Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.199 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Vandaag heb ik héél even (1km op een bedrijventerrein na sluitingstijd :P) illegaal gereden :+ Ik kan de CBR600F uit 1987 van'n collega overnemen voor weinig, en ik wilde er toch héél even op gereden hebben voordat ik'm koop. Da's toch wel héél andere koek dan'n CBF500 :o
Het verschil is echt veel groter dan ik had verwacht. Het stuurt veel zenuwachtiger / directer, en het verschil in vermogen is groot genoeg om ervoor te zorgen dat ik niet door durfde te trekken :P

Om even discussie over het rijden zonder rbw voor te zijn: Ik ken de consequenties als er iets misgaat, ik weet ook dat ik met mijn keuze niet alleen mezelf beïnvloed, maar deze plek is ongeveer even verantwoord als een parkeerplaats waar niemand is :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Er had wel een Yeti kunnen oversteken :N

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
*O* * SlinkingAnt is happy *O*

Net goed gereedschap kunnen lenen, en met een 20 minuutjes de remklauwen los, wiel eruit, ding vervangen, wiel erin, remklauwen vast, en weer kunnen rijden :P.

Oftewel, missie geslaagd, en m'n Haynes-manual terugverdient :D. Morgen de kuipdelen weer monteren en dan kunnen we weer de weg op :)
Wormaap schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:02:
Vandaag heb ik héél even (1km op een bedrijventerrein na sluitingstijd :P) illegaal gereden :+ Ik kan de CBR600F uit 1987 van'n collega overnemen voor weinig, en ik wilde er toch héél even op gereden hebben voordat ik'm koop. Da's toch wel héél andere koek dan'n CBF500 :o
Het verschil is echt veel groter dan ik had verwacht. Het stuurt veel zenuwachtiger / directer, en het verschil in vermogen is groot genoeg om ervoor te zorgen dat ik niet door durfde te trekken :P
Soort ervaring had ik na het lessen op een ER6N (650cc). Een GS500 geleend van familie, maar ondanks het mindere vermogen ging het wel serieus veel makkelijker de hoek om, zeker een stuk harder dan m'n Diversion nu :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
Gefeliciteerd SlinkingAnt! Je hebt zelf je motor gefixt, leuk hè? Goede kwaliteit van gereedschap is wel belangrijk als je veel kracht moet gaan zetten. Je hebt ook niet de fout gemaakt om voor de lol of per ongeluk in je voorrem te knijpen als de klauw er af ligt, erg grappig is dat namelijk (not).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:35:
Ik had mijn oude VFR uit 1994 WA verzekerd, en daar baalde ik eind november zeer erg van toen hij in de fik gestoken was. Dan kan je dus fluiten naar je geld, en een vergelijkbare motor (heb er nu één uit 1995) is toch flink wat meer dan het verschil tussen de WA en WA+ premie. Ik heb mijn huidige motor dus WA+ verzekerd, ook al is die waarschijnlijk rond de 2500-3000 euro waard. Het is nog steeds te veel om zo op te hoesten als hij gejat of in de fik gestoken wordt.
Inderdaad niet leuk om op te hoesten, maar check eens wat de verzekering vindt dat ie waard is...Die van mij is nu denk ik voor de verzekering €1500 waard. Dus als iemand 'm fakkelt, krijg ik niet meer dan dat. Dus ik ga echt geen All Risks of WA+ nemen voor zoiets. Voor een nieuwe is het misschien wel zinvol, maar ik ga niet mijn eigen uitkering betalen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
Vanmiddag ga ik een proefrit maken op deze motor: http://link.marktplaats.nl/329245497

Is die toevallig bekend bij iemand? Volgens mij zijn er niet zoveel gele K100's. Teacher misschien?

Trouwens, kan je op de zaterdag een motorverzekering afsluiten? Mocht dit nodig zijn ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
MailMan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:03:
Trouwens, kan je op de zaterdag een motorverzekering afsluiten? Mocht dit nodig zijn ;)
Dat ligt aan de maatschappij denk ik. Wat belangrijker is, is dat je vrij vroeg op het postkantoor staat met kentekenpapieren :)
Edit: irrelevant, 't is een dealer :)

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 20-03-2010 09:16 ]

• MailMan
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:15:
[...]

Dat ligt aan de maatschappij denk ik. Wat belangrijker is, is dat je vrij vroeg op het postkantoor staat met kentekenpapieren :)
Edit: irrelevant, 't is een dealer :)
Maar staat particulier te koop :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Online afsluiten.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

snars schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:23:

Supermoto! Een 640 LC4 SM, of een 660 SMC lijkt me te gek. Klein detail is dat ik nog nooit op een supermoto heb gereden, maar daar komt snel verandering in.
Fabriekstickering kan wat saai zijn maar als je er een neemt doe het dan wel goed.

simpel en strak

Afbeeldingslocatie: http://data51.sevenload.com/slcom/kn/ln/cdejoh/kunlgkkijlg.jpg~/KTM-660-SMC.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik kwam laatst een KTM tegen op de ring amsterdam bij de coentunnel, echt zo vet met krosshelm en passende KTM kleding :9~

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Vriend van mij heeft ook een KTM 600 Enduro.
1 cilinder van 600cc, wat maakt dat ding toch een prachtig mooi kabaal :) Hij heeft ook een dubbele pijp achter laten maken. Echt prachtmotoren zijn dat en meestal nog lichter dan 25KW (volgens de papieren).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:18:
Ik kwam laatst een KTM tegen op de ring amsterdam bij de coentunnel, echt zo vet met krosshelm en passende KTM kleding :9~
En...helemaal schoon zeker? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• HammerT
mphilipp schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:35:
[...]

En...helemaal schoon zeker? :+
Haha, ja idd, en er zaten ook geen noppen onder

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

M14

Vandaag dus gereden op een Yamaha FZ1 (naked) en een Suzuki SV1000 S :D. Eerst een rondje op de FZ1, voor mij ook voor het eerst op de motor sinds het behalen van mn rijbewijs en ook voor er eerst op een 1000cc :). In het begin dus even aftasten hoe het ding rijd en wat dat vermogen doet, als je het gas open trekt, dan gaat ie ook :P.

Wat betreft zithouding, het was best vergelijkbaar met de lesmotor waar ik op heb gereden (ER5), dus dat was niet veel anders. Heb gemerkt dat je er heel goed rustig op kunt rijden, maar als je wilt is ie weg :P. Eerst wat 30 / 50km/h wegen gereden om wat te schakelen en wat bochten te rijden en daarna ff een stukje snelweg (rondweg van eindhoven). Ik vind het een nadeel dat je toch best veel wind vangt op een naked, dit vond ik ook al wat minder op die lesmotor. Heb 160km/h gehaald, wat ik opzich wel genoeg vond. Overigens vond ik de spiegels ook wat minder, omdat ik er vrij weinig in kon zien. En de rechter spiegel ging met enige regelmaat naar beneden hangen. Opzich geen ramp voor een proefrit, maar niet handig :P. Over het algemeen vond ik het een fijne motor om te rijden, maar zou zelf niet voor de naked-versie kiezen.

Goed, na een kop koffie was de SV1000 S aan de beurt. Ik ga op dat ding zitten, .... echt compleet anders dan wat ik gewend was. Je hangt veel meer voorover vergeleken met de FZ1, waar je behoorlijk rechop zit. Goed, hier ook weer een stukje wat rustigere wegen ... en moet zeggen, geluid wat uit dat ding komt, echt super :D. Met sturen was het even wennen vanwege de andere houding en het trilde allemaal iets meer dan bij de FZ1, maar wanneer het gas open ging ... wow :D. Wat een beleving _/-\o_ . Goed, de snelweg op, in het begin ff rustig aan vanwege verkeer wat voor me zat. Daarna het gas er op ... heb de teller ergens op 211 zien staan .... :+. Vond het ook veel fijner rijden die FZ1, veel minder last van rijwind. Bij ekkersrijt omgedraait, daarna iets rustiger gereden. Nog ergens een bocht iets te ruim genomen waardoor ik op de linkse baan uitkwam. Ongetwijfeld een stukje rijervaring wat er nog niet in zit :P, maar dat komt vanzelf goed.

Anyway, de keuze is gemaakt :), het word een SV1000 S. Ik vind het een veel grotere beleving om mee te rijden, de zithouding bevalt me toch wat meer en er komt echt een dik geluid uit :D.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@M14.

Ik dacht al wel dat het SV1000S zou worden, die is toch een stuk heftiger, en daar door leuker dan de FZ1. Zitten er nog andere uitlaten onder ? Dat scheelt qua geluid ook heel veel. Maar aangezien je het geluid erg vet vind denk ik van wel.

Het is een motor waar je zeker nog veel plezier van gaat hebben. Heb je trouwens al wat pics ? Ben benieuwd hoe die van jou er uit ziet.

Hier onder even een filmpje van de mijne waar het geluid goed te horen is.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-sXxnIRwu18]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:03:
Vanmiddag ga ik een proefrit maken op deze motor: http://link.marktplaats.nl/329245497

Is die toevallig bekend bij iemand? Volgens mij zijn er niet zoveel gele K100's. Teacher misschien?

Deze ken ik niet, maar er gaan wel alarmbellen af mbt de ABS. Das een dure en vervelende zoektocht.
Elke maatschappij doet voorlopige dekking: even bellen en verzekeren op kenteken.

Staat trouwens op het K forum nog wat meer te koop, kan je ook eens naar kijken.

Wise enough to play the fool

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

M14

PilatuS schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:54:
@M14.

Ik dacht al wel dat het SV1000S zou worden, die is toch een stuk heftiger, en daar door leuker dan de FZ1. Zitten er nog andere uitlaten onder ? Dat scheelt qua geluid ook heel veel. Maar aangezien je het geluid erg vet vind denk ik van wel.

Het is een motor waar je zeker nog veel plezier van gaat hebben. Heb je trouwens al wat pics ? Ben benieuwd hoe die van jou er uit ziet.

Hier onder even een filmpje van de mijne waar het geluid goed te horen is.

[video]
Haha, heb nog niks gekocht, alleen gereden om te kijken wat ik echt wilde :).

Verkoop je die van jou niet O-), ik wil er 1 met die kleur :P. Wat betreft uitlaten, ik wil geen standaard uitlaten, maar ik ga ze niet meteen vervangen mocht ik een motor met standaard uitlaten kopen. Eerst wat meer rijervaring opdoen enzo :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M14 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:50:
[...]

Haha, heb nog niks gekocht, alleen gereden om te kijken wat ik echt wilde :).

Verkoop je die van jou niet O-), ik wil er 1 met die kleur :P. Wat betreft uitlaten, ik wil geen standaard uitlaten, maar ik ga ze niet meteen vervangen mocht ik een motor met standaard uitlaten kopen. Eerst wat meer rijervaring opdoen enzo :).
Ja had het even verkeerd gelezen. Ik ging er van uit dat je bij een dealer was geweest die de fietsen 2e hands had staan, en je dus 1 van de 2 ging kopen.

Ik heb em net 2 weken :P Heb er pas 500km mee gereden. Maar die kleur vind ik ook idd het mooist. Ik wou er ook perse 1tje hebben met die kleur. Alleen de seatcover was moeilijk te vinden want die zijn niet meer leverbaar. Kon er gelukkig nog 1tje vinden via MP.

De meeste SV1000S'en hebben al wel andere uitlaten. Scheelt je denk ik ook wel veel geld als je er 1tje koopt die ze al heeft. Geen idee wat een setje precies kost maar ik denk minimaal 700 euro.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Wormaap schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:02:
Mijn eerste fiets was ook een CBR600F, uit 1991 in mijn geval. Ideale beginnersmotor als je van sportief houdt. Bij lage toeren slechts +- 20% meer power dan een lesmotor (CB500, ER-5 etc) dus heel goed controleerbaar. Alleen een veel dikker eindschot als je 'm een keer doortrekt in de hogere toeren. Dan heb je ineeens 90 pk bij 12.000 toeren i.p.v. 50 pk bij 8500 ofzo ;) Juist dat karakter van van kracht die rustig inkomt en opbouwt naarmate je in toeren klimt maakt zo'n 600 niet al te eng voor starters.

Nieuwe 600cc supersports zijn misschien wat minder geschikt want die 90 pk zijn er inmiddels 120 geworden dus die stap is wel erg groot. Ook de zithouding is wat hoog en extreem voor iemand die het gevoel nog moet ontwikkelen. Bij recentere bouwjaren moet je het waarschijnlijk meer in de Hornets en Fazers zoeken als beginner. (my 2 cents)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:12:
[...]
Haha, ja idd, en er zaten ook geen noppen onder
Tsjaaa....die adventure/allroad/dual sport machines zijn gewoon de SUV's van de motorwereld. Zonder daar overigens een waardeoordeel over de eigenaren/berijders aan te koppelen, hoor. Ieder het zijne. En het zijn gewoon gave fietsen. Lekker stoer, een beetje het 'come to Marlboro country' idee.
Niet iedereen op de supersport doet kneedowns tenslotte. Het is niet verplicht.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:48:
[...]

Tsjaaa....die adventure/allroad/dual sport machines zijn gewoon de SUV's van de motorwereld. Zonder daar overigens een waardeoordeel over de eigenaren/berijders aan te koppelen, hoor. Ieder het zijne.
Er was laatst gewoon wat verf van een kuipdeel afgesprongen :'( Daar kan ik niet tegen hea....

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
teacher schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:10:
[...]

Deze ken ik niet, maar er gaan wel alarmbellen af mbt de ABS. Das een dure en vervelende zoektocht.
Elke maatschappij doet voorlopige dekking: even bellen en verzekeren op kenteken.

Staat trouwens op het K forum nog wat meer te koop, kan je ook eens naar kijken.
Ja dat van de ABS had ik door. Ook al wat mailcontact over gehad met de verkoper die ook aangaf dat het dure dingen zijn om te vervangen. Eigenlijk vind ik het niet erg om zonder ABS-I te rijden. Het is toch ook een vrij primitief systeem?

Voor de rest zag de motor er nog erg goed uit. Ik moest wel even wennen aan het gewicht t.o.v. m'n lesmotor (F650GS). In het begin had ik het gevoel dat de motor bepaalde waar we heen gingen, maar naar wat bochtenwerk bleek het 270kg wegende blok duitse grundlichkeit prima te controleren. En heerlijk die koppel zeg :) Hoewel ik een vrij korte proefrit had, heb ik wel het vertrouwen dat het een goed onderhouden motor is. Blok klonk, voorzover ik dat kon horen, nog erg goed, schakelen ging soepel en koppeling slipte niet, geen donkere rook uit de uitlaat en gas reageerde ook goed.
Nieuwe accu komt erin en een nieuwe achterband.
Moet alleen nog ja zeggen... :) als ik dat doe, ga ik hem waarschijnlijk woensdag ophalen.

Alles kriebelt :o

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
Wat een gezwaai op de weg vandaag zeg :P Is ook wel heerlijk weer om een stukje te rijden 8) Gister was ik tusesn de buien door van Groningen naar Emmen gereden en vandaag binnendoor terug. Erg leuk ritje een veel andere motorrijders gezien die er ook weer van genoten :D

• SlinkingAnt
  • Niet online
Hier bij Delft is het ook een drukte, volgens mij zijn er een paar supersports bezig op het laatste stukje A4, het klinkt in ieder geval goed vanaf 2km :P.

Zo zelf ook de motor weer op, net het laatste weer in elkaar geschroefd, is de accu leeg :(. Auto ernaast, zijkap er weer vanaf om bij de accu te kopen, starten en lopen :)

* SlinkingAnt gaat pak aantrekken en ook van het mooie weer genieten 8)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:48:
[...]

Tsjaaa....die adventure/allroad/dual sport machines zijn gewoon de SUV's van de motorwereld. Zonder daar overigens een waardeoordeel over de eigenaren/berijders aan te koppelen, hoor. Ieder het zijne. En het zijn gewoon gave fietsen. Lekker stoer, een beetje het 'come to Marlboro country' idee.
Niet iedereen op de supersport doet kneedowns tenslotte. Het is niet verplicht.
HEY! Dat is heul niet waar!

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

SlinkingAnt schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:53:
Hier bij Delft is het ook een drukte, volgens mij zijn er een paar supersports bezig op het laatste stukje A4, het klinkt in ieder geval goed vanaf 2km :P.
Mercury is weer bezig 8) O-)

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

komkommer schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:22:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=WvW6y57IWWU
Smerig slijk en kale T63's...

Vandaag op een belachelijk zware crossbaan geweest. Met diezelfde combi... Komen in de loop van de week ook nog wel wat foto's van hoop ik.

[ Voor 31% gewijzigd door komkommer op 21-03-2010 18:48 ]

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

charrel

Cortisol4life..

http://www.youtube.com/watch?v=Knz4TYnk728

Altijd baas boven baas, gister ff wezen kachelen met het GS forum. Wel op de drz440e, teveel prut en te zwaar voor op de GS ;)
We hadden wel vanaf 08:30 tot rond 14:30 wel regen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Alleen hebben we niet veel gefilmd + foto's gemaakt. Was gewoon te nat ....

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nee, ik heb vandaag lekker een stukje gewandeld met mijn vriendin ;)

Ow, en mijn kontje (incl achterlicht) ligt hier op de eettafel :+

No signature required.

• teacher

teacher

Dysgaf!

MailMan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:13:
[...]

Ja dat van de ABS had ik door. Ook al wat mailcontact over gehad met de verkoper die ook aangaf dat het dure dingen zijn om te vervangen. Eigenlijk vind ik het niet erg om zonder ABS-I te rijden. Het is toch ook een vrij primitief systeem?

Voor de rest zag de motor er nog erg goed uit. Ik moest wel even wennen aan het gewicht t.o.v. m'n lesmotor (F650GS). In het begin had ik het gevoel dat de motor bepaalde waar we heen gingen, maar naar wat bochtenwerk bleek het 270kg wegende blok duitse grundlichkeit prima te controleren. En heerlijk die koppel zeg :) Hoewel ik een vrij korte proefrit had, heb ik wel het vertrouwen dat het een goed onderhouden motor is. Blok klonk, voorzover ik dat kon horen, nog erg goed, schakelen ging soepel en koppeling slipte niet, geen donkere rook uit de uitlaat en gas reageerde ook goed.
Nieuwe accu komt erin en een nieuwe achterband.
Moet alleen nog ja zeggen... :) als ik dat doe, ga ik hem waarschijnlijk woensdag ophalen.

Alles kriebelt :o
mocht je hem kopen, open op het K forum even een topic, dan krijg je vanzelf wel de adresjes :)
Of je zet je DM aan, en stuurt me een berichtje :)

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 20:26
time for pics!
Afbeeldingslocatie: http://www.kerstenwielersport.nl/jordy/poser.jpg

nieuw leer en schoeisel: eisen: BUDGET! rij altijd met textiel en tsja...op zandvoort is leer verplicht...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Ey die outfit lijkt wel op de mijne..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/Afb0368_598.JPG

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:22:
[...]
:+
Ook met SUV's zijn er mensen die er écht mee het terrein in gaan. Maar de meesten niet. Ook zo met allroad brommers. Hooguit dat 98% een keer probeert een grindpaadje of een grasveld over te steken, maar daar houdt het voor de meesten wel op. Die gaan meer voor het ruige uiterlijk van zo'n bak. En gelijk hebben ze! Het ziet er gewoon cool uit.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

En ze rijden toch ook wel aardig :9

• komkommer

komkommer

Koffie

Helaas geen mooie foto van mij op de crossbaan, alleen dat ik haast een klein heuveltje al bijna niet opkwam.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_r4QZl7FNfz8/S6Zoe7B47cI/AAAAAAAACBc/4Xq0UDWtDJw/IMG_7179.JPG?imgmax=640

Maar voor de beeldvorming, zo zag de rest van de baan er uit:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_r4QZl7FNfz8/S6Zple8v8jI/AAAAAAAACNY/S-qK2Ka3Hps/IMG_7262.JPG?imgmax=640
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_r4QZl7FNfz8/S6ZqfdWD2KI/AAAAAAAACXo/J-hvoY8az-M/IMG_7332.JPG?imgmax=640

Verder twee dagen lekker roadbookrijden, altijd leuk :).

Makerij Hofman

• MailMan
teacher schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:29:
[...]

mocht je hem kopen, open op het K forum even een topic, dan krijg je vanzelf wel de adresjes :)
Of je zet je DM aan, en stuurt me een berichtje :)
Kans is groot dat ik hem ga kopen en zal dan zeker wat posten. Maar ik heb hier nu als ook DM aanstaan als het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 21-03-2010 22:37 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:55:
Helaas geen mooie foto van mij op de crossbaan, alleen dat ik haast een klein heuveltje al bijna niet opkwam.
Toch ziet het er gezellig uit ;)
Als het een beetje droger is, lijkt het me wel leuker. Als ik een leuke brommerd heb gevonden (en het geld om 'm te kopen) dan meld ik me wel. Misschien leuk om een keer mee te gaan voor wat 'aanschouwelijk onderwijs'. Hebben we meteen weer wat spul voor 'lachen om home-video's'. :+

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

mphilipp schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:28:
[...]

:+
Ook met SUV's zijn er mensen die er écht mee het terrein in gaan. Maar de meesten niet. Ook zo met allroad brommers. Hooguit dat 98% een keer probeert een grindpaadje of een grasveld over te steken, maar daar houdt het voor de meesten wel op. Die gaan meer voor het ruige uiterlijk van zo'n bak. En gelijk hebben ze! Het ziet er gewoon cool uit.
Maar een SUV is verder een groot, onhandelbaar, benzineslurpend ding. Er zijn mensen voor wie zo'n ding handig is (als je vaak een zware aanhanger trekt, of als je 4 of meer kinderen hebt), zelfs als je nooit het terrein ingaat, maar in veel gevallen biedt een SUV geen voordelen boven een 'reguliere' auto. Een allroad/enduro daarentegen is vaak juist een relatief lichtvoetige, zuinige machine die heel comfortabel is op lange afstanden. Juist voor gewoon woon-werkverkeer of voor op vakantie is een allroad handig. Natuurlijk kun je dan ook een tourmotor nemen, maar die zijn juist weer logger.

• komkommer

komkommer

Koffie

Pooh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 08:49:
[...]

Maar een SUV is verder een groot, onhandelbaar, benzineslurpend ding. Er zijn mensen voor wie zo'n ding handig is (als je vaak een zware aanhanger trekt, of als je 4 of meer kinderen hebt), zelfs als je nooit het terrein ingaat, maar in veel gevallen biedt een SUV geen voordelen boven een 'reguliere' auto. Een allroad/enduro daarentegen is vaak juist een relatief lichtvoetige, zuinige machine die heel comfortabel is op lange afstanden. Juist voor gewoon woon-werkverkeer of voor op vakantie is een allroad handig. Natuurlijk kun je dan ook een tourmotor nemen, maar die zijn juist weer logger.
Valt tegen hoe zuinig een enduro is. Zijn toch meer gemaakt om te presteren. Na 50km sta je weer bij je bus en kan je de tank weer bijvullen.

Makerij Hofman

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

komkommer schreef op maandag 22 maart 2010 @ 08:57:
[...]

Valt tegen hoe zuinig een enduro is. Zijn toch meer gemaakt om te presteren. Na 50km sta je weer bij je bus en kan je de tank weer bijvullen.
2 vrij zware voorbeelden, lichtere motoren zijn vaak zuiniger (maar met kleinere tank)

Een BMW 1200 GS adventure gebruikt 1 op 17 ofzo, met een tank van 33 liter. Dat is een actieradius van 561 kilometer.
Een KTM 950 adventure gebruikt 1 op 15 ongeveer, met een tank van 22 liter. Dat is nog steeds een actieradius van 330 kilometer.
Natuurlijk kost zandhappen benzine, maar als je 'm voor lange afstanden op vakantie gebruikt, zie ik het probleem niet?

(ter vergelijking: mijn V-Strom 650 (een typische wannabe-allroad) verbruikt 1:20, met een tank van 22 liter = 440 km. Dat is juist een van de redenen dat ik 'm kocht (al is 't geen enduro natuurlijk))

[ Voor 12% gewijzigd door Pooh op 22-03-2010 09:44 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Pooh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:25:
[...]

2 vrij zware voorbeelden, lichtere motoren zijn vaak zuiniger (maar met kleinere tank)

Een BMW 1200 GS adventure gebruikt 1 op 17 ofzo, met een tank van 33 liter. Dat is een actieradius van 561 kilometer.
Een KTM 950 adventure gebruikt 1 op 15 ongeveer, met een tank van 22 liter. Dat is nog steeds een actieradius van 330 kilometer.
Natuurlijk kost zandhappen benzine, maar als je 'm voor lange afstanden op vakantie gebruikt, zie ik het probleem niet?

(ter vergelijking: mijn V-Strom 650 (een typische wannabe-allroad) verbruikt 1:20, met een tank van 22 liter = 440 km). Dat is juist een van de redenen dat ik 'm kocht (al is 't geen enduro natuurlijk))
Ja, ok, maar ik heb blijkbaar een andere definitie van enduro :P

Jij maakt denk ik gebruik van de duitse definitie reise-enduro.

Enduro in NL: Yamaha WR, KTM EXC, Honda CRF, Husaberg,dat soort spul.Die dingen rijden 1 op 12

Makerij Hofman

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Maar over dat soort machines ging het toch helemaal niet? Ik ken echt niemand die een WR of Husaberg rijdt met een ander doel dan baggeren. Het ging juist over mensen die een machine met offroad capaciteiten kopen, maar nooit iets anders zien dan asfalt (en het grasveld op de camping). Die rijden eerder op de door mij genoemde types :)

• komkommer

komkommer

Koffie

Pooh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:43:
Maar over dat soort machines ging het toch helemaal niet? Ik ken echt niemand die een WR of Husaberg rijdt met een ander doel dan baggeren. Het ging juist over mensen die een machine met offroad capaciteiten kopen, maar nooit iets anders zien dan asfalt (en het grasveld op de camping). Die rijden eerder op de door mij genoemde types :)
Oh, jij begon met enduro, dus dacht ik daar aan.

Makerij Hofman

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 14:24
M3rcury schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:21:
... vriendin ... kontje ... op de eettafel
Pics or didn't happen! :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

komkommer schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:44:
[...]

Oh, jij begon met enduro, dus dacht ik daar aan.
Je hebt gelijk. In principe zou dat onderscheid wat stricter moeten zijn, maar die termen zijn nogal aan inflatie onderhevig. Mijn V-Strom wordt ook als 'allroad' verkocht, terwijl ik hem daar totaal niet voor geschikt acht. Geen spaakwielen, oliekoeler ergens onderaan carter, geen carterbescherming, te weinig bodemspeling. Een echte allroad is eerder een Transalp of Tenere oid. Iets soortgelijks zie je met de term 'enduro', die producenten vrolijk op hun zware reise-enduro's plakken, maar oorspronkelijk natuurlijk wat anders betekende.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pooh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 08:49:
[...]
Ja? Ik heb er toch ook niets aan gekoppeld? Het is gewoon een feit dat heel veel mensen zo'n ding alleen om de looks kopen. Lichtvoetig is een relatieve term. Ik heb een RT en hoewel het een kamerolifant is van 280kg, is woon werk prima te doen. Daar heb ik echt geen superlichte bak van 170kg voor nodig. Maar ik oordeel verder niet over het hebben van een allroad. Van mij hoeven de mensen niet de modder in. Maar er rijden meer BMS GS en KTM Adventures op het asfalt dan er ooit in het zand terecht komen. Net als de SUV's...het ziet er stoer uit. Niets mis mee, toch?

En als jij er een hebt en wél in het zand komt is dat ook prima. Ik heb mijn RT ook als allroad ingezet. Ging prima overigens.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb in Noorwegen (overal 80 rijden), 1 op 24 gereden met m'n V-Strom 8-) Dik 500 kilometers op een tank :)

In Noorwegen zelf hebben ze op de meeste plekken schitterend asfalt, dus voornamelijk asfalt gereden, met een paar zand/grind/hobbelweggetjes ertussen.

En zo'n Strom zit lekker genoeg om de 1050 kilometers van het puntje van Denemarken terug haar huis in één dag te rijden :)

Perfecte reismachine wat mij betreft.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hee :'(

No signature required.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 20:26
Widow schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:17:
Ey die outfit lijkt wel op de mijne..

[afbeelding]
mooi koeievelletje hoor! *O* 8)

heb alleen nog maar een rondje om het huis gedaan. volgende week maar eens inrijden voordat ik op het circuit sta met een ongebruikt pak en schoenen :o

• charrel

charrel

Cortisol4life..

komkommer schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:38:
[...]
Ja, ok, maar ik heb blijkbaar een andere definitie van enduro :P

Jij maakt denk ik gebruik van de duitse definitie reise-enduro.

Enduro in NL: Yamaha WR, KTM EXC, Honda CRF, Husaberg,dat soort spul.Die dingen rijden 1 op 12
Ach, hangt er ook vanaf. Bv. in de kuil in ijmuiden verstook ik volgens mij iets van 1 liter op 8-9km met de drz400e. Zoals afgelopen weekend een rit in belgie van 140km offroad heb ik net 7 liter gebruikt.
Dus zuinig rijden kan wel met een Enduro.

M'n r1200gs doet over het algemeen 1 op 18 of iets dergelijks, maar zoals in Noorwegen met maximaal 80 heb ik ook wel is 430km op 20 liter kunnen rijden...

• MailMan
* MailMan is :D :D :D

Net 'ja' gezegd op de aanschaf van een BMW K100RT uit 1988. Word pas de 3e eigenaar aangezien de vorige hem 20 jaar heeft bereden van 3500 tot 75000km. Zit een heerlijk zadel op, verstelbare voor en achtervering, relatief nieuwe remschijven en er wordt woensdag voor me een nieuw achterbandje opgezet en een nieuwe accu O+

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/6f/xbc/xcx6LN6mwS9BscPigw==.jpg

Felgeel gekleurd door de vorige eigenaar, wat dan wel weer goed bij m'n outfit past. Lijkt mij toch wel heerlijk om met m'n vriendin achterop vakantietochten mee te kunnen maken naar Scandinavië, middellandse zee en verder :)

Hopelijk gaat het zonnetje de aankomende tijd veel schijnen. Aan de kleur van m'n motor zal het in ieder geval niet liggen :P

Eigen foto's volgen spoedig.

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 22-03-2010 18:07 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:04:
Hopelijk gaat het zonnetje de aankomende tijd veel schijnen. Aan de kleur van m'n motor zal het in ieder geval niet liggen :P
Nee, je bent zo het zonnetje op de weg... ;) Veel plezier met de beemer!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Net 'ja' gezegd op de aanschaf van een BMW K100RT uit 1988. Word pas de 3e eigenaar aangezien de vorige hem 20 jaar heeft bereden van 3500 tot 75000km. Zit een heerlijk zadel op, verstelbare voor en achtervering, relatief nieuwe remschijven en er wordt woensdag voor me een nieuw achterbandje opgezet en een nieuwe accu O+

[afbeelding]

Felgeel gekleurd door de vorige eigenaar, wat dan wel weer goed bij m'n outfit past. Lijkt mij toch wel heerlijk om met m'n vriendin achterop vakantietochten mee te kunnen maken naar Scandinavië, middellandse zee en verder :)

Vet man!

Lekker kleurtje ook :)

wat is dat voor plekje op de hoek bij de koplamp?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb m'n fiets maar weer naar binnen gezet .... en kan morgen weer wat onderdelen gaan bestellen :X

Kom net van m'n werk terug en rijd nog even bij de A.H. langs om wat te roken te halen.... Parkeer m'n fiets nétjes in een parkeervak (kán daar ook niet anders). Fiets ver genoeg naar achteren gezet zodat íe ook redelijk zichtbaar was voor automobilisten.

Kom terug uit de winkel na een minuutje of vijf ...... Ligt m'n fiets op z'n linker zijkant én ruim een meter naar voren (praktisch helemaal voorin het parkeervak). Ding is gewoon óver de jiffy héén gedrukt :X

Knipperlichtje is intern los van de bekabeling (kabeltjes steken nog los uit de kuip, lampje (LED's) lag er los langs .... ALLE 4 de linker vóórkuipdelen gekrast :X ... Dynamodeksel behoorlijk gekrast/afgeschaaft.... Stuurgewichtje wat krasjes.

EN UITERAARD NIEMAND DIE IETS GEZIEN HEEFT :(

Heb d'r even behoorlijk een partij staan te vloeken in ieder geval .... zeker nadat ik hoorde dat er dan ook nog géén politie wil komen opdagen omdat het een privé terrein betreft.
A.H. zou gaan kijken óf er wat op camerabeelden terug te zien is maar daar is weinig kans op omdat er woonhuizen achter dat deel van het parkeerterrein staan. Camera's die ze hebben staan allemaal op het pand gericht en daar is in verband met privacy van de buurt ook wel iets voor te zeggen, natuurlijk.

Affijn ....

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ns85g8.jpg

Zometeen maar weer wat materiaal eraf schroeven. Één geluk is dat ik die kant qua kuipdelen nog volledig nieuw heb liggen van een circuitfiets, maar dan nog :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• komkommer

komkommer

Koffie

Bah :(

Maar wat nou priveterrein? Was het afgesloten? Moest je een hek door? Nee? Dan is het gewoon openbare weg.

Makerij Hofman

• Matis

Matis

Rubber Rocket

komkommer schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:22:
Bah :(

Maar wat nou priveterrein? Was het afgesloten? Moest je een hek door? Nee? Dan is het gewoon openbare weg.
Idd, een hit-and-run, ongeacht of het prive-terrein is of niet, de politie moet daar gewoon voor komen.

• HammerT
wtf, das wel erg zuur, maar aan de kant waar de auto heeft geduwd heb je geen schade?

[afbeelding]

echt mooi ding hoor :D heb je ook een tennisbal-geel pak ofzo?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik stond vandaag met de auto (ja ja, slechte keus mijnerzijds) in de file en er kwam een motor tussendoor. Ik (als motorrijder) was daar natuurlijk op voorbereid en reed daarom overdreven richting de verkanting van de snelweg. Echter was die motor zo breed door twee joekels van koffers aan beide kanten van de motor, dat hij gewoon bijna nergens doorheen kon rijden. Dat kon hij pas nadat de automobilisten doorhadden dat er een motor langs wilde.

Zulke koffers maken het natuurlijk wel erg lastig, maar dat automobilisten er ook niet over nadenken dat er mogelijkerwijs nog een motorfiets doorheen zou willen. Sommige staan bijna spiegel aan spiegel over de middenstreep.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:17:
Ik heb m'n fiets maar weer naar binnen gezet .... en kan morgen weer wat onderdelen gaan bestellen :X

Kom net van m'n werk terug en rijd nog even bij de A.H. langs om wat te roken te halen.... Parkeer m'n fiets nétjes in een parkeervak (kán daar ook niet anders). Fiets ver genoeg naar achteren gezet zodat íe ook redelijk zichtbaar was voor automobilisten.

Kom terug uit de winkel na een minuutje of vijf ...... Ligt m'n fiets op z'n linker zijkant én ruim een meter naar voren (praktisch helemaal voorin het parkeervak). Ding is gewoon óver de jiffy héén gedrukt :X

Knipperlichtje is intern los van de bekabeling (kabeltjes steken nog los uit de kuip, lampje (LED's) lag er los langs .... ALLE 4 de linker vóórkuipdelen gekrast :X ... Dynamodeksel behoorlijk gekrast/afgeschaaft.... Stuurgewichtje wat krasjes.

Heb d'r even behoorlijk een partij staan te vloeken in ieder geval .... zeker nadat ik hoorde dat er dan ook nog géén politie wil komen opdagen omdat het een privé terrein betreft.
A.H. zou gaan kijken óf er wat op camerabeelden terug te zien is maar daar is weinig kans op omdat er woonhuizen achter dat deel van het parkeerterrein staan. Camera's die ze hebben staan allemaal op het pand gericht en daar is in verband met privacy van de buurt ook wel iets voor te zeggen, natuurlijk.

Affijn ....

[afbeelding]

Zometeen maar weer wat materiaal eraf schroeven. Één geluk is dat ik die kant qua kuipdelen nog volledig nieuw heb liggen van een circuitfiets, maar dan nog :X
Crossposter ;) Maare zwaar kut :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

jzs wimmel_1, lekker asociaal :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Matis schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:23:
[...]

Idd, een hit-and-run, ongeacht of het prive-terrein is of niet, de politie moet daar gewoon voor komen.
Nog even en de politie komt niet meer kijken als er een inbraak is geweest, want immers prive terrein.. wat een onzin zeg. :X |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
stond ie in de 1? (ook mijn grote angst als ik mn motor ergens neer zet)

Heel veel succes met herstel/schadeafhandeling (Er is volgens mij ook een waarborgfonds voor dit soort gevallen, waarbij er doorgereden is na schade/ongeluk)

• MailMan
teacher schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:44:
[...]

Vet man!

Lekker kleurtje ook :)

wat is dat voor plekje op de hoek bij de koplamp?
Is inderdaad een stukje vanaf geschaafd, maar het potje met verf zit in de koffer dus dat tippen we even aan :P
HammerT schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:25:
echt mooi ding hoor :D heb je ook een tennisbal-geel pak ofzo?
Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/307095z09_UF.jpg

:P

Vond het als beginnend rijder wel prettig om een beetje op te vallen, maar een volledig fluorescerend pak was me ook iets teveel van het goede. Dit ziet er nog beschaafd uit, maar ik zou toch wel lichte kiespijn krijgen wanneer ik dit in combinatie met een rode of blauwe motor zou moeten dragen.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
Alsof je met zo'n kleur motor NIET opvalt _/-\o_

• teacher

teacher

Dysgaf!

Affijn ....

[afbeelding]

ahh.. crap man...

Aangifte doen bij de politie en een claim bij het waarborgfonds?

• KaWaReZ
maakt niet uit wat je aanhebt... als ze toch niet kijken dan zien ze je niet

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
wimmel wat ongelovelijk KLOTE voor je. Ik ken het gevoel, maar dan met mijn brikje (en dan nog lekker recht op zetten ook alsof er niets aan de hand was). Ik hoop ten zeerste voor je dat er getuigen zich melden! Eventueel dat de manager van de AH wat voor je wil doen ofzo. Blegh, wat kut zeg! Ik krijg er zelf de kriebels van (net als van de stelende lafbekken trouwens). Sterkte en succes met de afhandeling!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Damn Wimmel_1, het zit je niet mee man....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Matis schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:31:
Echter was die motor zo breed door twee joekels van koffers aan beide kanten van de motor, dat hij gewoon bijna nergens doorheen kon rijden.
Wat was het dan wel niet voor een motor? Ik heb een RT met 2 BMW Touring koffers; volgens mij is één stap breder alleen nog een GoldWing... Ik heb eigenlijk nooit echt problemen, hooguit als er een erg dicht tegen de streep aan staat en aan de andere kant een vrachtwaggel. Maar het moet wel bar zijn als ik er niet tussendoor kom. Was het niet gewoon een watje die niet durfde? ;)

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Knip
Omfg! :(
Wat een graftakken-actie, ook gewoon snel weer wegrijden en niemand die even een kenteken noteerd oid.
"Aardige mensen, hoe gaan we er mee om?"

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Stormtrooper
  • Laatst online: 22:08

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

@Wimmel, da's niet zo mooi. Maar als de politie het bestempeld als privé terrein, dan is er toch iemand verantwoordelijk voor dat terrein. Of heeft die AH er iets bij staan dat parkeren e.d. op eigen risico is?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Bah, ik kan me daar ook zo kwaad over maken he. Je zou dat volk een burnout op hun gezicht willen geven oid; zolang het maar flink pijn doet.
Je bent toch verzekerd voor dit soort dingen; gebruik die verzekering dan ook waar hij voor bedoeld is ffs. Dat je vervolgens extra premie moet gaan betalen heb je gewoon op de koop toe te nemen; had je maar uit je doppen moeten kijken.

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:53:
Je bent toch verzekerd voor dit soort dingen; gebruik die verzekering dan ook waar hij voor bedoeld is ffs.
Het is de vloek van de no-claim korting, gekoppeld aan de kötgewoonte van de Hollander om nergens voor te willen betalen. Naar volk, ben blij dat ik er geen ben... :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HammerT schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:25:
wtf, das wel erg zuur, maar aan de kant waar de auto heeft geduwd heb je geen schade?
Eeeuh.... m'n achterband is nog heel, ja :(

En ik bedoel met dat emoticon ding niks persoonlijks, overigens. @ Tylen: crosspost idd, maar ik was/ben er serieus ook een beetje érg kwaad om, ook als weet ik waarom mensen zo handelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 22-03-2010 22:11 ]

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Bergie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:53:
Je bent toch verzekerd voor dit soort dingen; gebruik die verzekering dan ook waar hij voor bedoeld is ffs. Dat je vervolgens extra premie moet gaan betalen heb je gewoon op de koop toe te nemen; had je maar uit je doppen moeten kijken.
Hoezo had hij uit zijn doppen moeten kijken? Hij was peuken halen. Okay, ongezond maar geen reden zijn bike plat te rijden.. Gevalletje eenzijdige schade en dat schiet echt niet op met verzekeringen, ik weet er helaas alles van...
mphilipp schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:54:
[...]

Het is de vloek van de no-claim korting, gekoppeld aan de kötgewoonte van de Hollander om nergens voor te willen betalen. Naar volk, ben blij dat ik er geen ben... :+
Nee, dan in 9 maanden 2x een voor de verzekering een eenzijdig ongeluk krijgen waardoor je verzekering sky high gaat.. Ik ben wel hollander en wens niet te betalen voor onzin. Maar als je een zogenaamd eenzijdig ongeluk hebt gehad (ontwijken van koekblikker die zomaar van baan wisselde en daardoor ervoor zorgde dat je al ontwijkend ergens op klapte) en vervolgens van je verzekering te horen krijgt dat je je dan maar door die koekblikker aan had moeten laten rijden, dan begrijp ik het niet meer. Ik had er nu ook al lichamelijke schade door, wie weet wat er gebeurt was als ik me wel had laten raken. Dan had ik het kunnen verhalen maar had er misschien wel veel slechter aan toe geweest.. Dat schiet dan lekker op * NOT *

No claim of no No Claim, ik betaal voor het gedrag van anderen. En dat is dan pas echt köt.

Niet kijkende koekblikkers, dat is pas naar volk, ben blij dat ik er geen ben... :( Ben wel hollander en dat heeft geen flokker te maken met nergens voor te willen betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stormtrooper op 22-03-2010 22:17 . Reden: typo door boosheid ;-) ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bergie bedoelde ´t volgens mij anders als dat jij het inerpreteerd, Stormtrooper :+

Zoals ik het lees bedoeld 'ie 't gewoon als zijnde dat die "pipo" die m'n fiets ondersteboven heeft gereden óók een W.A. verzekering heeft.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

wimmel_1 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:18:
Bergie bedoelde ´t volgens mij anders als dat jij het inerpreteerd, Stormtrooper :+

Zoals ik het lees bedoeld 'ie 't gewoon als zijnde dat die "pipo" die m'n fiets ondersteboven heeft gereden óók een W.A. verzekering heeft.
Tja, dat klinkt logisch... Excuus.. Maar ja, dat iemand die zoiets per ongeluk flikt dan zijn verantwoording neemt, dat is zeldzaam. Helaas....

Als ik het zo lees bedoelde mphilipp waarschijnlijk ook eerder het niet willen betalen door jouw "tegenpartij". Las ik allemaal ff verkeerd, misschien omdat ik ook dit soort situaties helaas heb meegemaakt en jou meer als slachtoffer zag. Dat ben je nu ook en juist door het niet nemen van verantwoordelijkheden ben je dat nog meer. Dat zuigt...

Wat ik al poste: ik heb dat 2x in 9 maanden meegemaakt en dat frustreert. Behoorlijk zelfs. Zo erg dat ik ruim 4 jaar niet heb gereden en nu pas met een oude FZR weer de weg op ben en daar wel erg van geniet .... Maar dat heeft helaas wel zijn tijd nodig gehad.

[ Voor 38% gewijzigd door Stormtrooper op 22-03-2010 22:32 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

precies ;)

Yamaha MT-09

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:| -O-

Ik werd al laaiend toen ik het las zeg ... Ik zou subiet me helm door de voorruit van de auto smijten die dat deed.

Als het een auto was tenminste

aar goed suc6 met de afhandeling. Ik hoop op het waarborgfonds.
Stormtrooper schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:08:
[...]
Ik ben wel hollander en wens niet te betalen voor onzin. Maar als je een zogenaamd eenzijdig ongeluk hebt gehad (ontwijken van koekblikker die zomaar van baan wisselde en daardoor ervoor zorgde dat je al ontwijkend ergens op klapte) en vervolgens van je verzekering te horen krijgt dat je je dan maar door die koekblikker aan had moeten laten rijden, dan begrijp ik het niet meer.
Mijn neef had net zo'n geval en kreeg te horen dat er wel uitgekeerd was als hij was aangereden. Dat had in dit geval betekent: head first door een voorruit... 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door ROFLASTC op 23-03-2010 00:01 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

JEZUS WAT KUT :(

Waarborgfond moet je getuigen hebben dat je je fiets schadevrij hebt neergezet, maar dat is niet zo moeilijk te regelen ;)
Succes met de afhandeling, als ik wat voor je kan beteken hoor ik het wel :)

No signature required.

• KaWaReZ
ook ooit zo'n geintje gehad, scheelde een haar met uitwijken (lullo rijdt een rotonde op terwijl ik passeer... zat bijna bij hem op schoot)... vervolgens klap ik achterop mn maatje.

En wie mocht er dokken? :(

Ook te horen gekregen : geen contact? -> mijn schuld

[ Voor 11% gewijzigd door KaWaReZ op 23-03-2010 00:08 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stormtrooper schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:08:
[...]
Niet kijkende koekblikkers, dat is pas naar volk, ben blij dat ik er geen ben... :( Ben wel hollander en dat heeft geen flokker te maken met nergens voor te willen betalen.
Ik bedoel het andersom, kwiebus... ;) Die eikel die je aan aanrijdt, moet gewoon zijn verzekering durven inschakelen. Maar ja...dan ben je je no-claim korting kwijt, en dat wil niemand. Ik zeg: afschaffen die hap! Levert alleen maar ellende op. Maar de verzekeraars vinden het wel goed, het levert namelijk minder claims op, dat weten zij ook wel. Ploerten zijn het!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

_Apache_

For life.

Oef, sterkte! Laat even weten hoe het verder loopt, ben erg benieuwd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38
Gister een nieuw pak gekocht, de oude was me ondertussen te klein en goed versleten... Vanmiddag als alles meezit mijn nieuwe pak inwijden :)

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6196/immagine1sn.jpg

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
j0rDy schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:07:
[...]

mooi koeievelletje hoor! *O* 8)

heb alleen nog maar een rondje om het huis gedaan. volgende week maar eens inrijden voordat ik op het circuit sta met een ongebruikt pak en schoenen :o
Idd je moet zo'n koe even inrijden. Je merkt dat het leer zich na een tijdje vormt naar jouw lichaam, zeker aan te raden als je ermee op het circuit gaat rijden :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik haal de ploertendoder uit het vet neem jij de rieken en fakkels mee?
Widow schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:06:
[...]

Idd je moet zo'n koe even inrijden. Je merkt dat het leer zich na een tijdje vormt naar jouw lichaam, zeker aan te raden als je ermee op het circuit gaat rijden :)
vooral als het uit 1 stuk is want anders kan het een grindschep worden. Maar soms zie ik die 1 deel pakken te koop hangen en er zijn mensen die ze ook nog kopen. Als het ding zich vormt naar de 1e eigenaar wordt dat toch niks meer voor de 2e eigenaar?

[ Voor 56% gewijzigd door ROFLASTC op 23-03-2010 09:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mphilipp schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:25:
[...]

Ik bedoel het andersom, kwiebus... ;) ......
Ik had hem inmiddels door... Excuus.. Frustraties van mijn eigen schadeafhandelingen moet je maar denken...

Toch wel triest: pas bij Wegmisbruikers zat die Spee te vertellen dat de meesten van de motorongelukken eenzijdig zijn, liet alleen in het midden waardoor dat dan wel kwam.. Als ik de reacties zo lees klopt dat inderdaad wel maar ligt het vaak niet aan te hard rijden enzo maar meer aan het overleven van een koekblikker...

[ Voor 37% gewijzigd door Stormtrooper op 23-03-2010 09:38 ]

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik ben mischien niet stoer maar ik denk dat ik voor een cheape budget motor gaat, welke er oldschool uitziet.

Bijvoorbeeld,

Afbeeldingslocatie: http://image.motorcyclistonline.com/f/9050716/122_0706_03_z+1989_kawasaki_el250_eliminator+rear_three_quarters.jpg

Weliswaar 250cc , maar als beginner motor lijkt me het ideaal gaat hard genoeg op top ( 130/140 ) en ik wil toch geen snelweg pakken. En rijdt zuinig :D

• Stoffel
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Danielson schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:01:
Gister een nieuw pak gekocht, de oude was me ondertussen te klein en goed versleten... Vanmiddag als alles meezit mijn nieuwe pak inwijden :)

[afbeelding]
Hey die heb ik ook, fijn pakje! Alleen jammer dat er nog geen ruimte in zit voor een pinpas. Dat is toch niet zo heel praktisch ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Stoffel schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Hey die heb ik ook, fijn pakje! Alleen jammer dat er nog geen ruimte in zit voor een pinpas. Dat is toch niet zo heel praktisch ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.confessionsofaninsomniac.com/wp-content/uploads/2008/09/fannypacktourist.jpg

Doe je toch een heuptasje om... :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:49:

Doe je toch een heuptasje om... :P
Je bent dikker geworden, juh

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Je bent dikker geworden, juh
Ik ben al aan de cola light... leave me alone! :'(

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38
Stoffel schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Dat is inderdaad wel lastig ja, vooral aangezien mijn Z750 geen ruimte heeft onder de buddy, de ABS computer zit daar tegenwoordig :+

Snel eens even een tanktas op de kop tikken :)

• Gisae
  • Niet online
Damn, dat is wel heel erg kloten. En dan ook nog zo'n held die zijn verantwoordelijkheden durft te nemen. Ik wens dat soort mensen heel veel pech toe.

Wel appart dat de politie niet wil komen omdat het prive terrein is. Blijkbaar is het niet afgesloten, en de politie schroomt het ook niet om je rijbewijs in te nemen als je op zo'n terrein aan het stunten bent (wegmisbruikers vorig jaar ergens)

[ Voor 22% gewijzigd door Gisae op 23-03-2010 11:31 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Gisae schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:18:
[...]

Damn, dat is wel heel erg kloten. En dan ook nog zo'n held die zijn verantwoordelijkheden durft te nemen. Ik wens dat soort mensen heel veel pech toe.

Wel appart dat de politie niet wil komen omdat het prive terrein is. Blijkbaar is het niet afgesloten, en de politie schroomt het ook niet om je rijbewijs in te nemen als je op zo'n terrein aan het stunten bent (wegmisbruikers vorig jaar ergens)
Dat is dan met zo'n camera erbij. Hetzelfde als dat een presentator op een verzekeraar afstapt en vraagt waarom mevrouw X geen vergoeding krijgt, woordvoerder lacht eens vriendelijk in de camera en hopsakee, geregeld. Als er niet zo'n camera unit bij is dan zijn die volgwagens ook een stuk relaxter volgens mij.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:44:
[...]
Als er niet zo'n camera unit bij is dan zijn die volgwagens ook een stuk relaxter volgens mij.
Het blijft mensenwerk, dus wat de een wél doet, doet de ander niet of op een andere manier. Zolang er nog geen RoboCop is, moeten we er maar aan wennen.

Verwijderd

Uiteraard, maargoed, ik zeg er ook niks slechts over, ik zeg wel vaker wat ik denk. Maar dat staat er deze keer wel bij :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:44:
[...]

Dat is dan met zo'n camera erbij. Hetzelfde als dat een presentator op een verzekeraar afstapt en vraagt waarom mevrouw X geen vergoeding krijgt, woordvoerder lacht eens vriendelijk in de camera en hopsakee, geregeld. Als er niet zo'n camera unit bij is dan zijn die volgwagens ook een stuk relaxter volgens mij.
Detail is wel dat dat stunten gewoon op openbare weg gebeurde. Vond de reactie van die agenten wel zwaar overdreven overigens.

Wel erg balen hoor Wimmel, hopelijk kan je nog wat met het waarborgfonds ofzo. :)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Pff, ik zit me een beetje te orienteren op een navigatiesysteem voor de motor maar wat zijn die krengen duur zeg :X

Yamaha MT-09

Pagina: 1 ... 168 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.