an-ti-ci-pe-ren 
duikt weg
duikt weg
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 18:08 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat zegt toch niets? Het gemiddelde koekblik rijdt ronduit slecht, m.a.w. die zakken voor hun examen.scorpie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:04:
..., en doe nou niet alsof ik niet kan uitvoegen.. ik heb ffs 7 jaar een autorijbewijs..
Het zou vreemd zijn om de kandidaat zelf te laten beslissen...maarja, wel jammer dat die lui gewoon altijd het laatste woordje hebben.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Den hoorn heeft toch geen kassen? Bedoel je in het westlandscorpie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:18:
Ja, maar het lompste vind ik ook nog dat we bij Den Hoorn een half uur langs kassen hebben gereden zonder enig ander verkeer. Als je dan toch m'n verkeersdeelneming wil toetsen, ga dan ffs de stad in
Die af oprit is extreem lang. Ik denk dat die lesauto al een tijdje daar op reed. Na een tijdje hoef je toch niet meer te verwachten dat hij naar links komt, zeker niet knipper uit en gaan.
[ Voor 34% gewijzigd door M3rcury op 23-06-2010 18:46 ]
No signature required.
Beetje slap om gelijk "moraalridders" te roepen als mensen je niet en masse gelijk gevenscorpie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:15:
Zo bedoel ik het niet, maar goed laat maar, zitten weer in #moraalridders ofzo..
Oslik blyat! Oslik!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Daarbij, een half uur door Den Hoorn rijden is ook onmogelijkM3rcury schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:31:
[...]
Den hoorn heeft toch geen kassen? Bedoel je in het westland
Het is wel een van de vervelendste stukken om in of uit te voegen. Toevallig vorige week met m'n oud-instructeur en 2 lessers meegereden, en 1 daarvan had ook zichtbaar moeite om ruimte te vinden om uit te voegen vanaf DH-Zuid naar afrit plaspoelpolder, voornamelijk ook door een gebrek aan inschatting, maar je krijgt daar ook bizar weinig ruimte van het overige verkeer. Eigenlijk heb je 2 optie's, of gas geven en een plekje zoeken, of gewoon je knipperlicht uitzetten, heel goed kijken of ze je gezien hebben, en dan invoegen (op eigen risico[...]
Die af oprit is extreem lang. Ik denk dat die lesauto al een tijdje daar op reed. Na een tijdje hoef je toch niet meer te verwachten dat hij naar links komt, zeker niet knipper uit en gaan.
Sowieso gaat verkeer op de rijbaan voor.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Dat overkomt mij ook regelmatig. Mensen die zonder te kijken zo een voorangsweg op knallen. Als ik dat nou 1x per jaar tegenkwam, maar nee het is echt regelmatig. De laatste keer was in een 50 zone waar ik mij netjes aan de snelheid hield. Als ik 80 gereden had was ik hardstikke plat geweest.steveman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:28:
Echt sommige koekblikkers![]()
Meneer komt over een bruggetje zetten, kíjkt niet eens of er kruisend verkeer aankomt (NB mijn persoontje) neemt voorrang (negeert haaientanden) en kijkt zelfs na een claxonsolo nog niet op of om
Gelukkig kijk ik altijd of die ander mij ook ziet... maar zo krijg je dus ongelukken
Verwijderd
Ik ben met de auto op één ding gezaktdion_b schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:41:
Sowieso, zit nu ook dichtbij examen en veel gepraat met instructeur erover - je zakt nooit op één ding - tenzij je onderuit gaat op de weg - maar je zakt op het totaalbeeld. Waarschijnlijk was de examinator dus ook niet de spreken over andere dingen, maar was dit de druppel. Meest constructieve zou zijn om na te gaan wat de rest van de emmer was. Daar valt genoeg te winnen dat zo'n enkele situatie volgende keer niet zakken hoeft te betekenen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 22:49 ]
Oja...we zijn er weer. Je krijgt je gelijk niet, en meteen is de ander een moraalridder. Snap je dan niet dat je door juist te versnellen de kansen om succesvol in-of uit te voegen verkleind? Ga gewoon van het gas en zoek je kans.scorpie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:15:
Zo bedoel ik het niet, maar goed laat maar, zitten weer in #moraalridders ofzo..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
One's never alone with a rubber duck.
De crux zit hem vaak in het weten dat je het goed doet. Bij een rijles/examen overdenk je een beslissing gewoon iets vaker, alleen soms denk je er langer over dan goed voor je is en dan ben je 'zichtbaar aan het twijvelen' (Terwijl je in je achterhoofd al lang weet wat je moet doen).daaan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:41:
Het vervelende van examinatoren/instructeurs is dat ze willen dat je
- Rijdt als een motorrijder, dus met pit.
- Besluitvaardig bent, en niet onnodig twijfelt.
Ondertussen moet je alles netjes doen, defensief rijden, etc. De crux zit hem in het aanvoelen wat je wanneer moet doen (denk ik), en dat wil nog wel een lastig zijn als beginner. (ik kan het weten, moet over 3 weken afrijden AVD)
[ Voor 32% gewijzigd door RedHat op 24-06-2010 09:50 ]
Natuurlijk is een verkeerde zithouding slecht voor je, maar ik zie niet in hoe je houding je kan laten zakken? Moet ik dan met schoudervulling etc. naar het examen om mijn houding te pimpen? (niet dat ik het per se nodig heb)Verkeerde zit c.q. hoofdhouding ( zoutzak houding).
Maar als je op een stoplicht afkomt, en het verkeer voor je remt geleidelijk af. Waarom zou ik als motorrijder dat dan niet doen? Natuurlijk snap ik dat achteropkomend verkeer geen remlichtje te zien krijgt, maar om het direct als fout te bestempelen?In fases terugschakelen (we zitten niet in de auto!) of afremmen op de motor
In woonwijken, stadscenta's en andere drukke plekken kijk je sowieso erg veel. Maar op een normale weg hoef je toch niet elke keer je dode hoek te checken?Spiegelen + dode hoeken iedere 5-8 seconden
Bij obstakels is kun je veelal in een rechte lijn door obstakels. Maar ik vind het altijd 'leuk' om mee te slingerenOok door een wegbeheerder aangebrachte obstakels die de snelheid eruit halen, er om heen slingeren terwijl er een rechte rijlijn mogelijk is. ( minder last van gyroscopische krachten in de motor)
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Rare uitleg van die examinator, vooral omdat heel veel automobilisten juist geen voorrang verlenen aan verkeer van rechts.RedHat schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:44:
[...]
Examinator: Eigenlijk had ik je moeten laten zakken. Maar voorrang verlenen heb je al geleerd bij de auto en dat doe je al een aantal jaar dus ik denk wel dat ik mag aannemen dat je de voorrangregels snapt.
Mijn instructeur zei ook dat ze het liefst een zo recht mogelijke lijn zien.Bij obstakels is kun je veelal in een rechte lijn door obstakels. Maar ik vind het altijd 'leuk' om mee te slingeren. mag dat dan niet tijdens het examen?
daaan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:09:
Je hebt gelijk, je probeert het perfect te doen, maar twijfel in combinatie met zenuwen zorgt wel eens voor irrationele/domme beslissingen. Terwijl je diezelfde situatie zonder examinator gewoon zonder problemen zou oplossen.
Nu we het er toch over hebben
Op een website vind ik een lijst met veel voorkomende fouten bij AVD, de meeste snap ik, maar een aantal niet helemaal:
[...]
Natuurlijk is een verkeerde zithouding slecht voor je, maar ik zie niet in hoe je houding je kan laten zakken? Moet ik dan met schoudervulling etc. naar het examen om mijn houding te pimpen? (niet dat ik het per se nodig heb)
[...]
Maar als je op een stoplicht afkomt, en het verkeer voor je remt geleidelijk af. Waarom zou ik als motorrijder dat dan niet doen? Natuurlijk snap ik dat achteropkomend verkeer geen remlichtje te zien krijgt, maar om het direct als fout te bestempelen?
Tsja, het is nou eenmaal veiliger als men ziet dat je remt. Het is anders veel moeilijker om te zien dat iemand remt. Ik rem wel vaak op de motor, maar tik nog wel ff mijn rem aan voor mij achterliggers. Vooral op de snelweg als ik een afrit neem met een bocht erin ga ik er vaak met trekkende motor in en hoef ik niet te remmen, maar het houdt de achterliggers op afstand
En ja terugschakelen zou ik geen echt logisch antwoord voor hebben. Bij een stoplicht schakel ik inderdaad in 1x naar beneden (als ik eenmaal stil sta), bij traag verkeer doe ik het wel stapsgewijs... moet wel oppassen bij in 1x terugschakelen voor je stil staat. Toen ik net mijn motor had en nog voor het stilstaan bij het stoplicht terugschakelde, trok ik vervolgens een wheelie toen ik gelijk wilde wegrijdenin zijn 2 was toen beter geweest. Maar goed, dat overkomt je op een lesmotor iets minder snel
![]()
[...]
In woonwijken, stadscenta's en andere drukke plekken kijk je sowieso erg veel. Maar op een normale weg hoef je toch niet elke keer je dode hoek te checken?
Noop, ik checkte mijn dode hoek enkel bij bewegingen links en rechts. Op de snelweg wel zomaar eens.
[...]
Bij obstakels is kun je veelal in een rechte lijn door obstakels. Maar ik vind het altijd 'leuk' om mee te slingeren. mag dat dan niet tijdens het examen?
Ik vind het ook leuk, maar je examinator niet. Mijn instructeur hamerde er ook altijd op om een rechte lijn te rijden...
Zo, heb ik mijn onzekerheid/zenuwen er weer uit gegooid.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Verwijderd
Haha ik doe dat ook altijd: terwijl het best mogelijk is om er in een rechte lijn door te rijden, slinger ik er zo overdreven en breed mogelijk doorheen gewoon voor de fun.daaan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:09:
Bij obstakels is kun je veelal in een rechte lijn door obstakels. Maar ik vind het altijd 'leuk' om mee te slingeren. mag dat dan niet tijdens het examen?
Je moet niet rijden zoals de zij willen, maar zoals je zelf denkt dat goed/veilig is. Bedenk dat de examinator in deze momentopname een indruk moet krijgen van jouw rijvaardigheid. Het lastige is idd dat de een zus denkt en de ander zo. Maar daar kun je niets mee, dus moet je gewoon doen wat je denkt dat goed is, maar in je gedachten houden dat die meneer alleen dit moment ziet. Hij ziet dus niet dat je normaal al die dingen goed doet en toevallig deze ene keer iets onhandigs doet (wat iedereen kan en zal overkomen).daaan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:41:
Het vervelende van examinatoren/instructeurs is dat ze willen dat je
- Rijdt als een motorrijder, dus met pit.
- Besluitvaardig bent, en niet onnodig twijfelt.
Ondertussen moet je alles netjes doen, defensief rijden, etc. De crux zit hem in het aanvoelen wat je wanneer moet doen (denk ik), en dat wil nog wel een lastig zijn als beginner. (ik kan het weten, moet over 3 weken afrijden AVD)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Het is als motorrijder mijn inziens normaal dat je niet lange stukken naast een auto (of in zijn dode hoek) blijft rijden, de bestuurder vergeet je dan simpelweg.M3rcury schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:31:
Sowieso gaat verkeer op de rijbaan voor.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 11:08 . Reden: [small] toegevoegd :p ]
Je zei net dat dit 18 jaar geleden was toch? Want in principe heb je voorrang genomen. Dat die vrouw twijfelde kan wellicht zijn omdat ze niet wist of jij ging stoppen. Als jij in dat geval duidelijk snelheid had geminderd, had die vrouw kunnen gaan rijden. Ik denk dat je geluk gehad hebt dat je er niet op zakte. Maar then again: je moet een beetje geluk hebben met rijexamens (of beter gezegd: je moet geen pech hebben)!mphilipp schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:57:
[...]
Ik heb zelf op mijn 2de keer motorexamen geslaagd terwijl ik voorrang nam bij zo'n om en om obstakel in een woonwijk. De tegemoetkomende vrouw in auto bleef staan, dus reed ik door (bloembak aan mijn kant, dus ik moest wachten). Examinator zei niets en ik was geslaagd. Op zich ging het ook goed en die vrouw twijfelde, dus ik handelde.
Ik heb er diverse gehad op mijn examen: een vrachtwagen die achteruit rijdt, dwars over de weg. In principe heb ik voorrang, maar veiligheid gaat voor, dus heel rustig er naar toe gereden tot ik er langs kon.Je kunt natuurlijk altijd in een no-win scenario terecht komen. Een vreemde situatie die door anderen ingewikkeld wordt gemaakt, kan jou 'dwingen' ook iets geks te doen.
Maar zoals hij het verteld was hij aan het inhalen, dus dat eerste punt lijkt me niet. Dat van de lesauto is uiteraard wel waarVerwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:03:
[...]
Het is als motorrijder mijn inziens normaal dat je niet lange stukken naast een auto (of in zijn dode hoek) blijft rijden, de bestuurder vergeet je dan simpelweg.
De wetgever eist van zowel de invoegende als de uitvoegende bestuurder dat het overige verkeer wordt voorgelaten, dus de motorrijder had in dit geval ook netjes voor of achter de auto moeten uitvoegen... Waarbij alles weer terug komt op mijn eerste punt volgens mij.. Zeker bij een lesauto kun je verwachten dat er onverwachte dingen gebeuren (zoals het pas laat klaar zijn met voorbereiding in/uitvoegen, of paniekerig reageren).
dat neemt natuurlijk niet weg dat iedereen wel eens een foutje maakt, maar ja, tijdens je examen blijf je daarop zitten ja..
No signature required.
Nou...ze stopte al voordat ik er goed en wel was. Het is al even geleden, maar ik geloof zelfs dat ik afremde, maar toen ik haar stil zag staan, heb ik gas gegeven. Toen ik het deed dacht ik 'This is the end...'RemcoDelft schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:09:
[...]
Je zei net dat dit 18 jaar geleden was toch? Want in principe heb je voorrang genomen. Dat die vrouw twijfelde kan wellicht zijn omdat ze niet wist of jij ging stoppen. Als jij in dat geval duidelijk snelheid had geminderd, had die vrouw kunnen gaan rijden. Ik denk dat je geluk gehad hebt dat je er niet op zakte. Maar then again: je moet een beetje geluk hebben met rijexamens (of beter gezegd: je moet geen pech hebben)!
Ze zeggen altijd dat voorrang geen recht van nemen is, maar een plicht van geven. Als je laat zien dat je weet dat de ander voorrang heeft, maar die persoon 'neemt' het niet, is het goed. Maar im Prinzip moet je eigenlijk stil gaan staan. Ach, ik heb het nu en pretendeer niet dat ik de beste piloot ben. Ik ben nog nooit onderuit gegaan en met de auto ook nog nooit ongelukken gehad, buiten wat vrouwen die tegen me aan reden (doen ze altijd mét auto helaas...).Aikon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:12:
Mja, als iemand duidelijk voorrang geeft moet je het nemen imo. Met z'n tweeën vrolijk stil gaan staan schiet niet op. Net zoals dat als jouw voorrang duidelijk ontnomen wordt, dat je ook gewoon moet stoppen. Daar kan je ook niet op zakken toch.
Verwijderd
Ik heb dat ook met lessen wel eens gedaan. Daar word wel even aan gerefereerd bij het nabespreken, en als de examinator er dadelijk maar 1 stopbord-situatie instopt kan ie dus niet zien of het eenmalig was of dat het altijd zo gaat bij de motorist. Dus dan mag ie best wel eens beslissen om het als een fout aan te stippen. Als je bijvoorbeeld ook andere kleine foutjes maakt, kan ik het ook wel begrijpen ook als iemand dan zakt.Aikon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:12:
Zo heb met m'n examen een stopbord genegeerd, wel afgeremd, gekeken, geen verkeer, stopbord vergeten en dus verder gereden. Was geen probleem., het gaat niet om het stopbord, het gaat erom dat je daar extra goed kijkt en het liefst geen ongeluk veroorzaakt.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zoiets had ik laatst ook met een motorrijder. Ik reed over de dijk richting een scherpe bocht naar links, 50m rechtuit en een scherpe bocht naar rechts. Een of andere CBR-rijder kwam me in de verte tegemoet en ik schatte in dat we mekaar precies in de tweede bocht zouden passeren. Vraag me niet waarom, maar ik voelde gewoon aan m'n water dat ie niet van plan was om verder te kijken dan z'n voorspatbordPilatuS schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:37:
Gisteren op een dijk ook nog wat meegemaakt. Een toegemoetkomend busje ging inhalen en toen kwam ik van de andere richting aan. Hij vol in de ankers om weer achter de auto te komen waar ie voorbij wou. Gast, het is een dijk, je kan voertuigen van 2km ver zien aankomen. Geen enkele plek in de omgeving waar je zo enorm veel overzicht hebt. En dan toch het voor elkaar krijgen in te halen en als je naast de auto rijd die je inhaalt er achter komen dat er iemand aankomt
I reject your reality, and substitute my own.
Fijn dat er ook dat soort verhalen zijn. Ik wordt onderhand een beetje simpel van al die verhalen over 'koekblikkers'. De term alleen al haat ik. Het grappige is dat het gros van de motorrijders ook (wel eens) automobilist is. Als ze zichzelf op dat moment tegenkomen, wat zouden ze dan zeggen van elkaar?snars schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:52:
[...]
Zoiets had ik laatst ook met een motorrijder.
Sterker nog, mijn 2e hobby is auto'smphilipp schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:10:
[...]
Fijn dat er ook dat soort verhalen zijn. Ik wordt onderhand een beetje simpel van al die verhalen over 'koekblikkers'. De term alleen al haat ik. Het grappige is dat het gros van de motorrijders ook (wel eens) automobilist is. Als ze zichzelf op dat moment tegenkomen, wat zouden ze dan zeggen van elkaar?
No signature required.
[ Voor 10% gewijzigd door TheJVH op 24-06-2010 19:12 ]
Wel eens gesneden door een mongool op z'n R1?Killzone schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:10:
Domme koekblikker. Toen besefte ik meteen waarom zoveel motorrijders die term gebruiken. Damn, als ik niet zo voorzichtig was, lag ik op z'n motorkap.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
And it goes BRAAAAAPP!
Yamaha MT-09
Dan zijn het kut motorrijders enzomphilipp schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:10:
[...]
Fijn dat er ook dat soort verhalen zijn. Ik wordt onderhand een beetje simpel van al die verhalen over 'koekblikkers'. De term alleen al haat ik. Het grappige is dat het gros van de motorrijders ook (wel eens) automobilist is. Als ze zichzelf op dat moment tegenkomen, wat zouden ze dan zeggen van elkaar?
leeg
Uit diverse onderzoeken blijkt dit toch echt anders, van al m'n vrienden die motorrijden zorgt iedereen echt 10x beter voor z'n motor dan voor auto's die ze rijden.4x2 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:22:
[...]
maar ik heb een pesthekel aan het overgrote deel van de motorrijders door dat typische hypocriete gedrag (als je dr mee werkt merk je bv hoe verschrikkelijk hard een apk nodig is door de belachelijk slechte staat waarin veel motoren zich bevinden)
Oh? Nog nooit een auto zien crashen omdat iemand geen onderhoud pleegt. Wel met de ANWB zien bellencharrel schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:24:
[...]
Tevens gebeuren er bij motoren bijna geen ongelukken door slecht onderhoud itt diverse auto's die crashen.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ehhh wat denk je van "ik ben met het koekblik"?mphilipp schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:10:
[...]
leeg
[wijsneusmodus] A staat niet voor Auto maar voor Algemeen (of algemene) periodieke keuring [/]RemcoDelft schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:30:
[...]
Ehhh wat denk je van "ik ben met het koekblik"?
En wat die APK voor motoren (MPK?) betreft: zinloos! Slechts 1% van de ongevallen ligt aan een technisch mankement, er is dus veel meer te "verdienen" op andere punten. Daarbij is een jaarlijkse APK niet echt nuttig, dingen als banden/remblokjes/ketting kunnen heel snel weer slijten, vandaar ook dat BRAVOK in de rijles is opgenomen.
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
En wat is jouw werk in dit geval? Motor-monteur? Dan is het toch niet zo gek dat je alle probleemgevallen te zien krijgt?4x2 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:41:
Ik zeg alleen maar wat ik ervaar met mn werk en wat ik daar hoor van mensen die er ook mee werken.
En dat is dat misschien 10% (ruim genomen) zn bandenspanning op orde heeft om maar iets simpels te noemen (en zo kan ik nog wel even doorgaan over vastzittende remblokken, slechte/niet gesmeerde kettingen, vastzittende balhoofdlagers en wat al niet meer)
Maar als ik me dat verbeeld, ook prima.
Ik denk niet dat je je dit verbeeld hoor. Ik ben niet super onderlegd als het op motoren of auto's aankomt, mijn broer ook niet. Zijn motor ziet er super uit, maar dat zegt natuurlijk niets over de technische staat. BRAVOK is erg leuk en handig, maar iemand die niets met techniek heeft gaat zich hier ook niet aan houden.4x2 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:41:
Ik zeg alleen maar wat ik ervaar met mn werk en wat ik daar hoor van mensen die er ook mee werken.
En dat is dat misschien 10% (ruim genomen) zn bandenspanning op orde heeft om maar iets simpels te noemen (en zo kan ik nog wel even doorgaan over vastzittende remblokken, slechte/niet gesmeerde kettingen, vastzittende balhoofdlagers en wat al niet meer)
Maar als ik me dat verbeeld, ook prima.
[ Voor 7% gewijzigd door daaan op 25-06-2010 10:54 ]
Wat is er dan zo verschikkelijk anders aan? Als het goed is heb je dat ding niet nodig, en voel je hem alleen in bepaalde situaties. Het mag dus nergens een oplossing voor zijn, want dan zit het probleem ergens anders in.wimmel_1 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:28:
Heb m'n navigatie (tijdelijk) maar weer even van m'n fiets af geschroeft in verband met ruimtgebrek
[afbeelding]
Nou maar weer eens een keer even gaan puzzelen waar ik die houder nú weer eens ga bevestigen want het gat in m'n balhoofd is nu dicht. Een houder van een Zümo 660 is ook niet deelbaar van de kabel dus we gaan er maar een keer rustig over na denken.
Net even een kilometertje of 50 met dat Öhlins ding gestuurt maar da's écht een wereld van verschil, zélfs op een "simpele" 600
No signature required.
Het apparaat staat er wssl beter bij dan mening "gewone"motor die alleen in de zomer rijdt.mphilipp schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:24:
[...]
Oh? Nog nooit een auto zien crashen omdat iemand geen onderhoud pleegt. Wel met de ANWB zien bellen
En inderdaad, motorrijders zorgen vééél beter voor hun voertuig:
[afbeelding]
(let op het dynamiet: self destruct als ie wordt aangehouden)
And it goes BRAAAAAPP!
Ik denk juist dat dat niet waar is. De mensen die alleen 's zomers rijden, en dan met name de supersport rijders, denken allemaal dat ze kneiterhard gaan. En zullen dus meer preventief onderhoud doen, omdat het goed moet zijn!ROFLASTC schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:17:
[...]
Het apparaat staat er wssl beter bij dan mening "gewone"motor die alleen in de zomer rijdt.
No signature required.
Zo'n ratbiker heeft de motor bijkans zelf gebouwd en onderhoud doet ie in een uurtje. En seizoensrijders laten alleen de beurtjes doen om vervolgens weer alles met het apparaat te doen waar de koppeling van opfikt, de vering van overlijdt enz. Geen motorzaak die daar zich druk om maakt. Klant is koning dus we doen alleen een kleine grote beurt als er nergens anders om gevraagd wordt. Greasemonkeys zijn het liefst bezig met hun eigen Ducati uit 1948M3rcury schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:20:
[...]
Ik denk juist dat dat niet waar is. De mensen die alleen 's zomers rijden, en dan met name de supersport rijders, denken allemaal dat ze kneiterhard gaan. En zullen dus meer preventief onderhoud doen, omdat het goed moet zijn!
Waar de doorrijders het vaak gebruiken om goedkoper af te zijn, en dus alles zo laat mogelijk vervangen, want soms zelfs te laat is.
[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 25-06-2010 11:32 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ik zou wel eens voor de grap willen weten wat voor apk punten auto's hebben die zelf onderhouden worden voor de rest van het jaar vergeleken met auto's die netjes onderhouden worden bij een garage.RemcoDelft schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:47:
[...]
En wat is jouw werk in dit geval? Motor-monteur? Dan is het toch niet zo gek dat je alle probleemgevallen te zien krijgt?
leeg
[ Voor 12% gewijzigd door martjah op 25-06-2010 12:34 ]
[ Voor 59% gewijzigd door M14 op 25-06-2010 12:52 ]
Probleem zit 'm ook ergens anders. De wegbeheerders hier in de buurt krijgen er steeds meer een handje van om bij het ingaan/uitkomen van lekkere bochten drempels/plateaus te creëeren waardoor ik al een aantal keer een klapperend stuur kreeg (tankslapper is het natuurlijk nog nét niet ... maar toch). Dat soort reacties van het voorwiel worden nu tenminste keurig opgevangen door die demper.M3rcury schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:52:
[...]
Wat is er dan zo verschikkelijk anders aan? Als het goed is heb je dat ding niet nodig, en voel je hem alleen in bepaalde situaties. Het mag dus nergens een oplossing voor zijn, want dan zit het probleem ergens anders in.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
gvd, hij is total-loss verklaardBergie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:00:
Ik wil ook weer rijden![]()
Morgen komt de schadeexpert pas kijken dus dan weet ik hopelijk waar ik aan toe ben. Hopelijk kan ik hem daarna snel weer opknappen en gelijk nieuwe bandjes eronder laten leggen en dan weer lekker touren
Yamaha MT-09
Dan is het goed. Want als je er nu lekkerder door zou rijden (op goed wegdek) was er wat anders mis. Dat bedoelde ik aan te halen. Een stuurdemper is namelijk niet een oplossing voor een probleem, maar moet het alleen doen in tankslappers zeg maar.wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:56:
[...]
Probleem zit 'm ook ergens anders. De wegbeheerders hier in de buurt krijgen er steeds meer een handje van om bij het ingaan/uitkomen van lekkere bochten drempels/plateaus te creëeren waardoor ik al een aantal keer een klapperend stuur kreeg (tankslapper is het natuurlijk nog nét niet ... maar toch). Dat soort reacties van het voorwiel worden nu tenminste keurig opgevangen door die demper.
Waar het eigenlijke probleem ligt laat ik maar in het midden. Ik zóu misschien ook wat rustiger door die bochten kunnen gaan
[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 25-06-2010 14:01 ]
No signature required.
dat laatste dus!M3rcury schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:00:
[...]
Dan is het goed. Want als je er nu lekkerder door zou rijden (op goed wegdek) was er wat anders mis. Dat bedoelde ik aan te halen. Een stuurdemper is namelijk niet een oplossing voor een probleem, maar moet het alleen doen in tankslappers zeg maar.
Rustiger door de bocht is natuurlijk geen oplossing, daar zijn bochten niet voor bedoelt
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Dat is toch altijd dagwaarde (die kan je wel redelijk inschatten op basis van wat een vergelijkbare motor doet heb je wel een indicatie).Bergie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:58:
[...]
gvd, hij is total-loss verklaard![]()
Nu weet ik dus nog niet waar ik aan toe ben en hoeveel ik nu ga krijgen van de verzekering. Ik hoop dat ik hem met 2e hands onderdelen nog kan opknappen.
[ Voor 4% gewijzigd door Saffie_time op 25-06-2010 14:15 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik neem aan dat de veroorzaker de schade compleet vergoed, dus de kosten van een motor in vergelijkbare staat. Of is dat weer te positief gedacht?Bergie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:58:
[...]
gvd, hij is total-loss verklaard![]()
Nu weet ik dus nog niet waar ik aan toe ben en hoeveel ik nu ga krijgen van de verzekering. Ik hoop dat ik hem met 2e hands onderdelen nog kan opknappen.
[ Voor 23% gewijzigd door M3rcury op 25-06-2010 14:55 ]
No signature required.

Dat is de bedoeling, echter hebben de meeste verzekeraars het verkeerde idee van "dagwaarde". Ligt meestal een stuk lager dan wat het werkelijk zou kosten.M14 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:46:
[...]
Ik neem aan dat de veroorzaker de schade compleet vergoed, dus de kosten van een motor in vergelijkbare staat. Of is dat weer te positief gedacht?
Precies; en daar baal ik zo van. Nu gaat het mij weer veel tijd en moeite kosten om er zoveel mogelijk uit te halen. Ik had vandaag eigenlijk willen horen dat ik x euro zou krijgen van de verzekering en ik kon beginnen met onderdelen halen/bestellen. Nu duurt dat alleen maar langer.defusion schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:58:
[...]
Dat is de bedoeling, echter hebben de meeste verzekeraars het verkeerde idee van "dagwaarde". Ligt meestal een stuk lager dan wat het werkelijk zou kosten.
Dan moet je al moeite doen om je gelijk te halen dat je daar toch echt geen motor voor koopt.
Yamaha MT-09
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2010 16:04 ]
Da's gelul, want ze bepalen de premie adv de dagwaarde. Ik kan me overigens herinneren dat er bij de ANWB of de KNMV een dagwaarde getoond werd als je je kenteken intikte.PilatuS schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:02:
Ze konden mij niet vertellen wat de waarde zou zijn omdat het bepaald word als er iets gebeurt is. Nou is dat opzich nog wel logisch. Ik verder vragen hoe dat dan zou worden bepaald.
nu nog ff een zaagsnede vlak voor het bolletje aan het uiteinde!PilatuS schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:57:
Op Ebay laatst via een tip van wimmel_1 een mooi en erg goedkoop setje rem en koppelingshendels gezien. Nou was ik nogal bang dat het gewoon troep was. Heb op MF gevraagd wat hun er van vonden. Nou kende iemand dus 3 gasten die zo'n setje hadden en die waren er erg tevreden over. Qua afwerking is het niet zo netjes als Pazzo spul, maar de kwaliteit schijnt verder prima te zijn.
Dus maar een setje besteld net. Nog geen 42 euro inclusief verzendkosten. Mocht het toch troep zijn, jammer dan. Ik ga geen 120+ euro per hendel betalen, dat doe ik wel als ik geld te veel heb
[afbeelding]
Ik heb een setje zwarte besteld. Ben benieuwd
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Hmz, .... het blijft een raar idee dat wanneer iemand anders bij jou schade aanricht je dit niet volledig vergoed kunt krijgen. Als je all-risk verzekerd bent en je rijd je eigen auto / motor in elkaar, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar wanneer iemand anders fout is, dan moet die toch gewoon opdraaien voor de gemaakte schade ....Bergie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:31:
[...]
Precies; en daar baal ik zo van. Nu gaat het mij weer veel tijd en moeite kosten om er zoveel mogelijk uit te halen. Ik had vandaag eigenlijk willen horen dat ik x euro zou krijgen van de verzekering en ik kon beginnen met onderdelen halen/bestellen. Nu duurt dat alleen maar langer.
Ik ben ook benieuwd wat die expert voor dagwaarde gehanteerd heeft want ik het zou me niks verbazen dat wanneer ik een paar motorzaken langs ga en vraag wat een dergelijke motor kost ik een stuk meer kwijt zal zijn.
En ze dan op MP voor 200 euro verkopen en zeggen dat het Pazzo is ?talin schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:25:
[...]
nu nog ff een zaagsnede vlak voor het bolletje aan het uiteinde!
ik mis iets? pazzo?PilatuS schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:58:
[...]
En ze dan op MP voor 200 euro verkopen en zeggen dat het Pazzo is ?
And it goes BRAAAAAPP!
het was vrijdag, waren een hoop controles bekend gemaaktM14 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 01:17:
Damn, heb vandaag veel geluk gehad. Reed een kort stukje snelweg, tussen Weert en Nederweert, uiteraard vol gas ... had dus niet gezien dat er een politiewagen ergens achter me reed..... Ze hadden 210 gemeten ...... Uiteindelijk, als 'verjaardagscadeau
', 140 op de bekeuring gezet, dus daar kom ik gruwelijk goed weg
.
[ Voor 8% gewijzigd door martjah op 26-06-2010 03:06 ]
Dat betekent doorgaans dat ze toch geen fatsoenlijke (juridisch houdbare) meting hebben. Ze moeten echt een bepaalde tijd achter je aan hebben gereden met een bepaalde snelheid. Die apparatuur die ze daarvoor hebben, rekent helemaal zelf een gemiddelde uit. Als je dus geen constante snelheid hebt gehad, kunnen ze je niets maken in principe. Als je in beroep gaat tegen zo'n 'meting' heb je al gauw gelijk.DECOY88 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 08:39:
jahoor 2 agenten maar geen apparatuur mee om te meten en geen zin om te schrijven.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
harder en zachter gaan rijden maakt niks uit. als de agenten op punt A 30 meter achter je zitten en vervolgens bij punt B ook 30 meter, doen ze net zo lang over dezelfde afstand en is het dus een geldige meting (kijk ook maar eens bij wegmisbruikers). Er is wel een minimale tijd van meting (wat dat is, weet ik niet precies)mphilipp schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:07:
[...]
Dat betekent doorgaans dat ze toch geen fatsoenlijke (juridisch houdbare) meting hebben. Ze moeten echt een bepaalde tijd achter je aan hebben gereden met een bepaalde snelheid. Die apparatuur die ze daarvoor hebben, rekent helemaal zelf een gemiddelde uit. Als je dus geen constante snelheid hebt gehad, kunnen ze je niets maken in principe. Als je in beroep gaat tegen zo'n 'meting' heb je al gauw gelijk.
Je moet je nooit laten intimideren door een agent, ook al zag je op je TomTom dat je 250 reed. Als dat maar 5-10sec was, heeft ie niets...
Bij wegmisbruikers zie ik ze anders verdacht vaak gebruik maken van de meetcomputer?martjah schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:46:
[...]
harder en zachter gaan rijden maakt niks uit. als de agenten op punt A 30 meter achter je zitten en vervolgens bij punt B ook 30 meter, doen ze net zo lang over dezelfde afstand en is het dus een geldige meting (kijk ook maar eens bij wegmisbruikers). Er is wel een minimale tijd van meting (wat dat is, weet ik niet precies)
Jup, en dat punt kan dus ook zijn het moment dat je met 180 politie in burger inhaalt die netjes 100 rijdt. Ze rijden gewoon achter je aan en op het moment dat ze je weer bij zijn klokken ze af. En zoiets heb je niet snel door, of iig te laat vaak. Oppassen dus.martjah schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:46:
[...]
harder en zachter gaan rijden maakt niks uit. als de agenten op punt A 30 meter achter je zitten en vervolgens bij punt B ook 30 meter, doen ze net zo lang over dezelfde afstand en is het dus een geldige meting (kijk ook maar eens bij wegmisbruikers). Er is wel een minimale tijd van meting (wat dat is, weet ik niet precies)
[ Voor 6% gewijzigd door Aikon op 26-06-2010 18:13 ]
Examen nabootsen lijkt me niet zinnig, als je zelf al langere tijd hebt rondgereden op Aruba, rijd je ongetwijfeld niet volgens de CBR-eisen. Gewoon beginnen met een lesje dus, daarna kan de instructeur wel inschatten wat het handigst is.JdM schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:09:
Je AVB papiertje is een jaar geldig, dus die zul je inderdaad opnieuw moeten halen.
Je rijervaring is niet alleen afhankelijk van het effect van een jaar rondrijden op Aruba, het verkeersaanbod is daar totaal anders dan hier
Indien je zelf ervan overtuigd bent voldoende kennis te hebben van de regels en je toepassing daarvan in het verkeer, raad ik je aan naar een rijschool te gaan en uit te leggen dat je een les wilt die in feite een examen nabootst. Op deze manier kan de instructeur dan bepalen of je voldoende geschikt bent.
Al naar gelang het advies van die instructeur zou je vervolgstappen kunnen zetten die bij jou passen.
My 2 cents
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Daar doelde ik op. Ik ben ook wel eens staande gehouden door een agent die heel lang bleef volhouden dat ik erg hard reed. Hij had ook wel gelijk, maar de eerste vraag die ik aan 'm stelde (het was een camerawagen die net op de A27 had staan flitsen) is of ie een foto van me heeft gemaakt. Hij bleef daarop akelig stil. Ik ging er dus vanuit dat ie niets had en lekker aan het bluffen was. Ik heb dus niets gezegd en terwijl hij heel omzichtig de bon voor inhalen onder verbod (ik haalde hém in...burgerwagenmartjah schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:46:
[...]
Er is wel een minimale tijd van meting (wat dat is, weet ik niet precies)
16 seconde is dat geloof ikmartjah schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:46:
[...]
No signature required.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq