Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 163 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.169 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Tylen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:50:
[...]

Ik ga ermee instructie geven voor The Race Academy ;)
* Wormaap is jaloers :P
Heeft het nut om kort nadat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald zo'n driedaagse cursus te doen bij TRA? Of kan ik beter eerst wat ervaring opdoen en aan mijn motor wennen? Die BMW zou ik met alle plezier achteraan rijden :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:50:
[...]

Ik ga ermee instructie geven voor The Race Academy ;)
Nice :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 21:44

Mud

Wormaap schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:17:
[...]

Heeft het nut om kort nadat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald zo'n driedaagse cursus te doen bij TRA? Of kan ik beter eerst wat ervaring opdoen en aan mijn motor wennen? Die BMW zou ik met alle plezier achteraan rijden :P
Zelf raad ik aan om eerst ervaring op te doen.

Je moet aan de motor wennen (remmen, bochten nemen, stuurt misschien anders, etc etc) Vaak durf je in het begin niet alles en moet en je zult je motor moeten "aanvoelen". Wel zo handig als je een foutje maakt, dat je niet meteen onderuit gaat :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HammerT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:46:
[...]

:O ik ben jaloers, toen ik vroeg of motoport wormerveer dat ding nog eens verhuren kreeg ik een snelle nee :p
Silverline heeft 'm in het verhuurprogramma zitten :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wormaap schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:17:
[...]

Tja verstandiger is het om eerst meer ervaring op te bouwen. TRAC is meer gespits op circuit rijden en dan met name op kijk-, zit-, lijnen-, remmen etc technieken. We hebben cursisten die tijden rijden op assen van 3:15 tot 1:55. Dus echt van beginners tot snel. Het kan wel hoor. ;)

En de drie daagse cursus in Alés is zooo gezellig ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:01:
[...]

Verleidelijk he ;) Ze zoeken nog een bedrijfsleider (http://silverline.nl/vacatures) Als ze hem nou niet verhuren kan je er zelf wel mee rijden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Haha, gesproken als een ware verkoper :P
Nja, goede kans dat het seizoen voor dit jaar alweer voorbij is tegen de tijd dat ik mijn rijbewijs én een motor heb, dus dan heb ik een hele winter + voorjaar om te oefenen :+
Het staat voor mij wel redelijk vast dat ik een cursus wil gaan doen, een supersport kopen en er dan niet op leren rijden vind ik dubieus. Dan krijg je van die mensen die er een double bubble op monteren omdat ze eigenlijk liever een chopper hadden gewild :P
Niets tegen choppers en tourrijders, maar ik vind het zonde van een supersport.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
202 pk had Motodinges gemeten (van dat linkje met het graits proefnummer laatst), echt verdomd veel. Ik denk dat ik nog heel wat kilometers moet rijden voor ik daar aan begin.

Maar heb inmiddels in de drie maanden dat ik m'n A heb 2.500km gereden nu, het wordt alleen maar leuker tot nu toe, nog even en ik kan zelfs op een droog wegdek rijden :P

• Mud

Mud

Aikon schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:28:
202 pk had Motodinges gemeten (van dat linkje met het graits proefnummer laatst), echt verdomd veel. Ik denk dat ik nog heel wat kilometers jaren moet rijden voor ik daar aan begin.
Volgend jaar maart ben ik 25 kW af..dan nog maar eens zien wat ik doe kwa motor :P

Wss wordt het wel een CB900F Hornet oid :P zie wel :D

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13

_Apache_

For life.

@ Mud : Hier staat exact die motor in de schuur. Oude heer wil liever een fiets voor de lange ritten. Hij zat er over na te denken hem in te ruilen. ;)

Zal eens even vragen hoe hij er nu inzit, heeft niet volledige baanzekerheid, dus misschien dat hij hem liever wegdoet om van de zomer een ander te halen. Is nu 4-5 jaar in zijn eigendom, netjes zen beurtje gehad, net 9k km op de teller. Staat snachts droog in de schuur, en gaat af en toe aan de druppelaar.

Aanpassingen zijn :
- Druppelaar
- Kuipje
- spiegels zijn 5cm verbreed en 5cm verhoogd

Hmm.. volgend jaar maart pas.. :X.. Naja, hij staat hier voorlopig nog te wachten, afvoeren niets voor je?

[ Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 26-02-2010 14:57 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Mud

Mud

_Apache_ schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:51:
@ Mud : Hier staat exact die motor in de schuur. Oude heer wil liever een fiets voor de lange ritten. Hij zat er over na te denken hem in te ruilen. ;)

Zal eens even vragen hoe hij er nu inzit, heeft niet volledige baanzekerheid, dus misschien dat hij hem liever wegdoet om van de zomer een ander te halen. Is nu 4-5 jaar in zijn eigendom, netjes zen beurtje gehad, net 9k km op de teller. Staat snachts droog in de schuur, en gaat af en toe aan de druppelaar.

Aanpassingen zijn :
- Druppelaar
- Kuipje
- spiegels zijn 5cm verbreed en 5cm verhoogd
Kan ie niet wachten tot volgend jaar :P ?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
wimmel_1 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:01:
[...]

ahh dan moet ik nog wel 2 jaartjes wachten :'(

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aikon schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:28:
202 pk had Motodinges gemeten (van dat linkje met het graits proefnummer laatst), echt verdomd veel. Ik denk dat ik nog heel wat kilometers moet rijden voor ik daar aan begin.

Maar heb inmiddels in de drie maanden dat ik m'n A heb 2.500km gereden nu, het wordt alleen maar leuker tot nu toe, nog even en ik kan zelfs op een droog wegdek rijden :P
Volgens de fabrieksopgave is het 190PK, was dat een getunede of geeft hij gewoon meer PK af dan wat de fabrieksopgave zegt (komt voor, mijn Subaru deed dat ook)

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
op de kruk of op t wiel

PK's zijn niet zo interessant.. .gaat meer om t koppel :)

enneh... zie maar eens meer dan 150 pk te gebruiken (doe je bijna nooit ;) als je een fiets hebt die meer heeft)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KaWaReZ schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:23:
PK's zijn niet zo interessant.. .gaat meer om t koppel :)
Helemaal mee eens, ik mis die PK's in de top vergeleken met de ER6 broertjes niet maar geniet wel van de extra koppel onder/middenin dankzij de 'detuning' van het Versys blok.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zit nu een beetje te kijken naar een Suzuki SV1000S als opvolger van mijn Honda CB600F. Dan zou ik van 98pk en 67nm naar 116pk en 102nm gaan. Het verschil in pk's is minimaal, maar het verschil in koppel is enorm. Het is natuurlijk ook wel een compleet ander blok. Maar geeft wel aan dat pk's zeker niet alles zeggen. Heb ergens nog een test gezien dat de SV1000S sneller naar de 100 gaat dan een GSX-R1000.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... scheelt 20 newtonnen... klopt dat wel met dat verhaal?

Dan heb je altijd nog de overbrenging die een rol speelt...

[ Voor 106% gewijzigd door steveman op 26-02-2010 16:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Aikon
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:18:
[...]

Volgens de fabrieksopgave is het 190PK, was dat een getunede of geeft hij gewoon meer PK af dan wat de fabrieksopgave zegt (komt voor, mijn Subaru deed dat ook)
Dat laatste, zie http://www.motoplus.nl/Frontend/news.php?page_id=4307

• KaWaReZ
steveman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:22:

hoe kom je aan 20Nm verschil?

anyway, vergeet niet dat de sv1000 een 2pitter is (blok is afgeleid van de TL1000R <-- pittig blok, oersterk en onverwoestbaar)
2 pitter rijdt ook "totaaal" anders dan een 4 in lijn.
dezelfde koppel en pk waarden bij een vergelijking tussen een 2 pitter (V90) en een 4 in lijn geven totaal andere rij-indrukken ;) koppelkromme loopt ook ietsies anders.

dat een sv sneller op de 100 zit KAN kloppen, omdat een gixxer het moet hebben van de toeren (zwart-wit gezien) en de sv al aardig op dreef is door zn 2x500cc zuigers :P

• KaWaReZ
14k toeren.... daar heb je een 600 voor :+

maar wel heel erg imposant : 200pk uit een liter persen... atmosferisch

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

FeaR

In GoT we trust

Zit net op Goedhartmotoren.nl te kijken voor het huren van een Aprilia RSV 1000R. Vorig jaar stond deze er nog, maar had al mijn twijfels toen ik de motor op de jaarbeurs te koop zag staan. En inderdaad: zo te zien niet meer te huren in het seizoen van 2010.

Maar Silverline is ook wel leuk, wel even kiezen tussen de MV Agusta F4 1000 en de BMW S 1000 RR. Met terug brengen van het eigen risico ben je dan wel 180 euro per dag kwijt, maar dat is het waard :D

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:22:

Heb die info van het volgende plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/r2iwsp.jpg

Scheelt heel weinig tot de 100km/u. Maar de SV1000S is iets sneller. Hoewel het nog het meeste te maken heeft met hoe de rijder de eerste paar meters weg komt.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, als de bak in zo'n GSX-R meer op topsnelheid is gericht

Wel grappig om zo naast een CB500 te zien :o Dat vond ik bij voertuigbeheersing al best hard optrekken :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Mud

Mud

_Apache_ schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:51:

Hmm.. volgend jaar maart pas.. :X.. Naja, hij staat hier voorlopig nog te wachten, afvoeren niets voor je?
Afvoeren :P ?

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:54:
Tja, als de bak in zo'n GSX-R meer op topsnelheid is gericht

Wel grappig om zo naast een CB500 te zien :o Dat vond ik bij voertuigbeheersing al best hard optrekken :o
Denk dat de top van de GSX-R ook makkelijk 50km/u hoger ligt.

Toch doet de CB500 het nog niet eens echt slecht. 5.5 sec is toch sneller dan 90% van alle auto's.

• Aikon
  • Niet online
FeaR1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:59:
Zit net op Goedhartmotoren.nl te kijken voor het huren van een Aprilia RSV 1000R. Vorig jaar stond deze er nog, maar had al mijn twijfels toen ik de motor op de jaarbeurs te koop zag staan. En inderdaad: zo te zien niet meer te huren in het seizoen van 2010.

Maar Silverline is ook wel leuk, wel even kiezen tussen de MV Agusta F4 1000 en de BMW S 1000 RR. Met terug brengen van het eigen risico ben je dan wel 180 euro per dag kwijt, maar dat is het waard :D
Vergeet de kleine dingetjes niet, dat is toch ook al snel 1000euro bij elkaar (boete, cursus, opnieuw afrijden). :P

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aikon schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:19:
[...]Vergeet de kleine dingetjes niet, dat is toch ook al snel 1000euro bij elkaar (boete, cursus, opnieuw afrijden). :P
Wellicht een idee om hem met een karretje op te halen en dan pas in Duitsland op de motor zelf te stappen inderdaad :P

Wel jammer dat er maar 150 vrije kilometers bij zitten. Al met al gaat een weekend huur dan snel richting de 350-450 euro met een dergelijke motor. Ik was met een motor die 75 euro per dag kost ongeveer 250 voor een weekend kwijt inclusief alle kilometers. Nu is Silverline minder vrijgevig als het gaat om vrije kilometers en is de prijs per kilometer ook hoger dan bij MG Parts waar ik normaal huur.

Op zich leuk voor een weekend, maar na een weekend of vier-vijf kan je dan net zo goed een eigen motor kopen...

• Aikon
  • Niet online
Tja, iedereen die dat ding huurt geeft hem natuurlijk gigantisch op z'n lazer dus dat zal best slijten. Dan is 30cent/km best redelijk denk ik.

Als je dan 300km/h rijdt ben je E1,50/min kwijt :P

Ik zou zelf niet snel een motor huren denk ik, wel een hoop geld alles bij elkaar.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik huurde voorheen altijd bij MG Parts in Berlicum. Is dichtbij, dus dat is gunstig voor de kilometers. Als ik naar Silverline moet heb ik de vrije kilometers al nodig voor alleen halen en brengen.

Maar bij MG Parts huur je een Kawasaki Z750 voor 120 per weekend en heb je 200 kilometer vrij. Is wel minder, maar je betaald daar ook maar 15 cent de kilometer. En voor een tientje verlaag je je eigen risico naar €250,-. Dus allemaal een stuk(je) onder wat Silverline doet. Al is dan de max dus wel een Z750.

Weekendje weg komt met bovenstaande veelal op een euro of 250. Dat is dan inclusief benzine en met de extra kilometers. Heb in dit topic al eens een lijst gepost met de exacte kosten:
Mochten er nog mensen afvragen wat dit nu gekost heeft:
Weekend motor huren: 120 euro
Verlaging eigen risico tot €250: 20 euro
Extra kilometers: 125 euro
Benzine: 80 euro
Hadden een extra 1037 kilometer gereden naast die 200 kilometer die je krijgt.

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:39:
btw gisteren mijn nieuwe helm binnengekregen, een Schuberth S1Pro. Ik ben een beetje van mijn geloof afgevallen; ik heb tot nu toe alleen maar met systeemhelmen gereden. Sinds ik een intercomsetje in de helm heb, blijkt dat gewoon erg onhandig met een klapperd. Het microfoontje moet je steeds opzij duwen en die microfoon zorgt er ook voor dat ik toch weer steeds mijn bril moet afzetten als ik de helm op- of afzet. Grote voordeel dus weg. S1Pro is een mooie helm, en helmet city in de UK verkoopt mijn deze voor +/- €365 incl.verzending. In de Style Grey variant:

[afbeelding]
Is bij sommige dealers hier nog altijd flink boven de €400, dus import is lukratief.
Weet jij allicht het verschil in alle kleuren van de S1 pro? Ik vind het vreemd dat een S1 pro met printje 365 euro kost, maar een S1 pro in het simpel wit of zwart meer dan 450 euro kost.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:34:
[...]
Weet jij allicht het verschil in alle kleuren van de S1 pro? Ik vind het vreemd dat een S1 pro met printje 365 euro kost, maar een S1 pro in het simpel wit of zwart meer dan 450 euro kost.
Qua helm is er natuurlijk geen enkel verschil. Het is meer een marketing ding denk ik. Sommige kleuren lopen sowieso al goed, dus die gaan ze (lekker) niet dumpen. Bij Helmet City staat zo'n beetje bij elke kleur dat ie 'discontinued' is, terwijl ze bij Schuberth nog op de site staan. En er staat ook geen opmerking 'new colours' oid waaruit je kunt afleiden dat ze een nieuwe lijn hebben ofzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FeaR1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:05:
Ik huurde voorheen altijd bij MG Parts in Berlicum. Is dichtbij, dus dat is gunstig voor de kilometers. Als ik naar Silverline moet heb ik de vrije kilometers al nodig voor alleen halen en brengen.

Maar bij MG Parts huur je een Kawasaki Z750 voor 120 per weekend en heb je 200 kilometer vrij. Is wel minder, maar je betaald daar ook maar 15 cent de kilometer. En voor een tientje verlaag je je eigen risico naar €250,-. Dus allemaal een stuk(je) onder wat Silverline doet. Al is dan de max dus wel een Z750.

Weekendje weg komt met bovenstaande veelal op een euro of 250. Dat is dan inclusief benzine en met de extra kilometers. Heb in dit topic al eens een lijst gepost met de exacte kosten:

[...]

Hadden een extra 1037 kilometer gereden naast die 200 kilometer die je krijgt.
Als je dan toch in Berlicum bent kun je ook nog wel even een paar kilometer door rijden naar Schijndel. Bij Huybers verhuren ze gewoon nieuwe motoren tegen wat gunstigere tarieven (hoger vrij aantal kilometers).

Wat MG verhuurt is toch allemaal weer redelijk gedateerd spul als ik het zo op d'r site bekijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-02-2010 12:10 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft vandaag weer een stukje op de motor gereden :D

richting de garage :/

Nieuw voorbandje, ketting + 2 tandwielen, uitlaat lassen en een (grote) beurt.

Dan ben ik (hoop ik) weer helemaal voorbereid op het nieuwe seizoen :D :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://www.motorplusplan.nl/files/occasions/images/RohecomMotoren/00002341414141417475a.jpg
Merk Honda
Type CBR 900 RR Q
Segment Supersport
Kleur wit/bl/rood
Bouwjaar 1992
Garantie 3 MAANDEN
KM stand 38000

Dit gaat hem voor bijna 100% zeker worden.

Een en andere hangt er vanaf of ik de centjes bij mekaar heb eind volgende maand. In ieder geval even rekenen en nachtje over slapen en volgende week mogelijk aanbetaling doen.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:09:
[...]Als je dan toch in Berlicum bent kun je ook nog wel even een paar kilometer door rijden naar Schijndel. Bij Huybers verhuren ze gewoon nieuwe motoren tegen wat gunstigere tarieven (hoger vrij aantal kilometers).

Wat MG verhuurt is toch allemaal weer redelijk gedateerd spul als ik het zo op d'r site bekijk.
Motoren van 1000cc en meer worden uitsluitend verhuurd aan personen van 25 jaar en ouder met minimaal 1 jaar motorrijbewijs.
Iets wat ze bij MG Parts dus niet hebben qua regel (en ook niet qua motoren, die Z750 is de zwaarste). En bij Silverline is het 24 jaar of ouder en 2 jaar je rijbewijs A. En wil nu net dat ik dit jaar pas 24 wordt...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Francis schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:57:
[afbeelding]
Merk Honda
Type CBR 900 RR Q
Segment Supersport
Kleur wit/bl/rood
Bouwjaar 1992
Garantie 3 MAANDEN
KM stand 38000

Dit gaat hem voor bijna 100% zeker worden.

Een en andere hangt er vanaf of ik de centjes bij mekaar heb eind volgende maand. In ieder geval even rekenen en nachtje over slapen en volgende week mogelijk aanbetaling doen.
Mooie fiets :9~

Mag ik vragen wat dat ding kost?

• snars
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:
Ik begin toch steeds meer te twijvelen om voor een Z750 te gaan, tijd voor een poll :P

Poll: Welke motor voor een beginner?
Kawasaki ER-6F
Kawasaki Z750
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb op de Z en de ER-6N gereden. Weet je, je moet echt gaan proefrijden, want ze verschillen nogal.

ER-6: lekkere twin die er altijd wel zin in heeft, dashboard is gay en onpraktisch, windbescherming vreemd genoeg erg goed voor een naked, heeft wel een naam als les-, beginners- en vrouwenmotor (lekker belangrijk).

De fiets vind ik niet zo, maar dat blok is te gek. Als je veel snelweg gaat rijden zal een gekuipte versie veel praktischer zijn.

Z750: rustig onderin (ik bijna zeggen: lafjes) maar wel meer power bovenin, zwaardere fiets maar geeft mij persoonlijk erg veel vertrouwen met insturen, mooi dashboard, zit lekkerder dan de ER-6, ziet er gewoon veel vetter uit.

De fiets vind ik vet, maar als praktische fiets en voor de korte bochtjes heb ik liever iets met trekkracht onderin. Ik denk dat je als beginner uit de voeten kan met beiden.

Maar...als ik geld had voor een nieuwe Kawa zou ik eerder kijken naar een Z1000 (meer power onderin en betere vering dan de 750) of een Versys (die pittige kleine twin, relaxte zitpositie, windbescherming, voor bijna alle ritjes geschikt, het nieuwe model vind ik erg geslaagd).

I reject your reality, and substitute my own.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:05
Danielson schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:
Ik begin toch steeds meer te twijvelen om voor een Z750 te gaan, tijd voor een poll :P

Poll: Welke motor voor een beginner?
Kawasaki ER-6F
Kawasaki Z750
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Nou ik ben er uit, ik ben vandaag wezen testrijden samen met een vriend met veel rijervaring, we hebben de Z750 en de ER-6F meegenomen, en steeds gewisseld van motor.

Maar ik had mijn keus snel gemaakt... Het is een Z750 geworden O+ Hij gaf me zoveel meer vertrouwen in de bochten en nu snap ik ook wat mensen bedoelde met het verschil tussen een 2 of 4 cilinder, een 4 cilinder rijd echt veel fijner _/-\o_ Kwa wind viel het me ook allemaal nog wel mee, tot 120 heb je nergens last van, ik heb gereden met een model zonder windscherm, maar de mijne word met windscherm geleverd, ik kan niet wachten, als alles volgens planning verloopt, heb ik met ongeveer twee weken de volgende motor thuis staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorshopdemammoet.com/2010_z750_wit.jpg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Feli dan maar, hè ;) Erg mooi apparaat wat maar een paar kleine modificaties nodig heeft om 'm écht mooi te maken. Setje Bar-End spiegels erop en een andere einddemper op de uitlaat en klaar is 'ie... de taartschep aan de achterkant is bijna standaard werk om die te verwijderen ;)

Ik had in je poll ook al op de Z gestemd ... alleen niets laten weten

• KaWaReZ
hyperprooooooooo of andere vering..

je zult versteld staan ;) (maar is denk ik meer voor als je die fiets al een jaartje hebt, geeft je fiets een totaal andere dimensie

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tsssk, eigenwijs ;)

Veel plezier ermee dan! En ook alvast met de voorpret :o

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:54:
Feli dan maar, hè ;) Erg mooi apparaat wat maar een paar kleine modificaties nodig heeft om 'm écht mooi te maken. Setje Bar-End spiegels erop en een andere einddemper op de uitlaat en klaar is 'ie... de taartschep aan de achterkant is bijna standaard werk om die te verwijderen ;)

Ik had in je poll ook al op de Z gestemd ... alleen niets laten weten
Je motor totaal onpraktisch maken. Zou ik ook doen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:12:
[...]

Je motor totaal onpraktisch maken. Zou ik ook doen.
Leg eens uit ?

Ik neem aan dat je op die bar-end spiegeltjes doelt ... en ga er tevens maar even vanuit dat je nog nooit met dat soort spiegeltjes gereden hebt. Die dingen zijn praktischer dan je denkt doordat je je zelf er niet continue in zit te bekijken zoals met de meeste standaard spiegels :)

Maar aangezien je zelf (nog) géén motor rijdt ga ik er maar even vanuit dat m'n aannames kloppen.

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 27-02-2010 21:00 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Matis schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:15:
[...]

Mooie fiets :9~

Mag ik vragen wat dat ding kost?
Na wat onderhandelen is die 2750,- incl. afleverebeurt en kosten rijklaar maken.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:30:
[...]

Leg eens uit ?

Ik neem aan dat je op die bar-end spiegeltjes doelt ... en ga er tevens maar even vanuit dat je nog nooit met dat soort spiegeltjes gereden hebt. Die dingen zijn praktischer dan je denkt doordat je je zelf er niet continue in zit te bekijken zoals met de meeste standaard spiegels :)

Maar aangezien je zelf (nog) géén motor rijdt ga ik er maar even vanuit dat m'n aannames kloppen.
Met kleinere spiegels zul je nog altijd minder zien. Ik heb ervaring met lage spiegels, enkel zijn die van mij 20x15 centimeter en zitten ze in mijn kuip. Niet 5x5 centimeter zoals de meeste posers.

Zelfde met de taartschep en uitlaat, die zit er voor een reden. Denk er maar eens over na.

En als laatste de restwaarde van je motor - Hoe origineler hoe hoger.

• PilatuS
  • Niet online
Of dat zo is denk ik van niet. Ik kan mij niet voorstellen dat een motor die orgineel is meer opbrengt dan een motor met Akrapovic uitlaten en volledige Hyperpro vering.

• Aikon
  • Niet online
Dat laatste geeft in elk geval wel aan dat er harder mee gereden is, hoeft geen probleem te zijn, maar je zal als koper extra alert (moeten) zijn.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Pff dinsdag is de dag van m'n AVD. De zenuwen beginnen nu toch wel licht te spelen. Na al het lessen heb ik nu wel een keer het gevoel dat ik er vanaf wil en m'n A in the pocket krijg. Alleen foutjes zitten in een klein hoekje, ben zo bang voor 1 moment van onoplettendheid.
Maar goed, waarschijnlijk ben ik erg zenuwachtig bij het wachten op het CBR en dan vloeit dat van me af op de motor, dat is eigenlijk meestal zo wanneer ik rijd, dan focus ik alleen nog op de weg. Zucht, wel hem zo graag halen :*)
Dinsdag wel relatief lekker weer met zelfs 60% kans op zon. Wanneer je dinsdag 2 maart rond Amsterdam west een oranje BMW F800GS tegenkomt om kwart over 3, maak dan even ruimte :>

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:11:
[...]

Met kleinere spiegels zul je nog altijd minder zien. Ik heb ervaring met lage spiegels, enkel zijn die van mij 20x15 centimeter en zitten ze in mijn kuip. Niet 5x5 centimeter zoals de meeste posers.

Zelfde met de taartschep en uitlaat, die zit er voor een reden. Denk er maar eens over na.

Iemand die jou motor koopt zal niet heel veel malen om sommige extra's maar bepaalde motoren zijn aantrakkelijk voor bepaalde mensen die specifieke extras zoals Akra's weer heel leuk vinden (zoals 99% van motorrijdend nederland een blerpijp erop heeft)

And it goes BRAAAAAPP!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 10:44

André

Analytics dude

Sjonge jonge jonge, nu snap ik een beetje wat het inhoud om een winter lang te moeten wachten voor je weer kunt. Ik heb zo veel zin om hem uit de winterstalling te halen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:11:
[...]

^^ Mee eens. Ik heb mijn taartschep (kreeg hem er los bij toen ik m'n motor kocht) er weer opgezet, voornamelijk omdat daar de rode achterreflector op zit. En qua spiegels: hoe groter hoe beter! End-bar-spiegels klinkt ook erg leuk als je eens ergens tegenaan stoot....
MailMan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:31:
Pff dinsdag is de dag van m'n AVD. De zenuwen beginnen nu toch wel licht te spelen. Na al het lessen heb ik nu wel een keer het gevoel dat ik er vanaf wil en m'n A in the pocket krijg. Alleen foutjes zitten in een klein hoekje, ben zo bang voor 1 moment van onoplettendheid.
Zoals mijn examinator zei: "Je mag foutjes maken, die kan je ook weer goedmaken".
Succes! Gewoon lekker rijden en laten zien dat je veilig rijdt.
André schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:41:
Sjonge jonge jonge, nu snap ik een beetje wat het inhoud om een winter lang te moeten wachten voor je weer kunt. Ik heb zo veel zin om hem uit de winterstalling te halen.
Ik heb m'n motor eind oktober gekocht, en ondertussen ruim 3800 km gereden. Alleen deze week al 350 :) Met andere woorden: wat let je?!
't Ding zit nu wel helemaal onder de bagger (na ruim een week niet meer afspoelen omdat de pekel grotendeels weg is), dus vandaag wordt poetsdag :)

[ Voor 18% gewijzigd door RemcoDelft op 28-02-2010 10:47 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT in "Show je auto - Deel 86"

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor de hoenders op de knuppel reageren ;)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ToolkiT schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:17:

F5 es :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:17:

Ik kan daar niet in.... -O-

And it goes BRAAAAAPP!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:31:
[...]

Ik voldoe niet aan de voorwaarden. -O-
"Geregistreerd op 21 september 2003" moet dus geen probleem zijn lijkt me..

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:39:
[...]

"Geregistreerd op 21 september 2003" moet dus geen probleem zijn lijkt me..
Er zijn nog andere dingen om aan te voldoen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ROFLASTC schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:47:
50 posts in een paar maanden, dat is easypeasy :P

Dat lukte me soms in een dag :X

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Aan welke voldoe je dan niet?
Ik zou het gewoon proberen en zeg maar dat wij wel voor je garant willen staan..

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
[...]
Er zijn zelfs mensen met minder dan 10% van jouw posts die al in de HK zitten. :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:53:
[...]

Aan welke voldoe je dan niet?
De: "I care to try" voorwaarde. De HK intreseert mij niet enorm.

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Je weet welke m00d de smiley overbrengt? :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

steveman schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:51:
Je weet welke m00d de smiley overbrengt? :P
Precies, gezien zijn laatste reactie was *O* beter geweest :P

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Toch maar even melden in dit topic. Heb een Honda VFR750F uit '88 gekocht van een goede man :)

Zag en klonk extreen goed onderhouden en kreeg zelfs een aardige lading facturen mee zonder morren. Helaas nog maar een kleine 200km kunnen rijden door het weer maar de lente komt eraan! :D Door de regen rijden blijft toch lastig, ook al wordt je niet nat ;p

Afbeeldingslocatie: http://www.bjornbrala.com/vfr750f.jpg

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Met een tankdop aan de zijkant :? moet je dan de motor op zn zij leggen om te tanken? Of is dat een reservekraan? Die zit geloof ik niet eens op mijn vfr :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Zit de tankdop daar nou aan de zijkant?

Yamaha MT-09

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

UltimateB schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:21:
Toch maar even melden in dit topic. Heb een Honda VFR750F uit '88 gekocht van een goede man :)

Zag en klonk extreen goed onderhouden en kreeg zelfs een aardige lading facturen mee zonder morren. Helaas nog maar een kleine 200km kunnen rijden door het weer maar de lente komt eraan! :D Door de regen rijden blijft toch lastig, ook al wordt je niet nat ;p

[afbeelding]
Ehh , hoe krijg je die tank vol?

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:44:
[...]

Ehh , hoe krijg je die tank vol?
zo te zien is dat niet de tankdop maar benzine kraan ofzo:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20VFR750F%2088%20%205.jpg

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

UltimateB schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:21:

[afbeelding]
zo'n eentje stond toch ook op motor-forum? is dat deze?

• dj_dysaster
  • Laatst online: 11:00

dj_dysaster

Stoom \o/

Widow schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:37:
Met een tankdop aan de zijkant :? moet je dan de motor op zn zij leggen om te tanken? Of is dat een reservekraan? Die zit geloof ik niet eens op mijn vfr :X
Wel is waar niet mijn motor maar toch even reageren :)

Dat is idd de benzinekraan (uit, aan, reserve). Jou vfr heeft dit (waarschijnlijk) met een vacuum geregeld en zal de reserve stand op het dashboard weergeven (mijn cbr doet dit met 4 blokjes waar steeds 1 meer van uit gaat indien ik reserve brandstof verbruik)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:17

iMars

Full time prutser

Danielson schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:45:
[...]

Nou ik ben er uit, ik ben vandaag wezen testrijden samen met een vriend met veel rijervaring, we hebben de Z750 en de ER-6F meegenomen, en steeds gewisseld van motor.

Maar ik had mijn keus snel gemaakt... Het is een Z750 geworden O+ Hij gaf me zoveel meer vertrouwen in de bochten en nu snap ik ook wat mensen bedoelde met het verschil tussen een 2 of 4 cilinder, een 4 cilinder rijd echt veel fijner _/-\o_ Kwa wind viel het me ook allemaal nog wel mee, tot 120 heb je nergens last van, ik heb gereden met een model zonder windscherm, maar de mijne word met windscherm geleverd, ik kan niet wachten, als alles volgens planning verloopt, heb ik met ongeveer twee weken de volgende motor thuis staan:

[afbeelding]
Gefeliciteerd met je keuze! Veel rijplezier toegewenst ;)
Het is voor ieder een eigen keuze, maar zoals ik al aangaf, bij normaal rijgedrag (dus niet te hard rijden) is het allemaal goed te doen. Met storm daarentegen zou je wel wat last kunnen krijgen, maar daar heb je met kuip denk ik ook wel last van dan ;)

Qua keuze tussen een 2 of 4 cilinder, denk ik dat je dat verschil voornamelijk merkt bij 2/4 cilinders in een lijn motor. Ik heb zelf een vTwin, en dat vind ik lekkerder rijden als een 2 in een lijn opstelling.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Is inderdaad de reservekraan. En op de VFR van Widow zit een benzinemeter met 8 blokjes (heb zelfde type VFR). Het laatste blokje begint te knipperen om wat extra aandacht te vragen. Het is mij toch al gelukt een goede 20l te tanken. En dat op een tank van 21l :X Spannend hé :P :+ Maar nog nooit zonder gevallen O-)

Volvo Classic Club Belgium

• KaWaReZ
V-twin is leuk :)

de viffertjes zijn ook leuk

enneh, soms kloppen de maten niet helemaal ;) kwa tankinhoud

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Heb toch wel het idee dat het aardig klopt. Er was namelijk bijna geen geklots te horen in de tank, dus echt wel aardig leeg.

Ach ja, op mijn eerste motor, een diversion 600, moest ik nog wennen aan het zoeken naar het tankkraantje. Dus daar kwam ik in het begin wel al eens naast de weg te staan. Maar dat was dan kwestie van kraantje vastpakken, omdraaien en weer starten. Na een aantal keren proberen lukte dat ook tijdens het rijden. Wel leuk als je net aan het inhalen bent en ineens, bop booooop bop booooop pufffff, oeps, nu komt die wagen me weer voorbij en er komen al tegenliggers af. :D

Volvo Classic Club Belgium

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:51:
[...]

zo te zien is dat niet de tankdop maar benzine kraan ofzo:
[afbeelding]
lol, ok . Ik dacht al...

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

http://www.liveleak.com/view?i=2fa_1267325983

En ik maar denken dat rijden in je spijkerbroek gevaarlijk was....

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:04:
http://www.liveleak.com/view?i=2fa_1267325983
En ik maar denken dat rijden in je spijkerbroek gevaarlijk was....
:+ Alleen daarom al zou je PVV stemmen...die gekken moesten eens hierheen komen... :+

Disclaimer:ik haat de PVV!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

zijn dat geen brommers?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zo te zien India en daar zijn het bijna allemaal 150cc motors/brommers..

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:51:
[...]

Zo te zien India en daar zijn het bijna allemaal 150cc motors/brommers..
Niet in india.
Crazy motorcycle stunt in Pakistan
Volgens mij zijn het idd geen brommers. Is de cilinder een beetje groot voor en het klinkt ook niet als een 50cc.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 02-03-2010 11:00 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zie tussen die groep anders wel een Yamaha FS1 rijden :P
Zullen voornamelijk wel van die CB afgeleiden zijn

Vaak bu'j te bang!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Zaterdag weer 2 uurtjes lessen :D
Als die weer goed gaan (na begin december er voor het laatste op gezeten te hebben) gaan we ABV voor de derde keer aanvragen (svp geen sneeuw meer.....)

Ik heb er nu alweer zin in! Wordt hoog tijd dat ik mijn pasje eens ga laten aanpassen met een A erbij.
Start die Honda CBF600 maar weer >:)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Trieste mededeling:
Na lang meegelurkt te hebben, en een sporadische post hier, heb ik toch besloten mijn motor aan de spreekwoordelijke wilgen te hangen en hem te verkopen.

Ik zeg niet dat ik nooit meer ga rijden maar voor nu is t even over.
Iets teveel gebeurd in mijn omgeving (ik ook een keer op mijn zijkant door een grasveld :S) om lekker op dat ding te kunnen zitten.
Heb nu een bod lopen op mijn fiets, als die accoord is gaat ie weg.
Doet wel een beetje pijn moet ik zeggen...

Maar ik blijf hier lekker verder lurken!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ha net mijn 2de ritje van dit jaar gedaan. Zalig!
2de cylinder van de motor wou niet meteen mee, maar uiteindelijk nog lekker kunnen snorren.
Het wordt een leuke zomer :) .

Verwijderd

RZor schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:45:
Trieste mededeling:
Na lang meegelurkt te hebben, en een sporadische post hier, heb ik toch besloten mijn motor aan de spreekwoordelijke wilgen te hangen en hem te verkopen.

Ik zeg niet dat ik nooit meer ga rijden maar voor nu is t even over.
Iets teveel gebeurd in mijn omgeving (ik ook een keer op mijn zijkant door een grasveld :S) om lekker op dat ding te kunnen zitten.
Heb nu een bod lopen op mijn fiets, als die accoord is gaat ie weg.
Doet wel een beetje pijn moet ik zeggen...

Maar ik blijf hier lekker verder lurken!
Was dat omdat het te hard ging? Je kan natuurlijk ook gewoon van de supersports afblijven en een goldwing besturen.

Slecht nieuws inderdaad, wij (beginnende) motorrijders moeten elkaar steunen niewaar?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Grr, ik wil ook weer rijden !!! :P

Zit nu op kantoor uit het raam te kijken en het is gewoon prachtig weer. Misschien vanmiddag maar wat eerder weggaan en snel even de kuip + zadel nog monteren en dan nog ff een stukje rijden.

Yamaha MT-09

• RZor

RZor

Sorry!

@ Enzo

Nope, gewoon met 60/70 een bocht verkeerd inschatten.
Daarna me beste maat een aanrijding, een bijna dooie in de familie en een vriendin die weduwe is door een motorongeluk.. Nuf said denk ik.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

Inderdaad, dat is goed te begrijpen dan.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Dan zou ik geen auto meer mogen rijden ..... 2 vrienden binnen 6mnd verloren een paar jaar terug... :|
Ongelukken gebeuren, het gaat meer in het vertrouwen + plezier je er nog in hebt en eraan beleeft.
Is dat weg, dan ben je gewoon klaar.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 16:49
Bergie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:36:
Grr, ik wil ook weer rijden !!! :P

Zit nu op kantoor uit het raam te kijken en het is gewoon prachtig weer.
Inderdaad. Gelukkig ben ik vandaag op de motor naar m'n werk, dus kan zo lekker naar huis sturen (wat maar 10 minuten duurt).

Troost je: werken tussen 2 ritjes door is ook niet alles als je dit weer ziet :P . 8 uurtjes kunnen best lang duren zo.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Danielson
  • Laatst online: 20:05
Danielson schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:45:
[...]

[afbeelding]
De dealer belde net, hij komt donderdag binnen, dan moet hij alleen nog op kenteken worden gezet, als alles volgens planning verloopt, kan ik hem woensdag ophalen O+

Verwijderd

Je zal maar vanwege achtergehouden vergoedingen :X zelfs geen 40 euro meer hebben om rijlessen te kunnen betalen. Helaas duurt het nog even... en de maand is pas net begonnen ;(

Zelf betalen, achteraf declareren.....Juej! ;(

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:55:
Je zal maar vanwege achtergehouden vergoedingen :X zelfs geen 40 euro meer hebben om rijlessen te kunnen betalen. Helaas duurt het nog even... en de maand is pas net begonnen ;(

Zelf betalen, achteraf declareren.....Juej! ;(
voorschot vragen ?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Dat gaat niet gebeuren, ik was laat met mijn declaraties, en er waren er nog wat uitstaand, en daarmee moet ik het doen. Ondanks tientallen mailtjes (als je belt krijg je "John" met een Indiaas accent die je wijst op de procedure...) van mij dat ik weet dat ikzelf schuld ben, maar dat ik graag een oplossing zoek. Deze vrijdag hoop ik dat mijn creditcard nog wat geeft, en anders word het afwassen voor de hotel rekening gok ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 16:14 ]

• Aikon
  • Niet online
Saldodipje.nl! Nu maar 480% rente op jaarbasis.

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:13:
Dat gaat niet gebeuren, ik was laat met mijn declaraties, en er waren er nog wat uitstaand, en daarmee moet ik het doen. Ondanks tientallen mailtjes (als je belt krijg je "John" met een Indiaas accent die je wijst op de procedure...) van mij dat ik weet dat ikzelf schuld ben, maar dat ik graag een oplossing zoek. Deze vrijdag hoop ik dat mijn creditcard nog wat geeft, en anders word het afwassen voor de hotel rekening gok ik.
Motor verkopen >:)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
MailMan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:31:
Maar goed, waarschijnlijk ben ik erg zenuwachtig bij het wachten op het CBR en dan vloeit dat van me af op de motor, dat is eigenlijk meestal zo wanneer ik rijd, dan focus ik alleen nog op de weg. Zucht, wel hem zo graag halen :*)
Dinsdag wel relatief lekker weer met zelfs 60% kans op zon. Wanneer je dinsdag 2 maart rond Amsterdam west een oranje BMW F800GS tegenkomt om kwart over 3, maak dan even ruimte :>
Kut..... :(

Ik zat me zorgen te maken om kleine foutjes tijdens m'n examen, terwijl ik gezakt ben op twee keer onvoldoende afstand houden bij het invoegen. Combinatie van teveel gas geven omdat ik die ochtend te rustig reed bij de les en met het hoofd met andere dingen bezig zijn dan invoegen.

Baal als een stekker, maar snel een nieuw examen inboeken.

[edit] Nieuwe staat alweer voor volgende week... :P

• RZor

RZor

Sorry!

Minder joh, volgende keer gaat t weer seen stukje makkelijker!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

Ik les nog. En de algemene tendens is hier anti chopper (ik les op een harley) dus veel geld zal dat niet opleveren. :P helemaal niet als je gisteren al geld nodig hebt, dan valt het niet mee dat ding voor een schappelijke prijs te verkopen. alles theoretisch dus :P omdat het ding van de rijschool is. Maar ik mocht m overkopen voor 8K :) aangezien ikzelf ook met dat ding al 2x ben gevallen, denk ik niet dat ik er 8K voor over heb. Al is het nog zo simpel als valbeugels vervangen en uitlaat oppoetsen :)
Pagina: 1 ... 163 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.