Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.173 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09
MailMan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Kut..... :(

Ik zat me zorgen te maken om kleine foutjes tijdens m'n examen, terwijl ik gezakt ben op twee keer onvoldoende afstand houden bij het invoegen. Combinatie van teveel gas geven omdat ik die ochtend te rustig reed bij de les en met het hoofd met andere dingen bezig zijn dan invoegen.

Baal als een stekker, maar snel een nieuw examen inboeken.

[edit] Nieuwe staat alweer voor volgende week... :P
Volgende week al, dat is wel echt mazzel. Toen ik zakte 2 jaar terug moest ik 1,5 maand wachten ofzo. Ik dacht dat het CBR meterslange wachtlijsten had ivm de sneeuw?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:17:
[...]

Volgende week al, dat is wel echt mazzel. Toen ik zakte 2 jaar terug moest ik 1,5 maand wachten ofzo. Ik dacht dat het CBR meterslange wachtlijsten had ivm de sneeuw?
Misschien is er net een examen geannuleerd. Of woont hij ergens waar het niet zo druk met examens is.

Maar idd wel erg netjes dat 1 week later mogelijk is. Als je 6 weken moet wachten kost je dat ook nog eens aardig wat meer geld ivm extra lessen.

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Ik les nog. En de algemene tendens is hier anti chopper (ik les op een harley) dus veel geld zal dat niet opleveren. :P helemaal niet als je gisteren al geld nodig hebt, dan valt het niet mee dat ding voor een schappelijke prijs te verkopen. alles theoretisch dus :P omdat het ding van de rijschool is. Maar ik mocht m overkopen voor 8K :) aangezien ikzelf ook met dat ding al 2x ben gevallen, denk ik niet dat ik er 8K voor over heb. Al is het nog zo simpel als valbeugels vervangen en uitlaat oppoetsen :)
Lessen op een Harley????? as in, wtf?? Welk type mag dat dan wel niet zijn?

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ken maar één rijschool die les geeft op Harley's (Sportster apparaten) en die zitten in Arnhem :+

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 02-03-2010 18:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:44

dj_dysaster

Stoom \o/

MailMan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Kut..... :(

Ik zat me zorgen te maken om kleine foutjes tijdens m'n examen, terwijl ik gezakt ben op twee keer onvoldoende afstand houden bij het invoegen. Combinatie van teveel gas geven omdat ik die ochtend te rustig reed bij de les en met het hoofd met andere dingen bezig zijn dan invoegen.

Baal als een stekker, maar snel een nieuw examen inboeken.

[edit] Nieuwe staat alweer voor volgende week... :P
Toen ik de 1e keer voor mn koekblik gezakt was moest er van het cbr minimaal 10 werkdagen tussen de examens zitten. Geen idee of dat bij A anders is, kennelijk wel.

Succes met de volgende poging iig :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M heeft maar eens een nieuw petje bestelt ..... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dinamitabike.com/carretera_naked/images/X-802_10_18_600_.jpg

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 15:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

dj_dysaster schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:42:
[...]

Toen ik de 1e keer voor mn koekblik gezakt was moest er van het cbr minimaal 10 werkdagen tussen de examens zitten. Geen idee of dat bij A anders is, kennelijk wel.

Succes met de volgende poging iig :)
Vreemd, toen ik de 1e gezakt (B-rijbewijs) was kon ik doordat er toevallig een plek vrij was de volgende dag opnieuw volgens mij was dat zelfs binnen 24uur :+ Toen natuurlijk wel geslaagd, je had de kop van de examinator moeten zien toen ik zei dat dat gister was 8)

Net ffe gereden, even een zeer trage koekblikker ingehaald in de 2 toen ineenkeer gas los KLA-BAM, me vriendin die achter me aan reed dacht dat ik dood was >:)
uitlaat is weer gasdicht :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 02-03-2010 20:13 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
koekblik voor je zet ze knippertje aan naar rechts en in je spiegel zie je hem nog zijn motorkap opentrekken? heb ik al wel een paar keer geflikt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kinderachtig .... No More No Less ;)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

wimmel_1 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:29:
Kinderachtig .... No More No Less ;)
Een maat van mij had eens het verhaal dat hij em ook nogal liet knallen, met daarbij een beweging van het aflaten gaan van een pistool in zijn hand :X

Asus Zenbook i7 256gb

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33
* TheJason heeft vandaag voor het eerst dit jaar ook weer gereden :*)

na 2,5 maand stil staan was starten nog ff spannend. Had de fiets buiten staan en soms was ie wat ingesneeuwd. Accu en alles er gewoon in gelaten 8)7 Maar na nog geen 2 min starten sloeg hij aan. Toen rustig weg gereden en nog ff 20 km rond de stad gereden. Was wel erg leuk :D alleen volgende keer liever in daglicht plus geen gaten in de weg plus geen regendruppels O-)

Ga in april of mei naar de eifel. Ouders van een vriend van me hebben daar een restaurantje sinds kort dus dat is wel een bezoekje waard. Verder staat in de planning voor de zomer een VRO1 curcus en misschien ga ik me ook wel ff opgeven voor de GOT- motorrit. Alleen Groningen is al een stukje rijden dus daar moet ik nog ff over nadeken ;)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb de motor nu ook weer zo goed als helemaal inelkaar. Ben alleen een boutje kwijt waarmee de accukabel op de accu vast moet :P Ik weet dat dat ding is gevallen maar kan hem nergens terugvinden :(

En natuurlijk heb ik weer niks anders liggen wat past;maar dat zal je altijd zien.
Hopelijk kan ik morgen een beetje op tijd weg van het werk en is het goed weer; dan ga ik nog een stukje rijden.

Yamaha MT-09

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Vandaag bij Huybers maar eens een Yuasu accu, olie en filtertjes gekocht. Even een beurtje voordat we weer kunnen rijden :9

/edit
Weekendweer check: :(

[ Voor 11% gewijzigd door Frank Martin op 02-03-2010 22:12 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
net voor heeeeeel weinig een nieuwe pirelli angel achter gemonteerd....

fenomenaal verschil tov mn supercorsa... maar dat is omdat ik die semi-vierkant heb gereden vandewinter...
eerder driekantig :+ (leuke kanteling bij t kantelpunt als je dan weer es ff schuin gaat)

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

m'n pa is vanmiddag gezakt. Dooddoener hoor. 2 vrienden, vader van een vriend en ik geslaagd. En m'n pa niet. Hij keek bij het 90 graden punt van een oprit naar links om het oprijden in te schatten en kwam daarbij te ver naar buiten en raakte de lijn... zonde.

stiekem: }) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hayfork op 02-03-2010 22:39 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Net even - met het debat op de achtergrond - de Autocom headset in mijn nieuwe Schu S1Pro ingebouwd. Ik had eerst geen idee hoe het moest, want ik kon niet zo snel zien wat ik eruit kon halen zonder de boel te slopen. Maar gelukkig wist iemand op MF hoe je te werk moest gaan. De boel zit weer in elkaar en de microfoon zit nu hopelijk wat stabieler als in mijn C2. Die microfoons op klaphelmen zijn alleen handig als je ze vast kunt schroeven. De mike die bij de Autocom zit is een type dat je tussen de bekleden moet zien te klemmen. Dat gaat op zich goed, alleen kom je er bij een klaphelm steeds tegenaan. En daar gaat ie niet beter van zitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:41:
Ken maar één rijschool die les geeft op Harley's (Sportster apparaten) en die zitten in Arnhem :+
RZor schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:38:
[...]

Lessen op een Harley????? as in, wtf?? Welk type mag dat dan wel niet zijn?
Dat zijn ze :) Sportster Low :) want anders komen de voetjes nog niet goed aan de vloer

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:28
HammerT schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:40:
Ik heb een beetje zitten zoeken, maar volgens mij is de Garmin Nuvi 510 ook nog wel ok. Heeft alleen geen audio jack maar wel bluetooth (alleen voor een headset), kan helaas geen mp3 afspelen. Dus dan zou ik hem gewoon alleen visueel gebruiken, dat moet toch wel goed te doen zijn? Hij wordt geleverd met benelux, frankrijk en een stukje duitsland, maar je kan extra kaarten downloaden. 280 euro maakt volgens mij niet erg veel verschil met een 2e hands garmin 2720 als ik zo kijk (ook rond de 280 euro). Garmin 2610 is dan wel weer een stuk goedkoper misschien 200 euro 2e hands.
Tja nu weet ik het nog niet eigenlijk :P
@ HammerT, Ooit al een navi gekocht?
Ik ben me ook beetje aan het orienteren, en na een verhaaltje over de 510 op MF, lijkt me de Garmin Nuvi 510 wel een leuk ding (Voor de prijs).
Echter weinig kaarten erbij :/
(Als iemand anders er ervaring mee heeft is die info ook meer dan welkom hoor :)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

soepah schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:43:
[...]

Ik ben me ook beetje aan het orienteren, en na een verhaaltje over de 510 op MF, lijkt me de Garmin Nuvi 510 wel een leuk ding (Voor de prijs).
(Als iemand anders er ervaring mee heeft is die info ook meer dan welkom hoor :)
Ik heb een Zumo 550 en ben daar erg tevreden mee. Voor op de motor zou ik wel voor een Zumo reeks gaan (of tomtom rider) zijn net iets beter beschermd tegen weer en trillingen.
Kaarten zijn natuurlijk op alternatieve manieren ook te vinden... :X
DECOY88 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:18:
koekblik voor je zet ze knippertje aan naar rechts en in je spiegel zie je hem nog zijn motorkap opentrekken? heb ik al wel een paar keer geflikt.
?? :?

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 03-03-2010 11:38 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PilatuS
  • Niet online
?? :?
Met knallen uit de uitlaat van de motor denkt de automobilist dat er iets kapot is aan zijn auto.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:05
Is er iemand bekend met intercom systemen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een Intercomsysteem wat het volgende kan: via bluetooth instructies ontvangen van de Garmin Zumo en ondertussen wil ik kunnen praten met tenminste 3 vrienden.

Ik heb deze set gevonden: Cardo Scala Rider Q2 Multiset XL deze lijkt prima te voldoen, hij kan alleen maar gekoppeld worden met 2 andere systemen waardoor je dus maximaal met 3 man kunt praten :|

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Hayfork schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:39:
m'n pa is vanmiddag gezakt. Dooddoener hoor. 2 vrienden, vader van een vriend en ik geslaagd. En m'n pa niet. Hij keek bij het 90 graden punt van een oprit naar links om het oprijden in te schatten en kwam daarbij te ver naar buiten en raakte de lijn... zonde.

stiekem: }) :+
Gefeliciteert! Al een motor op het oog of in bezit?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:41:
[...]

Met knallen uit de uitlaat van de motor denkt de automobilist dat er iets kapot is aan zijn auto.
wat heeft dat met motorkap opentrekken te maken? ik snap er niks meer van?? :?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Danielson schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:47:
Is er iemand bekend met intercom systemen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een Intercomsysteem wat het volgende kan: via bluetooth instructies ontvangen van de Garmin Zumo en ondertussen wil ik kunnen praten met tenminste 3 vrienden.
Lastig. Er is genoeg te koop, maar het kost een beetje geld. Ik heb zelf een Autocom Active Duo (kit 200 met 2 headsets). Dat is een pre-2009 model en voor een 'prikkie' te koop bij Chainspeed in de UK. Ik heb bewust voor een bedrade kit gekozen die ik op de accu van de motor aansluit om de volgende redenen:

* geen gekloot met opladen (denk aan kampeervakantie oid/oplader vergeten)
* de circuits voor noise-cancelling werken beter als ze voldoende stroom hebben. Kits op een accu moeten denken aan batterij-leven
* draden werken altijd!

Op deze kit kun je het volgende aansluiten:
* 2 headsets
* Aux socket 1. (3.5mm - 4 pole) Ideal for simple phone connection using the phone lead supplied. This socket also has unique power output so that our optional plug and play Bluetooth module can be powered directly via this socket. This socket can also be used for GPS and record output with the appropriate optional lead/s.
* Aux socket 2. (3.5mm - 4 pole) Ideal for simple music connection using the music lead supplied. This socket can also be used for phones that have built-in stereo music, GPS and record output with the appropriate optional leads.
* Aux socket 3. (3.5mm - 4 pole) Ideal for GPS or record out.
* Aux socket 4. (60 degree 5 pin din, on fly lead) Ideal for PTT/VOX bike to bike transceiver connection, GPS or record out etc.

Ik heb op Aux1 de Bluetooth module zitten (die dus stroom van de Autocom pakt) en die verbonden met mijn navigator. Op 2 kan een MP3 speler en op 4 zit een walkie-talkie (Kenwood) een een PTT (Push To Talk) knopje op mijn stuur. Bij de duurdere Autocom modellen kunnen bepaalde Kenwood walkie talkies ook stroom van de kit krijgen.

De Autocom module is best compact en ik heb 'm in het kontje van de motor gebouwd (lekker ver weg van storingsbronnen). Autocom is een van de betere merken en is normaal behoorlijk duur. Deze set staat bij GPS.nl nog steeds voor €259 (solo kit) op de lijst. Bij Chainspeed is ie €165. Dat is dus goedkoper als 1 cardo (die zijn 180-200) en de Autocom heeft meer mogelijkheden. Bovendien vind ik het opladen een gedoe.

Ik hoor hele goede verhalen over de Cardo, dus wat kwaliteit betreft hoef je het niet te laten. De Autocom is wat geluidskwaliteit betreft erg goed. Ik heb wel eens een telefoontje aangenomen (telefoon is weer verbonden met de Garmin) en men hoorde niet dat ik op de motor zat (en geloofde me ook niet). Persoonlijk vind ik de Autocom fijner omdat ie flexibeler is. Je zit wel weer met een draad naar je helm, maar dat vind ik geen bezwaar. Het inbouwen van de speakers en microfoon kan wel eens lastig zijn, maar dat geldt voor alle setjes. Zolang de speakers superplat zijn, moet het geen probleem zijn. Autocom heeft op de website voor een aantal helmen een inbouwgids.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ToolkiT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:40:
[...]

Het motorblok (dat wat kapot zou kunnen zijn) zit bij een auto onder de motorkap.

Makerij Hofman

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

-RoB- schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:39:
[...]

Nope. Ik huur voorlopig ;) Altijd een goede en redelijk nieuwe motor onder je kont, je kan proberen waar je het fijnste op kan rijden en je hebt uiteindelijk minder kosten dan bij een gekochte motor (voorlopig mooiweer rijder)

Heb zojuist m'n pasje op kunnen halen dus vanaf vandaag mag ik echt 8)

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33
Vaak zal een automobilist zijn motorkap opentrekken als hij denkt dat zijn motor kapot is. Dus wanneer een automobilist een harde knal hoort en denkt dat zijn motor kapot is gegaan zal hij hoogst waarschijnlijk zijn motorkap opentrekken ook al komt de knal dus van de motorrijder....

• komkommer

komkommer

Koffie

ToolkiT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:40:
[...]

En als je het nog niet wist. Er zitten ook 4! wielen onder een auto.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:00:
[...]
En als je het nog niet wist. Er zitten ook 4! wielen onder een auto.
Bij sommigen zelfs 5!

De BMW K75 (3-cilinder) had ook 'last' van klappen als je het gas los liet. En ook de boxers willen nog wel eens een klap geven. Sommige mensen schrikken daar idd van.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheJason schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:58:
Vaak zal een automobilist zijn motorkap opentrekken als hij denkt dat zijn motor kapot is. Dus wanneer een automobilist een harde knal hoort en denkt dat zijn motor kapot is gegaan zal hij hoogst waarschijnlijk zijn motorkap opentrekken ook al komt de knal dus van de motorrijder....
Ah op die manier, ik dacht dat het ging over een automobilist die iemand sneed omdat hij niet goed keek.. ik volgde er al niks van..

Bij de Varadero was de truk dat je de noodknop ff aan en uit zette en daardoor onverbrande benzine in je uitlaat kreeg die door de warmte ontvlammen: boem.
Nooit zelf geprobeert, maar je scheen er een leuke knal mee te kunnen maken..

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

-RoB- schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:39:
[...]

Hoe gaat het trouwens met jouw lessen? Nog steeds dolle boel bij Toples neem ik aan :P

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Niet online
Bij mijn CB600F komt er af en toe ook wel eens een knal uit. Blijft wel een heerlijk geluid als je het gas los laat en er komt een knal uit de uitlaat.

Ik ga morgen naar een dealer toe om te kijken naar een SV1000S. Mocht ie er goed uit zien en lekker rijden koop ik em misschien wel.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 03-03-2010 14:38 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25

_Apache_

For life.

Volgens mij kan elke motor het wel, als het blok maar goed warm is. Mijn FZS600 deed het ook toen ik vlot moest optrekken met duo en mis-schakelde, zo zen vrij in. Vol gas erop. De paar honderd kilometer die we erop hadden zitten had het blok al flink opgewarmd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

Ik heb deze set gevonden: Cardo Scala Rider Q2 Multiset XL deze lijkt prima te voldoen, hij kan alleen maar gekoppeld worden met 2 andere systemen waardoor je dus maximaal met 3 man kunt praten :|
Autocom, ik zweer erbij. Bedraad, dus nooit batterijen leeg. Makkelijke een portofoon ertussen te hangen om met vrienden te praten. Alleen jammer de het bedrijf failliet is ....... :/
Als je wil praten met 3 vrienden kom je volgens mij al uit op een portofoon volgens mij bv. aan een beahr intercom systeem. Dat gaat wel serieus geld kosten. Mischien kan je dan beter een 2e hands autocom setje op de kop tikken waar alles bij zit. Of kijken naar andere oplossingen via een porto.

http://www.gps.nl/motor_intercom.html

Mischien dat ze je hier verder kunnen helpen, staan iig een hoop setjes op bij Notter.

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 03-03-2010 15:14 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:12:
[...]
Autocom, ik zweer erbij. Bedraad, dus nooit batterijen leeg. Makkelijke een portofoon ertussen te hangen om met vrienden te praten. Alleen jammer de het bedrijf failliet is ....... :/
Nope:
Autocom is now part of the Tecstar Electronics Limited group.

Tecstar will continue the Autocom range in its entirety and support current distributors and dealer networks ensuring continuity of supply of product, parts and cables. Tecstar is committed to further product development and will be working to enhance the Autocom range.
Het is idd wel erg goed spul. Wordt (of werd) ook door het F1 team van Williams gebruikt.

Qua prijs ben je beter af bij Chainspeed in de UK. Echt, in Nederland draaien ze je een poot uit.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 03-03-2010 15:42 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Jeeej, mijn vriendinnetje is net geslaagd voor haar rijbewijs A-volledig 8)

Dat wordt vrijdag verlof pakken!

• KaWaReZ
gefeliciteerd :)

zie laatste paar dagen ook weer meer kanaries rondrijden.... denk niet dat zij alleen van t zonnetje genieten ;)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 21:44

Mud

Stoffel schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:03:
Jeeej, mijn vriendinnetje is net geslaagd voor haar rijbewijs A-volledig 8)

Dat wordt vrijdag verlof pakken!
Feli! *O*

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Feli!!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Nope:

[...]

Het is idd wel erg goed spul. Wordt (of werd) ook door het F1 team van Williams gebruikt.

Qua prijs ben je beter af bij Chainspeed in de UK. Echt, in Nederland draaien ze je een poot uit.
Goed om te horen, heb toen voor 170 euro inc verzenden een active 200 kit gekocht met duo kit + extra "telefoonsnoer" verlengkabel uit engeland. Scheelde ongeveer 400 euro met hetzelfde in nederland .......

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 03-03-2010 16:41 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Yeah; ik heb de eerste kilometers van het jaar ook weer gemaak *O*

Heerlijk een stukje gereden; werd op den duur wel een beetje fris; maar dat boeit niet :P

Yamaha MT-09

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 16:02
ToolkiT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:31:
[...]
Bij de Varadero was de truk dat je de noodknop ff aan en uit zette en daardoor onverbrande benzine in je uitlaat kreeg die door de warmte ontvlammen: boem.
Nooit zelf geprobeert, maar je scheen er een leuke knal mee te kunnen maken..
Werkt dat eigenlijk nog bij injectiemotoren? Noodknop = injectie uit (afaik), en dan zou je ook geen benzine in je uitlaat moeten krijgen.

Waar moet je eigenlijk allemaal op letten als je een andere uitlaat op je motor wilt? Ik zie bij de lokale bikeshops allemaal uitlaten liggen maar je doorheen kan kijken maar dat lijkt me ook niet de bedoelling?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
[...]

whoa die post is wel van een tijd terug ;) maar ik heb nog geen navigatie, wel een headset. Ik schreef daar dat ik dan wel alleen op het schermpje zou kunnen navigeren. Dat heb ik dus een keer geprobeerd met de 550 van een vriend van me, maar dat is echt heel erg ***, euh... vervelend :P

Ik heb ook zo'n scala Q2 multiset, we gaan hem iig zaterdag op de proef stellen. Maar als je met 2 verschillende mensen wilt praten moet je wisselen van ontvanger door op het knopje te drukken. Je kan dus niet naar 2 mensen tegelijk praten. Maar zo staat het iig in het boekje, ik kan weinig op internet vinden van mensen die het hebben uitgeprobeerd.

Maar wat je dan misschien ook kan doen is zo'n portofoon met BT kopen, dan ben je gewoon een stuk flexibeler.

[ Voor 5% gewijzigd door HammerT op 03-03-2010 19:34 ]

• KaWaReZ
open pijpen = grote kans op afstellen
injectie kan wel eea opvangen, maar met carbs is het handig een keertje een co-meting te doen.

wat betreft knallen :
carbmotoren is gemakkelijk, dot gas : (gas openhouden), dodemansknop omzetten, even wachten tot ie minder toeren maakt en vervolgens weer de dodemansknop omzetten.

bij injectiemotoren is het soms wel/soms niet mogelijk... tis in ieder geval wat lastiger :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Een Nuvi is voor in de auto. Ik zou op de motor echt een Zumo kopen als ik jou was. Die kan tegen regen en trillingen (onderschat dat niet).

Ook een goed is de Garmin 2820. Eerdere modellen zou ik niet nemen, want die worden niet meer ondersteund, dus 2010 zijn de laatste kaart-updates die voor de oudere StreetPilot apparaten worden uitgebracht. Maar de 2820 (ik heb de BMW Navigator III, dat is dezelfde) is nog steeds actueel. Ook prima apparaten, alleen een beetje groot. Maar voor wat minder op MP te vinden dan een nieuwe 550 of 660. De 550 is inmiddels 'oud' en is op een of andere gekke manier nu zelfs duurder dan de 660.

De motorapparaten zijn duâh, da's wel weer jammer. De TomTom Rider is minder aan te bevelen; Garmin is toch wel de 'King' van de navigatie als het minder dan 4 wielen heeft.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KaWaReZ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:32:
wat betreft knallen :
carbmotoren is gemakkelijk, dot gas : (gas openhouden), dodemansknop omzetten, even wachten tot ie minder toeren maakt en vervolgens weer de dodemansknop omzetten.
Iemand zei me dat de dodemansknop gebruiken om de motor te stoppen erg slecht zou zijn voor de ontsteking.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:56:
[...]

Een Nuvi is voor in de auto. Ik zou op de motor echt een Zumo kopen als ik jou was. Die kan tegen regen en trillingen (onderschat dat niet).

Ook een goed is de Garmin 2820. Eerdere modellen zou ik niet nemen, want die worden niet meer ondersteund, dus 2010 zijn de laatste kaart-updates die voor de oudere StreetPilot apparaten worden uitgebracht. Maar de 2820 (ik heb de BMW Navigator III, dat is dezelfde) is nog steeds actueel. Ook prima apparaten, alleen een beetje groot. Maar voor wat minder op MP te vinden dan een nieuwe 550 of 660. De 550 is inmiddels 'oud' en is op een of andere gekke manier nu zelfs duurder dan de 660.

De motorapparaten zijn duâh, da's wel weer jammer. De TomTom Rider is minder aan te bevelen; Garmin is toch wel de 'King' van de navigatie als het minder dan 4 wielen heeft.
Je kan ook kijken naar andere outdoor apparaten van garmin, zoals de Dakota/Oregon, GPSmap60, of zelfs de duurdere versies van de Edge. Ze hebben alleen volgens mij geen van alle dat de route gesproken wordt.

Makerij Hofman

• HammerT
mphilipp schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:56:
[...]

De nuvi 510 kan wel op de motor maar is eigenlijk gemaakt voor fietsers/wandelaars/scooters.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:57:
[...]

Iemand zei me dat de dodemansknop gebruiken om de motor te stoppen erg slecht zou zijn voor de ontsteking.
Spanningsregelaar voornamelijk, hoe dit nou precies zit is mij onduidelijk. Maar in de 2 bijvoorbeeld volgas en een paar keer lossen op 11k rpm dan knalt die wel een paar keer. (zonder knopje)

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:19:
[...]
De nuvi 510 kan wel op de motor maar is eigenlijk gemaakt voor fietsers/wandelaars/scooters.
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat Garmin zich een beetje aan haar benamingen hield. De Nuvi (ik heb er een in de auto) zijn doorgaans voor in de auto en de Zumo's speciaal voor op de motor. Dit zal dan wel een (verwarrende) uitzondering zijn. Wél goeiekoop!

@Komkommer: die kunnen idd ook. Op zich zijn gesproken aanwijzingen ook niet echt nodig. Ik ken zat mensen die geen zin hebben in oordopjes op de motor en gewoon af en toe op het scherm kijken. Vroegâh moest je ook op kaart of routerol kijken. Al je een beetje oplet is het goed te doen.

En voor de endurorijders is er ook nog de Tripy:
Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/d5Fsas
Ziet er erg interessant uit. De Dakar organisatie heeft een speciale versie van dit apparaat gebruikt om de route uit te zetten en verplicht gesteld voor de support voertuigen en pers (die niet de officiële route reden natuurlijk).

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:38:

En voor de endurorijders is er ook nog de Tripy:
[afbeelding]
Ziet er erg interessant uit. De Dakar organisatie heeft een speciale versie van dit apparaat gebruikt om de route uit te zetten en verplicht gesteld voor de support voertuigen en pers (die niet de officiële route reden natuurlijk).
Als die tripy nu ook als gewone gps te gebruiken was dan nam ik 'm zo. Op dit moment kannie alleen voorgeselecteerde routes doen zoals offroad ritjes

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:50:
[...]
Als die tripy nu ook als gewone gps te gebruiken was dan nam ik 'm zo. Op dit moment kannie alleen voorgeselecteerde routes doen zoals offroad ritjes
Daar is ie ook voor bedoeld. Het is een digitaal roadbook en tripmaster. Speciaal voor mensen die offroad ritjes doen. Garmin heeft genoeg kleine, eenvoudige GPS apparaten met of zonder kaart en autorouting.

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:50:
[...]

Heeft de tripy2 dat niet?

Endurorijders rijden op een afgepaalde route, dus lezen geen roadbooks. Tijdens rally's worden alleen maar roadbooks gebruikt.

Ik heb vorig jaar tijdens het oer-weekend met een tripy gereden, en het rijdt wel ontzettend makkelijk. Je hoeft niet meer je kilometerstanden bij te houden en je kan eigenlijk niet meer verkeerd rijden. Maar dat is eigenlijk ook direct het probleem, de fun wordt zo uit het "puzzelen" gehaald.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:01:
[...]

Heeft de tripy2 dat niet?

Endurorijders rijden op een afgepaalde route, dus lezen geen roadbooks. Tijdens rally's worden alleen maar roadbooks gebruikt.

Ik heb vorig jaar tijdens het oer-weekend met een tripy gereden, en het rijdt wel ontzettend makkelijk. Je hoeft niet meer je kilometerstanden bij te houden en je kan eigenlijk niet meer verkeerd rijden. Maar dat is eigenlijk ook direct het probleem, de fun wordt zo uit het "puzzelen" gehaald.
Geen idee. Ik had op ARM gelezen dattie dat moest gaan kunnen. Voor een offorad newb als mijzelf is het een praktisch apparaat want ik wil het liefst hard rijden over meuk maar omdat het ding 500,- (give or take) kost laat ik 'm toch liggen. Vooral omdat ik al een roadbook en Zumo heb,

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:01:
[...]
Hebben ze dan niet een speciale stand waar ie niet roept als je verkeerd rijdt? Dus dat ie dan alleen maar een electrische versie van je roadbook is? Dat is dan weer leuk voor wedstrijden en de 'fun-ritjes' kun je mét begeleiding doen. Of men moet iets anders verzinnen om het moeilijk te maken.

Een electrische tripmaster is wel iets voor mij. Als er nl één ding is waar ik voor vrees, mocht ik ooit rally willen gaan rijden, is het steeds resetten van je tellertje. Dat is dus iets dat ik zó vergeet. Dementie is écht heel erg... :+

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:20:
[...]

Hebben ze dan niet een speciale stand waar ie niet roept als je verkeerd rijdt? Dus dat ie dan alleen maar een electrische versie van je roadbook is? Dat is dan weer leuk voor wedstrijden en de 'fun-ritjes' kun je mét begeleiding doen. Of men moet iets anders verzinnen om het moeilijk te maken.

Een electrische tripmaster is wel iets voor mij. Als er nl één ding is waar ik voor vrees, mocht ik ooit rally willen gaan rijden, is het steeds resetten van je tellertje. Dat is dus iets dat ik zó vergeet. Dementie is écht heel erg... :+
Ja, dat is ook iets waar ze naar aan het streven zijn. Een soort wedstrijdversie uitbrengen die inderdaad niet begint te piepen als je verkeerd rijdt.

En over dat niet nullen: daarom wil ik eigenlijk (net als echte rally-rijders, alhoewel niet iedereen) twee triptellers hebben. 1 die je steeds kan nullen en 1 voor de totaalstand die je kan bijstellen (mocht je een keer verkeerd gereden zijn). Roadbook heeft twee kilometerstanden er op staan, 1 totaalafstand en een afstand tot volgend plaatje. Als je nooit verkeerd rijdt kan je gewoon op je totaalstand blijven rijden ;)

Maar ik doe het gewoon goedkoop met een simpele fietsteller die ik kan nullen.

Makerij Hofman

• snars
  • Niet online
* snars z'n GPZ500s is een week geleden omgeduwd in de stalling :(

Vet veel schade. De topkuip ligt echt aan barrels. Ik denk dat ik em ga streetfighteren....

Wel weer een stuk gereden vandaag, met de reservemoto. En thermo-ondergoed bij de Lidl gekocht, best goed spul.

I reject your reality, and substitute my own.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omgeduwd ??

Da's wel een héél erg lompe actie van iemand, zeker als 'ie het niet even kan komen melden bij je.

Middenbok?

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48
Balen snars!

Ik heb vandaag ook weer voor het eerst gereden, het was wat fris vanochtend maar wel goed te doen! En het wat natuurlijk weer érg fijn! :D

system setup

• KaWaReZ
vandaag vers schoeisel eronder gelapt
was te merken dat ik mn supercorsa's vierkant heb gereden deze winter :X

stuurt weer supersport-like :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:52:
Middenbok of zijstandaard? Omgeduwd als in expres? (ik bedoel: reden om aan te nemen dat het bewust is geweest?).

Jammer dat (mocht het een ongelukje zijn) mensen heel vaak niets zeggen. Ik heb ooit iemands spiegel eraf gereden met de auto en ben netjes op zoek gegaan naar de eigenaar. De man was helemaal confuus...gelukkig heeft ie mij niet genept en was het alleen 35 gulden voor een nieuw spiegelglas.

• steveman
  • Laatst online: 00:17

steveman

Comfortabel ten onder

snars schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:52:

Vet veel schade. De topkuip ligt echt aan barrels. Ik denk dat ik em ga streetfighteren....

Wel weer een stuk gereden vandaag, met de reservemoto. En thermo-ondergoed bij de Lidl gekocht, best goed spul.
Bah bah bah, walgelijk volk :/ Succes met oplappen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
Vandaag gekeken naar een SV1000S in Groningen. Was voor mij wel een heel eind rijden aangezien ik in de omgeving van Arnhem woon. De motor is in heel erg goede staat en ziet er dus prachtig uit. Even een proefrit van 10 min gemaakt en toen besloten de motor te kopen.

Alleen nog even kijken wanneer ik de motor ga ophalen. Post hier binnenkort wel plaatjes als ik hem thuis heb staat. Iemand nog een CB600F kopen :P

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
PilatuS schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:40:
[...]
Iemand nog een CB600F kopen :P
tempting. maar helaas geen geld voor :(

iRacing Profiel

• snars
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:49:
Middenbok of zijstandaard? Omgeduwd als in expres? (ik bedoel: reden om aan te nemen dat het bewust is geweest?).
Zijstandaard. Nou staat m'n motor iets schuiner sinds ik de vering verhoogd heb, maar je moet toch echt je best doen om em links over de standaard heen te duwen. Een week daarvoor was er een andere motor "omgevallen" in die stalling (afgesloten fietsenkelder van het complex waar ik woon)....dus ja, ik denk dat een van m'n medebewoners een bizarre hobby motortje omduwen koestert.

Ik wil er niet teveel geld meer in steken (anders kan ik nooit een KTM kope :P), maar er zitten net iets teveel dure spullen op om het ding voor een sloopprijs te verkopen en iets anders voor terug te kopen. Ik heb gewoon dagelijks vervoer nodig... Ik zou ook niet weten wat ik anders zou willen rijden voor een laag (< €1500,-) budget. Dilemma.

Vooralsnog ben ik van plan om de kuip eraf te slopen, een koplamp en tellerpartij erop te schroeven en een paar busjes motip matzwart erop leeg te spuiten....en we rijden weer verder :9

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een flinke meevaller van de blastingdienst ;) Dus ik ga mijn monstertje kopen. Helaas moet ik wel wachten totdat de centen gestort zijn ;)

Ik wil dus een 600cc Ducati monster en het liefst met een beetje schade. Moet lekker cheap zijn maar motorisch wel goed. Bouwjaar van rond de 95/00. En in de winter moet hij een ktm oranje frame krijgen en de rest (tank/kuipjes) wit :P.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• steveman
  • Laatst online: 00:17

steveman

Comfortabel ten onder

Die dingen staan volgens mij wel regelmatig tweedehands te koop, dus dat zou moeten lukken :) Al loop je de winter wel net mis ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:50:
Heb een flinke meevaller van de blastingdienst ;) Dus ik ga mijn monstertje kopen. Helaas moet ik wel wachten totdat de centen gestort zijn ;)

Ik wil dus een 600cc Ducati monster en het liefst met een beetje schade. Moet lekker cheap zijn maar motorisch wel goed. Bouwjaar van rond de 95/00. En in de winter moet hij een ktm oranje frame krijgen en de rest (tank/kuipjes) wit :P.
ik ben benieuw. Ik zag laatst de chick flic Freaky Friday op TV (film was leuker dan ik dacht trouwens) en daar had het vriendje van Lindsay Lohan (toen ze nog leuk was) een Monster met een custom paintjob (zwart met vlammen) en dat zag er ook wel cool uit.
Afbeeldingslocatie: http://imcdb.org/images/010/651.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/1143/freakyfriday1cs8.jpg

• Tylen

Tylen

ToolkiT schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:06:
[...]

ik ben benieuw. Ik zag laatst de chick flic Freaky Friday op TV (film was leuker dan ik dacht trouwens) en daar had het vriendje van Lindsay Lohan (toen ze nog leuk was) een Monster met een custom paintjob (zwart met vlammen) en dat zag er ook wel cool uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
It's a Du-CAT-i ;)

Ja ken de film :P

Zoeits moet hij worden alleen dan met een oranje frame (en de cheap-ass uitvoering ;))
Afbeeldingslocatie: http://motorracing.getpaidfrom.us/files/2008/09/ducati_white_monster_696.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 05-03-2010 11:22 ]

• Tylen

Tylen

steveman schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:58:
Die dingen staan volgens mij wel regelmatig tweedehands te koop, dus dat zou moeten lukken :) Al loop je de winter wel net mis ;)
Dan moet ik maar eerst veel rijden ermee ;) Ja staan er genoeg te koop. Maar denk dat ik hem uit duitsland ga halen. Gewoon omdat me dat een keer leuk lijkt om te doen :P

• snars
  • Niet online
Hm...heeft zo'n monster 600 genoeg power voor een aso sportieve rijder als jij? :+

Ik heb bij het speuren naar een nieuwe moto een beetje last van pk-koorts ("m'n nieuwe motor MOET meer pk's hebben") terwijl ik bij het rijden op de openbare weg toch meestal concludeer dat het met 50-60pk in een licht fietsje asociaal hard kan gaan.

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb bij het speuren naar een nieuwe moto een beetje last van pk-koorts ("m'n nieuwe motor MOET meer pk's hebben")
Dan ben je niet de enige hoor. Ik heb het zelf in ieder geval ook, en ik denk veel andere mensen ook wel.

Maar je moet denk ik net zo goed naar het aantal newtonmeters kijken als naar het aantal pk's. De motor die ik nu gekocht heb heeft 120pk en de oude 98pk. Alleen heeft de nieuwe 102nm en de oude 67nm. Dat scheelt qua optrekken veel meer dan die paar extra pk's.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Potverdorie, zo'n monster ziet er toch echt wel prachtig uit. De combo van het gekleurde buizenframe met wit; ge-wel-dig! Maarja; om dat allemaal netjes te houden blijf je poetsen... * Stealth2000 is een rijder, geen poetser ;)

En die PKs zijn inderdaad een vreemde soort upgrade geworden voor veel mensen. Ook de CCs zijn een graadmeter. Hoevaak je wel niet leest dat iemand zijn 600cc toch te tam vind geworden en naar een 1000 overstapt. Achja; het gaat er helemaal niet om wat je hebt maar wat je ermee doet.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Stealth2000 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:02:
En die PKs zijn inderdaad een vreemde soort upgrade geworden voor veel mensen. Ook de CCs zijn een graadmeter. Hoevaak je wel niet leest dat iemand zijn 600cc toch te tam vind geworden en naar een 1000 overstapt. Achja; het gaat er helemaal niet om wat je hebt maar wat je ermee doet.
Ik ben juist bewust overgestapt van een 1000 naar een 650, maar dat was eigenlijk ook meer omdat ik de 1000 nogal vond zuipen, en als je 25k in een jaar rijdt, is dat eigenlijk niet heel tof :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• komkommer

komkommer

Koffie

moto-moi schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:10:
[...]

Ik ben juist bewust overgestapt van een 1000 naar een 650, maar dat was eigenlijk ook meer omdat ik de 1000 nogal vond zuipen, en als je 25k in een jaar rijdt, is dat eigenlijk niet heel tof :P
Precies. Ik rij elke dag en vind verbruik belangrijk. Ook betrouwbaarheid staat bij mij hoog in het vaandel. En als mensen het hebben over koppel, zeg dan alsjeblieft koppelkromme of koppelcurve (ik rij een 1-cilinder omdat ik de koppelkromme helemaal te gek vind).

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:15:
[...]

Dan moet ik maar eerst veel rijden ermee ;) Ja staan er genoeg te koop. Maar denk dat ik hem uit duitsland ga halen. Gewoon omdat me dat een keer leuk lijkt om te doen :P
Kijk voor de grap ook eens in de UK, kan je mogelijk nog meer schelen..
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/222423/last

• KaWaReZ
rij een 1100 hier met een verbruik van 1:17-1:19...

aan de andere kant zou ik wel een 2nhalfje erbij willen hebben... 1:25 oid :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KaWaReZ schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:53:
rij een 1100 hier met een verbruik van 1:17-1:19...

aan de andere kant zou ik wel een 2nhalfje erbij willen hebben... 1:25 oid :+
2.5Liter? da's nog meer dan een ROCKET III ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 05-03-2010 17:57 ]

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
kom ik aanschijten met me gs met 1:16 aan snelweg verbruik. en een keertje een dag rustig gereden de 1:27 gehaald. van noord naar zuid Kroatië een lange voorrangs weg. dus de hele dag met 4000rpm gereden. 80km/u en op de snelweg zit ik op 8000 rpm continu.

gemiddeld zit ik tussen de 1:15 en de 1:20

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 05-03-2010 18:23 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

Ethirty

Who...me?

Net bij Motozoom deze handschoenen gehaald voor het vroege voorjaar (maart-mei). Ik heb eind maart mijn eerste motorrijles en hoop stiekem ergens richting mei een eind op weg te zijn voor de extra toevoeging op het roze pasje.

Ze zijn me verkocht als mid-season handschoen, maar omdat ik ze toch wel wat dun aan vond voelen net even opgezocht en ze staan in de categorie zomer. Nu zijn ze wind en waterdicht, maar zijn ze wel warm genoeg voor zeg 5-15gr? De handschoenen gaan behoorlijk strak over de pols en ik vermoed dat ze niet over mijn jas heen passen. Dat kan ik nu alleen niet testen, want deze heb ik net teruggestuurd wegens een garantiekwestie.

De enige andere die ze hadden die lekker zaten waren deze full blown winterhandschoenen en dat leek me een beetje té warm.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Het type handschoenen dat je gekocht hebt gebruik ik als winterhandschoen. Het enige verschil is eigenlijk dat ik in de winter constant met regenhandschoenen rondrij en van het ogenblik dat het iets warmer en ook droog is mijn gewone zomer handschoenen. Het hangt van persoonlijke voorkeur vanaf. Nu moet ik wel bekennen dat voor mijn woon-werk verkeer ik slechts 25 km moet rijden. Als je natuurlijk in winterse omstandigheden 100 km snelweg moet nemen heb je wel een probleem.

Ow en handschoenen mogen ook niet te strak zitten want dan wordt de bloeddoorstroming minder en heb je sneller last van koude handen.

Volvo Classic Club Belgium

• teacher
  • Laatst online: 23:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ToolkiT schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:37:
[...]

Kijk voor de grap ook eens in de UK, kan je mogelijk nog meer schelen..
Dat viel mij idd ook al op... Wat zijn "de betrouwbare" sites in UK?

Wise enough to play the fool

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

Ethirty

Who...me?

Youk schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:21:
Het type handschoenen dat je gekocht hebt gebruik ik als winterhandschoen. Het enige verschil is eigenlijk dat ik in de winter constant met regenhandschoenen rondrij en van het ogenblik dat het iets warmer en ook droog is mijn gewone zomer handschoenen. Het hangt van persoonlijke voorkeur vanaf. Nu moet ik wel bekennen dat voor mijn woon-werk verkeer ik slechts 25 km moet rijden. Als je natuurlijk in winterse omstandigheden 100 km snelweg moet nemen heb je wel een probleem.

Ow en handschoenen mogen ook niet te strak zitten want dan wordt de bloeddoorstroming minder en heb je sneller last van koude handen.
Je gebruikt zo'n type handschoen in de winter met een 2e eroverheen? En in de zomer gebruik je zomerhandschoenen? Geeft me nog niet echt een beeld over het comfort bij gematigde temperaturen.

Overigens zitten de handschoenen niet strak. Het gedeelte waar je je hand insteekt is gewoon wat nauwer waardoor de handschoen niet/nauwelijks over een jas heen past ben ik bang. Ik laat nog even de labeltjes eraan zitten, moet een dezer dagen mijn jas ook terugkrijgen en zal dan nog eens passen.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

moto-moi schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:10:
Wel dezelfde motor?

Of ook een heel ander merk/type?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Matis schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:50:
Wel dezelfde motor?
Of ook een heel ander merk/type?
Ik ben van een Suzuki DL 1000 naar een Suzuki DL 650 gegaan. OK, wel een beetje gepushed, aangezien ik de 1000 stuk had gemaakt :$ Op het hele grove optrekken ( 100 -> 130 ), waar de 1000 wel ff wat meer power had, vind ik de 650 een betere motor, zeker rond de 30 a 40 kilometer per uur wat ik helaas vaak tussen de file door moet rijden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Had beloofd jullie op de hoogte te houden..... gister schaalmodelletje opgehaalt, vandaag even mooi voetstukje en info-sheetje erbij gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelscheffers.nl/storage/scheffers07/schaalmodel_def.jpg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi ding :Y

We gaan de échte versie hier vast wel een keer door de buurt zien cruisen als 'ie klaar is, hoop ik :Y

Jammer dat je die niet zo even uit een 3D printer kunt laten rollen :+

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

@moto-moi, gelukkig hetzelfde type, anders had je je icoon nog moeten veranderen ook ;)

@scheffers, mooi man :D
Zeau, voor 550 euro is mijn Bandit weer klaar voor het komende seizoen :)

Nieuw voorbandje, tandwiel-kit en motorolie.

Grote beurt, met wat stel en schroefwerk.

Hij rijdt weer als een zonnetje en zou 25k kilometer meekunnen, dat is overigens meer dan zat.

Nog maar 1,5 jaar wachten, dan mag ik eindelijk een *echte* motor :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik heb voor volgende week zaterdag een simpele Honda CBF600S besproken. Vriend van me neemt een BMW F650GS. Eerste keer rijden sinds het halen van het bewijsje. Zijn allebei erg benieuwd hoe het gaat en hopen op fatsoenlijk weer.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Ethirty schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:48:
[...]

Je gebruikt zo'n type handschoen in de winter met een 2e eroverheen? En in de zomer gebruik je zomerhandschoenen? Geeft me nog niet echt een beeld over het comfort bij gematigde temperaturen.

...
Nope, enkel zo'n type handschoenen, geen tweede paar. Moet wel zeggen, ander merk maar als ik het zo zie zal het wat betreft dikte ongeveer overeen komen.

Natuurlijk helpt het ook dat mijn VFR een kuip heeft, op een naked bike krijg je al een heel pak meer wind over je handen heen.

Volvo Classic Club Belgium

• PilatuS
  • Niet online
Nou vandaag de SV1000S opgehaald in Groningen. Denk niet dat ik het ooit zo koud gehad heb als vandaag. Moest toch zo'n 170km rijden om thuis te komen en met een temp van 3 graden is dat niet zo heel prettig. Ik had mij opzich wel goed aangekleed alleen mijn voeten en handen waren pijnlijk koud.

De motor rijd verder heerlijk. Ik snap nu ook wel dat er veel mensen zijn die meer van een V-twin houden dan van een 4 in lijn. Zal eens kijken of ik morgen wat goede foto's kan maken.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:48:
Had beloofd jullie op de hoogte te houden..... gister schaalmodelletje opgehaalt, vandaag even mooi voetstukje en info-sheetje erbij gemaakt:

[afbeelding]
Gaaf! _/-\o_

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:48:

[afbeelding]
Is it CheezE?

:+

Mooi hoor. Mogen wij testrondjes rijden als het ding gebouwd is?

And it goes BRAAAAAPP!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een collega van me heeft vandeweek een BMW C1 gekocht. Nadat ik hem hartelijk had uitgelachen (scooter met dakje, 170 cc, 25pk ofzo), liepen we eens de positieve punten voor woon-werkverkeer door (je zit beschut, mag tussen files door waar je toch niet hard kan rijden, je hoeft geen helm op).
Wat zijn de meningen hier over dit voertuig?
Even een plaatje om het wat levendiger te maken:
Afbeeldingslocatie: http://bmw.mc.no/modell_historikk/foto/p0005586.jpg
Maar dan nog met een hutkoffer achterop

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, als je toch scooter wilt rijden kan er ook nog wel een dakje bij. Ik kan me voorstellen dat het erg praktisch is, maar zou het zelf nooit rijden.

Hoe goed zit je vast in dat ding als je geen helm op wilt/moet?

• HammerT
Dan moet je een gordel om.

Maar het is miischien een leuk ding, maar niet leuk genoeg voor zn prijs. En zonder helm is leuk, maar als het nu echt koud is lijkt me een helm toch juist wel prettig.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Ik geloof best dat het ding praktisch is, maar het ziet er niet uit zeg...

• teacher
  • Laatst online: 23:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik kan me op motorforum een verhaal herinneren van iemand die op een C1 van achteren werd aangereden: hij 80, auto veeeeel harder. Na een grote klap, een enorme schuiver en een paar keer rondgaan stond hij op en liep weg. Dat is de kracht van een C1.

Verder is zo'n ding prima als file-oplosser en er komt zelfs een elektrisch broertje aan.

Maar.. zou ik er op willen rijden? neuh...

Wise enough to play the fool

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:55:
[...]

Is it CheezE?

:+

Mooi hoor. Mogen wij testrondjes rijden als het ding gebouwd is?
Thanx voor de complimenten ieder... ik denk dat de enige die 'm mag testen een RDW-meneer wordt.. :+
Het is overigens ABS ;)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

gwystyl schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:01:
Een collega van me heeft vandeweek een BMW C1 gekocht. Nadat ik hem hartelijk had uitgelachen (scooter met dakje, 170 cc, 25pk ofzo)
Hadden ze maar 25 pk, dan waren ze denk ik al beter verkocht. De 125cc heeft 13pk ofzo en de 170 maar rond de 18. Zit echt geen gang in die dingen.
Pagina: 1 ... 164 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.