Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.118 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Vandaag de brommer opgehaald bij de monteur. Bijna precies 10.000km geleden heeft ie een uitgebreide grote beurt gehad en nu is er alleen olie ververst + filter vernieuwd. Klepspeling was nog goed, afstelling prima. Olieverbruik was minimaal te noemen. Er kwam 3,75 liter uit, dus dat is niet verkeerd. Ik heb ooit (vlak na de beurt eigenlijk) een scheut erbij gedaan omdat ie ietsje onder het bovenste peil zat, en daarna eigenlijk niet meer. Een heel verschil met de 1 liter op de 4.000km die heel normaal geacht wordt. Ik kan daar alleen maar blij van worden ;)

Meteen even mijn Kisan Signalminder geïnstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/bo0vZA
Dat is een vervanger voor het knipper-relais. Bij de BMW is dat een heel simpel klusje: oude relais eruit, nieuwe erin, klaar. Wat ie doet, in een notendop:
* automatische knipperlicht cancel (instelbaar 8,30 of 45 seconden)
* running lights (intensiteit instelbaar low/high &uitschakelbaar)
* same-side cancel. Dus niet meer het BMW systeem: links of recht knipperen en recht met het aparte knopje cancel, maar gewoon de knipperknop nóg een keer indrukken
* alarmlichten activeren door beide knipperknoppen tegelijk in te drukken
* als je je remlicht koppelt, weet ie wanneer je remt en kan dan de knipperlicht-cancel tijdelijk ophouden voor als je bij het stoplicht staat
* ook door de remlicht koppeling kan ie een 'brakeflash' uitvoeren: even de knippers laten oplichten als je remt
* als je de knipperknop even ingedrukt houdt, knippert ie een paar keer heel snel, dat trekt de aandacht voor als je op de snelweg van baan wisselt bv.

Kortom: een retehandig ding vond ik. Een aantal functies zijn specifiek voor de BMW, maar basically zijn ze allemaal hetzelfde, alleen installatie is niet bij elke brommer hetzelfde. Het automatische cancellen is op sommige motoren weer wat lastiger geloof ik.

Ik vind het een aanrader, dus vandaar deze schaamteloze plug! En ik heb niet eens korting gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50
TheNameless schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:44:
[...]

Ik heb zelf zo'n paddock stand (geen eigen foto):
[afbeelding]

Werkt echt super, uitermate stabiel en makkelijk in je eentje te gebruiken.

edit:
Hier een videotje er over:
[video]
Ik zat echt hard te denken hoe hij dat nou in z'n eentje voor elkaar ging krijgen. Totdat hij magistraal dat ding uit elkaar haalde en later ook nog eens dat handvat uitschoof _/-\o_ _O- .

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

@mphilipp

Hmmm, ik heb bij ongeveer nul van die punten de 'Goh, dat moet ik hebben!'-reactie en bij ongeveer nul van die punten de 'Goh, dát zou weleens handig kunnen zijn!'

Maar als jij er blij mee bent dan lijkt het me een prima koop :). Gelukkig zijn ze niet zo duur ;)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het tankstation-helm verhaal zal de meesten wel bekend zijn. Afgelopen week kreeg ik commentaar van een cassiere bij de plaatselijke shell dat ik mijn helm af moest zetten. Daar had ik geen zin in en vind ik zinloos met een systeemhelm, je ziet mijn gezicht...
Maar nee, je kan de helm dan zo dicht gooien en dan ziet ze mijn gezicht nog niet, ik zou wel een overvaller kunnen zijn. Mijn vraag waarom ik hem dan uberhaupt in eerste instantie open zou laten werd beantwoord met "nou, het moet van mijn baas". Dat ik het weigerde kon ze niet waarderen. Ze werd er alleen niet chagrijniger van, want ze was sowieso al een chagrijnig stuk vreten :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03
eamelink schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:29:
@mphilipp

Hmmm, ik heb bij ongeveer nul van die punten de 'Goh, dat moet ik hebben!'-reactie en bij ongeveer nul van die punten de 'Goh, dát zou weleens handig kunnen zijn!'

Maar als jij er blij mee bent dan lijkt het me een prima koop :). Gelukkig zijn ze niet zo duur ;)
Hm ik juist wel, automatisch uitgaande knippers heb ik een hekel aan (ik heb een motor die dat doet, het enige wat het doet is je afleren er zelf aan te denken én op verkeerde momenten uit gaan) maar de andere functies lijken me best mooi.
Sowieso is het BMW knipper systeem wel voor verbetering vatbaar natuurlijk _/-\o_
Dingen als even met de rem knipperen voor ik echt aanleg doe ik zelf best vaak, mooi als dat vanzelf gaat.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32

charrel

Cortisol4life..

Bergie schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:53:
Iemand hier met een Zumo 550? Ik probeer deze route te laden maar zodra ik deze wil gaan rijden en hij dus de totale route gaat berekenen krijg ik de melding dat ik te weinig geheugen heb :?

Het ligt niet aan het aantal waypoints op de route; een route met een stuk of 50 punten gaan zonder problemen dus het zit hem ergens anders in.
Of moet ik in mapsource nog iets speciaals doen ofzo? Heb nog niet veel ervaring met de software.
Welke versie van die route open je?
v9.gdb geeft bij mij iig geen problemen, ook niet als ik hem gelijk verzend via mapsource. Normaal neem je een route van internet. Die open je > dan dupliceer je hem > die gedupliceerde laat je herberekenen > dan sleep je mbv. het pijltje de gedupliceerde route weer gelijk aan het origineel.
Dan gooi je het origineel weg en kan je het duplicaat verzenden naar je zumo. Zo ben je er iets zekerder van dat je ook de goede originele route rijdt.

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 20-04-2010 08:15 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 07:50:
[...]
Sowieso is het BMW knipper systeem wel voor verbetering vatbaar natuurlijk _/-\o_
Tsjaa...misschien zijn BMW rijders wel slimmer dan de rest dat zij er zelf geen moeite mee hebben... ;)
Je kunt er met een test van BMW motoren op wachten...commentaar op de bediening van de knippers. Ik heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad. Ik heb me bij mijn eerste Beemer hooguit 2x vergist, en dan toeter je ipv je knippers uitzetten. En dan weet je het wel. Verder nooit moeite mee gehad. Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat iemand er heel erg lang over doet om aan te wennen.

Inmiddels hebben ze het wel verandert, maar dat hebben ze gedaan om het aantal knopjes te reduceren. Er is inmiddels een boordcomputer bijgekomen, bediening van de demping etc...dan is 3 knoppen door 1 schakelaar vervangen wel zo handig ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

charrel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:00:
[...]

Welke versie van die route open je?
Die v9 versie geloof ik.

Yamaha MT-09

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Read the above ;)
Je kan ook nog even naar je zumo schijf gaan via verkenner, en dan alle talen weggooien die je niet gebruikt. Scheelt zo weer 50mb.
De map voice en text kan je leegmaken, gewoon de talen die je niet gebruikt weggooien. Je kan ze altijd weer terug halen met de update functie.

[ Voor 88% gewijzigd door charrel op 20-04-2010 08:19 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

ok; thanks :) Zal vanavond eens ff gaan puzzelen :)

Yamaha MT-09

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

En je triplog kan ook maar 5k km hebben, dat opruimen heeft je ook wat extra ruimte.

Bij mij had hij per ongeluk 's nachts aangestaan op de vensterbank, had dus af en toe signaal. Samen met de triplog die aanstond zag ik de ochtend erna dat hij in de hele wijk blauwe strepen had getrokken. :z

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 16:20
PilatuS schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:42:
[...]

Zo'n ding had ik ook kunnen kopen maar die kan je niet gebruiken in je 1tje.
Hoezo zou je die niet in je 1tje kunnen gebruiken?

De Thundercat heeft geen gaten in de achterbrug om bobbins te plaatsen. Ik ben dus wel aangewezen op zo'n stand.

Tot nu toe heb ik de cat altijd zonder problemen in m'n 1tje op de stand gekregen en er weer af.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

Maikel64 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:00:
[...]

Hoezo zou je die niet in je 1tje kunnen gebruiken?

De Thundercat heeft geen gaten in de achterbrug om bobbins te plaatsen. Ik ben dus wel aangewezen op zo'n stand.

Tot nu toe heb ik de cat altijd zonder problemen in m'n 1tje op de stand gekregen en er weer af.
Hier nog een, ik heb bijna exact dezelfde paddock, en krijg mijn motor in mijn eentje op en af de paddock. Ja je moet er even handig in zijn. Maar geen problemen verder.

Koop hier mijn P1 reader :)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Gisae schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 02:07:
Het tankstation-helm verhaal zal de meesten wel bekend zijn. Afgelopen week kreeg ik commentaar van een cassiere bij de plaatselijke shell dat ik mijn helm af moest zetten. Daar had ik geen zin in en vind ik zinloos met een systeemhelm, je ziet mijn gezicht...
Maar nee, je kan de helm dan zo dicht gooien en dan ziet ze mijn gezicht nog niet, ik zou wel een overvaller kunnen zijn. Mijn vraag waarom ik hem dan uberhaupt in eerste instantie open zou laten werd beantwoord met "nou, het moet van mijn baas". Dat ik het weigerde kon ze niet waarderen. Ze werd er alleen niet chagrijniger van, want ze was sowieso al een chagrijnig stuk vreten :P
Ik heb m'n systeemhelm nooit afgezet, en zou daar ook problemen over gaan maken.
Daarbij: mijn geloof verplicht me m'n helm op te zetten als ik met motortaken bezig ben, dus dat geeft grondwettelijke bescherming 8)
Het is ook zo'n onzin: op het moment dat ze "de overvaller" vraagt of-ie z'n helm wil afzetten, pakt-ie z'n pistool. Zoals op MF werd geopperd: vervang die sticker "verboden voor helmen" door "verboden voor overvallers" :P

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 20-04-2010 10:01 ]

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02
paddockstand in je eentje is zo te doen: filmpje van vorig jaar

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/th_MOV00016.jpg

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:03
mphilipp schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:11:
[...]

Tsjaa...misschien zijn BMW rijders wel slimmer dan de rest dat zij er zelf geen moeite mee hebben... ;)
Je kunt er met een test van BMW motoren op wachten...commentaar op de bediening van de knippers. Ik heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad. Ik heb me bij mijn eerste Beemer hooguit 2x vergist, en dan toeter je ipv je knippers uitzetten. En dan weet je het wel. Verder nooit moeite mee gehad. Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat iemand er heel erg lang over doet om aan te wennen.

Inmiddels hebben ze het wel verandert, maar dat hebben ze gedaan om het aantal knopjes te reduceren. Er is inmiddels een boordcomputer bijgekomen, bediening van de demping etc...dan is 3 knoppen door 1 schakelaar vervangen wel zo handig ;)
Hm ja, tijdje terug een proefritje gedaan op zowel een F800GS als een R1200GS, en vooral op rotondes vond ik het best onhandig. Je kunt overal aan wennen natuurlijk :)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Net een setje Pilot Powers besteld via internet, voor 216 euro. De motorzaak waar ik het vroeg wilde er 350 inclusief montage voor hebben :? Ik gun die jongens best wat marge, maar dat gaat nergens meer over. Gelukkig ken ik iemand met een bandenapparaat die ze na de tijd voor twee tientjes erop kan leggen. Wat betalen jullie normaal voor je banden?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

Ik bestel mijn banden bij motorbandenmarkt.nl en laat ze hier erop leggen/balanceren voor 20 euro.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Setje Pilot Power 2CT's heb ik er voor 250,- onder gemonteerd liggen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Ik rij nu sinds een maandje op een K100RT wat nogal een flinke motor is (270 rijklaar) en dat merk ik als ik stilsta bij het stoplicht of wil opbokken, maar uiteraard ook in de bochtjes. Toch houd ik er wel van om met een lekker snelheidje door de bocht te gaan, maar ik vroeg me af hoe je voelt aan de motor wanneer je tegen het randje aan het rijden bent?
Op dit moment heb ik eigenlijk nog geen een keer het idee gehad vanuit de motor dat het maar net goed gaat, opzich logisch aangezien ik niet zo lang rijd, maar ik ben wel benieuwd of er nog wat te redden valt op het moment dat je voor of achterbandje begint te glijden. Voorbandje weg lijkt me sowieso als gevolg hebben dat je onderuit schiet, maar een achterband kan nog wel weer grip krijgen toch? Wat voor indicatoren zijn er als je te gek aan het doen bent met zo'n zware motor?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dat hij gaat zwabberen? Je ziet vaak filmpjes van politieagenten die de beemer fors en hard in een bocht gooien om achter een buikschuiver te gaan. Lijkt me dat je niet dat je het vlotter dan dat moet proberen. :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:04:
Wat voor indicatoren zijn er als je te gek aan het doen bent met zo'n zware motor?
Steppies aan de grond is wel een goeie... ;) Ik ben beslist geen MotoGP coureur en heb ook geen aspiraties, maar zo af en toe gaat het erg lekker. Meestal als je op heerlijke stuurweggetjes bezig bent, wil het wel eens gebeuren dat je een steppie aan de grond zet. Vooral als je de motor net hebt (en ook nog niet zo lang rijdt) denk je vaak dat je platter door de bocht gaat dan je in werkelijkheid doet. Omdat ik mijn huidige motor nog niet zo lang heb, en daarvoor een paar jaar niet gereden had, heb ik vorig jaar een VRO1 cursus gedaan. Na alle kunstjes en toestanden kun je aan het einde een poos rondrijden over het circuit (erg klein in Rosmalen), maar het mooie is dat je steeds hetzelfde rondje rijdt, dus iedere keer ietsje sneller kan gaan. Ook zie je aan de mensen voor je hoe plat je kunt. Je moet gewoon dat gevoel krijgen. Die VRO vind ik wel een goed middel.
Maar je kunt het ook gewoon zelf uitproberen. Als je het goed opbouwt en niet teveel in 1x doet moet het goed gaan. Je moet natuurlijk niet in paniek raken als de boel een beetje gaat glijden in de bocht. Ik heb het wel vaker gehad dat door zand/grind/olie voor of achterwiel even 'weg' is. Nooit meteen gaan remmen dan. Als het fout is, ga je toch wel. En als het maar een klein plekkie is, pakt ie meteen weer grip en kun je met een gerust hart corrigeren. Bereid je daar wel op voor.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Over dat zwabberen: mijn VX800 doet dat soms als ik aan 140+ een lange bocht neem.
(Niet dat ik vaak 120+ rijd met die motor.)
Naar mijn gevoel zou dat wel eens stuk erger kunnen worden als ik 'm platter leg in de bocht.
Kan dit te maken hebben met de vering?
Zou dit kunnen verholpen zijn met nieuwe vering?
(Mijn Hagon setje is gisteren aangekomen, yay!)

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:29:
[...]
...En als het maar een klein plekkie is, pakt ie meteen weer grip en kun je met een gerust hart corrigeren.....
Denk niet dat mijn hart dan heel gerust is, wetende dat je achterwiel even geen grip had, maar goed punt :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[quote]_Apache_ schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:41:
[...]

Denk niet dat mijn hart dan heel gerust is, wetende dat je achterwiel even geen grip had, maar goed punt :)
Gaat allemaal vrij snel dus tegen de tijd dat je door hebt wat er gebeurt is de grip er meestal weer..
Dus zolang je ontspannen rijd gaat het meestal goed, maar ben je krampachtig en ga je gekke dingen doen als correctie kan het nog wel eens fout gaan..

De Versys gaat trouwens morgen voor een beurt en MOT (engelse APK), kunnen ze meteen even kijken waarom hij niet genoeg stroom levert voor handvat verwarming en soms wel en soms niet voor Zumo..
Accu is het niet die heb ik al vervangen...
En bij WOT heb ik soms last van een slippende koppeling lijkt het wel, da's ook geen goed teken..

Hopelijk gaat het niet te duur worden..
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:10:
paddockstand in je eentje is zo te doen: filmpje van vorig jaar

[afbeelding]
Dat ding weegt ook niks natuurlijk ;)
Maar je hebt gelijk is prima te doen in je eentje, ik doe het ook zo, maar vaak vraag ik voor de zekerheid MrsT even om het ff in balans te houden, de versys is wat meer topzwaar..

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 20-04-2010 15:05 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MailMan
mphilipp schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:29:
[...]

Steppies aan de grond is wel een goeie... ;) Ik ben beslist geen MotoGP coureur en heb ook geen aspiraties, maar zo af en toe gaat het erg lekker. Meestal als je op heerlijke stuurweggetjes bezig bent, wil het wel eens gebeuren dat je een steppie aan de grond zet. Vooral als je de motor net hebt (en ook nog niet zo lang rijdt) denk je vaak dat je platter door de bocht gaat dan je in werkelijkheid doet. Omdat ik mijn huidige motor nog niet zo lang heb, en daarvoor een paar jaar niet gereden had, heb ik vorig jaar een VRO1 cursus gedaan. Na alle kunstjes en toestanden kun je aan het einde een poos rondrijden over het circuit (erg klein in Rosmalen), maar het mooie is dat je steeds hetzelfde rondje rijdt, dus iedere keer ietsje sneller kan gaan. Ook zie je aan de mensen voor je hoe plat je kunt. Je moet gewoon dat gevoel krijgen. Die VRO vind ik wel een goed middel.
Maar je kunt het ook gewoon zelf uitproberen. Als je het goed opbouwt en niet teveel in 1x doet moet het goed gaan. Je moet natuurlijk niet in paniek raken als de boel een beetje gaat glijden in de bocht. Ik heb het wel vaker gehad dat door zand/grind/olie voor of achterwiel even 'weg' is. Nooit meteen gaan remmen dan. Als het fout is, ga je toch wel. En als het maar een klein plekkie is, pakt ie meteen weer grip en kun je met een gerust hart corrigeren. Bereid je daar wel op voor.
Met rijles reed ik met de BMW F650GS het steppie wel aan de grond met de uitwijkmanoeuvre. Alleen, misschien is het alleen m'n gevoel, maar volgens mij zit het stepje van de K100 wat hoger en moet je dus een stuk platter wil je de grond raken.

Even iets totaal anders. Ik ga binnenkort met m'n vriendin een paar daagjes naar Texel en zit er aan te denken om een tanktas te kopen, alleen hoorde ik dat de tank van een K100 van een metaal is die niet magnetisch is. Wat voor tassen bestaan hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 20-04-2010 16:45 ]

• martjah

martjah

Appel

kan je niet gewoon een spandband onder de tank door leggen.

doe ik altijd. 2 magneetjes op de tank...1 spanband om de tank heen (van links naar rechts) en 1 spanband vanuit de tanktas naar een stuk ijzer onder het zadel.

zo kan die niet zijwaards en /of naar voren

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:06:
[...]
Met rijles reed met de de BMW F650GS het steppie wel aan de grond met de uitwijkmanoeuvre. Alleen, misschien is het alleen m'n gevoel, maar volgens mij zit het stepje van de K100 wat hoger en moet je dus een stuk platter wil je de grond raken.
Ik heb een K1100RS gehad en heb nu een R850RT. Volgens mij ben ik met beiden wel met de steppies aan de grond geweest. Van de RT weet ik het zeker, want dat was pas nog. Je moet er wel de snelheid voor hebben natuurlijk.

Check je achterband om te zien welk stuk je nog niet gebruikt hebt, dat is ook een leuke indicatie. Ik heb nog een klein stukje over, ik denk 2cm ofzo, misschien meer, ik meet het niet. Boeit ook niet. Gewoon sturen zoals je het zelf leuk vindt. Rij eens achter iemand aan die lekker kan sturen. Toen ik net mijn K1100RS had, ben ik met een clubje de bergen in geweest. De voorrijders hadden een K1100LT, wat basically dezelfde motor is. Toen ik zag hoe plat zij door de bochten gingen, wist ik dat de motor het kon, dus durfde ik het ook. Is alleen de eerste keer 'eng'...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Met rijles reed met de de BMW F650GS het steppie wel aan de grond met de uitwijkmanoeuvre. Alleen, misschien is het alleen m'n gevoel, maar volgens mij zit het stepje van de K100 wat hoger en moet je dus een stuk platter wil je de grond raken.

Even iets totaal anders. Ik ga binnenkort met m'n vriendin een paar daagjes naar Texel en zit er aan te denken om een tanktas te kopen, alleen hoorde ik dat de tank van een K100 van een metaal is die niet magnetisch is. Wat voor tassen bestaan hiervoor?
Bags Connection :Y

• MailMan
Nice, hoewel er voor de K100 uiteraard niets meer bijstaat. Moet je wel 140e neerleggen (40e minder dan BMW) voor zoiets Qlique

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
De tank is van aluminium. BMW tanktassen zijn idd erg duur. Ze doen het erom denk ik. Check marktplaats. Ik heb mijn tanktas ook van MP; praktisch nieuw en toch wel erg handig. Ze weten wel hoe ze die dingen in elkaar moeten zetten, alleen jammer dat ze het niet universeel kunnen/willen maken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MailMan schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:51:
[...]

Nice, hoewel er voor de K100 uiteraard niets meer bijstaat. Moet je wel 140e neerleggen (40e minder dan BMW) voor zoiets Qlique
Ik zou gewoon voor zo'n quick-lock gaan kijken bij een dealer van dat bags-connection spul. De K100 zal toch geen unieke tankring hebben zodat er wel een van een ander type op past?

't Enige verschil in die ringen is de afstand van de boutgaten tot elkaar.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@dietervdw waarschijnlijk zit je motor bij de 140 zo goed als aan zijn topsnelheid? dan heeft het ermee te maken dat het midden van je band een langere omtrek heeft dan de buitenste randen. en om 140+ te blijven rijden moet er meer power komen dat je niet heb. dus gaat hij remmen waardoor hij gaat zwabberen. heb het ook regelmatig met het leed dat 25 kw heet.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Zo, net even een stukje achter mijn broertje aangereden. Jammer dat er vlak voor ons een oude vrouw overstak zonder te kijken, ze werd geschept door de motorrijder 60m voor ons. Geen prettig gezicht.
Eerste hulp (nou ja, stabiele zijligging) verleend en gewacht op de hulpdiensten.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
DECOY88 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:46:
@dietervdw waarschijnlijk zit je motor bij de 140 zo goed als aan zijn topsnelheid? dan heeft het ermee te maken dat het midden van je band een langere omtrek heeft dan de buitenste randen. en om 140+ te blijven rijden moet er meer power komen dat je niet heb. dus gaat hij remmen waardoor hij gaat zwabberen. heb het ook regelmatig met het leed dat 25 kw heet.
Goch niet echt hoor, hij kan wel tot 160-170 denk ik, maar boven de 120 rijdt 'm gewoon niet echt relax meer. Wel vreemd effect...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Simpel, tassen die je met een riem vastzet :Y

Meestal gaat er een riem om het balhoofd heen, en ergens aan het frame.
Ik heb voor de grijze bmw een BMW tanktas, en voor de zwarte een magneettanktas; waar ik de magneten uit heb gehaald (prima op je gereedschapsbord) en riemen aan hem gemaakt.

Wise enough to play the fool

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

c0ne schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:03:
Zo, net even een stukje achter mijn broertje aangereden. Jammer dat er vlak voor ons een oude vrouw overstak zonder te kijken, ze werd geschept door de motorrijder 60m voor ons. Geen prettig gezicht.
Eerste hulp (nou ja, stabiele zijligging) verleend en gewacht op de hulpdiensten.
:F :-( Echt hea. Ik had vandaag ook weer zo'n deathwish-crew voor me. Paar van poppetjes van een plaatselijke vereniging. Bijna waren Willemijn, Annemijn en Rosemarijn er niet meer geweest...

Heeft de dame en motorrijder in kwestie het gehaald?

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 20-04-2010 19:39 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Tsja, ik snap ook nog steeds niet wat haar bezielde. Ze fietste zo de rijbaan op, motorrijder kan niets meer en rijd haar aan. Ik zie de vrouw door de lucht vliegen en de motor die met beide opzittenden onderuit gaat.
Dan vlieg je de auto uit (en word bijna aangereden door je eigen broertje :x) en zie je een oude vrouw waar het bloed aan alle kanten uit komt lopen.
Klikje

Persoonlijk twijfel ik of mevrouw het haalt. De motorrijder + passagier maken het redelijk tot goed, de bestuurder kreeg alleen de motor op zijn been.

[ Voor 13% gewijzigd door c0ne op 20-04-2010 19:47 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

ai heftig.
Ben jij dat die daar het verkeer staat te regelen?
die bloedvlek ook op foto 9

[ Voor 18% gewijzigd door Hayfork op 20-04-2010 20:03 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

charrel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:16:
Read the above ;)
Je kan ook nog even naar je zumo schijf gaan via verkenner, en dan alle talen weggooien die je niet gebruikt. Scheelt zo weer 50mb.
De map voice en text kan je leegmaken, gewoon de talen die je niet gebruikt weggooien. Je kan ze altijd weer terug halen met de update functie.
Het weggooien van alle voices muv NL hielp niet. Met het te weinig geheugen zal hij wel echt het RAM bedoelen.
Maar daarna in mapsource die route kopieren; herberekenen en ze daarna over elkaar heen slepen did the trick :)
Al moet ik zeggen dat die feature niet echt intuïtief werkt; als ik niet wist dat het moest kunnen was ik er niet achter gekomen.

Yamaha MT-09

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bergie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:31:
[...]

Het weggooien van alle voices muv NL hielp niet. Met het te weinig geheugen zal hij wel echt het RAM bedoelen.
Maar daarna in mapsource die route kopieren; herberekenen en ze daarna over elkaar heen slepen did the trick :)
Al moet ik zeggen dat die feature niet echt intuïtief werkt; als ik niet wist dat het moest kunnen was ik er niet achter gekomen.
Heb je in je standaard instellingen staan dat hij snelwegen moet vermijden?
Als ik dat aan heb en een route plan naar Milaan ofzo krijg ik die melding ook, maar anders zelden.. routes gebruik ik eigenlijk niet dus weet niet wat het effect daarvan is.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

M14

c0ne schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:03:
Da's niet prettig om mee te krijgen .... Een paar weken geleden heb ik met iets dergelijks geluk gehad. Reed op een voorrangsweg binnen de bebouwde kom, wel een wat hogere snelheid, 60 - 65km/h ofzo. Ik zie een oudere vrouw op de fiets uit een zijweg komen, het lijkt eerst of ze wil stoppen maar steekt uiteindelijk toch over .... Met hard remmen is het toch nog goed gekomen, maar met een beetje pech heb je precies het zelfde ...

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Bergie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:31:
[...]

Als je dat niet doet en je hebt bv. ander kaartmateriaal dan de maker van de route wil ie wel is hele rare dingen doen. Is je zumo verder wel up to date met firmware en dergelijke?
Had laatst een route in de eifel gemaakt en de zumo van een vriend van me maakte daar een route van 25000km van ofzo, die wilde gewoon als track de wereld rond :/

• martjah

martjah

Appel

M14 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:43:
[...]

Da's niet prettig om mee te krijgen .... Een paar weken geleden heb ik met iets dergelijks geluk gehad. Reed op een voorrangsweg binnen de bebouwde kom, wel een wat hogere snelheid, 60 - 65km/h ofzo. Ik zie een oudere vrouw op de fiets uit een zijweg komen, het lijkt eerst of ze wil stoppen maar steekt uiteindelijk toch over .... Met hard remmen is het toch nog goed gekomen, maar met een beetje pech heb je precies het zelfde ...
Zo had ik gister een jong vrouwke in een lelijke citroën die haar auto nog lelijker wilde hebben.
Ik zag haar aankomen en alleen maar rechtdoor / rechts kijken.

Ik was toevallig mijn cameraatje aan het testen. Montagespul voor 3 euro met een Sony DSC-W130.
Ik moet alleen nog proberen om de trillingen van de motor te verminderen op de camera (misschien wat rubbers tussen de bout en het houdertje in?)

Ik heb deze nagemaakt: http://www.motormeuk.nl/b...pje/DIY-Camera-Steun.html
Alleen ik heb een T-stuk --> 45 graden bocht --> dekseltje --> boutje + moertje + 2 ijzeren ringetjes.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Iemand bekend hier met Nuvo helmen, beetje kwaliteit of dikke meuk met veel windgeruis, weinig demping van geluiden, etc? :P

@Bovenbuurman, dat is goed zuur als je dan zo word geraakt, hoezo kijken is het belangrijkste? Kijken ze je vaak ook nog zo dom aan alsof je ineens uit het niets daar staat. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Joopieboy op 20-04-2010 23:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• MailMan
Ongeloveloos toch, dat ze dat niet zien aankomen heh :( . Soms heb ik de neiging om alsnog tegen iemand aan te knallen om ze flink te laten schrikken, al zou ik dat wat eerder op m'n trapfiets doen.

Goed, jezelf in kunnen houden is ook een onderdeel van veilig rijden :P

• martjah

martjah

Appel

beetje verkeersveiligheid is dat je rekening houd met zulke mensen in het verkeer en dus op tijd kunt stoppen

• c0ne

c0ne

It's m3!

Hayfork schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:02:
ai heftig.
Ben jij dat die daar het verkeer staat te regelen?
die bloedvlek ook op foto 9
Nee dat is de kerel waar ik in de auto zat. Bij het slachtoffer zit een jongen met een zwart motorpak, dat is mijn broertje. Op het moment dat de ambulance en de politie er was ben ik op de motor van mn broertje naar huis gereden.

Er zit ook nog een motorrijder met zwart pak en een geel hesje, die kwam iets later aanrijden en had blijkbaar een medische achtergrond en heeft toen ook het voortouw genomen met mevrouw en later ook met de ambulancedienst. d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door c0ne op 20-04-2010 23:38 ]

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
c0ne schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:46:
Tsja, ik snap ook nog steeds niet wat haar bezielde. Ze fietste zo de rijbaan op, motorrijder kan niets meer en rijd haar aan. Ik zie de vrouw door de lucht vliegen en de motor die met beide opzittenden onderuit gaat.
Dan vlieg je de auto uit (en word bijna aangereden door je eigen broertje :x) en zie je een oude vrouw waar het bloed aan alle kanten uit komt lopen.
Klikje

Persoonlijk twijfel ik of mevrouw het haalt. De motorrijder + passagier maken het redelijk tot goed, de bestuurder kreeg alleen de motor op zijn been.
ouch...
trauma heli erbij is nooit een goed teken

iRacing Profiel

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Deze is ook wel bijzonder, van iemand op Motor-Forum:

Je snapt ook niet dat die auto de motor niet ziet aankomen. Hij kijkt blijkbaar gewoon niet, of kijkt in die richting, maar ziet niets ofzo. Dit is echt een typisch geval van jammer, maar helaas. Je kunt ultra-defensief gaan rijden en bij elke auto die klaar staat om af te slaan af te remmen tot 20kmh, maar of je op die manier nog relaxed op je motor zit weet ik ook niet.

• iMars

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:03:

[video]

Je snapt ook niet dat die auto de motor niet ziet aankomen. Hij kijkt blijkbaar gewoon niet, of kijkt in die richting, maar ziet niets ofzo. Dit is echt een typisch geval van jammer, maar helaas. Je kunt ultra-defensief gaan rijden en bij elke auto die klaar staat om af te slaan af te remmen tot 20kmh, maar of je op die manier nog relaxed op je motor zit weet ik ook niet.
repost ;) soepah in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
-O- * soepah is motorloos :( ..
M'n ZZR600 '95 stonk Rook al en tijdje naar benzine, en dacht, daar kijk ik dit weekend ff naar, Niet van gekomen.
Kom ik gister avond thuis, ligt er een gigantische plas benzine onder, heb 'm direct maar weggebracht naar de garage.. hopen dat 't een carb / vlotter probleempje is en niet ergens iets duurs kapot ....

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• iMars

iMars

Full time prutser

soepah schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:11:
-O- * soepah is motorloos :( ..
M'n ZZR600 '95 stonk Rook al en tijdje naar benzine, en dacht, daar kijk ik dit weekend ff naar, Niet van gekomen.
Kom ik gister avond thuis, ligt er een gigantische plas benzine onder, heb 'm direct maar weggebracht naar de garage.. hopen dat 't een carb / vlotter probleempje is en niet ergens iets duurs kapot ....
Damn, hopelijk wordt je motor gauw gemaakt en kost het je niet (te) veel -O-

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

• Requiem19
  • Laatst online: 22:39
mphilipp schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:00:
[...]

scuzzie...niet gezien toen dat gepost werd.
Ziet er in het filmpje uit als een relatief langzame botsing, als je ziet hoe de motorrijder 'vrij' zachtjes neerkomt. Maar die laatste foto laat dan toch zien dat het behoorlijk hard aankwam. Motor ws totall los en die vooruit ook niet meer helemaal heel. Damn!

XMCS Netherlands

• frankivo

[video]

het lijkt wel Zwolle.
maar goed.. er zullen wel tientallen plaatsen zijn die er zo uit zien

iRacing Profiel

• steveman
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

frankivo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:28:
[...]

het lijkt wel Zwolle.
maar goed.. er zullen wel tientallen plaatsen zijn die er zo uit zien
't Was ergens bij Hilversum. De motorrijder maakt 't goed (MF topic)

http://www.at5.nl/artikel...rijder-eindigt-tegen-abri

Dat is dan weer een heel ander soort ongeluk...

[ Voor 17% gewijzigd door steveman op 21-04-2010 10:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MailMan
steveman schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:31:
[...]

't Was ergens bij Hilversum. De motorrijder maakt 't goed (MF topic)

http://www.at5.nl/artikel...rijder-eindigt-tegen-abri

Dat is dan weer een heel ander soort ongeluk...
Dat je ook van alle plekken waar je een wheelie kan doen het Leidseplein kiest, wat een oelewapper :/

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[video]

Niet hier ook al hea :/

Soms zie je dingen over het hoofd. Kijk eens naar die laatste seconde dat je de motorrijder in beeld ziet, zie jij hem duidelijk? Dit is gewoon zo'n weg met bomen langs de zijkant, en een laagstaande zon. Het blijft een mens.

Poppetje springt tenminste meteen zijn auto uit, om de motorrijder te helpen, dat zie je ook vaak anders.

No signature required.

• iMars

iMars

Full time prutser

MailMan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:06:
[...]

Dat je ook van alle plekken waar je een wheelie kan doen het Leidseplein kiest, wat een oelewapper :/
Stoer hé! Iedereen kan je zien :X |:( :N

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:34:
[...]
Niet hier ook al hea :/

Soms zie je dingen over het hoofd. Kijk eens naar die laatste seconde dat je de motorrijder in beeld ziet, zie jij hem duidelijk? Dit is gewoon zo'n weg met bomen langs de zijkant, en een laagstaande zon. Het blijft een mens.
Ehhh...de zon scheen niet in zijn gezicht. En dan nog: ik haat mensen die roepen dat ze verblind werden door de zon en dan toch besluiten blind over te steken. Ik weet dat talloze mensen dat doen, maar dat maakt het niet minder dom. Ik zie die motorrijder heel duidelijk (ook de eerste keer dat ik het filmpjes zag), zelfs vanuit het standpunt van de automobilist.

Ik mis ook wel eens wat, maar niet iemand die op klaarlichte dag op me af komt. Dát is gewoon dom, geen excuus mogelijk.

• frankivo
mphilipp schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:35:
[...]

Ehhh...de zon scheen niet in zijn gezicht. En dan nog: ik haat mensen die roepen dat ze verblind werden door de zon en dan toch besluiten blind over te steken. Ik weet dat talloze mensen dat doen, maar dat maakt het niet minder dom. Ik zie die motorrijder heel duidelijk (ook de eerste keer dat ik het filmpjes zag), zelfs vanuit het standpunt van de automobilist.

Ik mis ook wel eens wat, maar niet iemand die op klaarlichte dag op me af komt. Dát is gewoon dom, geen excuus mogelijk.
idd.. een fatsoenlijke zonnebril hoort wel bij de standaard uitrusting van een auto/moto

iRacing Profiel

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

I rest my case.

No signature required.

Verwijderd

En ik maar denken: wat is nu een wheelie?

bedankt AT5! :)

een volgende vraag: welke balanceertruc brengt geen risico met zich mee?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
een volgende vraag: welke balanceertruc brengt geen risico met zich mee?
Balanceren en geen risico ? Als je iets doet met balanceren is er altijd een kans dat je de balans verliest en dus omvalt. Dus wat dat betreft heb je altijd wel een risico. Tuurlijk zal dat risico bij bepaalde dingen zeer klein zijn, maar ik denk dat je altijd wel een risico hebt.

• steveman
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:51:
[...]

Balanceren en geen risico ? Als je iets doet met balanceren is er altijd een kans dat je de balans verliest en dus omvalt. Dus wat dat betreft heb je altijd wel een risico. Tuurlijk zal dat risico bij bepaalde dingen zeer klein zijn, maar ik denk dat je altijd wel een risico hebt.
Even een nieuwe smiley gebruiken: :F

Dat is dus precies wat hij zegt ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:52:
[...]

Even een nieuwe smiley gebruiken: :F

Dat is dus precies wat hij zegt ;)
My bad. Ben niet helemaal wakker vandaag.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
[...]

ook ooit zo'n akkefietje meegemaakt.. (werd van de rotonde gedrukt door een of andere l*l in een yaris)
Hij beweerde bij hoog en laag dat ik te hard zou hebben gereden (meneer kwam zelf met een noodgang aan), wat niet kon omdat ik achter 2 andere motorrijders zat.
We zouden makkelijk met zn 2en op die rotonde passen, kon makkelijk, wat liep ik te zeiken etc. (Turborotonde, dus met een stoeprand in het midden)
Ook tegenover de politie beweerde die het eea..... tot er op gegeven moment werd gevraagd: wat wilt u als verklaring opgeschreven hebben? = Ja ik werd verblind door de zon. (Welke zon?)

:( :( :( :( :( 8)7 |:( :F ;w

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Zo, vandaag "even" naar Goes geweest, rb1 laten monteren >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/r1200gs%20laser%20rapid%20klein.jpg

Ja er zit nog een flinke dip rond de 3500, nee die voel je nu amper meer. Zonder rb1 was de dip nog dieper en bleef de motor er echt in hangen. Nu trekt ie er gewoon mooi strak doorheen.

• PilatuS
  • Niet online
charrel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:18:
[afbeelding]

Ja er zit nog een flinke dip rond de 3500, nee die voel je nu amper meer. Zonder rb1 was de dip nog dieper en bleef de motor er echt in hangen. Nu trekt ie er gewoon mooi strak doorheen.
Genoeg motoren die ook zo'n soort dip hebben. Mijn SV1000S heeft een dip bij 5000 toeren.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2d98jo1.jpg

Ik dacht dat mijn SV wel aardig wat koppel had, maar die GS van jou doet er nog een flink schepje boven op.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 21-04-2010 18:52 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hehe, 129nm viel mij ook erg mee. Standaard hebben ze 112nm ofzo. Die laser bochten doen toch aardig wat ;) Die dip voel je nu amper meer, dat was eigenlijk de opzet. Dat ie bovenin ook nog ff lekkerder doorloopt is alleen maar mooi meegenomen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:50:
[...]
Genoeg motoren die ook zo'n soort dip hebben. Mijn SV1000S heeft een dip bij 5000 toeren.
Ik heb ook zo'n dip. Zo tegen een uur of 7 val ik op de bank in slaap... ;) Zou een PowerMike helpen?

Ik zou btw wel eens willen weten wat die ouwe RT van mij voor een kromme oplevert. Is zo'n run kostbaar?

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 21-04-2010 20:54 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

mphilipp schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:53:
Ik heb ook zo'n dip. Zo tegen een uur of 7 val ik op de bank in slaap... ;) Zou een PowerMike helpen?
Ik geef het weinig kans, zeker op zo'n oud model :N :P

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Volgens mij ergens tussen de 25-35 euro, madracing in noord-scharwoude is 35. Was van de winter gratis op zaterdag ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eamelink schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:57:
[...]
Ik geef het weinig kans, zeker op zo'n oud model :N :P
Ik denk het ook. Een Iridium inbrengen hielp ook al niet... :o

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
mphilipp schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:33:
[...]

Ik denk het ook. Een Iridium inbrengen hielp ook al niet... :o
misschien een tweede aanboren? :P
charrel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:18:
[afbeelding]

Hoe kan je nu de bhp meten?

[ Voor 18% gewijzigd door HammerT op 21-04-2010 21:43 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Op een (geremde) testbank, wordt de hoeveelheid weerstand gemeten die je motor afgeeft. Vermogen aan je achterwiel dus.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:18:
Op een (geremde) testbank, wordt de hoeveelheid weerstand gemeten die je motor afgeeft. Vermogen aan je achterwiel dus.
[domme vraag]Is een DynoJet testbank ook een geremde?[/domme vraag] Geen idee welke soorten testbanken er zijn en welke wat meet en waarom je de een of de ander 'moet' hebben.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
geremd is wel zo handig, is wat reeeler

laatst even bij Ten Kate geweest

104/134 met heel veel winst te pakken op mn l/b verhouding, staat verschrikkelijk te rijk..
een dezer dagen maar eens kijken of ik nog een setje carbs heb liggen waar ik betere gasnaalden uit kan halen en meteen mn luchtfilterbox wederom wat aanpassen :+

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Zijn verschillende testbanken, geloof 2 of 3 type's. Daar weet ik het fijne ook niet van.
Tovami banken meten weer op een andere manier dan dyno banken. Dat geeft op zich niet heel erg, de calibratie laat volgens mij ook wel is te wensen over. Er worden vaker grote verschillen gezien bij dezelfde motor op 2 verschillende banken. Het enige wat je wel echt goed kan zien is het koppel en vermogens verloop van je motor. Daar maakt het verder niet echt voor uit of je met 95pk naar 100pk gaat of dat je van 98pk naar 103pk gaat. Je kan wel de kromme's goed zien.

Paar weken terug op de testbank bij madracing had de mijne 96pk en 124. De eerste meting bij Ruud Frederiks was 98pk en 122nm, dus dat verschil is bijna verwaarloosbaar. De kromme was op beide banken gewoon hetzelfde, het dal was even diep...
Ze gebruiken dan wel beide een tovami testbank, dit heb ik dan wel van horen zeggen maar zou 1 van de betere banken zijn.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ok, maar brake hp is toch zonder versnellingsbak en cardan? hoe kom je dan op die waarde, gewoon een constante uit het boekje ofzo?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

HammerT schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:07:
Ok, maar brake hp is toch zonder versnellingsbak en cardan? hoe kom je dan op die waarde, gewoon een constante uit het boekje ofzo?
Yep, bij mijn Bandit 600 verhoudt de bhp op het acterwiel tov bhp op de krukas zich volgens een constante, ik meen iets van 90%. Dat zou je kunnen zien als de *efficiëntie* van het motorblok + tandwielkast + overbrenging etc.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6OTS1YnAiu1RE01bE4a03tFL/thumb.png

Zo ziet mijn curve eruit voor het achterwiel, de krukas ligt dus op 110% en komt daarmee op 33.6 bhp uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 22-04-2010 08:24 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• charrel

charrel

Cortisol4life..

HammerT schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:07:
In dit geval is het gewoon het vermogen aan het achterwiel, dus je moet er inderdaad 12-15% bijdoen voor het vermogen aan de krukas/ verlies van Cardan. BMW geeft over het algemeen vermogens aan die op het achterwiel zitten.

• MailMan
Mompel. Gisterenavond bij het wegzetten kwam ik erachter dat er een soort schroef in het achterwiel zit. Leek op een kruiskop maar geen idee hoever hij erin zat. Probeerde hem er eerst uit te pulken en gaf wel iets mee, maar kreeg hem uiteindelijk niet los.

De band lijkt niet leeg te lopen, maar ik rij er niet mee verder nu. Kan een motorzaak of bandenboer de schroef eruit halen en de band repareren? Achterbandje zit er nog maar 1000km op :'(

Verder gisterenavond ook nog via markplaats een originele BMW tanktas gehaald voor m'n k100, toch wel fijn :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:44:
De band lijkt niet leeg te lopen, maar ik rij er niet mee verder nu. Kan een motorzaak of bandenboer de schroef eruit halen en de band repareren? Achterbandje zit er nog maar 1000km op :'(
Als je je originele reparatiesetje nog hebt, ziet er waarschijnlijk ook een bandenreparatiekit bij. Je kunt er zo'n plug in stoppen, maar dat is in principe een noodmaatregel. De bandenboer zal je dat denk ik ook vertellen. Het wordt niet aanbevolen daar lang mee door te rijden. Met de auto kun je nog wel enig risico lopen omdat je dan nog 3 wielen over hebt. Ik weet niet of je het risico van een klapband wil lopen op je brommertje... ;)

Ze schijnen het ook wel te kunnen vulcaniseren (Mr.Spock!), dat is wel weer beter.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister motor voor een beurt gedaan en ik dacht eerst dat hij ook voor zijn eerste MOT moest.. maar dat is pas over 3 maanden nodig en dat is maar goed ook, want de monteur zei dat de deuk in mijn velg een MOT failure point zou worden...

Moet dus nu op zoek naar een nieuw voorwiel... dus als iemand ergens een voorwiel voor een Kawasaki Versys heeft liggen laat het me dan weten.. een nieuwe gaat een paar honderd pond kosten :(

Mijn elektrisch probleem kon hij ook niet vinden, de motor levert genoeg stroom, accu is nieuw maar toch doen handvat verwarming en satnav oplader het niet :/

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 22-04-2010 10:46 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:45:
...
Moet dus nu op zoek naar een nieuw voorwiel... dus als iemand ergens een voorwiel voor een Kawasaki Versys heeft liggen laat het me dan weten.. een nieuwe gaat een paar honderd pond kosten :(

...
Klikje, daar hebben ze er één liggen.

En nieuwe velgen zijn idd schrikbarend duur. Voor m'n R6 zou ik destijds ruim €800,- uit moeten trekken voor een nieuw voorwiel.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

Pluutje dr in laten zetten, die gaan dr van binnenuit in en kun je de band gewoon mee op rijden.
Alleen moeten dan het wiel en de band er af, dus het is iets duurder.

leeg

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mompel. Gisterenavond bij het wegzetten kwam ik erachter dat er een soort schroef in het achterwiel zit. Leek op een kruiskop maar geen idee hoever hij erin zat. Probeerde hem er eerst uit te pulken en gaf wel iets mee, maar kreeg hem uiteindelijk niet los.

Verder gisterenavond ook nog via markplaats een originele BMW tanktas gehaald voor m'n k100, toch wel fijn :)
Ik zou idd naar een motorzaak gaan, die kunnen inschatten of de schroef op een nare plek zit. Mijn advies?

2 jaar geleden viel mij op dat mijn achterband afliep. Thuis eens goed kijken.. Dikke schroef op een nare plaats.
Nieuwe band gekocht, de oude zat er 80km op.

Wise enough to play the fool

• MailMan
Heb even gebeld naar Reivilo motoren bij mij om de hoek. Kan er morgen heen dan zetten ze er inderdaad een pluutje in. Hij stelde eerst een plugje/propje (?) voor die ze er van de buitenkant inzetten, maar dat was volgens mij een noodoplossing.

De schroef zit op het loopvlak, hoewel niet perfect in het midden, en lijkt er redelijk recht in te zitten. Wat houdt vulkaniseren eigenlijk in en doen ze dit automatisch wanneer ze een pluutje erin zetten? En mocht het gat de band niet doorboren, is het dan nodig er een pluutje in te zetten?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55

Youk

Volvo For Life

Heb ook al verschillende banden laten herstellen. Telkens een gat in het loopvlak om rechtdoor te rijden, dan is het goed te doen. Wel altijd langs binnenuit laten herstellen. Was met een soort van plakker (net zoals bij een fiets).

Wanneer het gat meer naar de zijkant zou zitten (loopvlak voor in de bocht dus) dan willen ze er niet aan beginnen waar ik ga.

Als het nu nog geen gat is dan is het toch beter om het gat open te maken en te herstellen, aangezien het een zwakke plek is geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door Youk op 22-04-2010 11:22 ]

Volvo Classic Club Belgium

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:59:
[...]

Klikje, daar hebben ze er één liggen.

En nieuwe velgen zijn idd schrikbarend duur. Voor m'n R6 zou ik destijds ruim €800,- uit moeten trekken voor een nieuw voorwiel.
Dank je, helaas wel een zwarte en de mijne zijn zilver..

Dus misschien maar een zwart voor en achterwiel kopen daar, is mischien goedkoper dan een nieuw voorwiel..
ben wel begin mei in NL maar op ik genoeg ruimte heb om hem mee te nemen weet ik niet.. :|

<edit> zie dat ze ook verzenden buiten NL..
Totaalbedrag bestelling:
€ 472,50
(voor beide wielen en verzending..)
Even afwachten wat de dealer vraagt voor een origineel wiel..

<edit2> op ebay er ook 1 gevonden :)
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...70610&_trksid=p2759.l1259

[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 22-04-2010 11:39 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:50:
[...]

[afbeelding]

Ik dacht dat mijn SV wel aardig wat koppel had, maar die GS van jou doet er nog een flink schepje boven op.
En dat heeft vaak met emissie eisen te maken, op nieuwere motoren is het pas erg :X

No signature required.

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:15:
[...]

En dat heeft vaak met emissie eisen te maken, op nieuwere motoren is het pas erg :X
Had op MF er al wat over gelezen.
Om onze SV1000 door de milieu-inspectie te halen belazerd Suzuki de meeting door verse lucht rechtstreeks van je airbox naar je uitlaten te pompen. Zo lijkt het alsof we een minder vervuilende uitstoot hebben.
Dit heeft dan ook weer te maken met veel backfires met andere uitlaten.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 22-04-2010 13:15 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:20:
Wat houdt vulkaniseren eigenlijk in en doen ze dit automatisch wanneer ze een pluutje erin zetten?
Mijn lekenbegrip van vulcaniseren is dat ze het propje of pluutje samen laten smelten met het bandenrubber. Ze zitten dan weer echt aan elkaar. Het is hetzelfde proces als bij het opwerken van oude banden die dan een nieuw loopvlak krijgen.
Of ze dat altijd doen bij het aanbrengen van zo'n plu weet ik ook niet. Vraag het even zou ik zeggen.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:14:
[...]

Had op MF er al wat over gelezen.

[...]

Dit heeft dan ook weer te maken met veel backfires met andere uitlaten.
Zo gebruikt de rsv 4 een truukje om door de geluidskeuring heen te komen, ding klinkt stationair echt heel erg lief 8)7

TOTDAT je hem in zijn 1 ramt >:) Dan gaat er 1 of andere klep in de uitlaat open. Best wel raar, dan komt opeens dat hele rauwe v4 geluid uit die uitlaten bulderen.

No signature required.

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

* dommerick is nu ook officieel motorrijder. *O*

Nu op zoek naar een leuke motor.

Heeft geen signature.

• PilatuS
  • Niet online
dommerick schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:35:
* dommerick is nu ook officieel motorrijder. *O*

Nu op zoek naar een leuke motor.
Vandaag geslaagd dus ? Gefeliciteerd :)

Al een bepaald type motor op het oog ?

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Twijfel nog steeds heel erg tussen van alles. Eerst maar eens proef gaan rijden. Het kan er wel leuk uit zien, maar moet ook lekker rijden natuurlijk. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een sportmodel uit de jaren 90 (ZZR, CBR, YZF) of een mooie naked bike (Suzuki bandit, cb500).

Heeft geen signature.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

feli *O*

Yamaha MT-09

Pagina: 1 ... 178 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.