Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.168 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Verschrikkelijk gaaf hoor. Maar, dat gs650 blok is toch luchtgekoeld? Ben je niet bang dat de achterste cilinders te warm worden? Of ga je ze op een of andere manier geforceerd koelen?

Makerij Hofman

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Erg mooi hoor, wel mooi dat je nu het blok juist in het frame hebt staan maar jammer dat je dan weer hebt gekozen voor een ketting en niet voor een cardan.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Ambitieus plan! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Gezien de uitlaten zal het ook wel bruut gaan klinken 8)

Verwijderd

@komkommer.. koeling gaan we nog ff bekijken, het word zowiso geen kilometervreter.. eerder rondje om de kerk, maar als het problematisch gaat worden ga ik nog wel iets van een geforceerde koeling overwegen idd.. en/of een extra oliekoelertje

@hammerT, het gs650blok is oorpronkelijk een cardan... door deze te draaien kon ik naar een ketting, iets wat ik zelf mooier vind en uiteindelijk ook meer keuzevrijheid in wielen enzo.. hoewel met een beetje creativiteit natuurlijk ook een mooi wiel op een cardan te krijgen is (hart eruit draaien en overzetten)

@stealth, ik hou jullie op de hoogte, uitlaten ben ik nog niet zeker van of ik ze zo ga maken, wel is zeker dat ze iig anders moeten voor de RDW-keuring :+

Thanx voor alle complimenten :o

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:05:
Mooi om een 4 in lijn blok een kwart slag te draaien. Voor zover ik weet is er maar 1 motor gemaakt die dat ook heeft.
Oude BMW K serie, toch?

Speaking of which: zijn er nog BMW lovers die ook naar de BMW Motorrad Days 2010 in Garmisch Partenkirchen gaan? Vorig jaar geweest, erg leuk. Heel de dag brommers kieken ;) Leuke demo's van Chris Pfeiffer en je kunt er verschillende motoren uitproberen (ze hadden vorig jaar een crossbaan voor de G450X) en een offroad trajectje voor de GSen. Drie dagen vertier van 1-4 juli. Ik rij donderdag aan, dan kan ik op vrijdag op mijn gemak op het terrein rondlopen en alles bekijken (het is dan nog rustig) en zaterdag een toertje door de Alpen doen en zondag weer zurück nach Holland.

Vorig jaar kreeg ik geen hond van zijn plek voor een erg leuk weekend, ook niet op MF of het RT forum. Typisch... Dit jaar gaat een collega op zijn GSA mee.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• HammerT
Ik ga misschien heen met een een vriend die een R1100S heeft, en misschien gaat mn vader ook mee op z'n R1200GSA.

Was er vorig jaar ook geen tocht van een motorzaak ofzo? Mn vader is een keer mee geweest met Bert Duursma dacht ik, met een uitgezette route op de heen en terug weg was dat.

[ Voor 44% gewijzigd door HammerT op 24-02-2010 00:11 ]

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 19:30

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik ben dus op zoek naar een fazer zoals ik al had aangegeven. Ik ben nu de volgende motor tegengekomen op marktplaats: http://www.marktplaats.nl...-yamaha-fazer-fzs600.html
Zoals gezegd heb ik nog maar op weinig motoren gereden en sowieso allemaal <25KW en gaat beoordelen naar aanleiding van de testrit moeilijk worden, maar ik heb de standaard lijstjes waar ik op moet letten.
Dit is wel echt het top van mijn budget (iets erboven zelfs) maar ik vind hem er goed uitzien. De extra's die erbij zitten zijn mij het geld niet waard, maar meer het idee dat hij dan verder ook goed onderhouden is.
Zouden jullie de volledige prijs (3000 euro) ervoor betalen of is dat toch wat veel en zijn er nog echt specieke dingen die jullie opvallen waar ik naar moet kijken / vragen?

Voor de verzekering trouwens, vorige keer dat ik een motor gekocht had ik een paar dagen van tevoren verzekering aangevraagd, moet ik dat nu weer doen of is er een andere manier om de terugrit ook verzekerd rond te rijden?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou er 2500 voor betalen, of misschien 2700 max.
Voor 3000 staat dezelfde Fazer qua kmstand en kleur, maar 2 jaar ouder bij de dealer in Rockanje. Heb er op gereden en rijdt prima. Heb je wel gelijk garantie gedekt.

Ik heb bij de koper via zijn laptop een verzekering afgesloten, maar je kan de verzekering bellen met je plan en dan hoef je enkel nog telefonisch te bevestigen dat de koop is doorgegaan op de dag zelf.

[edit]Heeft wel een grote beurt gehad zie ik, als meneer daarna niet gereden heeft is 3000 misschien wel redelijk als de geschiedenis erbij zit en meneer betrouwbaar overkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Aikon op 24-02-2010 08:25 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:09:
Was er vorig jaar ook geen tocht van een motorzaak ofzo? Mn vader is een keer mee geweest met Bert Duursma dacht ik, met een uitgezette route op de heen en terug weg was dat.
Geen idee, ik ben er zelf heen gegaan. Ik probeerde via MF en het RT forum om wat mensen mee te krijgen, maar niemand kon of mocht weg. Niet dat ik zo graag ik kolonne rij, maar het zou op zich wel leuk zijn om met een paar man erheen te rijden. Ik geloof dat mijn Duitse vrinden van het RT-Freunde forum een plekkie voor mij georganiseerd hebben in een hotel vlakbij Garmisch (10 minuutjes rijden).
Die lui hadden vorig jaar een mini meeting daar. Gewoon een beetje lullen en een vorkje prikken. Erg gezellig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

* Hayfork kan vanaf vandaag de A ook aankruisen op het roze pasje ;)

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:11

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hayfork schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:36:
gefeliciteerd

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gefeliciteerd! Echter, je kan het beter even op het gemeentehuis laten doen!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Gefeli!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:09
Danielson schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:25:
Nu het voorjaar weer voor de deur staat en al mijn vrienden ook motorrijden, moet ik er ook maar eens aan geloven :)

Ik heb mijn rijbewijs al een jaar of 6, maar ik heb een half jaar een Aprillia RS125 gehad, maar dat is gelijk al mijn "rijervaring".

Afgelopen weekend ben ik naar de motorbeurs in Utrecht geweest, nu heb ik drie kandidaten op het oog;

1. Kawasaki ER-6N
[afbeelding]

2. Kawasaki ER-6F
[afbeelding]

3. Kawasaki Z750
[afbeelding]

Ik wil deze motor ook gedeeltelijk voor mijn woon/werk verkeer gebruiken en natuurlijk lekker toertochten rijden met mijn vrienden.

Maar over een naked bike hoor ik verschillende verhalen, de één zegt dat je weinig last hebt van de wind en de ander zegt weer dat je na 30 minuten op de snelweg kapot bent :? Wat zijn jullie meningen hierover? En welke van de drie zouden jullie mij als beginner aanraden?

Het valt me alleen op de dat er van de ER-6en weinig tweedehands te koop staan, ligt dit aan mij of..? :? Weet iemand ook hoe het met de restwaarde van deze motoren zit? Ik zit nog erg te twijfelen of ik een nieuwe wil kopen of ga kijken voor een jonge tweedehandse...
Om nog even terug te komen op het bovenstaande verhaal, ik ben gister bij de Kawa dealer geweest en daar stonden ze alle drie op een rij :)

Zaterdag ga ik in ieder geval een testrit maken op de ER-6N en ER-6F, maar mijn voorkeur gaat nu denk ik toch wel uit naar de F. Tot 15 maart hebben ze ook nog een mooie beursaanbieding, 200 euro korting en 2 jaar extra fabrieksgarantie :)

Alleen zit ik nog met het vermogen van de ER-6en, somige mensen vertellen me dat dit gaat vervelen na een aantal maanden, mocht me dit meevallen ga ik hem bestellen _/-\o_ , mocht het me idd tegenvallen, dan toch maar eens naar de Z750 kijken :)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:17

iMars

Full time prutser

Danielson schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:48:
[...]
Alleen zit ik nog met het vermogen van de ER-6en, somige mensen vertellen me dat dit gaat vervelen na een aantal maanden, mocht me dit meevallen ga ik hem bestellen _/-\o_ , mocht het me idd tegenvallen, dan toch maar eens naar de Z750 kijken :)
Tja wat is vervelen... ik ben inmiddels ook al gewend geraakt aan mijn 1000cc :+

Koop hier mijn P1 reader :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

webmail schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:50:
[...]

Tja wat is vervelen... ik ben inmiddels ook al gewend geraakt aan mijn 1000cc :+
Mijn Versys heeft het ER6 blok maar getuned om meer kopelonderin en minder vermogen in top en als ik er vaak op rijd gaat het me soms een beetje vervelen (zeker na een proefrit op een andere fiets met meer vermogen)
Maar in het algemeen voldoet het prima. het gaat immers om de bochtjes, topvermogen heb je eigenlijk alleen wat aan op de snelweg...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je er op gaat rijden heb je waarschijnlijk het idee dat het heel veel vermogen is. Je hebt nog niet zo heel veel ervaring met motoren. Als je er voor het eerst mee gaat rijden en hem open trekt zal je dit ervaren als erg veel vermogen. Alleen went dat vermogen heel erg snel en zal het je na een paar maanden misschien wel tegenvallen. Zonder aardig wat rijervaring kan je niet zeggen bij die proefrit of het veel vermogen is.

Toen ik mijn net geen 100pk sterke CB600F voor het eerst open trok wist ik niet wat mij overkwam. Echter na een paar weken was ik er alweer aan gewend en nu ben ik opzoek naar een motor met net wat meer vermogen.

Verder is de 72pk van de ER-6F helemaal niet weinig, maar veel is het ook zeker niet. In vergelijking met een auto is het super veel, maar in vergelijking met andere motoren is het middelmatig.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2010 17:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, over drie kwartier m'n theorie (proberen te) halen :)

Even een vraagje over kleding. Ik zit nogal op Motozoom te kijken de laatste tijd en zie daar soms wel erg goedkope dingen staan. Zit er bijv een addertje onder het gras bij Highway1 Buffel Lederjeans van EUR 26.95? (art 226067)

Zo niet is het wmb een no-brainer voor die prijs - gelijk kopen om in te lessen, als het bevalt blijven gebruiken, zo niet, tzt een keer goed gaan kijken naar iets anders :z

Idem mbt iets als de Louis 70 Brisbane jack (art 227403) - waar ik trouwens wel een fluhesje over zou dragen - of de Cycle Spirit 0209 (art 228693), elk voor EUR 79.95

Oslik blyat! Oslik!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
beetje goed spul kost gewoon meer dan 26,95 ;)

Dit spul is wel leuk om mee te lessen denk ik.
Zodra je echt gaat rijden en ooit een (goed zittend) leren pakkie aan hebt gedaan, dan wil je eigenlijk niks anders... gevoel van veiligheid gaat ineens omhoog ;)

enneh, ik heb hier 130pk/105Nm onder mn kont zitten..... als ik m weer aan de praat krijg

• Aikon
  • Niet online
Hayfork gefeliciteerd en dion succes :)

Ik denk dat de standaard addertjes opgaan voor wat betreft goedkope producten, maar voor je doel zal het prima zijn. Ook al is 80 euro niet zooo goedkoop hoor, beetje aanbieding bij een motorzaak en je hebt ook een jasje voor 100euro gok ik.

Die jeans kan ik niet vinden, wel erg goedkoop, misschien is het wel geen echt buffel leder ;)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 21:44

Mud

Feli! *O*

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:27:
Zo, over drie kwartier m'n theorie (proberen te) halen :)

Even een vraagje over kleding. Ik zit nogal op Motozoom te kijken de laatste tijd en zie daar soms wel erg goedkope dingen staan. Zit er bijv een addertje onder het gras bij Highway1 Buffel Lederjeans van EUR 26.95? (art 226067)
Dat lijkt me geen echt motorbroek, maar gewoon een leren broek.
Zal wel beter zijn dan jeans maar niet zoals een echter motorbroek (dubbel stiksels, dik genoeg leer, armour etc)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aikon schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:40:
Hayfork gefeliciteerd en dion succes :)
Blegh :'(

9 fout.

2 door foute intepretatie vraag ivm theorieboek -boek legde nadruk op bij bochten naar links(/rechts) alvast beetje naar rechts(/links) te gaan in de rijbaan waar je zit. De twee vragen waren of de motorrijder goed zat. Hij reed bij bocht naar links strak in het midden van z'n rijstrook, en bij een afrit naar rechts ook. Ik antwoordde op basis van stukje uit boek "nee", maar op examen werd blijkbaar gewoon bedoeld of hij in de goede rijstrook zat (dus niet on het verkeerde weghelft bij bocht naar links en niet op een andere strook bij utirit naar rechts) :X

Overige 7 fout waren combo van dingen onder noemer van onvoldoende voorbereiding: eentje mbt belading, eentje over de kleur van een "noodstopknop" (nooit van gehoord...) twee over voorrangssituaties (waaronder een erg domme waarvan ik direct na het antwoorden al wist dat ik geprutst had |:( ), en een mix van andere meuk.

Heeft iemand ergens online een goede proefexamen gezien? Dat helpt allicht flink...
Ik denk dat de standaard addertjes opgaan voor wat betreft goedkope producten, maar voor je doel zal het prima zijn. Ook al is 80 euro niet zooo goedkoop hoor, beetje aanbieding bij een motorzaak en je hebt ook een jasje voor 100euro gok ik.

Die jeans kan ik niet vinden, wel erg goedkoop, misschien is het wel geen echt buffel leder ;)
ToolkiT schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:59:
[...]

Dat lijkt me geen echt motorbroek, maar gewoon een leren broek.
Zal wel beter zijn dan jeans maar niet zoals een echter motorbroek (dubbel stiksels, dik genoeg leer, armour etc)
Echt leer is het, maar idd, er zit verder weinig in. Dan nog goedkoop, maar idd, ws niet wat ik zoek. Het gaat me niet om mooi/stoer zijn, maar dat de schade aan mij bij omkukelen zoveel mogelijk meevalt :z
KaWaReZ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:38:
beetje goed spul kost gewoon meer dan 26,95 ;)

Dit spul is wel leuk om mee te lessen denk ik.
Zodra je echt gaat rijden en ooit een (goed zittend) leren pakkie aan hebt gedaan, dan wil je eigenlijk niks anders... gevoel van veiligheid gaat ineens omhoog ;)
Dat gevoel van veiligheid kan ik me levendig voorstellen - maar om nu iedere keer in en uit zo'n pak te moeten kruipen ipv even jas aan kapstok hangen moet ik nog zien... sowieso ben ik niet helemaal uit leer vs textiel - m'n onderbuik die waarschijnlijk iets te vaak Easy Rider gekeken heeft :+ schreeuwt natuurlijk leer (en liefst zwart & smerig), maar ik wil goed zichtbaar zijn en het in de zomer zo koel mogelijk hebben, wat weer de andere kant op wijst. Maarja, ik moet binnenkort toch weer richting Naritaweg ( :( ), en dan is het een kort stukje verder naar Motozoom :z

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
noodstop knop word de killswitch mee bedoeld. en als je hem nog niet kent zal je hem vast nog wel eens leren van je instructeur of een lieve medeleerling. als je de knop omzet gooit hij namelijk je onsteking uit. en als je wil starten doet je startmotor het ook niet. dus als je wil starten en hij start niet.

-killswitch
-koppeling (bij sommige zitten de draadjes los en anderen knopen ze door om de beveiliging te omzeilen.)
-jiffy/standaard

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:02:
noodstop knop word de killswitch mee bedoeld. en als je hem nog niet kent zal je hem vast nog wel eens leren van je instructeur of een lieve medeleerling. als je de knop omzet gooit hij namelijk je onsteking uit. en als je wil starten doet je startmotor het ook niet. dus als je wil starten en hij start niet.

-killswitch
-koppeling (bij sommige zitten de draadjes los en anderen knopen ze door om de beveiliging te omzeilen.)
-jiffy/standaard
Ehm, en welke kleur is hij doorgaans? (iets wat ik ook googlende niet kon ontdekken, maar ik volgens CBR zou moeten weten)

Oslik blyat! Oslik!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Jammer dion-b, en je had nog wel zo'n goed boek :P

Misschien heb ik nog wel ergens een tentamen-dvd liggen, daar heb ik 90% van mijn theorie mee geleerd, ik zal eens ff zoeken.

Wat betreft die noodschakelaar, hij schakelt je motor en startmotor etc uit, maar laat je verlichting aan. Mijn examinator had voor de gein die schakelaar omgezet op mijn motor, maar dat had ik gezien, dus hij kon me daarmee niet foppen :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• KaWaReZ
onderbreekt slechts je ontsteking ;)

vroegah kon je gewoon starten met je killswitch "aan" ... deedie dus nix ;)

rood doorgaans en bijje rechterduim, boven de startknop.

theorie moet je vanuitgaan : zo politiek correct mogelijk

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

verjaarscadeau van mevrouw teacher:
Afbeeldingslocatie: http://liveimages.editorial.carsales.com.au/bikepoint/general/editorial/ge5200534036921459595.jpg

Wise enough to play the fool

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:53

Ethirty

Who...me?

dion_b schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:27:
Ik ben ook nog nieuw in het motorgebeuren, maar als ik zie wat je voor een setje leren handschoenen van dat bedrag krijgt, dan geloof ik nooit dat die broek veel voor kan stellen.

Mijn textielpak (broek+jas) was volgens de mensen met wie ik was al een koopje voor de €200 die ik ervoor neer moest leggen. En die heb ik primair voor lessen/all weather aangeschaft. Als ik eenmaal weet wat voor soort motor ik straks ga rijen dan komt er wel een bijpassend leren pak.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

dion_b schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:08:
[...]

Ehm, en welke kleur is hij doorgaans? (iets wat ik ook googlende niet kon ontdekken, maar ik volgens CBR zou moeten weten)
noodstop is -altijd- rood, op een motor, in de trein, op drukpersen.. Ik heb ze eigenlijk nog nooit in een andere kleur gezien :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

moto-moi schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:28:
[...]

noodstop is -altijd- rood, op een motor, in de trein, op drukpersen.. Ik heb ze eigenlijk nog nooit in een andere kleur gezien :P
Bruin... m'n onderbroek na der hand ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KaWaReZ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:30:
onderbreekt slechts je ontsteking ;)

vroegah kon je gewoon starten met je killswitch "aan" ... deedie dus nix ;)

rood doorgaans en bijje rechterduim, boven de startknop.

theorie moet je vanuitgaan : zo politiek correct mogelijk
Mjah .... m'n startmotor doet ook verdacht weinig als ik die om zet, hoor :+

@ dion_b: Da's weer érg jammer ..... Maar 't overkomt niet alleen jou, gelukkig + de vragen die je nú fout had vergeet je (waarschijnlijk) nóóit meer :o

Pak als het even kan de boeken en/of CD-Roms van Verjo uit st.Michielsgestel erbij. Boeken en CD oefenexamens zijn érg duidelijk en de vragen bij het CBR Examen komen óók daar vandaan (1 op 1 overgenomen vaak). Boeken en CD's zijn te koop bij alle bekende verkooppunten voor die spullen .... maar misschien ook wel bij een "Port119 Shop" ;)

Maat van me heeft een rijschool en die leent dat spul (orginele versies, uiteraard) altijd gewoon gratis en voor niets uit aan z'n studenten die lessen volgen voor de verschillende rijbewijzen, dus misschien kun je ze bij jouw rijschool ook wel lenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 24-02-2010 19:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:50:
[...]
2 door foute intepretatie vraag ivm theorieboek -boek legde nadruk op bij bochten naar links(/rechts) alvast beetje naar rechts(/links) te gaan in de rijbaan waar je zit. De twee vragen waren of de motorrijder goed zat. Hij reed bij bocht naar links strak in het midden van z'n rijstrook, en bij een afrit naar rechts ook. Ik antwoordde op basis van stukje uit boek "nee", maar op examen werd blijkbaar gewoon bedoeld of hij in de goede rijstrook zat (dus niet on het verkeerde weghelft bij bocht naar links en niet op een andere strook bij utirit naar rechts) :X
Ik denk dat het meer een kwestie van begrip is. Voorsorteren (dus in het goede vak staan) is verplicht, binnen je vak een 'goede' positie kiezen is geen verplichting maar een advies.

• DSK
  • Laatst online: 20-01 22:59

DSK

boeiend...

Heb vandaag even zitten kijken voor een topcase maar het is me wat onduidelijk.
Als ik het goed begrijp heb ik nodig:
- Beugels geschikt voor mijn motor (FZ6)
- een soort plaat die geschikt is voor de beugels?
- gelijk welke koffer, als hij maar op de plaat past?

Welke grote van koffer kunnen jullie zo aanraden? en is het voor de 2e persoon wel nog comfortabel met een topcase op een fz6? of net meer?

Beugels en koffer heb ik reeds tweedehands kunnen vinden voor een redelijke prijs maar weet niet of ik nog iets extra nodig heb.

Blog (Linux-related)

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:42
Danielson schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:48:
[...]

Om nog even terug te komen op het bovenstaande verhaal, ik ben gister bij de Kawa dealer geweest en daar stonden ze alle drie op een rij :)

Zaterdag ga ik in ieder geval een testrit maken op de ER-6N en ER-6F, maar mijn voorkeur gaat nu denk ik toch wel uit naar de F. Tot 15 maart hebben ze ook nog een mooie beursaanbieding, 200 euro korting en 2 jaar extra fabrieksgarantie :)

Er-6F/ER-6n prima motor om het rijden onder de knie te krijgen.Ik heb een ER-6F gehad waarmee ik in 10 maanden 18000km mee heb gereden. Toen ik overstapte op een F4 had ik toch echt het gevoel dat het een brommer was en merkte ik pas het verschil in vering en vermogen _/-\o_

Denk dat een Z750 meer motor is voor het geld, uitgaande van een nieuwe maagdelijke motor, maar dat is puur gevoelsmatig. Als Triumph liefhebber raad ik natuurlijk de Street Triple aan O-)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Motortheorie blijft iets raars...

Een oudhuisgenoot van me had de eerste keer 7 fouten, twee uur later (kon om een of andere reden) 0 fouto's!

Ook had ie z'n autotheorie en het examen voor de taxipas in 1x gehaald. Dus ja...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 16:28
Daar is ie dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.raidxtreme.eu/webpics/xtz1200z.jpg

Zoals verwacht, erg zwaar, erg lomp maar ik vind hem wel mooi.
Wel eerder een concurrent voor de 1200GS dan een opvolger voor de Super Tenere...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/atlyk0.jpg

Nou ... ik zie 't verschil niet hoor!

[ Voor 80% gewijzigd door steveman op 24-02-2010 20:53 ]

• KaWaReZ
Paul Hewson schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Er-6F/ER-6n prima motor om het rijden onder de knie te krijgen.Ik heb een ER-6F gehad waarmee ik in 10 maanden 18000km mee heb gereden. Toen ik overstapte op een F4 had ik toch echt het gevoel dat het een brommer was en merkte ik pas het verschil in vering en vermogen _/-\o_

Denk dat een Z750 meer motor is voor het geld, uitgaande van een nieuwe maagdelijke motor, maar dat is puur gevoelsmatig. Als Triumph liefhebber raad ik natuurlijk de Street Triple aan O-)
f4 :9~

-----
Over de nieuwe ST: ziet er weer futuristisch uit...

heb de "normale" ST gehad... wat een bakbeest was dat :D
simpel recht door zee... de 60/70pk waren zat

ergens mis ik m wel...

[ Voor 13% gewijzigd door KaWaReZ op 24-02-2010 20:55 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:44:
Wel eerder een concurrent voor de 1200GS dan een opvolger voor de Super Tenere...
Inderdaad: net als de GS in het SUV segment. Echt crossen kun je er niet mee, maar dat is ook de bedoeling niet. Met een crosser is het ook slecht naar Zuid Spanje rijden, maar je kunt er weer beter mee crossen. Dit is precies andersom. Met zo'n bak kun je op zich nog wel lekker over bospaadjes rossen en over gravelwegen rijden. Kan eigenlijk met elke motor, maar die SUV's hebben eigenlijk alleen maar een langere veerweg, meer bodemspeling en een bashplate. En het ziet er stoer uit.

Hoe meer concurrentie, hoe beter.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat het meer een kwestie van begrip is. Voorsorteren (dus in het goede vak staan) is verplicht, binnen je vak een 'goede' positie kiezen is geen verplichting maar een advies.
Ja, da's ondertussen duidelijk :z
wimmel_1 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:05:
[...]

Mjah .... m'n startmotor doet ook verdacht weinig als ik die om zet, hoor :+

@ dion_b: Da's weer érg jammer ..... Maar 't overkomt niet alleen jou, gelukkig + de vragen die je nú fout had vergeet je (waarschijnlijk) nóóit meer :o
Het overkwam ongeveer driekwart van de deelnemers, geen al te best gemaakte examen. Maar idd, deze krengen vergeet ik niet nee.
Pak als het even kan de boeken en/of CD-Roms van Verjo uit st.Michielsgestel erbij. Boeken en CD oefenexamens zijn érg duidelijk en de vragen bij het CBR Examen komen óók daar vandaan (1 op 1 overgenomen vaak). Boeken en CD's zijn te koop bij alle bekende verkooppunten voor die spullen .... maar misschien ook wel bij een "Port119 Shop" ;)

Maat van me heeft een rijschool en die leent dat spul (orginele versies, uiteraard) altijd gewoon gratis en voor niets uit aan z'n studenten die lessen volgen voor de verschillende rijbewijzen, dus misschien kun je ze bij jouw rijschool ook wel lenen.
Ivm brak weer en geen geld door onverwachts EUR 500 aan tandarts kwijt te zijn nog niet begonnen lessen. Morgen komt salaris binnen, dan ga ik aan de slag, en idd, daar ga ik alle hulpmiddelen vragen ja.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:44:
Daar is ie dan:
[afbeelding]

Yamaha snapt de succesformule van BMW. Shaft-drive, veel CCs, veel koppel, lekker lomp, spaakvelgen, een echte GS kloon. En dat is zeker niet slecht, de BMW GS is een topfiets.

Het is te hopen dat Honda met de Varadero het ook zal snappen. Hoe hebben ze in hemelsnaam een ketting-aandrijving op die fiets kunnen doen. Mensen die achterlijk veel kilometers maken willen niet elke twee dagen op de grond liggen om met een oude tandenborstel de ketting schoon te poetsen en in te vetten. Die willen hem elke paar maanden even langs de dealer sturen. Met uitzondering van bandenspanning en vloeistoffen, maar dat is net als een auto, en heb je lampjes voor.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 01:07:
[...]
Hoe hebben ze in hemelsnaam een ketting-aandrijving op die fiets kunnen doen. Mensen die achterlijk veel kilometers maken willen niet elke twee dagen op de grond liggen om met een oude tandenborstel de ketting schoon te poetsen en in te vetten.
Ik zie anders de 'kettingmensen' altijd met heel veel plezier kloten met spuitbusjes en scottoilers... ;) Ik heb 1 fiets met ketting gehad en dat was altijd groot feest met een pot Duckham's. Lekker spul, maar één grote kliederboel. Dus ik heb me voorgenomen: nooit meer een kettingfiets! Goed, daar ga ik dan weer vanaf stappen met de aanstaande offroadfiets, maar goed... ;)

• Aikon
  • Niet online
Hoeveel onderhoud heeft cardan dan nodig, elke paar maanden dus? En is dat kostbaar?

• DRAFTER86
  • Laatst online: 16:28
mphilipp schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 07:56:
[...]
Goed, daar ga ik dan weer vanaf stappen met de aanstaande offroadfiets, maar goed... ;)
Heb je al wat op het oog? Net gister een KLE500 voor een maat gekocht, ook proefgereden, erg leuke dingen. Best pittig nog, 10pk/30kg minder dan de Super Tenere, leuke stuur fiets.Maar 8000km op de teller, uit 1993, voor 1700,- bij de Motoport met nieuwe bandjes, valbeugels en topkoffer.
Staat er ook een voor 950,- op MF, misschien wat voor je geplande trip?
Aikon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:14:
Hoeveel onderhoud heeft cardan dan nodig, elke paar maanden dus? En is dat kostbaar?
In principe geen, om de zoveel tijd de cardanolie verwisselen, bij mijn XJ900F is dat elke 24 maanden of 24K km.

[ Voor 21% gewijzigd door DRAFTER86 op 25-02-2010 08:19 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:17

iMars

Full time prutser

steveman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:52:
[afbeelding]

Nou ... ik zie 't verschil niet hoor!
Die heb ik op de motorbeurs gezien, wel apart om te zien ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

webmail schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:41:
[...]

Die heb ik op de motorbeurs gezien, wel apart om te zien ;)
Ik ben er snel weer bij weggelopen... echt die prototypes, trek ik haast net zo slecht als modeshows...

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
dion_b schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:50:
[...]
Heeft iemand ergens online een goede proefexamen gezien? Dat helpt allicht flink...
http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php
Even een gratis (!) proefnummer Motoplus aanvragen, dan krijg je een code voor 5 gratis examens. De vragen zijn net anders dan in mijn ANWB theorieboek stond.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

steveman schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:06:
[...]

Ik ben er snel weer bij weggelopen... echt die prototypes, trek ik haast net zo slecht als modeshows...
Nou ja, prototype geef je dat gekke ding ook weer veelsteveel credit mee. Het was eerder een frame met een (geharste?) doek eromheen gewikkeld.

Ik snap niet wat ze er mee willen, het is meer een standbeeld dan een conceptmotor :?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:16:
[...]
Heb je al wat op het oog? Net gister een KLE500 voor een maat gekocht, ook proefgereden, erg leuke dingen. Best pittig nog, 10pk/30kg minder dan de Super Tenere, leuke stuur fiets.Maar 8000km op de teller, uit 1993, voor 1700,- bij de Motoport met nieuwe bandjes, valbeugels en topkoffer.
Staat er ook een voor 950,- op MF, misschien wat voor je geplande trip?
Ik moet eigenlijk een paar serieuze kandidaten op een rijtje zetten en goed kijken wat nou het meest geschikt is. Het moet ook wel een beetje betrouwbaar ding zijn, en makkelijk te onderhouden.

De kans is trouwens groot dat ik iets koop om een beetje offroad ervaring mee op te doen. Dat mag dan een iets duurdere zijn, want ik denk dat ik het wel leuk vind en die dan lekker voor mezelf hou voor 'erbij'. Tegen de tijd dat we weg gaan, tik ik wel ergens iets voor een paar knaken op de kop.

Maar goed...time is on my side. Tijd zat, en nog genoeg te bestuderen.

• KaWaReZ
cardan... onderhoud?

euhw.... om de paar jaar cardanoliepeil even bijhouden :+

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

KaWaReZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:11:
cardan... onderhoud?

euhw.... om de paar jaar cardanoliepeil even bijhouden :+
Ja, ideaal eigenlijk.

Jammer dat het zo zwaar is en dat het toch zoveel energieverlies geeft :(

Makerij Hofman

• KaWaReZ
mwoh, valt enigszins mee

cardan is gewoon voor koppelfietsen ideaal
Op de manier waarop ik met mn gtr rondrag zou er best wel eens een moment kunnen zitten waarop een normale ketting best eens zou kunnen breken :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

btw gisteren mijn nieuwe helm binnengekregen, een Schuberth S1Pro. Ik ben een beetje van mijn geloof afgevallen; ik heb tot nu toe alleen maar met systeemhelmen gereden. Sinds ik een intercomsetje in de helm heb, blijkt dat gewoon erg onhandig met een klapperd. Het microfoontje moet je steeds opzij duwen en die microfoon zorgt er ook voor dat ik toch weer steeds mijn bril moet afzetten als ik de helm op- of afzet. Grote voordeel dus weg. S1Pro is een mooie helm, en helmet city in de UK verkoopt mijn deze voor +/- €365 incl.verzending. In de Style Grey variant:

Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/d5Rtba
Is bij sommige dealers hier nog altijd flink boven de €400, dus import is lukratief.

• Aikon
  • Niet online
KaWaReZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:33:
mwoh, valt enigszins mee

cardan is gewoon voor koppelfietsen ideaal
Op de manier waarop ik met mn gtr rondrag zou er best wel eens een moment kunnen zitten waarop een normale ketting best eens zou kunnen breken :+
In de racerij worden toch ook kettingen gebruikt? Lijkt me sterk zat dan.
[b][message=33533568,noline][afbeelding]
Is bij sommige dealers hier nog altijd flink boven de €400, dus import is lukratief.
Zou er dan ook z'n G-kracht stickertje bij zitten, dat je kan controleren dat je helm niet is gevallen onderweg? Nah ja, bij de dealer weet je het ook niet natuurlijk. Mooie helm wel.

• Danielson
Paul Hewson schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Heeft er iemand wel eens op een Z750 gereden? In hoevere heb je op deze motor bescherming tegen de wind? Ik zie op de Kawa site dat een ruitje een mogelijkheid is, maar hoe zit het dan met je benen?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:51:
[...]

Heeft er iemand wel eens op een Z750 gereden? In hoevere heb je op deze motor bescherming tegen de wind? Ik zie op de Kawa site dat een ruitje een mogelijkheid is, maar hoe zit het dan met je benen?
Ik heb op een naked gelest, maar van mijn benen had ik maar weinig last. Het was voornamelijk de wind die tegen je borstkast beukt die toch wat zwaar werd na enige tijd snelweg rijden.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

wind bescherming voor je benen heb je niet echt nodig IMHO.
Die zitten tegen de motor aan en door de turbulentie zijn ze al een beetje beschermd.
Vooral de wind op je lijf en hoofd is het probleem met naked bikes. maar soms kan je met een subtiel windschermpje daar een groot deel van wegnemen.

Ik blijf erbij dat je zeker op de Versys moet gaan proefrijden, in het motor overzicht van Bike magazin (UK motorblad, IMHO de beste in de UK) stond als opmerking 'best of the 650's ' :)

En wat Paul al zei, de Street triple is echt geweldig als je geen probleem hebt met een naked..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 25-02-2010 11:57 ]

• AOC
  • Niet online

AOC

Wie weet waar stevige voelermaatjes te koop zijn?

Tot nu toe heb ik alleen van die lange slappe voelermaten gezien. Voor het mooie wil ik een stuk stevig staal hebben met aan het einde 1cm voelermaat van 0.15mm. Wie weet waar zoiets te kopen is? Zoals deze hier

• KaWaReZ
wat is je budget? ;)
vergeet niet dat je met die lange slappe krengen overal bijkomt

• KaWaReZ
Aikon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:45:
[...]

In de racerij worden toch ook kettingen gebruikt? Lijkt me sterk zat dan.

[...]

Zou er dan ook z'n G-kracht stickertje bij zitten, dat je kan controleren dat je helm niet is gevallen onderweg? Nah ja, bij de dealer weet je het ook niet natuurlijk. Mooie helm wel.
in de racerij gaan ze niet wachten tot ze versleten zijn... elke race nieuwe set ;)

aan de ene kant beetje kul om vergelijkingen te trekken met de racerij (motogp enz)....
net als dat je 160pk aan je wiel hebt... alsof je die ook 50% van de tijd gebruikt :+

• HammerT
Dark0z schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:59:
Wie weet waar stevige voelermaatjes te koop zijn?

Tot nu toe heb ik alleen van die lange slappe voelermaten gezien. Voor het mooie wil ik een stuk stevig staal hebben met aan het einde 1cm voelermaat van 0.15mm. Wie weet waar zoiets te kopen is? Zoals deze hier
Waarom zou je dat willen, met zo'n korst stukje kan je toch slecht de wrijving voelen?

[ Voor 13% gewijzigd door HammerT op 25-02-2010 12:39 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:45:
[...]
Als ie valt in de doos is dat heel wat anders als dat ie valt met jouw hoofd erin. Het gaat in dat geval om compressie van de schokabsorberende binnenkant van de helm. Die kan maar één keer gecomprimeerd worden. Hij was ingepakt in de Schuberth door, in een andere doos. Hij kan dan volgens mij nooit zo hard valllen dat de binnenkant stuk is.

Dus: nee...geen stikkertje. Zit dat er bij je dealer wel op dan? Want je weet ook niet hoe ie daar terecht is gekomen. Misschien wel 3x uit het rek gevallen en weer terug in de doos gestopt... ;)

• Aikon
  • Niet online
KaWaReZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:27:
[...]
in de racerij gaan ze niet wachten tot ze versleten zijn... elke race nieuwe set ;)
Het is niet zozeer een vergelijking, meer hardop nadenken. :) In de racerij gebruiken ze ook zulk licht mogelijke kettingen, dus het lijkt mij als leek dat een geschikte (duh) ketting prima elk vermogen aankan wat een motor kan leveren, ook met fatsoenlijke kilometrages.
mphilipp schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:43:
[...]Dus: nee...geen stikkertje. Zit dat er bij je dealer wel op dan? Want je weet ook niet hoe ie daar terecht is gekomen. Misschien wel 3x uit het rek gevallen en weer terug in de doos gestopt... ;)
Dat zeg ik. Bedacht het me al tijdens het tikken ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een ketting is meer dan sterk genoeg. Als je op youtube filmpjes ziet van motoren op de dyno met meer dan 600pk, die ook gewoon gebruik maken van een ketting. Qua vermogen aan kunnen is een ketting net zo goed als cardan.

• Danielson
Ik begin toch steeds meer te twijvelen om voor een Z750 te gaan, tijd voor een poll :P

Poll: Welke motor voor een beginner?
Kawasaki ER-6F
Kawasaki Z750
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=351999&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Kijk ook naar 't gewicht: 226kg voor de Z750 (rijklaar) en 200 kg voor de ER6n (idem rijklaar)

Uit die 2 zou ik denk ik de ER6n nemen... na ze beide uitgeprobeerd te hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 25-02-2010 14:40 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24

talin

ES-MA

KaWaReZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:27:
[...]

maar ook omdat sponsoren je nog wel eens een paar setjes kettingen willen geven en een paar stickers, heb 1 keer een race voortijdig moeten afbreken omdat mn ketting kaduuk was, dat wil je gewoon niet, 1500 kilomter rijden om dan ergens in Hongarije een race niet uit kunnen rijden omdat je ketting kapot is.

om de 2 races een nieuwe ketting erop.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meerijdende vriend(in)? motorrijden op budget? (dion_b :+):

Lidl heeft weer motorreut in de aanbieding vanaf 4 maart:
http://www.lidl.nl/cps/rd...rdate.htm?offerdate=11827

Een maat van me heeft er wat spulletjes gekocht, en ik moet zeggen, best net spul voor het geld.

Wise enough to play the fool

• AOC
  • Niet online

AOC

HammerT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:39:
[...]

Waarom zou je dat willen, met zo'n korst stukje kan je toch slecht de wrijving voelen?
Als het een centimeter lang is kan ik genoeg voelen.
KaWaReZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:21:
wat is je budget? ;)
vergeet niet dat je met die lange slappe krengen overal bijkomt
Het probleem is juist dat ze slap zijn.... daardoor kan ik hem niet knap door die klep heen slepen. Als ik eraan trek trekt gaat hij schuin omhoog waardoor de illusie gewekt wordt dat hij te strak zit

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

@Teacher, inderdaad geen slecht spul. Hou men ogen open voor een niergordel voor din. Had er vorig jaar een gekocht bij de Aldi, uitstekend bevallen, helaas kwijt geraakt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:52
Dankje Teacher :) Daar ben ik al een tijdje op aan 't wachten.

Iemand een idee wat ik beter kan halen? (Ik zoek een setje zodat ik kan communiceren met m'n vriendin achterop)
zou je gaan voor: http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_11844.htm
of voor: http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_11842.htm
(Of is 1 van de twee er niet eens geschikt voor?)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Verwijderd

soepah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:04:
Dankje Teacher :) Daar ben ik al een tijdje op aan 't wachten.

Iemand een idee wat ik beter kan halen? (Ik zoek een setje zodat ik kan communiceren met m'n vriendin achterop)
zou je gaan voor: http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_11844.htm
of voor: http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_11842.htm
(Of is 1 van de twee er niet eens geschikt voor?)
Ik kom bij een postcode check uit.

• soepah
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:06:
[...]
Ik kom bij een postcode check uit.
Je moet eerst een vestiging als Jouw lidl selecteren, en dan kun je als het goed is op de link klikken:)
Het gaat om een HandsFree setje van 6,99 en een van 35 nogwat (met portofoon)
De goedkope:
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_41818_01_b.jpg
Veilige communicatie tijdens het motorrijden
Frequentiebereik: 80 - 6.000 Hz bij -3 dB
30% korting!
Incl. 5 adapters, 2 oortelefoons met beugel en microfoon

Van € 9.99, voor € 6.99!
De iets Duurdere:
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_41848_01_b_20100222113309.jpg
Twintalker 6800, handig voor een actieve vakantie of voor onderweg in de auto of motor
Display met achtergrondverlichting
In een helm in te bouwen
Met vox-functie
Bereik tot 5 km
Incl. headset, oplader en gordelclip
Prijs: 34.99
Ik zie dat de onderste (portofoon) eigenlijk geschikt is om er 2 te kopen en op elkaar af te stemmen, en de bovenste (goedkope) lijkt wel gewoon 2 oortjes + microfoons naar 1 centrale die het verdeelt (mic 1 -> oor 2 en mic2->oor1)

[ Voor 71% gewijzigd door soepah op 25-02-2010 15:15 ]

• KaWaReZ
bovenste op 1 motor
onderste voor 2 motoren ;)

zoiets staat ooit op de planning, maar dan een 27mc bakkie :)

• HammerT
Danielson schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:
Ik begin toch steeds meer te twijvelen om voor een Z750 te gaan, tijd voor een poll :P

Kawasaki ER-6F
Kawasaki Z750
[afbeelding]
Zou een twin niet een stuk meer relaxed rijden, en daarom makkelijker als beginner?
soepah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:08:
[...]

Je moet eerst een vestiging als Jouw lidl selecteren, en dan kun je als het goed is op de link klikken:)
Het gaat om een HandsFree setje van 6,99 en een van 35 nogwat (met portofoon)
De goedkope:

[...]
Ik zie me dat ding nog niet zo snel aan mn oor doen en dan mn helm er overheen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door HammerT op 25-02-2010 15:26 ]

• soepah
HammerT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:24:
[knip ander geneuzel]
Ik zie me dat ding nog niet zo snel aan mn oor doen en dan mn helm er overheen ;)
* soepah gaat ook eerst ff kijken wat het nou is, want kan er weinig uit wijs worden of 't gaat passen enzo :) iig een jas + broek voor dinnetje.. dan kunnen we tijdje vooruit

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
HammerT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:24:
[...]
Dat is niet handig, dan moet je je oor in je helm vouwen en hopen dat het allemaal goed blijft zitten. Als ik zoiets een keer zou kopen, dan wil ik gewoon een speakertje in mn helm, geen meuk die ik aan mn oor moet hangen :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• HammerT
Ik heb op de beurs zo'n scala rider team set gekocht samen met een vriend, aardige beurs aanbieding dus was nu voor iets van 140 pp. Wel jammer van dat blokje aan je helm maar ik kan nu iig relaxed muziek luisteren en mooi praten als we samen rijden :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:04:
Ik heb op de beurs zo'n scala rider team set gekocht samen met een vriend, aardige beurs aanbieding dus was nu voor iets van 140 pp. Wel jammer van dat blokje aan je helm maar ik kan nu iig relaxed muziek luisteren en mooi praten als we samen rijden :)
Let wel de muziek kwaliteit is niet geweldig op die dingen (teminste niet op de mijne (een mono model))

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

teacher schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:56:
Meerijdende vriend(in)? motorrijden op budget? (dion_b :+):

Lidl heeft weer motorreut in de aanbieding vanaf 4 maart:
http://www.lidl.nl/cps/rd...rdate.htm?offerdate=11827

Een maat van me heeft er wat spulletjes gekocht, en ik moet zeggen, best net spul voor het geld.
Die "motorstickers" :o

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Heb het bovenste setje nog ergens liggen. Nooit mee rond gereden. Lukte mij niet om dit op te houden wanneer ik mijn helm op zette. Iemand interesse? :+

Volvo Classic Club Belgium

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
over die lidl communicatie setjes heb ik op mf van een hoop niks anders dan ellende gehoord. niet verstaanbaar boven de 50 km/u enz.

maar er is wel weer heerlijke termokleding te koop. dus daar haal ik weer een extra setje van.

• KaWaReZ
tanktassen zijn ook goed... mijne gaat al een jaar of 3-4 mee... mag wel vervangen worden, daar niet van :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KaWaReZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:43:
tanktassen zijn ook goed... mijne gaat al een jaar of 3-4 mee... mag wel vervangen worden, daar niet van :)
:Y

Die schijfsloten zijn zinloos, mensen die zo'n ding hadden en hem vergaten reden weg en ding brak spontaan in 2.

[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 25-02-2010 18:22 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Idd, die kunnen zo naar het "Foute tuning topic" :P

Ik denk er serieus over om zo'n hoes te halen en misschien ook nog een tanktas, dat lijkt me wel handig :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• HammerT
ToolkiT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Let wel de muziek kwaliteit is niet geweldig op die dingen (teminste niet op de mijne (een mono model))
Ik heb ook het mono model idd, het niet geweldig, ik mis vooral de bas. Maar ik had ook geen super geweldige kwaliteit verwacht van die kleine speakertjes.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:21:
[...]

:Y

Die schijfsloten zijn zinloos, mensen die zo'n ding hadden en hem vergaten reden weg en ding brak spontaan in 2.
Ik heb zo'n ding een keer laten vallen en toen brak die al :P

No signature required.

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar m'n motorrijbewijs gehaald (hoera) maar sindsdien niet meer kunnen rijden (boe) omdat ik geen eigen motor heb (ook boe).
Kwam vandaag deze topic pas tegen en dacht: Leuk, even lezen! maar duurt best wel heel erg lang om deze te laden.. (Wist toen ook nog niet dat er 648 pagina's waren :O, maar die lees ik wel een x bij :))

Kan er mss een deel15 vanaf?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon even een mooie foto :P
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwcoop.com/wp-content/images/2009/09/bmw-s-1000-rr-1.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

ja!, superfiets!!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voggels schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:55:
Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar m'n motorrijbewijs gehaald (hoera) maar sindsdien niet meer kunnen rijden (boe) omdat ik geen eigen motor heb (ook boe).
Kwam vandaag deze topic pas tegen en dacht: Leuk, even lezen! maar duurt best wel heel erg lang om deze te laden.. (Wist toen ook nog niet dat er 648 pagina's waren :O, maar die lees ik wel een x bij :))

Kan er mss een deel15 vanaf?
Hoezo dat lange laden .... je laadt toch niet het héle topic in één keer, jôh :+ Of een topic nou één of 1000 pagina's heeft maakt voor de laadtijdt van één pagina niet uit maar is meer afhankelijk van het aantal images wat er op die éne pagina staat en de grootte daarvan ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Die bovenste heb ik. Bij het vertrekken wel even klooien om alle kabeltjes juist te krijgen en op de motor te geraken zonder alles weer uit te trekken, maar daarna geen klachten over.
Ik ben niet echt een hardrijder, maar ik kan fijn kletsen met mijn vriendin tijdens de rit.
En voor dat geld...

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:42
KaWaReZ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:53:
[...]

f4 :9~

-----
Over de nieuwe ST: ziet er weer futuristisch uit...

heb de "normale" ST gehad... wat een bakbeest was dat :D
simpel recht door zee... de 60/70pk waren zat

ergens mis ik m wel...
Ik mis me F4 ook wel want je trekt er echt wel de nodige aandacht mee. Maar ze was helaas niet voor mij gemaakt, te extreem qua zithouding voor mij ;(
[...]

Ik zit met me huidige fiets ook vol in de wind, pas bij 180+ moet je eens gaan denken om plat op de tank te gaan liggen ;)

Van me benen heb ik geen last, ligt meer aan hoe je benen om/in de tank vallen en dat verschilt per motor.

Een klein ruitje kan ook nadelig werken, kan er voor zorgen dat je turbulentie krijgt rond je hoofd.
Danielson schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:

Kawasaki ER-6F
Kawasaki Z750
[afbeelding]
Waarom perse een Kawasaki, heeft dat een bijzondere reden? Ik zou trouwens wel een jong gebruikte motor kopen als je die kunt vinden, je schrijft behoorlijk wat af de eerste 2 jaren. Ik schreef in 1 jaar tijd 3000 euro af op m'n nieuwe ER-6F op een aanschafprijs van 8500 euro :X

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

de circuitkuipen zijn mooi :P die koplampen op de straatkuipen kan ik echt niet aan wennen. maar ja, ze zijn bij bmw goed in lelijke koplampen maken.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:49:
[...]

de circuitkuipen zijn mooi :P die koplampen op de straatkuipen kan ik echt niet aan wennen. maar ja, ze zijn bij bmw goed in lelijke koplampen maken.
klopt ziet er raar uit, maar het is wel verreweg de beste literbike die er nu te koop is als ik de reviews moet geloven..
Bike magazine had deze/vorige maand een test gedaan met alle literbikes van 2010 en de BMW stak er met kop en schouders bovenuit.
http://www.motorcyclenews.com/Bike/

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik heb 18 April een proefrit op straat ermee, om alvast een beetje te wennen. 16 Juni heb ik mijn eerste circtui dag ermee. En dan natuurlijk wel met de porno versie ;) Tractioncontrol, abs, quickshifter etc. Kan niet wachten......

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:08
Ga je ermee racen, of ga je'm als straatmotor scoren? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• HammerT
Tylen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:23:
Ik heb 18 April een proefrit op straat ermee, om alvast een beetje te wennen. 16 Juni heb ik mijn eerste circtui dag ermee. En dan natuurlijk wel met de porno versie ;) Tractioncontrol, abs, quickshifter etc. Kan niet wachten......
:o ik ben jaloers, toen ik vroeg of motoport wormerveer dat ding nog eens verhuren kreeg ik een snelle nee :p

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Wormaap schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:26:
Ga je ermee racen, of ga je'm als straatmotor scoren? :P
Ik ga ermee instructie geven voor The Race Academy ;)

Pagina: 1 ... 162 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.