Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Idd jawimmel_1 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:58:
[...]
Jah ... Je zou gek zijn als je die niet zou gaan bekijken. Is echt geen geld + meteen in de gewenste kleur
Ik zag er ook 1 voor £49 die er op het plaatje goed uit zag, maar in de beschrijving stond dat er een deuk in zat en plaatje alleen ter indicatie is
Zwarte velgen zijn wel mooi maar niet €450 mooi
Dus binnenkort de remschijven maar over planten en wielen verwisselen.. band zit er al om dus dat scheelt weer
Volgens garage breken remschijf bouten wel snel af dus heb waarschijnlijk daar ook een nieuw setje voor nodig..
[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 22-04-2010 18:26 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Oslik blyat! Oslik!
Ach ja...heel veel mensen realiseren zich niet dat je toch echt een behoorlijke Porsche moet hebben om ook maar een Diversion 600 eruit te trekken. Ik geloof dat alleen een Ferrari Enzo en de Veyron in staat zijn om elke willekeurige (productie)motor weg te blazen. Op Youtube is er zo'n filmpje tussen een R1 en een Veyron. En hoewel de R1 niet bepaald kinderachtig is, wordt ie volkomen zoek gereden door de Veryron...bizar gewoon...(eng eigenlijk, hoe snel dat ding is).dion_b schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:29:
Vandaag bij het Waterlooplein een grappig gezicht: een Bentley die een paar motoren (niets bijzonders, ik geloof een CB600S en iets vergelijkbaars erachter) eruit probeerde te trekken bij de stoplichten. Kansloze was vooral dat welgeteld 50m verderop weer rode stoplichten waren, dus hij net zo hard moest remmen als hij optrok
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
maar dat zijn dan zulke exoten waar men OF grof geld voor neer moet tellen om er eentje te hebben OF grof geld geinvesteerd heeft voor alle pk's en aanpassingen
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 22-04-2010 22:04 ]
No signature required.
Ik ga binnen nu en een paar maanden een Z750(s) kopen en die hebben injectie. Standaard vanuit de fabriek lopen die dingen nooit te rijk of perfect afgesteld. meestal een tikkeltje te arm vanwege de eu-regeltjes + uitstoot.
Uiteraard ga je met een motor niet met een originele pijp rijden (ook niet met een enorme ***herrie).
Bij carburateurs kan je gewoon de testbank op, ander sproeiertje erin, gasnaalden aanpassen etc.
Bij injectie zit je meteen met een powercommander of gewoon te arm laten lopen (wat normaal gezien ook goed gaat).
Maar nu ben ik tegen gekomen dat je ook een weerstantje op je luchtmassametertje kan zetten (tussen de 500 en 1000 ohm). Hierdoor denkt je motor dat het kouder is dan het daadwerkelijk is en dat resulteert in meer benzine in verhouding met lucht. Ik zit niet te wachten op een powercommander erbij te zetten ala 200 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee ? het lijkt mij allemaal vrij logisch eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door martjah op 22-04-2010 22:16 ]
Nou ja...ik noem er 2 waarbij het zeker lukt. En leuke Porsche kan een hoop motoren eruit trekken, maar als je (bijvoorbeeld) een R1 eruit wilt trekken (2,x sec 0-100) moet je met iets échts komen. Vandaar dat ik die 2 noemde, want die hebben een accelleratie waarbij je dat kunt doen.KaWaReZ schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:58:
mwoh, lukt wel met meer auto's
maar dat zijn dan zulke exoten waar men OF grof geld voor neer moet tellen om er eentje te hebben OF grof geld geinvesteerd heeft voor alle pk's en aanpassingen
De strekking van mijn verhaaltje, daar gaat het om, niet om exacte lijstjes...ik hoop dat dat overkwam...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De BMW 2pitters zijn kampioen in het onregelmatig lopen. Hele industriën zijn er al opgezet om het KFR te verhelpen. En ook veel legendes. Er moeten bepaalde bougies in of een gouden ventieldopje...verhalen van die strekking. Wat ik heb gedaan is het volgende:martjah schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:16:
Bij carburateurs kan je gewoon de testbank op, ander sproeiertje erin, gasnaalden aanpassen etc.
Bij injectie zit je meteen met een powercommander of gewoon te arm laten lopen (wat normaal gezien ook goed gaat).
* K&N filter
* dikkere aanzuigbuizen (van luchtfilter naar injectoren)
* dikkere uitlaatbochten
Hiermee heb ik 'm laten afstellen en toen liep ie eigenlijk al als een zonnetje. Met de standaardbougies wel te verstaan. Dure Iridiums maakten geen hol uit.
En uiteindelijk heb ik er een Remus einddemper op geschroefd. Nu is ook het laatste rippeltje eruit.
Ik moet volledigheidshalve toevoegen dat de R850RT die ik heb af fabriek minder last heeft van de onregelmatige loop dan de 1100's en 1150's. Evengoed zat er bij mij een naar dippie in. Door mijn aanpassingen is ie zo soepel als een babbybilletje.
Powercommander kost aardig wat centjes, en de zaken die ik heb gedaan zijn op zich redelijk basaal; meer lucht beide kanten op. Je kunt dus zien wat BMW heeft gedaan om de boel te knijpen denk ik dan.
Je zou met jouw motor hetzelfde kunnen proberen. Mocht ie dan toch nog niet lekker lopen, kun je altijd nog een PC proberen.
Dit soort mods hebben ze voor BMW ook. Ik hoor wisselende verhalen. Voornamelijk een hoger brandstofverbruik, en bijna bij iedereen is de KFR ellende opgelost. Maar het is op zich best een grove methode. Betaal voor zo'n oplossing niet meer dan een tientje of 4-5. Het stelt nl geen ruk voor, alleen veel tijd voor degene die het heeft uitgevogeld. Qua materiaal is het niets, hooguit een dure stekker.Maar nu ben ik tegen gekomen dat je ook een weerstantje op je luchtmassametertje kan zetten (tussen de 500 en 1000 ohm). Hierdoor denkt je motor dat het kouder is dan het daadwerkelijk is en dat resulteert in meer benzine in verhouding met lucht. Ik zit niet te wachten op een powercommander erbij te zetten ala 200 euro.
Uiteindelijk is afstelling het belangrijkste. Als je iets vervangt aan het inlaat - uitlaattraject, moet je ook je afstelling na laten kijken door iemand die daar goed in is. Dus niet iemand die het even snel snel doet, maar iemand die daar de tijd voor neemt en weet wat ie doet.
btw: als het een 2de handse motor is, jaag er dan ook eerst even een flessie injectorcleaner doorheen voordat je iets gaat doen aan de afstelling. Afstellen is nuttiger met een schoon systeem.
[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 22-04-2010 22:33 ]
Mooie motoren, helaas ook qua zit positie echt een tourer, en dat suckt.M3rcury schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:04:
Hihi, ik heb deze tot morgenochtend even te leen
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Daar kom je nog wel achter met jouw lengteJoopieboy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:44:
[...]
Mooie motoren, helaas ook qua zit positie echt een tourer, en dat suckt.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
* dion_b voelt zich heerlijk oud bij de gedachte dat een tourer juist de ideale zithouding heeft...Joopieboy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:44:
[...]
Hiero gaat het ws een K75 of XJ900 worden, al blijf ik mekkeren dat ook die twee veel te onzuinig zijn naar mijn smaak
Oslik blyat! Oslik!
Het is ook niet mijn keuze qua fiets hoor. Maar dit was de enige huurfiets die nog niet ingereden was, dus ik ga er morgenochtend even een paar kilometers opzetten (er stond net 16km op)Joopieboy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:44:
[...]
De wannabee ss is allang verdwenen, zo'n bandit 650 is niet zo snel. Het heeft ook maar 85peekaatjes, en die komen er allemaal onwijs lineair in.SlinkingAnt schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:57:
Daar denk je toch anders over, als je tegen de 200KM/H rijd, en je lekker rechtop achter je ruitje kunt zitten, terwijl de wannabee-SS voor je plat op z'n tank ligt
Het rijd wel heerlijk trouwens (tenminste als die hetzelfde rijd als de oude bandit maar dat ga ik morgen even uitzoeken) Gewoon een lekker licht gooi en smijt fietsje. Met spiegels waar je WEL wat in zit in tegenstelling tot mijn gsx-r
1.96 en gaat echt prima op een supersport
Dat klopt, maar dan heb je het wel over pure cijfertjes. In een auto is de 0-100 tijd echt VEEL makkelijker te halen dan op een brommert. Maar al zou je als normale straatrijder 0-100 in 4 seconde doen, dan moet je inderdaad nog steeds met iets echts snels komenmphilipp schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:21:
[...]
Nou ja...ik noem er 2 waarbij het zeker lukt. En leuke Porsche kan een hoop motoren eruit trekken, maar als je (bijvoorbeeld) een R1 eruit wilt trekken (2,x sec 0-100) moet je met iets échts komen. Vandaar dat ik die 2 noemde, want die hebben een accelleratie waarbij je dat kunt doen.
De strekking van mijn verhaaltje, daar gaat het om, niet om exacte lijstjes...ik hoop dat dat overkwam...
[ Voor 32% gewijzigd door M3rcury op 22-04-2010 23:28 ]
No signature required.
Rijden best leuk, vind ze zelf fijner dan de oude.M3rcury schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:04:
Hihi, ik heb deze tot morgenochtend even te leen
[afbeelding]
FZ6 (of hoe dat ding ook heet, variant met topkuipje iig, was van 2k4 geloof ik) is trouwens ook een leuke motor wat dat betreft.
leeg
hoeveel lessen heb je ondertussen gehad? een keer per week hoeft niet perse slecht te zijn-RoB- schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:58:
Momenteel ga ik wat minder hard met lessen ( mijn contract wordt eind mei helaas niet verlengd combinatie van crisis en reorganisatie van het bedrijf ) . Maar 1x per week moet ik het van mezelf mee doen totdat ik iets nieuws heb*baalt als een stekker*
stuk of 8 lessen bijzondere verrichttingen ( en gehaald inmiddels ) en ben nu 4x de weg op geweest. Gelukkig heb ik het examen in mijn pakket zitten. Maar dien ik voor de lessen welke ik nu heb wel te betalen_Erikje_ schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:01:
[...]
hoeveel lessen heb je ondertussen gehad? een keer per week hoeft niet perse slecht te zijn
[ Voor 15% gewijzigd door r.e.s op 23-04-2010 13:16 ]
mmmm de finance van de versys loopt over een paar maanden af... zo'n KTM adventure lijkt me wel wat..
Zijn er mensen met ervaringen daarmee?
op 14k mijl heet íe iig de 1e grote beurt gehad en is wssl toen aan de 2e kleine als die niet al net is geweest.ToolkiT schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:14:
http://www.autotrader.co....g45jr/radius/60?logcode=p
mmmm de finance van de versys loopt over een paar maanden af... zo'n KTM adventure lijkt me wel wat..
Zijn er mensen met ervaringen daarmee?
Het is een EFI abs versie, niks mis mee.
Er zijn echter wel een aantal recall cq fabrieksaanpassingen die je moet controleren. Als je'm krijgt via een dealer of iemand die nooit onderhoud zelf heeft gedaan dan zijn alle beurten icl aanpassingen gerapporteerd bij KTM en dus controleerbaar. Het meeste hieronder zal voor eht aangegeven model opgelost zijn en de R heeft er al helemaal geen last van.
Van voor naar achter:
Balhoofd strakker dan 25Nm om de wheel wobble @ 70km/u weg te werken. Zodra je harder gaat dan 70 is het effect ook weg
Gashandle progressive cam om het harde rukken van de EFI wat uit te balanceren.
tank ontluchting mod om de druk en soms vacuum trekken van de tank te voorkomen.
Blok:
Starter torque limiter
Waterpomp mod
EFI software
Koppelingsnemer, nieuwe versie van de R. Andere koppelingsnemers gaan stuk circa 30K kilometer en daar is deze bijna.
Is het ding nog de standaard hoogte? sommigen verhogen/verlagen het ding kunstmatig door gewoon bussen er tussen te zetten of te verwijderen. Daardoor staat ie wellicht hoger maar heeft het ding nog steeds dezelfde veerweg hetgeen betekent dattie lang niet zo diep kan veren als eentje met "pure"vering.
De uitlaten zijn nog de cat's en die worden uitzonderlijk heet. Wat dat betreft zijn aftermarket uitlaten aan te raden ook mbt gewicht. Echter is het praktisch om dan de mapping op standaard te laten ipv sport wat anders zuipt ie alleen maar. Wings zijn net zo goed als Akra's en tig keer goedkoper.
Banden: MEFO explorers ipv de Scorpions en de DID velgen zijn erg zacht. De meesten die offroad gaan nemen uiteindelijk,minstens, een Excel vooraan.
Was dat het antwoord op jouw vraag ?
verder: www.lc8.nl www.lc8.info www.lc8.org en natuurlijk advrider.com
Edit: owjah de achter rem moet ook aangepast wat er zijn versies met een veel te zacht drukrubber waardoor de achterrem er domweg niet is bij hoge snelheden of noodstops, not funny. De smering van de achteras en achterbrug as laat wel te wensen over.Vanuit de fabriek zijn ze nogal zuunig met vet.
Tandwiel verhouding, vooraan een 16t maakt nml niet uit voor verbruik en de motor loopt er erg soepel van. KTM doet vziw niet moeilijk over het toepassen van R onderdelen op oudere versies.
voordat je denkt dat voor zo'n 2006/7 versie sommige mods niet gelden, KTM levert nog wel eens maandag morgen modellen af dus controleer -alles- ! als je iets vindt zijn ze erg soepel, vooral KTM team-westlijst officiele KTM modificaties:
* benzineleiding modificatie: beschermingsveer om slang ter voorkoming van beschadeging (zie mod-blad)
* Cilinderkopmoeren (2003 modellen): Cilinderkop moer met rand, en natrekken ivm cilinderkop-pakking lekkages (zie mod-blad)
* Olie terugloop ventiel: (allereerste 2003 modellen): Olie uit de olietank loopt terug in het blok: Nieuw ventiel voorkomt dat. (zie mod-blad)
* olie-reductie sproeier voor koppelings-drukstang (eerste 2003): Andere sproeier. (zie mod-blad)
* Nieuwe stijvere ontluchtingsslangen aan carburateur (eerste 2003 modellen). I.p.v. transparante slangetjes. (zie mod-blad)
* Dempertje in Carterontluchting (2003/2004): Voorkomt doorslag van oliemist uit het carter richting luchtfilter: problemen: Nat luchtfilter, vervuilde voorste carburatuer
* Carburateurverwarming (2003/2004): 2x 20W carburateurverwarmings-stiftje, ter voorkoming van ijsafzetting in de carburateur. Niet iedereen heeft er last van, niet ieder motor even veel. zie o.a.:
http://forum.lc8.nl/viewt...ght=carburateur&start=105
* Natrekken + loctite + markeren 6 vliegwiel- imbusbouten. (zie mod-blad)
* Clutch inspection: Koppelings-modificatie (2003/2004): Vervanging van 0,8mm supportring door dikkere versie. (zie mod-blad)
* Monoshock replacement (2003/2004): 950 Adventure S 1 X Monoshock 1218.X762 950 Adventure 1 x Monoshock No. 1218.X776 (zie mod-blad)
* Rear brake hose routing (2003/2004): The brake hose supports (No. 54611076000) have to be mounted with the open side facing outwards (not towards the tire). (zie mod-blad)
* Sidestand replacement (2003/2004): 950 Adventure S 1 x sidestand No. 60003023000 950 Adventure 1 x sidestand No. 60003023100 (zie mod-blad)
* Instrument cover replacement (2003/2004): Remove temporary attached wear protector. 1 X Instrument cover replacement No. 60014070000 (zie mod-blad)
* Chain fail protection nuts replacement (2003/2004): The M6 nuts (Spare Parts-Catalogue motor Page 4, Picture 26) are to be replaced with self-locking nuts M6 DIN 985. 2 X SS-Nut No. 0985060003 (zie mod-blad)
* Chain slide guard (2003/2004): Hexagonal HH Collar screw M6 X 10 is to be replaced with Hexagonal HH Collarscrew M6 X 12 and torqued to 10 Nm. 2 x HH Collar screw No.0015060123 (zie mod-blad)
* Water pump seal ring (2003./2004): The shaft seal is to be replaced 1 x shaft seal 12 x 30 x 7 Viton No.0760123072 (zie mod-blad)
* Swing-arm bolt replacement (enkele 2003/2004 exemplaren) (zie mod-blad)
* Achterrem modificatie: 2003/2005?: Bij problemen (wegvallen) met de remdruk: Replace dekselrubber (harmonica) of gehele remunit door nieuwe versie
* 990: ABS schakelaar recall: Vervangen door nieuwere versie
[ Voor 44% gewijzigd door ROFLASTC op 23-04-2010 16:53 ]
And it goes BRAAAAAPP!
WOW information overload!
Dat beantwoord veel vragen ja
Wat ik ook graag zou willen weten wat zijn de gebruikers ervaringen, rijd het lekker op de snelweg, kleine bochtige wegen etc..
Voelt ie erg topzwaar? Versys is vrij hoog, maar de KTM adventure is nog hoger..
Voelt hij zwaar aan in terein?
moet me nog veel inlezen of het wat voor me is, maar ik keek voor de grap naar de prijzen en het viel me nog mee, dus de kriebels komen weer...
Binnenkort maar eens een proefrit regelen.. de 950SM-T heb ik al op gereden en die reed perfect, maar dat is een vrij nieuw model dus nogal duur
Gelukkig geen haast met upgrade, dus kan nog lekker rondneuzen
hoho, het zijn alle mods sinds 2003 hea. een hoop zaken zijn fabrieksaf ook gefixed. Ik noem het zodat je goed kan controleren wat je koopt 99% zal kloppen want de service van KTM is puik.ToolkiT schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:44:
[...]
WOW information overload!
Dat beantwoord veel vragen jadank je... wel veel wat er mis kan zijn.. had gedacht dat KTM wat meer solide zou zijn
tevens is het blok ansich bomvrij. Nog nooit een koppeling cq versnelling ter reparatie aangeboden bij een dealer of bij KTM en dat is ook een soort speerpuntje , gaat niet stuk alleen dus dat de koppelingsnemer en de waterpomp niet sterk genoeg waren in bepaalde jaren waardoor ze opsleten in de 1e 30k kilometer.
Je kan er op het asfalt enorm mee smijten maar offroad weegt het ding bij (grove) fouten gelijk 200kilo
Een hoop fanatiekelingen die meer off dan onroaden stappen over naar een 690.
in engeland heb je natuurlijk de MOT, geen idee of je dan alle mileu meuk eraf kan slopen want dat heb ik wel gedaan nml.
verder: http://www.youtube.com/watch?v=uJ_oNuQjBHk
[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 23-04-2010 16:54 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Mooie vergelijking met de GS:ROFLASTC schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:48:
[...]
hoho, het zijn alle mods sinds 2003 hea. een hoop zaken zijn fabrieksaf ook gefixed. Ik noem het zodat je goed kan controleren wat je koopt 99% zal kloppen want de service van KTM is puik.
tevens is het blok ansich bomvrij. Nog nooit een koppeling cq versnelling ter reparatie aangeboden bij een dealer of bij KTM en dat is ook een soort speerpuntje , gaat niet stuk alleen dus dat de koppelingsnemer en de waterpomp niet sterk genoeg waren in bepaalde jaren waardoor ze opsleten in de 1e 30k kilometer.
Je kan er op het asfalt enorm mee smijten maar offroad weegt het ding bij (grove) fouten gelijk 200kilo
Een hoop fanatiekelingen die meer off dan onroaden stappen over naar een 690.
in engeland heb je natuurlijk de MOT, geen idee of je dan alle mileu meuk eraf kan slopen want dat heb ik wel gedaan nml.
verder: http://www.youtube.com/watch?v=uJ_oNuQjBHk
http://www.youtube.com/wa...AZGsXEA9A&feature=channel
Hmm, kreeg net belletje van de garage, blijkt dat m'n tank is doorgeroest.. had 'm nog wel vol (met benzine) weggezet deze winter.. balen, Nieuwe tank werd duur zegtie.. (Ca 600 / 700, en dat voor een dagwaarde van ongeveer 1200 eurosoepah schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:11:
* soepah is motorloos
..
M'n ZZR600 '95 stonk Rook al en tijdje naar benzine, en dacht, daar kijk ik dit weekend ff naar, Niet van gekomen.
Kom ik gister avond thuis, ligt er een gigantische plas benzine onder, heb 'm direct maar weggebracht naar de garage.. hopen dat 't een carb / vlotter probleempje is en niet ergens iets duurs kapot ....
Iemand ervaring met repareren van tanks (qua kosten enzo) of een nieuwe qua kosten??
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Sloop/Ebay geen optie?soepah schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:30:
[...]
Hmm, kreeg net belletje van de garage, blijkt dat m'n tank is doorgeroest.. had 'm nog wel vol (met benzine) weggezet deze winter.. balen, Nieuwe tank werd duur zegtie.. (Ca 600 / 700, en dat voor een dagwaarde van ongeveer 1200 euro)
Iemand ervaring met repareren van tanks (qua kosten enzo) of een nieuwe qua kosten??
En aan het eind vatten ze het ook keurig samen.ToolkiT schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:16:
[...]
Mooie vergelijking met de GS:
http://www.youtube.com/wa...AZGsXEA9A&feature=channel
And it goes BRAAAAAPP!
Tweedehands tanks zijn meestal in de zelfde staat óf erger dan die die je nú hebt (waarschijnlijk).
maar opties als Repareren / Nieuw? Daar zit ik eigenlijk naar te kijken.. (of 2e hands mits goedkoop en redelijk goed)
edit:
Mate van doorroesten is zegmaar loopt er in een dun straaltje uitwimmel_1 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:39:
Afhankelijk van de mate van doorroesten kún je kijken wat een beetje "TankCure" doet.....
Tweedehands tanks zijn meestal in de zelfde staat óf erger dan die die je nú hebt (waarschijnlijk).
[ Voor 37% gewijzigd door soepah op 23-04-2010 18:42 ]
http://shop.ebay.co.uk/i....v=1&_trksid=p3286.c0.m282soepah schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:30:
[...]
Hmm, kreeg net belletje van de garage, blijkt dat m'n tank is doorgeroest.. had 'm nog wel vol (met benzine) weggezet deze winter.. balen, Nieuwe tank werd duur zegtie.. (Ca 600 / 700, en dat voor een dagwaarde van ongeveer 1200 euro)
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Alleen de kleur .... ??? Als die nog wél goed dicht zijn dan zou ik er als ik jou was tóch een laag van dat tankcure in zetten... spul is allemaal rond de 15 jaar oud
[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 23-04-2010 19:00 ]
Super, Bedankt!! daar kan ik wat mee.. geweldig.. ik bel er morgen direct ff heenwimmel_1 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:58:
hiero ... liggen er 3 tweedehands te wachten op een nieuwe fiets
Alleen de kleur .... ??? Als die nog wél goed dicht zijn dan zou ik er als ik jou was tóch een laag van dat tankcure in zetten... spul is allemaal rond de 15 jaar oud
Wat ik wel weet, dat het heerlijk is om te rijden. Heb vanaf mijn 16e brommer gereden, Honda MB, daarna gelesd op (ook) een Honda. Schakelen was dan ook geen probleem voor mij, voor mijn vriendin wel.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Als je qua geld een beetje krap zit zou ik nog even wachten. Mocht je net voor je examen erg krap zitten en je zakt, kan je niet eens direct daarna weer examen doen.The Executer schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:21:
Moet zeggen dat ik met dit mooie weer toch wel de neiging krijg om weer te gaan lessen/brommer te fixen. Vorig jaar heb ik een paar lessen gehad, maar helaas bleek de franchiser klanten onredelijk te behandelen, waaronder mij en de vriendin. Wij wachten nog steeds op een "vervolgafspraak". Hierna maar besloten om eerst te stoppen ivm een financieën. Als je net een eigen huisje hebt gaat het geld erg hard de verkeerde kant op.
Wat ik wel weet, dat het heerlijk is om te rijden. Heb vanaf mijn 16e brommer gereden, Honda MB, daarna gelesd op (ook) een Honda. Schakelen was dan ook geen probleem voor mij, voor mijn vriendin wel.
Persoonlijk zou ik er voor zorgen dat je 1500 euro hebt staan voordat je het wilt gaan halen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je later niet in de problemen komt als je een zakt of wat meer lessen nodig hebt. Sommige mensen hebben weinig lessen nodig en zijn ruim onder de 1000 euro klaar, maar anderen hebben wat meer lessen nodig en dan is het wel fijn als je qua geld niet in de problemen komt.
Ook leuk: Lekke keerring rechts. Met pijn en moeite alletwee die dingen maar vervangen (en de stofkappen)... nu lekt 'ie links. Er zal als ik hem straks uit elkaar haal vast niks aan te zien zijn. Het veiligste om te doen is zeker er weer een nieuwe op zetten (en dit keer alles wat voorzichtiger omdat ik weet hoe het moet), of zou herplaatsen ook al voldoende moeten zijn?
wsl zijn er putjes of strepen te zien op je poot waar het chroom van beschadigd is
Ik ga er ook heen. Het is voor mij toch maar iets van 15km rijden.Widow schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:07:
Gaan er mensen van hier naar de MFMM?
http://www.motor-forum.nl...10-op-zondag-2-Mei-1.html
De politie zal ook wel weer aanwezig zijn. Vind het dan wel wat minder leuk aangezien er dan geen burnouts en wheelies te zien zijn. 2 of 3 jaar terug was de politie er niet, het was toen wel erg vet.
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 24-04-2010 15:29 ]
Die 2 of 3 jaar terug werd het op gegeven moment een beetje TE erg (beetje op een bedrijventerrein wat stunts uithalen is acceptabel vind ik... op de openbare weg met ander verkeer wheelies trekken en na 4x bijna mis gaan alsnog doorgaan.... vind ik ook net wat te).
And it goes BRAAAAAPP!
Nieuw zit er al opKaWaReZ schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:35:
nieuw
wsl zijn er putjes of strepen te zien op je poot waar het chroom van beschadigd is
Putjes of strepen van slijtage zitten er niet op, mijn motor heeft nog niet zo gek veel kilometers
Ik had even mijn motor ingeruild voor een driewieler. Zeeeerrr gaaf, gewoon met piepende banden door de bocht.
klik hierrrr voor foto
Yamaha MT-09

Wit is ook maar wit... De kofferdeksels heb ik zelf wit gemaakt (met een rollertje!) en het ziet er strak uit. Ik ben weer tevreden met mijn huisvlijt.
Ik heb nu alleen welgeteld 53 vliegen op mn helm zitten, waaronder enkele flinke jongens
stoer hoor, heel safari!mphilipp schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:23:
Ik heb trouwens mijn mini-project vandaag afgerond. De beemer is nu een Daktari RT:
[afbeelding]
Wit is ook maar wit... De kofferdeksels heb ik zelf wit gemaakt (met een rollertje!) en het ziet er strak uit. Ik ben weer tevreden met mijn huisvlijt.
Nu nog wat kinderen een blond vrouwtje, een lollige Chimpansee en een luie leeuw, helemaal af.
And it goes BRAAAAAPP!
ik sla even overWidow schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:07:
Gaan er mensen van hier naar de MFMM?
http://www.motor-forum.nl...10-op-zondag-2-Mei-1.html
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dan heb je m dr verkeerd in gemeptTheZeroorez schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:13:
[...]
Nieuw zit er al op
Putjes of strepen van slijtage zitten er niet op, mijn motor heeft nog niet zo gek veel kilometers
leeg
Was het niet een schele leeuw, Clarence? Die kinderen mag jij hebben trouwens, daar doe ik niet aan.ROFLASTC schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:50:
[...]
Nu nog wat kinderen een blond vrouwtje, een lollige Chimpansee en een luie leeuw, helemaal af.
And it goes BRAAAAAPP!
De motor in kwestie heeft 35.000km op de teller.
[ Voor 9% gewijzigd door Copyman op 25-04-2010 14:04 ]
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Wat me erg goed bevalt zijn de zomerhandschoenen van Rukka die ik net heb, alleen een broek/jas daarvan is vrij prijzig. Van Rev'it zie ik ook wel zomerspul zoals de Rev'it Air, iemand ervaring daarmee?
Had gehoopt met een driedelig jas eigenlijk wel klaar te zijn, maar 's zomers is alles te warm ben ik bang
met warm weer rij ik ook vaak in boxer + textiel/leer. niets mis mee. Alle motorbroeken zijn wel warm. Leer is over het algemeen wat koeler door de ventilatiegaten/perforatie. Een kennis van mij was erg te spreken over zijn (grijs/oranje) rev'it air. Zag er ook erg netjes ui!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Ze heeft gelukkig geen bottenbipsje en de K100 heeft een goed Corbin zadel en beetje rugsteun, maar ik denk inderdaad dat ze zich nog niet realiseert hoever 1500km op en motor is. Ben denk ik van plan elke 150km wel even te stoppen en in de middag wat langer. De totale rit heen verdeel ik over 2.5-3 dagen._Erikje_ schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:21:
Hou er wel rekening mee dat het niet bepaald comfortabel is om meer dan 300 km per dag achterop te zitten. Wil je echtelijke ruzie moet je weinig stops inlassen![]()
met warm weer rij ik ook vaak in boxer + textiel/leer. niets mis mee. Alle motorbroeken zijn wel warm. Leer is over het algemeen wat koeler door de ventilatiegaten/perforatie. Een kennis van mij was erg te spreken over zijn (grijs/oranje) rev'it air. Zag er ook erg netjes ui!
Met hemelvaart eerst even richting Texel als warm-up.
@Jordy
Vandaag de eerste keer de mijne kunnen starten, gaskabel zit alleen vast, tis dus nu volgas. Morgen maar eens ff wat WD40 kopen om em los te krijgen.
Gruwelijk gejatte Icoon!
crash1 en crash2 zien er ook al niet al te best uit. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Zou bijna aan korstluiting gaan denken als het zó tijdens het rijden gebeurd.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 25-04-2010 21:33 ]
Wtf zeg, dude...j0rDy schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:27:
[...]
van:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
zelf heb ik helemaal nix....
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wel enorm zuur zeg. Sterkte er mee.
Verwijderd
Ik heb toendertijd helaas alleen schade gereden, maar als ik de kans heb wil ik hem helemaal terug naar origineel restaureren omdat het ding verder erg origineel is en maar 15.000 kilometer op de teller heeft staan. Het zou uiteraard leuk zijn als ik hem dan weer als motor kan keuren op het oude kenteken. Als brommer gaat het trouwens sowieso niet meer lukken met dat kentekengebeuren tegenwoordig.
Geen ervaring mee. Maar als dat ding verder in redelijke staat is en er is met het framenummer niets mis, dan moet het toch makkelijk te regelen zijn bij de RDW ?
Verder: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2010 21:47 ]
uit de bocht door koude voorband en richel in de weg, de tank raakte de stoeprand en spatte open, door de vonken van de glijdende motor gelijk ontstoken en ziedaar het resultaat...een hele vreemde uitkomst van een lullige glijpartij...wel casco verzekerd dus gelukkig komt het allemaal goed...
Verwijderd
Kan dat ook als er helemaal geen kenteken bekend is? Framenummer zou geen probleem moeten zijn, zoals gezegd is hij praktisch helemaal origineel. Volgens mij zitten zelfs de originele banden er nog op.PilatuS schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:45:
@Camacha.
Geen ervaring mee. Maar als dat ding verder in redelijke staat is en er is met het framenummer niets mis, dan moet het toch makkelijk te regelen zijn bij de RDW ?
Verder: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/
Origineel op die schade na dan, maar dat schijnt te repareren te zijn, is mij verteld door een Zündapp-fanaat.
Het is iets als dit
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 22:22 ]
Ik denk dat het geen probleem moet zijn. Als het framenummer maar goed is denk ik niet dat je er problemen mee gaat krijgen. Ze kunnen dan in ieder geval controleren of ie niet gestolen is.Kan dat ook als er helemaal geen kenteken bekend is?
Als het op de site niet te vinden is, dan even bellen. 1 telefoontje moet genoeg zijn. Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar kan mij niet voorstellen dat zoiets niet mogelijk is.
Bij dat plaatje staat KS 50. Staat dat dan niet voor 50cc ? Hoeveel cc heeft ie anders dan ? Want als het 50cc is dan moet het toch een brommer zijn ?
[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2010 22:30 ]
Verwijderd
Zelfs als hij gestolen is zou het moeten kunnen. Ik heb er een fatsoenlijk bedrag voor betaald (ter goeder trouw gekocht) en de eigenaar kan 'm maar drie jaar na dato terugclaimen. Dus hoewel ik daar niet blij van zou worden, is hij dan rechtmatig van mij. Ik zal alleen moeten aantonen dat ik hem rechtmatig gekocht heb, wat wel lastig is als ik de koper niet meer kan vinden en het al zo lang geleden is.PilatuS schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:22:
Ik denk dat het geen probleem moet zijn. Als het framenummer maar goed is denk ik niet dat je er problemen mee gaat krijgen. Ze kunnen dan in ieder geval controleren of ie niet gestolen is.
Als het op de site niet te vinden is, dan even bellen. 1 telefoontje moet genoeg zijn. Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar kan mij niet voorstellen dat zoiets niet mogelijk is.
Maargoed, ik heb wel eens gehoord van brommers die de weg niet meer op mogen omdat ze precies buiten alle catagoriëen vallen, terwijl ze technisch goed en in orde waren. De RDW doet niet altijd aan logische redenaties, helaas.
Ik ga 'm sowieso restaureren, maar het zou uiteraard fijn zijn als je er dan ook mee kunt rijden. Daarom hoopte ik op ervaringen
Linkje naar MF?j0rDy schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:54:
verhaal staat op MF maar hier een samenvatting:
uit de bocht door koude voorband en richel in de weg, de tank raakte de stoeprand en spatte open, door de vonken van de glijdende motor gelijk ontstoken en ziedaar het resultaat...een hele vreemde uitkomst van een lullige glijpartij...wel casco verzekerd dus gelukkig komt het allemaal goed...
zelf geen schade is het belangrijkste!j0rDy schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:27:
[...]
van:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
gelukkig heb je een goede verzekering.
weet iemand hoe je DEZE scoor koplampunits noemt?
Ben aan het kijken voor een motor en van die motor wil ik dan ook de koplamp eraf gooien en die vervangen door een andere waar dan ook xenon in gezet wordt. Meestal heb je bij dit soort units een goed lichtbeeld zonder dat je iedereen lastig valt met verdwaald licht.
Holy crapioly!j0rDy schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:27:
[...]
van:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
Iemand een idee of er wat ging afspelen in/door Tilburg? Kwam van noord naar centum op bijna elke kruising mensen in gele hesjes en wat motoren (voornamenlijk tour en cruisers) ernaast tegen. En her en der wat "toeschouwers" op tuinstoelen langs de weg. Hoeft natuurlijk niet per sé met motoren te maken te heben maar de hoeveelheid fietsen per kruising deed me vermoeden dat er een flinke motortoertocht ofzo langs zou gaan komen. Maar kan er niks over vinden...
Het ideale motorpak bestaat niet. Er is niets te koop dat zowel in de winter als de zomer perfect is. Misschien dat de toplijn van Rukka in de buurt komt, maar dan mag je alleen al voor een jas €1600 aftikken, dus ja...moeilijk verhaal.MailMan schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:58:
Nou zat ik even na te denken over kleding. Op dit moment heb ik een driedelig textielen jas van Rev'it (Dragon) die behoorlijk warm is op z'n dunst. Maar helemaal warm is de broek van Rev'it (Factor). Dat merkte ik afgelopen zaterdag al met een graadje of twintig. Nou werd mij destijds in de winkel gevraagd of ik een broek wilde waar je een andere broek onder kan dragen, zoals bij de Factor het geval is, maar wat voor verschil maakt het? En wat is erop tegen om gewoon in je onderbroekje in die textielen broek te gaan?
Wat me erg goed bevalt zijn de zomerhandschoenen van Rukka die ik net heb, alleen een broek/jas daarvan is vrij prijzig. Van Rev'it zie ik ook wel zomerspul zoals de Rev'it Air, iemand ervaring daarmee?
Ik heb zelf een redelijk dik leren pak (BMW Atlantis) en dat draag ik het jaar rond. Wat ik in warme omstandigheden doe is de mouw bij de pols openritsen en af en toe mijn hand in de wind houden. Zo waai je lekker door. Onder mijn pak heb ik (als het erg warm is) alleen motorondergoed (Coolmax) van Motozoom aan. In ieder geval de lange onderbroek/maillot. Dat helpt om transpiratie op te nemen en te verspreiden zodat je niet zit te soppen in je pak. Boven heb ik dan ofwel het lange mouwen shirt van Motozoom (Coolmax) of een loop/zweetshirt. Dat is ook coolmax maar dan met korte mouwen.
Waarmee ik wil aangeven dat je dus ook met je textielen pak zou moeten kunnen rijden in warm weer. Als de voering eruit is, moet je toch wel wat ventilatie hebben? Zo'n 'air' pak is op zich wel aardig, maar zorg dat zoiets niet tè strak zit, anders helpt die ventilatie ook niet. Rukka heeft ook zoiets, en die hebben juist grote openingen op de rug en een paar 'inlaten' aan de voorkant. Teveel is ook niet goed, dan koel je teveel af, vooral als je een beetje nat bent van het zweet.
Probeer het eens met Coolmax onderkleding. Het zit ook nog eens comfortabel. En drink veel. In Marokko had ik een Camelbak waarin in een liter of 2 water in deed. Meestal ook een tablet of 2 Isostar erbij. Dat maakt het lekkerder en het is goed om je mineralen aan te vullen.
Wanneer wil je eigenlijk gaan? Want eigenlijk is juli/augustus een beetje erg heet om op de brommer naar zuid-Europa te gaan. In september is het a)rustiger en b)een stuk aangenamer. Dus als je de keuze hebt...
Er loopt op MF een draadje over een trucktour te Tilburg. Dat zou 't best eens kunnen zijn geweest.Ray-zor schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:48:
[...]
Holy crapioly!
Iemand een idee of er wat ging afspelen in/door Tilburg? Kwam van noord naar centum op bijna elke kruising mensen in gele hesjes en wat motoren (voornamenlijk tour en cruisers) ernaast tegen. En her en der wat "toeschouwers" op tuinstoelen langs de weg. Hoeft natuurlijk niet per sé met motoren te maken te heben maar de hoeveelheid fietsen per kruising deed me vermoeden dat er een flinke motortoertocht ofzo langs zou gaan komen. Maar kan er niks over vinden...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik vind hem gaaf zo met die strepen!!! Hoe maak je een ubertourfiets sportief en ik vind het geslaagd.
@ j0rdy
Klote man
Afgelopen weekend ben ik lekker naar de Eifel gereden met de nieuwe map en uitlaat. Even flink gestuurd daar en flink gas gegeven. Alleen nu is de bevestiging van mijn underbelly welke aan de uitlaat vast zit op alle 3 de plekken op de las gescheurd/gebroken. Nu heb ik dus serieus 3 gaten in mijn net 2 weken oude uitlaat dus ga morgen maar eens bellen met leverancier. Vond het serieus indrukwekkend om te zien dat het 3 hele net scheur plekken zijn op de las welke door trillen/druk er in zitten. Nog een kleine domper dus na een weekend vol plezier!
[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 26-04-2010 10:38 ]
Wow, dan heb jij zelf dus nog best geluk gehad dat je er zonder brandwonden vanaf kwam!j0rDy schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:54:
verhaal staat op MF maar hier een samenvatting:
Yes is een HD blok. Uitlaat zit er 2 weken onder met een remap van de ECM. Rijd wel super nu zeg een bak koppel onderin erbij maar alles krijgt wel op zijn kloten als je een weekend lang achter de supersports aanrijd. Trillen doet hij juist al een stuk minder nu met de remap doordat hij netjes de goede hoeveelheid benzine krijgt. Maar we gaan morgen maar eens bellen met de heren hoe en of wat.charrel schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:37:
Welkom in de wondere wereld van Buell, hehe. Vriend van me had toen een thunderbolt als ik me het goed herinner. Die heeft volgens mij z'n halve motor moeten laten vervangen omdat er dingen door scheurden. Reed wel erg leuk, balen dat het nog wel gebeurd dus met het rotax blok, ook een harley blok toch xb12?. Trilt ie zo erg dan?Harley blokken wel dus
Dios mios wat een verschil! Laag in toeren bokt ie bijna helemaal niet meer! Als ik nu langzaam moet rijden (stukje over de stoep naar m'n voordeur bv) kan ik gewoon in z'n 1 stationair laten rollen! Met de orginele bougie was dat stuiteren geblazen.
Dus, top tip: rij je een éénpitter, probeer 't eens!
Gelijk een totale geek-vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen (ondanks alle motor-praat blijft dit GoT he...). Als ik eindelijk mijn papiertje heb wil ik uiteraard zoveel mogelijk dingen op de motor doen. Het gaat ws een fatsoenlijke toerfiets worden met ditto baggage, dus weekendjes weg zouden geen enkel probleem moeten zijn, gewoon meuk in de koffers en rijden.
Maar... stel dat ik naar een LAN wil... ik kan evt m'n systeem in een kleinere (mATX) kast bouwen wat in een koffer past, maar ik heb er een hard hoofd in dat zelfs m'n kleinste 17" TFT gaat passen. Iemand anders hier die LAN-spullen op de motor vervoert?
Oslik blyat! Oslik!
Dat hobbelt natuurlijk flink... Zaken zoals grote proc.koelers kun je dan mss beter verwijderen. En goed in schokabsorberend materiaal verpakken.
Zelf heb ik alleen een laptop in de rugtas gehad...
Ik gooi m'n netbook in m'n (magnetische!) tanktas, en dat gaat primadion_b schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:34:
Zo, lessen gaat gestaag z'n gang. Moet duidelijk nog oefenen op de 8, verder gaat het heel erg de goede kant op voor AVB
Gelijk een totale geek-vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen (ondanks alle motor-praat blijft dit GoT he...). Als ik eindelijk mijn papiertje heb wil ik uiteraard zoveel mogelijk dingen op de motor doen. Het gaat ws een fatsoenlijke toerfiets worden met ditto baggage, dus weekendjes weg zouden geen enkel probleem moeten zijn, gewoon meuk in de koffers en rijden.
Maar... stel dat ik naar een LAN wil... ik kan evt m'n systeem in een kleinere (mATX) kast bouwen wat in een koffer past, maar ik heb er een hard hoofd in dat zelfs m'n kleinste 17" TFT gaat passen. Iemand anders hier die LAN-spullen op de motor vervoert?
Koffers en tassen zijn uiteraard in alle maten te vinden, en een 17" is nou niet bepaald zo groot. Zelf zou ik wel graag zijkoffers willen, maar het is ook een enorme last: past de schuur niet meer in, enorm breed in files, etc. Nu heb ik alleen een topkoffer, die ik er op zet als ik hem nodig heb.
En grotere dingen zoals tent neem ik achter op duoseat mee, vastzetten met een spin.
Dan nog steeds gaat de gemiddelde socket het niet leuk vinden als er een lekkere zware koeler aan hangt.. Kun je bij aankomst gelijk lekker sleutelen.martjah schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:49:
zijn er niet van die speciale rugzakken waar je je kast in kunt doen... misschien zelfs kast + tft
En of je al dat gewicht leuk vind aan je schouders is ook maar de vraag (om maar niet na te denken waar die zooi blijft al er wat misgaat, denk niet dat je ribben dat zo leuk gaan vinden).
Misschien goede pizza-koerier koffer achterop, PC kast zo erin plaatsen dat de koelers niet hangen maar liggen en dan maar het beste hopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Stormtrooper op 26-04-2010 11:58 ]
Met 41L links en 41L rechts kom ik er nog tussendoor hoor. 1maal zo'n extra grote zijspiegel adapter verwijderd die iemand aan z'n auto had voor de caravan maar goed dat was maar 1 keer op tigduizend kilometerRemcoDelft schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:56:
enorm breed in files, etc. Nu heb ik alleen een topkoffer, die ik er op zet als ik hem nodig heb.
M'n laptop overleeft het doorgaans wel maar ATX dingen zouden wel eens doorelkaar gerammeld kunnen worden.Stormtrooper schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:57:
[...]
Dan nog steeds gaat de gemiddelde socket het niet leuk vinden als er een lekkere zware koeler aan hangt.. Kun je bij aankomst gelijk lekker sleutelen.
[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 26-04-2010 12:16 ]
And it goes BRAAAAAPP!
En je weet precies wanneer je mij bent tegengekomen...TiMMieJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:23:
@ mpphilip
Ik vind hem gaaf zo met die strepen!!! Hoe maak je een ubertourfiets sportief en ik vind het geslaagd.
Mijn laptop ook wel, maar toch heb ik dat ding liever niet op mijn rug.. Die G71V is best zwaarROFLASTC schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:15:
[...]
M'n laptop overleeft het doorgaans wel maar ATX dingen zouden wel eens doorelkaar gerammeld kunnen worden.
Dat zeker. Valt best op zo... En lelijk vind ik persoonlijk ook zeker niet..mphilipp schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:15:
[...]
En je weet precies wanneer je mij bent tegengekomen...
[ Voor 28% gewijzigd door Stormtrooper op 26-04-2010 12:23 ]
Mogelijkheden genoeg; je kan een grotere koffer kopen (in mijn zijkoffers past een 17" TFT best), je kan gewoon met de auto gaan, je kan gewoon proberen de 21e eeuw in te komen en je desktop weg te mikken en een notebook mee te nemen maar je kan ook gewoon stoppen met LANnen omdat je nu een echte hobby hebtdion_b schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:34:
Zo, lessen gaat gestaag z'n gang. Moet duidelijk nog oefenen op de 8, verder gaat het heel erg de goede kant op voor AVB
In ieder geval zijn motoren niet echt ideaal om veel te vervoeren.
die conclusie heb ik ook getrokken...zeer veel geluk dat ik zelf niets heb (had stoepje tegen kunnen komen en brandwonden kunnen oplopen) maar ook zeer veel pech (gevallen, EN motor total loss)...gelukkig is het niet andersom geweest en kan ik er om lachen...morgen gaat de verzekering kijken, dan wachten op de uitkomst, en als het geld binnen is shoppen!!!wimmel_1 schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:54:
Had 't ondertussen al gelezen en kan er niets meer van maken dan dat 't een érg lullige samenkomst van toevalligheden/omstandigheden is. Érg zonde van die mooie MT.....
MT-03 was uit 2008, stond 9400km op de teller...mijn eerste (en geheel nieuwe) motor...zal hem missen!
Dat gehobbel is geen probleem, ik heb sowieso geen monsterkoeler, veel kun je voorkomen door te zorgen dat mobo onderop komt te liggen. Dit kan ik iig met m'n reeds aanwezige computerkennis ondervangen.steveman schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:45:
Oef!
Dat hobbelt natuurlijk flink... Zaken zoals grote proc.koelers kun je dan mss beter verwijderen. En goed in schokabsorberend materiaal verpakken.
Zelf heb ik alleen een laptop in de rugtas gehad...
Dit gaat eerste optie zijn iddeamelink schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:27:
[...]
Mogelijkheden genoeg; je kan een grotere koffer kopen (in mijn zijkoffers past een 17" TFT best),
Been there, done that. Dit kan altijd nog, maar is juist minst wenselijke optie.je kan gewoon met de auto gaan,
Uhuh. Toon mij een laptop met i7 860 en HD5770 performance voor <EUR 1000 en we praten verderje kan gewoon proberen de 21e eeuw in te komen en je desktop weg te mikken en een notebook mee te nemen
Je stopt toch ook niet met koken zodra je locale supermarkt kant-en-klare maaltijden gaat verkopen?maar je kan ook gewoon stoppen met LANnen omdat je nu een echte hobby hebt
Neuh, maar gezien het hier niet om idiote hoeveelheden gaat moet het IMHO wel te doen zijn. Kijk, als ik nog m'n 24" breedbeeld CRT zou hebben, zou ik het (zonder zijspan) niet in m'n hoofd halen, maar dit is met creativiteit geheid op te lossen.In ieder geval zijn motoren niet echt ideaal om veel te vervoeren.
Zo'n tas is gewoon een no-no. Nog los van wat er gebeurt als het mis gaat, no way dat ik twee uur lang met 15kg op m'n rug ga rijden. Dat heb ik op de fiets eens gedaan bij een verhuizing, dat was eens en nooit meer.Stormtrooper schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:57:
[...]
Dan nog steeds gaat de gemiddelde socket het niet leuk vinden als er een lekkere zware koeler aan hangt.. Kun je bij aankomst gelijk lekker sleutelen.
En of je al dat gewicht leuk vind aan je schouders is ook maar de vraag (om maar niet na te denken waar die zooi blijft al er wat misgaat, denk niet dat je ribben dat zo leuk gaan vinden).
Lijkt me afgrijselijk lelijk en funest voor verbruik, maar klinkt wel degelijk als een werkbare oplossingMisschien goede pizza-koerier koffer achterop, PC kast zo erin plaatsen dat de koelers niet hangen maar liggen en dan maar het beste hopen.
Oslik blyat! Oslik!
LekkerMotorrijder bijna onthoofd door opzettelijk gespannen staaldraad
Een 28-jarige motorrijder uit Zele is zondagochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een tocht in de bossen in de Waaslandhaven. Een staaldraad was er op keelhoogte gespannen over een weg en onthoofdde hem bijna.
Het is al de derde keer in twee maanden tijd dat motorrijders geviseerd worden in het natuurgebied op de grens van Beveren en Antwerpen- Linkeroever, midden in de Waaslandhaven.
Telkens werd een staaldraad over een weg gespannen op 1,5 meter hoogte. Voor motorrijders is dat ter hoogte van de keel of het hoofd.
Zondagochtend rond 9u werd de 28-jarige Joris Goos uit Zele het slachtoffer.
“Plots hing er weer een staaldraad. Joris kreeg die draad op de schouder. Die gleed naar boven en rukte zijn helm van zijn hoofd. Die draad sneed in zijn vel. Er waren grote stukken vlees gewoon weg. We reden gelukkig maar zo’n veertig per uur. Hadden we zeventig gereden, zou hij compleet onthoofd zijn. Dit is echt crimineel”, zegt Thierry Blomme, die alles zag gebeuren.
Het parket van Antwerpen kwalificeert de feiten als poging tot moord.
[ Voor 87% gewijzigd door DinX op 26-04-2010 14:00 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
dus ik wil leren motorrijden.
Nu is dat hier dus legaal met 125cc als je >2 jaar rijbewijs B hebt (heb ik 5 jaar).
Ik ben niet van plan me meteen op drukke, gevaarlijke wegen te begeven,
maar in het begin vooral wat kleine blokjes om, om de techniek goed onder de knie te krijgen.
Ik ga zo naar deze kijken:

Sym XS125
Maximum power: 7.6/8,500kW/rpm
Maximum torque: 9.0/7,500Nm/rpm
Dry weight: 130kg
Prijs: 750 met 2800km op de teller.
Kan iemand hier wat zinnig advies over geven?
Geschikt als een motor om het op te leren of een vreselijke miskoop?
Je moet het andersom zien: je stopt met de kant-en-klaar-maaltijden zodra je zelf lekker kan kokendion_b schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:49:
[...]
Je stopt toch ook niet met koken zodra je locale supermarkt kant-en-klare maaltijden gaat verkopen?
Echt getikt sommige mensen
Nadeel is: de pakkans is enorm klein... En eens in de zoveel tijd komt er weer een gek op dit idee: 15 jaar geleden las ik dit ook af en toe.
[ Voor 31% gewijzigd door RemcoDelft op 26-04-2010 14:46 ]
Dit topic is gesloten.
![]()