In 99% van de remacties rem je niet dusdanig hard, dus je achterrem kan je er gewoon bij pakken.M14 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:08:
Ik gebruik mn achterrem uberhaubt niet. Hooguit als ik ergens een korte bocht moet draaien. Maar bij harder remmen doet het ding gewoon niks omdat alle druk op het voorwiel hangt.
Remmen in de bocht met je achterrem kan makkelijk hoor!
zolang je ruimte genoeg hebt en niet op een achterbandje meer of minder kijkt is dat geen probleem nee
Yamaha MT-09
Volgens mij geeft hij eerder gas dan hij remt, kijk naar zijn rechtervoet.TiMMieJ schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:58:
Remmen in de bocht met je achterrem kan makkelijk hoor!
[afbeelding]
Dat is inderdaad puur gasgeven / driften. Erg knap om zo'n ding dan in balans te houden en niet meteen een highsider te maken.Bob schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:15:
[...]
Volgens mij geeft hij eerder gas dan hij remt, kijk naar zijn rechtervoet.
Dit is bij het insturen. combinatie van achterrem en koppeling.
http://www.youtube.com/wa...W9MFw4OPA&feature=related
Kijk maar eens naar hoe ver het achterwiel 'uit lijn' staat en kijk maar eens wat het voorwiel doet. Ook dit is weer een knap staaltje motorfiets beheersing.
Moraal van het verhaal: ook op het circuit gebruikt men de achterrem. Waarom je dat op straat niet zou doen is me echt een raadsel. Ik heb een paar weken geleden ook al uitgelegd waarom het (in mijn ogen) heel zinnig is. Zie: FragDaddy in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
[ Voor 52% gewijzigd door FragDaddy op 27-05-2010 09:32 ]
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Dit is wat ik stuurmanskunsten vind:
http://www.youtube.com/watch?v=P1Etb_kqxnI
Gebruikt toch ook de achterrem als ik het goed zie?
http://www.youtube.com/watch?v=P1Etb_kqxnI
Gebruikt toch ook de achterrem als ik het goed zie?
Ik snap dat ook nooit. Achterrem geeft gewoon altijd extra vertraging, behalve bij een stoppie uiteraard. En tuurlijk is dat niet zoveel als bij de voorrem maar alle beetjes helpen. Collega's van me gebruiken ook de achterrem niet, maar gaan wel altijd zo laat mogelijk in de remmen... is gewoon niet logisch.FragDaddy schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:16:
[...]
Moraal van het verhaal: ook op het circuit gebruikt men de achterrem. Waarom je dat op straat niet zou doen is me echt een raadsel. Ik heb een paar weken geleden ook al uitgelegd waarom het (in mijn ogen) heel zinnig is. Zie: FragDaddy in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
Ik rem vaak alleen maar af op de achterrem en de motor, en de laatste meters pak ik de voorrem erbij. Dat is dan tijdens woon-werkverkeer wel.
ieder zijn ding denk ik maar.
ik heb mijn achterrem ook al jaren niet gebruikt. heb hem ook nog nooit nodig gehad.
met een vro1 krijg je te zien dat als je goed remt , het nadeel kan zijn van remmen met je achterrem.
Sindsdien rem ik eigenlijk altijd alleen met voor. en als je defensief rijdt, dan heb je daar ook genoeg aan. ik heb er al ongeveer een kleine 100.000 km op zitten zonder de achterrem te gebruiken
misschien zou ik nog beter kunnen remmen met achterrem erbij, maar zoals ik al zei, ik heb het nog niet nodig gehad.
ik heb mijn achterrem ook al jaren niet gebruikt. heb hem ook nog nooit nodig gehad.
met een vro1 krijg je te zien dat als je goed remt , het nadeel kan zijn van remmen met je achterrem.
Sindsdien rem ik eigenlijk altijd alleen met voor. en als je defensief rijdt, dan heb je daar ook genoeg aan. ik heb er al ongeveer een kleine 100.000 km op zitten zonder de achterrem te gebruiken
misschien zou ik nog beter kunnen remmen met achterrem erbij, maar zoals ik al zei, ik heb het nog niet nodig gehad.
De reden waarom veel mensen de achterrem niet gebruiken is omdat hij relatief weinig extra remkracht oplevert, maar wel aardig wat kans geeft op blokkeren, zeker bij hard remmen omdat er dan weinig druk op je achterwiel staat. En een blokkerend achterwiel kan gewoon onprettige gevolgen hebben, dus dan maar niet gebruiken als het niet echt nodig is
.
Cunning linguist.
Vorig jaar op Zolder (niveau 1, laagste dus) werd ons gezegd dat wie zijn achterrem nog gebruikte beter niet meer zou meerijden ofzo. Het was vrij duidelijk dat we die niet moesten aanraken.
Ik kan me voorstellen dat je nog wel iets wint, maar bij echt hard remmen zal het toch niet meer dan 5 procent zijn dat je aan remkracht wint door je achterrem te gebruiken. Er zit dan amper gewicht op die achterband. Ik gebruik hem alleszins ook niet meer en zal dat pas weer doen als ik al de rest perfect onder controle heb. Duurt nog wel even
Ik kan me voorstellen dat je nog wel iets wint, maar bij echt hard remmen zal het toch niet meer dan 5 procent zijn dat je aan remkracht wint door je achterrem te gebruiken. Er zit dan amper gewicht op die achterband. Ik gebruik hem alleszins ook niet meer en zal dat pas weer doen als ik al de rest perfect onder controle heb. Duurt nog wel even
Gaat met je achterrem ook niet echt om de remkracht maar meer om de stabiliteit die je in je motor brengt. Als je voor de bocht iets remt met achter stabiliseer je de motor wat, fractie daarna begin ik gelijk met voor te remmen en laat ik achter los. In de bocht wil ik wel is een fractie druk op de achterrem houden om bokken te verkomen met de boxer.
Waarom denk je dat een hoop motogp machines een duimrem voor achter gebruiken?
[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 27-05-2010 10:44 ]
Er worden wel weer op grote schaal appels met peren vergeleken. Op een circuit kan ik me voorstellen dat je je achterrem niet aan wilt raken omdat je pas op het laatste moment en heel fors remt. Ja, kunst dat je achterrem nauwelijks een rol gaat spelen. Maar als je normaal rijdt (dus niet als Rossie over de dijk zeg maar) is het helemaal net gevaarlijk of onzinnig om met dat ding te remmen. Alhoewel het een smaak/gewenning/voorkeurskwestie blijft. Echter...bij de VRO zeiden ze ook al dat bij een noodstop de achterrem niet handig is. Het risico dat je achterwiel dan (even) blokkeert is groot en dan bestaat de kans dat je uit schrik ook je voorrem loslaat. Vandaar dus dat de ene instructeur zal roepen dat je 'm maar niet moet gebruiken en de ander zal zeggen dat je 'm met verstand moet gebruiken.
Het is geenszins een wetmatigheid voor alle situaties (zoals eigenlijk alles).
Het is geenszins een wetmatigheid voor alle situaties (zoals eigenlijk alles).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wordt 25 juli nog lachen danBob schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:41:
Vorig jaar op Zolder (niveau 1, laagste dus) werd ons gezegd dat wie zijn achterrem nog gebruikte beter niet meer zou meerijden ofzo. Het was vrij duidelijk dat we die niet moesten aanraken.
Bij bijna elke remactie pak ik mijn achterrem erbij
Verwijderd
Grappig hoe dat vele mensen veel verschillende dingen zeggen.
Bij de rijlessen had ik geleerd om de achterrem ook licht te gebruiken bij een noodstop (voor stabiliteit). Een "klein slipje" op het achterwiel was daarbij geen probleem, ook voor het examen niet.
Ik heb de noodstop altijd zo uitgevoerd, wanneer je hard genoeg remt (bijna altijd wanneer je de noodstop hebt geoefend) gaat het achterwiel blokkeren maar dat vormde eigenlijk geen probleem. De enkele keer dat het voorwiel blokkeerde wel direct remdruk een pak geminderd.
Overigens kan de achterrem, een heel "handige tool" zijn om de optimale remvertraging van je motor te leren kennen.
Ga ergens op een rustige weg lange met goed zicht rijden, als er niemand in de buurt is kan je even oefenen.
- rij met een behoorlijk tempo
- begin heel lichtjes te remmen met de achterrem
- vervolgens neem je de voorrem erbij en bouw je met de voorrem remvertraging geleidelijk op
Op een bepaald moment is de remvertraging zodanig hoog dat bijna alle gewicht van de motor op het voorwiel komt en bijna niets meer op het achterwiel, je bereikt dan het punt waarop de achterrem blokkeert. Dit geeft je dus een indicatie van de remvertraging waarbij je min of meer maximaal kunt remmen.
Bij de rijlessen had ik geleerd om de achterrem ook licht te gebruiken bij een noodstop (voor stabiliteit). Een "klein slipje" op het achterwiel was daarbij geen probleem, ook voor het examen niet.
Ik heb de noodstop altijd zo uitgevoerd, wanneer je hard genoeg remt (bijna altijd wanneer je de noodstop hebt geoefend) gaat het achterwiel blokkeren maar dat vormde eigenlijk geen probleem. De enkele keer dat het voorwiel blokkeerde wel direct remdruk een pak geminderd.
Overigens kan de achterrem, een heel "handige tool" zijn om de optimale remvertraging van je motor te leren kennen.
Ga ergens op een rustige weg lange met goed zicht rijden, als er niemand in de buurt is kan je even oefenen.
- rij met een behoorlijk tempo
- begin heel lichtjes te remmen met de achterrem
- vervolgens neem je de voorrem erbij en bouw je met de voorrem remvertraging geleidelijk op
Op een bepaald moment is de remvertraging zodanig hoog dat bijna alle gewicht van de motor op het voorwiel komt en bijna niets meer op het achterwiel, je bereikt dan het punt waarop de achterrem blokkeert. Dit geeft je dus een indicatie van de remvertraging waarbij je min of meer maximaal kunt remmen.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 11:20 ]
Ik moest juist weer keihard beide remmen gebruiken met de noodstop, liefst niet blokkeren uiteraard, maar even was geen probleem.
Maar als de reden om de achterrem niet te gebruiken is dat het achterwiel kan blokkeren, is het dus eigenlijk wél beter om de achterrem te gebruiken maar enkel bij gebrek aan ervaring is het dan dus beter om de achterrem niet te gebruiken.
Maar als de reden om de achterrem niet te gebruiken is dat het achterwiel kan blokkeren, is het dus eigenlijk wél beter om de achterrem te gebruiken maar enkel bij gebrek aan ervaring is het dan dus beter om de achterrem niet te gebruiken.
Bij elke remactie (hard of zacht) gebruik ik mijn achterrem. Mijn VFR heeft DCBS dus voorrem gebruiken is automatisch ook achter remmen. Wel kan je met de voet nog een grotere kracht uitoefenen op de achterrem, in combinatie gebruikt die slechts een deel.
omdat Doohan, die er ooit mee begon z'n rechterbeen zo naar de tyfus had dat ie er geeneens kracht mee kon zetten.charrel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:43:
daar kwam de duimrem vandaan, Nori Abe heeft ooit test gereden op de Doohan fiets en wist er zo fijn mee rond te komen dat meer mensen er mee gingen rijden.
ik kan je vertellen dat als je echt laat gaat remmen je graag alle remkracht wil gebruiken die aanwezig is ( straten circuits ) op permanente circuits gebruikte ik deze puur en alleen om als je scheef hangt en je tikt de achterrem aan, dan komt de motor ( door het al aanwezige gyroscopisch effect ) rechter op, kwestie van gevoel.
zelfde als shortshiften als je op de zijkant van je band rijd "te vroeg" schakelen omdat als je rechterop komt ( en dus op het hogere deel van de band gaat rijden ) deze in toeren klimt door de gewichts verplaatsing die je zelf doet.
daarom in sommige bochten ook alleen met je kont opzij hangen en dan eerder schakelen.
vroeger stond in het regelement dat er ten minste 1 werkende rem aanwezig moest zijn.
nu kunnen mensen gediskwalificeerd worden die gecrashed zijn en door gereden waar de remhandle afgebroken was.
regels werden toen veranderd dat de motor bij na keuring in zelfde staat moest zijn als eerste keuring.
je kon vroeger alles conform regels maken en dan tijdens race en trainingen van alles veranderen.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
En met je duim kan je iets beter mikken dan met je voet, Jurgen reed er namelijk ook mee
Duimrem werd in de tijd van Doohan gezien als het ei van columbus, terwijl Doohan zelf aangaf dat hij alleen gebruikte omdat zijn rechtervoet helemaal naar de knoppen was (zoals talin idd al aangaf). Iedereen ging er spontaan meerijden maar de meningen waren naar wat ik weet erover verdeeld. Volgens mij rijdt er nu nauwelijks nog iemand ermee.
Eigen ervaring is dat bij hard remmen op mijn supersport dat hij gaat kwispelen met de kont, als ik achterrem erbij pak is dat weer voorbij, en bij mijn weten doen coreurs dat ook, puur ter stabilisatie.
Bij normaal rijden gebruik ik hem iig bijna niet ( klein beetje, als het gene wat ik geleerd heb met lessen soms boven komt drijven
). 2 vingers is tot nu toe ruim voldoende gebleken om veilig en op tijd stil te staan.
Eigen ervaring is dat bij hard remmen op mijn supersport dat hij gaat kwispelen met de kont, als ik achterrem erbij pak is dat weer voorbij, en bij mijn weten doen coreurs dat ook, puur ter stabilisatie.
Bij normaal rijden gebruik ik hem iig bijna niet ( klein beetje, als het gene wat ik geleerd heb met lessen soms boven komt drijven
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Ik rem overigens best vaak op de motor af, in combinatie met de voorrem. De keren dat ik dan de achterrem er bij pak kan ik er mee doen wat ik wil, maar meer remkracht leverd het niet op. Daarom gebruik ik em eigelijk nooit meer
.
Ik merk dan wel redelijk vaak dat de achterkant ook wat wil gaan schuiven, is opzich best leuk
.
Ik merk dan wel redelijk vaak dat de achterkant ook wat wil gaan schuiven, is opzich best leuk
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Exact hetzelfde doe ik. Een dikke twin remt al enorm af op de motor. Ik merk het verschil met mijn XB12 V-twin enorm ivm de CBR900RR van mijn broertje.M14 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:06:
Ik rem overigens best vaak op de motor af, in combinatie met de voorrem. De keren dat ik dan de achterrem er bij pak kan ik er mee doen wat ik wil, maar meer remkracht leverd het niet op. Daarom gebruik ik em eigelijk nooit meer.
Ik merk dan wel redelijk vaak dat de achterkant ook wat wil gaan schuiven, is opzich best leuk.
Op het circuit in Niveau 1 ga je ook ronde's rijden zonder de rem te gebruiken. Niveau 1 is vooral lijnen rijden en op houding letten. Erg leerzaam zag ik al toen mijn broertje het circuit opging. Binnenkort haal ik er ook een oud circuitbeestje bij en wil dan de cursussen ook gaan volgen. Je hebt al een leuke circuit fiets uit engeland voor 800 - 1000 pond en dan ben je klaar (zx7-r/900rr uit 95/96).
Ik rem niet. Ik ga gewoon nog wat schuiner hangen in de bocht
Maar even serieus, ik rem eigenlijk altijd wel iets bij met de achterrem tijdens normaal rijden en bij het maken van een korte bocht. Ook wanneer ik iets te hard op de bocht afkom en al wat instuur rem ik nog wel eens wat bij.
Maar even serieus, ik rem eigenlijk altijd wel iets bij met de achterrem tijdens normaal rijden en bij het maken van een korte bocht. Ook wanneer ik iets te hard op de bocht afkom en al wat instuur rem ik nog wel eens wat bij.
Ik gebruik de achterrem ook regelmatig. Eigenlijk bijna altijd. Zeker met langere bochten op lage snelheid (bijv. rotondes driekwart rond) vind ik het wel prettig om een beetje de achterrem te laten slepen.
Nou rij ik ook vaak met duo, dus het risico dat mijn achterwiel licht wordt en gaat zwabberen is ook niet zo groot.
Nou rij ik ook vaak met duo, dus het risico dat mijn achterwiel licht wordt en gaat zwabberen is ook niet zo groot.
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Ik gebruik de achterrem ook altijd wel, ik moet hem alleen nog iets anders afstellen. Na de vloeistof te hebben gewisseld pakt de rem veel sneller op waardoor ik hem nog wel eens wil blokkeren. Pookje naar beneden zetten wil dan wel helpen.
Verder gebruik ik hem bij langzaam rijden, eventueel i.c.m. slippende koppeling bij heel langzaam rijden. En op een helling voor de hellingproef.
Verder gebruik ik hem bij langzaam rijden, eventueel i.c.m. slippende koppeling bij heel langzaam rijden. En op een helling voor de hellingproef.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Voor die 'bijzondere verrichtingen' als hellingproef of een korte bocht rijden gebruik ik de achterrem wel. Ik zou ook niet weten hoe je dat anders zou moeten doen
.
Korte bocht lukt me alleen met slepende achterrem, slippende koppeling en de motor rond de 3000 toeren ofzo. Doe ik dat niet dan schokt het ding alle kanten op (V-Twin) of val ik om. Beide is niet prettig
.
Korte bocht lukt me alleen met slepende achterrem, slippende koppeling en de motor rond de 3000 toeren ofzo. Doe ik dat niet dan schokt het ding alle kanten op (V-Twin) of val ik om. Beide is niet prettig
Mee eens maar hij was geloof ik nog wel aan de prijs. Tis wel al een klassieker wat mij betreft.AKA_ACE schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:20:
Ik ben verliefd..... (zucht...):
Schitterend...
Meer plaatjes en data alhier...
Ik heb gisteren maar een nieuwe roze pasje aangevraagd.
Examen in 1 keer gehaald ookal was mijn rit niet helemaal foutloos.
Het begon al na 100 meter in de stortbui die los was gebarsten nadat we de motor op gestapt waren. De eerste rotonde was meteen glibberen en glijden vanwege het natte wegdek.(nog nooit in het nat gereden van te voren dus je past je er toch iets op aan).
Op de snelweg wist ik dat ik te dicht op een vrachtwagen zat voor wat de geleerden als veilig zien. Het was echter druk en ruimte schaars. Na verloop van tijd toch meer ruimte kunnen claimen.
Verderop in het examen op een 2-baansweg tijdens inhalen van vrachtwagen een Maserati die dacht mij rechts in te halen en nog zijn auto voor mij te gooien. In een reflex gas bij gegeven en hem 'klem' gereden tussen mij en vrachtwagen in waardoor hij alsnog achter mij moest invoegen.
Examinator vroeg natuurlijk of ik dit bewust gedaan had en ik had tijd genoeg gehad om hierover na te denken tot aan het examen terrein.
Mijn antwoord was dat ik dat inderdaad bewust gedaan had omdat ik ervoor wilde zorgen dat ik niet moest remmen om voor hem ruimte te maken.
Ook zelf aangegeven dat ik vond dat ik te weinig ruimte had gemaakt op de snelweg en dat dat dus beter kon. Examinator vond dat van inzicht getuigen en liet me slagen
Nu dus nog een hele week wachten alvorens ik officieel helemaal alleen op mijn gouden vleugel mag gaan rijden!
Kan nu al niet meer wachten om mijn eerste stuk te gaan rijden en écht te leren rijden.
Examen in 1 keer gehaald ookal was mijn rit niet helemaal foutloos.
Het begon al na 100 meter in de stortbui die los was gebarsten nadat we de motor op gestapt waren. De eerste rotonde was meteen glibberen en glijden vanwege het natte wegdek.(nog nooit in het nat gereden van te voren dus je past je er toch iets op aan).
Op de snelweg wist ik dat ik te dicht op een vrachtwagen zat voor wat de geleerden als veilig zien. Het was echter druk en ruimte schaars. Na verloop van tijd toch meer ruimte kunnen claimen.
Verderop in het examen op een 2-baansweg tijdens inhalen van vrachtwagen een Maserati die dacht mij rechts in te halen en nog zijn auto voor mij te gooien. In een reflex gas bij gegeven en hem 'klem' gereden tussen mij en vrachtwagen in waardoor hij alsnog achter mij moest invoegen.
Examinator vroeg natuurlijk of ik dit bewust gedaan had en ik had tijd genoeg gehad om hierover na te denken tot aan het examen terrein.
Mijn antwoord was dat ik dat inderdaad bewust gedaan had omdat ik ervoor wilde zorgen dat ik niet moest remmen om voor hem ruimte te maken.
Ook zelf aangegeven dat ik vond dat ik te weinig ruimte had gemaakt op de snelweg en dat dat dus beter kon. Examinator vond dat van inzicht getuigen en liet me slagen
Nu dus nog een hele week wachten alvorens ik officieel helemaal alleen op mijn gouden vleugel mag gaan rijden!
Kan nu al niet meer wachten om mijn eerste stuk te gaan rijden en écht te leren rijden.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
@Saffie_time.
Gefeliciteerd !
Gaat de laatste tijd wel weer hard met alle mensen die aan het lessen en slagen zijn. Dat is natuurlijk alleen maar mooi
Gefeliciteerd !
Gaat de laatste tijd wel weer hard met alle mensen die aan het lessen en slagen zijn. Dat is natuurlijk alleen maar mooi
Ook namens mij gefeliciteerd 
Als ik dat zo lees was mijn rit met examen nog niet zo beroerd
. Had een menneke op de fiets nogal laten schrikken ... En ergens met 70 ofzo een knik naar links, waar je normaal gezien toch wel wat rustiger rijd
Als ik dat zo lees was mijn rit met examen nog niet zo beroerd
Prachtig dingAKA_ACE schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:20:
[afbeelding]
Schitterend...
Ontzettende baggerfoto's
Ik wil mooie wallpapers van dat ding!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wallpapers from Nortonsteveman schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:42:
[...]
Prachtig ding![]()
![]()
Ontzettende baggerfoto's![]()
![]()
Ik wil mooie wallpapers van dat ding!
Maar echt mooi zijn ze inderdaad niet...
Wat ik wel jammer vind is dat ze geen 1-cilinder replica achtig ding ding gemaakt hebben.
Iets in de trant van de Manxracer lijkt me waanzinnig (en zoals ik misschien bekend mag achten, ik heb een groot zwak voor 1-cilinders).
Kijk hier eens naar en stel je daar een modern jasje bij voor:

En nu "we" toch bezig zijn, iemand bekend met de BSA Goldstar?

Of de oude Yamaha SR 500?

Of de SR 500 in een "Engels" jasje?

Of als Bobber:

Ooit maar eens een ode aan de 1-cilinder schrijven...
Ben trouwens al een tijd op zoek naar een rijdende brikvormige Suzuki GN 250

Ik heb ooit zelf een motor gebouwd en wil dat nog een overdoen met zo'n Suzi.
Dat gaat dan een hele kleine engelse racereplica worden...
Spaakwieltjes, grote trommelrem voorin, alu tankje...
De hele reutemeteut.
Lijkt me wel grappig zo'n "vestzakracertje"
Dus als iemand er eentje voor echt weinig weet?
Even los gaan (vergeef me):

En als je ze nog niet zat bent...
En de kers op de taart:
[ Voor 97% gewijzigd door AKA_ACE op 27-05-2010 22:20 ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Hij is inderdaad erg mooi, alleen 15.500 euro ex -bpm. Mogen ze die maar snel afschaffen!AKA_ACE schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:20:
[afbeelding]
Schitterend...
Die SR500 is gebasseerd op een XT500. Je zou er zelf een kunnen bouwen. De SR400 is tot 2008 in Japan gefabriceerd en verkocht, maar door emissienormen gestopt. Er schijnt er weer een te komen, maar waarschijnlijk alleen voor de Japanse markt.
Je ziet wel meer ratbike achtige gevallen op basis van dikke eenpitters. Een beetje crea-bea met een frame en je hebt een leuk machientje. Het lijkt de RDW weinig te kunnen schelen wat je met een motor doet. Je kunt het frame van merk x pakken en er het blok, vork en brug van merk a, b en c op plakken, het maakt allemaal niets uit.
Je ziet wel meer ratbike achtige gevallen op basis van dikke eenpitters. Een beetje crea-bea met een frame en je hebt een leuk machientje. Het lijkt de RDW weinig te kunnen schelen wat je met een motor doet. Je kunt het frame van merk x pakken en er het blok, vork en brug van merk a, b en c op plakken, het maakt allemaal niets uit.
[ Voor 40% gewijzigd door mphilipp op 27-05-2010 22:31 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die Suzuki GN250 is de eerste motor die ik zelf heb gereden, zo'n 8 weken geleden tijdens m'n eerste motorrijles
.
Nee johmphilipp schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:30:
Die SR500 is gebasseerd op een XT500. Je zou er zelf een kunnen bouwen......
Ik wil geen SR 500 (ja, om te verbouwen), ik wil een verbouwfiets in de stijl van de verbouwde SR 500 gaan maken.
Ik rij nu de grotere broer van de SR 500.., een SRX 600.
Wat mijn idee is...
(laat me jullie vermoeien en maak je geen zorgen, ik zal geen plaatjes erbij posten)
Ik ben ooit begonnen met een verbouwde Suzuki SP 370, een heel verhaal maar de grote grap van dat ding was dat het eigenlijk gewoon een hele dikke brommer is (in de brommertijd reed ik op een SS 50, vandaar mijn hang naar 1-cilinder viertakten denk ik).
Bij het aanpassen (en het gebrek aan geld hiervoor) heb ik een Black Bomber voorwiel erin gezet.
Uit mijn hoofd scheelt dat een goede drie a vier inch met het orginele voorwiel en ook heb ik (vanwege de lijn) de orginele voorvokpoten ook bijna een een inch extra door de kroonplaat gestolen. De vork stond bijna rechtop...
Het gevolg was dat dat ding draaide op een duppie maar vaker dan nooit al tankslappen de hoek om kwam zetten.
De eerste rit was bloedeng en zeker omdat vanwege de semi-crossvoorvork er eerst een stuk veerweg opgesoupeerd moest worden voordat je het gevoel kreeg dat de rem het wel deed.
En remmen deed dat kreng (Honda "Black Bomber" voorwiel moet echt meer kunnen stoppen dan dat een SP 370 weegt
Erg lang en met veel plezier (korte stukken) op gereden
Daarna een Honda CB 450 gehad, leuk stuurfietsje maar een beetje vlak (dacht ik toen, ik weet nu beter...).
En toen kwam de bom...
Kawasaki RX 1000.
Mijn god, ging dat van kiet.
Tijd op gereden en erg lang mazzel gehad en uiteindelijke mild op den plaat gegaan.
De reden dat ik plat ging was dat ik erop reed alsof het een brommer was.
Volslagen waanzin dus ben ik op zoek gegaan naar een wat brommerachtige motor.
Nu was ik al 30 jaar zo'n "verliefd" op de SRX (toen ik 'm voor het eerst zag dacht ik: Wow das een een dikke SS50...) en toen ik er eentje tegenkwam die ik kon kopen voor het verzekeringsgeld was het een gesloten zaak.
Ik rij weer op een dikke brommer....
Maar nu komt de crux.
Eigenlijk is het een "te dikke" brommer.
Ik zou heel graag weer eens willen brommerrijden zoals op die SP 370.
En ik zou ook heel graag weer eens wat willen bouwen.
Edit, en sorry voor het plaatje.
Laat me een (quick 'n dirty) voorbeeldje geven van wat ik denk te willen doen...
Van:

Naar:

Bijvoorbeeld, ik verzin ook maar wat....
(note to oneself, geen Haze en Black Grouse als je op een forum zit... en nu ga ik crashen...)
[ Voor 4% gewijzigd door AKA_ACE op 28-05-2010 00:11 ]
Woehoe 
* Wormaap heeft vandaag z'n A gehaald
Maandagochtend maar naar het gemeentehuis om't pasje aan te vragen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik kwam net onderweg nog een flink ongeval tegen. Van wat ik kon zien was het ooit een yamaha r1, maar er was niet veel meer van over. Ik vrees het ergste voor de motorrijden.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Je weet het niet...de motor spat bij een beetje snelheid al gauw uit elkaar (veel plestik) en de rijder kan dan 'gewoon' doorgerol/geschoven zijn. Als ie z'n leertje maar aan had...Gisae schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:26:
Ik kwam net onderweg nog een flink ongeval tegen. Van wat ik kon zien was het ooit een yamaha r1, maar er was niet veel meer van over. Ik vrees het ergste voor de motorrijden.
Van wat ik zag een stofje. Het was op een 80 weg, en de motorrijder lag er roerloos in een heel vreemde positie naast. Aan de sporen te zien wilde iemand net voor zijn neus afslaan en is hij/zij tegen de neus van de auto op geklapt, en dat zal echt niet langzaam zijn gegaan.mphilipp schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:39:
[...]
Je weet het niet...de motor spat bij een beetje snelheid al gauw uit elkaar (veel plestik) en de rijder kan dan 'gewoon' doorgerol/geschoven zijn. Als ie z'n leertje maar aan had...Maar ja...we weten niet wat er gebeurd is.
AKA_ACE schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:47:
[...]
En nu "we" toch bezig zijn, iemand bekend met de BSA Goldstar?
[afbeelding]
M'n vader heeft een A10 omgebouwd tot Rocket Gold Star en een vriend van hem heeft een orginele Gold Star (En een Norton Café Racer, en een... en een....... )
Als je daar achter die twee rijdt... dat geluid (en de geur
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gefeliciteerd man! Verdwijn je dan ook eindelijk uit dat rijlesserstopic op MF?Wormaap schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:21:
Woehoe
Tip: spoedaanvraag als je weet dat je niet kan wachten. Man wat had ik er achteraf makkelijk 30 euro voor over om na 1 werkdag te kunnen rijden
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hahaha, dat topic is veel te gezellig om weg te gaanShailesh schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:28:
[...]
Gefeliciteerd man! Verdwijn je dan ook eindelijk uit dat rijlesserstopic op MF?
Tip: spoedaanvraag als je weet dat je niet kan wachten. Man wat had ik er achteraf makkelijk 30 euro voor over om na 1 werkdag te kunnen rijden
Spoedaanvraag heeft geen zin, ik moet mijn motor toch eerst terug inelkaar zetten
In welke regio was dat gebeurd?Gisae schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:00:
[...]
Van wat ik zag een stofje. Het was op een 80 weg, en de motorrijder lag er roerloos in een heel vreemde positie naast. Aan de sporen te zien wilde iemand net voor zijn neus afslaan en is hij/zij tegen de neus van de auto op geklapt, en dat zal echt niet langzaam zijn gegaan.
Zo! Net een Tenere uit 1983 gescoord
Eens kijken of ik zelf wel 'geländefähig' ben...de brommer is het zeker. Ik moet eerst een paar kleine mankementjes oplossen, maar die stellen niet veel voor. Binnenkort misschien wel axifoto's.
Eens kijken of ik zelf wel 'geländefähig' ben...de brommer is het zeker. Ik moet eerst een paar kleine mankementjes oplossen, maar die stellen niet veel voor. Binnenkort misschien wel axifoto's.
Pff, net m'n 4e les gehad. Langzame slalom viel vies tegen, heb dat stapvoets rijden nog niet lekker in de vingers.
Meer koppelen en remmen? Wees niet bang om er dan wat gas bij te doen, dan draait dat blok (vaak een twin op een lesmotor) veel soepeler...Victor schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:56:
Pff, net m'n 4e les gehad. Langzame slalom viel vies tegen, heb dat stapvoets rijden nog niet lekker in de vingers.
* TheZeroorez heeft een nieuw achterbandje
Nu eens een keer dode insecten verwijderen en daarna wassen/poetsen
Mijn ervaring was ook dat de langzame slalom pas beter gaat als je hem wat sneller doet. Dan kan je de motor meer afschuinen, en is de draaicirkel korter.TheZeroorez schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:13:
[...]
Meer koppelen en remmen? Wees niet bang om er dan wat gas bij te doen, dan draait dat blok (vaak een twin op een lesmotor) veel soepeler...
een twin op een lesmotor?TheZeroorez schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:13:
[...]
Meer koppelen en remmen? Wees niet bang om er dan wat gas bij te doen, dan draait dat blok (vaak een twin op een lesmotor) veel soepeler...
* TheZeroorez heeft een nieuw achterbandje
Nu eens een keer dode insecten verwijderen en daarna wassen/poetsen
Ik krijg het aangrijpingspunt van de koppeling nog niet echt door. Daardoor is het lastig om met slippende koppeling te rijden en rem ik of te veel af, of ga ik te hard. Moet dat gevoel even door krijgen.
Ja, twin is 2
En het overgrote deel van de lesmotoren zijn 2 cilinders, dus twins.
leeg
Waar baseer je dat op?4x2 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:31:
[...]
Ja, twin is 2
Is dat zo? Ik heb ooit gelest op een Radian en een CB1, beiden 4 pitters. En ik zie er zat rondrijden. Ook wel twins, maar ik kan nou niet echt zeggen dat de een meer dan de ander wordt gebruikt.4x2 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:31:
[...]
Mind you, mijn rijschool kwam op de dag dat ik moest afrijden op het briljante plan wél ineens een twin in te zetten...een Honda NTV, wát een bokkend kreng was dat...niet normaal. Needles to say dat ik gezakt ben. Ik kreeg de slalom niet eens voor elkaar (die ik nog nooit fout had gedaan). Zenuwen zullen ook wel een rol hebben gespeeld
BTW: in het kader van 'pics or it didn't happen':

Ik denk wel dat ik er nog een keer een groter ruitje op friemel ofzo.
Er zit een mooie (vrijwel) nieuwe Sebring demper op:

Hij ziet er best nog netjes uit voor z'n leeftijd:

Dit is natuurlijk helemaal top: dice caps...
[ Voor 39% gewijzigd door mphilipp op 29-05-2010 17:57 ]
Volgens mij word de CBF500 het meest gebruikt als lesmotor. De wat oudere lesfietsen zijn meestal CB500's.
Die 2 motoren zij beide 2 cilinders. Hier in mijn omgeving wordt de CBF500 het meest gebruikt. Denk dat meer dan helft van alle lesfietsen dat type is.
Die 2 motoren zij beide 2 cilinders. Hier in mijn omgeving wordt de CBF500 het meest gebruikt. Denk dat meer dan helft van alle lesfietsen dat type is.
Is ook zo'n beetje de moeilijkste oefening. Ik heb alle oefeningen met rijles prima gedaan en op het examen ook, behalve die langzame slalom. Met heel langzaam rijden heb ik geen moeite, maar langzaam rijden en dan slalommen lukt mij echt niet goed. Tijdens lessen ging 80% van de keren niet goed. Tijdens examen 2x geprobeerd, maar beide keren niet goed. Verder alle oefeningen in 1x gehaald.Victor schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:56:
[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2010 17:45 ]
Dat zijn tegenwoordig toch 4 cilinders? Weet eigenlijk niet sinds wanneer ze 4 zijn gaan voeren?PilatuS schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:42:
Volgens mij word de CBF500 het meest gebruikt als lesmotor. De wat oudere lesfietsen zijn meestal CB500's.
500cc's niet, de 600cc's wel. Tot op heden is de CBF500 een 2 cilinder.Loona35 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:44:
[...]
Dat zijn tegenwoordig toch 4 cilinders? Weet eigenlijk niet sinds wanneer ze 4 zijn gaan voeren?
Er zit ook wel een heel groot verschil in een 1000cc twin of een 500cc twin. De 500cc loopt een stuk vloeiender en bokt veel minder dan een 1000cc.
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2010 17:48 ]
Twente, tussen hengelo en weerselo, kruispunt deurningerstraat - vliegveldstraat.
Het duurde bij mij een paar lessen voordat ik door had dat bij ~half inknijpen van de koppeling de motor echt niet stil viel maar gewoon heel erg rustig door ging tuffen. Het voelde alsof er geen aandrijving was, maar bij stapvoets rijden merkte ik dat ik toch wel degelijk rustig door kon blijven rijden.Victor schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:29:
Ik krijg het aangrijpingspunt van de koppeling nog niet echt door. Daardoor is het lastig om met slippende koppeling te rijden en rem ik of te veel af, of ga ik te hard. Moet dat gevoel even door krijgen.
Volgens mij is voor de langzame oefeningen het belangrijkste om onder de knie te krijgen dat je je koppeling constant kan houden wanneer je stuurt. Lukt je dit, en heb je dit voor elkaar voordat je moet insturen bij een oefening, dan is het slechts een kwestie van sturen. Bij de langzame slalom betekent dat mikken op 3/4e van de pionnen (3/4e toch, niet 1/4?
Niet om je tegen te spreken, maar tegenwoordig zie je ook steeds meer BMW F650GS'n. 800cc tweecilinders, lekker wendbaar en wat meer koppel onderin in verhoudingPilatuS schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:42:
Vandaag, na een tijdje getreuzeld te hebben en al eerder in dit topic advies te hebben gevraagd, toch maar besloten om een Kevlar broek te kopen. Het is de Bering Elroy geworden
Deze maar dan lichter

Plaatje binnenkant van iemand anders
Net een uur mee gereden en dat rijdt echt heerlijk zeg. Voelt vrij aan en het ventileert gewoon heerlijk, ook nog achter de kuip. De broek zit ook perfect, beter dan de meeste jeans uit een kledingzaak. Alleen bij je knieën voelt je uiteraard de protector zitten.
Mocht het ooit zover komen dat ik een glijpartij maak dan laat ik het resultaat, hopelijk, nog weten.
[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 29-05-2010 18:04 ]
Dat kan best zo zijn hoor. Alleen bij mij in de buurt zie ik de CBF500 het meest. De rijschool waarbij ik zat heeft er 2 en een andere grote rijschool heeft ook alleen die dingen. Die zal er denk ik een stuk of 8 hebben.Niet om je tegen te spreken, maar tegenwoordig zie je ook steeds meer BMW F650GS'n. 800cc tweetakt, lekker wendbaar en wat meer koppel onderin in verhouding
De wat oudere lesmotoren waren het meest de CB500. De CBF500 is daar de opvolger van.
Ik rij zelf een Z750 maar vandaag reed ik in een koekblik waar ik ook vrolijk van werd,
met mijn zaterdagse baantje doe ik bedden bezorgen (dure bedden) en vandaag waren we bij een klant waar we nog wat extra spulletjes naar zijn zaak moesten verplaatsen, hij zou zelf ff meerijden.
Hij heeft een Audi S5 (getuned ook nog eens) en ik zei dat ik het een enorm vette auto vind (audi fan) en toen zei die: "wil je een rondje meerijden?". ik natuurlijk ja zeggen en halverwege de rit zegt ie:" wil je ook een stukje gassen?" ik niet twijfelen en ja zeggen.
WAT EEN MACHINE (L), daar zou ik mijn motortje toch graag voor inruilen.
met mijn zaterdagse baantje doe ik bedden bezorgen (dure bedden) en vandaag waren we bij een klant waar we nog wat extra spulletjes naar zijn zaak moesten verplaatsen, hij zou zelf ff meerijden.
Hij heeft een Audi S5 (getuned ook nog eens) en ik zei dat ik het een enorm vette auto vind (audi fan) en toen zei die: "wil je een rondje meerijden?". ik natuurlijk ja zeggen en halverwege de rit zegt ie:" wil je ook een stukje gassen?" ik niet twijfelen en ja zeggen.
Het is wel de oefening waar ik tegenwoordig het meest aan heb... Elke dag doe ik een paar langzame slaloms op de A1PilatuS schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:42:
[...]
Is ook zo'n beetje de moeilijkste oefening. Ik heb alle oefeningen met rijles prima gedaan en op het examen ook, behalve die langzame slalom. Met heel langzaam rijden heb ik geen moeite, maar langzaam rijden en dan slalommen lukt mij echt niet goed. Tijdens lessen ging 80% van de keren niet goed. Tijdens examen 2x geprobeerd, maar beide keren niet goed. Verder alle oefeningen in 1x gehaald.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
martjah schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:07:
Ik rij zelf een Z750 maar vandaag reed ik in een koekblik waar ik ook vrolijk van werd,

NOFI
Martjah, ketter!
haha mensen tegen het been aan schoppen 
ik vond het toch eeeerrruuggg gaaf. Rij 15000km motor per jaar. S5 maar hooguit 10km in mijn leven
ik vond het toch eeeerrruuggg gaaf. Rij 15000km motor per jaar. S5 maar hooguit 10km in mijn leven
Zonder de betweter uit te willen hangen hoor, maar waarvoor denk je dat de 650 in F650GS staat?MailMan schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:51:
[...]
Niet om je tegen te spreken, maar tegenwoordig zie je ook steeds meer BMW F650GS'n. 800cc tweecilinders, lekker wendbaar en wat meer koppel onderin in verhouding
Dat weet niemand, maar ze hebben hetzelfde 800cc blok als de F800...raarrrrrr maar waarFrancis schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:48:
[...]
Zonder de betweter uit te willen hangen hoor, maar waarvoor denk je dat de 650 in F650GS staat?
Specs F650GS:
Type vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt, 2 bovenliggende nokkenassen, dry-sumpsmering
Boring x slag 82 mm x 75,6 mm
Cilinderinhoud 798 ccm
Vermogen 52 kW (71 pk)
Koppel 75 Nm
Specs F800GS
Type vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt, 2 bovenliggende nokkenassen, dry-sumpsmering
Cilinderinhoud 798 cc
Vermogen 63 kW (85 pk)
Koppel 83 Nm
Van de BMW site...
Als referentie naar de oude f650Francis schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:48:
[...]
Zonder de betweter uit te willen hangen hoor, maar waarvoor denk je dat de 650 in F650GS staat?
* M3rcury heeft ook meer met auto's dan met motorenmartjah schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:39:
[ Voor 38% gewijzigd door M3rcury op 29-05-2010 19:13 ]
No signature required.
Verwijderd
Meeste lesmotoren zijn inderdaad de typisch japanse 500cc naked bike: GS500, CB500, ER5,...
Zijn standaard boven de 35kW en er moet niet te veel van afgeknepen worden om onder de 25kW te komen. Redelijk goedkoop in aankoop, niet te duur in onderhoud, geen kappen, makkelijk valbars op te zetten.
En zijn inderdaad 2 cilinder in lijn.
Heb naast de GS500 ook op een 1 cilinder 650 Scarver les gehad en dat was een heel pak fijner dan de GS500.
Zijn standaard boven de 35kW en er moet niet te veel van afgeknepen worden om onder de 25kW te komen. Redelijk goedkoop in aankoop, niet te duur in onderhoud, geen kappen, makkelijk valbars op te zetten.
En zijn inderdaad 2 cilinder in lijn.
Heb naast de GS500 ook op een 1 cilinder 650 Scarver les gehad en dat was een heel pak fijner dan de GS500.
...en krijg je van je instructeur op je donder omdat hij langzamer moetRemcoDelft schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:21:
[...]
Mijn ervaring was ook dat de langzame slalom pas beter gaat als je hem wat sneller doet. Dan kan je de motor meer afschuinen, en is de draaicirkel korter.
Ik heb vanochtend goed nieuws gekregen, de mijne vindt me klaar voor AVB, misschien nog lesje of twee om te zorgen dat ik wat minder op moet warmen om het goed te doen, maar alles gaat nu best wel lekker (totdat ik een halfuur achter elkaar langzame oefeningen doe, dan verkrampen m'n handen en gaat alles alle kanten op - maarja, dat is iets waar je op examen geen last van hebt
Oslik blyat! Oslik!
Nog een kleine toevoeging.
Het zijn dan wel een twins in lijn ipv gelijk een V-twin. Dit scheelt qua karakter een hoop.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2010 19:46 ]
I stand correctedmphilipp schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:52:
[...]
Dat weet niemand, maar ze hebben hetzelfde 800cc blok als de F800...raarrrrrr maar waar
Specs F650GS:
Cilinderinhoud 798 ccm
Vermogen 52 kW (71 pk)
Koppel 75 Nm
Specs F800GS
Cilinderinhoud 798 cc
Vermogen 63 kW (85 pk)
Koppel 83 Nm
Van de BMW site...
Wat een rellen ineens 
Tegenwoordig zie je hier in de buurt ook weleens ER-6n als lesmotoren. Die dingen zijn nog best gaaf!
Jammer dat ik nog op de ER-5 les had, mijn instructeur had het er ook over dat er rond deze tijd ER-6n fietsen zouden komen.
Tegenwoordig zie je hier in de buurt ook weleens ER-6n als lesmotoren. Die dingen zijn nog best gaaf!
Jammer dat ik nog op de ER-5 les had, mijn instructeur had het er ook over dat er rond deze tijd ER-6n fietsen zouden komen.
Ik had 3 jaar geleden ook les op ER-6n motoren. Erg mooie dingen inderdaad.
Over die rellen, ik heb wel eens een Ferrari F430 gereden, en ja, daar zou ik m'n motor toch ook wel voor willen inruilen.
Over die rellen, ik heb wel eens een Ferrari F430 gereden, en ja, daar zou ik m'n motor toch ook wel voor willen inruilen.
Ik zag vandaag bij Amerongen een DB9 rijden, vind ik toch altijd mooi om te zien. Maar als ik moest kiezen...martjah schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:39:
* SlinkingAnt heeft ook gelest op de ER-6n, erg fijne fietsjes, heerlijk wendbaar en toch nog redelijk vlot. Sneller weg dan de rest van de Honda's op het oefenterrein 
Vorige week een witte Yamaha XJ6 gespot als lesmotor, die zien er ook erg leuk uit:)
Vorige week een witte Yamaha XJ6 gespot als lesmotor, die zien er ook erg leuk uit:)
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Nemen en dan inruilen voor 12 verschillende nieuwe motorensteveman schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:52:
[...]
Ik zag vandaag bij Amerongen een DB9 rijden, vind ik toch altijd mooi om te zien. Maar als ik moest kiezen...
Gevalletje: Als ik een wens mocht doen zou ik wensen dat ik nog 10 wensen mocht doen
Een DB9 is natuurlijk ook wel erg
Alleen heb ik het geld niet eens om hem hier in Amsterdam te parkeren
Ja, tenzij het 30min verderop is, wat ik een half jaar met m'n Volvo V40 heb gedaan. Dat irriteert gewoon mateloos.
En er is gewoon weinig op de weg dat zo lekker aanvoelt als links-rechts bochtencombinatie op de motor. In de auto krijg je dan dit @ 1:45:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ouvSjvYPg1A&feature=related#t=01m45s]
En er is gewoon weinig op de weg dat zo lekker aanvoelt als links-rechts bochtencombinatie op de motor. In de auto krijg je dan dit @ 1:45:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ouvSjvYPg1A&feature=related#t=01m45s]
[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 29-05-2010 21:27 ]
Nou... je post het alsof het een bewezen feit is, wat dus niet zo is. Dus dan is mijn vraag toch niet zo gek? Wie weet had je er een heel onderzoek over liggen
Ik snap het... zeker als ik lees om wat voor types het dan gaat. Rij zelf een 1000cc v-twin dus was even verbaast, want daarmee is rotondes rijden een vak apart.PilatuS schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:46:
[...]
Nog een kleine toevoeging.
Het zijn dan wel een twins in lijn ipv gelijk een V-twin. Dit scheelt qua karakter een hoop.
Ik heb zelf ook een 1000cc v-twin. Hoe bedoel je dat met rotondes ? Misschien ben ik ergens aan gewend of valt het mij niet op, maar qua rotondes maakt het mij niet uit of ik op mijn oude 600cc 4 in lijn zit of op deze 1000cc v-twin.Loona35 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:20:
Ik snap het... zeker als ik lees om wat voor types het dan gaat. Rij zelf een 1000cc v-twin dus was even verbaast, want daarmee is rotondes rijden een vak apart.
Ik bedoel dat ik kleinere rotondes enzo met gebruik van de koppeling moet nemen. Dat is snel geleerd, maar natuurlijk niet zo easy rijden als met een 4 in lijn. Rij nu een Futura en daar valt het wel mee, maar mijn VTR hiervoor was het veel koppeling gebruiken bij rijden in het dorp.PilatuS schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:50:
[...]
Ik heb zelf ook een 1000cc v-twin. Hoe bedoel je dat met rotondes ? Misschien ben ik ergens aan gewend of valt het mij niet op, maar qua rotondes maakt het mij niet uit of ik op mijn oude 600cc 4 in lijn zit of op deze 1000cc v-twin.
Meestal loopt ie dan gewoon niet fatsoenlijk.
Maar goed, dat is over het algemeen niet waar
Maar goed, dat is over het algemeen niet waar
leeg
huh, ik doe een rotonde gewoon in zn 3 met mn 1100cc twin
De ene twin is de andere ook niet. Die NTV van de rijschool was een onmogelijk bokkig kreng. Vreselijk om langzaam mee te rijden. Mijn broer had toen een Virago 750 en die was heerlijk soepel, ook bij lage toerentallen. Het kán dus wel. En mijn eigenste BMW is natuurlijk de fijnste motor om mee te rijden, langzaam of snel, anytime...
Daar heb ik met mijn motor geen last van. Ik neem rotondes meestal in de eerste versnelling. Dat rijd wel een stukje beter dan in de 2. Verder dan nergens last van en koppeling gebruiken is niet nodig.Loona35 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:16:
[...]
Ik bedoel dat ik kleinere rotondes enzo met gebruik van de koppeling moet nemen. Dat is snel geleerd, maar natuurlijk niet zo easy rijden als met een 4 in lijn. Rij nu een Futura en daar valt het wel mee, maar mijn VTR hiervoor was het veel koppeling gebruiken bij rijden in het dorp.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2010 13:55 ]
Dan heb je dus wel een goede controle van het gas nodig ten opzichte van een 4 cilinder lijkt me. Er zit weinig gap tussen steady in zijn 1 en powerheelie in zijn 1 bij een VTR. Ik neem rotondes trouwens vaak in zijn 3e, op advies van wat kenners. Dat bevalt ook goed. Het is dan een stuk minder gevoelig dan in zijn 1e bij echt lage toeren.PilatuS schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:55:
[...]
Daar heb ik met mijn motor geen last van. Ik neem rotondes meestal in de eerste versnelling. Dat rijd wel een stukje beter dan in de 2. Verder dan nergens last van en koppeling gebruiken is niet nodig.
Je moet dan inderdaad wel oppassen met het gas. Bij de SV1000S trek je ook makkelijk een powerwheelie in de 1. Eerst deed ik de rotondes in de 2, maar dan gaat ie mij iets te snel bokken. De koppeling er bij pakken vind ik dan weer niet fijn, dus dan maar in de 1.Loona35 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:49:
[...]
Dan heb je dus wel een goede controle van het gas nodig ten opzichte van een 4 cilinder lijkt me. Er zit weinig gap tussen steady in zijn 1 en powerheelie in zijn 1 bij een VTR. Ik neem rotondes trouwens vaak in zijn 3e, op advies van wat kenners. Dat bevalt ook goed. Het is dan een stuk minder gevoelig dan in zijn 1e bij echt lage toeren.
2'e versnelling trekt ie em ook nog makkelijk op zn achterwielPilatuS schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:11:
[...]
Je moet dan inderdaad wel oppassen met het gas. Bij de SV1000S trek je ook makkelijk een powerwheelie in de 1. Eerst deed ik de rotondes in de 2, maar dan gaat ie mij iets te snel bokken. De koppeling er bij pakken vind ik dan weer niet fijn, dus dan maar in de 1.
Anyway, rotondes ed rij ik ook veel in de eerste versnelling. Onder de 2k toeren is het niet fijn rijden.
Binnenkort mijn eerste motor aanschaffen. Ik twijfel, vandaar dus de simpele vraag:
Honda Shadow of Suzuki Intruder?
Mijn budget ligt tussen de twee- en vierduizend euro. Ben 25 jaar, 75kg en 1.78 lang mocht het uitmaken.
Honda Shadow of Suzuki Intruder?
Mijn budget ligt tussen de twee- en vierduizend euro. Ben 25 jaar, 75kg en 1.78 lang mocht het uitmaken.
mijn advies luidt: ga uitproberen.
Een simpele vraag, en een nog simpeler antwoord_Erikje_ schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:46:
mijn advies luidt: ga uitproberen.
stond jou fiets gister avond toevallig bij Ledub ?M14 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:10:
[...]
2'e versnelling trekt ie em ook nog makkelijk op zn achterwiel.
Anyway, rotondes ed rij ik ook veel in de eerste versnelling. Onder de 2k toeren is het niet fijn rijden.
Dat is sowieso een goed idee.
Hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen: 'Geen shadow meer voor mij want...' of 'Als je een intruder koopt let dan op ...'.
Anders op Motor-Forum even zoeken naar ervaringen ? Er zijn niet heel veel mensen op GoT met een motor, laat staan een aantal mensen die ervaring hebben met net dat type.HenkEisDS schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:02:
Dat is sowieso een goed idee.Hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen: 'Geen shadow meer voor mij want...' of 'Als je een intruder koopt let dan op ...'.
Jamartjah schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:06:
[...]
stond jou fiets gister avond toevallig bij Ledub ?
Had de keus, of 30min lopen of dit
Btw, heb je zelf meegevolleybalt? Of gaan kijken om veel bier te drinken?
[ Voor 23% gewijzigd door M14 op 30-05-2010 22:41 ]
Ik woon zelf op de dorpsstraat en heb gewoon de auto gepakt 
de lopen/fiets optie bestaat in mijn lijstje ook niet haha.
heb zelf niet gevolleybald omdat ik op zaterdag gewoon werk (student moet de motor zelf betalen
) en op zondag wil ik de ochtend nooit meemaken (A). Ga meestal wel ieder jaar ff kijken en daarna de grote tent in 
f.y.i. ik heb een Giannelli demper gekocht in Duitsland
ben ik eindelijk van dat stofzuigergeluid af.
de lopen/fiets optie bestaat in mijn lijstje ook niet haha.
heb zelf niet gevolleybald omdat ik op zaterdag gewoon werk (student moet de motor zelf betalen
f.y.i. ik heb een Giannelli demper gekocht in Duitsland
Dit topic is gesloten.
![]()