Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.061 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:45:
[...]

1)hoe duur zijn ze in NL? in UK misschien goedkoper?
2)ja heeft vooruitje en er kunnen koffers op...

sommige pimpen hem helemaal (mrPhillip kent deze wel)
http://www.motor-forum.nl...message/15963822#15963822
1) goedkoopste op Marktplaats kost EUR 5k, dat is 2.5x mijn budget. In UK zijn ze idd een stuk goedkoper, maar nog altijd pas vanaf EUR 3k

Voor de helft daarvan heb ik in de UK een relatief jonge K75 in goede staat, incl trip erheen en invoerkosten :z

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:45:
[...]
1)hoe duur zijn ze in NL? in UK misschien goedkoper?
2)ja heeft vooruitje en er kunnen koffers op...

sommige pimpen hem helemaal (mrPhillip kent deze wel)
http://www.motor-forum.nl...message/15963822#15963822
Ja...en continue met het voorwiel in de lucht...hihaaa! Dat ding is daar veel te licht voor. Hij zei zelf nog dat in het boekje staat dat je óf zijkoffers óf een topkoffer moet nemen. Niet beiden. En als je dan toch een topkoffer neemt, doe dan iets lichts ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

O-)

Afbeeldingslocatie: http://recon-design.nl/temp/motor/adv_vs_gs_03.gif

And it goes BRAAAAAPP!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

* Matis is vandaag sinds lange tijd weer op de brommer naar het werk geweest :)

Ondanks de regen was het toch wel weer heel erg prettig om op de tweewieler te toeren naar het werk.

Zin in zaterdag heeft *O*

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 15:41

4x2

lộn xộn quá

komkommer schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:52:
[...]
Hebben niet alle motoren dat? :o wat stom!
Ongeveer alles na 85 heeft gewoon simpele ringetjes die bij na 1 winter ramvast zitten, een paar uitzonderingen daar gelaten.

Motoren zijn dr echt niet (meer) op gemaakt om in de winter (of iig door de pekel) te rijden, het is gewoon een hobbyding.

leeg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:03:

Motoren zijn dr echt niet (meer) op gemaakt om in de winter (of iig door de pekel) te rijden, het is gewoon een hobbyding.
Raar maar helaas waar lijkt het. Zelfs mijn brommert heeft geen degelijke bescherming hierop. De enige manier om prut buiten te houden is beschermende spray en dat helpt uiteindelijk ook niet echt natuurlijk.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

4x2 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:03:
[...]

Ongeveer alles na 85 heeft gewoon simpele ringetjes die bij na 1 winter ramvast zitten, een paar uitzonderingen daar gelaten.

Dan ben ik verwend met mijn motoren.

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:47:
[...]

Ja...en continue met het voorwiel in de lucht...hihaaa! Dat ding is daar veel te licht voor. Hij zei zelf nog dat in het boekje staat dat je óf zijkoffers óf een topkoffer moet nemen. Niet beiden. En als je dan toch een topkoffer neemt, doe dan iets lichts ;)
de officiele opties van kawa zijn idd of topbox of zijkoffers, maar givi maakt ook een frame voor beide..
Maar zo gek als blackmule is er maar 1..
Ik denk dat hij die gietijzeren bellytray puur voor de gewichtsbalans erop heeft gezet ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
de koffers zijn het probleem niet het hangt alleen allemaal te ver naar achter. ik heb mijn 2 60 liter kisten veel verder naar voren zitten en kan ze zonder problemen volgooien. zolang je maar he gewicht voor je achteras weet te plaatsen. alles erachter voel je.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:52:
[...]
Maar zo gek als blackmule is er maar 1..
You wanna tell me about it...ben 3 weken op een road trip met 'm geweest... :X
Fine chap verder hoor, zolang je er maar bier in gooit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
beetje PS3 vs WII rip-off :+ (staat ergens op jijbuis)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, vraag is of het om een eenmalig ritje gaat waar de maintainance andermans probleem is, of dat je daadwerkelijk gaat forenseren erop. Dan zou ik het wel weten hoor ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27
TiMMieJ schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:32:
[...]

Nee dit zijn niet de rizoma's maar imitatie's van 4 tientjes per stuk. Nu heb je er 2 voor de prijs van 1 Rizoma :+. Iets met hollands ;) Gehaald bij Goedhart motoren wat hier om de hoek zit.
Is de spiegelbehuizing van kunststof of is het nou aluminium?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dion_b schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:35:
[...]

Tja, vraag is of het om een eenmalig ritje gaat waar de maintainance andermans probleem is, of dat je daadwerkelijk gaat forenseren erop. Dan zou ik het wel weten hoor ;)
psies, ik ook. De blonde achterop de en degelijke achter het fornuis :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:35:
[...]

Wie zegt dat die blonde meer fun is om te berijden, ze ziet er alleen lekker uit. :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
Wou net zeggen, bij die linker kan de rok ook omhoog hoor :9

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Gisae schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:29:
Wie zegt dat die blonde meer fun is om te berijden, ze ziet er alleen lekker uit. :P
Ben je niet al op de helft dan?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Klein vraagje... ik kan voor 500€ een Suzuki DR350 kopen om mee te beginnen (moet nog lessen). Is het een betrouwbare machine? De eigenaar (schoonbroer) zegt dat het grootste nadeel is dat het blok te heet wordt als hoge snelheden (+80) voor lange tijd worden aangehouden. Iets dit normaal of valt hier iets aan te doen?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

charrel

Cortisol4life..

Euhm, dr350 is een offroad machine die door het zand zou moeten kunnen. Die zou zeker bij 80km/u prima moeten koelen. Op een tt350 zetten een hoop mensen een oliekoeler, mischien is zo'n kitje er ook wel voor een dr350.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

jvvv schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:50:
Klein vraagje... ik kan voor 500€ een Suzuki DR350 kopen om mee te beginnen (moet nog lessen). Is het een betrouwbare machine? De eigenaar (schoonbroer) zegt dat het grootste nadeel is dat het blok te heet wordt als hoge snelheden (+80) voor lange tijd worden aangehouden. Iets dit normaal of valt hier iets aan te doen?
Vraag maar aan de jongens van Mondo Enduro en Terra Circa of die dingen betrouwbaar zijn :P Maar ik kan er iig niks over zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door komkommer op 10-06-2010 08:26 ]

Makerij Hofman

• Tylen
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Paul Hewson schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:03:
[...]

Ik weet het binnenkort ;) Vrijdag worden ze verwacht *O*

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TiMMieJ
  • Laatst online: 15-01 13:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Paul Hewson schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:03:
[...]

Bij mij is het gewoon van alu volgens mij hoor. Is iig zeker weten geen kunststof ;)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08
jvvv schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:50:
Voor zover ik weet zijn dat behoorlijk betrouwbare machines, erg licht en handelbaar. Dat ze minder (niet) geschikt zijn voor de snelweg spreekt voor zich.
Zoek voor de gein eens op Mondo Enduro en Terra Circa, dat zijn wat maffe engelsen die op die dingen een paar keer te wereld rond zijn geweest, erg vermakelijk. Voor dat geld zou ik wel even goed kijken in wat voor staat dat ding is.
Erg leuk om mee te beginnen, vooral als je ook eens wat onverhard wil mee pakken.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35

iMars

Full time prutser

*O* net een belletje van de Suzuki dealer ontvangen *O*
Mijn motor is eindelijk gemaakt! Moest erg lang wachten op een onderdeel (3 a 4 weken).
Voor diegene die iets missen: webmail in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Koop hier mijn P1 reader :)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Heeft dat geintje je nu veel gekost, of viel het wel mee? Of allemaal verzekeringswerk? Hoop zelf dat ze het nooit bij mij gaan proberen ..... ik hoop ook niet dat ik er bij uit kom mocht iemand toch een poging wagen ...

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• iMars

iMars

Full time prutser

M14 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:38:
Heeft dat geintje je nu veel gekost, of viel het wel mee? Of allemaal verzekeringswerk? Hoop zelf dat ze het nooit bij mij gaan proberen ..... ik hoop ook niet dat ik er bij uit kom mocht iemand toch een poging wagen ...
Totale schade (inclusief een schijf/diskslot) 1200 euro. -O- Gelukkig betaald mijn verzekering het voor 100% (zou mijn god niet weten waarom niet, daarvoor ben ik tenslotte WA+ verzekerd).

• Paul Hewson
TiMMieJ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:58:
[...]

Bij mij is het gewoon van alu volgens mij hoor. Is iig zeker weten geen kunststof ;)
Dat is mooi om te horen. Kan ik iemand weer blij maken met dit bericht :)

• Tylen

Tylen

Paul Hewson schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:25:
[...]

Dat is mooi om te horen. Kan ik iemand weer blij maken met dit bericht :)
Zeg dan meteen dat hij ze bij optitune moet kopen ;) Daar waren ze lekker cheap.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Damn :(

2 db-killers gekocht op MP. Scheelt het echt iets van 1 tot 2mm. Het past dus echt net niet. Maar eens kijken of ik het misschien nog passend kan krijgen.

Nog even langs een motorzaak geweest en naar db-killers gevraagd. Ze konden alleen nog originele bestellen voor 55 euro per stuk. Leuk bedrag als je 2 uitlaten hebt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:38:
Damn :(

2 db-killers gekocht op MP. Scheelt het echt iets van 1 tot 2mm. Het past dus echt net niet. Maar eens kijken of ik het misschien nog passend kan krijgen.

Nog even langs een motorzaak geweest en naar db-killers gevraagd. Ze konden alleen nog originele bestellen voor 55 euro per stuk. Leuk bedrag als je 2 uitlaten hebt.
te groot of te klein?

• PilatuS
  • Niet online
Ze zijn ongeveer 2mm te groot. Het laatste stuk past er net niet in.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:46:
[...]

Ongeveer 2mm te groot. Het laatste stuk past er net niet in.
is je uitlaat niet iets uit te vijlen?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Toen ik vandaag thuis kwam van het werken en even wat uit de garage wilde pakken, zag ik dat mijn motor omgevallen was :'(
De standaard (ik heb geen bok) is/was geknakt, waardoor de motor onderuit is geschoven tegen de muur. Het rook naar brandstof en op de grond lag ook een plasje brandstof. Ik zag op dat moment niets meer druppelen, maar ik denk dat het ter hoogte van mijn bougies naar buiten kwam. Die zullen zich atm wel volgezogen hebben met brandstof :'(

Gelukkig was er geen zichtbare lakschade, alleen de spiegel was verdraait; Wel is de schakelpook afgebroken. Ik zie het als een geluk bij een ongeluk, maar dat heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat hij onderuit is gegleden. Echter zou ik toch verwachten ergens wat krassen te zien. We hebben namelijk een nogal grove garagemuur.

Ik heb verder niets geprobeerd te ondernemen en de garage gebeld. Ze zijn hem meteen komen halen en gaan hem morgen openschroeven. De versnellingspook moet besteld worden en dat gaat pas na het weekend worden dat die binnen is en dan moet ie nog gemonteerd worden.

Dat betekend dus geen toertoch voor mij a.s. zaterdag :'( ;w

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Matis schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:20:
[center]
De standaard (ik heb geen bok) is/was geknakt,
Bizar?

Vraag de verzekering eens wat ze vinden van falende onderdelen?

Doorgezaagd? (alu hoedje)

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
jij heb toch wel zon snelle fiets dat je alles in zijn 1 2 of 3 red? gewoon in zijn versnelling zetten en gaan.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ROFLASTC schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:23:
Bizar?

Vraag de verzekering eens wat ze vinden van falende onderdelen?
Hij is alleen WA verzekerd en de fiets is al van 1996.
Doorgezaagd? (alu hoedje)
Dat lijkt me niet. Op het scharnierpunt lijkt roest de stevigheid fataal te zijn geworden. De standaard zit er ook al 85.000 km onder, dus heeft ook al wat geleden.

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:47:
[...]

is je uitlaat niet iets uit te vijlen?
Daar zat ik ook al aan te denken. Moet eerst maar eens kijken hoe dik het metaal van de uitlaat precies is. Ik ben bang dat het niet dik genoeg is om er 1mm vanaf te halen.

Anders verkoop ik deze wel weer en ga ik opzoek naar andere.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 21:52

Mud

Matis schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:20:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
-O-

Heb je nog mazzel :Y :Y Hopen dat je motor snel gemaakt is :) :)
Dat betekend dus geen toertoch voor mij a.s. zaterdag :'( ;w
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO :( :+

Jammer :(

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:54:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken. Moet eerst maar eens kijken hoe dik het metaal van de uitlaat precies is. Ik ben bang dat het niet dik genoeg is om er 1mm vanaf te halen.

Anders verkoop ik deze wel weer en ga ik opzoek naar andere.
beetje van de DB killers af en beetje van de uitlaat en dan past het hopelijk net?

(met een hamer past alles BTW ;) )

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:36:
[...]

beetje van de DB killers af en beetje van de uitlaat en dan past het hopelijk net?

(met een hamer past alles BTW ;) )
De binnendiameter van de uitlaat is 47mm. De buitendiameter van de db-killer is 49mm. Het scheelt dus precies 2mm, gemeten met een digitaleschuifmaat. De dikte van het matriaal van de db-killer is 1mm. Daar iets vanaf halen lijkt mij niet verstandig, omdat het al dun genoeg is.

Ik denk dat dit een geval is dat het met een hamer ook echt gaat passen. Lijkt mij alleen niet echt verstandig. Anders maar eens kijken hoeveel het scheelt als de uitlaat heet is en de db-killer uit de vriezer komt.

• Paul Hewson
Tylen schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:54:
[...]

Zeg dan meteen dat hij ze bij optitune moet kopen ;) Daar waren ze lekker cheap.
Heb ik gedaan :) En dat terwijl ik 198 euro heb betaald voor een origineel Triumph setje :X

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:09:
Anders maar eens kijken hoeveel het scheelt als de uitlaat heet is en de db-killer uit de vriezer komt.
Mee opletten. Dat materiaal zet zicht terug als de temperaturen terug nivelleren. Die "2mm" creeert dan een enorm hoge spanning en zal alsnog ergens iets doen vervormen. De killer zal je er dan ook nooit meer uitkrijgen op een niet-destructieve manier.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 15-01 13:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Paul Hewson schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:45:
[...]

Heb ik gedaan :) En dat terwijl ik 198 euro heb betaald voor een origineel Triumph setje :X
Zal wel wat kwaliteitsverschil tussen zitten hoor. Deze knik je vast met een schroef. Dus het is vast zetten maar niet lomp aandraaien want anders gaat het wel stuk.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54

martjah

Appel

waarom niet de Db killer aan 1 kant doorzagen, stuk ertussenuit vijlen/slijpen/dremelen en dan weer aan elkaar vast lassen(co2 o.i.d.) ?

• 4x2
  • Laatst online: 15-01 15:41

4x2

lộn xộn quá

Zou ik doen ja, gewoon in de lengte doorslijpen en dr in duwen.
Als ie met een boutje vast zit is het ws niet eens nodig om m weer vast te lassen, dan blijft ie toch wel zitten.

leeg

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

webmail schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:28:
[...]

Totale schade (inclusief een schijf/diskslot) 1200 euro. -O- Gelukkig betaald mijn verzekering het voor 100% (zou mijn god niet weten waarom niet, daarvoor ben ik tenslotte WA+ verzekerd).
Da's een flink bedrag. Ga je bij zoiets ook achteruit met premie betalen ed?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 12:40

DinX

Motormuis

http://www.popsci.com/car...anced-electric-motorcycle

Fietsje van Michael Czysz dat de Isle of Man meegereden heeft.
The DC internal permanent magnet motor, which Czysz calls “D1g1tal Dr1ve,” is small enough to hide within the swingarm beneath the rear shock. The oil-cooled motor makes more power and torque than all three air-cooled motors in last year’s E1pc combined, while being smaller than one of them individually. And crucially, it develops its 100 HP and 250 Lb-Ft of torque continuously
250 foot pound = 338.954487 newtons meter
8)7

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Zo * Hayfork is ook aardig realistisch bezig met een eigen motor. Wordt waarschijnlijk een
Diversion 900. Onderhoudsarm (cardan), onderhoudsboekjes aanwezig. 42000km en uit 1996 voor 1750,-
of
Diversion 900. Onderhoudsarm (cardan), onderhoudsboekjes aanwezig. 51000km en uit 1995 voor 1950,-

Staan beide erg dicht bij elkaar. Zelfs de kleur is hetzelfde echter heeft die van 1995 er koffers en een slot bij en die van 1996 niet. Twijfelgevalletje; waarom is die nieuwere goedkoper?

Het is voor mij te ver om er even naartoe te rijden en te gaan kijken. Heb wel al gebeld en er werd bij allebei gezegd dat er geen omvalschade is en dat het geen schademotor is.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 15:04
Door de koffer en het slot? ;)

Desktop | Server | Laptop

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

NSS...

Dat koffer en slot zaten er 'gratiz bij'

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:10:
[...]
Mee opletten. Dat materiaal zet zicht terug als de temperaturen terug nivelleren. Die "2mm" creeert dan een enorm hoge spanning en zal alsnog ergens iets doen vervormen. De killer zal je er dan ook nooit meer uitkrijgen op een niet-destructieve manier.
Dat is inderdaad ook geen goed idee om te doen.
martjah schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:34:
waarom niet de Db killer aan 1 kant doorzagen, stuk ertussenuit vijlen/slijpen/dremelen en dan weer aan elkaar vast lassen(co2 o.i.d.) ?
Denk dat dit nog de beste oplossing is. Ik heb nog wel info van een bedrijf dat die dingen maakt. Dat kost natuurlijk alleen weer erg veel geld. Als ik deze verpruts kost mij dat maar 30 euro.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
Hayfork schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:17:
NSS...

Dat koffer en slot zaten er 'gratiz bij'
Voor niets gaat de zon op :P
Dump dat slot en de koffer en prijs kan weer 100 lager wellicht ;)

Maar goed, soms heb je ook gewoon geluk joh. Heb zelf een Thundercat uit 2001 in perfecte staat met 13.000 op de teller voor 3200 gekocht :9 .....week later onderuitgegaan en toen was hij pas naar de prijs :')

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• iMars

iMars

Full time prutser

M14 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:41:
[...]

Da's een flink bedrag. Ga je bij zoiets ook achteruit met premie betalen ed?
Denk het wel, maar ik heb een no-claim garantie, dus dat gaan we ff uitzoeken ;)

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:21:
[...]

Dat is inderdaad ook geen goed idee om te doen.

[...]

Denk dat dit nog de beste oplossing is. Ik heb nog wel info van een bedrijf dat die dingen maakt. Dat kost natuurlijk alleen weer erg veel geld. Als ik deze verpruts kost mij dat maar 30 euro.
Lijkt mij ook de mooiste oplossing.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

DinX schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:36:
http://www.popsci.com/car...anced-electric-motorcycle

Fietsje van Michael Czysz dat de Isle of Man meegereden heeft.

[...]

[...]

8)7
338Nm, de tering.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Wormaap
  • Laatst online: 15-01 14:04
My thoughts :X Dit zijn nou de elektrische zaken die gebouwd moeten worden om de massa (mijzelf incluis) te enthousiasmeren :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Een elektrische fiets met wat opbergruimte en die geschikt zou zijn voor woon-werk verkeer kan ook mijn interesse opwekken hoor. Enkel blijf ik het jammer vinden van het mooie geluid wat je mist, maar dat heb ik bij de auto's ook.

Volvo Classic Club Belgium

• DECOY88
(overleden)
@webmail je heb best kans dat het je geen no claim kost. bij unive werd me motor ook vanuit bulgarije naar huis gebracht en kreeg van de week een brief dat het allemaal goedkoper mocht en dat het afslepen buiten de bonus/ noclaim valt.

over diefstal enz. schade kan ik niks lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 11-06-2010 17:15 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The E1pc is running close to the maximum allowable 500 volts, enough power to turn a wrench into molten metal in a flash of white light or split a mechanic’s hand in half
:o

Afbeeldingslocatie: http://library.thinkquest.org/3890/EMPEROR3.JPG

And it goes BRAAAAAPP!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

verdomme :( Ben vanmiddag onderuit gereden door een auto die te laat zag dat ik aan het remmen was om af te slaan :(

Hij kon niet meer op tijd stoppen en heeft mij dus van achteren aangetikt; ging gelukkig niet heel hard meer.
Rechterkant van de motor is wel redelijk beschadigd nu; uitlaat + demper zijn beschadigd en natuurlijk wat plastic kuipdelen en spiegel met krassen. Het stuk frame waar de uitlaat bevestigd zit is door die tik ook helemaal afgebroken; dat is nog het ergste volgens mij.

Naja, gelukkig heb ik zelf niks. Alleen wat blauwe plekken en mijn voet is wat pijnlijk omdat die onder de motor kwam natuurlijk.
Foto's volgen nog wel :P

Yamaha MT-09

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

sterkte!

Volgens mij schrik je je echt de ******* als je van achter aangetikt wordt...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Mwah, viel op zich mee. Ik zal het al aankomen in de spiegels. Maar dan heb je al geen tijd meer om te reageren door toch rechtdoor te gaan oid

Yamaha MT-09

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bergie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:11:
verdomme :( Ben vanmiddag onderuit gereden door een auto die te laat zag dat ik aan het remmen was om af te slaan :(

Hij kon niet meer op tijd stoppen en heeft mij dus van achteren aangetikt; ging gelukkig niet heel hard meer.
Rechterkant van de motor is wel redelijk beschadigd nu; uitlaat + demper zijn beschadigd en natuurlijk wat plastic kuipdelen en spiegel met krassen. Het stuk frame waar de uitlaat bevestigd zit is door die tik ook helemaal afgebroken; dat is nog het ergste volgens mij.

Naja, gelukkig heb ik zelf niks. Alleen wat blauwe plekken en mijn voet is wat pijnlijk omdat die onder de motor kwam natuurlijk.
Foto's volgen nog wel :P
Hoop wel dat hij netjes de schadeformulieren heeft ingevuld enzo :X Succes met de afhandeling :)

No signature required.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.bergie.nl/Pics/tn_IMAG0063.jpg

Yamaha MT-09

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 21:52

Mud

-O-

Suc6 met herstel en de verzekering :Y :Y

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Hoe gaat dat eigenlijk met die verzekering? Moet je het dan bij een bepaald bedrijf laten fixen?

Yamaha MT-09

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bergie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:14:
Hoe gaat dat eigenlijk met die verzekering? Moet je het dan bij een bepaald bedrijf laten fixen?
Verzekeringen hebben idd wel eens bepaalde garages maar ikzou eerst maar eens overleggen wie of welke garage 'm wil fixen of 'm economisch totall loss wil verklaren.

suc6 ermee

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blegh... moet er niet aan denken. Sterkte idd.

Heb vandaag trouwens eindelijk mijn theorie gehaald :) Nu nog de laatste lessen en AVD en het feest kan beginnen.

Oslik blyat! Oslik!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hayfork schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:57:
Zo * Hayfork is ook aardig realistisch bezig met een eigen motor. Wordt waarschijnlijk een
Diversion 900. Onderhoudsarm (cardan), onderhoudsboekjes aanwezig. 42000km en uit 1996 voor 1750,-
of
Diversion 900. Onderhoudsarm (cardan), onderhoudsboekjes aanwezig. 51000km en uit 1995 voor 1950,-

Staan beide erg dicht bij elkaar. Zelfs de kleur is hetzelfde echter heeft die van 1995 er koffers en een slot bij en die van 1996 niet. Twijfelgevalletje; waarom is die nieuwere goedkoper?

Het is voor mij te ver om er even naartoe te rijden en te gaan kijken. Heb wel al gebeld en er werd bij allebei gezegd dat er geen omvalschade is en dat het geen schademotor is.
Hmm vind het eigenlijk best lage bedragen voor beide motoren. Let even op de uitlaat, vooral de collector heeft de neiging te gaan rotten. Daarom heb ik bij mijn XJ900S de uitlaat laatst vervangen door een RVS set. Kost helaas wel weer meer dan €600 en een dag sleutelen.

• Exigence
  • Laatst online: 19:44

Exigence

dnkroz

Ah, dat kan wel eens een economisch total loss zijn -O- Kost je een uitlaat, uitlaatbochten, kuipwerk en het kutste nog.... het subframe. Is wel te fixen met spul van de sloop natuurlijk, maar dat wordt waarschijnlijk nog duur....

Succes met de afhandeling in ieder geval :)

En nu goed nieuws: de mijne rijdt weer *O* Nadat ook de mijne een maand geleden op een sleepwagen te vinden was draait hij nu weer als een zonnetje. Bovenste bout van de nokkenaskettingspanner was er op de autobahn in Duitsland afgevlogen waarna mijn achterband onder de olie werd gegooid. Bij een tankstation met een garage (waar een stapel losse motorblokken lagen :7 ) niet de goede bout kunnen vinden helaas. Daarna maar mijn motor af laten slepen.

Nu een nieuwe nokkenaskettingspanner erop gezet, olie erin gegooid en hij loopt weer *O*

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Exigence schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:31:
[...]

Ah, dat kan wel eens een economisch total loss zijn -O- Kost je een uitlaat, uitlaatbochten, kuipwerk en het kutste nog.... het subframe. Is wel te fixen met spul van de sloop natuurlijk, maar dat wordt waarschijnlijk nog duur....

Succes met de afhandeling in ieder geval :)
Dat subframe maak ik me idd nog het meest zorgen over.
Maar een vriend van me heeft een garagebedrijf dus hopelijk valt er zo het een en ander nog wat goedkoper te doen. Zolang het frame maar niet krom is oid

Maar goed, we zullen het wel zien. Ben allang blij dat ik zelf niks heb. De rest komt wel weer goed :)

Yamaha MT-09

• Exigence

Exigence

dnkroz

Blijft een geile motor zo'n ZX7R trouwens d:)b

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 14:00
Zit er zelf over na te denken om mijn motor rijbewijs te gaan halen. Klopt het dat je 2 examens moet afleggen voordat je echt op de weg mag rijden?

Zo ja wat zijn de kosten ongeveer, voor het complete rijbewijs. Zag net bij het vocf in friesland, dat elke examen ongeveer 1000,- euro kast. Dit is dan wel compleet pakket.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je moet inderdaad twee praktijkexamens afleggen, en één theorie-examen. De kosten van de examens zijn voor AVB (voertuigbeheersing) 50 euro oid, voor AVD (verkeersdeelname) 250 als ik het goed heb. Tel daar bij op een gemiddelde 35 uur aan lessen à 35 euro per uur, en je bent al snel over de 1500 euro kwijt. Voor een theorieboekje en een examen (of twee :+) ben je in totaal nog geen 50 euro kwijt.

• B-Bandit
G.Scholtens schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:41:
Zit er zelf over na te denken om mijn motor rijbewijs te gaan halen. Klopt het dat je 2 examens moet afleggen voordat je echt op de weg mag rijden?

Zo ja wat zijn de kosten ongeveer, voor het complete rijbewijs. Zag net bij het vocf in friesland, dat elke examen ongeveer 1000,- euro kast. Dit is dan wel compleet pakket.
Moet je ff het topic doorzoeken op kosten rijbewijs. Komt best vaak terug. Ben zelf voor avb 540 kwijt geweest. Voor avd aan lessen 800 euro 440 aan examen (2x). Theorie 50 met boek. Vooral als je zakt kan het nogal in de kosten lopen...was dus zelf 1800 kwijt, vind ik best veel. Maar ach ik heb hem, ben er echt blij mee :D als je de lessen beetje spreid merk je er financieel niet zo veel van denk ik.

Ik vond mijn kostenplaatje wel het vermelden waard omdat ik veel tegenkom hier díe het met grofweg 1000 hebben geklaard.

Vergeet ook niet de kosten van een pak. Kost je gemiddeld ook wel 500 als je alles zelf wilt vanaf het begin. Eigen handschoenen en helm vind ik aan te raden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
1500 euro is wel een goede gemiddelde schatting, afhankelijk van je ervaring brommers/motoren en rijomgeving.

Vorig weekend trouwens 1.5e dag zitten sleutelen aan de water/oliepomp van de K100. Was toch wel meer werk dan ik had verwacht, maar hij lekt als het goed is geen olie meer. Voelt wel lekker dat het nu droog blijft, alleen jammer dat de koelvloeistof ervoor heeft gezorgd dat wat zwarte verf op het motorblok wit is geworden.
Alleen afgelopen week door drukte en slecht weer gewoon niet gereden. Het kriebelt nu wel erg zeg :)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Jelte schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:03:
[...]

Hmm vind het eigenlijk best lage bedragen voor beide motoren. Let even op de uitlaat, vooral de collector heeft de neiging te gaan rotten. Daarom heb ik bij mijn XJ900S de uitlaat laatst vervangen door een RVS set. Kost helaas wel weer meer dan €600 en een dag sleutelen.
Diversions zijn niet de meest prijzige motoren, ik heb zelf een XJ600S uit 1994 en vraag me nog steeds af waarom ze zoveel minder opbrengen dan vergelijkbare motoren.
G.Scholtens schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:41:

Zonder enige ervaring vooraf was ik met 1200 euro klaar. Alles in 1 keer halen drukt de kosten natuurlijk aanzienlijk, liever een lesje extra voor het examen dan na het examen...

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben op dit moment ook bezig met m'n A. Kosten tot nu toe:
1x introductieles á € 38,-
7x les á € 48,-
1x boek + CD-rom voor theorie á € 15,-

Ik heb voor 6 juli m'n AVB examen op de agenda staan (á € 164,-) en zal tot die tijd nog wel een paar lessen volgen en ervan uitgaande dat ik dat haal zal ik dan voor voertuigbeheersing dus ergens tussen de 750 en 850 euro kwijt zijn. Hoeveel lessen ik voor AVD nodig ga hebben weet ik niet (ook geen flauw idee wat daar naast de gebruikelijke zaken waar je met de auto ook op moet letten bij komt).

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Victor schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:10:
Hoeveel lessen ik voor AVD nodig ga hebben weet ik niet (ook geen flauw idee wat daar naast de gebruikelijke zaken waar je met de auto ook op moet letten bij komt).
Tip: Rijlesserstopic op MF ==> Youtube-filmpjes!
Zowel voor AVB (iets andere uitleg dan van je eigen instructeur) als AVD (bochtlijnen, plek op de rijbaan, dat soort dingen).
Mijn ervaring is dat AVD veel minder focus heeft op precies rijden volgens de regels (zoals met de auto) en veel meer op VEILIG rijden: zorg dat je weer heel thuiskomt.

• G.Scholtens
Kosten vallen dan best mee. Wil al jaren motor gaan rijden maar nooit echt het geld etc. voor gehad. Heb sinds kort nieuwe auto gekocht, maar wil deze verkopen aangezien ik net een auto van de zaak heb. Wil als alles mee zit volgend voorjaar beginnen met lessen. Wachten is nog even op contract verlening.

Wat vinden jullie trouwens van de Kawasaki 250R 2010 model, deze is maar 5500euro. Leuk instap model toch. Echter twijfel ik over het acc. vermogen en het geluid van de motor. Vergeleken met een normale ninja of R6 zal dit wel tegen vallen ben ik bang.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veilig, maar dan wel vlot. Ik krijg er steeds ingehamerd: "Maak gebruik van de mogelijkheden die de motor biedt!" - wat mede inhoudt dat je niet alleen het smalle profiel gebruikt, maar ook het vermogen om snel op te trekken om veiligere/ruimere plekken voor je op te zoeken.

Gisteren nog een anekdote meegekregen van iemand die door vlot op te trekken (snel naar 130km/u op de teller), snel uit te voegen op een veilige plek op de snelweg en daarna weer snel in te voegen waar hij eraf moet z'n examinator dwong om >145km/u te rijden om het bij te blijven. Dat was zowaar een dikke pluspunt, wat ook in gesprek achteraf genoemd werd.

Overigens, nu ik m'n theorie gehaald heb kan ik iemand anders weer een klein beetje kosten besparen door mijn boek door te geven - enig probleem is dat ik dat kreng kwijt ben, maar zodra ik hem vind post ik het hier en krijgt de eerste die me een DM stuurt het opgestuurd :)

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
@G.Scholtens je haalt toch je A en niet je am? 250 cc is lekker zuinig en goedkoop. maar ik zou gewoon beginnen met een simpel gooi en smijt fietsje voor niet teveel geld. de meeste gaan in het eerste jaar wel een keer op hun plaat. en dan liever met een ouwe fiets die je oplapt met 2e hands onderdelen of weer wat anders terugkoopt. dan dat je een nieuwe koopt.

250cc leuk in de stad. maar een racer in de stad? dan zou ik voor een sm gaan. en daarbuiten heb je voor het leuke net tekort power. constant 80 zal je lukken maar een beetje leuk spelen op die snelheden? heb nu al regelmatig moeite met me geknepen gs500e. dusdanig dat ze op me bijna dood ervaringen lijst mogen aangezien ik geen vermogen meer had om de machine recht te trekken.

en je hoefd niet eens 25 kw? dan zou ik toch iets tussen de 35 en de 80 kw van een aantal jaar oud zoeken voor een euro of 2-3000 om het een jaartje op te leren. ( met 25 kw heb ik vandaag een gemiddelde topsnelheid van 125 km/u op me gps gehaald. plat op de tank en er helemaal omheen gevouwen.) dus lekker lange afstanden rijden met een 250? dat word hem niet. en koppel is ver te zoeken dus moet je hem goed op toeren blijven houden en dus veel schakelen

lang lul verhaal en bedenk je nog maar eens of je het wat vind.

gs 500 lesfiets gekocht eenmaal op laten lappen en verder geen problemen vanuit de machine zelf gehad die zonder mijn toedoen zijn ontstaan.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

dion_b schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:44:
Overigens, nu ik m'n theorie gehaald heb kan ik iemand anders weer een klein beetje kosten besparen door mijn boek door te geven - enig probleem is dat ik dat kreng kwijt ben, maar zodra ik hem vind post ik het hier en krijgt de eerste die me een DM stuurt het opgestuurd :)
Wie wil er nou een derdehands theorieboek :+

Gefeliciteerd iig :)

@Anekdote, collega van mij heeft tijdens zijn afrijden ook tot 140+ moeten accelereren om de afrit te kunnen halen, omdat de examinator te laat aangaf dat hij eraf moest. Ik kan dus beamen dat incidenteel te hard rijden tijdens het afrijden helemaal niet erg is, mits het nodig is natuurlijk :P

[ Voor 24% gewijzigd door Matis op 12-06-2010 20:47 ]

• DECOY88
(overleden)
met 100 in me 2 door de bochten knallen op een 60 weggetje heb ik ook nooit wat over gehoord.

• Exigence

Exigence

dnkroz

G.Scholtens schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:41:
Wat vinden jullie trouwens van de Kawasaki 250R 2010 model, deze is maar 5500euro. Leuk instap model toch. Echter twijfel ik over het acc. vermogen en het geluid van de motor. Vergeleken met een normale ninja of R6 zal dit wel tegen vallen ben ik bang.
Als je geen 25 kW hoeft te rijden (ik schat van niet) gaat zo'n machine je volgens mij erg tegenstaan na korte tijd. Ja ze zijn goedkoop, ja ze zijn zuinig. Maar oh, wat zijn ze klein, te weinig vermogen en het verhaal wat DECOY88 vertelt.

Nee, zo'n fiets is slechts te verantwoorden als je 25 kW moet rijden of als je een (kleine) vrouw bent.

• iMars

iMars

Full time prutser

Vandaag mijn motor op mogen halen... eindelijk! Gelijk een betere slot gekocht:
Ik had deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.24hourlocksmith.com.au/AbusDiskBrakeLock.jpg
Maar met wat knipwerk was deze kennelijk toch makkelijk te verwijderen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dV3adyeoPlm9reImTWd7ILYl/thumb.jpg

Heb nu deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/pix/a/n/1210317250-24152.10358418_380.jpg
Deze gaat helemaal over de schijf heen en heeft een 100dB alarm als de slot beweegt. Aangezien mijn motor in een 'gesloten' parkeerplaats staat met zicht vanuit de flat ernaast, hoop ik dat ze nu afschrikken van het alarm...

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat betaal je voor zo'n ding? ^^

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

charrel

Cortisol4life..

http://www.slotenonline.n...-schijfremslot-p-112.html

112 euro, bij de dealer volgens mij rond de 140.

• iMars

iMars

Full time prutser

159,- maar grotendeels door de verzekering vergoed (en had hem gelijk nodig omdat mijn huidige slot 'meegenomen' was).

• G.Scholtens
Exigence schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:18:
[...]

Als je geen 25 kW hoeft te rijden (ik schat van niet) gaat zo'n machine je volgens mij erg tegenstaan na korte tijd. Ja ze zijn goedkoop, ja ze zijn zuinig. Maar oh, wat zijn ze klein, te weinig vermogen en het verhaal wat DECOY88 vertelt.

Nee, zo'n fiets is slechts te verantwoorden als je 25 kW moet rijden of als je een (kleine) vrouw bent.
Nee hoef geen 25kw te rijden, ben nu 25 dus hoef geen lichte klasse meer. Heb al even rond zitten kijken. En voor 5000 heb je ook wel leuke ninja of r6 te koop. Zal hoogst waarschijnlijk een van die 2 worden, wil beginnen met mooie racer. Vind racers gewoon mooie motoren en vooral het geluid, krijg je kippenvel van haha.

Hoe zit het trouwens met de km stand van een 2e hands motor. Zie veel met 15000, maar ook veel met 20 of meer. Wat is veel en wat is weinig?

Verwijderd

G.Scholtens schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Nee hoef geen 25kw te rijden, ben nu 25 dus hoef geen lichte klasse meer. Heb al even rond zitten kijken. En voor 5000 heb je ook wel leuke ninja of r6 te koop. Zal hoogst waarschijnlijk een van die 2 worden, wil beginnen met mooie racer. Vind racers gewoon mooie motoren en vooral het geluid, krijg je kippenvel van haha.

Hoe zit het trouwens met de km stand van een 2e hands motor. Zie veel met 15000, maar ook veel met 20 of meer. Wat is veel en wat is weinig?
Een 250 lijkt me ook te licht als je geen 25kW moet doen. Zal zeker heel fijn rijden en zich laten gooien smijten maar snelweg of langere ritten ga je er best niet mee doen.
Een stapje hoger zit je aan bv een ZXR400, ook een gooi-en-smijt lichtgewicht supersport en al iets meer bruikbaar vermogen.
Daarna kom je natuurlijk aan een heel leger 600cc supersports. Rond de 10k, 20k, 30k is goed te doen, vanaf 40k, 50k zijn het al behoorlijk wat kilometers. De meeste Japanse supersports kunnen daar het dubbel of 3-dubbel van halen, maar rond de 50k begint de kans dat koppelingsplaten en lagers moeten vervangen worden toch al wat groter te worden. Op zich geen probleem, maar levert toch weer wat extra werk en vraagt wat geld. Kijk ook nar onderhoudsgeschiedenis en wanneer volgend onderhoud moet komen en wat er dan moet gebeuren, om bijkomende kosten in te calculeren. Desondanks had ik bij de aanschaf van mijn 3dehands toch nog een wrang gevoel omdat je de motor en geschiedenis niet goed kent, en heb ik hem alsnog binnengedaan voor een groot onderhoud/nazicht bij een dealer. Naar mijn mening kan je dus beter in aankoopprijs ietsjes lager gaan voor een motor waar nog onderhoud aan moet gebeuren, dan een ietsjes duurdere die pas onderhoud zou gekregen hebben. Als je zelf onderhoud dan nog doet (of laat doen) wanneer de motor van jouw is, dan weet je tenmiste dat het wel degelijk gedaan is en dan is de staat van de motor ineens nagekeken en heb je daar al een beter idee van (heeft bij mij meer invloed op de mentale gemoedsrust dat ik zou denken).

• G.Scholtens
Bedankt allen voor de info, weet zover eerst weer voldoende

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Afgelopen vrijdag op het station in Den Bosch (had geen tijd om dichterbij een foto te maken):
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/908/dsc00074kt.jpg

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 17:16
* PatrickH komt hier ff binnenvallen :W

Het ging over beginnersmotoren? Ik kan je de Kawa GPZ 500S aanraden. Power genoeg om leuk mee te komen, licht genoeg om er mee te gooien en smijten. En tweedehands vrij goedkoop te vinden. Ik heb er de eerste 3 jaar van mijn motorrijtijdperk met zeer veel plezier op gereden.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/6048/683267330871a1e565668bbede5734d2

En om mijn voorstelpost maar ff af te maken, via een Suzuki GSX-R 750, een Yamaha YZF 750 R, rij ik nu al weer twee jaartjes rond op mijn droommotor: TL1000R
Afbeeldingslocatie: http://foto.heidotting.nl/medium/1Ml7iLWlmCKANMeR1L3cTQEKyy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto.heidotting.nl/medium/1sksub2ZPktAVoSgkyWNGiu6sa.jpg
(die TLR kan ik trouwens niet aanraden als beginnersmotor ;) )

• B-Bandit
Haha lekker dan. Sta ik hier in rotterdam zonder schakelstang. Had toen ik vanuit huis vertrok met het stelstangetje de schakelpook van mijn Thundercat iets omlaag gezet. Blijkbaar heb ik de borgmoeren niet goed aangedraaid en nu ligt het stelstangetje ergens op de snelweg. Ik merkte het namelijk pas toen ik naar beneden wilde schakelen en de pook enkel omlaag hing :(

Denken jullie dat de anwb dat kan vastzetten voor mij? anders gooi ik hem in zijn 2 en rijd ik binnendoor naar huis...

• DECOY88
(overleden)
verwacht maar niet teveel van de anwb. ze mochten 1 keer komen om te melden dat ik via de verzekering word afgesleept. en de 2e keer kwam hij me gaskabel oplappen waarvan hij toevallig nog een stukkie van had liggen maar tekort geknipt dus kan hij ook weer voor niks vertrekken. dus zelf de buitenmantel maar ingekort ringsleutel aan het eind geknoopt en duimgas gemaakt.

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

DECOY88 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:59:
verwacht maar niet teveel van de anwb. ze mochten 1 keer komen om te melden dat ik via de verzekering word afgesleept. en de 2e keer kwam hij me gaskabel oplappen waarvan hij toevallig nog een stukkie van had liggen maar tekort geknipt dus kan hij ook weer voor niks vertrekken. dus zelf de buitenmantel maar ingekort ringsleutel aan het eind geknoopt en duimgas gemaakt.
Crea-bea!

Zie toch maar af van die diversions die ik gezien had. Beide handelaren worden door veel personen als onbetrouwbaar of slecht geinformeerd beschouwd.
Eens kijken naar wat anders.
Iemand suggesties?
Eisen:
Tourmotor of allroad (transalp/gs/pegaso stijl
Geen Italiaan (ik rij al Alfa |:( )
600cc of meer gewenst. 75Kw of meer.
Budget is 2000,-

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Misschien is een Suzuki Bandit wat voor je. Die zijn te vergelijken met de Diversion, alleen krijgen ze uit 600cc maar rond de 80 pk (~60 KW). Daarnaast zijn ze, zeker door hun populariteit, veel tweedehands te vinden.
Toen ik opzoek ging (moest een 25KWer zijn) vielen de Bandit en de Diversion beide binnen mijn eisen en ze zijn ook zeer te vergelijken.
Er is op Marktplaats wel wat te vinden voor <2000 euro, maar dan moet je niet bang zijn om vieze vingers te krijgen. Aangezien je Alfa rijdt, zal dat wel loslopen :Y)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Hayfork schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:55:
[...]

Crea-bea!

Zie toch maar af van die diversions die ik gezien had. Beide handelaren worden door veel personen als onbetrouwbaar of slecht geinformeerd beschouwd.
Eens kijken naar wat anders.
Iemand suggesties?
Eisen:
Tourmotor of allroad (transalp/gs/pegaso stijl
Geen Italiaan (ik rij al Alfa |:( )
600cc of meer gewenst. 75Kw of meer.
Budget is 2000,-
Misschien dat je hem oerlelijk vindt, maar kijk eens naar een BMW K75 (S of RT) of K100 (RT of LT).
Tourmotor: Check
Geen Italiaan: Check
600cc of meer (net geen 75kW, maar wat mij betreft genoeg power): Check
Budget 2000: Check
Pagina: 1 ... 194 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.