Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 195 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.061 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:05
DECOY88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:59:
verwacht maar niet teveel van de anwb. ze mochten 1 keer komen om te melden dat ik via de verzekering word afgesleept. en de 2e keer kwam hij me gaskabel oplappen waarvan hij toevallig nog een stukkie van had liggen maar tekort geknipt dus kan hij ook weer voor niks vertrekken. dus zelf de buitenmantel maar ingekort ringsleutel aan het eind geknoopt en duimgas gemaakt.
Hij heeft me weten te verbazen :+

Dit miste ik:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/27k5ePRIwbAmsXfUN66iU49s/thumb.jpg

En dit hebben we er van gemaakt. Met de nadruk op we, want ik moest het bedenken, maar ach, he got the tools!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yCZES5gNBbOe73kL3RUCtaH5/thumb.jpg

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je moet het inderdaad zelf verzinnen en hopen dat ze de spullen mee hebben waarom je hebt gevraagd.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zow dat was me het dagje strand wel. Er popte ineens een zwarte Volvo in mijn spiegels toen ik wat vlotjes N44/A44 reed maar die haakte toch af.

Het is wellicht niet goed voor het blok (weet ik eigenlijk niet) maar het ging lekker gassen remmen gassen brullen.

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
dat is gelukkig niet die zwarte volvo geweest die ik laatst heb klemgereden >:)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:13:
dat is gelukkig niet die zwarte volvo geweest die ik laatst heb klemgereden >:)
Het kan zo simpel zijn hea

>>>>>Brooooaaaarp BROOOOAAAAARRRRRP, HIT THE FAKKIN BREEKS>....O we're clear BRoooaaaarp BRooooooaaaaarp BROOOAAAAAARPPP

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

Laatst een zwarte Volvo een tik op het dak gegeven... ramde me zowat van de trapfiets 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
was een onderzoek naar een groepje fietsers die andere fietsers beroofde dus ging hij met zijn volvo op en neer over het fietspad rijden. dus op een gegeven moment met me fiets maar klem gereden en wat hij hier moest. 3 dagen later stond het hele verhaal in de krant. was een zwarte s 40 kenteken intussen uit me telefoon gehaald.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
MailMan schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:55:
[...]

Misschien dat je hem oerlelijk vindt, maar kijk eens naar een BMW K75 (S of RT) of K100 (RT of LT).
Tourmotor: Check
Geen Italiaan: Check
600cc of meer (net geen 75kW, maar wat mij betreft genoeg power): Check
Budget 2000: Check
Om mezelf even te quoten: http://www.motor-forum.nl.../275261/BMW-K-75-S-1.html

Wat minder pk's (75) maar soepel lopende 3 cilinder die echt nog heel wat km's mee zou moeten gaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk, als dat nou een RT geweest was... :z

* dion_b moet nog even een paar weken geduld hebben - en gaat dan gezien prijsverschil mogelijk sowieso in UK kopen

Oslik blyat! Oslik!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:04:
[...]

Om mezelf even te quoten: http://www.motor-forum.nl.../275261/BMW-K-75-S-1.html

Wat minder pk's (75) maar soepel lopende 3 cilinder die echt nog heel wat km's mee zou moeten gaan.
* teacher is al blij dat hij nu eens niet degene is die met een BMW K aankomt :D

Wise enough to play the fool

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het idee was om de ZX9R volgend jaar in te ruilen voor een Z1000.
Een meer relaxte zit en je hoeft niet steeds zo hard te gaan. Vandaag weer even 250km/h aangetikt.
Met de Z1000 kon je dan meer relaxt op de openbare weg te rijden zonder pijn aan je polsen te krijgen.
Een strak plan totdat mijn oom de ZX9R vandaag liet vallen :o :( :'( ;(

Topkuip, scherm, zijkuip gebarsten. Subframe krom, knipperlicht eraan, tank gedeukt,...
Goh, denk dat de inruilwaarde 0 is :(

2 jaar geleden iets van 1000km gereden, vorig jaar 500km en dit jaar was het de eerste rit notabene :(
Het motorrijden heeft vandaag een dieptepunt bereikt, tijd om te stoppen. Dit is gewoon niet meer leuk. Zo wordt het nog echt: Kan Altijd Weer Afstappen, Steeds Allerlei Klere Irritaties :'(

En dan ook nog met familie, ja dat is dan helemaal leuk... Ergo: het motorrijden op straat is voorbij.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2010 00:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

Laat dit je niet tegen gaan staan. Koop gewoon een goede, lekkere naked (zoals de Z1000) en als niemand hem laat vallen heb je er de komende tijd alleen maar plezier en geen gedoe mee :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54

martjah

Appel

een beetje familie doet ook gewoon de schade vergoeden.

alleen een gek zou zeggen: ach, je bent familie, laat al die schade maar zitten want dat is jou probleem niet.

ik zou kijken of er wat te regelen is met de verzekering. (Oom loopt langs, struikelt en valt tegen de motor op)

[ Voor 25% gewijzigd door martjah op 14-06-2010 00:53 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Exigence schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:44:
Laat dit je niet tegen gaan staan. Koop gewoon een goede, lekkere naked (zoals de Z1000) en als niemand hem laat vallen heb je er de komende tijd alleen maar plezier en geen gedoe mee :)
Ik rijd al te weinig en ik heb al geen tijd. Het is dat ik beloofd had om te gaan rijden anders was ik het niet eens gaan doen. Maar na vandaag hoef ik dat niet meer te doen. Heel erg veel zonde van mijn mooie ZX-9R. Heb er zelf misschien maar 2000km mee gereden.

Nee, ik koop geen andere motor.
martjah schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:52:
een beetje familie doet ook gewoon de schade vergoeden

alleen een gek zou zeggen: ach, je bent familie, laat al die schade maar zitten want dat is jou probleem niet.
Klopt maar daar schiet ik nog niets mee op. Zal toch snel richting de 2000 euro gaan qua schade. Ben nu alternatieven aan het bekijken zoals een racekuip. Het rijden op straat is nu definitief gedaan in mijn ogen.

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2010 01:03 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Exigence
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

Je hebt geen tijd om te rijden op straat maar wel op het circuit?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zit je nou ineens jezelf van rijden te weerhouden en een beetje negatief te doen omdat iemand anders je motor heeft laten vallen? Slopen is kopen, brokken is dokken, ook famillie? Ga lekker rijden als jij dat wil!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

dion_b schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:06:
Kijk, als dat nou een RT geweest was... :z

* dion_b moet nog even een paar weken geduld hebben - en gaat dan gezien prijsverschil mogelijk sowieso in UK kopen
Moet je wel uitkijken dat je stuur niet rechts zit :+

@KAWASAKI acroniem _/-\o_ :D _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

Chevy454 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:35:
Een strak plan totdat mijn oom de ZX9R vandaag liet vallen :o :( :'( ;(
[knip]
En dan ook nog met familie, ja dat is dan helemaal leuk... Ergo: het motorrijden op straat is voorbij.
Oh...je oom betaalt niets? Dit is wel heel erg typisch...hij gaat op z'n bek, dus hij mag alles dokken. Het mag jou niets kosten, dus ook geen no-claim als je motor all-risks is verzekerd.
Of ben jij veel te aardig tegen familie?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 16:21

André

Analytics dude

Chevy454 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 01:01:
[...]

Het rijden op straat is nu definitief gedaan in mijn ogen.
Omdat een oom je motor aan gort rijd?

• Tylen
  • Laatst online: 09:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Spiegeltjes zijn binnen _/-\o_
Mooie kwaliteit voor weinig geld ;)

Alleen te druk deze hele week om ze erop te zetten :(

Eerst Woensdag de eerste dag op de S1000RR. KAn niet meer wachten :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TiMMieJ
  • Laatst online: 15-01 13:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Tylen schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:19:
Spiegeltjes zijn binnen _/-\o_
Mooie kwaliteit voor weinig geld ;)

Alleen te druk deze hele week om ze erop te zetten :(

Eerst Woensdag de eerste dag op de S1000RR. KAn niet meer wachten :(
Super om te horen dat ze goed zijn!

Ik heb van het weekend op de CBR van mijn broertje voor het eerst een KD gedaan. Gewoon een mooie bocht op een industrieterrein gevonden en schoongeveegd. Daarna rustig zit en bochten techniek gaan oefenen. Na een half uurtje was het een feit en is de linker knie naar de grond gegaan. Verder is de rechter er nog niet. Als ik straks de Buell heb verkocht gaan we eens een Circuitdag boeken! Heb er zoveel zin in _/-\o_

• Tylen
  • Laatst online: 09:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HAhaha lekker gevoel he de eerste kneedown ;)

Heb je je vrouw/vriendin al ingelicht dat je er dan een dure hobby bij krijgt? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wormaap
  • Laatst online: 09:47
Tylen schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:22:

Heb je je vrouw/vriendin al ingelicht dat je er dan een dure hobby bij krijgt? :P
Dat inlichten zou ik toch maar héél voorzichtig doen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:22:

Zkz en ik ben vrijgezellig dus de keuze is weer wat beperkter geworden ;). Nu volop oefenen he! Heb het RA boek al liggen en ben daar in bezig. Heb nog teveel last van een rekstok merk ik al snel.

Maar ach Dure hobby maar wel super gaaf :D

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn auto verkocht. Vanaf nu ben ik fulltime motorrijder!

naja, tot de eerste sneeuw valt dan...

Verwijderd

Ik ben mij wat aan het inlezen over wat aftermarket spul.

Zo vind ik:

K&N luchtfilter:
- uitwasbaar en herbruikbaar. 1x kopen dus en je komt er voor de rest van de levensduur van die motor mee toe, is wel een leuk voordeel.
- zou minder restrictief aan de inlaat zijn, hoger luchtdebiet en dus hogere performance (vooral icm dynojetkit en full uitlaatsysteem) Dit pro-argument boeit nu eigenlijk niet, hoewel een "vrijer ademende motor" wel aanspreekt, zal over de ganse lijn wel een soepeler draaiende motor geven.
- Maar de grote vraag: filtert dat ding wel even goed als de standaard Honda-luchtfilter (die niet herbruikbaar is)? Belangrijk is natuurlijk dat de lucht goed gefilterd wordt en dat het aantal & grootte van partikels niet stijgt bij een K&N filter. Iemand die daar ervaring mee heeft of iets zinnigs over kan zeggen?

K&N oliefilter:
- zou ook weer minder drukval over de filter hebben als standaard oliefilter.
- ook hier weer dezelfde grote vraag: hoe goed filtert dat ding (grootte en aantal partikels)?

NGK irridium bougies ipv de standaard NGK bougies:
- levensduur veel hoger (wordt niet echt betwist)
- zuiniger (wordt betwist door gebruikers)
- meer performance (wordt betwist door gebruikers)
- koude motor start er vlotter me en draait ook soepeler (wordt betwist door gebruikers)
De voordelen zijn dus discutabel: de ene beweert het verschil wel degelijk te merken, de andere zegt dat het alleen merkbaar is in de geldbeugel. Ik persoonlijk denk dat het bij een goed draaiende en afgestelde motor waarvan de standaard bougies in goede staat zijn, een overstap naar irridium niet merkbaar zal zijn. Is de afstelling van de motor niet ideaal dan zal dit misschien wel eens een merkbaar verschil kunnen geven.
Ze zijn wel aanzienlijk duurder, maar de hogere levensduur verantwoordt het sowieso wel.

Iemand ervaring met zulke aftermarketonderdelen? Zijn ze inderdaad op alle vlakken wel degelijk een verbetering of zijn er ook addertjes onder het gras (bv mindere filtering van partikels bij de filters)?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Van die irridium bougies heb ik gelezen dat het bij een 1 of 2 cilinder meer uitmaakt dan bij een 4 cilinder. Verhalen gelezen van mensen met 1 en 2 cilinders die een merkbaar verschil hadden. Wat ik van 4 cilinders lees is dat het geen verschil maakt, of in ieder geval een zo erg klein verschil dat het niet merkbaar is.

Wat dat betreft zou ik het alleen kopen voor een 1 of 2 cilinder fiets.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:53:
Belangrijk is natuurlijk dat de lucht goed gefilterd wordt en dat het aantal & grootte van partikels niet stijgt bij een K&N filter. Iemand die daar ervaring mee heeft of iets zinnigs over kan zeggen?
Ik heb een K&N filter in mijn RT zitten en ben er tevreden over. Het geeft wat meer geluid (aanzuiggeluiden worden minder gedempt) en de motor ademt beter. Ik heb eigenlijk het hele traject bij mij aangepast (filter, aanzuigbuizen, uitlaatbochten en einddemper) om het beruchte onregelmatige lopen van de BMW boxers tegen te gaan. En dat is gelukt. Loopt als een tiet en heeft nog een mooier geluid ook. ;)

Er zijn verschillende kampen (zoals altijd). Er zijn zelfs verhalen te vinden dat K&N filters schadelijk zouden zijn omdat er tóch nog fijn zand e.d doorgelaten wordt. Ik denk dat er best een aantal gevallen zullen zijn van mensen die er schade van ondervinden, maar dat dat juist uitzonderingen/speciale gevallen zijn. Ik weet iig wel dat ze niet geschik zijn voor woestijn enzo. Daar is er zoveel heeeeel fijn stof, dat er niets beter is als een schuimpje met een beetje olie. Daar komt geen korrel doorheen.

Over oliefilters weet ik niets. Zo'n iridium heb ik ook, en ik merkte eigenlijk geen verschil. Er zijn hele kuddes BMW rijders die zweren dat het een openbaring voor ze was, maar ik denk dat ze het gedaan hebben voor een beurt of met een slechte bougie erin. Dan is een nieuwe altijd een verbetering. Ik heb eerst een tijdje na een beurt met een origineel gereden en heb toen de Iridium in gedaan en merkte niets. Toch heb ik er nu weer eentje gekocht voor de Tenere. Ook dat is weer aangeraden door de deskundigen. Ik ben benieuwd. Maar met een gewone bougie loopt ie ook, dus het is een keuze. Verwacht er geen wonderen van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

- Maar de grote vraag: filtert dat ding wel even goed als de standaard Honda-luchtfilter (die niet herbruikbaar is)? Belangrijk is natuurlijk dat de lucht goed gefilterd wordt en dat het aantal & grootte van partikels niet stijgt bij een K&N filter. Iemand die daar ervaring mee heeft of iets zinnigs over kan zeggen?
Zelfde oppervlak, meer lucht dr doorheen, kan niet anders dan dat ie minder tegen kan houden ;)

Oliefilter is hetzelfde verhaal (ben benieuwd wat die drukval is, zal wel weer iets in de orde van 0,1 bar verschil zijn)

leeg

Verwijderd

Momenteel is m'n motor binnen voor groot onderhoud. Ik zal dus nog zien of ze luchtfilter en bougies vervangen hebben. Indien zo zal het dus sowieso niet voor direct zijn die K&N en die NGK irridium.

Als ik er wat op door google en lees op MF, dan lijkt het wel degelijk zo dat een K&N meer stofdeeltjes doorlaat. Ook moet doorgaans de carbs (A/F verhouding) opnieuw goed afgesteld worden omdat hij door de grotere luchtdoorvoer anders te arm gaat lopen. Daar ga ik me dus niet direct mee bezig houden als de motor nu net uit onderhoud terugkomt en afgesteld is. Als het komt gaat het eerder op lange termijn zijn.

De irridium bougies gaan er denk ik wel inkomen als het tijd is: ook als het maar een klein beetje verschil maakt (eventueel niet merkbaar) of zelfs geen, dan is het het in principe nog waard vanwege de betere levensduur.

Nu dus eerst afwachten (vol ongeduld) wat het onderhoud geeft en wat er allemaal aan gedaan gaat zijn. Vandaar verder kijken. Als de motor dan perfect draait en goed koud start ga ik er niet te veel aan liggen veranderen.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik ben mij wat aan het inlezen over wat aftermarket spul.

Zo vind ik:

K&N luchtfilter:
- uitwasbaar en herbruikbaar. 1x kopen dus en je komt er voor de rest van de levensduur van die motor mee toe, is wel een leuk voordeel.
- zou minder restrictief aan de inlaat zijn, hoger luchtdebiet en dus hogere performance (vooral icm dynojetkit en full uitlaatsysteem) Dit pro-argument boeit nu eigenlijk niet, hoewel een "vrijer ademende motor" wel aanspreekt, zal over de ganse lijn wel een soepeler draaiende motor geven.

K&N oliefilter:
- zou ook weer minder drukval over de filter hebben als standaard oliefilter.
- ook hier weer dezelfde grote vraag: hoe goed filtert dat ding (grootte en aantal partikels)?

NGK irridium bougies ipv de standaard NGK bougies:
- levensduur veel hoger (wordt niet echt betwist)
- zuiniger (wordt betwist door gebruikers)
- meer performance (wordt betwist door gebruikers)
- koude motor start er vlotter me en draait ook soepeler (wordt betwist door gebruikers)
De voordelen zijn dus discutabel: de ene beweert het verschil wel degelijk te merken, de andere zegt dat het alleen merkbaar is in de geldbeugel. Ik persoonlijk denk dat het bij een goed draaiende en afgestelde motor waarvan de standaard bougies in goede staat zijn, een overstap naar irridium niet merkbaar zal zijn. Is de afstelling van de motor niet ideaal dan zal dit misschien wel eens een merkbaar verschil kunnen geven.
Ze zijn wel aanzienlijk duurder, maar de hogere levensduur verantwoordt het sowieso wel.

Iemand ervaring met zulke aftermarketonderdelen? Zijn ze inderdaad op alle vlakken wel degelijk een verbetering of zijn er ook addertjes onder het gras (bv mindere filtering van partikels bij de filters)?
Je zal nu veel theorieën krijgen waarom een K&N minder goed is. Aangezien ik zniet alle theorien kan nagaan, hou ik het op ervaringen. Ik ken uit eerste hand iemand (iemand die ik erg goed ken en met wie ik samen rally's rijd), die heeft al 18 jaar 1 en de zelfde K&N-filter in zijn motor zitten. Heeft 5 rally's achter de rug met die ene zelfde filter, en heeft al 150.000 kilometer op zijn 1-cilinder staan!

Ik heb er zelf ook al twee rally's mee gereden, en ik kwam dit jaar op een etappe stil te staan omdat ik op een duin mijn luchtbox vol zand heb lopen blazen. Het luchtfilter kwam dus vol te zitten en liet niks meer door. Daar waar een schuimfilter het zand er doorheen zou zuigen. Nadeel is dus dat je stil komt te staan (had niet meer genoeg vermogen om de duinen op te rijden), voordeel is dat ik in het bivak gewoon mijn filter schoon kon maken en dat ik verder kon rijden.

Je moet ze alleen wel goed behandelen. Je moet ze niet gaan uitblazen of iets in die richting want dan gaan ze stuk.

Anyway, ik zweer bij K&N voor mijn motor.

Makerij Hofman

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
afaik hebben K&N's "meer" oppervlak per vierkante centimeter. Originele luchtfilters zijn vaak 1 vlak stuk schuim/haartjes/whatever, terwijl de K&N inlegfilters een golfpatroon hebben, waardoor de oppervlakte groter wordt :+

Ik weet wel dat ori filters vaak en snel vrij dicht gaan zitten :)

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

waar halen jullie eigenlijk jullie olie? Online of bij de dealert?

Ik zoek 4l half-synthetische olie voor mijn fzr en wil niet de hoofdprijs betalen. En gezien de prijzen op internet erg sterk variëren (tussen de 42 en de 65 euro voor dezelfde fles) wil ik graag weten waar het 't cheapest te krijgen is 8)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit het toevallig net op te zoeken, prijs bij m'n dealer is 42.50, dus ik ga het lekker daar halen. Op het inet is het ongeveer even duur.

• DECOY88
(overleden)
www.louis.de 2x 4L en 1x1L voor 60,80 op de mat. mag dan wel geen castrol of zo wezen maar ja het smeert en met 1000 km is er weer minimaal een liter verdampt.

1L 6,95 10038450
4L 22.95 10038451

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 14-06-2010 19:14 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
DECOY88 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:09:
www.louis.de 2x 4L en 1x1L voor 60,80 op de mat. mag dan wel geen castrol of zo wezen maar ja het smeert en met 1000 km is er weer minimaal een liter verdampt.
Daar haal ik het ook. Af en toe (vorige week nog) was het opeens een paar dagen in de aanbieding, 15 i.p.v. 23 euro per 4 liter. Helaas had ik het daarvoor al gekocht. En ik kwam pas een andere (Duitse) webshop tegen waar het ook voor 14 euro per 4 liter te vinden is.

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

KaWaReZ schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:56:
afaik hebben K&N's "meer" oppervlak per vierkante centimeter. Originele luchtfilters zijn vaak 1 vlak stuk schuim/haartjes/whatever, terwijl de K&N inlegfilters een golfpatroon hebben, waardoor de oppervlakte groter wordt :+
Ja forget it, ori filters zijn ook 9 vd 10x van die golfdingen.
Bij kawa wijken ze daar wel eens van af (nog wel meer motoren trouwens)

leeg

• komkommer

komkommer

Koffie

4x2 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:24:
[...]

Ja forget it, ori filters zijn ook 9 vd 10x van die golfdingen.
Bij kawa wijken ze daar wel eens van af (nog wel meer motoren trouwens)
Kijk, links gaten in schuim, rechts K&N. Zelfde oppervlakte, meer luchtdoorlaat, zelfs minder grote gaten! Ongeloveloos!

Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com//upload/schuimVSKN.jpg

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:44:
[...]
Je zal nu veel theorieën krijgen waarom een K&N minder goed is. Aangezien ik zniet alle theorien kan nagaan, hou ik het op ervaringen. Ik ken uit eerste hand iemand (iemand die ik erg goed ken en met wie ik samen rally's rijd), die heeft al 18 jaar 1 en de zelfde K&N-filter in zijn motor zitten. Heeft 5 rally's achter de rug met die ene zelfde filter, en heeft al 150.000 kilometer op zijn 1-cilinder staan!
Da's grappig, ik hoorde juist dat je met K&N juist niet het fijne zand in zou moeten gaan. Net als jij kan ik niet alle theorieën nagaan, maar ik vond het wel aannemelijk klinken dat een schuimpje meer zou tegenhouden. Dat is dus blijkbaar niet zo. Uiteindelijk hecht ik meer waarde aan praktijkervaringen van mensen die het allemaal écht gedaan hebben, ipv geleende kennis van een forum. Bij deze weer wat geleerd dus. Helaas heb ik net een vers schuimpje voor mijn Tenere besteld. Nou ja...hij wordt toch weggegeven.

BTW: even een andere vraag: is een kickstarter een nadeel of een voordeel? Ik heb een 34L Tenere en die heeft alleen kickstarter. Ik dacht dat het enerzijds een voordeel is omdat ie dan zelfs zonder accu of met kapotte stroomregelaar nog wil starten. Nadeel is dat als je in de duinen staat en hij wil niet 1-2-3 starten, je een beetje warm aanloopt... :X

Ik sprak iemand die het blijkbaar een enorm nadeel vind met het oog op de reis die we gaan maken en zelfs zei dat ik er een elektrieke starter van een 1VJ 3AJ op moet bouwen (zou zomaar passen). Maar ik denk dat de XT600 een behoorlijk betrouwbaar ding is en niet zomaar zal weigeren. Mits ie in goede conditie is uiteraard. Tot nu toe deed ie het meestal in 1-2x trappen. Ervaring?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 18:35

charrel

Cortisol4life..

Hij valt eerder uit op lastige passage's, dan is een electrische start wel handig omdat je op een bv. erg schuine helling staat. Had voor de drz400 een xr600 met kickstart, sloeg ie uit midden in de prut, dan is kicken best vervelend of op een steil stuk > niet te doen. Ben nu wel blij dat ik dan gewoon ff op het knopje druk.....
Zeker aan het eind van de dag als je wat moe wordt, groot voordeel.
mphilipp schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:13:
[...]

Da's grappig, ik hoorde juist dat je met K&N juist niet het fijne zand in zou moeten gaan. Net als jij kan ik niet alle theorieën nagaan, maar ik vond het wel aannemelijk klinken dat een schuimpje meer zou tegenhouden.
Vriend van me heeft een r1100s met voorheen een k&n filter, die had beduidend meer slijtate aan de nicasil cilinder wanden dan z'n vorige r1100s die ook nog 2x zoveel km's had gelopen. Volgens de motorzaak laat een k&n gewoon meer fijne troep door dan een standaard filter. De onderkant van de cilinderwanden was gewoon echt zichtbaar meer "gesleten".

[ Voor 46% gewijzigd door charrel op 14-06-2010 20:31 ]

Verwijderd

Hier op MF had men ook een test gequote waaruit bleek dat een K&N meer doorlaat. Spijtig dat niet gelinkt wordt naar de bron.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/27685/

• komkommer

komkommer

Koffie

Het ligt natuurlijk ook heel erg aan het type motor. De yamaha tenere's zijn er voor gemaakt en hebben een luchtfilterbox die luchtdeeltjes naar de buitenkant van een bocht in de luchtfilter slingeren, waar het weer wordt opgevangen. En het zijn geen moderne enduro's die veel meer toeren draaien en dus meer lucht naar binnen zuigen.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:13:
[...]

Ik sprak iemand die het blijkbaar een enorm nadeel vind met het oog op de reis die we gaan maken en zelfs zei dat ik er een elektrieke starter van een 1VJ 3AJ op moet bouwen (zou zomaar passen). Maar ik denk dat de XT600 een behoorlijk betrouwbaar ding is en niet zomaar zal weigeren. Mits ie in goede conditie is uiteraard. Tot nu toe deed ie het meestal in 1-2x trappen. Ervaring?
Mja, moeilijk. Mijn XT550 en TT600 hadden ook alleen kick en die startte inderdaad ook al-tijd met 1 of 2 trappen. In Nederland genoeg rottige situaties meegemaakt, maar het kickstarten niet als extreem vervelend ervaren. Ben wel bezig om op mijn motor een kickstarter te maken (want ik heb meegemaakt dat mijn accu leeg was).
Ik heb twijfels of je er zomaar een starter op kan bouwen. Volgens mij heb je nog wel wat tandwielen en wat asjes nodig. maar daar kan ik helemaal naast zitten.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:27:
[...]
Ik heb twijfels of je er zomaar een starter op kan bouwen. Volgens mij heb je nog wel wat tandwielen en wat asjes nodig. maar daar kan ik helemaal naast zitten.
Nu ik er over nadenk, zou de startmotor van een 1VJ moeten passen. Dat is nl een Tenere met elektriek+kick en het is hetzelfde blok. Ik zal het eens nakijken; ik heb de wph's.

Zoëven mijn eerste echte Ténéré klusavond afgesloten:
* toerentellerkabel vervangen (afgebroken op het blok en lekte daardoor olie)
* kmtellerkabel omgedraaid (had 'm al eerder vervangen, maar hij deed het niet). Nu werkt ie wel :?
* handvaten vervangen (nou ja...aan één kant zat niks en de ander zat met een tierap vast. Heb er schuimpjes o gezet
* Acerbis handkappen gemonteerd (RAM)
* Luchtfilter vervangen. Was wel nodig ook want het oude filter zat met een tierap vast; ik denk dat het een EML was. Beetje foute bezuiniging, die dingen kosten maar een paar €'s.

Voor de volgende keer staat nog de bougie en het oliefilter (+ olie verversen) op het programma.

• komkommer

komkommer

Koffie

Volgens mij kan Ratman op MF je wel vertellen wat je moet doen om er een starter op te zetten.

Makerij Hofman

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52
Ik ga binnenkort voor een helm kijken omdat ik toch wel een motor ga kopen na m'n lessen. Daarnaast is een eigen helm gewoon fijn en ik kan hem net zo goed nu kopen. Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer.

Wat ik ermee ga doen: Voornamelijk voor plezier rijden, soms ook omdat het moet, maar dat is incidentieel. Zo min mogelijk op de snelweg (zal natuurlijk wel gebeuren soms). Ook zal ik waarschijnlijk geen ritten maken langer dan een uur.

Een systeemhelm is leuk, maar niet echt nodig. Kost een stuk meer en is ook meer herrie.

M'n budget is eigenlijk max 100 euro, zeker omdat ik hem bijvoorbeeld niet voor woon-werk ga gebruiken. Ik heb een redelijk groot hoofd :) .

M'n vraag is dus een beetje: Wat zijn goede merken? Zijn er helmen die vooral in deze prijsklasse uitblinken? Etc :) .

Sowieso ga ik binnenkort naar een motorzaak om wat te passen en wat meer info te krijgen. Iemand daarvoor tips omgeving Gouda?

[ Voor 12% gewijzigd door TheJVH op 14-06-2010 23:05 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Killzone schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:03:
M'n budget is eigenlijk max 100 euro
Ga gewoon eerst eens kijken wat lekker zit. Puur op kosten sturen is per definitie fout. Dan koop je een helm die niet lekker zit en dat is irritant. Kijk wat fijn op je knar past (elk merk heeft zijn eigen pasvorm) en kijk dan uit de helmen die goed zitten desnoods de goedkoopste. Mijn ervaring is dat goede spullen (= niet de duurste maar ook niet de goedkoopste) de helft van het plezier zijn. Daarmee zijn slechte spullen een pretbederver. Mijn reisgenoten vonden mijn BMW regenoveral van €95 maar duur, maar zaten ondertussen zelf te tobben met lekkende en scheurende pakken. Sta je dan met je kostenbesparing en een nat kruis... 8)7

Aan de andere kant moet je eerst troep hebben gehad om goede spullen te kunnen waarderen. Je gaat er dan vanzelf meer geld voor over hebben.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja... Helmen...

Ga er van uit dat je motorrijden steeds leuker gaat vinden, en misschien wel eens op vakantie wil met de motor. Nu een helm kopen "die je niet veel gaat gebruiken" is zonde van je geld. Koop meteen een goede.

Ga naar een willekeurige winkel en ga helmen passen. Niet naar prijskaartjes kijken. Kies 3 modellen uit die goed zitten, en die je wat langer ophoudt. Ga desnoods met 1 of 2 modellen een stuk rijden. Koop de beste.

En als het een niet te dure is heb je geluk :+

Want ehh.. 100 euro is voor een helm nogal krapjes. 200/250 kan je wat leuks krijgen.

Rij vanaf gouda eens naar de motozoom in utrecht (en bestel daarna bij de louis.de), goedhart in bodegraven, hans van wijk in zoetermeer.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Heb ook al een helm gekocht voor ik een motor had. Die kan je dan gewoon bij gelegenheid eens gebruiken. Ik wou toen ook met redelijk beperkt budget eentje vinden, van zodra ik een motor zou aanschaffen kon ik nog altijd een nieuwe betere comfortabele aanschaffen. Ondertussen heb ik al 2 maanden een motor en ben best nog altijd tevreden met de toen aangeschafte helm: een Caberg Brutus van ongeveer 135 euro. Nog binnen een mooi budget en voor zijn prijs eigenlijk best nog een degelijke helm, prijs/kwalitiet is hij echt heel goed. Ik ben toen wel eerst een aantal winkels moeten afgaan en misschien wel 100 helmen op men kop gepast voor ik hem vond: voldeed aan budget, pastte perfect, voldoende degelijk en zag er ook nog eens goed uit.

Ondertussen begin ik wel te merken dat hij niet meer zo strak zit maar hij kan toch nog even mee voordat hij moet vervangen worden.

Dus gewoon goed rondkijken, heel veel passen en toch een goede degelijkheid proberen te vinden voor je budget. Uiteraard er wel rekening mee houden dat comfort minder is en pasvorm misschien wat sneller afneemt. Maarja als hij goed gediend heeft kan je daarna nog altijd een duurdere en comfortabelere aanschaffen.

• TheJVH
  • Laatst online: 00:52
Dat hou ik dan ook in gedachte, dat ik later altijd nog een betere kan kopen. Heb als arme student ook niet al teveel uit te geven, zeker omdat ik ook nog een motor wil kopen. De oude kan ik dan altijd nog als bijrijder helm gebruiken ofzo :) .

Daarnaast wil ik sowieso een goede helm kopen, wil inderdaad niet 'hij is goedkoop, dus doe maar' doen :) .

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Killzone schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:03:
Ik heb een redelijk groot hoofd :) .

M'n vraag is dus een beetje: Wat zijn goede merken? Zijn er helmen die vooral in deze prijsklasse uitblinken? Etc :) .
Hoeveel cm omtrek heeft jouw hoofd? (horizontaal gemeten vanaf de wenkbrauwen naar achter)

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Laatst online: 02:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Killzone schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:57:
Dat hou ik dan ook in gedachte, dat ik later altijd nog een betere kan kopen. Heb als arme student ook niet al teveel uit te geven, zeker omdat ik ook nog een motor wil kopen. De oude kan ik dan altijd nog als bijrijder helm gebruiken ofzo :) .

Daarnaast wil ik sowieso een goede helm kopen, wil inderdaad niet 'hij is goedkoop, dus doe maar' doen :) .
Voor EUR 100 zit je sowieso in de categorie "goedkoop prut"

Als ik me een beetje goed ingelezen heb is het verschil tussen helmen < EUR 200 en > EUR 200 met name dat de duurdere helmen veel beter tegen UV kunnen, en ook bij veel gebruik meerdere jaren mee kunnen. De goedkopere helmen worden aangetast door UV en moeten na een jaar of drie vervangen worden.

Zelf ben ik naar Motozoom in A'dam geweest en ben letterlijk een uur beziggeweest met helmen passen totdat ik er eentje had die goed voelde. Dat bleek een Nitro Uno voor EUR 139 te zijn. Misschien dat jij geluk hebt en met je hoofd in een helm voor EUR 100 of minder past, maar dat kun je alleen ter plekke uitvinden.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:49:
[...]
Voor EUR 100 zit je sowieso in de categorie "goedkoop prut"

Als ik me een beetje goed ingelezen heb is het verschil tussen helmen < EUR 200 en > EUR 200 met name dat de duurdere helmen veel beter tegen UV kunnen, en ook bij veel gebruik meerdere jaren mee kunnen. De goedkopere helmen worden aangetast door UV en moeten na een jaar of drie vervangen worden.
En volgens mij is de voering/binnenmateriaal ook niet echt geweldig. Materiaal dat gaat rullen, of zijn pasvorm verliest na een poosje.
Alles heeft zijn prijs natuurlijk, maar de 'duurdere' helmen hebben doorgaans ook een aantal extra's op het gebied van gebruiksgemak, zoals (werkende) ventilatieopeningen, pinlocks en zonnevizieren. Kost allemaal geld natuurlijk, maar je merkt dat het wel degelijk een doel heeft. Ook het geluidsnivo van een helm en het overall draagcomfort is heel erg belangrijk. Tenminste, als je serieus gaat motorrijden, dus langere ritten, vakanties e.d. Als je drie weken een motorvakantie houdt, zit je dus 3 weken met dat ding op je knar. Dat is simpel gezegd, maar wél waar. En als de pasvorm dan niet goed is, is het een dure manier om geïriteerd te taken. Je hoeft natuurlijk niet meteen een helm van €500 te kopen, maar iets meer uitgeven kan geen kwaad. Als je een goedkope helm elke 3 jaar kan vervangen, en hij zit niet eens echt lekker, zou ik doorsparen en in 1x een goede kopen.

Als je heel erg krap zit, kun je je ook afvragen of je het wel moet willen. Motorrijden is niet echt goedkoop. Je kunt het allemaal op budget doen, maar verkeerd bezuinigen is erg duur.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik had zo'n 200 tot max een keer 250 over voor een helm, en dat moest dan een integraalhelm zijn. Aardig wat helmen op gehad, en voor de grap een nolan N103 systeemhelm opgezet. Het ding zat als gegoten, wel flink over budget maar dat moet dan maar voor een keer. Nog geen spijt van gehad, met bril is het veel prettiger.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Wormaap
Systeemhelmen en brillen, leuk hoor :P Mijn bril is te breed om op te houden bij het opzetten van'n systeemhelm (getest met'n Schuberth C3). Ik heb dus maar de Schuberth R1 gekocht. Ik zet m'n bril wel even af als ik de helm opzet :+

Moraal van het verhaal: Even testen of je je nieuwe liefde ook kan opzetten terwijl je je bril ophebt is niet verkeerd :P

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:58
mphilipp schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 01:01:
[...]
Als je heel erg krap zit, kun je je ook afvragen of je het wel moet willen. Motorrijden is niet echt goedkoop. Je kunt het allemaal op budget doen, maar verkeerd bezuinigen is erg duur.
Eens, je moet zeker niet bezuinigen op een helm. Ik had destijds ook niet veel budget, maar ben toch voor een Schuberth C3 gegaan. Een kennis is onlangs nog aangereden, droeg ook een C3. Helm helemaal aan gort, maar hij had nergens last van. Dat lijkt me het geld méér dan waard.

Verwijderd

Hehe wat dat betreft heb ik best wel geluk gehad:
nooit rekening met een zonnebril gehouden. Nu blijkt dat mijn "topgun" zonnebril wel degelijk geen probleem geeft onder mijn helm.
Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/to/top-gun-gold-aviator-sunglasses.jpg

Wel moet ik eerst de hel opzetten en dan pas de bril. Bij afzetten: eerst de bril uit en dan de helm uit.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb sinds een paar maanden een Airoh Miro XR Sport. Airoh is een goed merk, maar niet zo duur als Shoei, terwijl ik de pasvorm fijner vind dan de duurdere helmen van Shoei.
Ik vind ook dat je niet/nooit moet bezuinigen op helmen en kledij. Dat kan op een zeker moment (al hoop ik het voor niemand) je leven redden.
Ik heb volgens mij 210 euro betaald voor mijn helm :)

Edit; 220 euro dus: Matis in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 15-06-2010 10:17 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik ga ook zeker niet bezuinigen op kleding; zeker niet nadat ik vrijdag ben aangereden.Het is toch je enige vorm van bescherming en die moet gewoon goed zijn.
Op zo'n moment ben je toch erg blij dat je een helm en jas/broek/handschoenen aan hebt. Als je die idioten in een spijkerbroek en t-shirt af en toe ziet rijden.... :X :N

Yamaha MT-09

• Aikon
  • Niet online

Als er 1 argument is wat het bij je ouders goed zou moeten doen om geld los te krijgen is het wel dat je een veilige helm nodig hebt. Jij 100 euro, je ouders 100euro, heb jij een fatsoenlijke helm en je ouders houden van je })

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:34

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:06:
nooit rekening met een zonnebril gehouden. Nu blijkt dat mijn "topgun" zonnebril wel degelijk geen probleem geeft onder mijn helm.
[afbeelding]

Wel moet ik eerst de hel opzetten en dan pas de bril. Bij afzetten: eerst de bril uit en dan de helm uit.
Klopt, vaak helpt het stevig indrukken van de kussentjes ook om de bril soepeler op de neus en in de helm te krijgen. Lange ritten doe ik altijd met de zonnebril, ideaal! _/-\o_ Vooral sinds ik lenzen ben gaan dragen ;)..

Binnenkort zoiezo olie vervangen de Fazer klinkt wat rauw boven de 8k rpm, wellicht ook een luchtfiltertje na de discussie van hierboven, eens even zien wat er in de markt ligt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:06:
[afbeelding]

Ingebouwde zonnebril ftw! :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-01 15:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Net terug van een lekker lang weekend aan de Moezel.
Wat is dát toch een motorplek bij uitstek zeg.
Ik denk dat ik meer motoren tegen ben gekomen dan auto's!

Heb het hele weekend lopen kwijlen als een seniele bejaarde! Echt voor elk wat wils kom je daar tegen.
Van de meest nieuwe en snelste motoren tot dikke zelf verbouwde choppers...
Het is een eindje sturen voordat je er bent maar het is wel een enorm ideale plek om rond te rijden.
Gewoon vauit het hotel en dan lekker rondtoeren. Ook nog het hele weekend droog en redelijk tot goed weer erbij dus wat wil je nog meer!
Veel erbij mogen leren als beginneling voornamelijk wennen ook nog aan mijn eigen fiets en dan bergjes was zeer leerzaam. Wel alles heel kunnen houden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• BreadFan
  • Niet online
Gisae schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:33:
[...]

ja echt!

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://blog.crazymoto.net/wp-content/uploads/2007/08/caberg-104-solo-noirm.jpg

Caberg 104 solo. Koste me een paar jaar geleden iets van 180 euro ofzo. Zit mij (met mijn grote kop) als gegoten. In elk geval 100x beter dan de HJC van 330 euro die ik de 2 jaar daarvoor heb gehad. Na 3 kwartier kreeg ik een tintelende hoofdhuid. Weggegooid geld geweest :X

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:21
Toen ik vorig jaar m'n helm ging kopen hield ik me ook voor om in ieder geval beneden de 200 te blijven (Had op internet ca 6 goeie / mooie gezien van rond de 150 tot 200.)
eenmaal bij de toko bleek dat de vorm van m'n hoofd toch wat aan de vage kant is (Lang, smal) en kwam ik uiteindelijk bij 1 helm uit (X-Lite (Nolan Race Merk oid?) X-701). Wel prijzig (Inclusief korting en gratis reinigingsmateriaal toch nog 315 euro). Maar dan zit hij ook lekker (bijna perfect), en strak om m'n hoofd).

Ben achteraf blij dat ik toch maar die extra 115 euro heb uitgegeven.

Waar ik wel over zit te twijfelen, is om een keer naar een echt grote zaak te gaan en eventueel een Systeem helm er bij te halen (Deze is toch wel erg warm als ik rustige toertocht wil maken straks in de zomer in italie (30+ is echt zweten).
Voordelen: - Bij warm weer de systeemhelm, lekker fris bij hitte
- Ingebouwd zonnebril in helm (Want dat moet er dan ook op als ik er 1 kan vinden)

Nadelen: - Extra kosten (2e helm).
- Beide helmen worden automatisch ouder, en moeten over resp 4 en 5 jaar dan vervangen worden (Of weer terug naar 1 helm over 5 jaar).

Wie heeft er hier meerdere helmen en waarom? (En hoeveel/wat rijd je dat je ze nodig denkt te hebben? (Bv Race / Tour, Cross/tour of alleen tour / sportief op weg??)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb voor het lessen een helm van 50 euro gehaald bij een failliete shop. Leuk ding voor het lessen en de eerste 3k kilometers, maar voor mijn vakantie zoek ik toch wat anders. Ik denk nu aan een Airoh Miro. Leuk systeemhelm ding met een ingebouwde zonnebril (h), terwijl het er toch een beetje sportief uit ziet.

Zaterdag maar eens langs de motozoom :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gisae schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:33:
[...]

Ondanks dat mijn C2 dat ook heeft gebruik ik toch liever een echte zonnebril. Het beeld van een goede zonnebril is beter dan die van de helm, en ik vind dat die ingebouwde dingen altijd net niet laag genoeg komen..
Hoewel het design van Caberg wat dat betreft beter is dan van Schuberth.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53

Alhoewel het idee fijn is dat je een reserve helm hebt voor je pasagier moet je hier ook mee oppassen. Ik had eens gelezen dat je met een slecht passende helm soms meer schade aanricht dat zonder helm. Of hij schiet van je hoofd &c. Wat dat betreft zou het het mooist zijn als je je bijrijder gewoon verplicht zijn eigen outfit (inclusief helm) aan te laten schaffen, anders gaan ze maar met de auto ofzo.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

ToolkiT schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:32:
[...]

Ondanks dat mijn C2 dat ook heeft gebruik ik toch liever een echte zonnebril. Het beeld van een goede zonnebril is beter dan die van de helm, en ik vind dat die ingebouwde dingen altijd net niet laag genoeg komen..
Hoewel het design van Caberg wat dat betreft beter is dan van Schuberth.
Volgens mij is het idee bij het zonnevizier van de C2 (heb ik zelf ook trouwens) dat als je naar beneden kijkt enkel met je ogen (dus niet je hoofd bewegen) dat je dan onder het zonnevizier door je tellers kan zien. Op zich is dat soms wel praktisch, maar in mijn Airoh SV55 die ik hiervoor had kwam het vizier ook lager met dan een uitsparing ter hoogte van de neus. En ik moet toegeven dat dat bij mij ook beter/handiger overkwam. Maar heeft de C3 dit ondertussen ook niet? Misschien dat ik volgend jaar al een nieuwe helm koop, dan is mijn huidige toch afgeschreven voor de belastingen.

Volvo Classic Club Belgium

• Wormaap
Mijn R1 heeft ook een zonnevizier dat niet zo laag komt. Maarreuh... De zon schijnt toch van boven? :P Kort door de bocht, vooruit :+
Voordat ik ermee had gereden vond ik het zonnevizier ook erg klein ogen, maar tijdens het rijden blijkt het prima te werken :)

• Youk

Youk

Volvo For Life

Mja, ik durf nog wel eens met het blanke vizier open te rijden en het zonnevizier naar beneden, maar dan krijg je soms wat last van wervelingen in de lucht. Voor wat betreft de hoogte was het bij mijn overstap van de SV55 naar de C2 even wennen, maar op zich kan ik er perfect mee leven.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:32:
[...]
Ondanks dat mijn C2 dat ook heeft gebruik ik toch liever een echte zonnebril.
Totdat je een keer ineens in een stikdonkere, smalle tunnel rijdt...die gewoon uit de rotsen is gehakt, en een tegenligger die je aan ziet komen aan zijn lichten, maar dat is dan ook alles. Goed, ik had toen de donkerste Red-Band die ze konden maken, maar het idee is duidelijk... Het was een klein tunneltje ergens in de Alpen. Zal je in Nederland niet zo snel meemaken, maar ik heb wel wat angstzweet in de bilnaad gehad kan ik je melden.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Ik rij af en toe ook met vizier open en zonnevizier dicht. Wind waait idd op een aparte manier je gezicht / ogen in, maar dat vind ik niet zo hinderlijk. Sneller dan 50km/h rijden vind ik overigens niet meer praktisch. Dan gaat het vizier, op 1cm na, dicht :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Wormaap
M14 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:51:
Ik rij af en toe ook met vizier open en zonnevizier dicht. Wind waait idd op een aparte manier je gezicht / ogen in, maar dat vind ik niet zo hinderlijk. Sneller dan 50km/h rijden vind ik overigens niet meer praktisch. Dan gaat het vizier, op 1cm na, dicht :).
Idem hier.
Eigenlijk wil ik voor de zomer graag een donker vizier in m'n helm, staat toch net wat stoerder. Ik zit dan alleen dus met het punt van 's avonds rijden. Om nou hele stukken snelweg met het vizier open te gaan rijden zie ik ook niet helemaal zitten. Zou ik geen helder vizier kunnen krijgen dat mijn zonnevizier vervangt? :9
Iridiumvizieren en andere mooie kleurtjes zijn voor Schuberth niet te krijgen, het is donker of helder :|

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:50:
[...]

Totdat je een keer ineens in een stikdonkere, smalle tunnel rijdt...die gewoon uit de rotsen is gehakt, en een tegenligger die je aan ziet komen aan zijn lichten, maar dat is dan ook alles. Goed, ik had toen de donkerste Red-Band die ze konden maken, maar het idee is duidelijk... Het was een klein tunneltje ergens in de Alpen. Zal je in Nederland niet zo snel meemaken, maar ik heb wel wat angstzweet in de bilnaad gehad kan ik je melden.
Komt vaak ook nog bij dat ze in die landen niet gewend zijn aan het overdag met verlichting áán rijden, en ze die lampen ook écht niet aanzetten als ze een tunnel(tje) in rijden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Youk

Youk

Volvo For Life

mphilipp, ik ben inderdaad ook heel blij met het zonnevizier. Voor woon-werk verkeer moet ik dagelijks door een tunnel. Geen smal ding zoals jij beschrijft, maar een grote hier op de A12 te Boom. Toch wel handig om dan het zonnevizier even omhoog te klappen.

Wat betreft het buitenvizier, met mijn SV55 ging dit pas dicht tussen de 100 en 120 km/u, bij mijn C2 toch echt een heel stuk sneller denk dan aan 50 à 60 km/u.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-01 15:59
Ik heb gister voor het eerst mijn vriendin achterop gehad, ze had nog nooit eerder achterop een motor gezeten, eerst lekker rustig gereden om haar een beetje te laten wennen.

Later kon ik het toch niet laten om de motor even goed los te trekken tot de 220+ toen ik weer snelheid minderde en wat kon horen was ik wel benieuwd naar haar reactie, ik hoorde alleen maar gegil en gelach achterop en toen de woorden; nog een keer :D

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Danielson schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:38:
Ik heb gister voor het eerst mijn vriendin achterop gehad, ze had nog nooit eerder achterop een motor gezeten, eerst lekker rustig gereden om haar een beetje te laten wennen.

Later kon ik het toch niet laten om de motor even goed los te trekken tot de 220+ toen ik weer snelheid minderde en wat kon horen was ik wel benieuwd naar haar reactie, ik hoorde alleen maar gegil en gelach achterop en toen de woorden; nog een keer :D
"Als het te hard gaat tik je maar even op de schouders" :+

Yamaha MT-09

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Heb 1x een meiske achterop gehad, gewoon een rondje door de straat zeg maar :P. Maar met die hoef ik geen lange afstanden te gaan rijden, die had veel schrik en bewoog van links naar rechts op en neer :+. Rijd niet fijn zeg maar ;)

Overigens is 220 best hard met iemand achterop

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 15-06-2010 16:16 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Youk

Youk

Volvo For Life

Heb verschillende keren voorgehad dat de duo in slaap viel achterop. Stond gelukkig een topkoffer op zodat er een goede steun was. :D

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt ook erg van de motor af. Tijdje terug naar de MFMM iemand achterop gehad en ook nog even de 200 aangetikt. Valt met de motor die wij hebben behoorlijk mee. De gene die achterop zat zei ook dat het enorm meeviel.

• BreadFan
  • Niet online
Dat doe ik heel vaak eigenlijk. Boven de 100 gaat mijn gewone vizier ook wel dicht, maar op een 80 km staat mijn vizier bij goede omstandigheden wel open.
Youk schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:18:
Heb verschillende keren voorgehad dat de duo in slaap viel achterop. Stond gelukkig een topkoffer op zodat er een goede steun was. :D
Dat heeft mijn vrouw ook weleens gedaan. :P

• SirNobax
  • Laatst online: 03-01 23:21
/me SirNobax meldt zich als motor-n00b.

Vanmiddag 3e rijles gehad, voorgaande lessen waren respectievelijk 'my first motorcycle' en schakelen/remmen/bochten maken op een verlaten terrein (en uiteraard daarnaartoe/terug rijden :D ).

Vandaag de bijzondere verrichtingen geoefend op een parkeerplaats, o.a. de halve-draai en het achtje.
Beide geeneen keer gelukt; na een kwartier tobben begon de halve draai nog enigszins ergens op te lijken, maar dat 'achtje' leek meer op een 'ander-half'. :-(
Of ik remde halverwege in de bocht te hard, waarna de rijles tot een verkapte krachttraining veranderde (220 kilo, in een hoek van 45', recht blijven trekken), of ik schoot na de eerste bocht er als een gek er vandoor omdat ik 'meer gas gaf' of 'minder remde'. Brrr.

Maargoed, morgen weer verder n00ben. :)

Pentaxiaan

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54

martjah

Appel

Youk schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:18:
mijn vriendin valt ook geregeld in slaap als ze achterop zit. heb pas 1x hoeven te stoppen omdat we op vakantie een hele stijle berg op moesten en ze toch wel erg vast begon te slapen. Ik had toen een Fazer en dan voelde ik dat ze haar hoofd op mijn rug had (dus beetje voorover hangend.)

mijn vizier gaat ook pas dicht rond de 90km/u. Ik rij momenteel met een helm + zonnebril omdat mijn vizier kapot is en ze bij motoport maar niet de goeie vizier kunnen bestellen (heb een Bayard helm).
Vizier ligt daar, foto's gestuurd en ondertussen al 2 weken verder. Morgen maar weer eens bellen.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:00
SirNobax schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:11:
/me SirNobax meldt zich als motor-n00b.

Vanmiddag 3e rijles gehad, voorgaande lessen waren respectievelijk 'my first motorcycle' en schakelen/remmen/bochten maken op een verlaten terrein (en uiteraard daarnaartoe/terug rijden :D ).

Vandaag de bijzondere verrichtingen geoefend op een parkeerplaats, o.a. de halve-draai en het achtje.
Beide geeneen keer gelukt; na een kwartier tobben begon de halve draai nog enigszins ergens op te lijken, maar dat 'achtje' leek meer op een 'ander-half'. :-(
Of ik remde halverwege in de bocht te hard, waarna de rijles tot een verkapte krachttraining veranderde (220 kilo, in een hoek van 45', recht blijven trekken), of ik schoot na de eerste bocht er als een gek er vandoor omdat ik 'meer gas gaf' of 'minder remde'. Brrr.

Maargoed, morgen weer verder n00ben. :)
Wat voor lesfiets rij je dan als je 220 kilo onder je reet hebt? Of bedoel je het totale gewicht met jou erop? :P

En gewoon blijven proberen, goed luisteren naar de opmerkingen van je instructeur en het komt allemaal goed :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• SirNobax
  • Laatst online: 03-01 23:21
Beerkeeper schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 07:26:
[...]
Wat voor lesfiets rij je dan als je 220 kilo onder je reet hebt?
Hmm, zit er zo'n 30 kilotjes naast zie ik. Gaat in ieder geval om een GS500.

Pentaxiaan

• Wormaap
Dat 'het lukt niet'-verhaal is herkenbaar. Dat heeft iedereen in het begin :P Ik heb een paar keer heel dicht bij het punt gestaan om er maar mee te kappen, ik was er volledig van overtuigd dat ik geen enkel talent voor motorrijden had :P
Toch heb ik nu m'n A'tje :) Op'n gegeven moment lukte ineens alles op het oefenterrein :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:26:
Dat heeft iedereen in het begin :P
Nee hoor, echte mannen niet... :+
Ik ben een echte ouwe lul, dus ik heb indertijd nog op een échte brommer gereden, niet zo'n lullig bejaardenscootertje:
Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/dbIbni
Een Yamaha RD50M (maar dan met 60cc, 19mm Dell'Orto en een vette expansiepijp)

Geen enkel probleem met de motor.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 16-06-2010 08:57 ]

• Wormaap
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:54:
[...]

Nee hoor, echte mannen niet... :+
Ik ben een echte ouwe lul, dus ik heb indertijd nog op een échte brommer gereden, niet zo'n lullig bejaardenscootertje:
[afbeelding]
Een Yamaha RD50M (maar dan met 60cc, 19mm Dell'Orto en een vette expansiepijp)

Geen enkel probleem met de motor.
Ja, maar jij U bent dan ook zó waanzinnig stoer dat wij vereerd zijn als we in je Uw schaduw mogen staan :P Nee! Als we van een afstandje naar je Uw schaduw mogen kijken! :o
* Wormaap heeft ook geen bejaardenscootertje gereden.
* Wormaap heeft überhaupt geen brommer gereden voordat'ie voor z'n A ging :P

Wel best'n gaaf apparaat :P

• TiMMieJ

TiMMieJ

Honda MB Jonguh! Dat was het helemaal toen ik brommer reed.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorencyclopedie.nl/motorencyclopedie/honda-mb50usa/1982-Honda-MB5-Red-0.jpg

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-01 15:59
M14 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:15:
Heb 1x een meiske achterop gehad, gewoon een rondje door de straat zeg maar :P. Maar met die hoef ik geen lange afstanden te gaan rijden, die had veel schrik en bewoog van links naar rechts op en neer :+. Rijd niet fijn zeg maar ;)

Dat is erg afhankelijk van de motor, ik heb een Kawasaki Z750 uit 2010 en mijn vriendin weegt een kilo of 50, daar merk je echt bijna niets van :)

• komkommer

komkommer

Koffie

TiMMieJ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:38:
Honda MB Jonguh! Dat was het helemaal toen ik brommer reed.

[afbeelding]
Zeker!

Ik had echt een gave zwarte, met fluoriserend roze wielen!

Makerij Hofman

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:34

_Apache_

For life.

Puch Maxi S hier :), ging kei-hard.. 45, met een veelvoud aan decibellen. :+

Maarehmm, kunnen we het weer over echte motoren hebben. O+

Heb voor mezelf even een takenlijstje gemaakt voor de FZS600 voor komende vrije week.

- Ketting en tandwielen vervangen. Hoeft niet, zijn nog niet versleten. (34k)
- Olie + oliefilter vervangen
- Schoonmaken, kuip zit onder de vogel*****
- Derde remlicht weer werkend krijgen, waarschijnlijk wat corrosie op de contactpuntjes waardoor het licht niet meer meewerkt. Even doormeten dus.
- Carbs syncen
- kleppen stellen
- Wellicht nog een sportiever luchtfilter, maar kijk wel even in hoeverre dat nodig is na het syncen van de carbs.
- Inrijden voor de vakantie! O+ Nog geen idee waarheen, maar het moet minimaal 2500km worden. _/-\o_

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Aikon
  • Niet online
komkommer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:46:
[...]

Zeker!

Ik had echt een gave zwarte, met fluoriserend roze wielen!
Ja gaaf. Wou er ook 1 hebben, had alvast een snelle uitlaat gekocht, brommer is er nooit gekomen, en 8 jaar later de uitlaat met winst verkocht. :P

• TiMMieJ

TiMMieJ

Ik reed er niet heel lang op maar hij ging wel hard met een 70 polini ;).
Denk dat je toch met gemak 90 reed met zo'n ding. Wilde eigenlijk altijd een MB-8 maar dat viel dan weer erg op ;).

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Bij m'n rijles had ik een leshelm, met vizier vol krassen, dus reed altijd (behalve bij zware regen) met m'n vizier open en zonnebril op. Dan heb je geen last van "rare" wind langs je ogen. Met m'n huidige systeemhelm met zonneklep heb ik dat wel, en gaat boven de 50 m'n vizier ook op een kiertje.
Voordeel: er spletten geen vliegen op m'n zonnevizier.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 16-06-2010 10:03 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TheZeroorez schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:03:
Ik heb voor het lessen een helm van 50 euro gehaald bij een failliete shop. Leuk ding voor het lessen en de eerste 3k kilometers, maar voor mijn vakantie zoek ik toch wat anders. Ik denk nu aan een Airoh Miro. Leuk systeemhelm ding met een ingebouwde zonnebril (h), terwijl het er toch een beetje sportief uit ziet.

Zaterdag maar eens langs de motozoom :)
Ja, ik kan hem je hartelijk aanbevelen :D Ikzelf heb hem ook en de helm bevalt heerlijk; Voor een sportieve look moet je natuurlijk wel de XR Sport-versie pakken 8) Zonnevizier valt bijna geheel voor de opening als je gewone vizier openstaat. Daardoor kun je ook met hogere snelheden met open vizier rijden. Geeft je toch nog een gevoel van Jet-helm.
De helm was de helft goedkoper dan een vergelijkbare Shoei-helm, maar de pasvorm is vele malen beter.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Haha echt geniaal die ouder brommerts :D MB's en MT's waren geduchte concurrenten voor m'n MTX. Soms mis ik hem nog wel ;(
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/1241/honda2k.jpg

70cc Malossi, Proma bocht (later zilvergrijs gespoten) en demper en verhoogde achtervering. Vond altijd wel humor hoe die nieuwe 'crossbrommers' helemaal open werden gescheurd en tot 6 maal toe vol in de begrenzers gingen om vervolgens maar 45km/h te rijden :P De 4 versnellingen op de MTX waren meer dan genoeg.

Ook nog een Puchje omgebouwd tot crossbrommer met een 70cc. Heeft alleen nooit goed gelopen. Je moest tijdens het rijden een vinger in de luchtinlaat stoppen om op snelheid te komen :P En je gashendel wilde nog wel eens blijven steken :+

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/1788/puch2f.jpg
Weinig zadels die lekkerder zaten dan die Puch. Zelfs m'n Corbin op de K100 heeft het er moeilijk mee.

Om nou te zeggen dat het veel heeft geholpen bij de AVB, niet echt. Ja, het schakelen kon ik meteen en opzich was ik redelijk stabiel op lage snelheid. Maar m'n instructeur was toch wel zo streng dat een halve draai meer inhield dan alleen de motor de andere kant op zien te krijgen binnen de pionnen.

• komkommer

komkommer

Koffie

MailMan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:38:
Haha echt geniaal die ouder brommerts :D MB's en MT's waren geduchte concurrenten voor m'n MTX. Soms mis ik hem nog wel ;(
[afbeelding]

70cc Malossi, Proma bocht (later zilvergrijs gespoten) en demper en verhoogde achtervering. Vond altijd wel humor hoe die nieuwe 'crossbrommers' helemaal open werden gescheurd en tot 6 maal toe vol in de begrensers gingen om vervolgens maar 45km/h te rijden :P De 4 versnellingen op de MTX waren meer dan genoeg.

Ook nog een Puchje omgebouwd tot crossbrommer met een 70cc. Heeft alleen nooit goed gelopen. Je moest tijdens het rijden een vinger in de luchtinlaat stoppen om op snelheid te komen :P En je gashendel wilde nog wel eens blijven steken :+

[afbeelding]
Weinig zadels die lekkerder zaten dan die Puch. Zelfs m'n Corbin op de K100 heeft het er moeilijk mee.

Om nou te zeggen dat het veel heeft geholpen bij de AVB, niet echt. Ja, het schakelen kon ik meteen en opzich was ik redelijk stabiel op lage snelheid. Maar m'n instructeur was toch wel zo streng dat een halve draai meer inhield dan alleen de motor de andere kant op zien te krijgen binnen de pionnen.
:D Ik had een MT met 70cc malossi, proma uitlaat, 22mm! carb (vetveelstegroot). Deze was fluoriserend geel >:)

Makerij Hofman

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb een Puch Maxi gereden, alles standaard en netjes ~40km/h. Wel alles zelf onderhouden, maar verder niets verknutseld eraan.
Toen is ook de liefde voor de tweewieler ontstaan O+

Pagina: 1 ... 195 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.