Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 170 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.733 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@warcow als je maar gek genoeg ben kan je met elke motor zo lang rijden als je wil. zegt er eentje die 94.5 uur met zijn gs 500 doorkachelde.

selce>plat 11:00- 0:00 incl. 560km gemotoriseerde stadstour. (split dubrovnic)

plat> stukje voorbij kavala 2:00-2:00 volgende dag. 1400 km

> kavala> terugweg vanaf istanbul 5:30( ging het benzine station open.) tot 0:00 786km

turkije>bulgarije 2:15 tot 9:30 415 km
toen ik maar eens in de berm ging liggen, omdat ik nog even voorbij de grens met servië wou rijden om daarna weer eens lekker te bunkeren in het warme zonnetje.

dit alles op een gs 500 e uit 2003 die de vakantie eindigde op 66 600,0km

een stuk met max 30 min koffie pauze 1050km
max 2 uur slapen 1960km
3:30 slapen wegens een lege tank bij een gesloten tankstation 3161km

dus wat is een ideale toermotor? een motor waar jij je lekker op voel. of te lekker :z

en naked met een snelweg beroerd? met textiel wel maar met leer heb ik er geen probleem mee om even 1050 km door te knallen in 12 uurtjes. die opgevouwen figuren achter hun ruitje hebben vaak meer problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 28-03-2010 14:05 ]

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-RoB- schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:15:
Een systeem helm lijkt me wel super relaxt in de zomer, lekker omhoog doen met een zonnebril op en door de 30/50 kmp uur stukken toeren.
Goed idee, in de bebouwde kom krijg je toch geen ongeluk.

* snars zou toch zweren dat ie in de afgelopen twee weken meer sorrie-ik-had-je-niet-gezien-momenten heeft gehad dan in die hele glibberige &($*-winter bij mekaar.
Ook door motoren trouwens. Gister stuurde ik een mooie rechts-links bocht in op m'n lokale stuurweg, erg rustig, want je kunt gewoon niet zien wat er aan komt... Geen slechte beslissing, want aan de andere kant kon ik meteen hard in de remmen voor een gast op een Mille die met zijn bovenmenselijke rijkwaliteiten wel es eventjes 3 auto's ging inhalen voor een blinde bocht. Verrekte mon-gol.

I reject your reality, and substitute my own.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
oja en koop geen budget systeem helm. heb volgens de sharp test willen die nog regelmatig openklappen als je op je plaat gaat.

voorbeeld

maar in 47% van de gevallen bleef het mondstuk dicht. in de andere gevallen ga je met je bakkes over de straat stenen.

en 99 van de 100 systeem helmen zijn als intergraal helm gekeurd. en niet als jet helm. dus zo gauw je rijd klep omlaag volgens de wet. nog geen spookverhalen gehoord maar die zullen er vast zijn.

nolan n103.
-pinlock is k*t en sloopt je hele vizier(krassen en pitten).
-zonnevizier die spontaan omlaag komt met een hobbeltje.
-paste na een half jaar voor geen meter meer.

shuberth c3
+ heerlijke helm lekker stil.
+ zonnevizier blijft wel zitten
- tekort ventilatie. oftewel de heledag met je vizier open toeren.

en uiteindelijk rij ik nu met een
hjc is-16
+ventileert lekker.
+met 140 kan ik zonder problemen met me vizier open rijden. met de andere 2 niet.
+zonnevier schiet snel omhoog dus blijft niet half hangen. en hangt ook in zijn vergrendeling.
-minder veilig dan de andere 2. doordat het mechanisme van het zonnevizier door de schaal over je achterhoofd loopt.
-me bril moet steeds af met op en afzetten.

[ Voor 103% gewijzigd door DECOY88 op 28-03-2010 16:17 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:02:
dus wat is een ideale toermotor? een motor waar jij je lekker op voel. of te lekker :z
De ideale motor bestaat ook niet. Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken. Het is idd maar net wat je belangrijk vind. Er zijn mensen op fietsen, scooters en zo'n beetje alle categoriën motoren de wereld rond geweest. Maar je kunt natuurlijk wel een aantal zaken opnoemen die specifiek voor een toermotor belangrijk zijn. Dat wil niet zeggen dat anderen niet geschikt zijn, maar bepaalde zaken maken het leven wél makkelijker natuurlijk. Een fatsoenlijk (lees: efficiënt) scherm doet wonderen natuurlijk. Net als een goed zadel, fijne zitpositie (afhankelijk van postuur/lengte natuurlijk) en de motorkarakteristiek. Je kunt met alles rijden, dus ook de wereld rond. Maar op een R1 is het allemaal nét iets vermoeidender als op een GoldWing wed ik. Met beiden kom je aan, maar op de GoldWing nét iets prettiger.
en naked met een snelweg beroerd? met textiel wel maar met leer heb ik er geen probleem mee om even 1050 km door te knallen in 12 uurtjes. die opgevouwen figuren achter hun ruitje hebben vaak meer problemen.
Tja...dan heb je het wel over slechte ruitjes. Niet elk stuk plèstik is een goede kuip/scherm. Mijn eerste motor was een Yamaha Diversion, en natuurlijk kan ik ermee naar Tokyo rijden, maar ik garandeer je dat ik op mijn RT 100x prettiger rij. En dat betekent niet dat ik een BMW of RT fan ben, maar je zit een heel stuk beter op zo'n RT, de motor loopt rustiger, er kan meer bagage op zonder dat het invloed heeft op het weggedrag, de windbescherming is beter. Dat zijn wel de factoren die van belang zijn voor een toermotor. Of je het een fijne motor vindt is vers 2 natuurlijk. Je kunt ook een 4pitter pakken, die lopen nog soepeler.

Op die Div zorgde die ruit ervoor dat alle wind precies op de borst kwam. Erg irritant. Dan kan zonder ruitje beter zijn. Of een iets hoger ruitje. De wind moet hooguit tegen de bovenkant van de helm aan komen.

Het blijft ook een kwestie van voorkeur. Sommige mensen vinden dat motorrijden afzien is. Ja, dan moet je natuurlijk een 400cc naked pakken zonder koffers en je camping gear voor 4 weken op je buddy strappen....en dan lekker naar zuid-italië rijden ofzo...heerlijk! Wél met een jet-helm natuurlijk :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:03:
[...]

offtopic:
topique op MF. over een aanstaande 1 april mop.

Makerij Hofman

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:17

steveman

Comfortabel ten onder

Omdat niet iedere user iedere online is, en omdat de crew niet van alle 80.000 geregistreerde users kan controlen welke avatar in gebruik is, heeft iedereen tot het einde van deze maand de tijd om de avatar aan te passen.
And there's your smoking exhaust pipe!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:22:
[...]

[...]

And there's your smoking exhaust pipe!
Ik wil ook een copyright op mijn avatar ;(

No signature required.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 20:25
Als je zelf je avatar hebt gemaakt heb je per definitie copyright erop. Maar dat zou dan meteen ook betekenen dat alle avatars verboden zijn op MF :)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als het echt zo was dan moest het op dit forum ook wel zo zijn. (staat volgens mij op nummer 1 ;)) Dus 1 April grap..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• komkommer

komkommer

Koffie

MagicTempest schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:47:
Als je zelf je avatar hebt gemaakt heb je per definitie copyright erop. Maar dat zou dan meteen ook betekenen dat alle avatars verboden zijn op MF :)
Hoezo? Als je hem zelf maakt, heb je zelf de rechten en kan je dus zelf toestemming geven aan MF om het te laten zien.

Makerij Hofman

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:50:
Als het echt zo was dan moest het op dit forum ook wel zo zijn. (staat volgens mij op nummer 1 ;)) Dus 1 April grap..
idd en aangezien het niet verder breed uitgemeten is op het internet loopt het wel los komende donderdag.

Als echter sommigen dan wel een weekBan krijgen :P

And it goes BRAAAAAPP!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
M3rcury schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:31:
[...]

Ik wil ook een copyright op mijn avatar ;(
Bij deze heb ik die aan je verleend. Geldig tot 1 april :+

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo misschien een mooie deal gemaakt wat betreft de Buell!

Ga kijken van de week voor deze fiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/honda/2005/21530_0_1_2_cbr%201000%20rr_Image%20credits%20-%20Honda.jpg

Ben benieuwd hoe dit rijd/zit (1,95m). Ik vind hem iig supervet deze fiets! Dan nog even mooi zwart spuiten dan istie helemaal gaaf! Mensen die ervaring hebben met deze fiets?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TiMMieJ schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:02:
Zo misschien een mooie deal gemaakt wat betreft de Buell!

Ga kijken van de week voor deze fiets:

[afbeelding]

Ben benieuwd hoe dit rijd/zit (1,95m). Ik vind hem iig supervet deze fiets! Dan nog even mooi zwart spuiten dan istie helemaal gaaf! Mensen die ervaring hebben met deze fiets?
Is het een 600 of een 1000 ? Ik denk dat de 600 te klein is voor jouw lengte. De 1000 moet wel goed te doen zijn.

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

PilatuS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Is het een 600 of een 1000 ? Ik denk dat de 600 te klein is voor jouw lengte. De 1000 moet wel goed te doen zijn.
Het is inderdaad een CBR 1000rr. Las eerder wel al op MF dat mensen met 2 m er ook op rijden. Eventueel voor vakanties e.d. is een verhoogde ruit nog een optie maar op de Buell heb ik helemaal geen ruitje dus ben wel wat gewend. Wilde juist nu wat meer uit de wind zitten en heb op bijvoorbeeld een R6 gereden en dat reed super. Nu vind ik de blade persoonlijk alleen wat gaver dus ben ik hiervoor aan het kijken.

• Tylen

Tylen

Ik heb ook een tijdje gereden op een 1000rr. En ben zo'n 1,95m. Gaat perfect hoor.

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3249/nice1000rr.jpg

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

Tylen schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:56:
Ik heb ook een tijdje gereden op een 1000rr. En ben zo'n 1,95m. Gaat perfect hoor.
Ok dat is een goed vooruitzicht dan ;). Ga maar eens zsm een proefrit maken!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:56:

[afbeelding]
Heee, die ken ik ergens van! :+

No signature required.

• MagicTempest
Gave fiets timmiej. Wel wat anders dan je buell. Let wel op dat je dan waarschijnlijk wat minder kijkers gaat hebben als we weer eens op een terrasje zitten van de zomer :)

Ik ben benieuwd. Laat maar weten hoe het loopt.

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:36:
[...]

Heee, die ken ik ergens van! :+
;) Was een mooi ding, en liep erg hard :P

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

MagicTempest schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:38:
Gave fiets timmiej. Wel wat anders dan je buell. Let wel op dat je dan waarschijnlijk wat minder kijkers gaat hebben als we weer eens op een terrasje zitten van de zomer :)

Ik ben benieuwd. Laat maar weten hoe het loopt.
Ja, Ik kon het niet hebben dat jij sneller was op de autobahn ;).
En inderdaad veel minder aandacht wat betreft de fiets ja. Maar kuipje is dan toch wel lekker als we weer ritten gaan doen met lange stukken snelweg ;).

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
ik had juist meer t gevoel dat ik bovenop de tank zat met mn hoofd boven de koplamp toen ik op de 08 blade 1000 reed :X

met mn 1.77

[ Voor 5% gewijzigd door KaWaReZ op 29-03-2010 14:07 ]

• MagicTempest
hehe, ik denk eerder dat je het vervelend vindt dat je je broertje en zijn vrienden niet bij kan houden. Als wij rijden is het meestal toch vrij rustig, dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Maar een kuip is wel een stuk lekkerder als we volgende maand naar Luxemburg moeten tuffen.

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

MagicTempest schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:09:

Maar een kuip is wel een stuk lekkerder als we volgende maand naar Luxemburg moeten tuffen.
Luxemburg ga ik niet redden ivm vrij krijgen wat niet lukt. Dus je zal het zonder mij moeten doen. Jammer maar helaas :(.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-3.jpgAfbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-4.jpgAfbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-5.jpgAfbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-6.jpgAfbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/blade/blade-7.jpg

Omdat niet iedereen HK-XS heeft ff smerig crossposten :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Exigence
  • Laatst online: 22-01 21:28

Exigence

dnkroz

Mooi spul :) Typische 90's kleurtjes, lekker retro d:)b

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zeg, zijdeglans zwart spuiten :Y

Wise enough to play the fool

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alleen dat remove before flight klopt niet natuurlijk. Die contactsleutel heb je hard nodig als je laag gaat vliegen ;) Gave bike! Pas je op voor de struikrovers van Koos?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:37:
Alleen dat remove before flight klopt niet natuurlijk. Die contactsleutel heb je hard nodig als je laag gaat vliegen ;) Gave bike! Pas je op voor de struikrovers van Koos?
steveman in "Show je motor - Deel 1"

Hihi, cross-11-spuit... oid ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Remove before flight heb ik aan mijn schijfremsloten zitten. Dat valt iig. iets meer op maar toch vergeet ik ze wel eens 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door c0ne op 29-03-2010 19:13 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vergeet het schijfremslot eigenlijk altijd, die zit al tijden veilig onder de buddy :X

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

c0ne schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:13:
Remove before flight heb ik aan mijn schijfremsloten zitten. Dat valt iig. iets meer op maar toch vergeet ik ze wel eens 8)7
Neem zo'n krulsnoer in vredesnaam!

http://www.motozoom.nl/we...8&SToken=B1E46170F3C624DB

bv.

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 29-03-2010 19:57 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Of, als echte Hollandsche Cheapskates: een stuk waslijn. Kost een drol, en je hebt nog 15 meter over om je schoonmoeder mee in een tapijt te wikkelen :+
Ik heb een waslijn voorzien van 2 lusjes, vastgemaakt met een tiewrap. Werkt als een speer. Wel goed afmeten; ik doe het ene eind altijd om het knoppenblokje aan de linkerstuurhelft en maak het slot vast aan de rechterremschijf. Zo zit ie prima vast en valt genoeg op. Ik heb blauwe waslijn gebruikt.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Of, als echte Hollandsche Cheapskates: een stuk waslijn. Kost een drol, en je hebt nog 15 meter over om je schoonmoeder mee in een tapijt te wikkelen :+
Ik heb een waslijn voorzien van 2 lusjes, vastgemaakt met een tiewrap. Werkt als een speer. Wel goed afmeten; ik doe het ene eind altijd om het knoppenblokje aan de linkerstuurhelft en maak het slot vast aan de rechterremschijf. Zo zit ie prima vast en valt genoeg op. Ik heb blauwe waslijn gebruikt.
Lol, maar de krulfeature vind ik ook best wel handig :+

• Stormtrooper
  • Laatst online: 16:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mphilipp schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:33:
[...]

LOL, daar ging mijn Gladiator biertje over mijn scherm heen.. Je wordt bedankt....

Ik moet voor mijn FZR nog een schijfremslot halen. Heb daar alleen wat slechte ervaringen mee.. Ben ooit met mijn Diversion naar Motoport Schiedam gereden, heb zo'n verkopert verteld wat voor fiets en dat ik een schrijfrem zocht.

De beste knul maakte een selectie en liep behulpzaam mee naar beneden. Volgens hem was een bepaald slot de beste keuze. Dat ding pastte inderdaad prima, wou er alleen niet meer af...

Na 15 minuten proberen begon hij toch behoorlijk te zweten (op zich niet gek, het was toen iets van 30 graden) toen ik daar (nog warmer in mijn pak) hem meldde dat ik dit slot niet wilde hebben :)

Ben zelf ook 3 minuten aan het klooien geweest toen dat kreng er eindelijk af ging...

Ben verder nooit voor het rijden mijn schijfremslot vergeten... * ff afkloppen op echt hout *

[ Voor 37% gewijzigd door Stormtrooper op 29-03-2010 22:02 . Reden: jajaja, typo ;-) ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Stormtrooper schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:12:
[...]
Ben verder nooit voor het rijden mijn schijfrem vergeten... * ff afkloppen op echt hout *
Maar goed ook, anders sta je raar te kijken bij de eerste kruising 7(8)7

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTF ... Gladiator op een doordeweekse maandag _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Stormtrooper
  • Laatst online: 16:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Exigence schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:40:
[...]

Maar goed ook, anders sta je raar te kijken bij de eerste kruising 7(8)7
LOL, blame de gladiator hahahahaa... Schijfremslot dus...
wimmel_1 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:43:
WTF ... Gladiator op een doordeweekse maandag _O-
Lekker toch... Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch (ook al staat er Gulpener op)... Ben niet zo'n pils drinker... Maar bier gaat er wel in :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stormtrooper op 29-03-2010 21:55 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje "kanon" uit 't zuiden ....maar wel lekker, ja :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MagicTempest
Dat was het eerste dat ik kocht nadat ik een schijfremslot had gekocht. Het zal je maar gebeuren dat je hem vergeet...

Waar ik overigens wel altijd bang voor ben is dat mensen je motor willen verplaatsen om wat voor reden dan ook en dat dan je schijfremslot erop zit. Gegarandeerd dat ze je motor dan laten vallen. Dan ben je verder van huis, vooral als ze geen briefje achterlaten.

Nu heb ik dat gelukkig nog nooit gehad, maar ik heb wel al eens mensen een motor zien verplaatsen die niet van hun was. Ze moeten er gewoon vanaf blijven, maarja...

• PilatuS
  • Niet online
Waar ik overigens wel altijd bang voor ben is dat mensen je motor willen verplaatsen om wat voor reden dan ook en dat dan je schijfremslot erop zit
Mijn motor staat altijd op het stuurslot als ie ergens staat. Behalve bij de pomp oid maar verder altijd. Dan is verplaatsen wel mogelijk maar ook erg link met het stuur op 1 punt. Denk dat het net zo link is als met stuurslot. Volgens mij gebruikt iedereen zowat iedereen wel het stuurslot als ze de motor ergens neerzetten.

Ik heb nog nooit iemand een motor zien verplaatsen die niet van hun was. Als ik iemand dat bij mijn motor zie doen hebben ze mooi een probleem.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

PilatuS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:12:
[...]

Ik heb nog nooit iemand een motor zien verplaatsen die niet van hun was. Als ik iemand dat bij mijn motor zie doen hebben ze mooi een probleem.
Precies, en dat is dan nog wel erg zachtjes uitgedrukt! Blijf met je klauwen van andermans motor :X

Koop hier mijn P1 reader :)

• MagicTempest
Tuurlijk, maar dat haalt niet weg dat mensen snel iets zullen verplaatsen wanneer ze vinden dat het in de weg staat. Of er dan een stuurslot op zit hoeft niet altijd uit te maken, zolang het ding maar iets naar voren of naar achteren kan. Als er dan ook nog eens een schijfremslot op zit ben je helemaal zuur.

Als ik het mensen zie doen zeg ik er ook wat van, maar dat heeft helaas niet altijd nut.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

charrel

Cortisol4life..

Als je je stuurslot erop hebt laten ze hem alleen maar eerder vallen :P
Tevens breek je een stuurslot meestal zo 1-2-3 er toch af.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb 1 keer het stuurslot gebruikt, en dat was alleen maar omdat ik wilde weten hoe ik de lichten van mijn motor aan kon laten staan terwijl ik mijn sleutel eruit haalde, verder snap ik er niet zo goed het nut van, als ze hem willen jatten is dat helaas toch te makkelijk bij een motor, dus met een stuurslot ga ik ze toch niet tegenhouden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:31:
Als je je stuurslot erop hebt laten ze hem alleen maar eerder vallen :P
Tevens breek je een stuurslot meestal zo 1-2-3 er toch af.
Het is wel vaak een verplichting van je verzekering :)

No signature required.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat is waar ja, als ik hem op alarm heb staan met stuurslot is het voldoende ........ :X
Gingen een keer met een vriend van me op vakantie met een gloednieuwe gsx-r k6 750. Die mocht hem officiëel niet eens buiten stallen, binnen moest ie hem al met 2 art3-4 sloten vastzetten aan de grond verankerd.
Die kon nog maar bij1 maatschappij nadat ie de eerste na 17 km (je leest het goed) had afgeschreven en die andere verzekering hem niet meer wilde .... hehe
Betaalde dacht ik ook all-risk 196 euro per maand. Iets anders kon niet eens.

M'n suzuki drz400e heeft niet eens een stuurslot :P

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 30-03-2010 10:59 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:58:
Dat is waar ja, als ik hem op alarm heb staan met stuurslot is het voldoende ........ :X
Gingen een keer met een vriend van me op vakantie met een gloednieuwe gsx-r k6 750. Die mocht hem officiëel niet eens buiten stallen, binnen moest ie hem al met 2 art3-4 sloten vastzetten aan de grond verankerd.
Die kon nog maar bij1 maatschappij nadat ie de eerste na 17 km (je leest het goed) had afgeschreven en die andere verzekering hem niet meer wilde .... hehe
Betaalde dacht ik ook all-risk 196 euro per maand. Iets anders kon niet eens.

M'n suzuki drz400e heeft niet eens een stuurslot :P
Bij mij mag die gewoon buiten staan (mits aan een verankerd voorwerk) en binnen gewoon op een schijfremslot. gsx-r 600 k7 ;)

No signature required.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben erover aan het denken om de vering op mijn VX800 te vernieuwen. De voorvering is nogal slapjes, en achteraan trekt 'm het ook niet meer als mijn vriendin erbij zit. (En dat ligt niet aan mijn vriendin :P ) .
Nu heb ik op de site wemoto.com nieuwe veringselementen gevonden voor een schappelijke prijs.
Het gaat om Hagon progressive voorveren voor 60 pond en 2 Hagon elementen achter voor 135 pond.
Ik heb niet de intentie om van mijn motor een sportmachine te maken, maar de vering nu is gewoon te slap / versleten vermoed ik.

Lijken deze veerelementen jullie wat?
Is het een goed idee om generieke veerelementen te kopen, of is dit echt iets dat moet afgesteld worden in samenspraak met een monteur oid.?
Heeft er iemand ervaring met deze webshop, of suggesties voor alternatieven?

Ik veronderstel dat het vervangen van de vering wel binnen het kunnen van de hobbysleutelaar ligt?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De huidige vering is niet strakker te zetten?

And it goes BRAAAAAPP!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
M3rcury schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Bij mij mag die gewoon buiten staan (mits aan een verankerd voorwerk) en binnen gewoon op een schijfremslot. gsx-r 600 k7 ;)
Bij mij is het gekoppeld aan het eigen risico bij diefstal.

(Bedragen indicatief, kan een paar tientjes verschil in zitten)

Alleen op stuurslot is 250 euro
+ Schijfremslot is 160 euro
+ Alarm is 0 euro

Bij mij staat ie altijd in een afgesloten schuur in een afgesloten tuin met bovenstaande voorzieningen. Als ik ergens heen ga waar de motor langer staat neem ik schijfremslot mee. Als de motor even kort onbeheerd staat doe ik dat niet.

Alarm en stuurslot zitten er natuurlijk altijd op. En alarm is zo verrekte gevoelig dat ik al tientallen keren de buren heb 'gepest' door per ongeluk tegen de motor te stoten als ik 's avonds laat even in de schuur moet zijn. Motor staat midden in de schuur op een heftafel.

Ik snap niet waarom je geen stuurslot zou gebruiken? Het voorkomt in iedergeval dat de eerste jan-lul die motor gaat verplaatsen zonder toestemming. Dieven die hem echt willen hebben nemen hem toch wel mee. Die tillen hem zo met 3 man in een busje, ook al staat het alarm te gillen en zitten er 8 schijfremsloten op. Maargoed, daar ben je dan voor verzekerd.

Al zou ik echt niet blij zijn bij diefstal :X
DieterVDW schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:02:
(En dat ligt niet aan mijn vriendin :P ) .
Dat beoordelen wij wel. PICS! SPECS! :D
Het gaat om Hagon progressive voorveren voor 60 pond en 2 Hagon elementen achter voor 135 pond.
Ik heb niet de intentie om van mijn motor een sportmachine te maken, maar de vering nu is gewoon te slap / versleten vermoed ik.

Lijken deze veerelementen jullie wat?
Is het een goed idee om generieke veerelementen te kopen, of is dit echt iets dat moet afgesteld worden in samenspraak met een monteur oid.?
Heeft er iemand ervaring met deze webshop, of suggesties voor alternatieven?

Ik veronderstel dat het vervangen van de vering wel binnen het kunnen van de hobbysleutelaar ligt?
Hoe oud is jou motor, hoeveel kilometers heeft ie gemaakt? Dan kun je vaak wel aardig schatten of de vering versleten is, of dat hij gewoon standaard heel slap is. Als ie standaard te slap is moet je dus zorgen dat de nieuwere stugger zijn.

generieke veerelementen? je bedoelt toch wel vering die gemaakt is voor jou merk/type/bouwjaar motor? Al was het alleen maar omdat het anders niet past. Voor jou motor lijkt me dat voldoende. Bij circuit-racers (en weg-racers :P) kijkt men naar het gewicht van de coureur en zijn persoonlijke wensen. Dat lijkt me bij een chopper een beetje overdreven.

Vervangen van een paar achterveren is erg eenvoudig. Vervangen van de veren in de voorvork is wat lastiger, omdat je dan waarschijnlijk ook nieuwe olie erin wil stoppen en wilt kijken of er verder niets aan vervanging toe is. Die voorvork zou ik persoonlijk even laten doen. Tenzij je er ervaring mee hebt of je je motor niet nodig hebt :)

Zorg er in iedergeval voor dat de vering volledige ontspannen is (wielen van de grond) voor je er aan gaat schroeven. Je zult niet de eerste zijn bij wie er een voorvork-veer op 2 cm langs zijn hoofd vliegt.

[ Voor 58% gewijzigd door FragDaddy op 30-03-2010 11:42 ]

Have a wheelie good weekend!

• MagicTempest
Ik heb nooit problemen gehad met vereisten zoals verankering. Die van mij moet gewoon met een goedgekeurd slot zijn vastgezet en daar houdt het wel mee op.

Een vriend van me moet zijn motor ook met twee sloten aan een verankering vastzetten, maar ik vind dat ook een beetje overdreven (vooral in het dorp waar hij woont).

Daarnaast, de verzekering kan toch nooit bewijzen dat hij niet op slot stond als ze de sloten mee hebben gestolen? Of willen ze graag dat ze de doorgeknipte sloten krijgen?

• RemcoDelft
FragDaddy schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:32:
[...]
Ik snap niet waarom je geen stuurslot zou gebruiken? Het voorkomt in iedergeval dat de eerste jan-lul die motor gaat verplaatsen zonder toestemming.
Ik zet mijn motor meestal op de bok, dan staat-ie stabieler met het wiel recht. En het schijfremslot maakt verplaatsen toch onmogelijk.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
MagicTempest schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:38:
Ik heb nooit problemen gehad met vereisten zoals verankering. Die van mij moet gewoon met een goedgekeurd slot zijn vastgezet en daar houdt het wel mee op.

Een vriend van me moet zijn motor ook met twee sloten aan een verankering vastzetten, maar ik vind dat ook een beetje overdreven (vooral in het dorp waar hij woont).
Het ligt vaak ook aan de (nieuw)waarde van de motor. Een motor van 5000 euro doen ze vaak wat makkelijker mee dan een motor van 20000 euro.
Daarnaast, de verzekering kan toch nooit bewijzen dat hij niet op slot stond als ze de sloten mee hebben gestolen? Of willen ze graag dat ze de doorgeknipte sloten krijgen?
Ze willen graag de sleutels + reserve-sleutels van de sloten zien. Dan gaan ze er van uit dat die sloten ook in gebruik waren tijdens de diefstal. Als dat bij jou niet zo is en je gewoon je schijfremslot 'zoek' maakt.. Tja, dat noemt men ook wel fraude.
Ik zet mijn motor meestal op de bok, dan staat-ie stabieler met het wiel recht. En het schijfremslot maakt verplaatsen toch onmogelijk.
Oh. ja. Ik bedoelde eigenlijk als ik hem ergens neerzet. Bij mij thuis staat de motor ook altijd op paddockstands. Dus niet op stuurslot. Maar wel schijfremslot + alarm in een afgesloten schuur in een afgesloten tuin. Dus tja. Ik denk dat het veilig genoeg is. Ik hoop dat het veilig genoeg is.

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 30-03-2010 11:50 ]

Have a wheelie good weekend!

• RemcoDelft
FragDaddy schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:44:
[...]
Oh. ja. Ik bedoelde eigenlijk als ik hem ergens neerzet. Bij mij thuis staat de motor ook altijd op paddockstands. Dus niet op stuurslot. Maar wel schijfremslot + alarm in een afgesloten schuur in een afgesloten tuin. Dus tja. Ik denk dat het veilig genoeg is. Ik hoop dat het veilig genoeg is.
Ik bedoelde ook als ik hem ergens neerzet, dan zet ik hem op de bok (je weet wel, die tweepoot-jiffy) :)
M'n jiffy gebruik ik alleen als de straat schuin loopt.

• PilatuS
  • Niet online
moto-moi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:40:
Ik heb 1 keer het stuurslot gebruikt, en dat was alleen maar omdat ik wilde weten hoe ik de lichten van mijn motor aan kon laten staan terwijl ik mijn sleutel eruit haalde, verder snap ik er niet zo goed het nut van, als ze hem willen jatten is dat helaas toch te makkelijk bij een motor, dus met een stuurslot ga ik ze toch niet tegenhouden.
Met een stuurslot hou je idd niemand tegen als ze de motor echt willen jatten. Maar dat is met alles zo. Een zwaar hangslot heb je ook binnen 2 min kapot.

Met een stuurslot maak je het alleen wel wat moeilijker. Zonder stuurslot kan je in je 1tje de motor weg rollen en een busje in rijden. Met stuurslot gaat dat erg moeilijk. Natuurlijk is een stuurslot makkelijk te slopen, maar dat is wel weer 1 stap verder. Als je motor ergens staat waar het druk kan het denk ik een hoop schelen. Op een druk punt het stuurslot slopen doe je ook niet zo snel. Zonder stuurslot loop je zoals gezegt makkelijk alleen met de motor weg een busje in en dat valt niet heel erg op als het ergens druk is.

Een stuurslot maakt het stelen net wat moelijker, zoals dat met alle vormen van beveiliging is. Dat het net wat moelijker is kan toch zeker wat uitmaken of ie wel of niet gejat wordt. Een motor die ergens staat met het stuurslot er op en met een slot ergens aan vast word toch minder snel gejat dan een motor waar alleen de sleutel uit het contact is. Vooral op een druk punt kan dit denk ik erg veel uitmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2010 13:33 ]

• DieterVDW
ROFLASTC schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:06:
[...]

De huidige vering is niet strakker te zetten?
Bij de achtervering kan ik enkel de veervoorspanning instellen, en die staat al op max.
Vooraan niks te regelen.

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:31:
[...]

Met een stuurslot hou je idd niemand tegen als ze de motor echt willen jatten. Maar dat is met alles zo. Een zwaar hangslot heb je ook binnen 2 min kapot.

Met een stuurslot maak je het alleen wel wat moeilijker. Zonder stuurslot kan je in je 1tje de motor weg rollen en een busje in rijden. Met stuurslot gaat dat erg moeilijk. Natuurlijk is een stuurslot makkelijk te slopen, maar dat is wel weer 1 stap verder. Als je motor ergens staat waar het druk kan het denk ik een hoop schelen. Op een druk punt het stuurslot slopen doe je ook niet zo snel. Zonder stuurslot loop je zoals gezegt makkelijk alleen met de motor weg een busje in en dat valt niet heel erg op als het ergens druk is.

Een stuurslot maakt het stelen net wat moelijker, zoals dat met alle vormen van beveiliging is. Dat het net wat moelijker is kan toch zeker wat uitmaken of ie wel of niet gejat wordt. Een motor die ergens staat met het stuurslot er op en met een slot ergens aan vast word toch minder snel gejat dan een motor waar alleen de sleutel uit het contact is. Vooral op een druk punt kan dit denk ik erg veel uitmaken.
Je wilt niet weten hoe snel een stuurslot kapot is. Stevige ruk aan het stuur en knap.. kapot. Kan gewoon in drukke winkelstraat :P

• DieterVDW
[...]

Hoe oud is jou motor, hoeveel kilometers heeft ie gemaakt? Dan kun je vaak wel aardig schatten of de vering versleten is, of dat hij gewoon standaard heel slap is. Als ie standaard te slap is moet je dus zorgen dat de nieuwere stugger zijn.
Motor is van '93, heeft nu +- 50.000 km. Ik denk wel dat de vering sowieso al slapjes is bij de VX.
generieke veerelementen? je bedoelt toch wel vering die gemaakt is voor jou merk/type/bouwjaar motor?
Wel, dat vraag ik me dus ook af. Als je op wemoto.com kijkt en je zoekt op VX800, dan staat er in de lijst van onderdelen voor de VX800: "Rear Shocks - Standard Hagon" .
Het lijkt mij logisch dat je dan een schokdemper krijg die compatibel is met je motor...
Maar ik vraag me dus af of ik daar wel mag vanuit gaan :? .
Dat lijkt me bij een chopper een beetje overdreven.
Chopper, chopper ... Ik verkies de term 'naked' , 't is geen VS hé (wel zelfde motorblok maar soit). :>

• PilatuS
  • Niet online
Je wilt niet weten hoe snel een stuurslot kapot is. Stevige ruk aan het stuur en knap.. kapot. Kan gewoon in drukke winkelstraat :P
Mijn scooter wou eens niet van het stuurslot af. Dus moest ik die toen maar zelf slopen. Ik ben toch zeker 10 min bezig geweest voordat ie kapot was. Nou was dat misschien een stuurslot van redelijke kwaliteit, maar ik had toch aardig wat tijd en kracht nodig om em los te krijgen.

• RemcoDelft
PilatuS schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Mijn scooter wou eens niet van het stuurslot af. Dus moest ik die toen maar zelf slopen. Ik ben toch zeker 10 min bezig geweest voordat ie kapot was. Nou was dat misschien een stuurslot van redelijke kwaliteit, maar ik had toch aardig wat tijd en kracht nodig om em los te krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik in 10 minuten meer kan slopen dan in 5 seconden, als het op kracht aankomt... De filmpjes ken ik wel: voet tegen het stuur, dan druk je zo 200 kg, en elk stuurslot is kapot.

Verwijderd

RemcoDelft schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ik in 10 minuten meer kan slopen dan in 5 seconden, als het op kracht aankomt... [...] dan druk je zo 200 kg
Jawel hoor :P Ik zeg pics or it didnt happen

Verwijderd

w
RemcoDelft schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ik in 10 minuten meer kan slopen dan in 5 seconden, als het op kracht aankomt... De filmpjes ken ik wel: voet tegen het stuur, dan druk je zo 200 kg, en elk stuurslot is kapot.
Dan is de kans groot dat je meer dan je stuurslot sloopt.

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:46:
w
[...]

Dan is de kans groot dat je meer dan je stuurslot sloopt.
Boeiend. zit nog genoeg onderdelen op die veel waard zijn.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Mijn scooter wou eens niet van het stuurslot af. Dus moest ik die toen maar zelf slopen. Ik ben toch zeker 10 min bezig geweest voordat ie kapot was.
Een dief weet natuurlijk precies hoe ie het moet doen. Het is een techniekje. Net zoals ze binnen 1 minuut je auto kunnen openmaken én je radio eruit jatten. Terwijl je zelf een halve dag met de inbouw bezig bent geweest... :+

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik moet nog voor de zomer een setje nieuwe banden hebben eigenlijk. Mijn oude banden (BT014) zijn, vooral op het midden, bijna op. Nu zit ik te twijfelen tussen een BT016 (triple compound achterband als ik mij niet vergis) en een PP2CT.

Volgens mij zijn ze beide wel aan elkaar gewaagd. Ik zou wel graag iets van dual (of triple in het geval van de Bridgestone) compound willen hebben, dan slijt het midden wat minder, aangezien ik wel redelijk vaak ook stukken rechtuit rijd.

Iemand ervaring met beide banden (M3rc?) of suggesties voor een ander merk? :) (En een goedkoop adresje voor sportbanden in het noorden van het land ;) )

• MagicTempest
Ik heb de pilot road 2ct banden er nu ongeveer 5 a 6000 km onder zitten en het ziet er nog prima uit. Nu is de pilot power toch wel een stuk zachter dus dat zal wel iets sneller gaan bij jou.

De pilot road 2ct presteert naar mijn mening zeer goed in alle omstandigheden. Ik heb ermee in de regen en op droog wegdek gereden en nog geen enkele keer vreemde dingen gevoeld (dat was anders bij mijn vorige banden). Ik ben wel tevreden.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Ex: wat is je rijstijl ;)

road 2ct volstaat bijvoorbeeld voor 90% van de motorrijders op de openbare weg :+ (om maar even alles over 1 kam te scheren). Voor de meesten is dat zelfs al overkill :P

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien is die nieuwe BT-023 iets voor je?

Ik heb er alleen nog niks over gehoord over hoe goed hij wel of niet is. Ik ben er wel benieuwd naar aangezien ik zelf nu een BT-016 er onder heb liggen en ik toch (nog) niet heel sportief rij (heb mijn rbw+motor nog niet zo heel lang) en deze waarschijnlijk dit jaar wel aan vervanging toe is.

Yamaha MT-09

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:29:
Ik moet nog voor de zomer een setje nieuwe banden hebben eigenlijk. Mijn oude banden (BT014) zijn, vooral op het midden, bijna op. Nu zit ik te twijfelen tussen een BT016 (triple compound achterband als ik mij niet vergis) en een PP2CT.

Volgens mij zijn ze beide wel aan elkaar gewaagd. Ik zou wel graag iets van dual (of triple in het geval van de Bridgestone) compound willen hebben, dan slijt het midden wat minder, aangezien ik wel redelijk vaak ook stukken rechtuit rijd.

Iemand ervaring met beide banden (M3rc?) of suggesties voor een ander merk? :) (En een goedkoop adresje voor sportbanden in het noorden van het land ;) )
Bt-016 is in mijn ogen een stuk beter in het droog. Maar ik heb een andere mening dan 90% van de rest van de motorrijders die de mpp2ct de ultime band vinden.

Als je echt hard gaat rijden, dan houd de mpp zijn lijn niet meer vast en gaat dus smeren. Verder moet je echt aan het gedrag wennen dat de mpp zich eerst in de bocht zet, en pas dan gaat sturen (zacht carcas) In de regen is de mpp daarentegen wel een STUK beter dan de bt-016.

Ik ben het wel eens met de rest, de meeste mensen kunnen gewoon met pilot roads (2) bt-023, dunlop roadsmarts of iets in die trant hebben. Voor veel mensen is dat zelfs al overkill.

Als je per see tussen de bt-016 en de mpp wilt kiezen, zou IK voor de bt-016 gaan. Rijd je veel in de regen ga dan voor de mpp. Als ik nog wat anders aan mag raden (is eigenlijk 1 klein sigmentje boven de bt-016 en de mpp, maar lager dan een supercorsa/bt-003) zijn de Dunlop Qualifier RR, ook Dual compound, bager in de regen, maar op het droge wegdek onwijs goed.

No signature required.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ze beweren dat de bt023 beter is dan de 021 nou is dat opzich niet lastig want dat was echt een butband ;) Ik heb persoonlijk nog nooit goede ervaringen gehad met bridgestone, dingen cuppen gewoon als een malle. Tot op heden op al me fietsen.....
Er bestaan niet echt slechte banden meer volgens mij als je de meest gangbare neemt. Alleen bridgestone neem ik alleen nog maar als er echt niks anders meer is. :w

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DieterVDW schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Motor is van '93, heeft nu +- 50.000 km. Ik denk wel dat de vering sowieso al slapjes is bij de VX.

[...]

Wel, dat vraag ik me dus ook af. Als je op wemoto.com kijkt en je zoekt op VX800, dan staat er in de lijst van onderdelen voor de VX800: "Rear Shocks - Standard Hagon" .
Het lijkt mij logisch dat je dan een schokdemper krijg die compatibel is met je motor...
Maar ik vraag me dus af of ik daar wel mag vanuit gaan :? .

[...]

Chopper, chopper ... Ik verkies de term 'naked' , 't is geen VS hé (wel zelfde motorblok maar soit). :>
het is een beetje een tussenvorm tussen een naked en een cruiser/chopper imho, blok heeft idd cruiser/chopper ambitie maar de layout is meer naked..

op deze site noemen ze het een 'retro cafe-racer bike'
http://www.sport-touring....sg1091199.html#msg1091199
staat ook een mooi getunde versie onder :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:13:
[...]

het is een beetje een tussenvorm tussen een naked en een cruiser/chopper imho, blok heeft idd cruiser/chopper ambitie maar de layout is meer naked..

op deze site noemen ze het een 'retro cafe-racer bike'
http://www.sport-touring....sg1091199.html#msg1091199
staat ook een mooi getunde versie onder :)
http://www.bikez.com/moto...0_reduced_effect_1990.php

Daar staat ie onder naked bike... vind ik eigenlijk ook wel :Y

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maat van me had vroegah zon ding met schurgers kuip erop.
Dat maakte hem tot een verdacht goede toerfiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.vx800.net/fairings/benross2.jpg

Wise enough to play the fool

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:11:
Maat van me had vroegah zon ding met schurgers kuip erop.
Dat maakte hem tot een verdacht goede toerfiets.
[afbeelding]
Alleen nog een bloembak met geraniums erop...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

mphilipp schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:20:
Alleen nog een bloembak met geraniums erop...
:D

Ik lach tranen met tuiten :D Geniaal, just made my day :)

@daarboven, ik vind het wel een toffe fiets, alleen de uitlaat is een beetje te smal.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:12

M14

Ik lees her en der het een en ander over verschillende banden. Weet iemand daar wat leesvoer voor? Dan kan ik me daar eens in verdiepen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

M14 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:33:
Ik lees her en der het een en ander over verschillende banden. Weet iemand daar wat leesvoer voor? Dan kan ik me daar eens in verdiepen.
Staan op internet wel een aantal test geloof ik. Motor-freaks heeft een tijd terug een banden test gehouden.

Edit: hmm, kan zo 1 2 3 niet wat vinden. Zal ff kijken of ik wat blaadjes van mijn werk mee kan nemen, dan scan ik ze voor je in.

[ Voor 28% gewijzigd door M3rcury op 30-03-2010 23:43 ]

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Matis schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:24:
[...]
:D

Ik lach tranen met tuiten :D Geniaal, just made my day :)

@daarboven, ik vind het wel een toffe fiets, alleen de uitlaat is een beetje te smal.
Het deed me denken aan de vensterbank op mijn RT. Ik wil nog een keer een foto maken met gordijnen en een bak geraniums. Dan moet ik er eigenlijk met een Willempie-helm en ouderwets zwart leren overal (of zo'n Duitse loodjas) op gaan zitten voor maximum effect.

Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/aAMoKM

• Exigence

Exigence

dnkroz

M3rcury schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Bt-016 is in mijn ogen een stuk beter in het droog. Maar ik heb een andere mening dan 90% van de rest van de motorrijders die de mpp2ct de ultime band vinden.

Als je echt hard gaat rijden, dan houd de mpp zijn lijn niet meer vast en gaat dus smeren. Verder moet je echt aan het gedrag wennen dat de mpp zich eerst in de bocht zet, en pas dan gaat sturen (zacht carcas) In de regen is de mpp daarentegen wel een STUK beter dan de bt-016.

Ik ben het wel eens met de rest, de meeste mensen kunnen gewoon met pilot roads (2) bt-023, dunlop roadsmarts of iets in die trant hebben. Voor veel mensen is dat zelfs al overkill.

Als je per see tussen de bt-016 en de mpp wilt kiezen, zou IK voor de bt-016 gaan. Rijd je veel in de regen ga dan voor de mpp. Als ik nog wat anders aan mag raden (is eigenlijk 1 klein sigmentje boven de bt-016 en de mpp, maar lager dan een supercorsa/bt-003) zijn de Dunlop Qualifier RR, ook Dual compound, bager in de regen, maar op het droge wegdek onwijs goed.
Je noemt nou exact mijn afwegingen op :P Van wat ik gelezen en gehoord heb ik zo'n BT016 een erg goede band onder goede (geen regen) omstandigheden. Mijn huidige BT014 kan ik ook tot de rand rijden als het droog is, maar met regen ben ik minder blij :/

Dus daarom neig ik naar de MPP2CT, vanwege het regenelementje :P

• DieterVDW
Deze zijn nog goedkoper:
http://www.oldbikebarn.com/Rear-Shocks-12-3-4-Eye-to-Eye
70$ voor setje schokdempers, hmm...

• Tylen

Tylen

Exigence schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:17:
[...]

Je noemt nou exact mijn afwegingen op :P Van wat ik gelezen en gehoord heb ik zo'n BT016 een erg goede band onder goede (geen regen) omstandigheden. Mijn huidige BT014 kan ik ook tot de rand rijden als het droog is, maar met regen ben ik minder blij :/

Het is niet zo dat als het regent je met een BT016 gelijk de weg af vliegt. Waarschijnlijk pas je sowieso je rijstijl al aan als het begint te regenen. En, omdat het tussen de oren zit, doe je het nog meer als je op BT016 rijd ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 07:57:
[...]

Het is niet zo dat als het regent je met een BT016 gelijk de weg af vliegt. Waarschijnlijk pas je sowieso je rijstijl al aan als het begint te regenen. En, omdat het tussen de oren zit, doe je het nog meer als je op BT016 rijd ;)
^^
Exigence schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:17:
[...]

Ik zei ook als je VEEL in de regen rijdt. Als je af en toe een bui tegen komt kan je ook op supercorsa's prima rijden. :)

No signature required.

• Tylen

Tylen

^^

(Wat zijn we het weer eens saampies ;))

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

goedkoop is duurkoop !

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:54:
^^

(Wat zijn we het weer eens saampies ;))
^^

Ga jij nou nog een straat fiets kopen? of blijf je op de rr van Mark rijden?

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

WIPje

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4062/4479076328_7eaa2bba5a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4478451083_f858e62432.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2766/4478451049_b41916ddf1.jpg

:7

volgende week eens met de lampen rijden en daarna in de goede kleur blauw krijgen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Exigence

Exigence

dnkroz

M3rcury schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:43:
[...]

^^

[...]

Ik zei ook als je VEEL in de regen rijdt. Als je af en toe een bui tegen komt kan je ook op supercorsa's prima rijden. :)
Thanks. Zat zelf ook al naar de BT016 te neigen, vooral omdat ik al wat had gehoord over het stuurgedrag van de MPP's. En met regen pas ik mijn stuurgedrag inderdaad aan, zoals je al zegt, het zit vooral tussen de oren :P

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 14:57
/me is begonnen met motorrijlessen Zaterdag 3e les. Eerst les was wel spannend, nooit brommer gereden oid. dus was wel even wennen op een motor ;) 2e les ging al een stuk beter. Hopelijk ergens eind komende zomer lekker toeren :)

Last.fm
Films!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ROFLASTC schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:34:
WIPje

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:7

volgende week eens met de lampen rijden en daarna in de goede kleur blauw krijgen.
Nice, je hebt namelijk binnenkort een rit naar ijsselstein in je agenda staan :P

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

10 April moet ik weer naar ijsselstein! Dan gaat de Buell nog weg voor een Tjoening beurt!

Nieuwe uitlaat en een Remap van de ECU. Ga naar TM op het industrieterrein achter de mast daar.
Heb er zin aan!

• dion_b
  • Laatst online: 14:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, eerste les is eindelijk geboekt, vrijdag 16-4 bij Versnel in Diemen :)

Oslik blyat! Oslik!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

TiMMieJ schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:00:
10 April moet ik weer naar ijsselstein! Dan gaat de Buell nog weg voor een Tjoening beurt!

Nieuwe uitlaat en een Remap van de ECU. Ga naar TM op het industrieterrein achter de mast daar.
Heb er zin aan!
Ik ruik een koffie moment.....

• MagicTempest
TiMMieJ schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:00:

Heb er zin aan!
Ga je nu nog dingen aan die Buell laten doen terwijl je hem gaat verkopen dan?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

Vette crosspost.... maar eindelijk ga ik de taartschep van mijn motor halen ... over 5 dgn.

Net een Fender Eliminator besteld voor mijn motor })

Zo is mijn motor momenteel:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177503083160_1395618558_489628_2272323_n.jpg

En zonder 'taartschep' komt dat er ongeveer zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender/IMAG007A.JPG

Over 5 werkdagen ga ik aan mijn motor sleutelen O+

Koop hier mijn P1 reader :)

• komkommer

komkommer

Koffie

webmail schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:00:
Vette crosspost.... maar eindelijk ga ik de taartschep van mijn motor halen ... over 5 dgn.

[afbeelding]

[afbeelding]

Jezus, dat is ook wel echt een verschrikkelijk ding zeg!

Makerij Hofman

• PilatuS
  • Niet online
Als je dat dan toch gaat doen zou ik ook gelijk andere knipperlichtjes er op zetten. Die dingen kosten ook vrijwel niets.

Dan krijg je zoiets als de mijne.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/rmv3p0.jpg

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Zo, vandaag even mijn motor opgehaald van een grote beurt (de grootste, 40.000 km).
Prijs was wel even schrikken: 1200euro :X (das wel inclusief nieuwe Road Attack banden voor en achter).

Dan is trouwens wel veel vervangen: olie filter, lucht filter, bougies, olie, remolie, banden en de jiffie sensor doet het weer :).

Plus ik heb weer een toeter *O*

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Banden bij een "normale dealer" ga je kapot op, niet zelf even een setje geregeld om onder te laten zetten? Scheelt je zo weer dik 100 euro.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
webmail schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:00:

[afbeelding]

[afbeelding]

lol, moet zeggen dat ik er nog nooit een heb gezien MET origineel spatbord (snap ook wel waarom)...maar succes met knutselen! :w
Pagina: 1 ... 170 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.