Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Dat is nog een beter voorbeeld, ik had het nog niet eens over zo'n grootheid.komkommer schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:39:
[...]
Gaston Rahier, tweevoudig parijs-dakar winnaar:
[afbeelding]
Ooit eens vooraan gestaan bij de Algerabrug (dat kreng gaat in de zomer om 18:00 open voor zeilvaartuigjes), kwam een vrouw op een XT aanrijden. Die klapte de zijstandaard uit tijdens afremmen en kreeg hem daar al rijdend/remmend netjes op en kon zo zelfs blijven zitten....Youk schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:21:
Je lengte speelt toch totaal geen rol om met gelijk welke motor te rijden! Je moet enkel uitkijken dat wanneer je wil stoppen er een paaltje of muurtje in de buurt is waar je jezelf aan kan recht houden.![]()
Heb zo eens een verhaal gehoord (de mensen die het tegen mij vertelden hebben het zelf gezien, dus geen fabeltjes) van iemand die ook heel klein van gestalte was en een redelijk hoge motor reed. Als hij moest stoppen hing een been over zijn zadel, dus met de vouw van de knie tegen de rand van het zadel. Anders kon hij niet blijven staan. Is wat stunt en vliegwerk maar lukte blijkbaar toch ook.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Stijner hoor ik goede verhalen eveneens als Moto Team in Enschede. En je kunt altijd nog uitwijken naar Oldenzaal. Voor goede motorzaken zit je in de omgeving van Enschede goed-RoB- schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:35:
[...]
Kijk dat is fijn om te weten als enschedeër aangezien ik binnenkort ook mijn A verwacht te halen weet ik dan al meteen waar ik wezen moet bij problemen![]()
Oja voor de wat technischer mensen onder ons, ik hoor vaak dat als een motor lang stil staat ( jaren ) de krukas keringen kunnen gaan lekken. Hoe kan dit en is dit bij alle types motoren ?
Precies! Rijden op een motor die te hoog is voor je is niet handig en volgens mij ook gevaarlijk. Als je vrij plotseling moet stoppen, ben je misschien toch in je hoofd bezig met het omvallen... Nee, niet erg slim imho.M14 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:11:
Anyway, het lijkt me niet handig, ben blij dat ik met 2 benen aan de grond kan
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gewoon in zijn vrij zetten... Dan gaat ie niet uit, than niet bij mijM14 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:11:
Dat hoef je met een nieuwere motor dus niet te proberen, die slaat meteen af tenzij je het in de zelfde tijd ook nog voor elkaar krijgt om het ding neutraal te zetten. Anyway, het lijkt me niet handig, ben blij dat ik met 2 benen aan de grond kan
Morgen avond maar ff een paar dijkjes zoeken
Pff ik zie hem al staan met het achterwiel helemaal ingegravenkomkommer schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:39:
[...]
Gaston Rahier, tweevoudig parijs-dakar winnaar:
[afbeelding]
Neuh maar komende weken maak ik er wel, morgen nog even aan een virago werken en dan aan de xt aan de slag. We doen niet te gek, eerst het vuil eraf en de remklauw uit elkaar halen. Wel zo makkelijk bij het verplaatsen. Daarna de carbs schoonmaken, ketting invetten en warm stoken voordat de kleppen gesteld kunnen worden.DRAFTER86 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:50:
Leuk spul zo'n 350, heb je wat foto's?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hmz, handig als je vanuit een bocht op een stoplicht komt aangereden, vanuit zn 3 naar zn vrij moet schakelen en de standaard nog naar beneden moet duwen om maar niet om te vallen ...... Dan zou ik toch maar een lagere motor gaan zoekenwebmail schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:09:
[...]
Gewoon in zijn vrij zetten... Dan gaat ie niet uit, than niet bij mij
Heb ook niet gezegd dat dit DE methode isM14 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:54:
[...]
Hmz, handig als je vanuit een bocht op een stoplicht komt aangereden, vanuit zn 3 naar zn vrij moet schakelen en de standaard nog naar beneden moet duwen om maar niet om te vallen ...... Dan zou ik toch maar een lagere motor gaan zoeken
Edit:
Trouwens, waar blijven de beloofde foto's van je SV?
[ Voor 6% gewijzigd door iMars op 08-04-2010 11:49 ]
Hm, ik kan er waarschijnlijk een hele lange uiteenzetting over houden..en dan kan ik nog niet echt verklaren waarom supermoto is zoals het is-DG- schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:58:
Klinkt super.Zit er al een tijdje aan te denken om zo'n cursus te volgen en zo'n SM te kopen, aangezien ik met m'n mountainbike met slicks al overal stoppies en wheelies aan het maken ben, maar ik weet niet hoe verstandig dat is.
![]()
Ik vind het wel erg vette dingen.
Maar hoe kan het dat je zo'n SM veel platter kunt gooien en makkelijker kunt sliden (zo lijkt het tenminste) als een gewone motor?
Het zijn ieder geval hele lichte fietsen met breed stuur, achterlijk goeie banden en remmen, een kort gegearde eencylinder die altijd zin heeft maar het liefst laag in de toeren zit. Het motortje op de WR450f was echt geen laf ding (50pk, powerwheelies in de 1 en 2), maar tegelijkertijd goed te doseren.
Je zit rechtop met je ballen tegen de tank op een heel smal zadel. Gewoon sturen...werkt niet, het ding moet echt plat de bocht om. Daarbij hou je de fiets schuin, maar blijf je zelf rechtop zitten. Als je die knop eenmaal om is, dan is er weinig dat je niet voor mekaar krijgt met zo'n ding.
Ik denk dat de zithouding er ook voor zorgt dat je slides beter onder controle kan houden. Dat sliden ziet er indrukwekkend uit, het is ook niet makkelijk...maar het is wel te doen. Wat er volgens mij gebeurt is dit: je komt op een bocht af, gooit gas dicht, trapt terug naar de 2 of 1 en legt de remmen aan. Normaal gesproken zou dit een Slecht Idee zijn, want je motor schiet in de toeren, je achterwiel gaat slippen, kans op een fikse high-sider, *boem* tegen de tegemoetkomende vrachtwagen. De slipperclutch zorgt er echter voor dat het koppel dat wordt teruggegeven aan het achterwiel bij remmen op de motor beperkt wordt, dus het achterwiel blijft draaien. Met de achterrem (en eventueel een klein beetje koppeling) help je de slipperclutch om het toerental van de motor in bedwang te houden en het achterwiel net aan het glijden te houden. Soort van ABS dus. Als je de motor eenmaal in deze half rijdende, half glijdende toestand hebt, kom je erachter dat je nog steeds kan sturen en remmen...en dat als je het goed doet, het een prima manier is die rare knijpende bochten door te komen
Driften (dus op het gas de achterkant laten uitbreken) vond ik beduidend moeilijker en hier werd ook niet zo de nadruk op gelegd bij de uitleg. Voor m'n gevoel is je houding en gascontrole daar heel erg belangrijk. Wat ik zei, zo'n supermoto geeft je het gevoel dat alles kan, maar je kunt net zo lomp high- of lowsiden als op iedere ander motor.
..zoals ik ontdekte toen ik de achterrem te lomp bediende met sliden, m'n achterwiel blokkeerde en ik maximaal tegensturend zegmaar...verstijfde. Net toen ik dacht "dit zou wel es een" hapte de achterband en werd ik als een lappenpop van de motor af gesmeten, die ik al vliegend achter me tegen het asfalt hoorde kletteren. In een moment van genialiteit (lees: vette mazzel) raakte m'n voeten als eerste het asfalt en kwam ik na een korte sprint-op-motorlaarzen tot stilstand. Teruglopen, motor uitzetten en optillen. Marcel gaf me royaal op m'n flikker voor het niet loslaten van de rem, en terecht, ik zal het niet meer doen Marcel.....maar dronken van de adrenaline moet ik iets gedacht hebben als WHOOOOTHIGHSIDERZAGJEDATNIETNORMAAAAALLJONGUUUH
Beugeltje rechtgebogen op de motor een (bizar! een supersport was echt goed naar de klote geweest) en weer verder gereden.
Oh, toch een hele uiteenzetting
Is dat die fiets van Marktplaats met het rode frame? Of die ene van M-F ergens uit het noorden?sjukke schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:15:
Gisteravond voor het eerst een offroad ritje gemaakt met m'n "nieuwe" TT350. Wat is dat toch mooi zeg, een hele andere manier van motorrijden. Ik heb op aanraden van een vriend van me 98 getankt, de vorige eigenaar tankte altijd gelode benzine. Het machientje loopt er perfect op.
Leuk speelgoed verder
I reject your reality, and substitute my own.
Waar heb je't eigenlijk gedaan?
[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 08-04-2010 12:30 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ziet d'r wreed uitTylen schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:36:
Ik denk hier: http://www.supermotoschool.nl/
Hadden wij hem ook gedaan
[ Voor 28% gewijzigd door snars op 08-04-2010 12:55 ]
Wat voor vershil dan?Maikel64 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:08:
[...]
Heb zelf gisteren een nieuw pak gehaald. (m'n eerste leer). Wat een verschil met textiel.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
ik heb sinds kort zowat dezelfde broek, jas moet ik nog halen. Leer zit gewoon lekker strak om je lichaam, ik vind het persoonlijk gewoon comfortabeler zitten, en geen geflapper zoals je met textiel hebt.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Reden te meer om 'm nog eens te doen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Idemsteveman schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:48:
Toen ik 'm deed had ie nog geen slipperclutches![]()
Reden te meer om 'm nog eens te doen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heb 'm via marktplaats, en hij heeft 'n rood frame inderdaad. Gister is het toch gelukt de prut uit mn ventiel te halen en heb ik m'n achterband op een goeie 1.5 bar gezet. Alleen lekt er nog af en toe een druppeltje uit een schroefje op m'n blok, volgens mij bij de olieleiding. Hier moet ik ff zo'n koperen pakkingkje tussen zetten. Ga van het weekend ff m'n achterrem fixen want die mag van mij wel wat strakker worden.[
[...]
Is dat die fiets van Marktplaats met het rode frame? Of die ene van M-F ergens uit het noorden?
Leuk speelgoed verder
Voor vanavond heb ik op m'n Garmin een mooie route van zo'n 130 km uitgezet door het bos, heb er nu al zin in
Dat dus. En het materiaal is andersFrancis schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:27:
[...]
Leer zit gewoon lekker strak om je lichaam, ik vind het persoonlijk gewoon comfortabeler zitten, en geen geflapper zoals je met textiel hebt.
Ik werd eerst wijsgemaakt hoe ik de motor moest checken op licht, steentjes/spijkers in de banden, remkracht etc gevolgd door hoe ik de motor op de bok moet zetten.
Maar toen moest ik de motor naar een carpoolplaatsje duwen en daar wat lopen met de motor in de hand. erop zitten, beetje gevoel krijgen in de koppeling en naast de instructeur op loopsnelheid rijden met voeten op de grond. achtjes draaien. met de RECHTERvoet op de grond komen ipv linker wat me wel eens gebeurd
Daarna gingen we de weg op
Wel wat minpunten natuurlijk, in het begin zwabberde ik nogal
Was wel voor het eerst lessen op een Honda CB250. Met full-lock kwam het stuur tegen mijn knie aan
dinsdag staat de volgende gepland om 18:00
edit: Oh ja, hij noemde me een wijf in het begin omdat ik met benen wijd op de motor zat
[ Voor 4% gewijzigd door Beerkeeper op 08-04-2010 17:11 ]
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Verwijderd
Van t weekend nog wel een lesje theorie meepakken, ik wil liever niet nogmaals zakken. Duurt zolang om nogmaals in te plannen ivm werk enzo
benen wijd = wijf? vraag me af wat voor manwijven hij tegen komt
Altijd leuk, die eerste les... Welke rijschool heb je?Beerkeeper schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:10:
Net eerste motorrijles achter de rug![]()
.......
edit: Oh ja, hij noemde me een wijf in het begin omdat ik met benen wijd op de motor zat
Ik duim voor je, ik was zelf nogal blij met theorie in 1x te kunnen halen want toen mocht ik pas beginnen te lessen (ik heb alleen mijn A rijbewijs). En precies 1 dag voor verlopen van theorie ook mijn praktijk in 1x mogen halen (en dan was er die dag flink wat ijzel op de weg).... Dat hoop ik voor iedere toekomstige collega motorrijder: alles in 1x halen...Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:19:
Ik mag maandag voor de tweede poging theorie. Duimen jongens.
'...
[ Voor 46% gewijzigd door Stormtrooper op 08-04-2010 20:56 ]
Aardige kerel, goede kritiek, wilt wel dat er gewerkt wordt
Okay, de wijven opmerking kwam me zo bekend voor. Nou heb ik gelest bij Haan in Rotterdam, de nodige jaren geleden. Geen aardige kerels, bijna allemaal een grote muil. Maar er waren er wel bij die wel goed keken naar hun lessers.Beerkeeper schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:13:
Ik zit bij Rijschool Pijl in Hardinxveld-Giessendam
Tjah...beetje zo'n lesding. Nu leer je een of ander regeltje aan dat je AL-TIJD je linkervoet op de grond moet zetten want anders....Beerkeeper schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:10:
met de RECHTERvoet op de grond komen ipv linker wat me wel eens gebeurd
Ik heb bijvoorbeeld geleerd om m'n rechtervoet op de grond te zetten, want dan kan je je linkervoet op het pookje houden voor het geval de motor uit de versnelling schiet bij het wegtrekken en er net een vrachtwagen achter je zit met een dronken Poolse chauffeur die niet oplet omdat ie met z'n zieke schoonmoeder zit te bellen. Zit iets in.
Maar, stel dat ik m'n vizier open wil doen terwijl ik op een helling voor het stoplicht en de motor niet in de vrij wil zetten (want het kan ieder moment gaan rijden) en dus de achterrem wil inhouden.....dan doe ik het al andersom. Als ik met duo rij zet ik soms twee benen aan de grond. Etc etc.
Succes met lessen!
Ik zie het verband niet?Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:33:
Dat is wel lekker van een koppelrijke motor, hellingproef met de voorrem.
Verwijderd
Ik heb al mijn power al bij het wegrijden, daardoor kan ik de hellingproef met de voorrem in plaats van de achterrem. Voorrem los laten en direct gas geven.
Lukte mij met een 4-cilinder niet. Daar moest ik toch echt eerst wat toeren maken voor ik weg reed, en dan gaat niet zo handig als je de voorrem vast moet houden.
Ja, ik weet het, maar zoals ie er nu uit ziet ....webmail schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:48:
[...]
Heb ook niet gezegd dat dit DE methode isHet voorkomt alleen dat de motor uit gaat zodra je je standaard uit klikt
Edit:
Trouwens, waar blijven de beloofde foto's van je SV?
Heb overigens een slot besteld: Abus Granit Victory X-Plus 68 + 12 KS 120 Loop. Ding past net onder mn buddyseat
Als de helling steil genoeg is móet je wel met je achterrem aan de gangVerwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:44:
[...]
Ik heb al mijn power al bij het wegrijden, daardoor kan ik de hellingproef met de voorrem in plaats van de achterrem. Voorrem los laten en direct gas geven.
Lukte mij met een 4-cilinder niet. Daar moest ik toch echt eerst wat toeren maken voor ik weg reed, en dan gaat niet zo handig als je de voorrem vast moet houden.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Tja gasgeven en de rem ingedrukt houden is toch ook mogelijk, dat doe je ook met terugschakelen.Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:44:
[...]
uitlaat lekte een beetje (slechte lasnaad) dus ik wil de uitlaat eronderuit halen. zitte alle moeren heeeeeeel erg goed vastgeroest bij mijn cilinders.
kruipolie, wamrstoke, scrhikke etc. geprobeerd.. resultaat: 7 v/d 8 bouten afgebroken.
gevolg: vandaag alles rondom blok gestript, morgen eruit halen en aan de gang om er weer wat fatsoenlijks van te maken.
uitlaat laten lassen + stralen + spuiten, dan is dat ook weer goed voor een aantal jaren
zo blijf je bezig zullen we maar zeggen.
Wordt weer een dagje boren en draadeinden uitdraaien met een linkse tap waarbij er hopenlijk géén tap breekt, dus je komt je weekend waarschijnlijk wel weer door.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat had die van mij ook. Motor op de brug, co2 lasser erbij, mooi lasje maken, bijslijpen en klaar. In 15 minuten klaarmartjah schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:27:
ik heb weer wat "leuks"
uitlaat lekte een beetje (slechte lasnaad) dus ik wil de uitlaat eronderuit halen. zitte alle moeren heeeeeeel erg goed vastgeroest bij mijn cilinders.
kruipolie, wamrstoke, scrhikke etc. geprobeerd.. resultaat: 7 v/d 8 bouten afgebroken.
gevolg: vandaag alles rondom blok gestript, morgen eruit halen en aan de gang om er weer wat fatsoenlijks van te maken.
uitlaat laten lassen + stralen + spuiten, dan is dat ook weer goed voor een aantal jaren
zo blijf je bezig zullen we maar zeggen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Rijschool Frank is ook een goede in H'veld. Jaren geleden bij hem gelesd (bij Arjan dan) en vorig jaar deed ik een VRO, had ik wéér les van hem...Beerkeeper schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:13:
Ik zit bij Rijschool Pijl in Hardinxveld-Giessendam
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Daarnaast heeft ze als verjaardagskado handschoentjes voor me gekocht. Kan ik met lekker weer m'n mid-season thuislaten en met m'n nieuwe Rukka Saturn op de weg.

Zaten eigenlijk meteen al goed en was een prima mix tussen relatief open en luchtige handschoenen in verhouding met redelijke bescherming.
* MailMan is
Hetzelfde slot. Ben er zeer tevreden over. Past bij mij ook precies onder m'n buddy.M14 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:01:
[...]
Heb overigens een slot besteld: Abus Granit Victory X-Plus 68 + 12 KS 120 Loop. Ding past net onder mn buddyseat. Wat voor slot gebruiken jullie eigelijk?
In combinatie met het grondanker van Abus is het thuis in de achtertuin ook nog eens handig vastzetten.
Maikel64 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:50:
[...]
In combinatie met het grondanker van Abus is het thuis in de achtertuin ook nog eens handig vastzetten.

And it goes BRAAAAAPP!
Zoiets.
Alleen ben ik bang dat je deze best nog wel door kunt zagen.
Mini-lasser en alles gaat door.Maikel64 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:23:
[...]
![]()
![]()
Zoiets.
Alleen ben ik bang dat je deze best nog wel door kunt zagen.
Cunning linguist.
Ja wat een kick, het is ook zo'n enorm monster zo'n CB250.Beerkeeper schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:10:
Was wel voor het eerst lessen op een Honda CB250. Met full-lock kwam het stuur tegen mijn knie aanmaar wat een kick
Ik zit ook wel eens met mijn benen wijd op de motor. Maar dat is alleen in de bochtedit: Oh ja, hij noemde me een wijf in het begin omdat ik met benen wijd op de motor zat
Je moet je meteen aanleren bij het remmen met je benen om de tank te klemmen. Dan komt er wat minder kracht op je armen en als je ooit op een supersport gaat rijden en 'wat harder' gaat remmen dan kun je het wat langer volhouden zonder dat je armen het begeven.
Ik merk wel dat het het begin van het seizoen is.. Mijn arm-spieren kunnen het geweld (ondanks fitness) nog niet zo lang aan als ik zou willen.
Have a wheelie good weekend!
Haha, ik mag de volgende keer wel op een volvermogen Kawasaki ER-5 rijden dus dat is al iets beter, 50 pk geloof ik. Handig als je 21 bentFragDaddy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:46:
[...]
Ja wat een kick, het is ook zo'n enorm monster zo'n CB250.![]()
[...]
Ik zit ook wel eens met mijn benen wijd op de motor. Maar dat is alleen in de bocht![]()
Je moet je meteen aanleren bij het remmen met je benen om de tank te klemmen. Dan komt er wat minder kracht op je armen en als je ooit op een supersport gaat rijden en 'wat harder' gaat remmen dan kun je het wat langer volhouden zonder dat je armen het begeven.
Ik merk wel dat het het begin van het seizoen is.. Mijn arm-spieren kunnen het geweld (ondanks fitness) nog niet zo lang aan als ik zou willen.
En met dat benen klemmen om de tank klemmen, dat wist ik dus niet dat het daarvoor was. Maar echt hard remmen heb ik natuurlijk nog niet gedaan. Sterker nog, ik moet vanaf 150 meter al remmen voor een rotonde... Lijkt me veel te ver maar je hebt maar te luisteren
Kijk. Dat is al beter!Beerkeeper schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:49:
[...]
Haha, ik mag de volgende keer wel op een volvermogen Kawasaki ER-5 rijden dus dat is al iets beter, 50 pk geloof ik. Handig als je 21 bent
Als je straks tijdens speciale verrichtingen een remproef moet doen, moet je wel aardig doorremmen en dan zul je zien dat het een groot verschil maakt of je je benen tegen de tank klemt of niet. Het kost niet alleen minder kracht in je armen, maar je schuift ook minder ver naar voren, waardoor het achterwiel langer op de grond blijft en je dus wat stabieler blijft.En met dat benen klemmen om de tank klemmen, dat wist ik dus niet dat het daarvoor was. Maar echt hard remmen heb ik natuurlijk nog niet gedaan. Sterker nog, ik moet vanaf 150 meter al remmen voor een rotonde... Lijkt me veel te ver maar je hebt maar te luisteren
Alhoewel het natuurlijk nooit te vroeg is om alvast rolling stoppies te gaan oefenen he
Maar, het belangrijkse is om een beetje plezier te hebben tijdens het motorrijden en dat dus ook bij rijlessen. Gewoon lekker ontspannen rijden! Veel plezier tijdens je lessen.
[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 09-04-2010 10:58 ]
Precies, dat had ik vorig jaar ervaren. Ik moest op een afrit behoorlijk remmen. Het was een nat wegdek en het regende. Met als gevolg dat mijn voorwiel blokkeerde. Als je motor goed gebalanceerd is, en zit goed geblanceerd op je motor, is er niks aan de hand. Ik zorg dat ik altijd goed mijn motor voel tijdens het remmen. Dus mijn benen tegen de tank 'klemmen'. Als ik wat losser op de motor had gezeten en meer met mijn armen had gewerkt, had mijn motor uit balans kunnen gaan en had ik onderuit kunnen gaan.FragDaddy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:57:
Als je straks tijdens speciale verrichtingen een remproef moet doen, moet je wel aardig doorremmen en dan zul je zien dat het een groot verschil maakt of je je benen tegen de tank klemt of niet. Het kost niet alleen minder kracht in je armen, maar je schuift ook minder ver naar voren, waardoor het achterwiel langer op de grond blijft en je dus wat stabieler blijft.
Ik zorg ervoor dat ik altijd mijn benen 'klem' om mijn motor (uiteraard niet krampachtig
In bochten probeer ik iets meer te hangen (geen knee-down effect). Dus als ik naar rechts ga, schuif ik mijn gewicht iets naar rechts, waardoor mijn linker been 'klemt' om de motor, en mijn rechterbeen vrij komt. Als ik meer zou doorhellen en meer mijn gewicht zou verplaatsen, zou ik met mijn knie de grond aan kunnen raken, maar dat mag weer niet op de openbare weg van ome agent
Verwijderd
Tijd voor een nieuw pak.
Of is dat weer voor de obligate knee-down? Ik snap dat niet goed; ik ben ook wel eens met de steppies aan de grond door de bocht gegaan, maar nog steeds de menen tegen de tank. Rij je nou echt zo hard dat de hele handel naast de motor moet of is het gewoon voor de show?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
show of meten
eerste is voor de openbare weg, tweede is voor op het circuit
Volgens mij ging het over de openbare weg...iemand die met lessen met benen wijd reed. Daarop kwam de opmerking dat je met remmen vooral de benen om de tank moet hebben. Volgens mij 'moet' je gewoon altijd je benen om de tank hebben. Normaal gesproken dan. Ik heb het dan natuurlijk niet over circuit of cross, want dat is een andere techniek. Dat hele kneedown gedoe is volgens mij voor een groot deel 'kijk mij nou eens Rossi zijn' show, of zie ik dat verkeerd?KaWaReZ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:37:
afhankelijk van waar/wanneer je het doet
show of meten
eerste is voor de openbare weg, tweede is voor op het circuit
Daarnaast is het natuurlijk gewoon leuk om je kneeslider over het asfalt te laten schrapen
Ik heb gelukkig geen kneeslider...Requiem19 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:34:
Daarnaast is het natuurlijk gewoon leuk om je kneeslider over het asfalt te laten schrapen. Maar het is dus ook wel een beetje pragmatisch.
Morgen de linker kuip nog even terug op z'n plaats monteren en dan is "ze" weer als nieuw.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Heeft iemand al een idee hoe we dit weekeinde de MotoGP wedstrijd kunnen kijken? Het wordt nergens uitgezonden. Ja BBC2 geeft zondag-nacht om 1:00 een herhaling van de race.
carchannel zou het gaan uitzenden, maar dat gaat op het laatste moment niet door.
Wat nu?
Is er niet ergens een livestream te vinden zodat je het via de PC kan kijken ?FragDaddy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:44:
Even iets heel anders..
Heeft iemand al een idee hoe we dit weekeinde de MotoGP wedstrijd kunnen kijken? Het wordt nergens uitgezonden. Ja BBC2 geeft zondag-nacht om 1:00 een herhaling van de race.
carchannel zou het gaan uitzenden, maar dat gaat op het laatste moment niet door.
Wat nu?
http://www.motogp.com/en/SubscribePilatuS schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:49:
[...]
Is er niet ergens een livestream te vinden zodat je het via de PC kan kijken ?
Kost je alleen wat ! nou wat
http://www.sports-streaming.tv/motogp/ 6 euro nogwat. Na nadere research denk ik dat het een nep/illegaal/scamsite is. Op eigen risico dus. Als je wil betalen is de homepage iets over iphones unlocken, wth.
Anders:
BBC:
And if you miss any of the action live don't worry - we'll be looping all qualifying and race action on the Red Button immediately after it's happened.
Or you can watch the race again on our iPlayer service for seven days after it has happened.
http://www.bbc.co.uk/ipla...?filter=category%3A100010
[ Voor 15% gewijzigd door FitTiv op 09-04-2010 22:37 ]
Vandaag is mijn Fender Eliminator binnen gekomen

Morgen eind van de middag maar even aan mijn motor gaan sleutelen.
Foto's van voor en na komen uiteraard in dit topic
daar wil ik tegenin gaan. Ik heb gister een lekker stuk gereden (in textiel) en ik MISTE mijn knie echt. Ik heb geen flauw id welke hellingshoek ik rijd, en hoeveel speling ik overheb. ik heb maar mijn teen wat verder naar buiten gezet, zodat ik daar mee kon bepalen hoe hard ik reed, maar echt fijn was het nietWormaap schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:11:
Ach, KD'en op de openbare weg is inderdaad niet nuttig, maar dat is leuke stuurweggetjes rijden ook niet. Het is wel leuk (aldus degenen die wél al zonder 'L' achterop mogen rijden) en dat is een prima reden om het te doen toch
No signature required.
Die ihplayer kon best wel eens alleen werken vanuit the UK... Lucky ToolkitFitTiv schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:35:
Deze? Weet niet of het iets is hoor:
http://www.sports-streaming.tv/motogp/ 6 euro nogwat. Na nadere research denk ik dat het een nep/illegaal/scamsite is. Op eigen risico dus. Als je wil betalen is de homepage iets over iphones unlocken, wth.
Anders:
BBC:
And if you miss any of the action live don't worry - we'll be looping all qualifying and race action on the Red Button immediately after it's happened.
Or you can watch the race again on our iPlayer service for seven days after it has happened.
http://www.bbc.co.uk/ipla...?filter=category%3A100010
Wat is hetwebmail schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:18:
Halve crosspost
Vandaag is mijn Fender Eliminator binnen gekomen![]()
[afbeelding]
Morgen eind van de middag maar even aan mijn motor gaan sleutelen.
Foto's van voor en na komen uiteraard in dit topic
Cunning linguist.
Hoe hard rij je dan in godsnaam?M3rcury schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:15:
[...]
daar wil ik tegenin gaan. Ik heb gister een lekker stuk gereden (in textiel) en ik MISTE mijn knie echt. Ik heb geen flauw id welke hellingshoek ik rijd, en hoeveel speling ik overheb. ik heb maar mijn teen wat verder naar buiten gezet, zodat ik daar mee kon bepalen hoe hard ik reed, maar echt fijn was het niet
Is dat serieus zo? Os pap krijgt namelijk ook een kunstheup en wil wanneer dat allemaal voorbij is ook weer op de motor springen .... Waar is die regelgeving terug te vinden?RedHat schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:36:
Ik krijg binnenkort dan toch mijn kunstheup (Volledige prothese). Hoop dat het dan weer fysiek mogelijk is om te gaan motorrijden. Alleen jammer dat ik al mijn rijbewijzen opnieuw moet gaan halen vanwege de prothese.
Geen idee, maar je voelde je zo onthand omdat je je knie niet kon gebruiken. Ik vraag me dan af hoe dat tot stand komt. Hoe rij je dan? Ik kan me echt niet voorstellen dat als je 'normaal' rijdt, je je knie moet uitsteken om fatsoenlijk een bocht om te komen. Dan vraag ik me (eerlijk) af hoe je hebt leren rijden. Die knie gebruikt Rossi om te zien of ie nog verder kan, dat snap ik. Maar hij gaat ook op de limiet door een bocht. In het normale verkeer kan ik me dat dus totaal niet voorstellen. Ik zie me al met mijn knie naar buiten hier de hoek om rijden in de stad. Dan rij ik toch voor lul, of niet?M3rcury schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 06:06:
[...]
Wat heeft snelheid nou weer met bochten te maken?
Iemand nog een goeie tip? Ben een beetje noob op dit gebied....
Gruwelijk gejatte Icoon!
bepaalde delen van de benzine gaan zakken.
worden de bougies wel nat ?
Als het een carburateur fiets is moet je de carbs even leeg laten lopen, dat wil wel eens wonderen doen.RZor schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:54:
Aangezien die bonk roest mooie motor van mij niet echt graag verkocht wil worden ga ik em zelf maar weer eens aantrappen. Dus netjes de accu opgeladen (hij heeft 4 maanden ong stil gestaan), wil ik em starten, krijg ik em met geen mogelijkheid aan. Startmotor wil wel, hij heeft stroom genoeg, alleen komt er kennelijk geen benzine om daadwerkelijk aan te gaan in t systeem.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
kan het ding Carb-Cleaner gebruiken wellicht? Mijn vaste monteur vertelde mij dat bij lange stilstand de naalden wel eens kunnen dichtslibben. Hij omschreef het als dat de benzine verrubbert.RZor schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:54:
Aangezien die bonk roest mooie motor van mij niet echt graag verkocht wil worden ga ik em zelf maar weer eens aantrappen. Dus netjes de accu opgeladen (hij heeft 4 maanden ong stil gestaan), wil ik em starten, krijg ik em met geen mogelijkheid aan. Startmotor wil wel, hij heeft stroom genoeg, alleen komt er kennelijk geen benzine om daadwerkelijk aan te gaan in t systeem.
IANAL
And it goes BRAAAAAPP!
Dat spul is altijd aan te raden als je je brommertje stil zet in de winter. Of injector cleaner als je injectie hebt. Gooi gewoon een half flesje op een volle tank en ga er eerst een end mee rijden, boel laten staan en dan het liefst nog een keer rijden voordat je 'm langer stil zet. Zo kan het spul eerst even inwerken op je brandstofsysteem. Door dat 2de ritje spoel je 'm nog even door en dan kun je 'm met een gerust hart stil zetten. Het spul fikt harder ook, dus starten is dan ook niet zo'n probleem.ROFLASTC schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:25:
[...]
kan het ding Carb-Cleaner gebruiken wellicht? Mijn vaste monteur vertelde mij dat bij lange stilstand de naalden wel eens kunnen dichtslibben. Hij omschreef het als dat de benzine verrubbert.
Ik doe het ongeveer 1x per jaar en dan het liefst voordat ie z'n grote beurt krijgt.
Hij moet nog starten voor de eerste keer, kan ff kijken of ik me carbs leeg kan krijgen.ROFLASTC schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:25:
[...]
kan het ding Carb-Cleaner gebruiken wellicht? Mijn vaste monteur vertelde mij dat bij lange stilstand de naalden wel eens kunnen dichtslibben. Hij omschreef het als dat de benzine verrubbert.
IANAL
Gruwelijk gejatte Icoon!
Niet slecht moet ik zeggen, eindelijk wat meer duidelijkheid.
Filmpje: http://www.hln.be/hln/nl/...s-voor-motorrijders.dhtml
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
M3rcury schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 06:06:
[...]
Wat heeft snelheid nou weer met bochten te maken?
Enneh., KD'en kun je (als je goede controle over een fiets hebt) met 30 ook alM3rcury schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:15:
[...]
daar wil ik tegenin gaan. Ik heb gister een lekker stuk gereden (in textiel) en ik MISTE mijn knie echt. Ik heb geen flauw id welke hellingshoek ik rijd, en hoeveel speling ik overheb. ik heb maar mijn teen wat verder naar buiten gezet, zodat ik daar mee kon bepalen hoe hard ik reed, maar echt fijn was het niet
Been there, done that. Dat bedoelde ik niet met hard.KaWaReZ schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:02:
[...]
[...]
Enneh., KD'en kun je (als je goede controle over een fiets hebt) met 30 ook al
Klopt, in de stad rijdt je inderdaad voor lul, en daar is de verantwoordelijkheid dan ook ver te zoeken. En ik kan wel fatsoenlijk een bocht door komen zonder knie, maar ik wil gewoon weten hoeveel speling ik nog hebmphilipp schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:49:
[...]
Geen idee, maar je voelde je zo onthand omdat je je knie niet kon gebruiken. Ik vraag me dan af hoe dat tot stand komt. Hoe rij je dan? Ik kan me echt niet voorstellen dat als je 'normaal' rijdt, je je knie moet uitsteken om fatsoenlijk een bocht om te komen. Dan vraag ik me (eerlijk) af hoe je hebt leren rijden. Die knie gebruikt Rossi om te zien of ie nog verder kan, dat snap ik. Maar hij gaat ook op de limiet door een bocht. In het normale verkeer kan ik me dat dus totaal niet voorstellen. Ik zie me al met mijn knie naar buiten hier de hoek om rijden in de stad. Dan rij ik toch voor lul, of niet?
[ Voor 63% gewijzigd door M3rcury op 10-04-2010 18:20 ]
No signature required.
Ik merk hier wel dat wanneer ik mn knie gebruik ik dus tegen de max zit van wat mn fiets kan hebben voor er wat over de grond gaat trekken
Lekker stukje gereden vanmiddag met twee vrienden. U ziet een TDM, een VFR en een Fazer.
Kom ik thuis, zet mn motor in de stalling en wil afstappen. Blijft mn been hangen achter troep van mn moeder (fiets, paar tuinstoelen), ik verlies mn evenwicht en donder met VFR en al om

Zoiets ongeveer. Wat een kutmanier om je fiets op zn zijkant te leggen. Kreeg de motor nauwelijks weer overeind, heb uit woede al die troep van mn moeder 20 meter verder weg geslingerd. Ik heb al een paar keer gezegd tegen haar dat ik geen troep wil in mn motorstalling, nu dit. Zit iig een lekkere kras op mn spiegel, rempedaal is niet helemaal recht meer, en mn voetsteun zit krom. Het is nu 3 uur geleden, maar ben er nog boos over
[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 10-04-2010 19:55 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dus, wat doe je in het vervolg? Zijstandaard uit, motor zijwaarts bewegen zodat ie op de standaard steunt en dan pas afstappen. Ik doen het al 10 jaar zo. Ook handy bij benzinestations waar nog wel eens een plasje spekgladde diesel wil liggen.Widow schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:53:
Kom ik thuis, zet mn motor in de stalling en wil afstappen. Blijft mn been hangen achter troep van mn moeder (fiets, paar tuinstoelen), ik verlies mn evenwicht en donder met VFR en al om
Hoe zou je het anders doen ? Eerst afstappen en dan pas de standaard lijkt mij ook niet logisch. Ik heb het nooit anders gedaan dan de manier die jij aangeeft. Misschien dat ie de andere kant op gevallen is ?mphilipp schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:38:
[...]
Dus, wat doe je in het vervolg? Zijstandaard uit, motor zijwaarts bewegen zodat ie op de standaard steunt en dan pas afstappen. Ik doen het al 10 jaar zo. Ook handy bij benzinestations waar nog wel eens een plasje spekgladde diesel wil liggen.
Ding uitklappen en dan naar links laten vallen terwijl je eraf stapt. Deed ik in het begin ook altijd, totdat 'ie een keer terugklapte en ik het einde van m'n koppeling misttePilatuS schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:34:
Ik heb het nooit anders gedaan dan de manier die jij aangeeft. Misschien dat ie de andere kant op gevallen is ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik heb hem uit Engeland laten komen, 70 pound incl verzending. Maar het is elke pound waard. Mooi stukje metaal, goed afgewerkt met powder coating!FitTiv schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:04:
Dat ziet er idd een stuk beter uit! Kost zoiets nou?
En dan nu.... de pics!!!
| Achterkant | Zijkant | |
| Voor | ![]() | ![]() |
| Na | ![]() | ![]() |
* iMars is weer helemaal happy
Gruwelijk gejatte Icoon!
Afstappen, motor recht houden en opbokken.
Cunning linguist.
Dat is wel heel veel beter idd. Nou alleen de knipperlichten nogwebmail schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:01:
[...]
Ik heb hem uit Engeland laten komen, 70 pound incl verzending. Maar het is elke pound waard. Mooi stukje metaal, goed afgewerkt met powder coating!
En dan nu.... de pics!!!
* PilatuS is weer helemaal happy![]()
![]()
Als je een middenbok hebt en gebruikt ja. Maar met een zijstandaard is het toch logisch die eerst uit te doen en de motor er goed op te laten rusten voordat je afstapt ?
[ Voor 75% gewijzigd door PilatuS op 10-04-2010 23:18 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik ga niet eerst de zijstandaard uitklappen om hem twee seconde later weer in te klappenPilatuS schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:17:
Als je een middenbok hebt en gebruikt ja. Maar met een zijstandaard is het toch logisch die eerst uit te doen en de motor er goed op te laten rusten voordat je afstapt ?
Cunning linguist.
Dit topic is gesloten.
![]()