Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 176 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.131 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Hm, me motor zal toch ff op de operatietafel moeten ben ik bang, krijg em met geen mogelijkheid gestart, bougies vonken, benzine is een vacuumsysteem. Heb er zelf niet zo veel verstand van, mooi door iemand open laten trekken. Beetje jammer, had morgen graag op de motor weggegaan. Naja, volgende keer beter.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
gwystyl schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:51:
[...]

Ik heb bij de mijne juist de laser uitlaat weer vervangen door de originele. Vond ik wat socialer t.o.v. mijn buren aangezien ik 's ochtends meestal voor 7u vertrek.
Mijn motor staat onder de slaapkamer van de buren, ik heb mn motor pas op de hoek van de straat gestart. Kreeg trouwens een leuk mailtje van de motorzaak waar ik de uitlaat heb gekocht, ze hebben de andere db-killer (de non-legal versie) gevonden, samen met de haak om de db-killer eruit te halen en een boekje over de uitlaat. Gelukkig sturen ze de boel op en hoef ik niet weer 400km in de auto te zitten :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

400 km op de motor en genieten van de sound! :9~

Volvo Classic Club Belgium

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20

ZiegoM

Yammie R1

Bij o.a. Boonstra zijn nieuwe Laser dempers echt voor stuntprijzen (<300 euro) te koop. :P
Ik zit zelf te kijken naar een Laser Hotcam titanium voor mijn R1 uit 2000.

Alleen nog twijfels tussen een high-mount of een normale, aangezien je dan mogelijkheid tot het rijden met 2 personen verliest...
Iemand ervaring met Hotcams van Laser?

\_Specs_/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een highmount is op een R1 < '04 géén gezicht (IMHO) .....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:17:
[...]

Ik heb een Autocom UBZ-LJB (PMR446). Die heeft aan de zijkant 2 in-uitgangen (3.5mm en 2.5mm) voor mikrofoon en speaker. Daar steek je het (Kenwoon) Autocom kabeltje in en dan kun je ook de PTT knop bedienen. Autocom heeft echter niet een lijst op de site staan waar compatible PMR's staan vermeld. Maar Kenwood zou moeten werken. Alleen de voeding vanuit de Autocom is voorbehouden aan de duurdere sets van Autocom.
Inderdaad, veel gebruikt is de Kenwood Tk3201, maar die is behoorlijk prijzig (+- 170,-). Hm ik heb toch echt geen zin om welke dag batterijen te gaan wisselen, daar moet toch een oplossing voor zijn :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

Highmount vind ik ook een -1.
uitlaat moet gewoon netjes dezelfde helling hebben als de kont, alleen dan op een normale hoogte.

Vandaag mijn uitlaat netjes geschuurd en gespoten :) dus die is ook weer klaar voor montage
Alleen het blok ligt nog steeds op de werkbank. Meteen maar eens begonnen met het meten van de speling op de kleppen en tot nu toe nog in orde (25000 km geleden gesteld).
De nokkenasketting is wel aan vervanging toe, zit nogal wat speling op (ook zijwaards) en de spanner is helemaal aan, maar dat mag ook wel na 65000 km.
Die nog even vervangen en dan is het weer gaan met die banaan :D

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

Widow schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:41:
[...]
Wat het is weet ik niet precies, maar je hoort iig wat mechanische meuk draaien :P .
Een VFR heeft (tot de vtec modellen) een tandwielaandrijving voor de nokkenassen ipv een ketting.
En aangezien dat rechte tandwielen zijn maakt dat een (heel herkenbaar) gierend geluid.

leeg

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 16:20
ZiegoM schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:16:
Iemand ervaring met Hotcams van Laser?
Ik op een Yamaha Thundercat uit 2001. Heerlijk geluid, vooral bovenin de toeren. Onderin klinkt er een mooie zware roffel uit de uitlaat.

Het gas erop en los laten heeft als resultaat een paar mooie klappen en af en toe een vlam uit de uitlaat. >:)

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:56:
[...]
Inderdaad, veel gebruikt is de Kenwood Tk3201, maar die is behoorlijk prijzig (+- 170,-). Hm ik heb toch echt geen zin om welke dag batterijen te gaan wisselen, daar moet toch een oplossing voor zijn :)
Ik heb ze van Marktplaats. Als je zelf handig bent of iemand kent die handig is, moet je een aansluiting op je accu kunnen knutselen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Maikel64 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:13:
[...]

Ik op een Yamaha Thundercat uit 2001. Heerlijk geluid, vooral bovenin de toeren. Onderin klinkt er een mooie zware roffel uit de uitlaat.

Het gas erop en los laten heeft als resultaat een paar mooie klappen en af en toe een vlam uit de uitlaat. >:)
Die klappen uit de uitlaat bij het gas loslaten zijn idd erg leuk >:)

Yamaha MT-09

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Maikel64 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:13:
[...]

Dan moet je even je motor weer af laten stellen.

Makerij Hofman

• Maikel64
komkommer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:18:
[...]

Dan moet je even je motor weer af laten stellen.
Leg uit. (ben niet zo motortechnisch).

En bedoel je dan voor de klappen of voor de vlam zo af en toe?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had vroeger een highmount laser hotcam op de R6. Daar was ik echt over te spreken echt mooi geluidje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/yamaha-yzf-r6-1999/img_2574.jpg

Ik heb nu een laser hotcam op de nieuwe R6 zitten en daar ben ik minder over te spreken. Oke het is een heel laser work systeem (dus inclusief bochten set). Weinig gronspeling, en sluit niet mooi aan op het blok. (als hij warm is gelopen overigens wel)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Maikel64 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:40:
[...]
Leg uit. (ben niet zo motortechnisch).

En bedoel je dan voor de klappen of voor de vlam zo af en toe?
Dan loopt ie gewoon te arm.
Dat is ook meteen het probleem aan die open pijpen, iedereen schroeft er wel zo'n ding op, maar vervolgens veranderen ze niks aan de afstelling van de motor waardoor het ding in 99 vd 100 gevallen te arm loopt.

En dat is ook de reden waarom ik mijn open dempers er na 5 dagen weer af getrokken heb, het ding loopt er voor geen meter mee en ik heb echt geen zin om het ding af te gaan stellen.
Rijd dan liever legaal, klinkt ie nog steeds mooi :+

leeg

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
of je verklust zoveel aan je bike dat je wel af MOET stellen :+

• Maikel64
4x2 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:59:
[...]

Dan loopt ie gewoon te arm.
Dat is ook meteen het probleem aan die open pijpen, iedereen schroeft er wel zo'n ding op, maar vervolgens veranderen ze niks aan de afstelling van de motor waardoor het ding in 99 vd 100 gevallen te arm loopt.

En dat is ook de reden waarom ik mijn open dempers er na 5 dagen weer af getrokken heb, het ding loopt er voor geen meter mee en ik heb echt geen zin om het ding af te gaan stellen.
Rijd dan liever legaal, klinkt ie nog steeds mooi :+
Aha, bedankt voor de uitleg.

Laatst is er nog een Dynojet run gedaan met de cat. (98.4PK/68.8Nm) volgens degene die dit uitvoerde is er verder geen afstelling nodig.
Of kun je aan een Dynojet uitdraai niet zien of ie te arm loopt of niet?

• komkommer

komkommer

Koffie

Maikel64 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:31:
[...]

Aha, bedankt voor de uitleg.

Laatst is er nog een Dynojet run gedaan met de cat. (98.4PK/68.8Nm) volgens degene die dit uitvoerde is er verder geen afstelling nodig.
Of kun je aan een Dynojet uitdraai niet zien of ie te arm loopt of niet?
Als het goed is doen ze direct ook een luchtmeting, daaraan kan je zien hoe de afstelling van een motor is. Maar meestal geven ze gewoon vol gas en meten ze je maximum vermogen en klaar. Maar in het echt rij je natuurlijk niet alleen vol gas. Dus als je een motor echt goed wil afstellen zal er meerdere runs gedaan moeten worden bij verschillende toerentallen en verschillende gasstanden. Is dat gebeurt?

Makerij Hofman

• Maikel64
komkommer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:36:
[...]

Als het goed is doen ze direct ook een luchtmeting, daaraan kan je zien hoe de afstelling van een motor is. Maar meestal geven ze gewoon vol gas en meten ze je maximum vermogen en klaar. Maar in het echt rij je natuurlijk niet alleen vol gas. Dus als je een motor echt goed wil afstellen zal er meerdere runs gedaan moeten worden bij verschillende toerentallen en verschillende gasstanden. Is dat gebeurt?
Nope. Was tijdens 2e paasdag bij een motorzaak op een Dynojet met een gigantische rij erachter.

Toch maar eens informeren om een aantal verschillende runs te laten doen dan.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ik heb soms toch ook nog een klap en een vlam uit de pijp :+ Maar mijn motor is wel afgesteld op een Dyno bank. Geloof dat ze toen een stuk of 15 runs hebben gedaan.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

M14

Zijn er mensen die ervaring hebben met een HJC IS-16 helm? Ik heb zo'n ding een maand of 3 geleden gekocht, ding zat goed en had niet het gevoel dat deze los zat. Sinds 4 april heb ik het ding zo'n beetje elke dag gebruikt, daarvoor nauwelijks.

In het begin zat ie strak op mn hoofd, ik kon zo 150 / 160 rijden en naar links of rechts kijken zonder dat ik iets merkte. Alleen de afgelope paar dagen merk ik dat ie veel losser zit :?. Als ik 120 rij dan heb ik al het gevoel dat ie over mn hoofd naar achter schuift en wat naar boven kanteld. Kijk ik naar links / rechts, dan zit ie gewoon op mn kop te schudden. Bij hogere snelheden is het helemaal drama :(. Iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• KaWaReZ
kinbandje goed vast? (verstelbaar)
enneh, na een tijdje gebruik heb je de voering ingedrukt, dan issie wat losser ja.

En 3 maanden gebruik zegt geen ene reet in de motorwereld. KM's daar gaat het om.
3 maanden 4x opgehad of 3 maanden elke week 5x

Nu doe je er ww mee, intensief gebruik. Hij is gewoon "uitgelubberd" .
Helm hooft aanvankelijk gewoon iets strakker te staan
Net als schoenen moet je ze inlopen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
M14 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:18:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een HJC IS-16 helm? Ik heb zo'n ding een maand of 3 geleden gekocht, ding zat goed en had niet het gevoel dat deze los zat. Sinds 4 april heb ik het ding zo'n beetje elke dag gebruikt, daarvoor nauwelijks.

In het begin zat ie strak op mn hoofd, ik kon zo 150 / 160 rijden en naar links of rechts kijken zonder dat ik iets merkte. Alleen de afgelope paar dagen merk ik dat ie veel losser zit :?. Als ik 120 rij dan heb ik al het gevoel dat ie over mn hoofd naar achter schuift en wat naar boven kanteld. Kijk ik naar links / rechts, dan zit ie gewoon op mn kop te schudden. Bij hogere snelheden is het helemaal drama :(. Iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?
Kan je er dikkere wangstukken in zetten? Dat hielp bij mijn Shoei Multitec ook enorm.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bergie
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb een zo'n Scorpion helm waarbij je de wangstukken kan oppompen. Heb het nog niet nodig gehad want hij sluit nog strak genoeg aan maar ik denk/hoop dat het in de toekomst een nuttige feature is :P

Yamaha MT-09

• M14

M14

Ik snap dat zo'n helm na een tijdje wat losser gaat zitten. Maar ik heb het ding nu anderhalve week in gebruik en iets meer dan 1000km gereden. Dan mag zoiets toch niet kunnen? Nu heb ik bij 120km/h al het gevoel dat ie van mn kop waait ... :'(

Kinbandje is ook niet geweldig, die kan ik zo'n beetje om de rit weer strakker zetten. Maar dat is opzich nog wel op te lossen. Ik zal eens informeren of ik andere wangstukken kan krijgen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KaWaReZ schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:25:
Nu doe je er ww mee, intensief gebruik. Hij is gewoon "uitgelubberd" .
Uitlubberen doet ie alleen maar als ie tè strak zit. Net als schoenen die 'uitlopen'. Een schoen die goed past, hoef je niet uit te lopen. Als een schoen of helm erg strak zit (je zou kunnen zeggen tè strak) dan zal ie meer uitrekken (als die rek erin zit). Het materiaal volgt de weg van de minste weerstand. Als de helm nu last heeft van lift zou het kunnen zijn dat je een maatje te klein hebt gekocht, of de helm niet de juiste pasvorm voor jouw hoofd heeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ff wat belangrijke info herhalen

And it goes BRAAAAAPP!

• KaWaReZ
euhw... klopt niet zo heel veel van ^^

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KaWaReZ schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:21:
euhw... klopt niet zo heel veel van ^^
Als je het maar onthoudt wanneer ik voor je rij en een vlakke hand naar beneden doe

And it goes BRAAAAAPP!

• KaWaReZ
dan ben je wat kwijt? :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:P Kortom op je remmen.....

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
M14 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:18:

In het begin zat ie strak op mn hoofd, ik kon zo 150 / 160 rijden en naar links of rechts kijken zonder dat ik iets merkte. Alleen de afgelopen paar dagen merk ik dat ie veel losser zit :?. Als ik 120 rij dan heb ik al het gevoel dat ie over mn hoofd naar achter schuift en wat naar boven kanteld. Kijk ik naar links / rechts, dan zit ie gewoon op mn kop te schudden. Bij hogere snelheden is het helemaal drama :(. Iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt?
Ik heb dezelfde helm ergens in februari gekocht volgens mij. Destijds begonnen met een XL maar na 2 ritten bij rijles viel mij op dat de helm wat omhoog ging op de snelweg en ook wat draait wanneer ik wilde kijken of ik kon invoegen/uitvoegen etc. Toen ingeruild voor een L die in het begin toch wel erg strak zat (tanden kon ik niet meer fatsoenlijk op elkaar zetten) maar niet zo strak dat ik hoofdpijn kreeg. Nu ongeveer 1000km mee gereden en hij zit nog steeds lekker. Natuurlijk wel iets losser maar ik rij er prima mee op de snelweg. Nou zit ik wel achter een vrij groot windscherm en rijd ik niet vaak 160+ dus dat kan ik moeilijk vergelijken.

Wel weet ik dat het mogelijk is om er andere binnenvoering in te zetten. Mijn vriendin wil namelijk ook die helm kopen en zij twijfelde tussen XS en S en destijds werd ons in de winkel verteld dat er verschillen maten binnenvoering inpassen.

Trouwens, mijn IS-16 heeft een mat IS-16 logo bij het bevestigingspunt van het vizier, terwijl ik andere zie die hier plastic 'shiny' logo hebben. Tevens heb ik een klittenband strook aan de binnenkant zitten bij m'n kin voor een ander mondkapje en viel het op dat m'n vizier veel makkelijker open te doen is dan bij m'n XL. Misschien een ouder model?

Owja :P ik heb ook een barst in het schakeltje boven op de helm waarmee je een wind opening mee kan verstellen. Maar dat valt hopelijk nog in de garantie.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe IS-16 gekocht. De wangkussens zitten goed strak. Wat me wel opvalt is dat ie meer "lift" heeft bij hoge snelheden dan m'n Schubert C2 (die met z'n Darth-Vader-achtige formaat toch erg neutraal en stil aanvoelt bij 140km/h @ naked).

Wat ik echt doodzonde vind, is dat HJC in Nederland die verrekte ***snelsluiting op het kindbandje heeft. Net alsof je je gordel om doet in een koekblik. De ijzeren buckle drukt soms in m'n keel en het bandje gaat steeds losser zitten. En waarom? Veel "sneller" is het niet, en ik doe nooit m'n helm op/af met handschoenen aan.
Doe mij maar gewoon dubbel-D, met een drukknoopje voor het bandje...zoals de Amerikaanse modellen.

Is dubbel D trouwens om te voldoen aan die SNELL- of ACU gold-standaarden?

I reject your reality, and substitute my own.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een HJC met dubbel D, gewoon in NL gekocht.

• M14

M14

* M14 mompelt iets over Gooische R, Dubbel D :P

Anyway, beide problemen komen dus vaker voor. Btw, ik merk bij mn vizier ook dat ie niet geweldig meer sluit. De kant waar het 'lipje' zit om het ding te openen en sluiten moet ik een extra tipje geven voordat ie helemaal naar beneden zit. D'r staat nog net geen fisher-price op :P

Ik zal eens kijken of ik em kan omruilen voor een kleiner model ... of misschien voor totaal iets anders.... Nog iemand suggesties om te proberen? :)

• snars
  • Niet online
Een dikkere kop kweken :7

• Youk

Youk

Volvo For Life

Altijd een wollen bivakmuts dragen? :+

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

knappe helm kopen? 8)7

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:03:
En waarom? Veel "sneller" is het niet, en ik doe nooit m'n helm op/af met handschoenen aan.
Doe mij maar gewoon dubbel-D, met een drukknoopje voor het bandje...zoals de Amerikaanse modellen.
Ik vond het systeem van mijn Schuberth C2 vele malen fijner en sneller dan die dubbele D die op mijn huidige S1Pro zit. Op de C2 zit een zacht flapje, dat eerst tegen je kin komt, en daartegen zit de snelsluiting. Die dubbele D vind ik een enorm gepiel. De helm is erg fijn, maar die sluiting vind ik dramatisch.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@ _Erikje_ wou je zeggen dat nolan lekkere helmen maakt voor die 400 euro :X na 10 000 km voering volldig uitgerekt kon handfree bellen op het laatst( telefoon paste tussen wang en wangkussen.) pinlock vernielde me volldige vizier die daardoor vol pitten zat. zonnevizier die uit zichzelf omlaag kwam.

dat kan beter dacht ik :/ nam een shubert c3 was inderdaad stiller en het zonnevizier kwam niet meer uit zichzelf omlaag. had alleen een ontiegelijk zuurstof gebrek in dat ding. en had hem net een maatje te strak waardoor na 2 uur me voorhoofd zeer begon te doen.

daarna heb ik de hjc is-16 gehaald en ben een week erna op me trip gegaan. helaas geen systeem helm meer dus steeds met me bril klooien. ben met een M op vakantie gegaan en zat tot het eind goed. eenmaal terug in de winkel de S weer gepast en dat zat net effe wat beter. dus die heb ik nu nog steeds in gebruik.
zonnevizier werkt met een grote schuif op je achterhoofd. en vergrendeld hem in een paar stappen en met een druk op de knop gaat hij weer omhoog. lekkere door waai helm wel wat luidruchtiger dan de vorige 2 maar donder er niet van in coma wegens zuurstof gebrek.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Mijn nolan had je er ook last van. had hem alleen gebruikt voor lessen en merkte dat hij al wat losser begon te zitten (dus ook op snelheid erg vervelend trillen ed). Nu heb ik rond de 6k gereden met mn shoei xr1000 en hij zit nog als op het begin. Ben je wel een 450 eu kwijt, maar uiteindelijk is het goedkoper dan elke 1000 km een nieuwe voor 180 eu kopen.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://www.motorraiz.com/images/CHAQUETA%20REVIT%20APOLLO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webskipper.net/VB01/2009/05/1328E939E2E/full/Dainese_guanti_Slash-bianco.JPG

ff crossposten :P
En nu is mijn motor outfit compleet, zomers leren pak en winter textiel pak :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

't Insectengespuis begint ook weer los te komen. Had vandaag een beestje over de binnenkant van m'n zonnevizier lopen. Hoe verzint ie 't! :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44

Mud

Francis schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:49:
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice! *O* _/-\o_

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:40
steveman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:50:
't Insectengespuis begint ook weer los te komen. Had vandaag een beestje over de binnenkant van m'n zonnevizier lopen. Hoe verzint ie 't! :o
die heeft gewoon altijd al willen weten hoe een MT03 rijdt :9

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

j0rDy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:52:
[...]

die heeft gewoon altijd al willen weten hoe een MT03 rijdt :9
Laat ik zeggen dat het een verpletterende indruk op 'm heeft gemaakt >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:50:
Dat viel mijn vorige week ook op. Reed een dijk op en binnen 20 sec had ik er 5 op mijn vizier zitten. Altijd lekker zo'n dikke vette vlieg die kapot spat op je vizier :P

• M14

M14

Altijd meteen ff opzij kijken, dan verdwijnen de ingewanden net zosnel als dat ze er op spatten :+. Scheelt weer poetswerk :).

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M14 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:00:
Altijd meteen ff opzij kijken, dan verdwijnen de ingewanden net zosnel als dat ze er op spatten :+. Scheelt weer poetswerk :).
Ik probeer 't wel eens weg te vegen met m'n handschoen... maar dat levert steeds weer zo'n wazige plek op 8)7 Opzij kijken ga ik de volgende keer maar eens proberen!

• PilatuS
  • Niet online
Opzij kijken ga ik ook maar eens proberen. Normaal laat ik het zitten want met de handschoen er langs geeft alleen maar meer rotzooi.

Ben er trouwens achter gekomen dat ik met de SV1000S op moet letten met terug schakelen. Ik ging stoppen dus was vaart aan het minderen. Dacht dat ik van de 3 naar de 2 ging, maar het was van de 2 naar de 1. Toen ik de koppeling op liet komen blokkeerde gelijk het achterwiel. Was verder geen probleem, maar moet er wel even op letten voortaan.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:38:
[...]

Opzij kijken ga ik ook maar eens proberen. Normaal laat ik het zitten want met de handschoen er langs geeft alleen maar meer rotzooi.

Ben er trouwens achter gekomen dat ik met de SV1000S op moet letten met terug schakelen. Ik ging stoppen dus was vaart aan het minderen. Dacht dat ik van de 3 naar de 2 ging, maar het was van de 2 naar de 1. Toen ik de koppeling op liet komen blokkeerde gelijk het achterwiel. Was verder geen probleem, maar moet er wel even op letten voortaan.
Terug schakelen met tussengas!!!

No signature required.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 19:52
* Wormaap heeft vandaag AVB gehaald *O*

Ticking away, the moments that make up a dull day

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wormaap schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:46:
_/-\o_

No signature required.

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Feli! :)

Alles op je sloffen gehaald of moest je er een paar overdoen?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Wormaap
Alles in één keer, was na 5 minuutjes ofzo alweer klaar :X
Moest lopen met de motor, langzame slalom, uitrijden uit parkeervak, uitwijkoefening, noodstop, preciesiestop en snelle slalom doen.
Voor het examen heb ik nog een uurtje geoefend met m'n instructeur, en daar ging't eigenlijk ook vlekkeloos, dus ik ging er vol vertrouwen in :)

• M14

M14

PilatuS schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:38:
[...]

Heb het zelf ook regelmatig, t is ff zoeken met terug schakelen. Ben af en toe ook te lomp met het op laten komen van de koppeling, zowel met terug als opschakelen. Maargoed, dan word je er meteen herinnerd dat dat niet handig is ;)

Ik moet het sinds vandaag helaas ff zonder fiets doen. Ketting + kettingwielen worden vervangen, die waren echt helemaal op. En er word gelijk een grote beurt gedaan.
Proficiat :), alles in 1x gehaalt?
edit:
Ja dus :+

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 15-04-2010 23:30 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-01 14:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mooi spul Francis. :)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En voor als het toch moet: Glassex doekjes in de tanktas houden. Altijd handig...

• Maikel64
Francis schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:49:
[afbeelding]
[afbeelding]

Gave jas ;) ( Maikel64 showt z'n spullen )

Waar heb je de handschoenen gehaald? staan er wel mooi bij, en wil zelf ook nog wit/zwarte handschoenen.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-01 20:45

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Om de naam van dit topic eer aan te doen.....

Ik schaam me om te zeggen dat ik mijn eerste motor (Intruder VS800) in zijn eerste winter in mn bezit enorm heb mishandeld door bijna 5 maanden in een semi-open parkeergarage (wel overdekt) stil heb laten staan. Was aanvankelijk van plan om in de winter af en toe een ritje te maken -ik heb tenslotte ook gelest in de winter- maar een blessure, de friggin' lange koude winter en wat slappe excusses hebben me deze week pas weer de motor van stal doen halen.

Het ziet er echt niet uit, kompleet onder stof, roestplekjes op het stuur en logischerwijs een dode accu (geen stroom voor druppellader i.o.d.). :$ De wegenwacht heeft op miraculeuze wijze de accu weer tot leven kunnen wekken (die vent was zelf ook verbaast), in ieder geval de volgende dag geen enkel probleem met starten.

Enfin, tijd om een check-up te laten doen en een goede poetsbeurt te geven. Nog goede tips voor het laatste, met name de roestplekjes? Volgens mij is de roest nog erg oppervlakkig.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Maikel64 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:07:
[...]

Gave jas ;) ( Maikel64 showt z'n spullen )

Waar heb je de handschoenen gehaald? staan er wel mooi bij, en wil zelf ook nog wit/zwarte handschoenen.
Arie Molenaar in IJsselstein. Handschoenen waren nog best een ramp, ik heb relatief brede handen en korte vingers, dus tussen een L en een XL in....
Fijne dingen deze handschoenen hoor, 130,-
Als je gaat kijken moet je een gil geven, doen we bakkie :P

• snars
  • Niet online
Ach, maak je niet druk. Omarm je innerlijke motorverwaarlozer. Tectyl 190 & Motip hittebestendig erop klatsen en rijden met dat ding :P

* snars zit zich te verdiepen in de edele kunst van koprevisies, of meer: hoe breng ik het olieverbruik van m'n Hondabrik tot normale proporties terug....

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

mphilipp schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:14:
[...]

En voor als het toch moet: Glassex doekjes in de tanktas houden. Altijd handig...
Ik heb gewoon ergens van die schoonmaakdoekjes voor je bril gehaald ergens voor een prikkie, zit iets van alcohol in. Verpakking is lekker klein, zitten bij mijn papieren.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 19-01 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Vanavond de Buell weer ophalen!!! Heb er zin in !

De koppakking van de achterste cilinder is vervangen want deze lekte. Onverwacht maar ja is en blijft een HD he dan heb je dit soort geintjes... Verder zit er een nieuwe uitlaat onder en is de ECM herschreven met een niet emissie vriendelijke maar goede map. Eindelijk eens normaal rijden en volle koppel bij 3500 rpm :D. Ben benieuwd hoe dat rijd en klinkt!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
TiMMieJ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:28:
Vanavond de Buell weer ophalen!!! Heb er zin in !

De koppakking van de achterste cilinder is vervangen want deze lekte. Onverwacht maar ja is en blijft een HD he dan heb je dit soort geintjes... Verder zit er een nieuwe uitlaat onder en is de ECM herschreven met een niet emissie vriendelijke maar goede map. Eindelijk eens normaal rijden en volle koppel bij 3500 rpm :D. Ben benieuwd hoe dat rijd en klinkt!
Vooral extra opletten op de rotondes ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

snars schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:34:
Ach, maak je niet druk. Omarm je innerlijke motorverwaarlozer. Tectyl 190 & Motip hittebestendig erop klatsen en rijden met dat ding :P

* snars zit zich te verdiepen in de edele kunst van koprevisies, of meer: hoe breng ik het olieverbruik van m'n Hondabrik tot normale proporties terug....
En waarom kop? Waarom bijvoorbeeld geen cilinderrevisie?

Makerij Hofman

• M14

M14

mphilipp schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:14:
[...]

Ik heb geen tanktas, da's afbreuk van de motor :+.

• KaWaReZ
cilinders doen weinig, kun je hooguit uitboren en honen.
Zuigerveren en olieschraapringen kun je nog wel vervangen (@#$@$@ pielkarwij)

Kop heeft de meest bewegende delen en de klepseals willen nog wel eens lekken/inslaan enz
Lijkt me een nog $#@$@$@# pieleriger klusje :+

• komkommer

komkommer

Koffie

KaWaReZ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:37:
cilinders doen weinig, kun je hooguit uitboren en honen.
Zuigerveren en olieschraapringen kun je nog wel vervangen (@#$@$@ pielkarwij)

Kop heeft de meest bewegende delen en de klepseals willen nog wel eens lekken/inslaan enz
Lijkt me een nog $#@$@$@# pieleriger klusje :+
Ja, maar beide kunnen voor olieverbruik zorgen. Ik heb altijd begrepen: rook bij gas = cilinders, rook bij gasdicht = klepseals. Ik heb net mijn cilinder uit laten boren en laten honen omdat hij ovaal was geworden en dus olie ging verbruiken. Dus ik ben wel benieuwd of er nog een ander trucje is om te weten waar je naar moet kijken bij olieverbruik.

Makerij Hofman

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Die van mij rookt altijd, alleen als ik hem uitzet rookt hij niet meer

_/-\o_ _/-\o_ Yamaha FZR _/-\o_ _/-\o_

* _Erikje_ gaat z'n olie weer eens bijvullen

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijne verbruikt helemaal geen olie vreemd genoeg. Ik had toch wel iets verwacht, maar zo te zien nog geen druppel op 4k kilometers.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ze hebben het lang niet allemaal... maar degene die het hebben verbruiken wel flink.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 16:22
Iemand dit filmpje nog gezien?
http://www.dumpert.nl/med...or_ongeval_hilversum.html
Lijkt niet heel hard te gaan en de camera (Motor??) ziet zelfs de tegemoetkomende motor al, en toch slaat de bestuurder van de Opel af naar links (auto fout, motor onschuldig toch??)

De Brommert lijkt toch erg kapot...

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

soepah schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:03:
Lijkt niet heel hard te gaan en de camera (Motor??) ziet zelfs de tegemoetkomende motor al, en toch slaat de bestuurder van de Opel af naar links (auto fout, motor onschuldig toch??)

Rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang.... Die automobilist zat of niet op te letten, of lette op de verkeerde dingen... anyway... erg klote als dit je overkomt als motorrijder... :X

Koop hier mijn P1 reader :)

• PilatuS
  • Niet online
soepah schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:03:

Kerel in de auto zal de motor wel niet gezien hebben. Verder is de auto idd schuldig, rechtdoorgaand verkeer heeft voorang op afslaand verkeer.

Best wel jammer van de nieuwe R1, teminste daar lijkt het op. Maar volgens mij reed de motor nog best aardig door.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
webmail schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:12:
[...]

Rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang.... Die automobilist zat of niet op te letten, of lette op de verkeerde dingen... anyway... erg klote als dit je overkomt als motorrijder... :X
Erg klote inderdaad... En dit is nou precies de reden dat ik zo graag herexamens verplicht zou zien! Zoveel mensen die werkelijk he-le-maal niet uitkijken...

• iMars

iMars

Full time prutser

PilatuS schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:16:
[...]
Maar volgens mij reed de motor nog best aardig door.
ik denk dat dat op zich wel meevalt. Voor de motorrijder kwam een auto van rechts, waarvan de neus al gedeeltelijk op de weg komt. De auto die tegemoet komt rijden (die hem uiteindelijk aanrijdt), zorgt ervoor dat hij niet naar links kan uitwijken. Lijkt mij daarom dat de motor sowieso afremde als hij flink door reed. Maar de motor verwacht niet dat de auto plotseling afslaat, en kreeg daarom totaal geen kans om uit te wijken. Zelfs als je met 30 km/u tegen de auto knalt, vlieg je er al overheen...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:17:
[...]
Erg klote inderdaad... En dit is nou precies de reden dat ik zo graag herexamens verplicht zou zien! Zoveel mensen die werkelijk he-le-maal niet uitkijken...
Tsjaa...op het examen kijken ze dan heel goed uit, om vervolgens weer de oogkleppen op te zetten. Je haalt er hooguit mensen uit die gewoon helemaal niet kunnen rijden. Mensen die te laks zijn om te kijken haal je er niet tussenuit. Net als mensen die:

* op korte ritjes geen gordel om doen
* geen richting aangeven als zij vinden dat het niet hoeft
* de krant lezen in de file
* enz...

Die mensen weten heel goed dat ze fout bezig zijn, en als er een examinator naast zit, doen ze alles heel netjes.

Afgelopen week 2x op een rotonde gehad dat ik iemand die staat te wachten recht aankijk en ze rijden tóch door. Ook al heb ik (overbodig/niet verplicht) mijn richtingaanwijzer naar links aan om aan te geven dat ik 3/4 rond ga... Een keer met de motor en gisteren met de auto. Heel bizar. Ze kijken me nota bene aan en rijden gewoon door. Met de auto rij ik dan altijd heel ver door zodat ik ze nét niet aanrij...lekker laten schrikken die hap. >:)

• iMars

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:26:
[...]

Tsjaa...op het examen kijken ze dan heel goed uit, om vervolgens weer de oogkleppen op te zetten. Je haalt er hooguit mensen uit die gewoon helemaal niet kunnen rijden. Mensen die te laks zijn om te kijken haal je er niet tussenuit. Net als mensen die:

* op korte ritjes geen gordel om doen
* geen richting aangeven als zij vinden dat het niet hoeft
* de krant lezen in de file
* enz...

Die mensen weten heel goed dat ze fout bezig zijn, en als er een examinator naast zit, doen ze alles heel netjes.

Afgelopen week 2x op een rotonde gehad dat ik iemand die staat te wachten recht aankijk en ze rijden tóch door. Ook al heb ik (overbodig/niet verplicht) mijn richtingaanwijzer naar links aan om aan te geven dat ik 3/4 rond ga... Een keer met de motor en gisteren met de auto. Heel bizar. Ze kijken me nota bene aan en rijden gewoon door. Met de auto rij ik dan altijd heel ver door zodat ik ze nét niet aanrij...lekker laten schrikken die hap. >:)
Helemaal mee eens! Het erg vind ik nog, dat als je met de motor lekker hellend een rotonde pakt (lees: legaal, geen knietje, niet te hard) en je moet dan voor zo'n uilskuiken remmen, dan ben je blij als je niet onderuit gaat :|

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En dan nog van die idioten die met een telefoon aan 't oor overal maar doorheen raggen 8)7 Al een paar keer meegemaakt dat ze zó een rotonde op knallen en ik in de ankers moet...

Ik heb een nieuwe hobby iig: door telefoongesprekken heen claxoneren! >:)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wat een knuppel die automobilist. hopelijk is de motorrijder goed verzekerd en krijgt hij al zijn schade vergoed!

zonder van de nieuwe yammie

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

_Erikje_ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:03:
wat een knuppel die automobilist. hopelijk is de motorrijder goed verzekerd en krijgt hij al zijn schade vergoed!

zonder van de nieuwe yammie
De motorrijder goed verzekerd? Lijkt me toch duidelijk dat de verzekering van de koekblikker de portemonnee mag trekken ;)

• M14

M14

Hellend een rotonde over ben ik een beetje huiverig voor geworden. Had vorige week geluk toen ik een rotonde overreed, ik voelde mn voorwiel wegschuiven ..... Ging gelukkig niet heel hard en had vrij snel weer grip, maar moest wel mn linker voet een keer aan de grond zetten anders had ik er gelegen .... Later zag ik dat er op die plaats dus wat olie-vlekken liggen ....

Kan zoiets bij de gemeente worden gemeld? Mij lijkt dat het wel vaker voorkomt dat er ergens wat olie ligt, voor motorrijders is het niet echt handig als er niks aan word gedaan.

• snars
  • Niet online
komkommer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:40:
Ja, maar beide kunnen voor olieverbruik zorgen. Ik heb altijd begrepen: rook bij gas = cilinders, rook bij gasdicht = klepseals. Ik heb net mijn cilinder uit laten boren en laten honen omdat hij ovaal was geworden en dus olie ging verbruiken. Dus ik ben wel benieuwd of er nog een ander trucje is om te weten waar je naar moet kijken bij olieverbruik.
Wat die van mij in ieder geval doet is roken als een stoomboot bij gas los vanuit hoge toeren....en voor de rest veel olie verbruiken (meer dan een liter op 1000km).
Het roken bij gas los wijst inderdaad op lekkende klepseals. Ik stel me zo voor dat het sterke vacuum bij remmen op de motor er voor zorgt dat de olie vanuit de kop door de klepgeleiders de cylinder in wordt getrokken. Maar....ik vraag me af of alleen de klepseals verantwoordelijk kunnen zijn voor zo'n achterlijk olieverbruik. Hij start en loopt goed, zeker gezien het feit dat ie zo ongeveer op mengsmering loopt...maar het kan niet anders dan dat de rest ook toe is aan een opfrisbeurt.
Ik trek de kop er zowiezo vanaf....en dan zie ik wel wat ik aantref.

• Bergie
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij kan je dat soort dingen idd gewoon bij de gemeente melden; net als stoeptegels etc die niet mooi vlak liggen waardoor je je nek bijna breekt.

Yamaha MT-09

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
M14 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:04:
Kan zoiets bij de gemeente worden gemeld? Mij lijkt dat het wel vaker voorkomt dat er ergens wat olie ligt, voor motorrijders is het niet echt handig als er niks aan word gedaan.
Gewoon de politie bellen op 0900-8844 en melden. Laatst ook gedaan bij flinke partij modder op een rotonde, en op de terugweg was het weggehaald.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hellend een rotonde over ben ik een beetje huiverig voor geworden. Had vorige week geluk toen ik een rotonde overreed, ik voelde mn voorwiel wegschuiven .....
Ik vind rotondes wat dat betreft ook niet fijn. Diesel van trucks, olieplasjes enzo...ik rij altijd een beetje erg voorzichtig op die dingen. Kan nooit kwaad.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met name vlak bij tankstations de ogen open houden. Op zo'n rotonde tussen Gouda en Haastrecht ligt er vaak ook wel wat bv.

• M14

M14

Heb eens op de site van de gemeente gekeken en via burgerklacht.nl een melding gemaakt :). Hoop dat er wat mee word gedaan :)

• KaWaReZ
vaker al 0900tuig gebeld, de brandweer kwam netjes de olie wegspuiten

• snars
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:14:
Ik vind rotondes wat dat betreft ook niet fijn. Diesel van trucks, olieplasjes enzo...ik rij altijd een beetje erg voorzichtig op die dingen. Kan nooit kwaad.
Ja psies. Ik wist nooit zo wat ze met dieselsporen bedoelden...totdat ik de rotonde bij m'n werk (idd vlak na een tankstation, veel vrachtwagens) voor het eerst over ging.

Wat me wel opvalt bij die kleine rotondes: als je ze lekker sportief en krap aan de binnenkant neemt, ben je voor het verkeer aan de andere kant van de rotonde vrij lang onzichtbaar, zeker als ze een of ander kunstwerk in het midden hebben gezet of als er al auto's op de rotonde zitten. Plus dat je de rotonde met die "ideale" lijn een stuk harder neemt dan een auto. Ik vind het in ieder geval niet gek dat ik zo bij de tweede afslag voor m'n sokken wordt gereden als ik driekwart rond wil. Mensen kijken links, rechts, met een beetje mazzel nog een keer links en gaan rijden.....in de tijd die zij nodig hebben om dat blik in gang te zetten ben ik de halve rotonde rond en kom voor hen "uit het niets". Dusch....buitenkant aanhouden totdat je zicht hebt op je afrit en niet te snel is wat mij betreft de veiligste manier.

• KaWaReZ
je hoort niet sportief te rijden op de openbare weg :X

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kan ook alleen maar adviseren blinde bochten niet sportief te nemen :+

Zijn er genoeg die 't doen, met steeds een goede afloop... Zul je zien dat ik 't een keer doe en dan staat er net een tank rupsbanden te verwisselen ofzo 8)7

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pff, vanmiddag weer op een goldwing gereden (GL1200 met nl vlaggetjes enzo)
Wat heb ik toch een intense kuthekel aan die dingen, denk dat je beter een olietanker op wielen kan zetten, ws rijdt dat beter.

leeg

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Hellend een rotonde over ben ik een beetje huiverig voor geworden. Had vorige week geluk toen ik een rotonde overreed, ik voelde mn voorwiel wegschuiven ..... Ging gelukkig niet heel hard en had vrij snel weer grip, maar moest wel mn linker voet een keer aan de grond zetten anders had ik er gelegen .... Later zag ik dat er op die plaats dus wat olie-vlekken liggen ....
Daarom: eerst een rustig rondje ter inspectie, dan een rondje voor de leuk :+
Gemeente of Rijkswaterstaat o.i.d., afhankelijk van wie de weg is.

• teacher
  • Laatst online: 07:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Francis schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:35:
[...]

Ik heb gewoon ergens van die schoonmaakdoekjes voor je bril gehaald ergens voor een prikkie, zit iets van alcohol in. Verpakking is lekker klein, zitten bij mijn papieren.
Doe maar liever niet; dat sloopt de coating op je vizier. Papieren zakdoekjes en flesje water is the way to go.

Wise enough to play the fool

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

teacher schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:12:
[...]

Doe maar liever niet; dat sloopt de coating op je vizier. Papieren zakdoekjes en flesje water is the way to go.
Zit er aan de buitenkant een coating dan? :?
Aan de binnenkant zit een pinlock, daar komt idd alleen water en een zachte doek op.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Francis schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:19:
Zit er aan de buitenkant een coating dan? :?
Aan de binnenkant zit een pinlock, daar komt idd alleen water en een zachte doek op.
Er zijn brillenzaken die dat soort doekjes niet verkopen omdat het totaal niet goed is voor je glazen, kan me zo voorstellen dat het op een zachter motorvizier alleen maar beroerder kan zijn? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

moto-moi schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:22:
[...]

Er zijn brillenzaken die dat soort doekjes niet verkopen omdat het totaal niet goed is voor je glazen, kan me zo voorstellen dat het op een zachter motorvizier alleen maar beroerder kan zijn? :)
Hoeft niet per se, dat ligt aan het soort materiaal. Ik zou alleen wel uitkijken met doekjes met aceton, omdat kunstof daar dof van wordt. Brilleglazen kunnen daar wel tegen. Eventuele coating kan oplossen in alcohol (ik neem aan dat dat op brilledoekjes zit), maar het kunststof van het vizier kan er wel tegen.
Schoonmaken met een zacht (papieren?) doekje met water is normaalgesproken voldoende. Wat ik altijd doe is van die absorberende papieren doekjes nat maken, een tijdje op het vizier laten liggen en dan veeg je de meeste vliegen + bloed er gemakkelijk af.

• Wormaap
Papier krast, je kan beter stof gebruiken. Als je thuis bent gewoon'n poetslap met wat lauw water met'n beetje zeep. Binnenkant met alleen lauw water op'n doekje i.v.m. anti-fog.
4x2 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:55:
Pff, vanmiddag weer op een goldwing gereden (GL1200 met nl vlaggetjes enzo)
Wat heb ik toch een intense kuthekel aan die dingen, denk dat je beter een olietanker op wielen kan zetten, ws rijdt dat beter.
Ik zeg:

:Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 16-04-2010 23:17 ]

Pagina: 1 ... 176 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.