Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 167 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.195 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Hier werd de eerste echt mooie dag van het jaar verprutst doordat mijn K100 op weg naar huis stil kwam te staan met defecte brandstoftoevoer.... staat nu bij de reparateur en ik met de trein naar huis :(

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Jaaaaren geleden kwam ik dat al tegen, maar dan als fietshelm.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik heb afgelopen weekend ook mijn nieuwe motor opgehaald, het is een witte Kawasaki Z750 geworden, ik heb nu iets van 400KM gereden, het is wel weer inkomen, maar hij bevalt super :D

Alleen heb ik de eerste dikke kras al op de tank zitten, ik vermoed dat een of andere grapjas het leuk vond om op mijn motor te gaan zitten met ritsen ofzow, ik heb anders echt geen idee hoe de kras erop komt ;(

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Wat een pech heb ik de laatste dagen :(
Gister een heerlijk stukje gereden, kwam ik terug zie ik een hoop olie uit m'n voorvork stromen aan beide kanten. Pakkingen lek?

Dus noodgedwongen vandaag, de eerste dag dat het écht goed motorweer is, met de auto naar het werk gegaan, rijd de invoegstrook van de snelweg op en *PETS* dikke ster in m'n ruit :'(

[ Voor 9% gewijzigd door sjukke op 18-03-2010 10:54 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

sjukke schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:53:
Gister een heerlijk stukje gereden, kwam ik terug zie ik een hoop olie uit m'n voorvork stromen aan beide kanten. Pakkingen lek?

Dus noodgedwongen vandaag, de eerste dag dat het écht goed motorweer is, met de auto naar het werk gegaan, rijd de invoegstrook van de snelweg op en *PETS* dikke ster in m'n ruit :'(
Carglass

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dark0z schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:47:
[...]

En wat als de zon in je rug schijnt ;)?
In NL? ;)

Maar schijnt wel mee te vallen, door de filtering van de spiegels is het al verminderd en als je je hoofd iets draait is het ook weg..
Het is een nadeel, maar weegt niet tegen de voordelen op...

Ik zit er serieus over na te denken 1 te kopen.. (voor die triumphdag heb je een fullface helm nodig en ik heb alleen maar systeem helmen..)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

In je voorvork noemen ze het keerringen.

Makerij Hofman

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
SlinkingAnt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:59:
Al een tijdje de trotse eigenaar van een groene Diversion 900 uit '94 :)

Door de vorige eigenaar uitgerust met:
  • TomTom-PDA-navigatie
  • Custom mistlampen
  • Custom toeter
  • Givi-koffer met 2de remlicht
[afbeelding]
Diverse keren, zodra de gladheid het toeliet op de motor weggeweest, en al 500km kunnen rijden sinds half december.

Ondertussen helaas al de nodige probleempjes gevonden :(. Via eBay een Haynes-manual gekocht, welke perfect is om de eenvoudige dingetjes op te lossen :)

Stationair te langzaam lopen, wat resulteert in afslaan als je stilstaat. Na wat zoeken het stationair-schroefje gevonden en bijgesteld. Zelfs een koude motor start nu zonder choke, oftewel succesvol opgelost :)

Dinsdag deed het knipperlicht rechtsachter het niet meer, en na het zadel verwijderd te hebben, een compleet (niet functionerend) auto-alarm incl startonderbreker gevonden :+. 's Avonds de meeste overbodige kabeltjes/schakelaars/kastjes eruit gesloopt en het achterlicht gemaakt. De kabelbende was echt _huge_, de tie-wraps bijna niet te tellen, en meters isolatie-tape over alle verbindingen.

Vandaag stopt op de snelweg de snelheidsmeter/kmteller, domme pech :(, maar wel erg vervelend. Via een omweg naar huis gereden, genieten van het mooie weer, om daarna opzoek te gaan naar het euvel.
Aan de hand van de manual de voorkant eraf gehaald, om het kabeltje zowel bij het wiel als bij de teller-unit te kunnen controleren, maar dit zag er goed uit. Probleem zit in het voorwiel zelf, als je aan het wiel draait, draait het kabeltje niet mee, en komen er geluiden uit welke niet horen. Oftewel de 'Speedometer drive gear' is de vermoedelijke boosdoener, helaas een klusje waar ik (nog) niet aan ga beginnen.

Ondertussen de rest van de custom electronica gestript, nog meer isolatie-tape verwijderd, een overvloed aan tie-wraps doorgeknipt en meters draad verwijderd. Wat nog rest is het startonderbreek-circuit weer herstellen in oorspronkelijke staat.
Morgenmiddag zal ik de tie-wraps tellen en alle kabels verzamelen voor een digitale sfeer-impressie :P
Mooie motor, echte kilometervreters! Wat betreft je kilometerteller, als je zelf een beetje gereedschap hebt dan kan je dat al zelf maken. Motor op de bok zetten en je voorwiel los halen en eruit halen. Het opnemertje vervangen en dan weer terug zetten in de voorvork. Je motor zal niet om kukkelen omdat het gewicht voor weg is (gaat dus op z'n achterwiel + bok rusten). Ik heb het zelf ook al twee maal zelf gedaan, easy.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Stromen? of gewoon een klein beetje op je poot. Stromen lijkt me wel heel erg extreem aangezien er meestal niet meer dan een halve liter per poot in zit :P

No signature required.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
in ieder geval niet mee verder rijden als het sijpelt zegmaar...

zodra t op je schijven/blokken komt ben je levensgevaarlijk bezig, je remmen doen dan niet wat je wilt wanneer je wilt zegmaar :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:31:
in ieder geval niet mee verder rijden als het sijpelt zegmaar...

zodra t op je schijven/blokken komt ben je levensgevaarlijk bezig, je remmen doen dan niet wat je wilt wanneer je wilt zegmaar :+
En als het op je blokken gekomen is, blokken vervangen!! Olie trekt in je blokken en je krijgt nooit meer de remkracht terug die je had.

No signature required.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
martin2005 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:24:
Hier werd de eerste echt mooie dag van het jaar verprutst doordat mijn K100 op weg naar huis stil kwam te staan met defecte brandstoftoevoer.... staat nu bij de reparateur en ik met de trein naar huis :(
Ik ben ook op zoek naar een K100 als eerste motor. Heb je tips waar ik op moet letten? Behalve een defecte brandstoftoevoer O-)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:05:
[...]

In NL? ;)

Maar schijnt wel mee te vallen, door de filtering van de spiegels is het al verminderd en als je je hoofd iets draait is het ook weg..
Het is een nadeel, maar weegt niet tegen de voordelen op...

Ik zit er serieus over na te denken 1 te kopen.. (voor die triumphdag heb je een fullface helm nodig en ik heb alleen maar systeem helmen..)
Ik heb zo'n ding een jaartje of anderhalf geleden een keer een dagje meegekregen bij m'n dealer die zo'n ding als "demo" had liggen.
Misschien dat het een kwestie van wennen is maar ik vond 't écht helemaal niks, maar dat kan natuurlijk ook aan de manier gelegen hebben waarop je op een SS zit..Helm was sowieso een grote herriemaker qua windgeruis.

Ik zou als ik jou was ook eens proberen zo'n ding gewoon even te mogen testen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14

Metalrick

tcpdump ninja

Vandaag de wintervoeringen uit mijn pak gehaald :D rijdt toch weer wat lekkerder (tussen de oren).

3 weken terug al de winterhandschoenen ingeruild voor mijn zomerhandschoenen. Dat rijdt echt lekkerder :)

Staat sinds de aanschaf van mn Div 900 (dec 2008) al weer ruim 30k bij op de teller en hij heeft geen krimp gegeven :)

Laat dit weer maar tot aan december zo blijven :)

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
M3rcury schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:56:
[...]

En als het op je blokken gekomen is, blokken vervangen!! Olie trekt in je blokken en je krijgt nooit meer de remkracht terug die je had.
Er is inderdaad ook wat op m'n klauw en op m'n remblokjes gedruppeld; bedankt voor de tip! Wel echt balen dat zoiets net met dit goede weer moet gebeuren :/

[ Voor 3% gewijzigd door sjukke op 18-03-2010 14:07 ]

• snars
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:
[afbeelding]

Meegekregen als leenfiets... vond 'm wat zwaar sturen. Bij thuiskomst nog even 1,5 bar in de voorband erbij gepompt, er zat minder dan 1 bar in! 8)7
CB450s for the win! 8)

Die van mij moet alleen wanhopig een nieuwe kettingset hebben....die gelukkig vandaag is binnen gekomen.
Supermoto! Een 640 LC4 SM, of een 660 SMC lijkt me te gek. Klein detail is dat ik nog nooit op een supermoto heb gereden, maar daar komt snel verandering in.

I reject your reality, and substitute my own.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

sjukke schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:07:
[...]

Er is inderdaad ook wat op m'n klauw en op m'n remblokjes gedruppeld; bedankt voor de tip! Wel echt balen dat zoiets net met dit goede weer moet gebeuren :/
Ach, remblokjes zijn volgens mij gemakkelijk te vervangen (heb het nog nooit zelf gedaan op de motor maar kan niet moeilijker zijn dan bij de auto gok ik) dus dan heb je dat ook gelijk weer gehad voor de komende x km.

Yamaha MT-09

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:22

martjah

Appel

remblokjes heb je eruit in 10 minuten (ook als je het nog nooit gedaan hebt)

verder vandaag weer eens van stal geweest in het zomerpakje :) heeeerrrlijk

met een extra glimlach langs de snelheidscontrole af (zag ze op de heenweg al staan)

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Mijn bijzondere verrichtingen gehaald vandaag :D ik was echt dodelijk zenuwachtig!!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
-RoB- schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:19:
Mijn bijzondere verrichtingen gehaald vandaag :D ik was echt dodelijk zenuwachtig!!
Feli d:)b.

Alles in een keer goed, of nog wat over mogen doen?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Volgens mij was er vandaag een blik motorrijders opengetrokken, ik ben de tel kwijt geraakt ergens bij de 60. Wat een heerlijk weer! Nog geen anderhalve maand geleden reed ik achterop een andere auto omdat er echt epische hoeveelheden sneeuw vielen, en nu is het al 17*c buiten :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:59:
Volgens mij was er vandaag een blik motorrijders opengetrokken, ik ben de tel kwijt geraakt ergens bij de 60. Wat een heerlijk weer! Nog geen anderhalve maand geleden reed ik achterop een andere auto omdat er echt epische hoeveelheden sneeuw vielen, en nu is het al 17*c buiten :)
Vandaag was de eerste dag dat het er echt veel waren. Ik heb vorige week nog een paar keer gereden en er toen maar een paar gezien. Vandaag ben ik er ook zeker 25 tegen gekomen.

Maarja het was vandaag ook wel echt perfect weer. Alle andere keren dat ik dit jaar gereden heb had ik het nog koud, maar vandaag was erg lekker.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15

4x2

lộn xộn quá

MailMan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:14:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een K100 als eerste motor. Heb je tips waar ik op moet letten? Behalve een defecte brandstoftoevoer O-)
Haal een K75, die 3-cilinder loopt en klinkt een stuk mooier (of dat is iig mijn mening)
sjukke schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:07:
[...]
Motor staat langere tijd stil > olie zakt naar onderen > keerring droogt uit > keerring kaduuk als je de motor gebruikt, is ook eigenlijk niks aan te doen (upside down vorken hebben dr niet/nauwelijks last van bij het stilstaan)
Blokken moet je gewoon ff kijken, als het wat zweten/licht lekken is valt het doorgaans wel mee als je dr snel bij bent.
Als het dr echt uit zeikt kun je ze beter vervangen.

Vandaag ook mn motor maar weer eens gestart (stond al sinds december stil, kutkou), trok alleen de chokekabel uit zn houdertje op de carburateurs, dus die moest ik even bedienen met een schroevendraaier :P
En het ding meteen maar ff schoongespoeld, dr zat nogal een teringbende op :+

[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 18-03-2010 18:10 ]

leeg

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Zo, vandaag voor de eerste keer met mijn nieuwe helm over de snelweg (120+ KM/h) gereden, wat een verademing tov van mijn elcheapo helm :) De helm ademt zo goed, dat ik gewoon een droge mond kreeg van het snelweg rijden :P

Natuurlijk mocht ik de eerste 10 kilometer al meteen een strontvlieg van ongeveer 2 kilo op mijn vizier krijgen met 80KM/h, waardoor ik meteen al mocht boenen als een dolle toen ik weer thuis kwam.

Annyhoe, heerlijk weer vandaag om een stukje gereden te hebben :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09

Mud

Schade aan de motor:

http://mudchains.motorstek.nl/album/2152

cilinderkop is ergste, de rest valt wel mee :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb exact (maar dan ook echt exact) dezelfde beschadigingen op mijn Bandit 600 :P

De vorige eigenaar is een keer weggegleden op van dat zand wat ze gebruiken om stoeptegels vast te trillen. Er zitten idd beschadigingen op de carterpan, cilinderkop, handvat, uitlaat en voetsteun. Oog de remhendel was afgebroken (dat was nog een duur geintje om dat te laten repareren :X ).

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zou alleen even uitkijken met je carter lijkt een klein gaatje of iets in te zitten. verder is het jammer. maar als je voorvork nog recht is dan kan je er gewoon mee verder rijden.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Yonni schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:15:
[...]
Mooie motor, echte kilometervreters! Wat betreft je kilometerteller, als je zelf een beetje gereedschap hebt dan kan je dat al zelf maken. Motor op de bok zetten en je voorwiel los halen en eruit halen. Het opnemertje vervangen en dan weer terug zetten in de voorvork. Je motor zal niet om kukkelen omdat het gewicht voor weg is (gaat dus op z'n achterwiel + bok rusten). Ik heb het zelf ook al twee maal zelf gedaan, easy.
Zo gezegd, zo gedaan, uit m'n werk meteen een nieuwe 'Speedo drive gear' gehaald en net weer verder knutselen. Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/x6hcuu.jpg

Oftewel, opzoek naar beter gereedschap & WD40. En dan natuurlijk geen WD40 op m'n remblokken spuiten ;)

Toch nog even 't kabeltje aangesloten en met de hand een paar rondjes gedraaid, teller versprong een beetje, dus 't probleem lijkt hierna wel opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door SlinkingAnt op 18-03-2010 19:16 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier m'n zonnebril voor m'n "muts" er vandaag ook maar weer opgezet :+

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2isbbzp.jpg

En let vooral op de gigantische kwaliteit van de foto.... Zo'n HTC is, denk ik, zelfs beter dan m'n Canon DSLR })

Was wel weer érg lekker om een beetje rond te sturen zo na het werk, maar wat zaten er toch weer een hoop mongolen op de weg die zelfs met rijdend tegemoedkomend verkeer een derde baan moesten creëren tussen die en de eigen baan in terwijl er tóch gewoon 60 á 70 gereden werd op de weg....
Zal wel een keer een vorm van natuurlijke selectie zijn die dat soort "pipo's" laat stoppen met motorrijden.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:55

Ethirty

Who...me?

Met dit weer kan ik niet wachten op mijn eerste les zaterdag *O*

Alleen die 90% neerslag kans en windkracht 4 van het KNMI -O-

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Matis schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:07:
Ik heb exact (maar dan ook echt exact) dezelfde beschadigingen op mijn Bandit 600 :P

De vorige eigenaar is een keer weggegleden op van dat zand wat ze gebruiken om stoeptegels vast te trillen. Er zitten idd beschadigingen op de carterpan, cilinderkop, handvat, uitlaat en voetsteun. Oog de remhendel was afgebroken (dat was nog een duur geintje om dat te laten repareren :X ).
Een remhendel mag je niet meer dan €25,- kosten (nieuw/aftermarket) en dat stuurgewichtje is ook maar iets van minder dan €10,- (orgineel).

Vervangen van dat spul kun je zélf binnen een kwartiertje.

10 seconden E-Bay: Hendeltje ....

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 18-03-2010 20:29 ]

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
SlinkingAnt schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:13:
[...]

Zo gezegd, zo gedaan, uit m'n werk meteen een nieuwe 'Speedo drive gear' gehaald en net weer verder knutselen. Het resultaat:
[afbeelding]

Oftewel, opzoek naar beter gereedschap & WD40. En dan natuurlijk geen WD40 op m'n remblokken spuiten ;)

Toch nog even 't kabeltje aangesloten en met de hand een paar rondjes gedraaid, teller versprong een beetje, dus 't probleem lijkt hierna wel opgelost.
Oei, zeker beter gereedschap halen of lenen! Heb je het met een gewone ratel en ringsleutel geprobeerd? Misschien handig om eventueel een lange (moment)sleutel erbij te regelen, hoef je niet lomp aan een ratel te gaan trekken en douwen. En misschien wat WD40 op de moer 8) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• MailMan
Moet m'n lichtelijke frustratie even van me afschrijven.
Heb vorige week een mooie K100 gezien voor een hele schappelijke prijs, maar kan niet eerder dan zaterdag een proefrit maken. Krijg ik net een mail dat er morgen iemand een proefrit wil maken om dan tot de koop over te gaan. :( Vlak voor m'n neus. Helaas, het is niet anders.
Op zoek naar een andere.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

waarom wil je zo'n oud hok? voor minder geld kan je een nieuwere motor kopen...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yonni schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:42:
[...]

Oei, zeker beter gereedschap halen of lenen! Heb je het met een gewone ratel en ringsleutel geprobeerd? Misschien handig om eventueel een lange (moment)sleutel erbij te regelen, hoef je niet lomp aan een ratel te gaan trekken en douwen. En misschien wat WD40 op de moer 8) .
Mag ik jou er op wijzen dat de meeste momentsleutels NIET bedoeld zijn om spullen los te draaien én al helemaal niet geschikt zijn als wringijzer.

Een moment sleutel is een precisie werktuig en heeft die lange steel alleen maar om er voor te zorgen dat je als persoon niet al te veel kracht hoeft te zetten bij het ingestelde aandraaimoment.

En WD40 is leuk om je velgen mee te ontdoen van kettingvet, voor de rest moet je er niet al te veel mee willen doen. Moeren die vast zitten kún je proberen te lossen met IMAL ... eventueel geholpen met wat hitte óf koude technieken afhankelijk van de materialen.

* Will_M heeft momentsleutels met ijk-certificaten en die laat 'ie liever intact. Een nieuwe veer + ijkrapport is niet goedkoop.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 18-03-2010 21:24 ]

• KaWaReZ
vandaag was het zowaar warmer buiten als binnen hier :+

zooitje km's gevreten weer en het sprankelde weer motorrijders..

Heb er wel weer een paar aan de kant van de weg zien staan :') met pech. (sportpakkies met ssjes)

enneh, de K100 is niet de enige fiets waar je imho naar zou moeten kijken.
probeer er eerst een paar.
Ik ben zelf bijvoorbeeld een sport-tour liefhebber met de neiging naar sport, maar een all-road zoals de Super Tenere die ik ooit had, blijft knagen, reed toch wel heeeel fijn. Alleen constant opletten waar ik mn teen neerzet als ik even stilsta werd ik moe van :+ (kreng was hoooog/ik ben kooort)

• KaWaReZ
wimmel_1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:22:
[...]

Mag ik jou er op wijzen dat de meeste momentsleutels NIET bedoeld zijn om spullen los te draaien én al helemaal niet geschikt zijn als wringijzer.

Een moment sleutel is een precisie werktuig en heeft die lange steel alleen maar om er voor te zorgen dat je als persoon niet al te veel kracht hoeft te zetten bij het ingestelde aandraaimoment.

En WD40 is leuk om je velgen mee te ontdoen van kettingvet, voor de rest moet je er niet al te veel mee willen doen. Moeren die vast zitten kún je proberen te lossen met IMAL ... eventueel geholpen met wat hitte óf koude technieken afhankelijk van de materialen.
kettingvet haal je met lampolie van je velgen.

Ik laat het er gewoon opzitten tot ik ooit een keer een zeldzame bui van schoonmaakwoede krijg... Ik ga dan stil in een hoekje zitten wachten tot die voorbij is.. en dan zijn mn velgen nog steeds zwart :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KaWaReZ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:25:
[...]

kettingvet haal je met lampolie van je velgen.

Ik laat het er gewoon opzitten tot ik ooit een keer een zeldzame bui van schoonmaakwoede krijg... Ik ga dan stil in een hoekje zitten wachten tot die voorbij is.. en dan zijn mn velgen nog steeds zwart :D
Inderdaad ... Ik gebruik daar ook lampolie (blank :+ ) voor. Maar als je iets nuttigs wil doen met WD40 dan zou het dát kunnen zijn, voor de rest moet je het gewoon niet willen gebruiken omdat het tóch niks anders doet dan vocht/vet verdrijven :+

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wimmel_1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:21:
Een remhendel mag je niet meer dan €25,- kosten (nieuw/aftermarket) en dat stuurgewichtje is ook maar iets van minder dan €10,- (orgineel).

Vervangen van dat spul kun je zélf binnen een kwartiertje.

10 seconden E-Bay: Hendeltje ....
Heel die meuk was meegenomen in een beurt, ik heb geen idee meer wat het gekost heeft. Alleen heeft het me wel meer dan een tientje gekost voor de hendel, iets met maanlicht en elfen enzo ;)

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
MailMan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:09:
Heb vorige week een mooie K100 gezien voor een hele schappelijke prijs, maar kan niet eerder dan zaterdag een proefrit maken. Krijg ik net een mail dat er morgen iemand een proefrit wil maken om dan tot de koop over te gaan. :( Vlak voor m'n neus. Helaas, het is niet anders.
Op zoek naar een andere.
Hebben K100's niet een probleem met de waterpomp impellor die stuk gaat? Maar dat kan je horen aan een ratel dacht ik.

Ik vind het wel een prachtig ding, alleen het geluid is een beetje jammer ;)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Voor m'n freewind kreeg ik uiteindelijk aan schadeuitkering en restwaarde meer dan ik had verwacht. Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van dit beestje:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.195/883650001-883700000/883662701-883662800/883662784_6_PbyZ.jpeg
Wat een heerlijk ding! Als je erop stapt voelt hij groot en log aan, maar eenmaal rijdend is dat totaal anders. Minstens zo wendbaar en flexibel als m'n Freewind, en toch een stuk meer vermogen en relaxed rijden op hoge snelheid en grotere afstanden.

• KaWaReZ
650 of 1000?

• KaWaReZ
wimmel_1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:33:
[...]

Inderdaad ... Ik gebruik daar ook lampolie (blank :+ ) voor. Maar als je iets nuttigs wil doen met WD40 dan zou het dát kunnen zijn, voor de rest moet je het gewoon niet willen gebruiken omdat het tóch niks anders doet dan vocht/vet verdrijven :+
als je een motor uit elkaar wilt klussen even alle bouten/moeren ermee inspuiten de dag tevoor :+

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

650. (geen uitlaat links)

[ Voor 7% gewijzigd door Pooh op 18-03-2010 22:22 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

KaWaReZ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:23:
Ik ben zelf bijvoorbeeld een sport-tour liefhebber met de neiging naar sport, maar een all-road zoals de Super Tenere die ik ooit had, blijft knagen, reed toch wel heeeel fijn. Alleen constant opletten waar ik mn teen neerzet als ik even stilsta werd ik moe van :+ (kreng was hoooog/ik ben kooort)
Was toch een fijn ding he :P
Afgezien van dat voortandwiel wat dr vanaf viel.

Ach, ik heb ook wel wat verschillende motoren gereden en heb allang gemerkt dat ik geen ss rijder ben (hoewel een vfr me dan weer prima bevalt, waarbij ik de 1e types het leukste vind)
Een pan european (st1100) vind ik dan weer een geweldige motor, maar de gemiddelde allroad is ook prima, ondanks het ontbreken van vermogen.

En zelfs al 1 of 2 choppers mee gehad die wel fijn reden (hoewel dat een supermagna en magna waren :P)

Ook op een goldwing gereden (1500) en dat is dus een motor waarvan ik vol overtuiging durf te zeggen dat ik die echt niet hoef, onbestuurbaar blok beton....
Ook een keer op een kale 1200 en daar was weinig mis mee (alleen voelde je het gewicht wel en dat is iets wat je bij een pan bijna niet hebt)

leeg

• komkommer

komkommer

Koffie

KaWaReZ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:21:
[...]

als je een motor uit elkaar wilt klussen even alle bouten/moeren ermee inspuiten de dag tevoor :+
Ah! En daar is het startsein gegeven voor de WD40-discussie. :)

Makerij Hofman

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Al geregeld dat ik morgen/zaterdag een goede dopsleutel kan lenen :). Tevens boutje met wat kruipolie bewerkt, dus als het helpt is het mooi meegenomen. Anders een goede dopsleutel of de warm/koud-truc, maar loskomen gaat wel lukken :P

Morgen @ werk maar opzoek naar wat een goede doppenset is qua prijs/kwaliteit, mochten er nog mensen goede tips hebben dan houd ik me zeker aanbevolen. Ook een momentsleutel staat dan hoog op het lijstje om erbij te kopen :)
Mooie beestjes zijn dat, lekker groot/hoog, zien eruit als fijne toerbuffels :D

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• KaWaReZ
4x2 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:33:
[...]

Was toch een fijn ding he :P
Afgezien van dat voortandwiel wat dr vanaf viel.

Ach, ik heb ook wel wat verschillende motoren gereden en heb allang gemerkt dat ik geen ss rijder ben (hoewel een vfr me dan weer prima bevalt, waarbij ik de 1e types het leukste vind)
Een pan european (st1100) vind ik dan weer een geweldige motor, maar de gemiddelde allroad is ook prima, ondanks het ontbreken van vermogen.

En zelfs al 1 of 2 choppers mee gehad die wel fijn reden (hoewel dat een supermagna en magna waren :P)

Ook op een goldwing gereden (1500) en dat is dus een motor waarvan ik vol overtuiging durf te zeggen dat ik die echt niet hoef, onbestuurbaar blok beton....
Ook een keer op een kale 1200 en daar was weinig mis mee (alleen voelde je het gewicht wel en dat is iets wat je bij een pan bijna niet hebt)
Harriewarrie je leeft nog :D

Onwijs fijn ding inderdaad, voortandwiel maar vastgelast, schroefdraad was mol.
Ik kon de offroad capaciteiten niet echt benutten (kon toen ineens wel bij de grond).

Ik weet van mezelf dat ik absoluut NIET op een SM moet stappen. (Ervanuitgaande hoe ik aan het raggen was met die XTZ en hoe ik nu met de GTR met superbikestuur aan het schrapen ben) Is s;lecht voor de bankrekening en het rijbewijs :+

• teacher
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:14:
[...]

Een K heeft 2 echte kwalen:
1. de spiebanen van het cardan slijten weg bij onvoldoende onderhoud.
2. de afdichtringen van de olie/waterpomp willen wel eens lekken.

Verder zijn ze bijzonder bullet proof. Waar je wel om moet denken is dat zelfs de jongste K 75/100 nu 14 jaar oud is. Elektrische storingen vanwege gecorrodeerde stekkers (zoals bijv. die van de brandstofpomp ;) ) zie je vaker bij elke oudere fiets, dus ook bij een K.
MailMan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:09:
Op zoek naar een andere.
Kijk eens hier:
http://www.bmwk.nl/phpBB3...c.php?f=20&t=5696&start=0
of deze:
http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/viewtopic.php?f=20&t=5830
of deze:
http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/viewtopic.php?f=20&t=5612
En er zijn er zat meer....

Waarom zoek je specifiek een K100? Goed, hij heeft meer vermogen, en zeker de RS is een snelwegeter. Maar als je op een 100 gaat rijden, probeer dan ook eens een rondje op een 75. blokje loopt mooier rond, trilt minder, motor is lichter en stuurt net even beter als een 100. Een 1100 is misschien de beste optie, maar ik weet je budget niet.
HammerT schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:15:
[...]

Hebben K100's niet een probleem met de waterpomp impellor die stuk gaat? Maar dat kan je horen aan een ratel dacht ik.
Nee, de ratel die je stationair hoort is de nokkenasketting. Kan totaal geen kwaad.

Mocht je K gerelateerde vragen hebben hoor ik het, ik kan ze dromen :Y

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 18-03-2010 23:35 ]

Wise enough to play the fool

• komkommer

komkommer

Koffie

KaWaReZ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:27:
[...]

Harriewarrie je leeft nog :D

Onwijs fijn ding inderdaad, voortandwiel maar vastgelast, schroefdraad was mol.
Ik kon de offroad capaciteiten niet echt benutten (kon toen ineens wel bij de grond).

Ik weet van mezelf dat ik absoluut NIET op een SM moet stappen. (Ervanuitgaande hoe ik aan het raggen was met die XTZ en hoe ik nu met de GTR met superbikestuur aan het schrapen ben) Is s;lecht voor de bankrekening en het rijbewijs :+
Wat voor XTZ had je?

Makerij Hofman

• KaWaReZ
de Super Tenere

• komkommer

komkommer

Koffie

Kennis van mij heeft een ST, met een USD voorvork en andere achterschokbreker, hij heeft nu voor en achter 30cm veerweg 8)7

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik mag mij binnekort trouwens ook eigenaar noemen van een mooie USD WP voorvork en Ohlins achter :)

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

komkommer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:55:
[...]

WD-40 ....

Wat een ander er mee wil doen moet/mag 'ie helemaal zelf weten ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:55:
[...]
Altijd voer voor discussies ;)
Het enige dat ik ervan weet, is dat monteurs er niets van moeten hebben. Die gebruiken liever gewone olie. En het schijnt dat je op moet passen met rubberen onderdelen, want WD40 zou dat uitdrogen. Maar goed...what do I know? Ik sleutel niet, dus ik gebruik die zut niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Mochten er nog mensen intresse hebben? :
(weet niet of 't een aanbieding is, maar stond in de nieuwsbrief van conrad):

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=844000

Edit: Zal ff vertellen wat 't is :P
: zo'n action cam (Action Camera ATC 2000) voor op je motor / helm voor 79 euro

[ Voor 26% gewijzigd door soepah op 19-03-2010 10:01 . Reden: edit, ff vermelden wat 't is ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

soepah schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:50:
Mochten er nog mensen intresse hebben? :
(weet niet of 't een aanbieding is, maar stond in de nieuwsbrief van conrad):

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=844000

Edit: Zal ff vertellen wat 't is :P
: zo'n action cam (Action Camera ATC 2000) voor op je motor / helm voor 79 euro
Met die camera rijden we ook tijdens de cursussen. Zijn erg makkelijk in gebruik. (sd kaartje erin). Alleen trilt hij soms uit. Maar dit is op te lossen door een stukje papier bij de batterijen te doen zodat ze steviger erin zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 19-03-2010 10:19 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MailMan
teacher schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:30:
[...]

Een K heeft 2 echte kwalen:
1. de spiebanen van het cardan slijten weg bij onvoldoende onderhoud.
2. de afdichtringen van de olie/waterpomp willen wel eens lekken.

Verder zijn ze bijzonder bullet proof. Waar je wel om moet denken is dat zelfs de jongste K 75/100 nu 14 jaar oud is. Elektrische storingen vanwege gecorrodeerde stekkers (zoals bijv. die van de brandstofpomp ;) ) zie je vaker bij elke oudere fiets, dus ook bij een K.

[...]

Kijk eens hier:
http://www.bmwk.nl/phpBB3...c.php?f=20&t=5696&start=0
of deze:
http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/viewtopic.php?f=20&t=5830
of deze:
http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/viewtopic.php?f=20&t=5612
En er zijn er zat meer....

Waarom zoek je specifiek een K100? Goed, hij heeft meer vermogen, en zeker de RS is een snelwegeter. Maar als je op een 100 gaat rijden, probeer dan ook eens een rondje op een 75. blokje loopt mooier rond, trilt minder, motor is lichter en stuurt net even beter als een 100. Een 1100 is misschien de beste optie, maar ik weet je budget niet.

[...]

Nee, de ratel die je stationair hoort is de nokkenasketting. Kan totaal geen kwaad.

Mocht je K gerelateerde vragen hebben hoor ik het, ik kan ze dromen :Y
Bedankt voor het advies. Ik zag net dat je ook moderator bent op het bmwk forum waar ik mij afgelopen week ook op geregistreerd heb. Al een boel nuttige informatie gevonden.

Ik moet toegeven dat ik pas net mijn rijbewijs heb en al mijn keuzes voor een specifiek model gebaseerd zijn op advies van anderen en speculatieve persoonlijke voorkeur. Dat de K75 mooier loopt lees ik vaker. Alleen heb ik geen idee hoe groot dat verschil in werkelijkheid is.

Dat het een K100 moet worden staat verre van vast, maar dat is wel even waar ik mij nu in verdiep.
Mijn keuze is gebaseerd op mijn budget (als het deze maand moet, max 1750) en volgende maand misschien 2250. Als student zijnde heb ik verder weinig eisen behalve betrouwbaarheid en diefstal ongevoelig. Ik woon namelijk 3 hoog, heb geen garage of schuur en moet de motor waarschijnlijk om de hoek neerzetten om een lantaarnpaal (de ketting that is :P) geen idee of dat eigenlijk mag.
Oorspronkelijk zat ik te denken aan een lekker sturende lichte motor (CB500), om te leren sturen en af en toe eens mee los te gaan op een dijkweg in de omgeving van Amsterdam. Nou vind ik het echter ook wel prettig om langere ritten te kunnen maken. Bijvoorbeeld op vakantie naar Frankrijk, Duitsland of wellicht verder in Europa. En in theorie zou m'n vriendin dan ook achterop mee willen. Dat gaat op een CB500 een uitputtingsslag worden vermoed ik.
Met mijn budget en betrouwbaarheid eis in het achterhoofd (en het feit dat een vriend van me helemaal weg is van de K100 RT) ben ik op zoek gegaan naar de K100. De extra 15pk boven de K75 spreekt mij wel aan, maar het hoge gewicht doet mij vermoeden dat het in vergelijking met de CB500 toch een log beest is.
De 'gewone' K75 is ook vrij kaal volgens mij, een S of RT versie zou voor langere ritten nuttiger zijn. Maar zoals ik al zei lijken mij die 90pk's heerlijk rijden en niet overbodig wanneer je volgepakt op reis wil. De RS versie zit volgens mij wat sportiever als ik mij niet vergis en de LT is mij iets te luxe in uitrusting.

Tenslotte. Als alternatief voor de BMW's zag ik b.v. nog de CB sevenfifty, maar daar heb ik nog weinig over gelezen. Misschien ook de Yamaha Diversion, maar dat spreekt mij toch minder aan.

Wanneer het je mening is dat ik er helemaal naast zit met mijn op 0 ervaring gebaseerde mening dan hoor ik dat graag :)

Als ik via mail of chat met je in contact kan komen dan heb ik vast nog een lijst met vragen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn vader heeft een K75 RT, en de logheid daarvan valt mij erg mee. Het zwaartepunt daarvan ligt namelijk heel laag, waardoor hij zeer makkelijk stuurt. Hij stuurt bijvoorbeeld makkelijker dan mijn VFR, waardoor mijn vrouw (1,70m; 55kg) makkelijker de K75 in bedwang kan houden bij lage snelheden en bochten dan de VFR. Het enige dat ze 'eng' vindt is het fysiek hogere gewicht en de optische grootte. Door al dat kuipwerk en de koffers lijkt de K75 veel massiever dan de VFR.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
BMW is inderdaad een ster in het bouwen van motoren die licht sturen ondanks hun zware gewicht.

In het geval van de R- en K-serie ligt de oorzaak in de plaatsing van het blok met de krukas in lengte en de cardanaandrijving. Daardoor heb je geen gyroscopisch effect wat het insturen tegenwerkt. Bij de F- serie en se S1000RR moet de wendbaarheid uit de geometrie van het chassis en wielophanging komen.

• MailMan
En hoe zit het met de power van een K75 en wat er van over is na 20-25 jaar? Kan je er sportief en tegelijk ontspannen mee rijden wanneer je met z'n 2en bepakt en bezakt op reis gaat?

• r.e.s
Maikel64 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:33:
[...]

Feli d:)b.

Alles in een keer goed, of nog wat over mogen doen?
Door de zenuwen veels te hard geremd met de noodstop :D voor en achter wiel blokkeerde met 50 km/u
Waardoor de examaminator zelfs een sprong opzij deed :D gelukkig wel goed weten op te lossen. Maar dat zorgde ervoor dat ik echt gespannen de rest deed

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

-RoB- schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:57:
[...]

Door de zenuwen veels te hard geremd met de noodstop :D voor en achter wiel blokkeerde met 50 km/u
Waardoor de examaminator zelfs een sprong opzij deed :D gelukkig wel goed weten op te lossen. Maar dat zorgde ervoor dat ik echt gespannen de rest deed
En Peter maar lachen zeker? :+

Yamaha MT-09

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MailMan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:
En hoe zit het met de power van een K75 en wat er van over is na 20-25 jaar? Kan je er sportief en tegelijk ontspannen mee rijden wanneer je met z'n 2en bepakt en bezakt op reis gaat?
Het is geen snelheidsmonster, maar traag zijn ze ook niet.
Zou me om het vermogen geen zorgen maken.

leeg

• teacher
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:
Een K blok met 150K op de teller gaat nog zeker 100K mee. Over het algemeen wordt gesteld dat een K blok 300K meegaat zonder al te grote revisies. En ook al koop je een fiets die wat liefde en aandacht nodig heeft: een K valt heel goed op te knappen: gebruikte onderdelen zijn heel betaalbaar en nieuw is alles nog leverbaar. Een afgeragd pekelhok + wat onderdelen + een weekendje poetsen maakt een hele nette motor.

Een K75 kan overigens ook prima gebruikt worden om met zijn 2en + bepakking over de alpen te crossen, zon ding geeft dan geen krimp. Die 15 PK tov. een K100 mis je nauwelijks, of je moet een halve seconde sneller in willen voegen op de snelweg. In de praktijk doen ze heel weinig voor elkaar onder. Maar goed, niks mis met een K100; ook prima fietsen. Echter lees ik dat je voor een stuurfiets wil gaan, dan zou ik voor een K75 of een K75RT gaan. De S heeft een smaller en lager stuur en is daardoor minder goed te handelen.

Maar, rij eens een rondje op beide, dan voel je het verschil. Pak ook wat verschillende uitvoeringen (naked / S / RS / RT / LT) om te kijken of aansluiten op hoe jij hem wil gebruiken.

Een cb750 is niks mee, maar er is ook niks goeds aan, het is echt een bijzonder kleurloze motor zonder enige vorm van karakter. Als je dan een diversion kiest, ga dan voor de 900 (die met cardan). Dat zijn ook prima fietsen. De div. 600 is echt een budgetfietsje, en ik denk dat je die snel zat bent.

Kijk nog eens naar die fietsen die op het K forum te koop staan, vooral die opgevoerde K1100rs is een leuk ding, en die K100RS is volgens mij niet te duur.

Wise enough to play the fool

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Bwa een diversion 600 is op zich ook nog wel leuk hoor, een beetje afhankelijk van je verwachtingen natuurlijk.

Mijn eerste motor was een div 600, en daarmee ben ik ook op reis geweest. Met 2 personen + 3 volgeladen koffers was het toch nog te doen in de Vogezen. Enkel bij sommige beklimmingen moest ik wel in eerste gaan rijden, maar buiten dat geen centje pijn.

Je moet natuurlijk niet met een bende racers willen meegaan, want dan heb je aan de 60 pk lang niet genoeg natuurlijk. Dus met zo'n K75 zul je zeker wat betreft vermogen niet echt te klagen hebben. Als ik mij niet vergis hebben die trouwens nog een stuk meer kopel als je gaat vergelijken met zo'n div 600. En uiteindelijk om comfortabel te rijden is het dat wat je het meeste nodig hebt.

Volvo Classic Club Belgium

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

1200 euro schade op een splinternieuwe cbf600 met wat krassen op uitlaat, spiegel, remhendel en 'grote en kleine motordeksel' (oid). Is dat realistisch. Helaas geen foto's.
Fijn zo'n motor huren. Blij dat ik eigen risico af heb gekocht tot 750,-

kinderkopjes :N

[ Voor 3% gewijzigd door Hayfork op 19-03-2010 13:34 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• komkommer

komkommer

Koffie

Hayfork schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:33:
1200 euro schade op een splinternieuwe cbf600 met wat krassen op uitlaat, spiegel, remhendel en 'grote en kleine motordeksel' (oid). Is dat realistisch. Helaas geen foto's.

Tsja, motor met kappen, dan krijg je dat soort ongein. Nieuwe kappen kosten errug veel.

Makerij Hofman

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Hayfork schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:33:

Mooi zuur. Zelf niet gewond geraakt?

Dat is waarschijnlijk aardig realistisch. Spiegel en remhendel kosten bij elkaar een keer 100 euro, maar een uitlaatdemper en motordeksels zijn nieuw vrij prijzig. Daarnaast komt er nog een klein deel montage bij.

Eigen risico is klote. Aan de andere kant.. Als het je eigen fiets was geweest had het je ook geld gekost. Of direct, of bij All-risk verspreid over een paar jaar door de hogere premie. Een motor laten vallen is gewoon een dure hobby :X
Tsja, motor met kappen, dan krijg je dat soort ongein. Nieuwe kappen kosten errug veel.
Lees je wel joh?

Hij zegt niets over "kappen" (wat een K*T woord is dat man.. ik rij toch niet op een scooter. Kuipdelen!). Alle onderdelen die hij noemt beschadig je ook als je een nakedbike op zijn kant legt.

[ Voor 51% gewijzigd door FragDaddy op 19-03-2010 13:50 ]

Have a wheelie good weekend!

• komkommer

komkommer

Koffie

FragDaddy schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:45:
[...]

Mooi zuur. Zelf niet gewond geraakt?

[...]

Lees je wel joh?

Hij zegt niets over "kappen" (wat een K*T woord is dat man.. ik rij toch niet op een scooter. Kuipdelen!). Alle onderdelen die hij noemt beschadig je ook als je een nakedbike op zijn kant legt.
Oh, klopt, ik las CB* (daar ging mijn brein er al vanuit dat het een motor met kappen was.)

Maarja, nieuwe einddemper: 600 euro? Spiegel: 75, remhendel: 25, grote en kleine motordeksel: 200, pakkingen: 50, olie: 50, dan nog 200 euro montagekosten. Mwah, ik denk dat het klopt.

Makerij Hofman

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2d2io79.jpg
Rood zou het grote motordeksel zijn
Groen het kleine motordeksel

Geel is overige schade.

Even fotootje om schade te laten zien. Geen kappen/kuipdelen dus maar echt het blok zelf.

Oke schadebedrag klopt dus wel ongeveer.

[ Voor 25% gewijzigd door Hayfork op 19-03-2010 13:54 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• FragDaddy
Hayfork schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:52:
[afbeelding]

Geel is overige schade.
Je zou zelf een Honda dealer kunnen bellen met de vraag wat die onderdelen los kosten. Dan heb je in ieder geval de rust dat je niet genaaid wordt. Maar meer dan 750 euro gaat het echt wel kosten.

Helaas. Maar nogmaals; als je je eigen motor had laten vallen was de schade er ook geweest en had het ook flink geld gekost. Nu kost het je 750 euro en hoef je er verder niet meer over na te denken.

Wil je dit niet, moet je een 20 jaar oud barrel kopen waarbij het niet uit maakt of er krassen op zitten.
Maarja, dat rijdt toch minder dan een nieuwe R1 :)

[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 19-03-2010 13:58 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

FragDaddy schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:55:
[...]

Je zou zelf een Honda dealer kunnen bellen met de vraag wat die onderdelen los kosten. Dan heb je in ieder geval de rust dat je niet genaaid wordt. Maar meer dan 750 euro gaat het echt wel kosten.

Helaas. Maar nogmaals; als je je eigen motor had laten vallen was de schade er ook geweest en had het ook flink geld gekost. Nu kost het je 750 euro en hoef je er verder niet meer over na te denken.
Ja, maar dan kun je overwegen om de krassen te laten staan en gewoon lekker verder te rijden.

Makerij Hofman

• FragDaddy
komkommer schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:58:
[...]

Ja, maar dan kun je overwegen om de krassen te laten staan en gewoon lekker verder te rijden.
Wat wel ontzettend zonde is met een nagenoeg nieuwe motor. Ik zou dat niet kunnen. Ik zou me er helemaal wild aan ergeren elke keer als ik de motor zie.

[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 19-03-2010 13:59 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Kijk hier eens: http://www.oemparts.eu/oe...0SA&Y=2008&L=HO-CBF600SA8

(geen idee of dat het juiste model is)

Makerij Hofman

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

_Apache_

For life.

Voor mijn uitlaat heb ik 675Eur teruggekregen, ook alleen een enkele einddemper. Dus dat is zeker wel reeel, had eigenlijk 715 willen zien (40eu schade taxatie). Maar toen ik een uitlaat kocht van 375 ex btw ben ik daar maar niet meer over begonnen. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FragDaddy schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:58:
[...]

Wat wel ontzettend zonde is met een nagenoeg nieuwe motor. Ik zou dat niet kunnen. Ik zou me er helemaal wild aan ergeren elke keer als ik de motor zie.
Ik hád m'n "6' je" net twee dagen en heb er toen ook een KD mee gemaakt (Kuip Down) .... nog geen twee dagen later stond "ze" al weer in volle glorie binnen mét een volledig nieuwe kuipset, koplamp, remhendel, stuurgewichtje en demper.Tank is inmiddels ook weer volledig als nieuw, moet nu alleen het waterpompdekseltje nog een keer vervangen (ligt klaar), maar daar zie je niks van omdat de kras achter de kuip valt.

't waren twee fantastische dagen

Ik kan dat dus ook niet hebben dat er een fiets bij me binnen staat met een hoop krassen en schade :N

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:25:
[...]

Ik hád m'n "6' je" net twee dagen en heb er toen ook een KD mee gemaakt (Kuip Down) .... nog geen twee dagen later stond "ze" al weer in volle glorie binnen mét een volledig nieuwe kuipset, koplamp, remhendel, stuurgewichtje en demper.Tank is inmiddels ook weer volledig als nieuw, moet nu alleen het waterpompdekseltje nog een keer vervangen (ligt klaar), maar daar zie je niks van omdat de kras achter de kuip valt.

't waren twee fantastische dagen

Ik kan dat dus ook niet hebben dat er een fiets bij me binnen staat met een hoop krassen en schade :N
Coowl dat heb jij gewonnen ;) Ik reed een GSXR 1000 K3 total loss in 3 dagen ;) en een GSXR 750 K5 in 5 :P

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
Coowl dat heb jij gewonnen ;) Ik reed een GSXR 1000 K3 total loss in 3 dagen ;) en een GSXR 750 K5 in 5 :P
Misschien had jij een ander type moeten kopen... Zie namelijk een verband :+

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Een kennis van mij heeft zijn gloednieuwe R6 in de rit naar huis vanaf de dealer TL gereden :X 32km, wie biedt minder? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Op de motorbeurs stond een 848 bij de stand van een verzekeraar. Te water geraakt achterin 't busje van de dealer :X :o 0km!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wormaap schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:25:
Een kennis van mij heeft zijn gloednieuwe R6 in de rit naar huis vanaf de dealer TL gereden :X 32km, wie biedt minder? :P
Op je bek gaan is voor watjes. Dat doe je toch niet?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:51:
[...]

Op je bek gaan is voor watjes. Dat doe je toch niet?
Vallen hoort erbij :P

Er zijn twee soorten motorrijders: Die gevallen zijn, en die nog moeten vallen...

• Tylen

Tylen

Auw... Wat zal die gevloekt hebben..

• r.e.s
Bergie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:26:
[...]

En Peter maar lachen zeker? :+
Haha Peter was er op dat moment niet, maar ik zag Emiel kijken met een blik van :? :') normaal was dat mn beste handeling welke ik kon uitvoeren. Maarja wel goed voor de rijervaring zeg ik maar zo.

Oja vond op youtube nog een filmpje van peter :D
http://www.youtube.com/watch?v=ZuepjLdl384

Gaan er nog mensen dit jaar naar de motormarkt Hardenberg?

http://www.motormarkthardenberg.nl/ ( erg gedatteerde site )

[ Voor 9% gewijzigd door r.e.s op 19-03-2010 16:16 ]

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon puur pech of de schuld van een ander ? Of gelijk te hard gaan ?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh, dacht eerst dat je de béurs bedoelde, maar het gaat over de markt!

Zwaai je even naar m'n ouders? Die hebben zicht op die markt :) Mocht ik toevallig bij m'n ouders zijn dan (staat niet gepland iig), dan ga ik zeker even kijken :) Aanrader hoor, en Peek is puik spul _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:58:
[...]
Vallen hoort erbij :P
Er zijn twee soorten motorrijders: Die gevallen zijn, en die nog moeten vallen...
Onzin. :+
Ik ga er niet vanuit dat ik een keer op mijn bek ga. Als ik val is dat gewoon dom. Klaar. Mensen die roepen dat het erbij hoort, gebruiken dat alleen maar als smoes omdat ze zelf al een keer zijn gevallen... >:)
(als je raced is het wat anders, dan zoek je de limiet zelf op)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vaak is het ook de schuld van een olievlek op de rotonde :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hayfork schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:52:
[afbeelding]

Geel is overige schade.

Even fotootje om schade te laten zien. Geen kappen/kuipdelen dus maar echt het blok zelf.

Oke schadebedrag klopt dus wel ongeveer.
Uitlaat is vaak rond de 800 euro, een motordeksel zit ergens tussen 250 en 350 euro. Dat kleine draaidopje op de motordeksel is rond de 50 euro. Spiegel ergens tussen 50 en 100, remhendel hetzelfde en een stuurgewicht iets van 30 euro.

:)

No signature required.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met een ER6n die met zéér bescheiden snelheid op z'n flank viel, úiteraard waar de uitlaat zit, ook zo'n soort bedrag aan schade kunnen realiseren. En da's dus zonder allerlei kappen!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:39:
Met een ER6n die met zéér bescheiden snelheid op z'n flank viel, úiteraard waar de uitlaat zit, ook zo'n soort bedrag aan schade kunnen realiseren. En da's dus zonder allerlei kappen!
huh? :? een ER6N heeft toch dezelfde uitlaat als op mijn Versys? i.e. een in het midden onder je blok:

Afbeeldingslocatie: http://www.gordon-fraser.com/images/blog_uploads/feb/kawasaki-er6.jpg

Ik heb mijn Versys wel eens laten vallen bij 1KPH en gelukkig alleen de handels en de stuurgewichtjes wat geschuurd.
Voor de zekerheid zitter er nu valblokken op..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:26:
Vaak is het ook de schuld van een olievlek op de rotonde :+
Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Hoewel het natuurlijk ook weer zo is dat je niet zodanig moet rijden dat correcties niet meer mogelijk zijn. En een kleine wobble kun je makkelijk hebben. Ik ben ook wel eens weggegleden in bochten, en infarcten doorstaan als er steentjes lagen. Maar als je gewoon door rijdt, pakken je banden weer grip als je over de rommel ben heen gerold. Maar ja...als je elke bocht een knee-down maakt, wordt het lastig om die olievlek te ontwijken of goed door te komen. En een steentje is dan ook erger natuurlijk.

Veel crashes zijn te voorkomen, en daar hoef je echt niet voor als een opa te rijden. Gezond verstand is genoeg. Ik ben zelf ook een paar keer bijna gegaan. En vaak was het meer geluk dan wijsheid dat ik niet viel (ik raak niet snel in paniek, dus onderuit remmen doe ik niet zo snel). Vaak lag het gewoon aan mij dat ik in die situatie kwam. Niet goed opletten, te hard aan komen rijden enz...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:45:
[...]

huh? :? een ER6N heeft toch dezelfde uitlaat als op mijn Versys? i.e. een in het midden onder je blok:

[afbeelding]

Ik heb mijn Versys wel eens laten vallen bij 1KPH en gelukkig alleen de handels en de stuurgewichtjes wat geschuurd.
Voor de zekerheid zitter er nu valblokken op..
Afbeeldingslocatie: http://www.visordown.com/news/images/er-6n-2009-kawasaki%5B1%5D.jpg

2009 model (oh kijk, zelfde uitlaat als die andere :) ), maar zoals je ziet steekt de uitlaat aan de rechterkant langs de achterband. Dus iets meer rechts dan links... en 't rempedaal drukte dus fijn in de uitlaat 8)7

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
PilatuS schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:20:
[...]

Gewoon puur pech of de schuld van een ander ? Of gelijk te hard gaan ?
Als ik het me goed herinner was het een auto die van de oprit afkwam zonder te kijken, uitgeweken en in'n betonnen bloembak geëindigd :X
Zijn Blade heeft'ie wel zelf getotald, te hard opgetrokken, glad stukje weg, *floep* weg en einde motor :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• PilatuS
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:58:
[...]

Als ik het me goed herinner was het een auto die van de oprit afkwam zonder te kijken, uitgeweken en in'n betonnen bloembak geëindigd :X
Zijn Blade heeft'ie wel zelf getotald, te hard opgetrokken, glad stukje weg, *floep* weg en einde motor :P
Dat is wel heel erg zuur zeg. Maar gelukkig wel de schuld van een ander, dus een nieuwe fiets moet dan geen probleem zijn. Je baalt natuurlijk nog veel harder als het je eigen schuld is en je ook nog eens geen All-risk hebt.

Vraag me trouwens af wat jullie qua verzekering doen. Hebben de meeste hier een All-risk of WA/WA+ ?

Voor een motor van 1000 euro zal dat vrijwel zeker WA zijn. Maar met een motor van zeg 5000 euro vraag ik me af wat jullie doen. Heb zelf mijn SV1000S All-risk en ook de oude CB600F was All-risk. Nou heeft mij dat voor de CB600F zo'n 1000 euro gekost omdat ik geen schade gemaakt heb. Bij deze motor er nog over gedacht om WA+ te doen maar toch voor All-risk gekozen. Denk dat ik te hard baal als ik een keer onderuit ga.

Voor een motor van 10.000+ euro lijkt het mij logisch om All-risk te doen. Maar voor een motor van 3000 tot 5000 vind ik het toch een twijfelgeval.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 19-03-2010 21:09 ]

• gwystyl
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had mijn oude VFR uit 1994 WA verzekerd, en daar baalde ik eind november zeer erg van toen hij in de fik gestoken was. Dan kan je dus fluiten naar je geld, en een vergelijkbare motor (heb er nu één uit 1995) is toch flink wat meer dan het verschil tussen de WA en WA+ premie. Ik heb mijn huidige motor dus WA+ verzekerd, ook al is die waarschijnlijk rond de 2500-3000 euro waard. Het is nog steeds te veel om zo op te hoesten als hij gejat of in de fik gestoken wordt.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

PilatuS schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:07:
Vraag me trouwens af wat jullie qua verzekering doen. Hebben de meeste hier een All-risk of WA/WA+ ?
Mijn brommer zal zo'n €6500 waard zijn, en ik heb een WA+ verzekering. Een All-Risk verzekering kost me vele honderden euro's per jaar. Zelfs als ik een keer een schuiver maak heb ik het er waarschijnlijk binnen één a twee jaar alweer uit. De kans dat ik hem total neem ik maar voor lief :)

Het is ook logisch; als je een beetje rustig rijdt en voorzichtig rijdt is de kans op schade een stuk kleiner dan als je veel risico's neemt. Tel daarbij de winst die een verzekeraar maakt, dan is de verwachtingswaarde van een verzekering voor een rustige rijder vrijwel altijd negatief. Als je dan de schade van een onverhoopt ongeluk kan dragen dan is WA of WA+ geen slechte keus :).

Ik woon in Utrecht en stal mijn motor buiten, dus heb ik wel WA+ om hem verzekerd te hebben in geval van diefstal :)
Pagina: 1 ... 167 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.