Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.190 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MagicTempest schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:09:
Had je hem niet even op reserve kunnen zetten dan? Of heeft hij daar geen schakelaar voor? Ik kan me namelijk nog een situatie herinneren waar een vriend van me ook 'zonder benzine' stond totdat hij de benzinekraan op reserve zette ;)
Goede vraag idd, ik meende echter dat honda's geen reserve hebben. Mijn magna heeft dat ook niet. Kon het niet ontdekken op het kraantje iig :X

Asus Zenbook i7 256gb

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:06

steveman

Comfortabel ten onder

De cb450S die ik laatst te leen had had ook een reserve. Dus op zich bestaan honda's met reserve wel.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ghostrider schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:14:
[...]

Goede vraag idd, ik meende echter dat honda's geen reserve hebben. Mijn magna heeft dat ook niet. Kon het niet ontdekken op het kraantje iig :X
De Honda die ik had kon wel op reserve. Kan je het kraantje bij jou volledig de tegenovergestelde kant op draaien van "aan" meestal is het "reserv"standje bovenaan.

And it goes BRAAAAAPP!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

* Bergie was vanmiddag ook wat te laat met hem op de reservestand zetten. Daar ga je dan met 140kmh op de snelweg en valt je motor ineens uit :X

Starten op de reserve ging ook niet zo gemakkelijk; maar dat komt zeker omdat de leidingen ook helemaal leeg gezogen waren oid?

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn CB600F heeft ook gewoon een reseverstand.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
KaWaReZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:59:
Dat lijkt mij een plausibele ervaring: ja er zijn veel motoren met slechts 1 klauw.
Mogelijk dat de gyroscopische kracht van je andere remschijf zorgt voor het "trekken"

Even los van de BMW gezien... nu wil ik het weten ook :+
Je kan het wel merken maar ik denk toch niet dat het de oorzaak is aangezien je het dan maar heel minimaal zou moeten merken.
Bergie schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:04:
* Bergie was vanmiddag ook wat te laat met hem op de reservestand zetten. Daar ga je dan met 140kmh op de snelweg en valt je motor ineens uit :X

Starten op de reserve ging ook niet zo gemakkelijk; maar dat komt zeker omdat de leidingen ook helemaal leeg gezogen waren oid?
Huh, je merkt meestal toch wel dat je vermogen kwijt bent? Maar heb zelf geen kraantje, een keer gehad dat ik stil viel op een motor met reserve, toen stond ik evengoed stil omdat ik niet wist waar dat ding zat :P

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 05-04-2010 19:12 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

HammerT schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:12:
[...]

Huh, je merkt meestal toch wel dat je vermogen kwijt bent? Maar heb zelf geen kraantje, een keer gehad dat ik stil viel op een motor met reserve, toen stond ik evengoed stil omdat ik niet wist waar dat ding zat :P
Ja dat had ik ook wel verwacht, maar het was nu binnen een paar seconden gebeurt. Geen idee of dat zo hoort of niet; was ook de eerste keer dat ik op de reserve verder moest.

Yamaha MT-09

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@ghostrider heb je niet toevallig een automatische bezinekraan. waarbij je tanklampje begint te branden als hij hem naar reserve omschakelt?

rij hem meestal leeg tot hij begint te stotteren en dan pas zet ik hem snel over op zijn reserve.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DECOY88 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:32:
@ghostrider heb je niet toevallig een automatische bezinekraan. waarbij je tanklampje begint te branden als hij hem naar reserve omschakelt?
[...]
Ik zie dan de meerwaarde niet van de reservetank :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Aan de ene kant: ik ook niet, aan de andere kant: de 2 keer dat m'n tank echt -leeg- was, was ik er stiekem wel blij mee geweest :$

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DECOY88 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:32:

rij hem meestal leeg tot hij begint te stotteren en dan pas zet ik hem snel over op zijn reserve.
Bij mijn magna gaat het lampje branden als hij bijna leeg is, of hem scheef hou vlak voor dat hij bijna leeg is. Maar bedankt voor de tip. bij de XL 600 R kan ik hem inderdaad compleet omdraaien.

Asus Zenbook i7 256gb

• The Druid
  • Laatst online: 18-01 14:23
Zal hem binnenkort eens testen en vast leggen voor het nageslacht in het sijtwende trace :9~

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06

mphilipp

Romanes eunt domus

moto-moi schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:52:
Aan de ene kant: ik ook niet, aan de andere kant: de 2 keer dat m'n tank echt -leeg- was, was ik er stiekem wel blij mee geweest :$
Een automatische reserve heeft (doorgaans) een lampje, dat moet bij jou een lampje doen branden dat ie aan de laatste zoveel liters begint. Eigenlijk hetzelfde als de fysieke handeling van het benzinekraantje bedienen. Ik denk dat 8 van de 10 de kraan weer vergeet op 'I' te zetten als ie ooit op 'R' is gezet en weer bijgetankt is. Vandaar dat de automagische reserve met een lampje best wel nuttig is...

Ik probeer altijd een 'Kramer' te doen. Ook met de auto als ie zegt dat ik nog 0km kan...even stretchen om te kijken hoeveel 0km nou werkelijk is. Bij mijn Opel was dat best ver. Soms wel 30km... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Druid schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:36:
[...]

Zal hem binnenkort eens testen en vast leggen voor het nageslacht in het sijtwende trace :9~
Dan wil ik wel meedoen :+

No signature required.

• moto-moi

moto-moi

mphilipp schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:36:
Een automatische reserve heeft (doorgaans) een lampje, dat moet bij jou een lampje doen branden dat ie aan de laatste zoveel liters begint. Eigenlijk hetzelfde als de fysieke handeling van het benzinekraantje bedienen. Ik denk dat 8 van de 10 de kraan weer vergeet op 'I' te zetten als ie ooit op 'R' is gezet en weer bijgetankt is. Vandaar dat de automagische reserve met een lampje best wel nuttig is...

Ik probeer altijd een 'Kramer' te doen. Ook met de auto als ie zegt dat ik nog 0km kan...even stretchen om te kijken hoeveel 0km nou werkelijk is. Bij mijn Opel was dat best ver. Soms wel 30km... ;)
Die van mij begint te grienen bij gemiddeld 300 kilometer, ik heb hem ooit eens leeg gereden met 415 op de teller, en de laatste keer bij 345 :|

Dus zo'n indicatie is 'handig', maar als dat betekend dat ik nog ff naar huis kan vanaf kantoor (72 kilometer in mijn geval), doe ik dat liever dan weer tanken, dat doe ik tenslotte al vaak genoeg.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

moto-moi schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:48:
[...]
Dus zo'n indicatie is 'handig', maar als dat betekend dat ik nog ff naar huis kan vanaf kantoor (72 kilometer in mijn geval), doe ik dat liever dan weer tanken, dat doe ik tenslotte al vaak genoeg.
Gewoon een keer helemaal leeg rijden (met jerrycan bij je natuurlijk), dan weet je precies hoeveel je nog kunt. En als je je verbruik weet, weet je ook ongeveer hoelang je nog door kunt 'Krameren'.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• moto-moi

moto-moi

mphilipp schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:56:
[...]

Gewoon een keer helemaal leeg rijden (met jerrycan bij je natuurlijk), dan weet je precies hoeveel je nog kunt. En als je je verbruik weet, weet je ook ongeveer hoelang je nog door kunt 'Krameren'.
Ehm, lezen :? Ik geef aan dat ik een verschil van ruim 50 kilometer heb gehad..

Verwijderd

Mijn school heeft wel gebedsruimtes voor zo'n beetje elk denkbaar geloof, maar geen omkleedruimte voor motorrijders of kluisjes waar meer dan een broodtrommel in past.

Discriminasie :( Motorrijden is ook een geloof.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Behalve dan dat je motoren gewoon kunt zíen*, en er in motorhandleidingen féiten staan... :P

*hoewel, sommige koekblikkers...

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 06-04-2010 08:21 ]

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:19:
Behalve dan dat je motoren gewoon kunt zíen*, en er in motorhandleidingen féiten staan... :P

*hoewel, sommige koekblikkers...
True. En dat wij van kinderfietsen afblijven. :X

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laatst heeft er wel een motorrijder een aanslag gepleegd op een busje hier, vol er op in gereden. Maar ik weet niet zeker of dat uit religieus standpunt was.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:03:
Mijn school heeft wel gebedsruimtes voor zo'n beetje elk denkbaar geloof, maar geen omkleedruimte voor motorrijders of kluisjes waar meer dan een broodtrommel in past.

Discriminasie :( Motorrijden is ook een geloof.
Wij hebben een (verwarmde en geventileerde) ruimte waar motorrijders zich kunnen omkleden, en speciale plaatsen in de parkeergarage voor motoren.
Nu mijn papiertje nog halen de 21e :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nog 4 nachtjes slapen.. Nouja eigenlijk 3, dan begint de pret al :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
* SlinkingAnt heeft vanmorgen heerlijk genoten op de A4. Er stond te veel vertraging om met de lease-auto te gaan, dus maar lekker op de Diversion gestapt :).

Uiteindelijk in een uurtje incl aan/uitkleden vanaf Delft -> Amsterdam gereden, en flink wat files 'gehad' :P.

Jammer alleen dat een mede-'believer' vlak voor het Aquaduct bij Schiphol op de vangrail zat :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

iMars

Full time prutser

SlinkingAnt schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:50:
* SlinkingAnt heeft vanmorgen heerlijk genoten op de A4. Er stond te veel vertraging om met de lease-auto te gaan, dus maar lekker op de Diversion gestapt :).

Uiteindelijk in een uurtje incl aan/uitkleden vanaf Delft -> Amsterdam gereden, en flink wat files 'gehad' :P.

Jammer alleen dat een mede-'believer' vlak voor het Aquaduct bij Schiphol op de vangrail zat :(
Zo dacht ik er vanmorgen ook over... maar dan de A12. Rotterdam > Utrecht in 45min (incl aan-/uitkleden en tanken) met flink veel files.

Maar ik stapte niet op een Diversion, maar mijn Suzuki twin :D

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Ik durfde er niet langs vandaag. Eenbaansweg, tegemoetkomend verkeer met 70 km/h. Paar motoren gingen er wel langs maar ik bleeft toch in de rij.

Op de snelweg ook, we reden iets van 50-60, sommige motoren kwamen me langs maar toch blijven wachten. :$

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Net naar de rijschool gegaan, 17 april om 9:30 krijg ik mijn eerste rijles *O*
Nu alleen nog stevigere schoenen halen dan mijn sportschoenen :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:20:
Ik durfde er niet langs vandaag. Eenbaansweg, tegemoetkomend verkeer met 70 km/h. Paar motoren gingen er wel langs maar ik bleeft toch in de rij.

Op de snelweg ook, we reden iets van 50-60, sommige motoren kwamen me langs maar toch blijven wachten. :$
Niets om je voor te schamen, ik haal alleen maar in tijdens een file als het overige verkeer onder de 40 kilometer per uur voortsukkelt, daarboven voeg ik in, ongeacht wat die zelfmoord piloten denken te moeten doen.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
heeft met je rijervaring ook te maken :X

Op gegeven moment ga je steeds wat vlotter met file/invoegen (tot je ratio iets zegt van... ehw... gaat t nu niet een beetje minder netjes? :+ )

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52

BM

Admin Softe Goederen
moto-moi schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:07:
[...]

Niets om je voor te schamen, ik haal alleen maar in tijdens een file als het overige verkeer onder de 40 kilometer per uur voortsukkelt, daarboven voeg ik in, ongeacht wat die zelfmoord piloten denken te moeten doen.
Zie (als koekblikker; niet slaan :p) regelmatig zelfmoord-motorrijders door de file vliegen. Als er <50kmh gereden word verwacht ik ze wel, maar sommige slalommen er nog tussendoor als er al dik 90 gereden worden. Levensgevaarlijk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik heb ook wel eens door de file gereden. Op een gegeven moment begon de file steeds sneller te rijden en toen ik op mijn teller keek, reden de auto's 120 en reed ik er met 140 tussendoor :P

Makerij Hofman

Verwijderd

KaWaReZ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:29:

Op gegeven moment ga je steeds wat vlotter met file/invoegen (tot je ratio iets zegt van... ehw... gaat t nu niet een beetje minder netjes? :+ )
Was dan ook mijn eerste ochtendfile ritje. Wel her en der met een dikke middelvinger een complete rij voorbij gereden en dan vlak voor het einde ertussen gefloept. Dat gaat wel soepel.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Heb het ook al meerdere keren voorgehad. Ben je aan het filerijden tussen een stilstaanden of echt wel traag rijdende file, begint het beetje bij beetje terug te rijden. Ga je natuurlijk op zoek naar een mooi plaatsje om terug in te voegen zonder te veel te moeten wringen. Gaan al die koekblikkers redelijk dicht achter elkaar rijden om terug op gang te komen. Dus wat doe je dan, gas blijven geven en door blijven rijden tot je een mooi plekje kan vinden natuurlijk.

Volvo Classic Club Belgium

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:20:

Je rijd naar je eigen kunnen, simpel. Je gaat niet harder een bocht door, dan dat je denkt dat je kan (of mag). Zodra je je grenzen gaat verleggen, breng je je eigen en andermans veiligheid in geding. Hetzelfde geld voor filerijden. Filerijden doe je voor je eigen veiligheid (je stelt je minder kwetsbaar op). Maar dat doe je niet door andere gevaarlijke capriolen uit te halen (dus je eigen grenzen verleggen met wat je denkt dat je kan).

Schaam je niet. Als ik je zou passeren krijg je van mij een vriendelijk knikje of zwaai.
moto-moi schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:07:
[...]

&&
KaWaReZ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:29:

==
Soms voeg ik bij ~30 in, en soms pas bij ~60. Het heeft inderdaad met je ervaring te maken en gecombineerd met wat je zelf denkt wat veilig is.

Vanmorgen naderde ik een file. Dan ga ik altijd rustiger rijden, met de stroming mee. Als het rustig blijft rijden (lees: rond de 50) dan blijf ik 'normaal' rijden. Zodra ik merk dat er veel harmonica effect is (optrekken en afremmen) dan ben ik eerder geneigd om file te gaan rijden (dus er tussendoor), ook al rijd het verkeer dan nog rond de 60. Ik heb vaak geprobeerd wat meer ruimte te nemen (lees: 4 tot 8 seconde afstand) maar dan willen auto's me nog al te graag inhalen, of als er geremd gaat worden, gauw hun koekblik voor mijn motor gooien. Zodra ik merk dat het weer stabiel rijdt (zonder te veel remmen) voeg ik me weer tussen het verkeer. Dan maakt het me niet uit of het 40, 50 60 etc rijdt.
Youk schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:51:
Heb het ook al meerdere keren voorgehad. Ben je aan het filerijden tussen een stilstaanden of echt wel traag rijdende file, begint het beetje bij beetje terug te rijden. Ga je natuurlijk op zoek naar een mooi plaatsje om terug in te voegen zonder te veel te moeten wringen. Gaan al die koekblikkers redelijk dicht achter elkaar rijden om terug op gang te komen. Dus wat doe je dan, gas blijven geven en door blijven rijden tot je een mooi plekje kan vinden natuurlijk.
Eens, maar tot op een zekere hoogte. Meestal als het verkeer weer op trekt, komt er vanzelf een plekje voor je vrij. En als er een irri koekblik je de ruimte niet gunt, ga je gewoon de auto daarvoor.

Ik had het toevallig vanmorgen nog. Ik reed met ca 50 tusen de auto's door die 20~40 reden (harmonica). Uiteindelijk zag ik dat het stabiel ging rijden en voor mij een reden om weer in te voegen. Zat er een zakepikkie (die in het dagelijksleven kennelijk niets te vertellen heeft) in een vette BMW zodanig te rijden, dat ik er niet veilig voor kon. Ik keek hem aan, hij keek mij aan met een chagerijnige blik, beetje vloekend, ik schudde mijn hoofd en reed naar een plekje even verder (2 auto's verder was ruimte zat).

[ Voor 21% gewijzigd door iMars op 06-04-2010 12:06 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Beerkeeper schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:52:
Net naar de rijschool gegaan, 17 april om 9:30 krijg ik mijn eerste rijles *O*
Nu alleen nog stevigere schoenen halen dan mijn sportschoenen :+
Hehe, ik had ook altijd met sportschoenen gelest. ging prima. Mocht je nu al geld hebben...haal gewoon direct je eigen laarzen. Is toch het prettigst met lessen. besturing met voertuigbeheersing komt best precies

Asus Zenbook i7 256gb

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 22:22
Voor zover ik over m'n ervaring bij filerijden kan spreken, het was 1 rit maar wel meteen 4 files van Amsterdam naar Zwolle, het is bij mij afhankelijk van wat de aangegeven snelheid is op de matrixborden. Staat er 50 en rijden we 50, dan zie ik geen noodzaak om er tussendoor te knorren. Misschien even een stukje 60 of 70 om een veilig plekje op te zoeken. Eigenlijk zie ik boven de 50 meestal geen reden om er tussendoor te gaan want ik wil het snelheidsverschil niet hoger dan 20-30km/h maken en met 70 tussen auto's door, mocht er wat mis gaan, geeft de automobilisten achter je ook minder tijd om uit te wijken.

Wat doen jullie trouwens, alarmlichten aan of uit? Ik moet eigenlijk nog een knopje maken dat ze aan blijven staan want nu begin ik spierpijn te krijgen van het drukken :P Volgens mij staat in het theorieboek dat je zonder alarmlichten moet filerijden, maar meestal zie ik ze het wel doen (en ik zelf ook). Wat wel irritant is zijn die motorrijders die maar 1 knipperlicht gebruiken, dat is gewoon verwarrend. Gebruik dan niets zou ik zeggen.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zo bedoel ik het dus ook.

Maar inderdaad, het is ook een stukje gewenning. Na mijn eerste fileritje kon ik ook een propere onderbroek aantrekken. :+ Nou zo erg was ook niet natuurlijk, maar na verloop van tijd weet je beter waar je op moet letten als je tussen de file door gaat. Zo probeer ik rechtstreeks of via de spiegels van de auto's te kijken naar waar de koekblikker aan het kijken is. Stand van de voorwielen een beetje in het oog houden. En vooral opletten daar waar er op één van de twee rijvakken waartussen je aan het rijden bent plaats is om van rijstrook te wisselen. Vooral met krappe gaatjes durven koekblikkers nogal plots beslissen om op de andere rijstrook te rijden. Dus zolang er links en rechts op dezelfde hoogte voertuigen rijden ben ik er redelijk gerust in. Is er een gat op één van beide dan zal ik iets rustiger aandoen en mij klaarhouden voor een eventuele rem/uitwijkactie.

Ik zet geen knippers aan, alarmlichten heb ik toch niet en één knipper kan volgens mij te veel verwarring brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Youk op 06-04-2010 12:40 ]

• KaWaReZ
tip: Een gat heb je nooit alleen ;)
Er is altijd wel een koekblikker die daarnaar staat te loeren

• iMars

iMars

Full time prutser

MailMan schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:38:
[...]
Wat doen jullie trouwens, alarmlichten aan of uit? Ik moet eigenlijk nog een knopje maken dat ze aan blijven staan want nu begin ik spierpijn te krijgen van het drukken :P Volgens mij staat in het theorieboek dat je zonder alarmlichten moet filerijden, maar meestal zie ik ze het wel doen (en ik zelf ook). Wat wel irritant is zijn die motorrijders die maar 1 knipperlicht gebruiken, dat is gewoon verwarrend. Gebruik dan niets zou ik zeggen.
Ik heb mijn alarmlichten altijd aan in de file. Zo heb ik het 18jr geleden geleerd. Ik vind het wel fijn, want als ik in de auto rij (in de file) dan vallen die knippers gelijk op, en weet ik dat er een motorrijder aankomt.

Als je geen alarmlichten hebt, dan zou ik niet 1 knipper aanzetten, dat lijkt mij idd weer verwarrend.

• snars
  • Niet online
Vorige week dagje supermotoschool gedaan :*)

Wat VET. Bij de oefeningen dacht ik nog....ok stepjes aan de grond lukt wel, maar dat sliden wordt em niet. Een uurtje later trap je bij bij alles wat ook maar lijkt op een bocht terug naar de 1 of 2 om die kont opzij te krijgen, om vervolgens met je poot uitgestoken en de motor platter dan plat door een haakse bocht te knallen.
Ik kan de indrukken niet echt in een kort stukje beschrijven....laat ik het erop houden dat motorrijden nooit meer hetzelfde zal zijn.

Echt een aanrader :)

I reject your reality, and substitute my own.

• KaWaReZ
en nu met je supersportje :+

• moto-moi

moto-moi

ik heb vorig jaar een handleiding achtig ding gevonden van hoe door de file heen te rijden als motorrijder op politie.nl , en die adviseren niet alarmverlichting te voeren, en volgens mij was dat omdat men niet kan weten welke kant je opgaat als je besluit weer in te voegen. Dus ik doe sinds ik dat gelezen heb de alarmverlichting niet meer aan.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

moto-moi schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:23:
ik heb vorig jaar een handleiding achtig ding gevonden van hoe door de file heen te rijden als motorrijder op politie.nl , en die adviseren niet alarmverlichting te voeren, en volgens mij was dat omdat men niet kan weten welke kant je opgaat als je besluit weer in te voegen. Dus ik doe sinds ik dat gelezen heb de alarmverlichting niet meer aan.
En als mensen zien (in een snelle blik) dat er een linker knipper brand, gooien ze hem ervoor. Gewoon zonder alarm lichten imo veel veiliger.

No signature required.

• iMars

iMars

Full time prutser

Hmmm, dat voelt erg tegenstrijdig. Nu geef ik met mijn alarmlichten aan dat ik een file nader, en dat ik er tussendoor ga. Knipper naar links/rechts is verwarrend omdat niet van baan wissel, maar er tussendoor wil. Zonder alarmlichten geef ik in feite niet aan wat er gebeurd en/of wat ik ga doen.... -O-

Wel makkelijker, om niet iedere keer de alarmlichten aan en uit te doen ;)

edit: als ik invoeg, doe ik mijn alarmlichten uit, en doe ik mijn knippertje aan met de kant waar ik wil invoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 06-04-2010 13:34 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ik heb vorig jaar een handleiding achtig ding gevonden van hoe door de file heen te rijden als motorrijder op politie.nl , en die adviseren niet alarmverlichting te voeren, en volgens mij was dat omdat men niet kan weten welke kant je opgaat als je besluit weer in te voegen.
Dat vind ik een rare reden. Als ik weer ga invoegen, zet ik de alarmlichten eerst uit en dan evt.de knipper aan naar de kant waar ik heen ga. Ik begrijp dit eerlijk gezegd niet zo goed.

Overigens heb ik een Kisan Signalminder besteld, die buiten het automagisch af laten slaan van de richtingaanwijzers wat extra functies heeft zoals een speciale setting van de alarmlichten. Ze knipperen dan met een apart patroon. Verder heeft ie running lights en laat ie de knipperlichten even snel knipperen als je remt. Zo ziet men dat je iets gaat doen. Alles kun je aan en uit schakelen.

Ben benieuwd. Voor BMW's is het gewoon een kwestie van het uitwisselen van de knipper-relais en een draadje maken naar het remlicht. Installatie is dus een minuut of 5.

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
mphilipp schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:32:
[...]

Dat vind ik een rare reden. Als ik weer ga invoegen, zet ik de alarmlichten eerst uit en dan evt.de knipper aan naar de kant waar ik heen ga. Ik begrijp dit eerlijk gezegd niet zo goed.

Overigens heb ik een Kisan Signalminder besteld, die buiten het automagisch af laten slaan van de richtingaanwijzers wat extra functies heeft zoals een speciale setting van de alarmlichten. Ze knipperen dan met een apart patroon. Verder heeft ie running lights en laat ie de knipperlichten even snel knipperen als je remt. Zo ziet men dat je iets gaat doen. Alles kun je aan en uit schakelen.

Ben benieuwd. Voor BMW's is het gewoon een kwestie van het uitwisselen van de knipper-relais en een draadje maken naar het remlicht. Installatie is dus een minuut of 5.
Geniaal apparaat, wou dat ik dat op mn les motor had ( vergeet elke keer de knipper uit te zetten :+ )

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

Hey, da's inderdaad wel interessant: https://www.kisantech.com/index.php?cat_id=4

• Tylen

Tylen

snars schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:13:

Wat VET. Bij de oefeningen dacht ik nog....ok stepjes aan de grond lukt wel, maar dat sliden wordt em niet. Een uurtje later trap je bij bij alles wat ook maar lijkt op een bocht terug naar de 1 of 2 om die kont opzij te krijgen, om vervolgens met je poot uitgestoken en de motor platter dan plat door een haakse bocht te knallen.
Ik kan de indrukken niet echt in een kort stukje beschrijven....laat ik het erop houden dat motorrijden nooit meer hetzelfde zal zijn.

Thanks hiervoor, ik heb het dagje een paar jaar geleden ook gedaan. En nu ik dit zo lees geniet ik er nog steeds van WAT VET HE SNARS?? :P

[ Voor 0% gewijzigd door Tylen op 06-04-2010 14:33 . Reden: Typo's ]

• moto-moi

moto-moi

[...]

[..]
Gebruikt geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt om verwarring bij automobilisten te voorkomen.
[..]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 20:25
Toch heb ik het idee dat ik beter zichtbaar ben met mijn alarmverlichting aan. Vaak als de situatie het toelaat zet ik zelfs mijn grote licht aan. Ik heb liever dat ze overduidelijk zien dat ik er aan kom dan dat ze me niet zien.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tussen de file doorrijden is normaal rijden. Bij normaal rijden zet je geen alarmlichten aan :)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik weet niet eens hoe ik de alarmlichten op mijn motor aanzet :P Ik zou ook niet weten waar dat knopje zit; als ik hem al heb. Vanavond maar eens even kijken :)

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

moto-moi schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:08:
[...]
Gebruikt geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt om verwarring bij automobilisten te voorkomen.
[...]
Het maakt mij niet zoveel uit wie het zegt. Ik vind het nog steeds een rare reden. De politie zegt wel meer rare dingen (in mijn ogen dan).

@eamelink: je kunt het idd beschouwen als normaal rijden, maar in de praktijk (die altijd anders is als de theorie) blijkt dat veel mensen in de auto's niet goed opletten. Dat doe ik ook niet altijd als ik in de auto zit in de file. Met de alarmlichten hoop ik iets meer op te vallen in het geval ze even half in de spiegel kijken. Als iemand niet kijkt, maakt het niet uit ook al ging ik brandend op die motor zitten natuurlijk.

Zo heeft iedereen er zijn eigen opvatting erover. Maar ontkennen dat het een bijzondere handeling is, is jezelf voor de gek houden. Als je ziet hoe men gemiddeld erop reageert merk je dat het iets bijzonders is natuurlijk, dat kun je niet ontkennen. Bijna de helft gaat overdreven aan de kant of schrikt zelfs als je naast ze zit. Sommigen zien je gewoon totaal niet (of willen je niet zien) en een enkeling gaat expres zitten kloten. Dus gewoon rijden...ik weet het niet.

• MagicTempest
Nee, ik zou het ook niet snel 'gewoon rijden' noemen. Ik denk ook niet dat jij hetzelfde op de motor zit wanneer je tussen een file door rijdt als wanneer je gewoon op de snelweg rijdt. Ik denk dat je toch een stuk gespannender rijdt dan normaal. Ik in ieder geval wel.

• snars
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:37:
Thanks hiervoor, ik heb het dagje een paar jaar geleden ook gedaan. En nu ik dit zo lees genier ik er nog steeds van WAT HE SNARS?? :P
Ja man. De hooliganfactor gaat echt door het dak. Die motor gaf me het gevoel dat ik een superheld was. Bocht knijpt? Gewoon platter gaan. Achterwiel begint te glijden? Teken dat je goed bezig bent. Chicane? Kont naar de andere kant en trekken aan dat stuur. Komt allemaal goed.

Het praktisch nut van een supermoto op kenteken is voor mij ook iets minder duidelijk geworden. Tuurlijk, de eerste de beste minirotonde lach je je rot....maar ik zie mezelf al staan: "...ja maar agent, ik reed toch netjes 50? :P "

Heb je eigenlijk nooit overwogen om SM te gaan rijden?

I reject your reality, and substitute my own.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:31
Daarnet m'n eerste les gehad. Kan maar 1 ding zeggen: Wat ongelooflijk vet :D .

Eerst achterop naar een parkeerplaats gereden. Daar wat uitgelegd gekregen over de motor, knopjes, starten, schakelen, koppelen, etc. Toen 2 keer optrekken op de koppeling heel rustig en dan weer remmen. Op een gegeven moment gaat hij achterop zitten, hij zegt: Trek maar op. Ga het bochtje om, toen naar rechts (van het parkeerterrein af, dus ik had al zoiets van: WTF!?) en zo de openbare weg op :D . De 80 nog even aangetikt en toen in 1 rit door terug naar de rijschool :D .

Volgende week om 8 uur de 2e les, heb er erg veel zin in!

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
snars schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:42:
[...]

Ja man. De hooliganfactor gaat echt door het dak. Die motor gaf me het gevoel dat ik een superheld was. Bocht knijpt? Gewoon platter gaan. Achterwiel begint te glijden? Teken dat je goed bezig bent. Chicane? Kont naar de andere kant en trekken aan dat stuur. Komt allemaal goed.

Het praktisch nut van een supermoto op kenteken is voor mij ook iets minder duidelijk geworden. Tuurlijk, de eerste de beste minirotonde lach je je rot....maar ik zie mezelf al staan: "...ja maar agent, ik reed toch netjes 50? :P "

Klinkt super. :D Zit er al een tijdje aan te denken om zo'n cursus te volgen en zo'n SM te kopen, aangezien ik met m'n mountainbike met slicks al overal stoppies en wheelies aan het maken ben, maar ik weet niet hoe verstandig dat is. :P
Ik vind het wel erg vette dingen.

Maar hoe kan het dat je zo'n SM veel platter kunt gooien en makkelijker kunt sliden (zo lijkt het tenminste) als een gewone motor?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MagicTempest schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:58:
Toch heb ik het idee dat ik beter zichtbaar ben met mijn alarmverlichting aan. Vaak als de situatie het toelaat zet ik zelfs mijn grote licht aan. Ik heb liever dat ze overduidelijk zien dat ik er aan kom dan dat ze me niet zien.
Met groot licht kunnen tegenliggers je afstand minder goed inschatten, beter stads- of dimlicht gebruiken.

Zelf heb ik geen alarmlichten, maar m'n gevoel zegt me dat je met alarmlichten beter zichtbaar bent, maar de politie heeft meestal toch wel gelijk wat dit soort kwesties betreft. Kan me goed voorstellen dat in een file vaak maar 1 v/d 2 knippers zichtbaar is, waardoor automobilisten verkeerde conclusies trekken. En als ze uberhaupt niet in hun spiegels kijken, helpen die knippers ook niet, en meestal is dat toch het geval.

• Tylen

Tylen

snars schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:42:
[...]

Wel over nagedacht. Maar ik vind het wegracen leuker. SM'n is volgens mij wel veel betaalbaarder.
Voor op de weg is een SM echt heel leuk, maar niet geschikt voor behoud rbw ;)

• Beerkeeper
  • Nu online
Ghostrider schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:32:
[...]

Hehe, ik had ook altijd met sportschoenen gelest. ging prima. Mocht je nu al geld hebben...haal gewoon direct je eigen laarzen. Is toch het prettigst met lessen. besturing met voertuigbeheersing komt best precies
Ik heb inmiddels 2 proeflessen aangevraagd :+ 17 april om 9.30 en 8 april om 14.30
De eerste zei dat het aangeraden werd, niet verplicht voor de eerste les.
De tweede echter stelt het verplicht, anders mag ik niet lessen.

Dus morgen naar de motorzaak voor een stel laarzen en donderdag lekker motorrijden :D

lekker fout :+

• KaWaReZ
wat erg..... :+

• HammerT
  • Laatst online: 26-12-2025
snars schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:13:

Was toen zon stand op de motorbeurs die dat ook aanbod, lijkt me echt heel vet. Waar heb jij het gedaan, en was dat ook iets van 200 euro?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje vreemde discussie hier over het wél/niet voeren van knipperlichten in de file :+

Ik neem aan dat het merendeel hier ook auto rijd en op het moment dat er een motorfiets in de file tussen de rijstroken door komt niet op knipperlichtjes gaat zitten letten. Die motorfiets wil rechtdoor.....

En anders ga maar eens in een auto rijden in de file en probeer, zittende op linker baan, het rechterknipperlicht van een motorfiets maar eens te zien, óf vice versa. Uitraard zie je dingen als de motorrijder op voldoende afstand zit, maar NIET meer op de momenten dat het al fout gaat óf kán gaan

Als ik als onwetende automobilist een motor met knipperlicht aan zie naderen in m'n buitenspiegel dan mag ik er dus vanuitgaan dat 'ie van baan aan het wisselen is én dit uitraard ook áchter me doet want mijn knipperlicht staan óók aan in de tegengestelde richting.

Dammn .... een deuk in m'n auto doordat er een motorrijder opklapt is mijn verhaal op dát moment, vraag me af hoe die motorrijder er over denkt als 'ie in de ambulance aan het bijkomen is van de schrik.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Filerijden om half vijf terug naar huis ging mij beter af. Een andere route gepakt waar ik alleen maar tweebaans heb.

Verder is het mij niet gelukt een R1 bij te houden die bij het stoplicht goed doortrok (op het achterwiel, op vermogen). Verbaasde me weinig. Wel even schrikken dat je in de b.b.k. zo snel 100 gaat op je motor.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wel even schrikken dat je in de b.b.k. zo snel 100 gaat op je motor.
Ja, je gaat echt heel snel te hard. Even 3 sec het gas open en je zit al aan de invorderingsgrens. Als ik na even wat gas geven op de teller kijk verbaas ik me vaak hoe hard ik dan alweer rijd.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Net bij Blik op de Weg een mooie reportage over motorrijders, circuittrainingen en het gevaar van onoplettende autorijders.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:05

DinX

Motormuis

Die Japanse flikken 8)7

Zijn veel filmpjes van, maar deze kende ik nog niet. Hun eerste rondje denk je "f*ck,zo snel". Tot ze aan hun2de beginnen 8)7

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

"Onze motor die in de garage staat.

Uw merk worde geheiligd.

Het mooie weer kome.

Uw wil geschiede.

Op de rechte stukken, zowel als in de bochten.

Geef ons heden onze dagelijkse lol.

En vergeef ons onze schuivers.

Gelijk wij ook anderen hun brokken vergeven.

En rijdt ons niet in de vernieling.

Maar verlos ons van het sleutelen."

Amen!

O-)

And it goes BRAAAAAPP!

• Chevy454
  • Niet online
Zo juist de XT350 van onder het stof getrokken *O*.
Starten deed ze niet na ruim 8 jaar stilstaan maar goed, met de kickstarter ging ze wel rond en dat is al heel veel. Denk dat de kleppen wel gesteld moeten worden want ik voelde vrij weinig tegendruk.
Eens de carbs schoonmaken, verse olie erin en de batterij vervangen.
En de remmen reviseren natuurlijk. De benzine tank legen weet ik nog niet :?
Maar ze binnenkort wel wat plezier geven :Y

De CBR600 sloeg wel aan na wat proberen. Nu nog de ketting vervangen en gaan met de banaan :)
De ZX-9R had geen batterij dus dat ging niet zo goed dat starten _O- -O-

En de onderdelen van de KLR650 zijn na 4 jaar eindelijk klaar *O* Volgende weken ga ik flink wat sleutel plezier hebben :) Eerst de KLR600 van men maat en de XT350 fixen.

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 06-04-2010 22:36 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• KaWaReZ
huh koekblik ?
hier alleen A hoor :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KaWaReZ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:42:
huh koekblik ?
hier alleen A hoor :+
Ik ook. Stom genoeg is menig vriendinnetje weggelopen toen ze daar achter kwamen want dat was toch erg onhandig dat ik geen Btje had terwijl ze zelf een B en auto hadden. Kennelijk was het echt belangrijk dat ik ze later met de caravan naar Frankrijk kon chauffeuren.

....mormels...

And it goes BRAAAAAPP!

• KaWaReZ
die van mij heeft ook alleen dr A :+

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
Chevy454 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:32:
Zo juist de XT350 van onder het stof getrokken *O*.
Starten deed ze niet na ruim 8 jaar stilstaan maar goed, met de kickstarter ging ze wel rond en dat is al heel veel. Denk dat de kleppen wel gesteld moeten worden want ik voelde vrij weinig tegendruk.
Eens de carbs schoonmaken, verse olie erin en de batterij vervangen.
En de remmen reviseren natuurlijk. De benzine tank legen weet ik nog niet :?
Maar ze binnenkort wel wat plezier geven :Y

De CBR600 sloeg wel aan na wat proberen. Nu nog de ketting vervangen en gaan met de banaan :)
De ZX-9R had geen batterij dus dat ging niet zo goed dat starten _O- -O-

En de onderdelen van de KLR650 zijn na 4 jaar eindelijk klaar *O* Volgende weken ga ik flink wat sleutel plezier hebben :) Eerst de KLR600 van men maat en de XT350 fixen.
Leuk spul zo'n 350, heb je wat foto's?
Gister nog even een kleine 100 km gespeeld, dikke pret!
Overigens ook wel mooi, ik had een zachte achterband met mijn XJ900, nouja was ook totaal versleten, dus wiel eruit en naar de lokale motorzaak gebracht (Stijner Motoren, Enschede, was er nog nooit eerder geweest). Nieuw bandje erom, was niet duur, hartstikke mooi.
Blijkt vervolgens het ventiel gaar te zijn en de band langzaam leeg te lopen, dus ik gistermiddag daar weer langs, beste man haalt de band eraf, nieuw ventiel er in, band er weer op, nog even balanceren.... Wil hij er niks voor hebben :*)
Ik nog gemeld dat dat ventiel waarschijnlijk al stuk was voordat hij die nieuwe band er op legde maar dat mocht niet baten :)
Kijk, zo kan het dus ook.
Overigens sowieso een fijne zaak, nu al een paar keer onderdelen gehaald, remblokjes, luchtfilters, oliefilters voor diverse motoren, en ondanks dat de beste man in een soort scouting-gebouwtje zit heeft hij altijd alles op voorraad en is niet duur _/-\o_
Dikke aanrader dus!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
DRAFTER86 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:50:
[...]

Overigens ook wel mooi, ik had een zachte achterband met mijn XJ900, nouja was ook totaal versleten, dus wiel eruit en naar de lokale motorzaak gebracht (Stijner Motoren, Enschede, was er nog nooit eerder geweest). Nieuw bandje erom, was niet duur, hartstikke mooi.
Blijkt vervolgens het ventiel gaar te zijn en de band langzaam leeg te lopen, dus ik gistermiddag daar weer langs, beste man haalt de band eraf, nieuw ventiel er in, band er weer op, nog even balanceren.... Wil hij er niks voor hebben :*)
Ik nog gemeld dat dat ventiel waarschijnlijk al stuk was voordat hij die nieuwe band er op legde maar dat mocht niet baten :)
Overigens sowieso een fijne zaak, nu al een paar keer onderdelen gehaald, remblokjes, luchtfilters, oliefilters voor diverse motoren, en ondanks dat de beste man in een soort scouting-gebouwtje zit heeft hij altijd alles op voorraad en is niet duur _/-\o_
Dikke aanrader dus!
Kijk dat is fijn om te weten als enschedeër aangezien ik binnenkort ook mijn A verwacht te halen weet ik dan al meteen waar ik wezen moet bij problemen :+

Oja voor de wat technischer mensen onder ons, ik hoor vaak dat als een motor lang stil staat ( jaren ) de krukas keringen kunnen gaan lekken. Hoe kan dit en is dit bij alle types motoren ?

• Bart ®
  • Laatst online: 21:19

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Dikke aanrader dus!
Klinkt goed, alleen Alkmaar-Enschede is zo'n eind :7 :D

Cunning linguist.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

[...]

Dikke aanrader dus!
Bedankt voor de tip; had hun site wel eens gezien maar dat zag er niet erg professioneel uit :P Maar dat zijn vaak de betere hobbyisten natuurlijk :)

Yamaha MT-09

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Van het weekend eindelijk maar eens een stukje getourd op mijn 'nieuwe' VFR, en vandaag naar het werk. Touren was ouderwets leuk, en nu ik een auto heb is motorrijden nog meer voor de lol geworden.
Vandaag kwam de praktische kant ook wel naar voren. Deze motor heeft een 40L topkoffer, dus mijn motorhoes en tas met laptop passen daar mooi in. Ondanks wat files heb ik Apeldoorn - Nieuwegein binnen een uur gered, waar dat met de auto vaak zo'n 1 1/2 uur is. Ik denk dat ik wel blijf afwisselen, maar ik ga niet weer al mijn woon-werk verkeer op de motor doen.

• Beerkeeper
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.beerkeeper.nl/pics/IMAGE_004.jpg

Motorlaarzen gescoord *O*

Merk: Nero

[ Voor 9% gewijzigd door Beerkeeper op 07-04-2010 10:28 ]

Verwijderd

Ik als klein persoon, zou wel graag willen weten hoeveel centimeters je wint met motorlaarzen, dat is ook een reden waarom ik de dikste bergschoenen heb gekocht die ik kon vinden :) Die bergschoenen geven toch al gauw 2 centimeter erbij. Ik heb altijd het idee dat die motorlaarzen wat meer om je voet heen zitten en je minder in de hoogte helpen, heb ik daar een beetje gelijk in?

• Beerkeeper
  • Nu online
Als ik het zo bekijk, zijn mijn zolen 2 cm hoog. Nu heb ik daar niet echt baat bij, ben zelf al 188 cm. maar je krijgt vooral steun om je voet ja en enkels. Zit overigens best lekker.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:40:
Ik als klein persoon, zou wel graag willen weten hoeveel centimeters je wint met motorlaarzen, dat is ook een reden waarom ik de dikste bergschoenen heb gekocht die ik kon vinden :) Die bergschoenen geven toch al gauw 2 centimeter erbij. Ik heb altijd het idee dat die motorlaarzen wat meer om je voet heen zitten en je minder in de hoogte helpen, heb ik daar een beetje gelijk in?
Een collega van m'n moeder is ook niet al te lang, en heeft laarzen gekocht met een ophoging erin. Blijkt goed te werken.

Heb zelf gisteren een nieuw pak gehaald. (m'n eerste leer). Wat een verschil met textiel.
Laarzen volgen nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.amcmotoren.nl/uploads/afbeeldingen/jassen_leer_beter.bmp
Afbeeldingslocatie: http://www.amcmotoren.nl/uploads/afbeeldingen/broeken_leer_beter.bmp

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Gisteravond voor het eerst een offroad ritje gemaakt met m'n "nieuwe" TT350. Wat is dat toch mooi zeg, een hele andere manier van motorrijden. Ik heb op aanraden van een vriend van me 98 getankt, de vorige eigenaar tankte altijd gelode benzine. Het machientje loopt er perfect op.

Helaas staat wel m'n achterband een beetje slap en die wou ik bij de benzinepomp gaan oppompen, maar helaas zit er een hoop prut in m'n ventiel (zat geen dopje op..) waardoor ik er geen lucht bij krijg. Ook m'n achterrem heeft vrijwel geen remkracht meer (trommelrem) Vanavond maar even naar kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door sjukke op 07-04-2010 11:19 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:40:
Heel veel hoger zullen motorlaarzen denk ik niet worden. Het is een beetje lastig rijden met plateauzolen... ;)
Een klein beetje verhoging krijg je misschien wel, maar het zal niet veel zijn. Is het niet lastig rijden met die dikke zolen van de bergschoenen? Valt misschien mee op zo'n HD, maar er zijn denk ik wel motoren waar er niet veel ruimte is voor dikke schoenen.

• KaWaReZ
Ik ken een griet, die heeft plateauzolen onder dr laarzen laten zetten + motor onwijs verlaagd (zxr400)..

Je gaat wsl in de knel komen met je schakelpookje, als je wilt schakelen :P

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:55:
[...]

Heel veel hoger zullen motorlaarzen denk ik niet worden. Het is een beetje lastig rijden met plateauzolen... ;)
Een klein beetje verhoging krijg je misschien wel, maar het zal niet veel zijn. Is het niet lastig rijden met die dikke zolen van de bergschoenen? Valt misschien mee op zo'n HD, maar er zijn denk ik wel motoren waar er niet veel ruimte is voor dikke schoenen.
Dat is helemaal waar, op de lesmotor gaat het prima, dat wel. Dan is de droom van een Fireblade in Repsol kleuren nu dan helemaal vernietigd :) die R1 en Ninja waar ik op gezeten heb redde het ook niet als ik er 3 centimeter onder gezet had. Maar ik heb nadat ik dit vertelde aan wat mensen, ook wel gehoord dat er racers waren met een diepere zit als een R1 of Ninja. De motoport in Zelhem waar ik langs was gegaan had er niet echt meer staan met een diepere zit, maar als ze bestaan wil ik er wel even op zitten.
Wat hier al gezegd word, een Harley is leuk (en dat is het echt) maar lang niet altijd practisch :) dus een ander modelletje mag ook wel.

En goed, laarzen zijn sowieso nodig, want altijd op bergschoenen rijden was ik niet van plan. Maar dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten :) Ik ging ervan uit dat die laarzen je voeten wat meer huggen, en minder een verhoging bieden. Zal wel eens spieken voor laarzen bij motoport, en informeren naar de mogelijkheden. Ik wil geen maatwerk als dat betekend 250Euro +

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:33:
[...]

Dat is helemaal waar, op de lesmotor gaat het prima, dat wel. Dan is de droom van een Fireblade in Repsol kleuren nu dan helemaal vernietigd :)
Wil je 25cm van mij hebben, dan kan ik ook gaan dromen over blades in Repsol kleuren :D

* Widow is met zn 205cm daar net even te lang voor..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Widow schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:54:
[...]

Wil je 25cm van mij hebben, dan kan ik ook gaan dromen over blades in Repsol kleuren :D

* Widow is met zn 205cm daar net even te lang voor..
Als dat zo zou werken, maar al te graag. Sowieso, als ik soms die zithoogtes bekijk....man man. 80cm is eerder regel dan uitzondering volgens mij.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De meeste motoren (en auto's) zijn gemaakt voor niet al te grote mensen. In mijn geval wil het vaak wel, maar ik kan merken dat ze niet voor mij gemaakt zijn. (1m97)
Op een CBR600f2 kan ik niet fatsoenlijk zitten, de VFR750F houd ook niet over.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Stoffel
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:57:
[...]

Als dat zo zou werken, maar al te graag. Sowieso, als ik soms die zithoogtes bekijk....man man. 80cm is eerder regel dan uitzondering volgens mij.
Hoe lang ben je eigenlijk? Ben zelf ook niet zo groot (1m70), en ik kom niet met beide voeten plat aan de grond op mijn R1. Is af en toe wel lastig als je de motor bergop achteruit moet duwen ofzo, maar verder heb ik er weinig last van. Stoppen doe ik gewoon met 1 voet op de step (links) en de rechter naar de grond, dan sta ik wel met mijn hele voet op de grond. Met rijden is het sowieso geen probleem natuurlijk. Heb trouwens ook wel eens op een R6 gezeten die verlaagd was, maar ik heb toch zo mijn bedenkingen daarbij. Je verandert toch de vorm en het zwaartepunt van een motor, kan me niet voorstellen dat dat geen effect heeft op het rijgedrag.

• AOC
  • Niet online

AOC

Lastig om een 2dehands motorpak te vinden die mij zal passen :/ ben op zoek naar een zwart (icm wit,grijs oid) pak. Maar moet wel voor iemand van 1.83cm zijn en 85kg en groeiende (fitness, dikke bovenbenen e.d.)

Verwijderd

Stoffel schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:29:
[...]

Hoe lang ben je eigenlijk? Ben zelf ook niet zo groot (1m70), en ik kom niet met beide voeten plat aan de grond op mijn R1. Is af en toe wel lastig als je de motor bergop achteruit moet duwen ofzo, maar verder heb ik er weinig last van. Stoppen doe ik gewoon met 1 voet op de step (links) en de rechter naar de grond, dan sta ik wel met mijn hele voet op de grond. Met rijden is het sowieso geen probleem natuurlijk. Heb trouwens ook wel eens op een R6 gezeten die verlaagd was, maar ik heb toch zo mijn bedenkingen daarbij. Je verandert toch de vorm en het zwaartepunt van een motor, kan me niet voorstellen dat dat geen effect heeft op het rijgedrag.
paspoort zegt 1m63, laatste meting bij de sportschool zei 1m61. Kleine beentjes ook. voetzool tot kruis is ongeveer 72 cm, wel zelf gemeten, dus volledig correct vast niet, maar dat geeft wel een idee. Die R1 moest echt schuin gaan wil ik links aan de grond krijgen (ben links), en dan stond ie veel te schuin was ook de verkoper met me eens.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Op sommige motoren kun je voetsteunverlagers krijgen. Ik heb ze iig voor de RT wel eens gezien. Dat kan een uitkomst zijn als je dikkere zolen hebt.

• KaWaReZ
motor verlagen (vering)
EN evt zadel aan laten passen (smaller maken)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Of een pocketbike :+

Verwijderd

haha :D ja idd, dat hoor ik niet zo vaak ;)

Ik ben blij dat ik op een harley kan lessen en dat er dus motoren zijn waar ik op pas. Maar ik weet nog goed dat ik eens House aan het kijken was, en die Repsol Honda voorbij kwam scheuren, en toen heb ik dus besloten toch maar te gaan lessen. En een mens mag dromen :)

Een poster van de Honda en een Harley in de schuur.....en dan klaag ik echt niet hoor :)

Mijn neef zei laatst toch dat ie op de TT Assen toch op een model zat waar ie de voeten aan de grond kreeg. Helaas weet ie dan weer niks van types, of heeft ie geen interesse in merken, dus meer weet ie me niet te melden. En dan hoop ik toch dat als het een speciale verlaagde was, dat dat er wel met toeters en bellen bijstond :) dus dat ie dat dan toch wel onthouden had als dat erbij stond. Ja dat klein van stuk zijn zit in de familie :+

• Youk

Youk

Volvo For Life

Je lengte speelt toch totaal geen rol om met gelijk welke motor te rijden! Je moet enkel uitkijken dat wanneer je wil stoppen er een paaltje of muurtje in de buurt is waar je jezelf aan kan recht houden. :+

Heb zo eens een verhaal gehoord (de mensen die het tegen mij vertelden hebben het zelf gezien, dus geen fabeltjes) van iemand die ook heel klein van gestalte was en een redelijk hoge motor reed. Als hij moest stoppen hing een been over zijn zadel, dus met de vouw van de knie tegen de rand van het zadel. Anders kon hij niet blijven staan. Is wat stunt en vliegwerk maar lukte blijkbaar toch ook.

Verwijderd

Als ik het papiertje heb ga ik eens hard nadenken :)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 15:26 ]

• MagicTempest
Erg mooi pak Maikel64. Was hij duur?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Youk schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:21:
Je lengte speelt toch totaal geen rol om met gelijk welke motor te rijden! Je moet enkel uitkijken dat wanneer je wil stoppen er een paaltje of muurtje in de buurt is waar je jezelf aan kan recht houden. :+
Of een zijkspan.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Youk schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:21:

Heb zo eens een verhaal gehoord (de mensen die het tegen mij vertelden hebben het zelf gezien, dus geen fabeltjes) van iemand die ook heel klein van gestalte was en een redelijk hoge motor reed. Als hij moest stoppen hing een been over zijn zadel, dus met de vouw van de knie tegen de rand van het zadel. Anders kon hij niet blijven staan. Is wat stunt en vliegwerk maar lukte blijkbaar toch ook.
Gaston Rahier, tweevoudig parijs-dakar winnaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/SUZUKI%20Big/Big6.jpg

Makerij Hofman

Pagina: 1 ... 173 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.