Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 191 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b beheerst z'n voertuig \o/

Oslik blyat! Oslik!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd, binnenkort al afrijden?

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:41:
en gefeliciteerd :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Gefeli *O*

Ticking away, the moments that make up a dull day

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 12:12

iMars

Full time prutser

Gefeliciteerd!!!

Koop hier mijn P1 reader :)

• Wormaap
* Wormaap moet zich echt enorm inhouden om niet te gaan rijden.
Hopelijk is mijn pasje er stiekem morgenavond al, anders moet ik tot maandag wachten ;(

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Wormaap schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:57:
* Wormaap moet zich echt enorm inhouden om niet te gaan rijden.
Hopelijk is mijn pasje er stiekem morgenavond al, anders moet ik tot maandag wachten ;(
Ik heb afgelopen woensdagavond mijn pasje aangevraagd en heb hem maandagochtend om 8.30 uur op mogen halen. Er stond een week voor dus het kan wel sneller. En ja die dagen die duren lang....
*O* Gefliciteerd!
Wanneer mag je het laatste deel halen?

Is er iemand die zelf een wegrijbeveiliging heeft geinstalleerd op zijn motor?
Ik merk dat ik al 2 keer onderweg was met mijn standaard nog eruit hangend... En dat gaat goed zolang je eerste bocht naar links niet al te snel is :X Tot nu toe niets aan de hand maar ik wil toch echt iets gaan maken zodat ik het niet meer kán vergeten...
Op internet zoekende wordt ik niet veel wijzer of er standaard kitjes voor zijn of dat dit het betere thuis pruts werk gaat worden...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Saffie_time schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:05:
[...]

Ik heb afgelopen woensdagavond mijn pasje aangevraagd en heb hem maandagochtend om 8.30 uur op mogen halen. Er stond een week voor dus het kan wel sneller. En ja die dagen die duren lang....

[...]

*O* Gefliciteerd!

Ik merk dat ik al 2 keer onderweg was met mijn standaard nog eruit hangend... En dat gaat goed zolang je eerste bocht naar links niet al te snel is :X Tot nu toe niets aan de hand maar ik wil toch echt iets gaan maken zodat ik het niet meer kán vergeten...
Op internet zoekende wordt ik niet veel wijzer of er standaard kitjes voor zijn of dat dit het betere thuis pruts werk gaat worden...
Wat voor een motor? De meeste hebben tegenwoordig standaard zo'n beveiliging er op zitten.

Makerij Hofman

• Wormaap
komkommer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Wat voor een motor? De meeste hebben tegenwoordig standaard zo'n beveiliging er op zitten.
Daar kwam ik een uur voor m'n examen achter :')
Ik startte de lesmotor, zette'm in de één en hij sloeg af. Nu maakte'ie al vrij weinig toeren, dus even wat gechoked (zou niet moeten hoeven, ik had de koppeling uiteraard nog ingetrokken...) Starten, in de één, afslaan.

Ineens een lampje boven m'n hoofd, jiffy in en weg. In mijn oortje hoor ik nog 'Wel je hoofd erbijhouden hè!'...

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

komkommer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Eerder meen ik ergens gelezen te hebben dat het een Honda GL1100 (bj '82) zou moeten zijn.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

[...]

*O* Gefliciteerd!

je kunt mss zo'n remslotreminderkabel (scrabble!) eraan vast maken, en dan weer aan je stuur? low tech oplossingen zijn de beste ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

Alleen niet zo praktisch wanneer je em ff weg zet om wat te pakken ofzo ;).

Het lijkt me praktischer om in serie aan dodemansknop een andere schakelaar zet, die door de standaard word bedient.

[edit]
Hmz, dan gaat ie ook uit wanneer ie in zn vrij staat te draaien. Moet je parallel aan die schakelaar een relais toevoegen wat met het lampje van de vrij-stand mee gaat :)

[ Voor 35% gewijzigd door M14 op 02-06-2010 13:08 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Hayfork schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:23:
[...]

Eerder meen ik ergens gelezen te hebben dat het een Honda GL1100 (bj '82) zou moeten zijn.
Dat heb je dan helemaal juist onthouden!
defusion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:26:
[...]

je kunt mss zo'n remslotreminderkabel (scrabble!) eraan vast maken, en dan weer aan je stuur? low tech oplossingen zijn de beste ;)
Dat is inderdaad wel een briljant simpel en doeltreffend idee! Daar moet wel iets leuks van te knutselen zijn.
Ik denk dat het ook puur een kwestie van 'wennen' zal zijn en dat ik na verloop van tijd er wel een gewoonte van ga maken.

Edit
Hier kun je een indruk krijgen van de motor.....

[ Voor 8% gewijzigd door Saffie_time op 02-06-2010 11:44 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 16:58
Gefeliciteerd
(en Wormaap ook, (nog niet gedaan dus bij deze) onder het motto beter laat dan nooit!).
Iemand hier ervaring met parkeren in Enschede centraal? Parkeergarages of gewoon langs de straat?
Ik weet niet of 't vaak gebeurt dat ze worden gestolen / gevandaliseerd daar als je ze aan straat zet maar weet ook niet of bv de slagboom mij wel opmerkt als ik in een parkeergarage wil gaan staan..
(Motor btw: Kawa ZZR600 uit 95 met een verwaarloosbare dagwaarde).

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Aangezien vrijwel elke motor tegenwoordig zo'n ding standaard heeft, zul je niet veel mensen op 't net vinden die hetzelfde probleem hebben. Vroeger, toen motoren die dingen nog niet hadden, had je vaak een rubberen strip aan de jiffy, die hem inklapte als je rijdend de grond raakte.

Er zijn volgens mij 2 oplossingen: Ofwel je sloopt een schakelaar van een motor met zo'n ding, en monteert die aan je jiffy en ergens in je systeem (bijvoorbeeld parallel aan je dodemansknop, of aan je koppelingshendelschakelaar als je een suzuki hebt). Of je zoekt zo'n rubberen strip op de sloop.

Zo'n ding: http://www.motorsloop.com/images/honda/XL250RAMD11017.JPG

Verwijderd

Wormaap schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:23:
[...]

Daar kwam ik een uur voor m'n examen achter :')
Ik kwam er tijdens mijn examen achter ...

Tijdens de test 2 minunten op staan klungelen. Examinator keek al raar, maar uiteindelijk (per toeval) toch blijkbaar zijstandaard weggeklapt en kunnen vertrekken. Achteraf vertelde de instructeur dat er zo een beveiliging was (waar ik geen flauw idee van had)... :F
Net zoals ik een opmerking vd examinator kreeg dat ik m'n richtingaanwijzer aanzette met men rechterhand (als ik stilstond weliswaar). Instructeur vertelde achteraf: "ahja heb ik je tijdens de lessen ook een paar keer zien doen maar was ik nog vergeten te zeggen dat je dat niet mag doen op het examen". Nooit beseft dat ik dat deed. Blijkbaar is het voor een rood licht makkelijk om het knopje met je rechterhand te bedienen omdat je als beginner met je linkerhand krampachtig de koppeling inhoudt.

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Saffie_time schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:35:
[...]

Dat heb je dan helemaal juist onthouden!
[...]

Dat is inderdaad wel een briljant simpel en doeltreffend idee! Daar moet wel iets leuks van te knutselen zijn.
Ik denk dat het ook puur een kwestie van 'wennen' zal zijn en dat ik na verloop van tijd er wel een gewoonte van ga maken.
Fear my 1337-pageturning skillz ;)

Ik zit eigenlijk al de hele tijd te zoeken naar GL sidestand/ sidestand kit/ sidestand assembly/ jiffy kit / jiffy assembly/ jiffy verklikker/ sidestand verklikker/ standaard verklikker/ kickstand assembly/ kickstand sensor/ jiffy sensor/ sidestand sensor... maar kan niet echt iets duidelijks vinden...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:42:
[...]
Net zoals ik een opmerking vd examinator kreeg dat ik m'n richtingaanwijzer aanzette met men rechterhand
Ik doe altijd mijn (rechter)knipper aan met rechts en ik rij toch al best wel lang motor... :+ Is heel normaal hoor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

mphilipp schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:49:
[...]

Ik doe altijd mijn (rechter)knipper aan met rechts en ik rij toch al best wel lang motor... :+ Is heel normaal hoor.
Zelfs BMW voert dat vreselijke systeem niet meer op de laatste modellen...

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

uhh jawel hoor... begin dit seizoen nog op een nieuwe F650GS gereden... Die had dat ook. Die had ook dat het knipperlicht automagisch weer uit ging na de bocht 8)7

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-01 13:41

Stoffel

Engineering the impossible

Hayfork schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:57:
uhh jawel hoor... begin dit seizoen nog op een nieuwe F650GS gereden... Die had dat ook. Die had ook dat het knipperlicht automagisch weer uit ging na de bocht 8)7
Ja mooie gewoonte is dat om je aan te leren. Was een paar weken terug een weekend naar het Schwarzwald gegaan, met een hoop andere motorrijders. Daaronder was ook een motoragent die normaal dus BMW rijdt voor het werk. Nu was hij op zijn prive VFR mee, ik heb nog nooit iemand zo vaak zijn knipperlicht zien vergeten :+

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb ook zo'n beveiliging op mijn fireblade zitten, starten in zijn versnelling is no go, en zodra ik heb in zijn versnelling zet met jiffy uit valt hij ook gelijk uit. Best handig, maar als je je motor net hebt en hem laat afslaan dan is dat best zuur op een rotonde, want die vrijstand heb je dan natuurlijk nooit snel gevonden.... :X :$

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Francis schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:18:
Ik heb ook zo'n beveiliging op mijn fireblade zitten, starten in zijn versnelling is no go, en zodra ik heb in zijn versnelling zet met jiffy uit valt hij ook gelijk uit. Best handig, maar als je je motor net hebt en hem laat afslaan dan is dat best zuur op een rotonde, want die vrijstand heb je dan natuurlijk nooit snel gevonden.... :X :$
Huh? Je kunt niet starten met koppeling in? Volgens mij zit er dan ergens een draadje los... Ken geen enkele motor die in z'n vrij moet staan om te starten...

• DonDaaf
  • Laatst online: 14-01 14:46
Maandag ga ik m'n AVD doen. M'n rit gisteravond ging goed, ik moet alleen proberen iets zekerder op de fiets te zitten. Ben nu bij vlagen al zenuwachtig!

Verwijderd

Dat lijkt me niet meer dan normaal :) Als je alles maar goed blijft toepassen, dat is belangrijker.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aikon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:45:
Gefeliciteerd, binnenkort al afrijden?
[...]

*O* Gefliciteerd!
Tnx :)

Geen idee... iig staan vier lessen voor specifieke onderwerpen op de planning, daarna zoveel als nodig om klaar te zijn voor examen. Op huidige tempo (2 lessen per week) duurt dat dus nog zeker een week of drie. Met beetje geluk is het begin juli dus zover :)

Tussendoor nog volgende week vrijdag theorie (voor de tweede keer...)

Oslik blyat! Oslik!

• M14

M14

Pooh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:41:

Er zijn volgens mij 2 oplossingen: Ofwel je sloopt een schakelaar van een motor met zo'n ding, en monteert die aan je jiffy en ergens in je systeem (bijvoorbeeld parallel aan je dodemansknop, of aan je koppelingshendelschakelaar als je een suzuki hebt).
Niet parallel, in serie! Anders start je motor alsnog wanneer de dodemansknop goed staat, zie mijn eerdere post ;)
Pooh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:20:
[...]

Huh? Je kunt niet starten met koppeling in? Volgens mij zit er dan ergens een draadje los... Ken geen enkele motor die in z'n vrij moet staan om te starten...
Da's volgens mij heel normaal. Ding van mij start ook niet wanneer ie in de versnelling staat en jiffy uit. Zodra de jiffy in is geklapt, dan uiteraard wel.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

M14 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Niet parallel, in serie! Anders start je motor alsnog wanneer de dodemansknop goed staat, zie mijn eerdere post ;)

[...]

Da's volgens mij heel normaal. Ding van mij start ook niet wanneer ie in de versnelling staat en jiffy uit. Zodra de jiffy in is geklapt, dan uiteraard wel.
Meestal moet zo'n draad juist aarde maken om te werken. Dus als killswitch aanstaat maakt hij aarde. Parallel werkt dan prima.

Makerij Hofman

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

M14 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:07:
Ja, met jiffy uitgeklapt. Maar als je 'm perongeluk laat afslaan op een rotonde, klap je doorgaans niet je jiffy uit. De meeste motoren weigeren te starten in de versnelling, tenzij je de koppeling intrekt. Sommige ouderen zijn onbeveiligd en proberen -vaak tevergeefs- te rijden op de startmotor. Maar ik ken geen motoren die je eerst in neutraal moet zetten voordat je kunt starten, koppeling in is altijd genoeg. Dus ofwel fireblades zijn de uitzondering op de regel, ofwel de schakelaar bij de koppeling is stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Pooh op 02-06-2010 13:21 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Hmm, toch eens ernaar kijken dus.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DECOY88 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:24:
4.56 per maand al zou ik volgende maand naar wa overstappen. maar met WA+ heb ik internationaal afslepen erbij waar ik vorige zomer gebruik van heb gemaakt. nu betaal ik 23.50 ongeveer, dus voordat ik me afslepen van bulgarije naar nederland + me vlucht en hotel weer betaald heb hou ik hem nog even op wa+. en als je het over service hebt. 9.30 je motor aan poeier rijden en de volgende dag om 9:00 op schiphol staan. en de motor was er binnen 14 dagen.
Ik betaal iets van €50,- voor mijn reisverzekering per jaar, daar zit vervangend vervoer, pechhulp e.d. allemaal bij. Vorig jaar brandde de spanningsregelaar door in duitsland, de motor kon niet op tijd gerepareerd worden en is naar nederland afgesleept. Voor de rest van de vakantie had ik een mini one mee.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M14

M14

Pooh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:17:
[...]

Ja, met jiffy uitgeklapt. Maar als je 'm perongeluk laat afslaan op een rotonde, klap je doorgaans niet je jiffy uit. De meeste motoren weigeren te starten in de versnelling, tenzij je de koppeling intrekt. Sommige ouderen zijn onbeveiligd en proberen -vaak tevergeefs- te rijden op de startmotor. Maar ik ken geen motoren die je eerst in neutraal moet zetten voordat je kunt starten, koppeling in is altijd genoeg. Dus ofwel fireblades zijn de uitzondering op de regel, ofwel de schakelaar bij de koppeling is stuk.
Ehm, koppeling zou kunnen, weet ik niet hoe dat bij andere motoren zit. Ik moet zelf altijd de koppeling inknijpen voordat ik kan starten, jiffy uit of niet, in de versnelling of neutraal, dat maakt allemaal niet uit.

Maar zodra de jiffy uit is en versnellingsbak niet neutraal staat, dan start ie gewoon niet.
komkommer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:11:
[...]

Meestal moet zo'n draad juist aarde maken om te werken. Dus als killswitch aanstaat maakt hij aarde. Parallel werkt dan prima.
Moet ie naar aarde gaan om de motor af te laten slaan? In dat geval heb je gelijk en mag het parallel zijn. Dan is er nog steeds iets nodig om de versnellingsbak in zn vrij te detecteren. Die zou in dat geval juist in serie met de toegevoegde schakelaar moeten zitten.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

M14 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:32:
[...]

Ehm, koppeling zou kunnen, weet ik niet hoe dat bij andere motoren zit. Ik moet zelf altijd de koppeling inknijpen voordat ik kan starten, jiffy uit of niet, in de versnelling of neutraal, dat maakt allemaal niet uit.
Klopt, oa. Suzuki's hebben dat.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij mij gaat de motor uit bij jiffy + versnelling. Afaik kan ik de motor wel starten als deze in de versnelling staat en ik de koppeling niet ingedrukt heb, ik heb het alleen nog nooit echt geprobeert :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik bespaar me net eventjes €70 op banden voor mijn Tenere! Ik ga met mijn BMW altijd naar een motorbandenboer in de buurt, maar die gaf me door dat een setje Michelin T63's me €215 zou kosten (montage op velg). Dat klonk erg veel, dus ben ik gaan rondshoppen en zag dat ze in de Heimat €143 zijn (incl.verzendkosten). En ik heb al een toko gevonden die motorbanden op de velg monteert voor €15/stuk.

(en ik heb eigenlijk een hekel aan dat bestellen van banden op internet, maar dit scheelt wel érg veel)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00

martjah

Appel

ik bestel eigenlijk al jaren bij motorbandenmarkt.nl en dan laat ik ze in belgië eropleggen en balanceren voor 20 euro

• Aikon
  • Niet online
:X Prachtig mphilipp, je gaat me hoe dan ook tegenspreken en ongelijk geven, maar ik wil je toch even quoten vanuit de discussie over goedkope banden laatst:
En banden via internet kopen begin ik niet aan. Mij teveel moeite en ik vind het niet leuk om als een cheapskate bij die man aan te komen of ie mijn banden kan omleggen.

Verwijderd

wat een man voor 60 euro pure winst in de pocket al niet doet ;) :+

• Wormaap
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:46:
wat een man voor 60 euro pure winst in de pocket al niet doet ;) :+
Ach, ik doe gewoon principiëel de andere kant uit. Ik gun de lokale motorboer mijn geld niet :9
Als ik aan kom lopen met'n los wiel en'n band, en je weigert die band even om dat wiel te leggen omdat je'm niet zelf geleverd hebt, dan heb je't bij mij bekeken hoor. Ik ga wel ergens anders heen :)
Handig dat ik er laatst achter kwam dat er letterlijk 2 straten verderop van waar ik woon een motorbandentoko ligt die wél eigen banden omlegt en balanceert *O*

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wormaap schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:50:
[...]

Ach, ik doe gewoon principiëel de andere kant uit. Ik gun de lokale motorboer mijn geld niet :9
Als ik aan kom lopen met'n los wiel en'n band, en je weigert die band even om dat wiel te leggen omdat je'm niet zelf geleverd hebt, dan heb je't bij mij bekeken hoor. Ik ga wel ergens anders heen :)
Handig dat ik er laatst achter kwam dat er letterlijk 2 straten verderop van waar ik woon een motorbandentoko ligt die wél eigen banden omlegt en balanceert *O*
Opzich is dat best logisch dat ze het net doen hoor. bandje omleggen verdien je dan gewoon niks aan. De tijd dat de monteur een band omlegt kan hij ook aan een andere fiets werken waar je wel wat aan verdient. Dat icm dat het nu weer het seizoen is, en dus een wachttijd in een werkplaats is, verdien je er gewoon meer aan om die mensen te weigeren ;)

No signature required.

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Opzich is dat best logisch dat ze het net doen hoor. bandje omleggen verdien je dan gewoon niks aan. De tijd dat de monteur een band omlegt kan hij ook aan een andere fiets werken waar je wel wat aan verdient. Dat icm dat het nu weer het seizoen is, en dus een wachttijd in een werkplaats is, verdien je er gewoon meer aan om die mensen te weigeren ;)
Maar als je het wel doet, bouw je een band (grappig!) op met de klant, omdat ie dat onthoud dat je dat voor hem doet. En stel de klant heeft eens iets nodig, en gaat dan eerder bij jou langs. Omdat je dicht in de buurt zit, wellicht, maar ook omdat de klant tevreden is met wat je doet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:42:
:X Prachtig mphilipp, je gaat me hoe dan ook tegenspreken en ongelijk geven, maar ik wil je toch even quoten vanuit de discussie over goedkope banden laatst:[...]
Dat gaf ik zelf ook al aan. Het zou zomaar kunnen dat ik indertijd ook heb aangegeven waarom ik het (toen) de moeite niet waard vond. Ik had het nl nagekeken en ik kwam toen uit om een besparing van een hele €25. En aangezien ik geen stalling heb voor mijn motor heb - en het niet zo verstandig is om een RT zonder wielen buiten te laten staan - heb ik afgezien van het rondlopen met mijn velgen om de boel te laten omzetten.

Nu is het anders. Ik heb een (klein) plekje in een pakhuis waar ik waarschijnlijk de wielen van de Tenere wel eraf kan halen en het ding op een kratje kan zetten (gaat iets makkelijker met 160 kg tegen 280kg). Vervolgens kan ik met de leasebak naar de zaak rijden die het blijkbaar niet erg vindt om losse banden op de velg te monteren.

Zo verklaring genoeg voor de tegenspraak? ;)

@Enzo: het scheelt een achterband... Een T63 voorband kost €50 en achter kost ie €65 (€10 verzendkosten). De bandenboer wilde €215 hebben voor montage op de velg. Daar komt dacht ik €15 bij als ie het wiel eraf moet halen. Ik doe zoiets niet als het maar €25 scheelt.
Het is dat ik de spullen nog niet heb, maar voor die Tenere moet ik ook zelf leren bandenwisselen. Dat wordt de volgende stap. Heb ik alleen nog een dealert nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door mphilipp op 02-06-2010 16:25 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Gezien het feit dat er geen een bandenboer in de buurt zit die dat doet en ik anders mijn motor en nieuwe banden bijna 30km verderop moet krijgen ga ik wel naar de plaatselijke dealer (of motorzaak in de buurt). Bestellen via internet is idd aantrekkelijk, maar afaik leveren ze het bij je thuis, en dat gaat gewoon niet werken.... (achterwiel kan ik er wel uithalen, maar om nou mijn motor op de openbare weg op een bokje te laten staan? :N )

• Aikon
  • Niet online
Wat ik zeg, je gaat het sowieso tegenspreken, en je verzint er toch wel weer wat argumenten bij indien nodig. :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:08:
[...]

Maar als je het wel doet, bouw je een band (grappig!) op met de klant, omdat ie dat onthoud dat je dat voor hem doet. En stel de klant heeft eens iets nodig, en gaat dan eerder bij jou langs. Omdat je dicht in de buurt zit, wellicht, maar ook omdat de klant tevreden is met wat je doet.
Mijn ervaring is dat als je het wel doet, dat ze de volgende keer weer alleen komen om een band te wisselen, want op internet is die helm toch goedkoper ;)

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:24:
Wat ik zeg, je gaat het sowieso tegenspreken, en je verzint er toch wel weer wat argumenten bij indien nodig. :)
Sorry, maar nu ben je echt uit je nek aan het l*llen. Als ik mezelf zo zou tegenspreken had ik mijn klep hier wel gehouden. Wat toen gold, geldt nu ook. Ik heb toen precies het voorbehoud gemaakt wat ik nu ook zeg, dus ik verzin er niets bij.

Maar goed, als jij er blij mee bent: je hebt helemaal gelijk. Ik spreek mezelf tegen. Blij?

BTW: voor de mensen die wél willen snappen hoe het zit, hier de volledige quote van mijn eerdere opmerking:
En als ie de wielen zelf moet loshalen komt er nog iets bij denk ik. Ik ben nl niet in de gelegenheid om mijn wielen eraf te halen. Geen plaats, en ik vertrouw mezelf ook niet met dat soort dingen. Goed, het scheelt dan iets van €50 met waar ik het laat doen, maar ik weet niets goedkopers. En banden via internet kopen begin ik niet aan. Mij teveel moeite en ik vind het niet leuk om als een cheapskate bij die man aan te komen of ie mijn banden kan omleggen.
Nu heb ik er a)plaats voor (klein plekje in een pakhuis) en b)die Tenere is iets makkelijker en c)ik moet het wel leren vanwege mijn Afrika reis.

Zullen we deze zinloze discussie nu maar stoppen dan?

[ Voor 42% gewijzigd door mphilipp op 02-06-2010 17:04 ]

• M14

M14

NEE, RELLEN :+.

Zinloze discussies zijn leuk ;).

• Wormaap
M3rcury schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Bandje wisselen is 3 minuten werk. Nog 3 erbij voor balanceren, zit je op 6 minuten. Reken daar 15 euro voor en je komt op'n uurtarief van 150 euro. Zo'n uurtarief rekent'ie niet voor grotere zaken hoor. Makkelijker geld verdienen kan bijna niet.

• DRAFTER86
  • Laatst online: 20:01
soepah schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:39:
[...]

Gefeliciteerd
(en Wormaap ook, (nog niet gedaan dus bij deze) onder het motto beter laat dan nooit!).
Iemand hier ervaring met parkeren in Enschede centraal? Parkeergarages of gewoon langs de straat?
Ik weet niet of 't vaak gebeurt dat ze worden gestolen / gevandaliseerd daar als je ze aan straat zet maar weet ook niet of bv de slagboom mij wel opmerkt als ik in een parkeergarage wil gaan staan..
(Motor btw: Kawa ZZR600 uit 95 met een verwaarloosbare dagwaarde).
Ik zet mijn motor gewoon neer waar ik moet zijn? Vaak gewoon bij de fietsenstalling tussen Bijenkorf en Postkantoor, soms ook gewoon voor de deur van de Mediamarkt of op de Oude Markt. Nog nooit commentaar gehad in ieder geval.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

DRAFTER86 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:15:
[...]

... voor de deur van de Mediamarkt ....
Gewoon in de Klanderij ? :+

Yamaha MT-09

• DRAFTER86
Bergie schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:25:
[...]

Gewoon in de Klanderij ? :+
Hehe nee zover ben ik nooit gegaan, maar ik dnek niet dat ik me in kan houden nu je dit idee geopperd hebt...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:48:
[...]
Bandje wisselen is 3 minuten werk. Nog 3 erbij voor balanceren, zit je op 6 minuten. Reken daar 15 euro voor en je komt op'n uurtarief van 150 euro. Zo'n uurtarief rekent'ie niet voor grotere zaken hoor. Makkelijker geld verdienen kan bijna niet.
Dat is wel heel kort door de bocht. Volgens mij moet je dan echt wel een beetje aanpoten. Het is niet dat die lui aan het sloffen zijn, maar per band ben je gewoon een kwartiertje kwijt. Dat is echt niet overdreven. Je moet ergens mee rekenen. Als jij het in 6 minuten kan, op je sloffen, zet er eens een camera op en dan timen we het wel. Dus 15 minuten is helemaal niet gek. Doe dat x4, dan kom je op hele andere bedragen. Het is niet dat ze 10 banden per uur, de hele dag doen natuurlijk. Dus het klinkt allemaal mooier als het is. En om het nog erger te maken: hij is één van de goedkoopste. Er zijn er die €25 rekenen voor het monteren op de velg...

Ik geloof dat motorbandenmarkt een overzicht heeft van bedrijven waar je de banden kunt laten monteren. Zo te zien moet je dat zelf bij ze gaan afspreken, dus ik heb een van die bedrijven eruit gepikt, en daar ga ik het doen. Voor de zekerheid loop ik ook even langs de quickfit (of euromaster, weetikveel) of die ook motorbanden monteren.

• DRAFTER86
mphilipp schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:42:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Volgens mij moet je dan echt wel een beetje aanpoten. Het is niet dat die lui aan het sloffen zijn, maar per band ben je gewoon een kwartiertje kwijt. Dat is echt niet overdreven. Je moet ergens mee rekenen. Als jij het in 6 minuten kan, op je sloffen, zet er eens een camera op en dan timen we het wel. Dus 15 minuten is helemaal niet gek. Doe dat x4, dan kom je op hele andere bedragen. Het is niet dat ze 10 banden per uur, de hele dag doen natuurlijk. Dus het klinkt allemaal mooier als het is. En om het nog erger te maken: hij is één van de goedkoopste. Er zijn er die €25 rekenen voor het monteren op de velg...

Ik geloof dat motorbandenmarkt een overzicht heeft van bedrijven waar je de banden kunt laten monteren. Zo te zien moet je dat zelf bij ze gaan afspreken, dus ik heb een van die bedrijven eruit gepikt, en daar ga ik het doen. Voor de zekerheid loop ik ook even langs de quickfit (of euromaster, weetikveel) of die ook motorbanden monteren.
Waarom doet je het niet gewoon zelf? Bandenlichters kopen en oefenen.
Ga je in l'Afrique toch moeten kunnen...

• Aikon
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:01:
Maar goed, als jij er blij mee bent: je hebt helemaal gelijk. Ik spreek mezelf tegen. Blij?
Jawel, een man mag best van gedachten veranderen. :)
DRAFTER86 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:49:
[...]

Waarom doet je het niet gewoon zelf? Bandenlichters kopen en oefenen.
Ga je in l'Afrique toch moeten kunnen...
Gaat 'ie ook doen. Lijkt me ook wel leuk hoor, wat meer sleutelen aan m'n motor zelf. Er valt alleen niks te sleutelen, ja m'n carbs mogen weleens schoon worden gemaakt, maar dat is misschien weer iets te hoog gegrepen. :)

Vervelend dat mooie weer, geen smoesjes meer om niet de fiets naar m'n werk te pakken ipv de motor :P

• Wormaap
mphilipp schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:42:
[...]

Balanceren ga ik donderdagavond zien, maar de bandenboer waar ik m'n band heb laten omleggen was écht niet langer dan 3 minuten bezig. Ik heb er twee keer staan kijken. De eerste keer toen de oude band eraf ging en de nieuwe erop, en de tweede keer toen ik erachter was gekomen dat'ie de band verkeerdom had gemonteerd :')

Morgenavond zal ik subtiel timen, heb'n chrono op mijn horloge, dus die klik ik wel onopvallend aan 8-)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Aikon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:16:
[...]

Jawel, een man mag best van gedachten veranderen. :)

[...]

Gaat 'ie ook doen. Lijkt me ook wel leuk hoor, wat meer sleutelen aan m'n motor zelf. Er valt alleen niks te sleutelen
Koop een brik?!

Nadeel van zelf sleutelen is als je iets kapotmaakt wat je net niet had moeten doen 8)7 8)7 O-) O-)
Voordeel is dat ik wel leer problemsolven! Vandaag geimproviseerd, incl. het maken van een hol (!) boutje, iets wat ik nog nooit gedaan had.
De volledige versie van mijn avonturen staan op MF :)

• Aikon
  • Niet online
Als ik zo lees dat je voor 4 euro per maand al een brommer verzekerd hebt, plus 8 euro wegenbelasting. Tja... het is wel aanlokkelijk. Ik heb ook nog 2 complete werkplaatsen tot m'n beschikking :P Maar... nee. Ik heb stiekem ook al zat te doen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:22:
[...]
Balanceren ga ik donderdagavond zien, maar de bandenboer waar ik m'n band heb laten omleggen was écht niet langer dan 3 minuten bezig. Ik heb er twee keer staan kijken. De eerste keer toen de oude band eraf ging en de nieuwe erop, en de tweede keer toen ik erachter was gekomen dat'ie de band verkeerdom had gemonteerd :')

Morgenavond zal ik subtiel timen, heb'n chrono op mijn horloge, dus die klik ik wel onopvallend aan 8-)
Balanceren is idd niet zo ingewikkeld, hoewel het soms gek kan gaan. Ik heb ze een keer bij mijn auto een tijdje zien kloten met 1 wiel dat niet lekker ging. Maar ik denk dat de meeste tijd in het op en afhalen van de band zit. Eraf gaat redelijk snel, dan invetten, nieuwe erop, ploppen, ventiel erin en oppompen. Als je het allemaal snel doet zal het best wel gaan, maar zo werkt niemand. Dus in de praktijk komt het bij elkaar op ongeveer 15 minuten. Het zal de ene keer sneller gaan dan de andere keer, maar al met al rekent een ondernemer gewoon met die tijd. Ik heb trouwens ouderwetsche tubes, geen idee of het heel veel uitmaakt, maar het is weer net ietsje anders.

En dan nog...je moet érgens meer rekenen, en je pakt natuurlijk de totale tijd die je met die klant bezig bent.

• RemcoDelft
Aikon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:29:
Als ik zo lees dat je voor 4 euro per maand al een brommer verzekerd hebt, plus 8 euro wegenbelasting. Tja... het is wel aanlokkelijk. Ik heb ook nog 2 complete werkplaatsen tot m'n beschikking :P Maar... nee. Ik heb stiekem ook al zat te doen.
Ik kom op MF ook veel "knap een brik op" topics tegen. Lijkt me leuk om te doen, maar het echt grote onderhoud kan ik toch niet zelf. Aan de andere kant kan ik me beter daarop uitleven dan op m'n werkende motor ;)
Maar ik lees ook dat het opknappen de aanschafprijs 4 keer over de kop gooit...

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:44:
Maar ik lees ook dat het opknappen de aanschafprijs 4 keer over de kop gooit...
Als je dat afzet tegen wat je er van leert is het weer relatief weinig ;)

• Wormaap
mphilipp schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:37:
[...]

Balanceren is idd niet zo ingewikkeld, hoewel het soms gek kan gaan. Ik heb ze een keer bij mijn auto een tijdje zien kloten met 1 wiel dat niet lekker ging. Maar ik denk dat de meeste tijd in het op en afhalen van de band zit. Eraf gaat redelijk snel, dan invetten, nieuwe erop, ploppen, ventiel erin en oppompen. Als je het allemaal snel doet zal het best wel gaan, maar zo werkt niemand. Dus in de praktijk komt het bij elkaar op ongeveer 15 minuten. Het zal de ene keer sneller gaan dan de andere keer, maar al met al rekent een ondernemer gewoon met die tijd. Ik heb trouwens ouderwetsche tubes, geen idee of het heel veel uitmaakt, maar het is weer net ietsje anders.

En dan nog...je moet érgens meer rekenen, en je pakt natuurlijk de totale tijd die je met die klant bezig bent.
Goed, je moet inderdaad érgens mee rekenen. Maar dan nog, laat het 15 minuten zijn. Da's nog steeds minimaal z'n standaard uurtarief, en dat verdien je zonder uitzoekwerk, zonder hoofdbrekers, even tussendoor. Goed, deze dealer kiest ervoor om het niet te doen. Da's z'n goed recht, ik kies ervoor om mijn motor daar niet te laten onderhouden :)

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:48:
[...]

Als je dat afzet tegen wat je er van leert is het weer relatief weinig ;)
Wat je dan weer aanvult met een enorme wishlist aan gereedschap! Als ik de (professionele) catalogi doorblader, kom ik van alles tegen wat me enorm veel tijd zou besparen en gemak zou opleveren. Maar ja, als ik dan zou tellen wat ik zou willen hebben, koop je daar een nieuwe motor voor, dus houd ik het nog maar even bij m'n budget-gereedschap.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

Terugkomend op de jiffy uitklappen terwijl je nog op de motor zit...

8)7

blon:http://www.motormeuk.nl/bekijken/3468/filmpje/Vrouwen-P.html

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 02-06-2010 20:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ die gast is mijn held. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik lig echt in een scheur :D Hoe kan je in vredesnaam zo vallen tijdens het opstappen :P En dan ook nog de motor even op z'n zij leggen :D _O-

Moet er wel bij vertellen dat ik zelf tijdens m'n eerste ritje op m'n plaat ben gegaan toen ik de jiffy probeerde uit te klappen... :P

[ Voor 34% gewijzigd door MailMan op 02-06-2010 20:33 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

een keer met iemand anders motor weggereden met de jifi uitgeklapt. ik wil even slalommen om de bandjes uit te testen en ga bijna op me meul :'(

aftandse techniek, je motor hoort gewoon af te slaan met de jiffy uitgeklapt!!!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
voor als er iemand interesse heeft...mijne is te koop

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Detonator op 02-06-2010 21:21 ]

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:19:
Wat je dan weer aanvult met een enorme wishlist aan gereedschap! Als ik de (professionele) catalogi doorblader, kom ik van alles tegen wat me enorm veel tijd zou besparen en gemak zou opleveren. Maar ja, als ik dan zou tellen wat ik zou willen hebben, koop je daar een nieuwe motor voor, dus houd ik het nog maar even bij m'n budget-gereedschap.
Tsja, goed gereedschap is het halve werk, zo niet meer. Maarja, met goed gereedschap doe je dan ook jaren :)

Niet alles in één keer willen inderdaad, anders is het niet leuk. Vaak heb je dan ook spul liggen dat je uiteindelijk eigenlijk nooit gebruikt.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

Wormaap schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:22:

Gaaf, als ie het in zo'n korte tijd haalt is je band gewoon naar de klote getrokken 8)

Feit dat ie de band verkeerd om monteerd zegt trouwens ook wel iets, dat is mij volgens mij nog nooit gelukt.
Maar ik neem er dan ook de tijd voor.

Wat betreft even een elders gekochte band dr op leggen:
Je komt daar zeiken als dr een fout in die band blijkt te zitten.
En, je komt bij de friettent toch ook niet met je eigen friet aan ?
Want ze hebben de frietpan toch aan staan.

Zelfde logica (nu zul je wel iets anders denken, maar dat boeit me niet zo ;))

leeg

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:30:
[...]

Tsja, goed gereedschap is het halve werk, zo niet meer. Maarja, met goed gereedschap doe je dan ook jaren :)

Niet alles in één keer willen inderdaad, anders is het niet leuk. Vaak heb je dan ook spul liggen dat je uiteindelijk eigenlijk nooit gebruikt.
ik heb zelf ooit wat goedkope sets gehaald, en als er iets kapot gaat, koop je los een goed stuk merk-gereedschap ervoor in de plaats

zo heb je uiteindelijk alleen wat je echt nodig hebt in goede kwaliteit...en wat je maar zeer zelden gebruikt, hoef je niet te veel aan uit te geven, maar je hebt het evengoed voorhanden

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 02-06-2010 21:53 ]

• Wormaap
4x2 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:31:
[...]

Gaaf, als ie het in zo'n korte tijd haalt is je band gewoon naar de klote getrokken 8)

Feit dat ie de band verkeerd om monteerd zegt trouwens ook wel iets, dat is mij volgens mij nog nooit gelukt.
Maar ik neem er dan ook de tijd voor.

Wat betreft even een elders gekochte band dr op leggen:
Je komt daar zeiken als dr een fout in die band blijkt te zitten.
En, je komt bij de friettent toch ook niet met je eigen friet aan ?
Want ze hebben de frietpan toch aan staan.

Zelfde logica (nu zul je wel iets anders denken, maar dat boeit me niet zo ;))
Het was'n autobandenboer, weet die veel dat dat wiel niet symmetrisch is, dat was volledig mijn eigen fout :+
En heb je ze wel's een band zien wisselen met zo'n automatisch apparaat? Even'n zetje met'n bandenlichter, apparaat ertussen *BZZZZZ* band eraf. Erop net zo mooi :9 Met de hand zal't vast niet lukken in zo'n tempo :)

Nu ik weet dat er een motorbandenboer die er geen punt van maakt om andermans band te wisselen 2 straten verderop zit, zal ik me ook zeker niet schamen om daar aan te komen zetten met m'n bandjes :)
Dat je't zelf wellicht niet netjes vind kan ik helemaal inkomen, maar al je als dealer zulk simpel geld weigert omdat je zo nodig principiëel moet doen vind ik je'n dropstaaf :) Als je niet kapotgeconcurreerd wil worden door de online shops, zorg dan dat je prijzen 'n béétje realistisch zijn. Dat'n dealer op de hoek de prijs van'n online winkel niet kan matchen kan ik begrijpen, maar verschillen van 50-60 euro per band vind ik toch écht teveel om vriendelijk voor te zijn :)

• M14

M14

Over nieuwe banden gesproken, dit wil je niet meemaken :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4]

Verwijderd

Pff dat je zachtjes aan moet doen met nieuwe banden is bekend, maar die lijkt toch heel snel te gaan schuiven. (wel al oud filmpje trouwens)

Wat betreft zelf aangeschafte banden erop laten leggem: waarom niet. Bandenman krijgt er toch geld voor, als hij het dan weigert is het voor zichzelf inkomstenverlies.
Als jij tevreden bent omdat je goedkoop aangeschafte banden er dan opliggen, en hij is tevreden omdat het een makkelijk werkje is waar je een beetje geld mee verdient, dan zie ik er geen probleem mee.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:44 ]

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:52:
ik heb zelf ooit wat goedkope sets gehaald, en als er iets kapot gaat, koop je los een goed stuk merk-gereedschap ervoor in de plaats

zo heb je uiteindelijk alleen wat je echt nodig hebt in goede kwaliteit...en wat je maar zeer zelden gebruikt, hoef je niet te veel aan uit te geven, maar je hebt het evengoed voorhanden
Dat is ook een methode inderdaad :p

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:40:
Wat betreft zelf aangeschafte banden erop laten leggem: waarom niet. Bandenman krijgt er toch geld voor, als hij het dan weigert is het voor zichzelf inkomstenverlies.
Het is natuurlijk een keuze, niemand kan je het een of het ander verplichten. Door internet krijgen ondernemers natuurlijk extra problemen gepresenteerd: de klanten krijgen nu rechtstreeks inzicht in de prijzen. Alleen is het vergelijken tussen motordealer, (motor)bandenspecialist en (internet)bandenhandelaar een beetje krom naturlijk. De motordealer (een uitzondering daargelaten) rekent vaak de hoofdprijs voor banden (autodealer ook). Dat komt omdat ie er niet van hoeft te leven en hij verkoopt ze ook erg weinig dus heeft niet zoveel quantumkorting als een gespecialiseerde handel. Maar een dealer heeft wél alle hoge kosten: duur pand op dure lokatie enzo. Monteurs die opgeleid moeten zijn enzo. Kost allemaal geld. Een bandenspecialist heeft het al iets makkelijker. Die koopt vrachtwagens tegelijk en heeft een behoorlijke korting. Zijn lokatie is iets minder belangrijk, het hoeft niet persé een A-lokatie te zijn, maar hij heeft nog wel de apparatuur en redelijk opgeleid personeel nodig.
Een handelaar kan ergens in oost-duitsland zitten met mensen uit de sociale werkplaats om orders te pikken. Een oude loods is voldoende. Marge per band hoeft maar €5 te zijn bij wijze van spreken.

Ik gun het de bandenspecialist best wel; hij wees me de vorige keer op versleten remblokken bij de achterrem. Nu verkoopt hij ook remblokjes (wat handig!), maar ik kon het ook wel zien, dus het was geen verkooptruuk ofzo. Als je de banden bij de handelaar op internet koopt, krijg je op den duur alleen nog maar schuurtjes met bandenmontagemachines en uitbalanceerapparaten. Geen meneer meer die je iets meer kan vertellen of een goed advies kan geven. Net als de bouwmarkten tegenwoordig. Je hoeft die droplullen die daar rondlopen niet eens te vragen waarmee je een spijker moet inslaan, want ze staan je aan te kijken alsof je om een bewijs voor de relativiteitstheorie vraagt.
Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar het is een keuze, da's alles. Het is wel iets dat je je moet realiseren. Het internet is wat dat betreft een zegen en vloek tegelijk. De business zal zich moeten aanpassen. De bandenspecialisten zullen misschien (een deel van) hun marge moeten opgeven om beter te kunnen concurreren met de handelaren. Dat doen ze natuurlijk pas als ze niet anders kunnen doordat de handel terugloopt. Maar ik krijg het idee dat het afgelopen jaar het kopen van banden via internet een enorme vlucht heeft genomen. Dus het moment komt steeds dichterbij denk ik.
Als 'mijn' bandenspecialist €170 had gerekend had ik er zó heen gereden. Dan was ie €30 duurder, maar ik hoeft dan niet met de boel te slepen enzo...en ik ben in principe een gemaksmens (tenzij het te duâh wordt).

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 03-06-2010 00:30 ]

• M14

M14

mphilipp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:27:
[...]

Het is natuurlijk een keuze, niemand kan je het een of het ander verplichten. Door internet krijgen ondernemers natuurlijk extra problemen gepresenteerd: de klanten krijgen nu rechtstreeks inzicht in de prijzen. Alleen is het vergelijken tussen motordealer, (motor)bandenspecialist en (internet)bandenhandelaar een beetje krom naturlijk. De motordealer (een uitzondering daargelaten) rekent vaak de hoofdprijs voor banden (autodealer ook). Dat komt omdat ie er niet van hoeft te leven en hij verkoopt ze ook erg weinig dus heeft niet zoveel quantumkorting als een gespecialiseerde handel. Maar een dealer heeft wél alle hoge kosten: duur pand op dure lokatie enzo. Monteurs die opgeleid moeten zijn enzo. Kost allemaal geld. Een bandenspecialist heeft het al iets makkelijker. Die koopt vrachtwagens tegelijk en heeft een behoorlijke korting. Zijn lokatie is iets minder belangrijk, het hoeft niet persé een A-lokatie te zijn, maar hij heeft nog wel de apparatuur en redelijk opgeleid personeel nodig.
Een handelaar kan ergens in oost-duitsland zitten met mensen uit de sociale werkplaats om orders te pikken. Een oude loods is voldoende. Marge per band hoeft maar €5 te zijn bij wijze van spreken.

Ik gun het de bandenspecialist best wel; hij wees me de vorige keer op versleten remblokken bij de achterrem. Nu verkoopt hij ook remblokjes (wat handig!), maar ik kon het ook wel zien, dus het was geen verkooptruuk ofzo. Als je de banden bij de handelaar op internet koopt, krijg je op den duur alleen nog maar schuurtjes met bandenmontagemachines en uitbalanceerapparaten. Geen meneer meer die je iets meer kan vertellen of een goed advies kan geven. Net als de bouwmarkten tegenwoordig. Je hoeft die droplullen die daar rondlopen niet eens te vragen waarmee je een spijker moet inslaan, want ze staan je aan te kijken alsof je om een bewijs voor de relativiteitstheorie vraagt.
Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar het is een keuze, da's alles. Het is wel iets dat je je moet realiseren. Het internet is wat dat betreft een zegen en vloek tegelijk. De business zal zich moeten aanpassen. De bandenspecialisten zullen misschien (een deel van) hun marge moeten opgeven om beter te kunnen concurreren met de handelaren. Dat doen ze natuurlijk pas als ze niet anders kunnen doordat de handel terugloopt. Maar ik krijg het idee dat het afgelopen jaar het kopen van banden via internet een enorme vlucht heeft genomen. Dus het moment komt steeds dichterbij denk ik.
Als 'mijn' bandenspecialist €170 had gerekend had ik er zó heen gereden. Dan was ie €30 duurder, maar ik hoeft dan niet met de boel te slepen enzo...en ik ben in principe een gemaksmens (tenzij het te duâh wordt).
Dit stuk ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die de apparatuur thuis hebben staan en het 'voor de hobby' er bij doen. Maar waarom zouden die mensen je geen advies kunnen geven? 9 van de 10 gevallen heeft waarschijnlijk ook een motorbrug of autowerkplaats wat uit hobby is ontstaan. Het feit dat dit uit hobby is ontstaan wil niet zeggen dat ze geen goed advies kunnen geven of niet weten waar het om gaat.

Daarbij, vergelijken met een bouwmarkt vind ik krom, da's gewoon zo goedkoop als het kan zo veel mogelijk zooi verkopen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:33:
[...]
Dit stuk ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg mensen die de apparatuur thuis hebben staan en het 'voor de hobby' er bij doen. Maar waarom zouden die mensen je geen advies kunnen geven? 9 van de 10 gevallen heeft waarschijnlijk ook een motorbrug of autowerkplaats wat uit hobby is ontstaan. Het feit dat dit uit hobby is ontstaan wil niet zeggen dat ze geen goed advies kunnen geven of niet weten waar het om gaat.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Er zal altijd wel ergens kennis zitten. Ik beschrijf gewoon wat er gebeurt, en dat blijft zo. Ik heb het helemaal niet over de hobby-werkplaatsen gehad, maar in feite is dat gewoon een reactie op de schaalvergroting waar een hoop mensen zich niet fijn bij voelen.
Kijk, ik haal mijn kennis ook elders. Ik weet de weg wel. Ik ken wat mensen en er zijn fora waar ik advies kan inwinnen. Alleen moet je dan wel weten hoe je dat advies moet wegen. Er zijn immer vele meningen en ervaringsnivo's. Juist over banden. Ik merkte op MF nog op dat in 1 topic X zegt dat band A nog geen 2000km mee kan, en Y zegt dat ie juist heel lang meegaat... :?
Daarbij, vergelijken met een bouwmarkt vind ik krom, da's gewoon zo goedkoop als het kan zo veel mogelijk zooi verkopen.
Het is toch zo dat als er alleen maar supermarkten (bouwmarkten/superstores, 1 pot nat) komen, de mensen in die winkels niets meer weten? Nou, dat is dus precies wat er gebeurt. Er zat ooit een doe het zelf zaak hier in de stad en als ik 'm vertelde wat ik precies wilde (ik ben niet zo'n handigerd), vertelde hij welke spullen ik moest hebben. Probeer dat bij de Gamma... :X En dit is zeker relevant, want door de bouwmarkten zijn die kleine kluswinkels verdwenen, want wij willen die goedkope spullen. En dat zelfde gaat gebeuren met motorbanden. Als straks 'iedereen' die dingen via internet bestelt, is het dus totaal niet interessant om je nog met die dingen bezig te houden; je bent dan toch altijd te duâh. Of je moet er een grote hal van maken en een stel onbenullen in je winkel zetten die niets weten (en niets kunnen) want anders worden je kosten te hoog.

Op zoiets komt altijd wel weer een reactie uit onvrede met de ontstane situatie. Zo heeft iemand van het RT forum een eigen motor-reparatiebedrijf opgezet. Alleen moet je dat soort bedrijven wel weten te vinden en ze moeten ook een beetje in de buurt zitten.

En nog een keer voor de duidelijkheid: ik oordeel niet over die situatie, maar het is iets dat gebeurt. Daar kun je niet omheen. En we doen het zelf door steeds bij de goedkoopste te kopen. Vaak wordt er dan eerst bij een 'dure' zaak advies ingewonnen, waarna alsnog bij de goedkope shop wordt gekocht (die geen advies geeft of kan geven). Uiteindelijk verdwijnen die 'dure' shops ook.
Ik weet niet of het persé goed of fout is, maar soms is het lastig. Uiteindelijk past alles zich aan en ontstaat er iets nieuws, maar momenteel zitten we nog volop in de transitie van de oude naar de nieuwe situatie.

• RemcoDelft
mphilipp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:02:
[...]
Het is toch zo dat als er alleen maar supermarkten (bouwmarkten/superstores, 1 pot nat) komen, de mensen in die winkels niets meer weten? Nou, dat is dus precies wat er gebeurt. Er zat ooit een doe het zelf zaak hier in de stad en als ik 'm vertelde wat ik precies wilde (ik ben niet zo'n handigerd), vertelde hij welke spullen ik moest hebben. Probeer dat bij de Gamma... :X En dit is zeker relevant, want door de bouwmarkten zijn die kleine kluswinkels verdwenen, want wij willen die goedkope spullen. En dat zelfde gaat gebeuren met motorbanden. Als straks 'iedereen' die dingen via internet bestelt, is het dus totaal niet interessant om je nog met die dingen bezig te houden; je bent dan toch altijd te duâh. Of je moet er een grote hal van maken en een stel onbenullen in je winkel zetten die niets weten (en niets kunnen) want anders worden je kosten te hoog.
Om het even op Tweakers te betrekken: dat is in computerwinkels toch precies zo? Dat noemen we "verkopers". Een bouwmarkt is niet bedoeld om jou te leren hoe je een spijker moet slaan, dan ga je maar op timmercursus of zoeken op Google. Een bouwmarkt is bedoeld om relatief laagwaardig spul relatief goedkoop te verkopern.

En om weer ontopic te gaan: check regelmatig je BRAVOK, daarvoor heb je het geleerd, dan zie je zelf of je remblokken aan vervanging toe zijn :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:26:
[...]

Om het even op Tweakers te betrekken: dat is in computerwinkels toch precies zo?
Ja, en die verpeste branche met flintermarges is precies wat de bandenboeren dus niet willen. En terecht.

Zolang ik via een handelaar een bandje kan kopen en hem er om kan laten zetten vind ik 't prima. Je moet inderdaad niet met je zelfgeïmporteerde banden langs een grote banden- of motorzaak gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 03-06-2010 08:30 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:29:
[...]

Ja, en die verpeste branche met flintermarges is precies wat de bandenboeren dus niet willen. En terecht.

Zolang ik via een handelaar een bandje kan kopen en hem er om kan laten zetten vind ik 't prima. Je moet inderdaad niet met je zelfgeïmporteerde banden langs een grote banden- of motorzaak gaan.
Of het nu terecht is of niet, is feitelijk niet relevant. Je kan er niets aan veranderen door halstarig te blijven weigeren banden erop te leggen die de klant elders heeft aangeschaft. Als de zaak het in kwestie het niet doet, dan vindt de klant wel iemand anders om het te doen. Zaak verdient op die manier niets en heeft ook geen potentiele klant gewonnen.

De "markt" is nu eenmaal zoals hij is, door daar als zaak flexibel op te reageren kan je jezelf een beetje overeind houden. Verzin dan een andere regeling: service van band vervangen kost 20 euro per band, maar als je de banden ook bij mij aanschaft krijg je op die service 50% korting. Iets in die aard (hypothetische prijzen, geen idee wat het normaal kost).
Zo biedt je tenmiste een mogelijkheid aan voor zowel de mensen die dure banden bij de zaak kopen waar ze ze ook laten opleggen, als voor de mensen die via internet kopen.

Doet me een beetje denken aan de muziekindustrie: CD's kosten heel veel geld en downloaden van het internet kwam als alternatief. Het is moreel gezien niet geaccepteerd maar omwille van het prijsverschil werd het toch gedaan. Platenmaatschappijen bleven halstarig weigeren om de prijzen te laten zakken van CD's. Echter die houding hielp niets, CD verkopen bleven dalen en dalen. Dan wordt er "flexibel gereageerd" en komen er alternatieven zoals iTunes en dergelijke waar je per liedje 1 euro betaalt. Toch redelijk wat mensen die van die dienst gebruik maken en platenmaatschappijen verdienen er toch iets mee lijkt me.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:26:
[...]
Om het even op Tweakers te betrekken: dat is in computerwinkels toch precies zo?
Ja, en dat is alles wat ik zei. Ik verbind er geen goed of fout aan. Dat heb ik toch al gezegd? Ik constateer alleen iets en geef aan dat het gevolg van dit soort bewegingen iets is waar je je bewust van moet zijn. Ik zei er ook bij dat het voor mij persoonlijk niet altijd 'erg' is, want ik weet wel waar ik mijn info vandaan moet halen. Alleen gaat dat niet op voor elk onderwerp en al helemaal niet voor iedereen. Zat mensen die het heel fijn vinden om hulp te krijgen in een winkel.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:11:
[...]

Of het nu terecht is of niet, is feitelijk niet relevant. Je kan er niets aan veranderen door halstarig te blijven weigeren banden erop te leggen die de klant elders heeft aangeschaft. Als de zaak het in kwestie het niet doet, dan vindt de klant wel iemand anders om het te doen. Zaak verdient op die manier niets en heeft ook geen potentiele klant gewonnen.
Zoals ik eerder al zij, je verdient waarschijnlijk meer als je hem afwijst, dan dat je hem wel aanneemt en voor 10 of 15 euro dat bandje gaat wisselen.

No signature required.

• RedHat
  • Laatst online: 11-01 20:46
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:40:
Pff dat je zachtjes aan moet doen met nieuwe banden is bekend, maar die lijkt toch heel snel te gaan schuiven. (wel al oud filmpje trouwens)

Als jij tevreden bent omdat je goedkoop aangeschafte banden er dan opliggen, en hij is tevreden omdat het een makkelijk werkje is waar je een beetje geld mee verdient, dan zie ik er geen probleem mee.
Sommige bedrijven vetten de banden in zodat ze mooi glimmen. De eerste 100 meter valt er dan echt niet mee te rijden :')

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

RedHat schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:30:
[...]
Sommige bedrijven vetten de banden in zodat ze mooi glimmen. De eerste 100 meter valt er dan echt niet mee te rijden :')
Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord? Kan het me ook niet voorstellen.

Er zijn 2 redenen waarom banden in het begin glad zijn. Er zit vaak een vetlaagje op, dat wordt er niet opgesmeerd, maar dat zit in de mal van de banden om ze te kunnen lossen. Dat laat zich er lastig afhalen zonder meuk die slecht is voor je band, dus het beste kun je dat er gewoon afrijden. Een doek over de band halen helpt een beetje.
Ten tweede zit er allerlei meuk in het rubber zelf. Dat laat zich er op geen enkele manier afhalen, dat moet eruit zweten. Na een kilometer of 100 is het meeste daarvan wel weg.

Kortom: gewoon rustig beginnen en de eerste dag even opletten.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

Dat glimmen is gewoon de siliconenlaag die in de mal van de band zat, anders krijgen ze dan band er niet uit. Die siliconenmeuk zit ook in het oppervlakte van de band, daarom moet je de 1e x wat rustiger aan, als je band eenmaal boven de 40c is geweest tijdens het rijden zweet ie alles er wel uit.
Na 20-25km gewoon rustig steeds harder door de bocht.

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 03-06-2010 11:37 ]

• 4x2
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

Wormaap schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:06:
[...]
Het was'n autobandenboer, weet die veel dat dat wiel niet symmetrisch is, dat was volledig mijn eigen fout :+
En heb je ze wel's een band zien wisselen met zo'n automatisch apparaat? Even'n zetje met'n bandenlichter, apparaat ertussen *BZZZZZ* band eraf. Erop net zo mooi :9 Met de hand zal't vast niet lukken in zo'n tempo :)
Ik heb dat wel eens een gezien ja (ow wacht, ik doe het zelf ook geregeld) en ik weet toevallig dat als je gaat lopen haasten dat je de band gewoon intern kapot trekt.
Een motorband is geen autoband btw, een autoband plop je dr (veel te platte of runflat uitzonderingen daar gelaten) zo op omdat de wang zo slap als een vaatdoek is.
Je hoeft me niet te geloven hoor, dat maakt mij niks uit, denk alleen dat ik dr wel iets over kan zeggen ;)
Dat'n dealer op de hoek de prijs van'n online winkel niet kan matchen kan ik begrijpen, maar verschillen van 50-60 euro per band vind ik toch écht teveel om vriendelijk voor te zijn :)
Dat ligt niet aan de dealer die de klanten niks gunt, dat ligt aan de verschillende prijzen en marges in europa.
Vergelijk voor de grap de prijzen van Metzeler en Pirelli eens tussen de dealer en de bandenhandels, als het goed is liggen die veel dichter bij elkaar in de buurt omdat ze gelijk getrokken zijn.

leeg

• RedHat
  • Laatst online: 11-01 20:46
Er zijn echt brommerboeren die de banden inspuiten of er iets overheen doen om de banden te laten glimmen. Dat staat los van de silliconentroep die idd van de mal komt.

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 03-06-2010 11:50 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Even tussendoor, zijn er meer mensen die zich nog steeds een beetje asociaal voelen wanneer ze bij een stoplicht met meerdere banen naar voren rijden om hem ertussen te proppen? Ik doe het eigenlijk dagelijks op m'n rit naar het werk, ook omdat ik de situatie een beetje ken, maar soms voel ik me er nog wel ongemakkelijk bij. Het is vooral irritant wanneer het stoplicht ineens toch op groen springt en je jezelf ertussen moet drukken, dat zou ik als automobilist ook niet relaxt vinden. Daarnaast is het soms lastig om te zien hoe de eerste auto staat. Soms staan deze ruim voor de streep stil, maar soms ook erover. Wanneer er dan een flitser naasthangt die controleert of je door rood rijdt, ben je dan denk ik het bokje wanneer je eroverheen gaat.
Op een eenbaansweg zie je me het niet doen en ik weet niet eens of het mag/getolereerd wordt zoals ik het nu doe, maar in Amsterdam is de politie wat dat betreft meestal wel relaxt.

De K100RT is ook niet de smalste motor natuurlijk, maar opzich past hij er altijd wel tussendoor.
Wat doen jullie?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

Officieel mag het niet, naar voren bij het stoplicht. Als de mogelijkheid er is probeer ik het wel. Elke meter is er eentje ;)
Ben er wel is voor staande gehouden....

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Laatst nog bij het stoplicht een politieauto ingehaald. Niets aan de hand. Officieel mag het idd niet, maar als je het een beetje normaal doet is het meestal geen probleem.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik doe het eigenlijk nooit, alleen als de file voor het stoplicht zo extreem is dat ik verwacht er niet snel doorheen te komen. En dat gebeurt me eigenlijk nooit, alleen in speciale gevallen dat er een ongeluk is gebeurd ofzo.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Ik probeer ook overal (indien mogelijk natuurlijk) naar voren te kruipen. Onder meer omdat ik ooit eens in de wagen voorhad dat een auto die achter mij kwam pas ter hoogte van mijn passagierstoel tot stilstand kwam. Gelukkig dat die kon uitwijken naast mijn auto (Volvo 850, dus was wel al een afstandje). Je wordt niet leuk als je dan achteraan staat met een motor en er komt zo'n wagen af die dan niet kan uitwijken. Dan ben je gewoon plat. Eens het terug begint te rijden probeer ik wel zo snel mogelijk terug in te voegen.

Volvo Classic Club Belgium

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
oh, mag dat niet? :P
Doe dat ook altijd wel.

Wel een andere vraag aan de ervaringsdeskundigen.
Wat doen jullie met "File" vlak voor een invoegstrook?

Dus ik wil gaan invoegen op de snelweg, maar het is maar 1 baans, en enige manier om in te halen is over verdrijvingsvlak (ritsen!), of over de vluchtstrook. Met geluk kan het ook nog over de rijbaan zelf, maar meestal is dat toch net te krap. Meestal blijf ik toch maar rustig achter de auto's aanrijden, maar het zou toch 2-3min schelen denk ik.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:11:
Ik probeer ook overal (indien mogelijk natuurlijk) naar voren te kruipen. Onder meer omdat ik ooit eens in de wagen voorhad dat een auto die achter mij kwam pas ter hoogte van mijn passagierstoel tot stilstand kwam. Gelukkig dat die kon uitwijken naast mijn auto (Volvo 850, dus was wel al een afstandje). Je wordt niet leuk als je dan achteraan staat met een motor en er komt zo'n wagen af die dan niet kan uitwijken. Dan ben je gewoon plat. Eens het terug begint te rijden probeer ik wel zo snel mogelijk terug in te voegen.
Idd ik sta liever ook nooit als achterste in de rij, qua veiligheid, maar ook omdat ik gewoon ongeduldig ben en het kan ;)
Hier is het volgens mij ook niet verboden, maar ben daar niet 100% zeker van..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:29

talin

ES-MA

charrel schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:36:
Dat glimmen is gewoon de siliconenlaag die in de mal van de band zat, anders krijgen ze dan band er niet uit. Die siliconenmeuk zit ook in het oppervlakte van de band, daarom moet je de 1e x wat rustiger aan, als je band eenmaal boven de 40c is geweest tijdens het rijden zweet ie alles er wel uit.
Na 20-25km gewoon rustig steeds harder door de bocht.
omdat race banden dat ook hebben en een chemisch goedje niet goed voor je banden is en je toch zo snel mogelijk voluit wil gaan met een nieuw setje banden een tip! : azijn.

gewoon de band even poetsen met azijn, haalt het meeste er wel af en tast de band niet aan.

sprak vorige week een collega die nogal somber deed, toen ik hem vroeg wat er aan de hand was vertelde ie dat ie zn banden had laten vervangen en dat ze em verteld hadden dat ie z'n achterband vierkant had afgesleten.... daar schaamde ie zich voor.

och zeg ik kan altijd erger!
naar Spanje voor een EK wedstrijd, eerste training je intermediates kapot rijden op een opdrogende baan, daar een nieuwe set voor moeten kopen, 2de training set slicks oprijden, 3de training nieuwe slicks inrijden en die in de warm-up oprijden dus weer een nieuwe set en daarmee in de wedstrijd een lekke band krijgen aan de voorkant...

kan je fijn naar huis toe :(

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• B-Bandit
  • Laatst online: 00:02
Tsja, asociaal voel ik me inderdaad ook als ik plots moet invoegen als het licht op groen springt. Maar als ik gewoon naar voren kan hoeft niemand daar hinder van te ondervinden. Ik sta wel vaak gewoon in het midden, ipv echt voor de eerste auto, Hoewel dat laatste veiliger is, is het ook asocialer, en minder veilig als je je koppeling laat schieten. Daarnaast moet je altijd de stopstreep voorbij, en vooral bij een flitser is dat minder fijn. Hoewel er weinig te flitsen valt...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01 13:52
je zou toch zaterdag maar je 1e rijles hebben :*) Nu maar hopen dat ik met een paar weekjes het papiertje binnen heb, al ben ik bang dat het wel even kan gaan duren omdat ik alleen op zaterdagen kan lessen. Denk dat ik niet de enige ben met dat 'probleem'.

Ondertussen al druk aan het rondneuzen naar kleding en een mooie blauwe R6 zodat ik meteen weg kan rijden als het papiertje binnen is :D Wat mij betreft mag het zover zijn!

Desktop | Server | Laptop

• Bergie
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Rupie schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:08:

Ondertussen al druk aan het rondneuzen naar kleding en een mooie blauwe R6 zodat ik meteen weg kan rijden als het papiertje binnen is :D Wat mij betreft mag het zover zijn!
Ik zou nog geen motor kopen zolang je je papiertje nog niet hebt gehaald. Pas daarna gewoon even op een aantal motoren proefrijden; dat moet je toch echt zelf doen. Ik zou nooit een motor kopen omdat iemand anders zegt dat hij lekker rijdt.

Yamaha MT-09

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:11:
[...]

Ja, dat is natuurlijk helemaal aan die bandenboer. De een kiest voor zichzelf (en legt die band), de ander kiest voor de markt (en legt die band niet). Ieder zo zijn redenen, ik zou ze ook gewoon leggen. Wel zou ik er een tientje voor blijven vragen, terwijl mensen die bij mij banden kopen ze er zo onder zouden krijgen indien de wielen los aangeleverd worden.

Want het is belachelijk dat overal tegenwoordig aparte 'kosten' voor doorgerekend worden aan de consument. Administratiekosten, montagekosten, uurloon, etc. Bah.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
hangt af van budget... ik ha er al 2 staan voor ik mn rbw had :+
boupakketen, maargoed, ik kon toen dezelfde dag nog rondgassen (tegenwoordig moet je een aantal dagen wachten).

maar in Rupie zn geval : leuk streven, maar IK zou je adviseren : eerst een oud barrel, al is het maar voor een paar maanden... DAN je R6 (kun je rijden en heb je tijd te kijke)..

Paar weken terug ook nog een maatje van het idee afgeholpen om meteen op een r6 te beginnen, uiteindelijk ging ie overstag, werd een gs500 (moest nog 25kw).. niet eens een week later wordt ie aangetikt (overreden) door een vrachtwaggel.. (de fiets dan).
Nu was de schade beperkt tot 1000e oid.... blij dat ie toen zn r6 nog niet had.

Oh en je laat m ongetwijfeld nog een paar keer stuiteren :)

sorry voor de tikfouten/vergeten letters, schootslet niet helemaal lekker meer
Pagina: 1 ... 191 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.