Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.190 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De meeste dealers hebben in het voorjaar ook altijd van die "Demo-Dagen" zodat je met alle nieuwe motoren een keer kunt proefrijden (soms onder begleiding van een rijder van daar).
Op die manier kun je vrij simpel een een mening opdoen over de verschillende merken en type fietsen zonder dat je hoeft te "zeuren" om meerdere proefritten bij één dealer.

Kwesie van even de websites van de diversen merkdealers bij je in regio in de gaten houden en wanneer nodig via de mail een reservering maken.
En als je een nieuwe Yamaha wil uitproberen kan dat ALTIJD zo ..... de dealer bij je in de buurt wordt dan gewoon door Yamaha Nederland ingeseint dat 'ie een demo voor je klaar moet zetten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Potverdoriedriedubbeltje,

ik kwam net in de garage om nog even een paar flesjes pils te pakken, zie ik mijn helm op de grond liggen.
Die is dus kennelijk van een 2 meter hoge plank komen vallen. De helm ligt daar altijd en ik weet *zeker* dat ik de helm ver genoeg naar achteren heb gelegd.

Het hoofdkussen is door de klap uit de schelp losgekomen en er zijn zelfs een aantal palletjes afgebroken :'( Ook zit op het kinstuk (systeemhelm) en op de stukken welke de kaak beschermen diepe deuken in het plastic en is er zelfs een stuk afgebroken :'( :'(

Dat wordt opzoek naar een nieuwe helm :Y)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Matis schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:30:
Potverdoriedriedubbeltje,

ik kwam net in de garage om nog even een paar flesjes pils te pakken, zie ik mijn helm op de grond liggen.
Die is dus kennelijk van een 2 meter hoge plank komen vallen. De helm ligt daar altijd en ik weet *zeker* dat ik de helm ver genoeg naar achteren heb gelegd.

Het hoofdkussen is door de klap uit de schelp losgekomen en er zijn zelfs een aantal palletjes afgebroken :'( Ook zit op het kinstuk (systeemhelm) en op de stukken welke de kaak beschermen diepe deuken in het plastic en is er zelfs een stuk afgebroken :'( :'(

Dat wordt opzoek naar een nieuwe helm :Y)
Wat voor'n 5 euro helm was het dattie al kapot gaat onder 2meter keer z'n eigen gewicht

:P ;) :+

Edit: Helm crash test http://www.youtube.com/watch?v=LvBkUrdtt9A

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 11-03-2010 21:54 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nah, het was idd een goedkope no-name helm, maar wel gecertificeerd. Beetje jammer, goede herinneringen aan dat helmpje gehad :'(

Toevallig heeft *mijn* motorzaak a.s. feestweekend met kortingen op helmen etc. Misschien maar een mooie binnen koppen / op de kop tikken (dubbelzinnig ;) )

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Na veel gezoek naar een mooie Ténéré uiteindelijk uitgeweken naar de Heimat en daar een aantal leuke machines gevonden. Ik had inmiddels begrepen dat je het beste de XT600Z uit '88-'91 (Model 3AJ) kunt hebben. Het model daarna zou prut zijn en die ervoor had ook een paar nadelen (moeilijk kettingspannen enzo). Maar - marktwerking - ze zijn best duâh! Volgens de verzekering was een XT600Z in '91 €4079, en als je ze nu (19 jaar later dus) koopt, mag je nog steeds €1200-1800 aftikken. Da's wel weer jammer, maar niets aan te doen. De markt bepaalt die prijzen nu eenmaal. Het wordt ervoor betaald. En ik heb geen zin om een wrak te kopen, want ik heb niet de beschikking over een werkplaats.

Maar goed, ik heb er nu een gevonden die eigenlijk het beste van alles biedt: km is ok, leeftijd is prima en in goede staat van onderhoud. Ohja...ik hoef ook niet helemaal naar Berlijn te karren...
Kijken of ik dit rond kan krijgen, en dan kan ik deze zomer een beetje beginnen met offroad training. Hopen dat ik niet teveel aan de machine gehecht raak, want ik moet 'm uiteindelijk weer weggeven...

(Gemeen als ik ben, geef ik niet al teveel details, in case iemand op een idee komt ;) )

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:13:
Na veel gezoek naar een mooie Ténéré uiteindelijk uitgeweken naar de Heimat en daar een aantal leuke machines gevonden. Ik had inmiddels begrepen dat je het beste de XT600Z uit '88-'91 (Model 3AJ) kunt hebben. Het model daarna zou prut zijn en die ervoor had ook een paar nadelen (moeilijk kettingspannen enzo). Maar - marktwerking - ze zijn best duâh! Volgens de verzekering was een XT600Z in '91 €4079, en als je ze nu (19 jaar later dus) koopt, mag je nog steeds €1200-1800 aftikken. Da's wel weer jammer, maar niets aan te doen. De markt bepaalt die prijzen nu eenmaal. Het wordt ervoor betaald. En ik heb geen zin om een wrak te kopen, want ik heb niet de beschikking over een werkplaats.

Maar goed, ik heb er nu een gevonden die eigenlijk het beste van alles biedt: km is ok, leeftijd is prima en in goede staat van onderhoud. Ohja...ik hoef ook niet helemaal naar Berlijn te karren...
Kijken of ik dit rond kan krijgen, en dan kan ik deze zomer een beetje beginnen met offroad training. Hopen dat ik niet teveel aan de machine gehecht raak, want ik moet 'm uiteindelijk weer weggeven...

(Gemeen als ik ben, geef ik niet al teveel details, in case iemand op een idee komt ;) )
:)

Ooit komt er een 34l bij mij te staan.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

BTW, www.tenere.nl. Daar worden sleuteldagen, offroadritten en allerlei overige activiteiten georganiseerd. En de voorzitter heeft zo'n 30 tenere's zelf staan 8)7

Makerij Hofman

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Vandaag de eerste kilometers van het jaar gemaakt, niet op de eigen brommert, maar op een V-strom 1000 :)

No signature required.

• Bart ®
  • Laatst online: 21:19

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Morgen ga ik weer de eerste km's maken, van huis naar mijn werk. In het magazijn daar ga ik ff meubelen, er komt een kofferrek op mijn fiets :)

Cunning linguist.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:27:
BTW, www.tenere.nl. Daar worden sleuteldagen, offroadritten en allerlei overige activiteiten georganiseerd. En de voorzitter heeft zo'n 30 tenere's zelf staan 8)7
Die site heb ik gezien. Altijd handig. Ik zal wel een aantal keren met dat soort offroad ritten meegaan. Een vriend van me heeft ooit aan motocross gedaan, dus die kan me ook eea leren. En de 'teambaas' van Team LBS Dakar heeft een werkplaats, dus ik ga wel een keer kijken hoe ik het ding uit elkaar moet halen enzo. Ik wil wel iets kunnen natuurlijk. Vroegâh was ik elk weekend met mijn brommer bezig, blok uit elkaar halen, afstellen, opvoeren enzo...dus helemaal onhandig ben ik ook weer niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Even een halve crosspost vanaf MF, voor de leuk (1e deel) en omdat ik hoop op een antwoord (2e deel) :)

Ik ben m'n RVS uitlaatbochten te lijf gegaan met Staal-fix, gevolgd door een beetje WD-40 voor de glans.

Foto's:
Voor het poetsen van de uitlaatbochten (foto genomen na m'n vorige was/poetsbeurt):
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/w1qqag.jpg
Resultaat van het poetsen:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/wmeb8i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fcmp0y.jpg
Wel een hoop werk, veel punten zijn erg lastig te bereiken, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat! Als het nu niet meteen weer smerig is doe ik het wellicht nog eens :+

Helaas heb ik ook wat roest aan m'n uitlaatsysteem. De uitlaat/dempers zijn in februari 2005 vervangen, en de linker overgang van uitlaatbochten naar demper roest:
Links:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/14l6dzn.jpg
Ter vergelijking rechts:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/mtmdjm.jpg

Vreemd genoeg zit er dus een stuk ijzer vastgelast aan het deel RVS! Vervangen lijkt me niet zinnig zolang-ie niet helemaal door is, ook omdat dit deel zit vastgelast aan de RVS bochten, en dus alles vervangen moet worden.
Olie/vet tegen het roesten verdampt zodra de uitlaat heet wordt.
Kaalmaken en hittebestendige verf d'r op lijkt me lastig vanwege de moeilijke bereikbaarheid.
Wat kan ik hier nou het beste mee doen? Ik heb ook geen idee hoe dik dit deel is, m.a.w. of-ie zo nog een paar jaar meegaat.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

RemcoDelft schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:29:

Kaalmaken en hittebestendige verf d'r op lijkt me lastig vanwege de moeilijke bereikbaarheid.
Wat kan ik hier nou het beste mee doen? Ik heb ook geen idee hoe dik dit deel is, m.a.w. of-ie zo nog een paar jaar meegaat.
al wil je het knap hebben moet je je hele systeem loshalen, dat onderdeel kaal schuren en dan een paar lagen hittebestendige verf geven.

wel bij het opnieuw monteren nieuwe uitlaatpakkingen gebruiken!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

RemcoDelft schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:29:
Even een halve crosspost vanaf MF, voor de leuk (1e deel) en omdat ik hoop op een antwoord (2e deel) :)

Ik ben m'n RVS uitlaatbochten te lijf gegaan met Staal-fix, gevolgd door een beetje WD-40 voor de glans.

Foto's:
Voor het poetsen van de uitlaatbochten (foto genomen na m'n vorige was/poetsbeurt):
[afbeelding]
Resultaat van het poetsen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel een hoop werk, veel punten zijn erg lastig te bereiken, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat! Als het nu niet meteen weer smerig is doe ik het wellicht nog eens :+

Helaas heb ik ook wat roest aan m'n uitlaatsysteem. De uitlaat/dempers zijn in februari 2005 vervangen, en de linker overgang van uitlaatbochten naar demper roest:
Links:
[afbeelding]
Ter vergelijking rechts:
[afbeelding]

Vreemd genoeg zit er dus een stuk ijzer vastgelast aan het deel RVS! Vervangen lijkt me niet zinnig zolang-ie niet helemaal door is, ook omdat dit deel zit vastgelast aan de RVS bochten, en dus alles vervangen moet worden.
Olie/vet tegen het roesten verdampt zodra de uitlaat heet wordt.
Dan wordt het niet meer door de regen heen rijden. Je bochten worden bruin door hitte + water. Je kan het roest proberen weg te halen met oude olie of belgom alu met een stukje staalwol. Soms werkt het, maar als het echt door en door is, is er vrij weinig aan te doen.

Mag ik trouwens vragen waar je je lak mee doet, ziet er netjes uit namelijk! :9

No signature required.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

:'( :'( :'( Gelukkig rijd ik nog rondje met Hugo samen op Alés...

Afbeeldingslocatie: http://data.rtl.nl/_internal/gridimage_v3!0/gluv0saxt1i203eb7in2mgjt7lv4bud.jpeg
Hugo van den Berg stopt met motorracen. De pas 19-jarige wegracer zat een entree in het wereldkampioenschap Superstock 1000cc mislukken en ontbeert de motivatie om alleen nationale wedstrijden te rijden. "Want dat is pure hobby", zei Van den Berg.
Debuut
Van den Berg debuteerde al op 15-jarige leeftijd in het WK tijdens de Grand Prix van Catalonië. Kort daarna mocht hij al de TT van Assen rijden in de 125cc. In 2007 en 2008 maakte hij twee volledige GP-seizoenen mee als coureur in de 125cc. Hij behaalde één WK-punt in 38 races.

Viertaktmotoren
Na zijn vertrek bij de Nederlandse renstal van Arie Molenaar richtte Van den Berg zich op de zwaardere viertaktmotoren. Een plek bij het Yamaha-team van Get2Race in het WK Superstock lag voor dit jaar in het verschiet. "Maar belangrijke sponsors haakten af. Daardoor is er geen geld genoeg om het team op te zetten."

Motivatie
Van den Berg viel naar eigen zeggen in een gat toen hij eind 2008 bij Molenaar moest vertrekken. "Mijn motivatie kreeg daardoor een deuk en op school was ik ook niet welkom. Ik ben maar gaan werken in een kippenslachterij, maar dat was ook niet alles."

Supersport
De Hulshorster kroop toch weer op de motor en bekwaamde zich in de Supersport-klasse op een zwaardere machine. "De 125cc was altijd mijn ding geweest, maar ik beleefde steeds meer plezier in de 600cc", zei hij.

Sponsors
Voor komend seizoen zag het er aanvankelijk veelbelovend uit. Van den Berg kon meedoen in het WK Superstock, een Europees bijprogramma van het WK Superbike. Door het afhaken van de sponsors verdween alle wilskracht bij Van den Berg.

Hobby
"Nu het definitief is dat ik dit seizoen niet internationaal kan rijden is alle motivatie als het ware weggevloeid. Ik heb altijd redelijk professioneel geracet en zoals het er nu voorstaat kan ik eigenlijk alleen voor de hobby mee rijden in het Open Nederlands kampioenschap. Met alle respect voor de jongens die dat wel doen, voor mij is dat niet genoeg."

Studie
De motorracer is weer student geworden. Hij volgt een opleiding in de weg- en waterbouw.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09

talin

ES-MA

Door het afhaken van de sponsors verdween alle wilskracht bij Van den Berg.
beetje wel altijd de mentaliteid van Stugo geweest, man man wat heb ik die vaak met z'n hoofd naar beneden hangend rond zien lopen na de trainingen.

hij was goed, had het beste matteriaal wat je in Nederland maar zou kunnen krijgen Damn! ik had er een lichaamsdeel voor over gehad om daar een seizoen mee te kunnen rijden.

ik ben ook begonnen in mijn studententijd en kreeg de centen ook bij elkaar, het is tegenwoordig wat duurder maar als je echt wil racen zijn er altijd mogelijkheden, dat je dan niet altijd in het WK of EK kan rijden moet je dan op de koop toenemen.

ik heb ook wel eens in een seizoen een wedstrijd moeten overslaan door centen gebrek maar de wedstrijden die ik kon rijden reed ik wel 110%.

als ik hem was geweest met al zijn ervaring, had ik een 125 en een 600 gekocht en mooi ONK en een paar IDM en EK wedstrijden gereden, mooi met de TT als wildcard of het EK rijden, damn ik ga eens even kijken of er nog ergens een 125 te koop staat het begint te kriebelen....

aarghh jammer dat het kriebelen maar dat gaat straks wel over als ik weer thuis ben..

zo zie je maar weer kom je zo maar iets leuks tegen:

mike velthuizen ( heeft ook nog 125 en 250 gereden voor Rob Bron ooit ) heeft wat leuks staan:

For sale nsr 500 v grand prix racer
The engine and bike is driven in the years 1999 to 2001.
The rider was: first Jurgen vd Goorbergh and in the last year Barry Veneman
The engine was last used by Barry Veneman.
This bike is very special. there are only a few in the world. (it is a collectors item)
Motor is for sale without parts, but also with many extra parts.
The bike is 85% original. the other components are derived from the grand prix.De total bike and engine are in perfect condition.
The bike and engine is totally rebuilt.
The originalbodywork are from a TSR bike (rider: Aoki) and full carbon. (The rider Aoki has driven for the same team, and also possible on this bike driven) The team come,s from Holland and the name whas Arie Molenaar racing
The fueltank and airbox are also carbon.
Front suspension is almost new.
After rebuilding the whole engine and chassis is no longer driven with this bike.
The engine has about 136 horsepower and weighs 110 pounds. (Manufacturer).
E mail me for more pictures, s.Ik have a movie of all extra spare parts.
With all these components you can run a whole season.

The price of the bike without spare parts are € 28.500 euro.

The price include al the spare parts are €2500 euro mote ( total €31.000)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ay9jcg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fmbyr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nobxg6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11buqsg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/f2mrrd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/jiyii0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14scfp0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fx6kcp.jpg

leuk voor weekendjes Frankrijk of Zolder.

meer leuks:
http://www.two-strokes.com

[ Voor 45% gewijzigd door talin op 12-03-2010 14:48 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Tylen

Tylen

Tja vorig jaar reed hij onk met 1 motor. Hij kon niet voor de volle 110% gaan. Als hij crashde stond er geen nieuwe motor voor hem klaar. Ondanks dat toch een 1:44 op Assen (best netjes dan). Hugo baalt er zelf ook van, ze deden echt hun best voor sponsoren maar het lukte niet... Te jammer. Maarja, hij heeft een mooie tijd gehad, en hopelijk zien we hem nog eens terug op de tv ;)

Hij is samen met mij intructeur. We rijden samen naar zuid frankrijk om lekker te knallen op een BMW S1000RR. Kan me er nu al op veheugen. :9

Oef leuk racertje, wanneer ga je hem ophalen? ;)

• Tylen

Tylen

Oef krijg net te horen dat ik de heren Corser en Xaus op 9 Juni ga ontmoeten :)

Wat heb ik toch een kut leven...

• talin
  • Laatst online: 13:09

talin

ES-MA

Tylen schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:00:
Oef krijg net te horen dat ik de heren Corser en Xaus op 9 Juni ga ontmoeten :)

Wat heb ik toch een kut leven...
* talin wel beetje jaloers!
2 ex Duc piloten.
:)

doe mij deze maar:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1jxezk.jpg
1 x 2004 RSW125 $40,000 Australian Dollars
S-Das 2 2007 ignition curves (6 maps available)
Only 220kms on crankshaft & new cylinder, head inserts,
gear ratios, sprockets, jet kit, palmerino, spare wheels 10 spoke magnesium,
2005 kit airbox, crash parts, 42mm carb, 2 sets spare fairings
2006 WP front & rear suspension High/Low speed comp, brembo monoblock caliper front & rear
2 x kit titanium exhaust #35 & #69, 2 x battery, aprilia battery charger, cables, gaskets, orings, seals,
parts manual and much more, email for full list and photos.
This bike is 53hp, very fast bike!
uit down under halen, zal het hier nog goed doen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Tylen

Tylen

Eens een tweetakter altijd 1 he ;) Michiel Witmond zeikt ook altijd mijn 4takt af :(

Heb er nooit mee gereden, volgens mij is dat echt goed op toeren houden anders kost het je mega secondens.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hier nog een vermogensuitdraai van mijn Bandit 600N.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6OTS1YnAiu1RE01bE4a03tFL/thumb.png

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@matis je mag nog 3,7 pk omhoog als je hem echt 25kw wil dus 34pk.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

charrel

Cortisol4life..

25kw hoop ik :P Anders is ie niet erg gezond :o

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, idd 25KW.

@DECOY88, er zit een omrekenfactor van 15% (transmissieverlies) in de meting aan het achterwiel tov het vermogen *op* de krukas.

Als je die 30pk * 115% doet, kom je keurig op 34,5pk uit op de krukas :)

• DECOY88
(overleden)
staat nergens waar die 25 kw maximaal gemeten mag worden. op de krukas of je achterwiel. daar zit het verschil bij veel fietsen tussen.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:19:
staat nergens waar die 25 kw maximaal gemeten mag worden. op de krukas of je achterwiel. daar zit het verschil bij veel fietsen tussen.
Het moet ook officieel op je kenteken staan, wil het "echt" goedgekeurd zijn ;)

No signature required.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Hoe is het weer op het moment in Nederland voor motorrijders? Is er veel gepekeld de afgelopen week? Ik zie op buienradar redelijke temperaturen staan voor komende week, dus ik wil wel weer een stukje motorrijden 8)

Ik zit sinds vorige week in Noorwegen en er ligt hier op het moment 50cm sneeuw, en de wegen zijn van papsneeuw/ijs gemaakt. Morgen ga ik weer naar Nederland, dus vandaar mijn vraag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 13-03-2010 21:14 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• RemcoDelft
_Erikje_ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:39:
[...]

al wil je het knap hebben moet je je hele systeem loshalen, dat onderdeel kaal schuren en dan een paar lagen hittebestendige verf geven.

wel bij het opnieuw monteren nieuwe uitlaatpakkingen gebruiken!
Ik vrees dat dit de beste optie is, en het meeste werk... Ik ga het overwegen, zou fijn zijn om gewoon zeker te weten dat dit deel niet de komende tijd alsnog doorroest.
M3rcury schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:50:
[...]

Dan wordt het niet meer door de regen heen rijden. Je bochten worden bruin door hitte + water.
Ik rijd gewoon door regen :) Ik zie wel hoe lang ze blijven glimmen.
Je kan het roest proberen weg te halen met oude olie of belgom alu met een stukje staalwol. Soms werkt het, maar als het echt door en door is, is er vrij weinig aan te doen.
En dan verf d'r op dus? Want het feit dat het roest is niet zo erg (je ziet het alleen tijdens een "knee down" naast de motor), het feit dat het steeds meer wordt wel...
Mag ik trouwens vragen waar je je lak mee doet, ziet er netjes uit namelijk! :9
Thanks! Ik gebruik Turtle Wax Metallic, op de bovenste foto net gedaan (op 16 jaar oude lak). 1 "nadeel": het is superglad, m.a.w. als ik rem glijd ik naar voren omdat m'n broek weinig grip heeft aan m'n tank :+
Widow schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:13:
Hoe is het weer op het moment in Nederland voor motorrijders? Is er veel gepekeld de afgelopen week? Ik zie op buienradar redelijke temperaturen staan voor komende week, dus ik wil wel weer een stukje motorrijden 8)
Ik reed vandaag een stukje tussen de auto's op een N-weg, en na 5 km moest ik stoppen om m'n vizier te poetsen... Zat vol met zout!
Dus ja, er ligt nogal wat pekel...

Edit: ik denk er steeds meer over om tijdens het uit elkaar halen voor de teller-lampjes ook m'n 2 serieuze roestplekken te gaan bewerken, m.a.w. de uitlaat er af, kaal maken, en in de verf.
Rest mij 2 vragen:
-waar koop ik losse pakkingen? Ik kwam al tegen dat een geheel RVS bochtenset 105 euro kost in Engeland, dus het moet niet te gek worden (plus dat ik dan voor niets gepoetst heb)
-waar koop ik verf die tegen de hitte van uitlaatbochten (300 graden o.i.d.?) kan?

[ Voor 24% gewijzigd door RemcoDelft op 13-03-2010 21:55 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

RemcoDelft schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:14:
[...]

Ik vrees dat dit de beste optie is, en het meeste werk... Ik ga het overwegen, zou fijn zijn om gewoon zeker te weten dat dit deel niet de komende tijd alsnog doorroest.
dat zal je alles meevallen. het demonteren is 10 minuten werk, het kaalschuren een paar uur (tip: gebruik eerst de staalborstel). daarna vetvrij maken, paar keer spuiten met hittebestendige lak en weer monteren.
[...]
Rest mij 2 vragen:
-waar koop ik losse pakkingen? Ik kwam al tegen dat een geheel RVS bochtenset 105 euro kost in Engeland, dus het moet niet te gek worden (plus dat ik dan voor niets gepoetst heb)
-waar koop ik verf die tegen de hitte van uitlaatbochten (300 graden o.i.d.?) kan?
- pakkingen haal je bij de dealer. koop YAMAHA pakkingen of neem de oude mee, zodat ze een reproductie met de juiste maat kunnen geven. YAMAHA pakkingen kosten +/- 3 euro per stuk.
- de lak kan je volgens mij gewoon bij de bouwmarkt halen. anders bij de autospeciaalzaak.

suc6!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik rijd gewoon door regen :) Ik zie wel hoe lang ze blijven glimmen.
Dat was niet naar bedoelt, gewoon als opmerking :o
En dan verf d'r op dus? Want het feit dat het roest is niet zo erg (je ziet het alleen tijdens een "knee down" naast de motor), het feit dat het steeds meer wordt wel...
Verf kan, maar ook 1 keer in de zoveel tijd poesten doet HEEL veel!
Thanks! Ik gebruik Turtle Wax Metallic, op de bovenste foto net gedaan (op 16 jaar oude lak). 1 "nadeel": het is superglad, m.a.w. als ik rem glijd ik naar voren omdat m'n broek weinig grip heeft aan m'n tank :+
Nice! Ik ben niet zo heel erg fan van turtle wax. Er is voor dat geld veel meer te vinden dan alleen de "grote" merken. Maar het resultaat mag er wezen!
Pakkingen bij de dealert, maar ook op internet zijn ze goed te vinden. En verf kan je ook bij veel dealers halen. Anders even bij de verfboer langs, die weten dat ook wel :)

No signature required.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

M3rcury schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:52:
Het moet ook officieel op je kenteken staan, wil het "echt" goedgekeurd zijn ;)
Hij staat ook op kenteken als 25kw, maar met deze uitdraai kan en mag ik hem ook verzekeren. Dit is zeg maar het bewijs dat de motor ook echt 25kw is en dat ik er als beginnend bestuurder dus legaal op mag rijden en hem om die reden ook gedekt kan verzekeren.

Die 2 PK maak ik me niet echt druk om :)

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 09:20

ZiegoM

Yammie R1

wimmel_1 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:42:
@ ZiegoM: Koppeling volledig vervangen van zo'n apparaat is een uurtje werk en kost je rond de €200,- aan onderdelen inclusief nieuwe olie (als je het zélf doet).
Heb hem toch maar gekocht :P
Leuke prijs kunnen regelen dus dan wil ik het risico wel nemen om de koppeling te vervangen.
Heb namelijk gelezen dat het een veel voorkomend probleem is bij de R1 van 1998-2002. Deze hebben namelijk geen 6/5 koppelingsveertjes maar 1 grote diafragma-veer. En het schijnt dat deze eigenlijk te zwak is en dus al vrij snel gaat zorgen voor koppelingsslip. Zelfs al bij 10.000km kan het voorkomen.

Barnett maakt speciale conversiekits met een drukplaat en 6 veren om de diafragma veer te vervangen. En op de forums van r1-forum.com las ik ook nog dat sommige gewoon en 2e diafragma veer bij de bestaande plaatsen.
Helaas heeft het allemaal wel tot resultaat dat de koppeling vrij zwaar wordt (en dat was ik al goed zat op mijn TL1000S met Barnett veren)....

Maargoed ik heb dus nu een R1 uit 2000 met 16.150km op de klok :9~ :D
Blauw natuurlijk 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.bindelsornaments.nl/max/r1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bindelsornaments.nl/max/r1_2.jpg

\_Specs_/

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh gaan we hier ook posen ZiegoM? ;)

Je gaat die power echt wel nodig hebben, want hier is mijn nieuwe Kautenbach-Wiltz-wapen:

...

...

....

komtie he...

Afbeeldingslocatie: http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/cb450s.jpg

44pk, maar dat koppel jonge. BAM. Geruild voor de GPZ600r die stiekem toch wel erg veel onderhoud nodig ging hebben....dus dan leek me dit wel een goeie woonwerkfiets. Honda, oliegekoeld, zo min mogelijk plastic, cylinders en andere nutteloze zaken. Gemaakt voor de eeuwigheid.

Dit is m'n GPZ500s, na het onfortuinlijke omgooi-incident. Met een koplampje en een fietsteller kan ie verder als streetfighter, maar eigenlijk denk ik er over om de onderdelen te verkopen terwijl ik doorspaar voor een KTM :9

Afbeeldingslocatie: http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/IMG_1026-e1268081023136.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door snars op 14-03-2010 05:27 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

snars schreef op zondag 14 maart 2010 @ 05:19:
terwijl ik doorspaar voor een KTM :9
En wat voor een dan wel?

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit is m'n GPZ500s, na het onfortuinlijke omgooi-incident. Met een koplampje en een fietsteller kan ie verder als streetfighter
Streetfighter? Weet je het zeker?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met een koplampje en een fietsteller kan ie verder als ratbike streetfighter,
:Y

:+

Wise enough to play the fool

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Afbeeldingslocatie: http://www.farnhamhonda.co.uk/images/model-mainimage-cbf600s.jpg

Hier heb ik gisteren de hele dag op gereden. Splinternieuw. Stond nog maar 7km op de teller toen ik hem meekreeg. Reed heerlijk en we hebben een flink stuk afgelegd. Vanuit Venray binnendoor richting de maas en toen langs de maas af richting kessel, daar de pont genomen, in reuver wat gegeten. Door richting Bergen en onderweg uiteraard binnendoor door Arcen en door Well. In Bergen de pont naar Vierlingsbeek, via Maashees en Geijsteren naar Wanssum. Terug naar Venray door Oostrum en daarna via Overloon, Vierlingsbeek en Groeningen naar Boxmeer. Daar wat gedronken bij het café van één van ons en toen terug naar Venray via Oploo en de snelweg ;)

Jammer dat we de motoren weer in moesten leveren :(

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
ZiegoM schreef op zondag 14 maart 2010 @ 03:45:
[...]

Heb hem toch maar gekocht :P
Leuke prijs kunnen regelen dus dan wil ik het risico wel nemen om de koppeling te vervangen.
Heb namelijk gelezen dat het een veel voorkomend probleem is bij de R1 van 1998-2002. Deze hebben namelijk geen 6/5 koppelingsveertjes maar 1 grote diafragma-veer. En het schijnt dat deze eigenlijk te zwak is en dus al vrij snel gaat zorgen voor koppelingsslip. Zelfs al bij 10.000km kan het voorkomen.

Barnett maakt speciale conversiekits met een drukplaat en 6 veren om de diafragma veer te vervangen. En op de forums van r1-forum.com las ik ook nog dat sommige gewoon en 2e diafragma veer bij de bestaande plaatsen.
Helaas heeft het allemaal wel tot resultaat dat de koppeling vrij zwaar wordt (en dat was ik al goed zat op mijn TL1000S met Barnett veren)....

Maargoed ik heb dus nu een R1 uit 2000 met 16.150km op de klok :9~ :D
Blauw natuurlijk 8)

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding, maar wat een uitlaat zit er onder zeg

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Is titanium ;) en erg standaard

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft een nieuwe helm *O*

Omdat de vorige (helaas) gevallen was en de veiligheid niet meer gegarandeerd kon worden, heb ik mezelf maar een cadeautje gegeven :)

Afbeeldingslocatie: http://www.oziol-motos.com/photo/photo_accueil/airoh-miro-5.jpg

De Airoh Miro XR Sport, een systeemhelm met ingebouwd zonnevizier, wel een maatje XXL :X :P

Kostte me (inclusief 15% korting) €220.

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 14-03-2010 18:12 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Arai Tour-X XXXL hier :)

Nee de X bleef niet hangen

Op MF was een tijdje terug de plamurrmes-test met oa ACF-50 en Tectyl. De Tectyl won maar waarmee kan je die zut van je motor halen? Het heeft mij 2 bussen Yamalube kettingreiniger gekost om de velgen schoon te krijgen want de vorige eigenaar vond Tectyl handig. Dat was zeker correct aangezien er blinkende spaken ondervandaan kwamen.

Maar goed wat haalt Tectyl makkelijk weg?

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Streetfighter, ratbike...beide even erg... :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:29:
[...]
Op MF was een tijdje terug de plamurrmes-test met oa ACF-50 en Tectyl. De Tectyl won maar waarmee kan je die zut van je motor halen?
Tectyl is een merk en een goedje. Dat spul wat die plamuurmes-test 'won' was een soort spray-wax. De 'echte' tectyl (origineel in bruin, maar ook blank te krijgen) is een spul dat er idd erg moeilijk af gaat. De spray wax gaat er volgens mij met een hogedrukreiniger en een beetje tekeer gaan met ontvetter (Dasty van de Wibra natuurlijk!) wel af.

hier staan een paar suggesties om de echte tectyl te verwijderen. Er zitten een paar verontrustende tussen... :?

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 14-03-2010 18:34 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Vanochtend erachter gekomen dat de kentekenplaat van mn aanhanger gejat is.

Wat moeten mensen nou met een motorkentekenplaat voor een motoraanhanger?
Wat is het nut? :?

T kost de gedupeerde alleen maar tijd en geld om vervanging/aangifte/gezeik te regelen.

Leuk :/

er zat zelfs een MF-sticker op :+

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:59

ReLight

echo("What Now ? !")

YES :D , de eerste kilometers zijn gemaakt dit seizoen.
Even een korte 50 Km heen en weer maar genoeg om alles een keer goed doorgetrokken te hebben.

Was even bang dat ik eea misschien 'verleerd' al was (want ik heb'm pas sinds Sept, en eind Okt heb ik de fiets opgeborgen) . Maar het ging best Ok, beetje stijf en natuurlijk weer kramp in m'n handen, maar dat gaat snel genoeg over.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• RemcoDelft
ReLight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:29:
YES :D , de eerste kilometers zijn gemaakt dit seizoen.
Even een korte 50 Km heen en weer maar genoeg om alles een keer goed doorgetrokken te hebben.

Was even bang dat ik eea misschien 'verleerd' al was (want ik heb'm pas sinds Sept, en eind Okt heb ik de fiets opgeborgen) . Maar het ging best Ok, beetje stijf en natuurlijk weer kramp in m'n handen, maar dat gaat snel genoeg over.
Vandaag zo'n 300 km gereden (newbie rit 0.5 van MF)... Kramp in m'n handen went, wat nieuw is, is EELT... :+

• ReLight
  • Laatst online: 20-01 22:59

ReLight

echo("What Now ? !")

"newbie rit 0.5 van MF" ?
Zo heet die? Toch ook eens gaan lezen.

Heb al eens gekeken voor een MC hier in de buurt, maar er is niets.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 22:31

M14

Komende zaterdag ga ik een proefrit maken op een FZ1 Fazer en een SV1000 :D. Ben al een tijdje aan het kijken om iets aan te schaffen en vind dit allebei wel leuke motoren :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:33:
De spray wax gaat er volgens mij met een hogedrukreiniger en een beetje tekeer gaan met ontvetter (Dasty van de Wibra natuurlijk!) wel af.
Ik heb idd de bus met de spray wax gekocht. Vandaag echter de S100 cleaner opgespoten tot de volgende beurt, kreeg ik wel hoofdpijn van :P. Morgen maar eens een rondje rondknorren om de laag wat aan te bakken.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:55:
[...]
Ik heb idd de bus met de spray wax gekocht. Vandaag echter de S100 cleaner opgespoten tot de volgende beurt, kreeg ik wel hoofdpijn van :P.
Altijd goed ventileren als je met dat soort producten werkt.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:45:
[...]

Altijd goed ventileren als je met dat soort producten werkt.
Ik stond in een stalling met aan 4 kanten een open verbinding met de buitenlucht maar ik had zo kwistig lopen spuiten dat er een beetje een wolk hing. Lag vanochtend ook een plakkerig laagje op de motor naast de mijne dus die heb ik ff gauw afgenomen.

* ROFLASTC is soms wat autistisch en overdrijft dan dus

And it goes BRAAAAAPP!

• RemcoDelft
ReLight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:16:
"newbie rit 0.5 van MF" ?
Zo heet die? Toch ook eens gaan lezen.
http://www.motor-forum.nl...jaarsrit-versie-05-1.html

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M14 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:32:
Komende zaterdag ga ik een proefrit maken op een FZ1 Fazer en een SV1000 :D. Ben al een tijdje aan het kijken om iets aan te schaffen en vind dit allebei wel leuke motoren :)
Zijn qua zithouding wel 2 totaal verschillende fietsen. De SV1000 gaat meer richting de houding van een supersport terwijl de Fazer veel meer een toerfiets is.

Heb zelf 2 weken terug de SV1000 aangeschaft en de zithouding is wel even wennen. Verder bevalt ie erg goed hoor.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:59

Mud

RemcoDelft schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:39:
[...]

Vandaag zo'n 300 km gereden (newbie rit 0.5 van MF)... Kramp in m'n handen went, wat nieuw is, is EELT... :+
Ik was degene die was gecrasht van te voren :W

voor de rest :

http://www.motor-forum.nl...message/15402441#15402441

Scheurtje in schouder, flinke schaafwonden op de schouder. Pak (textiel) en helm total loss :X :X

[ Voor 25% gewijzigd door Mud op 16-03-2010 12:31 ]

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Mud schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:29:
[...]

voor de rest :

Scheurtje in schouder, flinke schaafwonden op de schouder. Pak (textiel) en helm total loss :X :X
Ai, succes met herstellen van fysieke en mentale schade!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007

Mud

Stealth2000 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:53:
[...]

Thanx _/-\o_

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Stealth2000 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:53:
[...]

+1

Gister deed mijn achterband ook een stapje opzij toen ik inhaalde over wat bleek een stuk met wat grint te zijn...
Even een bruine onderbroek moment maar gelukkig waren mijn reflexen goed en hield ik hem overeind...

hier ongeveer http://maps.google.co.uk/...7FSKZTg&cbp=12,26.46,,0,5
Geen ideale inhaal plek, maar het kon net, en anders zat ik achter een sloom ijsco busje, net op het mooiste stukje van die weg...
misschien volgende keer toch maar even wachten...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

[...]

voor de rest :

Ik had het al gelezen op MF, legde eerst niet echt de relatie tussen Mudchains en Mud, maar na het zien van het usericon snap ik het :P

Sterkte met het herstel!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 22:22
[...]

voor de rest :

Ten eerste: Beterschap!

Ten tweede: Zat er extra bescherming bij je schouder? Dus b.v. een kapje? Schuur je die hele laag van je schouder weg wanneer je met 40km/u onderuit schuift?

Zucht, ik ga hopelijk zaterdag kijken naar een motor. Helaas heb ik niet eerder de tijd, mede omdat ik morgenavond pas m'n rijbewijs op kan halen, maar ik vrees dat de motor er zaterdag al niet meer staat :'(

Kreeg vandaag wel een glimlach toen een college z'n K100RS even liet zien. Dat is best een vorse motor zeg. Kan je daar nog een beetje de bochten mee door?

[ Voor 42% gewijzigd door MailMan op 16-03-2010 15:35 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:06

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/29zebn.jpg

Meegekregen als leenfiets... vond 'm wat zwaar sturen. Bij thuiskomst nog even 1,5 bar in de voorband erbij gepompt, er zat minder dan 1 bar in! 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Haha, wel leuk fietsje :)

• DECOY88
(overleden)
@mailman. als je jas aan je lichaam blijft plakken dan slijt je jas weg en loop je weg met een blauwe elleboog. blijft de jas juist op het asfalt plakken word de energie niet tussen de wegdek en je jas geabsorbeerd maar tussen te jas en je elleboog. waardoor je jas heel is en je elleboog blauw en geschaafd. laatst even met 40 met de trapfiets en een gladde bocht getest. rolde wel na de val waardoor de glijschade minimaal bleef. en me fiets aan de kant gegooid zodat die alleen met de krachten van zijn eigen 10 kg te maken heeft. dus alleen me kettingkast stuk.

en om het nog leuker te maken ben zelf een keer van de berghelling gereden 12% voor meer dan 1 km. dus een km of 80 gehaald voordat ik hem neerlegde ofzo geen idee van. t shirt en korte broek en natuurlijk slippers. waarbij de kleding ook geen schade had. fiets ook niet. en ik was van buiten en binnen bont en blauw. en een paar 100 gram lichter.

dat is het grote verschil tussen leer en textiel. bij leer zal het tussen het asfalt en het leer slijten. omdat het strak op de huid zit.
en bij textiel met een beetje pech tussen je kleding en je lichaam.

mensen nog commentaar op dit mooie verhaal of blijkt er ook nog een kern van waarheid in te zitten.

• M14

M14

PilatuS schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Zijn qua zithouding wel 2 totaal verschillende fietsen. De SV1000 gaat meer richting de houding van een supersport terwijl de Fazer veel meer een toerfiets is.

Heb zelf 2 weken terug de SV1000 aangeschaft en de zithouding is wel even wennen. Verder bevalt ie erg goed hoor.
Vandaar het proefrijden, weet nog niet helemaal wat ik wil. Voor alsnog gaat de voorkeur uit naar de SV1000, omdat het meer sport dan tour is ;). En vind ik er ook wat mooier uitzien dan een fazer. Maar als het niet lekker rijd, dan word het toch iets anders :)

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
k100/k75 kun je rap mee door bochten :)

sv is leuk (90 graden v twin)

• komkommer

komkommer

Koffie

Vandaag gespot: Een idioot die op de A12 tussen de rechter twee rijstroken ging rijden.

Allemaal auto's die uit schrik naar links schoten (waar ik reed :().

Makerij Hofman

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DECOY88 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:49:
mensen nog commentaar op dit mooie verhaal of blijkt er ook nog een kern van waarheid in te zitten.
Wat je zegt komt mij wel bekend voor.

10 jaar terug eens met de scooter onderuit gegaan. Had toen een snelheid van rond de 70 en heb aardig wat over het asfalt gegleden. De jas had bijna niets. De trui er onder had niets. Het t-shirt daar onder had ook niets. Mijn boxershort had ook niets, maar er zat wel een lap vel van mij zij in vast geplakt.

Dus ook een geval van waar de energie naar toe gegaan is.
M14 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:13:
[...]

Vandaar het proefrijden, weet nog niet helemaal wat ik wil. Voor alsnog gaat de voorkeur uit naar de SV1000, omdat het meer sport dan tour is ;). En vind ik er ook wat mooier uitzien dan een fazer. Maar als het niet lekker rijd, dan word het toch iets anders :)
Ik heb op de SV nu zo'n 500km gereden en hij bevalt erg goed. Ik weet zeker dat de Fazer, helemaal op de wat langere stukken comfortabeler rijd. Maar de SV is idd wel veel mooier dan de Fazer. De SV rijd heerlijk, alleen krijg je wel wat sneller last van je polsen en kont.

Ben benieuwd wat je van beide fietsen vind als je er op gereden hebt, en welke het gaat worden. Hangt denk ik ook erg af van wat je er mee gaat doen. Als je veel km's gaat maken denk ik dat de Fazer de beste keuze is. Ga je meer rijden voor de lol is de SV denk ik beter.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:49:
dat is het grote verschil tussen leer en textiel. bij leer zal het tussen het asfalt en het leer slijten. omdat het strak op de huid zit.
Is dat niet meer het verschil tussen een strak pak en een los pak. Ik heb een BMW Atlantis pak (leren jas en broek) maar die zit niet heel strak om mijn lijf (wel om mijn buik, maar dat is een ander verhaal). Wél is het erg dik leer en (volgens BMW dan) zal het minder snel doorslijten. De term textiel is denk ik een beetje te ruim. Er zijn zeer veel verschillende soorten textielen pakken met allerlei voorzieningen en technische materialen waardoor je ook de slijtvaste eigenschappen van leer krijgt, gecombineerd met andere eigenschappen als waterdichtheid etc. Je kunt misschien wel in het algemeen roepen dat bv leer veiliger is, maar daar heb je niet veel aan. Er zijn slechte leren pakken en goede textielen combi's. Het een sluit het ander niet uit. Maar het is inderdaad wél belangrijk dat het pak goed past zodat ook de protectoren niet gaan 'wandelen'.
Ik denk wel dat een strak pak veiliger is, of in ieder geval extra verwondingen kan voorkomen. Ik durf niet zo te zeggen of lang ondergoed (wat ik altijd onder mijn pak aanheb; vooral vanwege Coolmax) nog een rol speelt in deze.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

komkommer schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:44:
Vandaag gespot: Een idioot die op de A12 tussen de rechter twee rijstroken ging rijden.

Allemaal auto's die uit schrik naar links schoten (waar ik reed :().
Mag gewoon hoor :P

Maar handig is anders :N

Automobilisten gaan niet naar links van de schrik, maar om ruimte te maken. Ze schrikken wel, maar daarvan gaan ze niet naar links ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

eamelink schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:12:
[...]

Mag gewoon hoor :P

Maar handig is anders :N

Automobilisten gaan niet naar links van de schrik, maar om ruimte te maken. Ze schrikken wel, maar daarvan gaan ze niet naar links ;)
Ja, volgens de wet mag het. Maar er zijn gedragsregels opgegesteld. En of ze nou van schrik naar links gaan of niet, ze gingen naar links.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fileren doe je tussen de eerste en tweede rijstrook maar ooit kun je niet anders dan tussen andere rijstroken te fileren als je net invoegd in een file.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-03-2010 01:57 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:52:
[...]
Ja, volgens de wet mag het. Maar er zijn gedragsregels opgegesteld. En of ze nou van schrik naar links gaan of niet, ze gingen naar links.
Het is idd niet handig om dat te doen. Het meest logische is om tussen de 2 linkse rijstroken te rijden. Als je dat doet, weet je in ieder geval dat je andere motorrijders niet onnodig in gevaar brengt.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Als er op de oprit al een rij auto's staat, halen jullie die dan in? En dan links of rechts? Ik ging er in eerste instantie links langs, met het oog op invoegen en niet over de vluchtstrook rijden, maar op het moment dat ik over het verdrijvingsvlak zou moeten gaan rijden leek me dat geen goed idee meer. Bovendien kwam er toen net iemand ontspannen over de vluchtstrook langs 8) dus ben ik daar maar achteraan gegaan. Met als bonus dat je dan de hele invoegstrook mee kan pakken terwijl de meeste autootjes zo snel mogelijk in de rij willen gaan staan :P
Ben trouwens sinds maandag elke dag op de motor naar kantoor en bevalt me zeer prima! *O*

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• iMars
  • Laatst online: 16:15

iMars

Full time prutser

JanPedaal schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:50:
Als er op de oprit al een rij auto's staat, halen jullie die dan in? En dan links of rechts? Ik ging er in eerste instantie links langs, met het oog op invoegen en niet over de vluchtstrook rijden, maar op het moment dat ik over het verdrijvingsvlak zou moeten gaan rijden leek me dat geen goed idee meer. Bovendien kwam er toen net iemand ontspannen over de vluchtstrook langs 8) dus ben ik daar maar achteraan gegaan. Met als bonus dat je dan de hele invoegstrook mee kan pakken terwijl de meeste autootjes zo snel mogelijk in de rij willen gaan staan :P
Ben trouwens sinds maandag elke dag op de motor naar kantoor en bevalt me zeer prima! *O*
Zo ver ik weet, mag je op een 1 baans weg niet links of rechts inhalen bij filerijden, omdat je dan op een vluchtstrook rijdt.

Never the less, wil dat niet zeggen dat ik dat nooit doe O-)
Links of rechts? Waar het het veiligst is. En alleen als het minder als ~15/20 km/u rijdt. Een oprit is meestal niet zo lang, dus geen haast ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ben benieuwd, werd gisteren gebeld voor een 'proefrit' op een Harley-Davidson XT1200X bij HD-center Vegchel voor aankomende zaterdag. Hopelijk gaat die 90% neerslagkans van het KNMI niet door...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wimmel_1 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:55:
Fileren doe je tussen de eerste en tweede rijstrook maar ooit kun je niet anders dan tussen andere rijstroken te fileren als je net invoegd in een file.
Ik dacht dat je het tussen de twee zo links mogelijke rijstroken moest doen. En niet harder dan 10 km/h verschil met de automobilisten, tijdens filerijden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als die rijstroken vanaf links geteld worden, zeggen jullie hetzelfde :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Hayfork schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:11:
Ben benieuwd, werd gisteren gebeld voor een 'proefrit' op een Harley-Davidson XT1200X bij HD-center Vegchel voor aankomende zaterdag. Hopelijk gaat die 90% neerslagkans van het KNMI niet door...
Vorige zondag was er ook 80-90% kans op neerslag, zo rond de klok van 3-4u kwam er nog een flink warm zonnetje door. Voor zover de betrouwbare voorspellingen. :+

Werkelijk waar heerlijk motorrij-weer afgelopen zondag. Graadje of tien, droog, felle zon. Wat heb ik er van genoten..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Oh ja, ik zie nu dat de nummering van rijstroken normaliter van links naar rechts verloopt, in dat geval hebben we idd allebei gelijk B)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JanPedaal schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:50:
Als er op de oprit al een rij auto's staat, halen jullie die dan in? En dan links of rechts? Ik ging er in eerste instantie links langs, met het oog op invoegen en niet over de vluchtstrook rijden, maar op het moment dat ik over het verdrijvingsvlak zou moeten gaan rijden leek me dat geen goed idee meer.
Persoonlijk vind ik het een heel slecht idee om tussen de files door te rijden op plekken waar in- en uitgevoegd wordt. Je kunt daar wachten op rijstrookwisselingen en bestuurders die rekenen met heel langzaam rijdende auto's Dus als er ineens een motor met 40-50 tussendoor komt zetten, is dat voor veel bestuurders een verrassing. Op dergelijke plekken ben ik altijd extra voorzichtig en rij extra langzaam.

Als je zelf aan het invoegen bent en op de invoegstrook staat het al stil, ga dan (wat mij betreft) rechts over de vluchtstrook er voorbij. Dat lijkt mij het veiligste. Links kom je klem te zitten tussen de invoegers en het verkeer op de andere strook. Tenzij je het laatste stukje 'netjes' doet en tussen de auto's gaat rijden totdat je veilig kunt invoegen.

De file voorbij moet niet, het mag. Doe het niet ten koste van de veiligheid.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

webmail schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:08:
[...]

Zo ver ik weet, mag je op een 1 baans weg niet links of rechts inhalen bij filerijden, omdat je dan op een vluchtstrook rijdt.
Klopt
Never the less, wil dat niet zeggen dat ik dat nooit doe O-)
Links of rechts? Waar het het veiligst is. En alleen als het minder als ~15/20 km/u rijdt. Een oprit is meestal niet zo lang, dus geen haast ;)
Dan moet je voor de lol eens bij Hoevelaken proberen vanuit Apeldoorn de A1 af te gaan en de A28 richting Utrecht op te gaan tussen half acht en negen. Daar kan je dan echt stil staan (gem snelheid <2km/h). Als je er dan niet langs gaat, sta je net als de auto's gewoon drie kwartier te wachten tot je boven bent :(. Daar is de verleiding dus erg groot om er langs te gaan aan de kant waar de meeste ruimte is, maar helaas wordt er regelmatig door oom agent gekeken naar mensen die dat doen, en die kunnen bovenaan dan € 160 aftikken. Dat is het me dan ook niet waard.
mphilipp schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 07:50:
[...]

Het is idd niet handig om dat te doen. Het meest logische is om tussen de 2 linkse rijstroken te rijden. Als je dat doet, weet je in ieder geval dat je andere motorrijders niet onnodig in gevaar brengt.
Volgens mij is die gedragsregel toch ook dat je tussen de twee meest linker rijstroken door gaat rijden met een snelheidsverschil van < 10 km/h? Bij mij is dat eerder 20/30 km/h verschil, en dan nog heb ik het idee dat ik de andere motorrijders ophoud. Sommigen lijken levensmoe en proberen er met 80km/h tussendoor te gaan.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Fileren tijdens een invoegstrook is gewoon not done. Als er 2 stroken zijn, met een invoegstrook erbij, gaan toch veel blikken van de rechter naar de linkerbaan, exact waar jij rijdt. Als de strook niet meer beschikbaar is kan je er weer rustig tussendoor kruipen. Een strook is toch nooit lang.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

het is veel te mooi weer om niet te kunnen motorrijden... moet nog steeds mijn uitlaat lassen. -O-

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

8)

And it goes BRAAAAAPP!

• M14

M14

PilatuS schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:47:
[...]

Ik heb op de SV nu zo'n 500km gereden en hij bevalt erg goed. Ik weet zeker dat de Fazer, helemaal op de wat langere stukken comfortabeler rijd. Maar de SV is idd wel veel mooier dan de Fazer. De SV rijd heerlijk, alleen krijg je wel wat sneller last van je polsen en kont.

Ben benieuwd wat je van beide fietsen vind als je er op gereden hebt, en welke het gaat worden. Hangt denk ik ook erg af van wat je er mee gaat doen. Als je veel km's gaat maken denk ik dat de Fazer de beste keuze is. Ga je meer rijden voor de lol is de SV denk ik beter.
Gaat dan nog een leuk dilemma worden :P. Ik denk redelijk vaak langere afstanden te gaan rijden ivm werk, maar uiteraard ook voor de lol :). Maargoed, komende zaterdag kom ik er vanzelf achter 8)

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Op de zwarte cross heb je elk jaar de wegrace klasse, dikke racers met noppenbanden _/-\o_

Oja ik ga volgende week zaterdag motorkleding kopen op de motorbeurs hardenberg ( gaan er nog meer tweakers naar toe ? ) Wat ik wil hebben 1 leren motor jack , 1 (waarschijnlijk textiel) broek , zo'n bivakmuts voor alleen je nek, een mooie helm en motor laarzen. Het wordt geen racy outfit maar retro/klassiek en all0s zwart. Aan welk budget moet ik ongeveer denken? Ik neem 500 mee maar hoop met minder klaar te zijn :P

[ Voor 44% gewijzigd door r.e.s op 17-03-2010 16:25 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/wwgjlj.jpg Mjummie :9 en voor een erg nette prijs net aangeschaft _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 17-03-2010 21:00 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi uitlaatje, alleen jammer dat 'ie 4Mb groot moet zijn })

• charrel

charrel

Cortisol4life..

hehe, tja. Kan je iig al die mooie lasnaden zien :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Goh charrel, gebruik dit eens :P

code:
1
[url=http://img202.imageshack.us/img202/3159/dsc1930.jpg][img=600,402]http://i44.tinypic.com/wwgjlj.jpg[/img][/]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Die zocht ik al ja, kon het niet meer vinden FAQ, tnx ;)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Al een tijdje de trotse eigenaar van een groene Diversion 900 uit '94 :)

Door de vorige eigenaar uitgerust met:
  • TomTom-PDA-navigatie
  • Custom mistlampen
  • Custom toeter
  • Givi-koffer met 2de remlicht
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2qv5ykl.jpg
Diverse keren, zodra de gladheid het toeliet op de motor weggeweest, en al 500km kunnen rijden sinds half december.

Ondertussen helaas al de nodige probleempjes gevonden :(. Via eBay een Haynes-manual gekocht, welke perfect is om de eenvoudige dingetjes op te lossen :)

Stationair te langzaam lopen, wat resulteert in afslaan als je stilstaat. Na wat zoeken het stationair-schroefje gevonden en bijgesteld. Zelfs een koude motor start nu zonder choke, oftewel succesvol opgelost :)

Dinsdag deed het knipperlicht rechtsachter het niet meer, en na het zadel verwijderd te hebben, een compleet (niet functionerend) auto-alarm incl startonderbreker gevonden :+. 's Avonds de meeste overbodige kabeltjes/schakelaars/kastjes eruit gesloopt en het achterlicht gemaakt. De kabelbende was echt _huge_, de tie-wraps bijna niet te tellen, en meters isolatie-tape over alle verbindingen.

Vandaag stopt op de snelweg de snelheidsmeter/kmteller, domme pech :(, maar wel erg vervelend. Via een omweg naar huis gereden, genieten van het mooie weer, om daarna opzoek te gaan naar het euvel.
Aan de hand van de manual de voorkant eraf gehaald, om het kabeltje zowel bij het wiel als bij de teller-unit te kunnen controleren, maar dit zag er goed uit. Probleem zit in het voorwiel zelf, als je aan het wiel draait, draait het kabeltje niet mee, en komen er geluiden uit welke niet horen. Oftewel de 'Speedometer drive gear' is de vermoedelijke boosdoener, helaas een klusje waar ik (nog) niet aan ga beginnen.

Ondertussen de rest van de custom electronica gestript, nog meer isolatie-tape verwijderd, een overvloed aan tie-wraps doorgeknipt en meters draad verwijderd. Wat nog rest is het startonderbreek-circuit weer herstellen in oorspronkelijke staat.
Morgenmiddag zal ik de tie-wraps tellen en alle kabels verzamelen voor een digitale sfeer-impressie :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@hierboven, toffe fiets, heb ook nog naar een Diversion 600 gekeken, maar die was niet officieel 25KW, dus viel toen voor mij af :(

Ik had vandaag mijn motor maar eens gewassen, dat was wel nodig na een heel winterseizoen :X Wat een hoop rotzooi kwam er vanaf. Morgen nog een busje wax regelen en dan vind ik het wel weer welletjes voor de rest van het seizoen :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:37:
[afbeelding] Mjummie :9 en voor een erg nette prijs net aangeschaft _/-\o_
Aan de veertjes te zien is het geen yoshi of akra. (yoshi lijkt me sowieso sterk op een BWM :+ ) Ik gok op een laser :)

No signature required.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Yup, laser w0rks catalysator vervanger. Alleen heb je daar de complete bochten voor nodig :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

@SlinkingAnt : Heb je ook de E450 van Givi (45L)? Heb exact die koffer met ook een derde remlicht erin, werkt heel soepeltjes. Zal wel ook wel deels placebo zijn, maar heb het idee dat ik nu van achter zeker beter gezien word.

Je moet wel vaker rijden hoor, want die damp uit je auspluff kan echt niet. :+

Ben er vorige zomer mee naar Oostenrijk gereden, prachtig!
Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.245/636900001-636950000/636943801-636943900/636943855_5_QvOV.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 18-03-2010 08:18 ]

• RemcoDelft
_Apache_ schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:18:
[...]

Vorige zondag was er ook 80-90% kans op neerslag, zo rond de klok van 3-4u kwam er nog een flink warm zonnetje door. Voor zover de betrouwbare voorspellingen. :+
Ik heb zondag gewoon regen gehad hoor! 80-90% kans houdt in dat het op een moment op die dag waarschijnlijk kan regenen, het zegt niets over de hoeveelheid regen.

• RemcoDelft
SlinkingAnt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:59:
Al een tijdje de trotse eigenaar van een groene Diversion 900 uit '94 :)
Wellicht vind je de Motor-forum Diversion rit op 30 mei leuk? Ik heb zelf een 600, ook uit '94 (en al bijna 5000 km gereden sinds 31 oktober :) )
Zelfs een koude motor start nu zonder choke, oftewel succesvol opgelost :)
Loopt-ie nu niet veel te snel stationair als de motor warm is?

• Tylen

Tylen

charrel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 06:05:
Yup, laser w0rks catalysator vervanger. Alleen heb je daar de complete bochten voor nodig :)
Heb je de flenzen er wel bij? ;)

• _Apache_

_Apache_

For life.

RemcoDelft schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:27:
[...]

Ik heb zondag gewoon regen gehad hoor! 80-90% kans houdt in dat het op een moment op die dag waarschijnlijk kan regenen, het zegt niets over de hoeveelheid regen.
Heb de hele dag geen regen gezien (Den Haag), voorspelling was op regionaal niveau.
offtopic:
Mijn post ging ook niet over de hoeveelheid regen, maar het moment, waarop zoveel kans was.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:16:
@SlinkingAnt : Heb je ook de E450 van Givi (45L)? Heb exact die koffer met ook een derde remlicht erin, werkt heel soepeltjes. Zal wel ook wel deels placebo zijn, maar heb het idee dat ik nu van achter zeker beter gezien word.

Je moet wel vaker rijden hoor, want die damp uit je auspluff kan echt niet. :+

Ben er vorige zomer mee naar Oostenrijk gereden, prachtig!
[afbeelding]
Hij lijkt er wel heel erg op, dus dat zou zomaar kunnen, vooral dat 3de remlicht is erg fijn, valt het iets meer op zodra je gaat remmen :)

Dat vaker rijden komt goed, deze foto was ergens van eind december :)
RemcoDelft schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:32:
[...]
Wellicht vind je de Motor-forum Diversion rit op 30 mei leuk? Ik heb zelf een 600, ook uit '94 (en al bijna 5000 km gereden sinds 31 oktober :) )
Ik ga 't topic opzoeken er erover nadenken :)
[...]
Loopt-ie nu niet veel te snel stationair als de motor warm is?
Stationair heb ik afgesteld op +- 1000RPM, direct nadat ik thuis kwam met een warme motor. 's Avonds na het afkoelen was het starten en lopen :). Mocht hij alsnog te snel gaan lopen, weet ik het stel-schroefje nu blind te vinden ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Woei, ik werd vanochtend al (wakker) gesmst door een vriend, of dat we vandaag gingen touren op de motor :P

Helaas gaat dat vandaag niet (en morgen ook niet), want ik heb 3 wervings-/sollicitatiegesprekken, maar ik ga vanmiddag wel op de motor naar Eindhoven, kan ik mooi mijn nieuwe helm proberen en ook meteen het zonnevizier. 8)

Pagina: 1 ... 166 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.