Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 199 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.118 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:00

LauPro

Prof Mierenneuke®

Kort vraag je over bediening in zijn algemeen: ik ben nu ook aan het lessen voor motor. Ik heb echter enorm veel problemen met het gas constant houden. De motor waar ik op les is een 125cc en dus moet je wat meer toeren maken om een beetje koppel te hebben. Bochtje naar links en rechts zijn geen probleem, maar de langzame slalom en de acht moet ik toch echt vaak afbreken omdat ik loop te kloten met het gas.

Op een gegeven moment had ik een houding gevonden waarbij ik de rem als referentiepunt gebruik, maar dat mag dus niet omdat je niet je rem 'aan mag raken' :( .

Nou sprak ik met iemand en die zei dat ik eens dunnere handschoenen zou moeten proberen. Dit heb ik nog niet gedaan, beetje stom dat mijn instructeur daar ook niet mee is gekomen 8)7 . Dit ga ik a.s. week proberen. Andere tips waren om het uiteinde als referentie vast te pakken of om je duim als referentiepunt te gebruiken. Zijn hier nog mensen met tips?

[ Voor 9% gewijzigd door LauPro op 27-06-2010 00:42 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50
Je moet niet knijpen in je stuur. Gewoon losjes vasthouden (wel stevig :P ), en heel relaxed. Verder is het een questie van oefenen. Ik had er ook heel veel last van (zeker bij 8 en langzame slalom), maar het is oefenen en echt heel relaxed je gas vasthouden :) .

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

M14

mphilipp schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:12:
[...]

Daar doelde ik op. Ik ben ook wel eens staande gehouden door een agent die heel lang bleef volhouden dat ik erg hard reed. Hij had ook wel gelijk, maar de eerste vraag die ik aan 'm stelde (het was een camerawagen die net op de A27 had staan flitsen) is of ie een foto van me heeft gemaakt. Hij bleef daarop akelig stil. Ik ging er dus vanuit dat ie niets had en lekker aan het bluffen was. Ik heb dus niets gezegd en terwijl hij heel omzichtig de bon voor inhalen onder verbod (ik haalde hém in...burgerwagen 8) ) uitschreef bleef hij 'dreigen' met de bon voor de snelheidsovertreding. Die liet ie uiteindelijk vallen. Hij dacht dat ie me vreselijk bang had gemaakt en dat ik het vast nooit meer zou doen... ;)

Zo bluffen ze wel vaker. Maar goed...je moet daar ook niet altijd op gokken. Als het net zo is dat je gewoon weet dat je heel even hard hebt gereden, is dat kans klein dat ze een goede meting hebben. Is uiteraard situatieafhankelijk, maar je kunt er je voordeel mee doen.
In mijn geval hebben ze toch wel enkele kilometers achter me gereden. Snelheid op mijn teller lag boven de 230. Veel ruimte voor discussie was er niet :P. Ben er in ieder geval goed mee weg gekomen :).

Overigens, in mn spiegels zie ik totaal niet wat er achter mij rijd. Vandaar dat ik die politie-wagen ook heb gemist. Als ik ze wat naar binnen draai zie ik alleen meer van mn arm. Heeft iemand nog praktische tips zonder meteen andere spiegels te monteren?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als iemand nog in scheveningen is voor een drankje. Ik houd mij warm aanbevolen maar kom dan wel naar het zwarte pad :)

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

M14 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 02:32:
Overigens, in mn spiegels zie ik totaal niet wat er achter mij rijd. Vandaar dat ik die politie-wagen ook heb gemist. Als ik ze wat naar binnen draai zie ik alleen meer van mn arm. Heeft iemand nog praktische tips zonder meteen andere spiegels te monteren?
Als ik gewoon in men spiegels kijk zie ik ook alleen mijn arm. Ik moet ook dus mijn arm een beetje meer naar binnen klappen om goed zicht te hebben in de spiegels. Verder, vanwege de trillingen in de spiegels, is het sowieso al moeilijk om een duidelijk beeld naar achter te hebben. Hoe verder ik achter mij wil kijken, hoe minder duidelijk, omdat een trilling in de spiegel alleen maar resulteert in een sterkere trilling in het beeld naarmate de afstand groter wordt.

Nog een lastigheid bij de spiegels: de hoogteafstelling. Als ik ze afstel naar "mooi rechtop zitten" dan zie ik er niets in als ik plat lig op de tank en vice versa. Nu heb ik ze beiden afgesteld op een tussenpositie (iets meer naar rechtopzitten). De ene een beetje lager en de andere een beetje hoger.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 09:57 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
LauPro schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:41:
Kort vraag je over bediening in zijn algemeen: ik ben nu ook aan het lessen voor motor. Ik heb echter enorm veel problemen met het gas constant houden. De motor waar ik op les is een 125cc en dus moet je wat meer toeren maken om een beetje koppel te hebben. Bochtje naar links en rechts zijn geen probleem, maar de langzame slalom en de acht moet ik toch echt vaak afbreken omdat ik loop te kloten met het gas.
[...]
Zijn hier nog mensen met tips?
Als je het stuur iets verder naar buiten vastpakt, kan je dan je hand half op het stuurgewichtje zetten? Dan is het veel makkelijker om het gas constant te houden.

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:03
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Ram-mounts? Ik ga vanmiddag even zelf een stalen kooi voor mijn gps-unit fabrieken en zat er over te denken om dat geheel met een Ram-mount op de brommer te klussen. Aangezien die kooi redelijk permanent om de gps gaat zou het fijn zijn als dat kogelgewricht van die Ram-mount makkelijk los te klikken is, is dat zo? Of is dat er eigenlijk voor gemaakt om permament in elkaar te zitten?

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
DRAFTER86 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:48:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Ram-mounts? Ik ga vanmiddag even zelf een stalen kooi voor mijn gps-unit fabrieken en zat er over te denken om dat geheel met een Ram-mount op de brommer te klussen. Aangezien die kooi redelijk permanent om de gps gaat zou het fijn zijn als dat kogelgewricht van die Ram-mount makkelijk los te klikken is, is dat zo? Of is dat er eigenlijk voor gemaakt om permament in elkaar te zitten?
Ik heb een Zumo 660 met Ram-mount en ook custom unit waarmee hij op de motor vast zit. Het ding waar je Zumo in klikt is nou juist het ding waaraan alle kabels zitten voor stroom. Die kun je dus niet eenvoudig losmaken. Natuurlijk heb je zo die kogel los gedraaid met de hand, maar dan blijf je dus met een stuk zitten waar kabels naar de accu aanzitten.

Het is zegmaar als volgt:

unit met stroom waarop Zumo vast moet met achterzijde een kogel <> connector voor 2 kogels <> unit met 1 kogel voorop die vast zit geschroeft aan de custom unit <> custom unit zit vast aan het stuur met pinnen.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

DRAFTER86 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:48:
ik heb een mount van HR-richter gekocht bij www.mountbox.eu . DEZE

verder kan je dan nog een houdertje specifiek voor jou navi kopen. Wij hebben thuis een Garmin nuvi 765. Wij hebben een waterdicht zakje gekocht die je daarop kan klikken (en dus ook makkelijk los kan klikken). Met zonovergoten dagen pakken we 2 postbode elastieken en zit de navi aan de buitenkant van het zakje (moeten nog een goede houder halen voor buiten het zakje :P)

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Yes! Diversion staat in Nederland! Bij mijn ouders welteverstaan. Toen ik gisteren aan het werk was heeft mijn vader hem opgehaald in Antwerpen.
Erg nette fiets, wel wat gebruikerssporen uiteraard. Mooi geluid en loopt soepel. Wel moet er een nieuwe achterband op en er moeten wat oliën en vloeistoffen ververst worden omdat ie al een tijdje stil stond.

En waarom kan ik mijn plaatjes niet invoegen? Tekst alleen gaat wel maar bij het controleren van de IMG tags stopt het script ofzo en upload hij mijn bericht niet...

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2rh7kt5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2jdrn1u.jpg

Morgen maar eens beginnen aan de invoer.

Thnx mphilipp

[ Voor 61% gewijzigd door Hayfork op 28-06-2010 10:15 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Hayfork schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:59:
En waarom kan ik mijn plaatjes niet invoegen? Tekst alleen gaat wel maar bij het controleren van de IMG tags stopt het script ofzo en upload hij mijn bericht niet...
Gewoon zelf het volgende intypen, dan werkt het wel:
code:
1
[img=640,480]http://i50.tinypic.com/fvydtx.jpg[/img]

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fvydtx.jpg

code:
1
[img=640,480]http://i47.tinypic.com/b68y7t.jpg[/img]

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/b68y7t.jpg
Mooie brommerd overigens!

Ik zou de plaatjes overigens even verkleinen als ik jou was, anders blijft dat rode randje eromheen staan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Back 2 reality!
Van de week 2x aan het glijden geweest over een streep bitumen overdwars op een oprit. 1x met een behoorlijke vaart en de boel maar net overeind gehouden, de 2e keer als een opa eroverheen en weer een glijdend voorwiel.
Rijd ik net met de auto langs de oprit, ligt er eentje onder een laken naast een verwoeste fiets..

Voor de geintreseerden, het is deze oprit. a50 bij Rosmalen/Hintham

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

c0ne schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:28:
Back 2 reality!
Van de week 2x aan het glijden geweest over een streep bitumen overdwars op een oprit. 1x met een behoorlijke vaart en de boel maar net overeind gehouden, de 2e keer als een opa eroverheen en weer een glijdend voorwiel.
Rijd ik net met de auto langs de oprit, ligt er eentje onder een laken naast een verwoeste fiets..
:X :| :/

Ik heb vandaag ook weer geglibberd over de weg. deze hitte is erg tricky.

And it goes BRAAAAAPP!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Ja inderdaad. Ik merkte het ook met de 4-wieler al. Banden hebben het nu lastiger met zulke temperaturen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben je ook gestopt om dat daar te melden? Wel zo fijn als een tweede persoon aan geeft dat het de schuld van de bitumen is, eventueel voor de verzekering.

• c0ne

c0ne

It's m3!

Op dat moment niet aan gedacht als ik eerlijk ben. Alles was ook afgezet en werd omgeleid. Ik kan me inderdaad voorstellen dat wel van pas kan komen, ik ga even contact opzoeken met het lokale politiebureau.

Edit: naam en nummer genoteerd, bericht zal worden doorgegeven aan de betreffende collega's. Nou ja, 't ergste wat ze kunnen doen is me uitlachen.

[ Voor 26% gewijzigd door c0ne op 27-06-2010 19:28 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Vandaag even geholpen om wat onderhoud aan de circuitfiets te doen van een maatje van me. Helaas tot de conclusie gekomen dat de remklauwen gereviseerd moeten worden, en dat de binnenpoten moeten worden vervangen :/

Afbeeldingslocatie: http://www.nistweb.com/images/Overig/2045.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nistweb.com/images/Overig/2044.jpg

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

c0ne schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:28:
Back 2 reality!
Ik heb dat vrij regelmatig gehad in de bergen bij hoge temperaturen. Het is even schrikken, maar zolang je niet als een idioot rijdt, is er niets aan de hand. Je wiel zet een klein stapje opzij en pakt meteen weer grip op het asfalt. Idem als er een beetje grind op de weg ligt in een bocht. De reden dat daar een laken ligt, is dat de bestuurder daar ofwel veel te hard reed, ofwel zichzelf onderuit remde (en waarschijnlijk te hard reed) of iets tegenkwam in zijn val. Je valt niet zomaar dood van je motor. Uiteraard zeg ik dit zonder de details te kennen van dit ongeval, maar ik ben zo vaak door bochten gegaan waarbij ik een beetje weggleed en ik ben niet eens gevallen. In dat soort gevallen ga je op je bek als je a)in paniek raakt en gekke dingen gaat doen b)je te hard rijdt om te kunnen corrigeren of op te vangen c)je jezelf onderuit remt (=bijna hetzelfde als a).

En als je erg hard rijdt, is de kans dat je je nek breekt bij een ongeval ook nog hoger. Maar als ik door een bochtje ga met 50 en ik glij onderuit, moet ik heel wat rare obstakels tegenkomen om te overlijden. Hoewel je natuurlijk ook op een andere weghelft terecht kunt komen en worden overreden door een ander voertuig.

Asfaltreparaties zijn nu eenmaal glad, vooral als het 30c is. Prent dat soort dingen in je hoofd en rij gewoon met gepast snelheid op de openbare weg, dan is de kans dat je op je plaat gaat minimaal. Melden is redelijk zinloos, want met repareert het asfalt nu eenmaal op die manier. Hou er gewoon rekening mee.
Wel zo fijn als een tweede persoon aan geeft dat het de schuld van de bitumen is,
Het is dus niet de schuld van de bitumen, maar van de rijder.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 27-06-2010 21:19 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:17:
Het is dus niet de schuld van de bitumen, maar van de rijder.
De wegbeheerder heeft uiteraard wel als taak om een veilige weg te verzorgen, ook als het warm is. Een stukje eigen verantwoordelijkheid past daar ook bij, maar ik denk dat het toch een combinatie van factoren is.

Met dit weer is gladheid nou eenmaal niet iets dat mensen verwachten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Punt van mphilipp is juist dat je bij dit weer *wel* gladheid moet verwachten :o

* dion_b heeft vandaag in koekblik ook hier en daar verminderde grip ervaren :X

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M14 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 02:32:
[...]

In mijn geval hebben ze toch wel enkele kilometers achter me gereden. Snelheid op mijn teller lag boven de 230. Veel ruimte voor discussie was er niet :P. Ben er in ieder geval goed mee weg gekomen :).

Ook ik moet mijn arm een stukje naar binnen doen om goed zicht te hebben in de spiegels. Maar stel eerst je spiegels eens goed in. Zorg ervoor dat de spiegel arm een 90 graden hoek heeft met de rest van de fiets. Op die manier staan ze er dus recht op en zijn ze dus op hun langst. Dan de spiegels zelf goed instellen. Het makkelijkte is op een rustige weg waar auto's geparkeerd staan ze in te stellen. Op zo'n plek heb je precies dezelfde situatie als onderweg en kan je ze dus perfect instellen. Als je dat 1x goed doet hoef je het nooit meer te doen. Als je dan gaat rijden hoef je alleen de arm uit te klappen en staan ze goed. Dan is de arm ook altijd op zijn langst. (Als je teminste je spiegels inklapt. Iets wat ik altijd moet doen om mijn motor door een pad te krijgen)

Wat je ook nog zou kunnen doen is je spiegels verlengen. Er komt dan een blokje plastic tussen de arm en de motor op de plek waar ze vastzitten aan de motor. Zo'n blokje kan een paar cm dik zijn waardoor je spiegel dus direct een paar cm verder naar buiten komt.

Persoonlijk trek ik mij arm wel even in als ik in de spiegels kijk. Dat stoort mij totaal niet en ik zie alles perfect. Aangezien wij dezelfde fiets hebben en ik toch 2 meter lang ben moet het bij jou ook gewoon werken.

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:22:
Punt van mphilipp is juist dat je bij dit weer *wel* gladheid moet verwachten :o

* dion_b heeft vandaag in koekblik ook hier en daar verminderde grip ervaren :X
Ik durf mijzelf vrij bewust met verkeersveiligheid te noemen, maar ik heb dit risico nog niet eerder ervaren of er van gehoord. Ook in Spanje niet.

Maargoed, zodra je het weet moet je het verwachten, ja. Maar dan moet je het wel weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 22:28 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

De reden dat daar een laken ligt, is dat de bestuurder daar ofwel veel te hard reed, ofwel zichzelf onderuit remde (en waarschijnlijk te hard reed) of iets tegenkwam in zijn val. Je valt niet zomaar dood van je motor.
Ik nam aan dat hij deels onder een laken lag ivm zon. Maar hij lag er helemaal onder? :X

• c0ne

c0ne

It's m3!

TheZeroorez schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:40:
[...]

Ik nam aan dat hij deels onder een laken lag ivm zon. Maar hij lag er helemaal onder? :X
Ja. :/

Ik ben toennet nog even over de oprit gereden, de streep is niet eens bitumen, het is gewoon een scheur in het asfalt van links tot rechts van 10/15 cm breed. Hij begint links en buigt dan in een lichte hoek af naar de rechterzijkant.
Als rijder zie je de streep beginnen en ga je er rechts langs, maar halverwege de bocht komt de streep dan ineens naar de rechterkant.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:15:
[...]

De wegbeheerder heeft uiteraard wel als taak om een veilige weg te verzorgen, ook als het warm is. Een stukje eigen verantwoordelijkheid past daar ook bij, maar ik denk dat het toch een combinatie van factoren is.

Met dit weer is gladheid nou eenmaal niet iets dat mensen verwachten.
Maar het is ook alleen maar glad op die 2-3 cm dat zo'n asfaltslangetje breed is. Je wiel glijdt er overheen en als ie op het asfalt komt, pakt ie weer grip. Behalve als je snelheid te hoog is (voor die situatie). Het is voorbij voordat je het doorhebt, en als je gewoon blijft rijden en niets geks doet (remmen, gas los, sturen) is er niets aan de hand. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt. Als ik kan, stuur ik niet over die dingen heen, maar op een smal dijkje met tegenliggers of fietsers die je voorbij moet, kun je niet altijd kiezen. Ik weet dat ik er gewoon overheen kan, en zolang je niet met 120 over zo'n dijk raast is er ook helemaal niets aan de hand.

Ook mijn ritje door Marokko is erg goed geweest, want daar is het asfalt van bedenkelijke kwaliteit. Soms is het prima, maar er zijn ook hele stukken met ronduit glad asfalt, of er ligt stof/zand op. Erg fijn als je daar met zo'n 400Kg aan komt en de bocht om wilt. Maar het is prima verlopen. En ik rij beslist niet als een opa. Maar ook niet als Rossi...

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheZeroorez schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:40:
[...]

Onder een laken leggen doen ze toch ook als hij niet overleden is? Ook helemaal erover heen?

No signature required.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:28:
[...]

Ik durf mijzelf vrij bewust met verkeersveiligheid te noemen, maar ik heb dit risico nog niet eerder ervaren of er van gehoord. Ook in Spanje niet.

Maargoed, zodra je het weet moet je het verwachten, ja. Maar dan moet je het wel weten.
Spanje heb ik nog nooit gereden, wel in Romania, waar het nogal eens >40C kan zijn en de asfalt niet bepaald geroemd is om z'n hoge kwaliteit. Vooral in de steden hebben ze tussen 1989 en 2000 op veel plekken spul gebruikt wat gewoon vloeibaar wordt bij die temperaturen...

Maar goed, zo te horen is de boosdoener niet de viscositeit van het asfalt:
c0ne schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:19:
[...]

Ja. :/

Ik ben toennet nog even over de oprit gereden, de streep is niet eens bitumen, het is gewoon een scheur in het asfalt van links tot rechts van 10/15 cm breed. Hij begint links en buigt dan in een lichte hoek af naar de rechterzijkant.
Als rijder zie je de streep beginnen en ga je er rechts langs, maar halverwege de bocht komt de streep dan ineens naar de rechterkant.
:X

Oslik blyat! Oslik!

• RemcoDelft
[...]
En als je erg hard rijdt, is de kans dat je je nek breekt bij een ongeval ook nog hoger. Maar als ik door een bochtje ga met 50 en ik glij onderuit, moet ik heel wat rare obstakels tegenkomen om te overlijden. Hoewel je natuurlijk ook op een andere weghelft terecht kunt komen en worden overreden door een ander voertuig.
Een vangrail is al heel snel een "raar obstakel": zo'n paaltje frontaal is met 50 al dodelijk.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:43:
[...]
Een vangrail is al heel snel een "raar obstakel": zo'n paaltje frontaal is met 50 al dodelijk.
We kunnen hier natuurlijk een eindeloze discussie van maken en dan elke uitzonderlijke situatie erbij gaan slepen, maar ik hoop dat je het punt dat ik probeerde te maken tav de asfaltslangetjes door hebt. Want daar ging het om. Je kunt voor je deur struikelen en dood vallen, dat snap ik ook wel. Maar ga nou niet zout op elke slak leggen zodat we hier 3 weken aan het halen en trekken raken over onzinnige dingen. Het ging over asfaltslangetjes en hoe je daarover kunt uitglijden.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Yes! Diversion staat in Nederland! Bij mijn ouders welteverstaan. Toen ik gisteren aan het werk was heeft mijn vader hem opgehaald in Antwerpen.
Erg nette fiets, wel wat gebruikerssporen uiteraard. Mooi geluid en loopt soepel. Wel moet er een nieuwe achterband op en er moeten wat oliën en vloeistoffen ververst worden omdat ie al een tijdje stil stond.

Foto 1

Foto 2

Morgen maar eens beginnen aan de invoer
Ik breek bovenstaande discussie even open:

Heb weinig verstand van Diversions, hoewel hij er op het oog goed uitziet, alleen lijkt het alsof er op de startmotor geen bescherming zit en water er zo in kan lekken. Is dit normaal?

• Tylen
  • Laatst online: 22:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Before:

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/8549/fotop.jpg

After:

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/1860/foto2io.jpg

Let niet op de rommel in de garage. Die staat ergens op de todo list ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MailMan schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:42:
[...]

Heb weinig verstand van Diversions, hoewel hij er op het oog goed uitziet, alleen lijkt het alsof er op de startmotor geen bescherming zit en water er zo in kan lekken. Is dit normaal?
Dat is normaal. En in de tijd dat ik mijn div heb heeft de startmotor me nog niet in de steek gelaten, ook niet op de momenten dat het regende.

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

[...]

Dat is dat ding rechtsboven de valbeugel op de bovenste foto toch?
Ja! Zo veel verstand heb ík van motors. Gelukkig heb ik twee erg handige buurmannen met een voorliefde voor alles met een motor. Ik zal het hun eens vragen.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Als ik met de mijne door een sloot heen ga dan zit de startmotor ook onder water. Naderhand werkt 'ie gewoon nog. Die dingen kunnen echt wel wat aan en bij de foto van die Div. zie ikwel dat het stuur en de valbeugels om het blok de startmotor wel van de grond afhouden bij een valpartij.

And it goes BRAAAAAPP!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Tylen schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:47:
Before:

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

Let niet op de rommel in de garage. Die staat ergens op de todo list ;)
Vette spiegels ;)

• Tylen
  • Laatst online: 22:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kopen? ;) hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jelte
  • Niet online
Hayfork schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:19:
[...]

Dat is dat ding rechtsboven de valbeugel op de bovenste foto toch?
Ja! Zo veel verstand heb ík van motors. Gelukkig heb ik twee erg handige buurmannen met een voorliefde voor alles met een motor. Ik zal het hun eens vragen.
Lees mijn post boven de jouwe eens. Directe ervaring lijkt me betrouwbaarder dan de mening van een buurman.

Daarnaast heb ik dezelfde valbeugels en ik kan je vertellen, die werken :) Het blok heeft niets te lijden gehad van het ongeluk. Alleen de rechterbeugel is iets dichterbij het blok komen te staan.

• 4x2
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

Dat ding met al die open sleuven en gaten is de dynamo trouwens, de startmotor is dat ronde dingetje rechts dr van, daar zitten wel wat o-ringen in.

leeg

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik ben zaterdag op exact hetzelfde punt bijna op mijn neus gegaan. En ik reed daar zeer zeker niet te snel.
Ik wist dat de repartiestrook daar lag en zag voor mij een maat al bijna onderuit gaan. Omdat het met mijn motor de eerste keer was dat ik de snelweg op zou gaan en het een soort van S-bocht is om erop te komen deed ik het al rustig aan.
Je moet die repartiestrook hoe dan ook over om erlangs te komen want hij loopt helemaal van links naar rechts over de gehele invoeg strook (geleidelijk natuurlijk en niet in 1 keer).
Zaterdag hebben we dit ook beiden al bij rijkswaterstaat aangegeven alsmede een instantie die gevaarlijke situaties voor motorrijders bekijkt, evalueert en advies uit brengt naar gemeentes en rijkswaterstaat.
Gisteravond belt dezelfde maat die bijna voor mij op zijn neus ging met de melding dat er iemand op exact datzelfde punt overleden is. Voor mensen die meer info willen www.112brabantnieuws.nl heeft een stukje op de website staan.

Gisteren voor het eerst met mijn eerste motor een grote rit gemaakt met vrouw lief achterop.
We zijn binnendoor van Den Bosch naar Rockanje gegaan en dat was echt genieten tot en met!
Vervelend was het rijden op de N57 waar je slechts 1 baan hebt en daar in file naar het strand toe mag rijden.
Mijn GL vond het ook niet prettig en sloeg uit zijn eigen af. Ik kan jullie vertellen dat 600 meter duwen aan een motor met het gewicht van een olifant, een lekker warm zwart pak aan, ongeveer 1 liter vocht kost...
Hij wilde na het filerijden niet meer starten en mijn startmotor doet ook helemaal niets meer.
Verder stond hij lekker vast in de 2de versnelling. Gelukkig kon ik hem met lomp geweld in de drie trappen nadat ik hem weer aangerend had.
Laatste stukje naar Rockanje gereden en uit gezet.
Helaas dus op de terugweg weer aan moeten rennen maar hij deed het wel. Ik heb maar gekozen voor het zekere en ben over de snelweg retour naar huis gekomen.
Vandaag toch wel last van wat spieren aan de voorkant van mijn schouders ;)

Vanavond dus maar een de sleutel kleren aan en kijken wat er aan de hand is....

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van het weekend mijn koppelings kabel vervangen, wat een verschil zeg, die oude was mega stroef en dat werd telkens erger.. ik reed weg als een beginner weg omdat de bediening van, niks,niks,niks, alles was ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Ik weet dat de mensen hier het niet zo hebben op Harleys, maar ik ben verder niet zo bekend op MF en ook geen registratie daar of andere motor forums, dus ik stel mijn vraag maar even hier.

Ik heb gezocht op Google, maar als ik daar "import Harley van US" intoets dan komt ie eigenlijk uit bij de HD website zelf, en een boel ongein wat er niks mee te maken heeft.

Ik hoor wat sterke verhalen over dat importeren best wel eens slim kan zijn, maar ik kan er niks over vinden, anders dan forums waar er word gezegd dat het voor pietje of klaas zo goed verlopen is en dat het een topdeal was.

Toevallig mensen hier met ervaring en/of (internet)adresjes daarvoor?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien kunnen ze je hier wel iets daarover vertellen.

Ken die winkel verder niet hoor; wist toevallig dat mijn verzekerings-tussenpersoon ook speciale harley verzekeringen heeft die hadden een linkje naar deze winkel staan.

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:38:
Ik weet dat de mensen hier het niet zo hebben op Harleys, maar ik ben verder niet zo bekend op MF en ook geen registratie daar of andere motor forums, dus ik stel mijn vraag maar even hier.

Ik heb gezocht op Google, maar als ik daar "import Harley van US" intoets dan komt ie eigenlijk uit bij de HD website zelf, en een boel ongein wat er niks mee te maken heeft.

Ik hoor wat sterke verhalen over dat importeren best wel eens slim kan zijn, maar ik kan er niks over vinden, anders dan forums waar er word gezegd dat het voor pietje of klaas zo goed verlopen is en dat het een topdeal was.

Toevallig mensen hier met ervaring en/of (internet)adresjes daarvoor?
Er zijn niet zo heel veel mensen die van Harley's houden, maar als jij dat mooi spul vind, prima toch.

Ik weet zo geen specifieke sites voor het inporteren van een Harley. Ik heb even op Ebay gekeken en de eerst die ik aanklik kan de fiets over de hele wereld verzenden. Dus op Ebay moet dan wel wat te vinden zijn. Er staat er sowieso meer dan 2500 op.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:38:

Of import gunstig is kun je zelf in eerste instantie al proberen te bepalen door een site van een paar dealers in de US op te zoeken en dan de prijzen te bekijken. Pak er een goede currency converter bij (niet die van GWS dus) en kijk of het genoeg scheelt om een hoop moeite voor te doen.

Ik weet niet of je van plan bent om er zelf heen te gaan en er een te kopen en die op te sturen (lijkt me wel leuk om er een vakantie aan vast te plakken). Zo uit de losse pols weet ik dat een motor met het vliegtuig vanuit noord-amerika iets van €1250 kost. Dan heb je iig een richtbedrag. Met de boot is goedkoper maar verkijk je niet op allerlei kosten in de haven voor het lossen enzo. En het duurt laaaaaaang.

Dan de keuring. Er moeten allerlei CE keurmerkjes op. Als je nou slim bent, leen je wat koplamp en knipperglaasjes van iemand met een zelfde motor en laat je 'm keuren...geen hond die naderhand naar je lampen gaat kijken. Volgens mij voldoen ze tegenwoordig ook al aan de EU emissie-eisen, en heel misschien de uitlaat ook. Dan is de keuring verder een formaliteit. Ik dacht dat het iets van €80 kost en je kunt online een afspraak maken. Je krijgt dan een tijdelijk kenteken om naar de keuring te rijden.

En dan mag je meteen de BPM aftikken. Er zijn/waren diverse BPM calculators online, maar ik kan ze niet zo snel meer vinden. Het is een ingewikkeld verhaal, dus kijk ff of je er een kan vinden.

Op MF zijn er meerdere topics te vinden over motor import. Of het echt heel erg gunstig is weet ik niet. Toen ik in 2000 in de states was (Harley gereden op een stukje R66) viel het me tegen. De Dollar was toen vreselijk duur en ze waren gewoon $17000 dus ja...dat kost ie ook ongeveer in NL, dus daar hoef je die moeite niet voor te doen. Ik had er toen geen studie van gemaakt hoor, maar zo op het oog leek het me niet de moeite waard. Je moet denk ik een leuke 2de hands kunnen vinden, maar ja...hoe kom je daar op een makkelijke manier aan vanuit NL? Lastig.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Is dat Harley rijden op de Route66 een beetje leuk trouwens? Ik heb samen met een maat van me ook nog altijd de wens dat te gaan doen maar ik vraag me af of dat alsmaar rechtuit rijden nog wel zo leuk is na een paar dagen :P

Yamaha MT-09

• martjah

martjah

Appel

Vraag...

ik heb nu sinds 1,5 maand een nieuwe motor (2e hands). De vorige eigenaar gebruikte Motorex chainlube 622 als kettingspray en wij (4 motoren) gebruiken Belray superclean chainlube.
Kettingen zijn allemaal nog dik in orde.
Mijn probleem: de kettingspray is er bij mij na zo'n 200km helemaal vanaf.
Pap rijdt er met zijn motor gemakkelijk 1000km mee voordat het eraf is.

Beide met droog weer gereden en na een langere rit erop gespoten aan de binnenkant van de ketting en natuurlijk laten drogen.

Kan het zijn dat de vorige kettingspray vecht? zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Weet je zeker dat het er helemaal af is? Die superclean chainlube is wittig, en als je het vaker gebruikt dan wordt de buitenkant van je ketting dus aardig wit, na de eerste keer is dat nog veel minder. Misschien is het dus gewoon optisch bedrog?

Anders zou ik het niet weten :P

• RemcoDelft
martjah schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:09:
Vraag...

ik heb nu sinds 1,5 maand een nieuwe motor (2e hands). De vorige eigenaar gebruikte Motorex chainlube 622 als kettingspray en wij (4 motoren) gebruiken Belray superclean chainlube.
Mijn probleem: de kettingspray is er bij mij na zo'n 200km helemaal vanaf.
Pap rijdt er met zijn motor gemakkelijk 1000km mee voordat het eraf is.

Beide met droog weer gereden en na een langere rit erop gespoten aan de binnenkant van de ketting en natuurlijk laten drogen.

Kan het zijn dat de vorige kettingspray vecht? zo ja, hoe kan ik dit oplossen?
Ketting een keertje schoonmaken, en dan opnieuw inspuiten?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb ook zo'n bus van belray... maar dat is niet superclean... omg wat smeert dat spul :o

Misschien helpt het om de ketting eens grondig te reinigen (met een daarvoor bestemd goedje) ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:02:
Is dat Harley rijden op de Route66 een beetje leuk trouwens? Ik heb samen met een maat van me ook nog altijd de wens dat te gaan doen maar ik vraag me af of dat alsmaar rechtuit rijden nog wel zo leuk is na een paar dagen :P
Nou, het is voornamelijk erg duâh... Een Harley huren kostte toen (2000) $100/dag. Wij huurden er een voor 3 dagen en dan was het goedkoper. Wij hebben een rondje gedaan vanuit Chicago. Als je van Chicago naar LA gaat, moet je een giga drop-off fee betalen. Echt niet normaal. Ik heb onlangs weer gekeken of het de moeite waard is om voor een week of 6 een motor te huren daar, maar het kost behoorlijk veel centen. Het zou zelfs goedkoper zijn om je eigen motor te verschepen. Dat kost je heen en weer €2500. Dat is de helft van de huurkosten van een motor daar... :X

Route66 is bij vlagen 'leuk'. Wij zijn tot St.Louis gekomen en je moet dan al hier en daar kiezen welke Route 66 je wil volgen, want deze weg is een aantal keren verlegd. Ik geloof dat je 'm nooit helemaal kunt rijden. Ik denk dat het voornamelijk hype is en je zou veel beter gewoon een paar leuke plaatsen kunnen uitzoeken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan eigenlijk niet uit naar de grote steden en bekende toeristische trekpleisters. Met de motor is het rijden veel leuker (en ook het doel). Het is niet leuk om door een gruwelijk drukke plaats te hobbelen met je motorspullen. Rijden is mooier. Maar dat is mijn persoonlijke visie op vakantie. Ik haat de pleisterplaatsen waar vakantiegangers zich als willoze zombies van plek naar plek laten drijven. Vreselijk.

Ik zou zelf graag een keer echt dwars door de States willen tuffen met mijn eigen motor. Punt is alleen dat het tegenwoordig praktisch onmogelijk is om je motor daar te krijgen. Gespecialiseerde bedrijven doen het niet meer. Teveel gedoe. Met de boot is niet te plannen. Een u-bocht is via Canada. Dat kan dus wel. Je zit dan alleen wel gebonden aan de startplaats.

Wie weet doe ik het nog wel eens. Of ik doe enkele reis en verkoop de RT aan een Yank... Volgens mij zijn het best populaire motoren daar.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martjah schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:09:
Vraag...
Antwoord... ;)

Mijn eerste motor had ook een ketting en ik gebruikte toen autenthieke Duckham's kettingvet. Lekker dik vet, waarmee ik mijn ketting+tandwielen 20k goed heb gehouden. Het is wel een beetje messy...maar als je de ketting eerst reinigt, en daarna met een oude tandenborstel dat spul aanbrengt (niet te dik) is je ketting wel echt goed gesmeerd. Eerst even de ketting 'warmrijden' zodat het vet lekker tussen de schakels kan gaan zitten. Na het invetten het wiel een paar keer ronddraaien en kijken of er vet af loopt. Dat dan afvegen en dan heel rustig even een rondje rijden, langzaam, een paar minuutjes maar. Als je daarna de ketting even vlug langs de buitenkant afveegt met een doek, zou de viezigheid die er nog vanaf komt minimaal moeten zijn en de ketting is nog steeds goed gesmeerd.

Probleem is alleen: Duckham's is er niet meer en kettingvet zie ik nergens meer. Ik heb nu een pot Motorex white grease voor onderhoudsklusjes aan de motor (XT) en de meneer van de motorzaak zei dat je er ook gerust kettingen mee kunt smeren. Dit vet is wat minder dik als Duckham's (volgens mij) maar wel echt vet en geen zooi uit een spuitbus. Spuitbussen heb je geen reet aan. Gebruik ouderwetsch vet, dan ben je ook nog eens een echte motorrijder... :+ 8)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:14:
[...]

Antwoord... ;)

Mijn eerste motor had ook een ketting en ik gebruikte toen autenthieke Duckham's kettingvet. Lekker dik vet, waarmee ik mijn ketting+tandwielen 20k goed heb gehouden. Het is wel een beetje messy...maar als je de ketting eerst reinigt, en daarna met een oude tandenborstel dat spul aanbrengt (niet te dik) is je ketting wel echt goed gesmeerd. Eerst even de ketting 'warmrijden' zodat het vet lekker tussen de schakels kan gaan zitten. Na het invetten het wiel een paar keer ronddraaien en kijken of er vet af loopt. Dat dan afvegen en dan heel rustig even een rondje rijden, langzaam, een paar minuutjes maar. Als je daarna de ketting even vlug langs de buitenkant afveegt met een doek, zou de viezigheid die er nog vanaf komt minimaal moeten zijn en de ketting is nog steeds goed gesmeerd.

Probleem is alleen: Duckham's is er niet meer en kettingvet zie ik nergens meer. Ik heb nu een pot Motorex white grease voor onderhoudsklusjes aan de motor (XT) en de meneer van de motorzaak zei dat je er ook gerust kettingen mee kunt smeren. Dit vet is wat minder dik als Duckham's (volgens mij) maar wel echt vet en geen zooi uit een spuitbus. Spuitbussen heb je geen reet aan. Gebruik ouderwetsch vet, dan ben je ook nog eens een echte motorrijder... :+ 8)
Zal ik je zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet meer smeer? Laatste ketting heeft het zo 15k uitgehouden. Pekel in de winter, Modder in Nederland, Saharazand, Honderd kilometer over het strand langs de kustlijn. Ketting zag er aan de buitenkant totaal verroest uit, maar er zat geen enkele vaste schakel tussen. Mensen die wel smeren halen nauwlijks de 20k.

Makerij Hofman

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
komkommer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:19:
[...]

Zal ik je zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet meer smeer? Laatste ketting heeft het zo 15k uitgehouden. Pekel in de winter, Modder in Nederland, Saharazand, Honderd kilometer over het strand langs de kustlijn. Ketting zag er aan de buitenkant totaal verroest uit, maar er zat geen enkele vaste schakel tussen. Mensen die wel smeren halen nauwlijks de 20k.
Maar met zo'n verroeste ketting schat ik de kans op een catastrophic failure ook een stuk hoger in. Alleen dat al is een reden om te smeren!

• komkommer

komkommer

Koffie

defusion schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:23:
[...]

Maar met zo'n verroeste ketting schat ik de kans op een catastrophic failure ook een stuk hoger in. Alleen dat al is een reden om te smeren!
Mwah, beetje oppervlakteroest.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:19:
[...]
Misschien lekt jouw motor gewoon zijn olie op de ketting en denk jij dat je niet smeert... :+
Kweenie hoor...met spuitbusjes smeren is imho geen smeren. Drie bochten verder en het spul is weg. Ik heb door de ketting goed op spanning te houden en regelmatig smeren (met goed vet dus) de boel 20k goed gehouden. Dat is dus mijn ervaring. Maar niet smeren is wel heel erg bijzonder. Misschien heb je gewoon een hele goede ketting? Ik heb echt wel voorbeelden gezien van compleet afgevroten tandwielen na minder de 10k in de Sahara...dat waren dan wel El Cheapo lichtgewicht tandwielen. Stalen tandwielen zouden dat niet hebben, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik ken iemand met een linker gepoetste schoen en rechts een verdroogde. en de linkerkant van de motor zwart en de rechterkant zilver/grijs. en ook me ketting word op die manier gesmeerd zelfs me koffer.

• RemcoDelft
mphilipp schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:06:
[...]
Wie weet doe ik het nog wel eens. Of ik doe enkele reis en verkoop de RT aan een Yank... Volgens mij zijn het best populaire motoren daar.
Doe het andersom: koop daar een motor, en neem hem mee naar huis! Importeren wordt vaker gedaan, dus het heeft ongetwijfeld financiele voordelen.

• M14

M14

Yes! Diversion staat in Nederland!
Mooie fiets :). Roep maar als je een keer gaat rijden ;).
De arm staat al zo ver als het kan naar buiten, daar is dus niet veel winst te behalen. Opzich zie ik alles goed, trillen valt ook reuze mee, zelfs met 180km/h. Alleen zie ik, wanneer ik rechtop zit, niet wat recht achter me gebeurd. Als ik ze verder naar binnen draai zie ik meer arm en minder wat langs me gebeurd.

Ik heb al eens zitten denken om in het buitenste deel van de spiegel een 2'e spiegel in een iets andere hoek te zetten, zodat ik dan ook wat zie wat achter me gebeurd.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:12:
[...]

Misschien lekt jouw motor gewoon zijn olie op de ketting en denk jij dat je niet smeert... :+
Kweenie hoor...met spuitbusjes smeren is imho geen smeren. Drie bochten verder en het spul is weg. Ik heb door de ketting goed op spanning te houden en regelmatig smeren (met goed vet dus) de boel 20k goed gehouden. Dat is dus mijn ervaring. Maar niet smeren is wel heel erg bijzonder. Misschien heb je gewoon een hele goede ketting? Ik heb echt wel voorbeelden gezien van compleet afgevroten tandwielen na minder de 10k in de Sahara...dat waren dan wel El Cheapo lichtgewicht tandwielen. Stalen tandwielen zouden dat niet hebben, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Op m'n vorige R6 uit 2004 die ik kocht met 18K op de klok: Potje "Liqui Moly" + een goedkope ronde 20mm kwast van de Gamma, met 55K fiets ingeruild en orginele ketting + kettingwielen waren nog als nieuw ... met huidige R6 '08 gekocht met "0" Km. : zelfde pot + kwast én de pot is bijna leeg nu met 15K op de klok. :)

Potje vet kost €12,- ... kwast een Euro. En een pot vet gaat dus ruim 50K km. mee

Afbeeldingslocatie: http://www.jossmit.nl/contents/media/liqui%20moly%20kettingvet.jpg

Dat spul, dus.....

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 28-06-2010 23:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Niet online
M14 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:50:
De arm staat al zo ver als het kan naar buiten, daar is dus niet veel winst te behalen. Opzich zie ik alles goed, trillen valt ook reuze mee, zelfs met 180km/h. Alleen zie ik, wanneer ik rechtop zit, niet wat recht achter me gebeurd. Als ik ze verder naar binnen draai zie ik meer arm en minder wat langs me gebeurd.

Ik heb al eens zitten denken om in het buitenste deel van de spiegel een 2'e spiegel in een iets andere hoek te zetten, zodat ik dan ook wat zie wat achter me gebeurd.
Als ik rij is de spiegel ongeveer tot de helft gevult met arm. Dan kan ik alles perfect zien als ik mijn arm iets naar binnen doe. Dus als je in de helft van de spiegel bij normaal rijden je arm ziet staan ze goed.
wimmel_1 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:52:
[...]

Op m'n vorige R6 uit 2004 die ik kocht met 18K op de klok: Potje "Liqui Moly" + een goedkope ronde 20mm kwast van de Gamma, met 55K fiets ingeruild en orginele ketting + kettingwielen waren nog als nieuw ... met huidige R6 '08 gekocht met "0" Km. : zelfde pot + kwast én de pot is bijna leeg nu met 15K op de klok. :)

Potje vet kost €12,- ... kwast een Euro. En een pot vet gaat dus ruim 50K km. mee
Dat is denk ik ook wel wat voor mij. Ik heb nu een busje kettingspray maar daar komt enorm veel vanaf. Na 1000km rijden ben je een half uur bezig om de velg schoon te krijgen. Dan krijg ik de velg nog redelijk makkelijk schoon met lampenolie.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 28-06-2010 23:03 ]

• martjah

martjah

Appel

eamelink schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:15:
Weet je zeker dat het er helemaal af is? Die superclean chainlube is wittig, en als je het vaker gebruikt dan wordt de buitenkant van je ketting dus aardig wit, na de eerste keer is dat nog veel minder. Misschien is het dus gewoon optisch bedrog?

Anders zou ik het niet weten :P
nouu dat zit wel goed hoor, het blijft niet wittig, het wordt toch bruin/zwart op de ketting. het blijft gewoon niet zitten.

mayb een keertje van die vet met de hand erop smeren, kijken of dat langer mee gaat.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:52:
[...]

[afbeelding]

Dat spul, dus.....
Ik gebruik altijd Forte Red Chain Grease. Werkt ook echt prima. In de 18k km die mijn fiets nu gelopen heeft, heb ik de ketting nog nooit hoeveel te stellen (behalve bij 600km, maar dat is normaal) en ziet er nog steeds als nieuw uit :)

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is een beetje van het zelfde...

Smeren met een pot en een kwast is wat arbeidsintensiever als dat je het doet met een spuitbusje maar (IMHO) véél effectiever, zeker ook doordat je meteen je hele ophanging/aandrijving controleert.

Sowieso smeer ik niet om de "x" kilometer maar kijk ik naar m'n ketting als ik thuis kom / stil sta.

Met een weekendje "Eifel" neem ik altijd een busje spuitvet mee (250ml), maar mijn ervaring is dat dat spul óveral terecht komt ..... behalve op de ketting ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 28-06-2010 23:28 ]

• M14

M14

Ben nu een tijdje aan het smeren met spuitvet, maar dat is er na 100km ofzo allemaal uit. Velg, achterbrug, uitlaten, alles komt onder het vet .... Ontvetter er over en dan afspoelen met water werkt perfect :).

Moet ook maar eens gaan kijken naar een potje met vet :)

[edit]
Ik hoorde gister (zondag) van os pap dat er nog een best heftig ongeluk was gebeurd met de TT. Zojuist heb ik er een filmpje van gevonden .... damn, dat wens je niemand toe -O-
Voor degene die het willen zien: YouTube: Start Assen 2010 Supersport 600cc Tristan Lentink
http://www.destentor.nl/s...verbetert-zienderogen.ece

[ Voor 45% gewijzigd door M14 op 29-06-2010 00:05 ]

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een spuitbus S100 kettingspray. Als je de ketting hebt ingespoten met S100 zie je de witte waas erop hangen. De dag erop zie je die niet meer (en ziet de ketting er redelijk droog uit), lijkt wel of het mooi tussen de schakels en O-ringen is gekropen. Idealiter zou de ketting er toch pakweg elke 500km meee gesmeerd moeten worden.

Nu ik hier zoveel goed over vet hoor, misschien ook eens proberen. Een specifiek product aan te raden?

Binnenkort ook eens proberen of ik m'n ketting schoon krijg voordat ik het terug smeer. De ketting is bij mij altijd zo vies zwart geweest, en ik ben jaloers op de mensen die zo een mooi zuivere blinkende titanium-gekleurde ketting hebben. Ik vraag me af hoe ze dat zo zuiver krijgen en houden. Binnenkort maar eens proberen. Lukt dat overigens zonder het wiel / andere dingen te moeten demonteren? Is het aan te raden om het voortandwiel dan ook ineens zuiver te maken?
:-(
De manier waarop is gewoon rottig. Je ziet dat hij nog moeite doet met zijn hand in de lucht en ineengekropen wacht tot iedereen voorbij is. Vervolgens een relatief klein tikje en dan...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:39:
Ik hoorde gister (zondag) van os pap dat er nog een best heftig ongeluk was gebeurd met de TT. Zojuist heb ik er een filmpje van gevonden .... damn, dat wens je niemand toe -O-
Typisch geval van een freak accident. Holy crap, wat een klap! Deed me denken aan Uncini die crashte en tegen het hoofd werd gereden door Wayne Gardner. Hij probeerde zijn motor van de baan te halen toen Gardner eraan kwam....whack! zijn helm vloog van zijn hoofd. Hij heeft nog een tijdje in coma gelegen... Zoiets zie je niet graag. Vreselijke beelden eigenlijk.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:33:
Ik gebruik gewoon een spuitbus S100 kettingspray.
!@#$%^&*() spul is dat zeg. S100 ketting reiniger haalt het wel vlotjes weg dat wel.

Ik zweer bij de scottoiler.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:35:
[...]
Doe het andersom: koop daar een motor, en neem hem mee naar huis! Importeren wordt vaker gedaan, dus het heeft ongetwijfeld financiele voordelen.
En dan heb ik nóg een motor...ik wil er op die manier juist eentje kwijt raken... ;)
Volgens mij moet je met import (zeker vanuit de US) toch een bijzonder model pakken. Een nieuwe BMW R1200GS Adventure kost $17000. Da's €13850. Dan moet ik 'm vervoeren, een aantal zaken aanpassen, keuren en BPM aftikken....ik denk nooit dat ie dan erg veel goedkoper wordt dan in NL. Misschien een leuke 2de handsbrommer ofzo, maar ik doe dat toch liever in Nederland. Het is een hoop gedoe, dus het moet dan ook wel de moeite waard zijn. Ik denk dat de motoren die geïmporteerd worden een beetje de bijzondere modellen zijn. Zat auto's en motoren die hier niet verkocht worden (en andersom) en misschien ook wel leuke customs. Daar zijn ze in de States wel goed in.

Als (ALS) ik de Beemer weg doe (met bloedend hart kan ik je nu al vertellen) zou het zijn om een mooie allroad te kopen. Iets van een Africa Twin ofzo.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Voor degene die het willen zien: YouTube: Start Assen 2010 Supersport 600cc Tristan Lentink
GVD wat een klap :X

Gelukkig weer aan de beterende hand... maar vast nog een heel lange weg te gaan :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 15:04
Zo, van het weekend "even" wezen shoppen voor wat motorkleding. Kost een paar euro maar dan heb je ook wat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C8aTc3Qy1AqymPxqkDZR4bX7/thumb.jpg
HJC FS-11 mat zwart

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l0xLVBkNa9DagGzLNzTdZibO/thumb.png
Arlen Ness Multiplex combi

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8HF6xW9KyqXj9HzzmL5inRxM/thumb.jpg
Macna Oasis + Macna Vision reflectievest

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MIRPDnD4zq3W8g4fbwIKPwQG/thumb.jpg
Grid Fuel handschoenen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dt3Pmc7AcRdESoPTas3bNiwY/thumb.jpg
Sidi Strada Rain

Het enige wat nu nog mist: een rijbewijs 8)7

Desktop | Server | Laptop

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Rupie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:28:
Zo, van het weekend "even" wezen shoppen voor wat motorkleding. Kost een paar euro maar dan heb je ook wat:

[afbeelding]
HJC FS-11 mat zwart

[afbeelding]
Arlen Ness Multiplex combi

[afbeelding]
Macna Oasis + Macna Vision reflectievest

[afbeelding]
Grid Fuel handschoenen

[afbeelding]
Sidi Strada Rain

Het enige wat nu nog mist: een rijbewijs 8)7
Ach, met dit spul ziet de examinator ook dat je serieus bent 8)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:06:
Ik zou zelf graag een keer echt dwars door de States willen tuffen met mijn eigen motor. Punt is alleen dat het tegenwoordig praktisch onmogelijk is om je motor daar te krijgen. Gespecialiseerde bedrijven doen het niet meer. Teveel gedoe. Met de boot is niet te plannen.
Hoezo is met de boot niet te plannen dan? Als je gewoon zorgt dat je motor daar 2~4 weken vantevoren staat heb je redelijk wat speling? Of is het een kwestie van de Amerikaanse douane?

Verwijderd

defusion schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:54:
[...]

Ach, met dit spul ziet de examinator ook dat je serieus bent 8)
Ja, dat je serieus het zoveelste racertje bent dat zo graag op zijn crotchrocket wil gaat zitten dat hij nu al 1000 euro heeft uitgegeven aan kleding terwijl hij zijn papiertje nog niet heeft :P

Maarja, wel veilig iig ;) Ziet er wel nice uit dat pak d:)b

• iMars
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

Ben nu een tijdje aan het smeren met spuitvet, maar dat is er na 100km ofzo allemaal uit. Velg, achterbrug, uitlaten, alles komt onder het vet .... Ontvetter er over en dan afspoelen met water werkt perfect :).

Moet ook maar eens gaan kijken naar een potje met vet :)

[edit]
-O- De t..... wat een klap man! Ik heb het filmpje gewoon nu 3x achter elkaar gezien, gelukkig lees ik in het tweede bericht dat het al beter gaat...

Koop hier mijn P1 reader :)

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

PilatuS schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:59:
[...]
Als ik rij is de spiegel ongeveer tot de helft gevult met arm. Dan kan ik alles perfect zien als ik mijn arm iets naar binnen doe. Dus als je in de helft van de spiegel bij normaal rijden je arm ziet staan ze goed.
[...]
Of je maakt je stuur 115 cm breed en zet daar je spiegeltjes op.
Weet je zeker dat je nooit je arm in 1 van beide spiegels ziet en je alles wat er achter je gebeurd makkelijk kan zien :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 15:04
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:11:
[...]

Ja, dat je serieus het zoveelste racertje bent dat zo graag op zijn crotchrocket wil gaat zitten dat hij nu al 1000 euro heeft uitgegeven aan kleding terwijl hij zijn papiertje nog niet heeft :P

Maarja, wel veilig iig ;) Ziet er wel nice uit dat pak d:)b
lol :P maar het ging mij er om gewoon een beetje goed spul te hebben. Uiteindelijk zal je toch alles aan moeten schaffen en op deze manier had ik nog mooi een beetje kwantumkorting. Daarnaast geeft deze zaak korting als je aan kunt tonen dat je aan het lessen bent, ook een reden om spul aan te schaffen voordat je het papiertje hebt ;) uiteindelijk heb ik dik 20% korting gehad op het gehele pakket.

En dan kan ik de tijd die ik nog moet lessen en dergelijke mooi gebruiken om te sparen voor een motor, alle andere uitgaven zijn al gedaan ;)

Desktop | Server | Laptop

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:33:
Binnenkort ook eens proberen of ik m'n ketting schoon krijg voordat ik het terug smeer. De ketting is bij mij altijd zo vies zwart geweest, en ik ben jaloers op de mensen die zo een mooi zuivere blinkende titanium-gekleurde ketting hebben. Ik vraag me af hoe ze dat zo zuiver krijgen en houden. Binnenkort maar eens proberen. Lukt dat overigens zonder het wiel / andere dingen te moeten demonteren? Is het aan te raden om het voortandwiel dan ook ineens zuiver te maken?
Dat wil ik ook nog eens gaan doen maar dat lijkt me het makkelijkst als de ketting eraf is en dat zie ik nog niet echt zitten :P

Naja, heb toch geen motor op dit moment :P Hoef ik ook niks schoon te maken.

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bergie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:39:
[...]

Dat wil ik ook nog eens gaan doen maar dat lijkt me het makkelijkst als de ketting eraf is en dat zie ik nog niet echt zitten :P

Naja, heb toch geen motor op dit moment :P Hoef ik ook niks schoon te maken.
Beschermkapje er afpakken en dan met een kwast + lampolie en een hoop "todden" :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:02:
[...]
Hoezo is met de boot niet te plannen dan? Als je gewoon zorgt dat je motor daar 2~4 weken vantevoren staat heb je redelijk wat speling? Of is het een kwestie van de Amerikaanse douane?
Boten zijn chronisch onbetrouwbaar. Als jij 1 motor op dat ding schuift, ben je nauwelijks interessant en houden ze dus totaal geen rekening met jouw planning. Als ze dus 1 week voor vertrek nog een paar containers in Bolivia moet ophalen, gaat ie vrolijk eerste daarheen. En dan sta jij daar op de kade te wachten...

Ik heb ergens een verhaal gelezen over een vrouw die met de motor door Zuid Amerika wilde reizen en de boel weken vooraf had ingekrat enzo...komt ze in Z-Amerika aan en ze hebben nog nooit van haar of die boot gehooord. Die lag gewoon nog in de haven in Engeland op iets anders te wachten. Leuk als je 4 maanden vrij genomen hebt...kon ze iets huren om haar reis alsnog af te maken.

Dus een motor terug sturen naar Nederland op de boot is prima, dan wacht je er niet echt op. Maar heen, voor je vakantie zou ik niet doen. De kans is gewoon aanwezig dat je daar staat en er niets is.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

* M3rcury gaat na de tentamens proefrijden op een 848 :9

Afbeeldingslocatie: http://www.ducati.com/cms-web/upl/MediaGalleries/66/MediaGallery_66371/12-848.jpg

No signature required.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Owch, rampverhaal van een collega gehoord:

Hij reed (eer?)gisteren in de achterhoek door een bocht naar links. Motorrijder kwam veel te snel uit tegenovergestelde richting op de bocht af en kon het niet in z'n eigen weghelft houden. M'n collega wist nog net uit te wijken, maar de motorrijder knalde op hoge snelheid op de auto erachter :X

Collega is teruggereden om te helpen. Overal bloed, maar de motorrijder leefde gelukkig nog. Hij miste alleen een been... Aangezien de vrouw in de auto zelf in shock was en niets kon doen heeft m'n collega de stomp van de motorrijder waar het bloed uit kwam afgebonden. Vlak voor de ambulance kwam begon hij te klagen dat z'n voet zo pijn deed... :o

Edit:
Nieuwsbericht hierover http://politie.emea.nl/?p=17765

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 29-06-2010 12:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:50:

[afbeelding]
Hoog! damn

edit.

Ik kan me nog herinneren dat ik tegen mijn moeder zei dat ze eens op internet moest lezen hoe leuk motorrijden kan zijn. Afgehakte benen en te snelle motoren helpen daar niet bij :)

Achja, living dangerous is ook leuk.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 13:09 ]

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:43:
[...]

Beschermkapje er afpakken en dan met een kwast + lampolie en een hoop "todden" :+
Van de lampolie heb ik al meer gelezen idd. Kan geen kwaad voor de O-ringen ofzo?

Maar de vraag is dan: hoe krijg je de ketting dan weer zuiver van lampolie voor je hem terug wil insmeren? Zo goed mogelijk drogen: tot daar aan toe, maar tussen de schakels blijft lampolie zitten en als dit dan net smeerolie/vet oplost, wil je dat er toch eerst weg hebben voor je de ketting terug smeert.

[afbeelding]
:9~ een van mijn favorieten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 13:13 ]

Verwijderd

Ketting eraf, en een uurtje laten koken in olie :Y)

Daarna buiten op een oude handdoek laten drogen, vet er weer op, en klaar is keesch

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:03

[afbeelding]
Aiaiai, over het algemeen ben ik meer van de allroads, maar dit is gewoon pure porno...

• TiMMieJ

TiMMieJ

@ Mercury

Wat een brute machine zeg! Ga je gewoon een keer proefrijden of ga je dit met interesse doen om de Gsx-r in te ruilen?

* TiMMieJ gaat misschien van de week voor een '94 CBR600f circuit fiets kijken.

Kan ik van de zomer misschien nog een weekendje Croix pakken en wat andere dagen.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:59:
@ Mercury

Wat een brute machine zeg! Ga je gewoon een keer proefrijden of ga je dit met interesse doen om de Gsx-r in te ruilen?

* TiMMieJ gaat misschien van de week voor een '94 CBR600f circuit fiets kijken.

Kan ik van de zomer misschien nog een weekendje Croix pakken en wat andere dagen.
Intresse om de gsx-r in te ruilen, zie alleen nog een klein beetje tegen het mat zwarte op, want eigenlijk wil ik een glimmende (en hem dan uiteraard weer met groene accenten maken, want zo ben ik nou eenmaal).

Eerst ff rijden op dat ding. Heb altijd gezegd dat ik 2 cilinders helemaal niks vind, maar ga het toch proberen :)

Is het wat, eerst voor een jonge 2e hands kijken (met minder dan 5k km's) en anders gewoon een nieuwe :)

No signature required.

• TiMMieJ

TiMMieJ

M3rcury schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:08:
[...]

Intresse om de gsx-r in te ruilen, zie alleen nog een klein beetje tegen het mat zwarte op, want eigenlijk wil ik een glimmende (en hem dan uiteraard weer met groene accenten maken, want zo ben ik nou eenmaal).

Eerst ff rijden op dat ding. Heb altijd gezegd dat ik 2 cilinders helemaal niks vind, maar ga het toch proberen :)

Is het wat, eerst voor een jonge 2e hands kijken (met minder dan 5k km's) en anders gewoon een nieuwe :)
Is het een compleet standaard fiets? Want volgens mij rijd dat ding zo anders ivm een full termi uitgerustte 848 (ecu en uitlaat). Dat je een enorm verschil merkt maar dat weet jij uiteraard wel ;).

En trouwens die circuit triple van die maat van je heb ik laatst nog ffs bij gestaan was een brute fiets hoor en gaat als een gek.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:45:
[...]

Boten zijn chronisch onbetrouwbaar. Als jij 1 motor op dat ding schuift, ben je nauwelijks interessant en houden ze dus totaal geen rekening met jouw planning. Als ze dus 1 week voor vertrek nog een paar containers in Bolivia moet ophalen, gaat ie vrolijk eerste daarheen. En dan sta jij daar op de kade te wachten...

Ik heb ergens een verhaal gelezen over een vrouw die met de motor door Zuid Amerika wilde reizen en de boel weken vooraf had ingekrat enzo...komt ze in Z-Amerika aan en ze hebben nog nooit van haar of die boot gehooord. Die lag gewoon nog in de haven in Engeland op iets anders te wachten. Leuk als je 4 maanden vrij genomen hebt...kon ze iets huren om haar reis alsnog af te maken.

Dus een motor terug sturen naar Nederland op de boot is prima, dan wacht je er niet echt op. Maar heen, voor je vakantie zou ik niet doen. De kans is gewoon aanwezig dat je daar staat en er niets is.
Mwah, denk dat je een beetje overdrijft. Tuurlijk houden ze geen rekening met je (ze houden met niemand rekening behalve zichzelf, of je moet de halve boot hebben volgeladen), maar ze proberen echt wel zo veel mogelijk de route vast te houden. Je hebt wel altijd kans op defecten of tegenwind, en dan heb je zomaar een week vertraging. Mijn ervaring is (met 4 fietsen vanuit Australie) dat de ontvangende partij eerder het probleem veroorzaakt icm douane.

Daarom zeg ik, zorg dat je motor er 2~4 weken eerder is, zodat je 2~4weken vertraging zonder problemen kan hebben. Of je maakt afspraken met de vervoerder, bijv. een huurfiets vergoeden. Van mij part doe je 6 weken vantevoren.

En anders als unaccompanied bagage, maar dat gaat echt goed geld kosten, zeg maar richting kosten huurfiets. En moet je alle vloeistoffen eruit halen. Dat is denk ik nog meer gezeik, en dan komen ze gegarandeerd later dan jijzelf aan, maar wel binnen een week.
dion_b schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:53:
Collega is teruggereden om te helpen. Overal bloed, maar de motorrijder leefde gelukkig nog. Hij miste alleen een been... Aangezien de vrouw in de auto zelf in shock was en niets kon doen heeft m'n collega de stomp van de motorrijder waar het bloed uit kwam afgebonden. Vlak voor de ambulance kwam begon hij te klagen dat z'n voet zo pijn deed... :o
Jezus, dat is ook een baalmomentje hoor. Gaat je ook niet in je kouwe kleren zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Aikon op 29-06-2010 14:22 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Hij reed (eer?)gisteren in de achterhoek door een bocht naar links. Motorrijder kwam veel te snel uit tegenovergestelde richting op de bocht af en kon het niet in z'n eigen weghelft houden. M'n collega wist nog net uit te wijken, maar de motorrijder knalde op hoge snelheid op de auto erachter :X

Edit:
Zoiets hoop ik echt nooit mee te maken. Niet dat ik snel dichtsla bij dit soort momenten, maar je staat zo hulpeloos als de diensten onderweg zijn. De minuten die voor hem of haar zo van vitaal belang zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Is het een compleet standaard fiets? Want volgens mij rijd dat ding zo anders ivm een full termi uitgerustte 848 (ecu en uitlaat). Dat je een enorm verschil merkt maar dat weet jij uiteraard wel ;).

En trouwens die circuit triple van die maat van je heb ik laatst nog ffs bij gestaan was een brute fiets hoor en gaat als een gek.
Ik heb gewoon een proefrit geregeld op een 848, omdat ik een nieuwe of jong gebruikte wil, dus ik denk ze me op een stock 848 laten rijden. Ik wil sowieso geen full system eronder, gewoon slip on is voldoende :)

No signature required.

Verwijderd

Wit is echt wel de kleur van een 848, maar niet direct mijn voorkeur.
Rood is typisch Ducati supersport, kan je niets verkeerd mee doen maar heel frequent voorkomend.
Iets minder voorkomend dan rood, is tricolor.
Matzwart is gewoon :9~

Hoe dan ook, de 848 is subliem in elke kleur.

Verwijderd

Matzwart kan je niet goed poetsen volgens mij. Dus dat is leuk voor op het plaatje, maar niet echt leuk voor het gebruik.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:28:
Matzwart kan je niet goed poetsen volgens mij. Dus dat is leuk voor op het plaatje, maar niet echt leuk voor het gebruik.
Juist, dat is dus de reden ;)

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Edit:
"Getuigen van het ongeval wordt verzocht te bellen met 0900 – 8844." heeft hij al gedaan neem ik aan?
_Apache_ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:19:
[...]

Zoiets hoop ik echt nooit mee te maken. Niet dat ik snel dichtsla bij dit soort momenten, maar je staat zo hulpeloos als de diensten onderweg zijn. De minuten die voor hem of haar zo van vitaal belang zijn.
Cursus EHBO en een beetje gezond verstand kan een hoop schelen in zo'n situatie..
De man in dit verhaal deed het juiste (bloeden proberen te stelpen). En let wel bijna alles wat je kan doen is beter dan niks doen. Als is het maar de slachtoffers mentaal bijstaan en zorgen dat de situatie niet nog erger word..

[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 29-06-2010 15:11 ]

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:47:
[...]

"Getuigen van het ongeval wordt verzocht te bellen met 0900 – 8844." heeft hij al gedaan neem ik aan?
Hij zal al wel met de politie gepraat hebben, aangezien ie er sowieso bij was tot de ambulance er was. Dan mag je er wel vanuit gaan dat ie nog wat langer is gebleven en dus ook met de politie gepraat heeft.

• komkommer

komkommer

Koffie

Edit:
.... Liever niet...

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Hij zal al wel met de politie gepraat hebben, aangezien ie er sowieso bij was tot de ambulance er was. Dan mag je er wel vanuit gaan dat ie nog wat langer is gebleven en dus ook met de politie gepraat heeft.
Ga ik ook van uit.. maar double check het voor de zekerheid.. je weet nooit. Als je artikel leest lijkt het alsof ze nog niet met deze man gesproken hebben..

• iMars
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

[afbeelding]
Oh nom nom nom... Is ook één van mijn favo's! Maar ik zou dit model in het wit willen...
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:24:
Wit is echt wel de kleur van een 848, maar niet direct mijn voorkeur.
Rood is typisch Ducati supersport, kan je niets verkeerd mee doen maar heel frequent voorkomend.
Iets minder voorkomend dan rood, is tricolor.
Matzwart is gewoon :9~

Hoe dan ook, de 848 is subliem in elke kleur.
Eens! De witte is gewoon bruut!

[ Voor 47% gewijzigd door iMars op 29-06-2010 15:34 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:12:
[...]

Ga ik ook van uit.. maar double check het voor de zekerheid.. je weet nooit. Als je artikel leest lijkt het alsof ze nog niet met deze man gesproken hebben..
Wat in het artikel staat is omdat er nog niets officieel is. Op zich is het door zijn verklaring en die van de automobilist wel duidelijk wat er gebeurt is, alleen zal dat nog niet officieel zijn, vandaar dat in het bericht er niets over staat.

Soms kom je op TV ook van die nieuwsberichten tegen waar het voor 99% zeker is wat er precies gebeurt is. Alleen zeggen ze er dan ook vaak bij dat er nog onderzoek gedaan moet worden.
Pagina: 1 ... 199 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.