Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 175 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.168 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
met een 300kg fiets is dat wel zo handig ;)

Wacht maar tot je een keertje bovenop je motor ligt :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:34:
[...]
Hoe zou je het anders doen ?
Ik zou het niet weten, maar er zijn hele volksstammen die eerst afstappen en dán pas de standaard erop zetten. Ik ben het eigenlijk al snel gaan doen. Vooral als je met bepakking bij een benzinestation staat. Inmiddels is het een gewoonte geworden. Niet meer bij nadenken. Als je gaat wachten tot je je motor een keer om laat pleuren is het te laat. En dan andere kant op laten vallen is gewoon lomp. Sorry dat ik dan maar zo bot moet zijn, maar het is niet anders. Tenzij je om een of andere reden aan de andere kant moet afstappen, dat zou kunnen natuurlijk. Maar ook dan is de standaard uitzetten wel zo slim.

@Bart: van mij hoef je het niet te doen. Als je maar niet op sympathie rekent als 'm je een keer laat pleuren en je gaat er hier over janken... :+ Het is inderdaad ook maar lieft 1/5 seconde van je leven die je verknoeit met het preventief uitklappen van je jiffy.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:22

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

KaWaReZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:52:
met een 300kg fiets is dat wel zo handig ;)

Wacht maar tot je een keertje bovenop je motor ligt :+
Liever niet :P

Cunning linguist.

• KaWaReZ
Ohja.. bij het uitklappen van de jiffy, tik ik er altijd (uit gewoonte) nog even tegenaan (naar voren)..

Zal niet de eerste keer zijn dat tijdens het uitklappen je je jiffy per ongeluk weer inklapt :+

been there done that met een XTZ750... met mn 1.76

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Bart ® schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:23:
[...]

Ik ga niet eerst de zijstandaard uitklappen om hem twee seconde later weer in te klappen ;)
Dat doe ik dus wel. Als ik ga tanken zet ik de motor op de bok zodat die recht staat. Dan stop ik, jiffy uitklappen, motor neerzetten, afstappen en dan opbokken. Nog nooit een probleem mee gehad. Zelfs niet op de momenten dat wanneer ik afstap schuif op een plasje diesel. Toch maar liever op safe spelen denk ik dan.

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

DinX schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:01:
Een hoop nieuwe regeltjes voor motorrijders hier in .be binnenkort :)
Niet slecht moet ik zeggen, eindelijk wat meer duidelijkheid.

Filmpje: http://www.hln.be/hln/nl/...s-voor-motorrijders.dhtml
In het filmje wordt gezegd dat beschermende kledij verplicht is. Maar er wordt niet concreet op ingegaan. Wat is dan de norm en welke kledij voldoet eraan en welke kledij niet?

edit> ik lees ook net dat motorfietsen niet langer op het trottoir mogen parkeren

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 12:38 ]

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Das minder! Dat parkeren dan. Moet je dan ook nog een kaartje gaan kopen?
Blij dat ze dat hier nog niet aan t doen zijn!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Youk schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:53:
[...]

Dat doe ik dus wel. Als ik ga tanken zet ik de motor op de bok zodat die recht staat. Dan stop ik, jiffy uitklappen, motor neerzetten, afstappen en dan opbokken. Nog nooit een probleem mee gehad. Zelfs niet op de momenten dat wanneer ik afstap schuif op een plasje diesel. Toch maar liever op safe spelen denk ik dan.
Waarom opbokken met tanken? Ik gebruik de bok enkel als ik de ketting moet schoonmaken, of misschien als ik weet dat ik een paar weken niet ga rijden misschien.

• KaWaReZ
als je net als ik een fiets hebt die asociaal schuin staat, tank je er misschien op een lege tank 10-12 liter in.
Zet je m op de bok, kunnen de volle 20 erin :+

• Youk

Youk

Volvo For Life

Kan er inderdaad iets meer dan schuin, maar zo groot is bij mij het verschil toch niet hoor. :D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik gebruik de jiffy echt alleen voor korte stops, maar dan nog heel zelden. Is een beetje een trauma van mijn brommer, die een extreem schuine jiffy had. (dat was uit de tijd dat er nog échte brommers waren, niet die lullige scooters van tegenwoordig) Die durfde ik nauwelijks te gebruiken. Ik vind opbokken sowieso veel beter. De motor staat tenminste goed. Schuin 'staat' misschien beter, maar naar mijn idee staat ie gewoon minder stevig, en als je koffers of tanktas hebt is het gewoon onpraktisch als ie schuin staat.
Gelukkig hebben ze bij BMW een aparte opbok-engineer die een heel slim systeem heeft verzonnen waardoor het opbokken een fluitje is. Vooral als je bedenkt dat die bak 280kg rijklaar is. Eitje. De bok zit precies op het goede punt, er is een langer steun voor je voet en het hendeltje aan de zijkant doet het perfect. Zelfs mijn moeder kan 'm op de bok krijgen zonder hernia. Dus waarom niet gebruiken als het geen moeite is én hij nog eens stevig staan. De motor die van zijn bok af valt moet ik nog zien... Ik zie alleen maar voordelen.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 11-04-2010 13:57 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En tóch staat een motor op een (fatsoenlijke, over het dode punt klappende) jiffy steviger dan op een middenbok doordat de jiffy, vanwege het gewicht van de fiets, de derde poot in een ideale driepoot vormt. Naar links omvallen lukt daardoor niet en naar rechts gaat ook tegen alle natuurkunde wetten in.
Tenzij geholpen door een automobilist die je fiets gewoon het parkeervak uit probeert te rijden zoals mij 2 weken terug overkomen is, maar daar is geen enkele manier van stallen tegen bestand.

Nadeel bij sommige merken motoren (Italiaanse, meestal) is dat de jiffy automagisch inklapt op het moment dat de druk van de fiets er af is, maar ook voor dat principe zijn voordelen te bedenken doordat je het ding gewoon niet kunt vergeten in te klappen met alle gevolgen vandien bij het aansnijden van een linker bocht.

Een fiets vol gehangen met koffers en bagage is dan misschien gemakkelijker weg te zetten op een bok in verband met beladen óf uitladen, maar ik heb m'n twijfels bij de uitspraak dat het steviger staat (er vanuitgaande dat je op een harde/vlakke ondergrond parkeert). Kennis van me rijd met een Goldwing 1800 en die staat nóóit op de middenbok .... terwijl er toch behoorlijk wat koffers aan zo'n ding hangen (en opbokken van dat apparaat is écht geen krachttoer).

Wat dat tanken aangaande: Ik blijf gewoon op m'n fiets zitten terwijl ik tank en zet 'm pas op de jiffy weg als ik ga afrekeken bij de shop ... de pomp is dan ook weer vrij voor een volgende klant :+

edit:
en uiteraard zet ik m'n helm en zonnebril af tijdens het afrekenen 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 11-04-2010 18:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13
Bij mijn oude duc klapte de jiffy inderdaad in, bij mijn nieuwe duc niet, en ik rij nog op beide. Ben ik even blij dat de nieuwe motor afslaat als je na het starten naar de 1 probeert te schakelen met de jiffy nog omlaag :P In de 4 weken dat ik hem nu heb zeker al 3x gebeurd :+

Vandaag met een groepje 300 km gereden in de Eiffel, damn dat was fris :N

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 11-04-2010 19:05 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
Het is mij één keer overkomen dat mijn motor naar rechts omviel. Dat kwam toen omdat ik hem aan het opbokken was en door gladde schoenen met mijn schoenen van de bok af gleed. Toen hield ik hem gewoon niet meer en viel hij dus rechts om.

Wat betreft de bok en de jiffy, ik gebruik ze beide. Voordeel van de bok is dat de motor iets minder ruimte inneemt. Dat is handig waar ik de mijne stal. Een ander voordeel is natuurlijk dat er minder druk op de banden is. De jiffy gebruik ik meestal als ik ergens een kortere tijd sta.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat dat tanken aangaande: Ik blijf gewoon op m'n fiets zitten terwijl ik tank en zet 'm pas op de jiffy weg als ik ga afrekeken bij de shop ... de pomp is dan ook weer vrij voor een volgende klant
Dat deed ik normaal ook altijd. Tot dat iemand van de Shell de pomp uit deed en ik dus niet kon tanken. Ik vroeg me al af waarom ie het niet deed tot die persoon naar buiten kwam en zei dat er op blijven zitten niet de bedoeling was.

Schijnt eens een keer iemand te zijn geweest die er ook op bleef zitten tijdens tanken en er toen door een vonk brand ontstond. Als je dan je fiets om laat vallen door dat je schrikt wordt het natuurlijk nog erger met de benzine die dan uit de tank loopt.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gewoon bij de onbemande pomp tanken. ik hoef alleen maar me handschoen uit te doen om me pinpas te pakken en me code in te voeren.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:46
KaWaReZ schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:49:
Ohja.. bij het uitklappen van de jiffy, tik ik er altijd (uit gewoonte) nog even tegenaan (naar voren)..

Zal niet de eerste keer zijn dat tijdens het uitklappen je je jiffy per ongeluk weer inklapt :+

been there done that met een XTZ750... met mn 1.76
Ik klap altijd de jiffy uit en dan zet ik de motor neer op de jiffy terwijl ik de motor 20cm of iets naar achter duw. Dan staat ie altijd goed. :)

alleen de verf aan de onderkant vd jiffy vindt dat minder, ach boeiend :9

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 11-04-2010 19:44 ]

• aaajeetee
  • Laatst online: 19-01 17:11
FitTiv schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:43:
[...]

Ik klap altijd de jiffy uit en dan zet ik de motor neer op de jiffy terwijl ik de motor 20cm of iets naar achter duw. Dan staat ie altijd goed. :)

alleen de verf aan de onderkant vd jiffy vindt dat minder, ach boeiend :9
Hier nog een. Heeft mijn instructeur me bij het lessen 'geleerd', sindsdien doe ik het eigenlijk altijd op die manier. Dan weet ik 100% zeker dat 'ie stabiel op de jiffy staat.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraag ik me toch af waarom er iets én wat er zou moeten vonken doordat je op je fiets blijft zitten in plaats van er af stapt. Eventuele statische electricteit raak je niet kwijt door van je fiets af te stappen vanwege de rubberen zolen in je laarzen ...

Maar misschien zat die persoon wel een peuk te roken op z'n fiets terwijl 'ie aan het tanken was :+

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

hoe het moet *hoe ik het doe:
  1. jiffy uitklappen
  2. motor links kantelen en op de jiffy zetten
  3. voorwiel naar links laten wijzen
  4. afstappen
  5. aan de rechter clip-on/stuurhelft trekken zodat je achterwiel los komt
zo staat hij het meest stabiel op de jiffy.

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:50:
Vraag ik me toch af waarom er iets én wat er zou moeten vonken doordat je op je fiets blijft zitten in plaats van er af stapt. Eventuele statische electricteit raak je niet kwijt door van je fiets af te stappen vanwege de rubberen zolen in je laarzen ...

Maar misschien zat die persoon wel een peuk te roken op z'n fiets terwijl 'ie aan het tanken was :+
Ging er om dat het gevaarlijk is als er iets gebeurt terwijl je op je fiets zit en hij dan omvalt. Als je er naast staat en er gebeurt iets loop je snel weg. Als je er op zit en hij staat niet op de standaard, en er gebeurt wat, gaat het veel sneller fout. Snel afstappen als er iets in de fik vliegt is er niet bij, als dan je fiets ook nog eens omvalt.

Verder wel eens een pick-up truck in de fik zien staat bij een benzinestation. Die gast was achter in flessen aan het vullen toen de dampen in de fik vlogen door een vonk van statische elektrischiteit. De dampen konden in de laadruimte prima verzamelen en na een klein vonkje stond alles in de fik.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
_Erikje_ schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:54:
hoe het moet *hoe ik het doe:
  1. jiffy uitklappen
  2. motor links kantelen en op de jiffy zetten
  3. voorwiel naar links laten wijzen
  4. afstappen
  5. aan de rechter clip-on/stuurhelft trekken zodat je achterwiel los komt
zo staat hij het meest stabiel op de jiffy.
Als ik aan m'n rechter stuurhelft trek zet ik vaak ook mijn voet achter de jiffy, dan weet je ook meteen zeker dat die helemaal uitgeklapt is :)

Zijstandaard ftw trouwens. Als het niet voor onderhoud handig zou zijn zou ik m'n motor zo zonder de bok rijden.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bike 2 bike communicatie?
Voor de komende vakantie lijkt het me wel relaxt om een beetje met mijn maatje(s) te kunnen babbelen :)
Ik zit nu te kijken naar een Autocom setje met twee portofoons maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
Een paar eisen:
- Inputs voor Navigatie en portofoon (eventueel iPod, waarbij die gemute dient te worden als de navigatie praat, maar misschien is dat iets teveel van het goede...)
- Liefst gewoon push-to-talk, ik zing nogal veel en dat hoeft mijn maat niet te horen :)
- Zowel porto als Autocom gevoed door de motor, ik wil geen gedoe met batterijen

Iemand hier ideëen over?

[ Voor 3% gewijzigd door DRAFTER86 op 11-04-2010 20:43 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:08:
[...]

Ging er om dat het gevaarlijk is als er iets gebeurt terwijl je op je fiets zit en hij dan omvalt. Als je er naast staat en er gebeurt iets loop je snel weg. Als je er op zit en hij staat niet op de standaard, en er gebeurt wat, gaat het veel sneller fout. Snel afstappen als er iets in de fik vliegt is er niet bij, als dan je fiets ook nog eens omvalt.

Verder wel eens een pick-up truck in de fik zien staat bij een benzinestation. Die gast was achter in flessen aan het vullen toen de dampen in de fik vlogen door een vonk van statische elektrischiteit. De dampen konden in de laadruimte prima verzamelen en na een klein vonkje stond alles in de fik.
Zélf gezien .... óf een Jijbuis filmpje uit de VS waarbij een stalen gasfles in een stalen laadbak versleept werd en vonkte?

edit:
Gasflessen vullen aan een tankstation mág hierdoor mede dus niet in NL

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-04-2010 21:17 ]

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:15:
[...]

Zélf gezien .... óf een Jijbuis filmpje uit de VS waarbij een stalen gasfles in een stalen laadbak versleept werd en vonkte?

edit:
Gasflessen vullen aan een tankstation mág hierdoor mede dus niet in NL
Ik zeg flessen, geen gasflessen. Was een flimpje op Discovery. Zal ook wel op Youtube te vinden zijn. De dampen verzamelde in de laadruimte en door een vonkje vlogen die bezinedampen in de fik.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:23
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2693/4514638285_e381d73611.jpg

Oehh shiny

[ Voor 70% gewijzigd door The Druid op 12-04-2010 21:42 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:33:
Voor de komende vakantie lijkt het me wel relaxt om een beetje met mijn maatje(s) te kunnen babbelen :)
Ik zit nu te kijken naar een Autocom setje met twee portofoons maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
Een paar eisen:
- Inputs voor Navigatie en portofoon (eventueel iPod, waarbij die gemute dient te worden als de navigatie praat, maar misschien is dat iets teveel van het goede...)
- Liefst gewoon push-to-talk, ik zing nogal veel en dat hoeft mijn maat niet te horen :)
- Zowel porto als Autocom gevoed door de motor, ik wil geen gedoe met batterijen
Iemand hier ideëen over?
Ik heb een Autocom setje waar ik navigator (via BT met de Autocom), telefoon (via BT met de navi) en intercom op heb aangesloten. Er is ook nog een plugje over voor een MP3 speler, maar mijn iPod houdt het niet lang uit (HD kapt ermee door de trillingen).
De autocom is een Active Rider voor 2 personen ('oude' set pre-2009). Ik heb 2 Kenwood portofoons, maar die kunnen niet door de Autocom gevoed worden. Dat kan geloof ik alleen met de duurder sets. Test met de Kenwood waren echter teleurstellend. Thuis geprobeerd met iemand thuis en ik op de motor. Dat ging prima. Maar toen we het op de motor probeerden was de stem gewoon veel te zacht. We hebben het dus maar daarbij gelaten.
Ik heb de Kenwoods gewoon op oplaadbare batterijen. Tenzij je de hele dag aan het lullen bent, moeten ze dat wel uit kunnen houden.

• KaWaReZ

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:32:
En tóch staat een motor op een (fatsoenlijke, over het dode punt klappende) jiffy steviger dan op een middenbok doordat de jiffy, vanwege het gewicht van de fiets, de derde poot in een ideale driepoot vormt.
Dat geloof ik direct, maar ik vind 'm lekkerder staat op de bok. Ook bv met tanken. Je kunt morsen of wat dan ook. Ik leg altijd mijn spullen op het zadel enzo. Mijn slot zit in mijn 'handschoenvakje' dat links in de kuip zit. Alles gaat (vind ik dan, in mijn situatie) gewoon fijner als ie op de bok staat.

Theoretisch kan het dan wel zo zijn dat ie op de jiffy (als het een ideale jiffy is dan natuurlijk) steviger staat, maar ik geloof niet dat het je lukt om een machine om te duwen die op de bok staat. Op zich zou het natuurlijk raar zijn als een fabrikant een standaard maakt waar de motor niet stabiel op staat. Maar ik heb nu eenmaal een beter gevoel bij de bok.

En tanken terwijl je op de motor zit lijkt me helemaal niet fijn. Nee, dat doe ik inderdaad gewoon ernaast. Bij gaat het niet eens, want BMW heeft dat ding erg hoog gemaakt en als een soort enigneering feature is het praktisch onmogelijk om 'm vol te tanken op een normale manier. Je moet na de afslag van de pomp het pistool hoog houden en 'm geleidelijk vol laten lopen, anders krijg je er gewoon 1 liter minder in. Ik zou dat echt niet doen terwijl ik nog op de motor zit. Maar goed, ieder het zijne. Ik wil niemand voorschrijven hoe ie moet tanken of de machine moet stallen. Ik probeer het voor mezelf alleen zo veilig mogelijk te doen. En ik heb iig nog nooit een machine uit mijn hand laten pleuren. (wel een keer omgevallen, maar da's anders :+ )

@Druid: nice pic/nice bike! Nou nog de witbalans goed, dan lijkt het minder op een scene uit Avatar... (witbalans staat te koud=blauw)

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 11-04-2010 23:11 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

Zoals belooft, hier wat foto's van de SV :)
Check de weerspiegeling van de stoep in de kuipdelen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/resized/DSC3366_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/resized/DSC3367_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/resized/DSC3368_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/resized/DSC3369_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/resized/DSC3374_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/resized/DSC3375_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/resized/DSC3376_th.jpg

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• FitTiv
now that's shiny! _/-\o_

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

blijf het een van de mooiste soezen vinden. jammer dat ze niet meer geproduceerd worden. :X

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M14 schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:15:
Zoals belooft, hier wat foto's van de SV :)
Check de weerspiegeling van de stoep in de kuipdelen :+
Zou pas wat wezen als de kuipdelen spiegelen op de stoep. "t is pas echt gepoets als 'ie licht geeft :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 14:24
_Erikje_ schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:37:
jammer dat ze niet meer geproduceerd worden. :X
Waarom eigenlijk niet, alles naar 4cylinders bij Suzuki?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een prachtige fiets die SV. _O_

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motor op 25kw?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HIer ook even spammen ;)

Zaterdag 10 April was de eerste Cuprace van het nieuwe jaar. Ik had geen voorjaarstraining gedaan dit jaar, maar had wel conditie op peil gehouden dmv hard lopen. De weersverwachting voor de dag was goed het zonnetje zou schijnen en de regen zou weg blijven. Vrijdag avond aagekomen op het circuit. Er waren weer lekker veel bekende en de sfeer zat er alweer helemaal in.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2010/04/10AB2519024_thumb.jpg

Ik zat ingedeeld in de A groep. Dat betekend lekker laat de eerste kwalificatie. Ik dacht slim te zijn om dus ook laat naar de technische keuring te gaan. Dat had ik beter niet kunnen doen. Uiteindelijk kwam ik 10 minuten voor de race uit de technische keuring. Snel mijzelf omgekleed en op naar de eerste kwalificatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2010/04/10AB3280026_thumb.jpg

Erik (collega rijder) had die dag ervoor al getraind op Assen en reed een 1:57. Mijn doel was om bij hem op sleep touw te gaan zodat ik lekker in mijn ritme kon komen, aangezien het de aller eerste sessie is die ik reed voor 2010. Nadat hij mij inhaalde buitenom in de Ramshoek bleef ik achter hem rijden. Dit hield ik 3 ronden voor en toen voelde ik me al helemaal in mijn element. Het ging weer allemaal als vanouds. Dus haalde ik Erik in in de Strubben om vervolgens mijn eigen tijden te gaan rijden. Resultaat 1:58.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2010/04/GroteFotoPMVAYHT7_thumb.jpg

De tweede kwalificatie reed ik mijn ronden toen Daniel mij op het rechte stuk inhaalde. Daniel werkt als een rode lap op mij dus ik moest hem bijhouden. Resultaat tweede kwalificatie: 1:55. Dit was goed voor start plek 25 in de A groep.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2010/04/IMG_6454border_thumb.jpg

De race ging beginnen. Tijdens de opwarm ronde ging mijn hart sneller kloppen en kwamen de kriebels weer naar boven. Eindelijk weer eens een start, daar heb ik toch wel maanden op moeten wachten. Oke, waar was het ook al weer. Oja, rij 7 helemaal links. De lampen ging aan, en na een seconde of 3 weer uit en daar gingen we. Helaas werd ik geblokt om links buitenom te gaan dus moest ik mij mengen in de menigte. Ik bleef ronden rijden samen met een gele Honda. We zaten continue stuivertje te wisselen om in de laatste ronde voor de GT remde ik hem eruit om vervolgens als 22ste te finishen. Wat een leuk gevecht was dat.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2010/04/10AB4158200_thumb.jpg

Al met al een erg goed begin met gelijk een 1:55 als beste rondetijd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zaterdag de Buell weggebracht voor een andere uitlaat en een ECM Remap. Word erg leuk speelgoed dan ;).

Ga naar 98pk met 109nm koppel op 3500 toeren. Dat gaat achterbanden kosten :o

Afbeeldingslocatie: http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikelen/0A737188-CAD1-4A6E-A73C-27929ED1BF35.jpg

• FitTiv
Je weet pas echt dat het lente is als er tijdens het motorrijden opeens een eend met 10 kiekens oversteekt :*) wel op tijd kunnnen remmen natuurlijk O+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

Dit weekend alweer men eerste noodstop moeten maken dus wat dat betreft sta ik alweer op scherp. Maar wat heerlijk kunnen rijden zeg, zaterdag met din achterop voor- en hoofdgerecht gegeten in Leimuiden en daarna toetje in Scheveningen op de boulevard genuttigd. 8)

Noodstop moest ik maken toen een koekblik met aanhanger door een wegversmalling moet, geen achteropkomend verkeer bij auto en bij mij, dus ik dacht we kunnen er samen wel doorheen, pastte prima. Tot er achter de aanhanger langs op mijn wegdeel nog een fietser mij tegemoet kwam. Snelheden waren minimaal dus wat dat betreft alleen maar de schrik.

@Tim : Dat word gummen! :X
@M14 : Geil! Wat een prachtfiets.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 12-04-2010 10:59 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gluten Parody schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:02:
Waarom eigenlijk niet, alles naar 4cylinders bij Suzuki?
Nee, volgens mij hebben de SV's zelfs hetzelfde blok als de V-Stroms (alleen dan anders getuned) :).

Ik kan me niet voorstellen dat Suzuki met de V-Strom stopt of die een viercylinder geeft.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik had 2 enorme gaten in mijn uitlaat waardoor ik een tijd niet heb kunnen rijden. nu heeft een maatje hem gelast en kan ik eindelijk weer rijden.

even zwarte hittebestendige lak er over en hij is weer perfect *O*
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/347w3r5.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door _Erikje_ op 12-04-2010 11:13 ]

• MagicTempest
Ja, het is weer prachtig weer om te rijden. Zaterdag ook weer even een stukje gedaan. Veel motorrijders gezien, vooral in de meije. Zijn er nog GoT'ers die daar zaterdagmiddag rond een uurtje of 1 reden? Zo ja dan hebben we elkaar wellicht gezien :w

TimmieJ, hoeveel zat die buell hiervoor dan?

• KaWaReZ
SVblok is teruggevoerd TLR blok :+

Enneh, lekker dagje racen als ik t zo mag lezen Tylen :)

• KaWaReZ
_Erikje_ schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:03:
ik had 2 enorme gaten in mijn uitlaat waardoor ik een tijd niet heb kunnen rijden. nu heeft een maatje hem gelast en kan ik eindelijk weer rijden.

[afbeelding]
Ik zie daar wel HEEL veel ruimte voor een turbo :+ :9~

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Is er nog ergens een soort van "Wegen-database" waar mooie motor-routes vermeld worden?
Ik word mijn standaard rondje een beetje beu en zou wel eens wat nieuwe mooie stuur-weggetjes willen weten.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

c0ne schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:17:
Is er nog ergens een soort van "Wegen-database" waar mooie motor-routes vermeld worden?
Ik word mijn standaard rondje een beetje beu en zou wel eens wat nieuwe mooie stuur-weggetjes willen weten.
http://home.hccnet.nl/e.kats/
http://www.verweijweb.nl/
http://www.routeyou.com/r...462890625&z=8&type=motor-

Zijn een hele hoop amateurs die dit soort routes bijhouden :)

[ Voor 24% gewijzigd door M3rcury op 12-04-2010 11:20 ]

No signature required.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

KaWaReZ schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:15:
[...]

Ik zie daar wel HEEL veel ruimte voor een turbo :+ :9~
ik zie een nog grotere lege ruimte in mijn portemonnee... dus dat gaat hem niet worden :+

normaal horen daar kappen overheen he!

• KaWaReZ
kun je er een mooie underkofferfiets van maken :+

• Bergie
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

c0ne schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:17:
http://gpstracks.nl/ heeft wel aardig wat routes staan

Yamaha MT-09

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:57

martjah

Appel

_Erikje_ schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:03:

[afbeelding]
Mooi mooi, alleen niet iets vergeten ?
ik zie een afdichtring op de grond liggen ? (die tussen de uitlaat/blok in moet ;))

Na gemeld te hebben dat ik, in het blok, 7 afgebroken uitlaatbouten had zitten (ofjah eigenlijk stifjes). Kan ik gelukkig melden dat alles weer goed is :D.

Donderdagmiddag alles rondom het blok losgemaakt/verwijdert.
Zaterdag middag samen met vaders het blok eruit getild.
Nog een aantal verschillende dingen geprobeerd om de stifjes eruit te krijgen, maar geen succes.
Toen zijn we maar begonnen met opboren totdat je de draad aan de binnenkant zag, vervolgens een tap er een stuk in en dan proberen of je de oude draad er zo uit kon pakken (dit lukte bij 2 stuks) en de rest netjes eruit getapt.

vanavond brengt een kennis 8 nieuwe stifjes mee + 8 RVS dopmoeren zodat we dat zelfde gezeik in ieder geval niet meer krijgen.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Tylen schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:43:
HIer ook even spammen ;)

Zaterdag 10 April was de eerste Cuprace van het nieuwe jaar. Ik had geen voorjaarstraining gedaan dit jaar, maar had wel conditie op peil gehouden dmv hard lopen. De weersverwachting voor de dag was goed het zonnetje zou schijnen en de regen zou weg blijven. Vrijdag avond aagekomen op het circuit. Er waren weer lekker veel bekende en de sfeer zat er alweer helemaal in.

[afbeelding]

Ik zat ingedeeld in de A groep. Dat betekend lekker laat de eerste kwalificatie. Ik dacht slim te zijn om dus ook laat naar de technische keuring te gaan. Dat had ik beter niet kunnen doen. Uiteindelijk kwam ik 10 minuten voor de race uit de technische keuring. Snel mijzelf omgekleed en op naar de eerste kwalificatie.

[afbeelding]

Erik (collega rijder) had die dag ervoor al getraind op Assen en reed een 1:57. Mijn doel was om bij hem op sleep touw te gaan zodat ik lekker in mijn ritme kon komen, aangezien het de aller eerste sessie is die ik reed voor 2010. Nadat hij mij inhaalde buitenom in de Ramshoek bleef ik achter hem rijden. Dit hield ik 3 ronden voor en toen voelde ik me al helemaal in mijn element. Het ging weer allemaal als vanouds. Dus haalde ik Erik in in de Strubben om vervolgens mijn eigen tijden te gaan rijden. Resultaat 1:58.

[afbeelding]

De tweede kwalificatie reed ik mijn ronden toen Daniel mij op het rechte stuk inhaalde. Daniel werkt als een rode lap op mij dus ik moest hem bijhouden. Resultaat tweede kwalificatie: 1:55. Dit was goed voor start plek 25 in de A groep.

[afbeelding]

De race ging beginnen. Tijdens de opwarm ronde ging mijn hart sneller kloppen en kwamen de kriebels weer naar boven. Eindelijk weer eens een start, daar heb ik toch wel maanden op moeten wachten. Oke, waar was het ook al weer. Oja, rij 7 helemaal links. De lampen ging aan, en na een seconde of 3 weer uit en daar gingen we. Helaas werd ik geblokt om links buitenom te gaan dus moest ik mij mengen in de menigte. Ik bleef ronden rijden samen met een gele Honda. We zaten continue stuivertje te wisselen om in de laatste ronde voor de GT remde ik hem eruit om vervolgens als 22ste te finishen. Wat een leuk gevecht was dat.

[afbeelding]

Al met al een erg goed begin met gelijk een 1:55 als beste rondetijd.
Leuk zeg! Blijf maar spammen aankomend jaar!

Makerij Hofman

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:52
Hmm ik heb met mijn brommert een probleempje:
Hij ruikt al een paar weken (Sinds hij uit de winterstalling is eigenlijk) sterk naar benzine (Ook de berging, keuken en kamer ruiken ernaar )).
Nu vind ik dit niet zo'n probleem maar m'n ouders en zusje kennelijk wel,
Daarnaast (Ik denk dat het er mee te maken heeft :) ) start hij de laatste tijd wat moeilijk op choke (Hoef choke niet meer helemaal los te zetten, gewoon knop indrukken + stoot gas geven en hij loopt.

Niet dat het moeilijker is maar het is wel ineens anders dan vorig seizoen zegmaar.
Ik heb zo'n idee dat er ergens 'te veel' benzine doorloopt waardoor hij de choke niet meer nodig heeft, en dat je dus die benzine ruikt.

Kan iemand mijn vermoedens bevestigen / ontkrachten? En eventueel een oplossing geven?

Edit: 't is een Kawasaki ZZR600 uit 95...

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:40:
[...]

Die ihplayer kon best wel eens alleen werken vanuit the UK... Lucky Toolkit ;)
sterker nog, ik heb mijn broadband en TV bij Virgin media en mijn topbox kan iPlayer op mijn TV afspelen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PilatuS
  • Niet online
@M14.

Ziet er heel erg goed uit. Al veel km's gemaakt ?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

martjah schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:49:
[...]

Mooi mooi, alleen niet iets vergeten ?
ik zie een afdichtring op de grond liggen ? (die tussen de uitlaat/blok in moet ;))

Na gemeld te hebben dat ik, in het blok, 7 afgebroken uitlaatbouten had zitten (ofjah eigenlijk stifjes). Kan ik gelukkig melden dat alles weer goed is :D.
smartass. dat was een ouwe. heb netjes nieuwe pakkingen gebruikt 8)

ik draaide met demontage van mijn uitlaat ook een van de bouten uit het blok. lekker slim als ik ben, ben ik dat ding kwijtgeraakt .... toen maar een stuk draadeind erin gedraaid en goed in de loctite gezet...

• M14

M14

Heb ongeveer 800km gereden, sinds 3 april. Paar keer vanuit Budel naar Breda en terug en zo nog een paar keer rond gereden.

• martjah

martjah

Appel

M14 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:55:
Heb ongeveer 800km gereden, sinds 3 april. Paar keer vanuit Budel naar Breda en terug en zo nog een paar keer rond gereden.
enn wat voor motor rij jij dan ?

woon zelf namelijk ook in Budel.

Heb zelf een blauwe fazer uit 2003 (en ik rij wel eens op een gele fazer uit 2003 of een oranje kawasaki ZR7 die een beetje vertimmerd is)

• M14

M14

martjah schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:41:
[...]

enn wat voor motor rij jij dan ?

woon zelf namelijk ook in Budel.

Heb zelf een blauwe fazer uit 2003 (en ik rij wel eens op een gele fazer uit 2003 of een oranje kawasaki ZR7 die een beetje vertimmerd is)
M14 in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14" :+

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:27:
Wat een prachtige fiets die SV. _O_

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motor op 25kw?
Dit lijkt mij niet echt een fiets om op 25kw te zetten. Standaard 120pk en 102nm terug voeren naar 25kw lijkt mij geen goed plan. Kan je denk ik beter voor een SV650S gaan. Daar staan er zelfs een aantal van te koop op 25kw.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:33:
Een paar eisen:

Iemand hier ideëen over?
Nog geen ervaring mee, maar na lang googlen en nadenken over bedrade oplossingen denk ik dat ik nu zou gaan voor een Scala Rider of een Interphone F4, oftewel zo'n Bluetooth-knobbel aan de zijkant van je helm.

Ik zou dan m'n TomTom met een speciale kabel aan m'n iPod hangen (geluid + bediening), de tomtom met bluetooth aan de intercom, en via het andere bluetooth-kanaal de bike-2-bike. Autocomm zal ongetwijfeld goed werken, maar als je gaat kijken wat een setup met portofoon, de juiste kabels etc je gaat kosten, wordt zo'n bluetooth-apparaatje wel erg interessant.
mphilipp schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:09:
Theoretisch kan het dan wel zo zijn dat ie op de jiffy (als het een ideale jiffy is dan natuurlijk) steviger staat, maar ik geloof niet dat het je lukt om een machine om te duwen die op de bok staat.
Zet em even bij mij in de stalling, een van mijn buren is serial motoromduwer. Hij heeft alleen ervaring met m'n GPZ en een Bandit 600, maar zo'n dikke Beemert moet ook wel lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door snars op 12-04-2010 15:09 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• M14

M14

snars schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:40:

Zet em even bij mij in de stalling, een van mijn buren is serial motoromduwer. Hij heeft alleen ervaring met m'n GPZ en een Bandit 600, maar zo'n dikke Beemert moet ook wel lukken.
In welke zin? Bewust omdat ie er een hekel aan heeft, of per ongeluk?

• DRAFTER86
snars schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:40:
[...]

Nog geen ervaring mee, maar na lang googlen en nadenken over bedrade oplossingen denk ik dat ik nu zou gaan voor een Scala Rider of een Interphone F4, oftewel zo'n Bluetooth-knobbel aan de zijkant van je helm.

Ik zou dan m'n TomTom met een speciale kabel aan m'n iPod hangen (geluid + bediening), de tomtom met bluetooth aan de intercom, en via het andere bluetooth-kanaal de bike-2-bike. Autocomm zal ongetwijfeld goed werken, maar als je gaat kijken wat een setup met portofoon, de juiste kabels etc je gaat kosten, wordt zo'n bluetooth-apparaatje wel erg interessant.
Nou, ik heb een Bluetooth-helm-unit van Parrot, best een aardig apparaat, voorzover ik weet de enige met controls voor op het stuur. Doet verder A2DP etc. Werkt best leuk máár:
- Als de verbinding wegvalt ben je de zak, meestal moet je dan gewoon even opnieuw opstarten.
- De accu gaat niet lang genoeg mee voor een dag toeren.
- Deze doet geen bike2bike maar bij de sets die dat wel doen is het bereik niet om over naar huis te schrijven.

Vooral het opladen van de accu vind ik echt erg onhandig, al helemaal als ik straks voor een maand richting het oosten ga toeren...
Zit me nu dus een beetje te verdiepen in portofoons etc maar dat is ook nog niet zo eenvoudig, veel mensen met storing tgv voeding door het boordnet etc.
Overigens vallen de prijzen van tweedehands Autocom setjes me best mee, dat is nog wel een keer te doen. Het zoeken is nu alleen naar een fatsoenlijke portofoon die goed samenwerkt met de Autocom en goed direct door 12V te voeden is.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

[b][message=33810102,noline]

TimmieJ, hoeveel zat die buell hiervoor dan?
Ik zat op 94 tot 100 pk bij 104nm koppel op 6500rpm. Nu ga ik naar +/- 100pk met 109nm koppel op 3500rpm. De hele powerband van de fiets komt nu in het gedeelte waar je ook daadwerkelijk rijd. Dit is dus een hele verandering van de fiets. En het bokken wegens benzine tekort is ook weg uiteraard. Gewoon een vloeiend rijdende fiets moet het worden als ik alle verhalen mag geloven. Ben benieuwd dus!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Maar. Is dat op de zelfde bank gemeten? Ik begreep dat die banken eigenlijk nooit geijkt worden. Op zich maakt dat niet zoveel uit zolang je het verschil maar kan zien.

Makerij Hofman

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
soepah schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:13:
Hmm ik heb met mijn brommert een probleempje:
Hij ruikt al een paar weken (Sinds hij uit de winterstalling is eigenlijk) sterk naar benzine (Ook de berging, keuken en kamer ruiken ernaar )).
Nu vind ik dit niet zo'n probleem maar m'n ouders en zusje kennelijk wel,
Daarnaast (Ik denk dat het er mee te maken heeft :) ) start hij de laatste tijd wat moeilijk op choke (Hoef choke niet meer helemaal los te zetten, gewoon knop indrukken + stoot gas geven en hij loopt.

Niet dat het moeilijker is maar het is wel ineens anders dan vorig seizoen zegmaar.
Ik heb zo'n idee dat er ergens 'te veel' benzine doorloopt waardoor hij de choke niet meer nodig heeft, en dat je dus die benzine ruikt.

Kan iemand mijn vermoedens bevestigen / ontkrachten? En eventueel een oplossing geven?

Edit: 't is een Kawasaki ZZR600 uit 95...
Lekt hij nergens benzine (klinkt stom maar kan goed ergens op blijven liggen en al verdampt zijn voordat het opvalt/overstroomt)

Zou zowiezo je carburateur gewoon een keer schoonmaken

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

harley schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:44:
[...]

Lekt hij nergens benzine (klinkt stom maar kan goed ergens op blijven liggen en al verdampt zijn voordat het opvalt/overstroomt)

Zou zowiezo je carburateur gewoon een keer schoonmaken
of je benzinekraantje een beurt geven. er zijn revisiesetjes voor te krijgen. scheelde bij mij ook een flinke benzinegeur...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:16:
[...]

sterker nog, ik heb mijn broadband en TV bij Virgin media en mijn topbox kan iPlayer op mijn TV afspelen :)
Da's mooi voor elkaar dan :) Ik ben uiteindelijk wakker gebleven om 't te zien :o

Nu maar eens downloaden om te zien of ik nog wat moves gemist heb...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Net even van Haarlem naar Venlo en weer naar Haarlem gereden (400km) voor een nieuw tweedehands uitlaatje :P stond er een op marktplaats die niet zo heel duur was, dus dan rij ik graag een stukje om. Meteen op mn VFR gezet, klinkt gelukkig een stuk zwaarder dan de standaard uitlaat van de VFR.

Afbeeldingslocatie: http://www.tourenfahrer.de/uploads/pics/AuspBandit8Laser.jpg

Ook de motor even zonder uitlaat gestart, wat een gebulder komt daar uit zeg _/-\o_

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PilatuS
  • Niet online
Widow schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:36:
Net even van Haarlem naar Venlo en weer naar Haarlem gereden (400km) voor een nieuw tweedehands uitlaatje :P stond er een op marktplaats die niet zo heel duur was, dus dan rij ik graag een stukje om. Meteen op mn VFR gezet, klinkt gelukkig een stuk zwaarder dan de standaard uitlaat van de VFR.

[afbeelding]

Ook de motor even zonder uitlaat gestart, wat een gebulder komt daar uit zeg _/-\o_
Mooi ding, zal vast wel lekker klinken. Heb zelf ook 2 Laser uitlaten onder mijn SV1000S liggen. Heerlijk zwaar geluid en af en toe een backfire is ook leuk.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hey, die heb ik ook onder mijn VFR zitten, dan wel de carbon versie. Dit samen met een motad bochtenset en afstelling met powercommander. :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:50:
[...]

Da's mooi voor elkaar dan :) Ik ben uiteindelijk wakker gebleven om 't te zien :o

Nu maar eens downloaden om te zien of ik nog wat moves gemist heb...
Als je een Wii of een PS3 hebt, heb je daar ook iPlayer apps voor die misschien niet de locatie check doen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:04:
[...]

Als je een Wii of een PS3 hebt, heb je daar ook iPlayer apps voor die misschien niet de locatie check doen..
Ik game enkel op de pc, dus helaas niet zo'n apparaat in huis.

Maar ik vrees dat de IP-check niet aan de clientzijde gedaan wordt... anders zou er vast en zeker ook wel zo'n client zijn voor de pc.

(De topicwaarschuwing is er in het motogptopic ook vast niet voor niets, dus laten we niet door het gladde ijs zakken ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 12-04-2010 21:12 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• The Druid
mphilipp schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:09:
[...]

@Druid: nice pic/nice bike! Nou nog de witbalans goed, dan lijkt het minder op een scene uit Avatar... (witbalans staat te koud=blauw)
Dat is nu juist het coole, wat je op de foto ziet dat is het licht daar.

Afbeeldingslocatie: http://www.kunstenpubliekeruimte.nl/stream.php?binid=0234a

http://www.kunstenpubliekeruimte.nl/locatie_139.html

dus vond het ongepast met de witbalans te gaan kloten ;)

• The Druid
Nou die zijn inderdaad wat groot ... vind je ook niet :P

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/12683/9b9fcf4fb87975e4b9c4f1b423def1d8/large

[ Voor 14% gewijzigd door The Druid op 12-04-2010 22:33 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The Druid schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:44:
[...]
Dat is nu juist het coole, wat je op de foto ziet dat is het licht daar.
Als het zo hoort is het ok. Ik dacht even dat het gewoon verkeerd eruit gekomen is. Auto witbalans werkt doorgaans alleen goed op zonnige dagen, vandaar... Cool effect!

• The Druid
mphilipp schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:05:
[...]

Als het zo hoort is het ok. Ik dacht even dat het gewoon verkeerd eruit gekomen is. Auto witbalans werkt doorgaans alleen goed op zonnige dagen, vandaar... Cool effect!
Het is echt heel vreemd blauw/wit (Tungsten) licht. Alle kleuren kloppen niet meer. Zwart wordt mega donker, Rood wordt heel diep rood en blauw ... tja dat wordt paars :/

Rood vond ik het mooiste in dit licht:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2293/4514636763_20c38665db_d.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door The Druid op 12-04-2010 22:46 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

Heeee, de de DuoTech laser heb ik er ook onder, FZS600. Mooi zwaar geluidje. Heb je het gebogen pijpje (streetlegal) of het rechte pijpje?

Over die weg fiets (ja fiets :() ik elke dag. Inderdaad fel licht in de avond, als je er niet bekend bent kan zal je even moeten wennen. Gelukkig is het niet zo lang, meter of 150 ofzo.

Ik fiets omdat mijn werk 1,5 vóór die weg is, en mijn woning 1,5 erna, dat is zonde om te rijden. :/

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 13-04-2010 08:31 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:17

iMars

Full time prutser

Widow schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:36:

[afbeelding]

Oh nom nom nom :9~
Heb net mijn eerste customizing achter de rug (fender eliminator) en zit nu naar de volgende punten te kijken:
- andere spiegels
- andere uitlaat (ik wil zwaarder/dieper geluid)
- xenon verlichting
- ... wat nog meer ;)

Iemand die een SV heeft met een Laser uitlaat in de buurt van Rotterdam? Wil wel graag horen hoe dat klinkt :D

Koop hier mijn P1 reader :)

• M14

M14

Heb Leo Vince, telt dat ook :+. Woon op het moment in Breda ;)

• KaWaReZ
The Druid schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:48:
[...]

Nou die zijn inderdaad wat groot ... vind je ook niet :P

[afbeelding]
ik zie ze niet :+

(metzeler marathon... :X )

• Widow
_Apache_ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:16:
Heeee, de de DuoTech laser heb ik er ook onder, FZS600. Mooi zwaar geluidje. Heb je het gebogen pijpje (streetlegal) of het rechte pijpje?
Ik moet nog even kijken welke erin zat, maar zo te horen was het de streetlegal versie die erin zit. Ben vanochtend meteen even met de motor naar mn werk gegaan, maar ik heb de motor nog niet echt kunnen open trekken. Ben hooguit tot 6000rpm gegaan en dat klonk iig wat donkerder dan de gewone pijp, met die gewone uitlaat hoor je alleen de nokkenasketting draaien..

• KaWaReZ
geen pijpje hier.... klinkt ie nog wat doffer :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier ook praktisch geen (extra) demper ..

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10xf3pi.jpg

Maar de hele "Kat" zit er nou wél weer onder, anders werd een beetje té asociaal ;)

En telefoons zijn om meet te bellen ..... dus :+

Aangaande dat licht op die diversen foto's: Ik vind het wel mooi om te zien maar echt lekker om er bij te rijden is het volgens mij niet. Hier in de buurt hebben ze nou een weg voorzien van lantaarnpalen met groene LED verlichting langs het fietspad terwijl er langs de rijbaan voor de auto's orange natriumlampen staan.... Ziet er "schitterend" uit maar werkt bést desorienteerend (voor mij, in ieder geval).

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 13-04-2010 10:01 ]

• KaWaReZ
wilde net zeggen.... ding dempt niet, maar die kat daarentegen :X

(+ verbruik met kat is een stuk hoger)

• snars
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:01:
Nou, ik heb een Bluetooth-helm-unit van Parrot, best een aardig apparaat, voorzover ik weet de enige met controls voor op het stuur. Doet verder A2DP etc. Werkt best leuk máár:
- Als de verbinding wegvalt ben je de zak, meestal moet je dan gewoon even opnieuw opstarten.
- De accu gaat niet lang genoeg mee voor een dag toeren.
- Deze doet geen bike2bike maar bij de sets die dat wel doen is het bereik niet om over naar huis te schrijven.
Als ik de reviews van de laatste bluetooth-knobbels mag geloven (bijv. http://www.webbikeworld.c...-intercoms/interphone-f4/ ) zit het met accuduur (hele dag babbelen geen probleem) en bereik (500m in open veld) wel snor.

Maar ik snap het wel. Bluetooth dingen die niet willen verbinden is echt irritant op een motor, terwijl je een kabel tijdens het rijden nog ergens kan in frotten. M'n huidige nav is gewoon erop schroeven, inpluggen, aanzetten, kabeltje vastklikken en rijden tot de benzine op is. Van het kabeltje naar m'n helm heb ik echt geen last.

• MagicTempest
Ik vraag me af in hoeverre die bluetooth intercom systemen werken als je met meer dan 2 mensen aan het rijden bent. Stel je bent in een groep van 6 rijders met allemaal zo'n ding. Zou je dan met intercom modus met iedereen kunnen praten?

• 4x2
  • Laatst online: 17:13

4x2

lộn xộn quá

Widow schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:47:
[...]
Ben hooguit tot 6000rpm gegaan en dat klonk iig wat donkerder dan de gewone pijp, met die gewone uitlaat hoor je alleen de nokkenasketting draaien..
Tenzij je een vtec hebt klopt er dan iets niet :+

leeg

• PilatuS
  • Niet online
Iemand die een SV heeft met een Laser uitlaat in de buurt van Rotterdam?
Filmpje van mijn SV met Laser uitlaten.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-sXxnIRwu18]

Woon vlak bij Arnhem. Alles behalve in de buurt van Rotterdam.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 13-04-2010 11:41 ]

• gwystyl
  • Laatst online: 15:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MagicTempest schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:28:
Ik vraag me af in hoeverre die bluetooth intercom systemen werken als je met meer dan 2 mensen aan het rijden bent. Stel je bent in een groep van 6 rijders met allemaal zo'n ding. Zou je dan met intercom modus met iedereen kunnen praten?
Volgens mij kan je maar met één andere headset tegelijk communiceren / gepaird zijn op één kanaal. Als je 3 kanalen hebt zoals bij mijn Midland BT2 kan je dus in theorie met zijn vieren communiceren, maar dan alleen één op één. Een handigere oplossing is dan alle headsets via BT koppelen aan een portofoon zodat je wel met zijn allen kan communiceren, en de range is ook een stuk groter.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:17

iMars

Full time prutser

PilatuS schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:41:
[...]

Filmpje van mijn SV met Laser uitlaten.

[video]

Woon vlak bij Arnhem. Alles behalve in de buurt van Rotterdam.
Die ga ik vanavond ff met koptelefoon beluisteren. Interne speakers in comp op werk zijn crap ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• MagicTempest
gwystyl schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:59:
[...]

Volgens mij kan je maar met één andere headset tegelijk communiceren / gepaird zijn op één kanaal. Als je 3 kanalen hebt zoals bij mijn Midland BT2 kan je dus in theorie met zijn vieren communiceren, maar dan alleen één op één. Een handigere oplossing is dan alle headsets via BT koppelen aan een portofoon zodat je wel met zijn allen kan communiceren, en de range is ook een stuk groter.
Ja, dat is dan inderdaad een betere oplossing. Moet daar maar eens naar gaan kijken. Alleen jammer dat dergelijke dingen altijd zo duur zijn :(

• snars
  • Niet online
MagicTempest schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:28:
Nee, dat werkt in ieder geval niet. De beperking zit em in het aantal bluetooth-kanalen. Die Scala kan volgens mij met 4 man tegelijk ("conference"). Met de Sena SMH10 kan je volgens mij naar 3 verschillende headsets "bellen".

Maar 6 man tegelijk...
"Hee, je richting staat nog aan" "*KGGGT*a maar we gaan zo naar rechts""Ik bedoelde Piet""Oh check die booooo" "Welke Pi *KGGT* Bij de volgende afslag, hou rechts aan *KGGT* "ee kunnen we zo stoppen ik moet plassen".

Gewoon gebaren dat je er niks van snapt, doorgassen en lekker in je helm zingen heeft ook z'n charmes :P

• martjah

martjah

Appel

snars schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:12:
[...]

Nee, dat werkt in ieder geval niet. De beperking zit em in het aantal bluetooth-kanalen. Die Scala kan volgens mij met 4 man tegelijk ("conference"). Met de Sena SMH10 kan je volgens mij naar 3 verschillende headsets "bellen".

Maar 6 man tegelijk...
"Hee, je richting staat nog aan" "*KGGGT*a maar we gaan zo naar rechts""Ik bedoelde Piet""Oh check die booooo" "Welke Pi *KGGT* Bij de volgende afslag, hou rechts aan *KGGT* "ee kunnen we zo stoppen ik moet plassen".

Gewoon gebaren dat je er niks van snapt, doorgassen en lekker in je helm zingen heeft ook z'n charmes :P
agree!!!

wij hebben 4 intercom setjes thuis voor op de motor. We kregen het net perfect werkend met de motorheadsetjes en toen hebben pap en ik meteen gezegd: laat maar zitten.
Moeders was er alleen fan van, mjah wij willen rustig rijden zonder gezeur aan de kop ;)

• MagicTempest
Tja, ik denk dat het wel eens handig kan zijn voor een tourtocht van meerdere dagen. Zolang iedereen gewoon PTT heeft kan je prima nog steeds in je helm zingen alleen blert af en toe iemand door je zang heen.

martjah: als jullie ze niet gebruiken... O-)

• DRAFTER86
Tsjah 500m bereik met bluetooth, klinkt leuk maar wanneer wil je elkaar even spreken? Juist, als je elkaar kwijt bent :) Plus dat je die dingen dus moet opladen: onhandig.
Ik ben me er nu al een paar dagen in aan het verdiepen en opzich zijn er mogelijkheden te over.
In principe heb je aan een portofoon+oortje genoeg, de meeste portofoons hebben gewoon een aansluiting voor een oortje en een PTT (push to talk) switch. Maar dan word het lastig, ik wil dat de portofoon gevoed word door de motor, ik wil eigenlijk zowel mijn navigatie als mp3 speler er op aansluiten (en misschien later een telefoon), en het schijnt dat bijv een Autocom ertussen erg veel scheelt qua verstaanbaarheid en ruis.
Dus ben ik nu aan het zoeken naar een geschikte Autocom-unit / portofoon combinatie.
Het lijkt er op dat vrijwel alle units van Autocom wel kunnen wat ik wil, nu alleen nog een (niet al te dure) portofoon er bij zoeken. Lastige daarbij is is dat het mij niet helemaal duidelijk is waaraan een portofoon moet voldoen om met een Autocom samen te werken.

Ach ja, het houd je bezig :)

[ Voor 3% gewijzigd door DRAFTER86 op 13-04-2010 17:44 ]

• Stoffel
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Hoe zit dat eigenlijk met die Bluetooth dan? Dat heeft normaal toch maar een bereik van een meter of 15 maximaal?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:43:
Dus ben ik nu aan het zoeken naar een geschikte Autocom-unit / portofoon combinatie.
Het lijkt er op dat vrijwel alle units van Autocom wel kunnen wat ik wil, nu alleen nog een (niet al te dure) portofoon er bij zoeken. Lastige daarbij is is dat het mij niet helemaal duidelijk is waaraan een portofoon moet voldoen om met een Autocom samen te werken.
Ik heb een Autocom UBZ-LJB (PMR446). Die heeft aan de zijkant 2 in-uitgangen (3.5mm en 2.5mm) voor mikrofoon en speaker. Daar steek je het (Kenwoon) Autocom kabeltje in en dan kun je ook de PTT knop bedienen. Autocom heeft echter niet een lijst op de site staan waar compatible PMR's staan vermeld. Maar Kenwood zou moeten werken. Alleen de voeding vanuit de Autocom is voorbehouden aan de duurdere sets van Autocom.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BT is verdeeld in verschillende classes en profielen, maar 500 Mtr. bereik lijkt me wel een beetje érg optimistisch (tenzij je buiten de standaard classes om het zendvermogen omhoog gaat schroeven, maar dan mag het officieel geen BT logo meer hebben).

Class-1 moet volgens de spec's tot 100Mtr. kunnen halen.
Class-2 tot 10 Mtr.
Class-3 tot 1 Mtr.

Zo'n setje als mphillip heeft is eigenlijk het meest ideale wat je kunt hebben op de motor... maar da's nie goedkoop, nie :N (Én je moet de ruimte hebben om het in te kunnen bouwen. Bij de gemiddelde moderne "SS" fiets past het vaak niet meer, en ook bij de "Naked" bikes die voorzien zijn van ABS heb je qua montage een "uitdaging".)

In de UK zijn ze overigens vaak wél een een heel stuk goedkoper dan hier in NL.....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 13-04-2010 18:52 ]

• Widow
4x2 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:30:
[...]

Tenzij je een vtec hebt klopt er dan iets niet :+
Wat het is weet ik niet precies, maar je hoort iig wat mechanische meuk draaien :P .

Net even de db-killer eruitgehaald en daar een stukje mee gereden. Wat een geluid geeft dat zeg :D eindelijk klinkt mn motor een beetje vet.

• gwystyl
  • Laatst online: 15:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Widow schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:41:
[...]

Wat het is weet ik niet precies, maar je hoort iig wat mechanische meuk draaien :P .

Net even de db-killer eruitgehaald en daar een stukje mee gereden. Wat een geluid geeft dat zeg :D eindelijk klinkt mn motor een beetje vet.
Ik heb bij de mijne juist de laser uitlaat weer vervangen door de originele. Vond ik wat socialer t.o.v. mijn buren aangezien ik 's ochtends meestal voor 7u vertrek.
Pagina: 1 ... 175 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.