Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 197 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.103 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M3rcury schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:09:
[...]

Probleem van de V-Strom 1000 is dat hij erg geknepen is ivm de emissie eisen. De 650 rijdt (zeker in lage toeren) een stuk prettiger dan de 1000. de 1000 hort en stoot vrij erg bij constante snelheden, helaas.

[...]

Is inderdaad hetzelfde blok, maar dan houd de vergelijking ook op. De hele vermogenskromme van een DL 1000 is anders dan die van de sv ;)
Door de emissie eisen word de SV1000S ook niet meer gemaakt. Logisch dat de V-Storm die nog wel gemaakt wordt dan een aangepast blok heeft.
moto-moi schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:14:
[...]

1000 rijdt vooral kut zo rond de 30 a 40 kilometer per uur, en dat is nou net de snelheid die ik vaak gebruik bij files, alleen wat dat betreft zou ik al de 650 kiezen. Al heeft de 650 wel een minder 'wtf, geil die snelheid :9', wat je bij de 1000 wel hebt als je hem ff doortrekt vanaf de 100 :+

Maarja, de 1000 zuipt ook redelijk, 1:16 ofzo, de 650 is ruim boven de 1:20 :)
De SV1000S moet ik ook op toeren houden anders rijd ie bagger. 30km/u moet ik echt in de 1 doen. Als ik 50km/u wil rijden moet dat in de 2 en 80km/u moet eigenlijk in de 3. Net bij 50km/u en 80km/u, de snellheden die je vaak rijd, zit ie net op een rot punt. 80km/u in de 4 is niet fijn en in de 3 zit ie iets te hoog in de toeren. Op een 80km/u weg rij ik meestal dan maar 90 in de 4.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:25:
[...]

Door de emissie eisen word de SV1000S ook niet meer gemaakt. Logisch dat de V-Storm die nog wel gemaakt wordt dan een aangepast blok heeft.

[...]
Hij is dit jaar uit het gamma van suzuki (door de emissie eisen uiteraard)
De SV1000S moet ik ook op toeren houden anders rijd ie bagger. 30km/u moet ik echt in de 1 doen. Als ik 50km/u wil rijden moet dat in de 2 en 80km/u moet eigenlijk in de 3. Net bij 50km/u en 80km/u, de snellheden die je vaak rijd, zit ie net op een rot punt. 80km/u in de 4 is niet fijn en in de 3 zit ie iets te hoog in de toeren. Op een 80km/u weg rij ik meestal dan maar 90 in de 4.
Dat is wat anders dan ik bedoel, te laag in de toeren rijden is sowieso kut, een dl 1000 hik en stoot lichtjes bij constante snelheden bij toerentallen onder de 6.500rpm uit mijn hoofd (tijd geleden dat ik er op gereden heb)

No signature required.

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:33:
[...]

Dat is wat anders dan ik bedoel, te laag in de toeren rijden is sowieso kut, een dl 1000 hik en stoot lichtjes bij constante snelheden bij toerentallen onder de 6.500rpm uit mijn hoofd (tijd geleden dat ik er op gereden heb)
Ik reageerde met die reactie op moto-moi.

Maar dat schokken/bokken bij constante snelheden heeft de SV1000 helaas ook. Is wel op te lossen door een powercommander, maar dan ben je heel wat euro's verder. Ik heb wel het idee dat mijn motor dat eerder doet als ie goed warm is. Als ik net weg rij en 90km/u doe op een 80 weg merk ik het eigenlijk niet. 50km verder met dezelfde snelheid doet ie het wel. Het is best een irritant iets, maar om nou een paar 100 euro uit geven om het op te lossen doe ik nou ook weer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2010 23:54 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Call me stupid maar, Tandje kleiner vooraan?

And it goes BRAAAAAPP!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Of gewoon 1 of 2 cylinders erbij >:)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 00:48

martjah

Appel

ROFLASTC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:15:
[...]

Call me stupid maar, Tandje kleiner vooraan?
tandje kleiner gaan = hogere slijtage aan je ketting.
kan je het beter achter veranderen.

vandaag officieel de complete band gebruikt. normaal een paar milimeter ruimte wat ik niet gebruikte van de zijkant, maar vandaag zette die zich een keer omdat het einde van de band bereikt was.

[ Voor 27% gewijzigd door martjah op 21-06-2010 00:57 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

martjah schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:55:
[...]

vandaag officieel de complete band gebruikt. normaal een paar milimeter ruimte wat ik niet gebruikte van de zijkant, maar vandaag zette die zich een keer omdat het einde van de band bereikt was.
Einde van de band betekend niet dat je niet meer platter kan. Of begrijp ik de dikgedrukte zin verkeerd?

No signature required.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 21:20

Exigence

dnkroz

(jarig!)
martjah schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:55:
[...]

Ik denk dat hij een stapje verzette omdat er iets gladdigs op de weg lag.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-01 09:39
M3rcury schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:02:
[...]

Einde van de band betekend niet dat je niet meer platter kan. Of begrijp ik de dikgedrukte zin verkeerd?
Kun je dat misschien toelichten? Ik kan niet bedenken hoe de motor platter kan als je het eind van je band hebt bereikt. Of bedoel je dat je er nog zelf naast kan gaan hangen ofzo?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zolang je er nog op zit kan de motor altijd platter :P

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:36:
[...]

Kun je dat misschien toelichten? Ik kan niet bedenken hoe de motor platter kan als je het eind van je band hebt bereikt. Of bedoel je dat je er nog zelf naast kan gaan hangen ofzo?
Waarschijnlijk omdat je nog niet uitsluitend op het eind van de band rijdt, maar op zeg de laatste 25%
Je kunt nog altijd naar zeg 10% contact met de weg.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16-01 14:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

PilatuS schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:53:
[...]

Ik reageerde met die reactie op moto-moi.

Maar dat schokken/bokken bij constante snelheden heeft de SV1000 helaas ook. Is wel op te lossen door een powercommander, maar dan ben je heel wat euro's verder. Ik heb wel het idee dat mijn motor dat eerder doet als ie goed warm is. Als ik net weg rij en 90km/u doe op een 80 weg merk ik het eigenlijk niet. 50km verder met dezelfde snelheid doet ie het wel. Het is best een irritant iets, maar om nou een paar 100 euro uit geven om het op te lossen doe ik nou ook weer niet.
Ik heb dit met de Buell ook gehad wegens emissie eisen loopt ie enorm schraal. Zeker als je dan ook nog eens niet de standaard uitlaat hebt. Maar ik zweer het je die 250 euro ofzo voor bijvoorbeeld een PC 3 is het beste geld wat je aan je fiets kan besteden. Zeker met een 2 cilinder weet je niet wat je overkomt. Mijn Buell is toen een hele andere fiets geworden. Nu kan ik ook eens een rotonde in zijn 2e versnelling nemen en is het bokken met 90% verminderd. Je moet het uiteraard zelf beslissen maar je kan geen geld beter besteden aan je fiets m.i.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wormaap schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:36:
[...]

Je band vervormt mee, einde van je band bereik je vrij snel, maar daarna kan je nog een heel stuk platter :)

No signature required.

• martjah

martjah

Appel

M3rcury schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:02:
[...]

njah het was in ieder geval een schone weg. Ik hing al een stuk langs de motor (ben al een hele tijd aan het oefenen) alleen ik doe mijn knie niet zo ver mogelijk naar buiten want ik geil niet op knee downs.
Ik zal al een paar seconden in de bocht en ging net een stukje verder plat en toen begon ie minimaal te schuiven. Dat bedoel ik met zetten.

Duss als iemand kan zeggen hoe het beter kan ;) leg maar uit want ik wil altijd leren.

• TiMMieJ

TiMMieJ

martjah schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:22:
[...]

Duss als iemand kan zeggen hoe het beter kan ;) leg maar uit want ik wil altijd leren.
Op de race academy site hebben ze een aantal foto anlayse's welke mij al redelijk geholpen hebben. Verder is hun boek ook erg goed materiaal.

http://www.race-academy.n...w=article&id=70&Itemid=38

• Wormaap
M3rcury schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:10:
[...]

Je band vervormt mee, einde van je band bereik je vrij snel, maar daarna kan je nog een heel stuk platter :)
Ah, op die fiets :P
* Wormaap moet eerst nog maar's de laatste 5mm van z'n band gaan gebruiken :+

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
PilatuS schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:25:
[...]
Ik rijd met mijn 45 kW Diversion 50 in z'n 4, 60 in z'n 5, en 30 in z'n 3. Waarom zou je met veel meer motorvermogen in lagere versnellingen moeten rijden? Zolang je snelheid constant is kan je toch zo hoog mogelijk opschakelen als die snelheid toestaat? Lekker zuinig, relaxt toeren, en als je wilt optrekken schakel je terug naar 2 of 3...

• PilatuS
  • Niet online
TiMMieJ schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:44:
[...]

Ik heb dit met de Buell ook gehad wegens emissie eisen loopt ie enorm schraal. Zeker als je dan ook nog eens niet de standaard uitlaat hebt. Maar ik zweer het je die 250 euro ofzo voor bijvoorbeeld een PC 3 is het beste geld wat je aan je fiets kan besteden. Zeker met een 2 cilinder weet je niet wat je overkomt. Mijn Buell is toen een hele andere fiets geworden. Nu kan ik ook eens een rotonde in zijn 2e versnelling nemen en is het bokken met 90% verminderd. Je moet het uiteraard zelf beslissen maar je kan geen geld beter besteden aan je fiets m.i.
Met de SV meeting van MF ook iemand gesproken die dat had gedaan. Hij zei ook dat het heel veel verschil maakte en dat het het geld waard was. Ik heb toen nog wat dingen opgezocht, maar kwam wel zo rond de 500 euro uit met afstellen en alles. 250 euro is nog wel te doen, maar 500 vind ik toch wel heel erg veel.
RemcoDelft schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:10:
[...]

Ik rijd met mijn 45 kW Diversion 50 in z'n 4, 60 in z'n 5, en 30 in z'n 3. Waarom zou je met veel meer motorvermogen in lagere versnellingen moeten rijden? Zolang je snelheid constant is kan je toch zo hoog mogelijk opschakelen als die snelheid toestaat? Lekker zuinig, relaxt toeren, en als je wilt optrekken schakel je terug naar 2 of 3...
Die motor van jou is een 4 cilinder toch ? Dan zit daar het verschil. Ik heb hiervoor ook een 4 cilinder gehad en dan kan het idd wel. Maar een 2 cilinder is een heel ander verhaal. 50km/u in de 4 rijd verschrikkelijk. Zelfs in de 3 rijd het niet echt prettig ookal kan het wel. Je kan een 2 en 4 cilinder niet met elkaar vergelijken. Als jij op mijn motor zou stappen weet ik zeker dat geen 50km/u in de 4 zou rijden.

Ook is jouw fiets qua tandwielverhouding denk ik erg anders. Als ik 50km/u rij in de 2 zit ik maar op 4500 toeren. Mijn fiets doet dan ook makkelijk 90km/u in de 1. Onder de 3500 toeren rijd ook niet fijn met mijn motor. Volgens mij werkt de injectie ook pas vanaf 3000 toeren, dus daar onder wil je sowieso niet zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 21-06-2010 12:18 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:11:
[...]

Met de SV meeting van MF ook iemand gesproken die dat had gedaan. Hij zei ook dat het heel veel verschil maakte en dat het het geld waard was. Ik heb toen nog wat dingen opgezocht, maar kwam wel zo rond de 500 euro uit met afstellen en alles. 250 euro is nog wel te doen, maar 500 vind ik toch wel heel erg veel.
Bel anders ff met hoegee, die hebben een bank en een yoshibox (afstel unit voor de orgine ecu van suzuki) krijg je hem niet zo perfect als met een powercommander/rapid bike, maar misschien dat het al een hoop scheelt.

No signature required.

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:13:
[...]

Bel anders ff met hoegee, die hebben een bank en een yoshibox (afstel unit voor de orgine ecu van suzuki) krijg je hem niet zo perfect als met een powercommander/rapid bike, maar misschien dat het al een hoop scheelt.
Dan zou ik eerst willen weten hoe groot het verschil is tussen dat en een powercommander. Anders is ook het ook zonde om 100 euro uit te geven en dat het verschil nog niet erg groot is. Wel bedankt voor de tip hoor. Anders maar eens bellen en informeren wat ze er van zeggen.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Was het voor mij maar € 500,- toendertijd. Ik was met uitlaat en k&n toen € 1100,- kwijt maar ik zou het zo weer overdoen.

@ Remcodelft.

Veel succes als je dat met een V-Twin doet ;). Dan ga je wel even schrikken denk ik zo.
Ik heb namelijk 600cc per cilinder en dat is één slag.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-01 10:30

M14

PilatuS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:20:
[...]

Dan zou ik eerst willen weten hoe groot het verschil is tussen dat en een powercommander. Anders is ook het ook zonde om 100 euro uit te geven en dat het verschil nog niet erg groot is. Wel bedankt voor de tip hoor. Anders maar eens bellen en informeren wat ze er van zeggen.
De vorige eigenaar van mijn fiets heeft die Leo Vince pijpen er op gezet. Hij liet dat ding door een Suzuki dealer onderhouden. Daar hebben ze ook wat veranderd op de ECU, iets rijker gezet volgens mij. Dit kan voor jou wellicht ook wat helpen, zonder dat meteen een PC nodig is.

Bokken doet die van mij evengoed, maar dan moet ik echt onder de 3k toeren rijden. Meestal rij ik boven de 4k

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PilatuS
  • Niet online
M14 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:58:
[...]

De vorige eigenaar van mijn fiets heeft die Leo Vince pijpen er op gezet. Hij liet dat ding door een Suzuki dealer onderhouden. Daar hebben ze ook wat veranderd op de ECU, iets rijker gezet volgens mij. Dit kan voor jou wellicht ook wat helpen, zonder dat meteen een PC nodig is.

Bokken doet die van mij evengoed, maar dan moet ik echt onder de 3k toeren rijden. Meestal rij ik boven de 4k
Toen mijn motor Laser uitlaten kreeg is ie ook afgestelt en op de dyno geweest. Helaas zal dit dan vrijwel geen nut hebben.

• M14

M14

Voordeel met een Power Commander is wel dat je een quickshifter kunt gebruiken :+. Wellicht dat dat nog ooit komt op een racemonster in de toekomst, maar voorlopig kan ik met mn huidige fiets nog een hele tijd vooruit :), dus laat ik em mooi zoals ie is :P

• RemcoDelft
[...]
Die motor van jou is een 4 cilinder toch ? Dan zit daar het verschil. Ik heb hiervoor ook een 4 cilinder gehad en dan kan het idd wel. Maar een 2 cilinder is een heel ander verhaal. 50km/u in de 4 rijd verschrikkelijk. Zelfs in de 3 rijd het niet echt prettig ookal kan het wel. Je kan een 2 en 4 cilinder niet met elkaar vergelijken. Als jij op mijn motor zou stappen weet ik zeker dat geen 50km/u in de 4 zou rijden.

Ook is jouw fiets qua tandwielverhouding denk ik erg anders. Als ik 50km/u rij in de 2 zit ik maar op 4500 toeren. Mijn fiets doet dan ook makkelijk 90km/u in de 1. Onder de 3500 toeren rijd ook niet fijn met mijn motor. Volgens mij werkt de injectie ook pas vanaf 3000 toeren, dus daar onder wil je sowieso niet zitten.
Dan zal dat het verschil zijn inderdaad. Ik rijd meestal rond de 3000 toeren (zolang ik niet hoef op te trekken), en pas boven de 60 komt m'n toerental in z'n 6 hoger. 120 km/h: 5800 toeren.
In de 2e versnelling komt-ie tot 95 km/h, maar 50 in z'n 2 rijden is zinloos benzineverbruik (tenzij ik aan het optrekken ben) :)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:36

Mud

Wat een versnellingen hebben jullie zeg :+

Als ik 50 rijd, zit ik al in zijn 3 :X anders zit ik al 6k+ toeren

lang leve 25kW :X

• martjah

martjah

Appel

Mud schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:17:

wat voor een brommer heb jij ?

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
ik doe 50 in zn 6 :X

• M14

M14

Ik denk dat die van mij afslaat als ik 50 in zn 4 rij :+
En in de 3'e versnelling rijd het nog steeds niet lekker :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ook de 1e 3meter. Toch lastig starten vanuit z'n 6e

And it goes BRAAAAAPP!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:14

iMars

Full time prutser

Ik doe 110 in zijn 1 :+
Dan slaat mijn motor of af, of gaat ie als een gek bokken ;)

Als ik op een lange weg zit waarbij ik niet te veel hoef op te trekken of afremmen, rij ik op mijn SV 50+ in zijn 3 (ca 2700rpm). Als ik wat meer controle wil of nodig heb, rij ik 50 in zijn 2 (denk rond de 3500 a 4000 rpm).

Koop hier mijn P1 reader :)

• martjah

martjah

Appel

m.a.w. 4 cilinder is wat comfortabeler om mee te rijden ;)

Gs500e was nog nog redelijk fijn rijden.
Ducati supersport was niet fijn om rustig mee te rijden, had ik dezelfde ongemakken mee als hierboven in een aantal posts beschreven.
TDM900 bokt ook wel wat maar daar was ook wel handig mee te rijden.

maarrr geef mij toch maar een 4 cilinder. Levert wat minder boetes op en je hebt bij zowat iedere snelheid de keuze uit meerdere versnellingen :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

martjah schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:05:
maarrr geef mij toch maar een 4 cilinder. Levert wat minder boetes op en je hebt bij zowat iedere snelheid de keuze uit meerdere versnellingen :+
Of je pakt een échte 2pitter :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Wormaap
* Wormaap rijdt 50 in de 2. Dan zit ik rond de 5500 toeren. Ik vind't prettig dat'ie dan meteen begint te trekken als ik het gas opendraai. Als ik 50 in de 3 doe, dan heb ik eerst een gat voordat'ie begint te trekken, en dat haalt niet leuk in als ik nét de bebouwde kom uitrij :+

• iMars
  • Laatst online: 17-01 20:14

iMars

Full time prutser

Wormaap schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:17:
* Wormaap rijdt 50 in de 2. Dan zit ik rond de 5500 toeren. Ik vind't prettig dat'ie dan meteen begint te trekken als ik het gas opendraai. Als ik 50 in de 3 doe, dan heb ik eerst een gat voordat'ie begint te trekken, en dat haalt niet leuk in als ik nét de bebouwde kom uitrij :+
Precies! En als je lekker aan het tuffen bent, zonder dat je hoeft te anticiperen op het verkeer, kan je lekker 50 in zijn 3 doen. Wil je wat vlotter rijden, of sneller kunnen optrekken, dan is 50 in zijn 2 veel lekkerder ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mud schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:17:

Ik denk niet dat dat iets met 25KW te maken heeft, maar meer met de overbrengingen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KaWaReZ
:^

hoe meer inhoud, hoe hoger de versnelling kan zijn met lagere snelheid.

NB: Niet vermogen gaan vragen als je 50 in de 6 doet, vinden je bigends niet zo leuk :+

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Jeuj! Bod geaccepteerd. Nu nog proefrit en dan invoeren.

Iemand enig idee of in Belgie het Gelijkvormigheids Attest gelijk staat aan het Certificaat Van Overeenstemming in NL?
De verkoper heeft namelijk wel zo'n GVA maar ik weet dus niet of dit in NL geaccepteerd wordt. Anders moet ik eerst naar Yamaha NL voor een CVO.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• M14

M14

Waarom heb je eigelijk voor een Diversion gekozen? :)

• RemcoDelft
M14 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:00:
Waarom heb je eigelijk voor een Diversion gekozen? :)
In het Diversion-topic op MF kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk voor niemand de droommotor is, maar dat de combinatie simpele techniek en betrouwbaarheid het ding een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding geeft.

• martjah

martjah

Appel

Hayfork schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:41:
Jeuj! Bod geaccepteerd. Nu nog proefrit en dan invoeren.

Iemand enig idee of in Belgie het Gelijkvormigheids Attest gelijk staat aan het Certificaat Van Overeenstemming in NL?
De verkoper heeft namelijk wel zo'n GVA maar ik weet dus niet of dit in NL geaccepteerd wordt. Anders moet ik eerst naar Yamaha NL voor een CVO.
hmm volgens google is dat hetzelfde. Ik had bij mijn import een CVO gekregen (2006 dus zit daar standaard bij).
Stel dat het niet goed zou zijn, heb ik op verschillende plekken gelezen dat je dit beter bij een duitse dealer kan aanvragen aangezien die dat gratis doen en in nederland er wat euro's voor vragen.

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

martjah schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:50:
[...]

hmm volgens google is dat hetzelfde. Ik had bij mijn import een CVO gekregen (2006 dus zit daar standaard bij).
Stel dat het niet goed zou zijn, heb ik op verschillende plekken gelezen dat je dit beter bij een duitse dealer kan aanvragen aangezien die dat gratis doen en in nederland er wat euro's voor vragen.
Ja... 50 om precies te zijn. Belachelijk eigenlijk maar ik hoop dat die GVA genoeg is, staat in principe hetzelfde op.

Waarom diversion?
- Ik ben geen klussert en kettingonderhoud is aan mij vrij slecht besteed.
- Fijne zit
- Genoeg koppel en snelheid
- Veel mogelijkheden tot kofferruimte, windscherm, 12-volt e.d. (toerspecs zeg maar)
- Goedkope motor met genoeg kwaliteit
- Kunnen vaak erg veel kilometers maken
- Redelijk zuinig

Waarom geen diversion?
- Wordt door velen gezien als lelijke motor? -> De zwarte die ik op het oog heb is in mijn ogen niet lelijk
- Snel op uitgekeken? 900 cc kan ik nog een flinke tijd mee vooruit denk ik en qua uiterlijk is het geen 'ouderwets' ding maar ziet ie er nog redelijk goed uit voor z'n leeftijd.

Enneh...
Chopper: heb ik een paar keer gereden maar zit is niet fijn
Racer: heb ik een paar keer gereden maar zit is niet fijn
SM: Heerlijk... maar niet als wegmotor
Motorscooter: Ik heb geen geitenwollen sokken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hayfork op 22-06-2010 11:00 ]

• M14

M14

Goed verhaal :), was gewoon ff benieuwd waarom je voor die motor had gekozen ;).

Vind het zelf helemaal geen lelijke motor, maar zou op het moment niet snel iets dergelijks kopen. Teveel tour, teweinig sport :P

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

M14 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:20:
Goed verhaal :), was gewoon ff benieuwd waarom je voor die motor had gekozen ;).

Vind het zelf helemaal geen lelijke motor, maar zou op het moment niet snel iets dergelijks kopen. Teveel tour, teweinig sport :P
Zo'n racemotor kan ik altijd huren ;)
Omdat ik weet dat ik vooral zal gaan toeren en maar heel weinig zal racen kies ik voor een toermotor.

Nu nog even ruimte maken in de schuur.

• RemcoDelft
M14 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:20:
Teveel tour, teweinig sport :P
Voor sport heb ik een mountainbike :+

• TiMMieJ

TiMMieJ

Hayfork schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:58:
[...]
Enneh...
Daarom een Buell:

Chopper: rustig rijden en het is net een chopper met actieve houding en aggressieve looks ;)
Racer: Kan vlot meekomen tot de 100 met de racers
SM: het is door zijn houding en compactheid een SM met 2 cilinders ;)

Best of all als je een allrounder zoekt. Verder is het een belt drive wat makkelijk is. Enige is onderhoud van het HD blok zelf ;)

• KaWaReZ
niks mis met een div ... net als een GTR... zwaar onderschatte fietsen (ok de remmerij van de GTR mag wel wat aan gebeuren, maargoed) , als je km's wilt maken zijn dat prima fietsen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 15:04
even tussen de discussie over versnellingen door:

* Rupie heeft vanochtend zijn theorie gehaald *O*

Volgende stap is het AVB op 20 juli :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rupie op 22-06-2010 12:22 ]

Desktop | Server | Laptop

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Feli!

Wat mij vooral trekt met de Div is de cardanas en het feit dat er twee zij- en een topkoffer bij zitten.
Buell ligt boven mijn budget helaas maar zeker een toekomstige mogelijkheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ja... 50 om precies te zijn. Belachelijk eigenlijk maar ik hoop dat die GVA genoeg is, staat in principe hetzelfde op.

Waarom diversion?
- Fijne zit
- Veel mogelijkheden tot kofferruimte, windscherm, 12-volt e.d. (toerspecs zeg maar)
- Redelijk zuinig

Waarom geen diversion?
- Wordt door velen gezien als lelijke motor? -> De zwarte die ik op het oog heb is in mijn ogen niet lelijk
- Snel op uitgekeken? 900 cc kan ik nog een flinke tijd mee vooruit denk ik en qua uiterlijk is het geen 'ouderwets' ding maar ziet ie er nog redelijk goed uit voor z'n leeftijd.

Enneh...
Ben benieuwd...

Volgens mij hebben wij vrijwel dezelfde eisen aan een motor :)

Ik heb m'n shortlist ondertussen tot K75RT, Diversion 900 en GTR1000 verkleind, waarbij ik neig naar de BMW ivm zithouding (minder krap dan de Diversion, ik heb lange benen) en goede stuureigenschappen (schijnt bij de GTR1000, zeker bij oudere modellen, een probleem te kunnen zijn).

Bijkomend voordeel is dat ik via via meer BMW-connections heb (kennis van me heeft bijv ook een K75 en is flinke sleutelaar)

Tot nu toe heb ik daadwerkelijk gereden op Kawa ER-5, ER-6, Honda CBF500 en kort gezeten op een K1100LT. Dat laatste was absoluut goddelijk itt de kleintjes. Dat speelt ook mee ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 18:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Waarom diversion?
- Fijne zit
- Redelijk zuinig
QFT

Ik rijd in principe dagelijks 150km op de div 900 en dat rijdt prima.

Natuurlijk zou ik liever een XJ1300 rijden, maar dat zit er nog niet in :)

• KaWaReZ
gtr1000 is (zodra er beweging in zit) bewonderenswaardig licht kwa sturen.
Onderhoud is te makkelijk en je kunt ze redelijk mishandelen

als t goed is zijn ze iets dorstiger dan een div (ivm gewicht), maar hebben een koppelkromme waar je U tegen zegt :)

hyperpro voorin knallen, goeie bandjes, stalen remleidingen en hij vreet zo heel veel andere fietsen op met bochtige weggetjes (wel letten op je grondspeling... die is nogal beperkt :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door KaWaReZ op 22-06-2010 13:44 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:09:
[...]
In het Diversion-topic op MF kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk voor niemand de droommotor is, maar dat de combinatie simpele techniek en betrouwbaarheid het ding een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding geeft.
Een droommotor moet je juist niet hebben. Dat is meestal een ding dat je puur op emotionele gronden kiest en dat kan in de praktijk vaak precies verkeerd uitpakken. Er is niets mis om ook op rationele gronden een motor te kiezen. En ook dan komt er bij de één een heel andere motor uit dan voor de ander. Punt met een droommotor is dat er vaak niet gekeken wordt naar praktische zaken. En als je bv met een motor op vakantie wil, zijn bepaalde zaken toch wel belangrijker dan de looks. Ik ben nu natuurlijk een ouwe lul, dus de looks kunnen me gestolen worden en gaat praktisch nut en rijcomfort voorop. En dat zogenaamde sportieve gedoe is helemaal niet aan mij besteedt. Praktisch elke motor gaat hard genoeg. Bovendien zijn hardrijders doodrijders... :+ Voor mijn persoonlijk dus...ik zou ook niet weten wat ik moet met een racer of custom; geen bergruimte, zithouding en comfort zijn er nauwelijks en ik zie me er niet zo 1-2-3 meer naar Spanje sjeezen. Maar zoals gezegd: dat is mijn overweging. Als je graag sportief rijdt, by all means...koop een R1 en rossen maar! ;)

Mijn eerste motor was een Diversion 600, ergens in 1992 geloof ik. Ik vond het toen een hele mooie motor. Volgens mij heb ik er iets van 4 jaar op gereden en ben er half Europa mee doorgesjeesd. Uiteindelijk had ik toch behoefte aan iets meer motor, en wilde voor de 900 gaan. Bij de dealer zag ik mijn voormalige 'droommotor' staan, een BMW K1100RS (ik had er ooit een poster van in mijn kamer) en heb die dus genomen. Ik zou er zo weer een kopen. Heerlijke motor!
En met een Div is niets mis. Ik weet niet hoe de 900 zich verhoudt tot de 600, maar ik hoop dat het kuipje van de 900 iets effectiever is. Op de 600 hadden ze het net zo goed kunnen weglaten. Het ziet er leuk uit, maar je hebt er meer last van dan dat het iets doet om je uit de wind te houden.

Momenteel ben ik erg in mijn sas met de RT. Het is een absolute hork van een motor, maar het rijdt heerlijk. Ik stap na 800km nog steeds zonder blaren af. Lekker veel bergruimte, goed formaat, je zit uit de wind en het gaat (met de 70 wilde paarden) hard zat. De K1100 reed wat soepeler en had een pak meer vermogen, maar de RT is zeker geen mindere motor. Maar voor de looks moet je 'm niet hebben. Hoewel ik het model ('97) dat ik heb mooier vind dan de moderne 1200RT's. Die vind ik écht lelijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Aikon
  • Niet online
Je moet juist wel je droommotor kopen, maar wel ná je je praktische motor heb gekocht (en die dus ook houden) :)

Verwijderd

Mijn droommotor is ineens ook een praktische motor :9

• Wormaap
Voor praktisch heb ik'n auto. Voor mij heeft motorrijden weinig met rationaliteit te maken, en des te meer met emotie. Ja, ik rij elke dag met't ding naar mijn werk, en als dat een langer stuk was zou ik wellicht ook kijken voor een woon-werkmotor, maar voor nu: Nah.
In augustus ga ik erop naar Noorwegen, we zullen eens zien hoe dat bevalt. Misschien koop ik daarna ook een Diversion :+
Of ik ben gewoon niet zo oud als mphilipp :9

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:55
dion_b schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:06:
[...]

Ben benieuwd...

Volgens mij hebben wij vrijwel dezelfde eisen aan een motor :)

Ik heb m'n shortlist ondertussen tot K75RT, Diversion 900 en GTR1000 verkleind, waarbij ik neig naar de BMW ivm zithouding (minder krap dan de Diversion, ik heb lange benen) en goede stuureigenschappen (schijnt bij de GTR1000, zeker bij oudere modellen, een probleem te kunnen zijn).

Bijkomend voordeel is dat ik via via meer BMW-connections heb (kennis van me heeft bijv ook een K75 en is flinke sleutelaar)

Tot nu toe heb ik daadwerkelijk gereden op Kawa ER-5, ER-6, Honda CBF500 en kort gezeten op een K1100LT. Dat laatste was absoluut goddelijk itt de kleintjes. Dat speelt ook mee ;)
Dion, volgens je profiel woon je in Amsterdam. Mocht je nog de behoefte hebben om te koekeloeren naar een K100RT of wellicht een rondje te maken dan kan je wel even een berichtje sturen. Nou weet ik dat je voorkeur uitgaat naar een K75, wat ik goed begrijp hoewel ik er zelf nog nooit op gereden heb, maar een keertje kijken kan ook helpen in je besluit om wel of niet voor een K motor te gaan.

Woon zelf in Amsterdam Oost btw.

edit:
Bij beter lezen zie ik ineens dat je iemand kent die zelf een K75 heeft :P Aanbod geldt nog steeds ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 22-06-2010 16:50 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:42:
Je moet juist wel je droommotor kopen, maar wel ná je je praktische motor heb gekocht (en die dus ook houden) :)
Ik heb wel 6 droommotoren...ik moet er de loterij voor winnen.

Iedereen heeft zo zijn eigen eisen en wensen natuurlijk en gebruikt de motor ook op een andere manier. Dus verwacht niet dat er ooit consensus wordt bereikt over wat nou een goede/mooie/praktische motor is. Praktisch kan voor anderen weer heel iets anders betekenen. De een vindt een praktische motor eentje waar ie makkelijk aan kan sleutelen, en de ander weer als ie er veel bagage op kwijt kan.

• RemcoDelft
mphilipp schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:14:
[...]
En met een Div is niets mis. Ik weet niet hoe de 900 zich verhoudt tot de 600, maar ik hoop dat het kuipje van de 900 iets effectiever is. Op de 600 hadden ze het net zo goed kunnen weglaten. Het ziet er leuk uit, maar je hebt er meer last van dan dat het iets doet om je uit de wind te houden.
Dat is niet waar ;)
Ik heb een paar honderd km zonder kuipje gereden (ik wachtte toen op nieuwe wellnuts, het was droog, dus ik kon niet wachten), en dan moet je serieus harder vasthouden aan de handvatten om te blijven zitten! Ook de winddruk op m'n benen nam flink toe. Dus die mini-kuip doet wel degelijk wat.
Bij de Div 600 vind ik de voorkuip er trouwens niet mooi uitzien, vooral vanaf de zijkant is het zo'n naar voren stekend gedrocht. Maar hey, het rijdt :)
* RemcoDelft wil eigenlijk een naked :(

Even iets anders: ik heb sinds kort een dood punt in m'n balhoofdlager (rechtdoor dus), en wil die binnenkort vervangen. Nu zegt het werkplaatshandboek dat ik die strak moet draaien (zeg 53 Nm), dan weer los, en dan weer vast (zeg 23 Nm). Alleen is het ook een ding waar geen dopsleutel op past, dus zelfs als ik een momenttang koop/leen, kan ik er nog niks mee.
Een Youtube-filmpje liet zien dat iemand hem met de hand vast draaide, daarna met een hamer nog een kwartslag verder (om de lagers goed aan te duwen), daarna weer los, en weer handvast. Zonder ervaring durf ik dit niet op gevoel te doen: iemand tips?
(bij mijn mountainbike heb ik hier altijd problemen mee gehouden, net als de lagers van de achteras: of te strak, of precies goed, waarna-ie na een paar weken weer speling heeft. Op de motor wil ik uiteraard geen speling)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:36

Mud

martjah schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:07:
[...]

wat voor een brommer heb jij ?
Suzuki Bandit 600N '95

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:21:
[...]
Dat is niet waar ;)
Ik heb een paar honderd km zonder kuipje gereden (ik wachtte toen op nieuwe wellnuts, het was droog, dus ik kon niet wachten), en dan moet je serieus harder vasthouden aan de handvatten om te blijven zitten! Ook de winddruk op m'n benen nam flink toe. Dus die mini-kuip doet wel degelijk wat.
Voornamelijk turbulentie veroorzaken om je nekwervels te kraken was mijn idee... :+
De motor is nu eenmaal ontworpen voor gebruik met dat kuipje. Als er geen op zit, moet je de rijpositie iets aanpassen zodat je iets meer voorover zit.

Een flapje zoals de hamster toestand zou een stuk beter zijn. Hoger is niet altijd de oplossing. Op de K1100RS zit ook een klein piskuipje, maar mét verstelbaar spoilertje. Dat werkte voor mij perfect.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Woei, wat een Div' 900-rijders hier opeens, ik tel er dan al 4 (met Hayfork erbij).

Sinds aanschaf al 3k km mee gereden en het rijd echt heerlijk :), zit is comfortabel, zeker met stuurverhoger en met de verhoogde ruit met verstelbare spoiler zijn ook hogere snelheden goed te doen ;). Daarbij heb ik er bij aanschaf een topkoffer + 4 zijkoffers bij gekregen (2 brede en 2 smalle), waardoor je nog veel bagageruimte hebt ook :D

Vanmorgen heb ik 'm weggebracht naar Hans van Wijk voor een eerste grote beurt sinds de aanschaf, vermoedelijk is de vorige grote beurt 15k geleden, dus tijd werd het wel. Daarbij lekt m'n linker voorvorkkeerring en is er vermoedelijk ook olie op de remschijf/blok gelekt :X dus even afwachten wat ze daarvan zeggen :+. Hopelijk kunnen we daarna weer veel fijne en goedkope kilometers gaan maken :).

Vraagje aan de mede div-900-rijders: Wat voor benzine gooien jullie erin? Ik heb het idee dat ik tussen de 8% en 10% zuiniger rijd op euro 98 volgens mijn excel-sheet.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

RemcoDelft schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:21:

Een Youtube-filmpje liet zien dat iemand hem met de hand vast draaide, daarna met een hamer nog een kwartslag verder (om de lagers goed aan te duwen), daarna weer los, en weer handvast. Zonder ervaring durf ik dit niet op gevoel te doen: iemand tips?
linkje naar filmpje?

And it goes BRAAAAAPP!

• RemcoDelft
Er zijn er heel veel te vinden, bijvoorbeeld deze: YouTube: Replace your headstock bearings - installing the stem

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

beetje brainfreeze vanavond. Kon de engelse term voor balhoofdlager niet meer bedenken. Maar goed volgens mij heb ik een haaksleutel die daarop past. Of anders regel je een goede momentsleutel bij een garage.5vinger opzetstuk moet er voor te vinden zijn. Kun je iig gelijk het goede aandraai moment instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 22-06-2010 18:19 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-01 16:50

Metalrick

tcpdump ninja

SlinkingAnt schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:54:

Vanmorgen heb ik 'm weggebracht naar Hans van Wijk voor een eerste grote beurt sinds de aanschaf, vermoedelijk is de vorige grote beurt 15k geleden, dus tijd werd het wel. Daarbij lekt m'n linker voorvorkkeerring en is er vermoedelijk ook olie op de remschijf/blok gelekt :X dus even afwachten wat ze daarvan zeggen :+.
En het maar raar vinden dat je je remproef met pijn en moeite haalt :P

Maar om mijn post nog nuttig te maken, diversion 900, heb nu in 1,5 jaar een goede 35k gereden, netjes onderhoudsinterval aangehouden, nooit problemen gehad :) rijdt gemiddeld 1 op 15, niet superzuinig, heeft veel met mijn rechterhand te maken aangezien ik ook wel de 1 op 19 heb gehaald. Doet het _altijd_ en kan bijna overal doorheen rijden (grind/zand/sneeuw ook :P)

• KaWaReZ
HvW: reken maar op een lege portemonnee :+

• 4x2
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

900 is best leuk, die loopt hard zat.
De 600 gaat vrij snel wat vervelen, die is gewoon net te langzaam.

leeg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:59:
[...]
900 is best leuk, die loopt hard zat.
De 600 gaat vrij snel wat vervelen, die is gewoon net te langzaam.
En ik merkte ook dat als je wat harder door de bocht wil, hij een beetje vaag/wiegelig werd. Volgens mij omdat ze het blok om en om in rubber hebben hangen. Je kunt die bocht wel door, maar ik vond de feedback een beetje verontrustend... Toen ik op de K1100RS stapte (ook wel een hele andere categorie natuurlijk) ging er een wereld voor me open. Die was zo stijf als een plaat beton en dat stuurde wel even wat strakker.

Ik vond 'm uiteindelijk ook net iets te licht om flinke afstanden lekker fris mee te rijden. Je komt er uiteraard wel, maar met de koffers vol enzo kon je niet veel harder dan 120.

Maar er mankeert niets aan de Div; het was een fijne motor en ik vond 'm mooi. Hij liep lekker en bracht me wel overal waar ik wezen moest. Ik vond het vergelijkbaar met een Kadett: goed en goedkoop, niet opzienbarend. Ik heb er uiteindelijk met veel plezier op gereden.

[ Voor 26% gewijzigd door mphilipp op 22-06-2010 20:49 ]

• KaWaReZ
andere veren in je voorpoten doet wonderen ;)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Grappig het hele versnellingen verhaal. Daarnet nog 40 gereden in 5e met mijn VX.
Draait lekker romig met een lekker relaxe roffel. Toch fijne motor.

De voorpoot fix ga ik binnenkort ook doen, de veren liggen al klaar.
Heb enkel wat schrik voor mijn beperkte monteur skills, we'll see.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:48:
Dat is ook lekker makkelijk zo. Frame verstijven bij een diversion doet ook wonderen ;)

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gewoon een andere brommer kopen. Vier jaar op een 600 is zat... ;)

• SlinkingAnt
  • Niet online
Bij het vervangen van de voorvorkvering gaan er gelijk nieuwe (progressieve) veren in, ben erg benieuwd naar het verbeterde stuur/rem-gedrag, en zal het ook zeker laten weten :). De veren waren alleen nog niet binnen vandaag, hoop dat ze 'm voor het weekend toch wel gefixed hebben :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Over een div 900 gesproken. Ik heb er nu ruim 1.5 jaar een groene uit 1997 en er alweer 30.000 opzitten. Ideaal ding voor woon-werk en wat leuke toeracties. En je kan best nog wel wat bochtensnelheid uit het ding halen. Alhoewel het dan misschien wel verstandig is om er €150,- tegenaan te gooien en progressieve veren te monteren. Dat heeft voor mij een wereld uitgemaakt. Naast de roestige uitlaat (die ik ook inmiddels heb vervangen voor een rvs exemplaar) is de slappe voorvering het grootste nadeel aan de div 900. Verder heeft de div mij nog nooit in de steek gelaten. Zelfs na een ongeluk draaide hij gewoon door, helaas lag de voorkant wel in de prak. Maar als het goed is houdt ik daar een boel geld aan over (kreeg geen voorrang op een kruispunt).

XJ900S '97 - Ongeluk met XJ900S :( - 240km/h!

• Wormaap
En zojuist een setje stalen remleidingen en'n fles DOT5.1 remvloeistof besteld :) Ik ben eens benieuwd of het zoveel verschil gaat maken als overal geroepen wordt, maar met de hoeveelheid sponzigheid die ik nu heb, met name in de voorrem, zou een setje rietjes gevuld met koeienpis waarschijnlijk al beter aanvoelen :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wormaap schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:38:
En zojuist een setje stalen remleidingen en'n fles DOT5.1 remvloeistof besteld :) Ik ben eens benieuwd of het zoveel verschil gaat maken als overal geroepen wordt, maar met de hoeveelheid sponzigheid die ik nu heb, met name in de voorrem, zou een setje rietjes gevuld met koeienpis waarschijnlijk al beter aanvoelen :+
Het grote verschil komt vaak doordat mensen al een x aantal jaar met remvloeistof rijden (elke 2 jaar vervangen).

Als je staalomvlochten leidingen vergelijkt met nieuwe rubberen leidingen is het verschil iets merkbaar, maar niet heel erg groot. Bij jou fiets zal het waarschijnlijk wel een hoop schelen, als je nog de orginele leidingen hebt, en oude remvloeistof :)

No signature required.

• Wormaap
M3rcury schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:40:
[...]

Het grote verschil komt vaak doordat mensen al een x aantal jaar met remvloeistof rijden (elke 2 jaar vervangen).

Als je staalomvlochten leidingen vergelijkt met nieuwe rubberen leidingen is het verschil iets merkbaar, maar niet heel erg groot. Bij jou fiets zal het waarschijnlijk wel een hoop schelen, als je nog de orginele leidingen hebt, en oude remvloeistof :)
Dat dacht ik ook inderdaad. De remvloeistof is nog netjes helder, en of de leidingen nog de originele zijn weet ik niet, maar oud zijn ze wel :P
Als ik dan toch't hele zwikkie ga vervangen, dan doe ik het ook meteen goed :) DOT5.1 was 2 euro duurder dan DOT4, dus da's meer voor het gevoel dan voor het effect. Gesinterde blokken warmen sowieso de klauw meer op, en ik heb de intentie om't ding ook eens het circuit op te slepen. Het zal wel niets uitmaken, maar voor 2 euro koop ik er een beter gevoel bij :+

• Gisae
  • Niet online
Dot 5.1 moet je alleen wel elk jaar vervangen in plaats van 2 jaar :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M14

M14

Is dat zo hard nodig, binnen 1 of 2 jaar vervangen van remvloeistof? Dat word in feitte toch nergens door vervuilt, of wel? Ik merk overigens wel dat mn rem behoorlijk sponzig aanvoelt zodra ik een aantal keren flink heb geremt.

Hoe gaat dat eigelijk in zn werk, remvloeistof vervangen?

[ Voor 10% gewijzigd door M14 op 23-06-2010 14:10 ]

• Wormaap
Gisae schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:01:
Dot 5.1 moet je alleen wel elk jaar vervangen in plaats van 2 jaar :P
Voor die €5.25 ga ik daar niet lastig over doen :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wormaap schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:32:
[...]

Voor die €5.25 ga ik daar niet lastig over doen :+
T kost wel wat tijd om te vervangen, en daar hebben de meeste mensen niet zo'n zin in ;)
M14 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:10:
Is dat zo hard nodig, binnen 1 of 2 jaar vervangen van remvloeistof? Dat word in feitte toch nergens door vervuilt, of wel? Ik merk overigens wel dat mn rem behoorlijk sponzig aanvoelt zodra ik een aantal keren flink heb geremt.

Remvloeistof verouderd, dus ja dat is best wel hard nodig ja.

Oude remvloeistof eruit pompen (aan de onderkant) en dan nieuwe vullen in het potje, door pompen, en dan ontluchten :)

[ Voor 54% gewijzigd door M3rcury op 23-06-2010 14:40 ]

No signature required.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 17:33

talin

ES-MA

M14 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:10:

- remvloeistof trekt vocht aan ( vocht is "beter indrukbaar" dan remvloeistof )
- als de remvloeistof een paar keer echt goed warm is geworden ( en dat word ie ) verliest het zijn kracht.

dan zal je denken vocht dat komt daar toch niet binnen, je hebt te maken met afdichtingen die zijn niet heilig, daar komt altijd wat langs omdat het warm word uitzet en krimpt.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Aikon
  • Niet online
En remvloeistof trekt vocht ook actief aan, dus de kleinste opening zal al voor vervuiling voor zorgen op de lange termijn.
talin schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:49:
- als de remvloeistof een paar keer echt goed warm is geworden ( en dat word ie ) verliest het zijn kracht.
Dus na elke wedstrijd vervang je de remvloeistof?

En als je als een debiel rijdt op straat moet je ook eigenlijk je remvloeistof veel vaker vervangen?

• Wormaap
M3rcury schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:37:
[...]

T kost wel wat tijd om te vervangen, en daar hebben de meeste mensen niet zo'n zin in ;)
Ach, als ik het nou een ontzettend k*tkarwei blijk te vinden, dan gooi ik er de volgende keer wel weer DOT4 in :+
Maar ik ben niet vies van'n beetje sleutelen :P

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

"Verliest het zijn kracht"? Wat betekent dat?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 17:33

talin

ES-MA

Aikon schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:57:

Dus na elke wedstrijd vervang je de remvloeistof?

En als je als een debiel rijdt op straat moet je ook eigenlijk je remvloeistof veel vaker vervangen?
na elk race weekend verving ik mijn remvloeistof, nu ging er in mijn gehele systeem hooguit een derde liter, dat weer aangevuld werd met gesponsorde vloeistof.

maar ook in remvloeistof zit verschil, 5.1 van merk A is niet de remvloeistof 5.1 van merk B.

heb zelf al eens een sponsor gehad die gewoon rotzooi had maar wel een aardig bedrag erbij overmaakte, de vloeistof ( remvloeistof, olie en smeermiddelen ) gingen in de thuis grasmaaier of brommer van de buurjongen, de flessen werden dan gevuld met beter spul van een ander merk....

en ik maar stickers plakken op mijn kuipwerk :9
eamelink schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:19:
[...]

"Verliest het zijn kracht"? Wat betekent dat?
hoe leg je dat uit?

als je je systeem echt goed hebt, goed ingereden remblokken, remhandle goed afgesteld en alles nieuw er in ( remvloeistof en goed ontlucht ) dan ga je na een uur rijden ( vooral tijdens vrije trainingen ) het al merken, de kracht is er uit, de druk die je op je remhanlde kan zetten word al weer minder.

nu spreek ik over 100% op het randje rijden, remmen als er echt geremd moet worden.

op een straatfiets zou ik het niet weten, heb geen motorrijbewijs maar wel HTS autotechniek gedaan.
het is gewoon merkbaar, vooral bij het weer wat er nu aan zit te komen en de remmen van de hedendaagse fietsen standaard stalen remleidingen, radiale rempompen erop en de remvloeistof heeeft geen tot weinig verandering meegemaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door talin op 23-06-2010 15:33 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• M14

M14

Ah, duidelijk. Dan moet ik dat binnenkort maar eens gaan vervangen :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

M14 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:29:
Ah, duidelijk. Dan moet ik dat binnenkort maar eens gaan vervangen :)
Als je in de buurt van delft woont wil ik het wel voor je doen, moet binnenkort toch mijn achterleiding nog vervangen ;)

No signature required.

• RemcoDelft
[...]

- remvloeistof trekt vocht aan ( vocht is "beter indrukbaar" dan remvloeistof )
Water is totaal niet samendrukbaar (1000 bar voor 0.5%). Het grote probleem is dat water stoom geeft als het heet wordt. En stoom is wel samendrukbaar.

• Wormaap
Heu, ga ik aan 250mL niet genoeg hebben voor mijn hele systeem? Anders moet ik nog wat bijbestellen :P

• scorpie
  • Laatst online: 17-01 12:38

scorpie

Supra Addict

Nou, net gezakt dus (voor de eerste keer..). Was echt gelul.... (CBR Rijswijk)

Afrit plaspoelpolder vanuit Den Hoorn: ik wil uitvoegen maar er rijdt echt een treintje aan auto's op de in/uitvoegstrook met 3m tussen de auto's, dus ik kan niet tussen hun in gaan rijden en haal maar in (met knipper naar rechts aan, want je moet "laten zien wat je wilt"..) om een gaatje te vinden. Lesauto doet knipper naar links aan en stuurt meteen naar links om de rijbaan op te rijden en ik zat toen naast em...

Ik vond het niet mijn schuld, examinator en instructeur wel... bullcrap.

Ben echt fucking pissed ...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wormaap schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:46:
Heu, ga ik aan 250mL niet genoeg hebben voor mijn hele systeem? Anders moet ik nog wat bijbestellen :P
Ga je makkelijk genoeg aan hebben hoor :) zo veel gaat er niet in (in mijn voorleidingen geloof ik nog geen 100ml)

Heb even het flesje niet bij de hand om te controleren.

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 23-06-2010 15:58 ]

No signature required.

• M14

M14

M3rcury schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:35:
[...]

Als je in de buurt van delft woont wil ik het wel voor je doen, moet binnenkort toch mijn achterleiding nog vervangen ;)
Budel, ligt tegen de Belgische grens :+.

Anyway, denk dat dat wel gaat lukken. Sleutelen is geen probleem en ik heb ooit eens ergens een service manual gevonden. Daarbij best wat mensen met een goede achtergrond als backup :)

• Wormaap
M3rcury schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:58:
[...]

Ga je makkelijk genoeg aan hebben hoor :) zo veel gaat er niet in (in mijn voorleidingen geloof ik nog geen 100ml)

Heb even het flesje niet bij de hand om te controleren.
Dan komt het wel goed. Ik had de verkoper ook nog gemaild, en die gaf ook aan dat ik makkelijk genoeg moet hebben, tenzij ik veel verspil bij het ontluchten :+

Als m'n spullen er zijn, dan roep ik hier wel even bij welke winkel ik heb gekocht, want tot dusver ben ik super tevreden. Echt'n gast die weet waar'ie het over heeft en mijn beginnersvragen allemaal kan beantwoorden :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

scorpie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:54:
Afrit plaspoelpolder vanuit Den Hoorn: ik wil uitvoegen maar er rijdt echt een treintje aan auto's op de in/uitvoegstrook met 3m tussen de auto's, dus ik kan niet tussen hun in gaan rijden en haal maar in (met knipper naar rechts aan, want je moet "laten zien wat je wilt"..) om een gaatje te vinden. Lesauto doet knipper naar links aan en stuurt meteen naar links om de rijbaan op te rijden en ik zat toen naast em...

Waarschijnlijk hebben zij dan gelijk...meer ervaring/inzicht e.d.
Misschien was het beter geweest als je je snelheid juis verminderde. Als je gaat inhalen, ga je sneller (duh!) en is de uitvoegstrook ook eerder aan je voorbij. Snelheid verminderen en je raw naar rechts zetten levert denk ik meer op.

Gaven je instructeur/examinator nog aan hoe het wél had gemoeten? Daar had ik wel benieuwd naar geweest.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:19

JdM

Humbled

Je gaat als motorrijder bewust niet in dode hoeken rijden op een plek waar mensen van baan wisselen, zo te lezen deed je dat wel (omdat je uit moest voegen) en kwam daarbij in de problemen.
Omdat je als motorrijder altijd het onderspit delft in zo'n situatie zak je, in mijn ogen ook terecht.
Je had de volgende afslag moeten nemen en aangeven bij terugkomst op het CBR, dat daar uitvoegen op dat moment niet meer veilig was voor jou als motorrijder.
Dat had je meer kans van slagen gegeven dan je in een gevaarlijke verkeerssituatie begeven, omdat de instructeur dat in je oortje geroepen heeft.

Wel klote voor je, succes bij de tweede keer

• Aikon
  • Niet online
Oh, maar dan had je eerder moeten beginnen met handelen zodat je wel kon uitvoegen. Nee, denk dat je dan alsnog gezakt zou zijn. Zeker op de snelweg worden fout snel afgestraft.

Ach, volgende keer beter :)

• RemcoDelft
scorpie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:54:
Nou, net gezakt dus (voor de eerste keer..). Was echt gelul.... (CBR Rijswijk)

Ben echt fucking pissed ...
Sorry hoor, maar als je je instructeur niet wilt geloven, ben je niet goed bezig! Motorrijles draait om zo veilig mogelijk rijden, en ook je eigen fouten inzien.

• scorpie
  • Laatst online: 17-01 12:38

scorpie

Supra Addict

Wat hij dus als oplossing gaf was dat ik gas terug moest nemen zodat ik kon gaan ritsen... ja, met 3 meter tussen de auto's (Echt letterlijk he.. tussen de auto's paste geen andere auto meer, zo krap reden ze op elkaar (door die lesauto waarschijnlijk))? Dan krijg ik weer op m'n flikker omdat ik veel te krap invoeg. Vind het echt bullcrap.

Persoonlijk vind ik nog steeds dat ik het goed heb opgelost, na dat akefietje met die lesauto die gelijk weer (door een ingreep waarschijnlijk) op de invoegstrook ging rijden, ben ik gas gaan geven om een gaatje te vinden, dat is ook gelukt, alleen heb ik dat wel gedaan met m'n knipperlicht naar rechts aan. Dat was misschien niet zo handig / chique, nee dat is waar, maar zeg dan dat DAT de fout was, en doe nou niet alsof ik niet kan uitvoegen.. ik heb ffs 7 jaar een autorijbewijs.. Als ze van mening zijn dat ik niet kan uitvoegen, neem dat rijbewijs dan ook maar meteen in :S

Maargoed, het blijft koffiedik kijken, want het is natuurlijk niet opgenomen.. maarja, wel jammer dat die lui gewoon altijd het laatste woordje hebben.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1 ... 197 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.