Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.059 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag een ritje gehad met wat gasten van MF. Was een rit van het SV1000 topic. Eerst een eind gereden en toen nog pannenkoeken gegeten. Het was een prima dagje zo.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24dov2s.jpg

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
lekdijk? :D

• PilatuS
  • Niet online
Nope. Dit is langs de rijn bij Driel.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:59
Exigence schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:31:
[...]

Leuk! Wat is je starttijd en met wat voor motor rijd je? :)
Starttijd weet ik nog niet, een vriend heeft kaarten gekocht :+ Ik rij op een oude zwarte GSX-600f uit 1990
_/-\o_ . Jij dan?
PilatuS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:05:
Vandaag een ritje gehad met wat gasten van MF. Was een rit van het SV1000 topic. Eerst een eind gereden en toen nog pannenkoeken gegeten. Het was een prima dagje zo.

[afbeelding]
Iemand heeft zijn motor verkeerd om geparkeerd ;)

[ Voor 39% gewijzigd door TheJason op 16-05-2010 20:08 ]

• PilatuS
  • Niet online
TheJason schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:07:
Iemand heeft zijn motor verkeerd om geparkeerd ;)
Dat is idd een beetje jammer.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44

Exigence

dnkroz

TheJason schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:07:
[...]

Starttijd weet ik nog niet, een vriend heeft kaarten gekocht :+ Ik rij op een oude zwarte GSX-600f uit 1990
_/-\o_ . Jij dan?
Ik start tussen 0800 en 0830 op een zwart/rode Ducati Monster 696. Herkenbaar aan m'n witte pak en helm :)

Edit:
Dit pak
Afbeeldingslocatie: http://www.pistonspy.com/gallery2new/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=343576&g2_serialNumber=7

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 16-05-2010 22:20 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54

martjah

Appel

vandaaag was een mooi temperatuurtje om te rijden :)
een groot deel vaan de maas mijnroute gereden en daarna de mergellandroute nog erachteraan. het was opvallend rustig op de mergellandroute :D
ik rij sinds gisteren op een knal oranje Z750 rond en ik had dus zin om te rijden op mijn nieuwe speeltje. Mijn vader rijdt op een knal oranje ZR7 en die moet nog even stalen bilspieren kweken aangezien die over 2 weken naar italië gaat, op motorvakantie.

van 9:30 tot 16:30 weggeweest en vervolgens nog ff van budel uit naar venlo op en neer gereden =)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:19:
[...]

Ik start tussen 0800 en 0830 op een zwart/rode Ducati Monster 696. Herkenbaar aan m'n witte pak en helm :)

Edit:
Dit pak
[afbeelding]
wtf is er met dat blok gebeurt? Hij zit helemaal onder het zand/corrosie?

No signature required.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gisteren een ritje van 100 km gemaakt, met oa. deze lus er in: klik. Erg leuk rondje. Het stuk van Amerongen naar Doorn is nog voor verbetering vatbaar, maar ik zag al dat je ook bij Leersum linksaf kunt en dan door de binnenweggetjes verder richting Houten.

Gelukkig niet gepakt door de lasercontrole op de sluis bij Wijk bij Duurstede :P

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

BreadFan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:57:
Gisteren een ritje van 100 km gemaakt, met oa. deze lus er in: klik. Erg leuk rondje. Het stuk van Amerongen naar Doorn is nog voor verbetering vatbaar, maar ik zag al dat je ook bij Leersum linksaf kunt en dan door de binnenweggetjes verder richting Houten.

Gelukkig niet gepakt door de lasercontrole op de sluis bij Wijk bij Duurstede :P
De binnenweggetjes bij Leersum zijn niet zo boeiend, alleen maar lange rechte wegen. Wel weinig verkeer.

Makerij Hofman

• BreadFan
  • Niet online
Het stukje van Doorn binnendoor tot de oversteek van de N229 was wegtechnisch gezien ook niet zo boeiend (smal!), maar het was wel grappig om praktisch door het bos te rijden. Ook stonden er leuke kasteeltjes enzo. Absoluut geen stuk om te scheuren, maar al rustig rondtuffend was dat best een leuk stukje.

• Exigence

Exigence

dnkroz

M3rcury schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:55:
[...]

wtf is er met dat blok gebeurt? Hij zit helemaal onder het zand/corrosie?
Schuivert in de modder, dus dat is allemaal zand/modder. De rest (pak en kuipwerk van de motor) was al weer redelijk (zeker op deze afstand gezien) schoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 17-05-2010 15:40 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik wist het wel, maar toch fijn dat de journalisten het bevestigen:
De Versys is de beste straat motor :)

Ik vraag me af of het wel zo legaal is om deze scans te posten, en verder zijn ze nogal hugeass en dus niet tof om met z'n allen in 1 reply te posten

[ Voor 90% gewijzigd door moto-moi op 17-05-2010 22:55 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52
Jeetje man, kan je geen thumbnails of linkjes maken? Zelf chrome loopt traag :/ .

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:33:

[mbr]Ik vraag me af of het wel zo legaal is om deze scans te posten, en verder zijn ze nogal hugeass en dus niet tof om met z'n allen in 1 reply te posten[/mbr]
Sorry, hier laden ze vrij rap dus had niet door dat ze zo groot waren...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat schuift dat nou? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Mooi is 'ie in ieder geval niet :9

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:44:
[...]

voor die prijs kijk ik wel de andere kant op. 6300 eurootjes voor een nieuwe motor (0km op de klok).
http://www.motoroccasion.nl/motoren/kawasaki/versys-abs/958177.html

Verwijderd

2009 model vind ik er al veel en veel beter uitzien. Nog steeds geen uitzonderlijk knappe fiets, maargoed.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:44:
[...]

daarom past hij ook bij mij :p :+

De looks waren ook niet zijn sterkste punt dat zeiden ze ook al.. hoewel ik het zelf niet een erg lelijke motor vind..
Maar ja ik vind de fiat multipla ook mooi van lelijkheid, dus dat zegt niet veel..
Dat dacht ik ook al, maar die journalist heeft een poos een versys v1 als lease motor gehad en was daar ook al enorm enthousiast over... dus of kawasaki schuift hem al 4 jaar wat geld toe of hij meent het echt en heeft zijn maatjes overgehaald..
De vergelijkings tests die ze verzonnen hebben zijn ook wel een beetje gezocht maar dat geven ze ook zelf toe op de laatste pagina van het artikel.. maar toch er is wat voor te zeggen om praktische motoren te promoten ipv race replica's...

[ Voor 69% gewijzigd door ToolkiT op 18-05-2010 00:49 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

pff de laatste dagen een zo'n ATCK3 uitgeprobeerd... Wat jammer dat ik 'm niet kan ruilen zeg. Geluid is echt verschrikkelijk en het beeld heeft last van een soort golfbeweging door het beeld maar dat komt door de wijze waarop ik 'm had vastgemaakt op de motor. Over een tijdje eens proberen te verbinden aan mijn helm en eens zien wat er dan gebeurt met de beeld kwaliteit.

Lang verhaal kort: koop geen atck3 als je iets fatsoenlijks zoekt. Dan maar een POV of iets dergelijks en als je geld over hebt een ContourHD oid.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:43:
[...]
Dat dacht ik ook al, maar die journalist heeft een poos een versys v1 als lease motor gehad en was daar ook al enorm enthousiast over... dus of kawasaki schuift hem al 4 jaar wat geld toe of hij meent het echt en heeft zijn maatjes overgehaald..
De vergelijkings tests die ze verzonnen hebben zijn ook wel een beetje gezocht maar dat geven ze ook zelf toe op de laatste pagina van het artikel.. maar toch er is wat voor te zeggen om praktische motoren te promoten ipv race replica's...
Ik ken het artikel niet, en heb ook nooit een Versys gereden, maar dat terzijde. Geen een motor is 'de beste' (behalve de mijne dan... :+ ) maar als een journalist het zegt, geloof ik het al helemaal niet. Ik heb al genoeg tests (ook van andere dingen) gelezen om het met een flinke korrel zout te nemen.

Maar dat maakt allemaal niets uit. Als jij er blij mee bent, is het toch goed?

Ik (maar wie ben ik?) ben zelf een voorstander van praktische motoren. Een fraaie racer is erg mooi om naar te kijken, maar praktisch is het allerminst. Een naked bike of custom idem dito. Erg mooi enzo, maar lange tochten zijn toch een beproeving. Aan de andere kant beslist iedereen voor zichzelf wat een ideale motor is natuurlijk. Ik kan wel wat vinden van mensen die op zondag als het 25+ graden is de motor 50m verplaatsen naar het terras om een beetje met het chroom te patsen, maar wat is het nut? Als zij daar blij van worden: perfect! Ik wordt weer blij van een mooie tocht van een paar honderd kliks. Dat bankstel is niet om aan te zien, maar het rijdt heerlijk en is enorm praktisch. Waarschijnlijk een doorn in het ook van de Ducati-liefhebbers, maar goed...kan het niet iedereen naar de zin maken, wel? Gelukkig ben ik dan ook weer zo dat als ik het miljoen win, ik een paar motoren koop. En daar zit dan ook een Ducati tussen. En dáár zit het grote verschil: heb je ooit een Ducati liefhebber horen zeggen dat ie er wel een BMW bij zou willen hebben? :+

[ Voor 35% gewijzigd door mphilipp op 18-05-2010 01:06 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wel een beetje weinig vermogen in zo'n motor imho.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Gisae schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:22:
Wel een beetje weinig vermogen in zo'n motor imho.
Ach, het is niet voor niets dat er, na jaren alleen maar sneller, meer en harder gehad te hebben, nu opeens allemaal leuke kleine motoren uitkomen die vooral voor het sturen bedoeld zijn en het niet zozeer van het vermogen moeten hebben.

Weet niet meer welke het was, maar een tijdje terug was er een 125cc-er gelanceerd die qua rijplezier veel PK-bakken voorbijstak. Wat moet je ook met een motorfiets die 400 km/u haalt in een land waar je maximaal 120 mag ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 01:28 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:27:
[...]

Ach, het is niet voor niets dat er, na jaren alleen maar sneller, meer en harder gehad te hebben, nu opeens allemaal leuke kleine motoren uitkomen die vooral voor het sturen bedoeld zijn en het niet zozeer van het vermogen moeten hebben.

Weet niet meer welke het was, maar een tijdje terug was er een 125cc-er gelanceerd die qua rijplezier veel PK-bakken voorbijstak. Wat moet je ook met een motorfiets die 400 km/u haalt in een land waar je maximaal 120 mag ;)
Illegaal harder dan 120 rijden :+

No signature required.

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:32:
Illegaal harder dan 120 rijden :+
Dan nog durf ik te betwijfelen of veel mensen de top van hun motorfiets wel eens gezien hebben, of zelfs maar een heel eind die kant op gekomen zijn.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:35:
[...]

Dan nog durf ik te betwijfelen of veel mensen de top van hun motorfiets wel eens gezien hebben, of zelfs maar een heel eind die kant op gekomen zijn.
Topsnelheid is overrated, lekker bochtjes rijden.

250 is zo te doen, en dan ben je al aardig op weg met een 600 supersport ;)

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 18-05-2010 01:38 ]

No signature required.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:49:
pff de laatste dagen een zo'n ATCK3 uitgeprobeerd... Wat jammer dat ik 'm niet kan ruilen zeg. Geluid is echt verschrikkelijk en het beeld heeft last van een soort golfbeweging door het beeld maar dat komt door de wijze waarop ik 'm had vastgemaakt op de motor. Over een tijdje eens proberen te verbinden aan mijn helm en eens zien wat er dan gebeurt met de beeld kwaliteit.

Lang verhaal kort: koop geen atck3 als je iets fatsoenlijks zoekt. Dan maar een POV of iets dergelijks en als je geld over hebt een ContourHD oid.
Ik heb eenzelfde ervaring met de ATC5K, leuk voor Youtube maar dan houd het op. Als je dan kijkt naar zo'n GoPro ofzo is dat wel zoveel beter...
Overigens afgelopen weekend dit filmpje gemaakt op Wiltz - Kautenbach in Luxemburg:

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:27:
[...]
En wat moet je nou met al dat vermogen als je gewoon lekker wilt rijden? Mijn K1100RS had 100pk, erg leuk, maar die RT die ik nu heb heeft 70pk en da's ook prima. Ik heb iig nog nooit het gevoel gehad dat ik iets tekort kwam.

@ROFLASTC: Qua geluid gaat het niet echt veel beter worden. De microfoon zit meestal achter een gaatje en daar gaat de wind vreselijk over klapperen. Oplossing kan een stukje stof/nepbont zijn wat je er met klittenband overheen plakt. Ik heb zelf de Vholdr HD (720) en daar heb ik dat ook bij. Motorgeluid ga je toch niet horen, tenzij je stil staat. En tenzij je de camera niet volledig uit de wind houdt, krijg je alleen maar windgeruis. Wat hoor je in je helm? Ik zet er gewoon een leuk muziekje onder bij mijn fillempies. Het beeld van de Vholdr is redelijk, de man waar ik 'm van overgenomen heb, heeft nu de Full-HD versie en die is aanmerkelijk beter, maar ook weer een hoop geld voor de lol. Youtube is goed zat. Ik ga toch geen filmavonden organiseren. Hier wat ik van de laatste toer heb gemaakt:

Het is een beetje donker, ik moet de setting nog even aanpassen. Het was die dag ook een beetje grijs weer, en dan is het licht (voor foto en film) minder als je zo zou denken).

[ Voor 48% gewijzigd door mphilipp op 18-05-2010 08:29 ]

• 4x2
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

[...]
148, 181, 185, 226, 201 (NX250, VF400, GSX550, VFR750, VF500)
Heb het maar met 2 motoren niet geprobeerd (nog een NX250 en een VF1000) omdat ze geschorst waren toen ik ze had.

Probeer het eigenlijk altijd wel uit, wil het gewoon weten.
Bovendien is vermogen niet nodig, maar wel leuker om te spelen.

leeg

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Denk 't toch wel. Je zult het niet constant rijden, maar wilt wel weten hoe hard 'ie gaat natuurlijk ;)

260 op de gsx-r 600 srad gehad, hij had nog beetje over, maar het leek me niet verstandig om met die snelheid vrachtwagens in te gaan halen, dus gas maar weer los. En mijn helm gaat wiebelen met 240+ (systeemhelm).

Maar ik denk dat ik niet de enige ben die af en toe eens de top op zoekt (wanneer de weg vrij is).

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 07:53:

@ROFLASTC: Qua geluid gaat het niet echt veel beter worden. De microfoon zit meestal achter een gaatje en daar gaat de wind vreselijk over klapperen. Oplossing kan een stukje stof/nepbont zijn wat je er met klittenband overheen plakt. Ik heb zelf de Vholdr HD (720) en daar heb ik dat ook bij. Motorgeluid ga je toch niet horen, tenzij je stil staat. En tenzij je de camera niet volledig uit de wind houdt, krijg je alleen maar windgeruis. Wat hoor je in je helm? Ik zet er gewoon een leuk muziekje onder bij mijn fillempies. Het beeld van de Vholdr is redelijk, de man waar ik 'm van overgenomen heb, heeft nu de Full-HD versie en die is aanmerkelijk beter, maar ook weer een hoop geld voor de lol. Youtube is goed zat. Ik ga toch geen filmavonden organiseren. Hier wat ik van de laatste toer heb gemaakt:
En welke cam is het beste? Er zijn er zoveel.... :/

Ik ga er maar van uit dat het geluid prut blijft maar het zal netto wel veel beter zijn dan wat ik met zo'n atck3 voormekaar krijg.

Mijn hdd camcorder vond het zo even neit zo leuk om op de rammount te staan want het filmbestand had gelijk fouten door al het getril :P Misschien niets zo goed voor de harddisk :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

Zondag nog de 240 aangetikt, volgens opgave moet ik de 270-280 kunnen halen op de teller (265 echt)
Ik denk dat de meeste motorrijders wel eens de top opzoeken, je bent er nu eenmaal sneller op je top op de motor. Mijne moet binnen de kwartmijl een eindsnelheid hebben van ruim 210, dus je kan je wel inbeelden hoe "weinig" ruimte je nodig hebt om flink hard te gaan....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Hier in de straat even de 320 aangetikt... tis dat de schaalverdeling op mn teller niet verdergaat, anders was t meer :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mphilipp schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:59:
[...]

Ik ken het artikel niet, en heb ook nooit een Versys gereden, maar dat terzijde. Geen een motor is 'de beste' (behalve de mijne dan... :+ ) maar als een journalist het zegt, geloof ik het al helemaal niet. Ik heb al genoeg tests (ook van andere dingen) gelezen om het met een flinke korrel zout te nemen.

Ik (maar wie ben ik?) ben zelf een voorstander van praktische motoren. Een fraaie racer is erg mooi om naar te kijken, maar praktisch is het allerminst. Een naked bike of custom idem dito. Erg mooi enzo, maar lange tochten zijn toch een beproeving. Aan de andere kant beslist iedereen voor zichzelf wat een ideale motor is natuurlijk. Ik kan wel wat vinden van mensen die op zondag als het 25+ graden is de motor 50m verplaatsen naar het terras om een beetje met het chroom te patsen, maar wat is het nut? Als zij daar blij van worden: perfect! Ik wordt weer blij van een mooie tocht van een paar honderd kliks. Dat bankstel is niet om aan te zien, maar het rijdt heerlijk en is enorm praktisch. Waarschijnlijk een doorn in het ook van de Ducati-liefhebbers, maar goed...kan het niet iedereen naar de zin maken, wel? Gelukkig ben ik dan ook weer zo dat als ik het miljoen win, ik een paar motoren koop. En daar zit dan ook een Ducati tussen. En dáár zit het grote verschil: heb je ooit een Ducati liefhebber horen zeggen dat ie er wel een BMW bij zou willen hebben? :+
Nou bij deze. Ik wil wel een BMW hebben.
Rijd op straat op een Ducati Monster. Tijdens The Race Academy rijd ik op een BMW S1000RR. De cup wedstrijden rijd ik op een Yamaha R6. En eigenlijk wil ik volgend jaar de R6 de deur uit doen en dan supercup 1000 gaan rijden op een BMW S1000RR.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:56:
[...]
En welke cam is het beste? Er zijn er zoveel.... :/

Ik ga er maar van uit dat het geluid prut blijft maar het zal netto wel veel beter zijn dan wat ik met zo'n atck3 voormekaar krijg.
Geluid vind ik ook niet zo belangrijk. Ik knutsel er wel een leuk muziekje onder.
Wat beeld betreft is een beetje groothoek wel leuk. Die hele goedkope dingen hebben vaak een beetje kokervisie waardoor de beleving niet in het filmpje over komt. Dus vandaar dat ik de Vholdr wel goed vind. Ook de Gopro Hero is goed. Maar die zijn weer duur... Ik kon die Vholdr van iemand overnemen, dus de investering was niet heel groot. Ik heb geen €300 over voor af en toe een fillempie. Ik heb 'm ook gekocht met het oog op het Dakar avontuur volgend jaar. Dat wil ik zeker gaan filmen.

@Tylen: hoe beviel de test van de S1000RR afgelopen weekend? Ik las iets op je Twitter erover.

• Tylen

Tylen

Dit weekend alleen een nieuwe outfit gepast voor erop. Ik heb vorige maand proefgereden op de BMW. Dit was alleen op straat. Maar dat voelde erg goed en vertrouwd. Hij stuurt lekker licht, maar op bijvoorbeeld een rotonde is de 'race' stand niet echt lekker :P Daarna had ik een rotonde op 'rain' stand gereden en dat ging wat fijner. Anti wheely control werkt erg goed. Maar aan de andere kant is het een pain in the ass. HEt voorwiel gaat zo'n 10cm omhoog om vervolgens door de computer weer naar beneden gedirigeerd te worden. Waarna hetzelfde riedeltje weer opnieuw begint ;) (Tot en met tweede versnelling).

Begrijp me niet verkeerd, het is echt een porno motor met leuke gadgets. Stuurt als een 600 met het vermogen van een euhhh nouja teveel vermogen. :P

Mijn eerste circuitdag ermee is 16 Juni op Assen. Ben echt zooo mega benieuwd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:59:
[...]

Natuurlijk is geen enkele motor 'de beste' je kan alleen zeggen dat hij beter is in X, Y en Z.
Wat het punt van de journalist is dat het niet de beste is op veel gebieden maar qua totaal plaatje wel als beste uit de vergelijking komt... het is een 'jack of all trades (but a master on none)' en als ze zelf een motor moesten kopen uit dit groepje dan kochten ze allemaal de versys om dat hij in de praktijk gewoon het handigst is (net als jouw BMW).

Conclusie: (hopelijk mag 1 plaatje wel)
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b94/light_micro/Versys/Bike%20Mag%20Test/VersysinbikemagPage14.jpg

versys review:
http://i17.photobucket.co.../VersysinbikemagPage3.jpg

Versys vs the world:
http://i17.photobucket.co...VersysinbikemagPage15.jpg
http://i17.photobucket.co...VersysinbikemagPage16.jpg
http://i17.photobucket.co...VersysinbikemagPage17.jpg
http://i17.photobucket.co...VersysinbikemagPage18.jpg
http://i17.photobucket.co...VersysinbikemagPage19.jpg

Allemaal beetje lijpe vergelijkingen natuurlijk maar het punt is dat je als dagelijks gebruik motor soms beter af bent met een allrounder die alles goed kan maar niet de beste is elke categorie, dan met een gespecialiseerde motor..
Kort gezegt, als je maar 1 motor mocht bezitten, dan is dit het beste compromis waar je de meeste lol mee hebt en toch praktisch mee blijft..

Vond het gewoon verbazing wekkend dat ze zoveel bladzijdes hierover hadden geschreven...
Tylen schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:06:
[...]

Nou bij deze. Ik wil wel een BMW hebben.
Rijd op straat op een Ducati Monster. Tijdens The Race Academy rijd ik op een BMW S1000RR. De cup wedstrijden rijd ik op een Yamaha R6. En eigenlijk wil ik volgend jaar de R6 de deur uit doen en dan supercup 1000 gaan rijden op een BMW S1000RR.
Dat is ook wel een hele coole BMW!
De GS bekoort mij ook wel trouwens (zowel de 800,1150 als 1200)

Duc Monster is gewoon een coole fiets, maar ik ben geen fan van nakeds in de praktijk..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 18-05-2010 12:30 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
Francis schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:21:
[...]

Zondag nog de 240 aangetikt, volgens opgave moet ik de 270-280 kunnen halen op de teller (265 echt)
Ik denk dat de meeste motorrijders wel eens de top opzoeken, je bent er nu eenmaal sneller op je top op de motor. Mijne moet binnen de kwartmijl een eindsnelheid hebben van ruim 210, dus je kan je wel inbeelden hoe "weinig" ruimte je nodig hebt om flink hard te gaan....
/agree
Tis niet eens een kwestie van hard willen rijden, maar soms bij het inhalen tik je al snel hard aan. Ben ook geen hardrijder (was ik met de auto althans niet, met de motor sinds twee weken echter :X ), maar met de motor gaat het zo rap. Denk ik ff nog 2 auto's snel in te halen zit ik binnen 2 seconden al op 180 (vanaf 120) 8)7..om vervolgens weer snel af te zakken.
Rijd ook echt nooit 'lang' hard, en dat zou niemand die zijn rijbewijs lief is ook moeten dan. Ben bij zulke inhaalacties wel bang geflitst te worden, want dat is immers 1 seconde opname. Top zal ik wellicht nog keertje in Duitsland proberen te halen, of ik moet een keertje in de nacht op een verlaten stuk snelweg heel erg veel zin hebben.

Tylen ben jaloers op je man :9

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Wormaap
  • Laatst online: 14:04
Die BMW S1000RR vind ik een beetje akelig :+ Het ding ziet er zó waanzinnig bruut uit, en dan dat vermogen :o
Toch wil ik er tezijnertijd wel één, maar eerst eens wat ervaring opdoen op mijn wat vriendelijkere 600F :9

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41
pompompom,

Theorie gehaald :D 3 fout :)

* Beerkeeper is tevreden en gaat vanavond maar iets bestellen om het te vieren :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Ik mag donderdag weer voor de theorie......nu al geen slaap meer, er komt behoorlijk wat druk bij als het al de zoveelste keer is.

oh en :) gefeliciteerd wel uiteraard

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 14:15 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:27:
[...]
Natuurlijk is geen enkele motor 'de beste' je kan alleen zeggen dat hij beter is in X, Y en Z.
Plus wat je er zefl van vindt/verwacht/mee wilt.
Allemaal beetje lijpe vergelijkingen natuurlijk maar het punt is dat je als dagelijks gebruik motor soms beter af bent met een allrounder die alles goed kan maar niet de beste is elke categorie, dan met een gespecialiseerde motor.
De vergelijkingen zijn idd een beetje raar. Ze noemden de F800GS de eerste loser (in hun test dan). Niet omdat het BMW is (ik ben geen fanboy), maar wat ze zeggen is vreemd: ze willen een motor met minder veerweg en normale wegbanden (17"). Ja, pak dan niet de GS... 8)7 Die is juist bedoelt om ook het terrein in te gaan. Reken de motor daar niet op af. Als ik een BMW GS met een RT ga vergelijken kan ik ook niet roepen dat je niet de zandbak doorkomt met de RT... ;)

Maar goed, de Versys is een idd een leuke allrounder. Bij onze Short Way Down groep zat ook iemand met een Versys. Een beetje licht in vergelijking met de GS, RT en Tiger in de groep, maar hij kon gewoon prima meekomen. Alleen de enorme topkoffer+zijkoffers was een beetje teveel van het goede (staat ook in het boekie dat het niet aan te raden is geloof ik). Maar verder een prima ding.

@Tylen: in de Motor stond een 1000cc test en daar zeiden ze dat de S1000RR een hele berg PK's heeft (205 op de testbank) maar wel een sloper was voor de polsen. Wat is jouw ervaring daarmee? Kun je je vinden in die opmerking of heb je daarvoor te kort op dat ding gereden? Ze hadden er wél weer de race-abs en ecu op zitten, met speciale slick mode.

• KaWaReZ
was laatst bij simako/bdm met die open dag.. gasten van hyperpro waren bezig met de s1000rr van iemand ... de voorvering bleek nogal wat ... jah... slapjes te staan (kwam vaak tot een bepaald aanslagpunt)
weet niet of je daar al eea aan hebt gedaan/laten doen?

• BreadFan
  • Niet online
KaWaReZ schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:54:
Hier in de straat even de 320 aangetikt... tis dat de schaalverdeling op mn teller niet verdergaat, anders was t meer :+
"hier in de straat de 320 aangetikt"? :D Wat voor straat woon jij? De A31 in Dld? :+

• Exigence

Exigence

dnkroz

BreadFan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:45:
[...]

"hier in de straat de 320 aangetikt"? :D Wat voor straat woon jij? De A31 in Dld? :+
KaWaReZ kan écht goed rijden.... wedden dat ie zelfs bij hem in de garage de 320 kan aantikken!? :9 _/-\o_

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Mijn motor kan maar 170. En zelfs dat doet die van mij niet, want ik heb iets andere tandwielverhouding. Op de weg zoek ik nooit de top op. In de zandbak heb ik 144 op de gps gereden en toen kwam ik in heul mul zand terecht, dus toen trok mijn motor niet sneller :( Ik wil een HP2 of KTM LC8!

[ Voor 6% gewijzigd door komkommer op 18-05-2010 16:05 ]

Makerij Hofman

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Exigence schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:57:
[...]

KaWaReZ kan écht goed rijden.... wedden dat ie zelfs bij hem in de garage de 320 kan aantikken!? :9 _/-\o_
Ha ja, op de bok.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Gewoon met vingertje op de teller tikken. O-)

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

Wat is dat trouwens met die filmpjes die iedereen maakt. Begrijp me niet verkeerd, een keertje is het best leuk om te zien, maar als je zo'n camera koopt moet je toch regelmatig een filmpje tapen, lijkt me. Wat doe je daarmee?

• PilatuS
  • Niet online
Ik wil een HP2 of KTM LC8!
Over het algemeen hou ik niet van BMW's, maar die HP2 is wel heel erg vet. Tijdje terug in het echt zien staan. Wat een apparaat zeg :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[b]

KTM LC8!
euhm die gaat er niet perse vlotter doorheen ofzo hoor :P

Ik ben nogal newb maar ik heb het idee dat het ding zich gemakkelijk ingraaft door het gewicht en vermorgen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:07:
Wat is dat trouwens met die filmpjes die iedereen maakt. Begrijp me niet verkeerd, een keertje is het best leuk om te zien, maar als je zo'n camera koopt moet je toch regelmatig een filmpje tapen, lijkt me. Wat doe je daarmee?
Nou alles filmen wat er maar te filmen valt en daar eens een stoer filmpje van knutselen.

Ik heb iig gevonden wat ik met die ATCK3 kan en dan is nml op de achterbrug moneteren en alleen achteruit laten filmen. Voor betere beelden en geluid haal ik wel een helmet hero oid. De bevestigingspunten van de cam zijn ook al kapot trouwens want het zit allemaal maar minimaal vast zeg :F

[ Voor 63% gewijzigd door ROFLASTC op 18-05-2010 18:40 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klopt, er zitten remmen op van Toyota... ;)
Het gaat hier alleen om de K1200GT. Gelukkig doet mijn remsysteem het nog. Zou ook erg zijn als ze 12 jaar later er pas achter komen dat ie kan lekken... :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:30:
[...]

Het gaat hier alleen om de K1200GT. Gelukkig doet mijn remsysteem het nog. Zou ook erg zijn als ze 12 jaar later er pas achter komen dat ie kan lekken... :+
Ach, elk merk heeft terugroep acties. Ik kan me nog een recall herinneren van suzuki waar het frame van kon breken (en zo 1tje was er ook op een zzr1400 :F )

No signature required.

• charrel
  • Laatst online: 18:35

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:30:
[...]

En de r serie, wsl de 1200 :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:51:
[...]
En de r serie, wsl de 1200 :P
Short Attention Span Club Honorary Member meldt zich...ik was opgehouden met lezen toen ik K1200GT zag staan... :X

Die K1200GT zie je niet zo gek veel. Volgens mij 'willen' de mensen die een BMW toerfiets kopen voornamelijk een R hebben.Gek, want die 4pitter loopt een stuk fijner. Maar ja, BMW wordt natuurlijk nog steeds voornamelijk geassocieerd met een boxer. Ik moet zeggen dat deze R850RT (vooral na mijn mods) heerlijk soepel loopt, met een minimum aan trillingen. Maar toch, een 4 cylinder is een heel stuk soepeler, veel gladder. Blijkbaar draagt de boxer toch veel bij aan de beleving, net als de HD's en Duc's die ook een duidelijk ander karakter hebben als een 4 cylinder.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Boxer stuurt wat makkelijker, lager zwaartepunt, iets minder gewicht dacht ik. En een stukkie zuinigert ;) k1200 en 1300 zijn toch ook weer een stukje duurder, zeker de gt versie's. Eigenlijk allemaal bedenk ik me nu, hehe. En een dikke allroad spreekt vaak toch meer de verbeelding aan dan een dikke toerbuffel of erg dure naked bike.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:04:
En een dikke allroad spreekt vaak toch meer de verbeelding aan dan een dikke toerbuffel of erg dure naked bike.
Ik geloof dat bij BMW de RT net zo goed verkoopt als de GS, als je de GS en GSA los van elkaar ziet dan. Maar idd, de GS heeft een stoere uitstraling, ook al komt ie vrijwel nooit van hetzelfde asfalt als zijn dikke broer. Sowieso is BMW voornamelijk bekend om de ultieme toermachines, ook al hebben ze nu in elk segment en vrijwel elke configuratie een machine. Hoewel...is er nog een 3pitter? Ze hebben iig alles gehad. En ze zijn nog redelijk succesvol in bijna alle segmenten. Dat is opmerkelijk, want ze hebben niet 20 offroadmodellen waarvan er 1 erg populair is of 10 racers. Het zijn enkele modellen in elk segment, en daarbij slaan ze erg vaak de spijker op de kop op een of andere manier.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

k75, dat is een driepitter. Die maken ze wsl. niet meer omdat ze te lang meegaan ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:35:
k75, dat is een driepitter. Die maken ze wsl. niet meer omdat ze te lang meegaan ;)
Daarom vroeg ik me af of ze momenteel nog een 3pinter hebben. De pliesie reed ook nog zo nu en dan op een K75 rond. De K serie was btw ook nog leuk herkenbaar aan de uitlaat: K75 een driehoek, K100 vierkant en de K1100 rond. Daarna ging het mis en waren de vompjes op ;)
BMW's gaan gewoon erg lang mee, hoewel we dat van de huidige serie nog niet weten natuurlijk. Maar op die Motorrad Days waren enkele te bewonderen met meer dan een kwart miljoen kliks erop. Uiteraard was het vroegâh allemaal een stuk degelijker en hebben we nu teveel elektronica die stuk kan gaan, maar toch...ik denk dat de blokken nog steeds wel redelijk duurzaam zijn. Vroeger maakte men dingen ook wel 'te goed'. Het is commerciëel niet zo slim om dingen te maken die 100 jaar meegaan...

• KaWaReZ
Exigence schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:57:
[...]

jij snapt m ;)

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:53:
[...]

@Tylen: in de Motor stond een 1000cc test en daar zeiden ze dat de S1000RR een hele berg PK's heeft (205 op de testbank) maar wel een sloper was voor de polsen. Wat is jouw ervaring daarmee? Kun je je vinden in die opmerking of heb je daarvoor te kort op dat ding gereden? Ze hadden er wél weer de race-abs en ecu op zitten, met speciale slick mode.
Sloper voor je polsen heeft (lijkt mij) meer met de stand van de hendels te maken. Ik heb max 30 minuten erop gereden dus heb er nog geen mening over. 16 Juni is mijn eerste dag erop op assen. Nou mag ik die dag niet voluit gaan. Maar o mijn god wat heb ik er zin in ;)
KaWaReZ schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:11:
was laatst bij simako/bdm met die open dag.. gasten van hyperpro waren bezig met de s1000rr van iemand ... de voorvering bleek nogal wat ... jah... slapjes te staan (kwam vaak tot een bepaald aanslagpunt)
weet niet of je daar al eea aan hebt gedaan/laten doen?
Wij hebben verings deskundigen bij TRAC. En die zetten een standaard setup in de motor. Moet goed genoeg zijn om redelijk mee rond te rijden. Als we echt de tijd krijgen om ze eens goed te testen, hebben we gelijk een goed beeld van de standaard vering ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

M14

Tylen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:28:
[...]

Sloper voor je polsen heeft (lijkt mij) meer met de stand van de hendels te maken. Ik heb max 30 minuten erop gereden dus heb er nog geen mening over. 16 Juni is mijn eerste dag erop op assen. Nou mag ik die dag niet voluit gaan. Maar o mijn god wat heb ik er zin in ;)
Heeft dat een reden? Zijn er mensen bang dat die motor van de baan schuift?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Tylen

Tylen

M14 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Heeft dat een reden? Zijn er mensen bang dat die motor van de baan schuift?
Ik rijd ermee als instructeur bij The Race Academy (Of zoals het gaat heten: BMW SuperBike School). Dus moet ik voorrijden. En dat kan ik dus niet eens echt gas geven ;) Maar misschien krijgen we een kwartiertje speelruimte :P Dat zou wel gaaf zijn.. (dreaming)

• M14

M14

De rest moet je maar bijhouden :+

Overigens, waar kan ik me inschrijven :*)

• Tylen

Tylen

M14 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:34:
De rest moet je maar bijhouden :+

Overigens, waar kan ik me inschrijven :*)
Mag ik hier spammen? ;)

http://www.race-academy.nl

• TiMMieJ
  • Laatst online: 13:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo vanavond en van de week ga ik kijken naar een leren pak. Heb al verschillende overalls gepast maar deze zijn allemaal te groot aan de onderkant van mijn rug(alpinestars, Ixon). Zal dus waarschijnlijk een 2 delig pak worden en dan nieuwe laarzen van Sidi. Vanavond eens naar Goedhart rijden om te kijken wat ze hebben.

• M14

M14

Van mij gerust :).

Zo'n cursus ziet er heel interessant uit, wil ik ook zeker een keer gaan doen maar moet eerst nog wat dingen regelen zoals een koe }:O, laarzen, en tijd. Is het eigelijk mogelijk om je motor te verzekeren als je op het circuit gaat rijden? Is natuurlijk best vervelend als je van de baan gaat. Komt dat overigens vaak voor tijdens zo'n cursus?

Btw, ik ben voor een cursus op circuit Zolder, da's veel dichter bij :+

• KaWaReZ
Zolder is een mooi baantje, al zijn er een paar punten waar je niet onderuit wilt gaan (voor zover ik me nog kan herinneren) CPZ is wat dat betreft gevaarlijker :X

@tylen: Die vent had er problemen mee bij fors remmen, dat ie m tegen t stootrubber kreeg, had ook relatief weinig veerweg.
Is goed bedoeld, geen aanval of denigerend bedoeld naar je team enz ;) , maar je geeft aan dat de fiets relatief nieuw voor je is, dus vandaar als je met een klappende voorpartij zit, dat je je misschien mijn postherinnert en daardoor wellicht sneller het (als het zich voordoet) probleem op lost :+

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:18

Ethirty

Who...me?

Maandag gezakt voor mijn theorie, 10 fout :S Terwijl ik met alle gemaakte oefenexamens wel slaagde -O-

Vandaag wél geslaagd voor voertuigbeheersing. Binnen 10 minuutjes klaar, eitje *O*

9 juni weer theorie en hopelijk een week of 2/3 later definitief afrijden en ervaring opdoen :)

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41
Ethirty schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:45:
Maandag gezakt voor mijn theorie, 10 fout :S Terwijl ik met alle gemaakte oefenexamens wel slaagde -O-

Vandaag wél geslaagd voor voertuigbeheersing. Binnen 10 minuutjes klaar, eitje *O*

9 juni weer theorie en hopelijk een week of 2/3 later definitief afrijden en ervaring opdoen :)
9 juni moet ik op voor mijn avb :D

Zullen we gewoon afspreken dat we beide slagen? :) anders duurt het zo lang :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Pfoe, mijn motor loopt volgende maand uit de garantie en wilde nog even naar balhoofd en schakelen laten kijken, en meteen 24k kilometer beurt laten doen (inc. kleppen stellen) dus ik een afspraak maken gisteren.... "Ja, we hebben op 23 juni nog een plekje!" :P

Drukke boel daar bij Goedhart :X

Na volgende maand toch geen garantie meer, dan denk ik dat ik maar een iets rustiger toko zoek voor onderhoud :)

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
eamelink schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:44:
Pfoe, mijn motor loopt volgende maand uit de garantie en wilde nog even naar balhoofd en schakelen laten kijken, en meteen 24k kilometer beurt laten doen (inc. kleppen stellen) dus ik een afspraak maken gisteren.... "Ja, we hebben op 23 juni nog een plekje!" :P

Drukke boel daar bij Goedhart :X

Na volgende maand toch geen garantie meer, dan denk ik dat ik maar een iets rustiger toko zoek voor onderhoud :)
als je nu een afspraak maakt, valt dat dan niet onder de garantie?

[ Voor 80% gewijzigd door frankivo op 20-05-2010 09:10 . Reden: +quote ]

iRacing Profiel

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 23:09

Bob

M14 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Van mij gerust :).

Zo'n cursus ziet er heel interessant uit, wil ik ook zeker een keer gaan doen maar moet eerst nog wat dingen regelen zoals een koe }:O, laarzen, en tijd. Is het eigelijk mogelijk om je motor te verzekeren als je op het circuit gaat rijden? Is natuurlijk best vervelend als je van de baan gaat. Komt dat overigens vaak voor tijdens zo'n cursus?
Ik denk niet dat je makkelijk een verzekering gaat vinden. Alles valt natuurlijk te verzekeren, als je het geld maar hebt :)
Ivm het risico: in de beginnerscursussen ligt dat heel erg laag. Toen ik vorig jaar op Zolder niveau 1 deed (laagste dus) zei de instructeur dat er in de hele geschiedenis van niveau 1 misschien al 3 man was gevallen, en daarbij waren de mensen die de grindbak inreden en daar in omver vielen inbegrepen :)

Zolang je de lijn van die voor je volgt en niet in het midden van de bocht je remmen dichtnijpt kan er niet veel misgaan.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56
Ik heb 1 juni eerst 's ochtends theorie en 's middags AVB. Hoop dat het allemaal goed gaat. :)

Last.fm
Films!

• M14

M14

Valt een (grote) beurt uberhaubt wel onder garantie? Dat is toch geen gebrek / productiefout maar regulier onderhoud.
Bob schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Ik denk niet dat je makkelijk een verzekering gaat vinden. Alles valt natuurlijk te verzekeren, als je het geld maar hebt :)
Ivm het risico: in de beginnerscursussen ligt dat heel erg laag. Toen ik vorig jaar op Zolder niveau 1 deed (laagste dus) zei de instructeur dat er in de hele geschiedenis van niveau 1 misschien al 3 man was gevallen, en daarbij waren de mensen die de grindbak inreden en daar in omver vielen inbegrepen :)

Zolang je de lijn van die voor je volgt en niet in het midden van de bocht je remmen dichtnijpt kan er niet veel misgaan.
Zit natuurlijk wel wat in, risico bepaal je zelf afhankelijk van hoever de grens word opgezocht. Maargoed, ik ken mezelf .... O-)

[ Voor 77% gewijzigd door M14 op 20-05-2010 09:38 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
frankivo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:10:
[...]

als je nu een afspraak maakt, valt dat dan niet onder de garantie?
Jawel, anders zou het wel erg makkelijk zijn om als dealer onder de garantie uit te komen.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Gisteren gekeken voor een race overall maar dat valt toch niet mee met mijn 1.95m en 64 kilo... Veelal is de taille veel te breed waardoor je in je pak kan gaan rollen. Nu begreep ik dat Rev'it wat slankere pakken hebben en anders moet ik misschien toch naar een combi pak. Hopelijk past de Rev'it wel en anders misschien maar eens bellen met Damen echter is dat meteen weer een heel stuk duurder..

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TiMMieJ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:42:
Gisteren gekeken voor een race overall maar dat valt toch niet mee met mijn 1.95m en 64 kilo... Veelal is de taille veel te breed waardoor je in je pak kan gaan rollen. Nu begreep ik dat Rev'it wat slankere pakken hebben en anders moet ik misschien toch naar een combi pak. Hopelijk past de Rev'it wel en anders misschien maar eens bellen met Damen echter is dat meteen weer een heel stuk duurder..
Voor jou is het inderdaad wel vrij extreem, maar bij mij kwam het ook beter uit om een combi pak te kopen. Bijna iedereen heeft net een andere maat voor de broek/jas.

Of is zo'n 1delig pak bij circuitdagen verplicht ofzo?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:42:
Ik heb met mijn 1.96 en 75kg al een probleem, kon geen enkele overall dus ik heb hem maar op maat laten maken :)

No signature required.

• TiMMieJ

TiMMieJ

M3rcury schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:16:
[...]

Ik heb met mijn 1.96 en 75kg al een probleem, kon geen enkele overall dus ik heb hem maar op maat laten maken :)
Waar heb jij dit laten doen als ik vragen mag en wat voor bedrag moet je dan rekenen? Wil geen gekke dingen er op ofzo maar gewoon een mooi matzwart pak.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:24:
[...]

Waar heb jij dit laten doen als ik vragen mag en wat voor bedrag moet je dan rekenen? Wil geen gekke dingen er op ofzo maar gewoon een mooi matzwart pak.
Ik heb het op mijn werk laten doen. Pak van kushitani. Prijs weet ik niet, want ik betaal daar andere prijzen :+

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/884/dsc04215o.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 20-05-2010 11:29 ]

No signature required.

• KaWaReZ
enigszins zittend pak is ook bij diverse adressen op maat aan te passen enz :+

kosten vallen mee/zijn acceptabel naar horen zeggen. (Heeft er wel mee te maken of je met een pak van 250 euro aan komt zetten of een pak van 600+ en wat je zelf veel vindt)

• tlpeter
  • Laatst online: 16:28
Ook ik heb er eentje op maat laten maken met 1.92 en 60-62 kilo
Ik heb dit bij MJK laten doen.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Mijn inschatting om een pak te kopen gezien de marktprijzen was +/- € 800,- voor een net pak. Echter ben ik bang dat je met maatwerk snel naar € 1000,- + gaat. Iemand die een indicatie hier voor kan geven? Mercury en tlpeter ik zal eens zoeken op kushitani en mjk. Bedankt voor de info. Eventueel Mercury kan jij een indicatie geven wat een consumentenprijs moet doen voor een pak?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41
verheul in vroomshoop maakt ook pakken op maat, en niet erg duur heb ik me laten vertellen.

Zie www.verheul.nu

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:56:
Mijn inschatting om een pak te kopen gezien de marktprijzen was +/- € 800,- voor een net pak. Echter ben ik bang dat je met maatwerk snel naar € 1000,- + gaat. Iemand die een indicatie hier voor kan geven? Mercury en tlpeter ik zal eens zoeken op kushitani en mjk. Bedankt voor de info. Eventueel Mercury kan jij een indicatie geven wat een consumentenprijs moet doen voor een pak?
afhankelijk van hoe moeilijk pak je hebt vanaf 1200 euro geloof ik.

Je kan eventueel ook naar damen leathers kijken :)

No signature required.

Verwijderd

theorie binnen. bloed zweet en tranen :P zometeen even de rijschool bellen :) afspraakje maken voor AVD

• M14

M14

*O* Goed bezig *O*

Hoeveel vauten had je uiteindelijk?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
TiMMieJ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:56:
Hoor hier goeie verhalen over http://www.sander-duren.nl/ hoewel de website een beetje crappy is.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54

martjah

Appel

ander vraagje tussendoor,

weet iemand een adresje waar ik een geperforeerde buis kan kopen ? Ik had superpole1 gemaild, die vragen 25 euro voor een buisje.

Ik ga namelijk alles uit mijn originele uitlaat halen/slopen en wil er dan een geperforeerde buis in zetten + demperwol.

[ Voor 12% gewijzigd door martjah op 20-05-2010 12:59 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

Een stalen buis waar je gaten in kan boren?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

5 foutjes, eigenlijk nog teveel maar ik heb het gehaald. Stapje dichterbij de Harley :)
Nu hoor ik weer griezelverhalen dat je voor een nieuwe een jaar moet wachten als je hem wat customized. Dat zou ik jammer vinden. Daar moet ik even achteraan googlen :)

• tlpeter
  • Laatst online: 16:28
M3rcury schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:00:
[...]

afhankelijk van hoe moeilijk pak je hebt vanaf 1200 euro geloof ik.

Je kan eventueel ook naar damen leathers kijken :)
Bij mij ook ongeveer 1200 euro een paar jaar terug.
Maar het zit echt super goed.
Zie het als een pak kopen bij de C&A of een maatpak voor een trouwerij ;)

• Wormaap
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:15:
5 foutjes, eigenlijk nog teveel maar ik heb het gehaald. Stapje dichterbij de Harley :)
Nu hoor ik weer griezelverhalen dat je voor een nieuwe een jaar moet wachten als je hem wat customized. Dat zou ik jammer vinden. Daar moet ik even achteraan googlen :)
Gehaald is gehaald, de hoeveelheid fouten doet er niet toe :P Gefeli! *O*

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Dank. Dat is ook zo :) Perfectionist he....

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bob schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Ik heb nog nooit zo'n circuittoestand gedaan (ook niet van plan), maar ik denk dat het belangrijkste is dat je naar je eigen 'angst' luistert. Als je het niet ziet zitten om met die snelheid door een bocht te gaan, moet je het ook niet doen. Doe het dan ietsje langzamer en voer dat op. Als je nl bang bent om te vallen, zit je niet relaxed en ga je juist overreageren. Het laatste half uurtje VRO vond ik uiteindelijk het leukste: vrij rondjes rijden en dan steeds meer 'durven' en merken wat je kunt met die motor. Vertrouwen is key.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:46:
theorie binnen. bloed zweet en tranen :P zometeen even de rijschool bellen :) afspraakje maken voor AVD
Gefeliciteerd... Op naar de rest...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Verwijderd

AVD is nog over, gaan we ons daar over druk maken :) word helemaal een hel, maar hoe vet als ie eenmaal binnen is :D Dat het maar snel mag gaan allemaal fingers crossed.
Pagina: 1 ... 186 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.