Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.181 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:39:
Na een grote klap, een enorme schuiver en een paar keer rondgaan stond hij op en liep weg. Dat is de kracht van een C1.
Verder is zo'n ding prima als file-oplosser en er komt zelfs een elektrisch broertje aan.
Maar.. zou ik er op willen rijden? neuh...
Je moet de C1 inderdaad niet zien als motor zoals de meesten hier (ik incl.) motorrijden: for fun. De C1 is een file-oplosser/stadsmachine én de veiligste 2wieler. Ik heb een aantal weken geleden wat Youtube filmpjes gepost van de crash tests met de C1 en als je het verschil ziet met een gewone motor, durf je bijna niet meer op te stappen. Het 'dakje' is in de eerste plaats je veiligheidskooi. Dakjes voor scooters zie je in Parijs ook, maar dat zijn gewoon plastick kappen; dit is een rollbar. Aan de zijkant zijn ook nog een paar 'vinnen' die een veilige afstand creëeren tussen jou en het asfalt, dus bij een crash heb je gewoon een grotere kans om het te overleven. En zelfs onbeschadigd weg te lopen (hooguit wat hoofdpijn).

Precies daarom kan ie ook niet zo hard, net als een Smart. Die veiligheidskooi redt het namelijk wel; check een F1 auto. De overlevingscel kan makkelijk tegen een head-on met een betonnen muur met 300kmh. Alleen de lading is dan een beetje 'shaken-not stirred' en nog dood ook...

Maar ja...ik zie nog niet zo snel een motorclub over de dijk karren met een C1 ertussen. En helaas was de prijs wél weer op dat nivo. Je moest er gewoon een bak geld voor neerleggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar je hoofd slaat toch gewoon keihard tegen het asfalt als je om gaat. En bij een flinke klap lijkt me dat een simpele gordel je ook niet altijd erin kan houden.

Maar goed, alles beter dan bij een motor natuurlijk.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
vraag me af hoe veilig zon c1 is in het weiland als je van het dijkje afschuift. je motor gooi je naar links en jij gaat naar rechts. in je c1 zit je vast en word je rond geslingerd.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08

Exigence

dnkroz

Zo, vandaag even lekker geklaverblad (of hoe je dat ook maar noemt) op het klaverblad bij Drachten. M'n schaamrand rechts even weer wat bijgeschuurd :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:45:
Maar je hoofd slaat toch gewoon keihard tegen het asfalt als je om gaat. En bij een flinke klap lijkt me dat een simpele gordel je ook niet altijd erin kan houden.
Nee, want er zitten aan de zijkant van die 'vinnen' die deel uitmaken van de rolkooi. Die houden voldoende afstand. De gordel is geen gewone gordel als in de auto; hij zit over beide schouders heen en over je heup. Je zit er dus een stuk steviger in.

En ja, we kunnen nu natuurlijk allemaal wel situaties opnoemen waarin het weer niet zo fijn is. Maar dat is flauw. Een beetje als de brandweermannen die roepen dat je geen gordel aan moet in de auto omdat je misschien wel verzuipt als je te water raakt (origineel gehoord van een (vrijwillige) brandweerman). Er zijn altijd als-dan situaties waarin iets tegen je kan werken. Maar feit blijft dat je bij de meeste botsingen tegen een auto met een C1 vele malen meer kans hebt om het er zonder grote schade vanaf te brengen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 20:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DECOY88 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:50:
vraag me af hoe veilig zon c1 is in het weiland als je van het dijkje afschuift. je motor gooi je naar links en jij gaat naar rechts. in je c1 zit je vast en word je rond geslingerd.
Volgens mij is het idee dat je heel erg vast zit in de twee driepuntsgordels (of zoiets, 2 kruislings en 1 heupgordel iig), zodat als je je armen en benen binnen boord houdt je in een soort harde schil zit waardoor je zelf minder klappen krijgt.
Als woon-werk ding snap ik het nog wel, maar ik zie mezelf er niet voor de lol in het weekend bochtjes mee pakken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aikon schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:45:
Bij een C1 zit je in een dubbele gordel. Trust me, het is een bijzonder veilig ding.
http://www.youtube.com/watch?v=Yq3-ZpFNOlc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=MchgrIV9EBs
http://www.youtube.com/watch?v=ToAIpT-JJxo

En ik wil niet zeggen dat je zonder schrammen wegloopt, maar je overleeft dit. Op een "gewone" motor is dat nog maar de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 07-03-2010 17:38 ]

Wise enough to play the fool

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

Exigence schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:59:
Zo, vandaag even lekker geklaverblad (of hoe je dat ook maar noemt) op het klaverblad bij Drachten. M'n schaamrand rechts even weer wat bijgeschuurd :P
Met pekel? ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:37:
[...]
En ik wil niet zeggen dat je zonder schrammen wegloopt, maar je overleeft dit. Op een "gewone" motor is dat nog maar de vraag.
Nee, een beetje hoofdpijn hou je er wel aan over, maar met een normal motor is het idd veel erger:

En een mislukte overstap naar een Mercedes:

Dus die C1 ziet er misschien belachelijk uit, maar na een aanrijding kun je tenminste nog lachen.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Beetje, viel ontzettend mee. Door de regen van de afgelopen tijd (Friesland) is er al veel weggespoeld :)

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik wil even de heren (en dames?) die van de winter door hebben gereden laten weten dat ik na zaterdag enorm veel respect voor hen heb!
Ik had twee hele uren les en heb me toch een partij lopen afzien na verloop van tijd. Er lag hier wel zout gestrooid toen we begonnen met de les (8.30uur). Hoop dat de rijschool hem even een beetje water heeft gegeven na het rijden.

Tijdens het oefenen de ketting gesmeerd want die was ook aan het kraken na een periode van 3 maanden niets doen :P
Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik zomerhandschoenen aan had en deze uiteindelijk een keer of 3 over de uitlaat heen heb gehouden om ze weer op te warmen met wat uitlaatgassen ;)

Wel erg fijn om sinds november weer even gereden te hebben en weer gevoel opgedaan te hebben. Nu maar weer snel (ivm eerder sneeuw) aanvragen voor ABV en dat eens gaan scoren.
Dan kunnen we in april/mei lekker gaan rijden op mijn motor :Y

[ Voor 16% gewijzigd door Saffie_time op 08-03-2010 14:11 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Exigence

Exigence

dnkroz

Heb de afgelopen weken op mooie dagen ook een paar keer gereden met temperaturen rond het vriespunt (soms er net onder, soms er net boven) en het viel me 100% mee. Ondanks dat ik gewoon een (behoorlijk geventileerde) raceoverall en dunne leren handschoenen aanhad kreeg ik pas na een kwartiertje snelwegrijden écht koud, daarvoor al een drie kwartier binnendoor gereden :)

De enige keer dat ik echt dood ging was met een rijles zo'n twee jaar geleden: -7, geventileerde zomerhandschoentjes en broek en jas zonder voering... heb mijn handen zo'n beetje van m'n handvaten af moeten schuiven na 2 volle uren les :/ Opwarmen op de kachel deed ook behoorlijk pijn :P

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 20:04
* Wormaap heeft afgelopen zaterdag ook weer 2 uur gelest :P
Aangezien mijn leren zomerhandschoenen wel érg koud waren, heb ik bij de Lidl de handschoenen uit de aanbieding gescoord, die hebben in ieder geval een béétje voering. Viel uiteindelijk best mee.
Wel heb ik het stalen ros twee keer om laten pleuren. De halve draai en het achtje willen echt voor geen meter lukken :X De andere oefeningen gaan best aardig ondertussen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier alvast een redelijke foto van mijn nieuwe fiets. Binnenkort met mooi weer eens goede foto's maken.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/novrq9.jpg

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Net een Trailtech Vapor gekocht voor mijn KTM'etje :D

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

PilatuS schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:35:
Hier alvast een redelijke foto van mijn nieuwe fiets. Binnenkort met mooi weer eens goede foto's maken.

[afbeelding]
Is dat een motorfiets voor lange mensen? Ik vind het voorwiel in verhouding tot de compactheid van de rest van de motor nogal ver naar voren staan.

Dat neemt overigens niet weg, dat het een prachtfiets is :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 08-03-2010 14:38 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Matis schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:38:
[...]

Is dat een motorfiets voor lange mensen? Ik vind het voorwiel in verhouding tot de compactheid van de rest van de motor nogal ver naar voren staan.

Dit is dezelfde fiets alleen dan met een "volle kuip". Ding zie je helaas bijna nooit in het wild... terwijl het zo'n mooie opvolger hád kunnen worden voor de TL1000-R

Afbeeldingslocatie: http://www.kgcycles.com/sv2.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:52:
[...]

Dit is dezelfde fiets alleen dan met een "volle kuip". Ding zie je helaas bijna nooit in het wild... terwijl het zo'n mooie opvolger hád kunnen worden voor de TL1000-R

[afbeelding]
Met volle kuip vind ik heb er beter uit zien, die halve kuip ziet eruit alsof ze vergeten zijn een stuk te monteren :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 15:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wormaap schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:22:
* Wormaap heeft afgelopen zaterdag ook weer 2 uur gelest :P
Aangezien mijn leren zomerhandschoenen wel érg koud waren, heb ik bij de Lidl de handschoenen uit de aanbieding gescoord, die hebben in ieder geval een béétje voering. Viel uiteindelijk best mee.
Wel heb ik het stalen ros twee keer om laten pleuren. De halve draai en het achtje willen echt voor geen meter lukken :X De andere oefeningen gaan best aardig ondertussen :)
Serieus, waarom niet ffe bij een motorzaak kijken. daar hebben ze veeeeel betere handschoenen :)

Morgen maar ffe bij een motorzaak langs. Koppeling slipt aardig boven de 8k revs :'( Hendel is hydraulisch, vloeistof peil nog prima. Iemand nog tips voor een zaak in leeuwarden? Motorado is vrij goed las ik.

Asus Zenbook i7 256gb

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wist niet eens dat die bestond met volle kuip. Ziet er wel erg goed uit.. Lijkt op k3/k4/1000, k4/k5/600/750 :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Mij lijkt juist de volle kuip iets te veel van het goede. Vooral als je gaat kijken naar de verhouding met het kontje.

Volvo Classic Club Belgium

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:16:
[...]

Dat viel mij idd ook al op... Wat zijn "de betrouwbare" sites in UK?
Ik kijk zelf altijd op
http://www.autotrader.co.uk/bikes

Dat is een van de bekendere.. en op ebay.co.uk kom je ook veel motoren tegen, met wisselde betrouwbaarheid..
Youk schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:04:
Mij lijkt juist de volle kuip iets te veel van het goede. Vooral als je gaat kijken naar de verhouding met het kontje.
Als die halve kuip iets verder door liep naar beneden dan leek het als een stuk beter, nu lijkt het net alsof allen de bovenkant van de volle kuip gemonteerd is.. en daarna een groot gat..

[ Voor 36% gewijzigd door ToolkiT op 08-03-2010 15:07 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ToolkiT schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:03:
Met volle kuip vind ik heb er beter uit zien, die halve kuip ziet eruit alsof ze vergeten zijn een stuk te monteren :/
Idd, de foto gaf mij iig het gevoel of er iets niet *klopt* aan de vormgeving van de motor.

Als ik de keus had zou ik in dit specifieke geval ook voor een volle kuip gaan, terwijl ik normaal gesproken toch altijd de voorkeur geef voor een naked bike.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Die met volle kuip kom je helaas echt maar heeeel zelden tegen, terwijl dat wel een echt mooie racer is met v-twin, mooie opvolger van de TL1000R en een stuk ranker gebouwd _/-\o_

• PilatuS
  • Niet online
Matis schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:38:
[...]

Op zich is het een redelijk grote fiets. Daar was ik ook echt naar opzoek aangezien ik net geen 2 meter lang ben.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/33n85ft.jpg

Op de foto is te zien dat ie toch best goed bij mijn lengte past. In ieder geval een heel stuk beter dan de oude die op de volgende foto te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/29fusqu.jpg

Dat ziet er toch echt niet uit met mijn lengte. Wel jammer dat door mijn lengte heel veel motoren afvallen. Dingen zoals een R6 of eigenlijk zo'n beetje alle 600cc's vallen af omdat ze echt te klein voor mij zijn. Ook de wat nieuwere 1000cc's zijn redelijk klein, het wat oudere spul is meestal wat groter.
Staat er toevallig 1tje op MP met volle kuip te koop. De prijs is ook best redelijk als er nog wat van af kan.

Ik heb er over nagedacht om er 1 met volle kuip te kopen, maar ik vind dit ook erg mooi. Kan mij wel goed voorstellen dat veel mensen het echt niet mooi vinden.

Die seatcover ga ik sowieso nog kopen en dan ook de beugel achterop er af halen. Vind dat een stuk mooier dan met buddyseat.

Edit : Die op MP is niet exact het zelfde. Op die van MP is een extra stuk toegevoegd ipv dat het orgineel een volle kuip is. Dat is te zien aan hoe het doorloopt bij de luchthappers.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2010 15:28 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:04:
Ik wist niet eens dat die bestond met volle kuip. Ziet er wel erg goed uit.. Lijkt op k3/k4/1000, k4/k5/600/750 :P
In 2006 is 'ie in Europa zélfs leverbaar geweest in de zelfde blauw/witte kleurstelling als de toenmalige GSX'rs (20th Anniversary van de GSXR's). SV1000-SZ was het toen, maar die kom je al helemaal bijna nooit tegen. (Ik heb er één keer een gezien :+ ).

• Wormaap
Ghostrider schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:04:
[...]

Serieus, waarom niet ffe bij een motorzaak kijken. daar hebben ze veeeeel betere handschoenen :)
Het koude seizoen is vrij ver voorbij, en ik heb nu even geen geld voor fatsoenlijke winterhandschoenen. Die Lidl-dingen doen het voor hun twee tientjes best aardig, en voldoen voor mijn lessen voorlopig prima. De andere optie was om gewoon met mijn simpele Probiker-handschoenen van bij Louis door te rijden, maar dat was af en toe pijnlijk koud :P

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:34
Ik hoop echt dat zaterdag de meeste pekel weg is, dan kan ik mijn nieuwe motor ophalen :D Ik kan echt niet wachten om lekker te toeren met het zonnetje op mijn kop 8)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Hehe, de handschoenen waar ik momenteel mee rond rij komen ook van bij de lidl. Weliswaar enkele jaren geleden gekocht.

Volvo Classic Club Belgium

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:39

_Apache_

For life.

Is even kijken of we dit weekend een lekker rondje kunnen rondrijden. De spullen staan alweer lang genoeg stil en het word tijd om de nieuwe uitlaat eens warm te rijden, het RVS is nog zilver/zwart.... in plaats van blauw :9~

Denk ik dat ik lekker alleen een rondje plassen (Westeinder-, Vinkeveense-, Noordeinderplassen) doe. Hopen dat moeder natuur ook wil, temperatuur is niet zo een probleem, maar ga niet voor men lol in de regen rijden.

There is no such thing a bad weather, there is only bad clothing - _Apache_
:+

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 08-03-2010 16:10 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:34
Het weer maakt me niet zo heel veel uit, alleen al dat pekel op de weg :X

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik snap dat pekel probleem nooit zo.... dan spoel je hem toch even snel af nadat je gereden hebt? En bijna alles op en aan de motor is toch voorzien van een coating, dus daar hoef je het niet om te doen. Hoogstens om je carter en uitlaatbochten te behoeden voor wat oxidatie.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Pekel heeft bij mij men remklauwen doen vastlopen. Nare eigenschap dat je tijdens een noodstop naar links getrokken word. :X Was toch een geintje van een paar honderd euro.

Op zich rij ik niet meer elke dag, en is de laag vuil dik genoeg om het pekel tegen te houden. Sterker nog, zal binnenkort toch even langs de zelfspuit gaan omdat er nu zoveel vuil op de velg zit dat het balanceerloodje ook weinig nut meer heeft.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

_Apache_ schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:31:
Pekel heeft bij mij men remklauwen doen vastlopen. Nare eigenschap dat je tijdens een noodstop naar links getrokken word. :X Was toch een geintje van een paar honderd euro.

Op zich rij ik niet meer elke dag, en is de laag vuil dik genoeg om het pekel tegen te houden. Sterker nog, zal binnenkort toch even langs de zelfspuit gaan omdat er nu zoveel vuil op de velg zit dat het balanceerloodje ook weinig nut meer heeft.
Het weinig gebruiken heeft je remklauw doen vastlopen.

Makerij Hofman

• Aikon
  • Niet online
Ik snap het probleem ook niet zo, goed inspuiten met een corrosiewerend spulletje en doorrijden maar. Die uitlaatbochtjes zijn wat minder fraai dan voor de winter, maar die poets ik wel weer op als het echt lente is :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Toen men klauw vastliep reed ik er elke dag (6 dagen in de week) 50km mee, dus dat zal het niet zijn geweest. De klauw en remcilinder waren wel door zout aangebeten, dus de conclusie van de monteur lijkt me zeker plausibel.

Nu woon ik op 15 min fietsen van werk, daar pak ik de motor niet voor.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

komkommer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:41:
[...]

Het weinig gebruiken heeft je remklauw doen vastlopen.
Lol, pekel doet dat ding gewoon vastlopen. M'n auto zat van de week ook vast, linkerklauw. Die wordt elke dag 70km gebruikt. De cups worden gewoon een keer aangetast door het zout, gewoon iets vaker afspoelen.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Exigence schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:26:
Ik snap dat pekel probleem nooit zo.... dan spoel je hem toch even snel af nadat je gereden hebt?
charrel schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:09:
[...]
... gewoon iets vaker afspoelen.
* JanPedaal komt thuis met pekel op z'n fiets
Voordeur open
Lift open
Motor in lift
Knopje naar de 6e indrukken
Motor uit de lift
Wheelie over de galerij richting de kraan :9

...nee, afspoelen niet voor iedereen een optie :/ of natuurlijk elke dag bij de wasstraat langs ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JanPedaal schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:03:
[...]
...nee, afspoelen niet voor iedereen een optie :/ of natuurlijk elke dag bij de wasstraat langs ;)
En in de winter heeft iedereen met een Vinex doosje natuurlijk de buitenkraan afgesloten. Dus dat moet je dan met de plantengieter gaan doen... ;)

Gewoon niet rijden met pekel...zout is de pest voor je voertuig. Het begrip 'pekelfiets' voor motoren die alleen in de winter worden bereden zegt al genoeg natuurlijk. Ik heb het op een boot gezien: zout vreet alles aan. Als je geen poetser bent, koop dan een pekelfiets of blijf binnen in die periode, want je ziet je fiets onder je reet wegrotten.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ook ik reed met mijn Radian gewoon door (ook als dat witte spul op de snelweg bleef liggen). Had er op een gegeven moment ook last van dat als ik begon aan de trip (75km woon werk) ik de fiets van de bok afhaalde, die vervolgens in de rem leek te duiken en ik hem echt los moest lopen.. Vuil zul je inderdaad zeggen. Maar dat werd steeds erger.

Op een gegeven moment werd het zo erg dat als de fiets in de vering ging (afrit), hij ook remde. Ondanks dat alles goed schoongemaakt was.. Bleek ook (volgens de knutselaars) door pekel te zijn gekomen...

Met mijn FZR rijdt ik wel in de winter, maar toch echt niet met pokkeweer...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Zouden jullie bijvoorbeeld morgen gaan rijden (met je zondagse fiets ;) ) ? Afgelopen nacht is er wel gestrooid maar de weg is nu (en wrsch ook morgenochtend) droog. Of kan dat restje opgedroogde pekel wat er nog ligt ook kwaad?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Pekel is pas weg als het ff lekker geregend heeft, tot die tijd kan het kwaad.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hier kwam net de strooiwagen door de straat. Dat is voor mij meestal een teken dat het onverantwoord is om op de motor te touren.

Het is niet dat ik bang ben voor de pekel, maar de gladheid, is voor mij een veel grotere angst.

• Aikon
  • Niet online
JanPedaal schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:38:
Zouden jullie bijvoorbeeld morgen gaan rijden (met je zondagse fiets ;) ) ? Afgelopen nacht is er wel gestrooid maar de weg is nu (en wrsch ook morgenochtend) droog. Of kan dat restje opgedroogde pekel wat er nog ligt ook kwaad?
Ik ga morgen weer gewoon naar m'n werk ja, zoals de 'hele' winter al. Ik woon net zoals hierboven in een flat en kan dus niks afspoelen, eens in de zoveel weken rij ik langs m'n ouders en haal er een sopje overheen, spuit er weer wat corrosiewerend spul over en klaar. Ding ziet er echt nog prima uit en hij remt ook nog.

Moet zeggen, het is m'n 1e motor, dus ik ben ook wel benieuwd of ik echt alles weer weg krijg, maar tot nu toe ziet het daar wel naar uit. Heb van het weekend even snel 1 uitlaatbocht wat extra schoongemaakt als test, maar die ziet er gewoon weer uit als nieuw. Dat 'onder je reet wegroesten' is gewoon zwaar overdreven. Denk dat 'wegroesten in de (winter)stalling' dan ook op kan gaan ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:32:
[...]
Dat 'onder je reet wegroesten' is gewoon zwaar overdreven.
Ik zei 'als je geen poetser bent'. Dus als je niets afspoelt, rot ie gewoon weg onder je reet. Proberen?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Zou het niet doen, roest onder je reet weg ;)
Vriend van me zet hem altijd in de tectiel en dacht vorig jaar is lui te zijn en gewoon wat minder moeilijk schoon te maken producten te gebruiken ...... daar heeft ie nog steeds spijt van.
Velgen, spaken, boutjes, blok, alles is aangetast door de pekel terwijl ie met die motor gewoon al 3 winters heeft gereden. Alleen dan volledig bekleed met tectielachtige producten.

• Aikon
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:36:
[...]

Ik zei 'als je geen poetser bent'. Dus als je niets afspoelt, rot ie gewoon weg onder je reet. Proberen?
Dat is waar. Maar je zegt ook 'niet rijden met pekel', maar goed iedereen moet het zelf weten natuurlijk. :)

Het viel me op dat er eigenlijk maar erg weinig aanbod is qua 2e hands koffers. Je zit natuurlijk met de specifieke rekjes per motor wat het ook lastig maakt. Het wordt voorlopig nog niet echt warm, maar wilt toch alvast voorbereid zijn op een korte vakantie :) Anderen die nog weg gaan?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:06:
[...]
Dat is waar. Maar je zegt ook 'niet rijden met pekel',
Ehhhh....altijd onvoldoendes gehad voor tekstverklaringen neem ik aan? :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ben benieuwd hoeveel pekel er nog gaat vallen, als het einde in zicht is ga ik de motor eens goed schoonmaken.

Voor de geïnteresseerden : http://www.ibood.com/nl/nl

Een Veho Muvi Micro DV Camcorder met Extreme Sports Pack voor 5 tientjes.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:26:
Ben benieuwd hoeveel pekel er nog gaat vallen, als het einde in zicht is ga ik de motor eens goed schoonmaken.

Voor de geïnteresseerden : http://www.ibood.com/nl/nl

Een Veho Muvi Micro DV Camcorder met Extreme Sports Pack voor 5 tientjes.
Volgens mij kan je die op ebay goedkoper krijgen..

• Wormaap
ToolkiT schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:04:
[...]

Volgens mij kan je die op ebay goedkoper krijgen..
Jup, voor ~ 2 tientjes. Of het 'Extreme Sports Pakket' er dan ook bij zit weet ik zo snel niet.
* Wormaap heeft onlangs ook een helmcamera besteld. Wel een met een metalen behuizing, kostte 27 euro en zal het vast prima doen voor mijn geklooi :P

• charrel

charrel

Cortisol4life..

http://cgi.ebay.nl/Mini-D...?hash=item19ba4a7848#shId

Kan zeker goedkoper, alleen die sportspack? Dat is dus zonder extra clipjes enzo. Dan is de prijs toch best redelijk. Sportspack kost rond de 20 pond/ euro.

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 09-03-2010 09:34 ]

• Aikon
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:25:
[...]

Ehhhh....altijd onvoldoendes gehad voor tekstverklaringen neem ik aan? :+
Pfff.. je schrijft letterlijk "Gewoon niet rijden met pekel...zout is de pest voor je voertuig." hoor schat. Dat je daarna je eigen statement afbreuk aandoet met poetsen en pekelfiets is misschien een verbeterpuntje voor je tekstopbouw :+

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
charrel schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:31:
http://cgi.ebay.nl/Mini-D...?hash=item19ba4a7848#shId

Kan zeker goedkoper, alleen die sportspack? Dat is dus zonder extra clipjes enzo. Dan is de prijs toch best redelijk. Sportspack kost rond de 20 pond/ euro.
Ik vond dat iBood-ding er al goedkoop uitzien... Maar de grote vraag is: wat is de kwaliteit? Zelfs op de motorbeurs stonden ze met een 100 euro camera met demonstratie-filmpje, waarbij je bij draaiend beeld duidelijk zag wat goedkope camera's ook doen: de boven- en onderkant draait niet gelijkmatig zeg maar, dus het beeld vervormd heel vreemd.

• Wormaap
RemcoDelft schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:46:
[...]

Ik vond dat iBood-ding er al goedkoop uitzien... Maar de grote vraag is: wat is de kwaliteit? Zelfs op de motorbeurs stonden ze met een 100 euro camera met demonstratie-filmpje, waarbij je bij draaiend beeld duidelijk zag wat goedkope camera's ook doen: de boven- en onderkant draait niet gelijkmatig zeg maar, dus het beeld vervormd heel vreemd.
Mijn grote vraag daarbij is: Boeit dat? :P Zo'n camera koop je naar mijn mening niet voor de mooie plaatjes, maar om het feit dat je in 1e-persoonperspectief je domme acties kan filmen :P
* Wormaap heeft nu al zin om weer met'n slee achter de auto te gaan hangen :+

• RemcoDelft
Wormaap schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:59:
[...]

Mijn grote vraag daarbij is: Boeit dat? :P Zo'n camera koop je naar mijn mening niet voor de mooie plaatjes, maar om het feit dat je in 1e-persoonperspectief je domme acties kan filmen :P
* Wormaap heeft nu al zin om weer met'n slee achter de auto te gaan hangen :+
:o
Volgens mij doe jij meer domme acties dan ik, ben benieuwd naar jouw filmpjes!

• Wormaap
Haha :P Het is dan wel niet motorgerelateerd, maar voor dit soort dingen heb ik'm besteld. Dit is nog opgenomen met mijn telefoon (dus de drie camerastandpunten zijn stiekem ook niet in dezelfde run opgenomen, en degene die op de slee staat ben ik niet :+)

• Exigence

Exigence

dnkroz

RemcoDelft schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:46:
[...]

Dat komt omdat dit soort camera's voorzien zijn van een CMOS sensor. CCD sensoren hebben hier geen last van, maar die zitten vaak in de duurdere camera's helaas.

Edit: check dit verschil maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=UEaDrS-yzIE

[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 09-03-2010 11:27 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:19:
[...]

In 2006 is 'ie in Europa zélfs leverbaar geweest in de zelfde blauw/witte kleurstelling als de toenmalige GSX'rs (20th Anniversary van de GSXR's). SV1000-SZ was het toen, maar die kom je al helemaal bijna nooit tegen. (Ik heb er één keer een gezien :+ ).
De K5 600 Anniversary heb ik in de garage staan. Is van mijn vriendin. Blijft een mooie motor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:39:
[...]
Pfff.. je schrijft letterlijk "Gewoon niet rijden met pekel...zout is de pest voor je voertuig." hoor schat. Dat je daarna je eigen statement afbreuk aandoet met poetsen en pekelfiets is misschien een verbeterpuntje voor je tekstopbouw :+
Sorry dat ik hiet toch even op moet reageren:
Gewoon niet rijden met pekel...zout is de pest voor je voertuig. Het begrip 'pekelfiets' voor motoren die alleen in de winter worden bereden zegt al genoeg natuurlijk. Ik heb het op een boot gezien: zout vreet alles aan. Als je geen poetser bent, koop dan een pekelfiets of blijf binnen in die periode, want je ziet je fiets onder je reet wegrotten.
Ik weet niet waar je Nederlands hebt geleerd, maar volgens mij is het zo duidelijk genoeg. En nou zou ik dit graag willen afsluiten, want het is hoogst onbelangrijk. Ik hou er alleen niet van als iemand iets roept wat niet klopt.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 15:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Exigence schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Dat komt omdat dit soort camera's voorzien zijn van een CMOS sensor. CCD sensoren hebben hier geen last van, maar die zitten vaak in de duurdere camera's helaas.

Edit: check dit verschil maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=UEaDrS-yzIE
Als je een beetje serieus wil filmen koop dan een Go Pro HD

Afbeeldingslocatie: http://www.flyyourbody.com/catalog/images/GoPro-HD-Wide-Hero-sur-clip.gif

720p@60fps met wideangle en 1080@30fps met normale angle :9

Vandaag ffe bij een dealer geweest, ~210euri voor nieuwe koppelingsplaten. Valt me nog heel erg mee. Ffe sparen en volgend jaar een GSX-R 750 of 1000 :)

Asus Zenbook i7 256gb

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22
MailMan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:48:
[...]
Kut..... :(

Ik zat me zorgen te maken om kleine foutjes tijdens m'n examen, terwijl ik gezakt ben op twee keer onvoldoende afstand houden bij het invoegen. Combinatie van teveel gas geven omdat ik die ochtend te rustig reed bij de les en met het hoofd met andere dingen bezig zijn dan invoegen.

Baal als een stekker, maar snel een nieuw examen inboeken.

[edit] Nieuwe staat alweer voor volgende week... :P
YEEEEEEEEEAAAAAAAAAAHHHHHHHH :D

Wat een heerlijk weertje was het zeg. Dat stemde me al optimistisch en ik was gewoon ook wat minder zenuwachtig dan de vorige keer. Merendeel van de rit ging gewoon erg goed, alleen aan het einde iets onrustig gereden.

Nu maar eens op zoek naar een motor. Instructeur gaat z'n BMW GS1200 verkopen, maar dat is wat buiten m'n budget.

Man wat ben ik blij dat het binnen is, ik kijk alweer met jaloezie naar het mooi zonnetje buiten 8)

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 09-03-2010 17:28 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
huh pekel? tis dat?

mn motor is zo goor dat het geen zin heeft in te spuiten met tectyl of om m af te spoelen..

motorzaak is er altijd blij mee als ik weer es bandjes kom wisselen..
balanceren heeft geen nut eigenlijk, 1 veegje zooi weg en die hele balans is vernacheld :D

met guurder weer pak ik mn pekelfiets weer,,... mn "dure" fiets staat op semi-circuitbandjes... laatst al tijdens een kd de voorkant weg voelen glijden...
welke sukkel gaat dan ook kd's maken rond het vriespunt

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ghostrider schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:35:
[...]

Als je een beetje serieus wil filmen koop dan een Go Pro HD

[afbeelding]

720p@60fps met wideangle en 1080@30fps met normale angle :9

Vandaag ffe bij een dealer geweest, ~210euri voor nieuwe koppelingsplaten. Valt me nog heel erg mee. Ffe sparen en volgend jaar een GSX-R 750 of 1000 :)
Ook een CMOS camera en heeft ook last van rolling shutter. Wel in wat mindere mate opvallend dan goedkope camera's maar nog steeds aanwezig helaas. Goedkope CCD camera's lijken wel niet te bestaan helaas :/
MailMan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:27:
[...]

YEEEEEEEEEAAAAAAAAAAHHHHHHHH :D

Wat een heerlijk weertje was het zeg. Dat stemde me al optimistisch en ik was gewoon ook wat minder zenuwachtig dan de vorige keer. Merendeel van de rit ging gewoon erg goed, alleen aan het einde iets onrustig gereden.

Nu maar eens op zoek naar een motor. Instructeur gaat z'n BMW GS1200 verkopen, maar dat is wat buiten m'n budget.

Man wat ben ik blij dat het binnen is, ik kijk alweer met jaloezie naar het mooi zonnetje buiten 8)
Gefeliciteerd! En inderdaad snel een motor kopen, kun je lekker rijden! Het mooie weer neemt alweer de overhand :)

[ Voor 33% gewijzigd door Exigence op 10-03-2010 15:40 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:22:
[...]

Ook een CMOS camera en heeft ook last van rolling shutter. Wel in wat mindere mate opvallend dan goedkope camera's maar nog steeds aanwezig helaas. Goedkope CCD camera's lijken wel niet te bestaan helaas :/

[...]

Gefeliciteerd! En inderdaad snel een motor kopen, kun je lekker rijden! Het mooie weer neemt alweer de overhand :)
Er ligt alleen nog steeds pekel hier in de randstad :/

No signature required.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:25
Mijn rééntje blijft ook nog ff in de schuur, maar het begint zo langzamerhand wel te kriebelen hoor!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grolsch schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:30:
Mijn rééntje blijft ook nog ff in de schuur, maar het begint zo langzamerhand wel te kriebelen hoor!
Zo niet zo'n klein beetje ook. Ik heb hem al met zijn neus naar de deur van de garage gemikt staan, en hij is van boven tot onder gepoets en in de wax gezet :9 Ik hoef alleen nog maar mijn pak aan te trekken, de sleutel om te draaien garage deur open, en dan gas geven! :P

No signature required.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft vandaag lekker 100km gereden :)

Heerlijk, stukje snelweg, 60km en bebouwde kom.

Ik kwam ook weer een hele hoop motorrijders tegen en lekker een dragrace gedaan met een andere motorrijder over het stukje A65 :D

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:34:
[...]

Zo niet zo'n klein beetje ook. Ik heb hem al met zijn neus naar de deur van de garage gemikt staan, en hij is van boven tot onder gepoets en in de wax gezet :9 Ik hoef alleen nog maar mijn pak aan te trekken, de sleutel om te draaien garage deur open, en dan gas geven! :P
Wat voor'n wax eigenlijk?

* ROFLASTC heeft ook weer eens gepoetst, nieuwe bus ketting reiniger en de poetsborstel v/d tuinslang verpest met dikke lagen ketting vet overal afbikken. Ging nog best makkelijk met zo'n borstel.

[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 10-03-2010 20:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Matis schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:41:
* Matis heeft vandaag lekker 100km gereden :)

Heerlijk, stukje snelweg, 60km en bebouwde kom.

Ik kwam ook weer een hele hoop motorrijders tegen en lekker een dragrace gedaan met een andere motorrijder over het stukje A65 :D
Je weet dat je daar maar 120 mág, hè O-) .... maar dat is inderdaad een geweldig stukje weg waar ze ook niet/amper kunnen komen met een flitsapparaat :+

Regelmatig dat het getal op m'n teller daar met een 2 begint 8)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb net ook nog even een uurtje gereden maar vond het eigenlijk toch net iets te koud. Mijn zomerhandschoentjes zijn niet tegen de kou opgewassen :P

Hopelijk wordt het snel wat warmer want ik wil nu ook wel eens weten hoe die BT-016 bandjes het doen als ze ook echt grip krijgen :P

Yamaha MT-09

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wimmel_1 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:38:
Je weet dat je daar maar 120 mág, hè O-) .... maar dat is inderdaad een geweldig stukje weg waar ze ook niet/amper kunnen komen met een flitsapparaat :+

Ach, omdat die van mij maar 25KW is kan ik toch niet harder dan 130-140 op de teller. Daarnaast konden we niet helemaal doortrekken, omdat er zo nodig een vrachtwagen met 90 moest inhalen :z

• ZiegoM
  • Laatst online: 20-01 09:20

ZiegoM

Yammie R1

Nu ik mijn Suzuki TL1000S heb verkocht ben ik in de markt voor een 1000cc vier-pitter :)
Mijn voorkeur gaat uit naar een Yamaha R1 van 2000/2001 aangezien ik na veel leeswerk achter ben dat deze super-betrouwbaar zijn (eerdere modellen hebben last van carterdruk/versnellingsbakproblemen schijnbaar). Honda Fireblade 929RR (2000/2001) stond ook op de lijst, maar schijnen nogal veel problemen te zijn met de dynamo/spanningsregelaar en NAKS), dus die is eigenlijk afgevallen.

Iemand nog ervaring met een R1 uit deze jaren en waar ik eventueel nog meer op moet letten?
Staan er een aantal op marktplaats met serieus lage kilometerstanden (16.000-25.000), iemand nog een tip hoe je dat kan controleren (buiten dat alles er als nieuw uit moet zien natuurlijk ;) )

\_Specs_/

• PilatuS
  • Niet online
Iemand nog ervaring met een R1 uit deze jaren en waar ik eventueel nog meer op moet letten?
Staan er een aantal op marktplaats met serieus lage kilometerstanden (16.000-25.000), iemand nog een tip hoe je dat kan controleren (buiten dat alles er als nieuw uit moet zien natuurlijk ;) )
Geen ervaring met die fiets. Maar qua kilometerstand kan je misschien even googelen of het uberhaupt mogelijk is deze terug te draaien, aangezien het digitaal is. En zo ja, of het makkelijk is. Mocht het enorm moeilijk zijn deze terug te draaien is de kans natuurlijk erg klein dat het gebeurt is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat terugdraaien is niet écht heel moeilijk, PilatuS :N

Die digitale tellers zijn (bijna) allemaal te manipuleren met een simpele laptop en wat tooling + interfacekabel, enige fiets waar nog wat moeite mee is is een Triumph, geloof ik :+

Kennis van me doet dat soort dingen legitiem voor z'n werk, en werkt ook alleen maar aan dat soort zaken mee als de kentekenhouder ook de aanvrager is (huurmotoren worden regelmatig aangeboden door klanten die zo'n ding een paar weken gehuurd hebben :+ )

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 19:28
@wimmel_1, wanneer is kmstand terugdraaien legitiem dan?
(ik kan alleen bedenken bij plaatsen nieuw blok, dan de stand van dat blok/motor erop zetten, maar gebeurt dat zo vaak dat dat als werk kan worden gezien?)

[ Voor 58% gewijzigd door soepah op 11-03-2010 08:24 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Mijn kilometerteller is kapot, ik kan een tweedehandse kopen en ik vind het leuk als die weer op de oude KM-stand komt te staan. Krampachtig gedoe rond dat terugdraaien altijd.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zeg niet dat terug draaien legitiem is maar dat het niet heel moeilijk is, het aanpassen (corrigeren) van een tellerstand is vaak wel legitiem

Bijvoorbeeld:
  • Importfiets uit de UK/US (fietsen met een Mijlenteller, dus) die zelf niet kunnen switchen.
  • Vervangend tellerwerk (ook die dingen gaan stuk).
  • Tellers die zichzelf spontaan naar "0" zetten na een spanningsval (en dat is vooral Aprillia die daar een handje van heeft bij bepaalde modellen van de RSV vanaf '04).
Die kennis van me is overigens werkzaam in de schadeherstel sector en dit is ook gewoon een werkje dat moet gebeuren. Nou weet ik van hem dat 'ie dat soort werkzaamheden niet uitvoerd als er ook maar een klein beetje een "luchtje" aan durft te zitten maar er zullen legio collega's van 'm zijn die het wat dat aangaande niet zo precies nemen.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 21:44

Mud

Matis schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:49:
[...]

Ach, omdat die van mij maar 25KW is kan ik toch niet harder dan 130-140 op de teller. Daarnaast konden we niet helemaal doortrekken, omdat er zo nodig een vrachtwagen met 90 moest inhalen :z
Jij had toch ook een Bandit 600N ? mijne haalt max 170 (ook 25kW) :o

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
Rommelen (corrigeren) aan de kilometerstand is vervelend omdat het voor een groot deel de waarde bepaald van een motor (of auto).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Gaan de prijzen nog hard stijgen van motoren straks als het mooiere weer er weer aankomt? Ik ben nu al een weekje aan het rondkijken voor een leuke motor als ik straks in mei klaar ben met het halen van mijn motorrijbewijs. Maar als de prijzen flink omhoog gaan met het mooie weer moet ik misschien toch de motor maar aanschaffen voordat ik klaar ben.

Heeft geen signature.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:16:
[...]

Wat voor'n wax eigenlijk?

* ROFLASTC heeft ook weer eens gepoetst, nieuwe bus ketting reiniger en de poetsborstel v/d tuinslang verpest met dikke lagen ketting vet overal afbikken. Ging nog best makkelijk met zo'n borstel.
Clearkote :Y

No signature required.

• RemcoDelft
wimmel_1 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:38:
[...]
File?! O-)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

dommerick schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:25:
Gaan de prijzen nog hard stijgen van motoren straks als het mooiere weer er weer aankomt? Ik ben nu al een weekje aan het rondkijken voor een leuke motor als ik straks in mei klaar ben met het halen van mijn motorrijbewijs. Maar als de prijzen flink omhoog gaan met het mooie weer moet ik misschien toch de motor maar aanschaffen voordat ik klaar ben.
Geen idee hoeveel de prijzen gaan stijgen maar is het je het kopen van motor op de gok waard?
Zolang jij je rijbewijs nog niet hebt kan je in principe geen proefritjes doen; nu zal niet iedereen daar even moeilijk over doen maar je hebt ook nog maar erg weinig ervaring op de motor om goed te kunnen kiezen lijkt me.

[ Voor 42% gewijzigd door Bergie op 11-03-2010 10:31 ]

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoïets .... 8) Óf ijken van de standaard snelheidsmeter, zo kun je het ook omschrijven. Na wat kettingwiel wisselingen was dit het resultaat bij 250 op m'n vorige fietsje. Huidige fiets moet maar een keer opnieuw bekeken worden >:)

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/igw9xc.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 11-03-2010 11:19 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mud schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:02:
Jij had toch ook een Bandit 600N ? mijne haalt max 170 (ook 25kW) :o
Yes, idd ook een Bandit 600N, maar hij wil met de gashendel tegen de aanslag, niet harder dan 140 max.

Net even de Lidl geplunderd, van die thermo-kleding gehaald. Zit best comfortabel, ondanks mijn forse postuur. Ook nog een motorhoes gehaald en een balaclava.

* Matis is helemaal voorbereid op de GoT-Motortocht :D

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Matis schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:22:
[...]

Yes, idd ook een Bandit 600N, maar hij wil met de gashendel tegen de aanslag, niet harder dan 140 max.

Net even de Lidl geplunderd, van die thermo-kleding gehaald. Zit best comfortabel, ondanks mijn forse postuur. Ook nog een motorhoes gehaald en een balaclava.

* Matis is helemaal voorbereid op de GoT-Motortocht :D
de winter is voorbij he, in juni. dan hoef je geen thermospul meer aan (of je wilt iedereen een beetje uit je buurt houden :X )

2 weken geleden toch maar gekeken waarom mijn fzr niet zo lekker liep. blijkt dat een pijp van mijn uitlaat gewoon bijna helemaal vergaan is. nu een tweedehands geregeld die ook redelijk rot is maar waarvan ik stukjes pijp kan jatten om mijn eigen uitlaat te fixen... toch handig als je familie hebt die handig is met een lasapparaat :>

het leek wel een trekker 8)7

• Matis

Matis

Rubber Rocket

_Erikje_ schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:16:
de winter is voorbij he, in juni. dan hoef je geen thermospul meer aan (of je wilt iedereen een beetje uit je buurt houden :X )
Het is meer positiekleding, omdat ik het altijd klote vind om een echte broek onder mijn motorbroek aan moet doen, als ik ga touren. Dat zit zo klote (letterlijk :P )
2 weken geleden toch maar gekeken waarom mijn fzr niet zo lekker liep. blijkt dat een pijp van mijn uitlaat gewoon bijna helemaal vergaan is. nu een tweedehands geregeld die ook redelijk rot is maar waarvan ik stukjes pijp kan jatten om mijn eigen uitlaat te fixen... toch handig als je familie hebt die handig is met een lasapparaat :>

het leek wel een trekker 8)7
Ik herken het, bij mijn Bandit (na 80.000km) is het stuk tussen het spruitstuk en de demper ook rot. Het is vorige week wel gelast, maar veel kilometers zou het niet meer volhouden. >:)

• Mud

Mud

Matis schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:22:
[...]

Maf :o staat ie wel goed afgesteld op 25kW ?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mud schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:20:
Maf :o staat ie wel goed afgesteld op 25kW ?
Volgens de uitdraai van de begrenzer wel. Hij had zo'n Dyno-run gedaan. Ik zal die afbeelding wel eens inscannen, misschien wel geinig :P

• Mud

Mud

Matis schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:25:
[...]

Volgens de uitdraai van de begrenzer wel. Hij had zo'n Dyno-run gedaan. Ik zal die afbeelding wel eens inscannen, misschien wel geinig :P
Very strange :P

Toen ik vroeg bij de dealer wat de max snelheid was van suzuki bandit op 25kW(hij stond nog op vol vermogen) zei die: zo rond de 160

Klopt nog ook, heb zelf geen uitdraai iig :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gooi d'r bij jou maar eens een groter achter tandwiel op Mud. Dan trekt 'ie beter op (meer koppel) maar gaat de topsnelheid naar beneden :+

Oftewel motoren met elkaar vergelijken kun je pas als je zeker weet dat ze allebei technisch gelijk zijn qua componenten.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

ZiegoM schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:55:
Nu ik mijn Suzuki TL1000S heb verkocht ben ik in de markt voor een 1000cc vier-pitter :)
Mijn voorkeur gaat uit naar een Yamaha R1 van 2000/2001 aangezien ik na veel leeswerk achter ben dat deze super-betrouwbaar zijn (eerdere modellen hebben last van carterdruk/versnellingsbakproblemen schijnbaar). Honda Fireblade 929RR (2000/2001) stond ook op de lijst, maar schijnen nogal veel problemen te zijn met de dynamo/spanningsregelaar en NAKS), dus die is eigenlijk afgevallen.

Ik heb de R1 laten staan na een proefritje.

Koppeling slipte als je wat meer gas gaf...
Wel vreemd na 16.100km..

Verder zag hij er wel uit als 16.100km ookal was hij uit 2000. Remschijven vrijwel niet versleten, uitlaatbochten nog zeer goed etc. Jammer, maar op naar de volgende.

\_Specs_/

• Mud

Mud

wimmel_1 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:11:
Gooi d'r bij jou maar eens een groter achter tandwiel op Mud. Dan trekt 'ie beter op (meer koppel) maar gaat de topsnelheid naar beneden :+

Oftewel motoren met elkaar vergelijken kun je pas als je zeker weet dat ze allebei technisch gelijk zijn qua componenten.
Ahzow, i didnt know that!

Weer wat geleerd :Y)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ ZiegoM: Koppeling volledig vervangen van zo'n apparaat is een uurtje werk en kost je rond de €200,- aan onderdelen inclusief nieuwe olie (als je het zélf doet).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-03-2010 16:43 ]

• B-Bandit
  • Laatst online: 21:14
Zijn er nog motorzaken waar ze een beetje makkelijk zijn met proefrijden?

Eind mei wil ik een motor kopen, maar ik heb nog geen idee wat ik fijn vind (sport of sport/touring). Nu heb ik een zaak gemaild die een aantal interessante occasions had staan, en die vertelde dat een proefrit kon, maar dan moest ik wel bijna zeker zijn van de aanschaf. Je wordt dus niet verplicht hem te kopen, maar ze staan er ook niet op te wachten dat je 4 motoren uitprobeert. Logisch op zich . Hoe hebben jullie dit in het begin gedaan?

Ik ga sowieso op motoren van vrienden/familie een proefritje maken om een idee te krijgen, maar voor het onderscheid tussen modellen zelf weet ik het nog niet.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Aikon
  • Niet online
Ik heb gewoon een zaterdag m'n motorpak achter in de auto gegooid en ondanks m'n korte broek en slippers mocht ik overal, moest ik zelfs bijna, een proefrit maken. En m'n budget was 3.000 euro, dus daar kwam het geslijm ook niet van. Moest zelfs een keer de dealer eraan herinneren dat een kopie van m'n rijbewijs wel handig was voor 'em.

En als ze er niet om staan te springen, ja dan verkopen ze je toch niks. Blijkbaar dan toch een kutzaak. Maar heb wel bij elke zaak 1 motor gedaan, 4 is wat veel ja.

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Motoport doet in ieder geval niet moeilijk.

Cunning linguist.

• B-Bandit
  • Laatst online: 21:14
Nee, inderdaad 4 is ook wat veel. Was dan ook meer benieuwd hoe het wél aan te pakken. Meerdere zaken in de buurt proberen leek me inderdaad een goed plan. Maar vroeg me inderdaad af of zaken als motoport wat makkelijker zijn als je bijvoorbeeld 2 motoren proefrijdt, zonder te kopen. En dan vind ik het zelf geen probleem omdat er een dikke kans in zit dat ik hem uiteindelijk bij hen kom kopen als het aanbod/service bevalt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

wimmel_1 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:42:
@ ZiegoM: Koppeling volledig vervangen van zo'n apparaat is een uurtje werk en kost je rond de €200,- aan onderdelen inclusief nieuwe olie (als je het zélf doet).
Ja dat vermoedde ik ook al. Dus heb hem ook een lager bod gedaan zodat ik het zelf kon vervangen, maar daar wilde hij niet aan.

Bovendien was het vertrouwen wel een beetje weg. Hij zei zelf dat hij het niet had gemerkt :?

\_Specs_/

Pagina: 1 ... 165 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.