Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 196 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.070 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17

iMars

Full time prutser

komkommer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:46:
[...]

Zeker!

Ik had echt een gave zwarte, met fluoriserend roze wielen!
Zeer zeker weten! Ik had een zwarte met van die mooie bekende alu velgen. Oh ja, ik had geen MB5, maar een MB8: 80cc watergekoelde 6bak 8)
TiMMieJ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:54:
Ik reed er niet heel lang op maar hij ging wel hard met een 70 polini ;).
Denk dat je toch met gemak 90 reed met zo'n ding. Wilde eigenlijk altijd een MB-8 maar dat viel dan weer erg op ;).
Welnee! Van de 8 maaktje je een 5 en verder lijkt ie als 2 druppels water op de MB5 :+

[ Voor 37% gewijzigd door iMars op 16-06-2010 11:29 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

webmail schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:28:
[...]

Zeer zeker weten! Ik had een zwarte met van die mooie bekende alu velgen. Oh ja, ik had geen MB5, maar een MB8: 80cc watergekoelde 6bak 8)

[...]

Welnee! Van de 8 maaktje je een 5 en verder lijkt ie als 2 druppels water op de MB5 :+
Ik had alleen MB8 wielen :(

Makerij Hofman

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik 16 werd een Speedfight gekocht. Later wat aangepast met andere uitlaat tot ie iets van 80 reed. Die heb ik een jaar of 5 gehad, toen verkocht.

Daarna heb ik een Neo's gekocht en die heb ik nu nog steeds. Ding heb ik sinds ik em heb niet schoongemaakt, op het zadel na. Hij ziet er ook echt niet uit. Kappen vol met krassen, enorm vies. Een tijdje terug groeide er zelfs een klein plantje op. Hij loopt en rijd verder prima. Ideaal om mee naar de stad te gaan. Ding is zo lelijk dat als ie vaststaat niemand em wil jatten. Vandaar dat ie er ook zo uitziet. De SV wil ik echt niet in hartje Arnhem neerzetten.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

-tom-562

Oliesjeik

Schaamteloze crosspost uit de HK

Whoehoew, feauteaux van m'n 1e motor! Aankomende week ophalen bij m'n oom (foto's zijn bij hem gemaakt, dus nog vies). Hij wilde er vanaf (stond in de weg, en hij heeft het plezier in motor rijden verloren ofzo :P), en vond het zonde om hem op marktplaats te zetten. Vandaar dat ik hem mag hebben :)
Suzuki GSX400X, bouwjaar '88, met volle kuip (1e die ik tegenkom, op internet nergens te vinden :?)
Specs
Overall Length: 2 100 mm (82.7 in)
Overall Width: 715 mm (28.1 in)
Overall Height: 1 115 mm (43.9 in)
Wheelbase: 1 390 mm (54.7 in)
Dry Weight: 153 kg (337 lbs)

Engine type:
Water-cooled 398 cc inline-4 (zelfde als GSX400R van die bouwjaren)
DOHC, 16 valves
59 hp @ 12.000 rpm, 37,2 Nm @ 10.500 rpm

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/oqynvc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ebd5oi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2q0mslg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/fky9uv.jpg

Binnenkort toch maar eens beginnen met m'n motorrijbewijs (4,5 maand Dubai was toch iets duurder uitgevallen :P)

Vaak bu'j te bang!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

goede poetsbeurt en een nieuwe laag leer over de zadel en het ziet er weer perfect uit toch

Ben je alleen niet een beetje voorbarig met het kopen van een motor zonder les te hebben gehad >:)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat is juist het mooie, ik heb deze motor gekregen :P
Poetsen scheelt al een hoop denk ik ja

Vaak bu'j te bang!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
_Erikje_ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:00:
Ben je alleen niet een beetje voorbarig met het kopen krijgen van een motor zonder les te hebben gehad >:)
^^ als ik het goed begrijp :)
Niet verkeerd!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nieuw laagje leer? even invetten en het is weer mooi volgens mij. is volgens mij een leuk smijtfietsje om het op te leren.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

4x2

lộn xộn quá

webmail schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:28:
[...]
Watergekoeld blok is een MBX/NSR/MTX-R blok, een MB8 heeft gewoon een luchtgekoeld blok (wat heel makkelijk te herkennen is door de koelribben te tellen)

Zelf trouwens begonnen met een MT, toen een MTX-SH, daarna een NSR (die wel leuk liep) en nog een scooter en TSX om het af te sluiten.
Tussendoor nog wel een keer een handelbrommertje of wat, maar die tellen niet :P

leeg

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

Overigens is er gisteren via dubieuze weg een docu op mijn pc terecht gekomen over Joey Dunlop: 'TT: Joey Dunlop Remembered'. Echt een heel mooi beeld van deze absolute motorsportheld. Valentino kan hier nog een puntje aan zuigen (hoewel hij ook wel erg goed is). Wat me vooral raakte was dat deze man - en het zijn heel gevaarlijke woorden - zo gewoon gebleven is. Waarschijnlijk was ie daarom zo enorm geliefd (er kwamen 60.000 man op zijn begrafenis). Geen grientje stardom of kapsones. Koopt ie op een gegeven moment een café en staat ie lekker zelf achter de bar. Niet voor de show of 'kijk mij nou eens gewoon doen', maar omdat ie het leuk vond. Ik zag dat ie ook nog eea deed voor het goede doel. Nou doen veel celebrities dat, maar hij gaf er nauwelijks ruchtbaarheid aan. En hij bracht de spullen zelf in zijn bus naar Roemenië, in de vrieskou bevroren bonen eten omdat zijn kookstel het niet doet. Een geweldige man.
Ze zijn voor deze docu nog met zijn vrouw naar Honda Japan geweest. Ook zo'n feest. Honda verafgode deze man. Hij heeft ze enorm geholpen met de ontwikkeling en de engineer die aan hem gekoppeld was noemde hem zijn professor. Ze hadden nog wat spullen, waaronder een helm van Joey. Die waren heel netjes verpakt en werden met handschoentjes aangepakt. Vrouw van Joey: ze krijgen een rolling als ze zien hoe Joey's spullen in onze tentoonstelling liggen... ;) moordwijf!

Ik ben beslist geen watje, maar bepaalde stukken zijn moeilijk met droge ogen te bekijken, en dan met name die begrafenis. Als je ziet dat er zoveel mensen op af komen, doet je dat wel wat. Ik heb verder geen 'medelijden' met prof.coureurs die wat overkomt; zij zijn op de hoogte van het risico en nemen welbewust die beslissing. Maar het pure menselijke aspect van wie deze man was, wat hij deed en vooral hoe hij het deed, maken het een indrukwekkende docu. Aanrader!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Naar aanleiding van mijn ongelukje van vorige week, kreeg ik gisteren een telefoontje dat de motor opgehaald kon worden. De schade is beperkt gebleven. 4 nieuwe bougies, een schakelpookje en een aantal oppervlakkige krassen zijn bijgewerkt om de roest tegen te gaan. Het ziet er niet echt fraai uit, maar ik verwacht volgend jaar toch een echte motor te kopen ;) En natuurlijk een nieuwe standaard.

Om het te vieren ben ik maar meteen op de motor naar de zaak gegaan. HEEEEEEEEEEERRRRRRRLIJK :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Gisteren had ik de eerste dag van TRAC op de BMW S1000RR. Na twee sessie redelijk rustig te hebben gereden gingen we uitaccelereren doen (Strubben uit, GT uit). Vol op het gas en de BMW is geen match voor elke andere motor (momenteel). Damn wat gaat dat ding gloeiend hard. De traction control doet erg goed werk, en de anti wheely ook :P (En kan ook heel makkelijk uitgezet worden ;)) De mannen van BMW vertelde mij dat ze een R6 uit 2006/2007 als basis hebben genomen om het rijwielgedeelte te ontwerpen. Vandaar dat hij erg op een R6 lijkt. En geloof me, zo stuurt hij ook ;) Te vette poep.

De veren waren anders afgesteld en ik had geen enkel momentje dat hij tekort kwam. Standaard vering is dus oke (Sachs vering). Maar ik moet erbij zeggen dat ik niet echt gas heb kunnen geven ivm het voor rijden. (Ronde tijd van 2:13).

Edit: fototje erbij :P Donker viezier is geen overbodige luxe ;) Wat een blik en die mond hahaha.

Afbeeldingslocatie: http://img532.imageshack.us/img532/9426/10an3308470.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 17-06-2010 10:05 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
netjussss Tylen :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeer vette fiets inderdaad.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 14:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ Tylen

Heel erg vette fiets man! En zwart vizier is inderdaad mooier ;)

Als de Buell weg is en ik eindelijk eens kan kijken naar een CBR 1000rr dan ga ik maar eens een keer grp 1 boeken op cpz of assen. Afgelopen dinsdag is mijn broertje naar grp2 gegaan op cpz en dan gaat het toch erg kriebelen om ook te gaan rijden.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Gister heb ik een rondje op een R1 van een vriend gereden .... damn, wat een kanon .... Leuke fiets, maar ben blij dat dat niet de eerste motor is die ik heb gekocht :p.

Later op de dag nog een hele mooie Ducati 999 gezien :9~ .... en het ding was echt goedkoop, 4700 excl bpm, geimporteerd uit Italie.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:32
Tylen: Je zou hem toch met racekuipen krijgen? :P
Niet dat'ie zo níet gaaf is hoor :o

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Tylen

Tylen

(jarig!)
TiMMieJ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:26:
@ Tylen

Heel erg vette fiets man! En zwart vizier is inderdaad mooier ;)

Als de Buell weg is en ik eindelijk eens kan kijken naar een CBR 1000rr dan ga ik maar eens een keer grp 1 boeken op cpz of assen. Afgelopen dinsdag is mijn broertje naar grp2 gegaan op cpz en dan gaat het toch erg kriebelen om ook te gaan rijden.
Ja en vooral omdat je kleine broetje nu al in grp 2 zit ;) Is er al belangstelling voor de Buell?
M14 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:56:
Gister heb ik een rondje op een R1 van een vriend gereden .... damn, wat een kanon .... Leuke fiets, maar ben blij dat dat niet de eerste motor is die ik heb gekocht :p.

Later op de dag nog een hele mooie Ducati 999 gezien :9~ .... en het ding was echt goedkoop, 4700 excl bpm, geimporteerd uit Italie.
+ alle extra kosten waaronder idd de bmp. Tenzij je hem niet op kenteken gaat zetten ;)
Wormaap schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:56:
Tylen: Je zou hem toch met racekuipen krijgen? :P
Niet dat'ie zo níet gaaf is hoor :o
Tja euhh nee gewoon straat trim. Motor is helemaal standaard, alleen met Metzelers K3 eronder. En eigenlijk zijn die een beetje te hard. Had beter K2 kunnen zijn.

• Wormaap
Tylen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Tja euhh nee gewoon straat trim. Motor is helemaal standaard, alleen met Metzelers K3 eronder. En eigenlijk zijn die een beetje te hard. Had beter K2 kunnen zijn.
Ahja, ik zie het nu inderdaad. Toen je aankondigde dat je'm ging 'krijgen' had je het over alle snufjes. En je had vlak daarvoor een plaatje ervan in race trim gepost. Vandaar dat ik verward was :+

Maar het blijft'n waanzinnige fiets :9~

• M14

M14

[...]

+ alle extra kosten waaronder idd de bmp. Tenzij je hem niet op kenteken gaat zetten ;)
Maar dan is het volgens mij nog steeds goedkoper dan dat je em hier zou kopen :).

• TiMMieJ

TiMMieJ

Ja en vooral omdat je kleine broetje nu al in grp 2 zit ;) Is er al belangstelling voor de Buell?
Ja maar die heeft ook altijd wat meer lef/gevoel met dit soort dingen. Ja wacht nu op een ruil met een 2004cbr en ik kan nog ruilen met een 04 ZX10 en een 07 GSX-r 600. Maar ben toch het meeste weg van de CBR qua vermogens overdracht (naar mijn idee minder extreem als de zx10) dus wacht daar nog even op. Merk wel dat centjes overal schaars zijn en de ruilhandel zeer levendig is.

Dus wie weet dat van het weekend de jongen met de cbr even langs komt. Ben benieuwd iig.

Rijd jij trouwens groep 1 voor bij TRAC?

Mijn broertje is op zijn 2e circuitdag wel vooruit gegaan zag ik al:

Afbeeldingslocatie: http://www.leukopdefoto.nl/files%5C20100615%5C15-06-2010%5CGroep2%5Clarge%5Cleukopdefoto_689057.JPG

Heb dus heel wat in te halen aangezien ik pas net de eerste KD's doe nu :o

[ Voor 15% gewijzigd door TiMMieJ op 17-06-2010 11:37 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:48

martjah

Appel

M14 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:26:
[...]

Maar dan is het volgens mij nog steeds goedkoper dan dat je em hier zou kopen :).
ik kan dat beamen ;) maand geleden gedaan ;)

• Tylen

Tylen

(jarig!)
TiMMieJ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:26:
[...]

Ja maar die heeft ook altijd wat meer lef/gevoel met dit soort dingen. Ja wacht nu op een ruil met een 2004cbr en ik kan nog ruilen met een 04 ZX10 en een 07 GSX-r 600. Maar ben toch het meeste weg van de CBR qua vermogens overdracht (naar mijn idee minder extreem als de zx10) dus wacht daar nog even op. Merk wel dat centjes overal schaars zijn en de ruilhandel zeer levendig is.

Dus wie weet dat van het weekend de jongen met de cbr even langs komt. Ben benieuwd iig.

Rijd jij trouwens groep 1 voor bij TRAC?

Mijn broertje is op zijn 2e circuitdag wel vooruit gegaan zag ik al:

[afbeelding]

Heb dus heel wat in te halen aangezien ik pas net de eerste KD's doe nu :o
Mooi foto van je Broertje. _/-\o_

Bij TRAC hebben we geen groep 1 ;)
We hebben A1 t/m 6 en dat ook weer in de B C en D. (Op Assen t/m 10)

D zijn mensen die echt voor het eerst op het circuit zijn, of mensen met angsten die ze willen overwinnen. Dat loopt op tot de A1 waar al mensen rijden die bijvoorbeeld al competitie rijden (bv 1:57 op Assen)

Ik reed gisteren B8 voor. De jongen begonnen met een 2:22 en we eindigigde op 2:14. Maar waar ik ingedeeld word is heet verschillend. Op Ales reed ik vorig jaar A4 voor.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:39:
[...]

Mooi foto van je Broertje. _/-\o_

Bij TRAC hebben we geen groep 1 ;)
We hebben A1 t/m 6 en dat ook weer in de B C en D. (Op Assen t/m 10)

D zijn mensen die echt voor het eerst op het circuit zijn, of mensen met angsten die ze willen overwinnen. Dat loopt op tot de A1 waar al mensen rijden die bijvoorbeeld al competitie rijden (bv 1:57 op Assen)

Ik reed gisteren B8 voor. De jongen begonnen met een 2:22 en we eindigigde op 2:14. Maar waar ik ingedeeld word is heet verschillend. Op Ales reed ik vorig jaar A4 voor.
Ik ben nu beginner en moet dus vooral houding en lijnen etc doen. Dus voor mij is het laag beginnen en langzaam aan klimmen naar het juiste niveau. Ik weet dat ik niet zo snel ben nog maar nu ik de ring gereden heb wil ik gewoon technisch weten waar ik mee bezig ben. Dus zitten, remmen, insturen. Wie weet zien we elkaar wel eens op een TRAC dag ;). Ik sta iig te popelen om te beginnen, nu nog de juiste fiets vinden.

• Wormaap
Tylen, even een vraag :) Op M-F heb ik DanielV wel eens horen roepen dat je het op Alès écht kan vergeten als je motor niet op racebanden staat. Nu rijd ik'n CBR600 uit '87, en die staat nog op ouderwetsche diagonaalbanden, en voor zover ik kan vinden zijn daar geen racebanden in. Wordt dat toch een andere motor kopen voordat ik die cursus kan doen? :P

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Wormaap schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:44:
Tylen, even een vraag :) Op M-F heb ik DanielV wel eens horen roepen dat je het op Alès écht kan vergeten als je motor niet op racebanden staat. Nu rijd ik'n CBR600 uit '87, en die staat nog op ouderwetsche diagonaalbanden, en voor zover ik kan vinden zijn daar geen racebanden in. Wordt dat toch een andere motor kopen voordat ik die cursus kan doen? :P
Oef. Vorig jaar hadden we veel problemen met gewone straat banden. Die hielden het niet en cursisten moeten erg oppassen. Verstandig is het idd om dus juiste banden te monteren. Het is er zo'n 40 graden, dus asvalt is er erg warm ;) etc etc :P

Als ik jou was had ik een nieuwe motor gekocht :+

• Wormaap
Dan moet ik nog maar even wachten met cursussen :+ Momenteel even geen budget voor'n nieuwe motor :P

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Wormaap schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:31:
Dan moet ik nog maar even wachten met cursussen :+ Momenteel even geen budget voor'n nieuwe motor :P
Hahaha het kan wel hoor met die motor, was ook meer als geintje bedoeld. ;)

• Wormaap
Tylen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:34:
[...]

Hahaha het kan wel hoor met die motor, was ook meer als geintje bedoeld. ;)
:+ In gedachten houdende dat diagonaalbanden sowieso veel sneller warm worden dan radiaalbanden, denk ik dat't voor circuitgebruik nog best'n serieus geintje zou kunnen zijn :P

Nu wil ik sowieso volgend jaar ofzo een nieuwe motor, dus iedereen die roept dat dat strikt noodzakelijk is neem ik sowieso serieus O-)

Eens kijken of er nog plekjes op Assen over zijn, dat is volgens mij een iets minder heftig circuit voor de banden :P
Edit: 18-08 zit ik in Noorwegen, dus dat gaat'm niet worden :+ Dit jaar maar gewoon gebruiken om ervaring op te doen dan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 17-06-2010 14:49 ]

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Wormaap schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:46:
[...]

:+ In gedachten houdende dat diagonaalbanden sowieso veel sneller warm worden dan radiaalbanden, denk ik dat't voor circuitgebruik nog best'n serieus geintje zou kunnen zijn :P

Nu wil ik sowieso volgend jaar ofzo een nieuwe motor, dus iedereen die roept dat dat strikt noodzakelijk is neem ik sowieso serieus O-)

Eens kijken of er nog plekjes op Assen over zijn, dat is volgens mij een iets minder heftig circuit voor de banden :P
Edit: 18-08 zit ik in Noorwegen, dus dat gaat'm niet worden :+ Dit jaar maar gewoon gebruiken om ervaring op te doen dan :)
We zijn nog bezig met een derde dag. Zodra hier meer over bekend is zal ik hetg laten weten ;)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou heb ik er absoluut geen verstand van ofzo, maar kan je niet gewoon andere velgen eronder zetten waar wel racebanden op passen?

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:53:
We zijn nog bezig met een derde dag. Zodra hier meer over bekend is zal ik hetg laten weten ;)
_/-\o_ :P

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Aikon schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:03:
Nou heb ik er absoluut geen verstand van ofzo, maar kan je niet gewoon andere velgen eronder zetten waar wel racebanden op passen?
Niet 1-2-3 :P

Ik heb trouwens ook een circuitdag gedaan op zandvoort met mn diagonaalbandjes (100/90/16 en 110/90/18) en dat ging prima, ze gingen niet smeren of raar rullen.
Nou is die VF ws een 15-20kg lichter dan zo'n CBR en heeft ie ook een 15-20pk minder, maar goed, ik probeerde wel een beetje door te rijden.
Remmen hadden het wat zwaarder.

[ Voor 25% gewijzigd door 4x2 op 17-06-2010 15:22 ]

leeg

• Wormaap
Aikon schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:03:
Normaal kan dat, maar in dit geval is het wat lastiger. Diagonaalbanden zijn een stuk stijver dan radiaalbanden, dat betekent dat de vering slapper is (even kort door de bocht geroepen hoor). Als je'n fiets die voor diagonaalbanden gebouwd is op radiaalbanden zet, dan heb je'n zwabber :P
Tylen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:53:
[...]

* Wormaap is benieuwd :9

Sowieso roep ik hier wel heel stoer vanalles, maar met 2 weken m'n rijbewijs moet ik eerst nog maar's leren rijden :+

[ Voor 26% gewijzigd door Wormaap op 17-06-2010 15:48 ]

• Aikon
  • Niet online
Aha :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Tylen, echt gave motorporno! O+ Keep posting..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:12:

Edit: fototje erbij :P Donker viezier is geen overbodige luxe ;) Wat een blik en die mond hahaha.
Afbeeldingslocatie: http://media.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/271727/951792.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kan ik het olie en oliefilter alvast vervangen ? Over 2 maanden ga ik de kleppen stellen. Maar de olie is echt nu niet goed meer. :X Zou verwachten dat je die twee samen moet uitvoeren omdat de olie wellicht verontreinigt word door het kleppen stellen, zou zonde zijn als ik 2x olie moet kopen.

Olie blijft altijd netjes op peil, hoef zelden bij te vullen, maar de olie is gewoon op na 10-15k km. Op toeren klinkt hij erg rauw. Vooral met de nieuwe uitlaat demper is het wat sneller gegaan. :+

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 18-06-2010 10:21 ]

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat je zo duidelijk kunt "horen" dat de olie vervangen moet worden. Vervang het anders gewoon.
Ik heb regelmatig kleppen gesteld zonder de olie te verversen...zelfs koppelingsplaten en startmotor (motor goed schuin zetten, doekje erbij :+ ). Maar ik ben dan ook cheap-ass. Bij m'n Honda CB woonwerkslet hoef ik de olie niet te verversen, gewoon iedere +/- 800km een liter erbij, das om de twee weken :X

* snars hoopt toch echt dat de RDW vaart maakt met kentekenbewijs voor z'n DR800.

I reject your reality, and substitute my own.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nou bij nieuwe olie is hij tot aan de redline niet rauw, hij vibreert dan ook niet zo hevig. Vibreren begint dan naar gelang de kilometers langzaam terug te lopen tot nu al bij 6k rpm. Hij trilt dan aanzienlijk meer en klinkt gewoon niet lekker, met nieuwe olie klinkt hij beter.

Zal wel even bekijken hoe de olie eruit komt.

* _Apache_ gaat dit weekend dan maar er nieuwe 4L in gooien en klopt af voor het fiet dat zijn trouwe vier-cilinder geen olie verbruikt.

Edit:

Ik verving de olie vaker, om het jaar :+ , zo een 15-20k km. Rijd nu aanzienlijk minder, alleen recreatie eigenlijk (en vakantie _/-\o_ ).. Dus doe nu nog maar ~5k per jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 18-06-2010 10:56 ]

• Chevy454
  • Niet online
Ik verving mijn olie om de 2 jaar. Dat is dus elke 1000km :X

* Chevy454 baalt nog steeds van de ZX9R. Hij wordt gefixed in de winter, heb prijs gekregen voor de onderdelen. 1000 euro aan kuipwerk, dan nog spuitwerk + plamuren van de tank en het subframe is wat getorst. Ja zal 2000 euro schade zijn.

Weet mijn oom direct weer waarvoor hij werkt :z :Z

[ Voor 87% gewijzigd door Chevy454 op 18-06-2010 10:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• M14

M14

Word ie pas in de winter gefixed? Zet je em tot die tijd aan de kant? Of is er nog goed op te rijden?

Bij mijn fiets moeten overigens de kleppen ook worden gestelt. Dat moest bij 24k gebeuren, de SV heeft er nu een 27k gelopen denk ik. In hoeverre is het een ramp wanneer daar mee word gewacht? Is zoiets moeilijk om zelf te doen, of valt het mee?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Schade kan je volgens mij niet krijgen, hij gaat gaat wat meer verbruiken, wat vermogensverlies, maar niet heel spectaculair. Zodra de japanner gaat klinken als een italiaan moet je wel gaan stellen ;).

In mijn boekje staat rond de 25k kleppen stellen, teller staat nu op de 35k en gaat voor zijn eerste keer. Doe het samen met Aergrim, die de kleppenstel handleiding heeft geschreven op MF. Tevens ook carbs syncen en rest van het onderhoud.

Zal eens een opname maken van wat voor geluid hij nu maakt, en ook meten als de kleppen gesteld zijn. Zou een duidelijk verschil moeten zijn.

• PilatuS
  • Niet online
Even een banden vraagje.

Mijn achterband, een Michelin Pilot Power, is aan vervanging toe. Nou heb ik voor een Pilot Road liggen die nog meer dan voldoende profiel heeft. Alleen denk ik dat ik voor ook gelijk mee vervang ivm met de grip in bochten. Ik ben de laatste tijd toch wat platter door de bochten aan het gaan en dan is die voorband niet ideaal.

De vraag is alleen welke banden ik nou het beste kan nemen ? Ik wou sowieso voor Michelin Pilot's gaan, maar welke precies zijn nou aan te raden. Ik kan natuurlijk gewoon voor Michelin Pilot Power's gaan, voor en achter. Je hebt alleen ook nog de 2CT's. Zijn die nou echt beter dan de normale Pilot Power's ? Ook zie ik nog banden staan zoals de Pilot Power P, maar volgens mij zijn dat gewoon normale Pilot Power banden alleen dan speciaal voor bijvoorbeeld de R6.

Alle andere tips zijn ook welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2010 13:25 ]

• TiMMieJ

TiMMieJ

Zijn veel mogelijkheden maar als je ook veel regen etc rijd zou ik eens kijken naar de nieuwe generatie banden:

- Michelin power pure;
- Dunlop Sportmax Sportsmart;
- Pirelli diablo corsa rosso.

Persoonlijk zou ik nu naar de Dunlop neigen die komt zowel nat als droog goed uit de test. Maar gaat het langst mee van alle 3 de opties. Zie ook de threads op MF.

• PilatuS
  • Niet online
Ik rij in principe nooit in de regen. Ik rij alleen met mooi weer omdat ik puur rij voor de lol. Geen woon/werk verkeer of wat dan ook. Het zou best kunnen dat ik toch een keer wat regen tegenkom, maar dan doe ik het wel rustig aan.

Ik ben dus opzoek naar een band die bij droog weer de meeste grip heeft. Ik sta open voor alternatieven voor de Pilot Power, maar met regen hoeft geen rekening mee te houden worden.

• TiMMieJ

TiMMieJ

PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:04:
Ik rij in principe nooit in de regen. Ik rij alleen met mooi weer omdat ik puur rij voor de lol. Geen woon/werk verkeer of wat dan ook. Het zou best kunnen dat ik toch een keer wat regen tegenkom, maar dan doe ik het wel rustig aan.

Ik ben dus opzoek naar een band die bij droog weer de meeste grip heeft. Ik sta open voor alternatieven voor de Pilot Power, maar met regen hoeft geen rekening mee te houden worden.
Alle bovenstaande banden zijn aan elkaar gewaagd en een generatie nieuwer als de pilot power 2ct. Dus met geen enkele van de bovenstaande banden sla je de plank mis. Ook is het zo dat je niet zomaar aan de limiet van deze banden zit.

Andere optie is om bij bandenboeren oude circuitbandjes te kopen. Supercorsa's etc waar 2 dagen mee gereden is en welke nog zeker 4000-5000km mee kunnen op de straat. Kosten zijn dan vaak maar 75 - 100 E voor een setje.

• iMars
  • Laatst online: 20:17

iMars

Full time prutser

M14 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:17:
Word ie pas in de winter gefixed? Zet je em tot die tijd aan de kant? Of is er nog goed op te rijden?

Bij mijn fiets moeten overigens de kleppen ook worden gestelt. Dat moest bij 24k gebeuren, de SV heeft er nu een 27k gelopen denk ik. In hoeverre is het een ramp wanneer daar mee word gewacht? Is zoiets moeilijk om zelf te doen, of valt het mee?
Ik heb mijn motor nu een jaar. Bij de 3000 á 4000 een eerste beurt gekregen (olie vervangen, afgesteld etc, weet even de naam niet van zo'n beurt). Ik zit nu op de 15000 en zit er over na te denken om hem weer eens een beurt te laten geven. Maar ook ik weet niet wat normaal/gebruikelijk is...

Anyone?
TiMMieJ schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:49:
Zijn veel mogelijkheden maar als je ook veel regen etc rijd zou ik eens kijken naar de nieuwe generatie banden:

- Michelin power pure;
- Dunlop Sportmax Sportsmart;
- Pirelli diablo corsa rosso.

Persoonlijk zou ik nu naar de Dunlop neigen die komt zowel nat als droog goed uit de test. Maar gaat het langst mee van alle 3 de opties. Zie ook de threads op MF.
Ah nice! Op mijn achterband begint nu een klein beetje vlak profiel te komen (rij veel recht-door-recht-aan). Misschien moet ik wat meer rotonde's en bochten pakken om mijn band weer wat ronder te laten slijten })

Denk dat mijn volgende bandenset ook de Dunlop Sportmax Sportsmart wordt, ben toch een all-season-rijder.

Ik heb zelf het gevoel dat ik soms controle begin te verliezen als ik te schuin de bocht door ga (terwijl ik weet dat mijn motor verder kan). Wellicht komt dat ook door angst. Ik heb een SV1000 (twee pitter) en gaf ooit eens aan het einde van een bocht veel gas, waardoor mijn achter kant weg gleed. Gelukkig niks gebeurd en alles goed onder controle kunnen houden. Maar had toen wel flink mijn hart in mijn keel zitten en sindsdien merk ik dat ik 'beperkter' ben geworden in de bochten.

Any tips?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Aikon
  • Niet online
webmail schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:09:
[...]

Ik heb mijn motor nu een jaar. Bij de 3000 á 4000 een eerste beurt gekregen (olie vervangen, afgesteld etc, weet even de naam niet van zo'n beurt). Ik zit nu op de 15000 en zit er over na te denken om hem weer eens een beurt te laten geven. Maar ook ik weet niet wat normaal/gebruikelijk is...

Anyone?
Staat gewoon in de handleiding :) Meestal om de 6.000 of 10.000km.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

charrel

Cortisol4life..

PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:18:
Even een banden vraagje.

Mijn achterband, een Michelin Pilot Power, is aan vervanging toe. Nou heb ik voor een Pilot Road liggen die nog meer dan voldoende profiel heeft. Alleen denk ik dat ik voor ook gelijk mee vervang ivm met de grip in bochten. Ik ben de laatste tijd toch wat platter door de bochten aan het gaan en dan is die voorband niet ideaal.
Hoe plat wil je? Op de weg kom je toch prima rond met die pilot power's? Onder mijn GS zit wsl hetzelfde soort rubber als een pilot road en ik heb geen problemen om door een bocht te komen, ook niet op snelheid. Zeker die pilot road 2 is volgens vrienden van me een hele goede band, roadsmart van dunlop hoor ik ook niets dan goeds over. Het blijft geen supersport rubber maar in mijn ogen voor op de openbare weg meer dan zat.

• PilatuS
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:43:
[...]

Hoe plat wil je? Op de weg kom je toch prima rond met die pilot power's? Onder mijn GS zit wsl hetzelfde soort rubber als een pilot road en ik heb geen problemen om door een bocht te komen, ook niet op snelheid. Zeker die pilot road 2 is volgens vrienden van me een hele goede band, roadsmart van dunlop hoor ik ook niets dan goeds over. Het blijft geen supersport rubber maar in mijn ogen voor op de openbare weg meer dan zat.
Ik wil ook nog wel naar het circuit toe, vandaar. Pilot Power's moeten inderdaad voldoende zijn voor op de weg, maar ik zit voor dus met een Pilot Road. Ik heb nu een paar keer gehad dat ik de voorband iets weg voelde glijden terwijl ik achter wel nog grip had. Daarom wil ik dus voor en achter gelijk vervangen. De laatste tijd ga ik steeds platter en dan de voorband soms iets voelen weg glijden is niet fijn.

Qua banden zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo enorm veel soorten en ik wil natuurlijk qua prijs/prestatie het beste hebben.

Ik zit nu eigenlijk te denken aan de Pilot Pure's. Dat is de opvolger van de Pilot Power en dus wel een logische keuze. Anders was ik waarschijnlijk voor Pilot Power's gegaan.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

_Apache_ schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:40:
Schade kan je volgens mij niet krijgen, hij gaat gaat wat meer verbruiken, wat vermogensverlies, maar niet heel spectaculair. Zodra de japanner gaat klinken als een italiaan moet je wel gaan stellen ;).
Schade kun je wel krijgen, het hele ding kan aan puin lopen als je te lang door blijft rijden met een verkeerde klepspeling (zowel te strak als te ruim trouwens, als ze te strak staan merk je het alleen wat sneller)
En als ie duidelijk anders klinkt doordat de klepspeling verkeerd staat is het al goed verkeerd, dat verschil van een paar honderdste waar het om hoort te gaan hoor je niet

leeg

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
In mijn zoektocht naar een voor mij acceptabel compromis tussen een sport en tour motor ben ik uitgekomen bij de kawasaki ZX9R.
Heb nu een model uit 1998 gevonden met nog geen 35.000 km op de teller die ik voor 2600 euro mag komen halen. Zal er denk ik volgende week heen.

Weet iemand hier of er geschikte koffers voor dit model te krijgen zijn, en zo ja waar? (Ik weet dat ze bestaan, maar je ziet ze niet veel...)

Verwijderd

Voor de banden: eerst moet je uitmaken in welke klasse je banden wilt zoeken

De meeste merken hanteren de klassen

Harder (+ levensduur)
Road
Road-Sport
Sport
Racing
Zachter (+grip)

Met "Touring" als synoniem voor "Road".

Een typisch voorbeeld voor Road-Sport is BT023, Dunlop Roadsmart, Pilot Road 2.
Een typisch voorbeeld voor Sport is BT016. Dunlop Qualifier en Sportmax, Pilot Power (2CT)

95% van de mensen met een on-road motor zullen een band kunnen gebruiken uit 1 van deze 2 klassen. Belangrijk is vooral, lijkt me, om een band te nemen van de recentste generatie, dus geen voorgaande generatie als er al een nieuwe generatie is. Zo zou de Pilot Road 2 al vergelijkbare grip hebben met de vorige generatie Pilot Power desondanks dat het een hardere klasse is. De bekende merken zijn inderdaad allemaal prima als je de goede klasse kiest. Echt slechte banden bestaan er niet meer. De verschillen zitten vooral in de eigenschappen zoals stijfheid van de wangen en rondheid van de band.

• PilatuS
  • Niet online
Qua klasse kom ik uit bij Sport.

Dan zou ik persoonlijk voor de Pilot Power 2CT gaan. En voor de nieuwere generatie kom ik dan uit bij de Pilot Pure. Nou lees ik over de Pilot Pure alleen weer tegenstrijdige verhalen. Niet iedereen is er even positief over.

Edit: Is de Pilot Pure sowieso een 2CT band ? Op een aantal site's staat er Pilot Pure en verder niets over 2CT. Terwijl er bij Pilot Power een 2CT band en een normale is.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2010 18:18 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:22:
Qua klasse kom ik uit bij Sport.

Dan zou ik persoonlijk voor de Pilot Power 2CT gaan. En voor de nieuwere generatie kom ik dan uit bij de Pilot Pure. Nou lees ik over de Pilot Pure alleen weer tegenstrijdige verhalen. Niet iedereen is er even positief over.
Pilot Power blijft voorlopig nog even naast de power pure staan. Michelin probeert hiermee een net wat hoger segment te maken dan het sport segment, maar net een wat lager segment dat het hypersport (of racing) segment. Nou weten veel mensen niet dat de Dunlop Qualifier RR daar al een tijdje zat.

Pilot Power 2ct heeft ze in de afgelopen 3 (4?) jaar extreem goed bewezen, in zowel regen als droog weer. Dus waarom niet die nemen. Zelf zou ik niet voor michelin gaan, maar dat komt omdat ik daar gewoon niet mee kan rijden :+
PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:22:

Edit: Is de Pilot Pure sowieso een 2CT band ? Op een aantal site's staat er Pilot Pure en verder niets over 2CT. Terwijl er bij Pilot Power een 2CT band en een normale is.
Power pure is 2ct. Voordeel van de Power Pure is dat het zachtere gedeelte al een stukje eerder begint dan bij de MPP 2ct (denk dat sowieso de helft van mensen dat deel niet eens gebruikt bij de 2ct). Power Pure is op dit moment ook de lichtste band in zijn klasse, of je het merkt is een 2e ;)

[ Voor 24% gewijzigd door M3rcury op 18-06-2010 18:20 ]

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is het niet zo dat bij 'normaal' straatgebruik heel weinig mensen al aan de grens van een Pilot Road komen? Ik kan me het eigenlijk haast niet voorstellen. De meeste mensen met een snelle motor gaan eigenlijk 98% van de tijd heel hard rechtuit. Over een dijkje knallen kom je volgens mij nooit aan de limiet van die band, want dat wordt je dood. Op een circuit zal je dat wel lukken. Misschien dat een enkeling zou merken dat de band het niet meer houdt in een bocht, maar dan zit je ofwel op een circuit, of je bent als een debiel over de openbare weg aan het skeuren.
Of ga je met een beetje snelle bak al driftend door een bocht als het geen sportband is? Ik heb echt geen idee, ik heb maar 70pk :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
Bedankt voor de info M3rcury. Het zal voor mij dan de Pilot Power 2CT of de Pilot Pure worden.

@mphilipp.

Rechtuit hard gaan is af en toe wel leuk, maar het zijn toch de bochten bij mij die ik het leukste vind. Ik rij vaak dezelfde route waar ik de bochten goed ken. Ook weet ik dat daar geen zijwegen of andere gevaren zijn. Dat zijn dus plekken waar ik de bochten aardig snel kan nemen. Met de Pilot Road voorband heb ik nu een paar keer gemerkt dat die iets begon te glijden, vandaar dat ik sowieso een sportband wil hebben. Ook wil ik nog een cursus gaan doen bij The Race-Academy.

Ik kom dus sowieso bij een sportband terecht. Dan kan ik net zo goed gelijk voor iets als de Pilot Pure gaan.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:45:
Bedankt voor de info M3rcury. Het zal voor mij dan de Pilot Power 2CT of de Pilot Pure worden.

@mphilipp.

Rechtuit hard gaan is af en toe wel leuk, maar het zijn toch de bochten bij mij die ik het leukste vind. Ik rij vaak dezelfde route waar ik de bochten goed ken. Ook weet ik dat daar geen zijwegen of andere gevaren zijn. Dat zijn dus plekken waar ik de bochten aardig snel kan nemen. Met de Pilot Road voorband heb ik nu een paar keer gemerkt dat die iets begon te glijden, vandaar dat ik sowieso een sportband wil hebben. Ook wil ik nog een cursus gaan doen bij The Race-Academy.

Ik kom dus sowieso bij een sportband terecht. Dan kan ik net zo goed gelijk voor iets als de Pilot Pure gaan.
Hou er wel rekening mee dat michelins heel erg snel gaan smeren op het circuit. Dan kan je imo beter voor bridgestone of dunlop gaan.

No signature required.

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:56:
[...]

Hou er wel rekening mee dat michelins heel erg snel gaan smeren op het circuit. Dan kan je imo beter voor bridgestone of dunlop gaan.
Jouw advies zou dus zijn: Ga voor de Dunlop Qualifier RR ?

Blijft toch moeilijk kiezen dit. Zoveel banden, zoveel ervaringen.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2010 20:08 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:07:
[...]

Jouw advies zou dus zijn: Ga voor de Dunlop Qualifier RR ?

Blijft toch moeilijk kiezen dit. Zoveel banden, zoveel ervaringen.
Vind ik wel. Michelins krijg ik op de straat al aan het smeren. Met de bt-016 en de qualifier RR is me dat nog niet gelukt :)

No signature required.

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:10:
[...]

Vind ik wel. Michelins krijg ik op de straat al aan het smeren. Met de bt-016 en de qualifier RR is me dat nog niet gelukt :)
Qua grip ook vergelijkbaar met de Power en Pure ?

Het zijn geen dual-compound banden of wel ? En hoe zit het met de levensduur ?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:18:
[...]

Qua grip ook vergelijkbaar met de Power en Pure ?

Het zijn geen dual-compound banden of ? En hoe zit het met de levensduur ?
Levensduur heb ik geen flauw id van, dat interesseert me niet zo veel. Volgens mij heb ik met qualifier RR 6.000km gereden. De bt-016 heb ik na 1500km lek gereden, dus daar heb ik een nieuw setje onder gegooid.

Beide zijn dual compound (bridge voor 2ct achter 3ct, of zoals bridgestone het noemt 3 layer compound en 5 layer compound)

No signature required.

Verwijderd

Wat houdt "smeren" net in?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:45:
Rechtuit hard gaan is af en toe wel leuk, maar het zijn toch de bochten bij mij die ik het leukste vind.
Zijn ook het leukste. Een recht stuk is de snelste verbinding tussen 2 mooie bochten ;)
Ok, ik had geen idee dat het qua grip al zo snel voorbij kon zijn.

• TiMMieJ

TiMMieJ

M3rcury schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:10:
[...]

9/10 komt dat doordat mensen de Pure niet op de juiste spanning zetten.

En is het trouwens niet zo dat de Qualifier RR nu vervangen word door de Sportsmart welke vorige maand geintroduceerd is. Deze moet juist langer mee gaan maar toch perfecte ligging op circuit en weg bieden bij zowel natte als droge condities.

Zie: http://www.dunlop-tires.c.../mc/tyre_finder/index.jsp

• Chevy454
  • Niet online
M14 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:17:
Ik rijd er niet meer op totdat die motor weer in goede staat is. Het is een principe kwestie.
En als die gefixed is dan ga ik goed nadenken over het motorrijden. Dit jaar is het rijden voorbij en vorig jaar heb ik ook maar 500km gemaakt.

Ik rijd nu liever met mijn prototypes in het weekend dus die motoren, dat hoeft niet meer voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2010 01:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:58:
[...]

9/10 komt dat doordat mensen de Pure niet op de juiste spanning zetten.

En is het trouwens niet zo dat de Qualifier RR nu vervangen word door de Sportsmart welke vorige maand geintroduceerd is. Deze moet juist langer mee gaan maar toch perfecte ligging op circuit en weg bieden bij zowel natte als droge condities.

Zie: http://www.dunlop-tires.c.../mc/tyre_finder/index.jsp
Ik weet nog niet helemaal waar ik de sportsmart moet plaatsen, daar heb ik nog geen ervaring mee.

En over de pures, mensen die denken dat ze erg hard rijden zetten ze al snel op 2.2v en 2.4a omdat dat ze dat op het circuit ook aanraden. En dat is bij de pures de grootste fout die je kan maken idd.

No signature required.

• M14

M14

http://www.motormeuk.nl/b...t-Power-2CT-op-de-M1.html

MotoGP fiets op Michelin Pilot Power 2ct :+. Heb zelf de 'oude' Pilot Power er op liggen, nieuwe zijn inmiddels besteld. Ik heb voor het zelfde gekozen omdat ik weet hoe het rijd en er geen klachten over heb :).
Chevy454 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:58:
[...]

Ik rijd er niet meer op totdat die motor weer in goede staat is. Het is een principe kwestie.
En als die gefixed is dan ga ik goed nadenken over het motorrijden. Dit jaar is het rijden voorbij en vorig jaar heb ik ook maar 500km gemaakt.

Ik rijd nu liever met mijn prototypes in het weekend dus die motoren, dat hoeft niet meer voor mij.
Dat is toch jammer, niet? De zomer is nog niet eens begonnen -O-. Laat die motor maken, stuur de rekening op en ga kilometers maken ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iemand enig idee of er een speciale startprocedure is voor een oude Suzuki GSX400X (zie vorige pagina)? 't Kreng start niet! Zijstandaard in, koppeling in, rem (voor+achter) in maakt allemaal niet uit... Volgens het boekje heeft de schakelaar voor de zijstandaard (er blijft een lampje branden in de cockpit) geen invloed op het ontstekingsgebeuren, het dient alleen als waarschuwing (schakelaar werkt overigens gewoon).
De startmotor slaat niet aan, verder hoor ik ook geen relais schakelen o.i.d., de accu is vol/goed. Alle electra werkt verder ook.
Ik had wel op internet gelezen dat de electra niet echt een sterk punt is bij de GSX400X, zou het komen omdat ik hem iets te uitbunding heb gewassen, dat er mss ergens wat vocht tussen de electra zit?

Vaak bu'j te bang!

• RemcoDelft
-tom-562 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:43:
Iemand enig idee of er een speciale startprocedure is voor een oude Suzuki GSX400X (zie vorige pagina)? 't Kreng start niet! Zijstandaard in, koppeling in, rem (voor+achter) in maakt allemaal niet uit... Volgens het boekje heeft de schakelaar voor de zijstandaard (er blijft een lampje branden in de cockpit) geen invloed op het ontstekingsgebeuren, het dient alleen als waarschuwing (schakelaar werkt overigens gewoon).
De startmotor slaat niet aan, verder hoor ik ook geen relais schakelen o.i.d., de accu is vol/goed. Alle electra werkt verder ook.
Ik had wel op internet gelezen dat de electra niet echt een sterk punt is bij de GSX400X, zou het komen omdat ik hem iets te uitbunding heb gewassen, dat er mss ergens wat vocht tussen de electra zit?
Inkoppertje: dodemansknop?! Je zal niet de eerste zijn...

Op MF loopt een topic met "wat te doen als-ie niet start", loop dat eens na.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nope, die staat ook op Run (vergeten te vermelden).
Ik ga ff MF doorspeuren, tnx

Edit:
Victory! Na wat speurwerk ff wat geprobeerd, de startknop heel hard induwen. Dat werkte! Startmotor ging rond! Binnenkort dus even de rechterhendel uit elkaar trekken (denk los contactje dan ofzo, of mss geoxideerd van binnen)

[ Voor 62% gewijzigd door -tom-562 op 19-06-2010 12:15 ]

Vaak bu'j te bang!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hehe, ws hetzelfde gezeik als je ooit met contactsloten hebt (bij yamaha is het dramatisch, maar iedere andere motor kan er ook last van krijgen)
Iedereen maakt net een iets andere beweging bij het omdraaien van de sleutel (of het indrukken van de startknop, of wat dan ook) en dan slijt het in.
Probeert iemand anders de sleutel om te draaien dan lukt het met geen mogelijkheid, terwijl de eigenaar dr naar kijkt en hij draait al :P

leeg

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik had laatste het vreemde fenomeen dat de mijne omsingeld was door andere motoren en dat ik 'm niet meer van alarm afkreeg. Ik moest onder het zadel de ontgrendelzender tegen het alarm aandrukken voordat het ding weer "safe" ging en ik 'm kon starten.

Was dat door storing van andere alarm signalen/frequenties van de overige motoren?

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/9386/10062010197.jpg

Dit is trouwens een Pilot Pure. Ik denk alleen dat deze persoon de bandenspanning te laag had staan.

Ik kwam op MF ook het volgende nog tegen.
Bandentest in de Duitse PS eindigt Pilot Pure stijf onderaan.

Pilot Pure 115 punten
BT 016 117
Metzeler Sportec 125
Continental 127
Dunlop Sportsmart 129
Pirelli Diablo Rosso Corsa 136

Test werd verreden op een BMW s1000rr
Dan komt de Pilot Pure er toch relatief slecht uit.
mphilipp schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:48:
[...]

Zijn ook het leukste. Een recht stuk is de snelste verbinding tussen 2 mooie bochten ;)

[...]

Ok, ik had geen idee dat het qua grip al zo snel voorbij kon zijn.
Het zijn helemaal geen slechte banden hoor en het is ook zeker niet snel voorbij. Ik merk alleen dat bij het laatste stukje als je echt plat gaat dat ze soms iets grip verliezen. Het is dan ook wel een band die daarvoor niet gemaakt is.

• RemcoDelft
4x2 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:16:
Hehe, ws hetzelfde gezeik als je ooit met contactsloten hebt (bij yamaha is het dramatisch, maar iedere andere motor kan er ook last van krijgen)
Sinds ik mijn '94 Yamaha Diversion wat WD-40 in het contactslot heb gegeven draait-ie weer als nieuw :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:48

martjah

Appel

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:59:
[...]

Sinds ik mijn '94 Yamaha Diversion wat WD-40 in het contactslot heb gegeven draait-ie weer als nieuw :)
2 yamaha's thuis staan. Fazer uit 2002 en 1tje uit 2003.

beide met zo'n #$%#$% slot. Op den duur weet je hoe je moet wiebelen met je sleutel maar toch.
daarom maar een kawasaki gekocht :P

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:36:
Nou bij nieuwe olie is hij tot aan de redline niet rauw, hij vibreert dan ook niet zo hevig. Vibreren begint dan naar gelang de kilometers langzaam terug te lopen tot nu al bij 6k rpm. Hij trilt dan aanzienlijk meer en klinkt gewoon niet lekker, met nieuwe olie klinkt hij beter.
Tja, die van mij trekt ook beter in het middengebied als ik het kuipruitje gewassen heb......maar hoe zie jij dat precies? Als olie zo slecht smeert dat je het kunt horen aan het motorgeluid is er naar mijn idee sprake van forse motorschade.

De trillingen waar je het over hebt worden eerder veroorzaakt door niet eenparing lopen (verlopen van klepspeling, carbs dus niet synchroon etc) dan door verouderde olie. En mochten ze wel worden veroorzaakt door slechte smering, dan zal het niet worden opgelost met nieuwe olie.

I reject your reality, and substitute my own.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:58:
[...]
Tja, die van mij trekt ook beter in het middengebied als ik het kuipruitje gewassen heb......maar hoe zie jij dat precies? Als olie zo slecht smeert dat je het kunt horen aan het motorgeluid is er naar mijn idee sprake van forse motorschade.

De trillingen waar je het over hebt worden eerder veroorzaakt door niet eenparing lopen (verlopen van klepspeling, carbs dus niet synchroon etc) dan door verouderde olie. En mochten ze wel worden veroorzaakt door slechte smering, dan zal het niet worden opgelost met nieuwe olie.
Mee eensch! Hooguit dat een doosje nieuwe vonkjes voor de bougies of de accukabel ontkalken nog helpt... :+

• PilatuS
  • Niet online
Na nog een avondje dingen uitgezocht te hebben ben ik er wel uit. Het wordt een setje Dunlop Sportsmarts. Die komen bij diverse testen er erg goed uit. Ook mensen die reden met de Pilot Power 2CT's zijn positiever over deze banden dan over hun oude banden.

Nou zit er op nog geen 5km van mij een zaak die gespecialiseerd is in het monteren van motor en autobanden. De prijzen bij die zaak zijn erg redelijk en voor 13 euro extra komen ze ook nog eens aan huis. Binnenkort maar even online de banden bestellen en een afspraak maken bij die zaak voor het monteren.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mooi, ik had niet verwacht dat er een forum hier over ging. Deeltje 14 al...
Ben ik nog wel even bezig om up-to-date te komen.
Maar om meteen met de deur in huis te vallen. Word er onder de tweakers ook tochten georganiseerd? Zou wel top zijn. Ben namelijk in mijn vriendenkring de enige met een motor (cagiva raptor 650, mat zwart)

Meer dan ik dacht...

• PilatuS
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:38:
Mooi, ik had niet verwacht dat er een forum hier over ging. Deeltje 14 al...
Ben ik nog wel even bezig om up-to-date te komen.
Maar om meteen met de deur in huis te vallen. Word er onder de tweakers ook tochten georganiseerd? Zou wel top zijn. Ben namelijk in mijn vriendenkring de enige met een motor (cagiva raptor 650, mat zwart)
Voor een toertocht ben je net 1 week te laat. Vorige week was er van GoT een rit.

Got Motorrit 2010

Heb nog wel iemand horen roepen om er deze zomer nog 1tje te doen, dus wie weet. Als je regelmatig tochten wil gaan rijden kan je beter op Motor-Forum terecht. Hier op GoT is eigenlijk maar 1x per jaar een tocht.

• _Apache_

_Apache_

For life.

snars schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:58:
[...]
:+
Wellicht is het mijn 'gut-feeling' die er naast zit. Maar het trillen was aanzienlijk minder na een beurt waarbij ze de olie gewisseld hebben en niets aan de klepstelling of carburateurs gedaan. Dan is het mijn nuchtere verstand deze redenatie maakt.

Het is niet zozeer trillen of motor schade, maar wat ik zei, dat hij rauw klikt op toeren, in plaats van het grommen of fluiten van een vier-in-lijn.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:56:
[...]

Voor een toertocht ben je net 1 week te laat. Vorige week was er van GoT een rit.

Got Motorrit 2010

Heb nog wel iemand horen roepen om er deze zomer nog 1tje te doen, dus wie weet. Als je regelmatig tochten wil gaan rijden kan je beter op Motor-Forum terecht. Hier op GoT is eigenlijk maar 1x per jaar een tocht.
Jammer dat ik net te laat ben. En ik rij ook soms met andere clubs mee.
Vind dat meestal wel gezellig. En elke tour is er 1 ;)
Ik hou het hier iig ook in de gaten.

Meer dan ik dacht...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't Staat een ieder natuurlijk vrij om "zomaar" eens een keer iets te "organiseren", hè :)

Toolkit heeft nog steeds 't geweldige aanbod open staan om aan de andere kant van de plas eens te komen sturen en ik had, samen met "Wokschotel" in 2008 nog een najaarsrit ingepland gehad door het land van Maas & Waal, dus één rit per jaar..... :N

Je kunt natuurlijk altijd afwachten tot een ander wat organiseerd (en zoveel werk is dat niet), maar een beetje eigen initiatief wordt hier op GoT ooit wel verwacht én gewaardeerd :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Hm wat ik mij nu afvraag: om aan de luchtfilter te geraken, moet de tank omhoog. Hoe zit het dan met de benzine in de tankt, moet die niet eerst eruit? Hoe gaat dat in zijn werk?

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 08:25:
Hm wat ik mij nu afvraag: om aan de luchtfilter te geraken, moet de tank omhoog. Hoe zit het dan met de benzine in de tankt, moet die niet eerst eruit? Hoe gaat dat in zijn werk?
Dat ligt helemaal aan het type motor... Handig om er bij te vermelden!
Bij mij (Yamaha Diversion XJ600S) lekt de tank niet als ik de slangen van het benzinekraantje afhaal (beginnen met de vacuum-slang). Uiteraard lekt er wel iets uit de benzineslang zelf.
Een werkplaatshandboek kan uitsluitsel geven.

Verwijderd

CBR600F4

Ik kan mij zo uit het hoofd niet herinneren dat daar iets van in stond, maar ik zal het mog eens nakijken in de wphb.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:09:
CBR600F4

Ik kan mij zo uit het hoofd niet herinneren dat daar iets van in stond, maar ik zal het mog eens nakijken in de wphb.
Bij mijn motor kan ik de benzinetank gewoon omhoog doen zonder een slang los te maken. Laat staan dat er benzine uit moet. Hangt natuurlijk van de motor af, maar ik kan dus het luchtfilter vervangen door alleen de tank omhoog te doen, verder niets.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Gisteren eens even de schade aan de ZX-7R opgenomen. Damn dat gaat best hard; volledige uitlaat; subframe, wat kuipdelen en hij is al bijna economisch total-loss :(

Als het goed is krijg ik vandaag of morgen het totaaloverzicht; dan dat maar eens richting de verzekering sturen en kijken wat de schade expert er van gaat zeggen.

Yamaha MT-09

• Chevy454
  • Niet online
Bergie schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:57:
Gisteren eens even de schade aan de ZX-7R opgenomen. Damn dat gaat best hard; volledige uitlaat; subframe, wat kuipdelen en hij is al bijna economisch total-loss :(
Welcome to my world

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Net een bod uitgebracht op een Diversion 900 uit 1995 in Belgie. Met een beetje geluk kan ik hem aankomende week bekijken en rijden en als hij bevalt zet ik hem op de trailer naar Nederland.
Keuren, BPM, wegen en kentekenbewijs komen ongeveer neer op 300,- als ik het goed heb opgezocht en berekend. Motor wordt gekocht voor 1600,-

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:53:
[...]

Inkoppertje: dodemansknop?! Je zal niet de eerste zijn...

Op MF loopt een topic met "wat te doen als-ie niet start", loop dat eens na.
Probleem is nu helemaal opgelost. Ik heb het armatuur uit elkaar gehaald. Zat vol met beestjes en spinnenwebben (motor heeft een jaartje buiten gestaan). Alles goed schoongemaakt en weer gemonteerd, en de startmotor ging weer rond (alleen was de accu nu leeg :P).

Hier nog wat picca's. Heb de motor gepoetst
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/65xxyh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/3348d3k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5eh4r9.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 20-06-2010 16:59 ]

Vaak bu'j te bang!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:46
-tom-562 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:20:
[...]

Probleem is nu helemaal opgelost. Ik heb het armatuur uit elkaar gehaald. Zat vol met beestjes en spinnenwebben (motor heeft een jaartje buiten gestaan). Alles goed schoongemaakt en weer gemonteerd, en de startmotor ging weer rond (alleen was de accu nu leeg :P).

Hier nog wat picca's. Heb de motor gepoetst
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oooeh een Impulse :o Keer op de niet gekuipte versie gereden van een kennis van mij, even gedaan aan motorruil, gelijk de eerste en laatste keer :+

Verwijderd

Weet iemand hoe een elektronisch gecodeerde sleutel eigenlijk werkt? Wat zit er in de sleutel en hoe wordt dit geidentificeerd. Waar en hoe gebeurt dit in de motorfiets opdat de ontsteking onderbroken wordt als er geen gecodeerde sleutel gebruikt wordt?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Paul Hewson schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:54:
[...]

Oooeh een Impulse :o Keer op de niet gekuipte versie gereden van een kennis van mij, even gedaan aan motorruil, gelijk de eerste en laatste keer :+
Moet ik dat als positief of als negatief opvatten :P

Vaak bu'j te bang!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Aangezien ik sinds kort elke dag 40 min moet pendelen volstaat mijn VX800 niet echt meer om naar mijn werk te pendelen. Ik ben dan ook eens aan het uitkijken voor een andere motor.
Vereisten: véél koppel, kofferset mogelijk en aangenaam voor bijzitter.

Eerst wat zitten kijken naar de Honda Deauville. Lijkt me erg mooie motor, en 2dehands voor een prikje te vinden. Ik maak me echter wat zorgen over de kracht van die motor. 650cc lijkt me niet echt veel. Ongeveer zelfde vermogen als mijn VX800, maar minder koppel :( .
Niet echt dat ik die kracht nodig heb hoor. Ik ben geen racer en rijd meestal niet zo sportief, maar ik wil wel op een rechte baan even de gas kunnen opensmijten en het "FUUUUUUCKKKING HELL WTF ZAAALIG" kriebels-in-de-buik adrenaline-rush gevoel kunnen voelen :) .

Wat denken we van de Suzuki V-Strom? 1000cc aan heerlijke 2-cylinder power, meer dan genoeg.
Grote kofferset erbij, mooi zadel voor de vriendin. Lijkt me toppertje, ik word verliefd denk ik.
Ervaringen? Suggesties voor alternatieven natuurlijk ook altijd welkom.

• PilatuS
  • Niet online
Wat denken we van de Suzuki V-Strom? 1000cc aan heerlijke 2-cylinder power
Lijkt mij een goede keuze. Als je het belangrijk vind dat ie ook op lage toeren veel koppel heeft dan is een 1000cc 2 cilinder denk ik de beste keuze. Dan zou ik sowieso niet voor een 4 in lijn gaan. De V-Storm heeft hetzelfde blok als de SV1000S die ik heb, bij het gas optrekken op lage toeren trekt ie heerlijk.

Verder niet veel verstand van motoren in de klasse die jij zoekt. De Triumph Tiger is ook een prachtige fiets, maar waarschijnlijk buiten je budget.

Edit: Zuinig is dat blok trouwens niet. Op plaatjes van de V-Strom ziet ie er exaxt hetzelfde uit als het blok dat ik heb, geen idee of ie verder nog iets aangepast is en het verbruik dus anders is. Als ik een beetje sportief rij dan haal ik 1:14. Als ik het rustig aan doe is 1:17 te halen, maar daar houd het ook wel op. Dus voor woon/werk misschien niet het ideaale blok.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2010 23:09 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:03:
[...]

Lijkt mij een goede keuze. Als je het belangrijk vind dat ie ook op lage toeren veel koppel heeft dan is een 1000cc 2 cilinder denk ik de beste keuze. Dan zou ik sowieso niet voor een 4 in lijn gaan. De V-Storm heeft hetzelfde blok als de SV1000S die ik heb, bij het gas optrekken op lage toeren trekt ie heerlijk.

Verder niet veel verstand van motoren in de klasse die jij zoekt. De Triumph Tiger is ook een prachtige fiets, maar waarschijnlijk buiten je budget.
Probleem van de V-Strom 1000 is dat hij erg geknepen is ivm de emissie eisen. De 650 rijdt (zeker in lage toeren) een stuk prettiger dan de 1000. de 1000 hort en stoot vrij erg bij constante snelheden, helaas.
PilatuS schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:03:
[...]

Edit: Zuinig is dat blok trouwens niet. Op plaatjes van de V-Strom ziet ie er exaxt hetzelfde uit als het blok dat ik heb, geen idee of ie verder nog iets aangepast is en het verbruik dus anders is. Als ik een beetje sportief rij dan haal ik 1:14. Als ik het rustig aan doe is 1:17 te halen, maar daar houd het ook wel op. Dus voor woon/werk misschien niet het ideaale blok.
Is inderdaad hetzelfde blok, maar dan houd de vergelijking ook op. De hele vermogenskromme van een DL 1000 is anders dan die van de sv ;)

[ Voor 40% gewijzigd door M3rcury op 20-06-2010 23:10 ]

No signature required.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

M3rcury schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:09:
Probleem van de V-Strom 1000 is dat hij erg geknepen is ivm de emissie eisen. De 650 rijdt (zeker in lage toeren) een stuk prettiger dan de 1000. de 1000 hort en stoot vrij erg bij constante snelheden, helaas.
1000 rijdt vooral kut zo rond de 30 a 40 kilometer per uur, en dat is nou net de snelheid die ik vaak gebruik bij files, alleen wat dat betreft zou ik al de 650 kiezen. Al heeft de 650 wel een minder 'wtf, geil die snelheid :9', wat je bij de 1000 wel hebt als je hem ff doortrekt vanaf de 100 :+

Maarja, de 1000 zuipt ook redelijk, 1:16 ofzo, de 650 is ruim boven de 1:20 :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1 ... 196 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.