Tijdens een VRO-2 eens iemand met een blokkerend voorwiel door wat zand zien schuiven
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Het weegt over de tweehonderd kilo, wordt bereden door mannen van minstens 50 jaar oud, cilinderinhoud tussen de 700 en 800cc, oerdegelijk, om de topsnelheid van 190km/h te bereiken heb je een goed boek nodig. En nat zal dat boek nooit worden vanwege de enorme kuip. En mocht ik het boek uitgelezen hebben, er zitten genoeg koffers om een kleine bibliotheek mee te zeulen.Bart ® schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:15:
[...]
Het kan toch per definitie niet tippen aan mijn Blackbird, dus je hoeft je niet te schamen
Nee, ik durf het beestje nog steeds niet bij z'n naampje te noemen.
Ze hadden de Blackbird trouwens beter een Ekster kunnen noemen
Geen idee waar je het over hebt eigenlijk... Leg uit.KaWaReZ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:49:
de merel is een beste fiets... alleen de personen die erop rijden zijn over t algemeen .. mjah.... mensen die die mensen kennen weten wel wat ik bedoel
Cunning linguist.
Klinkt als een goede toerfietsVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:16:
[...]
Het weegt over de tweehonderd kilo, wordt bereden door mannen van minstens 50 jaar oud, cilinderinhoud tussen de 700 en 800cc, oerdegelijk, om de topsnelheid van 190km/h te bereiken heb je een goed boek nodig. En nat zal dat boek nooit worden vanwege de enorme kuip. En mocht ik het boek uitgelezen hebben, er zitten genoeg koffers om een kleine bibliotheek mee te zeulen.
Ze hadden de Blackbird trouwens beter een Ekster kunnen noemen.
Enne, Magpie klinkt toch net iets minder dan Blackbird
Ja, DCBS, voorrem remmen is twee zuigers voor, een zuiger achter. Achterrem remmen is een zuiger voor en drie zuigers achter. In de praktijk rem ik dus eigenlijk alleen met de voorrem. Hij duikt niet zo ver naar onder met de neus, en de remkracht is echt fenomenaalsteveman schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:49:
Gecombineerd remmen, zonder ABS hebben die dingen toch?
Tijdens een VRO-2 eens iemand met een blokkerend voorwiel door wat zand zien schuivenLiep nog goed af ook.
Alleen inderdaad helaas geen ABS...
[ Voor 32% gewijzigd door Bart ® op 03-04-2010 19:32 ]
Cunning linguist.
Verwijderd
Niet zozeer dat de naam beter klinkt. Maar iets met eksters, glimmende objecten en de doorsnee bestuurder van een Blackbird.Bart ® schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:29:
[...]
Klinkt als een goede toerfiets
Enne, Magpie klinkt toch net iets minder dan Blackbird
Is dat zo?Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:31:
[...]
Niet zozeer dat de naam beter klinkt. Maar iets met eksters, glimmende objecten en de doorsnee bestuurder van een Blackbird.
Ken eigenlijk verder niemand met een Blackbird, maar ik geef niets om glimmende objecten dus ik ben geen doorsnee bestuurder
Cunning linguist.
goudvleugel?Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:16:
[...]
Het weegt over de tweehonderd kilo, wordt bereden door mannen van minstens 50 jaar oud, cilinderinhoud tussen de 700 en 800cc, oerdegelijk, om de topsnelheid van 190km/h te bereiken heb je een goed boek nodig. En nat zal dat boek nooit worden vanwege de enorme kuip. En mocht ik het boek uitgelezen hebben, er zitten genoeg koffers om een kleine bibliotheek mee te zeulen.
Die hebben wel iets meer dan tussen de 700 en 800 cc dacht ik zo
Of het is een heel oud model waar ik niets vanaf weet.
edit: nee, de GL1000 met 999cc was het eerste model in '75
[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 03-04-2010 19:41 ]
Cunning linguist.

Lampjes werken prima, tupperware @ spuiter
And it goes BRAAAAAPP!
Neeeeeeheeeeeej... die hebben Busa's en gouwe tanden.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:31:
[...]
Niet zozeer dat de naam beter klinkt. Maar iets met eksters, glimmende objecten en de doorsnee bestuurder van een Blackbird.
BB-rijders.. zoals ik ze voornamelijk ken : arrogante hufters met een te klein pikkie. (Er rijden heel veel uitzonderingen rond, maar op 1 of andere manier valt het me op dat zulke personen vaak een bb hebben
Cunning linguist.
Zal ik hem maar noemen dan? Klinkt als een BMW K75RT. Imho niet de meest spannende fiets, maar als jij er lekker op rond rijdt is dat toch prima? Mijn pa heeft zo'n ding, en om eerlijk te zijn vind ik hem vooral niet leuk omdat het te makkelijk rijdt. Je hoeft maar te denken dat je een bocht om wil, en je gaat al. Bij mijn VFR moet je er nèt een beetje moeite voor doen. Het uit de regen/wind zitten is vooral praktisch, maar zorgt er wel voor dat er een hele bult tupperware om de voorkant heen hangt waardoor hij nogal log oogt. Mijn vrouw rijdt er daarom liever niet op. Qua handling vindt zij de K75RT wel weer beter dan mijn VFR, omdat hij wat lager is (kan ze net met beide voeten bij de grond) en het zwaartepunt lager ligt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:16:
[...]
Lang verhaal kort: prima ding, maar niet mijn ding
Vandaag ben ik er achter gekomen dat koffers stiekem wel handig zijn. Bij mijn 'nieuwe' VFR zit een kofferrek, en die heb ik vandaag maar eens volgehangen met de 3x40L koffers die er ook bij zaten. Na een kort ritje met vrouw achterop bleek dat die koffers best handig zijn om je helmen in te doen als je door een stad gaat sjouwen, en op de terugweg kunnen mooi de aangekochte spullen erin. Thuis bleek dat mijn rugzak/laptoptas ook makkelijk in de topkoffer past, dus ik ga hem binnenkort maar eens meenemen naar het werk....
Ondertussen een kilometer of 100 gereden (voornamelijk naar huis
Foto's volgen nog, wanneer ie gepoetst is
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ja, da's erg leuk, een motor die de bocht niet om wil...gwystyl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:27:
[...]
Zal ik hem maar noemen dan? Klinkt als een BMW K75RT. Imho niet de meest spannende fiets, maar als jij er lekker op rond rijdt is dat toch prima? Mijn pa heeft zo'n ding, en om eerlijk te zijn vind ik hem vooral niet leuk omdat het te makkelijk rijdt. Je hoeft maar te denken dat je een bocht om wil, en je gaat al. Bij mijn VFR moet je er nèt een beetje moeite voor doen.
Ik vind het doorgaans wel prettig als mijn voertuigen doen wat ik wil op de momenten dat ik dat wil.
Ik vind bijna alle motoren wel leuk. Als ik de loterij zou winnen, zou ik er een stuk of 6 kopen. De ideale motor bestaat niet, dus moet je er een voor elke gelegenheid hebben. Ik denk dat er zelfs een Ducati (of MV Augusta!) en HD tussen zou zitten. Ook een gruwelijk toermonster, een allroad en een leuk offroadje voor de echte pret. Die laatste 3 zou ik zomaar bij BMW kunnen kopen...
BTW: hier een fillempie van de brommerd met de Remus voor een soundcheck. Heel beschaafd toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar de foto'sM14 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:53:
Vandaag de SV1000S gekocht![]()
![]()
Ondertussen een kilometer of 100 gereden (voornamelijk naar huis), uiteraard door de regen, want het weer was niet veel vandaag. Anyway, ben er blij mee
.
Foto's volgen nog, wanneer ie gepoetst is
(Heerlijk he, die twin
Ze zijn nog niet binnen (ik ben naar FC-Moto in Aken gereden, maar ze hadden ze niet op voorraad in het zwart

Eigenlijk ging ik voor de Vertigo Corsa, maar die blijken uitgefaseerd te worden, de Vortice is ervoor in de plaats gekomen. Aangezien het prijsverschil niet héél groot was, en de zwarte Corsa's slecht te krijgen zijn, toch maar de Vortices gekocht.
Trouwens nog een vraag aan degenen hier die circuit rijden / racen. Hoe haal ik de ergste bezorgdheid bij mijn ma weg?
[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 03-04-2010 23:22 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Niet tegen de vlakte gaan enzoWormaap schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:19:
Trouwens nog een vraag aan degenen hier die circuit rijden / racen. Hoe haal ik de ergste bezorgdheid bij mijn ma weg?Mijn pa rijdt al 10-15 jaar chopper, en daar heeft ze niet zo'n problemen mee, maar aangezien ik wat jonger ben en op'n racer ga kruipen is ze nogal ongerust
Veel meer valt er niet aan te doen.
leeg
Don't try...useless. Ik ben bijna 45 en rij al sinds mijn 19de auto (schadevrij) en sinds mijn 27ste motor (schadevrij) en ze is nog steeds als de dood. De enige écht snelle motor die ik heb gehad was mijn K1100RS, maar ze heeft nooit geweten dat ie 220+ kon... (en dat ie nog licht in het voorwiel werdt in z'n 3Wormaap schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:19:
Trouwens nog een vraag aan degenen hier die circuit rijden / racen. Hoe haal ik de ergste bezorgdheid bij mijn ma weg?Mijn pa rijdt al 10-15 jaar chopper, en daar heeft ze niet zo'n problemen mee, maar aangezien ik wat jonger ben en op'n racer ga kruipen is ze nogal ongerust
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Vergeet het, als ik tegen mn moeder begin over kneedowns (wat ik nog niet kan/durf) begint te al gek te worden. Gewoon niet vertellen wat je gaat doen, of achteraf. Mn moeder wou het ook niet weten als ik ging parachute springen of iets dergelijks.Wormaap schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:19:
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Vooral NIET meenemen naar het circuit.Wormaap schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:19:
Circuit = veiliger, want je hebt uitloop ruimte als je gaat, geen tegenligger, geen grind enz. enz.
En je gaat niet circuitrijden, je gaat een rijvaardigheidstraining doen (dat dat nou toevallig met sneller rijden te maken heeft moet je niet vertellen
No signature required.
'
stel negers die los gaan met hun hyabusa turbo's ( vanaf 1:30 ong )
Daarom heb ik ook drie weken geleden een rek gemonteerd om mijn Blackbirdgwystyl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:27:
[...]
Vandaag ben ik er achter gekomen dat koffers stiekem wel handig zijn. Bij mijn 'nieuwe' VFR zit een kofferrek, en die heb ik vandaag maar eens volgehangen met de 3x40L koffers die er ook bij zaten. Na een kort ritje met vrouw achterop bleek dat die koffers best handig zijn om je helmen in te doen als je door een stad gaat sjouwen, en op de terugweg kunnen mooi de aangekochte spullen erin. Thuis bleek dat mijn rugzak/laptoptas ook makkelijk in de topkoffer past, dus ik ga hem binnenkort maar eens meenemen naar het werk....
Wordt ie niet mooier van, maar het is zo verdomde praktisch
En mijn meisje vind het fijner achterop zitten met een koffer in haar rug, vooral als ik nog wel eens het gas lostrek boven de 7000 rpm
Cunning linguist.
Verwijderd
Ha, ben ik wel jaloers op. Als ik hem bij 7000 rpm opentrek mag ik 1000 rpm later weer overschakelen.Bart ® schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:21:
[...]
Daarom heb ik ook drie weken geleden een rek gemonteerd om mijn Blackbird
Wordt ie niet mooier van, maar het is zo verdomde praktisch
En mijn meisje vind het fijner achterop zitten met een koffer in haar rug, vooral als ik nog wel eens het gas lostrek boven de 7000 rpm
Ook ben ik jaloers op dat jij een meisje hebt.
Bij mijn Blackbird zit er echt een hele duidelijke grens zo rond de 7000 rpm. Daaronder heb ik gewoon een lekkere hoeveelheid vermogen om weinig te hoeven schakelen en soepel op te kunnen trekken. Bokkende motor? Wat is dat? Ideaal, 120km/h in z'n 6 @4000 rpm en gas geven heeft gewoon goed resultaat, zit zo op de 160. Dat hoefde ik met mijn CBR600F niet te proberen
Boven de 7000 rpm wordt het een straaljager
[ Voor 12% gewijzigd door Bart ® op 04-04-2010 11:52 ]
Cunning linguist.
Bij 11.000 rpm komt de mijne pas echt van zijn plek afBart ® schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:50:
Mooi, al die verschillende motorkarakteristieken
Bij mijn Blackbird zit er echt een hele duidelijke grens zo rond de 7000 rpm. Daaronder heb ik gewoon een lekkere hoeveelheid vermogen om weinig te hoeven schakelen en soepel op te kunnen trekken. Bokkende motor? Wat is dat? Ideaal, 120 in z'n 6 en gas geven heeft gewoon goed resultaat, zit zo op de 160. Boven de 7000 rpm wordt het een straaljager.![]()
Hij gaat trouwens in het rood bij 11.000 rpm
No signature required.
Het verschil is dat jij ook een echte racer hebt, die van mij kan ik ook nog comfi lange afstanden mee rijdenM3rcury schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:52:
[...]
Bij 11.000 rpm komt de mijne pas echt van zijn plek af(redline @ 16.000rpm)
Cunning linguist.
Dat kan ik ook, maar dan moet je 200+km/h rijden om nog een beetje snel @ locatie te komenBart ® schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:53:
[...]
Het verschil is dat jij ook een echte racer hebt, die van mij kan ik ook nog comfi lange afstanden mee rijden![]()
No signature required.
ComfortabelM3rcury schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:59:
[...]
Dat kan ik ook, maar dan moet je 200+km/h rijden om nog een beetje snel @ locatie te komen
Nee, doe mij dan toch maar mijn fiets
Cunning linguist.
Ziet het er comfortabel uit?!Bart ® schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:00:
[...]
Comfortabel
Nee, doe mij dan toch maar mijn fiets

Nee
No signature required.
En begint te lopen vanaf 8500-9000, heerlijk zo'n korte powerband.
En toch is die stomme 500 net zo snel als een duc 750 supersport (die luchtgekoelde dingen, geen 748/749
En hij klinkt mooier, misschien binnenkort mn open dempers dr weer eens op schroeven (en dit keer de carburateurs wel aanpassen)
Valt niet tegen voor het bedrag wat ik dr 2 jaar terug voor betaald heb.
[ Voor 18% gewijzigd door 4x2 op 04-04-2010 12:34 ]
leeg
R6 Doet er dan nóg een schepje bovenopM3rcury schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:52:
[...]
Bij 11.000 rpm komt de mijne pas echt van zijn plek af(redline @ 16.000rpm)
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
[ Voor 4% gewijzigd door sjukke op 04-04-2010 13:00 ]
Die K1100RS die ik had, was pas smeuïg. Die had 105Nm bij 5500rpm en 80% daarvan had je al bij een heel laag toerental (volgens mij nog onder de 3000rpm). Dus gewoon 70 in z'n 5 en dan volgas kwam je ook nog lekker van je plek zeg maar. Scheelt maar 8Nm met de Blackbird zie ik nu. Maar ja...50Pk minder, maar wel ongeveer even zwaar. Was écht een heerlijke motor die K... Stiekem mis ik 'm nog steeds een beetje. Maar de RT rijdt ook erg lekker, alleen is die niet zo op performance gebouwd (*kuch*). Hoewel ik er nu natuurlijk wel Busa's uit trek met die snelle uitlaatBart ® schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:50:
Mooi, al die verschillende motorkarakteristieken
Bij mijn Blackbird zit er echt een hele duidelijke grens zo rond de 7000 rpm. Daaronder heb ik gewoon een lekkere hoeveelheid vermogen om weinig te hoeven schakelen en soepel op te kunnen trekken. Bokkende motor? Wat is dat? Ideaal, 120km/h in z'n 6 @4000 rpm en gas geven heeft gewoon goed resultaat, zit zo op de 160. Dat hoefde ik met mijn CBR600F niet te proberen
mijn vrouwtje dr R6 doet dat volgens mij niet
Mijn 10 schijnt nu sinds de 11 ombouw 1000 toeren meer te kunnen...
rond de 5k wordt ie lichtjes en bij 9-10 begint de straalaandrijving
@sjukke: lood hadden ze volgens mij nodig ergens begin 70er jaren.... vraag me af of je met een 1990 masjien lood nodig hebt
Dat zeg ik tochM3rcury schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:04:
[...]
Ziet het er comfortabel uit?!
[afbeelding]
Nee
Cunning linguist.
Verwijderd
Ik vond dit verhaaltje over het ombouwen van een (auto)motor naar ongelode benzine:sjukke schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:00:
Ik ben sinds kort eigenaar van een Yamaha tt350 uit 1990 (zie 5 pagina's terug) en de vorige eigenaar heeft altijd gelode benzine getankt bij een groot tankstation bij hem in de buurt. Nu zit bij mij in de regio nergens zo'n tankstation waar ik nog lood kan tanken.. Wat kan ik er het beste ingooien? Gewoon 95 met loodvervanger?
Volgens mij is dat makkelijker en goedkoper dan steeds die rommel erin gooien.If you wish to run on unleaded petrol for sustained periods of time, then the best option is to have a machine shop perform an ‘unleaded conversion’ on your cylinder head. This will normally involve them removing the old valve seats and replacing them with special hardened alloy valve seat inserts – which tough enough not to suffer from valve seat regression. It should however be noted that, due to a change in octane number, when converting to an unleaded fuel, your engine’s timing will need adjusting.
Iedere japanse motor vanaf begin jaren 70 ofzo (goed en wel bekeken: allemaal dus) kan gewoon op ongelood rijden.sjukke schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:00:
Ik ben sinds kort eigenaar van een Yamaha tt350 uit 1990 (zie 5 pagina's terug) en de vorige eigenaar heeft altijd gelode benzine getankt bij een groot tankstation bij hem in de buurt. Nu zit bij mij in de regio nergens zo'n tankstation waar ik nog lood kan tanken.. Wat kan ik er het beste ingooien? Gewoon 95 met loodvervanger?
Gewoon 95 tanken dus.
Hmm, ik heb een iets andere mening over de K1100, ze lopen opzich hard zat, maar dat trillende $#$#@ blok wat dr onder zit erger ik me binnen 500m al aan.mphilipp schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:06:
[...]
Was écht een heerlijke motor die K... Stiekem mis ik 'm nog steeds een beetje. Maar de RT rijdt ook erg lekker, alleen is die niet zo op performance gebouwd (*kuch*). Hoewel ik er nu natuurlijk wel Busa's uit trek met die snelle uitlaat
En om je voor te zijn, dat ding liep prima en was niks mis mee, die 4-cilinders trillen gewoon heel irritant op bepaalde toerentallen, de K100 heeft het ook.
De K75 heeft dat dan weer niet en die vind ik wel fijn rijden (klinkt imho ook leuker)
Nieuwe boxers vind ik ook niet fijn rijden, ook een paar keer op een RT gereden, maar dat KFR word je gewoon moe van (en alles lief leuk en aardig met dubbele bougies/splitfires en wat al niet meer voor lapmiddeltjes, maar die verbrandingsruimte is gewoon kut)
De oude 2-kleps boxers vind ik dan oneindig veel fijner rijden.
leeg
Dat was met het 2006/2007 model inderdaad zoiets. Daar liep de teller tot 20,5K en gaf 'ie max 19,5K aan terwijl 'ie dan "maar" 17,5K aan toeren aan het draaien was.M3rcury schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:07:
[...]
Was het niet ook de r6 die 2k rpm aan het overdrijven was
Het '08/'09/'10 model doet 't wat rustiger aan en daar loopt de teller maar tot 18,5K en geeft 'ie keurig 17,5K aan voordat 'ie in de begrenzer valt. Rood op de teller begint pas bij 16,5K
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-04-2010 14:15 ]
Kan iemand mij dat uitleggen?
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Probeer 't anders maar eens zónder slippende koppeling .... Waarschijnlijk ga je de valbeugels uittesten óf haal je het derde poortje niet.
Klikje <<-- Daar staan alle oefeningen netjes uitgelegd inclusief de afstanden tussen de pillonen. Die 6 mtr. met een halve draai kun je met meer snelheid nemen dan die 3 mtr. bij de langzame slalom.
[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 04-04-2010 14:23 ]
Verwijderd
Bij een halve draai ga je hard genoeg om zonder slippende koppeling te rijden, bij een langzame slalom niet.Ethirty schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:14:
Ik had gister mijn 2e rijles en ik ben aan mijn instructeur vergeten te vragen waarom je nou bij de langzame slalom je koppeling en voetrem gebruikt en bij de halve draai alleen de voetrem.
Kan iemand mij dat uitleggen?
De rem moet er altijd op, om je ketting strak te houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 14:44 ]
Mooi man! Wat heb je nou allemaal zelf gefabriceerd?ROFLASTC schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lampjes werken prima, tupperware @ spuiter
Op naar de volgende les...
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

De achterste dus, rijd wel lachen. nog best wel aardig vlot ook. Alleen het aan kicken vergt enige oefening
maar ffe kijken of we het over de prijs eens worden
Datum eerste toelating 01-03-1987
Asus Zenbook i7 256gb
plaatje van de swingarm en ketting:
Mijn advies luidt ook: christenuniet, maar in deze contextGhostrider schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:39:
Datum eerste toelating 01-03-1987bedankt cristenunie
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Alleen boeit dat voor motoren niet zo imho.
Heel erg opletten trouwens met zo'n 1-cilinder, de meeste zijn compleet kapot getrapt.
Als de speling klopt zal het wel goed zijn heWidow schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:51:
Nu zat ik even te kijken naar mn kettingspanning, die mag 25mm speling hebben van Honda. De ketting heeft inderdaad rond de 25mm speling, maar als ik de ketting omhoog druk komt ie wel tegen mn rear swingarm. Hoort dat, of moet ie dan strakker worden afgesteld?
De achterbrug van zo'n vfr is nogal lomp tenslotte (heb je m wel op het strakste punt gespannen, dus het wiel steeds een stukje draaien en dan voelen ?)
Kijk ff of dr geen slijtsporen in het aluminium zitten, zit dr een plastic kettingeleider dan is er over nagedacht.
[ Voor 69% gewijzigd door 4x2 op 04-04-2010 16:03 ]
leeg
Ik heb zelf uitgezocht welke lampen erin passen. Ontwerpje voor de houder zelf bedacht met karton en bij mijn ouweheer in de werkbank het Alu gebogen en geboord. Boutjes erin, dimlicht afstellen en ik heb toen (ook met de spullen van pa) het standaard windscherm verzaagd en met Polyester/glasvezel meuk de boel op elkaar gelijmd zodat er een spoilertje bovenop staat. Het witte ding in het midden heb ik van een duitser gekocht voor 60,- en ook met glasvezel/poly erin gelijmd. De boel daarna geschuurd en nu naar despuiter gestuurd om te laten kleuren in het gauloises blauw zodat het bij de rest vande motor past, hoop ik.komkommer schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:47:
[...]
Mooi man! Wat heb je nou allemaal zelf gefabriceerd?
And it goes BRAAAAAPP!
mwah meeste XL's zijn van voor 86 dus dan is 80 euro per jaar mooi meegenomen. Moet zeggen dat hij gewoon goed draait. Zit nieuwe ontsteking op en tandwielen + ketting.4x2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:59:
Oldtimerregeling
Alleen boeit dat voor motoren niet zo imho.
Heel erg opletten trouwens met zo'n 1-cilinder, de meeste zijn compleet kapot getrapt.
Asus Zenbook i7 256gb
Er zit inderdaad een plastic ketting geleider, maar ik weet niet of het nu goed is als de ketting daar tegenaan kan komen4x2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:59:
Oldtimerregeling
[...]
Als de speling klopt zal het wel goed zijn he
De achterbrug van zo'n vfr is nogal lomp tenslotte (heb je m wel op het strakste punt gespannen, dus het wiel steeds een stukje draaien en dan voelen ?)
Kijk ff of dr geen slijtsporen in het aluminium zitten, zit dr een plastic kettingeleider dan is er over nagedacht.
En als je erop gaat zitten, hoe is de speling dan? Laat anders iemand ff erop zitten en check dan zelf de speling. Als de ketting tijdens het rijden iets raakt hoor je dat wel.Widow schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:51:
Vandaag lekker mn brommertje schoongemaakt tussen de buien door, was hard nodig ooknu zat ik even te kijken naar mn kettingspanning, die mag 25mm speling hebben van Honda. De ketting heeft inderdaad rond de 25mm speling, maar als ik de ketting omhoog druk komt ie wel tegen mn rear swingarm. Hoort dat, of moet ie dan strakker worden afgesteld?
plaatje van de swingarm en ketting:
[afbeelding]
Ik had eens de ketting afgesteld op koffers met bagage maar niet rekening gehouden met mijn eigen toegevoegde gewicht. De ketting leek in eerste instantie goede speling te hebben maar 500km later hoorde ik bij het uitrollen continu "tokketokketokke"van een tandwiel dat afgeslepen werd.
And it goes BRAAAAAPP!
Goed lopen is het punt niet zo, de kop is bij die dingen (en de XR ook) nogal eens ingevreten en daar merk je niet zo heel veel van tot ie echt kapot is.Ghostrider schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:10:
[...]
mwah meeste XL's zijn van voor 86 dus dan is 80 euro per jaar mooi meegenomen. Moet zeggen dat hij gewoon goed draait. Zit nieuwe ontsteking op en tandwielen + ketting.
Verder nog de standaard rotte zuigers, kapotte bakken en meer van die geintjes.
Het kan meevallen, het ding kan ook binnen 1000km uit elkaar klappen
Die is te vervangen en is daar dus voorWidow schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:13:
[...]
Er zit inderdaad een plastic ketting geleider, maar ik weet niet of het nu goed is als de ketting daar tegenaan kan komen
Kettingspeling is dr voor om het inveren op te vangen, de speling moet zo goed als 0 zijn op het moment dat het voortandwiel, achterbrugas en achtertandwiel in 1 lijn staan (dan is de afstand het grootste)
De speling die ze opgeven is gewoon bij een onbelaste motor, doorgaans op de middenbok als die er 1 onder zit.
leeg
Nice ik zal morgen foto's van mijn spullen posten ! Zit er op de laarzen ook een rits?Killzone schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:01:
Handschoenen en laarzen ![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Totaal 85 euro dus.
Ik ga het aantal mensen niet de kost geven welke die kettingspeling alleen maar even bepalen op één punt van de ketting (ongeächt of ze het het doen met volledig ingeveerde/uitgeveerde motor).4x2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:20:
[...]
......
Kettingspeling is dr voor om het inveren op te vangen, de speling moet zo goed als 0 zijn op het moment dat het voortandwiel, achterbrugas en achtertandwiel in 1 lijn staan (dan is de afstand het grootste)
De speling die ze opgeven is gewoon bij een onbelaste motor, doorgaans op de middenbok als die er 1 onder zit.
Makkelijkste oplossing is inderdaad een middenbok maar als je die géén hebt dan is een paddockstand ook goed omdat je je veer daar amper extra mee belast (óf gewoon je motor op z'n wielen laten staan en dan meten), en dan vervolgens je wiel ronddraaien zodat je ziet/voelt wanneer je ketting op z'n strakst staat.
Tandwielen hebben nogal eens de neiging om niet helemaal rond af te slijten waardoor je ketting niet overal de zelfde lengte meer nodig heeft
Te strak spannen kán een erg dure aangelegenheid worden omdat je de uitgaande as van je bak er mee naar de kl*ten helpt inclusief de lagers .... te los kost je waarschijnlijk alleen een ketting + kettingwielen (maar kán je ook een blok kosten als 'ie losslaat).
Maar bij iedere fiets hoort een manual en daar staat eigenlijk altijd wel in wanneer én hoe je moet meten
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 04-04-2010 18:29 ]
Verwijderd
Je sais, daarom vroeg ik dat een reply eerder al aan mwimmel_1 schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:22:
[...]
Tandwielen hebben nogal eens de neiging om niet helemaal rond af te slijten waardoor je ketting niet overal de zelfde lengte meer nodig heeft
Ja, daar zit ook speling op.Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:06:
Wat ik me afvraag, als je cardan onder je motor hebt. Moet je bij de langzame manoeuvres dan ook je achterrem erop houden?
[ Voor 29% gewijzigd door 4x2 op 04-04-2010 19:22 ]
leeg
Mwah, korte slalom kan ik nog wel alleen op de koppeling (heb een cardan), achtje heb k nooit meer gedaan4x2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:21:
[...]
Je sais, daarom vroeg ik dat een reply eerder al aan m
[...]
Ja, daar zit ook speling op.
[ Voor 4% gewijzigd door HammerT op 04-04-2010 19:40 ]
Verwijderd
En als ik dan toch vragen aan het stellen ben. Kan het kloppen dat als mijn cardanolie koud is, de motor een stukje zwaarder is als je hem vooruit duwt?
leeg
[Honda CBR-600F van '92 [F2] ]
Iemand een idee wat een koppeling kost en eventueel zelf te steken valt?
De Nederbelg !
Koppelingshendel heeft nog wel genoeg vrije ruimte?Jellabie schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:37:
Mijn koppeling begint wat te slippen
Edit: Of heeft ie al hydraulische koppeling?
[ Voor 7% gewijzigd door komkommer op 04-04-2010 21:41 ]
Koppelingsplaten zijn tussen de 100 en 180 euro, en dat is echt makkelijk zelf te doenJellabie schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:37:
Mijn koppeling begint wat te slippen
No signature required.
Platen (zowel staal als gevoerd) zullen origineel een 10-15e p/s kosten, dr zitten dr iets van 7-8 per soort in.
Veren kun je net zo goed ook even vervangen, die zijn ~5e p/s en zitten dr volgens mij 4 in.
Dan nog een pakking voor het carterdeksel van 10e en je hebt het wel.
Het vervangen opzich is best goed zelf te doen, olie aftappen, rechterkuipdeel dr af, kabel los, carterdeksel dr af, plaatje over de veren los, spul dr uit halen, omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten.
Je weet wel zeker dat dr motorfietsolie op zit en geen auto olie ?
leeg
Volgens mij is het idd niet zo moeilijk zelf te doen. Al zal dat natuurlijk per motor wel weer verschillen
Yamaha MT-09
Het is overigens alleen als ik hem naar de redline draai in eerste en dan overschakel naar 2de... dan hoor/voel je hem slippen. in andere vitessen geen problemen mee.
De Nederbelg !
Hmmm...er staat me niets bij van een trillend blok eigenlijk. Maar ja...ik kwam van een Diversion, dus dan is alles eigenlijk al een heel eind beter natuurlijk.4x2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:27:
[...]
Hmm, ik heb een iets andere mening over de K1100, ze lopen opzich hard zat, maar dat trillende $#$#@ blok wat dr onder zit erger ik me binnen 500m al aan.
Moet je een R850 proberen. Geen KFR bij mij. Hij had er een heeeel klein beetje last van, maar dat was al opgelost door een K&N luchtfilter en na mijn eigen 'tuning' met de dikkere bochten en nu de Remus is ook het laatste dippie er helemaal uit. Ding loopt als een tiet. Het 850 blok lijkt het beste R blok te zijn. Geen KFR én erg zuinig. En het vermogen dat ie moet toegeven op de 1100 mis je helemaal niet. Ik heb eigenlijk geen moment het gevoel dat ik zo nodig een dot vermogen meer moet hebben. Ik moet in de bergen misschien iets eerder terugschakelen ofzo, maar het wordt nooit irritant. Die K ging gewoon altijd als de brandweer, maar dat is nu eenmaal het verschil tussen 2 en 4 cylinders en het andere motorkarakter van de RS.Nieuwe boxers vind ik ook niet fijn rijden, ook een paar keer op een RT gereden, maar dat KFR word je gewoon moe van (en alles lief leuk en aardig met dubbele bougies/splitfires en wat al niet meer voor lapmiddeltjes, maar die verbrandingsruimte is gewoon kut)
De oude 2-kleps boxers vind ik dan oneindig veel fijner rijden.
Maar uiteindelijk heeft iedereen ook zijn eigen eisen en verwachtingen. Ik ben wat motoren betreft al heel gauw tevreden moet ik zeggen. Ik ben niet iemand die op van alles let of het allemaal wel perfect is. Als de motor me een fijn gevoel geeft en ik in control ben, vind ik het al best. Dat was met mijn eerste motor, de Diversion zo. Maar na een paar jaartjes begon ik 'meer' te willen en kocht de K1100RS en dat was natuurlijk hele andere koek. Maar nooit spijt van gehad. En nu de RT is weer wat anders, maar ik vind het nog steeds een heerlijk ding. En hij wordt straks nóg mooier, maar dat zal tzt onthuld worden...ik laat nog niets los...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=409FSTHEq1M]
(Witte rook is van een koude start na 4 weken niet rijden en veel vocht in de garage na lekkage)
Gelukkig ook nog even sleutel horror.
Air filter open, laatste schroef, KLINK,KLONK Klank en die valt dus in mijn chassis.
Zoeken, zoeken, niks vinden, alles nagelopen en niks vinden, schudden en niks vinden, zijkappen er af niks vinden. Voelen in een mini gaatje bij mijn voorste tandwiel / ketting, ja hoor
[ Voor 22% gewijzigd door The Druid op 05-04-2010 00:01 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Jaa, geluidsfilmpjesThe Druid schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:20:
Heb een carbon demper met schade op de kop getikt voor 25,00 en ingekort, klinkt leuk misschien laat ik hem wel zitten. Vraag me alleen af of ik mijn uitlaat beugel terug moet zetten want dit ding weegt namelijk niks in vergelijking met het de originele versie.
[video]
(Witte rook is van een koude start na 4 weken niet rijden en veel vocht in de garage na lekkage)
Gelukkig ook nog even sleutel horror.
Air filter open, laatste schroef, KLINK,KLONK Klank en valt dus zo in mijn chassis.
Zoeken, niks vinden, alles nalopen niks vinden, schudden niks vinden, kappen er af niks vinden.
Voelen in mini gaatje bij mijn voorste tandwiel en de ketting, ja hoordaar voel ik wat maar gelukkig tik ik hem aan en valt hij dieper
morgen heel me tandwiel bescherm meuk los halen om zeker te weten dat hij daar ligt. Zal je zien zit dat kreng daar ook niet.... en vind ik hem over 2 weken in mijn nieuwe achterband ... /cry
No signature required.
Schakel eens zonder koppeling voor de grap, normaal gesproken moet je een versleten koppeling vooral in de hogere versnellingen merken.Jellabie schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:32:
Het is overigens alleen als ik hem naar de redline draai in eerste en dan overschakel naar 2de... dan hoor/voel je hem slippen. in andere vitessen geen problemen mee.
Het kan zijn dat je wat te langzaam bent met de koppeling loslaten bij het schakelen van 1 naar 2.
Het is maar een suggestie, maar het zou zonde zijn als je je koppeling vervangt terwijl het aan jezelf blijkt te liggen
leeg
Gelode benzine? Dat is toch echt al een tijdje (sinds 1997?) verboden. Tankte hij niet euro 98?sjukke schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:00:
Jaren 70 is een beetje "vroeg", maar mid jaren 80 zeker.4x2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:27:
[...]
Iedere japanse motor vanaf begin jaren 70 ofzo (goed en wel bekeken: allemaal dus) kan gewoon op ongelood rijden.
Gewoon 95 tanken dus.
Wise enough to play the fool
Volgens mij waren er een aantal tankstations waar je benzine met loodvervanger kon tanken.teacher schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:23:
[...]
Gelode benzine? Dat is toch echt al een tijdje (sinds 1997?) verboden. Tankte hij niet euro 98?
Konstant Farh Rucklen, dat heb ik nu al jaren niet meer gehoord4x2 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:27:
maar dat KFR word je gewoon moe van
[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 05-04-2010 01:26 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nee hoor, al pak je zo'n loeioude CB750, die doen het prima op 95, geen probleem.teacher schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:23:
[...]
Jaren 70 is een beetje "vroeg", maar mid jaren 80 zeker.
Zolang het maar japans is
leeg
Kan zijn dat ze versleten/verglaast zijn, bij die oude magna van mij was ik ~280 kwijt inclusief montage. Maar je kan het gemakkelijk zelf doen eikJellabie schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:32:
ThxDan zal ik maar eens kijkje gaan nemen
In het geval van een kabel -> Is de kabel goed afgesteld?
Verder gewoon ffe rijden en in de 3/4/5 van een hoog aantal toeren flink doortrekken slipt die dan = koppelingsplaten. Verder kan het voorkomen dat de platen slippen bij een koude motor, dan hoeven ze nog niet echt versleten te zijn.
Gisteravond een uur staan trappen met die crosser in het donker....er daarna achterkomen dat de benzine wel eens op kon zijn. gelukkig was me vriendin snel te plaatse met een jerrycan benzine
[ Voor 11% gewijzigd door Ghostrider op 05-04-2010 10:39 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik heb nog wel een beetje last van constant iets moeten drukken tegen het linker handvat. De motor heeft dus de neiging om naar rechts te gaan wanneer ik m'n handen van het stuur afhaal. Nou schijnt dat bij K100's wel vaker voor te komen aangezien er een zware cardanas aan de rechterkant hangt, maar ik heb het gevoel dat het wat teveel is.
Bij optrekken voelt het gebalanceerder aan, maar bij afremmen moet je weer wat extra drukken. Goeie kans dat de voorband uitgebalanceerd moet worden?
De r1200 boxers hebben het wat minder ivm. de balansas maar als je stilstaat wil ie nog steeds naar rechts.
Als het alleen met remmen is zou ik inderdaad is even de klauwen nakijken of ze allebei wel goed aangrijpen.
[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 05-04-2010 12:08 ]
Met remmen is het wat erger en lijkt het omgekeerd van wanneer je gas geeft. Maar dat kan ook komen omdat je bij remmen gewoon wat meer tegen het stuur gedrukt wordt. Het viel me gewoon op dat ik bij het met losse handen rijden erg moet gaan tegenleunen wil ik niet de stoeprand van dichtbij inspecteren.charrel schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:07:
Dat is gewoon de beweegrichting van de krukas, guzzi, boxers. Slaan allemaal rechtsaf![]()
De r1200 boxers hebben het wat minder ivm. de balansas maar als je stilstaat wil ie nog steeds naar rechts.
Als het alleen met remmen is zou ik inderdaad is even de klauwen nakijken of ze allebei wel goed aangrijpen.
Verder was het vanochtend voor de verandering best lekker weer om te rijden. Begin langzamerhand ook aan het gewicht van de K100 te wennen en beleef nog veel lol aan de bergen koppel die vanaf 3500 toeren beschikbaar zijn
[ Voor 22% gewijzigd door MailMan op 05-04-2010 12:32 ]
Maar het naar links of rechts trekken moet je eigenlijk alleen merken bij snelle/grote toerental verandering.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
bedoel je met de redenatie van : ik heb maar 1 voorwiel, wat zou het uitmaken?eamelink schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:12:
Waarom zou een motor één kant op trekken als een remklauw niet goed aangrijpt
je voorvork is geveerd en kan torderen zegmaar
Mogelijk dat de gyroscopische kracht van je andere remschijf zorgt voor het "trekken"
Even los van de BMW gezien... nu wil ik het weten ook
Maar iig trekt een dwarsgeplaatste krukas je motor altijd om z'n as een kant op.
Dit topic is gesloten.
![]()