Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.016 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, woensdagochtend ga ik AVB doen :)

Even vraag mbt schakelen (en dan verschillen tussen motoren, want daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee muv het feit dat er zelfs tussen de viertal ER-5jes waar ik op gelest heb aardige verschillen zijn in hoe soepel het gaat):

Ik heb uiteraard motorlaarzen gekocht (Probiker Cruiser), die een versteviging hebben waar je met de bovenkant van je tenen het schakelpookje mee hoort te bedienen. Probleem alleen is dat ik het niet voor elkaar krijg om met m'n tenen te schakelen, als ik omhoog schakel raakt het pookje hoger op mijn voet, net voorbij de rand van de versteviging.

Eea komt allicht doordat m'n voeten van nature een beetje naar buiten staan, maar ik heb het idee dat die motor gewoon gemaakt is voor iemand die kleiner is (dan 1m86 met relatief lange benen) en kleinere voeten heeft (dan maat 45). Zo ja is dit dus nog iets om op te letten als ik straks zelf een fiets ga uitzoeken...

Herkent iemand wat ik hier roep? Verschilt de afstand voetsteun-pook veel tussen motoren, of motorstijlen (cruiser/tour/naked/sport)? Of zit het probleem puur in m'n eigen techniek en zal ik het overal tegenkomen als ik het niet zelf oplos?

Oslik blyat! Oslik!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:28

martjah

Appel

ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe jij je voeten erop zet.
normaal gezien heb jij voetsteuntje net voor je hak zitten (zeg maar de inkeping in de zool). Ik heb op een soort chopper gereden als lesmotor (geen idee welke want ik vind die dingen maar niks) + fazer 600 + ZR7 + TDM900 + Z750 + GS500 + GSX-F 600 + GPZ750 en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad dat het stukje op je schoen om te schakelen, verkeerd uit kwam. Alleen dat sommige pookjes te hoog stonden naar mijn gevoel omdat ik mijn voet op moest tillen om te schakelen.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:07

M14

martjah schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:48:
Ik woon zelf op de dorpsstraat en heb gewoon de auto gepakt ;)
de lopen/fiets optie bestaat in mijn lijstje ook niet haha.

heb zelf niet gevolleybald omdat ik op zaterdag gewoon werk (student moet de motor zelf betalen ;)) en op zondag wil ik de ochtend nooit meemaken (A). Ga meestal wel ieder jaar ff kijken en daarna de grote tent in :)

f.y.i. ik heb een Giannelli demper gekocht in Duitsland :D ben ik eindelijk van dat stofzuigergeluid af.
Godver, dan had ik gewoon mee kunnen rijden :+.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:25
Vanmiddag kwam m'n oom even lang met z'n nieuwe Harley, godver zeg, wat is dat een gigantisch ding :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.harley-davidson.com/en_US/Media/images/Apps/2010_Motorcycles/wallpapers/pg_toflhx_def_dom_af_en_US_w1024.jpg

Alleen dan in het glimmend zwart en andere kleur uitlaten :) . Wel mooi hoor, maar weet niet of ik ook zo'n soort motor wil rijden :) .

Het is overigens een Harley Davidson 2010 Street Glide.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Killzone schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:50:
Vanmiddag kwam m'n oom even lang met z'n nieuwe Harley, godver zeg, wat is dat een gigantisch ding :P :
[afbeelding]

Alleen dan in het glimmend zwart en andere kleur uitlaten :) . Wel mooi hoor, maar weet niet of ik ook zo'n soort motor wil rijden :) .

Het is overigens een Harley Davidson 2010 Street Glide.
Mooi ding :) ...wel erg duur.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

dion_b schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:04:
Yay, woensdagochtend ga ik AVB doen :)

Even vraag mbt schakelen (en dan verschillen tussen motoren, want daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee muv het feit dat er zelfs tussen de viertal ER-5jes waar ik op gelest heb aardige verschillen zijn in hoe soepel het gaat):

Ik heb uiteraard motorlaarzen gekocht (Probiker Cruiser), die een versteviging hebben waar je met de bovenkant van je tenen het schakelpookje mee hoort te bedienen. Probleem alleen is dat ik het niet voor elkaar krijg om met m'n tenen te schakelen, als ik omhoog schakel raakt het pookje hoger op mijn voet, net voorbij de rand van de versteviging.

Eea komt allicht doordat m'n voeten van nature een beetje naar buiten staan, maar ik heb het idee dat die motor gewoon gemaakt is voor iemand die kleiner is (dan 1m86 met relatief lange benen) en kleinere voeten heeft (dan maat 45). Zo ja is dit dus nog iets om op te letten als ik straks zelf een fiets ga uitzoeken...

Herkent iemand wat ik hier roep? Verschilt de afstand voetsteun-pook veel tussen motoren, of motorstijlen (cruiser/tour/naked/sport)? Of zit het probleem puur in m'n eigen techniek en zal ik het overal tegenkomen als ik het niet zelf oplos?
Ik heb ook een paar probiker laarzen voor de natte dagen en heb hier ook last van, met mijn dainese laarzen weer niet. Zelf heb ik het idee dat de verstevigingsstuk iets te laag zit en je daardoor niet ermee schakelt.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig stond ik eergister naast een Harley bij het stoplicht, wat ik had medelijden met die kerel zeg. Wat een getril, volgens mij ging dat stuur wel 10cm op een neer. Daar kan je echt niet langer dan 30min op rijden volgens mij.

Wel heel mooie motoren :)

• M14

M14

Behalve dat die dingen van ellende uit elkaar trillen vind ik ze ook echt niet mooi :+. Maargoed, zo ieder zn ding :).

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Aikon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:32:
Toevallig stond ik eergister naast een Harley bij het stoplicht, wat ik had medelijden met die kerel zeg. Wat een getril, volgens mij ging dat stuur wel 10cm op een neer. Daar kan je echt niet langer dan 30min op rijden volgens mij.

Wel heel mooie motoren :)
Als-ie stationair zo trilt, is dat bij hogere toeren vast over. Eigenfrequenties en zo.

• dion_b
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Francis schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:12:
[...]

Ik heb ook een paar probiker laarzen voor de natte dagen en heb hier ook last van, met mijn dainese laarzen weer niet. Zelf heb ik het idee dat de verstevigingsstuk iets te laag zit en je daardoor niet ermee schakelt.
Grr, dat is idd mogelijkheid 3. Allicht nog de meest irritante mogelijkheid, want ik heb echt zowat iedere laars tussen de EUR 100 en 200 bij Motozoom gepast om eentje te vinden die een beetje lekker zat voordat ik op deze uitkwam :/

En ja, ik weet dat het goedkoper is om via Louis.de te bestellen, maar goed, bij een webshop is tig paar schoenen passen weer wat lastiger

Voorlopig moet ik er dus aan wennen. Hopelijk dat het op de weg wat minder irriteert dan bij de pionnetjes (vertragingsproef, remproef - schakel, schakel, schakel, owch...)
RemcoDelft schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Als-ie stationair zo trilt, is dat bij hogere toeren vast over. Eigenfrequenties en zo.
Gezien het aantal Harleys die ik met pech langs de A2/A30 in DE zag staan op de terugweg uit Berlin een week terug heb ik het vermoeden dat dat niet altijd zo meevalt :+

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 31-05-2010 09:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Tijdens een tourritje met vrienden reden er ook een keer een paar Harley's mee. Aan het einde van een kort ritje (<100km) waren we de staart van de groep kwijt. In eerste instantie dachten we dat ze door wat stoplichten waren losgeraakt.

Bij het meetingpoint maakten de uitgerustte garde wat grapjes tegen de Harleys die aan kwamen rijden 'Zo, alles weer bij elkaar geraapt?!' Wat bleek, twee stukken chroom waren losgetrilt op een klinkerstraatje. :+

Wil niet zeggen dat er met de Aziatische sportfietsen niets kan gebeuren natuurlijk. Later dit rit had iemand vlammen onder zen zadel, elektronica storing. :X

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 31-05-2010 09:58 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Aikon
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Ja ongetwijfeld, want op deze manier kon meneer nooit een rechte lijn rijden. Maar zelfs een minuut bij het stoplicht wachten lijkt me al gevoelloze armen opleveren. En als je het stuur loslaat stapt je voorwiel volgens mij opzij.

Verwijderd

Aikon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:08:
[...]

Ja ongetwijfeld, want op deze manier kon meneer nooit een rechte lijn rijden. Maar zelfs een minuut bij het stoplicht wachten lijkt me al gevoelloze armen opleveren. En als je het stuur loslaat stapt je voorwiel volgens mij opzij.
Lol. Hoeveel van de mensen waar het commentaar van komt hebben er ook echt gereden op een Harley? :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:10:
[...]
Lol. Hoeveel van de mensen waar het commentaar van komt hebben er ook echt gereden op een Harley? :)
Het zijn idd de standaard HD grapjes. Ik heb er in 2000 3 dagen op gereden. Was leuk, maar het is niets voor mij. Weet je: het is gewoon de kift...stiekem wil iedereen een Harley... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 10:53

iMars

Full time prutser

[...]

ik denk heeeeel weinig ;)
* iMars wil ook nog steeds eens een keer een stukje toeren op een Harley

Koop hier mijn P1 reader :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Als ik 200km op een oude sportster rij, dan voel ik gewoon mijn kont niet meer. Dat is net de laatste van de "slechte" serie. Laatste 25 jaar heb je dat volgens mij al niet meer.

Makerij Hofman

• Aikon
  • Niet online
[...]

Ik niet in elk geval, maar goed, als ik dat ding zo zag trillen...

En tuurlijk wil ik best een Harley erbij, prachtige motoren an sich :)

Verwijderd

Wat ik van mijn instructeur weet is dat een motor in de rubbers het verschil maakt, en ik heb eens gezeten op de oude lesmotor (waar de motor niet in de rubbers hangt) en die trilt meer dan diegene waar ik nu op les. Maar ik kan van beide zeggen dat ik niet weg trilde :) en met 68kg @ 1m62 zal dat best wat zeggen :)

Snap dat het grapjes zijn :) net als dat niemand een Alfa Romeo wil rijden behalve de Alfa Romeo bezitters ;)

Ik heb ook gehoord van mijn instructeur dat de windschermen click-on zijn, en dat zorgt er toch wel voor dat ik meer voor zo'n windscherm ben.

1 juli mag ik AVD doen, hoop dat ik niet zo zenuwachtig ben en het weekend daarna er eentje aan kan schaffen. Tassen en mooie uitlaat erbij en misschien dan zo'n windscherm - zou nieuw zo rond de 10K komen, wat eigenlijk wel zou moeten kunnen :)

Maargoed eerst maar eens slagen, gezien mijn ervaringen met de theorie, vast niet zo eenvoudig maar 270 euro voor 1 ritje met cbr mannetje vind ik eigenlijk wel heel prijzig.

• RemcoDelft
[...]

Ik nooit. Maar komt wellicht ooit, zo'n ding huren in de VS lijkt me erg tof!
Het zal ongetwijfeld waar zijn dat Harleys niet de meest comfortabele motoren zijn, maar hey, daar zijn ze toch ook niet ontworpen? Als je 30.000 km per jaar wilt rijden koop je wel een BMW, het is niet voor niets dat Harleys alleen met heel mooi weer buiten komen en dus heel weinig kilometers maken.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 16:47

TiMMieJ

PSN: Orixez

Als het weer meezit vanavond dan ga ik proefrijden op een 2004 CBR 1000RR. Ben benieuwd hoe dat rijd!
Indien alles goed bevalt word de Buell misschien omgeruild voor de CBR.

Verwijderd

Volgens mij kun je er goed op rijden, Ik heb er met de gratie van de rijschool al eens Arnhem-Veghel (Harley dealer-dag) en een ander toertochtje van 125km mee mogen rijden, en dat was erg goed te doen.

Wat de instructeur dus wel zei, is dat voor veel snelweg zo'n scherm eigenlijk een must was.
Wat ik dan wel weer jammer vond, maar als dat dus een klik-systeem is dan vind ik dat wel weer een pluspunt :)

• M14

M14

Verwijderd

Hoe kan die uberhaupt op een motor wegrijden (aangeschaft staat er, dus niet gestolen) dan zou ik de dealer (geen kentekenplaat dus nieuw?) ook even een straf geven.

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:49:
Hoe kan die uberhaupt op een motor wegrijden (aangeschaft staat er, dus niet gestolen) dan zou ik de dealer (geen kentekenplaat dus nieuw?) ook even een straf geven.
Ik had meteen al twijfels of-ie niet gesloten is, juist vanwege het "geen kentekenplaat". Helaas heeft dit land geen afdoende straffen voor dergelijke figuren, en hij heeft heel veel geluk gehad dat-ie geen "road rash" (NSF Weak Stomage) was geworden.
Als iemand dusdanig veel regels, incl. z'n eigen veiligheid, aan z'n laars lapt, wat kan daar dan ooit nog van terechtkomen?

• Aikon
  • Niet online
Was laatst in Moskou, daar zag je er ook genoeg zonder helm rijden. Of zonder kenteken. Of zonder licht 's nachts. Of een combinatie. Ging allemaal prima :P

Verwijderd

@ road rash, dan is dit verhaal (vooral van die knieschijf die ze even goed legt) een stuk sprekender voor mij :) zelfs een reden om straks ookal is het maar een ritje van 5 minuten toch de protective gear wel aan te trekken.
Maargoed die link is al vaker voorbij gekomen volgens mij :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:59:
[...]
Helaas heeft dit land geen afdoende straffen voor dergelijke figuren
[knip]
Als iemand dusdanig veel regels, incl. z'n eigen veiligheid, aan z'n laars lapt, wat kan daar dan ooit nog van terechtkomen?
Denk je dat het voor deze Neanderthaler iets had uitgemaakt als er 'zwaardere' straffen waren? De man speelde met zijn leven. Ik heb geen helm op omdat het moet, maar omdat ik zuinig ben op mijn dopje. Deze knucklehead is gewoon rijp voor een trailerpark ergens in Arizona... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik had t plaatje iets erger verwacht.. Meer in de trant van een rode streep over het wegdek met een hoopje ex-mens erlangs.. Dit is niet meer dan een blauwe plek en een schaafwond.

• Aikon
  • Niet online
Ja idd, zo'n schaafwond had ik laatst ook toen ik met de fiets viel met 30, en dan ongeveer 10 bij 15 cm. Was niet heel prettig, maar ook niet echt pijnlijk ofzo.

• DSK
  • Laatst online: 09-01 22:52

DSK

boeiend...

Vorige week terug een rekening gekregen voor de verzekering voor mn fiets.
Alleen is het bedrag (nu 3e jaar) iedere keer nagenoeg gelijk (iets hoger).

Naar mijn logica zou het bedrag toch ieder jaar lager moeten zijn aangezien het om schadevrije jaren gaat en mijn leeftijd omhoog gaat. Ten tijde van afsluiten had ik ook nog een voorlopig rijbewijs dat nu al meer dan een jaar definitief is.

Hoe is jullie ervaring daarin?

Blog (Linux-related)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
RemcoDelft schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:49:
[...]

Ik nooit. Maar komt wellicht ooit, zo'n ding huren in de VS lijkt me erg tof!
Het zal ongetwijfeld waar zijn dat Harleys niet de meest comfortabele motoren zijn, maar hey, daar zijn ze toch ook niet ontworpen? Als je 30.000 km per jaar wilt rijden koop je wel een BMW, het is niet voor niets dat Harleys alleen met heel mooi weer buiten komen en dus heel weinig kilometers maken.
Yep, 2j geleden een weekje in Californië gaan rijden met een Harley. Het was de bedoeling om een Sportster te huren, maar krijgen uiteindelijk de Fat Boy. Heb ik best wel van genoten eigenlijk.
Zo'n machine is niet echt gemaakt om bochten mee te pikken, maar heb me er best wel mee geamuseerd op de Highway One en bergweggetjes achter San Jose.
Ligt gewoon superstabiel op de weg, ook in de bochten. En geeft je het gevoel dat je supersportief bezig bent 8) Schraap, schraap ... >:)
Al bij al was ik zeer aangenaam verrast. En ik ben een sucker voor dat motorgeluid...

[ Voor 4% gewijzigd door DieterVDW op 31-05-2010 15:00 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DSK schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:58:
Vorige week terug een rekening gekregen voor de verzekering voor mn fiets.
Alleen is het bedrag (nu 3e jaar) iedere keer nagenoeg gelijk (iets hoger).

Naar mijn logica zou het bedrag toch ieder jaar lager moeten zijn aangezien het om schadevrije jaren gaat en mijn leeftijd omhoog gaat. Ten tijde van afsluiten had ik ook nog een voorlopig rijbewijs dat nu al meer dan een jaar definitief is.

Hoe is jullie ervaring daarin?
Bel je verzekering eens. Of bereken op de site de premie eens met en zonder schadevrij jaren. Als je verzekeraar die mogelijkheid heeft.

Ik betaal in ieder geval elk jaar een stuk minder.

• martjah

martjah

Appel

Ik betaal ieder jaar minder. ben nu 23 jaar en betaal €25 voor WA+ voor een Z750 uit 2006
Vorig jaar nog €29 voor een Fazer uit 2003.

Volgend jaar ga ik een leeftijdscategorie omhoog (24 jaar grens) en dan wordt de all risk in 1x aantrekkelijk €29 euro per jaar ipv. €60 als ik nu zou pakken.)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05
martjah schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:19:
Ik betaal ieder jaar minder. ben nu 23 jaar en betaal €25 voor WA+ voor een Z750 uit 2006
Vorig jaar nog €29 voor een Fazer uit 2003.

Volgend jaar ga ik een leeftijdscategorie omhoog (24 jaar grens) en dan wordt de all risk in 1x aantrekkelijk €29 euro per jaar ipv. €60 als ik nu zou pakken.)
29 euro all-risk voor een jaar? Hoeveel jaar schade-vrij rijd je dan?

Ik heb pas een paar maand een motor (en ben net 24 geworden) maar betaal iets van 22 euro voor WA+ per maand met een BMW K100RT uit '88. En dan heb ik nog 20% korting ook volgens mij (centraal beheer).

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 31-05-2010 16:46 ]

• PilatuS
  • Niet online
MailMan schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:45:
[...]

29 euro all-risk voor een jaar? Hoeveel jaar schade-vrij rijd je dan?
Ik denk dat hij dan 320 schadevrij jaren heeft. Die 29 euro zal wel per maand zijn, niet per jaar. All-risk voor een Z750 uit 2006 kan natuurlijk nooit 29 euro per jaar zijn.

Ik betaal zelf behoorlijk wat voor mijn SV1000S All-risk. Heb geen zin om een keer onderuit te gaan en de motor total-loss te hebben. Dan maar een paar 100 euro per jaar uitgeven. 2 schadevrij jaren scheelt wel bijna de helft aan premie.

• Aikon
  • Niet online
Hij zal ook wel per maand bedoelen :)

Ik betaal 18/maand geloof ik voor WA+, maar dat werd meer dan 100 bij all-risk :?

• martjah

martjah

Appel

Ik bedoel inderdaad per maand. zou willen dat het per jaar was.

4 schadevrije jaren en 23 jaar.

• DSK
  • Laatst online: 09-01 22:52

DSK

boeiend...

Momenteel betaal ik €671/jaar (vorig jaar €30 minder en het jaar ervoor nog eens €30 minder).
Het gaat wel over België voor de duidelijkheid en Burgerlijke Aansprakelijkheid + rechtsbijstand.
Het gaat om een Yamaha FZ6 van 2007 (98PK) en ik ben nu 23, kom volgende maand 24 en heb ondertussen 2 schadevrije jaren met de motor.

Heb reeds gebeld met de verzekeringsmaatschappij en die gingen het uitzoeken en me terugbellen. Ze konden me niet zeggen of dit normaal was of niet :?
Vandaar dat ik hier even wou polsen.

[ Voor 5% gewijzigd door DSK op 31-05-2010 17:29 ]

Blog (Linux-related)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Aikon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:01:
Hij zal ook wel per maand bedoelen :)

Ik betaal 18/maand geloof ik voor WA+, maar dat werd meer dan 100 bij all-risk :?
Ik betaal voor mijn gsx-r 40 euro all risk per maand (80% no-claim)

No signature required.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

4x2

lộn xộn quá

Ik ongeveer 4 euro per maand voor die VF500.
Gewoon WA, 3 of 4 schadevrije jaren (keer zo'n B/M briefje niet ingeleverd) en 26 jaar.
Valt wel mee te leven opzich, zeker gezien het feit dat ik ook al geen wegenbelasting betaal :+

leeg

• Tylen
  • Laatst online: 03:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik betaal 5 euro per maand voor de monster :P
0 schade vrije jaren ;) En ewuhh all risk willen ze niet :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:00

charrel

Cortisol4life..

M'n drz400 is 19 euro per jaar, de r1200gs 521 euro. WA tegen All-risk natuurlijk :P

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:09

Bob

DSK schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:28:
Momenteel betaal ik €671/jaar (vorig jaar €30 minder en het jaar ervoor nog eens €30 minder).
Het gaat wel over België voor de duidelijkheid en Burgerlijke Aansprakelijkheid + rechtsbijstand.
Het gaat om een Yamaha FZ6 van 2007 (98PK) en ik ben nu 23, kom volgende maand 24 en heb ondertussen 2 schadevrije jaren met de motor.

Heb reeds gebeld met de verzekeringsmaatschappij en die gingen het uitzoeken en me terugbellen. Ze konden me niet zeggen of dit normaal was of niet :?
Vandaar dat ik hier even wou polsen.
Ik betaal in Belgie 520/jaar voor een vergelijkbare motor, sinds ik 21 ben. Ethias. Kan nog goedkoper bij best4u, moet ik dringend eens regelen.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01 12:47
Tylen schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:51:
Ik betaal 5 euro per maand voor de monster :P
0 schade vrije jaren ;) En ewuhh all risk willen ze niet :(
:o
* Wormaap betaalt 14 euro per maand voor een '87er CBR600F :P
Alleen WA uiteraard :9

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

* Bergie betaald iets van een tientje per maand voor de WA verzekering van de ZX-7R

Yamaha MT-09

• teacher
  • Laatst online: 23:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb de 4 fietsen op een "verzamelpolis" staan: 87 euro per jaar, voor mij en mijn vrouw samen.

Wise enough to play the fool

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Tiens, waarom is dat in NL zoveel goedkoper?
Als ik dat zo zie dan moeten jullie niet klagen over jullie dure rijopleidingen, je verdient dat makkelijk terug met jullie goedkope verzekeringen.

Ik betaalde op mijn 24e iets van een 700€ voor mijn VX800 (60pk) van 1993 , 1 jaar verzekering BA + rechtsbijstand...

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Morgen om 9 uur theorie en AVB om 2 uur, spannend! Theorie moet zeker wel lukken en AVB ook wel zolang ik gewoon rustig blijf, maar ben toch wel een beetje zenuwachtig.

Last.fm
Films!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

DieterVDW schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:26:
Tiens, waarom is dat in NL zoveel goedkoper?
De wegen bij jullie zijn zo slecht dat iedereen onderuit schuift :+

Yamaha MT-09

• martjah

martjah

Appel

simpel: nederlanders krijgen het rijbewijs niet bij een pakje boter

• RemcoDelft
martjah schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:36:
simpel: nederlanders krijgen het rijbewijs niet bij een pakje boter
Belgen mogen toch ook zelf "oefenen" of zo zonder rijbewijs?
teacher schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:12:
Ik heb de 4 fietsen op een "verzamelpolis" staan: 87 euro per jaar, voor mij en mijn vrouw samen.
Waar kan ik daar meer over vinden? Klinkt wel interessant namelijk als ik er ooit een motor bij neem :)

• Wormaap
RemcoDelft schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:44:
[...]

Belgen mogen toch ook zelf "oefenen" of zo zonder rijbewijs?
Jup, na het halen van de theorie en'n examen met wat verplichte figuren krijg je daar 'n tijdelijk rijbewijs, waarmee je binnen België overdag mag rijden :X
Een tijdje later kun je examen doen voor je 'echte' rijbewijs :P

Verwijderd

BE is inderdaad een apenland wat betreft verzekering.

Ethias wou me gewoonweg niet verzekeren. <26 jaar & motor met "sportief karakter" was een no go. Anderzijds was bv. een CB1000R met een kleine 20pk meer en een bak meer koppel dan weer geen probleem: nope geen "sportief karakter".

Andere verzekeraar wou geen kawasaki en ducati verzekeren, maar honda was geen probleem. Jep weeral zo'n fantastisch criterium maar ditmaal wel in men voordeel. Betaal nu ook iets van 6xx euro/jaar (na korting van 10% omdat ouders en zus ook bij zelfde verzekeraar zijn). Naar verluid maakt het veel uit of je de motor alleen recreatief gebruikt of ook voor woon-werk. Woon-werk is zowat het dubbele van de premie. Ik heb een half jaartje gepakt, want binnnekort maak ik waarschijnlijk de overgang woon-werk naar recreatief en dan ben ik toch wat goedkoper af.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-01 18:35

Mud

* Mud betaald 24e oid per maand voor WA+

Bandit 600n uit 95 :P

• Wormaap
Mud schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:16:
* Mud betaald 24e oid per maand voor WA+

Bandit 600n uit 95 :P
Waarom WA+ op'n fiets van 15 jaar oud? Zo weinig verschil?

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-01 18:35

Mud

Wormaap schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:22:
[...]

Omdat ie er voor zijn leeftijd nog harstikke goed uitziet :

Afbeeldingslocatie: http://red-fuel.net/images/101_1334.JPG

Beetje crap kwaliteit foto, maar je zou echt niet zeggen dat ie uit 95 is. Plus als ze hem stelen ( ik woon in tilburg :X ) zou ik de dagwaarde terugkrijgen(al is het maar 1000 euro).. bij een WA verzekering helemaal niets 8)7

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Wormaap schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:22:
[...]

Zelfde hier, en mijn fiets is van 1992. Wat Mud zegt, bij WA krijg je noppes, en voor 14,- per maand wat ik moet betalen is het de moeite waard....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• PilatuS
  • Niet online
De verschillen tussen WA en WA+ zijn ook niet echt groot. Mijn fiets heeft toch een behoorlijke dagwaarde en WA+ kost 100 euro per jaar meer dan WA. Voor een wat oudere motor is het misschien 50 euro per jaar. Aangezien er best veel motoren gestolen worden vind ik het die paar euro per jaar zeker waard.

Ik heb mijn fiets dan wel All-Risk verzekerd, maar mocht ik dat niet doen zou ik zeker voor WA+ gaan ipv WA.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Hier WA+ , al is het een fiets uit 91.. er zitten ondertussen heel veel dure spulletjes op :+ (afgezien van de honderden/duizenden arbeidsuren en andere troep)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bedenk wel dat je de dagwaarde krijgt. Dat is heel wat anders als de tweedehands prijs. Vooral bij oudere motoren (6-8 jaar en ouder) is de 2de handsprijs volledig uit de pas met de dagwaarde. Mijn brommertje zal onderhand €1000 waard zijn, en da's alles wat ik krijg als ie gejat wordt.

Btw: net even mijn Ténéré wezen halen in Beverwijk...is wel heel wat anders als met de RT...naar Gorinchem rijden als remparachute. Ik heb denk ik straks spierpijn. Zelfs mijn benen wilden niet tegen de tank aan blijven (met spierkracht wel natuurlijk). En de snelheid zat er ook niet echt in. Mijn broer reed voor met de auto en zei dat ie niet harder als 110 is gegaan. Zo'n ding is ook helemaal niet voor asfalt gemaakt, en ik ben niks gewend natuurlijk...watje!

• snars
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:38:
BTW: in het kader van 'pics or it didn't happen':
[afbeelding]

Ik denk wel dat ik er nog een keer een groter ruitje op friemel ofzo.

Er zit een mooie (vrijwel) nieuwe Sebring demper op:
[afbeelding]
Nice.

Als je denkt dat die Sebring zich beter thuis voelt op een BIG.....ik pik er woensdag eentje op :*)

I reject your reality, and substitute my own.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:57:
[...]
Als je denkt dat die Sebring zich beter thuis voelt op een BIG.....ik pik er woensdag eentje op :*)
Het geluid is wél lekker van zo'n XT. Ik kan haast niet wachten om er een beetje mee rond te darren op een bospaadje ofzo. Het is een hele andere ervaring als de RT. Wat dat betreft zo'n beetje de uitersten in de motorwereld: een bijzonder kale enduro en een luxe toerboot...

• Aikon
  • Niet online
Mud schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:03:
[...]

[afbeelding]

Beetje crap kwaliteit foto, maar je zou echt niet zeggen dat ie uit 95 is. Plus als ze hem stelen ( ik woon in tilburg :X ) zou ik de dagwaarde terugkrijgen(al is het maar 1000 euro).. bij een WA verzekering helemaal niets 8)7
Ik heb dezelfde, paar jaartjes ouder, in het blauw en met topkuipje, maar ook in dezelfde mooie staat. Heeft pas 13.000 gelopen en heb 'em daarom dus ook WA+ verzekerd. En omdat ik 'em in R'dam Zuid buiten moet stallen. Ik kijk dan ook niet gek op als ik op een ochtend geen motor meer aantref.

Die dagwaarde... moet ik eens naar kijken, je kan je motor ook laten taxeren voor meer zekerheid of niet?

• DRAFTER86
  • Laatst online: 12-01 22:30
mphilipp schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:00:
[...]

Het geluid is wél lekker van zo'n XT. Ik kan haast niet wachten om er een beetje mee rond te darren op een bospaadje ofzo. Het is een hele andere ervaring als de RT. Wat dat betreft zo'n beetje de uitersten in de motorwereld: een bijzonder kale enduro en een luxe toerboot...
Het kan nog wel een stuk kaler dan een Tenere hoor ;)
Als het goed is komt vandaag mijn TKC80 achterband binnen, ben benieuwd.
Ben trouwens vorige week een keer met de Super Tenere op een dynobank geweest om de mengselschroeven even af te stellen na de montage van nieuwe gasnaalden en gewoon een idee te krijgen hoe het ding loopt. Moet zegggen, erg leuk om een keer te zien, paar runs bij vol, half en nog minder gas gedaan en het blijkt dat hij over het algemeen goed loopt maar dat er alleen in het middengebied nog wat ruimte voor verbetering is. Nouja wie weet ooit als ik me verveel dat ik nog eens met sproeiertjes ga exprirmenteren (vast niet).

• RemcoDelft
Mud schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:03:
[...]

[afbeelding]

Tip: poets je uitlaatbochten eens! Zo te zien is het RVS, dan kunnen ze glimmen :)

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb geen idee wat ik aan verzekering kwijt ben... en hoe ik exact verzekerd ben. Ik weet _dat_ ik verzekerd ben :+ Zou mijn polis eens na moeten kijken.

Zal het eens nakijken, misschien wel goed om eens te herzien. Heb mijn motor in 2003 gekocht, toen was ie 12 jaar oud, zou zo kunnen dat ik hem toen WA+ heb verzekerd.

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Hoe doen jullie dat trouwens met het vervoeren van een laptop ofzo? Ik heb op mijn YZF750 geen enkele ruimte voor bagage in principe, maar ik zou er toch ook wel mee naar school willen rijden. Op school heb ik echter altijd mijn laptop nodig. Een rugzak met daarin mijn laptop zag ik niet geheel zitten.

Heeft geen signature.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 16:09

André

Analytics dude

Ik zie hier best dure verzekeringen voorbij komen, ik betaal €4,31 per maand voor WA+ voor mijn Kawa ZZR600 uit '94. Oud beestje maar dagwaarde is hoger dan ik er zelf voor betaald heb.

• RemcoDelft
dommerick schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:35:
Hoe doen jullie dat trouwens met het vervoeren van een laptop ofzo?
Mijn netbook gooi ik in m'n magnetische (!) tanktas, ooit maar gewoon getest en tot nog toe gaat dat goed :)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Mijn laptop zit dagelijks in mijn tanktas. Magnetische tas, onderaan heb ik schoenen zitten en hier bovenop de laptop. Geen enkel probleem. Heb wel slechts een laptop met 12" scherm, want zo'n groot bakbeest past hier niet.

Volvo Classic Club Belgium

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Waarom zag je dat niet zitten? Heb voor mij school ook vaak genoeg met de laptop tas gereden. Lijkt me absoluut beter dan in een topkoffer.

Zoiets, http://www.targus.com/uk/cases_notebook_backpacks.asp. Heb trouwens die tas nog steeds, absoluut slijtvast heb er 4 jaar mee gezeult.

Mocht je interesse hebben mag je hem wel overnemen voor een heel zacht prijsje.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• BreadFan
  • Niet online
Kan me voorstellen dat een rugzak met laptop bij een eventuele valpartij niet in je voordeel gaat werken. Maar ik zit een beetje met hetzelfde. Ik wil nog eens kijken of ik mijn laptoptas goed onder een spin achterop kan krijgen.
André schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:40:
Ik zie hier best dure verzekeringen voorbij komen, ik betaal €4,31 per maand voor WA+ voor mijn Kawa ZZR600 uit '94. Oud beestje maar dagwaarde is hoger dan ik er zelf voor betaald heb.
Hmm, ik heb dezelfde motor, maar dan 3 jaar ouder. Ik denk dat ik meer betaal. Toch eens kijken. :)

[ Voor 71% gewijzigd door BreadFan op 01-06-2010 10:12 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Gisteren mijn eerste motor verzekerd dus ik weet het redelijk precies ;)

Ik ga 12,82 betalen voor een Honda GL1100 uit 1982 per maand voor een WA+ verzekering.
Door opgebouwde schadevrije jaren van de auto fikse korting gekregen 8)7
Iedereen weet toch dat als je veilig met een auto kan rijden dit ook op een motor lukt..... Rare jongens daar bij de verzekering.
Ik moest alleen per sé een ART-slot aan gaan schaffen om aan de voorwaarden te voldoen.

Is er iemand die mij kan voorzien van advies in zake een druppellader?
Aangezien ik toch een slot moet gaan halen ga ik ook maar meteen een degelijke druppellader halen. Die dingen zijn er vanaf een tientje tot honderd euro.
Er zal vast wel een merk zijn dat enrom goed bevalt bij de meesten dus vandaar mijn vraag.

Ow ja. Sinds gisteren dus ook echt aan het rijden en wat is het enorm anders op dit ding rijden dan de CBF500 met lessen.
Gewicht, boxer, vermogen, kortom bijna alles is wel anders. Ben nog een beetje aan het zoeken naar een relaxed gevoel op de motor. Is waarschijnlijk een kwestie van voldoende uren/kilomteres maken dan komt dat wel.
Het grootste verschil is wel het remmen/ de remweg. Lesmotor met ABS was enorm veel makkelijker af te remmen dan dit zware geval zonder ABS. Dus voorlopig lekker defensief rijden tot ik het idee heb dat ik de de motor beter onder controle heb. De :D is niet van mijn gezicht af te krijgen sinds ik hem officieel heb!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Wormaap
* Wormaap heeft zojuist even met Achmea gebeld.
Vanaf 01-12 wordt mijn verzekering goedkoper, aangezien ik 24 ben geworden :+

Voor de motor gaat dat niet zoveel schelen, voor de auto hoop ik des te meer, daar betaal ik nu 65 eu/mnd voor WA + inzittenden :')

[ Voor 33% gewijzigd door Wormaap op 01-06-2010 11:39 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Saffie_time: Een Optimate SP4 koop je rond de 5 tientjes en is een degelijke druppellader die je accu óók kan ontladen. Klikje <-- Dat ding, dus.

Ik heb hier zelf nog de SP3 en die werkt ook tot volle tevredenheid.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Saffie_time schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:19:
Gisteren mijn eerste motor verzekerd dus ik weet het redelijk precies ;)

Ik ga 12,82 betalen voor een Honda GL1100 uit 1982 per maand voor een WA+ verzekering.
Door opgebouwde schadevrije jaren van de auto fikse korting gekregen 8)7
Iedereen weet toch dat als je veilig met een auto kan rijden dit ook op een motor lukt..... Rare jongens daar bij de verzekering.
Maar wat is de dagwaarde van die motor? Toen ik het vorig jaar een keer nakeek, was mijn BMW uit 1997 nog €1850 waard. Wat is een GL uit 1982 dan nog waard? Want meer dan die dagwaarde krijg je niet natuurlijk. Volgens mij is dat slot duurder :+

• Aikon
  • Niet online
Ik heb het even nagevraagd bij KNMV, nog geen antwoord. Maar ik moest zelf de dagwaarde opgeven en adhv die opgave werd de premie berekend.

Overigens is de premie ook afhankelijk van de regio bedacht ik me, dat maakt vergelijken weer lastiger.

Ik: dagwaarde 2.750, regio R'dam, WA+, 0 noclaim jaren, 16.11/maand

• Wormaap
Volgens zo'n dagwaardeberekenaar op de site van e.o.a. verzekeraar is mijn CBR600 uit 1987 nog... 52 euro waard :')

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:26:
Ik heb het even nagevraagd bij KNMV, nog geen antwoord. Maar ik moest zelf de dagwaarde opgeven en adhv die opgave werd de premie berekend.
Bij de site van de ANWB kunkon je de dagwaarde zo opvragen door je kenteken in te kloppen. Ik heb dat tenminste vorig jaar een keer gedaan. Vreemd dat ie nu erop staat dat ik het zelf invul. Maar misschien is die Tenere die ik nu invul te oud ofzo.

• Aikon
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:27:
Volgens zo'n dagwaardeberekenaar op de site van e.o.a. verzekeraar is mijn CBR600 uit 1987 nog... 52 euro waard :')
In- of exclusief benzine?

Nee, maar met zulke idiote dagwaardes kan en hoef je niet akkoord mee te gaan lijkt me.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:39:
[...]
In- of exclusief benzine?
Nee, maar met zulke idiote dagwaardes kan en hoef je niet akkoord mee te gaan lijkt me.
Wat wil je dan? Wat kostte dat ding nieuw indertijd? Misschien wel FL 10.000.
Het valt niet mee om een standaard rekenmethode te vinden, maar ik zag ergens iets staan (sloeg op andere motoren overigens) en daar stond iets van 20% restwaarde na 12 jaar. Bij auto's gaan ze geloof ik uit van 20% na 8 jaar meende ik te hebben opgepikt. Motorfietsen worden nu eenmaal minder gebruikt en (volgens de legende iig) beter onderhouden, dus die 12 jaar klinkt niet heel vreemd. Dus na 12 jaar zou er nog €1000 over zijn van die €5000 (ik heb even de makkelijk euro-conversie toegepast). En de motor is 23 jaar oud...en het afschrijven stopt natuurlijk niet na die 12 jaar.
Kijk, dat ik €850 betaal voor een XT uit '83 betekent niet dat de restwaarde volgens de verzekeraar ook daarop uit komt. Het zal meer iets van €50 voor de benzine zijn... ;)

• Aikon
  • Niet online
Wat ik zou willen is dat de dagwaarde een realistische verkoopwaarde zou benaderen. Een compleet afgeragde motor van 1 jaar kan dus minder waard zijn dan dezelfde motor goed onderhouden en 5 jaar oud.

Ik hou sowieso wel van realistische zaken ipv standaard regeltjes, ik denk ook wel dat e.e.a aan te vechten is als je bewijzen hebt van een goede staat.

Maar goed, een verzekeraar werkt nu eenmaal met standaarden, eerder genoemde taxatie rapport zou uitkomst moeten bieden.

• PilatuS
  • Niet online
Wat ik zou willen is dat de dagwaarde een realistische verkoopwaarde zou benaderen. Een compleet afgeragde motor van 1 jaar kan dus minder waard zijn dan dezelfde motor goed onderhouden en 5 jaar oud.
Alleen hoe controleer je dat als de motor helemaal in puin ligt na een crash. Of zelfs helemaal uitgebrand is omdat de tank opengebarsten is.

Ben het verder helemaal met je eens hoor, alleen controleren in welke staat de motor was is bijna niet te doen.

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

PilatuS schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Alleen hoe controleer je dat als de motor helemaal in puin ligt na een crash. Of zelfs helemaal uitgebrand is omdat de tank opengebarsten is.

Ben het verder helemaal met je eens hoor, alleen controleren in welke staat de motor was is bijna niet te doen.
Mensen die zo'n verzekering zouden willen kun je verplichten maandelijks een aantal foto's te laten maken van hoe de motor eruit ziet en een torenhoge premie kunnen laten betalen..

/sarcasme

Dat is dus niet te doen, dus moet er een andere manier zijn waarop de 'waarde' van de motor bepaald wordt. Zelfde geldt voor auto's. Soms heb je daar geluk mee, soms pech. (Mijn auto lag 2 jaar geleden in puin, total-loss. Op dat moment had ik hem te koop staan. Ik kreeg 200 euro meer van de verzekering dan waar ik hem voor te koop had staan en daarnaast kreeg ik nog allerlei schadevergoedingen.)

[ Voor 27% gewijzigd door Hayfork op 01-06-2010 14:41 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• RemcoDelft
Wormaap schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:27:
Mijn Diversion uit '94 kwam op iets van 250 euro, waardeloze "berekenaars" dus, want voor die prijs zijn ze echt niet te koop.
En een reden om gewoon alleen WA te verzekeren :)

• Aikon
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Tja, daar zijn heus wel regels voor te bedenken. Zoals idd foto's laten maken, onderhoudshistorie tonen (als je altijd netjes je onderhoud laat doen, zegt ook wat), of bij een (door de verzekeraar gekozen) dealer langsrijden elk jaar voor een snelle inspectie.

Misschien extra kosten idd, maar denk ook dat zo'n verzekering een lager percentage fraude zou kennen. En ik zou er wel wat extra voor overhebben. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:42:
[...]
Mijn Diversion uit '94 kwam op iets van 250 euro, waardeloze "berekenaars" dus, want voor die prijs zijn ze echt niet te koop.
En een reden om gewoon alleen WA te verzekeren :)
Exact! Men past een standaard tabel toe. Je kunt echter wél op taxatie verzekeren, maar dat wil je alleen als je een kostbare HD Liberator hebt natuurlijk. De kosten van het jaarlijks taxeren zijn natuurlijk veel hoger dan een Div uit '92 nog waard is.

• Wormaap
mphilipp schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:05:
[...]

Exact! Men past een standaard tabel toe. Je kunt echter wél op taxatie verzekeren, maar dat wil je alleen als je een kostbare HD Liberator hebt natuurlijk. De kosten van het jaarlijks taxeren zijn natuurlijk veel hoger dan een Div uit '92 nog waard is.
Volgens mij kun je de dagwaarde toch ook aanvechten als je kan laten zien dat de motor in kwestie een andere (hogere) gangbare prijs heeft? Dat heb ik ooit ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar :+ Deze info is dus van dubieuze betrouwbaarheid :P

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Aikon schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:00:
[...]

Tja, daar zijn heus wel regels voor te bedenken. Zoals idd foto's laten maken kopen; 50x4foto's maken, 4 jaar rijden en maandelijks een nieuw setje foto's opsturen. Ondertussen is hij al 8 keer gegleden en is ie drie keer gevallen, onderhoudshistorie tonen (als je altijd netjes je onderhoud laat doen, zegt ook wat) wat als je zelf echt superhandig bent en die kosten dus uit kan sparen, of bij een louche kerel wel de offertes en aantekeningen kan krijgen maar nooit onderhoud gehad heeft, of bij een (door de verzekeraar gekozen) dealer langsrijden elk jaar voor een snelle inspectie "Ja maar 10 maanden geleden was hij nog 3500 euro waard. Dat ie inmiddels twee keer omgevallen is maakt toch niet uit?".

Misschien extra kosten idd, maar denk ook dat zo'n verzekering een lager percentage fraude zou kennen. En ik zou er wel wat extra voor overhebben. :)
Om mijn eigen sarcastische argument maar meteen even onderuit te halen, zie de dikgedrukte stukken in je tekst.
Lager percentage fraude my ass. Verzekeringsmaatschappijen doen er alles aan om minder te hoeven betalen. Daar maken ze hun winst mee....

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Heb zelf een aantal jaren geleden een ongeluk gehad toen ik net 1 week met die motor reed. Ik had toen een heel goede koop gedaan (ben Belg, motor in NL gekocht maar die had nog Duitse papieren). Kortom wat moeite moeten insteken om in te voeren (viel wel mee, maar toch). En zo dus een stuk onder de gemiddelde prijs kunnen zitten die je hier op dat moment tegen kwam. Heb toen een 20-tal advertenties verzameld en deze aan de verzekeraar gegeven. Uiteindelijk hebben ze mij meer uitgekeerd dan ik betaald had voor de motor en ze hadden toch echt een kopie van mijn aankoopfactuur gekregen. Ze gingen gewoon mee in de redenatie dat ik voor het gestelde bedrag geen vergelijkbare motor kon kopen.

Volvo Classic Club Belgium

• snars
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:00:
Ik weet natuurlijk niet of die 110 de top was...maar misschien loont het de moeite om even te kijken welke sproeiers erin zitten. Het zou best kunnen dat ie met deze machtige toeter en de standaard afstelling te arm loopt. Een te kleine hoofdsproeier ga je vooral merken bij grote gasklepopeningen / hoge toeren.

M'n toekomstige DR BIG loopt ook (nog) niet heel fantastisch, dankzij de Duitse milieu- TUV, ABE- en weetikniet wat voor -eisen. Gelukkig is alles te tweaken >:)

I reject your reality, and substitute my own.

• Aikon
  • Niet online
Ik zit er niet op te wachten om gelijk de hele polis uit te gaan zitten werken hier, het was gewoon even een hersenspinsel. :)

Maar goed even kort: maandelijks is te frequent, halfjaarlijks is realistischer. Zelf onderhoud, ja dan is er idd geen onderhoudshistorie. Louche kerels heb je nu ook al, zoals na een ongeluk onterecht total-loss verklaren, geen specifiek probleem voor deze polis.

Ik snap dat ze liever minder uitkeren, maar ze verkopen ook heel graag duurdere polissen.
Wormaap schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:06:
[...]

Volgens mij kun je de dagwaarde toch ook aanvechten als je kan laten zien dat de motor in kwestie een andere (hogere) gangbare prijs heeft?
Tuurlijk kan dat. Aanvechten kan altijd, veel mensen gaan er vanuit dat je bij een bedrijf zoals een verzekeraar je maar gewoon alles moet slikken. Maar een nette, onderbouwde brief doet wonderen vaak :)
Youk schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:20:
(...) Ze gingen gewoon mee in de redenatie dat ik voor het gestelde bedrag geen vergelijkbare motor kon kopen.
Precies wat ik bedoel. Eerst krijg je een standaardbriefje, en na wat werk krijg je een realistisch briefje.

[ Voor 14% gewijzigd door Aikon op 01-06-2010 15:34 ]

• BreadFan
  • Niet online
Holy crap... ik zit even bij KNMV te kijken wat een verzekering daar kost... dat kan gewoon voor 45 euro per jaar. 8)7

Damn ik heb echt het idee dat ik +/- €20,- per maand aan Interpolis betaal op het moment. Dat kan me dus 200 euro op jaarbasis schelen als dat klopt.

Hoe zit dat eigenlijk met schadevrij rijden? Nu heb ik mijn auto en motor bij Interpolis verzekerd. Rij ik schade dan val ik terug in de korting, voor auto en motor. Als ik ze nou allebei bij een andere verzekeraar onderbreng, en rij schade met de motor, dan heeft dan toch geen effect op mijn autoverzekering? Of worden schadevrije jaren ergens centraal bijgehouden door verzekeraars?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:30:
[...]
Ik weet natuurlijk niet of die 110 de top was...maar misschien loont het de moeite om even te kijken welke sproeiers erin zitten. Het zou best kunnen dat ie met deze machtige toeter en de standaard afstelling te arm loopt. Een te kleine hoofdsproeier ga je vooral merken bij grote gasklepopeningen / hoge toeren.
Hij gaat uit elkaar en krijgt een beurt. Hij moet volgens mij wel wat harder kunnen, maar goed...hij is al wat ouder. Allereerst krijgt ie een beurt en ik wil meteen alles een beetje nakijken. Cylinder eraf enzo. Ik wil een goed beeld hebben van hoe ie eraan toe is. En alles goed schoonmaken enzo. Ik moet de machine zelf ook leren kennen natuurlijk, zodat ik straks ook zelf dingen kan repareren onderweg naar Banjul.

Ik heb al een wph besteld en alle Tenere fora gebookmarked, dus wat info betreft moet het goed zitten.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
€ 4,27 per maand, WA verzekering voor een CBR600F '92 met 5 schadevrije jaren.

Divide and conquer.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
4.56 per maand al zou ik volgende maand naar wa overstappen. maar met WA+ heb ik internationaal afslepen erbij waar ik vorige zomer gebruik van heb gemaakt. nu betaal ik 23.50 ongeveer, dus voordat ik me afslepen van bulgarije naar nederland + me vlucht en hotel weer betaald heb hou ik hem nog even op wa+. en als je het over service hebt. 9.30 je motor aan poeier rijden en de volgende dag om 9:00 op schiphol staan. en de motor was er binnen 14 dagen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BreadFan schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:07:
Hoe zit dat eigenlijk met schadevrij rijden? Nu heb ik mijn auto en motor bij Interpolis verzekerd. Rij ik schade dan val ik terug in de korting, voor auto en motor. Als ik ze nou allebei bij een andere verzekeraar onderbreng, en rij schade met de motor, dan heeft dan toch geen effect op mijn autoverzekering? Of worden schadevrije jaren ergens centraal bijgehouden door verzekeraars?
Dat zit weer heel sneaky in elkaar. Om onbegrijpelijke redenen zit dat aan persoon/voertuig gekoppeld. Ik heb 11 schadevrije jaren meegenomen voor de verzekering van mijn BMW. Toen ik de Tenere wilde verzekeren ben ik weer op zoek gegaan naar de goedkoopste WA verzekering. Bij dezelfde verzekeraar maakte het niets uit (geen speciale regeling voor korting oid) dus een andere geprobeerd. Die kan dus niet van de schadevrije jaren gebruik maken. Nou maakte het uiteindelijk ook maar een knaak ofzo per jaar uit. Ik geloof dat ie nou €35 per jaar is, waar nog €15 bij komt voor kledingschade. Anders was het €29 of 30 geweest. Op jaarbasis nou niet bedragen om moeilijk over te doen.

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb 2 aparte schadevrij jaren. Ik heb er 2 voor de motor en 4 voor de brommer.

Nou kost die brommer mij 35 euro per jaar aan verzekering, maar ik gebruik hem misschien 2x per maand. Voorlopig hou ik die brommer nog maar even, want als ik een auto koop en die wil verzekeren, kan ik die schadevrij jaren overzetten als ik de brommer weg doe.

Als ik een auto all-risk zou verzekeren is het die 35 euro per jaar makkelijk waard. Door de brommer nu niet te verkopen verdien ik eigenlijk geld door straks de schadevrij jaren ergens anders voor te gebruiken.

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb het vanmorgen nog even nagekeken, ik betaal 9,87 per maand voor mijn ZZR-600 uit 1991 (WA verzekerd). Ik heb daarbij 6 schadevrije jaren, BM trede 11, met 65% korting.

Met de auto heb ik in 2008 een ongelukje gehad, 1 schadevrij jaar (polis van 2009), BM trede 6, 40% korting. Dat zit dus niet aan elkaar gekoppeld (bij Interpolis iig).

Ik heb bij Interpolis ook nog 12% pakketkorting, omdat ik daar meerdere onderdelen van de alles-in-1-polis gebruik. Dus van die 9.87 gaat nog een eurootje af. Mwah, dan is het op jaarbasis zulk tientjeswerk dat ik daarvoor voor de motor niet ga overstappen.

* BreadFan gaat nog weleens de autoverzekering (82 euro per maand) tegen het licht houden

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:22

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:58:
[...]

Kijk, dat ik €850 betaal voor een XT uit '83 betekent niet dat de restwaarde volgens de verzekeraar ook daarop uit komt. Het zal meer iets van €50 voor de benzine zijn... ;)
mphilipp, was de nieuwprijs van een XT uit dat jaar niet ongveer 2000 a 3000euro. Geen slechte koop hoor als die goed loopt. Heb nu zelf een tijdje een Honda XL 600 R 1987 met noppenbanden. Kan je veel plezier mee hebben.
Geen gasgeven bij het kickstarten, dan kan die nog wel eens hard terugkomen. Ken iemand die had z'n been er door gebroken :X

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 190 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.