Chevy454 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:32:
Zo juist de XT350 van onder het stof getrokken

.
Starten deed ze niet na ruim 8 jaar stilstaan maar goed, met de kickstarter ging ze wel rond en dat is al heel veel. Denk dat de kleppen wel gesteld moeten worden want ik voelde vrij weinig tegendruk.
Eens de carbs schoonmaken, verse olie erin en de batterij vervangen.
En de remmen reviseren natuurlijk. De benzine tank legen weet ik nog niet

Maar ze binnenkort wel wat plezier geven
De CBR600 sloeg wel aan na wat proberen. Nu nog de ketting vervangen en gaan met de banaan

De ZX-9R had geen batterij dus dat ging niet zo goed dat starten
En de onderdelen van de KLR650 zijn na 4 jaar eindelijk klaar

Volgende weken ga ik flink wat sleutel plezier hebben

Eerst de KLR600 van men maat en de XT350 fixen.
Leuk spul zo'n 350, heb je wat foto's?
Gister nog even een kleine 100 km gespeeld, dikke pret!
Overigens ook wel mooi, ik had een zachte achterband met mijn XJ900, nouja was ook totaal versleten, dus wiel eruit en naar de lokale motorzaak gebracht (Stijner Motoren, Enschede, was er nog nooit eerder geweest). Nieuw bandje erom, was niet duur, hartstikke mooi.
Blijkt vervolgens het ventiel gaar te zijn en de band langzaam leeg te lopen, dus ik gistermiddag daar weer langs, beste man haalt de band eraf, nieuw ventiel er in, band er weer op, nog even balanceren.... Wil hij er niks voor hebben

Ik nog gemeld dat dat ventiel waarschijnlijk al stuk was voordat hij die nieuwe band er op legde maar dat mocht niet baten

Kijk, zo kan het dus ook.
Overigens sowieso een fijne zaak, nu al een paar keer onderdelen gehaald, remblokjes, luchtfilters, oliefilters voor diverse motoren, en ondanks dat de beste man in een soort scouting-gebouwtje zit heeft hij altijd alles op voorraad en is niet duur
Dikke aanrader dus!