Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.236 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:23
DRAFTER86 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:34:
De kogel is door de kerk, de eerste rijlessen zijn gepland! (ik begin zaterdag)
Ga samen met iemand anders lessen, dus een leuke korting gekregen.
Nu wil ik alleen zo snel mogelijk een (textielen) motorpak en helm kopen. Ik ga over een paar weken ook naar de motorbeurs in utrecht maar eigenlijk ga ik liever naar een normale winkel ivm service en ik neem aan dat het op die beurs ook vrij druk is.
Nu vroeg ik mij af of jullie mij wat zaken in de omgeving van Enschede (nouja omgeving, een uurtje treinen vind ik niet erg, heb toch OV) kunnen aanraden. Ik weet dat er in Hengelo een Motoport zit maar hier hoor ik geen heel erg positieve verhalen over?
Dus iemand nog tips?
Kalsbeek in Zwolle heeft er ook genoeg hangen en liggen.
Chakotay schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:31:
Meh, net even geprobeerd de tellerkabel te vervangen, dat lukt natuurlijk net niet zonder de kuip eraf te halen... Ik kan bij het moertje achter de tellerunit komen met mijn hand, maar die zit dan zo krap dat ik bijna geen kracht meer kan zetten met 2 vingers. Een stukje schuurpapier erbij helpt niet, en een tang krijg ik er niet tussen.

Dan maar de hele kuip eraf slopen van het weekend... Om de bovenkuip eraf te krijgen moeten namelijk eerst het ruitje, spiegels, middenkuip en al het plastic rond het dashboard eraf :X
Er is niks wat een hamer niet kan oplossen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Paul Hewson schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:42:
[...]

[...]

Er is niks wat een hamer niet kan oplossen O-)
Als jij met een hamer die kabel los krijgt zonder de kuip te demonteren (de kuip aan gort slaan is ook demonteren!) krijg je van mij een krat bier :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dat is molesteren das wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
rimpeldinky schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:24:
de foto's van de afloop staan ook ergens op the interwebs maar zijn niet echt worksafe geloof ik
Waar? Iedereen is wel weer thuis van het werk. :+
Ben serieus wel benieuwd hoe dat af is gelopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-DG- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:52:
[...]

Waar? Iedereen is wel weer thuis van het werk. :+
Ben serieus wel benieuwd hoe dat af is gelopen. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.a-kilo.nl/images/stories/gehakt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:52
Die foto's van de die Triumph. Dat is de reden dat ik ALTIJD in een leren pak rondrij, ook al is het >35 graden en hoef ik alleen even naar het tankstation op de hoek.
Paul Hewson schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:42:
[...]

Als je veel kleding wilt zien/passen en rustig rond wilt kijken, geholpen worden moet je geen kleding gaan kopen op de beurs. Dan moet je, zoals Paul Hewson al zegt, gewoon naar Kalsbeek in Zwolle. Daar koop ik ook al mijn kleding en de service is super. Zelf voor iemand die superkieskeurig is zoals ik. Voorbeeldje: ik ben 2 zaterdagen bezig geweest om een pak te passen en heb zo'n beetje alle leren combi's en overalls aangehad die ze omstreeks mijn maat hadden hangen. Geen probleem! Laarzen, ik heb ze allemaal aangehad. Ook geen probleem. Helmen net zo. Ik koop niet graag iets voor veel geld met het idee "misschien staat/hangt/ligt iets verderop een betere".

On a different note: Ik ben ook even lekker aan het prutsen aan mijn motor.
Pimp my R1:

Flushmount knipperlichten _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/flushies/2.jpg

Jah echt vlak.
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/flushies/1.jpg

En de knipperbollen die ze vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/flushies/3.jpg

Nu zegt iedereen natuurlijk.. JAH MAAR.. nu ziet niemand je knipperlichten meer van voren. Dat klopt. Speciaal daarvoor heb ik een paar oranje lampjes meebesteld die de stadslichten gaan vervangen zodat dat ook knipperlichten worden. Nu knipper ik straks net als een koekblik met knipperlichten in de koplamp en zij-knipperlichten op het spatbord.

He He. in combinatie met de knipperlichten geintergreerd in mijn achterlicht ben ik straks helemaal van de knipperbollen verlost. Die horen echt niet thuis op een racer.

Oh ik heb ook even uit een stuk aluminium plaat een kentekenplaathouder gezaagd, want de oude zaten knipperlichtbevestigingen op en die was ook niet zo mooi meer. Moet alleen nog even bedenken of ik hem alu laat of zwart spuit. Vandaar nog geen foto's :+ (ik ben gewoon vergeten foto's te maken en ben te beroerd om nu nog weer de schuur in te lopen.)

Als iemand nog een mooi alternatief weet voor die lelijke mickeymouse oren van spiegels... dan hoor ik dat graag. Mooie gefreesde spiegels ofzo die wat lager uitkomen, maar waar je nog wel wat in ziet. Ik moet wel achter me kunnen kijken af en toe.

Heb al aan camera's en een LCD monitor zitten denken, maar dat is niet helemaal legaal. Nou trek ik me daar normaal niets van aan.. maar 'geen knipperlichten', 'geen spiegels', geen kentekenplaat verlichting en veel te veel herrie uit de uitlaten valt wel heel erg op denk ik. En als je dan ook nog wel eens een wheelie maakt of iets dergelijks ben je helemaal als een rode lap op een stier voor oom agent.
Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:41:
[...]
R1 was dacht ik juist de kleinste ;) Maar ZX10 dat is een goede optie daar heb ik nog nooit opgezeten.
Gixxer 1000 K5 en K6 voelen kleiner aan dan een R1 2004-2008. Zijn ook echt kleiner volgens mij. Gixxer 1000 K7 en K8 vind ik juist iets 'logger' aanvoelen.. ik weet het niet..

[ Voor 65% gewijzigd door FragDaddy op 15-01-2008 22:39 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
nice frag!

Spiegels.. geen alternatief voor.. ik heb zonder gereden.. ik heb met crg lanesplitter gereden... ik miste de originele gewoon. Je hebt ze gewoon nodig, ik dacht ook van valt mee, maar dan kijk je en zitten ze er niet.. irritant.

K5 is klein idd. Ik wil volgende motor iets groters....

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Nee, ik ruil mijn R1 niet om voor een Gixxer ;) :+

Balen. Die originele spiegels zijn echt de lelijke blikvangers aan de motor. Je ogen worden er meteen naar toe getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
You wish :P

maar dan koop je way overpriced rizoma's ? :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:58

charrel

Cortisol4life..

Die vervolgens toch stuk gaan en dan duurt het eeuwen voordat je weer andere onder garantie hebt!
Rizoma, ziet er top uit. Maar heb erg slechte ervaringen met spiegels.....

Op m'n kawa tijden gereden zonder spiegels. Alleen een klein dooie hoek spiegeltje wat onder m'n armatuur past op het stuur. Werkte prima en nooit gezeur over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Heb ik naar gekeken. Zijn niet van plastic, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Vind ze niet uitzonderlijk mooi ofzo. Zijn nogsteeds spiegels.

Heb trouwens van het weekeinde mijn eerste echte wat langere rit (60km en toen kreeg ik het koud) op de R1 gemaakt. Eerste indruk.. wheelies...

Tweede indruk: de vering is veel te stug voor straatgebruik. Of er heeft iemand van 125kg op rondgereden, of hij is op het circuit gebruikt, of (en dat denk ik) de persoon die die Ohlins vering erop heeft gezet, wilde ook voelen dat ie Ohlins vering had en dacht dat een stugge fiets op de weg ook snel is. Ik heb het gevoel dat de voorkant bijna los komt over hobbeltjes. Geen prettig gevoel bij hobbeltjes in bochten. Het is ook nog geen weer om echt bochtjes te gaan rijden, maar op mijn testweggetje waar wat mooie bochten en wat slecht asfalt in zit voelde de R6 een stuk beter aan. Maargoed, daar heb ik ook 4 jaar mee gereden.

Ik denk zelf dat er minder ingaande demping voor (en achter) ingesteld mag worden. De veervoorspanning heeft hier niet echt heel veel mee te maken toch?

[ Voor 41% gewijzigd door FragDaddy op 15-01-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

De veervoorspanning staat goed als hij dacht ik rond de 35% inveert als je gaat zitten. Heeft inderdaad verder geen invloed op hoe die veert. Alleen maar op de rijhoogte.
Inderdaad kun je de in- en uitgaande demping wat zachter zetten.
Kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de veren die op de ohlins gebruikt zijn toch echt voor iemand zijn die een stuk zwaarder dan jou was.
Dan zal je toch echt de veren op jou gewicht moeten laten aanpassen, anders blijf je rond hobbelen.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 16-01-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:48:
You wish :P

maar dan koop je way overpriced rizoma's ? :P
Rizoma is wel perfect afgewerkt, helaas wel duur, en niet altijd even mooi

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Rizoma is troep. Spiegels zijn belabberd en de rem/schakelsets zit te veel flex in.

Fragdaddy : Ik kom niet verder als 115kg dus R1 is dus beter geschikt voor mij als 3e motor :+

Even naar een afstel expert toe en goede basis afstelling laten maken en kijken of het te stug is voor jou gewicht. Aanpassen van de veren zelf kost wat centen maar is het echt waard. Je moet dat R6 gevoel op de R1 krijgen en eigenlijk nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@FragDaddy: En zo'n speigel aan het eind van je clipon dan? Ik heb nog een document over veer afstellen. Misschien leuk voor je? Als het toch al kut is kan je niet veel verneueken, daarna kan je als nog altijd nog naar een veren man gaan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tylen schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:41:
@FragDaddy: En zo'n speigel aan het eind van je clipon dan? Ik heb nog een document over veer afstellen. Misschien leuk voor je? Als het toch al kut is kan je niet veel verneueken, daarna kan je als nog altijd nog naar een veren man gaan.
die bar-end mirrors staan leuk op een naked.. maar op een supersport vind ik dat helemaal niets..

Zou je me dat document een keertje kunnen mailen? Zoals je al zei.. verneuken kan ik het niet (al schrijf ik vantevoren de huidige instellingen even op dus ik kan altijd terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Check je mailbox, heb je even gespamt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:33:
Rizoma is troep. Spiegels zijn belabberd en de rem/schakelsets zit te veel flex in.

Fragdaddy : Ik kom niet verder als 115kg dus R1 is dus beter geschikt voor mij als 3e motor :+

Even naar een afstel expert toe en goede basis afstelling laten maken en kijken of het te stug is voor jou gewicht. Aanpassen van de veren zelf kost wat centen maar is het echt waard. Je moet dat R6 gevoel op de R1 krijgen en eigenlijk nog wat beter.
Rizoma is prima spul voor als het er mooi uit mooi zien, ik ben idd met je eens dat het rotzooi is, maar ik heb weinig dingen gezien die zo perfect zijn afgewerkt. ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, deze meneer heeft vandaag zijn AVB gehaald :D.

Alles is uiteindelijk gelukt, 3 van de 7 opdrachten heb ik een 2e keer moeten proberen.

Alle BV's die ik moest doen:
- Parkeren (1e keer gelukt :+)
- Langzame Slalom (1e keer gelukt _O_ )
- Uitwijkoefening
- Vertragings oefening (1e keer tegen het poortje ipv door het poortje O-) )
- Preciesiestop
- Noodstop (1e keer te snel in de ABS, te lange stopafstand)
- Wegrijden uit parkeervlak (1e keer rechtdoor ipv rechtsaf :o )

/me is blij :D.

Al was het wel zwaar, in totaal heb ik 3 uur achter elkaar op de motor gezeten :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:45:

Alles is uiteindelijk gelukt, 3 van de 7 opdrachten heb ik een 2e keer moeten proberen.

- Uitwijkoefening
- Preciesiestop

Al was het wel zwaar, in totaal heb ik 3 uur achter elkaar op de motor gezeten :P.
Goedzo! d:)b Zei toch dat het wel ging lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Uitwijkoefening
- Preciesiestop

Gefeliciteerd!

btw, het is "Liberate tutemet ex inferis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:58:
[...]

Gefeliciteerd!

btw, het is "Liberate tutemet ex inferis"
Hmmja klopt, ik zie het nu op imdb...had die quote zeker van een andere site geprikt :P. Ben niet zo'n held met latijns :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:36:
[...]

Hmmja klopt, ik zie het nu op imdb...had die quote zeker van een andere site geprikt :P. Ben niet zo'n held met latijns :P.
_/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Slindenau gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:36:
[...]

Dat is duidelijk ja :p

Maar gefeliciteerd, op naar je AVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Gefeliciteerd :D.
ABS
Wacht.. hebben ze tegenwoordig ABS op de lesmotoren?
Echt, ik ken maar weinig mensen die, zodra ze hun stempeltje hebben, een fiets kopen met ABS. Behalve dan de mensen die verlekkerd zitten te kijken als er een Goudvleugel langsglijd..

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

yeah! mijn xt is 99% zeker verkocht met inruil van eeN VF700F :) kan ik dit jaar toch iets rijden terwijl ik spaar voor een supersport :9~

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:43:
[...]

Gefeliciteerd :D.

[...]

Echt, ik ken maar weinig mensen die, zodra ze hun stempeltje hebben, een fiets kopen met ABS. Behalve dan de mensen die verlekkerd zitten te kijken als er een Goudvleugel langsglijd..
Ja, dat vind ik ook een beetje jammer, alle 2e hands fietsen die ik tegen ben gekomen en binnen mijn budget vallen hebben geen ABS nee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
[...]
Bij mijn rijschool hebben de motoren ook ABS. En het is dat ABS op een oude SOHC Honda een beetje typisch is maar anders had ik het ook genomen.

En lessen met ABS lijkt me geen nadeel als je later een motor hebt zonder. Want hoe vaak zit je nou tijdens het lessen in je ABS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:18:
En lessen met ABS lijkt me geen nadeel als je later een motor hebt zonder. Want hoe vaak zit je nou tijdens het lessen in je ABS?
Het gaat juist om de momenten dat je zonder ABS moet remmen! Die zijn het meest kritiek. Als je gewend bent aan ABS dan zul je jezelf ongetwijfeld onderuit remmen op een motor met standaard remmen in geval van nood.

Tijdens het lessen leer je een noodstop maken. Druk opbouwen om zo snel mogelijk tot stilstand te komen. Met ABS leer je niets anders dan gewoon zo hard mogelijk in die hendels knijpen.

Praktisch alle lessen heb ik op een fiets zonder ABS gedaan, alleen het afrijden is beide keren op een fiets mét ABS geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

mca2 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:18:
Geenidee, eerlijk gezegd heb ik nog nooit een voertuig bestuurd met ABS, voorzover ik weet. Ik heb gewoon geleerd "indien glad, pompend remmen".

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede rijschool leert je het verschil tussen wel en niet ABS. En echt goede laat je de remproeven op zowel een niet-ABS als wel-ABS motor doen. Vind ik... ik had er een die het me wel leerde maar niet heeft laten voelen ;) Een maat van me heeft op beide de remproeven gedaan.

Ik heb op een ABSfiets afgereden en daarna een niet-ABSfiets gekocht. Dus ben vervolgens gewoon zelf op een parkeerterrein nog eens een paar keer goed hard in de ankers gegaan om te voelen hoe dat gaat. Zo leer je de slip te herkennen en dat je dan snel weer loslaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:02:
Een goede rijschool leert je het verschil tussen wel en niet ABS. En echt goede laat je de remproeven op zowel een niet-ABS als wel-ABS motor doen. Vind ik... ik had er een die het me wel leerde maar niet heeft laten voelen ;) Een maat van me heeft op beide de remproeven gedaan.
Goh, misschien dat toen ik leste (1999) fietsen met ABS nog niet zo gemeengoed waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:37:
[...]

Tijdens het lessen leer je een noodstop maken. Druk opbouwen om zo snel mogelijk tot stilstand te komen. Met ABS leer je niets anders dan gewoon zo hard mogelijk in die hendels knijpen.

[...]
Als je als rijinstructeur motorfietsen met ABS in bezit hebt (zoals ik) dan leer je je leerlingen allesbehalve zonder na te denken de ABS gebruiken.
Sterker nog, als je leerling alleen maar de ABS aanspreekt tijdens de noodstop, wordt de oefening afgekeurd. Ik leer mijn leerlingen met de noodstop altijd de ABS grens op te zoeken, eigenlijk leer je ze dan niets anders dan de blokkeergrens op te zoeken, maar dan veiliger.

Om goed te leren remmen zul je gevoel moeten krijgen in de remkracht van een motor, met ABS heb ik dat sneller voor elkaar bij een leerling dan zonder en dat komt inderdaad omdat ik de eerste keer tegen een leerling kan zeggen "knijp die hendel maar eens VOL in".
Op deze manier leert een leerling over het algemeen sneller druk opbouwen en dat in een veilige setting :)

Mijn filosofie achter lessen met ABS:

Een "ervaren" motorrijder zal bij een noodsituatie die volledig onverwacht is een aantal kansen hebben;
- Hij reageert beheerst, bouwt druk op en komt op tijd tot stilstand (het meest gunstige geval ;) )
- Hij reageert beheerst, bouwt druk op en merkt tijdens het remmen dat hij het niet gaat halen om op tijd stil te staan (cijfers van de SWOV wijzen uit dat indien dit voorkomt, de meesten 1 van de twee remmen doorknijpen zodat er een wiel gaat blokkeren. Ongevalsanalyses wijzen uit dat men zich in deze situatie vaak onderuit remt> in mindere mate verkrampen mensen ook wel, waardoor er vol tegen het object wordt aangereden.)

Indien een bestuurder in dit geval ABS gehad zou hebben, zou er wellicht een kans geweest zijn om de situatie onder controle te krijgen.
Nu ga ik ditzelfde verhaal invullen voor een lesser met nagenoeg geen rijervaring (ik tel die brommerkilometertjes echt niet bij ervaring.)

Een lesser zal bij een noodsituatie die volledig onverwacht is ook een aantal kansen hebben;
- Hij reageert beheerst en bouwt netjes druk op (dit komt bijna niet voor........hij moet dit immers nog tot een automatisme maken)
- Hij gaat METEEN vol in de remmen hangen.

Dat laatste heb ik tijdens het lessen al meerdere malen met eigen ogen mogen aanschouwen.
Een "noodsituatie" is relatief trouwens, wat een ervaren rijder als "redelijke nood" ziet, kan een beginnend bestuurder al extreme doodsangsten doen uitstaan.
Een voorbeeld:
Een leerling van me reed op een motorfiets zonder ABS, we rijden met zo'n 75 kilometer per uur op een kruispunt af dat geregeld is door verkeerslichten.
Ik merk op dat de leerling een beetje zit te gapen en amper links en rechts de kruising bekijkt tijdens het naderen ervan, dus ik doe dat voor hem (zoals altijd) en merk op dat het oranje begint te worden. De leerling besluit om een meter of 10 voor de stopstreep eens naar het verkeerslicht te kijken, ik zie hem nog denken "verrek, ligt hier een kruispunt.... even kijken of het nog groen is" .
De leerling ziet dat het op oranje staat en heeft geen idee hoe lang dat al zo is en besluit om zonder na te denken VOL (!) in zijn voorrem te knijpen.
Ik zie dat gebeuren en besef me dat ik weinig meer voor hem kan doen....
Leerling trekt een zwarte streep met zijn voorwiel van een meter of 10 en begint langzaam de controle over zijn motor te verliezen (hij begon te vallen).
Ondertussen had ik mijn spreeksleutel al open gedrukt en brulde ik "LOS!!!!!!", dat was het enige dat ik nog doen kon (ik weet niet of hij op mij reageerde of zelf met het idee kwam om iets te gaan doen met de situatie). Gelukkig liet hij zijn rem los, waarna de motor zich weer rechtop richtte (ja, dat gebeurd er dan ;) ) en ik hem aangaf dat hij nu even moest terug schakelen een keer of drie en weg moest wezen daar, hij hobbelde op dat moment nog met 20 kilometer per uur over die kruising heen.

Moraal: zeker beginnend bestuurders maken nogal eens de fout om situaties verkeerd in te schatten en vanuit een "reflex" te reageren. Deze leerling had enorm geluk dat hij zijn rem op tijd weer los liet, anders was hij hard tegen de gond gegaan......met ABS was er niets aan de hand geweest.
De enige conclusie die ik hieraan kan verbinden is : geen stress, met ABS.

Dit is slechts een voorbeeld, ik kan zo nog wel even doorgaan met momenten noemen waarop het hebben van ABS een voordeel heeft ten opzichte van het niet hebben van ABS, zeker tijdens het lessen.
En dat je niet leert remmen met een motor die ABS heeft vind ik de grootste bull@#$% aller tijden :)
Wat mij betreft is de discussie voor lesmotoren met ABS en "of dat zinvol is" dan ook niet nodig.
Het IS zinvol, omdat deze mensen eerder geneigd zijn verkeerde keuzes te maken dan "ervaren" rijders, die overigens net zo goed zich in de vingers kunnen snijden.

Damn, wat een verhaal :P

(trouwens, ik laat mijn leerlingen tijdens de remoefeningen opbouwend steeds harder een noodstop maken MET ABS, eerst met 50 dan 70 dan 100 kilometer per uur, ik wil ze zo warm maken voor ABS dat ze daar later een motor op uitkiezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dan ben ik 1 van die weinigen. Als je teminste uitgaat van volledig A stempeltje, op de baby vara zat geen ABS en daar wel eens mee gaan glijden toen het nat was.. vandaar dat ik bijn mijn eerste grote motor wel voor ABS heb gekozen.. als je woon werk verkeer doet zit een ongeluk in een klein hoekje en heb ik liever net dat kleine beetje extra hulp mocht ik het nodig hebben..

Lessen trouwen wel gedaan zonder ABS, daar leer je immers het meeste van...
De baby vara heeft trouwens een hele sterke achterrem want toen ik na de les op hetzelfde stukje met de baby vara ff de remproef nadeed blokkeerde het achterwiel meteen, terwijl dat op de les brikjes veel minder snel gebeurde...
(was wel nat en heel vlak asfalt, dus behoorlijk glad)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

ToolkiT schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:25:
[...]

Lessen trouwen wel gedaan zonder ABS, daar leer je immers het meeste van...
[...]
Ik wil graag van je weten wat het idee daar achter dan is?
Mijn idee en dan pak ik het voorbeeld van de leerling hieronder, is dat je met of zonder ABS in een noodsituatie net zo goed leert dat je ergens een grove rem/inschattingsfout hebt gemaakt. Het enige verschil is met ABS, dat je niet gigantisch op je muil gaat.
Leg het me eens uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JdM schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:20:
[...]

Mijn filosofie achter lessen met ABS:

Een "ervaren" motorrijder zal bij een noodsituatie die volledig onverwacht is een aantal kansen hebben;
- Hij reageert beheerst, bouwt druk op en komt op tijd tot stilstand (het meest gunstige geval ;) )
- Hij reageert beheerst, bouwt druk op en merkt tijdens het remmen dat hij het niet gaat halen om op tijd stil te staan (cijfers van de SWOV wijzen uit dat indien dit voorkomt, de meesten 1 van de twee remmen doorknijpen zodat er een wiel gaat blokkeren. Ongevalsanalyses wijzen uit dat men zich in deze situatie vaak onderuit remt> in mindere mate verkrampen mensen ook wel, waardoor er vol tegen het object wordt aangereden.)
Dat laatste is mij idd dus een keer overkomen, reed een heuvel/brug over en net uit het zicht stond het verkeer ineens stil, ik reed een mijl of 60/70 schat ik en had vanwege weer al meer afstand gehouden.. maar nog niet genoeg bleek, remmen wielen blokkeren, remmen, wielen blokkeren, en dan zien dat je het niet gaat halen :(
Dus dan maar sturen om de schade te beperken.. gelukkig had ik mazzel en zag de koekblikker voor me me aankomen en maakte ruimte voor me zodat ik niet de berm in hoefde, dus ik kwam met de schrik vrij... op dat moment besloot ik dat ik, ondanks dat ik het in noodsituaties toch wel goed reageerde, mijn volgende motor wel ABS zou krijgen, puur als voorzorg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JdM schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Ik wil graag van je weten wat het idee daar achter dan is?
Mijn idee en dan pak ik het voorbeeld van de leerling hieronder, is dat je met of zonder ABS in een noodsituatie net zo goed leert dat je ergens een grove rem/inschattingsfout hebt gemaakt. Het enige verschil is met ABS, dat je niet gigantisch op je muil gaat.
Leg het me eens uit....
je hebt wel een goed punt, wat dat betreft ben ik het wel met je eens, maar je leert op die manier niet hoe een motor voelt als hij wel gaat glijden...
Dus je leert wel goed remmen (en veiliger dan zonder ABS) maar je leert niet hoe je zonder ABS uit de problemen te krijgen...
En een keer zachtjes op je plaat gaan kan bij veer bestuurders geen kwaad.. dat druk hen ff op de feiten dat je niet onfaalbaar bent..

Had het daar van de week nog met John van de Bunt over, dat het voor sommige wel goed is als ze een klein ongelukje krijgen in het begin van hun motor carriere zodat ze niet het gevoel van onsterfelijkheid krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

ToolkiT schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:37:
[...]

je hebt wel een goed punt, wat dat betreft ben ik het wel met je eens, maar je leert op die manier niet hoe een motor voelt als hij wel gaat glijden...
Dus je leert wel goed remmen (en veiliger dan zonder ABS) maar je leert niet hoe je zonder ABS uit de problemen te krijgen...
En een keer zachtjes op je plaat gaan kan bij veer bestuurders geen kwaad.. dat druk hen ff op de feiten dat je niet onfaalbaar bent..

Had het daar van de week nog met John van de Bunt over, dat het voor sommige wel goed is als ze een klein ongelukje krijgen in het begin van hun motor carriere zodat ze niet het gevoel van onsterfelijkheid krijgen..
Ik ben het met je eens dat sommigen best wel eens een keer op hun muil mogen gaan, lomp gezegd. Maar ik denk niet dat ik de cijfers kan negeren van de mensen die nog onervaren zijn en daardoor zichzelf te gruwelijk in de kreukels rijden.
Sterker nog, de mensen die bij ons gelest hebben en dankzij het niet hebben van ABS zichzelf weleens onderuit hebben geremd (en dat zijn er toch zo'n 5 per jaar schat ik) daarvan hebben de meesten zo'n schrik gekregen dat ze NOOIT meer op de motor stappen.......
Dan kun je zeggen "dan is het niets voor hun" , maar ik denk dat dat niet opgaat....
Degenen die namelijk WEL zijn doorgegaan hebben de angst overwonnen en zijn daardoor trouwens niet beter gaan remmen hoor, ze staan nog steeds net zo snel stil als ik. Ze zijn misschien wat defensiever geworden daardoor, maar ik ben van mening dat die defensiviteit ook anders aangeleerd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JdM schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:42:
[...]

Ik ben het met je eens dat sommigen best wel eens een keer op hun muil mogen gaan, lomp gezegd. Maar ik denk niet dat ik de cijfers kan negeren van de mensen die nog onervaren zijn en daardoor zichzelf te gruwelijk in de kreukels rijden.
Sterker nog, de mensen die bij ons gelest hebben en dankzij het niet hebben van ABS zichzelf weleens onderuit hebben geremd (en dat zijn er toch zo'n 5 per jaar schat ik) daarvan hebben de meesten zo'n schrik gekregen dat ze NOOIT meer op de motor stappen.......
Dan kun je zeggen "dan is het niets voor hun" , maar ik denk dat dat niet opgaat....
Degenen die namelijk WEL zijn doorgegaan hebben de angst overwonnen en zijn daardoor trouwens niet beter gaan remmen hoor, ze staan nog steeds net zo snel stil als ik. Ze zijn misschien wat defensiever geworden daardoor, maar ik ben van mening dat die defensiviteit ook anders aangeleerd kan worden :)
Daar heb je ook wel een punt mee..

Voor mijn gevoel leer je het alleen beter zonder hulpmiddelen, maar je redenatie klinkt ook wel logisch..

iig is ABS een handig hulpje mocht je ongelukkig zijn het een keer nodig te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
JdM : Dikke pluim verdiend. Vind het een hele goede denkwijze om op die manier ABS te gebruiken in het les gebeuren.

Sterker nog, ik denk juist dat het een onwijs goed iets zou zijn voor vele hier om dat eens op een abs motor te doen. Vol remmen en daarna Aanleggen en vol remmen, en dan kijken wanneer de ABS in grijpt. Beetje feeling mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb ook zowel op een motor met als zonder ABS de remproeven mogen doen bij het lessen. Bij degene met ABS was het de bedoeling om tot vlak voor het ABS-aangrijppunt te remmen, erg handig om te leren. Ik mocht ook wel een keertje vol de remmen ingaan, puur om te zien wat er dan gebeurd. Niet veel behalve ingrijpende ABS :)

Met mijn eigen motor (zonder ABS) ben ik ook in het begin goed het remmen gaan oefenen, ook vanaf hoge snelheid. Sinds ik hem heb pas 1x heel even ongepland het voorwiel laten blokkeren... Ik was mijn nieuwe remblokjes aan het inrijden terwijl de voorband ook pas 100km gedaan had. Opeens grepen de blokjes aan, *blokkeer* :) Klein wiebeltje, rem meteen weer los en doorrijden. Binnenkort overigens maar eens opnieuw gaan oefenen met die andere band en blokjes, reageert toch weer wat anders :)

Wat ik ook wel eens oefen is het bijremmen in bochten, ook erg handig om te kunnen als het nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37
* Eskimootje heeft ook zijn AVB gehaald :D

Parkeervak: meteen goed
Langzame slalom: eerste keer prutsen 2e keer goed
Acht: meteen goed
Uitwijk: meteen goed
Vertraging: meteen goed
Noodstop: meteen goed
Precisiestop: meteen goed

Viel me best mee, het was alleen lekker fris op de motor met mn zomerhandschoentjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij de noodstop oefening wel is slippende banden gehad maar mij werd verteld dat dit niet afgekeurd werd zolang je de motor onder controle houdt.

Bij me eigen motor heb ik nog nooit slippende banden gehad eigenlijk terwijl die een hoop meer remkracht heeft met 2 remschijven voor. Als je de motor recht houdt zijn slippende banden toch niet eens zo'n heel groot probleem? Niet dat het rechthouden altijd even makkelijk is maar.

feli geslaagden ;) snelle slalom is toch ook verplicht? doen jullie die niet meer? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37
nope in cluster 3 is de uitwijk verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:11:
Bij me eigen motor heb ik nog nooit slippende banden gehad eigenlijk terwijl die een hoop meer remkracht heeft met 2 remschijven voor. Als je de motor recht houdt zijn slippende banden toch niet eens zo'n heel groot probleem? Niet dat het rechthouden altijd even makkelijk is maar.
je verliest controle (kan dus niet meer uitwijken als het moet, wat trouwens al lastig zat is, hard remmen en sturen tegelijk) en volgens mij word je remweg ook langer..
Maar buiten dat is het niet een groot probleem..an sich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Capo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:19:
JdM : Dikke pluim verdiend. Vind het een hele goede denkwijze om op die manier ABS te gebruiken in het les gebeuren.

Sterker nog, ik denk juist dat het een onwijs goed iets zou zijn voor vele hier om dat eens op een abs motor te doen. Vol remmen en daarna Aanleggen en vol remmen, en dan kijken wanneer de ABS in grijpt. Beetje feeling mee krijgen.
Dank je.
En het "feeling krijgen" is ook juist de hele opzet van de remoefeningen inderdaad, dat gaat met ABS alleen maar sneller en veiliger :Y de uiteindelijke uitkomst voor wat betreft de techniek van het remmen is vervolgens nog steeds de verantwoordelijkheid van je instructeur.
Als ik een leerling krijg die met ABS gewoon lekker eigenwijs vol blijft remmen, neem ik gewoon een keer een F650GS mee en zet ik hem een keer uit. Laat ze dan nog maar eens zo eigenwijs zijn ;), gelukkig krijg ik de leerlingen wel overtuigd van mijn gelijk voor wat betreft hun techniek van remmen en is die motor meenemen met uitschakelbare ABS niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met VRO's van de knmv?

't Lijkt me op zich wel wat om te volgen.

Want dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.knmv.nl/images/public_upload/Content/Motortraining/20060619130952/VRO3a.jpg

Kan ik nog niet zo heel goed :o

(Het gaat mij vooral om VRO-1 eigenlijk)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

steveman schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:54:

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.. Ik wil dit jaar of volgend jaar ook zo'n cursus volgen (ik zat te denken aan die van LCVM) ivm mijn plannen om in 2009 met de Amsterdam-Dakar Challenge mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

KNMV VRO-'s zijn leuk en leerzaam.
Ik heb ze alledrie (4 inmiddels) gedaan, ten behoeve van mijn KGI certificaat..
Vorig jaar tijdens mijn applicatie als KNMV instructeur de proef gedraaid voor de VRO-R(isico)
Nu is deze opleiding opgenomen in de reguliere opleidingsmogelijkheden bij de KNMV.

Kijk op de site van de KNMV als je precies wilt weten wat welke VRO inhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:11:
Probeer jij een glijdend voorwiel maar is recht te houden, dat ga je niet redden. Je motor klapt dan als het ware om je wiel heen. Want daar zit alle druk op. Je trekt mischien een zwarte streep van een meter maar daarna ga je geheid neer.....
Probeer het voor de gein is met je fiets als je 30km/u fietst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Fijn om eens iets positiefs op een forum te kunnen zetten wat echt gemeend is ;)
Als ik een leerling krijg die met ABS gewoon lekker eigenwijs vol blijft remmen, neem ik gewoon een keer een F650GS mee en zet ik hem een keer uit. Laat ze dan nog maar eens zo eigenwijs zijn ;),
>:)

Want dit:

[afbeelding]

KNMV heeft veel voor en tegens.

Heb je 100.000km ervaring en houd je jezelf kwa rij techniek up to date en doe je meer als enkel kneedowns maken (inlezen in rijtechniek, oefenen etc) dan heb je mijn inziens VRO 1 niet nodig. Mits je weet hoe je veilig en defensief moet rijden. Goed de positie op de weg weet voor optimaal overzicht maar ook voor optimaal gezien te worden, etc.

Doe je 100.000km woon werk verkeer/klaverblad jagen en verder niks, ga AUB een VRO 1 volgen want ze leren je echt wel wat bij. Vast dingen die je al kent maar ook genoeg dingen die je niet kent!

Nadeel van KNMV is dat je geen vro 2 mag doen als je vro 1 niet gedaan hebt. En VRO1 ( niet arrogant bedoeld ) leerde mij niks nieuws. ( mijn remleiding klapte halverwege en moet zeggen dat ik het niet erg vond dat ik mijn geld terug kreeg ) Echter kan ik nu geen VRO 2 doen en dat zou ik wel weer graag doen.

Doe het met een vriend, je vriendin , je vader etc en je hebt een top dag weg.

Overweeg anders ook eens Freebike.

Rij opleidingen zijn ALTIJD goed om te doen.

Edit :

Piepende voorband is direkt rem loslaten .... dat is mijn ervaring O-)

Edit 2 : Wat zitten er een stel domme eikels op MF zeg :N

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 17-01-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:01:
[...]

doel je op iets bijzonders?
Het nivo in dit topic is gelukig wel wat hoger dan sommige topics van MF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

charrel schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:48:
[...]

Probeer jij een glijdend voorwiel maar is recht te houden, dat ga je niet redden. Je motor klapt dan als het ware om je wiel heen. Want daar zit alle druk op. Je trekt mischien een zwarte streep van een meter maar daarna ga je geheid neer.....
Probeer het voor de gein is met je fiets als je 30km/u fietst O-)
Mn record is ong 5m met slippend voorwiel zonder op mn muil te gaan :+
Blijkbaar vond mn band de buitentemperatuur van -10 en een poging tot een stoppie toch niet helemaal geweldig...
Correctie: er zitten bijna alleen maar domme eikels op MF, kom dr met een reden bijna niet meer, wat een ongelooflijk irritant kutforum is dat geworden.
Al die 'lolbroeken' die werkelijk ieder topic verpesten door 30x dezelfde flauwe reactie neer te zetten als iemand een vraag op een wat aparte manier stelt......

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dit jaar ook zeker weten de VRO1 cursus doen. Niet dat ik zo graag met me linker hand een keertje wil gas geven maar lijkt me een handige cursus :D

@charrel: snap ik maar als ik het goed begrijp zouden mensen hier hun rem volledig los laten zodra ze merken dat hun band begint te slippen en dan weer opnieuw aanleggen. Zolang ik de motor nog recht houdt zou ik denk liever de rem maar "half" loslaten zodat de blokering weg is maar ik nog wel steeds rem(en daarna weer verder aanleg) , volgens mij sta ik dan veel sneller stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

4x2 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:21:
[...]
Correctie: er zitten bijna alleen maar domme eikels op MF, kom dr met een reden bijna niet meer, wat een ongelooflijk irritant kutforum is dat geworden.
Al die 'lolbroeken' die werkelijk ieder topic verpesten door 30x dezelfde flauwe reactie neer te zetten als iemand een vraag op een wat aparte manier stelt......
^^

Met dom. Ik kom er ook al in tijden niet meer. Heb er nog eens 1 keer gepost gehad met een vraagje over de GS, maar dat was dan ook alles het voorbije jaar ofzo. Teveel om je an te ergeren. Altijd dezelfde discussies, "grapjes", uitspraken, ...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, tja 100kkm heb ik nog laaang niet!

Dan gaan we maar es kijken hoewatwanneer dat allemaal gaat/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

:p linkje naar het specifieke topic?

tussenstand: 10 brieven atm.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MF... alleen in mijn regionale topic :)

Over dat ABS in 99 nog niet zo gemeengoed was bij lesfietsen... Jongen voel je niet zo aangevallen. Dit topic is bovendien vooral voor de beginners bedoeld toch? Iemand die in 99 leste is geen beginner meer (mag ik hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 18:29
Nee dan kunnen we het beter hebben over de mensen die nog aan het lessen zijn!
Of zoals ik morgen moeten beginnen met de 1ste les! :o (Dan kom ik er trouwens wel achter of er ABS of niet op zo'n ding hangt :P )
Ik moet zeggen... ik weet nog niet wat ik kan verwachten mn eerste les... Aan de ene kant wil ik me laten verassen, aan de andere kant wil ik toch graag weten wat ik ongeveer ga doen dat eerste uur! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vince22 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:06:
wat ik ongeveer ga doen dat eerste uur! :)
Stukkie rije. Op en neer schakelen en over wat bebouwde kom wegen.

@hieronder: ja men moet idd wel kunnen schakelen ja

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 17-01-2008 19:08 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je nog nul ervaring hebt met schakelen of gemotoriseerde tweewielers überhaubt, dan is de kans reëel dat je achterop naar een parkeerplek mag en daar wat basic dingen gaat doen.
Verschilt ook weer per rijschool btw

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Want dit:

[afbeelding]

Dat is echt heel makkelijk, je hoeft alleen maar te kijken waar je heen gaat, en dan ga je de goede kant op ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
He medemotorrijders :P

Nee ik doel niet op een specifiek topic want dan zou ik er teveel neer moeten zetten :+

Flauwe reacties, mannen die denken dat ze god zijn (doel niet specifiek op de moderators) , domme vragen, nog dommer antwoorden, jonge gasten die denken dat ze alles al weten (dat geld overal in het leven lijkt het wel, wat een mentaliteit) , malloten rij gedrag, forummers die er enkel en alleen zitten om mensen op de kast proberen te jagen, elkaar allemaal napraten, kortzichtigheid, gepats met "kijk mij nou met nog nieuwere/duurdere spullen als jou" en "ik heb geen schaamranden en jij wel dus je kunt niet rijden" en dan nog de jongens die zich alles maar laten aansmeren via de dealers,vrienden,burgers en buitenlui en veel en veelte hoge prijzen betalen en als je het dan aangeeft + goedkoper verkoop punt ben je een rare en kan het niet etc.. etc..etc..

Ik keek enkel nog in paar topics vanwege dat soort dingen, langzaam toch weer eens kijken in andere topics. Direct alweer klaar mee.

edit : flauw grapje..

maar vooral dat kortzichtige.. mijn ducati/bmw/yamaha/whatever is geweldig en de rest rijd prul.. yeah right |:( Als je alleen maar boterham met pindakaas eet ben je goed gek want er zijn zoveel lekkere dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Capo op 17-01-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M3rcury schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Dat is echt heel makkelijk, je hoeft alleen maar te kijken waar je heen gaat, en dan ga je de goede kant op ;)
Oh prima, mag ik het es op jouw motor proberen? :P

Op de fiets (met trappers :z) lukt 't me niet echt om te fietsen met de handen gekruist zeg maar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 17-01-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tijdje geleden VRO-1 en VRO-2 gedaan. Toevallig bracht nog geen 2 weken na VRO-2 het zijn geld op toen ik (door eigenlijk te kort op mijn voorgangen te rijden ssssst) toen ik ineens een dikke spoorbiels midden op de weg zag liggen.

Een half jaar eerder had ik mezelf óf onderuit geremd, óf ik had tevergeefs geprobeerd hem te ontwijken.

Dankzij de VRO wist ik dat ik er gewoon overheen kon :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:32:
[...]

Oh prima, mag ik het es op jouw motor proberen? :P

Op de fiets (met trappers :z) lukt 't me niet echt om te fietsen met de handen gekruist zeg maar ;)
Daar is je snelheid wat lager, wat je na een klein beetje rijervaring gaat merken, is dat je steeds meer met alleen je lichaam gaat werken, en daar doet je armen omgedraait niks anders aan.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Capo: Ik heb het topic even gelezen waar je het over hebt. Ik heb ook problemen met de gezag op MF, daarom zit ik lekker meestal alleen in het Race subforum en Regionaal in Flevoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:20:
Tenzij je nog nul ervaring hebt met schakelen of gemotoriseerde tweewielers überhaubt, dan is de kans reëel dat je achterop naar een parkeerplek mag en daar wat basic dingen gaat doen.
Verschilt ook weer per rijschool btw
Ik had dus totaal 0 ervaring, en tijdens mijn eerste les kreeg ik in deze volgorde: koppeling op laten komen, remmen, sturen, schakelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:40:
[...]

Ik had dus totaal 0 ervaring, en tijdens mijn eerste les kreeg ik in deze volgorde: koppeling op laten komen, remmen, sturen, schakelen.
Ik had ook 0 ervaring, en ik moest gewoon zelf rijden naar een parkeerplaats. (had wel al koekblik brevet)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:23:
@Capo: Ik heb het topic even gelezen waar je het over hebt. Ik heb ook problemen met de gezag op MF, daarom zit ik lekker meestal alleen in het Race subforum en Regionaal in Flevoland.
Der zijn meer topics. Gezag op MF is krom idd, maar de rest ook :+
Ik blijf er bij dat moderators een stuk voorbeeld functie hebben en sommige uitspraken ook niet kunnen maken. Hoe stommer voorbeeld ze geven hoe stommere reacties ze gaan krijgen

Regionaal is ook afgenomen tot 1 die nog leuk is.

Gelukkig is het in dit topic beter :)

Weer heerlijk gereden vanmorgen.. woon-werk verkeer dan wel maar toch :P

Stond een auto in de hens, weg afgesloten door wat agenten die op de snelweg stonden. Toen ze "groen licht" gaven was de snelweg leeg >:) ( ff stukje rustig aan gedaan nog O-) )

[ Voor 33% gewijzigd door Capo op 18-01-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:30:
[...]

Ik had ook 0 ervaring, en ik moest gewoon zelf rijden naar een parkeerplaats. (had wel al koekblik brevet)
hier begin je altijd op parkeerplaats (voor je CBT) dus is het makkelijk...

In het begin had ik 2 rijbewijsen: mijn NL koekblik brevet en een UK learners license.
Toen ik dus met de 'tank' aan kwam en hij later de rijbewijsen checkte (in UK moet je eerst een learners rijbewijs aanvragen, dan kan je je CBT doen en dan echte lessen) stond hij wel ff te kijken, van huh hoe zit dat? je kwam toch met de wagen?

Beetje grijs gebied of je nou wel 2 EU rijbewijzen mocht hebben, maar uiteindelijk vlak voor ik A haalde alles omgezet zodat ik nu nog maar 1 (UK) rijbewijs heb...binnen 3 jaar moet je toch je rijbewijs omzetten.. maar in de UK hebben ze een puntenrijbewijs, dus dat wou ik zo lang mogelijk uitstellen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Iemand toevallig motor-magazine al gelezen? Ik moest een paar keer best wel lachen in de trein :D Mensen raar kijken naar me... the usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:50:
Iemand toevallig motor-magazine al gelezen? Ik moest een paar keer best wel lachen in de trein :D Mensen raar kijken naar me... the usual.
nee, wel de pro-motor en de motorrijder.be (tip!) en lees wel eens moto73 en 'motoren en toerisme' (ook leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, sinds begin november, vandaag de gixxer weer eens uit de schuur gehaalt.. :9~ niet echt lekker gereden, maar vond het weer hoog nodig _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:03:
[...]

nee, wel de pro-motor en de motorrijder.be (tip!) en lees wel eens moto73 en 'motoren en toerisme' (ook leuk)
Ik vind die motorrijder een beetje... racistisch eigenlijk... zwarte dit zwarte dat... okay het is een donkere vrouw get over it! :+

Wel grappig trouwens, ik had eerst niet door dat het een belgisch blad was... gaande weg werd het me pas duidelijk :) Wel een leuk blad op zich, nog bedankt kixor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:30:
[...]

Ik had nog niks, en dat zou me dus echt niet gelukt zijn :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Gister de eerste rijles gehad! :)
Eerst bij mn instructeur achterop naar rustig industrieterreintje, beetje optrekken, gevoel krijgen met gas en koppeling, en daarna met hem achterop beetje over de weg bochten rijden, schakelen oefenen. Ging op zich allemaal wel goed... Volgende week 2 uur les, leren van motorbeheersing en bijzondere verichtingen op een grote parkeerplaats, alleen ik mag tenminste wel alleen op de motor daarnaartoe! (dat hij achter me rijdt zeg maar) Dus nu ik gereden heb ben ik helemaal enthousiast.
Ik had nog mazzel met het weer ook nog, want toen ik klaar was begon het pas te regenen... Maar k-k-k-k-koud dat het was in een leren pak! JEZUS! Ik had een pak geleend van een collega van me die dezelfde maat heeft maar dus even nooit beseft dat er stretch stof aan de binnenkant van de benen zit en daar waait het door!! Brrrrr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, ja het is nu echt geen fijn weer idd :) Ik had steeds een spijkerbroek aan onder een textielenbroek en een thermo+longsleeve onder een textielen jas. Op die manier worden alleen je vingers ijskoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, vandaag vond ik het wel meevallen met de kou...al had ik dan ook 2 t-shirts, 1 vest en mn textiele motorpak aan :P.

Vandaag gelest op een verlaagde motor trouwens, zonder ABS...heb er uiteindelijk niks van gemerkt. Al rijden die motoren met een hoger zadel iets beter :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:45
Zo gisteren even wat geld naar Kalsbeek te Zwolle gebracht:

Helm (Schubert S1):
http://www.flandro.com/attachments/producto_1314_0.jpg
Jas (Evolution TJ 2.10):
http://www.evolutionmotor.../3=1_jacks_tj210_ant.html
Broek (Evolution TP 2.62):
http://www.evolutionmotor...1_broeken/3=1_tp_262.html
Handschoenen (Grid Orion):
http://www.bikersbuyit.co...ents/media/1201014101.jpg

Erg mooie zaak daar, was erg rustig werd meteen goed geholpen. Eerst een jas en broek uitgezocht, grote voordeel hiervan was volgens de vrouw die me hielp dat je zowel de wintervoering als de regenvoering apart kunt uitritsen. Geldt voor zowel jas als broek.
Een helm kostte wat meer moeite, wilde eigenlijk een systeemhelm ivm een bril die er wel aan zit te komen. Maar ik schijn een vrij groot hoofd met kleine kaak te hebben waardoor de systeemhelmen allemaal wat te los zaten.
Toen verder met de integraalhelmen waarbij eigenlijk alleen deze goed zat. Ik meende me al te herinneren dat de meningen over de S1 wat uiteenlopen, maar de verkoper vertelde er keurig bij dat er wel wat problemen met de coating waren en dat dat gewoon onder de garantie viel. Dus toch maar gedaan aangezien het eigenlijk de enige was die echt goed zat.
Als laatste paar handschoenen uitgezocht, vond ik wat moeilijk vergelijken dus heb maar gewoon die gekocht die volgens de verkoopster het beste waren :9
Dit heeft het volgende kostenplaatje tot gevolg:

- Helm 325,- (leek mij een vrij scherpe prijs?)
- Broek 180,-
- Jas 200,-
- Handschoenen 90,-

Dus samen 795,- waar ze vervolgens 750,- van gemaakt hebben. Al met al erg tevreden!

En dan vandaag de eerste rijles, rijschool zit op 5 min van het oefenterein en aangezien we beide (ik les samen met iemand anders) al eerder een uurtje op de motor gezeten hebben zijn we er meteen naar toe gereden. Ging eigenlijk allemaal erg goed voor mij gevoel, begonnen met 10min over de parkeerplaats scheuren, ongelofelijk wat een gevoel :D
Daarna een paar remproeven gedaan (precisiestop, noodstop, stopproef) dat ging eigenlijk wel goed, wel een aantal keer bij het remmen de koppeling ingeknepen en tegelijk vol gas geven 8)
Daarna snelle slalom... wauw :o
Langzame slalom ging wat minder maar later ook wel goed. Vind het toch wel moeilijk om een constante snelheid te houden met gas+achterrem.
Dus ik was al vrij opgelucht ging allemaal soepel etc, alleen toen kwam de halve draai :+
En die heb ik een keer of 8 geprobeerd en is niet een keer gelukt daar waar mijn medelesser hem meteen de eerste kee goed deed natuurlijk |:(
Nouja zal wel goed komen neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

Ach, ik heb 18 lessen gehad en kan hem nog steeds niet helemaal goed :P Dus het valt allemaal wel mee hoor :)

Ik ben echt een kneus wat dat betreft :P

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 19-01-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:26:Dus ik was al vrij opgelucht ging allemaal soepel etc, alleen toen kwam de halve draai :+
En die heb ik een keer of 8 geprobeerd en is niet een keer gelukt daar waar mijn medelesser hem meteen de eerste kee goed deed natuurlijk |:(
Nouja zal wel goed komen neem ik aan :)
Goed door de bocht heenkijken (hoofd draaien naar waar je naar toe wilt) helpt echt ontzettend veel. Dan gaat het bijna automatisch. Als je naar de pionnen van de draai blijft kijken dan kom je niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het wordt vaak gezegd maar het klopt wel: kijk waar je naartoe wil gaan. Die halve draai stelt niets voor wanneer het je eenmaal gelukt is, dan vraag je je af waarmee je het zo moeilijk hebt gehad.

Probeer goed over je schouder te kijken wanneer je indraait, dan heb je de neiging om ook echt daarheen te rijden en zul je zien dat het een stuk beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Drafter86 : Ga zoeken op google en je komt erachter dat de S1 een coating heeft op de binnen laag tegen condens en dat die laag los laat.

Doe jezelf een plezier en ga zo snel mogelijk een S1 pinlock vizier regelen met pinlock mocht je die nog niet hebben.

Ik heb 5 vizieren gehad , oude en nieuwe type vizieren.. .maakt geen donder uit :(

Verder : Top keuzes kwa helm/kleding :)

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 19-01-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn.... Ding is nét verkocht :(

Leuk fietsje met weinig schade voor dat geld.

* Will_M zoekt zoiets..... vandaar

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 19-01-2008 17:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Iemand trouwens ervaringen met de garmin zumo 550 en/of de Tomtom rider2?
Wil erg binnenkort een navigatiesetje aanschaffen, maar twijfel net zoals iedereen tussen de 2 merken. Om de prijs is het niet te doen, zit 50 euro verschil tussen de setjes + extra's (Intercom) zoals ik het uiteindelijk wil hebben, in het voordeel van de domdom.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:15:
Iemand trouwens ervaringen met de garmin zumo 550 en/of de Tomtom rider2?
Wil erg binnenkort een navigatiesetje aanschaffen, maar twijfel net zoals iedereen tussen de 2 merken. Om de prijs is het niet te doen, zit 50 euro verschil tussen de setjes + extra's (Intercom) zoals ik het uiteindelijk wil hebben, in het voordeel van de domdom.
Iemand suggesties?
Geen tomtom, service is echt kut. Ik lig regelmatig met ze overhoop, en heb per ongeluk 1 medewerker van de retail support verrot gescholden, omdat ze niet deden wat je als klant wel zou verwachten (ik kon me gewoon echt niet meer inhouden omdat meneer al voor de 3e terug kwam met hetzelfde probleem, en nog steeds GEEN andere rider 2 kreeg, en dan ook nog doodleuk vertellen: omdat we het nu nogal druk hebben is deze meneer heb ongeveer 6 weken kwijt)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
wimmel_1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:16:
Dammn.... Ding is nét verkocht :(

Leuk fietsje met weinig schade voor dat geld.

* Vince22 zoekt zoiets..... vandaar
Had een goede deal geweest! Interessante site trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
wij hebben de Garmin Zumo 550 ... kan maar 1 ding zeggen. IDEAAL!

Beide merken hebben voor en tegens. Ik vind de TomTom kwa praatmuts beter. Duidelijker. Maar de Zumo is erg goed te doen en het werkt gewoon echt goed. Ik weet niet wat ik er van moet vertellen, hij voldoet gewoon prima zowel in de auto als op de motor. Mee naar frankrijk gereden, in frankrijk rond gereden en routes geplanned met de zumo (oplader laptop vergeten) en gereden, alles is prima.

1 klein minpuntje.. banken in NL hebben niet meegewerkt of te duur, pin automaten..dichtstbijzijnde is in the UK :+ ..

Ding werkt gewoon goed. Houder is super degelijk ( wheelies en hoge snelheden (280/290km/h) zonder problemen )

Ik ben niet voor de TomTom gegaan omdat..... kwaliteit van rider 1 viel tegen, 2 wilde ik niet.

Garmin heeft bredere markt. Voor wandelaars tot avonturiers tot wereld reizigers tot duikers. Hun behuizing en alles moet gewoon in orde zijn, was punt van overtuiging voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vince22 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Had een goede deal geweest! Interessante site trouwens!
http://www.schademotors.nl/ staat wel vaker interessant "speelgoed"... je moet alleen wél weten wat je koopt ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
wimmel_1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:03:
[...]

http://www.schademotors.nl/ staat wel vaker interessant "speelgoed"... je moet alleen wél weten wat je koopt ;)
Daar staat wel een spotgoedkope MV tussen, je krijgt er alleen wel een "klein beetje" schade bij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Paul Hewson schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:08:
[...]

Daar staat wel een spotgoedkope MV tussen, je krijgt er alleen wel een "klein beetje" schade bij :X
Omg... nog maar 200km gereden :o

Vraag me dan wel af hoe de berijder er nu aan toe is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]

Wow, die zit goed in elkaar > en dat al na 200km :X
Vermelden ze er ook nog even bij in de advertentie, net alsof dat nog uitmaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
steveman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Omg... nog maar 200km gereden :o

Vraag me dan wel af hoe de berijder er nu aan toe is...
25000/200=125 euro p/km :o Dat opgeteld bij de lichamelijke schade zal hij/zij wel een aardige deuk hebben opgelopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ie nu nog op een motor durven zitten :+ ?

Nouja, ik heb sinds gisteren mn eigen complete motorpak...nu nog een maandje of 2 AVD lessen en dan hoop ik mn rijbewijs te hebben :P.

Wat ik al had: Helm, laarzen en handschoenen.

Wat ik er gisteren bij heb gekregen (verjaardag *O*) :
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/jacket.jpg
+ rits om beide te koppelen +
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/pants.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Paul Hewson schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:19:
[...]

25000/200=125 euro p/km :o Dat opgeteld bij de lichamelijke schade zal hij/zij wel een aardige deuk hebben opgelopen :/
Och de meeste mensen verzekeren zo'n ding allrisk. Dat en het feit dat de meeste MV agusta-rijders geen jonge jochies zijn en vaak wel wat schadevrije jaren hebben opgebouwd zal het hem niet al te veel geld hebben gekost. Maar toch ben je er erg zuur van.

On a different note: Flushmounts gemonteerd en knipperlichten in de koplamp waar de stadslichten zaten. Dit in combinatie met de knipperlichten in het achterlicht en de homebuild kentekenplaathouder zorgt ervoor dat de motor er al aardig opgeruimd uit begint te zien.

uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/flushies/uit.jpg

alarmlichten aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/flushies/aan.jpg

De flushmounts zijn van voren nauwelijks zichtbaar en alleen flushmounts zijn dus echt niet voldoende. De knipperlichten in de koplamp zijn echter SUPER. Ik had ze eerst getest met links knipperlicht in de koplamp en rechts nog het standaard knipperlicht. Knipperlicht in de koplamp is beter zichtbaar. En dat is ook niet zo vreemd, want dat is een 21watt lampje ipv standaard 10watt lampje. Zelfs met grootlicht aan is het knipperlicht nog goed te zien.

[ Voor 48% gewijzigd door FragDaddy op 20-01-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

[...]

zie je die vouw in dat frame? :X :| vorkpoot afgebroken, maar voordattie afbrak nog even frame gevouwen en kroonplaat gesloopt...
hoe hard heb je je gloednieuwe motor dan ergens tegenaan gefohned? 8)7

edit:
@frag ziet er gaaf uit!!! :9 waar haal je overigens zo'n hefbank voor je moto? als ik een stalling heb wil ik er ook een :+

[ Voor 25% gewijzigd door rimpeldinky op 20-01-2008 15:44 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:44:
Zou ie nu nog op een motor durven zitten :+ ?

Nouja, ik heb sinds gisteren mn eigen complete motorpak...nu nog een maandje of 2 AVD lessen en dan hoop ik mn rijbewijs te hebben :P.

Wat ik al had: Helm, laarzen en handschoenen.

Wat ik er gisteren bij heb gekregen (verjaardag *O*) :
[afbeelding]
+ rits om beide te koppelen +
[afbeelding]
Mooi jasje die van rev-it ja, maken de laatste tijd toch wel erg leuke spulletjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
rimpeldinky schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:38:
[...]

edit:
@frag ziet er gaaf uit!!! :9 waar haal je overigens zo'n hefbank voor je moto? als ik een stalling heb wil ik er ook een :+
Buitelaar in Waddinxveen.

Ik heb onderstaande. De grootste tafel, met mogelijkheid om de brug met een compressor te bedienen ipv alleen met de voet zoals bij de andere bruggen. Ook heb ik er een zwaardere voorwielklem bij omdat ik niet wil dat de motor een keer omflikkert op 1.20mtr boven de grond. Oh en ik heb er een werkplaats stoel bij zodat ik heerlijk zittend kan sleutelen! _/-\o_ :+

http://www.buitelaar.nl/c...tentid=237&productid=2131

Maar let op: Brug wordt in een houten krat geleverd met afmeting 230x75x20 en het hele spul weegt 250 kg ofzo. Dus je moet even gepast vervoer regelen. Aanhanger is prima, leggen ze hem met een heftruck zo in. Bij mij hebben ze hem achter in een busje geschoven met de hefbrug. Probleem komt pas als je thuis bent.. Hoe krijg je een 2mtr lang houten krat van 250kg in je schuurtje? Ik heb toen een zooi spanbanden en wat vrienden opgetrommeld.. We hadden een leuke middag :D

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 20-01-2008 15:58 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.