Wise enough to play the fool
Ik voel me aangesproken, maar ik bedoel niet sportief rijden als extreem hellen en knietje aan de grond. Soms is het gewoon lekker om met je gewicht te spelen. Dus eerst de bocht in naar links, vervolgens rechts om de rotonde weer af te gaanKaWaReZ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:07:
je hoort niet sportief te rijden op de openbare weg
Daar moest ik ook gelijk aan denkenWormaap schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:15:
Papier krast, je kan beter stof gebruiken. Als je thuis bent gewoon'n poetslap met wat lauw water met'n beetje zeep. Binnenkant met alleen lauw water op'n doekje i.v.m. anti-fog.
[...]
Ik zeg:
[video]
[ Voor 34% gewijzigd door iMars op 16-04-2010 23:45 ]
Ik zeg:
Goede bestuurders en het feit dat het een 1800 is kan ook iets schelen, de 1200 en 1500 valt iig niks mee aan te vangen.
En dan kan ik ook nog wel een beetje sturen als het moet (met van alles en nog wat), maar die oudere goldwings rijd ik liever direct de sloot in, want daar eindig je uiteindelijk toch als je dr hard mee probeert te rijden.
Scheelt dat ie niet van mij is
leeg
Smaak iig goed te pakken. Nu nog wennen aan het feit dat als je in een bocht vaart wil minderen, de rechtervoet optillen (zoals bij auto) geen goed idee is, en de linkerhand geen rem is (zoals bij fiets).
Oslik blyat! Oslik!
Als je goed kunt rijden en de weg goed kent is dat geen punt natuurlijk. Maar iemand op een snelle, wendbare motor die ook zo goed kan sturen en de weg goed kent, rijdt 'm helemaal zoek natuurlijk. Er is ook zo'n filmpje van een gast op een GS die Man rondrijdt en een vent op een supersport inhaalt en zoek rijdt. Ja, als je de weg goed kent is dat geen punt. Wie voor het eerst zo'n parcours rijdt, kan nooit voluit gaan. En heel veel mensen kunnen alleen maar hard rechtuit. Hard door bochten gaan is veel belangrijker, vooral de langzame want daar zit je het langste in.4x2 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:46:
[...]
Ik zeg:
Goede bestuurders en het feit dat het een 1800 is kan ook iets schelen, de 1200 en 1500 valt iig niks mee aan te vangen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het was alleen om ff te laten zien dat het kennelijk ook mogelijk is om sportief met'n GW te rijden. En ja, ik snap dat 4x2's rant ook niet 100% serieus was
Ticking away, the moments that make up a dull day
als je een beetje kwaliteit hebt niet. Niet zo'n standaard velletje papier.Exigence schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:04:
Keukenpapier krast
Ik heb een olievizier die al zo'n 40 000km in gebruik is en die is nog steeds krasvrij (op 1 dikke kras na die ik er zelf per ongeluk op heb gemaakt). En in dat aantal kilometers vermoord je heel wat vliegen en ander hardnekkig gespuis.
[ Voor 10% gewijzigd door martjah op 17-04-2010 01:32 ]
Het verbaast me wel, want de motor lijkt voor de rest echt perfect onderhouden. Is er nog iets anders wat ik over het hoofd kan zien, wat het kan zijn?
Nu naar de garage gaan zal sowieso niet opschieten lijkt me, plus dat het ook weer gezeik is om 2 keer daar met het ov te komen en weggaan.
Ik weet ook niet hoe erg ik dingen beschadig als ik doorrij als ik hem nu wel gewoon weer span...
Een ketting gaat heel lang mee zonder te spannen, maar op een gegeven moment is he harde laag er af en dan blijf je spannen. Ik denk dat je binnenkort een nieuwe ketting nodig hebt.Quarin schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:43:
De ketting van mijn "nieuwe" fiets (fazer uit '99) lijkt wel constant gespannen te moeten worden. Hij heeft nu weer echt veel te veel speling (ik denk wel 2 keer zoveel als hoort, je kan hem over 20 cm tegen de bovenkant aanduwen) nadat ik hem zo'n 400km geleden voor alweer de derde keer heb gespannen (in in totaal 2000km). Ik heb hem elke keer goed op moment gezet (tenzij de momentsleutel verkeerd is, maar ik zet wel echt veel kracht ook) en de afstand bij de streepjes lijkt ook niet te verlopen.
Het verbaast me wel, want de motor lijkt voor de rest echt perfect onderhouden. Is er nog iets anders wat ik over het hoofd kan zien, wat het kan zijn?
Nu naar de garage gaan zal sowieso niet opschieten lijkt me, plus dat het ook weer gezeik is om 2 keer daar met het ov te komen en weggaan.
Ik weet ook niet hoe erg ik dingen beschadig als ik doorrij als ik hem nu wel gewoon weer span...
Als je de ketting aan de achterkant van je tandwiel pakt, kan je hem dan van je ketting af trekken?
Nahja, als je 'm een centimeter er af kan trekken is ie echt op.Quarin schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:55:
Ja, toch wel een paar milimeter..
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
^^Exigence schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:04:
Keukenpapier krast
Keukenpapier zit houtvezel in. Gewoon met een microvezeldoek schoonmaken, weet je zeker dat het goedgaat.
No signature required.
Ahhh, ER5 das een leuke les fiets. Kan je redelijk leuk mee hoeken in de bochten. Ben je al de snelweg opgegaan met een veelste grote les- Jasdion_b schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:37:
\o/ eindelijk eerste les gehad, bij Versnel in Diemen op een Kawasaki ER-5.
Smaak iig goed te pakken. Nu nog wennen aan het feit dat als je in een bocht vaart wil minderen, de rechtervoet optillen (zoals bij auto) geen goed idee is, en de linkerhand geen rem is (zoals bij fiets).
Asus Zenbook i7 256gb
Geloof me, ik was serieus, ik heb een intense hekel aan die dingen, ze zijn kut om aan te sleutelen, kut om mee te rijden en de mensen die dr op rijden denken dat ze een unieke motor hebben en daarom echt iets zijn (beetje trots zijn mag wel, maar goldwing rijders zijn daar een aparte klasse in.Wormaap schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:29:
Het was alleen om ff te laten zien dat het kennelijk ook mogelijk is om sportief met'n GW te rijden. En ja, ik snap dat 4x2's rant ook niet 100% serieus was
mphilipp:
Klopt precies, ervaring doet het m.
leeg
Dubbel-nope. Het was echt m'n eerste les, dus alles op parkeerplaats. En ik heb al een eigen jas gescoord die dus wel goed pastGhostrider schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:46:
[...]
Ahhh, ER5 das een leuke les fiets. Kan je redelijk leuk mee hoeken in de bochten. Ben je al de snelweg opgegaan met een veelste grote les- Jas
Oslik blyat! Oslik!
net eventjes 60km bochtjes gereden
Hell yeah, net ook 100km gedaan, nu even pauzeren bij mijn ouders thuis en dan weer verder_Erikje_ schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:51:
oooooooooooh wat is het toch weer lekker weer om te rijden.
net eventjes 60km bochtjes gereden![]()
en ik op een Honda CBF1000F. Oneerlijke strijd
Wat rijdt dat heerlijk met al die power onder je kont zeg.
Mooi een rondje griendtsveen, valkenswaard, budel (mooi stuk bij dat militair oefenterrein zeg, BTw M14 ik wou je nog bellen om een rondje mee te rijden maar ik had je nr niet meer), sint michielsgestel, maaskantje (jonge! kut!), vegchel, sint anthonis, overloon, venray.
om en nabij de 200 km. (mark had er 202 gereden, ik 195
En dat alles voor het bedrag van 106,75= (huur 60 + afkoop e.r. 12,50 + benzine 20 + kilometrage 14,25)
volgende keer wil ik een racer proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door Hayfork op 17-04-2010 17:43 ]
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Na dik 4 maanden geen motor te hebben gereden (sinds laatste rijles) was dat echt heerlijk!
Iedereen maar zeggen dat je niet op een racer moet beginnen, maar vond 'm verbazingwekkend makkelijk rijden.
Kwam voor m'n gevoel trouwens meer motors dan auto's tegen!
... maar circuitrijden @ Zandvoort was wel moddervet zeg
minipose:

(BT-023, best wel een verschil in hoe dat slijt vergeleken met de 021)
[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 17-04-2010 20:28 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nieuwe inlaatrubbers, kleppendekselpakking, luchtfilter, bougie, olie... kassa kassa
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Zo dat ziet er uit zeg haha.steveman schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:53:
Nieuw gevonden respect voor Rossi en z'n vriendjes...
... maar circuitrijden @ Zandvoort was wel moddervet zeg![]()
![]()
minipose:
[afbeelding]
Halverwege/eind vorig jaar trouwens gepost dat ik wou begonnen met motorrijlessen, toen niet veel van gekomen, ook einde van het seizoen en die dingen, en gedoe met de auto.
Inmiddels aardig wat kunnen sparen en binnenkort een proefles bij Ruber aanvragen (over die rijschool had ik al eens eerder gepost toch?), en ook van de week een theorie examen aanvragen.
Iemand nog tips? Ik heb 2 jaar geleden de auto theoriebehaald, en wat ik zo hoor is de motortheorie niet heel veel anders, alleen positie op de rijbaan en die dingen. Is het het waard om dan nog een theorieboek te kopen?
Ik zit trouwens als beginnersfiets naar een Aprillia RS 250 te kijken uit 2001, staat bij Biggelaar Performance waar een vriend van mij hem heeft ingeruild op een Ducati 749.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nadelen komen eigenlijk pas naar boven als je je niet aan de 2-Takt manier van rijden houd ... dus dat wordt gewoon érg rustig warm rijden. Als het "spel" eenmaal goed op temperatuur is dan kun je er menig "SS" fiets het snot mee voor de ogen rijden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Je hebt wel een aardig talent om potentiele rampenbakken uit te zoeken he ?Joopieboy schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:01:
Ik zit trouwens als beginnersfiets naar een Aprillia RS 250 te kijken uit 2001, staat bij Biggelaar Performance waar een vriend van mij hem heeft ingeruild op een Ducati 749.
leeg
Als ik jou was zou ik een boek kopen en eens goed doornemen. Op MP kan je 2e hands voor weinig boeken kopen en ook weer makkelijk verkopen als je het gehaald hebt.Iemand nog tips? Ik heb 2 jaar geleden de auto theoriebehaald, en wat ik zo hoor is de motortheorie niet heel veel anders, alleen positie op de rijbaan en die dingen. Is het het waard om dat nog een theorieboek te kopen?
Heb zelf de autotheorie gehaald zonder te leren in 1x. Bij motor het zelfde geprobeerd, maar helaas. Nog een keer geprobeerd zonder te leren, maar ook weer, helaas. Toen boeken gekocht en de dag er voor in anderhalf uur tijd goed door genomen. Toen gelijk gehaald met 3 fout.
Met de motor zijn er wel meer vragen die daar specifiek voor zijn behalve positie op de weg. Een aantal dingen ga je gewoon niet zeker weten als de vraag langskomt. Door boeken te kopen en weer te verkopen kost je dat misschien 10 euro. Geen idee wat nu precies een theorie examen kost, maar meer dan 10 euro is het sowieso.
Bespaar jezelf tijd en geld en leer gewoon even.
Is dat zo erg bij deze dan?4x2 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:08:
[...]
Je hebt wel een aardig talent om potentiele rampenbakken uit te zoeken he ?
Het zuipt en het gaat (eerder) kapot.
Koop dan een CBR600 ofzo, die blijven, normaal gesproken, wel heel.
leeg
Tuurlijk ik wil een leuke sportieve fiets, maar om nu 5000 uit te geven voor een die ik echt leuk vind, sja.
En ik zit met het 25kw gebeuren...
Op welke sites zoeken jullie eigenlijk naar 2e hands motoren bij dealers?
[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 17-04-2010 22:39 ]
Hoe bevallen die BT-023's?steveman schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:53:
![]()
minipose:
[afbeelding]
Ik zit er aan te denken om mijn BT-016 te vervangen door iets duurzamers wanneer deze op zijn; zo sportief rij ik toch nog niet
Yamaha MT-09
als je een beetje goed uitzoekt zijn er genoeg leuke beginnersmotoren te krijgen voor rond de 1000 euro. mijn fzr 600 was ook maar 1000 euro en die is prima op 25kw te zetten.Joopieboy schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:37:
Dat is wel waar idd, maar het moet ook een beetje betaalbaar blijven.
Tuurlijk ik wil een leuke sportieve fiets, maar om nu 5000 uit te geven voor een die ik echt leuk vind, sja.
maar ga eerst maar je rijbewijs halen, dan zie je wel hoeveel geld je over hebt
sowieso niet een rs250 op 25kw rijden, dan verneuk je dat hele ding.Joopieboy schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:37:
Dat is wel waar idd, maar het moet ook een beetje betaalbaar blijven.
No signature required.
wacht maar tot je een keertje echt gas geeftdefusion schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:43:
Vandaag half uurtje proef gereden op een gixxer 600 (srad model).
Na dik 4 maanden geen motor te hebben gereden (sinds laatste rijles) was dat echt heerlijk!
Iedereen maar zeggen dat je niet op een racer moet beginnen, maar vond 'm verbazingwekkend makkelijk rijden.
Kwam voor m'n gevoel trouwens meer motors dan auto's tegen!
sta je meteen weer met beide voeten op de grond...
Vandaag even naar de "pitstopdag" bij Ten Kate geweest...
even op de bank, kijken wat de AF deed..... Valt uiteindelijk nog wel heel veel winst te halen, liep veelste rijk (tov vorige run van toen mn blok 1500km oud was, toen liep ie al wat rijkelijk).
Binnenkort maar eens wat aanklooien met de gasnaalden
cdi's wisselen is het probleem niet, maar zeker niet bevorderlijk voor een rs250 iddM3rcury schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:39:
[...]
sowieso niet een rs250 op 25kw rijden, dan verneuk je dat hele ding.
enneh, een teruggevoerde 600 oid is ZAT
probeer anders een SV650 (2pitter), die behoudt ook wat meer koppel als ik t goed begrepen had
[ Voor 20% gewijzigd door KaWaReZ op 18-04-2010 00:13 ]
Nou even zomaar een suggestie, maar je bent van 90.Joopieboy schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:50:
Ja idd, van de week maar eens theorieboek ophalen en dan hopelijk slagen, en beginnen met lessen en hopelijk na de zomer vakantie het rijbewijs in handen.
Is het dan niet slimmer om een te wachten en gewoon meteen op vol vermogen te gaan lessen (daar hoef je nl geen 21 voor te zijn) en dan beide examens te doen als je 21 bent geworden.
Kun je uit heel wat meer motoren kiezen en het rijdt gewoon fijner.
En wat betreft 2e hands dingen zoeken, de enige zaken waar je relatief veilig een 2e hands motor kan kopen zijn echte merkdealers (die hebben een dealerschap te verliezen als ze troep verkopen), de rest moet je verstand van zaken (en mensen) hebben om dr iets fatsoenlijks uit te kunnen plukken.
leeg
ik heb genoten! wanneer gaan we weer?steveman schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:53:
![]()
minipose:
[afbeelding]
Dan lijken ze wel geschikt te zijnBergie schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:43:
[...]
Hoe bevallen die BT-023's?
Ik zit er aan te denken om mijn BT-016 te vervangen door iets duurzamers wanneer deze op zijn; zo sportief rij ik toch nog niet
D'r is altijd nog tracktraining.nl
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
T ging me ook niet om die cdi's wisselen, dat kan IEDEREEN!KaWaReZ schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:11:
[...]
cdi's wisselen is het probleem niet, maar zeker niet bevorderlijk voor een rs250 idd
probeer anders een SV650 (2pitter), die behoudt ook wat meer koppel als ik t goed begrepen had
No signature required.
bt-023 is gewoon een sporttoerband, waar 90% van de motorrijders de grens niet eens van haalt. Gewoon prima bandje dus, en je kan er ook nog makkelijk mee rijden op het circuit!Bergie schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:43:
[...]
Hoe bevallen die BT-023's?
Edit:
Damn, dacht dat ik op de edit knop had gedrukt
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 18-04-2010 12:29 ]
No signature required.
Haha duidelijk, maar als ik verhalen lees van dat het een opgevoerde brommer zou zijn en wat voor zwakke blokjes het zijn, nee dankjewel.M3rcury schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:39:
[...]
sowieso niet een rs250 op 25kw rijden, dan verneuk je dat hele ding.
Suzuki SV's zijn ook wel leuke motoren ja, die schijnen ook erg soepel te rijden.KaWaReZ schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:11:
[...]
cdi's wisselen is het probleem niet, maar zeker niet bevorderlijk voor een rs250 idd
Honda CBR zit ik ook naar te kijken, die trekken mij wat meer.
Sja waar ik bang voor ben, is dat ze het nieuwe systeem gaan invoeren volgend jaar (wat ze eigenlijk ook al begin dit jaar wilden invoeren), dat je eerst een hele lichte, middelzwaar en dan pas zwaar kan gaan.4x2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:56:
[...]
Nou even zomaar een suggestie, maar je bent van 90.
Is het dan niet slimmer om een te wachten en gewoon meteen op vol vermogen te gaan lessen (daar hoef je nl geen 21 voor te zijn) en dan beide examens te doen als je 21 bent geworden.
Kun je uit heel wat meer motoren kiezen en het rijdt gewoon fijner.
En wat betreft 2e hands dingen zoeken, de enige zaken waar je relatief veilig een 2e hands motor kan kopen zijn echte merkdealers (die hebben een dealerschap te verliezen als ze troep verkopen), de rest moet je verstand van zaken (en mensen) hebben om dr iets fatsoenlijks uit te kunnen plukken.
En is het niet zo dat je automatisch als je 21 word (dus over een jaar) je een vol rijbewijs krijgt, of moet je dan echt die 2 jaar volmaken?
En idd, merkdealer zat ik ook al aan te denken, zijn er zoekmachines zoals autoscout hiervoor?
Volgens mij is het zo dat als je het haalt voor je 21ste, je er 2 jaar aan vast zit. Dus als jij 3 dagen voordat je 21 bent het haalt zit je er nog 2 jaar mee. Als je het haalt op je 18e kan je met 20 jaar vol vermogen gaan rijden.En is het niet zo dat je automatisch als je 21 word (dus over een jaar) je een vol rijbewijs krijgt, of moet je dan echt die 2 jaar volmaken?
Edit: Voor een wat lager budget: http://www.motorhit.nl/
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 18-04-2010 12:57 ]
gs500 is ook een lekker speelfietsje voor op de dijkjes. je hoekt hem zo de bochten om. en ruimschoots op 25 kw te vinden. en mocht je hem eens platgooien zijn er onderdelen in overvloed.
[ Voor 48% gewijzigd door DECOY88 op 18-04-2010 13:39 ]
De GS500 F is trouwens ook een heel erg goed idee, die kende ik niet eens!
En trouwens de E is ook wel leuk en vooral betaalbaarder, maar dan wel met een volle kuip en zonder die fancy kleurtjes en gedoe.
Edit: zo iets dus:
http://link.marktplaats.nl/338630581
Alleen sja, dat is dus via een particulier.
Edit: de Kawasaki ZZR 250 zal wel in hetzelfde rijtje als de Aprilia 250RS vallen, en hoe zit het met deze qua blok en betrouwbaarheid?
[ Voor 45% gewijzigd door Joopieboy op 18-04-2010 14:00 ]
volgens mij zaten ze net op 26kw op papier, weet dat helaas niet zeker
Als ik serieus aan het doorrijden ben, +10.000RPM, ik laat het gas los en wil terug gas geven, valt hij eerst zo heel even dood en dan herpakt hij terug. Duurt nog geen seconde. Maar het irriteert mij wel mateloos.
Bougies zijn vervangen, olie + oliefilter.
Volgende komt er een nieuwe luchtfilter in.
Daarna ineens naar de garage duwen [alles ligt toch eraf/open] om dan ineens de carburators te laten afstellen/synchroniseren.
Zou het met dat laatste opgelost kunnen zijn?
De Nederbelg !
Aja ok, dus een 4 takt is wel al een stuk beter?KaWaReZ schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:12:
4takt, is al een heus verschil
volgens mij zaten ze net op 26kw op papier, weet dat helaas niet zeker
Mm dan heb ik inmiddels al een paar kanshebbers.
Als in een bijna bulletproof CBR600 of iets in die richting?
Een motor kopen bij een particulier is ook niets mis mee. Ik heb mijn eerste motor particulier gekocht en dat was bij een normaal iemand. Aan de advertentie op MP kan je vaak al zien wat voor soort iemand het is en of het betrouwbaar is. Aan de motor zelf kan je ook genoeg zien of er goed mee om gegaan is. Als je dan ook nog eens iemand hebt die de onderhoudshistorie heeft is er met particulier helemaal niets mis.Alleen sja, dat is dus via een particulier.
Laatst mijn 2e motor gekocht bij een bedrijf. Bleek achteraf dat de kettingset al lang aan vervanging toe was. Heb het nog gevraagd voordat ik de motor kocht en er werd gezegt dat het allemaal wel prima was, nou niet dus. Wel onder garantie de boel vervangen gekregen. Maar om nou te zeggen dat je een motor beter bij een bedrijf kan kopen, denk niet dat het iets uitmaakt. Ok, je hebt vaak garantie er bij. Maar voor die garantie betaal je vaak ook wel een paar honderd euro meer voor de motor dan bij een particulier.
Voor de zekerheid de accu aan de lader, maar de startmotor klonk goed. Vaag.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Er is alleen nog wel wat onhandigs gebeurd: de sleutel van mijn topkoffer (Givi monokey) is kwijt
[ Voor 60% gewijzigd door gwystyl op 18-04-2010 19:51 ]
Ik denk dat het altijd verstandig is om iemand mee te nemen die je er mee kan helpen. Er kunnen altijd gebreken aan zitten die misschien niet bekend zijn of liever worden verzwegen.Joopieboy schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:15:
Dat is wel waar, maar als je particulier gaat kopen moet je ook een beetje technisch verstand hebben denk ik toch. Anders heb je ook wel kans dat iets niet goed is ofzo...
Particulier kopen is zeker geen probleem als je een goed adres hebt die je met het sleutelen kan helpen. Ik heb mijn SV ook particulier gekocht
Had helaas geen tijd, moest een wedstrijd volleyballen @ stramprooij. Ben er overigens wel op de motor naar toe gereden, was wel een mooi stukjeHayfork schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:42:
Vandaag met twee vrienden heerlijk gereden. Stefan op een Kawa ER-5 (500cc), Mark op een Honda CBF600
en ik op een Honda CBF1000F. Oneerlijke strijd
Wat rijdt dat heerlijk met al die power onder je kont zeg.
Mooi een rondje griendtsveen, valkenswaard, budel (mooi stuk bij dat militair oefenterrein zeg, BTw M14 ik wou je nog bellen om een rondje mee te rijden maar ik had je nr niet meer), sint michielsgestel, maaskantje (jonge! kut!), vegchel, sint anthonis, overloon, venray.
om en nabij de 200 km. (mark had er 202 gereden, ik 195)
En dat alles voor het bedrag van 106,75= (huur 60 + afkoop e.r. 12,50 + benzine 20 + kilometrage 14,25)
volgende keer wil ik een racer proberen.
Stuk bij de Nassau-Dietz kazerne is wel leuk, kun je goed doorrijden. Maar rond Budel zijn wel andere leuke stukken weg te vinden
[ Voor 50% gewijzigd door M14 op 18-04-2010 21:38 ]
Exact! Als je er zelf niets van weet, kun je net zo goed bij een dealer als een particulier bedonderd worden. Al die zogenaamde keurmerken en garantietjes helpen je dan ook weinig. Iemand meenemen die er meer van weet of zelf even met Google kijken wat de bekende problemen zijn. Ik vind sowieso dat je je best een beetje mag voorbereiden als je tweedehands koopt. Ga nooit rekenen op goede voorlichting van een dealer of op de garantie. Voorkom de hoofdpijn en ellende achteraf zelf door een klein beetje moeite.M14 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:31:
[...]
Ik denk dat het altijd verstandig is om iemand mee te nemen die je er mee kan helpen. Er kunnen altijd gebreken aan zitten die misschien niet bekend zijn of liever worden verzwegen.
Particulier kopen is zeker geen probleem als je een goed adres hebt die je met het sleutelen kan helpen. Ik heb mijn SV ook particulier gekocht
Als je een aantal modellen hebt geselecteerd, kun je op zoek gaan via de merkenforums naar bekende problemen enzo. Ook een algemeen lijstje met punten die je kunt nalopen is met google makkelijk te vinden. Als je eenmaal weet welk model en welk modeljaar je wilt, kun je met marktplaats en motoroccasion uitvogelen wat zo'n beetje de going price is. Gewapend met die kennis kun je met een gerust hart op pad gaan. En laat je niet on the spot overhalen om eentje te kopen die je niet kent en waarvan je ook helemaal niets weet.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dan nog is het mogelijk dat de accu niet voldoende vermogen levert voor bijvoorbeeld de ontsteking, maar wel de startmotor goed rond krijgt. Even opladen en weer proberen.Twhomp schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:17:
Hmmm, motor wil niet starten
Divide and conquer.
Vandaag had ik ffe me Honda XL 600R mee, rij een km en ineens....baf uitTwhomp schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:17:
Hmmm, motor wil niet starten
natuurlijk kreeg ik de kicker ook tegen me schenen
[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 18-04-2010 22:56 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik wil wel met je meeJoopieboy schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:15:
Dat is wel waar, maar als je particulier gaat kopen moet je ook een beetje technisch verstand hebben denk ik toch. Anders heb je ook wel kans dat iets niet goed is ofzo...
No signature required.
50 man is trouwens wel erg veel. Ik hou zelf van max 10-15 man, rijdt toch lekkerder op een of andere manier...
Ik heb vandaag op een automeeting laten zien dat je toch wel een behoorlijke auto nodig hebt om harder te gaan in bochtjes_Erikje_ schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:10:
Vandaag ruim 400 heerlijke km's op de teller gezet. We waren met een grote groep van ruim 50 man op de FZR. Beetje de dijkjes bij Vianen onveilig maken.
50 man is trouwens wel erg veel. Ik hou zelf van max 10-15 man, rijdt toch lekkerder op een of andere manier...
No signature required.
Neem het gerust van me aan, bij de meeste motorzaken naaien ze je net zo hard, die willen gewoon geld binnen halen.Joopieboy schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:15:
Mensen blijven dr toch wel heen gaan.
Voorbeeldje: Joppen motoren in Leende heeft als bijnaam 'Joppen foppen' en dat is niet voor niks, toch blijven mensen dr heen gaan, ook al kennen ze de bijnaam en kopen zonder enig technisch benul een motor daar.
Zet alles onder de 400cc maar uit je hoofd, die dingen zijn of 2-takten of worden continu finaal uitgemolken om een beetje vooruit te komen, wat de betrouwbaarheid niet ten goede komt.Joopieboy schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:49:
Edit: de Kawasaki ZZR 250 zal wel in hetzelfde rijtje als de Aprilia 250RS vallen, en hoe zit het met deze qua blok en betrouwbaarheid?
leeg
Hehe, de halve dag poetsen om vervolgens de mooiste dag van het jaar (tot nu toe that is) niet te gaan rijden? AppartRay-zor schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:46:
Heerlijk weer om te rijden vandaag. Zonnetje en toch toch een straf briesje om het niet instantaan te koken bij het verkeerslicht. Maar ik heb er niet van kunnen genieten. Na mijn schandalige verwaarlosing deze winter had mijn vs800-tje wel een poetsbeurt verdient. 2 uur bezig geweest met Turtle autoshampoo en chroom spul en gelukkig niet geheel zonder resultaat. Alleen geen tijd meer gehad voor de spaken en/of een rondje rijden. Het terras riep te hard....
Heb afgelopen weekend bijna 600km gemaakt, waarvan het grootste deel onverhard
Kwam ergens rond de Veluwe nog een boswachter tegen die mij aan de kant dirigeerde dus was me al aan het voorbereiden op een boete maar toen bleek de beste man zelf ook een Super Tenere gehad te hebben en wilde hij er even opzitten
Laat je niet foppen door Joppen was/is het toch4x2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:45:
[...]
Neem het gerust van me aan, bij de meeste motorzaken naaien ze je net zo hard, die willen gewoon geld binnen halen.
Mensen blijven dr toch wel heen gaan.
Voorbeeldje: Joppen motoren in Leende heeft als bijnaam 'Joppen foppen' en dat is niet voor niks, toch blijven mensen dr heen gaan, ook al kennen ze de bijnaam en kopen zonder enig technisch benul een motor daar.
[...]
Zet alles onder de 400cc maar uit je hoofd, die dingen zijn of 2-takten of worden continu finaal uitgemolken om een beetje vooruit te komen, wat de betrouwbaarheid niet ten goede komt.
Kon er helaas niet bij zijn, maar zo te lezen op het FZR forum was het weer dikke pret..._Erikje_ schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:10:
Vandaag ruim 400 heerlijke km's op de teller gezet. We waren met een grote groep van ruim 50 man op de FZR. Beetje de dijkjes bij Vianen onveilig maken.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Een vriend van me had daar een motor gekocht. Uiteraard werd de hoofdprijs gevraagd. Hij zei meteen 'dat ding is die prijs niet waard', waarop de verkoper is in de zin van "Hmz, jou hoef ik niet op te lichten zie ik" antwoorde. Niet echt een handig antwoord als je al zo'n reputatie hebtwimmel_1 schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:40:
[...]
Laat je niet foppen door Joppen was/is het toch
Ook nog even een foto van vorige week voor de nieuwe uitlaat. Hierop wel de nieuwe remschijf aan de voorkant. Remt weer super nadat de originele helemaal krom getrokken was (bekend probleem) en deze zou hier geen/minder last van hebben afhankelijk van de gebruiker.
[ Voor 36% gewijzigd door TiMMieJ op 19-04-2010 14:12 ]
[ Voor 27% gewijzigd door snars op 19-04-2010 14:18 ]
I reject your reality, and substitute my own.
die buells hebben een wielbasis van een meter ofzo.. dus zo hoog issie nou ook weet niet
Ja, 'k heb een tanktasjeDECOY88 schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:01:
gewoon er recht overheen stappen. of zwaai jij je been nog steeds over je zooi als je met vakantie gaat?
Maar toen ik met een helm achterop moest rijden heb ik die er ook 2x bijna afgetrapt
Ik ben echt hardleers wat dat betreft...
[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 19-04-2010 17:27 ]
Wel een beetje jammer dat die paddockstand 75 euro kost en de 2 stukjes die je in de achterbrug schroeft 35 euro zijn.
Seriously?PilatuS schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:27:
Een paar dagen terug een paddockstand gekocht. Normaal hielp iemand mij altijd voor de ketting smeren door de motor schuin op de standaard te houden. Met dit ding is de velg schoonmaken en de ketting smeren een stuk relaxter, had veel eerder zo'n dingen moeten kopen. Wat er helemaal fijn aan is, is dat je hem ook alleen kan gebruiken. Wel even opletten dat de standaard goed staat als je de motor er weer van af haalt, maar verder echt super handig dit.
Wel een beetje jammer dat die paddockstand 75 euro kost en de 2 stukjes die je in de achterbrug schroeft 35 euro zijn.
Ik kocht ze hier voor 5 euro ofzo
Ben ze een keer kwijt geraakt dus 2x 5 euro
Cunning linguist.
Zo zeg!PilatuS schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:27:
[...]
http://www.mmcbikes.com/Paddock%20stand.jpg
Zulke dingen zijn dan een stuk goedkoper, als je goed zoek voor de prijs van die achterbrugdopjes.
Ze hadden ze ook wel voor 10 euro, alleen ik denk dat ie er dan een keer vanaf valt als je er tegen aan stoot. Met deze dingen weet ik in ieder geval zeker dat ie er stevig op staat. Blijft natuurlijk wel belachelijk veel geld.RedHat schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:35:
[...]
Seriously?
Ik kocht ze hier voor 5 euro ofzo
Ben ze een keer kwijt geraakt dus 2x 5 euro
Zo'n ding had ik ook kunnen kopen maar die kan je niet gebruiken in je 1tje.steveman schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:36:
[...]
Zo zeg!
http://www.mmcbikes.com/Paddock%20stand.jpg
Zulke dingen zijn dan een stuk goedkoper, als je goed zoek voor de prijs van die achterbrugdopjes.
Op het volgende plaatje is te zien welke het zijn.M14 schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:38:
Thuis staat een paddock stand, lang geleden gemaakt door os pap. Heb je echt 35 euro betaald voor 'inzetstukjes'? Da's een stukje rond staal 5min op de draaibank en daarna een draadtap er over

Zijn dus een soort van crash protectors, alleen dan ook voor de paddockstand. Aangezien ik een paddockstand heb die je alleen kan gebruiken is het wel zo fijn om iets te hebben waar ie goed in valt en niet uit kan schieten.
Ik heb gewoon een middenbok, nog makkelijker werkenBart ® schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:35:
Ik koop binnenkort twee hijsbanden en dan til ik hem gewoon met de heftruck op borsthoogte, da's pas makkelijk werken
Mn VFR vorige week ergens bij de A9. Even chillen
En dit is mn nieuwe uitlaat! Alle tegeltjes in de tunnels komen los met dit ding lijkt het wel. Wat een sound.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Maar dan nog, die bobbins heb ik voor 10 of 15 euro op ebay gekocht en de paddockstands uit duitsland via ebay voor iets van 50 euro voor een voor&achter stand.PilatuS schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:44:
[...]
Op het volgende plaatje is te zien welke het zijn.
[afbeelding]
Zijn dus een soort van crash protectors, alleen dan ook voor de paddockstand. Aangezien ik een paddockstand heb die je alleen kan gebruiken is het wel zo fijn om iets te hebben waar ie goed in valt en niet uit kan schieten.
[ Voor 60% gewijzigd door Bergie op 19-04-2010 19:15 ]
Yamaha MT-09
Mjah .... niet om te zeuren, maar ik vrees dat je uitlaat de eerste "crashprotector" wordt .... en dat die bobbin never nooit niet geraakt gaat worden. Als je 'm tóch raakt dan is zo'n setje van een tientje net zo goed beschermend voor je achterbrugPilatuS schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:44:
[...]
Op het volgende plaatje is te zien welke het zijn.
[afbeelding]
Dingen die je hébt zijn wél mooi, overigens
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 19-04-2010 19:22 ]
Thnx, lijkt me gezellig.
Plaatje is sowieso niet van mijn fiets, maar ook bij mij heeft het voor vallen totaal geen nut. Voor valbescherming heb ik ze ook niet gekocht. De paddockstand die ik gebruik is gemaakt zodat je zonder hulp de motor er op kan zetten. Eerst zet je de linker kant er onder en pas later valt rechts er in. Op die manier zit zo'n beetje de helft van het gewicht van de motor op dat kleine punt. Daarom heb ik voor die dingen gekozen. 35 euro is erg veel geld voor wat plastic en metaal, alleen met goedkoper spul de motor laten vallen is een stukje duurder. Vandaar dat ik dat geld er voor betaald heb. Zoals deze dingen gemaakt zijn kan de motor er nooit vanaf schieten bij het optillen door de padockstand, dat vind ik belangrijker dan 35 euro. Ze hadden ook dingen van 10 euro liggen, maar daarbij is de kans tig keer groter dat het een keer fout gaat.wimmel_1 schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:17:
[...]
Mjah .... niet om te zeuren, maar ik vrees dat je uitlaat de eerste "crashprotector" wordt .... en dat die bobbin never nooit niet geraakt gaat worden. Als je 'm tóch raakt dan is zo'n setje van een tientje net zo goed beschermend voor je achterbrug
Dingen die je hébt zijn wél mooi, overigens
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2010 19:35 ]
Twee bussen in de paddockstand worden naar binnen over de pinnen in de achterbrug geduwd en vast gezet. Nu kan de paddockstand er nooit langs of vanaf schuiven. Het is heel simpel, fail-proof en kost bijna niks
De 12e gaat het gebeuren, dan direct een dubbele les eens kijken of het wat gaat worden haha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dan zit ik gelukkig in het Schwarzwald en niet in de buurt van SittardJoopieboy schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:13:
Zo, spanningen!
De 12e gaat het gebeuren, dan direct een dubbele les eens kijken of het wat gaat worden haha.
Bij welke rijschool ga je lessen?
Rofl.Stoffel schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:21:
[...]
Dan zit ik gelukkig in het Schwarzwald en niet in de buurt van Sittard
Bij welke rijschool ga je lessen?
Ik ga bij Henk Huisman lessen.
http://www.rijschoolhuisman.nl/
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 19-04-2010 21:40 ]
Het ligt niet aan het aantal waypoints op de route; een route met een stuk of 50 punten gaan zonder problemen dus het zit hem ergens anders in.
Of moet ik in mapsource nog iets speciaals doen ofzo? Heb nog niet veel ervaring met de software.
Yamaha MT-09

Morgen even voorbandje laten omleggen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb zelf zo'n paddock stand (geen eigen foto):M14 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:25:
Bij de paddockstand die ik gebruik werkt het wat anders. Het worden (moet nog gemaakt worden) 2 pinnen met een stuk schroefdraad die in de achterbrug worden gedraait.
Twee bussen in de paddockstand worden naar binnen over de pinnen in de achterbrug geduwd en vast gezet. Nu kan de paddockstand er nooit langs of vanaf schuiven. Het is heel simpel, fail-proof en kost bijna niks. Tegen de tijd dat het zover is maak ik wel een paar foto's

Werkt echt super, uitermate stabiel en makkelijk in je eentje te gebruiken.
edit:
Hier een videotje er over:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wjjg4A5iZCU]
[ Voor 5% gewijzigd door TheNameless op 19-04-2010 22:48 ]
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Dit topic is gesloten.
![]()