Is, als je op vakantie gaat met de motor, wel een uitstekende investering. Zou nooit meer zonder willen. Alleen in NL boeit 't me niet zoveel (is wel 's handig, maar eigenlijk kun je altijd wel voorbereiden). Maar ergens diep in de bergen 's ochtends wakkerworden, verzinnen waar je heenwil, en dan je garmin de route laten zoeken en de hele dag niet hoeven nadenken maar gewoon heerlijk rijden, dat is echt fantastisch. Gekloot met kaarten is echt vreselijk op een motor. En 's avonds vraag je 'm waar de dichtsbijzijnde camping/hotel is, of halverwege waar je kunt tanken of eten, en hij regelt 't allemaal...Bergie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:57:
Pff, ik zit me een beetje te orienteren op een navigatiesysteem voor de motor maar wat zijn die krengen duur zeg
Eigenlijk vind ik 450 euro helemaal niet zoveel geld voor zulk genot.
niet goedkoop idd maar met een beetje shoppen kan je veel prijsverschillen tegenkomen.Bergie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:57:
Pff, ik zit me een beetje te orienteren op een navigatiesysteem voor de motor maar wat zijn die krengen duur zeg
Ik heb een Garmin Zumo (550 meen ik, iig met europese kaarten ingebouwd en carkit) en zweer erbij. Perfect.
Gebruik hem in de auto ook.
Alleen heb een electriek probleem waarbij ik niet genoeg stroom krijg en nu laad hij niet op, en werken mijn handvat verwarmers niet.. eerst dacht ik dat het een slechte accu was, maar die is vervangen en probleem is er nog...
Binnenkort moet hij voor een beurt en zijn eerste MOT (britse APK) dus maar eens na laten kijken..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En vergeet Marktplaats niet. Ik heb er voor wènig een BMW Navigator 3 opgepikt (=Garmin 2820). Ik had wel de indruk dat die meneer niet helemaal wist hoe de prijzen lagen, maar dat vond ik niet erg...ToolkiT schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:52:
[...]
niet goedkoop idd maar met een beetje shoppen kan je veel prijsverschillen tegenkomen.
Probeer wel goed voor jezelf uit te maken wat je precies wilt met een navigator. Er zijn veel verschillende soorten apparaten en je kunt ze op verschillende manieren gebruiken. Er zijn mensen volledig tevreden met TomTom op hun PDA in de binnenzak en een oortje, of juist een Garmin op het stuur zonder audio. Probeer eerst je eisen op te stellen en kijk welke apparaten daar binnen vallen. Ga dan pas kijken of je die prijs wilt bepalen. De andere kant op werken, dus eerst je budget vaststellen en dan pas gaan kijken, kan er zomaar voor zorgen dat je met oogkleppen een apparaat pakt wat dan wel aan je budget voldoet, maar absoluut niet aan je eisen. En dat is niet fijn.
Die dingen zijn duur genoeg om je even in te verdiepen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Iemand hiermee ervaring (Geloof dat 't 2 uur moest 'bezinken' )
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
45 minuten is zat!soepah schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:13:
Hmm,, wou vanavond de nieuwe accu monteren, maar nu weet ik niet meer hoelang ik moet wachten nadat ik de accu heb 'gezuurd'. (Nieuwe accu met zo'n wittige cartridge waarin 't zuur zit die ik zelf in de accu moet doen).
Iemand hiermee ervaring (Geloof dat 't 2 uur moest 'bezinken' )
No signature required.
Ik zit zelf te denken aan gesproken navigatie via een smartphone (wil toch een nieuwe).
Niet zo zeer om routes te rijden, maar gewoon zodat ik met een gerust hart ergens naartoe kan rijden en als ik het dan zat ben, dat ik wel weer naar huis geleid wordt.
Iemand ervaringen met een dergelijke oplossing?
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Heb overigens ook gewoon een Zümo 660 die 'echt perfect is voor op de motor maar dat ding heb ik niet altijd bij me
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Is het niet zo dat de dealer na 30 min poetsen hem in de showroom zet voor 6700 ? Als dat aardig klopt moet je er particulier nog zeker 6000 voor kunnen krijgen.Mijne is uit 2007 en ze geven er nog circa 5500 voor.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Euhm, dat is toch redelijk bekend van Buells? Staan nu eenmaal niet bekend om hun betrouwbaarheid enz. Dus de afschrijving is redelijk hoog, zeker nu Buell zelf dicht is zullen mensen niet erg genegen zijn om er eentje aan te schaffen.TiMMieJ schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:33:
Nou ik ben inmiddels aan het kijken om de Buell in te ruilen voor een CBR 1000 rr. Maar het is toch wel redelijk huilen wat betreft de prijzen voor een Buell. Mijne is uit 2007 en ze geven er nog circa 5500 voor. Als ik dit nu eens eerder wist he. Maarja life sucks. Nu maar kijken of hij particulier eventueel nog wat meer op brengt om zo toch de overstap te kunnen maken.
Verwijderd
Maar dat is hoe het gaat, immers jij wilt hem inruilen, en dan gaat tegenwoordig vrij moeilijk want zo raak je geen voorraad kwijt natuurlijk. Nu zal het met motoren minder opslagruimte vragen, maar feit blijft dat ie iets verkoopt maar toch weer kosten heeft om dat nieuwe ding in de etalage te hebben staan, en die weer een x aantal maanden daar te laten staan.PilatuS schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:38:
[...]
Is het niet zo dat de dealer na 30 min poetsen hem in de showroom zet voor 6700 ? Als dat aardig klopt moet je er particulier nog zeker 6000 voor kunnen krijgen.
Inruil is altijd minder dan wat de gek ervoor geeft, en dat zal ook zo wel blijven.
Dat begrijp ik ook wel. Het ging mij er om dat om die reden 2e hands 6000 misschien nog wel te krijgen valt.
ik heb een touch HD en gebruik deze ook als navigatie. ik heb op ebay een el cheapo houdertje gekocht voor op het stuur (klem + schaaltje). Deze kwam uit duitsland en werkt perfect. Hij is alleen niet waterproof (daarvoor had ik een boterhamzakje die ik erom deed).TheNameless schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:24:
Nu we het toch over navigatie systemen hebben.
Ik zit zelf te denken aan gesproken navigatie via een smartphone (wil toch een nieuwe).
Niet zo zeer om routes te rijden, maar gewoon zodat ik met een gerust hart ergens naartoe kan rijden en als ik het dan zat ben, dat ik wel weer naar huis geleid wordt.
Iemand ervaringen met een dergelijke oplossing?
zo had ik beeld en geluid(headset)
Ik had juist verwacht dat die buells door het stoppen van de productie juist meer hun waarde zouden vasthouden. Er zijn altijd wel mensen die speciaal een buell willen en die nu dus helemaal zijn aangewezen op de 2ehands markt. En buell maakt misschien geen super betrouwbare motoren, maar juist wel motoren met karakter wat mensen er juist toe zet dat ze speciaal een buell willen rijden.TiMMieJ schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:18:
Het probleem is juist dat ze gestopt zijn met de productie! Voor de rest was het een redelijk stabiele fiets en was er geen gekke afschrijving. Nu enkel ze niet meer gemaakt worden lijkt er gewoon weer 1500E afgeschreven. Opzich logisch maar toch wel jammer.
De oorspronkelijke blokken (HD) wilde nog wel eens wat problemen opleveren als de berijder er te veel mee remde.
En 't heeft níks met remblokjes vandoen
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 24-03-2010 19:25 ]
Het is een CBR600F uit 1987, en ik moet me ontzettend inhouden om er niet op te gaan rijden voordat ik m'n rbw heb
Ticking away, the moments that make up a dull day
Feli met je aankoop, iig
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het opaatje met liefde verzorgen en de erbij motor een fit jong ding die nog bergen wil bedwingen, simpel zatmphilipp schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:17:
Vandaag de 148.000 gepasseerd op weg naar Spakenburg! And still going strong. Die Beemer lijkt wel niet te stoppen. Iets zegt me dat ik deze motor nooit meer weg moet doen, want zo'n fijne 'old-timer' vind ik niet zo snel meer. Maar ja...ik zit ook te lonken naar een allroad achtig ding...moet ik dan toch maar 2 motoren gaan houden en dan dobbelen met welke ik op pad ga?
* ROFLASTC loert naar een GasGas bij de weg
And it goes BRAAAAAPP!
Maar het opaatje wil ook nog wel de berg op. Of bedoel je naast het asfalt?ROFLASTC schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:54:
[...]
Het opaatje met liefde verzorgen en de erbij motor een fit jong ding die nog bergen wil bedwingen, simpel zat
Ik zou de opa voor het asfalt bewaren en een andere motor nemen om naast het asfalt de berg op te komen. Als je de BMW in goede conditie houdt gaat het ding nog veel langer mee lijkt mij.mphilipp schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:50:
[...]
Maar het opaatje wil ook nog wel de berg op. Of bedoel je naast het asfalt?
And it goes BRAAAAAPP!
Precies, dat was ik ook van plan. Maar ik dacht er ook aan om 'm te verpatsen en een mooie Africa Twin oid te kopen. Maar ik vrees dat ik bar weinig voor de Beemer terugkrijg, ook al is ie in topconditie. Hij is gewoon 12 jaar en heeft er anderhalve ton op staan.ROFLASTC schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:38:
[...]
Ik zou de opa voor het asfalt bewaren en een andere motor nemen om naast het asfalt de berg op te komen. Als je de BMW in goede conditie houdt gaat het ding nog veel langer mee lijkt mij.
Succes! Ik zelf vind het hele fijne motoren (heb zelf de SV1000N(aked)). Heerlijk dat vermogen van de 2 cilinder!M14 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:04:
k ga morgen kijken voor een SV1000S. Hopelijk is het wat
.
Omdat je dan ingehaald werd door de onderdelen die eraf vielen?wimmel_1 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:24:
De laatste series van Buell waren overigens "gewoon" voorzien van Rotax blokken en waren écht wel betrouwbaar.
De oorspronkelijke blokken (HD) wilde nog wel eens wat problemen opleveren als de berijder er te veel mee remde.
edit:
En 't heeft níks met remblokjes vandoen![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Stormtrooper op 25-03-2010 15:04 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
En ja je moet dezelfde weg terug rijden voor de onderdelen en ja als hij niet meer lekt moet je olie bijvullen....
Heerlijke vooroordelen

Wat zijn die Buell's toch prachtige fietsen
Scratch that, heb gisteren toch ontdekt dat er aan de binnenkant een klein zakje zit. Iig groot genoeg voor een pinpas+telefoonStoffel schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:39:
[...]
Hey die heb ik ook, fijn pakje! Alleen jammer dat er nog geen ruimte in zit voor een pinpas. Dat is toch niet zo heel praktisch
Vind ze echt niet allemaal mooi, maar dat is natuurlijk ook wel iets persoonlijks. Deze vind ik echter wel mooi:_Erikje_ schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:08:
als ik er het geld voor had, wist ik het wel. vind het toch wel mooi, dat harley roffeltje.

Moet je denk ik wel opletten hoe je daar op gaat zitten... Ga je op een gegeven moment toch een barbeque lucht krijgen
En deze staat wat mij betreft wel in de lijst van lelijke fietsen, hoe krijg je het verzonnen:
[ Voor 24% gewijzigd door Stormtrooper op 25-03-2010 20:46 ]
Voor diegene die deze niet kennen, zoek het hok zelf maar op
Dat noem jij een hok?Youk schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:04:
Die onderste doet me denken aan de BMW K1
Voor diegene die deze niet kennen, zoek het hok zelf maar op

Ik ben bang dat dit toch wel een serieus vooruitstrevend motor was, maar het o zo conservatieve motorwereldje was er nog niet aan toe
Was wel 1988 he. Ik ben geen BMW liefhebber, maar ere wie ere toekomt.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik heb later een K1100RS gehad, die had het hele fijne blok uit deze bike. Ging als de brandweer!Flagg schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:18:
[...]
Ik ben bang dat dit toch wel een serieus vooruitstrevend motor was, maar het o zo conservatieve motorwereldje was er nog niet aan toe
Indertijd vond ik dit wel een mooi verhaal. Een of andere Psycho uit de States rommelt een turbo in de K1 en onttrekt zo 200pk aan het arme blokje...meer dan 200mph gaat ie dan geloof ik. Maar ja...je hebt er geen reet aan als je niet naast Bonneville woont. En zelfs op de zware K1 komt het voorwiel steeds omhoog met zo'n turbo. Wél erg leuk om Hayabusa's te pesten bij het stoplicht...
Heb er zo 1 gehad en mis hem nog wel een beetje, maarja je kunt niet alles rijden. Hij heeft het veld moeten ruimen voor de street rod.Stormtrooper schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:41:
[...]
Vind ze echt niet allemaal mooi, maar dat is natuurlijk ook wel iets persoonlijks. Deze vind ik echter wel mooi:
[afbeelding]
Moet je denk ik wel opletten hoe je daar op gaat zitten... Ga je op een gegeven moment toch een barbeque lucht krijgen
Maar BBQ Lucht ? blok zit TUSSEN de framekokers je raakt hem dus echt niet zomaar. je zult echt moeite moeten doen om je eraan te verbranden als je erop zit.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Ach, je eerste eigen schade maakt zo'n motor toch weer een beetje meer van jezelf. En het is gelukkig vrij simpel te repareren zoals het er nu naar uitziet.
Is dat zo'n automatische inklapperd? Er schijnen ook RT's te zijn met automatisch inklappende jiffy's...levensgevaarlijk...MailMan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:57:
Wie bedenkt dan ook zo'n idioot inklapsysteem voor de jiffy.
Is het pop-off mechanisme van de spiegels nog intact?
Yep een automatische inklapperd. En de spiegel kon ik weer monteren aan die 3 pinnen, zit nog goed vast. Wel een scheurtje daar in de bevestigingen van de spiegel zelf en een afgebroken pinnetje waardoor het kapje aan de voorkant van de spiegel niet meer vastklikt. Morgen ga ik de spiegel er weer afhalen en dan lijm ik die twee delen denk ik aan elkaar, ze sluiten nog wel goed namelijk.mphilipp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:58:
[...]
Is dat zo'n automatische inklapperd? Er schijnen ook RT's te zijn met automatisch inklappende jiffy's...levensgevaarlijk...
Is het pop-off mechanisme van de spiegels nog intact?
Kan je gewoon met een schroevendraaien waar je een doekje omheen doet die spiegel weer los forceren van die drie bevestigingspunten?
en man, wat is die geel zeg!
Wise enough to play the fool
Ik ben het er niet mee eens, in 1985 kwam suzuki met de gsxr, die er in 1988 onderussen als volgt uit zag. Je mag nog kiezenFlagg schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:18:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 26-03-2010 09:36 ]
Ging bijna op mn plaat bij de eerst bocht naar links
Was wel even spannend
zou wel leuk zijn voor erbij (en dan een 200pk blok erin frotten )
Je hebt geen Zumo of Rider nodig (al zeg ik niet dat het slechte dingen zijn). Wat mij betreft moet motornavigatie twee features hebben:Bergie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:57:
- mogelijkheid om routes op je PC te plannen en dan te uploaden naar je navigatie. Voor TomTom en een aantal andere systemen werkt Tyre erg goed als je je er even in verdiept en, Garmin heeft eigen software schijnt qua waypoints net wat beter te werken.
- 3,5mm jackplug om em op je helmspeakers of oordoppen aan te sluiten.
Garmin ken ik niet zo goed, maar met een tweedehands TomTom GO (zo uit m'n hoofd de 510, 630, 710, 720, 730, 910, 920, 930) kom je een heel eind.
Dan nog een manier om em mee te nemen. Je kunt em in je tanktas stoppen (simpel en goedkoop, maar lastig te bedienen en te bekijken), je kan de zuignap op je tank ductapen, of je kan gaan voor elegantere oplossing, zoals een RAM-mount.
Als het regent...doe je er een plastic zakje of huishoudfolie omheen. Of je gaat gewoon niet in de regen rijden
[ Voor 4% gewijzigd door snars op 26-03-2010 10:20 ]
I reject your reality, and substitute my own.
http://www.motormeuk.nl/b...r-bij-de-zijstandaar.htmlTheNameless schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:16:
Ik reed van de week weg met mn jiffy nog uit (kan hem starten met de jiffy nog uit).
Was wel even spannend
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Mijn motor kan niet draaien met mijn jiffy nog uit én in een versnelling. In zijn vrij kan het wel, anders kan ik mijn motor natuurlijk niet starten als ie geparkeerd staatTheNameless schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:16:
Ik reed van de week weg met mn jiffy nog uit (kan hem starten met de jiffy nog uit).
Was wel even spannend
Die had ik inderdaad gezien.
Toen dacht ik nog; ik hoop niet dat ik dat zelf ooit meemaak
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het zou eigenlijk best tof zijn als je een lampje ervoor had op je dash, nu is het redelijk automatischt dat ik hem inklap, en die van mij rijdt ook niet met de jiffy uit, maar toch..steveman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:35:
Volgens m'n gebruiksaanwijzing moet ik die schakelaar elke rit controleren...
Ik heb hem ook wel eens laten vallen toen 'ie terugklapte terwijl ik dacht dat 'ie uitstond
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Net als je banden, olie, ketting, etc. ...steveman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:35:
Bij auto's moet je volgens de handleiding ook van alles controleren. Gewoon af en toe lijkt me afdoende, en m'n jiffy-schakelaar test ik nog steeds af en toe per ongeluk
Ik doe dat vaak zat (per ongeluk) als ik mijn zijstandaard wil inklappen raak ik soms het versnelling-pedaal, waardoor de motor in de versnelling springt, alvorens de standaard de schakelaar raakt.steveman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:35:
De eerste keer schrok ik me een hoedje en wist ik niet wat me overkwam. Nu ben ik er aan gewend
Volgens mijn onderhouds manual blijkt dus dat ik er wel eentje moet hebben.steveman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:35:
Schakelaar is dus stuk; dacht dat hij er gewoon geen een had
Volgende week moet hij toch voor een grote beurt, kunnen ze dat meteen fixen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gaat in ieder geval weer lekker daar met de "6'jes" ....
Dat past straks goed bij het paasweekendMailMan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:57:
Jaja even showen met m'n 'nieuwe' Beemer voordat ik hem na m'n eerste rit subtiel op een stoepje neerlegde bij aankomstKlein beetje materiële schade, maar een enorme deuk in het ego
Wie bedenkt dan ook zo'n idioot inklapsysteem voor de jiffy.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ach, je eerste eigen schade maakt zo'n motor toch weer een beetje meer van jezelf. En het is gelukkig vrij simpel te repareren zoals het er nu naar uitziet.
Dr zijn anders veel honda's die dat lampje hebbenmoto-moi schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:41:
[...]
Het zou eigenlijk best tof zijn als je een lampje ervoor had op je dash, nu is het redelijk automatischt dat ik hem inklap, en die van mij rijdt ook niet met de jiffy uit, maar toch..
Ik heb hem ook wel eens laten vallen toen 'ie terugklapte terwijl ik dacht dat 'ie uitstond
leeg
Ik heb een high-tech oplossing voor het jiffy-probleem: m'n Honda uit 88 heeft standaard een dikke rubberen flap aan de jiffy, die als eerste de grond raakt en zo automagisch de boel inklapt. Ik heb em nog niet getest met 100km/h, maar stapvoets werkt het.moto-moi schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:41:
Het zou eigenlijk best tof zijn als je een lampje ervoor had op je dash, nu is het redelijk automatischt dat ik hem inklap, en die van mij rijdt ook niet met de jiffy uit, maar toch..
Mijn R1 uit 2000
Helaas nog met slippende koppeling; maar dat gaat dit weekend veranderen als het goed is
Banden zijn helaas een Pilot Road voor en een BT020 achter... Ben Dunlop Qualifiers gewend op een Suzuki TL1000S, dus heel plat gaat het nog niet
Hoewel zo'n R1 echt zeer strak in de bocht blijft liggen, dat ding kan veel meer dan ik kan

\_Specs_/
Nee niet gelezen... Maar er word weer veel gevallenwimmel_1 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:57:
@ Tylen: Jij hebt dat verhaaltje vast ook al gelezen van die makker die z'n fiets tegen de diepvries aan parkeerde omdat 'ie dácht dat z'n jiffy uitstond
Gaat in ieder geval weer lekker daar met de "6'jes" ....
Ik wil ook zo'n auto-tomtom gaan fixen op een fastoenlijke houdersnars schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:19:
[...]
Je hebt geen Zumo of Rider nodig (al zeg ik niet dat het slechte dingen zijn). Wat mij betreft moet motornavigatie twee features hebben:
- mogelijkheid om routes op je PC te plannen en dan te uploaden naar je navigatie. Voor TomTom en een aantal andere systemen werkt Tyre erg goed als je je er even in verdiept en, Garmin heeft eigen software schijnt qua waypoints net wat beter te werken.
- 3,5mm jackplug om em op je helmspeakers of oordoppen aan te sluiten.
Garmin ken ik niet zo goed, maar met een tweedehands TomTom GO (zo uit m'n hoofd de 510, 630, 710, 720, 730, 910, 920, 930) kom je een heel eind.
Dan nog een manier om em mee te nemen. Je kunt em in je tanktas stoppen (simpel en goedkoop, maar lastig te bedienen en te bekijken), je kan de zuignap op je tank ductapen, of je kan gaan voor elegantere oplossing, zoals een RAM-mount.
Als het regent...doe je er een plastic zakje of huishoudfolie omheen. Of je gaat gewoon niet in de regen rijdenHier nog een verhaaltje over mijn setup --> http://www.motor-forum.nl...message/14359856#14359856
Mijn huidige pocketpc werkt best wel suboptimaal.
Hebben die tomtoms die jij noemt allemaal een 3,5mm aansluiting?
Dat is voor mij ook een minimale vereiste.
Ik heb alleen liever een iets kleinere versie dan jij aangezien ik op de r1 waarschijnlijk nog minder ruimte heb dan jij...
\_Specs_/
Op de Reen kun je misschien wel zo'n mooie RAM-mount balhoofdgathouder kwijt.ZiegoM schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:54:
Ik wil ook zo'n auto-tomtom gaan fixen op een fastoenlijke houder
Anders boren we toch gewoon ergens een gat?
Yup, volgens mij wel.Hebben die tomtoms die jij noemt allemaal een 3,5mm aansluiting?
Dat is voor mij ook een minimale vereiste.
Volgens mij....zijn alleen de x10-versies van die bakbeesten. En die hebben dan nog als nadeel dat de aansluitingen (power, geluid en iPod) alleen in de nog lompere houder zitten.Ik heb alleen liever een iets kleinere versie dan jij aangezien ik op de r1 waarschijnlijk nog minder ruimte heb dan jij...
De x20 en x30-series zijn plat en hebben de aansluitingen op het apparaat zelf. Bij de latere versies (40 en 50) heb je weer een aparte actieve houder a 5 miljoen euro ex BTW nodig. De meerwaarde van een 920 boven een 720 is volgens mij ook nihil.
De cheape TomToms hebben geen audio-out volgens mij. Maar waar geen audio-out is, kan er natuurlijk wel een gemaakt worden.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

En toen begon mijn rekening te schreeuwen: STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP!!!!!!!!!!!
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Mijne zullen voorlopig nieuw blijven ben ik bang voor, is mijn eerste motor enzo....
1 advies over probiker: Passen.steveman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:05:
Als 't goed is kan ik hier binnenkort ook posen met een probiker raceoveral... lekker rondlopen met maagdelijke kneeslidersMaarja, m'n semitextiele jas leek me niet zo'n goed idee voor Zandvoort.
Ik paste nauwelijks in een 58, en het jasje is erg kort (als je tenminste over de 200,- pak hebt).
zie mijn eerdere post voor het probiker pakkie..zit prima!!steveman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:05:
Als 't goed is kan ik hier binnenkort ook posen met een probiker raceoveral... lekker rondlopen met maagdelijke kneeslidersMaarja, m'n semitextiele jas leek me niet zo'n goed idee voor Zandvoort.
Onlangs vroeg ik hier al wat voor mij een geschikte motor zou kunnen zijn. Zelf dacht ik toen nog aan iets van een R1 ofzo, maar gezien mijn relatief rustige rijstijl en wens om grotere tourtochten werd mij dat afgeraden.
Er kwamen een paar mooie alternatieven naar boven.
Nieuwste idee is nu een V-max. (voorbeeldje op MP: http://link.marktplaats.nl/331839379 )
Hoe staan jullie hier tegenover, en zijn er ervaringen mee? Ik wil een iets krachtigere motor dan mijn huidige ~50 pk Z500...
Alvast bedankt voor het meehelpen.
Ehhh...je wilt rustig rijden en grote toertochten rijden, en dan pak je een V-Max? Begrijp me goed, ik vind de V-Max een beest van een ding, en het is één van de motoren die ik zou kopen als ik de loterij zou winnen (ik koop er dan 6). Er zit een heerlijk soepel blok onder. Maar ik zou het niet als een toermotor zien. Ik heb niet echt het idee dat dit een ideale toermotor is, vooral niet vanwege dat kleine pistankje (15l) wat er op zit.warcow schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:02:
Onlangs vroeg ik hier al wat voor mij een geschikte motor zou kunnen zijn. Zelf dacht ik toen nog aan iets van een R1 ofzo, maar gezien mijn relatief rustige rijstijl en wens om grotere tourtochten werd mij dat afgeraden.
Nieuwste idee is nu een V-max. (voorbeeldje op MP: http://link.marktplaats.nl/331839379 )
Mooie bike, maar toeren...kweenie... Pak dan iets waar je meer beschermd zit en wat gebouwd is voor afstanden.
't Is een geheel heFrancis schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:14:
[...]
1 advies over probiker: Passen.
Ik paste nauwelijks in een 58, en het jasje is erg kort (als je tenminste over de 200,- pak hebt).
Zodra 't binnen is eens erheen om te passen
Lol, zelfde merk/type motor, straks ook zelfde outfit?j0rDy schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:17:
[...]
zie mijn eerdere post voor het probiker pakkie..zit prima!!
Deze gaat 't omAls je wat langer wil touren is een wat rechtere houding wenselijk idd. Wil je per se zo'n chopper-achtige? (Van een R1 naar een Vmax, van 't ene uiterste naar 't anderewarcow schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:02:
Heren (en eventuele dame(s) ) ,
Hoe staan jullie hier tegenover, en zijn er ervaringen mee? Ik wil een iets krachtigere motor dan mijn huidige ~50 pk Z500...
Wat me zo te binnen schiet:

Naked muscle bike, Yamaha XJR

BMW GS1150/1200, Allroad, Long Way Round fiets

Suzuki Bandit 650S (is er ook in 1200 uitvoering), Naked met topkuip.
Wat plaatjes kijken op motorforum kan vast ook geen kwaad

Geeft een wat dieper geluid en is denk ik ook nog wat lichter dan die plaatstalen toestand die er nu onder zit. Kijken hoe dat gaat uitpakken.
Ik heb ook nog een radicaal plan vwb het uiterlijk van mijn maagdelijk witte RT, maar dat laat ik wel zien als het zover is.
En dan moeten we je commentaar aangaande de V-Max nog serieues nemen....mphilipp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:03:
Ik heb btw nog even een Remus Revolution gescoord voor de Beemerd (ook een leuke toermotor). Ga 'm morgen halen als het weer een beetje meewerkt.
[afbeelding]
Geeft een wat dieper geluid en is denk ik ook nog wat lichter dan die plaatstalen toestand die er nu onder zit. Kijken hoe dat gaat uitpakken.
Ik heb ook nog een radicaal plan vwb het uiterlijk van mijn maagdelijk witte RT, maar dat laat ik wel zien als het zover is.
plies ekspleen ?wimmel_1 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:16:
[...]
En dan moeten we je commentaar aangaande de V-Max nog serieues nemen....
Wat heeft die uitlaat met een Vmax te maken? Heb ik iets verkeerd gezegd?
Does not compute enzo.
leeg
Met catvervanger zo te zien, moet je de software dan ook resetten net alsop een r1100gs?mphilipp schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:03:
Ik heb btw nog even een Remus Revolution gescoord voor de Beemerd (ook een leuke toermotor). Ga 'm morgen halen als het weer een beetje meewerkt.
[afbeelding]
Maar ik zal die genoemde motoren ook eens bekijken, die eerste yamaha ziet er ook niet verkeerd uit..
XJR 1300 of GSX 1400! Die ultime tournakeds. Niet met een supersport blok eronder, maar met een onwijs soepel blok met een hoop power erin!warcow schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:02:
Heren (en eventuele dame(s) ) ,
No signature required.
Nou ja, wat een bak onzin. Ik ga er maar verder niet op in. Slaat helemaal nergens op.4x2 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 01:07:
Je noemt een vmax geen ideale toermotor, maar post vervolgens een foto van een sportpijp voor een suffe toerbuffel
Does not compute enzo.
Die pot is een demper, er zit geen kat in. Ik heb nu ook geen kat op de RT.charrel schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 02:26:
[...]
Met catvervanger zo te zien, moet je de software dan ook resetten net alsop een r1100gs?
btw: het is niet de chip die je reset, maar je moet een andere codestekker gebruiken. Dat is een manier om een ander programma in de Motronic in te schakelen. Een codeplug is niet meer dan een stekkertje die een aantal contactjes met elkaar kortsluit. Je kunt ze kopen (duâh) of zelf maken. Maar mijn RT is uit 1997, en blijkbaar was de kat toen nog niet op alle RT's standaard. Dat verschilde ook per land. Ik heb dus geen lambda sonde, maar een CO2 potmeter links onder het zadel waarmee het mengsel in te stellen is.
[ Voor 48% gewijzigd door mphilipp op 27-03-2010 09:13 ]
Damn wat een vermogen zit op dat ding, ik dacht dat ik wel wat gewend was met de 80pk van lesmotor, mat dit braakt zijn vermogen toch echt een stuk lomper uit.
Pics volgen binnenkort
Ben vandaag naar Motozoom geweest om kleding & helm uit te zoeken. Na die lui daar drie kwartier beziggehouden te hebben (erg behulpzaam & vriendelijk trouwens
- Büse Sunday jack (+rugbeschermer)
- Büse Sunday broek (+heupenbeschermers)
- Büse Coper handschoenen
- Nitro Uno helm
- Louis Coolmax longsleeve
Oslik blyat! Oslik!
euh naja Je wilt het eigenlijk niet gebruiken natuurlijk. Helm en pak zijn de producten die je niet voor de sier koopt maar liever uitsluitend daarvoor gebruiktdion_b schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:58:
Zo, moment van de waarheid komt dichterbij
Nu nog dat spul daadwerkelijk gebruiken...
And it goes BRAAAAAPP!
Terug gekomen met
Probiker leren laarzen van 100 euro naar 55 euro.
Richa motor jas (textiel) van 160 euro naar 70 euro
Textiel broek ( ff merknaam kwijt ) van 150 euro naar 100 euro
Indien ik het in de winkel had gekost had ik dus 410 euro betaald en nu 215 ( klein beetje afgedingd ) . Handschoenen heb ik nog, nu alleen nog een goede helm. Deze ga ik in een degelijke motorzaak kopen ( ik heb veel keuze nodig ) . Twijfel alleen ernstig tussen een alarm helm of een systeemhelm. Een systeem helm lijkt me wel super relaxt in de zomer, lekker omhoog doen met een zonnebril op en door de 30/50 kmp uur stukken toeren.
DuhROFLASTC schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:15:
[...]
euh naja Je wilt het eigenlijk niet gebruiken natuurlijk. Helm en pak zijn de producten die je niet voor de sier koopt maar liever uitsluitend daarvoor gebruikt![]()
Alhoewel, mijn "handigheid" kennende is er goede kans dat ik ze wel echt nodig ga hebben.
* dion_b heeft nog steeds een gekneusde duim van wintersport vorige week, en een gevoelige teen nav op een verjaardagsfeest te hard tegen een olievat aangeschopt te hebben in december...
Oslik blyat! Oslik!
WTF is een alarm helm? (Bedoel je integraal?)-RoB- schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:15:
. Twijfel alleen ernstig tussen een alarm helm of een systeemhelm. Een systeem helm lijkt me wel super relaxt in de zomer, lekker omhoog doen met een zonnebril op en door de 30/50 kmp uur stukken toeren.
Voor brildragenden onder ons is de systeemhelm ideaal, Uberhaupt zijn ze gewoon goed.
Helm moet gewoon goed zitten, je kunt er zo 30 passen en de 31ste zit pas goed.
Ik heb bijvoorbeeld een shoei-hoofd (Multitec zit als gegoten). Arai was me toen te krap.
Niet letten op prijskaartjes, ga eerst voor de pasvorm.
Probleem met veel helmen (systeemhelmen hebben daar meer last van) is windgeruis -> oordoppen!
nope, zie foto...compleet zwart met witte accenten. Ik heb trouwens een combi...steveman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:48:
[...]
't Is een geheel heMaar er zijn er 2 voor me besteld, een 50 en een 52 (heb nu een combi van Rev'it en een of andere broek... beide maat 52).
Zodra 't binnen is eens erheen om te passen
[...]
Lol, zelfde merk/type motor, straks ook zelfde outfit?
[afbeelding] Deze gaat 't om
[...]
Als je wat langer wil touren is een wat rechtere houding wenselijk idd. Wil je per se zo'n chopper-achtige? (Van een R1 naar een Vmax, van 't ene uiterste naar 't andere)
Wat me zo te binnen schiet:
[afbeelding]
Naked muscle bike, Yamaha XJR
[afbeelding]
BMW GS1150/1200, Allroad, Long Way Round fiets
[afbeelding]
Suzuki Bandit 650S (is er ook in 1200 uitvoering), Naked met topkuip.
Wat plaatjes kijken op motorforum kan vast ook geen kwaad
en heeft iedereen zijn of haar avatar al aangepast naar een plaatje dat niet copyright gevoelig is?
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLASTC schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:21:
offtopic:
en heeft iedereen zijn of haar avatar al aangepast naar een plaatje dat niet copyright gevoelig is?
hoeze vraag je dat ineens?
topique op MF. over een aanstaande 1 april mop.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ben na jaren (vanaf het begin) systeemhelmen nu toch overgestapt. Ik moet zeggen dat het een bijzondere omstandigheid is. Ik heb nl een intercom en dus een microfoon in de helm. Met een systeemhelm is dat niet fijn voor je bril. Die moet je dan toch afzetten omdat ie anders steeds tegen die boom komt. Sowieso vond ik de microfoon niet fijn zitten. Steeds bijstellen omdat ie gewoon in de weg zit. Ik wilde eerst een Schuberth C3 kopen (ik had een C2 en daarvoor een BMW System 1) maar heb nu dus gekozen voor de Schuberth S1Pro. Heerlijke helm.KaWaReZ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:53:
[...]
Voor brildragenden onder ons is de systeemhelm ideaal, Uberhaupt zijn ze gewoon goed.
Helm moet gewoon goed zitten, je kunt er zo 30 passen en de 31ste zit pas goed.
Ik heb bijvoorbeeld een shoei-hoofd (Multitec zit als gegoten). Arai was me toen te krap.
Ik geloof alleen dat de C3 volgens opgave van Schuberth 1 of 2 dB stiller is. Zij zijn er ook wel erg goed in. Maar een Multitec is ook erg goed heb ik begrepen. Heeft alleen geen geïntegreerd zonnevizier, wat ik dan weer een nadeel vind.
BTW: Ik heb net de Remus Revolution gemonteerd. De oude uitlaat (met name de bochten) was een bitch om eraf te halen. Heb een uur zitten timmeren om die bocht los te krijgen. Uiteindelijk zit alles op zijn plek. Hij klinkt erg mooi. Het is geen blèrpijp, maar hij heeft een mooi donker geluid. Past beter bij de RT Adventure...
Dit topic is gesloten.
![]()