Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15
Nu in de aanbieding bij ibood.nl: navigatie apparaat met iGo 8 voor 70,-.
Ik draai al een paar jaar iGo op mijn telefoon en ben er erg tevreden over, veel fijner dan Garmin en Tomtom. Het is uiteraard geen specifieke motorgps maar wat wil je voor 70,-....

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
charrel schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:00:
Officieel mag het niet, naar voren bij het stoplicht. Als de mogelijkheid er is probeer ik het wel. Elke meter is er eentje ;)
Waar baseer je dat op? Bij een tweebaans weg (met 2 banen rechtdoor) is het gewoon een file, en daar mag je gewoon tussendoor rijden. Ik doe het ook wel, optrekken zonder koekblik voor me is aanzienlijk aangenamer, en ik sta veiliger tussen de auto's dan er achter, op de N11 bijvoorbeeld waar 100 km/h gereden wordt, en lang niet iedereen oplet.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

Een rijtje bij een stoplicht != een file ;). Volgens mij mag het niet :). Niet dat het mij boeit, die het ook altijd :+.

Wat ik overigens ook best vaak doe is op de strook voor linksaf of rechtsaf gaan staan op het moment dat er niemand staat (en bij voorkeur als ie net op rood is gesprongen). Zodra het licht voor rechtdoor op groen springt, vollebak gas en er voordoor 8) .

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01 13:52
Bergie en KaWaReZ, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Al heeft het 'ongelukje' van die maat van je er niet zoveel mee te maken, dat kan ook iemand gebeuren die al jaren zijn rijbewijs heeft ;) Hoe dan ook moet er toch nog eerst even gespaard worden dus het is echt niet zo dat ik er morgen een voor de deur heb staan ;)

Desktop | Server | Laptop

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-01 18:46

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

M14 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:53:

Wat ik overigens ook best vaak doe is op de strook voor linksaf of rechtsaf gaan staan op het moment dat er niemand staat (en bij voorkeur als ie net op rood is gesprongen). Zodra het licht voor rechtdoor op groen springt, vollebak gas en er voordoor 8) .
Dat mag tegenwoordig niet meer, eenmaal voorgesorteerd = verplicht die rijrichting nemen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• M14

M14

goh, ik had ook niet anders verwacht ;). Maar 200 rijden mag ook niet :+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

M14 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:01:
Maar 200 rijden mag ook niet :+
Dat heb ik afgelopen dinsdag nog even gedaan op de autobahn naar Groningen. Was ook voor het eerst dat ik zo hard reed, maar vond er niet veel aan :P
Misschien dat het prettiger is met een leren pak ipv textiel maar ik vond dat ik nogal heel erg veel luchtweerstand had :+

Yamaha MT-09

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rupie schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:56:
Hoe dan ook moet er toch nog eerst even gespaard worden dus het is echt niet zo dat ik er morgen een voor de deur heb staan ;)
Je mist het punt, feit blijft dat je een R6 als 1e motor wilt. Tuurlijk kan dat, maar 80% van de motorrijders raadt dat af. Het ligt ook aan je ervaring natuurlijk, het kan best, maar verstandiger is een goedkopere én langzamere motor te kopen voor je eerste kilometers. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat zijn Duitsers enorm relax qua motorrijders zeg.

De laatste tijd ben ik er aardig wat tegengekomen. Op een 80 weg ging iemand helemaal rechts rijden. Handje uit het raam, van komt er maar langs. Net op de Posbank, waar inhalen erg moelijk is, weer een Duitser die de auto even aan de kant zet, zodat ik er langs kan. Ik ben er langs en hij rijd weer verder. Verder nog een aantal van zulk soort dingen meegemaakt met Duitsers. Die gasten zijn echt zoveel relaxter dan Nederlanders qua verkeer.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
BE zelfde....

heb nog ergens een fiilmpje op jijbuis staan waar een BE agent hetzelfde deed :+

• RemcoDelft
M14 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:53:
Een rijtje bij een stoplicht != een file ;). Volgens mij mag het niet :). Niet dat het mij boeit, die het ook altijd :+.
Van Dale: fi·le [fiele] de; v(m) -s rij wachtende voertuigen
Lijkt me duidelijk toch?

• Aikon
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:56:

De laatste tijd ben ik er aardig wat tegengekomen. Op een 80 weg ging iemand helemaal rechts rijden. Handje uit het raam, van komt er maar langs. Net op de Posbank, waar inhalen erg moelijk is, weer een Duitser die de auto even aan de kant zet, zodat ik er langs kan. Ik ben er langs en hij rijd weer verder. Verder nog een aantal van zulk soort dingen meegemaakt met Duitsers. Die gasten zijn echt zoveel relaxter dan Nederlanders qua verkeer.
Dat idee heb ik ook, had laatst wat Duitsers voor me, gingen snel even naar rechts terwijl rechts langzamer reed, ik er snel langs, hij weer snel naar links zonder te remmen.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Doe jij dat dan niet als je in je vierwieler zit?
Indien er ruimte is en ik een scheurneus aan zie komen in mijn spiegel (of zie plakken achter mijn brik) probeer ik dat ook altijd voor elkaar te krijgen.

Niets meer dan een beetje fatsoen hebben en rekening houden met een ander, zouden soms meer mensen moeten doen ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• PilatuS
  • Niet online
Saffie_time schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:22:
[...]

Doe jij dat dan niet als je in je vierwieler zit?
Indien er ruimte is en ik een scheurneus aan zie komen in mijn spiegel (of zie plakken achter mijn brik) probeer ik dat ook altijd voor elkaar te krijgen.

Niets meer dan een beetje fatsoen hebben en rekening houden met een ander, zouden soms meer mensen moeten doen ;)
Dat doe ik zelf idd ook als ik de auto zit. Het valt mij alleen op dat 90% van de Nederlanders dat niet doen. Ik rij regelmatig op de Posbank en heb misschien 2 Nederlanders gezien die aan de kant gingen. De rest rijd gewoon lekker door met 30km/u. Inhalen kan je daar maar op een paar punten, dus vaak moet je de halve Posbank uitrijden zonder die mooie bochten lekker te kunnen pakken.

• Aikon
  • Niet online
Ja, wij motorrijders snappen dat wel, maar de meeste autorijders niet. Zoveel mensen rijden onnodig links, maar ik ga er tegenwoordig gewoon rechts voorbij. :)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Moet zeggen dat ik ook pas echt op motorrijders let sinds ik was begonnen met lessen jaartje terug.
Nu met de motor naar het werk, gelukkig meestal genoeg ruimte, maar wanneer dat niet het geval is blijft het merendeel stug doorrijden en gaan niet een beetje aan de kant. Maar genoeg die het wel doen :)

Ik ga er even van uit dat ze me gewoon niet gezien hebben, want meestal na wat plakken gaan ze wel aan de kant.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:06:
[...]

Van Dale: fi·le [fiele] de; v(m) -s rij wachtende voertuigen
Lijkt me duidelijk toch?
De Van Dale defenitie en de in de wet opgegeven defenitie hoeven niet hetzelfde te zijn he ;)

En wbt Duitsers: Daar mag je niet filrijden ;(

• defusion
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:11:
[...]

De Van Dale defenitie en de in de wet opgegeven defenitie hoeven niet hetzelfde te zijn he ;)

En wbt Duitsers: Daar mag je niet filrijden ;(
Helaas bevat de wet zelf geen uitspraak over wat een file is, dus ben je aangewezen op wat een rechter vind (of jurisprudentie daarover).

ik quote een van de resultaten die ik had gevonden van uitspraken hierover.
"Thans dient de vraag beantwoord te worden wanneer er sprake is van een file.
Het begrip file is in de Nota van Toelichting op artikel 13 RVV 1990 niet nader omschreven of gedefinieerd. Een exacte omschrijving zou niet goed mogelijk zijn, omdat het verschijnsel te zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.
Een duidelijke maatstaf aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of in dit geval sprake was van een file die rechts ingehaald mocht worden verschaft deze toelichting daarmee naar het oordeel van de kantonrechter niet. Ook in de rechtspraak op artikel 13 RVV 1990 is geen norm ontwikkeld waaruit kan worden afgeleid wanneer er sprake is van een file.
In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 voorschrijft. Dat wordt betrokkene evenwel niet verweten."

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Note to self: niet zwaaien met de rechter hand :+
Ik drukte alweer per ongeluk de stop-knop in... Ik wist al precies wat ik had gedaan, dus een seconden later liep de motor ook alweer, en ik heb nieteens stil gestaan. Maar stom is het wel.
Tevens een de top van de motor gehaald, 250km/u op de teller met nog ~1500rpm tot de redline over. Ook is me het verschil tussen nederland en duitsland weer duidelijk geworden. In duitsland houden ze vrij netjes rekening met je, in nederland is het ieder voor zich. Ter illustratie:
- (bejaarde) fietsers die op de weg stil gaan staan en op de kaart kijken, lunchen, enz...
- (bejaarde) fietsers die midden op een kruispunt de kaart bekijken.
- (bejaarde) fietsers die vanaf de kant van de weg opstappen op hun fiets, evenwicht verliezen en zo de straat over vliegen.
- (bejaarde) fietsers die zonder te kijken over steken.
Daarna keken al die (bejaarde) fietsers me vreemd aan als ik ze met 20~30 km/u voorbij reed. Ik vertrouwde ze echt niet meer :P

Verderop: iemand die
a. niet spiegelt en niet oplet of iemand hem in wil halen
b. het niet kan hebben dat je op een motor makkelijker door het verkeer kan gaan en de motorrijder daarom maar afsnijdt.
Ik gok op b, gezien hij daarna met groot licht begon te knipperen toen ik hem wees op zijn spiegels. Eigenlijk had ik ze er af moeten trappen, hij gebruikt ze toch niet.

En daarna kenmerkend voor nederland, iemand die zowat een noodstop maakt op een verlaten volledig rechte weg omdat zijn telefoon gaat. Uiteraard zonder knipperlicht.

Nope, volgende keer weer fijn de snelste weg richting duitsland en dan daar lekker rond rijden.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/03/1275569236-940.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/03/1275569214-870.jpg
DRAFTER86 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:28:
Nu in de aanbieding bij ibood.nl: navigatie apparaat met iGo 8 voor 70,-.
Ik draai al een paar jaar iGo op mijn telefoon en ben er erg tevreden over, veel fijner dan Garmin en Tomtom. Het is uiteraard geen specifieke motorgps maar wat wil je voor 70,-....
iGo werkt inderdaad erg fijn, mochten mensen het niks vinden, tomtom draait ook op dat apparaatje.
Ik zou hem zo halen, ware het niet dat ik al iGo op de telefoon heb, navigon op een oud beestje, een tomtom XL iq, garmin op de laptop en mocht dat allemaal niet werken dan kan ik de zumo 660 van mijn pa nog meenemen :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

Zondag lekker aan de VRO-1 *O*

Wel om 6:00 mijn nest uit -O-
Maar wel samen met een maat er heen *O*
Naar Rosmalen -O-
En een trailer gehuurd, zodat we niet anderhalf uur heen en anderhalf uur terug ook op de motor moeten zitten *O*

Heeft iemand al een VRO-1 gedaan hier?
Wat kan ik verwachten / Hoeveel uur zit je op de motor dingen te doen? De dag duurt van 8:15 tot 16:45, maar ik neem aan dat ik geen 8,5 uur zit te brommeren.

Ik had het er toen al met KawaRez over, ik heb er zin in!

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

De laatste tijd ben ik er aardig wat tegengekomen. Op een 80 weg ging iemand helemaal rechts rijden. Handje uit het raam, van komt er maar langs.
Dit doe ik ook als ik met de auto ben. Alleen dan met het knippertje.

Ik kom nog al eens op een dijkweg, kom je genoeg motorrijders tegen. En als er dan eentje achter me zit, even scherper langs de berm sturen en knipper naar rechts. De motorrijder, die ongetwijfeld al wou inhalen, maar nog niet durfde (welke motorrijder vertrouwt nou een koekblik?), die weet dan zeker dat ik hem/haar gezien heb en dat hij ruimte heeft.

Is gewoon veel relaxter voor iedereen: ik kan lekker kachelen met mijn auto, motorrijder kan lekker doorknallen, ik hinder hem niet, hij zit niet mij op te jagen.

Het zou bijna verplicht moeten zijn ;)
Maar gelukkig is iedereen fatsoenlijk en een heer in het verkeer, dus het gaat nooit fout... :z

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Twhomp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:31:
Heeft iemand al een VRO-1 gedaan hier?
Wat kan ik verwachten / Hoeveel uur zit je op de motor dingen te doen? De dag duurt van 8:15 tot 16:45, maar ik neem aan dat ik geen 8,5 uur zit te brommeren.
Er is wel wat theorie en een lunch. Ik heb het niet echt in de gaten gehouden maar misschien is er bij elkaar iets van 1.5 uur theorie over de hele dag. Maar het kan ook 2 uur zijn, pin me er niet op vast. Het is verdeeld over 2 (of waren het er 3?) blokken, dus het is goed te doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• KaWaReZ
twee dagdelen

eerste dagdeel beetje uitwijkoefeningen enzo, over dingen heenrijden enz (ook theorie)

tweede dagdeel voornamelijk lijnen rijden (beetje voorbereiding voor circuit)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

Mha, circuit...

Vorige keer toen ik VRO-2 deed had ik er al lekker zin in. Gingen we nondeju rondjes rijden zonder te remmen :S

Tja, 't was ook nog wel best koud enzo maar toch! (Vorige keer 2 en 1 was wel gewoon lekker in de rondte raggen :o )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
* TheJason gaat 2 september VRO-1 doen.

Ben benieuwd naar hoe jij het vond Rinaldo :)

• DSK
  • Laatst online: 09-01 22:52

DSK

boeiend...

Ondertussen heb ik het ontbrekende stukje voor de kettingspanner ontvangen (wel 2-3 weken geduurd) en rijdt alles weer zoals het hoort. Tijdens de levertijd heb ik gewoon 2 dikke rivetten gebruikt ipv. het metalen onderdeeltje, ging goed en ik leef toch nog. Kon namelijk geen dikke 2 weken zonder rijden in zo'n weer.
KaWaReZ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:01:
BE zelfde....

heb nog ergens een fiilmpje op jijbuis staan waar een BE agent hetzelfde deed :+
Veel zijn idd vriendelijk maar sommigen kunnen er ook wat van :(

Wat ik regelmatig (jammer genoeg meer en meer) zie is dat men je duidelijk ziet in de zijspiegel (je kijkt als het ware in de ogen van de bestuurder) en dan plots naar rechts (3e strook op de autosnelweg) of links (2e strook op de autosnelweg) op het lijntje gaan rijden. Duidelijk gewoon om je te pesten of uit jaloersheid :(
Meestal bedank ik de bestuurders die netjes plaats maken of me een teken geven dat ze me gezien hebben maar bovenstaande bestuurders krijgen meestal maar één vinger ipv een handje. >:)

Ook heb ik regelmatig dat de 1e en 2e rijstrook gewoon vrij zijn en iemand rijdt helemaal links op de 3e.
Je gaat er achter rijden en wat doet de bestuurder: nog meer links houden om je door te laten... Volgens mij snappen die mensen het stukje van rechts rijden om de weg niet zo goed. En raar kijken dat ze doen als je er blijft achter rijden tot ze uiteindelijk wel naar rechts gaan.

Over het algemeen valt niet echt te klagen op mijn traject (Gent-Brussel + leopold II-tunnel + soms R0) en houden de meeste bestuurders rekening met je. Iedereen kan wel eens aan het dromen zijn in de file maar zolang je zelf de aandacht er goed bijhoudt gaat alles toch redelijk vlot. Je merkt ook heel goed dat de mensen die op dat moment met de wagen rijden het gewoon zijn dat motorrijders tussen de file rijden. In het weekend naar zee gaan is iets anders (zowel qua gedrag van automobilisten en zondagsmotorrijders).

Blog (Linux-related)

• RemcoDelft
DSK schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:45:
Meestal bedank ik de bestuurders die netjes plaats maken of me een teken geven dat ze me gezien hebben maar bovenstaande bestuurders krijgen meestal maar één vinger ipv een handje. >:)
Waarmee je de motorhaters weer een reden geeft om de volgende motorrijder zeker geen ruimte te geven...
Gewoon negeren, lijkt me veel beter!

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 03-06-2010 21:57 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

RemcoDelft schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:57:
Waarmee je de motorhaters weer een reden geeft om de volgende motorrijder zeker geen ruimte te geven...
Gewoon negeren, lijkt me veel beter!
qft

Sowieso hou ik liever m'n handen aan het stuur en focus wat verder vooruit dan de auto naast me die toevallig zo lief was om aan de kant te gaan. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
* Wormaap heeft z'n pasje, en de motor zit weer in elkaar *O*
Even een kort stukje gaan rijden, maar het is écht even wennen dat dit geen lesmotor is :X Veel te makkelijk om veel te hard te rijden :o

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-01 18:46

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Wormaap,

wel ffe oefenen met remmen he ;) weet nog dat ik vanaf een ER5 op mijn magna stapte, die stuurt dus compleet anders.

Asus Zenbook i7 256gb

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Idd, gasgeven vergt in vergelijking een stuk minder oefening :o

Hou 'm heel, en hou ook je pasje ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Wormaap
Gaat goedkomen. Ik ga proberen me in te houden :P
Vanochtend voor het eerst op de motor naar kantoor :D Na aankomst kreeg ik natuurlijk meteen 'dé' vraag: 'Op de motor?'
Antwoord: B-)
Ghostrider schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:09:
@Wormaap,

wel ffe oefenen met remmen he ;) weet nog dat ik vanaf een ER5 op mijn magna stapte, die stuurt dus compleet anders.
Da's inderdaad even wennen. De lesmotor remt veel meer af op de motor (is dan ook'n twin) en ook het 'normaal' remmen gaat wat minder fel. Even oefenen dus :)

[ Voor 53% gewijzigd door Wormaap op 04-06-2010 09:29 ]

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Wormaap schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:01:
Even een kort stukje gaan rijden, maar het is écht even wennen dat dit geen lesmotor is :X Veel te makkelijk om veel te hard te rijden :o
Wat rij je nu?

• Wormaap
Dit :P

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/x5tu9s.jpg

Een CBR600 uit '87, waar alleen op gemonteerd zit wat noodzakelijk is. Het spuitwerk wil me namelijk niet goed lukken, en ik wil dit weekend gewoon lekker rijden :9

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Wormaap schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:01:
Ik heb op een niet misselijke motor mogen lessen (yamaha XJ6, toch 80pk) en heb nu een fireblade als eerste motor, maar damn wat accelereert dat ding zeg... boven de 7k rpm gaat hij er serieus aan trekken om ergens rond de 8,5k rpm als een bezetenne ervandoor te gaan... Dat is idd best wennen.... (maar zoooo leuk :P )

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 14-01 16:17

TiMMieJ

PSN: Orixez

Francis schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:11:
[...]

Ik heb op een niet misselijke motor mogen lessen (yamaha XJ6, toch 80pk) en heb nu een fireblade als eerste motor, maar damn wat accelereert dat ding zeg... boven de 7k rpm gaat hij er serieus aan trekken om ergens rond de 8,5k rpm als een bezetenne ervandoor te gaan... Dat is idd best wennen.... (maar zoooo leuk :P )
Mijn broertje heeft ook die CBR900 RR uit 94. Maar dat ding is heel lui tot 8500 rpm standaard. Nu heeft hij hier een dynojet kit inzitten en zijn de carbs gesynced. Maar damn dat gat is nu weg en het is een beest geworden. Wat een heerlijke fiets om op te rijden nu. En heerlijk sturen! Echt een aanrader om te doen als je +/- € 270,- vrij hebt.

Zelf heb ik de Buell in de verkoop staan om naar een CBR1000RR te kijken.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

TiMMieJ schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:45:
[...]

Mijn broertje heeft ook die CBR900 RR uit 94. Maar dat ding is heel lui tot 8500 rpm standaard. Nu heeft hij hier een dynojet kit inzitten en zijn de carbs gesynced. Maar damn dat gat is nu weg en het is een beest geworden. Wat een heerlijke fiets om op te rijden nu. En heerlijk sturen! Echt een aanrader om te doen als je +/- € 270,- vrij hebt.

Zelf heb ik de Buell in de verkoop staan om naar een CBR1000RR te kijken.
270 voor een dynokit? Hmm, ik kan niet zeggen dat ik hem lui vind, maar wil wel tzt een andere demper erop hebben ( heb nu een yoshimura van de tijd dat E-keur niet echt bestond), dan moet hij toch op de bank, dat kan ik dan mooi combineren met een dynokitje idd :)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Francis schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:54:
[...]

270 voor een dynokit? Hmm, ik kan niet zeggen dat ik hem lui vind, maar wil wel tzt een andere demper erop hebben ( heb nu een yoshimura van de tijd dat E-keur niet echt bestond), dan moet hij toch op de bank, dat kan ik dan mooi combineren met een dynokitje idd :)
E-Keur is voor mietjes! Mijn broertje heeft een Bodis universele demper gekocht en op maat gemaakt voor zijn Laser systeem. Zonder DB Killer is het nu net of je op de TT staat. Niet normaal wat een bak herrie daar uitkomt. En ja er staat E-keur op met de db killer maar echt geloofwaardig is het niet ;)

• M14

M14

Hoe zitten die regels eigelijk in elkaar rond het dB-gebeuren? Ik heb 2 LeoVince pijpen op mn SV zitten, uiteraard rij ik rond zonder dB-killers. Maar wat zijn eigelijk de regels waar je aan moet voldoen? En wat zijn de gevolgen mocht je daarvoor worden aangehouden?

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 16:29
[...]

Zelf ook op een XJ6 en een FZ6 gelest. Nadat ik m'n rijbewijs had opgehaald een FZ1 gehuurd.

Wat een brute kracht had dat ding. boven de 10.000 toeren voelde het zelfs eng :$ .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M14 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:14:
Hoe zitten die regels eigelijk in elkaar rond het dB-gebeuren? Ik heb 2 LeoVince pijpen op mn SV zitten, uiteraard rij ik rond zonder dB-killers. Maar wat zijn eigelijk de regels waar je aan moet voldoen? En wat zijn de gevolgen mocht je daarvoor worden aangehouden?
Er staat op jouw frame ,ergens, hoeveel kabaal het ding mag maken bij een aantal toeren. Daar zit wssl een soort marge op net als met flitsen en 5km/u correctie maar het zal niet veel zijn, zeker geen tientallen :P
Als het ding teveel herrie maakt dan krijg je een boete maar als je de volgende dag op het politie bureau kan laten horen dat het weer pluis is dan valt het wel mee.

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 04-06-2010 11:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• 4x2
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

Of ze nemen je kentekenbewijs in, je mag m origineel laten zien en je krijgt een grandioze boete.

Ik heb iig weer originele pijpen op mn motor zitten, geen zin in het gezeik en hij loopt dr beter mee.

leeg

• M14

M14

Om wat voor boetes gaat het dan? En zouden die mensen slim genoeg zijn om het verschil tussen pijpen met of zonder dB-killer te zien? :+

Daarbij, op welke manier word dat geluid gemeten? Met het werk wat ik doe (lichttech voor bands ed.) zie ik wel eens van die gemeente-mensen meten of het geluid niet te hard staat. Er zijn er gewoon bij die de dB-meter in de speaker duwen |:(. Bij een controle is het wel zo handig om te zien of alles klopt wat ze doen :).

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Dan moet ik toch eens opletten dat ik niet in zo'n controle terecht ga komen.
Open pijpen en dempers waar zouden die moeten zitten of hoe zien die eruit? O-)
Die controles vinden meestal plaats tijdens evenmenten of staan ze (net als met een rollerbankje) ook wel eens op een bekende motor-weg?

Een normale Gl1100 hoor je eigenlijk niet echt maar die van mij hoor je een aantal straten verderop al starten...
Ik meen mij te herinneren dat je maximaal 3dB mag afwijken van je originele pijpen (uit mijn verleden dat ik theorie moest halen maar ik kan er naast zitten).

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• TiMMieJ

TiMMieJ

Meestal staan die controle's bij evenementen. Maar ze moeten speciale apparatuur plaatsen om de pulsen op de bougiekabels te meten. Dit doordat een toerenteller af kan wijken. Met de Buell kom ik daardoor goed weg omdat je niet zonder te sleutelen bij de bougiekabels kan komen. Veel ducati's hebben dit ook.

• PilatuS
  • Niet online
Over de controle van het geluid bij motoren.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZQ-UpljuiwA]

• charrel
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

Vorige zomer hebben ze ook zo wel is op een bekend dijkje gestaan bij Den Haag in de buurt ... Zijn toen heel wat mensen aangehouden met flinke boete's als gevolg. Als je inderdaad een flinke overschrijding hebt kan het zo zijn dat je je kenteken bewijs kwijtraakt/ ingenomen wordt.
Vriend van me met een r1100s moest een keer retour naar het buro met aangepaste dempers anders zou zijn kenteken ook ingenomen worden, die had mazzel dat ie geen boete kreeg.
Ze worden er toch steeds strenger op, het wordt gewoon vol. Niemand wil last van elkaar hebben .. ;)
[...]

CBR900RR is erg de moeite waard om een dyno in te zetten, je wint zo 15-20pk rond de 6000 toeren en dan gaat ie serieus beter van voorruit. De vacuüm carb's gaan standaard te traag open. Dit wordt met die dynokit opgelost en dan lopen ze echt 10x beter. De mijne had namelijk precies hetzelfde en heb nog wel een engels blad met een test liggen bij een '95model voor en na... Die waren heel erg blij met de vooruitgang!
Als ik even zoek kan ik nog wel een dyno uitdraai vinden denk ik van de cbr900rr van voor en na.

[ Voor 46% gewijzigd door charrel op 04-06-2010 12:43 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

TiMMieJ schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:10:
[...]

E-Keur is voor mietjes! Mijn broertje heeft een Bodis universele demper gekocht en op maat gemaakt voor zijn Laser systeem. Zonder DB Killer is het nu net of je op de TT staat. Niet normaal wat een bak herrie daar uitkomt. En ja er staat E-keur op met de db killer maar echt geloofwaardig is het niet ;)
Het valt met mijn uitlaat met normaal rijden wel mee, maar ik wil ook een VRO doen en eventueel rondjes op circuit, dan ontkom je niet aan een e-keur... Wellicht dat ik kijk voor een 2e hands originele pijp, maar die is echt spuuglelijk :(

• TiMMieJ

TiMMieJ

Francis schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:38:
[...]

Het valt met mijn uitlaat met normaal rijden wel mee, maar ik wil ook een VRO doen en eventueel rondjes op circuit, dan ontkom je niet aan een e-keur... Wellicht dat ik kijk voor een 2e hands originele pijp, maar die is echt spuuglelijk :(
Voor Circuit is E-keur niet belangrijk maar gaat het om de DB's. Er staan DB limieten van even snel uit mijn hoofd rond de 93 op zandvoort en rond de 85 op assen (denk dat tyl/merc daar meer van weten). E-keur is meer iets voor op de openbare weg.

• RemcoDelft
Ik heb de hele associatie "meer lawaai" is "sneller" nooit begrepen... Modernere techniek is juist stiller!
Bij serieus mooi geluid denk ik aan de afterburner van een jachtvliegtuig dat van je wegvliegt, zware trillingen waar geen motor tegenop kan.

De boetes zijn aardig hoog, maar geluid wordt in Nederland nauwelijks gecontroleerd. In Duitsland wel, en dan mag je lopen naar huis >:)
Realiseer je ook dat de mensen die langs afgelegen dijkjes wonen klagen als ze een motor horen, en dat op grond van die klachten al heel wat dijkjes zijn gesloten voor motoren...

• M14

M14

Is duitsland dan zoveel strenger met dit soort dingen? Hoe zit het eigelijk in het belgenland? Bovenstaand filmpje moet ik thuis even bekijken, @ afstudeerbedrijf word dat allemaal geblokkeerd.....

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

In België nog nooit iets tegengekomen van controle op de motor, buiten snelheid, grmbl :(

In Duitsland doen ze blijkbaar toch regelmatig controles op snelheid. Let op, daar is zeker het E-keurmerk van belang. Als ik me niet vergis kan je daar zelfs een boete krijgen als je niet teveel lawaai maakt, maar geen E-keur hebt in je uitlaat. Ze zijn daar nogal streng op verbouwingen en alles wat nooit op welke manier dan ook een officiële keuring heeft gezien.

Volvo Classic Club Belgium

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Dan denk ik dat ik maar eens netjes weg moet blijven uit Duitsland met mijn motor....
Helft van de onderdelen (waaronder toerenteller) zijn niet meer aanwezig of vervangen door andere onderdelen (die lang niet allemaal van een E-keur voorzien zijn).
Wordt hier geen rekening met de leeftijd van je motor gehouden?
Zou mij wel logisch lijken namelijk dat de vergelijking gemaakt wordt met de motor en de techniek die ten tijde dat de motor op de markt kwam en dus niet met de vergelijking naar de huidige standaarden toe.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

RemcoDelft schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:49:
Ik heb de hele associatie "meer lawaai" is "sneller" nooit begrepen... Modernere techniek is juist stiller!
Het is vast niet voor niks dat raceauto's en motoren al jaren zoveel meer herrie maken dan hun straatbroertjes, dat is echt niet voor de show ;) Hoe minder restricties er in de uitlaat zitten, hoe beter de motor kan uitademen.

En natuurlijk is de uitdrukking loud pipes save lives ook van toepassing :+

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Wat hele verbouwingen betreft denk ik wel dat ze dit vooral controleren bij motoren op Duits kenteken. Ik geloof dat ze daar ook naar de keuring moeten met hun motoren. Ik zou me enkel zorgen maken om het geluid.

Mijn huidige motor heb ik uit Duitsland gehaald en ik heb daar van de verkoper te horen gekregen dat ze zelfs geen ander type banden mogen monteren als deze niet zijn opgenomen voor dat type motor. Zo kunnen ze dus soms geen betere banden leggen onder een motor omdat dit type geen algemene keuring heeft gehad met die banden.

Zo heb ik ook reeds een verhaal vernomen van iemand die in Duitsland banden wou bestellen, maar deze niet kon krijgen voor zijn motor. Wanneer hij dezelfde banden ging bestellen zonder te vermelden welke motor hij had was het geen probleem meer.

Volvo Classic Club Belgium

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TiMMieJ schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:40:
[...]

Voor Circuit is E-keur niet belangrijk maar gaat het om de DB's. Er staan DB limieten van even snel uit mijn hoofd rond de 93 op zandvoort en rond de 85 op assen (denk dat tyl/merc daar meer van weten). E-keur is meer iets voor op de openbare weg.
Nee E-Keur is niet echt belangrijk dan. Als je een aftermarket demper erop heb gezet is een db-killer wel noodzakelijk. Soms is het dan nog stiller dan je standaard demper. Alhoewel ik soms wel eens hoor van organisaties die verplicht een E-Keur vragen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Aikon
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:53:
[...]

Het is vast niet voor niks dat raceauto's en motoren al jaren zoveel meer herrie maken dan hun straatbroertjes, dat is echt niet voor de show ;) Hoe minder restricties er in de uitlaat zitten, hoe beter de motor kan uitademen.
Je draait oorzaak en gevolg om, ze proberen racemotoren uiteraard zo snel mogelijk te maken, en dat doen ze 'zonder' rekening te houden met het geluid. Of het geluid nou harder of zachter wordt boeit niet, als de rondetijden maar sneller worden.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat het opwekken van geluid enkel maar energie kost, energie die niet in beweging wordt omgezet ;)

Aan de ene kant vind ik het geluid van veel motoren wel gaaf, maar aan de andere kant woon ik aan een druk kruispunt en wordt ik er ook weleens moe van. Zeker als het 's nachts gebeurd. En kan me goed voorstellen dat als je aan een dijk woont en elk weekend komen er 20 motoren met 15.000rpm voorbij dat je een verbodsbord gaat aanvragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Aikon op 04-06-2010 15:16 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:49:
Juist! De Audi V12 diesel maakt alleen een 'zwoefff' geluid als ie met 300 voorbij komt suizen... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:57:
[...]

Nee E-Keur is niet echt belangrijk dan. Als je een aftermarket demper erop heb gezet is een db-killer wel noodzakelijk. Soms is het dan nog stiller dan je standaard demper. Alhoewel ik soms wel eens hoor van organisaties die verplicht een E-Keur vragen.
Ik zat te kijken om eens een dag op Assen te doen van race-academy. Ik heb alleen geen dB-killers bij deze motor. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ie meer dan 88dB produceert. Ook heb ik een pak van textiel.

Is het dan nog mogelijk om dit te doen ?

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:46:
[...]

Ik zat te kijken om eens een dag op Assen te doen van race-academy. Ik heb alleen geen dB-killers bij deze motor. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ie meer dan 88dB produceert. Ook heb ik een pak van textiel.

Is het dan nog mogelijk om dit te doen ?
Het gaat meestal op Assen om 95dba statisch gemeten. Dus met de dbmeter naast je uitlaat als je stil staat met zo'n 6000 toeren.

Maar als je een originele uitlaat hebt, zit je sowieso goed. HEb je een andere demper zonder db-killer dan heb je wel een probleemje.

En doe de race-academy dag, dan ga je echt genieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 04-06-2010 17:25 ]

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:24:
[...]

Het gaat meestal op Assen om 95dba statisch gemeten. Dus met de dbmeter naast je uitlaat als je stil staat met zo'n 6000 toeren.

Maar als je een originele uitlaat hebt, zit je sowieso goed. HEb je een andere demper zonder db-killer dan heb je wel een probleemje.

En doe de race-academy dag, dan ga je echt genieten.
Ik heb de motor zo gekocht met deze uitlaten. Helaas heb ik er geen db-killers bij en ook de orginele uitlaten heb ik niet.

Het lijkt mij erg leuk om eens zo'n dagje te doen. Puur voor het beter leren rijden. Nou gaat het al best aardig, maar toch hou ik nog schaamranden van anderhalve cm over.

Afgezien van het geluid zit ik dan ook nog met een textielenpak zonder kneesliders.

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:35:
[...]

Ik heb de motor zo gekocht met deze uitlaten. Helaas heb ik er geen db-killers bij en ook de orginele uitlaten heb ik niet.

Het lijkt mij erg leuk om eens zo'n dagje te doen. Puur voor het beter leren rijden. Nou gaat het al best aardig, maar toch hou ik nog schaamranden van anderhalve cm over.

Afgezien van het geluid zit ik dan ook nog met een textielenpak zonder kneesliders.
Wat voor motor heb je? Heb nog originele demper liggen voor een R6 uit 2006/2007 ;)
En daarnaast ben ik 196cm en zo'n 80kg. En heb daarvoor nog wel een pak liggen.

Als het precies goed is en je boekt een dag, mag je het wel lenen ;)

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:35:
Ik heb de motor zo gekocht met deze uitlaten. Helaas heb ik er geen db-killers bij en ook de orginele uitlaten heb ik niet
Zelfde probleem had ik ook en wil toch in orde zijn met een toerrit door duitsland. Welk merk van uitlaat heb je? Ik kon bij mijn merk namelijk gewoon de db-killer nabestellen en dat heb ik dus zo gedaan.

Ondertussen nog niet geinstalleerd. Er komt nu gewoon een mooi zwaar geluid uit :9 en qua volume vind ik het nog heel goed meevallen, ik denk niet dat het last veroorzaakt. Voor ik naar Duitsland vertrek monteer ik de dB-killer wel (en daarna gaat hij er misschien ook terug uit).

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:45:
[...]

Wat voor motor heb je? Heb nog originele demper liggen voor een R6 uit 2006/2007 ;)
En daarnaast ben ik 196cm en zo'n 80kg. En heb daarvoor nog wel een pak liggen.

Als het precies goed is en je boekt een dag, mag je het wel lenen ;)
Mijn motor is een SV1000S. Daarmee zit je dus al gelijk met 2 uitlaten ipv 1. Misschien kan ik via MF in het SV1000 topic aan 2 orginele uitlaten komen.

Mijn lengte is 198cm en het gewicht is 87kg. Dat zou moeten passen. Nou wil ik sowieso nog een keer een goed pak kopen, maar dat zit er voorlopig denk ik even niet in.

Op 18 augustus zie ik dat er nog plek is. Moet maar eens even kijken wat ik qua uitlaten kan regelen. Of eens kijken of ik dB killers kan vinden.

Edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:54:
[...]

Zelfde probleem had ik ook en wil toch in orde zijn met een toerrit door duitsland. Welk merk van uitlaat heb je? Ik kon bij mijn merk namelijk gewoon de db-killer nabestellen en dat heb ik dus zo gedaan.

Ondertussen nog niet geinstalleerd. Er komt nu gewoon een mooi zwaar geluid uit :9 en qua volume vind ik het nog heel goed meevallen, ik denk niet dat het last veroorzaakt. Voor ik naar Duitsland vertrek monteer ik de dB-killer wel (en daarna gaat hij er misschien ook terug uit).
Ik heb 2 Laser uitlaten. Ik ga maar eens zoeken naar db-killers. Is ook gelijk een stuk makkelijker dan andere uitlaten regelen.

Nou maken mijn uitlaten ook steeds meer herrie omdat ik enorm veel backfires heb. Leuk idee van Suzuki om verse lucht in de uitlaten te blazen met het gas dicht. Anders haalt de motor de mileu eisen niet. Door al die ontploffingen brand de demping er dus uit. Dit ga ik wel snel oplossen door er voor te zorgen dat die lucht niet meer bij de uitlaten komt.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 04-06-2010 18:00 ]

• Tylen

Tylen

Regel jij je uitlaten/killers. Mag je van mij wel een pak lenen.

En dan gaan wij gezellig 18 Augustus rijden ;)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:02:

is dat op cpz?

No signature required.

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:02:

Heb al een mailtje gestuurd naar iemand die op MP 2 van die dingen te koop heeft staan.

Word er verder ook echt gemeten hoeveel geluid de motor maakt ? Want door het wegbranden van het dempingsmateriaal weet ik niet zeker hoeveel db ie met killers zal maken.

Qua pak moet ik maar even kijken hoe ik dat op ga lossen. Erg relax dat ik eventueel een pak kan lenen. Qua lengte en gewicht zou ik zeggen van wel, maar dat weet ik helaas niet zeker.
Is op Assen.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Heb net een DB-killer in mijn uitlaat gepropt, easy-peasy.

Maar stationair / lage toeren merk ik geen verschil. Morgen maar eens luisteren op de snelweg :)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Aikon schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:14:
[...]

Je draait oorzaak en gevolg om, ze proberen racemotoren uiteraard zo snel mogelijk te maken, en dat doen ze 'zonder' rekening te houden met het geluid. Of het geluid nou harder of zachter wordt boeit niet, als de rondetijden maar sneller worden.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat het opwekken van geluid enkel maar energie kost, energie die niet in beweging wordt omgezet ;)

Aan de ene kant vind ik het geluid van veel motoren wel gaaf, maar aan de andere kant woon ik aan een druk kruispunt en wordt ik er ook weleens moe van. Zeker als het 's nachts gebeurd. En kan me goed voorstellen dat als je aan een dijk woont en elk weekend komen er 20 motoren met 15.000rpm voorbij dat je een verbodsbord gaat aanvragen.
Hoe je het ook wend of keert, een MotoGP of F1 race is toch lang zo leuk niet als je ze electrisch maakt :P
Voor de openbare weg ben ik wel met je eens, als de massa allemaal met een open pijp gaat rijden is het niet leuk meer.

Morgen rijles, voor het eerst 2 uur lang écht sturen op de openbare weg 8) Blij dat ik van de lanzame slalom en achtjes oefenen af ben. Beetje rijwind koeling is morgen ook wel prettig schat ik zo.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• defusion
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:59:
[...]
Beetje rijwind koeling is morgen ook wel prettig schat ik zo.
Vandaag was het ook al behoorlijk warm (hier in het zuiden des lands dan toch).
Terugweg van m'n werk, en met 160km/h nog steeds niet echt het idee dat ik enigsinds afkoelde.

Maar toen ik even voor het stoplicht stond te wachten merkte ik toch duidelijk verschil 8)
maarja, zwart leer, wat wil je...

• PilatuS
  • Niet online
Morgen rijles, voor het eerst 2 uur lang écht sturen op de openbare weg 8) Blij dat ik van de lanzame slalom en achtjes oefenen af ben. Beetje rijwind koeling is morgen ook wel prettig schat ik zo.
Ik vond het ook een lekker gevoel om van die oefeningen af te zijn. In het begin is het wel leuk om te doen, maar na wat uurtjes is de lol er wel vanaf.

Kan me nog herrineren dat ik oefeningen aan het doen was met 30 graden. Uiteraard gewoon alles aan wat je aan moet hebben. Was wel erg lekker om daarna over de snelweg terug te rijden. Verder vind ik het nu wel goed weer om te rijden. Als je langzaam rijd of stil staat is het heet maar met 60+ km/u is het heerlijk. Ik rij dan wel met textiel, geen leer. Dat scheelt vast ook een hoop.

• Wormaap
PilatuS schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:10:
[...]

Ik vond het ook een lekker gevoel om van die oefeningen af te zijn. In het begin is het wel leuk om te doen, maar na wat uurtjes is de lol er wel vanaf.

Kan me nog herrineren dat ik oefeningen aan het doen was met 30 graden. Uiteraard gewoon alles aan wat je aan moet hebben. Was wel erg lekker om daarna over de snelweg terug te rijden. Verder vind ik het nu wel goed weer om te rijden. Als je langzaam rijd of stil staat is het heet maar met 60+ km/u is het heerlijk. Ik rij dan wel met textiel, geen leer. Dat scheelt vast ook een hoop.
Zelf heb ik juist het idee dat leer koeler is dan textiel, en dan heb ik nieteens de voering in m'n textieljas zitten. Twee broeken over elkaar vind ik érg warm aanvoelen :X

* Wormaap heeft vandaag zowel met textiel (naar werk en terug) als met leer (lekker rondsjezen :9) gereden :P

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
Twhomp schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:57:
Heb net een DB-killer in mijn uitlaat gepropt, easy-peasy.

Maar stationair / lage toeren merk ik geen verschil. Morgen maar eens luisteren op de snelweg :)
Stationair merk je het ook niet. Pas als je volgas accelereert, merk je dat je motor opeens minder geluid maakt.

En AVBen in de volle zon op een hete zomerdag, been there, done that. Zelfs mn helm was zeiknat van binnen, dat was echt niet leuk meer :P . Gelukkig heeft mn textielen motorjas ritsen op de mouwen en op de rug, waardoor de jas lekker doorwaait. Dat was wel lekker toen ik van de zomer aan het lessen was.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:17:
[...]
Zelf heb ik juist het idee dat leer koeler is dan textiel, en dan heb ik nieteens de voering in m'n textieljas zitten. Twee broeken over elkaar vind ik érg warm aanvoelen :X

* Wormaap heeft vandaag zowel met textiel (naar werk en terug) als met leer (lekker rondsjezen :9) gereden :P
Ik heb dat Louis CoolMax spul onder mijn pak aan en dat werkt ook wel lekker:
Afbeeldingslocatie: http://motozoom.nl/pics/FotoGroot/209545_310_06.jpg
Als het erg warm is, heb ik dan een ander shirt aan (korte mouwen), maar dat is ook een CoolMax shirt (loop/zweetshirt). Want je gaat onvermijdelijk zweten, maar dat Coolmax maakt het wel prettiger. Het vocht wordt verdeeld en verdampt sneller. Als het warm is heb ik ook altijd de ritsen van mijn mouwen (bij de pols) open en hou ik af en toe mijn hand in de wind zodat er een lekkere koele luchtstroom door mijn jas komt.
Ik heb een dikke leren (nubuck) pak dat nog eens een donkere kleur heeft. Maar echt stikken van de hitte doe ik niet. Warmte is ook erg aan beleving onderhevig. Je moet je rustig houden en niet aan de warmte denken. En veel drinken, want je zweet en spant je in met motorrijden.

Ik ga er straks weer lekker op uit, even bakken...

• Aikon
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:59:
[...]

Hoe je het ook wend of keert, een MotoGP of F1 race is toch lang zo leuk niet als je ze electrisch maakt :P
Wow, waar haal jij opeens elektrisch vandaan?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:56:
[...]
Wow, waar haal jij opeens elektrisch vandaan?
Uit het stopcontact denk ik :+

• Wormaap
mphilipp schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:53:
[...]

[afbeelding]
Als het erg warm is, heb ik dan een ander shirt aan (korte mouwen), maar dat is ook een CoolMax shirt (loop/zweetshirt). Want je gaat onvermijdelijk zweten, maar dat Coolmax maakt het wel prettiger. Het vocht wordt verdeeld en verdampt sneller. Als het warm is heb ik ook altijd de ritsen van mijn mouwen (bij de pols) open en hou ik af en toe mijn hand in de wind zodat er een lekkere koele luchtstroom door mijn jas komt.
Ik heb een dikke leren (nubuck) pak dat nog eens een donkere kleur heeft. Maar echt stikken van de hitte doe ik niet. Warmte is ook erg aan beleving onderhevig. Je moet je rustig houden en niet aan de warmte denken. En veel drinken, want je zweet en spant je in met motorrijden.

Mja, zo'n spul gebruik ik altijd als ik ga trainen. Ik heb er alleen geen met korte mouwen, en dat vind ik toch wel prettiger als't warm is :X

Gisteren heb ik ook gemerkt dat alles behalve snelweg met'n open vizier rijden ook'n stuk prettiger is. Ik doe dan het zonnevizier van m'n helm omlaag zodat m'n ogen toch nog beschermd zijn :) Op de snelweg gaat't vizier helemaal dicht, anders komt er wel héél veel wind op m'n gezicht af :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:23:
[...]
Gisteren heb ik ook gemerkt dat alles behalve snelweg met'n open vizier rijden ook'n stuk prettiger is. Ik doe dan het zonnevizier van m'n helm omlaag zodat m'n ogen toch nog beschermd zijn :) Op de snelweg gaat't vizier helemaal dicht, anders komt er wel héél veel wind op m'n gezicht af :+
Tsja...ik heb 'm altijd maar een kiertje open, nooit helemaal. Maar ja...wespen in helm enzo, dan leer je het wel af :X Ooit een keer met de brommer een wesp erin gehad en dan laat je voortaan je helm wel dicht. Ik heb ook ooit op mijn oude helm een steentje gekregen en dat was net of ik beschoten was. Ik denk niet dat een zonnevizier zo sterk is. Als je die in je giechel krijgt, ben je niet blij. Hoewel ik op die RT een aardige vensterbank heb natuurlijk. Voordat iets zijn weg naar mijn vizier kan vinden...hij blijft ook redelijk schoon. Maar toch...met warm weer wil ik het raampje wel eens opendraaien (scherm kan elektriek naar benee...ik weet het...patser!) maar anders kan het vizier in principe iets verder open zonder gevaar.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

[afbeelding]

Amen, spul is geniaal, ik heb allen het broek nog, moet nog de t-shirtjes halen, had er meerdere maar din heeft ze verpest met strijken :N ....

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00

martjah

Appel

[...]

[afbeelding]

bij de lidl hebben ze ook regelmatig van dat spul. heb het zelf van de lidl en dat is idd ideaal. Alleen ik kreeg er geen blonde dame bij :(

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
mphilipp schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:42:
[...]

Tsja...ik heb 'm altijd maar een kiertje open, nooit helemaal. Maar ja...wespen in helm enzo, dan leer je het wel af :X Ooit een keer met de brommer een wesp erin gehad en dan laat je voortaan je helm wel dicht. Ik heb ook ooit op mijn oude helm een steentje gekregen en dat was net of ik beschoten was. Ik denk niet dat een zonnevizier zo sterk is. Als je die in je giechel krijgt, ben je niet blij. Hoewel ik op die RT een aardige vensterbank heb natuurlijk. Voordat iets zijn weg naar mijn vizier kan vinden...hij blijft ook redelijk schoon. Maar toch...met warm weer wil ik het raampje wel eens opendraaien (scherm kan elektriek naar benee...ik weet het...patser!) maar anders kan het vizier in principe iets verder open zonder gevaar.
Gisterochtend had ik mn visier ook dicht, maar goed want een vogeltje vond het nodig om mn helm te koppen 8)7 gelukkig viel het allemaal wel mee (voor mij dan ;) ) ik weet niet of een vogeltje een klap van 90km/h kan hebben.

Ik was wel gelijk goed wakker :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die vogeltjes maken het wel erg spannend zo nu en dan! Gelukkig had je 't vizier dicht :o

Tijd terug akkefuutje ( :P ) gehad met een meeuw 8)7

• dion_b
  • Laatst online: 07:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vanochtend voor het eerst de snelweg op. Met vizier dicht. En maar goed ook, weet niet wat voor een insekt er middenop m'n vizier knalde achteraf niet meer te herkennen, maar ik had dat ding duidelijk niet in m'n gezicht willen krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

• HammerT
steveman schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:52:
Die vogeltjes maken het wel erg spannend zo nu en dan! Gelukkig had je 't vizier dicht :o

Een meeuw :X dat was toch niet helm koppen mag ik hopen ;)

• PilatuS
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:16:
Vanochtend voor het eerst de snelweg op. Met vizier dicht. En maar goed ook, weet niet wat voor een insekt er middenop m'n vizier knalde achteraf niet meer te herkennen, maar ik had dat ding duidelijk niet in m'n gezicht willen krijgen...
Deze middag ging het bij mij ook weer lekker. Er komen altijd wel vliegjes op het vizier, dat kan ook niet anders. Ik maak mijn helm na elke rit helemaal schoon. Vandaag was ie dus ook weer helemaal schoon. Nog geen 4km gereden of er knalde een dikke bromvlieg midden op het vizier kapot. Na een tip van iemand hier doe ik dan mijn hoofd schuin waardoor er aardig wat afwaait, maar dan nog zit ik dan de rest van rit met zooi op het vizier.

Misschien toch maar eens een flesje water en een doekje in de motor meenemen. Uiteindelijk toch maar even bij een tankstation de boel schoongemaakt, anders rijd het voor geen meter. Ik heb wel een soort van ruitenwisser stukje aan mijn handschoen zitten, maar daarmee krijg je ook niet alles weg. Een tijdje terug op dijk was helemaal leuk. Binnen 200 meter 3 dikke vliegen kapot op het vizier.

Merk wel dat deze motor een stuk makkelijker schoon te maken is dan de vorige. Nu heb ik 1 grote kuip aan de voorkant zitten die makkelijk en snel schoon te maken is. Bij mijn oude naked bike was dat wel anders omdat het allemaal kleine stukjes zijn waar overal wel wat gaat zitten.

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
Kan je niet van die stickers kopen voor over je vizier, die je er gewoon af kan trekken? Rijden ze in de F1 ook mee, dus dan moet het goed genoeg zijn voor motorrijders :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Widow schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:52:
Kan je niet van die stickers kopen voor over je vizier, die je er gewoon af kan trekken? Rijden ze in de F1 ook mee, dus dan moet het goed genoeg zijn voor motorrijders :+
Zal wel onder hetzelfde kopje als dingen uit je raam gooien vallen, behalve dan dat motoren geen raam hebben :P

• HammerT
Ik heb er wel eens huishuidfolie overheen gespannen voor het eerste stuk over de dijk, werkte wel goed ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff...ik kom net uit de bush van Brabant en naar mate het donkerder werd (ik reed inmiddels al op de A2/A15) kreeg ik in de gaten dat mijn dimlicht stuk was. Ik bleek alleen stadslicht te voeren. Gelukkig heb ik running lights, dus ik was wel zichtbaar voor de medeweggebruikers. Ik heb ook nog wat Black ScotchLite aan de voorkant geplakt, dus voor tegenliggers was ik denk ik ook wel zichtbaar.

Evengoed mag dus de Philips Motovision er na 2 jaar uit (is dat goed of veel te kort?). Ik denk dat ik er van die Philips XP Moto in doe. Ik hoor daar goede verhalen over. Zouden meer lichtopbrengst hebben. Ook ins Labo geprüft door een of ander motorblad.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn ervaring is juist dat vegen en klooien het alleen maar erger maakt. Tenzij je inderdaad echt de tijd neemt om het goed schoon te maken. Thuis doe ik dat vaak met glassex :+

En vandaag was een leuke dag qua insecten ja. Ik ben 5x met het vizier open weg gereden in een bos langs het water, met het idee 'die doe ik na een kilometer wel dicht'. Vijf keer was het leuk voor een paar meter, tot er een groot beest naar binnen kwam zetten |:(

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:21:
Mijn ervaring is juist dat vegen en klooien het alleen maar erger maakt. Tenzij je inderdaad echt de tijd neemt om het goed schoon te maken. Thuis doe ik dat vaak met glassex :+
Net als motregen even wegvegen. Dan ga je ook van weinig zicht naar geen zicht :p Misschien nog maar eens kijken naar handschoenen met zo'n wisser, ook al is dat ook niet alles.

• PilatuS
  • Niet online
Mijn ervaring is juist dat vegen en klooien het alleen maar erger maakt. Tenzij je inderdaad echt de tijd neemt om het goed schoon te maken. Thuis doe ik dat vaak met glassex
Bij kleine vliegjes maakt vegen het inderdaad erger. Als je echt zo'n grote vlieg hebt zit er al iets van 5 vierkante cm op je vizier. Als ik het dan snel weg veeg met dat speciale stukje van de handschoen is het wel beter. Soms maak je het ook bij grote vliegen er erger mee. Over het algemeen is laten zitten inderdaad beter.

Die kleintje laat ik sowieso zitten. Als ik dan even stop haal ik ze met de nagel wel even weg. In het begin van het seizoen bijna geen last van vliegen, maar de laatste tijd is het weer feest.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

HammerT schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:27:
[...]

Een meeuw :X dat was toch niet helm koppen mag ik hopen ;)
Nee, maar met 140 tegen je knie merk je ook wel :o Lang leve protectie 8)

Had DinX niet eens een tijd-ruimteconflict met een duif op die snelheid?

• M14

M14

Ben vanmorge vanuit veghel naar huis gereden, laatste stukje binnendoor gereden. Minstens 2x door zo'n zwerf vliegjes gereden ...... 3x raden hoe mn helm en motor er uit ziet .... Word weer een middagje poetsen :P

Btw, os pap heeft ooit een vogel door zn voorwiel (spaken) gehad. Zag er ook lekker uit ;).

Verwijderd

Insecten vallen nog mee.
Kameraad heeft een opvliegende fazant tegen zijn helm gekregen :+

En zoiets wil je zeker niet meemaken (total loss):
http://www.youtube.com/watch?v=cZAjJ-g0UDw

• DRAFTER86
HammerT schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:55:
[...]

Gisterochtend had ik mn visier ook dicht, maar goed want een vogeltje vond het nodig om mn helm te koppen 8)7 gelukkig viel het allemaal wel mee (voor mij dan ;) ) ik weet niet of een vogeltje een klap van 90km/h kan hebben.

Ik was wel gelijk goed wakker :P
Ben vrijdag/zaterdag even op en neer geweest van Enschede naar Groningen (onder andere gekeken bij een Cagiva Elefant voor een vriend, wat een ontzettend bruut apparaat!) en op een gegeven moment een vogeltje geraakt met ongeveer 140 km/u. De overblijfselen daarvan (een 'klodder' vogel en wat veren) zitten na 250km nog steeds op mijn handkap geplakt :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:52:

Hier zitten vrij veel fazanten, daar heb ik er ook al eens een van tegen mijn schouder gehad, gelukkig remde ik al af, maar toch voel je dat best... domme beesten ipv uit de weg gaan gaan ze vaak juist direct je pad op..
In de motorcross had/heb je van die systeempjes waar een rolletje film zit dat je door kan spoelen (als een soort van doorzichtig fotorolletje), Zijn wat lompe dingen voor op je weg motor en zal denk ik veel windgeruis opleveren, maar het werkt wel tegen zooi op je vizier..

BTW gister eindelijk voor mekaar gekregen om mijn wiel te verwisselen, de front paddock stand die ik gekocht had werkte prima als ik hem op mijn rem calipers (heet dat in NL ook zo? zette, maar ja als je dat doet dan kan het wiel er niet af omdat die dingen dan in de weg zitten...
Dus als echte tweaker heb ik de paddock stand wat getweaked met de angle grinder en wat bouten gekocht die ik in de gaten van de rem calipers kon steken, en jawel het werkte :)

Wiel verwisselen ging toen redelijk simpel.. teminste nadat ik bij een buurman een 14mm impus bitje had geleend om daar de voor as mee los te maken.. was uit een stetje carterplug dingen van hem maar het werkte dus daar gaat het om..

Wel grappig, het ER6 wiel dat ik gekocht had op ebay was identiek aan het versys wiel, op de spacers na, die zijn in de ER6 breder dan op de versys, dus toen ik die van de ER6 er nog op had paste het natuurlijk niet.. toen zag ik het en was het meteen gefixed...
scheelt toch weer een hoop centen om het zelf te doen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• KaWaReZ
@ hierboven: ik las je verhaal, vroeg me al af welke fiets je had, tot ik "inbus 14" las :') .... dr is er maar eentje die dat gebruikt :+ (kwa merk).

voorkant op een paddock is soms wel eens wat onhandig (vooral met bokken die onder de poten gezet worden)..
als je fiets een middenbok heeft dan voldoen een aantal stoeptegels en een evt persoon/ander gewicht al prima :+ , kun je nog overal bij ook.

maar waarom er6 wiel op een versys? looks?

• Exigence

Exigence

dnkroz

Er6 en Versys wielen zijn identiek toch? Volgens mij had ToolKit een beschadiging in z'n velg waardoor hij niet door de Engelse APK (MOT) komt. Toch?

• KaWaReZ
ach so :)
Pagina: 1 ... 192 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.