de bedoeling wel de leukste eruit te zoeken.

• Saffie_time
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Feli aan dion en Enzo.

Ik heb ook geen idee waarom er maar hlave dagen gewerkt wordt. Gelukkig was er bij mij in een dorp naast de de stad een 'depandance' die avondopenstelling had de dag dat ik het gehaald heb.
Ik had de mogelijkheid om mijn telefoonnummer achter te laten zodat ik een sms kreeg als het pasje binnen was. Duurde veel korter dan in eerste instantie aangegeven.
Advies is dus als die optie bij jou gemeente ook is meteen doen!

Ik neem aan dat je al in Veghel geweest bent Enzo? (of op zijn minst op de website gekeken hebt?)
In ieder geval veel veilige kilometers gewenst!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Verwijderd

Saffie_time schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:44:
Feli aan dion en Enzo.

Ik heb ook geen idee waarom er maar hlave dagen gewerkt wordt. Gelukkig was er bij mij in een dorp naast de de stad een 'depandance' die avondopenstelling had de dag dat ik het gehaald heb.
Ik had de mogelijkheid om mijn telefoonnummer achter te laten zodat ik een sms kreeg als het pasje binnen was. Duurde veel korter dan in eerste instantie aangegeven.
Advies is dus als die optie bij jou gemeente ook is meteen doen!

Ik neem aan dat je al in Veghel geweest bent Enzo? (of op zijn minst op de website gekeken hebt?)
In ieder geval veel veilige kilometers gewenst!
In Veghel tijdens de dealerdag, met de rijschool ernaar toe - Dat was een tocht man, nog nooit zoveel regen gehad als toen. Rijschool had een bijnaam voor me, Raindrop Warrior werd het vanaf die dag. Zelfs de onderbroek was drijf en drijf nat.

Ik zat inderdaad te kijken, volgens de rijschool houder rijd een 1200cc rustiger als een 883, maar goed de 1200 is niet standaard in Low te verkrijgen, verstandig om dat in ieder geval bij een goede zaak te laten aanpassen dan. Ik ga eerst heel goed zoeken naar een motor, en ook een plek om m te stallen, wij hebben geen garage naast de deur dus dat word lastig.

Zaterdag hoe dan ook nogmaals naar Veghel en dan eens vragen of ik wat mag passen hier en daar. Tijdens de Dealerdag toen eigenlijk nergens op gezeten alleen maar gekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 13:57 ]

• KaWaReZ
feli beiden

enneh.. 0,00001 as figure of speech... maar wel heeul langzaam :+

idd, op de koppeling, met mn 10 ook leuk... stationair rijdt ie al 5-10kmu :+

• Saffie_time
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Vanavond accu maar weer eens inbouwen en het electrische gedeelte doormeten.
De optimate gaf aan dat hij vol en goed was dus als dat het probleem niet is/was dan moet ik maar eens gaan zoeken waar het probleem wel in zit. Multometer maar weer eens uit de kast vissen.

Eens kijken of er weer wat leven in mijn oldtimertje te krijgen is.

Ben er al wel achter gekomen dat een GL1100 aanrennen met dit weer nooit mijn grootste hobby gaat worden...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoho, het is nog niet zover, moet nog afrijden he ;)
en Enzo.
Feli idd :P

Oslik blyat! Oslik!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 19-01 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Saffie_time schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:15:
Ben er al wel achter gekomen dat een GL1100 aanrennen met dit weer nooit mijn grootste hobby gaat worden...
Wij hebben ooit de gedachte gehad om mijn XB12s eens aan te rennen. Hebben we vrij snel opgegeven ;). 1200cc V-Twin is geen pretje om aan te lopen :+

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
* SlinkingAnt heeft gisteren z'n motor weer opgehaald bij HvW, na wel flink wat te hebben mogen aftikken :+

Alle vloeistoffen vervangen, remklauw-revisie achterrem, nieuwe (progressieve) vering + keerringen en een nieuwe voorband. Verder nog een paar kleine dingetjes.

Enige probleem sindsdien, zodra ik m'n stuur loslaat dan wordt automatisch een bocht naar links ingezet, wat voorheen niet zo was. Vanmorgen langsgeweest, maar ze konden het niet zo snel vinden, maar het zou kunnen komen doordat er een nieuwe voorband opgezet is, waardoor de motor nu veel makkelijker stuurt, en dus ook makkelijker 'uit evenwicht' stuurt.

Iemand die een soortgelijks heeft gehad of kan bevestigen?

@langzaam-rijden: koppeling + achterrem is the way to go :)

@enzo: Gefeli, en succes met zoeken :D

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 19:52
Gefeliciteerd Enzo *O* Je kon je lesmotor toch gunstig overnemen?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:41:
:) iets Amerikaans, iets laags, iets dat veel lawaai maakt

Ik heb al wel wat Harleys gezien, maar het is de bedoeling wel de leukste eruit te zoeken.
Gefeciliteerd!

Zet je er wel even een fatsoenlijke uitlaat op, ik ben er wel een beetje klaar mee dat die dingen me half mijn bed uit blazen :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:40:
Nice, daar kan ik jaloers op zijn :9~
DRAFTER86 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:26:
[...]

Mooi ding!
Ik heb het Yamaha broertje:
Thanks maar ik heb de AT al een tijdje niet meer. Het was meer een nostalgische foto.

Ik ben blij dat ik een KTM heb maar stiekem mis ik de onverwoestbare AT wel. Geen idee of ik ooit nog zo een ga hebben en zo fit als degene was die ik had vind je ze niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3354/3316084033_44a17302db_z.jpg

;w

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 01-07-2010 18:55 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
@rolflastc met hoeveel km op de klok heb je hem verkocht? km of 73 000?
Pagina: 1 ... 200 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.