Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.229 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:30
RappieRappie schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:23:
Theorie lijkt me alleen wel ff weer irritant. Jammer dat ik die weer moet doen. Ik had er een schurfthekel aan. Ik ben toen voor de auto 1x gezakt. O, o, o wat was ik bang de 2e keer dat ik nog een keer zou zakken. Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Brrrr. :(

Ik wilde zó ongelofelijk graag een rijbewijs, en ik voel het nu weer een beetje opkomen. Heerlijk! Iets héél graag willen! :P
Dan komt het helemaal goed :) Theorie leren is misschien even irritant, maar je weet tenminste waar je het voor doet. Heerlijk rijden op een zomers dagje, ideaal. Heel veel succes met lessen, en het rijden daarna uiteraard (zonder oortje!).
Ik weet niet of je naar de motorbeurs gaat? Daar staan uiteraard een hoop modellen waar je even op kan gaan zitten en rondkijken wat je (in het echt!) ook mooi vindt. En er is een gigantisch kleding aanbod dat vaak goedkoper is dan gewoon in de winkel, altijd handig dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Wekko306 op 26-12-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

RappieRappie schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:36:
[...]

Lees mijn post nog eens 1x; ik bedoel juist te zeggen dat ik het ook wel kan doen met een 600. Ik zeg JUIST dat ik een 600cc niet koop als opstapje of whatever. Ikzeg dat ik een motor koop om gewoon van te genieten, en naar te kijken, en te voelen en te ruiken. Gewoon voor het plezier dus.

Ik ben geen coureur. ;)

Maar wel bedankt voor de tips allemaal. Ik denk dat ik, als ik mijn rijbewijs heb, op zoek ga naar een CBR 600RR met weinig (of geen) km's. Ik heb gelezen in motorbladen dat de CBR 1 van de gebruikersvriendelijkste motoren is in dit segment, en ook 1 van de makkelijkst te berijden motoren is in dit segment.
Ja.. zolang het geen 2007 600rr.. die dingen zijn echt beesten, en honda heeft heel wat goed gemaakt. de reputatie van iedereen kan op een honda rijden, geldt niet meer voor een 07/08 600rr... En die krengen zijn echt licht.. dacht dat mijn suzuki al niet heel veel woog.. maar oten ik op een 07 600rr ging zitten dacht ik echt dat ik niks in mijn handen had.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Wekko306 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:57:
Over een paar jaar moet hier toch echt een Triumph Daytona 675 met Jardine (2) of Bodis uitlaat komen. Dat geluid :9~
Zijn ook leuke fietsen, heb er naar staan kijken en ff op mogen zitten. Was dat ze duurder waren dan de F4 anders had ik er waarschijnlijk 1 gehad. Maar aan de andere kant, nu heb ik nog iets te dromen voor de komende jaren :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@RappieRappie: Leuk om te lezen dat je zo enthousiast (of hoe je het ook schrijft) bent. Verstandig ook om niet meteen op een 1000 te stappen, alhoewel ik wel van mening ben dat het kan. Maar dat ligt eraan hoe jezelf bent. Ik persoonlijk kan niet eens normaal doen op een 125cc motor scooter, maarja ik spoor ook niet ;)

Als je een keuze wilt maken, kan ik alleen maar zeggen ga voor een HONDA. Dat is de meest betrouwbaarste en zal je technisch niet in de steek laten.

Maatje van mij heeft ooit eens een GSXR-750 K4 gekocht. (van een maat van Capo) En die is 1,75 en 120kilo ofzo en dat zag er gewoon normaal uit. Dus voor de looks hoef je het niet te doen.

Verschil tussen een 1000 en een 600 qua grote van de motor is er wel overduidelijk. Een R6"je" is echt klein (laatste model) vergeleken met een R1. Wat de laatste jaren wel meer mode word lijkt het wel. Dus als je een iets grotere 600cc SS wilt hebben kijk dan naar motoren van 2005 en ouder. Ikzelf rijd op een GSXR-600 uit 2005 en daar heb je nog het gevoel een motor tussen je benen te hebben. Als ik op een R6 van 2007 zit heb ik dat niet. Maar helaas vind ik dat wel leuk :P Dus volgend jaar maar een kijken naar een 2007/2008 R6 :P

Over kleren kan ik maar 1 ding zeggen. Niet op bezuinigen. Maar gelukkig had je dat zelf ook al in de gaten. Koop dus niet een motor die op het max van je budget zit. Of, (wat verstandiger is) koop eerst je gears en dan pas je motor. En onthoud, het moet vloeken :P Dus een fluo roze pak op een rode motor met oranje velgen dat is p0rn0 ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een budget in gedachten voor de motor, pak en helm van € 12.500,-

:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Tylen

Tylen

_/-\o_ _/-\o_

Daar kan je leuke dingen mee doen :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

DinX

Motormuis

^^ Met dom.

Zeker als je voor een niet te zware racer gaat kan je voor eender wat gaan denk ik.

* DinX z'n budget voor binnen een maand of 2 is 17.000€ :X

Binnen 3 weken auto- en motorsalon. Eens kijken of de BMW dealers wat acties hebben daar (gratis koffers, mistlichten... ofzo). Ik wil zo snel mogelijk die GS hebben :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik denk dat ik er over 3 weken over beschik, en dan gaat het "los". Dan ga ik direkt overal mee beginnen. :)

Het budget hoeft niet op natuurlijk... Als het met minder kan zal ik het niet nalaten. Maar voor 8.000 tot 10.000 euro kan je een HELE mooie en goeie 600cc kopen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Tylen

Tylen

Ik wist het wel :P

Had gelijk deze gehaald ;)

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/188645

• DinX

DinX

Motormuis

Iemand trouwens een idee waarom je zo massal veel BMW's van 1 seizoen oud en met soms nog minder dan 10000km te koop ziet staan ? Kopen die lui gewoon elk jaar een nieuwe ofzo omdat ze hun waarde zo goed houden :?

Charrel ? :p

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 27-12-2007 10:48 ]

• Tylen

Tylen

Omdat ze dan erachter komen dat het toch troep is...

:+

• DinX

DinX

Motormuis

:X :p

-1 voorspelbaar :p

[ Voor 99% gewijzigd door DinX op 27-12-2007 10:52 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

+1 grappig :p

*burp*

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
+1 Terecht :+

De 1000 blijft :)

Vandaag te horen gekregen dat ons 20.000 euro lager liggende bod op een woning is geaccepteerd *D

Van omg. Amsterdam naar Noord Limburg tegen de Brabantse/Belgische grens aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 27-12-2007 16:02 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• DinX

DinX

Motormuis

Reservebelg ! :> O+

:+

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:02:

Vandaag te horen gekregen dat ons 20.000 euro lager liggende bod op een woning is geaccepteerd *D

hmm, koop vast een offroad bij :p das leuk te doen in limburg ^^

*burp*

• Tylen

Tylen

Gefliciteerd Capo..

12 en 13 Augusuts ben ik bij je in de buurt rondjes aan het rijden ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:40:
[...]

hmm, koop vast een offroad bij :p das leuk te doen in limburg ^^
Of een allroad.. iets dat makkelijker gooit en smijt dan een 1000 :9

[me=121861]denkt aan een corsaro oid :9[/me]

No signature required.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Kom wel eens op de koffie sinds je zowat in mijn achtertuin woont :) Maar je kent mijn situatie: druk druk druk en had ik al verteld dat ik het superdruk heb? ;) Je huis ziet er iig toppie uit kerel :Y

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 27-12-2007 19:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:35:
[...]

Of een allroad.. iets dat makkelijker gooit en smijt dan een 1000 :9

[me=121861]denkt aan een corsaro oid :9[/me]
Rijd 1op9 dacht ik :P

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Talencursus? :P :+

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik rijd nu met 25kw 1:14.. dus 1:9 is ook wel te doen :+

No signature required.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

charrel

Cortisol4life..

DinX schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:47:
Iemand trouwens een idee waarom je zo massal veel BMW's van 1 seizoen oud en met soms nog minder dan 10000km te koop ziet staan ? Kopen die lui gewoon elk jaar een nieuwe ofzo omdat ze hun waarde zo goed houden :?

Charrel ? :p
Nieuwe 2008 model komt eraan, veel mensen gebruiken de motor als lease motor. Bmw schijnt erg goede voorwaarden te hebben met leasen.
Wat je vooral op het gs forum merkt is dat daar toch wat "oudere" jongeren zitten die net toch even meer te besteden hebben dan de gemiddelde motorgek.
Dus die kopen idd. toch ook wel vaak weer een nieuwe, dan heb je nog de rijders just like me. GS kopen en dan uitvinden dat je toch eigenlijk wel een adventure wil :+

• Capo
  • Niet online
Thanks allen.

Reserve belg ? Nee ben geboren in Brabant :P Maar ik wilde specifiek weer in grensstreek wonen en niet tussen de echte brabanders/limburgers/belgen.. is toch andere mentaliteit weer :) Nouja mijn vriendin wilde naar het zuiden, dus dan maar direkt goed.

Taal ? Ik ben van daar dus dat lukt wel. Nadeel is dat alles in mijn taal toch wel ver-amster-damned is :+ Dus weer enigzins terug naar beschaafd Nederlands.

Offroad ? Ze pikken die dingen direkt in als je in Belgie illegaal crossed en in NL kom je er ook niet soepeltjes vanaf :/ Wat dat betreft moeten we toch naar Bolivia...

Tyl : Ben komend jaar te druk met een cisco opleiding(ccna en ccsp) maar daarna (misschien stiekem dit jaar) ben ik ook in mijn achtertuin genaamd Zolder te vinden ;)
Wat is er eigenlijk met die 750 k4 gebeurd ? rijd die gozer er nog op ? :)

Charrel : Adventure is bruut, BMW is te braaf :P

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 27-12-2007 21:10 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Bedoel dan wel een r1200gsa, een r1200gs adventure O-)

Vriend van me heeft vandaag een nc24 opgepikt, honda vfr400r uit '87. Nu zit er in het einde van de demper nog een soort van versmalling/ db-killer.
Bij een andere, zelfde model, leek dit er niet in te zitten en kijk je zo op de binnenste buis met gaatjes......
Bij z'n vfr dit eruit dremelen dus? Lijkt me dat het aardig wat tegenhoudt. Gat scheelt echt nogal met of zonder dat laatste stuk erin. Op zijn motor lijkt het ook wel met een soort dikke mislukte "punt"las vast te zitten.
Moet ik voor de duidelijkheid mischien ff een plaatje neerploppen?

trouwens grappige fietsjes, geinig geluidje met die tandwiel aangedreven nokkenassen.

[ Voor 89% gewijzigd door charrel op 27-12-2007 22:04 ]

• Capo
  • Niet online
Nee nee weg van BMW en naar KTM toe :+ ( je moet rijden wat je super vind ;) )

Open hoeft niet altijd beter te zijn omtrent die VFR :) Kijk even goed na of het geen USA import is. Andere emissie eisen namelijk en stuk meer geknepen.

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Al jaren wil ik mijn motorrijbewijs gaan halen en ik heb nu besloten dat het er maar eens van moet komen :) Ben me momenteel aan het orienteren op een rijschool in Groningen, ben nu uitgekomen bij Severijn (echter voor tips houd ik me aanbevolen). De meeste scholen vragen +/- 40E per les en bieden daarnaast pakketten aan. Echter is het lastig om een overzicht te krijgen van de totale kosten die het behalen van het rijbewijs met zich meebrengt. Natuurlijk verschilt het aantal benodigde lessen per persoon, maar misschien dat er wat tweakers zijn die recentelijk hebben gelest en aan kunnen geven in welke orde van grote er gerekend moet worden. Zitten we rond de 1500E of eerder tegen de 2500E bijvoorbeeld.

Alle tips welkom, graag jullie kundige mening ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

kixor schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:45:
Al jaren wil ik mijn motorrijbewijs gaan halen en ik heb nu besloten dat het er maar eens van moet komen :) Ben me momenteel aan het orienteren op een rijschool in Groningen, ben nu uitgekomen bij Severijn (echter voor tips houd ik me aanbevolen). De meeste scholen vragen +/- 40E per les en bieden daarnaast pakketten aan. Echter is het lastig om een overzicht te krijgen van de totale kosten die het behalen van het rijbewijs met zich meebrengt. Natuurlijk verschilt het aantal benodigde lessen per persoon, maar misschien dat er wat tweakers zijn die recentelijk hebben gelest en aan kunnen geven in welke orde van grote er gerekend moet worden. Zitten we rond de 1500E of eerder tegen de 2500E bijvoorbeeld.

Dat verschil is extremer dan bij autorijden. Ik was bijvoorbeeld voor 750 euro klaar (ex theorie en rijbewijs zelf) maar er zijn mensen die er gewoon 2000 euro in moeten pompen. Het is echt afhankelijk van hoeveel verkeersinzicht jij hebt, en hoeveel motorbeheersing jij hebt. onder de 1500 euro moet sowiezo lukken. als je een beetje motor genen hebt ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:10:

Offroad ? Ze pikken die dingen direkt in als je in Belgie illegaal crossed en in NL kom je er ook niet soepeltjes vanaf :/ Wat dat betreft moeten we toch naar Bolivia...
Dat niet alleen. Ik heb een verhaal gelezen over boswachters die met hun Suzuki de motor ff tegen de grond tikt om m maar staande te krijgen en dat ging niet heel goed.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Capo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:28:
Nee nee weg van BMW en naar KTM toe :+ ( je moet rijden wat je super vind ;) )

Open hoeft niet altijd beter te zijn omtrent die VFR :) Kijk even goed na of het geen USA import is. Andere emissie eisen namelijk en stuk meer geknepen.
Het lijkt op een japanse import, zit speed lampje op die gaat branden bij 100km/u en hij is begrensd op 180. Kan daar redelijk veel over vinden hoe dat zit, maar verder niks over die uitlaat. Die andere die we bekeken hadden was precies hetzelfde model alleen dan was de pijp meer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Capo: Zolder heb ik nog niet geboekt. Maar 12 en 13 Augustus ben ik op Spa. Yeah. Kan niet wachten :P Die 750 is verkocht nadat hij, en 3 andere maatjes, 's ochtend op koninginnendag werden aangehouden op een 60 weg waar huh 165 reden. Tenminste dat is wat de agent heeft kunnen klokken :P Ze waren alle 4 hun rbw kwijt voor 3 maanden en een boete van 1200 euro. (ze reden meer dan het dubbele te hard) 3 Hadden de motor verkocht en 1 heeft hem gehouden. Maar achteraf hebben ze er spijt van en zitten ze nu weer naar een nieuwe te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 20-09 21:59

JdM

Humbled

FragDaddy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:32:
[...]

Ken je niet iemand met een lasapparaat en een haakse slijper? Veel goedkoper.
Mijn kickstarter is van aluminium en ik heb hem al eens laten lassen... heeft het 2 maanden uitgehouden :( Daar komt nog bij dat ik niet overdreven hard trap, gewoon net over de compressie en dan op het gemak doortrappen. Helaas houdt hij dat dus niet lang vol ná het lassen. Hij was gebroken op het scharnierpunt, een lastige plek om te lassen.
Maar ik moet me er maar overheen zetten, 125 euro is uiteindelijk ook niet teveel voor een nieuwe kickstarter toch? Dan kan ik zeker weer een hele tijd vooruit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 02:07:
[...]

Dat niet alleen. Ik heb een verhaal gelezen over boswachters die met hun Suzuki de motor ff tegen de grond tikt om m maar staande te krijgen en dat ging niet heel goed.
"Go ahead, punk ... make my day" >:)

maar goed geweldpleging wegens ambtenaar in functie is ook niet slim. Stevige woordenwisseling kosten destijds al 280 guldens meen ik O-)

Schijnbaar krijgt men subsidie van de EU als men "groene" zones maakt. Loopt in de tonnen.. dus tja... duurt niet zolang meer eer alles "echt"groen is.. zijn in de Pyreneeën ook al bezig :X
charrel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 07:06:
[...]

Het lijkt op een japanse import, zit speed lampje op die gaat branden bij 100km/u en hij is begrensd op 180. Kan daar redelijk veel over vinden hoe dat zit, maar verder niks over die uitlaat. Die andere die we bekeken hadden was precies hetzelfde model alleen dan was de pijp meer open.
Echt japans dus :) ECU is wel te bypassen, word veel gedaan met de japanse auto's ook in de UK. Ik zou gaan dremelen :P
Tylen schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:04:
@Capo: Zolder heb ik nog niet geboekt. Maar 12 en 13 Augustus ben ik op Spa. Yeah. Kan niet wachten :P Die 750 is verkocht nadat hij, en 3 andere maatjes, 's ochtend op koninginnendag werden aangehouden op een 60 weg waar huh 165 reden. Tenminste dat is wat de agent heeft kunnen klokken :P Ze waren alle 4 hun rbw kwijt voor 3 maanden en een boete van 1200 euro. (ze reden meer dan het dubbele te hard) 3 Hadden de motor verkocht en 1 heeft hem gehouden. Maar achteraf hebben ze er spijt van en zitten ze nu weer naar een nieuwe te kijken :P
Ja was mooi ding die k4. Maar zijn behoorlijke boete's :o damn... zou ik ff niet vrolijk van worden :X

Spa... dat is niet verkeerd :P wel onder de 2:55 he minimaal ;)
Mooiste circuit om hier in de buurt te rijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 28-12-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Capo schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:11:
Echt japans dus :) ECU is wel te bypassen, word veel gedaan met de japanse auto's ook in de UK. Ik zou gaan dremelen :P
Die snelheidsbegrenzing ligt er zo uit, maar gaat ie niet te arm lopen als ik die meuk eruit dremel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Daar ben ik dus ook bang voor ja , daarom zou ik het niet 123 doen :)

Wat ik zou doen is een handboek downloaden.
Daar staan de carb settings in voor diverse regio's, Californie (zal japan onder vallen) en UK , vallen wij onder :)

Vermoed dat het heel simpel schroefjes draaien is, maar zou het wel ff nazoeken. Heb thuis wat handboeken.. kan vanavond wel ff kijken of die er tussen zit.

Ow.. bedenk me net.. de klepspeling kan ook anders zijn in die landen dankzij meer dingen die afwijken :X ..

handboek is wel nodig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 28-12-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Was al ff aan het zoeken naar het wphb, maar kon alleen de versie van de nc30 vinden.
Zal me er zo nog is even aan wagen, anders moet ie maar ff dat wphb aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Spa onder 2:55 moet zeker lukken. De foto van mij op de Rode honda in de OpeningPost is ook op Spa gemaakt. Reed daar een 3:04... Heb in de tussentijd erg veel progressie gemaakt dus ik kan niet wachten hahaha,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:18

steveman

Comfortabel ten onder

kixor schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:45:

Hey, mocht je nou beslissen om 't te doen, ik heb nog wel een theorieboekje + een aantal uren tegoed voor online examenoefening! Aangezien je ook in Grunn studeert moet dat eenvoudig over te dragen zijn ;)

Dit mag je trouwens beschouwen als een verkapt "Steve heeft z'n motorrijbewijs gehaald op 12-12 *O* en heeft vanochtend z'n ouders en broer ingelicht"-post

Echt mooi, ik maakte al jaren de grap dat ik motorrijles had... en toen was het dus opeens echt, je had die gezichten moeten zien :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hey ken jij Boano motor parts en is dat wat? kost de helft van Aq maar is het net zo goed? Als ik val dan sloop ik liever een kuip van 600 ipv 1400 nml

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.boano.com/special.asp?mod=no

http://www.boano.com/special.asp?id=46&mod=no

http://www.boano.com/special.asp?id=56&mod=no

http://www.boano.com/foto.asp?prd=110

vooral die laatste want zo te zien zijn de koplampen net zo groot als de orginele van de AT. Dus de kuip zal redelijk eenvoudig passen

[ Voor 24% gewijzigd door ROFLASTC op 28-12-2007 14:38 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat je krijgt voor dat geld. Zit er ook een subframe bij? Kun je je tellers nog monteren, of mag je daar zelf iets voor fabrieken?

(en mijn Italiaans is niet zo goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Misschien zit ik fout en zijn het geen imitatie kuipen maar Imitatie kuipen passen nooit goed ( en dat is licht uitgedrukt)

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 28-12-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:41:
Ik vraag me af wat je krijgt voor dat geld. Zit er ook een subframe bij? Kun je je tellers nog monteren, of mag je daar zelf iets voor fabrieken?

(en mijn Italiaans is niet zo goed)
Afbeeldingslocatie: http://www.boano.com/cgi-bin/boanoimg/4_110.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.boano.com/cgi-bin/boanoimg/3_110.jpg

Dus een carbon kuip en er zal wel niks verstevigends in de kuip zitten maar dat zit ook niet in de orginele delen. Het kleine alu framepje houdt alleen de tellers ed vast. De kuip gaat op de 4 hoeken v/d tank.

En sja AQ is ook maar zelfbouw. Ik zou zo 123 niet weten wat het verschil is.

edit: ah kiek eens : http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=2808.60

Er zit dus wel vanalles bij maar wellicht past het niet supergoed/ Ik hoop dat, dat intussen is verbeterd.

[ Voor 36% gewijzigd door ROFLASTC op 28-12-2007 15:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.gpsed.com/track/13243682552519046

Leuk voor in de zomer dat stuk in het midden. Jammer genoeg is die onderste cirkel dat stuk met die vangrails waarvoor ik naar de MAG gemaild heb. :+
Als ze het 500m doortrekken zit je op het circuit van Zolder :p

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 28-12-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:59:
Misschien zit ik fout en zijn het geen imitatie kuipen maar Imitatie kuipen passen nooit goed vaak slecht ( en dat is licht uitgedrukt)
het is geen "imitatie". Het is een "andere" kuip. Heeft een ander model, en dient een ander doel dan de standaard kuip.Zonder bijbehorende subframe past het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Nou zag ineens een Vervoersforum dus ik dacht zal maar eens kijken of er dan ook een motortopicje is (motor-forum.nl is tenslotte ooit op GOT begonnen :P)

zal me toch maar ff voorstellen.
Nickname: Harley
Echte naam: Harley (ja echte doopnaam kan der ook niks aan doen)
Leeftijd 26 jaartjes op dit moment

Motoren (Heb geen autorijbewijs dus alles op de motor)

Buell XB9SX 2005
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/xb9sx.jpg
Aanpassingen:
Race ECM (andere mapping)
Op dit moment nog een (2x ingekorte) Jardine aluminium demper incl dbkiller (nouja zorgt voor een dieper geluid niet echt zachter :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/jardine.jpg
Braking Wave voorremschijf
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/brakingwave.jpg
Razorblade achterremschijf
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/razorblade.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/razor.jpg
F.A.S.T. Airintake systeem (K&N filter en hittewerende mat)
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/fast.jpg
R&R ingekorte achterzijde incl ledverlichting
Kellerman led knipperlichtjes voor en achter
Pilot Xenon
Pazzoracing CNC aluminium gefreesd en blauw geannodiseerde koppelings en remhendel
Rizoma Aluminium CNC spiegels
Er komt nog een weggewerkte achterremklauw en een ander uitlaatsysteem op (Jekyl en Hyde als het goed is dit voorjaar) + de airboxcover (tankgedeelte zeg maar) ben ik een compleet andere voor aan het maken + nieuwe luchthappers links en rechts en dan wordt de gehele motor ge-airbrushed.

Honda goldwing Gl1500 (1989) met Diligence 1,5persoons zijspan
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/gl1500.jpg
aanpassingen:
Het zijspan (DÔH)
EML achterwiel (kan een autoband op is goedkoper, langere levensduur en meer grip als een ronde band
Selfmade schommelarmvoorvork
Rijdt op LPG (autogas :P)

Honda goldwing Gl1200 Aspencade(1986) met EML zijspan
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/cowbike.jpg
Mijn vorige Goldwing. Moet hem nog steeds gaan opknappen

Suzuki RM250 1997-er Crosser
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/rm250.jpg

bovenstaand is allemaal huidige vooraad :P
Heb hiervoor een Honda CB400, een zwaar verbouwde Suzuki RF600R gehad en een Suzuki GS500e om de 25kw periode door te komen.

Pa heeft nog een
Harley Davidson Dyna lowrider 2004
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/dynalowrider2004.jpg
en een Goldwing 1500 (1990) met EML GT3e zijspan.
Yamaha Yz450F crosser (2005)
(ook nog een Caddilac Coupe deville uit 1961 en een Dodge Aspen uit weetikveel welk jaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/caddy.jpg

Broertje een
zeer zwaar verbouwde Suzuki intruder met Dunna zijspan (ook verbouwd)
yamaha Dragstar 650 verbouwd
Honda CB400 (mijn oude pekelmotor)
Honda CBR600 (snellere pekelmotor)
Kawasaki KX250 crosser (1998)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Slurp.. kwijl.. leuk spul en welkom :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

harley schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:00:

haha join the club.

je hebt veel spullen btw.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:31:
[...]

het is geen "imitatie". Het is een "andere" kuip. Heeft een ander model, en dient een ander doel dan de standaard kuip.Zonder bijbehorende subframe past het niet eens.
maarre denk jij dat , dat boano spul in orde is?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
zo, das ook weer een tijd geleden dat ik hierin gereageerd heb. Nog veel verandert?

Rij nu op een Triumph Speed Four. Een of andere lul heeft gister een deuk in mijn tank geslagen :S. Dat wordt eventjes verfen zodat hij niet gaat roesten. Uitdeuken gaat me flink wat centjes kosten, helaas :(

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 29-12-2007 04:29 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Heel verhaal met heel veel fietsen :D
Je buurt zal zeker blij met je zijn met zo'n fijne collectie, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Garage van 50m² om wat te sleutelen en neer te zetten is handig. Bij mijn huizenjacht had ik maar 1 wens en dat was een fatsoenlijke garage :)

Mijn broerke heeft een eigen custombouw en airbrush bedrijf en dus ook een redelijk pand om zijn spul neer te zetten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die Buell... damn die is stoer! _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lang verhaal, met leuke verzameling.
Als je ooit van je schaamrandjes af moet op die Buell dan hoor ik het wel he _/-\o_

Leuke foto trouwens die zijspan met crosser op de aanhanger _/-\o_

Welkommm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zit te twijfelen tussen 3 motoren, allemaal zo rond de 1500 euro:

- Yamaha FZR 600 (1994)
- Kawasaki GPX 600R (1994)
- Honda CBR600f (1991)

Een maat van me heeft zo'n Kawasaki gereden en vond het prima rijden, ook voor iemand (zoals ik) van 1.95 m. De andere motoren ken ik niet. Hier iemand nog op/aanmerkingen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me slim om de staat van de motoren mee te nemen in je beslissing. Hoeveel kilometer hebben ze gereden, zit er roest op etc. Ik zou gewoon een kijkje gaan nemen en misschien mag je een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:54:
lijkt me slim om de staat van de motoren mee te nemen in je beslissing. Hoeveel kilometer hebben ze gereden, zit er roest op etc. Ik zou gewoon een kijkje gaan nemen en misschien mag je een proefrit maken.
De staat van de motor is uiteraard belangrijk en een proefrit maak ik sowieso, maar ik vroeg me af of er bekende tekortkomingen/aandachtspunten aan deze modellen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Wokschotel schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:27:

- Yamaha FZR 600 (1994)
- Honda CBR600f (1991)

Een maat van me heeft zo'n Kawasaki gereden en vond het prima rijden, ook voor iemand (zoals ik) van 1.95 m. De andere motoren ken ik niet. Hier iemand nog op/aanmerkingen?
Ik heb laatst samen met mijn vriendin een fzr600 gekocht uit 93, is hetzelfde model denk ik (niet die met twee koplampen?) fijne motor en mijn vriendin is 1.80 (1.95 is op alledrie qua zit (iets)onderbemeten, of gewoon goed te doen als je niet teveel zeurt ;) ik ben zelf 1.85 en kan er goed op rijden, anders wordt een 1000cc al beter).
Een GPX is qua model niet zo mooi en een CBR van dat bouwjaar ook niet IMHO.
Voor het geld vins ik de FZR het mooiste en hij zal redelijk te berijden zijn voor jouw lengte.
Kwaal van deze motoren is slecht starten bij ernstige kou (tenminste die van mijn vriendin) en uitgesleten gasnaaldgeleiders, wat overigens voor 100 euro ongeveer te maken is.
Is ook de enige van de drie met kunsttof dummy tank volgens mij.
Post eens de foto's van je dilemma ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 29-12-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wokschotel schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:27:

- Yamaha FZR 600 (1994)
- Honda CBR600f (1991)

FZR 600 maar hangt af van z'n gezondheid

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nou zag ineens een Vervoersforum dus ik dacht zal maar eens kijken of er dan ook een motortopicje is (motor-forum.nl is tenslotte ooit op GOT begonnen :P)

Leeftijd 26 jaartjes op dit moment

Buell XB9SX 2005
[afbeelding]
Aanpassingen:
Race ECM (andere mapping)
Op dit moment nog een (2x ingekorte) Jardine aluminium demper incl dbkiller (nouja zorgt voor een dieper geluid niet echt zachter :P)
[afbeelding]
Braking Wave voorremschijf
[afbeelding]
Razorblade achterremschijf
[afbeelding]
[afbeelding]
F.A.S.T. Airintake systeem (K&N filter en hittewerende mat)
[afbeelding]
R&R ingekorte achterzijde incl ledverlichting
Kellerman led knipperlichtjes voor en achter
Pilot Xenon
Pazzoracing CNC aluminium gefreesd en blauw geannodiseerde koppelings en remhendel
Rizoma Aluminium CNC spiegels
Er komt nog een weggewerkte achterremklauw en een ander uitlaatsysteem op (Jekyl en Hyde als het goed is dit voorjaar) + de airboxcover (tankgedeelte zeg maar) ben ik een compleet andere voor aan het maken + nieuwe luchthappers links en rechts en dan wordt de gehele motor ge-airbrushed.

Honda goldwing Gl1500 (1989) met Diligence 1,5persoons zijspan
[afbeelding]
aanpassingen:
Het zijspan (DÔH)
EML achterwiel (kan een autoband op is goedkoper, langere levensduur en meer grip als een ronde band
Selfmade schommelarmvoorvork
Rijdt op LPG (autogas :P)

Honda goldwing Gl1200 Aspencade(1986) met EML zijspan
[afbeelding]
Mijn vorige Goldwing. Moet hem nog steeds gaan opknappen

Suzuki RM250 1997-er Crosser
[afbeelding]
Buell _O_

De voorschijf die aan de velg vast zit vind ik nog altijd prachtig aan die dingen.

[ Voor 99% gewijzigd door GoldenSample op 30-12-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:23

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

@Wokschotel
Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de staat waarin ze verkeren en wat de geschiedenis van de motorfiets is, maar meerdere met mij zullen beamen dat de CBR600f een beresterke fiets is. En met sterk bedoel ik degelijk en weinig problemen.
De CBR is in principe een allemansvriend en is zeker een geschikte kandidaat om rijervaring op te doen.

Met andere woorden:
Ondanks dat ikzelf nu 3 generaties R6-en (Yamaha) rijd, adviseer ik jou de Honda.

Ik zal gelijk van de gelegenheid gebruik maken om even voor te stellen:

Nickname: Oemfoefoe
Echte naam: Sonny
5 dagen geleden 34 geworden.

Zoals hierboven vermeld rijd ik dus m'n 3e R6. Het is echt een heerlijke stuurfiets voor het betere 'gooi- en smijtwerk'. Op het moment rijd ik een 2003-R6 en doordat de jaarlijkse kilometers drastisch omlaag zijn gegaan, zal deze voorlopig wel blijven. Er staat namelijk net 13k op en dat reed ik vroeger in 8 maandjes. -O-
Ik moet wel eerlijk bekennen dat deze motor niet echt geschikt is voor lange motorvakanties.
Ik heb een normaal postuur en ben 1,83 lang, maar de vakantie afgelopen zomer naar de bergen in Italië was echt afzien! Met het '99 en '01-model had ik hier niet zoveel last van.
De zithouding van de '03 is echt iets extremer.

Mijn schatje:
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/bf2/Untitled-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/bf2/Untitled-2.gif

[ Voor 51% gewijzigd door Oemfoefoe op 30-12-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 8)7 :P omg
Buell XB9SX 2005
[afbeelding]
Blijven extreem brute machines die buell's. O+

Mooie collectie trouwens, zo min of meer precies wat ik zou willen.

-Buell,
-mooie cruiser: harley dyna, maar dan zou ik eerder een vulcan 1600 nemen. Begrijp me niet verkeerd, gigantische harley fan hier. Maar als je uiteindelijk alles naast elkaar zet begrijp je gewoon dat er ENORM veel badge value bij gemoeid is. Onlangs was ik naar de prijzen aan het kijken, en de leuke harley's (softail+) beginnen bij 18000-19000 euro. Dyna's zijn weliswaar goedkoper (en zelfde motor) maar softails zijn 'the real thing'. Als je ziet dat kawa voor 10500 euro een watergekoelde (ipv luchtgekoelde) 1600 cruiser kan maken, die prima rijdt! en er ook nog eens mooi uitziet, dan vraag je je toch af waar die extra 10.000 euro bij een harley naar toe is.
-goldwings, maar dan wel niet in de uitvoering zoals jij die hebt. Goldwings vind ik meestal maar niets, vooral als ze te dik uitgevoerd zijn. Dé mooiste goldwing is de allereerste K1 uit 1976
10l/100km en slechts 80pk, gigantisch moeilijk af te regelen, maar zoveel geschiedenis :)

En laat ik nu net een optie hebben om, wanneer ik wil, een pas herbouwde goldwing over te nemen

Afbeeldingslocatie: http://www.goldwingfacts.com/used1000_files/image002.jpg
(ook nog een Caddilac Coupe deville uit 1961 en een Dodge Aspen uit weetikveel welk jaar)
[afbeelding]
O+ Echt een mooie collectie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Oemfoefoe schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:44:
@Wokschotel
Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de staat waarin ze verkeren en wat de geschiedenis van de motorfiets is, maar meerdere met mij zullen beamen dat de CBR600f een beresterke fiets is. En met sterk bedoel ik degelijk en weinig problemen.
De CBR is in principe een allemansvriend en is zeker een geschikte kandidaat om rijervaring op te doen.

Met andere woorden:
Ondanks dat ikzelf nu 3 generaties R6-en (Yamaha) rijd, adviseer ik jou de Honda.

Ik zal gelijk van de gelegenheid gebruik maken om even voor te stellen:

Nickname: Oemfoefoe
Echte naam: Sonny
5 dagen geleden 34 geworden.

Zoals hierboven vermeld rijd ik dus m'n 3e R6. Het is echt een heerlijke stuurfiets voor het betere 'gooi- en smijtwerk'. Op het moment rijd ik een 2003-R6 en doordat de jaarlijkse kilometers drastisch omlaag zijn gegaan, zal deze voorlopig wel blijven. Er staat namelijk net 13k op en dat reed ik vroeger in 8 maandjes. -O-
Ik moet wel eerlijk bekennen dat deze motor niet echt geschikt is voor lange motorvakanties.
Ik heb een normaal postuur en ben 1,83 lang, maar de vakantie afgelopen zomer naar de bergen in Italië was echt afzien! Met het '99 en '01-model had ik hier niet zoveel last van.
De zithouding van de '03 is echt iets extremer.

Mijn schatje:
[afbeelding]

[afbeelding]
die angel eyes zijn geil :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Thx! :D

Ik had de motor nog geen 12 uur in bezit en had ik gelijk een dubbelkoplampconversie gemaakt. Ik vind het zo lelijk dat maar één zijde dimlicht had. Toen eenmaal de koplampunit toch open was, heb ik gelijk maar angeleyes gefabriceerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Oemfoefoe op 30-12-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Qua looks zou ik gaan voor de FZR, vooral in de rood-wit uitvoering vind ik deze zeer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Oemfoefoe schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:14:
Thx! :D

Ik had de motor nog geen 12 uur in bezit en had ik gelijk een dubbelkoplampconversie gemaakt. Ik vind het zo lelijk dat maar één zijde dimlicht had. Toen eenmaal de koplampunit toch open was, heb ik gelijk maar angeleyes gefabriceerd.
En het resultaat mag er wezen.. ik had ook nog niet zo heel lang mijn motor en heb er maar gelijk xenon in gedaan :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
M3rcury schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:35:
[...]

En het resultaat mag er wezen.. ik had ook nog niet zo heel lang mijn motor en heb er maar gelijk xenon in gedaan :+
Zijn die angeleyes gewoon om te patsen als de motor geparkeerd staat of zo?
Want overdag zie je dat niet veronderstel ik en 's nachts leg je hopelijk je lichten aan als je rijd?
Maar inderdaad, heel mooi :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Nofi......weleens een BMW met angeleyes gezien? Vielen die ringen jou ook op ondanks dat het dimlicht brandde? Daar is je antwoord. ;)

Sterker nog.....omdat deze ringen blauw zijn (ja ik weet het...illegaal), zijn ze zichtbaarder dan witte exemplaren icm dimlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die lichten zijn zeker netjes. zo'n koplamp die maar aan 1 kant werkt vind ik ook altijd maar lelijk.

even iets anders, ik vind de plek van me spiegels op me cbr600f beetje irritant. Als ik wil kijken wat er achter me rijdt zie ik vooral me eigen bovenarm(als ik normaal zit) . Hoe zit dit bij andere (super)sports?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Persoonlijk ben ik anti-pose, maar deze angel-eyes vind ik erg geslaagd. Ziet er gewoon goed uit.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Oemfoefoe schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:18:
Nofi......weleens een BMW met angeleyes gezien? Vielen die ringen jou ook op ondanks dat het dimlicht brandde? Daar is je antwoord. ;)

Sterker nog.....omdat deze ringen blauw zijn (ja ik weet het...illegaal), zijn ze zichtbaarder dan witte exemplaren icm dimlicht.
oficeel mag je niet eens wat aan je lampen veranderen, dus xenon oid is ook niet echt toegestaan. Had het in eerste instantie gekocht om wat beter om te vallen.. cker in het donker, aangezien mijn bike zwart is en ik OOK nog een zwart pak heb.

Achja.. volgende week.. dan is de gsx-r zwart met groen 8)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Paul Hewson schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:15:
[...]

Qua looks zou ik gaan voor de FZR, vooral in de rood-wit uitvoering vind ik deze zeer mooi.
Vanmiddag even een proefritje gemaakt op deze:
http://link.marktplaats.nl/137006430

Eerste indrukken waren goed. Blok was koud maar liep gelijk bij starten, geen olielekkage ofzo te vinden. Alle elektriek functioneerde, ketting en tandwielen zagen er goed uit. Maarja, hoe controleer je die nu echt goed????

Rijden deed ie behoorlijk strak, maargoed, ik ben alleen maar een lesmotor gewend :+ Het is wel even wennen, zo'n FZR600 ivm mijn ER-5 lesmotor. Stuk sneller en een leuker geluidje :P

D'r was alleen geen onderhoudshistorie bij. Daarnaast was er eenn nogal wazig verhaal waarom ie hem in november had gekocht en nou al weer verkocht. Ik moet er nog even over nadenken, maarja, voor mijn budget moet je ook niet al teveel verwachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, het is een motor van 15 jaar oud en hij kost maar 1250€. Daar kan je niet hetzelfde van verwachten als een motor van 7 jaar die 4000 kost natuurlijk.

Op MF staat ergens een gods met allemaal dingen die je kan controleren bij het kopen van een 2de-hands. Maarja, zelf zou ik niet zoveel verwachten voor 1250€. Als je zelf wat handig bent en hem kan reviseren heb je wel wat leuks dan.

[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 30-12-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

M3rcury schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:40:
....Had het in eerste instantie gekocht om wat beter om te vallen....
Ik weet dat je op bedoelt. :+
We proberen natuurlijk altijd om het rubber op de grond te houden.
Wokschotel schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:26:
....ketting en tandwielen zagen er goed uit. Maarja, hoe controleer je die nu echt goed????
Doormiddel aan de ketting te trekken daar waar ik heb aangegeven op het onderstaande plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/R6_kettingcheck.jpg

Als de ketting/tandwiel in goede staat is, is hier praktisch geen spelling. Wanneer de ketting/tandwielen aan vervanging toe zijn, dan kan je de ketting op deze plaats behoorlijk van het tandwiel af trekken.

Daarnaast natuurlijk visuele controle:
- staat van de ketting (roest e.d.)
- zijn de O-ringen uitgedroogd
- tandwiel krom
- dat soort zaken

Oja, vervang altijd het tandwiel de ketting tegelijk!

[ Voor 0% gewijzigd door Oemfoefoe op 30-12-2007 22:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:00:
die lichten zijn zeker netjes. zo'n koplamp die maar aan 1 kant werkt vind ik ook altijd maar lelijk.

even iets anders, ik vind de plek van me spiegels op me cbr600f beetje irritant. Als ik wil kijken wat er achter me rijdt zie ik vooral me eigen bovenarm(als ik normaal zit) . Hoe zit dit bij andere (super)sports?
Zowel op de GSX600F, ER-6F als op de F4 heb ik het ook. Bij de ER-6F heb ik er spiegelverbreders opgezet want ik vind het onzettend irritant. Helaas heb ik het nu bij de F4 weer maar daar is niks aan te doen aangezien het anders ronduit lelijk lijkt. Dus is het elleboog intrekken met spiegelen.
Wokschotel schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:26:
[...]

Vanmiddag even een proefritje gemaakt op deze:
http://link.marktplaats.nl/137006430

Eerste indrukken waren goed. Blok was koud maar liep gelijk bij starten, geen olielekkage ofzo te vinden. Alle elektriek functioneerde, ketting en tandwielen zagen er goed uit. Maarja, hoe controleer je die nu echt goed????

Rijden deed ie behoorlijk strak, maargoed, ik ben alleen maar een lesmotor gewend :+ Het is wel even wennen, zo'n FZR600 ivm mijn ER-5 lesmotor. Stuk sneller en een leuker geluidje :P

D'r was alleen geen onderhoudshistorie bij. Daarnaast was er eenn nogal wazig verhaal waarom ie hem in november had gekocht en nou al weer verkocht. Ik moet er nog even over nadenken, maarja, voor mijn budget moet je ook niet al teveel verwachten vrees ik.
Als het gevoel niet goed is koop ik persoonlijk die specifieke motor niet, maar dat is mijn mening. Onderhoudshistorie is bij de meeste oudere motoren onbekend, boekjes e.d. worden zelden bewaard laat staan de rekeningen van onderhoudsbeurten, dus in dit geval zal het geen uitzondering zijn. Of iets goed is of niet moet je mij niet vragen, ik rij haar altijd naar de dealer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
zat zelf ook een tijdje te denken aan angel eyes voor mijn s4tje, maar heb daar toch maar vanaf gezien. Zijn die angel eyes eigenlijk custom, of was dat zo'n pakketje?

overigens, tegenwoordig zie je ook demon eyes, die zijn ook wel leuk om te zien.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Helemaal custom!
Stukkie plastic buigen hier en een weerstandje solderen daar....et voilá.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

De beste wensen allemaal nog (ik heb nog een paar minuten :P )

En hou dit jaar de glimmende kant ALLEMAAL boven!!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M'n schaamranden ? :+

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 01-01-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Beste wensen iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Geachte,

Allereerst nog mijn beste wensen voor het nieuwe jaar!

Ik wil u graag melden dat de vangplanken op het Klaverblad in Lummen
Nog geplaatst gaan worden. Er komen zelfs bots-absorbeerders (kussens) bij.

Moest u nog vragen hebben mag u ons altijd contacteren.

Met Vriendelijke Motorgroet,

MAGPAC & Communication
Jeej. Te snel paniek gezaaid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Jeej. Te snel paniek gezaaid :p
Vangplanken :'( :'( :o :o :*) :*) :'( :'( _/-\o_ _/-\o_ :D :D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hoe ga je het anders noemen ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heten die dingen serieus zo in België? Tof :P

Hier worden het meestal vang- of geleiderails genoemd. (of eiersnijders...)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Euh, de vangplanken worden onder de vangrails geplaatst. Vangplanken zijn die dingen speciaal voor motorrijders. De normale dingen heten hier ook gewoon vangrails.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanveelen.info/images/ongeluka31.jpg
Vangrail aka eiersnijder

Afbeeldingslocatie: http://www.sp.nl/pictures/030623harrymag.jpg
Vangrail met vangplank

[ Voor 33% gewijzigd door DinX op 02-01-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zat zo eens wat te kijken op marktplaats en co en het viel me op dat er best wat motoren zijn die me wel wat lijken, maar dan met 25kw op kenteken staan. Uiteraard heb ik niet voor niets examen gedaan voor zwaar!

Met rijles heb ik af en toe op een 25kw ER-5 gereden, vergeleken met de Bandit 600 valt zo'n ER-5 dan wel erg tegen... (zeker als je 2 uur achter elkaar lest en het eerste uur op de bandito zit!)

Als we deze sv 650 nou eens als een volstrekt willekeurig voorbeeld nemen O-)

http://link.marktplaats.nl/134691748

Hoe gaat dat nou in z'n werk om onbeperkt (kwa vermogen dan) op zo'n fiets rond te gaan toeren?

En ùiteraard, happy 2k8 iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Nee, een eiersnijder is een 'vangdraad' (cable barrier), geen vangrail:
Afbeeldingslocatie: http://www.mmvg.nl/_images/nieuws/2005/kussen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Owja, maarja, resultaat is hetzelfde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

steveman schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:37:
Hoe gaat dat nou in z'n werk om onbeperkt (kwa vermogen dan) op zo'n fiets rond te gaan toeren?
Een motor die is teruggevoerd naar 25 kw, kun je technisch vrij simpel weer omzetten naar z'n originele vermogen. Afhankelijk van hoe hij is teruggevoerd, moet je daarvoor ofwel de originele carburateurs terugplaatsen, of alleen wat inlaatrubbers vervangen, of wat ringen eruitslopen, en/of wat anders doen. Vaak zijn de originele onderdelen ook nog aanwezig.

Daarna zijn er 2 mogelijkheden: ofwel je laat hem opnieuw op 't originele vermogen op kenteken zetten, of je laat hem op 25 kw staan. Het eerste is nogal omslachtig, en maakt 't bovendien onmogelijk om ooit weer terug te gaan naar 25 kw (geloof ik, had iets te maken met RDW die dat maar 1 keer wil doen). Het 2e is natuurlijk heel simpel.

Maar: als je 25 kw op kenteken hebt, en de motor heeft meer vermogen (die motor op marktplaats lijkt er zoeen te zijn, en zo rijden er heel veel rond), moet je goed opletten met de verzekering. Het is verstandig om expliciet aan je verzekeraar te melden dat hij terug is op 't originele vermogen. Sommige verzekeraars stuiteren dan van schrik meteen van hun stoel, en zullen je weigeren, maar bijvoorbeeld de KNMV doet helemaal niet moeilijk, en maakt daar netjes een aantekening van. Ook komt er dan een expliciete vermelding dat de motor niet verzekerd is als er iemand met licht rijbewijs op rijdt.

Juridisch is het volgens mij geen enkel probleem, maar het hele 25kw-gebeuren is nogal een schemerzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Pooh schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:52:
Juridisch is het volgens mij geen enkel probleem, maar het hele 25kw-gebeuren is nogal een schemerzone.
Inderdaad.. Ik ben dan ook groot voorstander van de invoering van het Europese rijbewijs met een A1 en A2 stempel. Maar dat heb ik denk ik wel vaker duidelijk gemaakt ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb nu sinds 01-08-07 mijn motorrijbewijs en heb nog steeds niet gereden..
Dat is wel het nadeel van een licht rijbewijs.. Niemand die ik ken rijd een lichte motor, en tuurlijk kan ik wel een stukje gaan rijden op een zware motor, maar een dag(deel) durf ik niet aan vanwege de controle die je nooit krijgt behalve net die ene keer dat jij op een zware motor rijdt..

Toch een beetje jammer.. Wil dit voorjaar toch iets gaan kopen, helaas dan alsnog een 25kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12:16
endless schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:05:
Dat is wel het nadeel van een licht rijbewijs.. Niemand die ik ken rijd een lichte motor, en tuurlijk kan ik wel een stukje gaan rijden op een zware motor, maar een dag(deel) durf ik niet aan vanwege de controle die je nooit krijgt behalve net die ene keer dat jij op een zware motor rijdt..

Toch een beetje jammer.. Wil dit voorjaar toch iets gaan kopen, helaas dan alsnog een 25kw.
controle hoef je niet bang voor te zijn, dat zijn maar een paar schamele rotcenten.

Onverzekerd iemand kapot rijden vind ik persoonlijk een groter risico :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh! Ik ging er steeds van uit dat 25kw op kenteken ook daadwerkelijk betekende dat de motor teruggevoerd was!

Da's goed om te weten dus :)

En over die KNMV-verzekering las ik laatst wat interessants in Motor Magazine (okay, die bron is niet heel onafhankelijk zeg maar).

* Steve gaat weer wat beter geïnformeerd verder speuren (en dus soggen)

[ Voor 1% gewijzigd door steveman op 02-01-2008 15:55 . Reden: knmv[b]verzekering[/] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

endless schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:05:

25kw lijkt me zat hoor.. Neem een leuke Honda Rebel of Suzuki Savage. En ik heb geen vrienden die minstens 200km/u moeten halen op de snelweg of die moeite hebben beide bandjes aan de grond te houden. Aprilia RS125 schijnt ook erg pittig te zijn.

Hangt er ook helemaal vanaf wat je ermee wilt doen en of de motor je primaire vervoermiddel is..
Als ik vast zou zitten aan 25kw zou ik een motoscootertje kopen, lekker 's ochtends naar het werk raggen en op zonnige dagjes lekker stukjes over de dijk toeren :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik heb een KX250 met 16 Kilowatt ofzo op het kenteken.
Niet dat ik een licht rijbewijs heb, maar veel snellers heb ik in het bos niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

't Heeft misschien ook wat met je gewicht te maken. Met motorpak en al breng ik meer dan 100kg op de schaal (als ik stop met fitness val ik wel wat af), dan merk je met optrekken wel verschil tussen 34 of 70 pk... (Of zo'n er5 moet uit zichzelf al een prutsding zijn ;) ). En laat dat optrekken nou net zo leuk zijn aan motorrijden _/-\o_

En 200 op de teller... 140 vond ik al verdomd hard waaien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

steveman schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:29:
En laat dat optrekken nou net zo leuk zijn aan motorrijden _/-\o_

En 200 op de teller... 140 vond ik al verdomd hard waaien :o
Keertje op de mijne rijden dan haha. Je krijgt hem de bocht niet om, maar optrekken hahahahaha O-)

Zo, vandaag maar een nieuwe leren jas gekocht :) Evo LJ 1.23 in het zwart, de zwart/witte uitvoering ( hoewel erg mooi ) was me iets te besmettelijk voor mijn doen 8)

Moet alleen even op maat gemaakt worden. kunnen we strakjes in het net rond tuffen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.evolutionmotorsport.com/pics/supersport/123_black.jpg

En voor kerst gekregen nieuwe koud/nat weer handschoenen IXS Boston

Afbeeldingslocatie: http://www.ixs-fashion.com/images/L/Z6485.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MNFZpHOcRLJk889PtHp3ynhY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AINE3U1sr7UP42iJhltMhnUL/full.jpg

Zitten erg comfortabel. Hebben ook een lange wind/waterdichte afsluiting aan de mouw die lekker over de mouw van de jas kan worden geschoven. En op de linkerduim zit een rubber ruitenwissertje :+
En de knokkels zijn van een of andere onbreekbare composiet oid voor de veiligheid. Bevallen prima tot nu toe :) Waren iets van 60 euro

[ Voor 31% gewijzigd door Shaggy op 02-01-2008 17:37 ]

Making an ass of myself since the 70's

Pagina: 1 ... 17 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.