Je moet de C1 inderdaad niet zien als motor zoals de meesten hier (ik incl.) motorrijden: for fun. De C1 is een file-oplosser/stadsmachine én de veiligste 2wieler. Ik heb een aantal weken geleden wat Youtube filmpjes gepost van de crash tests met de C1 en als je het verschil ziet met een gewone motor, durf je bijna niet meer op te stappen. Het 'dakje' is in de eerste plaats je veiligheidskooi. Dakjes voor scooters zie je in Parijs ook, maar dat zijn gewoon plastick kappen; dit is een rollbar. Aan de zijkant zijn ook nog een paar 'vinnen' die een veilige afstand creëeren tussen jou en het asfalt, dus bij een crash heb je gewoon een grotere kans om het te overleven. En zelfs onbeschadigd weg te lopen (hooguit wat hoofdpijn).teacher schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:39:
Na een grote klap, een enorme schuiver en een paar keer rondgaan stond hij op en liep weg. Dat is de kracht van een C1.
Verder is zo'n ding prima als file-oplosser en er komt zelfs een elektrisch broertje aan.
Maar.. zou ik er op willen rijden? neuh...
Precies daarom kan ie ook niet zo hard, net als een Smart. Die veiligheidskooi redt het namelijk wel; check een F1 auto. De overlevingscel kan makkelijk tegen een head-on met een betonnen muur met 300kmh. Alleen de lading is dan een beetje 'shaken-not stirred' en nog dood ook...
Maar ja...ik zie nog niet zo snel een motorclub over de dijk karren met een C1 ertussen. En helaas was de prijs wél weer op dat nivo. Je moest er gewoon een bak geld voor neerleggen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.