na elk race weekend verving ik mijn remvloeistof, nu ging er in mijn gehele systeem hooguit een derde liter, dat weer aangevuld werd met gesponsorde vloeistof.
maar ook in remvloeistof zit verschil, 5.1 van merk A is niet de remvloeistof 5.1 van merk B.
heb zelf al eens een sponsor gehad die gewoon rotzooi had maar wel een aardig bedrag erbij overmaakte, de vloeistof ( remvloeistof, olie en smeermiddelen ) gingen in de thuis grasmaaier of brommer van de buurjongen, de flessen werden dan gevuld met beter spul van een ander merk....
en ik maar stickers plakken op mijn kuipwerk

hoe leg je dat uit?
als je je systeem echt goed hebt, goed ingereden remblokken, remhandle goed afgesteld en alles nieuw er in ( remvloeistof en goed ontlucht ) dan ga je na een uur rijden ( vooral tijdens vrije trainingen ) het al merken, de kracht is er uit, de druk die je op je remhanlde kan zetten word al weer minder.
nu spreek ik over 100% op het randje rijden, remmen als er echt geremd moet worden.
op een straatfiets zou ik het niet weten, heb geen motorrijbewijs maar wel HTS autotechniek gedaan.
het is gewoon merkbaar, vooral bij het weer wat er nu aan zit te komen en de remmen van de hedendaagse fietsen standaard stalen remleidingen, radiale rempompen erop en de remvloeistof heeeft geen tot weinig verandering meegemaakt.
[
Voor 34% gewijzigd door
talin op 23-06-2010 15:33
]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!