Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 187 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.045 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:15:
5 foutjes, eigenlijk nog teveel maar ik heb het gehaald. Stapje dichterbij de Harley :)
Nu hoor ik weer griezelverhalen dat je voor een nieuwe een jaar moet wachten als je hem wat customized. Dat zou ik jammer vinden. Daar moet ik even achteraan googlen :)
Een harley? Da's dan weer een beetje jammer :/

:+

Waarom komen mijn posts altijd op een nieuwe pagina? Ik heb daar een gave voor ofzo 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door M14 op 20-05-2010 14:03 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Fireblade zal m wel niet worden @ 1m62
Honda CBF600 stond ik ook ontiegelijk schuin mee....met flinke Meindl's en op een 883 Low pas ik perfect. Wat doe je dan? :)

Maar ik begrijp de fascinatie van Japans plastic wel hoor.....wie wil er niet op een opgevoerde grasmaaier zitten? :+ >:)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:05:
Maar ik begrijp de fascinatie van Japans plastic wel hoor.....wie wil er niet op een opgevoerde grasmaaier zitten? :+ >:)
De mensen die eronder komen als ze zo doorgaan :(
;)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• M14

M14

Je hebt die southpark aflevering toch wel gezien hoop ik? :+.

Doe mij maar japans plastic. Het rijd veel comfortabeler, een stuk sneller en gaat niet kapot :D.

Ik kan wel begrijpen dat het met die lengte lastiger is om een geschikte motor te vinden. Maar zijn er echt geen andere opties? Of wil je gewoon graag een harley rijden?

Overigens, het lijkt me wel humor om een 250cc 2takt racer er bij te kopen ofo :9. Is zoiets misschien een optie als je liever toch een racer gaat rijden?

[ Voor 19% gewijzigd door M14 op 20-05-2010 14:39 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er is met die lengte ook wel japans spul te koop. Een ZXR400 of verlaagde R6 moet wel lukken.

Verwijderd

Ik ga toch geen 250cc rijden?!1!eleven

Wat is de lol dan aan een verlaagde R6? Ik krijg weet ik veel hoeveel commentaar van 'kenners' (want dat neem je als niet-kenner maar aan) dat een racer verlagen het karakter van de motor om zeep helpt.

South Park is maar zelden leuk :) Zo heb ik weer genoten van de Guitar Hero aflevering, maar konden 'opeens' GH eigenaren in mijn omgeving dat niet waarderen :) vreemd eigenlijk.
Ik ben verder helemaal niet zo'n wannabe Hells Angel hoor, maar ik vind Choppers zeker wel leuk spul....
En hoevaak ik geen R1's of Ninja's tegenkom waarbij stoer het handje naar de zij gaat :P lastig he....altijd maar voorover hangen :D

ZX400: seat height 790mm.....Ik sta net 72 van de grond gemeten van de hak naar het kruis.....Dat moet dus echt lager he, en dat doe je niet met een hap uit het zadel.

Ik vind Harleys verder leuke motoren, maargoed Ik had eigenlijk gedroomd van een Fireblade in Repsol jasje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 14:51 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Een Buell XB12 Scg is voor kleine mensen ;). Heb je een dikke naked met een harley blok ;).

Leuk speelgoed hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.raptorsandrockets.com/images/Buell/XB12S_and_XB12Scg_003r.jpg

Zelf heb ik de mijne dan weer verhoogd met 9cm zie:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs376.snc3/24079_1420668441051_1362873714_31164163_8019977_n.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door TiMMieJ op 20-05-2010 15:04 ]

• M14

M14

Waarom dan geen 250cc? Zo'n Aprilia RS250 zou ik opzich best willen hebben. Als ik de specs mag geloven heeft zo'n ding rond de 70pk, een top van 225km/h en weegt 140kg :)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:
ZX400: seat height 790mm.....Ik sta net 72 van de grond gemeten van de hak naar het kruis.....Dat moet dus echt lager he, en dat doe je niet met een hap uit het zadel.
Je hoeft niet met je hakken aan de grond te komen, aan 2 kanten de bal van de voet (niet de tenen) is meer dan genoeg. Maar heb je zulke korte benen dan? Mijn vrouw is 1.65, nauwelijks langer, en die kan op heel wat motoren met 2 platte voeten op de grond (gpz500, gs500, sv650, om maar van haar (ex)motoren te noemen).

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als je choppers leuk vind zou ik zeker 1 kopen. Dacht ff behulpzaam te zijn om andere opties voor een racer aan te brengen alleen na 6 motoren te bekijken te hebben, waaronder Aprillia 250RS, ben ik er achter gekomen dat de zithoogte toch nog allemaal rond de 800mm zit. :/ Dus mij lijkt een chopper precies wat je zoekt dan. :)

@ pooh... een GS-500 zit ook al op een zithoogte van 790mm volgens bikerz.com en idd je hoeft natuurlijk niet met beide beentjes aan de grond te komen O-)

[ Voor 19% gewijzigd door TheJason op 20-05-2010 15:11 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

TheJason: Ja, daarom verbaas ik me over die korte benen. Al de motoren van m'n vrouw hebben een hoogte van 790-805 mm, en op allemaal kon ze met vlakke voeten aan de grond. EnzoMatrix is maar 3 cm korter...

Verwijderd

Pooh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:15:
TheJason: Ja, daarom verbaas ik me over die korte benen. Al de motoren van m'n vrouw hebben een hoogte van 790-805 mm, en op allemaal kon ze met vlakke voeten aan de grond. EnzoMatrix is maar 3 cm korter...
Mijn moeder O-) Zei altijd: iedereen is uniek. Ik heb gewoon kleine beentjes. Als je je vrouw van hak tot kruis meet is dat vast geen 72cm.

Ik ga op mijn eerste motor, niet gelijk proberen te balanceren op mijn tenen :) en _ik heb_ op een Honda CBF600 gezeten en _die stond scheef_ en dan bedoel ik....SCHEEF :)

Laatst bij een dealer ook op een Buell gezeten, was dan wel ander type, maar daar had ik hetzelfde als bij proefzitten op een Ninja en R6, dat ging gewoon niet lekker :) misschien eens dit type wat je aangeeft opzoeken, kijken hoe dat gaat.

Tis trouwens niet dat ik Chopper _dus_ Harley wil rijden, Choppers zijn lager, maar een Shadow heb ik ook op gezeten, daar was het zadel zo dik en breed dat het effect hetzelfde was als op de Ninja en R6.
Ik les nu op een 883, en daar zit ik zo dat het allemaal goed past.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 15:34 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09

talin

ES-MA

TiMMieJ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:00:

Zelf heb ik de mijne dan weer verhoogd met 9cm zie:

[afbeelding]
is ie nu niet enorm zenuwachtig op het rechte stuk? vooral bij hogere snelheden?
ik neem aan dat je em die 9 cm verhoogd hebt bij de vering?
hij staat zo op z'n neus lijkt et.

wat wij deden omdat die brommers gemaakt waren voor de kleine oosterlingen was externders voor het zit gedeelte, naar voren geplaatste handelbars en andere schetsplaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.sp125racing.com/H_RS125_sub-frame_ext40mm.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sp125racing.com/22mm%20Extended%20Bar%20Clamps.JPG
M14 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:02:
Waarom dan geen 250cc? Zo'n Aprilia RS250 zou ik opzich best willen hebben. Als ik de specs mag geloven heeft zo'n ding rond de 70pk, een top van 225km/h en weegt 140kg :)
een top van 225 als je een paar uur de tijd hebt, heb wel eens zo'n ding mogen rijden maar de oude Zundapp KS50 origineel is een stuk sneller.
damn wat een sloom ding.
daarna op een KRS1 gezeten die toch heel wat jaartjes ouder was maar zeker meer stage had gelopen bij de plaatselijke brandweer dan zo'n ding.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Exigence
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

martjah schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:59:
ander vraagje tussendoor,

weet iemand een adresje waar ik een geperforeerde buis kan kopen ? Ik had superpole1 gemaild, die vragen 25 euro voor een buisje.

Ik ga namelijk alles uit mijn originele uitlaat halen/slopen en wil er dan een geperforeerde buis in zetten + demperwol.
Vaak is dat geen buis, maar omgevormd geperforeerd plaatwerk wat aan elkaar gelast is. Maar misschien is het ook wel kant en klaar te koop hoor.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 21:00

martjah

Appel

m.a.w. bij een lokale ijzerboer een geperforeerde plaat halen en zelf mooi rond beunen ?

• Exigence

Exigence

dnkroz

martjah schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:34:
m.a.w. bij een lokale ijzerboer een geperforeerde plaat halen en zelf mooi rond beunen ?
Kan, maar ik weet niet of je dat mooi voor elkaar kunt krijgen maar je zou het kunnen proberen.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:15:
5 foutjes, eigenlijk nog teveel maar ik heb het gehaald. Stapje dichterbij de Harley :)
Nu hoor ik weer griezelverhalen dat je voor een nieuwe een jaar moet wachten als je hem wat customized. Dat zou ik jammer vinden. Daar moet ik even achteraan googlen :)
Hoezo dat? heeft dat niet gewoon te maken met het inrijden van de motor? (dus kilometeraantal, en alleen aanpassingen aan het blok (uitlaat en luchtfilter ed.)).
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:
Ik vind Harleys verder leuke motoren, maargoed Ik had eigenlijk gedroomd van een Fireblade in Repsol jasje :)
Doe mij maar een KTM690 in Repsol Jasje.
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_Mvhjidbvdzc/Rw2brt82ebI/AAAAAAAACfc/bTPJSP2d8No/s400/marc%2Bcoma%2B1.jpg

Makerij Hofman

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zow jij hebt dus een American Eagle nodig...

Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/american%20eagle/2009/28623_0_1_2_street%20fighter_Image%20credits%20-%20American%20Eagle.jpg

Er is weinig wat onder de 73cm kom qua zadelhoogte. Je kunt een Jiffy installeren die zichzelf intrekt als je wegrijdt maar dan zit je weer met stoppen en afstappen.

Op de site die op het plaatje staat kun je veel vinden en evt. wat zoeken mbt zadelhoogte.

Je kunt een motor natuurlijk verlagen via de vering maar wat kleinere velgen (ligt aan het type) kan ook wat doen om de boel naar de grond te krijgen. Denk alleen wel dat je daarmee een heel andere motor krijgt dan het orgineel.
komkommer schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:39:

Doe mij maar een KTM690 in Repsol Jasje.
[afbeelding]
:Y

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 20-05-2010 17:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M14 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:02:
Zo'n RS250 is een érg leuk fietsje maar voor het merendeel voor de mensen die motor willen (gaan) rijden niet echt een optie. Tweetakt is niet voor iedereen weggelegd omdat je met een ander soort onderhoud komt te zitten en als je daar zélf niet handig genoeg in bent dan is het een (te) dure liefhebberij als je wat kilometers wil maken met zo'n ding (je bent onder andere regelmaltig zuigers aan het vervangen bij zo'n ding).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TheJason
  • Nu online
Als je hard wil rijden kan dat ook met een harley hoor >:)

[video=425,350] http://www.youtube.com/v/f4Rqfw4-kPs&hl=nl_NL&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash[/video]

[ Voor 5% gewijzigd door TheJason op 20-05-2010 20:34 ]

• TiMMieJ

TiMMieJ

talin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:17:
[...]

is ie nu niet enorm zenuwachtig op het rechte stuk? vooral bij hogere snelheden?
ik neem aan dat je em die 9 cm verhoogd hebt bij de vering?
hij staat zo op z'n neus lijkt et.
Nee hij is enkel op het zadel verhoogt. Kijk maar op de overgang van zadel naar frame daar zit een zilver blokje tussen. Rij eigenschappen zijn niet veranderd enkel houding.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Exigence schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:37:
[...]

Kan, maar ik weet niet of je dat mooi voor elkaar kunt krijgen maar je zou het kunnen proberen.
Of koop gewoon een buis in de juiste maat en boor er gaten in :) gaat prima, zeker als je iets van een kolomboor hebt. Als je het netjes inklemt en niet te hard duwt met de boor op de buis, druk je het niet plat en krijg je een mooi gaatje. Zoiets heb ik een paar weken geleden ook nog gemaakt als een aquariumpomp filter :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07
ROFLASTC schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:40:
Zow jij hebt dus een American Eagle nodig.. Er is weinig wat onder de 73cm kom qua zadelhoogte...
Of een M1800R (zithoogte 70,5cm). Heb er zelf 1, is een heerlijke motor!

Afbeeldingslocatie: http://www.bikenet.nl/Content/BikeForum/fileattachments/intruder-m1800r_K6.jpg

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

De oude Yamaha Virago 535 was ook voor kleine meisjes gemaakt. Tot 1988 had ie een zithoogte van 70cm. Daarna ging het naar 72cm. Misschien is dat wat. Een stuk goeiekoper als een HD, en aangezien het Yapans is, zal het ook wel wat duurzamer zijn. Alleen de uitstraling is natuurlijk van een andere orde. Ik ben geen custom fan, maar als ik een HD zou willen, zou het zo'n dikke moeten zijn. Electra Glide Classic ofzo. Of dit beest, waarop ik in 2000 een tourtje op de Route66 heb gemaakt (3 dagen maar, de hele tocht is mij te duâh):

Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/bazJST

Vette bak, maar al je op het onzalige idee komt om het gas open te trekken (boven de 65mph zeg maar) hòòr je het blok 'neeeeeee!' gillen... ;) Leuk voor de zondagmiddag, maar ik vond mijn toenmalige K1100RS iets prettiger voor de lange tochten. Het trilt mij allemaal te hard en het was me ook te primitief qua techniek.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Imperial_Master schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:06:
[...]

Of een M1800R (zithoogte 70,5cm). Heb er zelf 1, is een heerlijke motor!

[afbeelding]
Nou vind ik als rechtgeäarde "SS" rijder aan de meeste Harleys en look-a-likes niet veel aan, maar zo'n look-a-like van een V-Rod is wel aardig.

Een Night-Rod zou ik eventueel over een aantal jaar nog wel eens kunnen gaan overwegen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De flattracks uit dat filmpje zijn wel :9

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Van mij gerust :).

Zo'n cursus ziet er heel interessant uit, wil ik ook zeker een keer gaan doen maar moet eerst nog wat dingen regelen zoals een koe }:O, laarzen, en tijd. Is het eigelijk mogelijk om je motor te verzekeren als je op het circuit gaat rijden? Is natuurlijk best vervelend als je van de baan gaat. Komt dat overigens vaak voor tijdens zo'n cursus?

Btw, ik ben voor een cursus op circuit Zolder, da's veel dichter bij :+
Beetje late reactie. (ik zat vandaag de hele dag op Zolder te spelen ;)) Motor verzekeren word lastig. Maar bij TRAC word rustig gereden op zo'n 80% van je kunnen (anders ben je meer aan het overleven dan leren ;) ) En we hebben zo'n 1 valpartijtje per 6 dagen ofzo.
KaWaReZ schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:54:
Zolder is een mooi baantje, al zijn er een paar punten waar je niet onderuit wilt gaan (voor zover ik me nog kan herinneren) CPZ is wat dat betreft gevaarlijker :X

@tylen: Die vent had er problemen mee bij fors remmen, dat ie m tegen t stootrubber kreeg, had ook relatief weinig veerweg.
Is goed bedoeld, geen aanval of denigerend bedoeld naar je team enz ;) , maar je geeft aan dat de fiets relatief nieuw voor je is, dus vandaar als je met een klappende voorpartij zit, dat je je misschien mijn postherinnert en daardoor wellicht sneller het (als het zich voordoet) probleem op lost :+
Vind ik ook. CPZ is echt niet veilig.. Zolder daarintegen. Damn wat vermaak ik mij daar toch altijd. Ik vat het ook positief op. Maar de fietsen zijn van BMW zelf. We rijden ze maar voor de fabriek zelf. En BMW geeft de mogelijkheid om cursisten zelf ook een sessie op de motor te laten rijden. Dan ga ik ervan uit dat dat verings probleem niet aanwezig is. ;)
defusion schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:07:
[...]

Voor jou is het inderdaad wel vrij extreem, maar bij mij kwam het ook beter uit om een combi pak te kopen. Bijna iedereen heeft net een andere maat voor de broek/jas.

Of is zo'n 1delig pak bij circuitdagen verplicht ofzo?
1 Delig is niet verplicht. Maar een leren pak wel. En wat je steeds vaker ziet is dat een rugprotector ook verplicht is. Bij wedstrijden is overigens wel een 1 dalig pak verplicht.
M3rcury schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:00:
[...]

afhankelijk van hoe moeilijk pak je hebt vanaf 1200 euro geloof ik.

Je kan eventueel ook naar damen leathers kijken :)
Ik heb ook een maatpak van Damen, en die zit echt als een tweede huidje. Kost alleen wel iets meer dan 1200 ;) Heb daarnaast ook nog een normale damen pak, welke is aangepast. Deze zit ook erg lekker. Maar niet zo lekker als die compleet op maat gemaakte.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:56:

Ik heb ook een maatpak van Damen, en die zit echt als een tweede huidje. Kost alleen wel iets meer dan 1200 ;) Heb daarnaast ook nog een normale damen pak, welke is aangepast. Deze zit ook erg lekker. Maar niet zo lekker als die compleet op maat gemaakte.
Ik zei ook, ze beginnen bij 1200 euro ;)

No signature required.

• M14

M14

Beetje late reactie. (ik zat vandaag de hele dag op Zolder te spelen ;)) Motor verzekeren word lastig. Maar bij TRAC word rustig gereden op zo'n 80% van je kunnen (anders ben je meer aan het overleven dan leren ;) ) En we hebben zo'n 1 valpartijtje per 6 dagen ofzo.
Valt opzich dan wel mee. Voorlopig ga ik er niet aan beginnen, eerst mn motor beter leren kennen :). Maar ik zou sowieso niet op de grens gaan rijden, zou zonde zijn als ie plat gaat.
wimmel_1 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:14:
[...]

Zo'n RS250 is een érg leuk fietsje maar voor het merendeel voor de mensen die motor willen (gaan) rijden niet echt een optie. Tweetakt is niet voor iedereen weggelegd omdat je met een ander soort onderhoud komt te zitten en als je daar zélf niet handig genoeg in bent dan is het een (te) dure liefhebberij als je wat kilometers wil maken met zo'n ding (je bent onder andere regelmaltig zuigers aan het vervangen bij zo'n ding).
Os pap kwam met het idee, idd ook meer om er wat aan te sleutelen en voor de lol op te rijden :). Lijkt me wel leuk, maar het plan word op korte termijn waarschijnlijk niet uitgevoerd.

Had vandaag nog een rondje gereden .... na een kilometer of 50 achterband lek .... godver ... :(. Fiets achter moeten laten, k ga em morgen ophalen ....

[ Voor 23% gewijzigd door M14 op 21-05-2010 00:00 ]

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:34
Voor de budget motor kleding (of voor af en toe bijrijders)!:
Lidl heeft binnenkort weer motorkleding in de aanbieding (ook systeemhelm + JetHelm deze keer)
(Vanaf 27-05-2010)
Heb trouwens vorige keer het Handsfree setje gekocht bij de lidl (Die goedkope van zo'n 6 a 7 euro)
Ding werkt perfect! (tot ongeveer 100 km/h).
Bij 70 / 80 lekker touren en ik kan m'n dinnetje prima verstaan, en zij mij ook! :)

edit, Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_41818_01_b.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door soepah op 21-05-2010 09:54 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Ik weet dat het hier geen V&A is en ook geen marktplaats, maar toch even snel een vraagje.

Heeft er hier soms iemand interesse in een textiele jas en broek? Het gaat over de Richa Asura jas (zwart) en als ik mij niet vergis een Richa Monsoon broek. Beiden in de dames maten. De jas is een large, broek moet ik even checken maar is zeker met korte broekspijpen. Is slechts 2 maal gedragen geweest door mijn nu ex. Ben van plan om naar de GoT-Motormeeting te komen, dus zou het dan eventueel kunnen meebrengen. Laat maar iets weten via DM als er interesse is, ik ga hier het topic niet verder mee vervuilen.

Hmm, dat setje heb ik ook nog ergens liggen, nooit gebruikt. Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door Youk op 21-05-2010 09:58 ]

Volvo Classic Club Belgium

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

soepah schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:53:
Voor de budget motor kleding (of voor af en toe bijrijders)!:
Lidl heeft binnenkort weer motorkleding in de aanbieding (ook systeemhelm + JetHelm deze keer)
(Vanaf 27-05-2010)
Heb trouwens vorige keer het Handsfree setje gekocht bij de lidl (Die goedkope van zo'n 6 a 7 euro)
Ding werkt perfect! (tot ongeveer 100 km/h).
Bij 70 / 80 lekker touren en ik kan m'n dinnetje prima verstaan, en zij mij ook! :)

edit, Deze:
[afbeelding]
Gaaf, wanneer komt dat binnen? Lijkt me superhandig als je lekker op vakantie de binnenweggetjes pakt en toch even wilt babbelen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo'n setje wil ik ook nog wel. Heb je geen last van dat mondstuk in je helm trouwens? Je kunt dan trouwens je oordoppen niet meer in natuurlijk. Ja, eentje. :P

• soepah
Ik kan ze wel met m'n oordoppen gebruiken (Alpine in ear voor motor), echter moet het volume dan wel ietsje harder, Zonder oordoppen voor lekker binnenwegen is 't prima te gebruiken.
Mondstuk heb ik dubbel gevouwen, en voor m'n mond zit verder geen schuim in m'n helm, daar zittie :)
Wel ff priegelen met het opzetten van de helm maar als het zit dan blijft het zitten..
Goedkope oplossing maar werkt prima.

• TiMMieJ

TiMMieJ

1 Delig is niet verplicht. Maar een leren pak wel. En wat je steeds vaker ziet is dat een rugprotector ook verplicht is. Bij wedstrijden is overigens wel een 1 dalig pak verplicht.

Bedankt voor de informatie. Ik ga zeker wel circuitrijden en zal ook standaard met een backprotector rijden (groep 1). Better safe then sorry zeggen ze dan ;). Dus zal voor nu denk ik een combi pak worden welke je aan elkaar kunt ritsen. Ik ga toch niet racen op het circuit en groep 3 haal ik nog lang niet. Eerst maar gewoon rustig op groep 1 rijden en voordat ik naar groep 2 wil gaan koop ik eerst een oud circuitbeestje uit engeland. De Buell is niet gemaakt voor het circuit.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:01
soepah schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:51:
Ik kan ze wel met m'n oordoppen gebruiken (Alpine in ear voor motor), echter moet het volume dan wel ietsje harder, Zonder oordoppen voor lekker binnenwegen is 't prima te gebruiken.
Mondstuk heb ik dubbel gevouwen, en voor m'n mond zit verder geen schuim in m'n helm, daar zittie :)
Wel ff priegelen met het opzetten van de helm maar als het zit dan blijft het zitten..
Goedkope oplossing maar werkt prima.
Is hij draadloos? Dus ook voor bike2bike te gebruiken? Kan wel ff goedkope oplossing zijn tot ik portofoons ga aanschaffen.

@Youk, dacht ik al. Alsnog ff goed om te gebruiken bij mn duo.

Heb wel 2 weken geleden een integraalhelm bij de Aldi gehaald. Prima ding als er even een keertje iemand achterop wilt. Heb hem zelf ook geprobeerd, en voor een duo zou hij wat mij betreft ook zeker volstaan, mits hij natuurlijk goed past. Vaak is gebrek aan maten het probleem bij Aldi/Lidl. Bij mij was de kleinste maat dan ook een M. Nu heb ik normaal een XS, en paste deze M mij prima, maar toch he. Kwa comfort was het een goed ding :D

[ Voor 27% gewijzigd door B-Bandit op 21-05-2010 13:39 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Dat ding is niet draadloos hoor. Is enkel te gebruiken voor communicatie tussen piloot en duo. Je kan er wel nog een externe geluidsbron op aansluiten om af te spelen (mp3 speler of zo).

Volvo Classic Club Belgium

• soepah
Youk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:21:
Dat ding is niet draadloos hoor. Is enkel te gebruiken voor communicatie tussen piloot en duo. Je kan er wel nog een externe geluidsbron op aansluiten om af te spelen (mp3 speler of zo).
Klopt, en er zitten een paar goedkope rotzooiconverters bij voor naar je Telefoon eventueel, maar die passen niet op m'n telefoon en ik weet ook niet of dat werkt.. puur voor Piloot <--> Duo coversaties is 't prima
Die helmen dan op hun website, is dat eventueel wat voor de Duo?
(Lidl helmen dan als in:
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_43200_06_b.jpg
)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb vanmiddag voor de grap eens systeemhelmen gepast (zoals hierboven) maar zelfs de maat 64 XXXL sluit niet omdat mijn kin in de weg zit.... Ik hoop dat er voorlopig nog grote Tour-X helmen beschikbaar blijven want dat zijn de enige die *plop* in 1 keer goed zitten net als de SIDI laarzen in maatje 50....

EnzoMatrix heeft het lastig maar ik kan er ook wat van :F

Maar goed, Thats how it goes: http://www.youtube.com/watch?v=fVIs0D2acgw

ff skippen naar 1:01

And it goes BRAAAAAPP!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
@ROFLASTC: Shuberth ook niet?Ik had ook last van mijn kin namelijk, maar in de C3 heb ik ruimte zat :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Eddos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:44:
@ROFLASTC: Shuberth ook niet?Ik had ook last van mijn kin namelijk, maar in de C3 heb ik ruimte zat :)
geen idee maar binnenkort is mijn helm 6 jaar oud en dan moet je'm (volgens arai) vervangen dus dan zie ik wel wat er allemaal past.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:54:
geen idee maar binnenkort is mijn helm 6 jaar oud en dan moet je'm (volgens arai) vervangen dus dan zie ik wel wat er allemaal past.
Goed dat je dat zo serieus neemt, dat is typisch iets waarbij veel mensen nogal (te) nonchalant kunnen zijn.

• BreadFan
  • Niet online
Youk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:21:
Cool, kan ik m'n duo rickrollen :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

thefuck?! Iemand 16K over? Me love you long time

http://motoren.marktplaat...tory-replica-bj-2008.html

9950km. Originele rally factory motor. Dakar 2009 rally zonder problemen uitgereden.Alle stekkers voor GPS en sentinel aanwezig Zeer exclusief en alleen voor de echte liefhebber, inruil mogelijk. BTW motor,Exclusief BPM. Ook leverbaar met nederlands kenteken

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

16k + bpm. M'n buurman heeft ernaar gekeken als vervanger voor z'n hp2. Wel p0rno dat ding _/-\o_

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:49:
thefuck?! Iemand 16K over? Me love you long time
http://motoren.marktplaat...tory-replica-bj-2008.html
9950km. Originele rally factory motor. Dakar 2009 rally zonder problemen uitgereden.Alle stekkers voor GPS en sentinel aanwezig Zeer exclusief en alleen voor de echte liefhebber, inruil mogelijk. BTW motor,Exclusief BPM. Ook leverbaar met nederlands kenteken
Hmmm! Niet erg duâh... Ik zag er een paar op een Duitse site staan en daar moest je €27k aftikken. Maar die hadden (nog) geen Dakar gereden. Ik ben benieuwd of je nog wat aan zo'n ding moet doen qua revisie oid. Hij heeft natuurlijk wel big time op z'n falie gekregen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer

komkommer

Koffie

Ding staat al heel lang op marktplaats. Moet vast iets met de prijs te onderhandelen zijn :P

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:29:
[...]

Hmmm! Niet erg duâh... Ik zag er een paar op een Duitse site staan en daar moest je €27k aftikken. Maar die hadden (nog) geen Dakar gereden. Ik ben benieuwd of je nog wat aan zo'n ding moet doen qua revisie oid. Hij heeft natuurlijk wel big time op z'n falie gekregen.
sja, 10K kilometer is zo'n beetje grote beurt tijd echter zullen er wel wat lagers gaar zijn net als filters en als je pech hebt is er zand in de cillinders gekomen waardoor de boel opgeschuurd is.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:40:
sja, 10K kilometer is zo'n beetje grote beurt tijd echter zullen er wel wat lagers gaar zijn net als filters en als je pech hebt is er zand in de cillinders gekomen waardoor de boel opgeschuurd is.
Om maar niet te spreken van alles dat flinke klappen te verduren heeft gekregen. Een beetje zelf in het zand crossen is natuurlijk wel wat anders dan Dakar.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:54:
[...]

Om maar niet te spreken van alles dat flinke klappen te verduren heeft gekregen. Een beetje zelf in het zand crossen is natuurlijk wel wat anders dan Dakar.
meh, is imo nog maar de vraag hoeveel pijn het ding te verduren heeft gehad, Het plastic ziet er nog keurig uit en als er wat gefixed zou zijn zou datwel zijn opgevallen, vooral gezien de belichting van de fotos waren butsen meteen te zien. Als je dit kan kopen dan moet je vooral de geschiedenis te pakken krijgen en de vorige eigenaar om een beeld te krijgen van hoe er mee om is gegaan. Als er veel gefixed moet worden kun je wel meer kwijt zijn, uiteindelijk. Dan dat zo'n ding nieuw kost.

* ROFLASTC droomt lekker verder want het zal wel een crf worden die er -ooit- bijkomt.15K voor een nieuwe ipv 16k voor een gebruikte, ik weet het wel

Edit: de Aprillia komt ook nog wel beschikbaar

Afbeeldingslocatie: http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/gallery/2010-aprilia-rxv-4-5-dakar-rally-bike/aprilia-rxv-dakar-rally-1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 21-05-2010 18:04 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbieurope/contents/media/hjc-fg-15-vol-lez-zgg.jpg
ff ranzig crossposten, maar
* Francis heeft een nieuwe helm :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie witte hlem zeg. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Francis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:26:
[afbeelding]
[me=34642]heeft een nieuwe helm :)[/mhttp://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/1249283e]
Mooie pletterpet :) Moet niet vies worden natuurlijk.

Edit: Aangezien ik toch in de stemming ben :P

Afbeeldingslocatie: http://anniedakar.files.wordpress.com/2010/01/bike-in-tomb2_280.jpg

Het verhaaltje: http://anniedakar.wordpre...tage-8-drama-in-the-tomb/

Dan maar geen kinderen ofzo. Ik wil sparen om mee te doen dammit!

Afbeeldingslocatie: http://anniedakar.files.wordpress.com/2010/01/roadbook-tomb_430.jpg?w=430&h=360

Ze heeft nu wel geleerd dat je echt het pijltje moet volgen

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 21-05-2010 20:32 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
(jarig!)
Net gemerkt dat een Honda VTR vrij goedkoop te krijgen is 2dehands. Is die motor wat lekker?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DieterVDW schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:32:
Net gemerkt dat een Honda VTR vrij goedkoop te krijgen is 2dehands. Is die motor wat lekker?
Welk jaar? < Firestorm? SP1? SP2 ?

And it goes BRAAAAAPP!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
(jarig!)
Firestorm. De SP's zijn meteen een stuk duurder. Dan ga ik liever voor de SV1000.
Mijn droommotor is zo'n beetje een SV1000N, en die Honda lijkt ook wel erg leuk.
Beschouw mezelf wel niet echt als racer, dus misschien is die motor wat te sportief, vooral qua zithouding.
Die Firestorms zijn echt wel goedkoop eigenlijk.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

waarschijnlijk omdat ze fokking lelijk >:) zijn en er best veel aanbod is tov de vraag. kopersmarkt drijft de prijs omlaag....

• PilatuS
  • Niet online
_Erikje_ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:16:
waarschijnlijk omdat ze fokking lelijk >:) zijn en er best veel aanbod is tov de vraag. kopersmarkt drijft de prijs omlaag....
Deze ?

Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/honda/2002/19771_0_1_2_vtr%201000%20f%20firestorm%20-%20super%20hawk_Image%20by%20Honda.%20Published%20with%20permission..jpg

Niet de mooiste fiets ooit gemaakt, maar lelijk ?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hoelaat start maandag de got club in Leeuwarden? met de Elfstedentocht. namelijk net nog even een kaart weten te regelen die ik morgenochtend kan ophalen. dan rij ik vanaf hoorn naar leeuwarden. om daarna met me gs500 te starten+ zumo 660

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DieterVDW schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:32:
Zuipen kunnen die wel :) Maar die dingen rijden wel lekker. Nadeel is de spanningsregelaar meen ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2010 22:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
[afbeelding]
Mooie helm, maar ik vraag me af, wat is nu eigenlijk de functie van zon neus ding?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
HammerT schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:26:
[...]

Mooie helm, maar ik vraag me af, wat is nu eigenlijk de functie van zon neus ding?
Anti-beslaan, als je geen pinlock hebt of als pinlock niet genoeg is?

Ook ziet het er vet uit :P

Verwijderd

Misschien dat mensen dat hier wel weten. Ik heb me altijd al afgevraagd wat de functie is van de punt aan de voorkant van een crosshelm. Van de meeste vormen kan ik me de functie na wat beraadslaging wel achterhalen, maar hierbij is het me nog nooit gelukt. Toch hebben al die crosshelmen dezelfde vorm, dus blijkbaar is het nuttig.

Afbeeldingslocatie: http://www.bikex.co.uk/acatalog/MX419green_black.jpg

versus

Afbeeldingslocatie: http://www.zdistrict.com/wp-content/uploads/2006/07/hjc-ac-12-carbon-helmet.gif

• PilatuS
  • Niet online
HammerT schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:26:
[...]

Zorgt ervoor dat de lucht die je uitademt niet bij het vizier komt en dat daarom het vizier niet beslaat. En het ziet er idd vet uit :P

Zo'n ding heeft eigenlijk alleen nut bij wat lagere temperaturen. Met het weer dat het nu is zal je vizier niet snel beslaan.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:39:
Misschien dat mensen dat hier wel weten. Ik heb me altijd al afgevraagd wat de functie is van de punt aan de voorkant van een crosshelm. Van de meeste vormen kan ik me de functie na wat beraadslaging wel achterhalen, maar hierbij is het me nog nooit gelukt. Toch hebben al die crosshelmen dezelfde vorm, dus blijkbaar is het nuttig.

[afbeelding]

versus

[afbeelding]
Ik denk dat zo'n vorm beter is als je met je hoofd tegen het stuur komt bij een sprong oid. Iets wat bij crossen veel sneller zal gebeuren dan met normaal motorrijden.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 21-05-2010 22:44 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:39:
beraadslaging wel achterhalen, maar hierbij is het me nog nooit gelukt. Toch hebben al die crosshelmen dezelfde vorm, dus blijkbaar is het nuttig.
Probeer tussen je normale helm is een crossbril te krijgen, dan weet je genoeg ;)
Tevens is een punt even sterker denk ik als je ergens op botst, getroomlijnd hoeft het toch niet.

Verwijderd

Meh, ik heb een integraalhelm gebruikt om de grond vol een kopstoot te geven, dat werkt op zich prima zoals het bedoeld is. Daar heb je toch niet zo'n aparte vorm voor nodig?

Met een open vizier kan je er ook wel een bril onder krijgen.

Die vorm is zo alom aanwezig, daar moet toch een sterke reden achter zitten. Ik heb al veel speculaties van veel mensen gehoord, sommige logischer dan andere, maar ik wil het nu wel eens van iemand die het weet horen :p

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 22:49 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Krijg m'n crossbril echt niet tussen m'n weg integraalhelm dat kan ik echt vergeten. Tevens ventileert een crosshelm ook 10x beter.

• Exigence

Exigence

dnkroz

[afbeelding]
Ha, mooie helm _/-\o_ Uiteraard omdat ik hem zelf ook heb :+ Zeer degelijk en mooi, alleen door het matte en vooral het witte blijft wordt hij nooit echt helemaal super schoon meer.

• komkommer

komkommer

Koffie

charrel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:55:
Tevens ventileert een crosshelm ook 10x beter.
Volgens mij is dat de reden.

Makerij Hofman

Verwijderd

Waarom heb je die ventilatie nodig dan? Omdat crossmotoren vaak in warme klimaten gereden worden?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:33:
[...]

Waarom heb je die ventilatie nodig dan? Omdat crossmotoren vaak in warme klimaten gereden worden?
In de blub of offroad is het veel vochtiger en hijg/zweet je meer omdat je tussen de 125 en 200+ kg overeind wil houden. Ook is het makkelijk praten en dingen binnenin bevestigen.

(tevens past mijn hoofd erin dus heel goed ontwerp)

Edit: de klep is ook goed in geval van laagstaande zon. Ik zet de klep er gewoon voor zoals je in de auto ook zo'n klep ervoor draait.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 21-05-2010 23:47 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:33:
[...]

Heheheh, 1 keer op de crossbaan en je snapt 't direct ;). Je bent aan het sporten, dus je ademt net als een sporter verschrikkelijk veel in en uit. Daarbij ga je ook nog zweten als een otter. Je wil al dat vocht en hitte zo snel mogelijk uit je helm weg hebben

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chevy454 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:25:
[...]

Zuipen kunnen die wel :) Maar die dingen rijden wel lekker. Nadeel is de spanningsregelaar meen ik.
Da's een Honda issue..... die presteren het telkens weer om een SR te plaatsen op plaatsen waar géén rij-wind voorhande is óf dat ding NIET te voorzien van koelribben.

Aftermarket SR's zijn goedkoper én beter.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:48:
Da's een Honda issue..... die presteren het telkens weer om een SR te plaatsen op plaatsen waar géén rij-wind voorhande is óf dat ding NIET te voorzien van koelribben.

Aftermarket SR's zijn goedkoper én beter.
Dat weet ik, of de naks maar dat is een ouder issue.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

komkommer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:47:
Heheheh, 1 keer op de crossbaan en je snapt 't direct ;). Je bent aan het sporten, dus je ademt net als een sporter verschrikkelijk veel in en uit. Daarbij ga je ook nog zweten als een otter. Je wil al dat vocht en hitte zo snel mogelijk uit je helm weg hebben
Dat klinkt tenminste logisch. Al die vage verhalen over veiliger met vallen :p

Nu nog uitzoeken waar dat raampje in bepaalde treinen voor is en die wangen aan schepen voor zijn en de drie grote mysteriën zijn opgelost :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:57:
[...]
meh, is imo nog maar de vraag hoeveel pijn het ding te verduren heeft gehad, Het plastic ziet er nog keurig uit en als er wat gefixed zou zijn zou datwel zijn opgevallen, vooral gezien de belichting van de fotos waren butsen meteen te zien.
Ze zijn ook nieuw te koop:
Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/aVGc4B
Mag je €27.700 voor aftikken. Ziet er wel heel stoer uit. Maar volgens mij zijn deze bakken echt alleen maar voor hard-core werk geschikt. Sowieso qua prijs, maar hij is ook helemaal gebouwd voor het rallywerk. Via het GS forum was ook een hele tijd een hele speciale GS te koop met een frame van Nico Bakker en zomaar een USD vork. Een HP2 avant la lettre zeg maar. Zag er heel stoer uit, maar dat ding heeft iets van een jaar te koop gestaan (+/- €8000). Misschien dan men bang is voor schade omdat ie ook de sahara in is geweest. Maar kan het ook zijn dat zo'n ding teveel voor dat werk aangepast zodat je 'm niet normaal kan berijden? Of kan dat niet?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:52:
[...]
Misschien dan men bang is voor schade omdat ie ook de sahara in is geweest. Maar kan het ook zijn dat zo'n ding teveel voor dat werk aangepast zodat je 'm niet normaal kan berijden? Of kan dat niet?
Hoop mensen willen voor een dubbeltje op de 1e rij zitten denk ik. Zo'n Rallye kan ook prima de weg op want de vering die erop zit kan stug genoeg en je kunt 'm bestellen met elke band soort die je maar wilt.

Het is alleen niet op deze manier voor lange reizen gemaakt maar meer voor de sport. Een soort circuitfiets zeg maar. Ik denk wel dat als je de zijtanks weghaalt en er een kofferrek aanhangt dat je prima een LC4 adventure hebt en op vakantie kan.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

Wat bedoel je met normaal berijden?

En er zijn gewoon maar weinig mensen in Nederland die op een dergelijk hoog niveau rijden dat ze zo'n machine kunnen verantwoorden. Ik denk ook niet dat iemand die R1100RR koopt om elke dag mee naar zijn werk te rijden.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:09:
[...]

Hoop mensen willen voor een dubbeltje op de 1e rij zitten denk ik. Zo'n Rallye kan ook prima de weg op want de vering die erop zit kan stug genoeg en je kunt 'm bestellen met elke band soort die je maar wilt.

Het is alleen niet op deze manier voor lange reizen gemaakt maar meer voor de sport. Een soort circuitfiets zeg maar. Ik denk wel dat als je de zijtanks weghaalt en er een kofferrek aanhangt dat je prima een LC4 adventure hebt en op vakantie kan.
Ja, maar dan koop je toch voor een fractie van het bedrag gewoon een normale LC4 adventure?

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:13:
[...]

Ja, maar dan koop je toch voor een fractie van het bedrag gewoon een normale LC4 adventure?
Euh , tuurlijk maar wat ik wil zeggen is dat er weinig voor nodig is om zo'n factory voor een ander doel in te zetten en dan"normaal"te rijden.

And it goes BRAAAAAPP!

• TheJason
  • Nu online
DECOY88 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:44:
hoelaat start maandag de got club in Leeuwarden? met de Elfstedentocht. namelijk net nog even een kaart weten te regelen die ik morgenochtend kan ophalen. dan rij ik vanaf hoorn naar leeuwarden. om daarna met me gs500 te starten+ zumo 660
Ik start geloof ik tussen half 8 en 8 uur. Zonet ff geprobeerd te zoeken naar de andere got rijder die meedoet maar dat lukt niet meer zo best op dit tijdstip O-) Staat ergens in de afgelopen 10 pagina's iig ;) Hoe laat start jij dan?

• Exigence

Exigence

dnkroz

TheJason schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:39:
[...]

Ik start geloof ik tussen half 8 en 8 uur. Zonet ff geprobeerd te zoeken naar de andere got rijder die meedoet maar dat lukt niet meer zo best op dit tijdstip O-) Staat ergens in de afgelopen 10 pagina's iig ;) Hoe laat start jij dan?
Was ik dat? Ik start maandag tussen 8 en half 9. En mij kennende zal dat eerder half 9 dan 8 zijn :P Eerste stuk even blazen en dan rustig aan :)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Een enduro blok is inderdaad gewoon "vriendelijk" net zoals de meeste crossblokken. Dus daar kan je prima gewoon mee op de weg kachelen. Zolang je geen 500cc 2 takt hebt >:)
De hele bedoeling is dat je probeert tractie te houden om vooruit te komen, heb je niks aan als het oncontroleerbaar vermogen is.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zal rond een uur of 8 worden denk ik.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:12:
Wat bedoel je met normaal berijden?
Ik bedoel dat zo'n machine specialistisch is geworden door de aanpassingen zodat even een rondje rond de kerk niet echt leuk is op zo'n ding. Ik heb er ook geen idee van, en op een motor is het al gauw goed natuurlijk. Maar bv in een WRC rally auto boodchappen gaan doen is erg onpraktisch om maar wat te noemen.
En er zijn gewoon maar weinig mensen in Nederland die op een dergelijk hoog niveau rijden dat ze zo'n machine kunnen verantwoorden. Ik denk ook niet dat iemand die R1100RR koopt om elke dag mee naar zijn werk te rijden.
Helemaal als je 'm nieuw moet kopen. Voor 95% van de offroadrijders is het een hobby voor de zondagmiddag zeg maar. Hoe de verdeling is weet ik niet, maar een aantal hebben zo'n motor voor 'erbij' en een aantal heeft alleen die machine. Een echte rallybak van €30.000 is natuurlijk alleen voor de mensen die ook echt Dakar oid gaan rijden. En dat zijn maar een handvol mensen in Nederland. Het kan ook gewoon op een XT van een paar honderd euro... :+ Eigenlijk zijn het gewoon watjes die Dakar deelnemers...dure machines en hele teams om hen heen. De échte helden doen het op een afgetrapte machine van 20 jaar oud. 8)

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:08:
[...]

Dat klinkt tenminste logisch. Al die vage verhalen over veiliger met vallen :p

Nu nog uitzoeken waar dat raampje in bepaalde treinen voor is en die wangen aan schepen voor zijn en de drie grote mysteriën zijn opgelost :)
:+

Wangen aan schepen?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Bah! Vandaag de dynamo die ik ergens op de kop getikt had erop gezet. Aangezien ik van nature een enorm getalenteerd monteur ben (:+) ging dit zonder problemen O-)

Voor de accu was het helaas al wel te laat. Deze was al naar de accuhemel vertrokken dankzij de vorige dynamo. De motor vervolgens gestart m.b.v. de auto. Toen ik vervolgens echter spanningen ging meten bleek dat de spanning omhoog ging zodra de motor toeren begon te maken. Is dit nou gezond of kan ik deze dynamo ook afschrijven? ;(

Heeft geen signature.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:37
Ligt eraan :) dat hij iets meer spanning geeft kan wel, als het maar onder de 14 volt blijft geloof ik.

En volgende week van mij! :)

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/pics/motor/IMAG0024.t.jpg

Yamaha XV750 uit 1984 met 41k op de teller. Vanochtend de voorrem gefixed hopelijk (staat iig weer druk op het systeem en hij remt, benieuwd of hij ook druk behoudt na een paar dagen :P ) en binnenkort de accu even opladen :)

Zodra ik mijn A binnenheb (hoop juli, maarja) kan ik hierop rijden 8)

Overigens net een akkoord via marktplaats voor een nieuwe rempomp. De huidige, daarvan is het afdekplaatje beschadigd waardoor alsnog de remvloeistof half eruit kan vallen en 1 schroef is afgebroken door de roest. Lekker sleutelen *O*

[ Voor 77% gewijzigd door Beerkeeper op 22-05-2010 18:21 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb vandaag mijn 15de stempeltje gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15d6l4i.jpg
Even in stilte langs de weg gevierd (gebakje op de tank) en weer verder gereden... ;)

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:42:
Eigenlijk zijn het gewoon watjes die Dakar deelnemers...dure machines en hele teams om hen heen. De échte helden doen het op een afgetrapte machine van 20 jaar oud. 8)
Je hebt ook jongens (en meisjes) die het zonder support doen. Overdag keihard aan de bak, 's avonds je eigen brommert weer aan elkaar sleutelen. Daar heb ik wel wat meer respect voor dan al die lui met supportteams.

Achterlijk zijn ze wel :p
Ja O-)

Dat is uiteraard niet de goede term, maar van die uitlopers aan de zijkanten van de brug.

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 10:36
dommerick schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:17:
Bah! Vandaag de dynamo die ik ergens op de kop getikt had erop gezet. Aangezien ik van nature een enorm getalenteerd monteur ben (:+) ging dit zonder problemen O-)

Voor de accu was het helaas al wel te laat. Deze was al naar de accuhemel vertrokken dankzij de vorige dynamo. De motor vervolgens gestart m.b.v. de auto. Toen ik vervolgens echter spanningen ging meten bleek dat de spanning omhoog ging zodra de motor toeren begon te maken. Is dit nou gezond of kan ik deze dynamo ook afschrijven? ;(
wat voor motor is het? de spanning mag wel wat op lopen als je gas geeft, maar moet zeg maar vanaf 3k rpm afvlakken naar +/- max 14,5v

veel motoren hebben naast de dynamo ook een spanningsregelaar, dit is vaak de boosdoener bij hove voltages of geen laadspanning, dynamo's gaan over het algemeen niet zo snel kaduuk bij motoren

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:42:
[...]
Je hebt ook jongens (en meisjes) die het zonder support doen. Overdag keihard aan de bak, 's avonds je eigen brommert weer aan elkaar sleutelen. Daar heb ik wel wat meer respect voor dan al die lui met supportteams.
Ik heb voor iedere deelnemer respect. Zelfs voor die beroeps-zeurpiet van een Charlie Boorman (toch geen familie van ...?) Het is gewoon superzwaar. De topjongens hebben het iets makkelijker omdat zij zich alleen maar op het rijden hoeven te concentreren. Ze hebben topspul, topmonteurs en topfaciliteiten. Als ze binnenkomen hoeven ze alleen maar de boel te parkeren (soms wordt ie zelfs van ze overgepakt bij binnenkomst) en kunnen ze gaan douchen, eten en rusten. Neemt niet weg dat ze de etappe soms wel 4 uur sneller doen dan de 'amateurs' die alles zelf moeten doen. Maar die rijden dan ook voorzichtig omdat ze het zelf moeten fixen. Maar het blijft anyway een prestatie.

In feite hetzelfde als het 'gezeur' rondom Long Way Round/Down. Het rijden wordt er niet makkelijker op als er support binnen handbereik is. Dat moeten ze nog altijd zelf doen. Natuurlijk is het een fijner gevoel dat er in geval van nood een vangnet is. Maar ook met een reddingslijn is bergbeklimmen eng...
Achterlijk zijn ze wel :p
Dát zeer zeker. Maar op een prettige manier. Als ik ook maar een beetje het idee had dat ik het zou kunnen volbrengen, ging ik me ervoor inzetten om het een keer te doen. Maar goed...eerst maar eens kijken of ik Dakar kan halen zonder wedstrijdelement en dan een keer heeeel misschien een amateur raid meedoen ofzo. Maar dan moet mijn airbag eerst gedemonteerd worden en de conditie omhoog :+

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Was dit met of zonder accu? Je spanningsregelaar heeft een accu nodig (en het liefst ook een verbruiker zoals je koplamp) om eea goed af te regelen.

Wise enough to play the fool

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
mphilipp schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:38:
Ik heb vandaag mijn 15de stempeltje gekregen:
[afbeelding]
Even in stilte langs de weg gevierd (gebakje op de tank) en weer verder gereden... ;)
lol allemaal zelf gereden?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

Ligt er aan waar je meet, als je op de dynamo meet is het normaal dat de spanning stijgt met het toerental. Welke spanning je hoort te meten bij welke toerental staat in je werkplaatshandboek. Omdat je accu deze hoge spanningen niet zo leuk vind heeft vrijwel elke motor een spanningsregelaar, die maakt van alle spanning die hij binnenkrijgt ongeveer 14 volt. Als je dus na de spanningsregelaar meet (op de accupolen bijv) hoort de spanning min of meer constant te blijven met het toerental. (Ik zeg min of meer, de spanning kan best een beetje fluctueren met toerental, maar dat is niet meer dan 1 á 2 volt).

Edit:
Oh en voor zover ik weet is het niet heel handig om een motor lang te laten draaien aan een autoaccu, dit omdat je spanningsregelaar gaat proberen die autoaccu te laden en dat gaat gepaard met veel grotere stromen dan je kleine motoraccu-tje...

[ Voor 9% gewijzigd door DRAFTER86 op 23-05-2010 12:29 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Loona35 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:48:
[...]
lol allemaal zelf gereden?
Nope! Het grootste gedeelte heb ik door de politie laten doen. Het is een ex-pliesiemotor. Ik heb 'm gekocht met 135k erop. Maar evengoed vond ik het een leuk moment.

Ik heb eigenlijk wel zin om een stukkie te gaan tuffen, maar ik ben bang dat heel Nederland nu aan het recreëren is en het gruwelijk druk is op de mooie wegen... ;(

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Vanochtend ff een stukje gereden, valt mn motor zomaar ineens uit op de A9. Uit laten rollen tot een afslag, en daar maar in de berm geparkeerd. ANWB gebeld dat mn motor het niet deed. Komt er eerst een ANWB man langs met een sleepauto, die mij toevallig zag staan. Een paar minuten later komt zn collega erbij, die dus naar mij was gestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/motor_anwb.JPG

Accu bleek helemaal leeg te zijn, waarschijnlijk weer een falende spanningsregelaar. Hij hangt de accu even aan zijn acculader zodat de motor weer start, en schroef de boel weer in elkaar. Ik tuf lekker door naar Amersfoort, geen probleem. Op de terugweg, weer op de A9, valt ineens mn toerenteller weg, en daarna mn kilometer teller. Dat zijn de voortekenen dat de accu leegraakt. Dus mn lampen uitgedaan, tellers komen weer tot leven, en ik rij verder. Tot ik ongeveer 2km van mn huis kom, en ik moet stoppen voor een stoplicht. De motor kapt er helemaal mee, ik duw de motor het fietspad op en wacht tot de SR is afgekoeld. Na 15 minuten probeer ik de motor weer te starten, maar hij doet dit:

Dus motor in zn 2, aanloopje nemen, op de motor springen, koppeling op laten komen en startknop indrukken. Na 6x lukt het. Kreeg het aardig warm in mn zwarte pak in de zon terwijl het 25*c was... snel naar huis gereden, motor in de stalling gegooid. IK ga er nu echt niet meer op rijden tot die kut SR vervangen is :( waarom faalt honda zo hard met die dingen, mijn motor is helaas niet de enige met dit probleem :/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Widow: Als je een andere SR aan moet schaffen kijk dan even naar een goede aftermarket oplossing mét voldoende koelribben. Ik weet niet waar je ergens woont, maar Huybers in Schijndel levert ze tegen een redelijke prijs en die dingen zijn beter + goedkoper dan de orginele Honda SR's

Misschien omdat Yamaha van oorsprong wat meer met electronica te maken heeft lossen ze dat tóch netter op (óke .... accoustisch van oorsprong, maar de electronische varianten waren ze snél mee).

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/jj36nm.jpg

Aangezien Honda nog steeds vind dat dat spul op een plaats in de "kont" van een fiets moet zitten: Plaatje alluminium + koelpasta voor de PC tussen de SR & het subframe schelen óók een hoop :)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:37
Widow schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:58:
Vanochtend ff een stukje gereden, valt mn motor zomaar ineens uit op de A9. Uit laten rollen tot een afslag, en daar maar in de berm geparkeerd. ANWB gebeld dat mn motor het niet deed. Komt er eerst een ANWB man langs met een sleepauto, die mij toevallig zag staan. Een paar minuten later komt zn collega erbij, die dus naar mij was gestuurd.

[afbeelding]

...
Na 15 minuten probeer ik de motor weer te starten, maar hij doet dit:

[video]
...
Is je accu niet gewoon leeg? Als je het probeert te starten trekt hij alle stroom weg en valt je display uit. Niks raars aan :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:17:
@ Widow: Als je een andere SR aan moet schaffen kijk dan even naar een goede aftermarket oplossing mét voldoende koelribben. Ik weet niet waar je ergens woont, maar Huybers in Schijndel levert ze tegen een redelijke prijs en die dingen zijn beter + goedkoper dan de orginele Honda SR's

Misschien omdat Yamaha van oorsprong wat meer met electronica te maken heeft lossen ze dat tóch netter op (óke .... accoustisch van oorsprong, maar de electronische varianten waren ze snél mee).

[afbeelding]

Aangezien Honda nog steeds vind dat dat spul op een plaats in de "kont" van een fiets moet zitten: Plaatje alluminium + koelpasta voor de PC tussen de SR & het subframe schelen óók een hoop :)
Eerste model van mijn motor heeft ook een SR zonder koelribben. Die gaan dus ook stuk. Op een later model hebben ze dat gefixed.

Edit: En dat is een yamaha dus :P

Makerij Hofman

Pagina: 1 ... 187 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.